Voordeel tijdens de zomer is dat je eerder kunt laden en dat het langer door gaat. Zelf ga ik er ook van uit dat ik een maand of 7 min of meer optimaal gebruik kan maken van 2 batterijen, de rest is maar mondjesmaat 1 batterij gok ik zo.Gizz schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:23:
[...]
Dat is toch niet anders dan wat ik zeg? Met wat er op mijn dak ligt had ik met alleen sluipverbruik in huis makkelijk een tweede accu kunnen opladen. En dat was gisteren grotendeels het geval. Maar was ik samen met mijn vriendin thuisgebleven en hadden we veel verbruikt (gamen, extra wasjes), dan was er weinig overgebleven voor de tweede accu.
Dat ik dat kan ondervangen door veel meer op te wekken snap ik ook wel. Alleen ligt mijn dak al vol
[...]
In absolute zin valt dat bij mij wel mee. Gisteren heb ik 11kWh opgewekt, terwijl ik in juni tegen de 20kWh per dag zit. Vandaar mijn opmerking dat het later in het seizoen makkelijker is om een tweede accu te vullen bij meer eigen verbruik overdag in huis.
[ Voor 7% gewijzigd door winwiz op 03-03-2025 11:32 ]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD