• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:43
GM15 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 13:25:
[...]

Winst ?!? 8)7 , Jij hebt toch eerst vierduizend honderd vijf en tachtig euro (€4.185,-) neergeteld voor 3 PiB's? en met een potentiele 4e komt dat totaal zelfs op €5.380,-. Dan duurt het toch nog wel even voor je van 'winst' kunt spreken. Verbaasd me wel vaken in de creatieve manier rekenen dat de investering veelal achterwege wordt gelaten. Puur financieel heeft het je alleen maar geld gekost om de besparing met een PIB te bewerkstelligen.
Minder dan dat. Slim ingekocht. Winst, ja winst! Winst ten opzichte van je Plug-In Battery niet te gebruiken met dynamische energie prijzen/ een dynamisch contract. Niet alles gaat om het terugverdienen, dat lukt sowieso wel, zeker met de salderingsregeling die gaat vervallen.

Ja ik ben een early adopter. Het is ook een hobby. Net als mijn SolarEdge niet terugschakelt als de dynamische prijs onder de -13 cent komt. De mijne is al van 2013 en die blijkt dit niet te ondersteunen, ook al kun je het instellen in de app.

Ook dat lossen we weer op door een DIN Shelly 1 Pro te kopen en ja die verdien ik ook weer terug. Van de winst van de zonnepanelen heb ik de Plug-In Batteries gekocht. De zonnepanelen zijn terugverdient plus ongeveer 5500 euro. Dus ik kan nog bijna twee Plug-In Batteries erbij kopen!

Pure winst.

:twk :twk

77 kWh EV | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | 2x Technaxx 300W Solar | Drie HomeWizard PiBs | LG 3,5 kW Standaard Plus | 100 liter QH Boiler

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:34
Hmmmm bestel ik vanochtend nog extra PiB’s besluit mijn oudste even raar te doen.

Meer dan genoeg zon (en ja ook overschot richting het net) maar bleef in ruststand met 35%. Andere PiB gewoon helemaal vol. Via de app allerlei commando’s proberen te geven: laden tot 60% voor opslag en eenmalig tot 100% haalde niks uit. Volgens de app was die wel online en was alles picobello in orde.

Ik kom thuis en zie inderdaad witte lampen tot 33% gevuld. Zet de PiB maar eens uit. Meende wel dat ik iets hoorde schakelen. Minuutje gewacht en zet hem weer aan. Gebeurt helemaal niets. Alle lampjes uit. Weer uitgezet. Stekker eruit voor 5 minuten en weer erin. Weer niks. Ik denk druk eens op het knopje en hij piept. Ik denk druk het knopje langer in en hij begint blauw te knipperen. Opnieuw gekoppeld in de app en hij springt meteen op paars en begint te laden.

Mega maf. Maar nu doet ie het alweer meer dan 1,5 uur goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Alpha89 op 29-04-2026 17:20 ]

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:54
Alpha89 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 17:17:
Hmmmm bestel ik vanochtend nog extra PiB’s besluit mijn oudste even raar te doen.

Meer dan genoeg zon (en ja ook overschot richting het net) maar bleef in ruststand met 35%. Andere PiB gewoon helemaal vol. Via de app allerlei commando’s proberen te geven: laden tot 60% voor opslag en eenmalig tot 100% haalde niks uit. Volgens de app was die wel online en was alles picobello in orde.

Ik kom thuis en zie inderdaad witte lampen tot 33% gevuld. Zet de PiB maar eens uit. Meende wel dat ik iets hoorde schakelen. Minuutje gewacht en zet hem weer aan. Gebeurt helemaal niets. Alle lampjes uit. Weer uitgezet. Stekker eruit voor 5 minuten en weer erin. Weer niks. Ik denk druk eens op het knopje en hij piept. Ik denk druk het knopje langer in en hij begint blauw te knipperen. Opnieuw gekoppeld in de app en hij springt meteen op paars en begint te laden.

Ik had een kleine 2 maanden geleden daar ook last van. Het lijkt een software bug te zijn. Precies dezelfde symptomen. Hij lijkt na uitzetten niet meer aan te gaan. Toch blijft hij in de app zijn wifi status updaten.

Als je in de app kiest voor identificeren gaan de lampjes weer aan. En als je hem dan uit zet met de knop en stekker blijven ze aan. Weer identificeren zet ze weer uit. 5 seconden de knop indrukken en opnieuw koppelen loste het bij mij ook op. Daarna is het niet meer opgetreden.

• Holvoetn
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19:18
Alpha89 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 17:17:
<knip knip>. Weer niks. Ik denk druk eens op het knopje en hij piept. Ik denk druk het knopje langer in en hij begint blauw te knipperen. Opnieuw gekoppeld in de app en hij springt meteen op paars en begint te laden.

Ik heb een aantal weken geleden ook iets gelijkaardigs gehad met 1 PiB. Zelfde oplossing en sindsdien niets meer fout zien gaan. Dus hoogstwaarschijnlijk inderdaad iets wat even fout gelopen was.

[ Voor 6% gewijzigd door Holvoetn op 29-04-2026 17:30 ]

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:34
Sepio schreef op woensdag 29 april 2026 @ 17:24:
[...]

Ik had een kleine 2 maanden geleden daar ook last van. Het lijkt een software bug te zijn. Precies dezelfde symptomen. Hij lijkt na uitzetten niet meer aan te gaan. Toch blijft hij in de app zijn wifi status updaten.

Als je in de app kiest voor identificeren gaan de lampjes weer aan. En als je hem dan uit zet met de knop en stekker blijven ze aan. Weer identificeren zet ze weer uit. 5 seconden de knop indrukken en opnieuw koppelen loste het bij mij ook op. Daarna is het niet meer opgetreden.
Ahhh, fijn dat je dat even deelt. Thanks! Stelt mij toch weer even gerust. Dit was de eerste keer dat deze PiB überhaupt iets had. Mijn iets jongere PiB wil de WiFi wel eens kwijtraken. Verder best tevreden.
Holvoetn schreef op woensdag 29 april 2026 @ 17:29:
[...]

Ik heb een aantal weken geleden ook iets gelijkaardigs gehad met 1 PiB. Zelfde oplossing en sindsdien niets meer fout zien gaan. Dus hoogstwaarschijnlijk inderdaad iets wat even fout gelopen was.
Super, dank voor je reactie!

@HomeWizard_NL hebben jullie deze bug al op de radar? Thanks!

[ Voor 16% gewijzigd door Alpha89 op 29-04-2026 17:32 ]

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Levering gepland voor morgen! ⚡️

Ik ga er twee op elkaar stapelen. Laat je het rubber matje er dan op liggen of haal je die eraf bij allebei? Kan me voorstellen dat het fijn is voor extra grip, maar dat het ook ergens warmte vasthoudt.
Tdem schreef op woensdag 29 april 2026 @ 18:05:
Levering gepland voor morgen! ⚡️

Ik ga er twee op elkaar stapelen. Laat je het rubber matje er dan op liggen of haal je die eraf bij allebei? Kan me voorstellen dat het fijn is voor extra grip, maar dat het ook ergens warmte vasthoudt.
Uit de doos. Materiaal verwijderen en dat losse matje eraf. Ik neem aan dat je dat losse stukje materiaal bedoeld op de PIB.

[ Voor 14% gewijzigd door Devke op 29-04-2026 18:28 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Devke schreef op woensdag 29 april 2026 @ 18:25:
[...]

Uit de doos. Materiaal verwijderen en dat losse matje eraf. Ik neem aan dat je dat losse stukje materiaal bedoeld op de PIB.
Thnx! Het matje inderdaad dat je op unboxing videos ziet.
Pagina: 1 ... 265 266 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.
Voor de andere HomeWizard producten kan je terecht in: HomeWizard algemeen (Energy, watermeter en meer) #2