Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
AtlAntA schreef op zondag 23 november 2025 @ 14:48:
[...]

Je kan je afvragen of dat nut heeft qua efficiëntie. Je gaat stroom verbruiken zodat je stroom kan opslaan tegenover een slechter rendement dan het anders verbruiken. Dat wordt een ingewikkelde rekensom ;)

Als het nog veel kouder wordt zal ik tegen hetzelfde probleem aan gaan lopen. Ik ga dit proberen wat onconventioneler op te lossen door de accu gewoon meer te belasten zodat hij hopelijk warmer blijft. >:)
Zal niet uitgebreid uitweiden over wat ik gedaan heb maar hier beknopt dan even.

Ik bereken elke 24u een prijspercentiel (laagste is 0% en hoogste is 100%) en aan de hand daarvan bepaal ik een ontlaad (dus NOM) en laad strategie. De accu's gaan altijd laden onder de 20% en gaan pas ontladen als het financieel verstandig is. Wat dus wel weer prijsafhankelijk is. Buiten dat om gaan de accus sws elke dag om 16:30 op NOM mode omdat dan eigenlijk altijd de prijspiek begint ongeacht het jaargetijde. Ook begint in ons huis dan het stroomverbruik op te lopen. Zowel in de winter als in de zomer.

Deze variabelen lijken best goed samen te werken tot nu toe. Moest wel wat dingen afdekken zoals PV opwek wat ik wel graag in de accu;s wil hebben dus de accu's gaan wel naar NOM als er teruglevering boven de 500w wordt gemeten voor langer dan 1 minuut.

Hieronder de plannen voor vandaag en morgen.
[Afbeelding]

Ik heb dit gedaan omdat het steeds vaker gebeurt de afgelopen tijd dat de accu dagen lang niks zit te doen en ik gebruik ze liever dan dat ze dagen of soms zelfs weken lang amper wat doen. Hierdoor hoop ik mijn gemiddelde stroomprijs wat te drukken.
Eens qua efficiency. Het was ook meer een antwoord op de vraagsteller en wat hij als doel wil bereiken.

Leuk om te zien dat er mensen creatief bezig zijn de (prijs)efficiency van de batterij te verbeteren. De spread moet voldoende zijn anders kost het door bv de RTE geld. Leuk ter hobby en vermaak maar dr zit een keerpunt mijn inziens. Ook leuk om de verschillende gedachte gangen te lezen.

Hier zijn ze ook minder actief. Vannacht bijna vol geladen. Laatste stukje mag vannacht om de piek morgenavond weer te benutten. Als je de prijs van stroom wilt drukken dan zal je een cycli winstgevend moeten maken. Anders is het "verlies" beperken imo.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• CP1977
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20:03
hanev001 schreef op zondag 23 november 2025 @ 15:24:
[...]

Ik snap je logica niet. Als je de prijs belangrijk vind waarom koop je dan niet het goedkope product in plaats van te zeggen dat HW zijn prijzen moet verlagen.

Of is er een kwaliteits verschil dat het prijs verschil verklaart en probeer je goede kwaliteit tegen de prijs van lagere kwaliteit te krijgen?
Denk idd dat het gewoon een keuze is en mooi dat we keuzes hebben uit vele mogelijkheden en producten..
Voor homewizzard is het denk ik wel handig om duidelijk te maken waarom homewizzard beter is.
Is het de prijs, de vele mogelijkheden, de integratie met home assistent of de hoge kwaliteit van het product of de perfecte support.

• Ferdinand Oeinck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:07
Mijn laadplan voor vannacht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T-VW2n3k1CRERy3vREv72VZKz8M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T2KXNM68lxwVblNwKm1j3mDw.png?f=fotoalbum_large

wit: 'standby'
rood: 'zero' tussen zonsopgang en -ondergang anders 'to_full'
groen: 'zero'
y-waarde van de lijn met deze gekleurde stipjes is de verwachte SoC.
gele lijn is stroomprijs incl. belasting en btw

[ Voor 11% gewijzigd door Ferdinand Oeinck op 23-11-2025 15:59 ]

https://solar.bigroses.net

Ferdinand Oeinck schreef op zondag 23 november 2025 @ 15:53:
Mijn laadplan voor vannacht:
[Afbeelding]

wit: 'standby'
rood: 'zero' tussen zonsopgang en -ondergang anders 'to_full'
groen: 'zero'
y-waarde van de lijn met deze gekleurde stipjes is de verwachte SoC.
gele lijn is stroomprijs incl. belasting en btw
Morgen weer ruimte genoeg ervoor :-)

Ga vannacht hier bijladen. Beide systemen zijn deels gevuld. Morgenavond mag de grotere thuisbatterij net supporten, HW wellicht NOM de hele dag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qeJQ8vII2SZg1QQjhvZFiOWLfcI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4p727B0tg89fK69CGCR5wArZ.png?f=user_large
Vind dit soort grafiekjes wel prettig :9

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 00:40
hanev001 schreef op zondag 23 november 2025 @ 15:24:
[...]

Ik snap je logica niet. Als je de prijs belangrijk vind waarom koop je dan niet het goedkope product in plaats van te zeggen dat HW zijn prijzen moet verlagen.

Of is er een kwaliteits verschil dat het prijs verschil verklaart en probeer je goede kwaliteit tegen de prijs van lagere kwaliteit te krijgen?
Omdat ik @HomeWizard_NL graag wil ondersteunen als klant - wellicht meer van ze wil kopen - maar ik vind dat de prijs niet marktconform (meer) is.
Henkoes schreef op zondag 23 november 2025 @ 17:09:
[...]

Omdat ik @HomeWizard_NL graag wil ondersteunen als klant - wellicht meer van ze wil kopen - maar ik vind dat de prijs niet marktconform (meer) is.
Dat is nog verder van alle logica. Als je ze wil steunen dan betaal je de prijs die ze vragen. Als je echter vind dat wat ze verkopen het geld niet waard is dan zijn ze geen steun waard.

• Tunnelplan
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:19

Tunnelplan

Gas- en olieloos tunnelplan.nl

Zet de batterij in een ruimte die verwarmd wordt. Het verschil van laden en ontladen wordt omgezet in warmte.
Gebruik die warmte voor de ruimte.Energie gaat dan niet verloren.

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:03
Goedenavond,

Mijn 2e PIB met 20 cycli ligt eruit. fout E118, E315, E325, E400.
Chat met HW helpdesk, is niet goed volgens hen, ze komen de PIB omruilen, komende week.
ben benieuwd.
Nog niet heel betrouwbaar allemaal de recente batch....
Toch weinig zon dus ik mis de PIB niet echt momenteel.
No 1 doet ook weinig deze weken,

grt skywalker.

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 00:40
sky_walker schreef op zondag 23 november 2025 @ 22:06:
Goedenavond,

Mijn 2e PIB met 20 cycli ligt eruit. fout E118, E315, E325, E400.
Chat met HW helpdesk, is niet goed volgens hen, ze komen de PIB omruilen, komende week.
ben benieuwd.
Nog niet heel betrouwbaar allemaal de recente batch....
Toch weinig zon dus ik mis de PIB niet echt momenteel.
No 1 doet ook weinig deze weken,

grt skywalker.
En dan te bedenken. Wat als na 2 jaar deze errors pas opduiken. Dan is de garantie, die overigens naar mijn mening veel te kort is, afgelopen. Zou mooi zijn als bepaalde errors altijd kosteloos worden opgepakt door Hw.

[ Voor 5% gewijzigd door Henkoes op 24-11-2025 00:40 ]

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:55
Henkoes schreef op maandag 24 november 2025 @ 00:39:
[...]

En dan te bedenken. Wat als na 2 jaar deze errors pas opduiken. Dan is de garantie, die overigens naar mijn mening veel te kort is, afgelopen. Zou mooi zijn als bepaalde errors altijd kosteloos worden opgepakt door Hw.
Onder de wet deugdelijk product komt je een heel eind. Uiteraard wil HomeWizard dat je gaat betalen voor vervanging na twee jaar maar met een rechtsbijstandverzekering ben ik al eerder verder gekomen bij andere bedrijven. In een iets ander geval heb ik zelfs twee keer gewonnen bij de geschillencommissie.

Bij een iPad waar ik ver voor het normaal aantal cycli de batterij heel snel leeg was heb ik na twee jaar de batterij vervanging ook 100% vergoed gekregen na contact met mijn rechtsbijstandsverzekering. Gaat de HomeWizard ver voor de 6000 cycli stuk dan heb je bij 7 jaar, wellicht nog veel langer, in mijn ogen recht op kosteloze vervanging. Bij 7 jaar zit de gemiddelde consument pas op 2000 cycli bij alleen zonnestroom.

Volgens DAS verzekeringen

[ Voor 26% gewijzigd door TFX77 op 24-11-2025 00:55 ]

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Pagina: 1 ... 231 232 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.