Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:32
GL007 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:24:
[...]

In het geheel ben ik met je eens. Maar het is een IOT apparaat met relatieve eenvoudige communicatie in aan boord. Dus moet het wifi gedeelte zo eenvoudig mogelijk zijn. Helaas past dit niet in de marketing strategie. Dit is begrijpelijk.
Het heeft mij persoonlijk verbaasd dat de batterij zo afhankelijk is van wifi.
In tijden dat zelfs onderhand een tandenborstel of weet ik al wat wifi heeft en het gewoon enorm druk verkeer rondom is had ik daar liever een andere oplossing voor gezien.

Zo kan bijv mijn SMA omvormer communiceren via de wifi, maar mooi dat dat ding rechtstreeks utp kabel heeft van de zolder naar de meterkast en dat had ik ook graag gezien bij de batterij.

Persoonlijk heb ik de HW batterij aangeschaft omdat deze prijs technisch goedkoop is en op zich de ondersteuning wel oke is.
Maar denk er zelf over na om naar jaar of 2 over te stappen op batterijen van solorwatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb in Homey vrij veel testen ingebouwd om aan te tonen wat er fout gaat.
Tot nu heb ik geen fouten of verkeerde gedrag geconstateerd.
De batterij werkt hier perfect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zvTm7__Z6cWVnzlFbqIblhz232I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JQjyR3RPWIheD19yTmWvGhkq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PN_q-jktwqxG28Kdmj5gwvgPNhM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P90mL5cRaqZXPICbpkcjW12U.png?f=fotoalbum_large

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:21
Grappig detail:
Sinds de HW thuisaccu heb ik een NOM van 14-17 uur per dag.
Als de warmtepomp aanstaat echter, dan zakt deze al heel gauw naar 2 uur per dag. :P

Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ivo1969 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:30:
[...]

Het heeft mij persoonlijk verbaasd dat de batterij zo afhankelijk is van wifi.
In tijden dat zelfs onderhand een tandenborstel of weet ik al wat wifi heeft en het gewoon enorm druk verkeer rondom is had ik daar liever een andere oplossing voor gezien.

Zo kan bijv mijn SMA omvormer communiceren via de wifi, maar mooi dat dat ding rechtstreeks utp kabel heeft van de zolder naar de meterkast en dat had ik ook graag gezien bij de batterij.

Persoonlijk heb ik de HW batterij aangeschaft omdat deze prijs technisch goedkoop is en op zich de ondersteuning wel oke is.
Maar denk er zelf over na om naar jaar of 2 over te stappen op batterijen van solorwatt
Het gebruik van Wifi is op zich niet vreemd vanuit het oogpunt van vrije plaatsbaarheid. Ik denk dat de communicatie problemen eerder te zoeken moeten zijn in het gebruik van de P1-meter als stuurmodule. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze eigenlijk niet genoeg capaciteit heeft om alles te regelen. HW had er in mijn ogen beter aan gedaan om een aparte controller voor de batterijen te maken of een 2e generatie P1-meter met meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

hanev001 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:42:
[...]

Het gebruik van Wifi is op zich niet vreemd vanuit het oogpunt van vrije plaatsbaarheid. Ik denk dat de communicatie problemen eerder te zoeken moeten zijn in het gebruik van de P1-meter als stuurmodule. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze eigenlijk niet genoeg capaciteit heeft om alles te regelen. HW had er in mijn ogen beter aan gedaan om een aparte controller voor de batterijen te maken of een 2e generatie P1-meter met meer mogelijkheden.
Las hier meen ik ook dat bij meer accu's de P1 aardig over de zeik ging? Zou dan inderdaad een v2 v3 van de P1 verwachten binnenkort, denk niet dat mensen er een issue mee hebben om zeg vanaf 2 accu's een P1 meter voor 50 euro te moeten hebben. Op het totaalbedrag is dat nog te behappen, of maak er gewoon een mooie bundel van die je kunt kopen eventueel :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
hanev001 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:42:
[...]

Vrije plaatsbaarheid is eigenlijk ook maar vrij relatief, want overal neer zitten kan niet altijd en daarbij heb je eigenlijk als je meerdere batterijen hebt een aparte groep nodig en een aparte kabel voor bijv utp is dan ook zo erbij gelegd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
2Dutch schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:45:
[...]

Las hier meen ik ook dat bij meer accu's de P1 aardig over de zeik ging? Zou dan inderdaad een v2 van de P1 verwachten binnenkort, denk niet dat mensen er een issue mee hebben om zeg vanaf 2 accu's een v2 voor 50 euro te moeten hebben. Op het totaalbedrag is dat nog te behappen, of maak er gewoon een mooie bundel van die je kunt kopen eventueel :)
De P1 meters die nu geleverd worden zijn al V2.
Ik had een oudere type en die had geen usb c aansluiting maar micro a

Ik heb nog een batterij in bestelling staan en ga er toch echt vanuit dat ding gewoon goed werken met de P1 meter die ik pas gekocht heb.
Anders mag HW toch echt wel met een oplossing komen.

En oh ja wat vinden jullie hier van de HW mailing over geef vriend 5 euro korting en spaart tot 50 euro shop te goed??

Ik zelf heb zoiets van zorg eerst maar dat alle huidige bestelling op tijd uitgeleverd gaat worden 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramkoe
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-09 09:44
Gisteren even zitten klooien met HomeAssistant en heb nu ook een blad gemaakt voor de thuisaccu
@gielz hulde voor het delen bedankt! En had nog een pointer gekregen van @Gizz voor een mooie nu weergave dus ziet er nu zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CdF6pkLcUUmhRoHi36hTfm_PCLE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4Oy0XCyjmJJ8fxx2g7m4kzP5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 13:58
Binnenkort werd het toch mogelijk gemaakt om aan te sturen via de kWh meter. Dit werkt mss beter. Constant stroom uit de meterkast en enkel dan voor aansturing. P1 kan zich dan gwn terug met registratie bezig houden. Ben eigenlijk wel benieuwd wnr het zover is naar die ervaringen of dit minder E codes teweeg brengt.

PS. Vandaag reactie gehad op dag 5 via de chat🙂.
Edit: positief mag ook gezegd worden. Zonder boe of ba word men kWh meter vervangen (2 jaar, 4 maanden oud). Service is nog steeds top!👍

[ Voor 15% gewijzigd door rabero1985 op 11-04-2025 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

ivo1969 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:52:

De P1 meters die nu geleverd worden zijn al V2.
Ik had een oudere type en die had geen usb c aansluiting maar micro a

Ik heb nog een batterij in bestelling staan en ga er toch echt vanuit dat ding gewoon goed werken met de P1 meter die ik pas gekocht heb.
Anders mag HW toch echt wel met een oplossing komen.

En oh ja wat vinden jullie hier van de HW mailing over geef vriend 5 euro korting en spaart tot 50 euro shop te goed??

Ik zelf heb zoiets van zorg eerst maar dat alle huidige bestelling op tijd uitgeleverd gaat worden 8)7
Ah wist niet dat er een eerdere versie was, aangepast en dankjewel :) Vind die kortingsacties en spaarzaken altijd maar bijzaak: inderdaad eerst de basics op orde. We kunnen pas echt vrijuit vrienden iets aanbevelen als we het in gebruik hebben :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:17
LongTimeAgo schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:31:
Grappig detail:
Als de warmtepomp aanstaat echter, dan zakt deze al heel gauw naar 2 uur per dag. :P
Met 2 batterijen zit ik op 20-22 uur NOM. 24 gaat niet lukken omdat ik mijn batterijen in de ochtend 2 uur uitzet. In de periode dat de zon net op is gaan de batterijen in stuitermode en dat is denk ik niet goed voor ze. 2 uur na zonsopkomst heb ik voldoende opbrengst om goed te gaan laden.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Hier nu ook E305 op 1 van de batterijen met firmware 1.0104. Zie dit toevallig omdat ik de radio aan zet via Home Assistant. Via de website even contact gezocht, ik moet even mijn energy display resetten die ik niet heb. :+

@HomeWizard_NL

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JhZpECcWFRXiKvKH5MI39jOhoA8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FwGttQuKIkashjf8LvVuxHrS.png?f=user_large

Hij is van 800 watt laden in 1x naar 8 watt gegaan.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbretveld
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-09 19:23
Vandaag 2e dag op rij error E305.

Wel terugkoppeling gehad van homewizzard met betrekking tot de melding van gister:
Als de batterij foutmelding E305 weergeeft, dan kan het uit- en opnieuw aanzetten dit probleem inderdaad verhelpen.
Ben vandaag alleen pas laat thuis dus kan nu niet aan en uit zetten. De batterij hangt nu al 2 uur op 70%

Toch zonde dit. Ben ondertussen weer met de helpdesk in contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Maar wat is de E305 exact? Even de stekker er uit en er in is een standaard reactie van iedere Servicedesk. Kunnen ze net zo goed een knop in de app maken herstarten, handig als je op vakantie bent. Heb ze inmiddels ook contact.
mbretveld schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:18:
Vandaag 2e dag op rij error E305.

Wel terugkoppeling gehad van homewizzard met betrekking tot de melding van gister:

[...]

Ben vandaag alleen pas laat thuis dus kan nu niet aan en uit zetten. De batterij hangt nu al 2 uur op 70%

Toch zonde dit. Ben ondertussen weer met de helpdesk in contact.

[ Voor 7% gewijzigd door gielz op 11-04-2025 12:24 ]

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbretveld
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-09 19:23
Ja nog geen duidelijkheid wat de error precies inhoud. Dat heb ik uiteraard nu wel gevraagd.
Even afwachten wat de reactie wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKK
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 10:14

BKK

Ik ben benieuwd waar we ons bevinden in het uitleverproces. Zijn er nog mensen die betaallinks hebben ontvangen? Ik ben zelf van de april levering en heb nog niets ontvangen (ook niet de 3 weken mail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ojgc
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 25-04 19:30
Hey!

Op de website van HW staat een efficiëntie van 70-90%, maar wat ik hier lees, en zelf ervaar, is dat de efficiëntie dichter bij de onderkant zit, 70-75%. De geadverteerde efficiëntie van 90% zal ergens op gebaseerd zijn, en ik neem aan dat de efficiëntie afhangt van omstandigheden, zoals oplaad snelheid en ontlaad snelheid; temperatuur; etc. Gezien de saldering nog van kracht is, is het voor ren efficiëntie van 70-75% handiger om de batterij uit te zetten voor veel contracten.

Is het een idee om een "efficiëntie" modus te implementeren waarin de batterij alleen oplaad rondom zijn optimum oplaad (en ontlaad) snelheid. Dan neem je voor lief dat het apparaat niet maximale toeren draait, naar daar tegenover misschien wel zijn geadverteerde efficiëntie van 90% behaald? Als het weerbericht mee genomen wordt zou je bij een lange dag van zon wellicht niet sochtends op 800 kw hoeven op te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:45
Ik weet niet hoe andere mensen hierin staan maar ik zit niet de hele dag in de app te kijken. Een pushmelding zou fijn zijn.
En wellieen optie om hem te resetten op afstand want velen van ons zullen ook niet thuis zijn als ze toevallig zien dat er een E code in zit.

Het is dat het afgeraden wordt om er een plug tussen te zetten maar je zou het haast doen om hem te kunnen resetten, moet wel zeggen dat ik nog geen error codes gehad heb. Alleen een temperatuur waarschuwing die ik mocht negeren van HW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BKK schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:41:
Ik ben benieuwd waar we ons bevinden in het uitleverproces. Zijn er nog mensen die betaallinks hebben ontvangen? Ik ben zelf van de april levering en heb nog niets ontvangen (ook niet de 3 weken mail).
Ja ik word ook wel benieuwd. Ik ben van de "uitgesteld-naar-uiterlijk-10-mei" lichting, maar ik hoop toch dat het niet 9 mei wordt zeg :X Ik reken ook op een omruiling (dan kan het alleen maar meevallen), maar stel dat ik half mei een werkende accu heb staan is het al met al toch zo'n zeven maanden onderweg geweest.

Oh well.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
  • Laatst online: 09:26
JeroenH schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:01:
Ik ben van de "uitgesteld-naar-uiterlijk-10-mei" lichting
Die hebben we ook nog???? Ik heb wel een “verwachting-voor-10-mei” mail gehad.

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ojgc schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:46:
Is het een idee om een "efficiëntie" modus te implementeren waarin de batterij alleen oplaad rondom zijn optimum oplaad (en ontlaad) snelheid. Dan neem je voor lief dat het apparaat niet maximale toeren draait, naar daar tegenover misschien wel zijn geadverteerde efficiëntie van 90% behaald? Als het weerbericht mee genomen wordt zou je bij een lange dag van zon wellicht niet sochtends op 800 kw hoeven op te laden.
Wat is je doelstelling? Een zo hoog mogelijke efficientie of het zoveel mogelijk draaien van NOM en het binnen houden van zoveel mogelijk zelf opgewekte stroom.

Het laatste is de huidige opzet. Als je de andere weg kiest dan moet je dagelijks het weerbericht gaan bestuderen om te bepalen welke optie je kiest en dan moet je nog maar hopen dat het weerbericht ook nog eens werkelijkheid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKK
  • Laatst online: 10:14

BKK

Wizzi, gaf wel aan dat ik voor begin mei mijn order kan verwachten en ook op een mail van mijn kant kreeg ik dit antwoord. Maar het blijft een beetje vaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Harri schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:04:
[...]

Die hebben we ook nog???? Ik heb wel een “verwachting-voor-10-mei” mail gehad.
Die bedoelde ik ook :)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Chris96 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:47:
Ik weet niet hoe andere mensen hierin staan maar ik zit niet de hele dag in de app te kijken. Een pushmelding zou fijn zijn.
En wellieen optie om hem te resetten op afstand want velen van ons zullen ook niet thuis zijn als ze toevallig zien dat er een E code in zit.

Het is dat het afgeraden wordt om er een plug tussen te zetten maar je zou het haast doen om hem te kunnen resetten, moet wel zeggen dat ik nog geen error codes gehad heb. Alleen een temperatuur waarschuwing die ik mocht negeren van HW.
Push melding op app heb ik al eerder geopperd , en dat moet toch technisch haalbaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanev001 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:07:
[...]

Wat is je doelstelling? Een zo hoog mogelijke efficientie of het zoveel mogelijk draaien van NOM en het binnen houden van zoveel mogelijk zelf opgewekte stroom.

Het laatste is de huidige opzet. Als je de andere weg kiest dan moet je dagelijks het weerbericht gaan bestuderen om te bepalen welke optie je kiest en dan moet je nog maar hopen dat het weerbericht ook nog eens werkelijkheid wordt.
Het is zo dat de laad en ontlaad verliezen in de electronics ongeveer 5% is de verliezen in de batterij is ongeveer ook 7,5 % tijdens laden en ontladen dus totaal 10 +15 = 25% verlies

En hier valt niets aan te veranderen

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:16

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Chris96 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:47:
ivo1969 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:31:
[...]
Push melding op app heb ik al eerder geopperd , en dat moet toch technisch haalbaar zijn
Terechte opmerkingen, vreemd dat je zelf in de app moet kijken om te zien of er iets mis is. Ik heb net een automation gemaakt in Home Assistant om mijn eigen push notificatie te genereren. Misschien hebben anderen er ook wat aan :)

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
alias: Vermogen - Notificatie plug-in batterij
description: ""
triggers:
  - trigger: numeric_state
    entity_id:
      - sensor.plug_in_battery_power
    for:
      hours: 0
      minutes: 30
      seconds: 0
    above: -10
    below: 10
conditions:
  - condition: numeric_state
    entity_id: sensor.plug_in_battery_state_of_charge
    above: 10
    below: 95
actions:
  - device_id: 3b33f01c008994c9119ca921a640d492
    domain: mobile_app
    type: notify
mode: single

Deze kijkt of er nog genoeg lading in de accu zit (minimaal 10% lading en maximaal 95%). Als dat het geval is en het vermogen (laden/terugleveren) van de accu hangt al 30 minuten rond de 0W, dan volgt er een notificatie.

Misschien heeft iemand anders een betere gedachtegang waarop je zou kunnen checken om te zien of er iets mis is, maar dit leek me een mooi startpunt met een kleine kans op false positives. Misschien kan er nog wat aan de waardes getweakt worden. Ook kan de P1-data nog als extra check worden toegevoegd (of daar significant teruggeleverd of geconsumeerd wordt).

[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 11-04-2025 13:53 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gizz schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:46:
[...]

[...]

Terechte opmerkingen, vreemd dat je zelf in de app moet kijken om te zien of er iets mis is. Ik heb net een automation gemaakt in Home Assistant om mijn eigen push notificatie te genereren. Misschien hebben anderen er ook wat aan :)

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
triggers:
    entity_id:
    for:
conditions:
actions:

Deze kijkt of er nog genoeg lading in de accu zit (minimaal 10% lading en maximaal 95%). Als dat het geval is en het vermogen (laden/terugleveren) van de accu hangt al 30 minuten rond de 0W, dan volgt er een notificatie.

Misschien heeft iemand anders een betere gedachtegang waarop je zou kunnen checken om te zien of er iets mis is, maar dit leek me een mooi startpunt met een kleine kans op false positives. Misschien kan er nog wat aan de waardes getweakt worden. Ook kan de P1-data nog als extra check worden toegevoegd (of daar significant teruggeleverd of geconsumeerd wordt).
Grappig..... ik zat nog even te testen. Ieder uur een melding had ik in gedachte. Hoe is de staat van wifi netwerk voor batterij en p1. Dan nog wat extra gegevens waar je zelf de conclusie kunt trekken of de boel draait zoals hoort.

Edit : Zal hem zo delen. Mijn persoonlijke gegevens ff blurren.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 13:58
Had ook even gevraagd of de batterij 18 april in België gelanceerd word via de chat en kreeg dit antwoord :

We komen binnenkort met een update over de batterij voor België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Gizz schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:46:
[...]

[...]

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
triggers:
    entity_id:
    for:
conditions:
actions:

Zou je dit niet iets anders willen? De reden voor de batterij om in actie te springen is als de P1 meter daar aanleiding toe geeft. Dus als er veel wordt teruggeverd en de batterij laadt niet terwijl dat wel kan, dan klopt er iets niet. Met bewolkt weer zou je nu wel eens vals alarm kunnen krijgen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keesie
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07:32
Ik heb gister een waslijst aan E foutmeldingen (E422, E118, E465, E305 en E306) gehad en de batterij deed eigenlijk niets meer. Nachtje uit en alles qua foutmeldingen lijkt te zijn verdwenen.
Daarnaast krijg ik zojuist bericht van HW dat ik de recent uitgebrachte update moet uitvoeren welke nagenoeg alle foutmeldingen moet gaan verhelpen.
Van 1.0103
Naar 1.0104
Vooralsnog geen foutmeldingen, dus ben heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Batterij vol

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XftJ6Wb7-EGAiarZJpgClKG89-w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pz9AfEZQJ0jwLn5DauEa3Yuc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXqZC7ddV0W-BHGNEEE9Ly2zHZ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sbFxbmTzL9PYvqzb8tp76MPA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Notificaties:

Ook mijn versie. Probeer maar uit. Ook @Gizz heeft net een mogelijkheid geboden :-).

Ik zal een paar afbeeldingen delen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4B1zkLUzm0yuwsLPnqalIUBr2p4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VppB4UTiDMfmY5D5liXdrYj4.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zie je dat de batterij normaal werkt. Ik heb alleen de Wifi naam even weggehaald. Bij jullie zal daar een naam verschijnen als je de juiste sensor gebruikt. WiFi 100% voor PIB en P1. Beide zitten in een netwerk (hier ivm privacy even niet zichtbaar) en wat de batterij aan het doen is. Laden met..... SoC en of er nog opwek naar het net gaat of juist niet.

Onderstaand een voorbeeld waar het mis gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vmfggi-KDO-Ftoaz-7t29N-OSk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PCBklQTZNHbu6F07Ib0et5nY.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zie je dat de PIB wel in het Wifi netwerk zit maar de P1 meter niet. Deze is niet beschikbaar. Je ziet dus ook dat de batterij geen laadvermogen heeft bij een SoC die verre van 100% is. Trek zelf je conclusie.

Als de PIB een E code melding krijgt dan zou je dus onderin de melding moeten zien dat er niet geladen wordt en zou je moeten triggeren de boel te checken. De automatisering staat nu ingesteld op ieder uur een check en een melding naar je device (mobiel o.i.d).

De bijbehorende automatisering:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
alias: Statusmelding HW PIB
description: 'Geef ieder uur een status update van de HW PIB'
trigger:
  - platform: time_pattern
    minutes: '0'  # Elke uur op minuut 0
condition: []
action:
  - service: notify.notify
    data:
        {% set ssid = states('sensor.plug_in_battery_wi_fi_ssid') %}
        {% set ssid_p1 = states('sensor.p1_meter_wi_fi_ssid') %}
        {% set strength = states('sensor.plug_in_battery_wi_fi_sterkte') %}
        {% set strength_p1 = states('sensor.p1_meter_wi_fi_strength') %}
        {% set vermogen = states('sensor.plug_in_battery_vermogen') %}
        {% set p1 = states('sensor.p1_meter_power') %}
        {% set soc = states('sensor.plug_in_battery_laadpercentage') %}

{% set strength_val = strength | float(0) %}
        {% set strength_p1_val = strength_p1 | float(0) %}
        {% set vermogen_val = vermogen | float(0) %}
        {% set vermogen_abs = vermogen_val | abs | round(0) %}
        {% set p1_val = p1 | float(0) | round(0) %}
        {% set soc_val = soc | float(0) | round(0) %}

Huidige WiFi sterkte PIB is: {{ strength if strength not in ['unavailable', 'unknown', 'None'] else 'Niet beschikbaar' }}%\n
        Huidige WiFi netwerk PIB is: {{ ssid if ssid not in ['unavailable', 'unknown', 'None'] else 'Niet beschikbaar' }}\n\n
        Huidige WiFi netwerk P1 meter is: {{ ssid_p1 if ssid_p1 not in ['unavailable', 'unknown', 'None'] else 'Niet beschikbaar' }}\n
        Huidige WiFi sterkte P1 meter is: {{ strength_p1 if strength_p1 not in ['unavailable', 'unknown', 'None'] else 'Niet beschikbaar' }}%\n
        {% if vermogen_val > 0 %}
          Huidige laadvermogen PIB: {{ vermogen_abs }} Watt.\n
        {% elif vermogen_val < 0 %}
          Huidige ontlaadvermogen PIB: {{ vermogen_abs }} Watt.\n
        {% else %}
          De PIB is momenteel inactief.\n
        {% endif %}
        Huidige P1 waarde is: {{ p1_val }} Watt.\n
        Huidige SoC van de PIB is: {{ soc_val }}%.

Zet de juiste sensoren voor jezelf er even in. Mijn naamgeving voor een sensor kan anders zijn dan die van jullie.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

asing schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:41:
[...]

Zou je dit niet iets anders willen? De reden voor de batterij om in actie te springen is als de P1 meter daar aanleiding toe geeft. Dus als er veel wordt teruggeverd en de batterij laadt niet terwijl dat wel kan, dan klopt er iets niet.
Ja dat is ook een mogelijkheid.
Met bewolkt weer zou je nu wel eens vals alarm kunnen krijgen.
Waarom denk je dat? Alleen als een half uur lang de opwekking van de panelen precies gelijk is aan het verbruik van mijn huis zou ik een melding moeten krijgen. Ik vraag me af of dat überhaupt voorkomt. In dat halfuur springen de vriezer en koelkast ook wel eens aan. En de Quooker doet ook regelmatig een 2kW piekje om op temperatuur te blijven.

Zodra de batterij ook maar even een paar watt gaat opladen of ontladen start het tellen met 30 minuten opnieuw :)

@Devke voor troubleshooting lijkt elk uur een bericht mij niet handig :P Als je echt elk uur een waslijst met gegevens krijgt ga je daar vrijwel nooit naar kijken denk ik, of in ieder geval véél berichten overslaan. Juist een bericht krijgen als er iets geks aan de hand is, terwijl je normaal nooit een notificatie over je batterij krijgt, dat trekt aandacht.

[ Voor 16% gewijzigd door Gizz op 11-04-2025 15:02 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gizz schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 15:00:
[...]

Ja dat is ook een mogelijkheid.

[...]

Waarom denk je dat? Alleen als een half uur lang de opwekking van de panelen precies gelijk is aan het verbruik van mijn huis zou ik een melding moeten krijgen. Ik vraag me af of dat überhaupt voorkomt. In dat halfuur springen de vriezer en koelkast ook wel eens aan. En de Quooker doet ook regelmatig een 2kW piekje om op temperatuur te blijven.

Zodra de batterij ook maar even een paar watt gaat opladen of ontladen start het tellen met 30 minuten opnieuw :)

@Devke voor troubleshooting lijkt elk uur een bericht mij niet handig :P Als je echt elk uur een waslijst met gegevens krijgt ga je daar vrijwel nooit naar kijken denk ik, of in ieder geval véél berichten overslaan. Juist een bericht krijgen als er iets geks aan de hand is, terwijl je normaal nooit een notificatie over je batterij krijgt, dat trekt aandacht.
Tis maar een idee. Tijdsduur is zelf in te stellen in de automatisering. We doen ons best :P. Zolang HW de boel nog opslot heeft staan moeten we zelf creatief zijn....... we lijken wel tweakers >:). Ik was al begonnen aan dat idee maar werd ram gek van het geflipper....... wellicht is die tijdsduur prima in jouw automatisering. Zal hem er hier ook eens inzetten. Haal wel even je batterij ID weg.

[ Voor 11% gewijzigd door Devke op 11-04-2025 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ojgc
GL007 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:33:
[...]

Het is zo dat de laad en ontlaad verliezen in de electronics ongeveer 5% is de verliezen in de batterij is ongeveer ook 7,5 % tijdens laden en ontladen dus totaal 10 +15 = 25% verlies

En hier valt niets aan te veranderen
Maar dan kunnen ze toch niet claimen dat de efficiëntie 70-90% is? Oke, technisch gezien zit 75% daar in. Maar als je de 90 onmogelijk kunt halen zou je er niet voor moeten adverteren, vond ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ojgc
hanev001 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:07:
[...]

Nou ja, in de zomer red ik meeste dagen wel op te laden zonder de max nodig te hebben. Mijn doel zou, zoals gezegd, zijn om zuiniger te laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:35
ojgc schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 15:41:
[...]

Maar dan kunnen ze toch niet claimen dat de efficiëntie 70-90% is? Oke, technisch gezien zit 75% daar in. Maar als je de 90 onmogelijk kunt halen zou je er niet voor moeten adverteren, vond ik
Dat nu de 90% niet gehaald wordt zegt toch helemaal niks? Dit ligt aan jaargetijde, zonnepanelen op verschillende locaties, op en ontladen op welke niveau dan ook en waarschijnlijk nog veel meer factoren.

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TFX77 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 15:48:
[...]

Dat nu de 90% niet gehaald wordt zegt toch helemaal niks? Dit ligt aan jaargetijde, zonnepanelen op verschillende locaties, op en ontladen op welke niveau dan ook en waarschijnlijk nog veel meer factoren.
Ik heb de batterij op zolder staan. Daar was het vanaf installatie een graad of 13-16. Ik heb de temperatuur gegevens er even bij gezocht voor je. Je ziet dat de temperatuur eigenlijk wat hoger ligt daar dan in Februari. De dalen liggen hoger, dus warmer. Toch is mijn RTE voor maart gezakt tov Februari.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4gMmw3ZUeuWqDiGH84TuUu2Oo6U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DyCLS9wrZwcsDJWltrcjiFCv.png?f=fotoalbum_large

Ik laad nu denk ik een 14 dagen altijd op maximaal vermogen. Dit i.v.m. dynamische tarieven. RTE nu berekenen is wat lastig daar de batterij aan het laden is. De avonden worden langer. Dus de batterij zal bij lagere vermogens gaan draaien. Geen grootverbruikers meer actief. Denk aan een warmtepomp ofzo.

Zodra de API open gaat, wil ik hier eens naar zoeken. Ik val in herhalingen dat ik de RTE gewoon te laag vindt. Als ik kijk naar Zendure dan ligt deze op 80%+ (volg topic daar ook). Ik wil het gaan testen maar wacht net als jullie met smart op............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Devke schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 15:07:
[...]
Haal wel even je batterij ID weg.
Die heb ik niet genoemd, toch? De entity sensor.plug_in_battery_power lijkt me vrij onschuldig en makkelijk voor anderen omdat hij waarschijnlijk bij de meesten zo heet in HA :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john.lievens
  • Laatst online: 05:34
Bij mijn Setup twee PiB's.... Vandaag iets heel vreemds...batterijen helemaal geladen en tijdens draaien van de was sprongen de batterijen niet bij met ontladen...

Geen fouten op PiB maar ook niet op de P1. Reset gedaan van P1 en daarna gelijk test gedaan met waterkoker of batterijen bijsprongen... gelukkig het geval.

Maar toch vreemd dat er geen foutmeldingen zijn en toch de Setup niet werkte....

Hebben jullie dit ook eerder gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
john.lievens schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:12:
Bij mijn Setup twee PiB's.... Vandaag iets heel vreemds...batterijen helemaal geladen en tijdens draaien van de was sprongen de batterijen niet bij met ontladen...

Geen fouten op PiB maar ook niet op de P1. Reset gedaan van P1 en daarna gelijk test gedaan met waterkoker of batterijen bijsprongen... gelukkig het geval.

Maar toch vreemd dat er geen foutmeldingen zijn en toch de Setup niet werkte....

Je hebt vooraf gecontroleerd of er ook vraag was die niet door de zonnepanelen werd gedekt?
Een wasmachine verbruikt alleen veel tijdens het opwarmen maar daarna vaak niet meer dan een paar 100 watt.

Het vermogen van een waterkoker zal fors hoger zijn en dat kan verklaren waarom de batterijen toen wel gingen ontladen.

[ Voor 7% gewijzigd door hanev001 op 11-04-2025 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nekton80
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21-09 22:57
BKK schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:41:
Inderdaad erg benieuwd naar. Hier eind januari besteld voor de april levering. Hier afgelopen dagen weinig voortgang gezien bij de uitlevering, dus ben erg benieuwd of het april gaat worden of dat het pas na de 10 mei gaat worden. 5% van de mensen zou vertraging ervaren met uitleveren, maar denk dat veel bestellingen gepland in de april batch april niet zullen halen?
Benieuwd wanneer ik wat hoor van @HomeWizard_NL . Dan wel dat mijn PIB eraankomt, dan wel dat er uitstel op de levering zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• john.lievens
  • Laatst online: 05:34
hanev001 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:16:
[...]

Je hebt vooraf gecontroleerd of er ook vraag was die niet door de zonnepanelen werd gedekt?
Een wasmachine verbruikt alleen veel tijdens het opwarmen maar daarna vaak niet meer dan een paar 100 watt.

Het vermogen van een waterkoker zal fors hoger zijn en dat kan verklaren waarom de batterijen toen wel gingen ontladen.
Ik zag op mijn HA dat ik in het paars zat dus niet voldoende afdekking door zonnepanelen helaas. Wat ik vergeten ben is dat mijn vrouw ondertussen ook waterkoker heeft gebruikt en dit zag ik ook niet terug in bijschakeling (ontladen) van een van de twee PiB's.

Maar je hebt gelijk dat buiten verwarmen van wasmachine om dit normaal afgedekt wordt door de zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnord
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 07:02
john.lievens schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:12:

Hier ook het geval, ik merkte gisteravond al problemen met ontladen. hier ook alles OK in app. Maar bij laden en er komt een verbruiker met verbruik waar meter in de + gaat stopt de accu ermee. Ik denk dat er behoorlijke bug aanwezig is op 1.0104 firmware. Na reseten van p1 meter (spaningloos) wordt er weer geladen, maar na een weer verbruik op de meter stopt de accu ermee. Ook gemeld bij HomeWizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
arnord schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 17:51:
[...]

Hier ook het geval, ik merkte gisteravond al problemen met ontladen. hier ook alles OK in app. Maar bij laden en er komt een verbruiker met verbruik waar meter in de + gaat stopt de accu ermee. Ik denk dat er behoorlijke bug aanwezig is op 1.0104 firmware. Na reseten van p1 meter (spaningloos) wordt er weer geladen, maar na een weer verbruik op de meter stopt de accu ermee. Ook gemeld bij HomeWizard.
Heeft niks met de laatste firmware te maken.
Ik heb dit een week is 2,5 al hier gemeld.

En volgens mij had ik toen de versie voor 1.03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris96
ivo1969 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 18:09:
[...]

Heeft niks met de laatste firmware te maken.
Ik heb dit een week is 2,5 al hier gemeld.

En volgens mij had ik toen de versie voor 1.03
Lijkt er erop dat de verbinding weg valt en de batterij niet reageerde. Was de status wit led wit?
Ondanks dat mijn WIFI sterkte meestal op 74% hangt reageert hij altijd op energie vraag in het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ojgc
TFX77 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 15:48:
[...]

De efficiëntie van je batterij staat los van je zonnepanelen. Zou vooral te maken moeten hebben met hoe snel je laad en ontlaad, en bij welke temperatuur. De enige koppeling met de zonnepanelen zit hem in de nul op de meter setting. Maar ik stel dus voor om daar iets wat vrijheid in te geven (bijvoorbeeld laden vanaf 200 tot max 500 watt) om zijn efficiëntie te verhogen. Wellicht hangt die range ook nog eens af van de batterij temperatuur. Ik neem aan dat dit soort dingen uitvoerig getest zijn door HW. Zeker met saldering zou ik zelf prioriteit geven aan efficiëntie over zo snel mogelijk vol laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFX77
ojgc schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 18:51:
[...]

De efficiëntie van je batterij staat los van je zonnepanelen. Zou vooral te maken moeten hebben met hoe snel je laad en ontlaad, en bij welke temperatuur. De enige koppeling met de zonnepanelen zit hem in de nul op de meter setting. Maar ik stel dus voor om daar iets wat vrijheid in te geven (bijvoorbeeld laden vanaf 200 tot max 500 watt) om zijn efficiëntie te verhogen. Wellicht hangt die range ook nog eens af van de batterij temperatuur. Ik neem aan dat dit soort dingen uitvoerig getest zijn door HW. Zeker met saldering zou ik zelf prioriteit geven aan efficiëntie over zo snel mogelijk vol laden.
Ik doelde uiteraard op het vermogen waarmee de Plug-In Batteries worden geladen door je zonnepanelen.

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Chris96 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 18:33:
[...]

Lijkt er erop dat de verbinding weg valt en de batterij niet reageerde. Was de status wit led wit?
Ondanks dat mijn WIFI sterkte meestal op 74% hangt reageert hij altijd op energie vraag in het huis.
Ik weet het niet meer zeker, maar geloof dat de witte leds brandde .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 21:17

Pixelmagic

Ubergeek

Keesie schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:48:
Ik heb gister een waslijst aan E foutmeldingen (E422, E118, E465, E305 en E306) gehad en de batterij deed eigenlijk niets meer. Nachtje uit en alles qua foutmeldingen lijkt te zijn verdwenen.
Daarnaast krijg ik zojuist bericht van HW dat ik de recent uitgebrachte update moet uitvoeren welke nagenoeg alle foutmeldingen moet gaan verhelpen.
Van 1.0103
Naar 1.0104
Vooralsnog geen foutmeldingen, dus ben heel benieuwd!
Ik zie net in HA dat met een volle batterij en 300+W gebruik, dus even de app geopend en ook de E305 error :'(

Er is geen manier om die errorlog te bekijken of het vaker is voorgekomen toch ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASO010
  • Laatst online: 14-09 13:00
Mijn slimme meter werkt idd niet zonder de usb kabel en daarom kan ik de p1 beïnvloeden door de voeding uit te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uwGLnmZQQu1HuQYpIpMVm7OwyN4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ocQjQ1g33MIdLfJXvYMAc2z6.png?f=fotoalbum_large

Hier een voorbeeld hoe ik mijn accu's later laat beginnen met laden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Hier ook wat geks. Buiten is het donker, maar mijn batterij zit lekker stroom terug te leveren op het net.... De bovenste grafiek (Total power) vliegt alle kanten op, terwijl ik een stabiel laag stroomverbruik in huis heb nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QDPVZMCQBUJEFyHcSJwSZfviC10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ffLfq6XnaJ82FGqL1AAK9GHW.jpg?f=fotoalbum_large

Uitschieters van 100 Watt teruglevering. Lijkt me niet helemaal de bedoeling toch? 8)7

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:39

Aardedraadje

Met kabelschoen

the-body schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 21:01:
Hier ook wat geks. Buiten is het donker, maar mijn batterij zit lekker stroom terug te leveren op het net.... De bovenste grafiek (Total power) vliegt alle kanten op, terwijl ik een stabiel laag stroomverbruik in huis heb nu.

[Afbeelding]

Uitschieters van 100 Watt teruglevering. Lijkt me niet helemaal de bedoeling toch? 8)7
Dit is gewoon een prima beeld. Zo ziet het er hier ook uit. Een koelkastje of vriezer die even aanslaat en je hebt dit beeld al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris96

[Afbeelding]

Het kan inderdaad wel strakker rondom de 0 lijn maar dat is echt afhankelijk van je verbruik in huis.
Ons standby verbruik is redelijk constant op wat pieken van een warmtepomp na hebben we geen 200+ vraag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gLX3rFOFj9hiMIAi_cBLWv3iIB4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fFNMCGxnrtki3IpSRtKFURks.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]

Heb je een slimme meter die niet iedere seconde bijstuurd?

Hier is het vlak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FPQy-8YKO54g9yeJPtDYwSNxOPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B1SYAvoILkfUFtuFVKfSeQnX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_eKp-ZH5tIGsAlRpgUYEcVeGNB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lYJxujChtzEhQLynI2h4FNi3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Crrs3Cq7z1YjIgn-nZVzxOqW9Xs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z4FOnt77npN4IbvrpmWVvRlv.png?f=fotoalbum_large

je ziet dan de totaal inderdaad behoorlijk fluctueert, maar volgens mij zie je dat dat komt omdat de batterij probeert zo stabiel mogelijk te zijn in het leveren. Ik denk dat dat de effectiviteit ten goede komt in plaats van direct heel snel te moeten schakelen in de hoeveelheid die het moet terugleveren.

Ik heb ook wel eens gekeken hoeveel dit nu kost. Ziet mijn meter echt veel wattuur aan teruglevering op momenten dat er geen zonopwek is, of heb ik veel wattuur aan import? Nee soms eens een paar wattuur hier en daar, maar echt heel erg weinig.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:46
ArthurMorgan schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 21:22:
[Afbeelding]

je ziet dan de totaal inderdaad behoorlijk fluctueert, maar volgens mij zie je dat dat komt omdat de batterij probeert zo stabiel mogelijk te zijn in het leveren. Ik denk dat dat de effectiviteit ten goede komt in plaats van direct heel snel te moeten schakelen in de hoeveelheid die het moet terugleveren.

Ik heb ook wel eens gekeken hoeveel dit nu kost. Ziet mijn meter echt veel wattuur aan teruglevering op momenten dat er geen zonopwek is, of heb ik veel wattuur aan import? Nee soms eens een paar wattuur hier en daar, maar echt heel erg weinig.
Dit beeld heb ik ook met mijn batterij.
Alleen heb ik soms in de verbruik grafiek 20 minuten boven de 200W verbruik maar de batterij geeft op dat moment maar maximaal 500W. Had ook iets meer mogen geven. Zit op dat moment nog 70% vol.
Maar mogelijk fluctueert het werkelijke beeld meer dan de grafiek kan weergeven en mijn meter ververst per 10 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsl
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:17
Devke schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 21:13:
[...]

Heb je een slimme meter die niet iedere seconde bijstuurd?

Hier is het vlak.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is wel extreem vlak. Als mijn verbruik stabiel is, kom ik wel in buurt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EOgDExrAp00jkGb0tJoPOVRiuG4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/I2gI8PJHAmMsDRt004KrIMTL.png?f=fotoalbum_large

Maar als er iets gebeurt in de stroomvraag (hieronder ging de buitenverlichting uit) dan ijlt het nog even na:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TTeABsMVSnIuYydCp4duj03KcN8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AhJc6Np7MfDGFEneQAm99HX2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ritsl schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 21:41:
[...]

Dat is wel extreem vlak. Als mijn verbruik stabiel is, kom ik wel in buurt:
[Afbeelding]

Maar als er iets gebeurt in de stroomvraag (hieronder ging de buitenverlichting uit) dan ijlt het nog even na:

[Afbeelding]
Is hier ook vlak. Ik zag hem bij de omschakeling van licht naar donker ook even terugleveren aan het net. Als je dan net even iets meer gaat verbruiken is het weg. Even bij de energieleverancier kijken per uur en dan zal je zien dat het reuze meevalt wat er terug gaat. Hier 2 watt afgelopen uur. Das niks.

[ Voor 6% gewijzigd door Devke op 11-04-2025 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LongTimeAgo schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:31:
Grappig detail:
Dat is toch geen detail? Dat is toch gewoon iets dat je vooraf in moet calculeren als je een product van 1395 Euro koopt? 2.4 kWh is interessant voor huishoudens zonder WP, maar met WP en EV heb je wel meer capaciteit nodig.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:21
Taro schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 22:43:
[...]

Dat is toch geen detail? Dat is toch gewoon iets dat je vooraf in moet calculeren als je een product van 1395 Euro koopt? 2.4 kWh is interessant voor huishoudens zonder WP, maar met WP en EV heb je wel meer capaciteit nodig.
Klopt, de wp kwam ook als keuze en plaatsing ná dat de pre-order van de batterij geplaatst was.
En gezien t feit dat een warmtepomp in de zomer amper verbruikt maar de zonnepanelen wél opwekken, is het alsnog geen overbodige luxe met de teruglever boete.

Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LongTimeAgo schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 22:47:
[...]

Klopt, de wp kwam ook als keuze en plaatsing ná dat de pre-order van de batterij geplaatst was.
En gezien t feit dat een warmtepomp in de zomer amper verbruikt maar de zonnepanelen wél opwekken, is het alsnog geen overbodige luxe met de teruglever boete.
Het helpt sowieso, maar met een WP is je PiB binnen 2-3 uurtjes wel leeg, dan is er geen sprake meer van NOM.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Taro schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 22:48:
[...]

Het helpt sowieso, maar met een WP is je PiB binnen 2-3 uurtjes wel leeg, dan is er geen sprake meer van NOM.
Met een airco die je als verwarming gebruikt lukt het hier al met een batterij voor de maanden april t/m september. Wil je maart en oktober erbij nemen dan lukt het mij met twee batterijen. Voor een warmte pomp van 6kW heb je 4 batterijen nodig. En dan zou ik een ander systeem nemen en voldoende zonnepanelen.
In mij geval met 9 panelen kom ik tekort voor een warmte pomp. Dus hebben we gekozen voor een airco die alleen de beneden verdieping verwarmd.

[ Voor 24% gewijzigd door GL007 op 11-04-2025 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartindM
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 21-09 21:34
Astra schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:30:
Gezien de meldingen die ik hier lees over het offline gaan van Homewizard devices, heb ik in Homey de P1 meter als Unifi wifi device toegevoegd en daar een simpele flow van gemaakt. Eens kijken hoe vaak deze daadwerkelijk offline gaat.

Voor diegenen die ook Homey gebruiken:
[Afbeelding]
welke App heb je hiervoor in Homewizard dan toegevoegd ?
BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Testen OnOFF line p1 of batterij. Hetzelfde kun je ook doen met P1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dS9xe8lLHoFHC64R3prmzE6kGiQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LqIQDuY7TPziXVuvOd6Ur6rg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door GL007 op 12-04-2025 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verder meet ik de werkelijk gemeten vermogen met een HomeWizard stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
ASO010 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 20:31:
Mijn slimme meter werkt idd niet zonder de usb kabel en daarom kan ik de p1 beïnvloeden door de voeding uit te zetten.

[Afbeelding]

Hier een voorbeeld hoe ik mijn accu's later laat beginnen met laden. :+
Op zich wel slim want kan geen kwaad voor de PiB zo. Maar krijg je dan niet een "gat" in de gegevens die de P1-meter uitleest? En dus historische data die niet meer klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knurt schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 10:21:
[...]

Op zich wel slim want kan geen kwaad voor de PiB zo. Maar krijg je dan niet een "gat" in de gegevens die de P1-meter uitleest? En dus historische data die niet meer klopt?
Je krijgt in de batterij een time-out na 2 minuten. (Hier getest ) En je krijg een gat in je historisch data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
GL007 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 10:28:
[...]

Je krijgt in de batterij een time-out na 2 minuten. (Hier getest ) En je krijg een gat in je historisch data
Ok, duidelijk. Dus minder handig als je graag wil dat de gegevens in de app (blijven) kloppen dus.

Voordeel is dat wel weer dat je de USB voeding voor de P1-meter bv met een socket kan aansturen en dan dus schema's mee kan maken voor de PiB. Of zelfs kan laten "schakelen" op dynamische tarieven.

Hoop dat HW snel komt met opties in de PiB aansturing zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben zojuist tot de ontdekking gekomen dat er een nadeel zit aan de manier waarop HW het Laden/Ontladen stuurt als je meer dan een batterij hebt.

De sturing is dat als het vermogen minder is dan 800W dat er slechts 1 batterij actief is en dat ze dan van tijd tot tijd omschakelen.

Dit kan echter tot effect hebben dat ze niet even vol zijn. Vandaag zie dat er 1 al op 100% staat terwijl de ander nog aan het laden is op 65%.

Nu is dat vandaag met veel zon geen probleem, hij komt ook wel vol, maar op een dag waar de zon opbrengst wisselend is kan het wel eens betekenen dat je op momenten dat er genoeg zon is om beide tegelijk te laden dit niet kan plaatsvinden en je dus terug levert terwijl je nog niet alle batterijen 100% vol hebt.

Er is dus naar mijn menig verbetering mogelijk op het punt van verdeling van Laden/Ontladen bij meerdere batterijen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Knurt schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 10:43:
Hoop dat HW snel komt met opties in de PiB aansturing zelf.
Volgens mij hoopt zo'n beetje iedereen hier dat ;)

Ik heb eerst nog een hoop andere hoop... Hoop dat de accu snel komt, hoop dat hij goed werkt, hoop dat hij niet omgeruild hoeft, en dan hoop ik dat de lokale API wordt uitgebreid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enter81
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:26
huijbreghs schreef op woensdag 9 april 2025 @ 18:37:
[...]

Mijn bestelling is van 9 december (verwachte leverdatum eind april) en februari (verwacht eind mei). Tot op heden nog niets gehoord en kan alleen maar hopen dat HW enigzins op schema is met leveringen .
Lijkt er een beetje op dat ze de rem erop hebben gezet mede dat Belgie er bij komt een dezer dagen maar dat is mijnerzijds giswerk
Het is frustrerend om nu al bijna 9 maanden te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanev001 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 11:07:
Ik ben zojuist tot de ontdekking gekomen dat er een nadeel zit aan de manier waarop HW het Laden/Ontladen stuurt als je meer dan een batterij hebt.

De sturing is dat als het vermogen minder is dan 800W dat er slechts 1 batterij actief is en dat ze dan van tijd tot tijd omschakelen.

Dit kan echter tot effect hebben dat ze niet even vol zijn. Vandaag zie dat er 1 al op 100% staat terwijl de ander nog aan het laden is op 65%.

Nu is dat vandaag met veel zon geen probleem, hij komt ook wel vol, maar op een dag waar de zon opbrengst wisselend is kan het wel eens betekenen dat je op momenten dat er genoeg zon is om beide tegelijk te laden dit niet kan plaatsvinden en je dus terug levert terwijl je nog niet alle batterijen 100% vol hebt.

Er is dus naar mijn menig verbetering mogelijk op het punt van verdeling van Laden/Ontladen bij meerdere batterijen.
Voor een goede verdeling zul je een master controller moeten hebben die van de energie meter het energie verbruik informatie krijgt. Vervolgen moet je een verdeelsleutel regeling moeten maken die afhankelijk is van de toestand van de batterijen. Dit lijkt wel goed te doen althans voor mij maar de wijze hoe nu wordt gecommuniceerd geeft dit nogal problemen. Achteraf gezien was het beter geweest dat de omvormer/lader een aparte unit was met daaraan los gekoppeld de accu’s. In dit systeem blijft de NOM communicatie simpel.

Voor de huidige situatie met een batterij is de oplossing goed. Maar voor 2 of meerdere batterijen raad ik HomeWizard aan een betere controller te ontwerpen.
Huidige systeem heeft slecht 1 voordeel als een batterij stukgaat dan blijven de andere units werken.

[ Voor 7% gewijzigd door GL007 op 12-04-2025 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 11:33:
[...]

Voor een goede verdeling zul je een master controller moeten hebben die van de energie meter het energie verbruik informatie krijgt. Vervolgen moet je een verdeelsleutel regeling moeten maken die afhankelijk is van de toestand van de batterijen. Dit lijkt wel goed te doen althans voor mij maar de wijze hoe nu wordt gecommuniceerd geeft dit nogal problemen. Achteraf gezien was het beter geweest dat de omvormer/lader een aparte unit was met daaraan los gekoppeld de accu’s. In dit systeem blijft de NOM communicatie simpel.

Voor de huidige situatie met een batterij is de oplossing goed. Maar voor 2 of meerdere batterijen raad ik HomeWizard aan een betere controller te ontwerpen.
Hoewel ik het eens ben dat HW er beter aan had gedaan om een aparte controller te maken ligt daar niet het probleem.

De controle op zich van de P1-meter is niet de oorzaak van de ongelijkheid. Het is het algoritme waarmee gestuurd wordt dat niet optimaal is.

Wat betreft je benadering van een aparte omvormer/lader, dat is geen goed idee als je meer dan 800W vermogen wilt hebben. Dat is nu eenmaal het maximale toegestane vermogen van stekker batterijen.

Als je die kant uit gaat zal je voor een hoger vermogen te maken krijgen met vaste installatie en de bijbehorende kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanev001 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 11:45:
[...]

Hoewel ik het eens ben dat HW er beter aan had gedaan om een aparte controller te maken ligt daar niet het probleem.

De controle op zich van de P1-meter is niet de oorzaak van de ongelijkheid. Het is het algoritme waarmee gestuurd wordt dat niet optimaal is.

Wat betreft je benadering van een aparte omvormer/lader, dat is geen goed idee als je meer dan 800W vermogen wilt hebben. Dat is nu eenmaal het maximale toegestane vermogen van stekker batterijen.

Als je die kant uit gaat zal je voor een hoger vermogen te maken krijgen met vaste installatie en de bijbehorende kosten.
Die bijkomende kosten heb je toch als je 3 of 4 batterijen heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TFX77
Ik had ook E305 op één van mijn HomeWizard Plug-In Batteries. Even gekeken naar Unifi. De HomeWizard Batterij staat gewoon als 100% binnen Unifi. Echter zag ik dat deze verbinding 37% TX retries had. Blijkbaar had de Batterij (of Unifi) welke beneden staat besloten dat verbinden met het access-point op zolder een goed idee was. Dubieus.

E305 ligt in mijn ogen voor 99,9 procent aan je Wireless verbinding en is niet "de schuld" van HomeWizard. Als de verbinding genoeg klappert zal de HomeWizard uiteindelijk de Batterij in deze fout zetten omdat het onveilig wordt om opdrachten er naar toe te sturen. Helemaal terecht.

Doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFX77 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:11:
Ik had ook E305 op één van mijn HomeWizard Plug-In Batteries. Even gekeken naar Unifi. De HomeWizard Batterij staat gewoon als 100% binnen Unifi. Echter zag ik dat deze verbinding 37% TX retries had. Blijkbaar had de Batterij (of Unifi) welke beneden staat besloten dat verbinden met het access-point op zolder een goed idee was. Dubieus.

E305 ligt in mijn ogen voor 99,9 procent aan je Wireless verbinding en is niet "de schuld" van HomeWizard. Als de verbinding genoeg klappert zal de HomeWizard uiteindelijk de Batterij in deze fout zetten omdat het onveilig wordt om opdrachten er naar toe te sturen. Helemaal terecht.

Doe er je voordeel mee.
En als je de acces-point boven even uit zet wat doet dan de verbinding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vahalis
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12:46
Omdat mijn PIB geruild moet worden (E443) vertelde HW van de week dat ze wachten op nieuwe voorraad. Die verwachten ze volgende week.

4.590 Wp PV. 1x Homewizard Battery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFX77
GL007 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:22:
[...]

En als je de acces-point boven even uit zet wat doet dan de verbinding.
Ik heb op Unifi de Battery gelocked op het access-point beneden. Nu is de verbindings sterkte hoger in de app en laat Unifi dit zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWR5lbMomU3NuqNyA_x375p3bMU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5IrpCwGNtEqZ4c31wgr8Yogn.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFX77 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:30:
[...]

Ik heb op Unifi de Battery gelocked op het access-point beneden. Nu is de verbindings sterkte hoger in de app en laat Unifi dit zien:

[Afbeelding]
Kun je de acces-points niet configureren dat alleen de sterkste verbinding blijft onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 11:49:
[...]

Die bijkomende kosten heb je toch als je 3 of 4 batterijen heb.
Nee niet nodig als je ze op bestaande groepen zet die voldoende vrij vermogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFX77
GL007 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:33:
[...]

Kun je de acces-points niet configureren dat alleen de sterkste verbinding blijft onderhouden.
Zou verwachten dat hij dat automatisch doet. Maar de verbinding was 100% volgens Unifi ondanks de meer dan een derde TX retries.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
TFX77 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:47:
[...]

Zou verwachten dat hij dat automatisch doet. Maar de verbinding was 100% volgens Unifi ondanks de meer dan een derde TX retries.
Je moet je niet blind staren op wifi experience. Kijk eerder naar de dbm van het signaal. En nee AP clients gaan niet zomaar spontaan naar een andere AP. Op basis van een acceptabele dbm blijven ze hangen op een AP die verder kan zitten. Ik ga hier daar niet verder op in (off topic) want er is nog info te vinden wat je kan doen.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 21-09 17:17
hanev001 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 11:07:

Volgens mij is dit al eerder in dit forum besproken en heeft te maken met de wens om de RTE zo hoog mogelijk te houden, dus niet twee batterijen met een beetje/de helft, maar wisselend een van de twee (indien twee PiB’s) met het maximale PV overschot (tot 800 W) te laden.
Als er voldoende PV overschot is zullen ze beide tegelijk laden, en ook min of meer gelijk vullen/vol zijn. Tenzij een batterij door een storing oid langere tijd niet geladen heeft en dus met een achterstand start. Wat ik hier genoemd op het forum wel eens zie aan storingen is dat enige tijd inactief blijven (for whatever reason) een optie die zich kan voordoen, maar heeft met de laad filosofie niet zoveel te doen.
Ik heb hier in elk geval geen issues, en begrijp en ondersteun de laad filosofie.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 21-09 17:17
TFX77 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:11:

Doe er je voordeel mee.
@TFX77
Gisteren hier een vrij massieve netwerkstoring en 2 uur geen internet. Bij de heropstart enkele CAT kabels losgemaakt (om te voorkomen dat het glasvezel modem een verkeerd IP adres oppikt), en daarna, heel onlogisch, was een PiB ook met een “verwegistan” AP verbonden.
Even de wifi van de PiB’s opnieuw ingesteld en alles weer OK.
Dus ik denk dat je gelijk hebt, maar in mijn geval was er wel een trigger nodig voor de batterij om te gaan “zwerven”.
Overigens (nog) geen E305 melding gisteren.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EVfan schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 14:27:
[...]

Volgens mij is dit al eerder in dit forum besproken en heeft te maken met de wens om de RTE zo hoog mogelijk te houden, dus niet twee batterijen met een beetje/de helft, maar wisselend een van de twee (indien twee PiB’s) met het maximale PV overschot (tot 800 W) te laden.
Als er voldoende PV overschot is zullen ze beide tegelijk laden, en ook min of meer gelijk vullen/vol zijn. Tenzij een batterij door een storing oid langere tijd niet geladen heeft en dus met een achterstand start. Wat ik hier genoemd op het forum wel eens zie aan storingen is dat enige tijd inactief blijven (for whatever reason) een optie die zich kan voordoen, maar heeft met de laad filosofie niet zoveel te doen.
Ik heb hier in elk geval geen issues, en begrijp en ondersteun de laad filosofie.
Nee dit heeft niets met een storing te maken gehad. Het is echt de oorzaak van de aansturing. Overigens heeft HW over de beste RTE gezegd dat deze juist niet behaald wordt door op vol vermogen of op een heel laag vermogen te laden/ontladen. Wat de echte sweatspot is hebben ze niet genoemd.

Het is puur het geval geweest dat tijdens de nacht het ontladen niet boven de 800W is geweest en het wisselen tussen beide batterijen niet heeft gezorgt voor het in een redelijk evenwicht houden van de SOC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enter81
Vahalis schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:25:
Omdat mijn PIB geruild moet worden (E443) vertelde HW van de week dat ze wachten op nieuwe voorraad. Die verwachten ze volgende week.
Waarom niet gewoon eentje uit de voorraad van België gehaald en uitleveren.
Als de nieuwe dan binnen komen kan de België voorraad toch weer worden
aangevuld.

Of zijn de PiB van Nederland afwijkend met die van Belgie ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
enter81 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 14:50:
[...]

Waarom niet gewoon eentje uit de voorraad van België gehaald en uitleveren.
Als de nieuwe dan binnen komen kan de België voorraad toch weer worden
aangevuld.

Of zijn de PiB van Nederland afwijkend met die van Belgie ??
Wie zegt dat er een voorraad voor Belgie is? Zou in mijn ogen vrij dom zijn van HW om dat te doen als ze nog niet eens weten wanneer ze mogen gaan leveren.

Daarnaast heeft Belgie niet een andere stekker aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanev001 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 14:54:
[...]

Wie zegt dat er een voorraad voor Belgie is? Zou in mijn ogen vrij dom zijn van HW om dat te doen als ze nog niet eens weten wanneer ze mogen gaan leveren.

Ja, in belgie hebben ze ipv een randaarde een penaarde, echter het kan zijn dat de gebruikte stekker wel hiervoor voorzien is van een penaarde (stekker E/F CEE 7/7).
dit is een belgische WCD:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oDxi3T85Hn0PJCI4XGMk-EqIacQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RMAUg52bugWjnddFKvZDHXRI.jpg?f=user_large
en dit is een E/F stekker die ook met een penaarde past, zie pijl. Dus als HW deze veel gebruikte stekker heeft gebruikt (wat te verwachten is) past deze gewoon ook in Belgie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qQdLnlL8q6zvlAhnZr3rWo9TLdw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vLqtlhNx2feWzeG5IM3uvnqu.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door MacD007 op 12-04-2025 16:05 ]

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enter81
MacD007 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 15:53:
[...]

Ja, in belgie hebben ze ipv een randaarde een penaarde, echter het kan zijn dat de gebruikte stekker wel hiervoor voorzien is van een penaarde (stekker E/F CEE 7/7).
dit is een belgische WCD:
[Afbeelding]
en dit is een E/F stekker die ook met een penaarde past, zie pijl.
[Afbeelding]
Dank je is duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enter81
hanev001 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 14:54:
[...]

Volgens mij in deze topic ergens gelezen van een voorraadje voor Belgie.
Anders kun je deze markt beter even overslaan.
Als consument ga je toch niet inschrijven als je weet dat je midden in de winter je batterij pas krijgt.
Dan kun je beter omkijken naar een alternatief.

[ Voor 5% gewijzigd door enter81 op 12-04-2025 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
enter81 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 16:10:
[...]

Volgens mij in deze topic ergens gelezen van een voorraadje voor Belgie.
Anders kun je deze markt beter even overslaan.
Als consument ga je toch niet inschrijven als je weet dat je midden in de winter je batterij pas krijgt.
Dan kun je beter omkijken naar een alternatief.
Dat heeft iemand hier eens geroepen zonder verdere onderbouwing. Was naar mijn mening wensdenken.

Over het inschrijven, als dat een argument zou zijn waarom hebben vele hier in juni vorig jaar ingeschreven op een toen verwachte levering in november.

Waarom ziijn er nog steeds mensen met een voorinschrijving voor levering die in maart zou plaatsvinden terwijl de meest recente besteldatum die wordt uitgeleverd in augustus van vorig jaar ligt. Hoe het bestellingen zal vergaan met een leverindicatie van april en later is onbekend.

Als er in Belgie net zoveel belangstelling is als in ons land zal daar dus ook met een levertijd gerekend moeten worden. En hoe lang dat is kan onmogelijk voorspeld worden zolang er geen goedkeuring voor levering in Belgie is en HW het bestelproces voor dat land open zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanev001 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 16:28:
[...]

Dat heeft iemand hier eens geroepen zonder verdere onderbouwing. Was naar mijn mening wensdenken.
volgens mij was dat een uitspraak hier van Home Wizard zelf, lees hun berichten er maar eens op na.
Over het inschrijven, als dat een argument zou zijn waarom hebben vele hier in juni vorig jaar ingeschreven op een toen verwachte levering in november.

Waarom ziijn er nog steeds mensen met een voorinschrijving voor levering die in maart zou plaatsvinden terwijl de meest recente besteldatum die wordt uitgeleverd in augustus van vorig jaar ligt. Hoe het bestellingen zal vergaan met een leverindicatie van april en later is onbekend.

Als er in Belgie net zoveel belangstelling is als in ons land zal daar dus ook met een levertijd gerekend moeten worden. En hoe lang dat is kan onmogelijk voorspeld worden zolang er geen goedkeuring voor levering in Belgie is en HW het bestelproces voor dat land open zet.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Goedkeuring voor België heeft wat meer voeten in de aarde. Een groot probleem is dat de p1 poort niet gebruikt mag worden voor de meting. Dus dat moet mogen, of je moet met spoelen en een extra meter aan de gang. Dat maakt het een stuk minder plug en play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MacD007 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 16:54:
[...]
volgens mij was dat een uitspraak hier van Home Wizard zelf, lees hun berichten er maar eens op na.

[...]
Zoals ik mij het herinner was er iemand die beweerde dat HW dat gezegd had net zoals jij nu weer doet.
Maar als je een bericht kan aanhalen van hun waar dat in staat zal ik die graag willen zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HomeWizard_NL schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:44:
[...]

Dat zal nog steeds in batches gaan, we verwachten wel dat als alle papieren in orde zijn de eerste wel al eind april te kunnen leveren in BE. Voorlopig is er geen ''levering uit voorraad'' tegen de tijd dat het binnen is, is het ook alweer gereserveerd. Als je wilt wachten tot ze ''op voorraad zijn'' verwachten we niet voor eind zomer, en mogelijk zelfs niet voor volgend jaar afhankelijk van het aantal reserveringen in het najaar.

kortom, wil je hem in NL deze zomer nog, plaats dan een reservering dan kunnen we nog bijschalen, voor belgie, er is extra voorraad ingerekend voor eind april die we hopelijk dan vrij kunnen geven.
Het is even zoeken maar dan heb je ook wat..... dit is wat HW schrijft over België en voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnord
Vreemd, heb hem al gemeld bij HW, maar 2 weken lang plezier van 2 accu's die elke dag weer met 1600 watt laden en in de avond netjes met 800watt ontladen. Maar 1 accu wil niet goed laden / ontladen al 2 avonden. Nu ook met een overschot van de zonnepanelen ~1700 watt blijft hij inactief op 57%, accu 2 zit al met 100% vol. Geen foutcode - niks. Ik tast in het duister. Hebben jullie nog tips of suggesties? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wZf27ki7j5FTaHOcmIeZO_FJUWc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zXaviZuo867ZG9mKfXhykNzp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door arnord op 12-04-2025 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arnord schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 17:10:
Vreemd, heb hem al gemeld bij HW, maar 2 weken lang plezier van 2 accu's die elke dag weer met 1600 watt laden en in de avond netjes met 800watt ontladen. Maar 1 accu wil niet goed laden / ontladen al 2 avonden. Nu ook met een overschot van de zonnepanelen ~1700 watt blijft hij inactief op 57%, accu 2 zit al met 100% vol. Geen foutcode - niks. Ik tast in het duister. Hebben jullie nog tips of suggesties? [Afbeelding]
De 90 seconden stekker uit WCD methode? Batterij uit. Stekker uit WCD. 90 sec wachten. Stekker weer terugplaatsen en batterij weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnord
Devke schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 17:12:
[...]

De 90 seconden stekker uit WCD methode? Batterij uit. Stekker uit WCD. 90 sec wachten. Stekker weer terugplaatsen en batterij weer aanzetten.
Ook al wel gedaan, doet hij het even maar daarna bij een verbruiker die vraagt uit deze accu stop hij er weer mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Devke schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 17:10:
[...]

Het is even zoeken maar dan heb je ook wat..... dit is wat HW schrijft over België en voorraad.
Conclusie: Er is geen voorraad maar ze hadden toen het plan om extra te gaan inkopen als er zicht was op levering in Belgie.
Pagina: 1 ... 80 ... 213 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.