• ikkeok
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 08-03 21:31
Mapuck schreef op zondag 8 maart 2026 @ 18:17:
[...]

Sterkte met de klantenservice. Meestal willen die helemaal geen service verlenen.
Heb ik ook gehoord maar dat ging prima.
Probleem gemeld via de app.
2 dagen later een mail dat de accu opgehaald wordt en wanneer ik die omgeruild wil hebben voor een nieuwe.

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:19

BeyondThunder

Lost Lightning

Mapuck schreef op zondag 8 maart 2026 @ 18:17:
[...]

Sterkte met de klantenservice. Meestal willen die helemaal geen service verlenen.
Dat is niet helemaal waar. Ze zijn soms van langzaam door onderbezetting en het enorme succes van de PiB. Maar ik weet uit eigen ervaring dat ze de klant echt centraal hebben staan. Ook al lukt het soms niet binnen enkele dagen.

• salipander
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:41
Olie_B_Bommel schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 18:23:
[...]

Ja, maar krijg je die 3e ook leeg? Ik niet. Ik krijg in de zomer maanden de 2 al niet leeg. Je moet ze gedurende de nacht wel leeg krijgen.
De vraag is of een extra accu helpt in het voor- en naseizoen, wanneer je i.h.a. meer stroom verbruikt dan hoogzomer. Zeker als je een warmtepomp hebt, kan een extra accu meer flexibiliteit geven. Je hoeft het niet te doen om te proberen alle opgewekte zonnestroom op te vangen; je moet het ook kunnen verbruiken. Een accu die zelden leeg komt is nutteloos en voor het laden van een EV is het niet rendabel.

• salipander
TFX77 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 18:46:
[...]

Vergeet niet in het berekeningen mee te nemen je laadverlies, ontlaadverlies en laadverlies van de zon naar je batterij naar je auto. Kan zo maar eens 40% of meer verlies zijn.
Laadverlies zon->accu doet er niet toe (want opwek kost geen geld), tenzij je krap zit met het vermogen van je panelen. De stappen daarna tellen wel.

[ Voor 4% gewijzigd door salipander op 09-03-2026 10:14 ]

• salipander
netappie schreef op zondag 8 maart 2026 @ 08:10:
[...]

Ik denk dat je vooral moet kijken of je het opwarmen van SWW midden op de dag kan timen. Dan zijn mijn PiB's met prachtig weer al bijna vol en met matig weer krijgt het opwarmen van water automatisch voorrang en zelfs wat hulp van de PiB's.
Ik zet zelf de vaatwasser op 13:00, zodat die optimaal gebruik maakt van de zonnepanelen.

Een warmtepomp wil je verder gewoon 24 uur per dag zijn ding laten doen. Dat scheelt meer dan kort verwarmen. Met een dynamisch contract heb je dan in de nacht vaak ook voordeel van een lage prijs door windenergie en weinig vraag. Je kan eventueel wel je thermostaatprogramma zo instellen dat de dure uren rond het avondeten standaard ontzien worden. Meestal helpt je keuken toch al met verwarmen en een paar uurtjes 1 graad lager gaat echt geen klachten opleveren. De PiB's halen het waarschijnlijk toch niet heel lang in de winter.
Ik laat de warmtepomp nu niet meer 's nachts draaien. Overdag is de temperatuur veel hoger en is er plenty zonnestroom te verwerken. Het verhaal van goedkope stroom 's nachts geldt echt alleen voor de wintermaanden.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:07

Wailing_Banshee

You're Next

salipander schreef op maandag 9 maart 2026 @ 10:08:
[...]
De vraag is of een extra accu helpt in het voor- en naseizoen, wanneer je i.h.a. meer stroom verbruikt dan hoogzomer. Zeker als je een warmtepomp hebt, kan een extra accu meer flexibiliteit geven. Je hoeft het niet te doen om te proberen alle opgewekte zonnestroom op te vangen; je moet het ook kunnen verbruiken. Een accu die zelden leeg komt is nutteloos en voor het laden van een EV is het niet rendabel.
Ik zou eigenlijk vanaf maart (met redelijk weer) t/m september (met redelijk weer) het liefst (bijna) geen stroom van het net willen gebruiken. In maart en september is onze maandelijkse opbrengst ongeveer gelijk aan ons maandelijks stroomverbruik. Februari en oktober zijn erg afhankelijk van het weer of dat zo is (het valt me wel op dat dat in februari vaker is dan in oktober...). En de overige 3 maanden zijn de dagen gewoon te kort (en als de zon dan schijnt, kan de batterij niet snel genoeg opladen :D)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Toch even ranten.
Gisteren de hele dag van huis geweest, kijk ik bij thuiskomst even in mijn app, slechts 50% geladen?!
Blijkt, uiteraard zonder melding, mijn 2e batterij (die strak naast de eerste staat) zijn Wifi-verbinding verloren te hebben.
Geen melding, geen indicatie, nothing. Dat mopet nu ècht eens opgelost/verbeterd worden.
Bovendien had de ene batterij ook zelf wel zijn verbinding kunnen herstellen gebaseerd op de eerste batterij.
On top, dit speelt zich af rond mijn 2e batterij die ik sinds 17-FEB heb, als vervanging van degen die een half jaar heeftgewerkt, maar uitviel met en hardware issue. En deze batterij heeft vorige week al geklaagd doordat een update niet goed was uitgevoerd.

Ik begin hier serieus mijn vertrouwen en geduld te verliezen, en dat vind ik jammer. Het concept is prima, maar de betrouwbaarheid en zorgeloosheid laat serieus te wensen over. Op dit moment raad ik mensen geen Homewaizard aan, en als gezegd, dat vind ik jammer.

Rant off...

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
pimk schreef op maandag 9 maart 2026 @ 10:39:
Toch even ranten.
Gisteren de hele dag van huis geweest, kijk ik bij thuiskomst even in mijn app, slechts 50% geladen?!
Blijkt, uiteraard zonder melding, mijn 2e batterij (die strak naast de eerste staat) zijn Wifi-verbinding verloren te hebben.
Geen melding, geen indicatie, nothing. Dat mopet nu ècht eens opgelost/verbeterd worden.
Bovendien had de ene batterij ook zelf wel zijn verbinding kunnen herstellen gebaseerd op de eerste batterij.
On top, dit speelt zich af rond mijn 2e batterij die ik sinds 17-FEB heb, als vervanging van degen die een half jaar heeftgewerkt, maar uitviel met en hardware issue. En deze batterij heeft vorige week al geklaagd doordat een update niet goed was uitgevoerd.

Ik begin hier serieus mijn vertrouwen en geduld te verliezen, en dat vind ik jammer. Het concept is prima, maar de betrouwbaarheid en zorgeloosheid laat serieus te wensen over. Op dit moment raad ik mensen geen Homewaizard aan, en als gezegd, dat vind ik jammer.

Rant off...
En dit is wat Wizzi er over te zeggen heeft. Grrrr....

Op dit moment is er geen notificatiefunctie voor de Plug‑In Battery in de HomeWizard‑app. Daardoor zie je alleen een statusindicator in de app (zoals de oranje stip) wanneer er iets misgaat, maar er wordt geen pushmelding gestuurd.
In de app kun je wél eigen meldingen instellen voor:
P1 Meter
Energy Socket
kWh Meter
Watermeter
Voor de Plug‑In Battery bestaat deze optie momenteel niet.
Er is in de beschikbare informatie ook geen datum of planning genoemd voor wanneer meldingen voor de Plug‑In Battery eventueel toegevoegd worden.

• Olie_B_Bommel
  • Registratie: Juni 2025
  • Nu online
pimk schreef op maandag 9 maart 2026 @ 10:44:
[...]

En dit is wat Wizzi er over te zeggen heeft. Grrrr....

Op dit moment is er geen notificatiefunctie voor de Plug‑In Battery in de HomeWizard‑app. Daardoor zie je alleen een statusindicator in de app (zoals de oranje stip) wanneer er iets misgaat, maar er wordt geen pushmelding gestuurd.
In de app kun je wél eigen meldingen instellen voor:
P1 Meter
Energy Socket
kWh Meter
Watermeter
Voor de Plug‑In Battery bestaat deze optie momenteel niet.
Er is in de beschikbare informatie ook geen datum of planning genoemd voor wanneer meldingen voor de Plug‑In Battery eventueel toegevoegd worden.
Als je HA of Homey hebt kun je daarin wel notificaties maken als een batterij niet oplaadt, terwijl dat wel zou moeten.
Maar ik ben het met je eens, dat dit eigenlijk ook in de HW app thuis hoort. Niet iedereen heeft HA of een Homey.

2 HomeWizard PIB’s | 5400 wp | Homey Pro 2019 | Homey Pro 2023

Pagina: 1 ... 253 254 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.
Voor de andere HomeWizard producten kan je terecht in: HomeWizard algemeen (Energy, watermeter en meer) #2