AtlAntA schreef op zondag 23 november 2025 @ 14:48:
[...]

Je kan je afvragen of dat nut heeft qua efficiëntie. Je gaat stroom verbruiken zodat je stroom kan opslaan tegenover een slechter rendement dan het anders verbruiken. Dat wordt een ingewikkelde rekensom ;)

Als het nog veel kouder wordt zal ik tegen hetzelfde probleem aan gaan lopen. Ik ga dit proberen wat onconventioneler op te lossen door de accu gewoon meer te belasten zodat hij hopelijk warmer blijft. >:)
Zal niet uitgebreid uitweiden over wat ik gedaan heb maar hier beknopt dan even.

Ik bereken elke 24u een prijspercentiel (laagste is 0% en hoogste is 100%) en aan de hand daarvan bepaal ik een ontlaad (dus NOM) en laad strategie. De accu's gaan altijd laden onder de 20% en gaan pas ontladen als het financieel verstandig is. Wat dus wel weer prijsafhankelijk is. Buiten dat om gaan de accus sws elke dag om 16:30 op NOM mode omdat dan eigenlijk altijd de prijspiek begint ongeacht het jaargetijde. Ook begint in ons huis dan het stroomverbruik op te lopen. Zowel in de winter als in de zomer.

Deze variabelen lijken best goed samen te werken tot nu toe. Moest wel wat dingen afdekken zoals PV opwek wat ik wel graag in de accu;s wil hebben dus de accu's gaan wel naar NOM als er teruglevering boven de 500w wordt gemeten voor langer dan 1 minuut.

Hieronder de plannen voor vandaag en morgen.
[Afbeelding]

Ik heb dit gedaan omdat het steeds vaker gebeurt de afgelopen tijd dat de accu dagen lang niks zit te doen en ik gebruik ze liever dan dat ze dagen of soms zelfs weken lang amper wat doen. Hierdoor hoop ik mijn gemiddelde stroomprijs wat te drukken.
Eens qua efficiency. Het was ook meer een antwoord op de vraagsteller en wat hij als doel wil bereiken.

Leuk om te zien dat er mensen creatief bezig zijn de (prijs)efficiency van de batterij te verbeteren. De spread moet voldoende zijn anders kost het door bv de RTE geld. Leuk ter hobby en vermaak maar dr zit een keerpunt mijn inziens. Ook leuk om de verschillende gedachte gangen te lezen.

Hier zijn ze ook minder actief. Vannacht bijna vol geladen. Laatste stukje mag vannacht om de piek morgenavond weer te benutten. Als je de prijs van stroom wilt drukken dan zal je een cycli winstgevend moeten maken. Anders is het "verlies" beperken imo.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• CP1977
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11:56
hanev001 schreef op zondag 23 november 2025 @ 15:24:
[...]

Ik snap je logica niet. Als je de prijs belangrijk vind waarom koop je dan niet het goedkope product in plaats van te zeggen dat HW zijn prijzen moet verlagen.

Of is er een kwaliteits verschil dat het prijs verschil verklaart en probeer je goede kwaliteit tegen de prijs van lagere kwaliteit te krijgen?
Denk idd dat het gewoon een keuze is en mooi dat we keuzes hebben uit vele mogelijkheden en producten..
Voor homewizzard is het denk ik wel handig om duidelijk te maken waarom homewizzard beter is.
Is het de prijs, de vele mogelijkheden, de integratie met home assistent of de hoge kwaliteit van het product of de perfecte support.

• Ferdinand Oeinck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 08:56
Mijn laadplan voor vannacht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T-VW2n3k1CRERy3vREv72VZKz8M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T2KXNM68lxwVblNwKm1j3mDw.png?f=fotoalbum_large

wit: 'standby'
rood: 'zero' tussen zonsopgang en -ondergang anders 'to_full'
groen: 'zero'
y-waarde van de lijn met deze gekleurde stipjes is de verwachte SoC.
gele lijn is stroomprijs incl. belasting en btw

[ Voor 11% gewijzigd door Ferdinand Oeinck op 23-11-2025 15:59 ]

https://solar.bigroses.net

Ferdinand Oeinck schreef op zondag 23 november 2025 @ 15:53:
Mijn laadplan voor vannacht:
[Afbeelding]

wit: 'standby'
rood: 'zero' tussen zonsopgang en -ondergang anders 'to_full'
groen: 'zero'
y-waarde van de lijn met deze gekleurde stipjes is de verwachte SoC.
gele lijn is stroomprijs incl. belasting en btw
Morgen weer ruimte genoeg ervoor :-)

Ga vannacht hier bijladen. Beide systemen zijn deels gevuld. Morgenavond mag de grotere thuisbatterij net supporten, HW wellicht NOM de hele dag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qeJQ8vII2SZg1QQjhvZFiOWLfcI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4p727B0tg89fK69CGCR5wArZ.png?f=user_large
Vind dit soort grafiekjes wel prettig :9

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 28-01 22:59
hanev001 schreef op zondag 23 november 2025 @ 15:24:
[...]

Ik snap je logica niet. Als je de prijs belangrijk vind waarom koop je dan niet het goedkope product in plaats van te zeggen dat HW zijn prijzen moet verlagen.

Of is er een kwaliteits verschil dat het prijs verschil verklaart en probeer je goede kwaliteit tegen de prijs van lagere kwaliteit te krijgen?
Omdat ik @HomeWizard_NL graag wil ondersteunen als klant - wellicht meer van ze wil kopen - maar ik vind dat de prijs niet marktconform (meer) is.
Henkoes schreef op zondag 23 november 2025 @ 17:09:
[...]

Omdat ik @HomeWizard_NL graag wil ondersteunen als klant - wellicht meer van ze wil kopen - maar ik vind dat de prijs niet marktconform (meer) is.
Dat is nog verder van alle logica. Als je ze wil steunen dan betaal je de prijs die ze vragen. Als je echter vind dat wat ze verkopen het geld niet waard is dan zijn ze geen steun waard.

• Tunnelplan
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:27

Tunnelplan

Gas- en olieloos tunnelplan.nl

Zet de batterij in een ruimte die verwarmd wordt. Het verschil van laden en ontladen wordt omgezet in warmte.
Gebruik die warmte voor de ruimte.Energie gaat dan niet verloren.

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:02
Goedenavond,

Mijn 2e PIB met 20 cycli ligt eruit. fout E118, E315, E325, E400.
Chat met HW helpdesk, is niet goed volgens hen, ze komen de PIB omruilen, komende week.
ben benieuwd.
Nog niet heel betrouwbaar allemaal de recente batch....
Toch weinig zon dus ik mis de PIB niet echt momenteel.
No 1 doet ook weinig deze weken,

grt skywalker.

• Henkoes
sky_walker schreef op zondag 23 november 2025 @ 22:06:
Goedenavond,

Mijn 2e PIB met 20 cycli ligt eruit. fout E118, E315, E325, E400.
Chat met HW helpdesk, is niet goed volgens hen, ze komen de PIB omruilen, komende week.
ben benieuwd.
Nog niet heel betrouwbaar allemaal de recente batch....
Toch weinig zon dus ik mis de PIB niet echt momenteel.
No 1 doet ook weinig deze weken,

grt skywalker.
En dan te bedenken. Wat als na 2 jaar deze errors pas opduiken. Dan is de garantie, die overigens naar mijn mening veel te kort is, afgelopen. Zou mooi zijn als bepaalde errors altijd kosteloos worden opgepakt door Hw.

[ Voor 5% gewijzigd door Henkoes op 24-11-2025 00:40 ]

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:32
Henkoes schreef op maandag 24 november 2025 @ 00:39:
[...]

En dan te bedenken. Wat als na 2 jaar deze errors pas opduiken. Dan is de garantie, die overigens naar mijn mening veel te kort is, afgelopen. Zou mooi zijn als bepaalde errors altijd kosteloos worden opgepakt door Hw.
Onder de wet deugdelijk product komt je een heel eind. Uiteraard wil HomeWizard dat je gaat betalen voor vervanging na twee jaar maar met een rechtsbijstandverzekering ben ik al eerder verder gekomen bij andere bedrijven. In een iets ander geval heb ik zelfs twee keer gewonnen bij de geschillencommissie.

Bij een iPad waar ik ver voor het normaal aantal cycli de batterij heel snel leeg was heb ik na twee jaar de batterij vervanging ook 100% vergoed gekregen na contact met mijn rechtsbijstandsverzekering. Gaat de HomeWizard ver voor de 6000 cycli stuk dan heb je bij 7 jaar, wellicht nog veel langer, in mijn ogen recht op kosteloze vervanging. Bij 7 jaar zit de gemiddelde consument pas op 2000 cycli bij alleen zonnestroom.

Volgens DAS verzekeringen

[ Voor 26% gewijzigd door TFX77 op 24-11-2025 00:55 ]

77 kWh EV | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | 2x Technaxx 300W Solar | Drie HomeWizard PiBs | LG 3,5 kW Standaard Plus | 100 liter QH Boiler

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:02
Mijn PIB heeft de geest gegeven terwijl deze de afgelopen weken aangesloten/standby stond, er was niets op te slaan. En dan toch kapot gaan tijdens niets doen. En als er al een zonnetje was dan werd dit opgesouppeerd door intern verbruik van de warmtepomp en andere verbruikers. Dus wellicht toch beter om in de winter je PIBs uit te schakelen en op te bergen ?
sky_walker schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:02:
Mijn PIB heeft de geest gegeven terwijl deze de afgelopen weken aangesloten/standby stond, er was niets op te slaan. En dan toch kapot gaan tijdens niets doen. En als er al een zonnetje was dan werd dit opgesouppeerd door intern verbruik van de warmtepomp en andere verbruikers. Dus wellicht toch beter om in de winter je PIBs uit te schakelen en op te bergen ?
Persoonlijk zou ik hem liever aanhouden. Al is het maar voor veiligheid. Stekker in het stopcontact. BMS die de boel bewaakt. Wordt het krap dan is er niets aan de hand en zal de batterij uit het net bijladen. Opbergen en geen stekker in het stopcontact is zelf bewaken. In de agenda herinneringen zetten...... en dan niet vergeten alsnog te doen. Better safe then sorry is mijn gedachte hierbij.

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 14:35
sky_walker schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:02:
En als er al een zonnetje was dan werd dit opgesouppeerd door intern verbruik van de warmtepomp en andere verbruikers. Dus wellicht toch beter om in de winter je PIBs uit te schakelen en op te bergen ?
Hier hetzelfde. In de afgelopen anderhalve week is er maar 0.8 kWh in gegaan (te weinig panelen en zon en last van laaghangende zon en bomen) en er zijn geen ontladingen geweest. Gistermiddag kreeg ik toch weer een SoC-drift van 8 minuten hij blijft op 0%.

Daarna heb ik ’m opgeladen tot 60% en de stekker eruit gehaald. Salderen levert me op dit moment meer op dan de kosten van de standby-tijd van de batterij. _/-\o_

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-02 13:56
AtlAntA schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 15:09:
[...]

Ook als je hem middels de draaiknop uitzet wordt deze beperking er opnieuw opgezet.
Nu heb ik, ter test, ooit die beveiliging eraf gehaald en kort daarna er weer opgezet. Helaas blijft mijn HW app nu nog steeds een uitroepteken weergeven. En dat hopoft niet, want ik heb zelf de beveiliging weer aangezet èn ik hoef 'm er ook niet weer af.
Iemand een truc hoe dat uitroepteken weer kan verdwijnen?

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Sinds begin van de maand heeft mijn PiB toch nog gemiddeld ruim 1,3 kWh per dag van het dak opgeslagen/afgevangen.
Dus ondanks dat hij al weken lang niet meer tot 100% is gekomen, doet ie nog wel aardig zijn ding hier.
Vooral als de zon even doorbreekt, als is het maar 10 minuten, of als er een piek van het huis wordt gevraagd zit ie zo weer eventjes op vol laad- of ontlaadvermogen.

Elk huis en elke stroombehoefte is natuurlijk weer anders, maar ik laat hem hier gewoon aanstaan, ook als die 1,3 kWh per dag nog minder wordt in december = dieptepunt PV opbrengst. En daarna gaan we alweer langzaam omhoog in opbrengst.
⚠️ Bericht vanuit Homewizard naar alle beta testers ⚠️
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BvXW14gV69GPP9Gp3NDmDpwdS3Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IGoycIrRf9br34WwI1XB6TUt.png?f=fotoalbum_large

P.s. ik zal updates m.b.t. firmware wat beter gaan markeren zodat ze wat meer opvallen tussen alle posts. Waarschijnlijk zijn ze dan wat sneller terug te vinden. Ook de TS wordt uiteraard bijgewerkt.

[ Voor 26% gewijzigd door Devke op 24-11-2025 14:45 ]

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:41
Devke schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:51:

[Afbeelding]

p.s. ik zal updates m.b.t. firmware wat beter gaan markeren zodat ze wat meer opvallen tussen alle posts. Waarschijnlijk zijn ze dan wat sneller terug te vinden. Ook de TS wordt uiteraard bijgewerkt.
Kijk even in de app en zie dat 1 van mijn 3 accu's opnieuw aan het synchroniseren is en nu dus die versie heeft.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

AtlAntA schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:05:
[...]

Kijk even in de app en zie dat 1 van mijn 3 accu's opnieuw aan het synchroniseren is en nu dus die versie heeft.
Hier zijn ze allebei ook naar 1.0406 gezet.

Devke schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:16:
[...]

Hier zijn ze allebei ook naar 1.406 gezet.
Hier zijn ze ook naar 1.406 gezet.

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek, power SolarEdge omvormer ,Airco als verwarming, IPad, Iphone

• simonmdejong
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 11:42

simonmdejong

Blaat

hier met het koude weer de afgelopen dagen steeds een 325 melding ivm bevroren cellen. De batterijen staan in een niet verwarmde garage. Afgelopen Maart ging dat nog goed maar toen was het niet zo lang zo koud. Dus nu in de bijkeuken maar een plekje gemaakt, daar was nog een loze groep niet aangesloten in de nieuwe groepenkast. Die is nu wel aangesloten en alle 3 de batterijen mogen nu binnen overwinteren tot dat het buiten weer warmer wordt.

3x Homewizard PIB, 25 zonnepanelen 8050W piek power

Devke schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:51:
[Afbeelding]

P.s. ik zal updates m.b.t. firmware wat beter gaan markeren zodat ze wat meer opvallen tussen alle posts. Waarschijnlijk zijn ze dan wat sneller terug te vinden. Ook de TS wordt uiteraard bijgewerkt.
Ik vind dit vreemd om 2 redenen.

In de aankondiging van versie 1.502 werd wel degelijk gesproken over het oplossen van een bug met de ventilatoren en een wijziging in het schakelgedrag. Met daarnaast het upgraden van de invertor firmware

Nu wordt gesteld dat er geen wijziging in de batterij software was maar het alleen bedoeld was voor het installeren van nieuwe firmware voor de invertor. Ik heb de installatie op de batterijen gezien en er werden wel degelijk 2 update stappen uitgevoerd.

Daarnaast is het raar software beheer om naar een lager versie nummer te gaan als je een nieuwe bug fix uitbrengt.
hanev001 schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:56:
[...]

Ik vind dit vreemd om 2 redenen.

In de aankondiging van versie 1.502 werd wel degelijk gesproken over het oplossen van een bug met de ventilatoren en een wijziging in het schakelgedrag. Met daarnaast het upgraden van de invertor firmware

Nu wordt gesteld dat er geen wijziging in de batterij software was maar het alleen bedoeld was voor het installeren van nieuwe firmware voor de invertor. Ik heb de installatie op de batterijen gezien en er werden wel degelijk 2 update stappen uitgevoerd.

Daarnaast is het raar software beheer om naar een lager versie nummer te gaan als je een nieuwe bug fix uitbrengt.
Ik heb gevraagd in het beta kanaal of Homewizard iets meer uitleg aangaande de rollback kan geven. Het is even de vraag of ze dat doen. Afwachten.

Daarnaast was 1.0405 de laatste versie. De doornummering snap ik persoonlijk wel.

Edit : 0 vergeten tussen in versienummer.

• Stollie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-02 23:01
https://www.homewizard.com/nl/shop/plug-in-battery/

Plug-In Battery
€1395,- €1195,-

En dan met de Eneco cash back van 100 euro, €1095,-. https://www.homewizard.com/nl/eneco/

Verleidelijk om nu 2de te gaan bestellen.

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:47

Aardedraadje

Met kabelschoen

Stollie schreef op maandag 24 november 2025 @ 15:30:

Plug-In Battery
€1395,- €1195,-

En dan met de Eneco cash back van 100 euro, €1095,-. https://www.homewizard.com/nl/eneco/

Vriendelijk prijsje, leuk om te zien dat HW nu ook ruimte ziet om te "stunten" met de prijs.

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09:13
Devke schreef op maandag 24 november 2025 @ 15:04:
[...]
Ik heb gevraagd in het beta kanaal of HomeWizard iets meer uitleg aangaande de rollback kan geven. Het is even de vraag of ze dat doen. Afwachten.
Ik snap deze vraag! Met dit soort dingen moet ik helaas een beetje terughoudend zijn. Ik probeer toe te lichten wat mogelijk is.

De rollback is nodig omdat 1.0406 voorrang krijgt op de uitrol van 1.0502. Foutmelding E118 betekent nu vaak dat we de batterij moeten omruilen, dat is vervelend voor de klant, maar vooral voor iedereen erg zonde!

Voor de meeste batterijen is 1.0406 een reguliere update, omdat die nog 1.0405 draaien. In het beta programma loop je natuurlijk voorop, en dan kan het gebeuren dat er wat geschoven moet worden. Ondertussen zijn alle beta-batterijen bijgewerkt, dus als je nog niks hebt gehad, dan mag je mij een DM sturen.
hanev001 schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:56:
[...]
In de aankondiging van versie 1.502 werd wel degelijk gesproken over het oplossen van een bug met de ventilatoren en een wijziging in het schakelgedrag. Met daarnaast het upgraden van de inverter firmware.

Nu wordt gesteld dat er geen wijziging in de batterij software was, maar het alleen bedoeld was voor het installeren van nieuwe firmware voor de inverter. Ik heb de installatie op de batterijen gezien en er werden wel degelijk 2 update stappen uitgevoerd.

Ik snap de verwarring, maar hier maak je wat verkeerde aannames.

- De oplossing van de bug met de ventilatoren en het schakelgedrag zitten in de firmware van de omvormer, niet in die van de batterij. Met de installatie van 1.0406 blijft de nieuwe omvormer firmware geïnstalleerd. 1.0502 is daadwerkelijk enkel uitgebracht om de nieuwe omvormer firmware te installeren.
- Onze versies zijn bijna zoals je zou verwachten van semantic versioning, vanwege legacyredenen moet de versie een floating point nummer zijn, dus MAJOR.MINOR.PATCH is niet mogelijk. Daarom werken wij met <MAJOR>.<MAJOR><PATCH> (zonder punt). In dit geval is er een nieuwe patchrelease in bèta gebracht op 1.04. Naar mijn mening is hier niks gekst aan 🤔.

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

DCSBL schreef op maandag 24 november 2025 @ 15:52:
Ik snap de verwarring, maar hier maak je wat verkeerde aannames.

- De oplossing van de bug met de ventilatoren en het schakelgedrag zitten in de firmware van de omvormer, niet in die van de batterij. Met de installatie van 1.0406 blijft de nieuwe omvormer firmware geïnstalleerd. 1.0502 is daadwerkelijk enkel uitgebracht om de nieuwe omvormer firmware te installeren.
- Onze versies zijn bijna zoals je zou verwachten van semantic versioning, vanwege legacyredenen moet de versie een floating point nummer zijn, dus MAJOR.MINOR.PATCH is niet mogelijk. Daarom werken wij met <MAJOR>.<MAJOR><PATCH> (zonder punt). In dit geval is er een nieuwe patchrelease in bèta gebracht op 1.04.
Bedankt voor de uitleg.

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:03

Plug-In Battery
€1395,- €1195,-

Fijn dat de eerste prijsverlaging er is. Alsnog wel aan de dure kant met +/- 444 euro per kwh (zonder cashback).

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

• Ral23087
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:48
Het kan nog goedkoper. Maar heb er al 2.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fTUuTqdV5G1bI6La9mdeioUE860=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LPmfd8UgFO58EY568vkQ0jmM.jpg?f=fotoalbum_large

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:42
Leuke actie voor mensen zonder accu of 1 als je er al 4 voor volle mep heb en zo snel als een prijsdaling ist wel zure beloning als early adopter.
Maar de echte diehards zijn dus voorzien en de concurentie neemt toe dus snap het wel :)
crryp schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:13:
[...]

Leuke actie voor mensen zonder accu of 1 als je er al 4 voor volle mep heb en zo snel als een prijsdaling ist wel zure beloning als early adopter.
Maar de echte diehards zijn dus voorzien en de concurentie neemt toe dus snap het wel :)
Dat is een beetje inherent aan early adopter zijn. Ik zie dat wel bij meer dingen. Ik draai het maar om...... de early adopter heeft ook al een mooie zomer er gebruik van kunnen maken. 😊

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:36
Wauw, 200 euro korting is best flink! Nu wel verleidelijk om eindelijk eens een (HW) thuisbatterij te kopen.
Het zou me overigens niet verbazen als dit de nieuwe prijs wordt gezien de uitleg die ze geven. Tenminste ik las het eerst als een BF actie.

Waarom kunnen jullie de Plug-In Battery nu voor minder aanbieden?
We willen het opslaan van zonne-energie voor meer huishoudens mogelijk maken. Sinds de aankondiging op 25 juni 2024 is er veel gebeurd. Dankzij verbeterde productieprocessen, betere inkoopvoorwaarden van grondstoffen en het oplossen van de typische uitdagingen bij een productintroductie, kunnen we de Plug-In Battery nu slimmer en efficiënter maken dan voorheen. Om meer huishoudens te laten profiteren van zelf groene energie opslaan, zetten we de behaalde voordelen door naar jou als consument.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 24-11-2025 18:20 ]

• meesje
Devke schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:17:
[...]

Dat is een beetje inherent aan early adopter zijn. Ik zie dat wel bij meer dingen. Ik draai het maar om...... de early adopter heeft ook al een mooie zomer er gebruik van kunnen maken. 😊
Dat was ook mijn gedachte: jullie hebben die 200 euro al lang terug verdiend. 😉
meesje schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:19:
[...]

Nu ben je iets te enthousiast 🤣👍

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Eindelijk eens een keer ergens een loyaliteitskorting waar ik misschien ook wat mee kan! ;)
meesje schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:19:
[...]

Voor 2 batterijen 250 euro dit jaar en geen 400.

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek, power SolarEdge omvormer ,Airco als verwarming, IPad, Iphone

• F.Baarda
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 18:25

F.Baarda

zelfbenoemd deskundige

Krijg je dan een nieuwe of een refurbished?

Niet gehinderd door enige kennis.

• meesje
F.Baarda schreef op maandag 24 november 2025 @ 19:42:
Krijg je dan een nieuwe of een refurbished?
Nieuw. Refurbished is al een tijdje niet meer te vinden op hun website.

• meesje
GL007 schreef op maandag 24 november 2025 @ 19:23:
[...]

Mijn opmerking was niet serieus he.
Heb je deze besparing bereikt via set&forget? Of via allerlei scripts om de batterijen zelf aan te sturen? Ik zal meer van het eerste zijn.

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:44
meesje schreef op maandag 24 november 2025 @ 20:01:
[...]

Mijn opmerking was niet serieus he.
Heb je deze besparing bereikt via set&forget? Of via allerlei scripts om de batterijen zelf aan te sturen? Ik zal meer van het eerste zijn.
Hij is duidelijk geen set&forget type.
Ik trouwens ook niet. :P

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Dagen als vandaag krijg ik één accu al niet vol. :o
Maar iets meer zon op een dag en elektrisch koken wel afdekken, hoe zat het ook alweer met plaatsen van twee accu's en die 800 grens eraf halen. Toch even opzoeken :+

• meesje
rtunru schreef op maandag 24 november 2025 @ 20:11:
[...]

Hij is duidelijk geen set&forget type.
Ik trouwens ook niet. :P
Aha. Dus ik zal er minimaal 20 jaar over doen… :)
Ik zie het overigens meer als een leuke hobby. Wellicht start ik met set&forget en zal ik ook groeien naar meer eigen aansturing.
Ik ben in ieder geval blij dat de HW batterij een eerste prijsdaling kent. Ik heb nog steeds een beter gevoel bij HW dan bij de andere bekende merken. Maar zoiets is natuurlijk erg persoonlijk.
meesje schreef op maandag 24 november 2025 @ 20:26:
[...]

Aha. Dus ik zal er minimaal 20 jaar over doen… :)
Ik zie het overigens meer als een leuke hobby. Wellicht start ik met set&forget en zal ik ook groeien naar meer eigen aansturing.
Ik ben in ieder geval blij dat de HW batterij een eerste prijsdaling kent. Ik heb nog steeds een beter gevoel bij HW dan de andere bekende merken. Maar zoiets is natuurlijk erg persoonlijk.
Met het stoppen van de salderen wordt het rendement van de batterijen veel hoger. Wel zal je de zonnepanelen omvormer op lagere vermogen moet instellen als de batterijen vol zijn. Ik heb deze stappen al voorbereid in homey

• V21
  • Laatst online: 05-02 14:10

V21

Weet iemand of het mogelijk is om de Eneco actie te combineren met de Black friday actie? Dan kan ik met twee kortingscodes 2x €100 korting krijgen plus 2x € 100 cashback via Eneco lijkt mij?

Wizzie chatbot ding weet nog niets van de black Friday actie of Eneco dus qua klantenservice ervaring is het belabberd om niet met een echt mens te kunnen communiceren 😅 Als ze nou gewoon een professionele klantenservice afdeling zouden neer zetten (met escalatie naar een mens na AI triage) zou ik echt heel blij worden.

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:19

Winkiller

De Mopperpot

Plug-In Battery
€1395,- €1195,-

GL007 schreef op maandag 24 november 2025 @ 19:23:
[...]

d:)b
meesje schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:18:
We willen het opslaan van zonne-energie voor meer huishoudens mogelijk maken. Sinds de aankondiging op 25 juni 2024 is er veel gebeurd. Dankzij verbeterde productieprocessen, betere inkoopvoorwaarden van grondstoffen en het oplossen van de typische uitdagingen bij een productintroductie, kunnen we de Plug-In Battery nu slimmer en efficiënter maken dan voorheen. Om meer huishoudens te laten profiteren van zelf groene energie opslaan, zetten we de behaalde voordelen door naar jou als consument.
Wow marketing op zijn best, ik had ook liever 200 minder per PiB willen dokken. :+

[ Voor 15% gewijzigd door Winkiller op 24-11-2025 21:01 ]

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Winkiller schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:00:
[...]

[...]

d:)b

[...]

Wow marketing op zijn best, ik had ook liever 200 minder per PiB willen dokken. :+
Komt mij iets te vroeg deze korting, (maar wel mooi uiteraard, ik heb er al 1 maar wil er graag 2 voor komend voorjaar). Wat mij niet helemaal duidelijk is, is dit nu de nieuwe prijs, of is deze korting enkel voor black friday?

[ Voor 6% gewijzigd door Magic op 24-11-2025 21:23 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

V21 schreef op maandag 24 november 2025 @ 20:55:
Weet iemand of het mogelijk is om de Eneco actie te combineren met de Black friday actie? Dan kan ik met twee kortingscodes 2x €100 korting krijgen plus 2x € 100 cashback via Eneco lijkt mij?

Wizzie chatbot ding weet nog niets van de black Friday actie of Eneco dus qua klantenservice ervaring is het belabberd om niet met een echt mens te kunnen communiceren 😅 Als ze nou gewoon een professionele klantenservice afdeling zouden neer zetten (met escalatie naar een mens na AI triage) zou ik echt heel blij worden.
En "Green Friday" ipv "Black Friday"? :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Magic schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:22:
[...]

Komt mij iets te vroeg deze korting, (maar wel mooi uiteraard, ik heb er al 1 maar wil er graag 2 voor komend voorjaar). Wat mij niet helemaal duidelijk is, is dit nu de nieuwe prijs, of is deze korting enkel voor black friday?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HCNP62esqvAuC1_YKP3q7iaueVs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qyyDZQrezHVsR3Y77AkPEIHg.jpg?f=user_large

Tijdelijke korting lijkt me :)

https://www.homewizard.com/nl/green-friday/

[ Voor 4% gewijzigd door Winkiller op 24-11-2025 21:29 ]

• meesje
De gratis verzending actie is tijdelijk, maar de prijsverlaging van de accu vraag ik me af.
Gezien de eerdere tekst die ik hiervoor heb geplaatst, kun je met die uitleg niet aankomen met na 1 dec weer de prijs van 1395 euro.
meesje schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:39:
[...]

De gratis verzending actie is tijdelijk, maar de prijsverlaging van de accu vraag ik me af.
Gezien de eerdere tekst die ik hiervoor heb geplaatst, kun je met die uitleg niet aankomen met na 1 dec weer de prijs van 1395 euro.
Ik heb hier recent aanvullende communicatie vanuit HomeWizard over ontvangen en volgens mij zijn de verzendkosten t/m Cyber Monday (1 december) gratis en is de prijs van de accu niet tijdelijk verlaagd, maar structureel. Hun communicatie is echter niet heel erg duidelijk, dus ik vraag het voor de zekerheid even na.

[ Voor 17% gewijzigd door Taro op 24-11-2025 21:52 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• meesje
Taro schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:42:
[...]

Ik heb hier recent aanvullende communicatie vanuit HomeWizard over ontvangen en volgens mij zijn de verzendkosten t/m Cyber Monday (1 december) gratis en is de prijs van de accu niet tijdelijk verlaagd, maar structureel. Hun communicatie is echter niet heel erg duidelijk.
Mooi dat je dit bevestigt. Het zou ook zot zijn als de batterij weer duurder zou worden gezien hun eerdere communicatie (bij veelgestelde vragen op de green friday pagina).

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 24-11-2025 21:48 ]

meesje schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:46:
[...]

Mooi dat je dit bevestigt. Het zou ook zot zijn als de batterij weer duurder zou worden gezien hun eerdere communicatie.
Ik heb het voor de zekerheid wel nagevraagd, de titel van de communicatie is verwarrend:

Green Friday bij HomeWizard: bespaar nu €200 op de Plug-In Battery!

Bij het stukje over de verzendkosten staat tot wanneer die gratis zijn, maar als ik de titel lees is de korting op de accu ook tijdelijk. Afijn, als ik antwoord heb zal ik het direct delen, trek dus nog geen conclusies totdat er 100% zekerheid is.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Taro schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:42:
[...]

Ik heb hier recent aanvullende communicatie vanuit HomeWizard over ontvangen en volgens mij zijn de verzendkosten t/m Cyber Monday (1 december) gratis en is de prijs van de accu niet tijdelijk verlaagd, maar structureel. Hun communicatie is echter niet heel erg duidelijk.
edit:
Even een berichtje richting HomeWizard over gestuurd zodat er geen onduidelijkheid over kan ontstaan.
Verzending was altijd al gratis, maar pfffff zuur voor de early adopters, nou ja het is niet anders :F

[ Voor 3% gewijzigd door Winkiller op 24-11-2025 21:52 ]

• meesje
Taro schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:49:
[...]

Ik heb het voor de zekerheid wel nagevraagd, de titel van de communicatie is verwarrend:

Green Friday bij HomeWizard: bespaar nu €200 op de Plug-In Battery!

Bij het stukje over de verzendkosten staat tot wanneer die gratis zijn, maar als ik de titel lees is de korting op de accu ook tijdelijk. Afijn, als ik antwoord heb zal ik het direct delen, trek dus nog geen conclusies totdat er 100% zekerheid is.
Goed dat je het nagevraagd hebt, maar je slaat toch een flater als je onderstaande tekst communiceert en weer de prijs verhoogt? Uit deze tekst maakte ik op dat het structureel van aard is, en wat dus het geval is.

Winkiller schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:51:
[...]

Verzending was altijd al gratis, maar pfffff zuur voort de early adopters, nou ja het is niet anders :F
Verzending van de thuisaccu wel ja, maar op de andere producten zit nu tijdelijk ook geen verzendkosten.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Taro schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:53:
[...]

Verzending van de thuisaccu wel ja, maar op de andere producten zit nu tijdelijk ook geen verzendkosten.
Goed dat je dat even vermeld dan _/-\o_ :+
meesje schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:53:
[...]

Goed dat je het nagevraagd hebt, maar je slaat toch een flater als je onderstaande tekst communiceert en weer de prijs verhoogt? Uit deze tekst maakte ik op dat het structureel van aard is, en wat dus het geval is.

Eens, daarom vermoed ik dat de prijsverlaging van de thuisaccu structureel is en alleen de 0 Euro verzendkosten op de andere producten tijdelijk is.

Winkiller schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:54:
[...]

Goed dat je dat even vermeld dan _/-\o_ :+
Nou, er zat embargo op al deze informatie, maar aangezien ze het zelf ook al gewoon tonen op hun webshop hoeven we er volgens mij niet meer zo geheimzinnig over te doen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QG84QFiYEBSw25VV0TFYaUR4G8A=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/gKfRLbW7V9UbOXyeiCSqxT9F.png?f=user_large

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9WOBlTVaTERGb6nDVwu7e7JiBHc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/n8g8KKD9E07k188DZQcC83VH.jpg?f=user_large
We spreken Nederlands op Tweakers :+

https://www.homewizard.com/nl/shop/

[ Voor 9% gewijzigd door Winkiller op 24-11-2025 22:00 ]

• Tunnelplan

Tunnelplan

Hoe kan ik de HW batterij slim laten laden wanneer de (Tibber) stroomprijs op een bepaald minimum is?
Bijvoorbeeld in de nacht, daarna ontladen bij een maximum prijs.
M.b.t. Grreen Friday :

Voor mijn gevoel een duidelijk verhaal:

Met de Plug-In Battery bewaar je je eigen zonnestroom voor een later moment. Zo maak je minder gebruik van het net, op momenten dat stroom uit fossiele bronnen komt. Dat is dus beter voor het milieu én je energierekening.

Om dit voor nog meer huishoudens bereikbaar te maken, verlagen we de prijs. Je haalt onze thuisbatterij met stekker nu in huis voor €1.195.

Prijs wordt verlaagd naar €1.195. Op de koop toe krijg je gratis verzending:

Deze Green Friday maken we energie besparen makkelijker voor iedereen. Daarom krijg je tot en met maandag 1 december gratis verzending in onze webshop.

Echter die gratis verzending loopt tot en met 1 december en daarna:

Vanaf dinsdag 2 december geldt gratis verzending alleen op bestellingen boven de €75.

Zelfs een uitleg waarom een prijsverlaging:

Duidelijker kan volgens mij niet. Als de batterij dan weer 1395 zou kosten had het er wel gestaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Devke op 24-11-2025 22:14 ]

Tunnelplan schreef op maandag 24 november 2025 @ 22:08:
Hoe kan ik de HW batterij slim laten laden wanneer de (Tibber) stroomprijs op een bepaald minimum is?
Bijvoorbeeld in de nacht, daarna ontladen bij een maximum prijs.
Slim laden doe je het best met een automatisering in HA of een flow in Homey. Het kan ook allemaal handmatig maar dat moet je niet willen denk ik.

• meesje
@Devke Dat was toch allemaal al duidelijk en in eerdere berichten aangehaald?
meesje schreef op maandag 24 november 2025 @ 22:25:
@Devke Dat was toch allemaal al duidelijk en in eerdere berichten aangehaald?
Ik lees verwarring hier en daar.............................. maar tis bedtijd ;)

• Tunnelplan

Tunnelplan

Devke schreef op maandag 24 november 2025 @ 22:23:
[...]

Slim laden doe je het best met een automatisering in HA of een flow in Homey. Het kan ook allemaal handmatig maar dat moet je niet willen denk ik.
Bedankt voor het antwoord, maar wat heb ik hiervoor nodig?
Tunnelplan schreef op maandag 24 november 2025 @ 22:41:
[...]

Bedankt voor het antwoord, maar wat heb ik hiervoor nodig?
In homey ben ik niet thuis. Voor HA kun je bijvoorbeeld de Home Assistant Green kopen. Je kunt HA ook op een NAS draaien als je die hebt staan. https://www.hashop.nl/home-assistant. Hierbij een linkje. Ik zou wel even zoeken waar hij evt als goedkoopste te krijgen is.

Daarnaast heb je tijd nodig. Tijd om jezelf HA eigen te maken. Je leert het niet in 1 uurtje :-)

Homey werkt met flows, dat is laag drempeliger begreep ik. Daar kan een Homey gebruiker beter informatie over geven.

Er is ook een topic waar je al je vragen over HA kunt stellen. Aanrader. Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5

[ Voor 4% gewijzigd door Devke op 24-11-2025 22:55 ]

• Tunnelplan

Tunnelplan

Devke schreef op maandag 24 november 2025 @ 22:48:
[...]

In homey ben ik niet thuis. Voor HA kun je bijvoorbeeld de Home Assistant Green kopen. Je kunt HA ook op een NAS draaien als je die hebt staan. https://www.hashop.nl/home-assistant. Hierbij een linkje. Ik zou wel even zoeken waar hij evt als goedkoopste te krijgen is.

Daarnaast heb je tijd nodig. Tijd om jezelf HA eigen te maken. Je leert het niet in 1 uurtje :-)

Homey werkt met flows, dat is laag drempeliger begreep ik. Daar kan een Homey gebruiker beter informatie over geven.

Er is ook een topic waar je al je vragen over HA kunt stellen. Aanrader. https://gathering.tweaker...Bfilter_topicstarter%5D=1
Bedankt, ik ga mij er in verdiepen. (welterusten)

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:09
Wel interessant die Green Friday aanbieding. Ik beschik nu over 1 Homewizard batterij, die draait eigenlijk probleemloos. Enkel in het begin wat wifi problemen, maar inmiddels zeer stabiel. Wij zijn grootverbruiker in stroom met 2 elektrische auto's, 30 zonnepanelen, inductie en all-electric warmtepomp. Eigenlijk zouden wij met een batterij van zo'n 20kwh het 'nul op de meter' maximaal benutten. Maar dat vraagt ook een forse investering. Tegelijkertijd hoop ik ook 'slimmer' te direct opgewekte stroom te kunnen gaan verbruiken.

3 batterijen erbij, voor als ik het goed heb zo'n €3.500 (2x 1.195, 1x 1.095) en dan ook maar direct een eigen extra groep, dat is nog wel te overzien qua kosten. En dan heb je toch zo'n 10kwh capaciteit, waarbij volgens mij geldt dat je die 'eerder' terugverdient dan de volgende 10kwh. Toch maar eens over nadenken want dit is best interessant naar mijn idee. Ook omdat we al enigzins in de Homewizard omgeving zitten, dat goed bevalt, en ik daar eigenlijk ook niet weer vanaf wil stappen met een ander batterijsysteem.
100 euro kortingscode mail gehad van Homewizard. Ik ga hem zelf niet gebruiken denk ik. Ff wat navraag doen binnen familie. Ik zie dat je er iemand anders bljj mee mag maken. Mooi!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
200 euro korting via de email op de batterij nu : https://www.homewizard.co...a95b5b7&mc_eid=8691099188

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• rtunru
De Cloud afhankelijkheid van HW heeft mij weerhouden om op dit aanbod in te gaan.
In mijn geval zelfs 300 Euro.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
rtunru schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:32:
[...]

De Cloud afhankelijkheid van HW heeft mij weerhouden om op dit aanbod in te gaan.
In mijn geval zelfs 300 Euro.
Huh? De korting verschilt per persoon? :?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• rtunru
DennusB schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:32:
[...]

Ja, ik had er al 1,

[ Voor 11% gewijzigd door rtunru op 25-11-2025 13:33 ]

• DG64
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 21:52
DennusB schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:32:
[...]
Wanneer je al batterij(en) hebt, krijg je nog 100 euro extra korting.

Ik heb die e-mail nog niet gehad met 100 euro korting, ze hierboven dat er aantal mensen zijn die deze al wel gehad hebben.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:46
Vooral opvallend hoeveel goedkoper het blijkbaar kan, eind volgend jaar is het voor de meesten van ons pad interessant.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 13:34
hoevenpe schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:39:
Vooral opvallend hoeveel goedkoper het blijkbaar kan, eind volgend jaar is het voor de meesten van ons pad interessant.
Tis knap hoe goed de HW marketing werkt dat ze nog zo lang hebben kunnen leveren voor de prijs van 2023.

De prijs per kWh is natuurlijk fors gedaald, waarbij < 200,- per kWh al in zicht komt bij wat grotere systemen. Die realiteit haalt HW ook in natuurlijk.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• RISL
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21:24
Ik zit hier nog te wachten op de code voor €100 extra korting omdat ik er al eentje heb. Dan bestel ik wel de tweede, had ik me min of meer al voorgenomen.
's Winters krijg ik 'm niet altijd vol (zeker de eerste niet) vanwege de warmtepomp, maar met 28 panelen vang ik een hoop extra opwekpieken af. 's Zomers kom ik niet alle nachten door met 1 accu, dus ik heb het mezelf gerechtvaardigd.

Vrijstaand 1914 | Extra vloer en muurisolatie | Triple glas | WTW: in aanmaak | WP: Nibe F2120-16 + VVM310 met SMO40 + RMU40 | CV wonen: vloerverwarming, slapen: Jaga Strada DHB Hybrid | Solar: Fronius west 7.0kVA | Accu 2x HomeWizard PiB

Heb reactie van HomeWizard ontvangen op mijn vraag of de korting op de accu permanent is. Het antwoord komt op het volgende neer:

De nieuwe prijs geldt in ieder geval tot en met Cyber Monday. De verwachting is niet dat de prijs direct daarna weer de oude prijs wordt, maar het is vooralsnog een korting, geen structurele nieuwe prijs, maar kan dat wel worden.

Dus geen 100% zekerheid dat 1195 de prijs blijft, maar die kans is er wel.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:46
Taro schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 14:15:
Dus geen 100% zekerheid dat 1195 de prijs blijft, maar die kans is er wel.
Laat ik het omdraaien: hoeveel batterijen denken ze het komende jaar te verkopen bij een hogere prijs?
De concurrentie wordt steeds beter/goedkoper, early-adaptors die minder op prijs letten zijn inmiddels wel voorzien.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

hoevenpe schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 14:18:
[...]

Laat ik het omdraaien: hoeveel batterijen denken ze het komende jaar te verkopen bij een hogere prijs?
De concurrentie wordt steeds goedkoper, early-adaptors die minder op prijs letten zijn inmiddels voorzien.
Inderdaad. Als je nu al communiceert dat dit de nieuwe prijs blijft zijn veel minder mensen geneigd de accu voor 1 december te kopen. Dus vanuit marketing oogpunt handig om het eerst als een korting aan te bieden. En na 1 december maak je dit gewoon de nieuwe prijs. Veel mensen zijn gevoelig voor tijdsdruk en willen de boot niet missen dus zullen het zekere voor het onzekere nemen en de komende week tot aanschaf overgaan.

Ach ja, zo werkt de wereld nou eenmaal :)

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:36

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Aanbieden van en hengelen naar kortingscodes is niet de bedoeling, daar zijn andere topics voor. Hier is het spam.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-02 18:53
Taro schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 14:23:
[...]

Inderdaad. Als je nu al communiceert dat dit de nieuwe prijs blijft zijn veel minder mensen geneigd de accu voor 1 december te kopen. Dus vanuit marketing oogpunt handig om het eerst als een korting aan te bieden. En na 1 december maak je dit gewoon de nieuwe prijs. Veel mensen zijn gevoelig voor tijdsdruk en willen de boot niet missen dus zullen het zekere voor het onzekere nemen en de komende week tot aanschaf overgaan.

Ach ja, zo werkt de wereld nou eenmaal :)
Niemand die bedenkt dat de nieuwe prijs iets lager zal zijn dan de oude prijs en iets hoger dan de huidige aanbiedingsprijs? 8)7
Ik gok €1295, kan ook €1249 worden. Marketing types zijn dol op een 9 op het eind.

• meesje
Proton_ schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 15:34:
[mbr]Aanbieden van en hengelen naar kortingscodes is niet de bedoeling, daar zijn andere topics voor. Hier is het spam.[/mbr]
Sorry, ik heb hiervoor nu een gevraagd advertentie aangemaakt.

• Mjans19
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06-02 18:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dphm0wXY6zztB51fmVMGy7y9T98=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xy7tM3SA3tIgfsWEGhQXgyQ6.png?f=fotoalbum_large
Iets heel vreemds vanavond.
Vanwege de hoge dynamische prijzen vanavond heb ik de 2 batterijen via HA middags opgeladen naar 100% en wilde ik avonds NOM draaien.
Dit lukt aardig echter blijven ze fluctueren tussen 200 en -200. Normaal gesproken is dit verschil slechts 3 of 4 W
Ik stuur de batterijen aan via de API in HA.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OV5ghnLVq8AmPr3OWjm3MI-I22w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MJwfQhT5c2dFKccJPrqX3x2z.png?f=fotoalbum_large
Ook in de Energy Distribution is te zien dat er op dat moment 73 W van het net wordt onttrokken terwijl de batterijen genoeg capaciteit hebben voor de vraag van 1kW
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z7mIW6vxNl_ke8eFpMcv4sMUJCU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U0dhfZzKVJs7MeBKQEyvh6Oz.png?f=fotoalbum_large
Nadat ik de batterijen via de HomeWizard app op Nul-modus had gezet gingen ze uiteindelijk doen wat ze normaal horen te doen.
SW versie = 1.0406

• Vale Ouwe
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 06-02 17:45
meesje schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 17:11:
[...]

Sorry, ik heb hiervoor nu een gevraagd advertentie aangemaakt.
Je hebt nu vast een mailtje.

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-02 18:53
Vale Ouwe schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 17:59:
[...]

Je hebt nu vast een mailtje.
Ik hoop ook op zo'n mailtje ;)
Geen idee waar ik dit anders kan vragen dan hier

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:52
Mm zou zo’n batterij wat voor ons zijn?
Wij hebben geen elektrische auto’s, wel 12 panelen op het dak liggen en eigenlijk een standaard huishouden qua energieverbruik (3 jonge kids/puber.

Alsnog mijn jaar rekening/verbruik maar eens erbij gepakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xam--kIgfMKdxeUBj4Vbpuprujg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jXOMc9Z7sBDFXwtZ9XtbWUFA.jpg?f=fotoalbum_large

Deze zal nog wat oplopen, loopt tot half januari geloof ik.

Betekent dit dat ik de volledige opwek overdag dan in de batterij krijg en ‘s avonds kan gebruiken, zodat het stroomgebruik (de bovenste) naar beneden gaat? Uiteraard tenzij ik de opgewekte stroom direct gebruik door een wasmachine, tv of vaatwasser..
Hoe voordelig is voor mij dan één batterij?

Maak thuis ook gebruik van een Homey, lees dat je daar dan ook flows mee kan instellen. Ik snap alleen nog niet helemaal wat het positieve effect daarvan dan kan zijn.

• TweakA123
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 11-12-2025
Bericht verwijderd wegens ongepast

[ Voor 88% gewijzigd door TweakA123 op 25-11-2025 18:48 ]

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:52
Oke er zijn dus veel users die codes zoeken en waarschijnlijk veel users die codes over hebben. Het is zonde om die korting niet te gebruiken, maar het vervuilt dit topic wel.

Hoe kunnen we dit het beste oplossen? @Proton_

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:36

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Modbreak:Het subforum
Aanbiedingen en kortingscodes is voor... Aanbiedingen en kortingscodes :)
Daar vind je HomeWizard Plug-In Battery kortingscodetopic

[ Voor 76% gewijzigd door Proton_ op 26-11-2025 11:55 ]

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• Rodlangh
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-02 16:08
Is een topic als deze haalbaar? HomeWizard Plug-In Battery kortingscodetopic

Gebruikers die een code zoeken plaatsen een bericht. Mensen die een code op overschot hebben sturen een PB naar iemand uit de lijst.

[ Voor 17% gewijzigd door Rodlangh op 25-11-2025 19:10 ]

Goofyduck384 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 18:41:
Wij hebben geen elektrische auto’s, wel 12 panelen op het dak liggen en eigenlijk een standaard huishouden qua energieverbruik (3 jonge kids/puber.

[Afbeelding]

Betekent dit dat ik de volledige opwek overdag dan in de batterij krijg en ‘s avonds kan gebruiken, zodat het stroomgebruik (de bovenste) naar beneden gaat? Uiteraard tenzij ik de opgewekte stroom direct gebruik door een wasmachine, tv of vaatwasser..

Maak thuis ook gebruik van een Homey, lees dat je daar dan ook flows mee kan instellen. Ik snap alleen nog niet helemaal wat het positieve effect daarvan dan kan zijn.
Homey kun je gebruiken als de salderen is gestopt om in de zomer de omvormer van de zonnepanelen terug te regelen als de batterijen vol zijn.
Hiermee reduceer je de boete van teruglevering.

• Vahalis
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:40
Goofyduck384 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 18:41:

[Afbeelding]

Ja, dat kan interessant zijn. Nu nog niet omdat je kan salderen, hoewel je je terugleverboete kan verminderen. Vanaf 2027 wordt de businescase beter. Ter vergelijking mijn verbruik 2025 ten opzichte van 2024.

In 2024 zonder batterij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O7waUdiBY_bZuMP-IN5Kh9bnu8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5hDSBqf7TKp9YKTGwH1sRgEf.jpg?f=fotoalbum_large

2025 tot heden met één batterij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U--HyqIoIb2DQE75kEV8SV9I7pc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JP9E4b5wn6X0BozSCNS9ULDs.jpg?f=fotoalbum_large

Er zal nog zo’n 350 kWh verbruik bijkomen tot de eindafrekening in december.

De batterij staat er sinds half maart, met onderbreking door omruiling. Het kan dus nog wat beter.

Een huishouden met ouders en twee pubers, inductie koken, geen EV en 4.590 Wp.

Over de mogelijkheden van Homey kunnen anderen vast meer vertellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Vahalis op 25-11-2025 20:15 ]

4.590 Wp PV. 2x Homewizard Battery

• AtlAntA
Mjans19 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 17:32:
[Afbeelding]
Iets heel vreemds vanavond.
Vanwege de hoge dynamische prijzen vanavond heb ik de 2 batterijen via HA middags opgeladen naar 100% en wilde ik avonds NOM draaien.
Dit lukt aardig echter blijven ze fluctueren tussen 200 en -200. Normaal gesproken is dit verschil slechts 3 of 4 W
Ik stuur de batterijen aan via de API in HA.
[Afbeelding]
Ook in de Energy Distribution is te zien dat er op dat moment 73 W van het net wordt onttrokken terwijl de batterijen genoeg capaciteit hebben voor de vraag van 1kW
[Afbeelding]
Nadat ik de batterijen via de HomeWizard app op Nul-modus had gezet gingen ze uiteindelijk doen wat ze normaal horen te doen.
SW versie = 1.0406
ik zie nu ook dat dit mogelijk is in de app. Ik was gewend API mode te zien in de app omdat ik ze ook via HA aanstuur. Is volgens mij dus relatief nieuw dat dit nu gelijktijdig vanuit HAOS en vanuit de app kan?
@Devke Heb jij hier in de changelogs van de beta's wat over gelezen? Of heb ik onder een steen gelegen?

AtlAntA schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 20:02:
[...]

ik zie nu ook dat dit mogelijk is in de app. Ik was gewend API mode te zien in de app omdat ik ze ook via HA aanstuur. Is volgens mij dus relatief nieuw dat dit nu gelijktijdig vanuit HAOS en vanuit de app kan?
@Devke Heb jij hier in de changelogs van de beta's wat over gelezen? Of heb ik onder een steen gelegen?
Dit is een functie die al van de eerste dag in de App zit.

• AtlAntA
hanev001 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 20:05:
[...]

Dit is een functie die al van de eerste dag in de App zit.
Klopt en als je leest wat ik heb gepost dan was die functie er volgens mij niet meer als je de accu's via HAOS aanstuurt. Of mijn geheugen laat me in de steek? Stuur jij ze aan via HAOS of Homey oid?

AtlAntA schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 20:10:
[...]

Klopt en als je leest wat ik heb gepost dan was die functie er volgens mij niet meer als je de accu's via HAOS aanstuurt. Of mijn geheugen laat me in de steek? Stuur jij ze aan via HAOS of Homey oid?
Kan ik geen antwoord opgeven, ik gebruik dat niet. Maar zoals ik het begrijp zijn de API codes een aanvulling op de functionaliteit niet een vervanging van wat de App doet.
AtlAntA schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 20:02:
[...]

Steen. De opties zaten al in de app. Open modus (API) is als het goed is niet voor iedereen zichtbaar. Alleen als je met HA / Homey de batterij zelf aan het aansturen bent. Ook dan zijn handmatig opladen en nul modus zichtbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Devke op 25-11-2025 20:28 ]

• AtlAntA
Devke schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 20:25:
[...]

Steen. De opties zaten al in de app. Open modus (API) is als het goed is niet voor iedereen zichtbaar. Alleen als je met HA / Homey de batterij zelf aan het aansturen bent. Ook dan zijn handmatig opladen en nul modus zichtbaar.
Ok, grote steen dus,. Thanks ;)

• Henkoes
Goed dat @HomeWizard_NL eindelijk de prijs verlaagd om te concurreren met de concurrent!

Nu had ik gehoopt op een prijs richting de 800 euro, gezien concurrentie voor 5kwh 1300 euro (marstek bij solarbouwmarkt) vragen. Dan zou HW slechts 150 euro duurder zijn pee 2,x kwh.

[ Voor 5% gewijzigd door Henkoes op 25-11-2025 21:56 ]

• cricque
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-01 09:38
In de markt voor een batterij, maar als je er 2 zou nemen, dan heb je dus 2 stopcontacten nodig, er is geen manier om deze te chainen aan elkaar (althans dat heb ik toch zo begrepen ?)

Als je deze niet kunt chainen is dit volgens mij toch een gemist kans. Ik heb in de garage nog een paar stopcontacten zitten die op een apart circuit zitten (dat helemaal niet gebruikt is buiten voor de internet modem), maar in de ideal hoek waar nog plaats is, is er uiteraard maar 1 stopcontact. Dit ben ik nu ook niet van plan om om te bouwen ofzo. De 2.7kwh vind ik wat te licht voor 1 batterij, zou eerder richting 5kwh willen gaan. Moeten we op de meeste dagen de nacht wel doorkomen. Heb een 5500 aan panelen liggen (kan iets meer zijn) en 3,5kw omvormer, en als het wat zonnig is zitten we vlot aan veel terug leveren (in BE)

Zeer tevreden van hun p1 meter en dacht dit zou wel interessant zijn, en nu met de BF korting begint het al wat richting andere te gaan, maar als je ze niet kan stacken zoals bijvoorbeeld bij zendure dan kan ik beter kijken naar iets anders.
DUs het is zoals ik dacht: 1 stopcontact nodig per batterij ?

[ Voor 16% gewijzigd door cricque op 25-11-2025 22:10 ]

pvoutput

Pagina: 1 ... 232 ... 249 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.
Voor de andere HomeWizard producten kan je terecht in: HomeWizard algemeen (Energy, watermeter en meer) #2