Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Waarom wil je de accu niet meer?HBO88 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:34:
Is er hier niemand die hem wil hebben? Ik kan me voorstellen dat sommige mensen hem eerder willen ontvangen dan pas over paar maanden. Ik denk dat het wel mogelijk moet zijn om de order om te zetten naar iemand anders?
Mijn probleem is momenteel dat ik met die P1 meter geen solar kan uitlezen, dus werkt die accu dan optimaal met de data van de slimme meter. Dat is mijn vraag.winwiz schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:37:
[...]
Wat bedoel je nu? De battterij werkt samen met elke omvormer. Voor de aansturing heb je enkel een P1 meter van HW nodig eventueel via een splitter als je je P1 meter al met iets anders uitleest
Die pro licentie vind niet zo interesant voor dit momentasing schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:49:
[...]
Ik denk dat hij de pro licentie voor de app bedoelt. Die zou dan niet werken met zijn omvormer.
Gaat gewoon werken. Terugleveren is terugleveren.ManS-H schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 21:34:
[...]
Mijn probleem is momenteel dat ik met die P1 meter geen solar kan uitlezen, dus werkt die accu dan optimaal met de data van de slimme meter. Dat is mijn vraag.
3) Je weigert de zending aan de deurasing schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:30:
[...]
1) je betaalt niet. Daarmee annuleer je automatisch
2) je stuurt hem terug na ontvangst, de kosten zijn voor eigen rekening
Terugsturen zal ook niet gratis zijn, dus voor jou is het dan makkelijker om voor optie 1 te gaan. Dat scheelt je thuis zijn voor ontvangst en een hoop geregel met terugsturen. Het is wel 25 kilo die terug moet en je moet een ADR geschikte vervoerder hebben.
Overigens klopt dat hele ADR verhaal niet. Alleen de chauffeur die meer dan 333kg aan netto accu’s meeneemt is ADR plichtig. Een chauffeur die een paar batterijen levert hoeft geen speciale papieren te hebben.
Nooit geweten dat de HomeWizard data via een browser getoond kan worden, g e w e l d i g!
Ik vind het wel te duur als ik naar mijn eigen huishouden kijkt, ik weet ondertussen dat ik 2 HW accus (totaal 5.4kWh) nodig heb en vol krijgt, dat kost mij dus €2790.Piddybull schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:06:
Mag ik voorlopig afsluiten met volgende prijsstelling naar mijn persoonlijke mening.
1 basisset : koopje
2 sets : op de limiet
3 sets : duur
4 sets : duurder
Ik vind de prijs bij HW dus niet direct te duur.
De kwaliteit, service ,eenvoud en de weinig wegende unit (pluimgewicht) blijven zeer lovenswaardig.
Als ik nu als voorbeeld de Zendure neemt, daar heb je dan een hyper2000 en 3x ab2000S voor nodig om op 5.76 kWH uit te komen en dan heb ik zelfs iets meer aan kWh dan de HW samenstelling, maar je betaald er €1925 voor, daarom denk en vind ik dat HW te duur is op dit moment.
Het vervelende is, ben gek op HW, fantastische spullen hebben ze en heb al genoeg spullen van ze in huis, maar de accus vind ik persoonlijk te duur op dit moment en zullen eerder naar de €1000 per stuk moeten gaan voor ik het in huis neem.
Het is fijn eens te lezen hoe een ander er krak hetzelfde over denkt.
Ik heb identiek hetzelfde gevoel tussen beide merken ,hun prijzen en hun technisch commercieel imago.
Stiekem hoop ik gewoon dat mijn reactie gelezen wordt door @HomeWizard_NL en dat ik een DM van ze krijg en ik 2 accus kan bestellen voor in totaal €2000.Piddybull schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:12:
@Catdogsf
Ik heb identiek hetzelfde gevoel tussen beide merken ,hun prijzen en hun technisch commercieel imago.
Het is al eerder aangegeven door anderen, je punt is duidelijk. Je vind ze te duur. Het is dat je hier niet op de man mag spelen maar ik vind je nu wel een beetje een zeurkous worden. Misschien een idee om niet eerder weer aan dit topic deel te nemen als de Home Wizard Plug In Battery wel in jou acceptabele prijsrange zit?Piddybull schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:12:
@Catdogsf
Niet gehinderd door enige kennis.
Maakt niet uit. Ik heb 3 omvormers, 1 kan HW uitlezen, de andere 2 niet, maakt niet uit voor de accu, die kijkt alleen maar naar je slimme meter: als je terug levert laadt de accuManS-H schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:08:
Wat moet ik doen om mijn pro order te laten vervallen. Mijn omvormer Eaton ISG1I-2800/1 wordt niet ondersteund, mijn solar info bekjk ik met Youless
You're welcomeeovermeer schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:05:
[...]
Nooit geweten dat de HomeWizard data via een browser getoond kan worden, g e w e l d i g!
Hoop is uitgestelde teleurstelling.... zolang HW de vraag amper kan bijbenen, en de vraag zal voorlopig wel hoog blijven, denk ik dat ze geen reden zien om met aanbiedingen te strooien. Waarom zouden ze ook?Catdogsf schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:16:
[...]
Stiekem hoop ik gewoon dat mijn reactie gelezen wordt door @HomeWizard_NL en dat ik een DM van ze krijg en ik 2 accus kan bestellen voor in totaal €2000.
Niet gehinderd door enige kennis.
Is de RTE dan vergelijkbaar? Dat kan een sluipmoordenaar zijn.Catdogsf schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:07:
[...]
Ik vind het wel te duur als ik naar mijn eigen huishouden kijkt, ik weet ondertussen dat ik 2 HW accus (totaal 5.4kWh) nodig heb en vol krijgt, dat kost mij dus €2790.
Als ik nu als voorbeeld de Zendure neemt, daar heb je dan een hyper2000 en 3x ab2000S voor nodig om op 5.7 kWH uit te komen en dan heb ik zelfs iets meer aan kWh dan de HW samenstelling, maar je betaald er €1925 voor, daarom denk en vind ik dat HW te duur is op dit moment.
Het vervelende is, ben gek op HW, fantastische spullen hebben ze en heb al genoeg spullen van ze in huis, maar de accus vind ik persoonlijk te duur op dit moment en zullen eerder naar de €1000 per stuk moeten gaan voor ik het in huis neem.
Catdogsf schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:07:
[...]
Ik vind het wel te duur als ik naar mijn eigen huishouden kijkt, ik weet ondertussen dat ik 2 HW accus (totaal 5.4kWh) nodig heb en vol krijgt, dat kost mij dus €2790.
Als ik nu als voorbeeld de Zendure neemt, daar heb je dan een hyper2000 en 3x ab2000S voor nodig om op 5.7 kWH uit te komen en dan heb ik zelfs iets meer aan kWh dan de HW samenstelling, maar je betaald er €1925 voor, daarom denk en vind ik dat HW te duur is op dit moment.
:strip_exif()/f/image/Y2jYBO9h9P80tbxuSHKx4e6q.jpg?f=fotoalbum_large)
dat gaat dus niet werken, deze batterij is hierbij verplicht verbonden via de HW P1 dongel,of deze nu direct aan de P! poort hangt of via een splitter (wel de juiste gebruiken) en daarnaast nog andere bv een shelly dat dan en dat je dat dan verder kunt uitlezen via HA is ook geen enkel probleem.kareltje schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 18:32:
ik denk dat ik dan alles kan regelen via shelly en bekijken via 3 fase
Alleen de batterij echt aansturen gaat dus via de eigen HW systeem via de P1. Aangezien een enkele batterij ook slechts 1 fase is en de fases binnen de slimme meter toch worden verrekend hoef je dus ook niet echt met de fase verdeling rekening houden, tenzij je een of meerdere fases al extreem hebt belast.
Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge
Die van mij is inmiddels ingepakt en verzonden (2 aparte mails) .sweetdude schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:21:
[...]
Daar ben ik nog niet. ik heb alleen een bevestigingsmail ontvangen met een link naar GoParcel en die staat op status "Bestelling verzamelen". ik heb nog geen mail met datum bevestiging of iets dergelijks gekregen.
Zou mooi zijn als ik hem nog op 1 maart in ontvangst mag nemen.
ik zie erna uit en ben ongeduldig, dus de F5 slijt langzaam verder
Helaas komt die pas maandag aan. Maar de mail kwam vanavond laat, dus zo te zien hebben ze het er gewoon super druk mee.
ja, dat was me al duidelijk, maar als je trap dan in brand staat heb je toch wel een redelijk groot probleem lijkt me.autoreverse schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 18:44:
[...]
Ik denk dat ik dan niet duidelijk ben geweest: met de trapkast bedoel ik de opberg-/kastruimte die de meeste Nederlandse doorzon woningen hebben onder de trap (dus vanuit de woonkamer toegankelijk, en dan kijk je tegen de onder-/achterkant van de traptreden aan)
Dat is dus juist uit de vluchtweg, want daar staan alleen boodschappen etc (daar waar je er goed bij kan)
Vanuit de meterkast is een verlengsnoer aangesloten op een wcd aldaar, die leidt naar een contactdoos voor de kastlamp (idd led lamp van een paar watt) en het modem. Dat moet toch wel op een verlengsnoer mogen?
Ik ben dus voornemens daar een nieuw wcd te realiseren voor de plug-in batterij, met idd installatiedraad vanuit een verdeeldoos vanuit de meterkast.
Niet mijn trapkast; maar gaat om het idee:
[Afbeelding]
In Nederland is helaas een tweede vluchtweg bij veruit de meeste huizen niet aanwezig en zul je dan toch de Brandweer nodig hebben om vanuit de 1ste verdieping de mensen te kunnen evacueren.
Vergeet daarbij niet dat ondertussen ook de gang op de 1ste verdieping al volledig met rook gevuld is, en ja ik spreek hierbij uit de praktijk.
dus lijkt mij dit zeker geen verstandige / slimme keuze.
aanvulling; al is de kans hierop behoorlijk klein, de gevolgen zijn dat zeker niet waarbij het risico als behoorlijk groot gezien dient te worden.
[ Voor 5% gewijzigd door MacD007 op 01-03-2025 13:12 ]
Dus je verwacht nu echt dat ik uw ideeën ga naleven terwijl je aangeeft dat je niet op de man mag spelen terwijl je dat daarna per direct wel begint te doen ?F.Baarda schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:19:
[...]
Het is al eerder aangegeven door anderen, je punt is duidelijk. Je vind ze te duur. Het is dat je hier niet op de man mag spelen maar ik vind je nu wel een beetje een zeurkous worden. Misschien een idee om niet eerder weer aan dit topic deel te nemen als de Home Wizard Plug In Battery wel in jou acceptabele prijsrange zit?
Sommige samenstellingen van HW zijn te duur.
Het basispakket niet.
Zo heb ik het eerder al opgelijst en dat moet je maar eens correcter leren interpreteren.
Zolang dat voor u niet begrepen wordt heb ik toch wel het basisrecht om je dat te blijven verduidelijken ?
Elk zijn mening.
Ik respecteer uw mening maar uw post is bedenkelijk.
@autoreverse sluit ik mij volledig bij aan. De kans dat het mis gaat is heel erg klein,maar onder een houten trap is echt de slechtste plek voor een thuisaccu.MacD007 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 23:04:
[...]
ja, dat was me al duidelijk, maar als je trap dan in brand staat heb je toch wel een redelijk groot probleem lijkt me.
In Nederland is helaas een tweede vluchtweg bij veruit de meeste huizen niet aanwezig en zul je dan toch de Brandweer nodig hebben om vanuit de 1ste verdieping de mensen moet evacueren.
Vergeet daarbij niet dat ondertussen ook de gang op de 1ste verdieping al volledig met rook gevuld is, en ja ik spreek hierbij uit de praktijk.
dus lijkt het mij zeker geen verstandige keuze.
Rond hangen op een forum en blijven verkondigen dat jij het te duur vind voegt op een gegeven moment niks meer toe.Piddybull schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 23:08:
[...]
Dus je verwacht nu echt dat ik uw ideeën ga naleven terwijl je aangeeft dat je niet op de man mag spelen terwijl je dat daarna per direct wel begint te doen ?
Sommige samenstellingen van HW zijn te duur.
Het basispakket niet.
Zo heb ik het eerder al opgelijst en dat moet je maar eens correcter leren interpreteren.
Zolang dat voor u niet begrepen wordt heb ik toch wel het basisrecht om je dat te blijven verduidelijken ?
Elk zijn mening.
Ik respecteer uw mening maar uw post is bedenkelijk.
Boodschap is duidelijk, wacht gerust op de prijsverlaging en zoek ondertussen verder op topics van goedkopere systemen.
En nee, die hoeven we hier niet allemaal langs te zien komen met een prijsvergelijking.
Iedereen hier heeft wel door dat het goedkoper kan per kWh bij grotere systemen of als je wat avontuurlijker bent ingesteld.
:strip_exif()/f/image/xSSKt2OA62DEJFvNYIynh0C4.jpg?f=fotoalbum_large)
Toch even met iets meer power dan de 75 Watt.
:strip_exif()/f/image/GctHA7VeiCkaRIp84K7Ekjhs.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door Devke op 28-02-2025 23:34 ]
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Paar dagen geleden besteld vandaag al t&t code.netappie schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 23:03:
[...]
Die van mij is inmiddels ingepakt en verzonden (2 aparte mails) .
Helaas komt die pas maandag aan. Maar de mail kwam vanavond laat, dus zo te zien hebben ze het er gewoon super druk mee.
Ding komt via Frankrijk en zal waarschijnlijk morgen komen.
Dat is dan binnen een week leveren.
:strip_exif()/f/image/in1TVBHi27KmNiNjGeWWCHWn.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat ik op mijn 2e HomeWizard batterij nog wel een aantal weken (maanden) zal moeten wachten.🤪
Is al een paar x genoemd in dit topic.Devke schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 23:28:
Volle batterij. Volledig ontladen nog voor middernacht. Iets te ver zo te zien. Direct na ontlading start het rustig bijladen via net.
[Afbeelding]
Toch even met iets meer power dan de 75 Watt.
[Afbeelding]
Batterij ontladen daarna naar 70watt~ laden daarna korte tijd 800watt laden.
Dan gaat de batterij in slaapstand. (Wit)
Ze moeten niks, ze doen het goed, alleen "de vraag amper kan bijbenen", kan ik niet beoordelen aangezien ze geen inzicht geven hoeveel er verkocht worden, dus je kan ook zeggen dat de productie van het aantal accus te laag is of onderschat, maar als dat überhaupt al waar is, dan komt dat vanzelf goed.F.Baarda schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:30:
[...]
Hoop is uitgestelde teleurstelling.... zolang HW de vraag amper kan bijbenen, en de vraag zal voorlopig wel hoog blijven, denk ik dat ze geen reden zien om met aanbiedingen te strooien. Waarom zouden ze ook?
Dan zal ik het doen.Catdogsf schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 00:54:
[...]
Kijk ook eens verder, ga hier geen linkjes plaatsen, maar je kan hem vinden in het topic van Z.
https://gathering.tweaker...ist_messages/2281796/last
Ik ga het niet laten bezorgen bij een post punt in Duitsland.
Het zelf ophalen met een q7 zal de kosten ook niet heel erg naar beneden drukken.
Dus daarom via de NL Zendure site met de NL btw.
Een grote set zal ik wel anders doen denk ik.
Maar dit is een probeer setje wat ik wil Zendure of HomeWizard.
Bedoelde meer de link met de prijs die ik zei, succes verder.peterbier schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 01:12:
[...]
Dan zal ik het doen.
https://gathering.tweaker...ist_messages/2281796/last
Ik ga het niet laten bezorgen bij een post punt in Duitsland.
Het zelf ophalen met een q7 zal de kosten ook niet heel erg naar beneden drukken.
Dus daarom via de NL Zendure site met de NL btw.
Een grote set zal ik wel anders doen denk ik.
Maar dit is een probeer setje wat ik wil Zendure of HomeWizard.
Geef die dan.Catdogsf schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 01:15:
[...]
Bedoelde meer de link met de prijs die ik zei, succes verder.
Iets aardiger mag ook wel, maar waarschijnlijk heb je ondertussen iets te veel gedronken.
Zal je helpen, de link staat in het topic die je zelf zojuist stuurde, fijn weekend.
Ja. Heb het zelf ook al eens benoemd. Nu alleen gevangen. 😜peterbier schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 23:49:
[...]
Is al een paar x genoemd in dit topic.
Batterij ontladen daarna naar 70watt~ laden daarna korte tijd 800watt laden.
Dan gaat de batterij in slaapstand. (Wit)
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Via Duitsland dus hoezo wat een rare opmerking je mag in dit topic links plaatsen.Catdogsf schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 01:26:
[...]
Iets aardiger mag ook wel, maar waarschijnlijk heb je ondertussen iets te veel gedronken.
Zal je helpen, de link staat in het topic die je zelf zojuist stuurde, fijn weekend.
En i.d.d. heb ik wat potten 🍺 op.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/81777652
[ Voor 12% gewijzigd door peterbier op 01-03-2025 01:41 ]
Geeft niet ik heb dit gedrag van de HomeWizard batterij al een paar keer meegemaakt hier.Devke schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 01:31:
[...]
Ja. Heb het zelf ook al eens benoemd. Nu alleen gevangen. 😜
Ik vondt het ook raar maar zal de te diep ontladen voorkomen denk ik.
Klopt. Bescherming van de batterij. Zag dat je Zendure onderweg is. Succes met installatie. Benieuwd hoe HW en Zendure samenwerken.peterbier schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 01:35:
[...]
Geeft niet ik heb dit gedrag van de HomeWizard batterij al een paar keer meegemaakt hier.
Ik vondt het ook raar maar zal de te diep ontladen voorkomen denk ik.
Heeft Zendure geen eigen topic ofzo ?
[ Voor 16% gewijzigd door alwind op 01-03-2025 06:47 ]
[ Voor 94% gewijzigd door ArthurMorgan op 01-03-2025 06:58 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Donderdag mail dat hij klaar stond. Gelijk betaald zelfde dag nog verzonden. Eerst zou pakket zaterdag geleverd worden maar werd al dag eerder en stond eind van de dag op de stoep.
Aangesloten maar vannacht niet handmatig opgeladen. Verwacht vandaag genoeg zon om hem helemaal op te laden.
Maar komt goed uit wbt timing. Contract energie loopt vandaag af en ga dus ook terugleverkosten betalen met nieuw contract.
Hoe ga je dat tegelijk aansluiten zonder dat de HW batterij zich in de Zendure ontlaad of omgekeerd?peterbier schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 23:41:
[...]
Paar dagen geleden besteld vandaag al t&t code.
Ding komt via Frankrijk en zal waarschijnlijk morgen komen.
Dat is dan binnen een week leveren.
[Afbeelding]
Ik denk dat ik op mijn 2e HomeWizard batterij nog wel een aantal weken (maanden) zal moeten wachten.🤪
Daarna de batterijgroep in de stand handmatige oplaadmodus gezet om te testen hoe in de avond/nacht de NOM stand werkt.
Dat viel mij tegen. Het regelsysteem lijkt last te hebben van overshoot, waarbij levering oscillerde tussen 0W en maximaal 800W. Dat resulteerde in het effectief leveren van energie gedurende de nacht, zie bijgevoegde grafiek. Dat is niet wat ik onder NOM versta.
Is dit herkenbaar bij anderen? Heb ik iets fout gedaan tijdens het ingebruik nemen?
:strip_exif()/f/image/IOS1wwmQsoKEC4icoTX6bjNw.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat laat je homewizard grafiek zien?etmmvdp schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 08:27:
Ik heb gisteren 2 batterijen ontvangen en direct geïnstalleerd wat heel makkelijk ging.
Daarna de batterijgroep in de stand handmatige oplaadmodus gezet om te testen hoe in de avond/nacht de NOM stand werkt.
Dat viel mij tegen. Het regelsysteem lijkt last te hebben van overshoot, waarbij levering oscillerde tussen 0W en maximaal 800W. Dat resulteerde in het effectief leveren van energie gedurende de nacht, zie bijgevoegde grafiek. Dat is niet wat ik onder NOM versta.
Is dit herkenbaar bij anderen? Heb ik iets fout gedaan tijdens het ingebruik nemen?
[Afbeelding]
Wauw... nee dit is compleet niet herkenbaar -- zeker met redelijk stabiel (standby) gebruik houdt hij hier keurig 0 op de meter. Heb je een DSM5 meter (dan staat er iets als "ESMR5" op de voorkant van je slimme meter), of nog versie 4? Hoe is het wifi signaal van de batterij en de p1 meter?
[ Voor 5% gewijzigd door Terranca op 01-03-2025 08:43 ]
Goed om te horen dat nom wel werktTerranca schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 08:42:
[...]
Wauw... nee dit is compleet niet herkenbaar -- zeker met redelijk stabiel (standby) gebruik houdt hij hier keurig 0 op de meter. Heb je een DSM5 meter (dan staat er iets als "ESMR5" op de voorkant van je slimme meter), of nog versie 4? Hoe is het wifi signaal van de batterij en de p1 meter?
Ik heb beide wifi op 96-100% staan, het gaat hier om een mesh wifi systeem.
Mbt de slimme meter: : “smr_version":50,"meter_model":"Landis + Gyr GBBLA4412047886”
Ik moest ff zoeken hoe, mijn fout, maar heb ondertussen contact gezocht met HW zelf. Dat lijkt me in dit geval het beste.
Voordat ik hele dag thuis ga blijven voor een mogelijke levering, levert Transmission ook af op zaterdag?
Wat is je huidige status bij de track & trace? die van mij geeft sinds gisteren 18.32 aan verwerkt in sorteercentrum.Justin2000 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:18:
Voor de mensen welke ervaring hebben met leveren van hun accu door Transmission, ik kreeg gister een link dat levering vandaag komt (zaterdag) op site zelf staat nog onbekend.
Voordat ik hele dag thuis ga blijven voor een mogelijke levering, levert Transmission ook af op zaterdag?
Die mail van Hw zelf geeft aan dat het een schatting is op basis van AI. Ik weet niet welke mail je bedoeld.Justin2000 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:18:
Voor de mensen welke ervaring hebben met leveren van hun accu door Transmission, ik kreeg gister een link dat levering vandaag komt (zaterdag) op site zelf staat nog onbekend.
* VOORSPELDE BEZORGDATUM
Het genoemde tijdvak is een voorspelling gemaakt door GoParcel op basis van AI. Deze voorspelling kan nog wijzigen en wordt nauwkeuriger richting het aflevermoment.
[ Voor 16% gewijzigd door alwind op 01-03-2025 09:42 ]
Wat zijn voor de accu’s de voor en nadelen van smr4 en smr5?
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Kennis delen > DM
/u/12037/crop5db5cb2525d0a_cropped.png?f=community)
De interval waarop nul op de meter wordt gebaseerd, versie 5 doet dat iedere seconde, dat levert een beter resultaat op.yustmenl schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:46:
Ik ziet net dat ik een smr4 meter heb, de Kafka e0025.
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
hier krijg ik hem ook vandaag ...zending is gesorteerd ..maar nog niet onderweg ... tijd tussen 7 uur en 1900uuralwind schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:42:
[...]
Die mail van Hw zelf geeft aan dat het een schatting is op basis van AI. Ik weet niet welke mail je bedoeld.
* VOORSPELDE BEZORGDATUM
Het genoemde tijdvak is een voorspelling gemaakt door GoParcel op basis van AI. Deze voorspelling kan nog wijzigen en wordt nauwkeuriger richting het aflevermoment.
ben benieuwd
Edit: Antwoord is al gegeven.yustmenl schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:46:
Ik ziet net dat ik een smr4 meter heb, de Kafka e0025.
[ Voor 29% gewijzigd door Devke op 01-03-2025 09:55 ]
Leverdatum voor vandaag maar tussen 7 en 19 uur.
Blijf je de hele dag thuis of gok je het er op haha
Wel dezelfde melding dat de zending is gesorteerd om 19:32
Ff afwachten op een update
Hopelijk komt die vandaag binnen anders moet ik wat gaan regelen voor de maandag
Ik moest ook wel gniffelen om te lezen dat ze AI nodig hebben om te schatten dat de bezorging tussen 07:00 en 19:00 is. Voelt alsof zo’n ruime schatting ook zonder AI moet lukken. 😀mrtops1977 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:52:
[...]
hier krijg ik hem ook vandaag ...zending is gesorteerd ..maar nog niet onderweg ... tijd tussen 7 uur en 1900uur
ben benieuwd
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Enige reden dat ze AI noemen is dat je daardoor in vacatures kunt zetten dat je een vooruitstrevend bedrijf bent en daardoor hoopt men betere programmeurs aan te kunnen nemen. Als ik de problemen zo zie dan heeft dat vooralsnog niet geholpenjohndoe73 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 10:16:
[...]
Ik moest ook wel gniffelen om te lezen dat ze AI nodig hebben om te schatten dat de bezorging tussen 07:00 en 19:00 is. Voelt alsof zo’n ruime schatting ook zonder AI moet lukken. 😀
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Bij mij gisteren bezorgd en kreeg het tijdvak van 15:00 tot 17:00. De bezorger stond om 13:20 aan de deur. Wel was deze al vanaf 7:40 'onderweg met de bezorger'.QuintoSX schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:55:
Hier ook een wachtende tweaker met hetzelfde probleem.
Hopelijk komt die vandaag binnen anders moet ik wat gaan regelen voor de maandag
Express gekozen om de hele middag te wachten voor het geval dat..
haha bij mij een minuutje eerder gesorteerdQuintoSX schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:55:
Hier ook een wachtende tweaker met hetzelfde probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Robert1989 op 01-03-2025 11:44 ]
Alle voorbehoud van eventuele vergissingen mogelijk doch zonder enige opzet toegevoegd.
Gewicht HW : 24 kg
Gewicht Z : 22kg + omvormer SF 800 :4,2kg , totaal : 26,2kg
plug en play eenvoud installatie : ja
plug en play eenvoud installatie : neen ! geen P1 ( in ontwikkeling )
Brandveiligheid HW : sensoren : enkel uitval toestel (vanaf welke temperatuur geactiveerd ??)
Brandveiligheid Z : Airosol brandblussysteem opgestart via sensor vanaf 170 °C
Garantie HW : 2 jaar (gratis) 5 tot 7 jaar (€329)
Garantie Z : 12 jaar (vermoedelijk beperkte voorwaarden!)
Geluid HW : 32 tot 45 dB (gemeten van 1 meter)
Geluid Z : 0 dB
IP klasse HW : ik dacht 22 ?
IP klasse Z : 67
Mogelijkheid plaatsing buiten HW : neen
Mogelijkheid plaatsing buiten Z : ja
Mogelijkheid upgrade batterijen alleen HW : neen
Mogelijkheid upgrade batterijen alleen Z : Ja
Omgevingstemperatuur HW : 10°C tot 30°C
Omgevingstemperatuur Z : -X °C tot ?
Bij stroomuitval : 0 (systeem valt uit )
Bij stroomuitval : mogelijkheid tot eigen productie blijft behouden.
reactietijd opstart leveren stroom HW : 1sec.
reactietijd opstart leveren stroom Z : minder dan 3 sec.
Connectie : Met eenvoudige P1
Connectie : nog geen P1 - andere wel.
WIFI uit : geen werking
Wifi Uit : wel werking
Effectieve capaciteit : HW : 2,2 kwh
Effectieve capaciteit : Z 1,96 kwh
Aansluiting zonnepanelen rechtstreeks : neen
Aansluiting zonnepanelen rechtstreeks : ja
RTE HW : tot 80 %
RTE Z : vergelijkbaar
RTE Z : rechtstreeks gekoppelde zonnepanelen : 96 %
Prijs basis of begin set HW incl. BTW : €1395
Prijs basis of beginset Z incl BTW : € 961 ( SolarFlow 800 + 1*AB2000S + Batterijkabel)
Mogelijkheid goedkoper aanschaffen in Duitsland (zelfs met btw) HW : neen
Mogelijkheid goedkoper aanschaffen in Duitsland (zelfs met btw) Z : ja
Wachttijd leveringen : even , goed georganiseerd
wachttijd leveringen : 20 -30 dagen
Leverbaar in BE HW : eerste info 17 maart ivm Syngrid lijst ,daarna 17/04
Leverbaar in BE Z : eerste info 17 maart ivm Syngrid lijst, daarna 17/04
Mag aangevuld worden en eventuele fouten rechtgezet worden.
De geheime Bilderdijk-oplaadmodus is volgens mij nog alleen voor beta-gebruikers beschikbaar.Robert1989 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:23:
Gisteravond is mijne bezorgd, in de nacht op Bilderdijk opladen gezet
In de FAQ staat duidelijk dat je de voordeur én achterdeur uit moet zetten. Daarbij eerst de voordeur, dan de achterdeur. Niet andersom!Na voordeur uitzetten blijft deze foutcode terugkomen
/Flauw. Maar wat wilde je nou eigenlijk wel zeggen?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Beste @PiddybullPiddybull schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:29:
Dit is louter een vergelijkingslijst tussen basisset Home Wizard en Z
Alle voorbehoud van eventuele vergissingen mogelijk doch zonder enige opzet toegevoegd.
Brandveiligheid HW : sensoren : enkel uitval toestel (vanaf welke temperatuur geactiveerd ??)
Garantie HW : 2 jaar (gratis) 5 tot 7 jaar (€329)
IP klasse HW : ik dacht 22 ?
Mogelijkheid plaatsing buiten HW : neen
Omgevingstemperatuur HW : 10°C tot 30°C
Bij stroomuitval : 0 (systeem valt uit )
reactietijd opstart leveren stroom HW : 1sec.
RTE HW : tot 80 %
Prijs basis of beginset Z incl BTW : € 961 ( SolarFlow 800 + 1*AB2000S + Batterijkabel)
Kun je dit niet beter plaatsen in het topic " welke PIB past bij mij "
Je hebt hier allang duidelijk gemaakt dat je vind dat andere accu's een betere aankoop zijn.
Haha ik weet niet wat er met autocorrect allemaal gebeurde maar dit is echt drama… 🤣Gizz schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:33:
[...]
De geheime Bilderdijk-oplaadmodus is volgens mij nog alleen voor beta-gebruikers beschikbaar.
[...]
In de FAQ staat duidelijk dat je de voordeur én achterdeur uit moet zetten. Daarbij eerst de voordeur, dan de achterdeur. Niet andersom!
/Flauw. Maar wat wilde je nou eigenlijk wel zeggen?
De batterij blijft bij mij in foutcode E442 komen, ook na volledig uitzetten en afkoppelen van het stroom voor een aantal minuten.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
gewoon even goed lezen. Het is een indicatie.burgerfreerk schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:54:
Dit is bijzonder denk ik, levering op zondag.
[Afbeelding]
Maar dat de zondag door AI wordt meegenomen is toch wel een misser.
Of zou het toch...
Dank .Gizz schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:05:
@burgerfreerk volgens mij hebben meer mensen in dit topic wel eens de zondag als indicatie gekregen. En is het aantal Tweakers dat de batterij vervolgens op zondag in ontvangst heeft mogen nemen tot nu toe 0
Dit topic deel 2 ging op een gegeven moment zo snel dat ik niet alles heb gelezen.
7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos
kreeg vanmorgen vroeg pas een statusupdate op de site terwijl het die avond ervoor al binnen was gekomen bij hun .....
ik blijf maar thuis tot vanavond en wachten het maar af
Het staat hier omdat het ook over HomeWizard gaat.Peterhardenberg schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:45:
[...]
Beste @Piddybull
Kun je dit niet beter plaatsen in duidelijk het topic " welke PIB past bij mij "
Je hebt hier je kunt allang duidelijk gemaakt dat je vind dat andere accu's een betere aankoop zijn.
Correcties zal ik enkel op het Z topic toevoegen.
Als iedereen mijn argumenten zelf in de verf blijft zetten blijft het verder leven.
Dus stop met wat ik soms schrijf te benadrukken en waar jullie duidelijk een probleem mee hebben.
Als het echter ook uw conclusie is geworden dat na het doornemen van mijn vergelijking dan is dat ineens uw bevinding.
Ik heb er een weekje de tijd voor genomen.
Ik kraak niets af.
Ik lijst gedetailleerde feiten op en deel die op een openbaar forum.
geven ze ook aan welk airosol blusmiddel er gebruikt wordt want dat is toch wel belangrijk, anders gaat deze wel af maar heeft in feite geen effect.Piddybull schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:29:
Dit is louter een vergelijkingslijst tussen basisset Home Wizard en Z
die nul dB geloof ik nog niet zo, dat het niet veel is verwacht ik dan wel weer, zeker ipv met de IP klasse heeft deze natuurlijk geen interne ventilator en dus verwacht ik ook een iets lager geluidsniveau, echter een omvormer maakt wel eens geluiden tijdens het werken.Garantie HW : 2 jaar (gratis) 5 tot 7 jaar (€329)
HW heeft geen IP klasse.IP klasse HW : ik dacht 22 ?
klopt, daarvoor verwacht ik wel dat je verliezen RTE met de HW omdat deze exact op een unit is berekend wel kleiner uitvalt dan de veel grotere omvormer van de Z omdat deze natuurlijk rekening moet houden met de max. Uitbreiding van de batterijen.Mogelijkheid plaatsing buiten HW : neen
heeft de Z in de batterijen een ingebouwde verwarming zitten ? Wil je bij lage temperaturen deze laten werken heb je die wel weer nodig.Omgevingstemperatuur HW : 10°C tot 30°C
vertel je er wel bij hoe dat gaat, want via WCD is dat namelijk niet wettelijk toegestaan, dus je huis heeft dus ook hier geen noodstroom.Bij stroomuitval : 0 (systeem valt uit )
handig maar beperkt dan ook weer waar je de batterij gaat neerzetten, want losse DC kabels door je woning lijken met ook geen echt voordeel, en heb je bv solaregde op je dak liggen gaat dat dus ook niet werken.reactietijd opstart leveren stroom HW : 1sec.
Ik denk dat beide systemen een toch iets ander gebruiksdoel hebben, je hebt natuurlijk daar wel een overlap in.RTE HW : tot 80 %
Op zich ook helemaal niet verkeerd, dan heeft de consument ook de mogelijkheid in zijn keuze, beide hebben zo hun voor en uiteraard ook nadelen. Kies dus verstandig en mogelijk is dat pas eind 2026 als in 2027 namelijk onze gezamenlijke mega batterij genaamd “saldering” de geest geeft. Wat die batterij heb je nu nog steeds volledig gratis in huis. Dit is natuurlijk voor ons Nederland bedoeld, hoe dat in het buitenland, Belgie cq Duitsland is is weer een heel ander speelveld. In Belgie heb je daarnaast ook nog het probleem met de Syngrid lijst, grote kans dat daardoor de beschikbarheid langer zal duren ivm het ontbreken van de batterij op deze lijst.
[ Voor 3% gewijzigd door MacD007 op 01-03-2025 13:03 ]
Hier in BE is het probleem al maar op andere wijze.MacD007 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:37:
[...]
geven ze ook aan welk airosol blusmiddel er gebruikt wordt want dat is toch wel belangrijk, anders gaat deze wel af maar heeft in feite geen effect.
GEEN IDEE (goeie vraag )
[...]
die nul dB geloof ik nog niet zo, dat het niet veel is verwacht ik dan wel weer, zeker ipv met de IP klasse heeft deze natuurlijk geen interne ventilator en dus verwacht ik ook een iets lager geluidsniveau, echter een omvormer maakt wel eens geluiden tijdens het werken.
Klikgeluiden zijn er inderdaad wel
[...]
HW heeft geen IP klasse.
Aiiiii
[...]
klopt, daarvoor verwacht ik wel dat je verliezen RTE met de HW omdat deze exact op een unit is berekend wel kleiner uitvalt dan de veel grotere omvormer van de Z omdat deze natuurlijk rekening moet houden met de max. Uitbreiding van de batterijen.
Is de omvormer van Z , hun nieuwste Solarflow800 niet vergelijkbaarder . deze gebruik is als vergelijking in prijszetting?
[...]
heeft de Z in de batterijen een ingebouwde verwarming zitten ? Wil je bij lage temperaturen deze laten werken heb je die wel weer nodig.
Ja, verwarming aanwezig bij Z!
[...]
vertel je er wel bij hoe dat gaat, want via WCD is dat namelijk niet wettelijk toegestaan, dus je huis heeft dus ook hier geen noodstroom.
Moeilijk , geen kennis van (goeie vraag !)
[...]
handig maar beperkt dan ook weer waar je de batterij gaat neerzetten, want losse DC kabels door je woning lijken met ook geen echt voordeel, en heb je bv solaregde op je dak liggen gaat dat dus ook niet werken.
De Z kan je ook via Bluetooth ipv Wifi aansturen.
[...]
Ik denk dat beide systemen een toch iets ander gebruiksdoel hebben, je hebt natuurlijk daar wel een overlap in.
Op zich ook helemaal niet verkeerd, dan heeft de consument ook de mogelijkheid in zijn keuze, beide hebben zo hun voor en uiteraard ook nadelen. Kies dus verstandig en mogelijk is dat pas eind 2026 als in 2027 namelijk onze gezamenlijke mega batterij genaamd “saldering” de geest geeft. Wat die batterij heb je nu nog steeds volledig gratis in huis.
Hier dezelfde ervaring, betreft locatie Groningen. Heb de indruk dat die voorspelde bezorgdatum echt niks zeggend is als ik de andere ervaringen zo lees omtrent de aflevering. Daarnaast vraag ik me af waarom er überhaupt zaterdaglevering als optie aangeboden word als ze niet kunnen garanderen dat er ook daadwerkelijk in het weekend geleverd gaat worden. Mensen blijven hier wel voor thuis, nemen hier verlof voor op.mrtops1977 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:27:
volgens mij loopt die status van de vervoerder niet zo up to date
kreeg vanmorgen vroeg pas een statusupdate op de site terwijl het die avond ervoor al binnen was gekomen bij hun .....
ik blijf maar thuis tot vanavond en wachten het maar af
/f/image/t49JMZr99e9iJtibelCbaVNb.png?f=fotoalbum_large)
ik heb zelf ook deze indicatie gekregen, en zelf nog een ruimere 0700-1900uur.burgerfreerk schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:54:
Dit is bijzonder denk ik, levering op zondag.
[Afbeelding]
jammer dat je er compleet helemaal niks mee kan (of je even 12 uur thuisblijft voor een 'maybe'?), en als ik hier dus bijlees zelfs voor niks zou thuisblijven.
jammer AI, had liever geen voorspelling gehad dan
met wat google for dummies: een ontvangst op zaterdag of zondag kan je sowieso vergeten..
Wanneer wordt de zending geleverd?
TransMission is gespecialiseerd in 24-uurs distributie in Nederland en België. Voor de Waddeneilanden, Zeeuws-Vlaanderen en Luxemburg bezorgen wij binnen 48 uur. Wij leveren af op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur.
(begint ook een 24uurs dienst op woensdag tussen 0900-1130uur)
[ Voor 24% gewijzigd door dyrc op 01-03-2025 13:00 ]
Ik denk en hoop dat ie site niet realtime zijn updates geeft
TransMission biedt zijn klanten een nieuwe service door ook op zaterdag te gaan afleveren. Deze zaterdaglevering geldt voor pakketten en pallets naar particuliere adressen, bedrijven, horeca en zorginstellingen
We gaan het zien tot p 19 uur
[ Voor 38% gewijzigd door mrtops1977 op 01-03-2025 13:06 ]
Helaas zul je dat de komende tijd wel vaker zien, AI word te pas en onpas voor alles en nog wat gebruikt, alleen omdat de mensen van marketing denken dat dit hip een een meerwaarde zou zijn. Nee dusdyrc schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:54:
[...]
ik heb zelf ook deze indicatie gekregen, en zelf nog een ruimere 0700-1900uur.
jammer dat je er compleet helemaal niks mee kan (of je even 12 uur thuisblijft voor een 'maybe'?), en als ik hier dus bijlees zelfs voor niks zou thuisblijven.
jammer AI, had liever geen voorspelling gehad dan
met wat google for dummies: een ontvangst op zaterdag of zondag kan je sowieso vergeten..
Wanneer wordt de zending geleverd?
TransMission is gespecialiseerd in 24-uurs distributie in Nederland en België. Voor de Waddeneilanden, Zeeuws-Vlaanderen en Luxemburg bezorgen wij binnen 48 uur. Wij leveren af op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur.
(begint ook een 24uurs dienst op woensdag tussen 0900-1130uur)

Blijkbaar toch een verkeerde instelling wat AI is en dat het geen vervanging van je gezonde mensenverstand is, iets wat je helaas al vaker ziet

Ik vrees dat je dit niet eens aan HW kwalijk kunt nemen, het betreft hier ADR vervoer en dat kan dus niet met de gewone post mee en zal dus door dit soort speciaal vervoerbedrijven (onder ADR) vervoerd moeten worden.
[ Voor 7% gewijzigd door MacD007 op 01-03-2025 13:09 ]
Waarom koop je niet een HomeWizard en een Zendure zoals ik.Piddybull schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:36:
[...]
Het staat hier omdat het ook over HomeWizard gaat.
Correcties zal ik enkel op het Z topic toevoegen.
Als iedereen mijn argumenten zelf in de verf blijft zetten blijft het verder leven.
Dus stop met wat ik soms schrijf te benadrukken en waar jullie duidelijk een probleem mee hebben.
Als het echter ook uw conclusie is geworden dat na het doornemen van mijn vergelijking dan is dat ineens uw bevinding.
Ik heb er een weekje de tijd voor genomen.
Ik kraak niets af.
Ik lijst gedetailleerde feiten op en deel die op een openbaar forum.
Test je deze naast elkaar.
Dan doe je ervaring op en behoud je het systeem wat je het beste past.
Helaas gaat de batterij daarna ook weer in storing.Gizz schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:49:
@Robert1989 geef je batterij eens een echte reset i.p.v. alleen uit- en inschakelen. Dat was ook de tip die ik van de servicedesk kreeg toen ik opeens 8 E-codes tegelijk had. Een reset doe je door de touchknop boven de leds 10 seconden 'in te drukken'.
Ik heb dezelfde gedachte als jij. Ben nu in afwachting van 2x HW (maartbatch) en denk er aan om daarnaast Zendure er bij te nemen. Best of both worlds.peterbier schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:11:
[...]
Waarom koop je niet een HomeWizard en een Zendure zoals ik.
Wat me nu nog tegenhoud, is het ontbreken van een écht plug and play van de Zendure met P1 meter zoals HW. P1 meter, socket en schermpje van HW heb ik en draait samen met mijn 2x omvormers en 26 panelen Solaredge top. Met HW kan ik prima mee uit de voeten en ben volledig in control.
Ik ben echter gewoon niet handig genoeg voor c.q geheel onbekend met vooral api/HA en (in mindere mate van belang) het zelf aanpassen van de meterkast met Shelly (dat kan electricien uiteraard oplossen). Zonde dus, want systeem Zendure is zelf eenvoudig, maar het aansturen is nu nog bottleneck voor mij. Of is de app toereikend?
Marstek is dus al helemaal niet welkom bij mij

Of en hoe HW en Zendure samenwerken volg ik bij jou dus straks op de voet.
bericht kreeg ik ook, de batterij werd gisteren geleverdmrtops1977 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:02:
Ik las op een site dat zaterdag levering mogenlijk was ( ma t/m zaterdag)
Ik denk en hoop dat ie site niet realtime zijn updates geeft
TransMission biedt zijn klanten een nieuwe service door ook op zaterdag te gaan afleveren. Deze zaterdaglevering geldt voor pakketten en pallets naar particuliere adressen, bedrijven, horeca en zorginstellingen
We gaan het zien tot p 19 uur
Spoiler, ook voor @peterbier : twee nul op meter batterijen naast elkaar van een ander merk gaat niet werken. Ze zullen op elkaar gaan reageren.Viper-NL schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 14:04:
[...]
Ik heb dezelfde gedachte als jij. Ben nu in afwachting van 2x HW (maartbatch) en denk er aan om daarnaast Zendure er bij te nemen. Best of both worlds.
Wat me nu nog tegenhoud, is het ontbreken van een écht plug and play van de Zendure met P1 meter zoals HW. P1 meter, socket en schermpje van HW heb ik en draait samen met mijn 2x omvormers en 26 panelen Solaredge top. Met HW kan ik prima mee uit de voeten en ben volledig in control.
Ik ben echter gewoon niet handig genoeg voor c.q geheel onbekend met vooral api/HA en (in mindere mate van belang) het zelf aanpassen van de meterkast met Shelly (dat kan electricien uiteraard oplossen). Zonde dus, want systeem Zendure is zelf eenvoudig, maar het aansturen is nu nog bottleneck voor mij. Of is de app toereikend?
Marstek is dus al helemaal niet welkom bij mij![]()
![]()
![]()
Mocht iemand weten hoe je dat oplost, dan hoor ik dat graag
De maand februari is voorbij. De batterij heeft een maand NOM gedraaid. Hoe is het gegaan met de RTE? Onderstaand een screenshot uit de HW App. Een ruime 49,5 kWh geladen en een ruime 37,5 kWh is er weer uit de batterij gekomen. De RTE voor deze maand komt uit op 75,8%. Ik ben daar al even kritisch op en mag van mij best richting de 80%. De betere maanden komen er nog aan. Betere omgevingstemperatuur o.a. We meten vrolijk door.
/f/image/iUNf9uPkJ9iRAsPnFSQcbEEX.png?f=fotoalbum_large)
Sinds in gebruikname van de batterij komt de RTE uit op 77,6% (vlgs de HW app). Niet helemaal een eerlijke uitkomst omdat de batterij al geleverd werd met bijna 50% SoC. De RTE Lifetime heb ik ook gemeten m.b.v. HA. Daar kom ik op 76,2%. Correctie meegenomen inzake de bijna 50% SoC bij aflevering.
:strip_exif()/f/image/1UO6UVwBxtwq0ud1flXpnNmH.png?f=user_large)
De ervaring is dat het systeem verder werkt zoals het hoort te werken. Prima dus voor hele doelgroepen. Voor tweakers eigenlijk een saai systeem dus ;-P (op voorhand bekend dus geen verrassingen). Dus qua ervaringen kan ik verder niets delen met jullie dan al bekend is.
[ Voor 7% gewijzigd door Devke op 01-03-2025 15:11 ]
Ik kan een tipje van de sluier oplichten. Ik heb een Mixergy boiler staan. Die voedt zich ook met teruggeleverde zonnestroom. De Mixergy werkt met spoelen op de fases en een aparte meter. Met Modbus praten Mixergy en meter met elkaar. De Mixergy heeft geen idee van de HW batterijen en omgekeerd is dat ook zo.Viper-NL schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 14:04:
[...]
Aan de HW batterijen is niets in te stellen. De mixergy daarentegen is een apparaat voor tweakers:
/f/image/mCb5z6aPYKuciEqoUj38fQd4.png?f=fotoalbum_large)
Ik had eerder de Target PV Diverter Export Current op -0.2A staan. Dat leverde ruzie op tussen de HW batterijen en de Mixergy. Problemen onstonden met lichte bewolking waarbij de opbrengst van de panelen begon te fluctueren. Als er een wolk voor de zon komt stoppen beiden met het opnemen van stroom. Is de wolk opgerot
Ik heb de waarde nu op -0.5A staan, wat in de praktijk betekent dat de HW batterijen als eerste aan de tap liggen, en alleen als er dan nog voldoende over is gaat de Mixergy aan. Niet erg, want ik douche meestal 's avonds dus als ik wat later warm water heb is dat helemaal niet erg.
Met andere woorden : je zoekt in de Zendure naar een instelling die pas bij een bepaalde teruglevering stroom gaat laden. Anders vechten ze elkaar de tent uit. Dan moet je alleen nog iets bedenken om ook het terugleveren te organiseren. Ketel Klets gaf in een filmpje al aan dat 2 Marstek batterijen ook geen benul hebben van elkaar en elkaar lastig gingen vallen. Dus de ene werd geladen met de andere en dat wisselde zo.
Kan je op de Zendure ook niks instellen dan wordt het feest om dat in de monitoring te zien. Een mooie flipperkast animatie ofzo
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Saai systeem is juist prima voor mij (en ik denk 90% van de reguliere consumenten)Devke schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 14:47:
Een maandje HW batterij:
De maand februari is voorbij. De batterij heeft een maand NOM gedraaid. Hoe is het gegaan met de RTE? Onderstaand een screenshot uit de HW App. Een ruime 49,5 kWh geladen en een ruime 37,5 kWh is er weer uit de batterij gekomen. De RTE voor deze maand komt uit op 75,8%. Ik ben daar al even kritisch op en mag van mij best richting de 80%. De betere maanden komen er nog aan. Betere omgevingstemperatuur o.a. We meten vrolijk door.
[Afbeelding]
Sinds in gebruikname van de batterij komt de RTE uit op 77,6% (vlgs de HW app). Niet helemaal een eerlijke uitkomst omdat de batterij al geleverd werd met bijna 50% SoC. De RTE Lifetime heb ik ook gemeten m.b.v. HA. Daar kom ik op 76,2%. Correctie meegenomen inzake de bijna 50% SoC bij aflevering.
[Afbeelding]
De ervaring is dat het systeem verder werkt zoals het hoort te werken. Voor tweakers eigenlijk een saai systeem dus ;-P (op voorhand bekend dus geen verrassingen). Dus qua ervaringen kan ik verder niets delen met jullie dan al bekend is.

ik vrees dat je daar een misvatting over hebt.ManS-H schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 21:34:
[...]
Mijn probleem is momenteel dat ik met die P1 meter geen solar kan uitlezen, dus werkt die accu dan optimaal met de data van de slimme meter. Dat is mijn vraag.
De HW thuis-batterij wordt gestuurd (qua laden dan) door de overschot aan zonneenergie welke niet direct door je huis wordt gebruikt en dus normaal gezien dan richting het net gaat.
Dus niet over de opbrengst van je zonnepanelen/omvormer.
Deze stroom kan de P1 meter prima (ook zonder het betaalde pro abonnement) gewoon detecteren. Dus ookal is jou ombvormer niet direct zichtbaar de batterij kan echter de overschot via de P1 meter prima zien en zal het dus ook bij jou goed werken.
klein rekenvoorbeeld:
- PV / omvormer levert op een bepaald moment: 2.500W.
- je huis gebruikt op het zelfde moment: 1.200W
- er is dus op dat moment : 2.500W -/- 1.200W = 1.300W over wat normaal gesproken richting net gaat.
- met een batterij van HW: die kan max. 800W laden dus heeft de batterij hier voldoende capaciteit om hier 800W er van af te snoepen ; maw gaat er van de 1.300W teruglevering 800W richting batterij en de rest a 500W gaat alsnog richting net.
dat zie je bv hieronder: groen is de stroom die niet zelf wordt gebruikt en dus richting net gaat.
:strip_exif()/f/image/GzyYetzQ0opn1emYXJ5oOymT.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat jij mogelijk bedoeld is dat de app de echte opbrengst die van de omvormer komt niet kan lezen, deze info gaat infeite ook helemaal niet via de P1 meter, waar wordt via je app en cloud door een API uitgelezen. Hiervoor moet er dus wel een API voor ontwikkeld worden en dat is mn bij de wat onbekendere merken van omvormers vaak niet aanwezig.
dit kun je overigens prima oplossen door de omvormer zijn eigen kWh meter van HW te spenderen, want dan kun je die informatie ook als een omvormer in de app weergeven.
Ben is naar eigen zegen ook bezig om via deze kWh meter die dan voor de hoofdaansluiting wordt geplaatst een koppeling met de batterij mogelijk te maken voor meters die geen P1 gongle aangesloten kunnen krijgen, zoals een oude draaischijfmeter cq een niet-slimme digitale meter.
[ Voor 20% gewijzigd door MacD007 op 01-03-2025 15:23 ]
Ik had begrepen dat de Zendure te sturen is via HomeAssistant.Viper-NL schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 14:04:
[...]
Ik heb dezelfde gedachte als jij. Ben nu in afwachting van 2x HW (maartbatch) en denk er aan om daarnaast Zendure er bij te nemen. Best of both worlds.
Marstek is dus al helemaal niet welkom bij mij![]()
![]()
![]()
Wat ik dan wil proberen dat de Zendure altijd achter loopt dan de HomeWizard.
De HomeWizard voorrang geven zeg maar.
Als ik nu al kijk dat de Shelly pro3EM al bied in HomeAssistant.
We zullen het zien.
Ik vindt het erg jammer dat HomeWizard geen stapel optie heeft met stekker verbinding en daarnaast een alleen batterij box bied.
En dat vorstvrij moeten staan is ook een dingetje.
Verder wel een goed product.
Dankje voor de uitvoerige uitleg. In mijn omvormer het ik bij aanschaf een kaart voor uitlezen erbij ingezet, https://www.fp4all.com/en...aeg-pv-type-pvlogger.html, samen met een kWh meter van Finder, https://cdn.findernet.com...27/IB7E23Modbus-5-1-1.pdf voor PVOutput. Dus een heleboel data is wel aanwezig, ik kan het alleen niet zichtbaar maken bij HomeWizard. Maar ik wacht wel eerst af wanneer ik bericht krijg van uitleveren en dan kan ik als nog de beslissing nemenMacD007 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 15:13:
[...]
ik vrees dat je daar een misvatting over hebt.
De HW thuis-batterij wordt gestuurd (qua laden dan) door de overschot aan zonneenergie welke niet direct door je huis wordt gebruikt en dus normaal gezien dan richting het net gaat.
Dus niet over de opbrengst van je zonnepanelen/omvormer.
Deze stroom kan de P1 meter prima (ook zonder het betaalde pro abonnement) gewoon detecteren. Dus ookal is jou ombvormer niet direct zichtbaar de batterij kan echter de overschot via de P1 meter prima zien en zal het dus ook bij jou goed werken.![]()
klein rekenvoorbeeld:
- PV / omvormer levert op een bepaald moment: 2.500W.
- je huis gebruikt op het zelfde moment: 1.200W
- er is dus op dat moment : 2.500W -/- 1.200W = 1.300W over wat normaal gesproken richting net gaat.
- met een batterij van HW: die kan max. 800W laden dus heeft de batterij hier voldoende capaciteit om hier 800W er van af te snoepen ; maw gaat er van de 1.300W teruglevering 800W richting batterij en de rest a 500W gaat alsnog richting net.
dat zie je bv hieronder: groen is de stroom die niet zelf wordt gebruikt en dus richting net gaat.
[Afbeelding]
Wat jij mogelijk bedoeld is dat de app de echte opbrengst die van de omvormer komt niet kan lezen, deze info gaat infeite ook helemaal niet via de P1 meter, waar wordt via je app en cloud door een API uitgelezen. Hiervoor moet er dus wel een API voor ontwikkeld worden en dat is mn bij de wat onbekendere merken van omvormers vaak niet aanwezig.
dit kun je overigens prima oplossen door de omvormer zijn eigen kWh meter van HW te spenderen, want dan kun je die informatie ook als een omvormer in de app weergeven.
Ben is naar eigen zegen ook bezig om via deze kWh meter die dan voor de hoofdaansluiting wordt geplaatst een koppeling met de batterij mogelijk te maken voor meters die geen P1 gongle aangesloten kunnen krijgen, zoals een oude draaischijfmeter cq een niet-slimme digitale meter.
Zoals @MacD007 in zijn bericht net heeft uitgelegd, gaat het er niet om hoeveel stroom je PV panelen opwekken maar hoeveel er volgens de slimme meter terug naar het net gaat.ManS-H schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 15:41:
[...]
Dankje voor de uitvoerige uitleg. In mijn omvormer het ik bij aanschaf een kaart voor uitlezen erbij ingezet, https://www.fp4all.com/en...aeg-pv-type-pvlogger.html, samen met een kWh meter van Finder, https://cdn.findernet.com...27/IB7E23Modbus-5-1-1.pdf voor PVOutput. Dus een heleboel data is wel aanwezig, ik kan het alleen niet zichtbaar maken bij HomeWizard. Maar ik wacht wel eerst af wanneer ik bericht krijg van uitleveren en dan kan ik als nog de beslissing nemen
VWB de aan sturing van je HW accu heb je niets aan de waardes die deze kaart in je omvormer geeft.
Voor de aansturing van de HW accu heb je de HW P1 meter nodig.
Ik heb ook niet echt behoefte aan een verwarming die de RTE nog verder naar beneden trekt.peterbier schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 15:41:
[...]
Net ook wat @Peterhardenberg je probeerde duidelijk te maken en wat je ook in mijn stukje kon lezen is het dus wel van belang om een P1 dongel hierbij te hebben en uiteraard niet vergeten een slimme meter, ook bv een digitale (niet-slimme) meter gaat dus niet lukken.ManS-H schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 15:41:
[...]
Dankje voor de uitvoerige uitleg. In mijn omvormer het ik bij aanschaf een kaart voor uitlezen erbij ingezet, https://www.fp4all.com/en...aeg-pv-type-pvlogger.html, samen met een kWh meter van Finder, https://cdn.findernet.com...27/IB7E23Modbus-5-1-1.pdf voor PVOutput. Dus een heleboel data is wel aanwezig, ik kan het alleen niet zichtbaar maken bij HomeWizard. Maar ik wacht wel eerst af wanneer ik bericht krijg van uitleveren en dan kan ik als nog de beslissing nemen
HW geeft dit overigens ook heel duidelijk aan op hun eigen site.
Andere mogelijkheden die je vaak ziet zoals een shelly of van een ander merk zoals je zelf noemd heeft met deze batterij dus geen zin, die kan er gewoon niets mee.
dat lukt Zendure ook niet, juist daarom heb je bij Zendure dus een omvormer-besturingsmodule en losse batterij modules, dan lukt dat stappelen dan ook.peterbier schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 15:41:
[...]
Ik had begrepen dat de Zendure te sturen is via HomeAssistant.
Wat ik dan wil proberen dat de Zendure altijd achter loopt dan de HomeWizard.
De HomeWizard voorrang geven zeg maar.
Als ik nu al kijk dat de Shelly pro3EM al bied in HomeAssistant.
We zullen het zien.
Ik vindt het erg jammer dat HomeWizard geen stapel optie heeft met stekker verbinding en daarnaast een alleen batterij box bied.
Verder wel een goed product.
Momenteel gaat voorkeur duidelijk naar Z op basis van lijstje verschilpunten.peterbier schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:11:
[...]
Waarom koop je niet een HomeWizard en een Zendure zoals ik.
Vorige maand kocht ik al schermpje en P1 van HW omdat ik toen nog nergens vergelijking had overwogen.
Eerst maar even kijken of mijn voorkeur in BE zal goedgekeurd worden op de lijst.
Ik durf finaal zeker aankopen In Duitsland via de speciale posts.
15 jaar geleden kocht ik vrij dure plasma tv in NL waar ik vandaag nog steeds naar kijk.
Europese werking garantie kan wel afgedwongen worden indien nodig.
verwacht je dan dan dit de komende maanden veel beter gaat worden. Ik vrees toch dat de RTE ergens tussen 75 en 80% gaat liggen, maar goed het is de eerste maand, mogelijk dat het nog ietjes beter gaat worden.Devke schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 14:47:
Een maandje HW batterij:
Maar deze gegevens onderschrijven ook dat wat ik al geruime tijd vertel dat de effectieve capaciteit rond de 2,0 -2,1 kWh zal zijn. en zo slecht is dat zeker ook niet.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De ervaring is dat het systeem verder werkt zoals het hoort te werken. Prima dus voor hele doelgroepen. Voor tweakers eigenlijk een saai systeem dus ;-P (op voorhand bekend dus geen verrassingen). Dus qua ervaringen kan ik verder niets delen met jullie dan al bekend is.
is het prijsverschil dan echt zo groot ?Piddybull schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:14:
[...]
Momenteel gaat voorkeur duidelijk naar Z op basis van lijstje verschilpunten.
Vorige maand kocht ik al schermpje en P1 van HW omdat ik toen nog nergens vergelijking had overwogen.
Eerst maar even kijken of mijn voorkeur in BE zal goedgekeurd worden op de lijst.
Ik durf finaal zeker aankopen In Duitsland via de speciale posts.
15 jaar geleden kocht ik vrij dure plasma tv in NL waar ik vandaag nog steeds naar kijk.
Europese werking garantie kan wel afgedwongen worden indien nodig.
EV heeft ook een lager verbuik o.a. in de warmere maanden. De omgevingstemperatuur dus. Ik verwacht dat de batterij er dan ook iets comfortabeler bij staat. Eerlijk gezegd verwacht ik dat 80% haalbaar moet zijn maar wel met meer sturing. Ideale punt laden/ontladen zoeken. Komt wel. Dit zijn mooie ervaringen opdoen. Wellicht zijn er andere tweakers die nu al dichtbij de 80 zitten. Gok dat hun avond/nachtverbruik hoger ligt dab hier. Daarnaast is er nog de range die HW zelf heeft afgegeven. Dan is dit de onderkant nog. We beginnen pas he..... laat maar even draaien 😊MacD007 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:19:
[...]
verwacht je dan dan dit de komende maanden veel beter gaat worden. Ik vrees toch dat de RTE ergens tussen 75 en 80% gaat liggen, maar goed het is de eerste maand, mogelijk dat het nog ietjes beter gaat worden.
Maar deze gegevens onderschrijven ook dat wat ik al geruime tijd vertel dat de effectieve capaciteit rond de 2,0 -2,1 kWh zal zijn. en zo slecht is dat zeker ook niet.![]()
[...]
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Volgens mij is de optimale temperatuur kamertemperatuur, mogelijk iets hoger rond 25 graden. Dus als je hem nu in de woonkamer hebt staan maakt dat niet zo heel veel uit tov de zomer. Heb je hem in een koude bijkeuken, garage of kelder staan, dan kan je wel een iets betere RTE verwachten in de zomer.Devke schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:41:
[...]
EV heeft ook een lager verbuik o.a. in de warmere maanden. De omgevingstemperatuur dus. Ik verwacht dat de batterij er dan ook iets comfortabeler bij staat. Eerlijk gezegd verwacht ik dat 80% haalbaar moet zijn maar wel met meer sturing. Ideale punt laden/ontladen zoeken. Komt wel. Dit zijn mooie ervaringen opdoen. Wellicht zijn er andere tweakers die nu al dichtbij de 80 zitten. Gok dat hun avond/nachtverbruik hoger ligt dab hier. Daarnaast is er nog de range die HW zelf heeft afgegeven. Dan is dit de onderkant nog. We beginnen pas he..... laat maar even draaien 😊
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.