Minder dan dat. Slim ingekocht. Winst, ja winst! Winst ten opzichte van je Plug-In Battery niet te gebruiken met dynamische energie prijzen/ een dynamisch contract. Niet alles gaat om het terugverdienen, dat lukt sowieso wel, zeker met de salderingsregeling die gaat vervallen.GM15 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 13:25:
[...]
Winst ?!?, Jij hebt toch eerst vierduizend honderd vijf en tachtig euro (€4.185,-) neergeteld voor 3 PiB's? en met een potentiele 4e komt dat totaal zelfs op €5.380,-. Dan duurt het toch nog wel even voor je van 'winst' kunt spreken. Verbaasd me wel vaken in de creatieve manier rekenen dat de investering veelal achterwege wordt gelaten. Puur financieel heeft het je alleen maar geld gekost om de besparing met een PIB te bewerkstelligen.
Ja ik ben een early adopter. Het is ook een hobby. Net als mijn SolarEdge niet terugschakelt als de dynamische prijs onder de -13 cent komt. De mijne is al van 2013 en die blijkt dit niet te ondersteunen, ook al kun je het instellen in de app.
Ook dat lossen we weer op door een DIN Shelly 1 Pro te kopen en ja die verdien ik ook weer terug. Van de winst van de zonnepanelen heb ik de Plug-In Batteries gekocht. De zonnepanelen zijn terugverdient plus ongeveer 5500 euro. Dus ik kan nog bijna twee Plug-In Batteries erbij kopen!
Pure winst.
77 kWh EV | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | 2x Technaxx 300W Solar | Drie HomeWizard PiBs | LG 3,5 kW Standaard Plus | 100 liter QH Boiler