• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:22
Henkoes schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 21:54:
Nu had ik gehoopt op een prijs richting de 800 euro, gezien concurrentie voor 5kwh 1300 euro (marstek bij solarbouwmarkt) vragen. Dan zou HW slechts 150 euro duurder zijn pee 2,x kwh.
Hoop vooral dat ze achter de schermen bezig zijn met een verbeterde versie: minder storingsgevoelig, hogere RTE, meer opslag, kleinere omvang, noodstroom, passieve koeling, etc.

Eind volgend jaar zal de meute massaal een batterij willen, dan moet je imo als bedrijf klaar staan met een recent en concurrerend product.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
hoevenpe schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 22:17:
[...]

Hoop vooral dat ze achter de schermen bezig zijn met een verbeterde versie: minder storingsgevoelig, hogere RTE, meer opslag, kleinere omvang, noodstroom, passieve koeling, etc.

Eind volgend jaar zal de meute massaal een batterij willen, dan moet je imo als bedrijf klaar staan met een recent en concurrerend product.
Eigenlijk zeg je; het omhulsel is leuk en het logo maar alles moet anders. :+

Ik denk dat ze eerst de prijs nog wat verder gaan verlagen nu ze niet meer kunnen varen op pre-orders of een systeem wat uniek is tov andere thuisbatterijen. De concurrentie gaat echt heel hard als je naar prijzen en de producten kijkt. Om maar een voorbeeld te geven van 479 euro voor 1,92kwh...

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

• hoevenpe
gielz schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 22:47:
Eigenlijk zeg je; het omhulsel is leuk en het logo maar alles moet anders. :+
Integendeel: het is indrukwekkend hoe men zonder eerdere ervaring een goed werkend plug-in batterij ecosysteem op de markt heeft weten te zetten. Aansturing lijkt goed te werken, het systeem doet (als er geen storing is) voor een brede doelgroep precies wat het moet doen.

Nu moet men doorontwikkelen: leren van kwetsbare plekken in het systeem, retouren en storingen komen/kwamen te vaak voor. Niet zo erg voor tech-geïnteresseerde early-adaptors maar iets wat tante Sjaan minder zal begrijpen.

De RTE is aan de lage kant, passieve koeling kan daarbij helpen (concurrentie doet dat al). Meer kWh nooit verkeerd aangezien de optimale opslag voor veel huishoudens tussen één en twee batterijen in lijkt te zitten, noodstroom een leuke gimmick in tijden dat zelfs de hoofdpiet een noodsituatie heeft uitgeroepen... :P

Eind volgend jaar komt imo de definitieve doorbraak van thuisbatterijen: de knaller van black-friday/sinterklaas/kerst 2026, dan moet moet je er als bedrijf staan. Met korte levertijden, een concurrerende prijs en een product dat geen 2,5 jaar oud is.

cricque schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 22:07:
In de markt voor een batterij, maar als je er 2 zou nemen, dan heb je dus 2 stopcontacten nodig, er is geen manier om deze te chainen aan elkaar (althans dat heb ik toch zo begrepen ?)

Als je deze niet kunt chainen is dit volgens mij toch een gemist kans. Ik heb in de garage nog een paar stopcontacten zitten die op een apart circuit zitten (dat helemaal niet gebruikt is buiten voor de internet modem), maar in de ideal hoek waar nog plaats is, is er uiteraard maar 1 stopcontact. Dit ben ik nu ook niet van plan om om te bouwen ofzo. De 2.7kwh vind ik wat te licht voor 1 batterij, zou eerder richting 5kwh willen gaan. Moeten we op de meeste dagen de nacht wel doorkomen. Heb een 5500 aan panelen liggen (kan iets meer zijn) en 3,5kw omvormer, en als het wat zonnig is zitten we vlot aan veel terug leveren (in BE)

Zeer tevreden van hun p1 meter en dacht dit zou wel interessant zijn, en nu met de BF korting begint het al wat richting andere te gaan, maar als je ze niet kan stacken zoals bijvoorbeeld bij zendure dan kan ik beter kijken naar iets anders.
DUs het is zoals ik dacht: 1 stopcontact nodig per batterij ?
HW is stapelbaar tot 4 batterijen. Iedere batterij heeft zijn eigen omvormer. Het mooist is ze om aan te sluiten op een eigen groep. Middels de app kun je het ontlaadvermogen bij meer dan 1 batterij ontgrendelen. Laden gaat standaard al op 800 Watt. Bij 2 op 1600 Watt etc. Je mag 1 batterij op een groep zetten waar al wat verbruikers op zitten. Kijk wel goed wat er op die groep dan op zit om het maximale vermogen op een groep niet te overschreiden. Ontladen op een bestaande groep met gebruikers zou ik max op 800 Watt laten staan. Veiligheid altijd voorop. Zoek eens in het topic naar meer info. Dit is al veel gevraagd. Zoekglaasje. TS. Allemaal bronnen waar veel info staat.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:35
Was er al wat geroepen over het delen van kortingscodes? Ik heb er één, prijs komt uit op 1095. Stuur anders maar een DM bij interesse.

• cricque
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-01 09:38
Devke schreef op woensdag 26 november 2025 @ 07:49:
[...]

HW is stapelbaar tot 4 batterijen. Iedere batterij heeft zijn eigen omvormer. Het mooist is ze om aan te sluiten op een eigen groep. Middels de app kun je het ontlaadvermogen bij meer dan 1 batterij ontgrendelen. Laden gaat standaard al op 800 Watt. Bij 2 op 1600 Watt etc. Je mag 1 batterij op een groep zetten waar al wat verbruikers op zitten. Kijk wel goed wat er op die groep dan op zit om het maximale vermogen op een groep niet te overschreiden. Ontladen op een bestaande groep met gebruikers zou ik max op 800 Watt laten staan. Veiligheid altijd voorop. Zoek eens in het topic naar meer info. Dit is al veel gevraagd. Zoekglaasje. TS. Allemaal bronnen waar veel info staat.
Nergens kan ik dus info vinden of het met 2 stopcontacten moet, maar ga ik dus wel van uit op basis van je antwoord en dat je deze dus niet in serie kan koppelen. Dit is gewoon info dat op hun website zou moeten staan. Vond alleen maar dat je ze zo moet zetten en op een aparte groep. Ik heb "geen verstand" van electriciteit, maar moet dit jaar zakelijk nog wat kosten maken. Dus zal het toch geen homewizard worden voor mij, wel spijtig want die p1 meter werkt gewoon goed. Nuja het bedrag van die batterijen zal het verschil niet maken. Maar ik heb wel interesse in deze batterijen en als het wat opbrengt zetten we dan binnen een paar jaar een grotere als de omvormer van de zonnepanelen stuk gaat. Maar voorlopig zie ik het zo kleine investering=meer eigen verbruik, dus minder betalen. En als het goed werkt, waarom niet

pvoutput

• Vahalis
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23:19
cricque schreef op woensdag 26 november 2025 @ 08:12:
[...]

Nergens kan ik dus info vinden of het met 2 stopcontacten moet, maar ga ik dus wel van uit op basis van je antwoord en dat je deze dus niet in serie kan koppelen. Dit is gewoon info dat op hun website zou moeten staan. Vond alleen maar dat je ze zo moet zetten en op een aparte groep. Ik heb "geen verstand" van electriciteit, maar moet dit jaar zakelijk nog wat kosten maken. Dus zal het toch geen homewizard worden voor mij, wel spijtig want die p1 meter werkt gewoon goed. Nuja het bedrag van die batterijen zal het verschil niet maken. Maar ik heb wel interesse in deze batterijen en als het wat opbrengt zetten we dan binnen een paar jaar een grotere als de omvormer van de zonnepanelen stuk gaat. Maar voorlopig zie ik het zo kleine investering=meer eigen verbruik, dus minder betalen. En als het goed werkt, waarom niet
Staat toch vrij duidelijk bij de FAQ.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zbeo7vxVO_CUkd5tHFyAy5xTQkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xBX5X6nan2aICbKUuEXPROGy.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.homewizard.com/nl/plug-in-battery/

4.590 Wp PV. 2x Homewizard Battery

cricque schreef op woensdag 26 november 2025 @ 08:12:
[...]

Nog een linkje https://helpdesk.homewiza...eerdere-plug-in-battery-s

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02 18:11
Yep, Batterij twee is onderweg!

Bing

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:02
Het is druk bij Homewizard. De levertijd staat nu opeens op "Oktober" (2026? :D), zou er ergens iets mis gaan?

omniscale.nl

• RISL
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23:31
Ik wacht nog op mijn code (omdat ik er al eentje heb), daarna bestel ik ook de tweede. Ik denk dat veel mensen die twijfelen nu overgehaald worden.

Vrijstaand 1914 | Extra vloer en muurisolatie | Triple glas | WTW: in aanmaak | WP: Nibe F2120-16 + VVM310 met SMO40 + RMU40 | CV wonen: vloerverwarming, slapen: Jaga Strada DHB Hybrid | Solar: Fronius west 7.0kVA | Accu 2x HomeWizard PiB

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-02 13:17
posttoast schreef op woensdag 26 november 2025 @ 10:11:
Het is druk bij Homewizard. De levertijd staat nu opeens op "Oktober" (2026? :D), zou er ergens iets mis gaan?
Hele site ligt er nu uit :-(
'no healthy upstream'

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
Taro schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 14:15:
Heb reactie van HomeWizard ontvangen op mijn vraag of de korting op de accu permanent is. Het antwoord komt op het volgende neer:

De nieuwe prijs geldt in ieder geval tot en met Cyber Monday. De verwachting is niet dat de prijs direct daarna weer de oude prijs wordt, maar het is vooralsnog een korting, geen structurele nieuwe prijs, maar kan dat wel worden.

Dus geen 100% zekerheid dat 1195 de prijs blijft, maar die kans is er wel.
Wel funest voor de 2e hands prijzen als je toch van je batterij af wilt. Zeker ook nu ze gewoon op voorraad zijn. MP staat vol nu met HW PIBs, mensen die er vanaf willen. Beetje zelfde als je een Tesla hebt gekocht en dan verlagen ze de prijzen van Tesla, lekker voor je afschrijving/restwaarde. Ben benieuwd waar de PIB nu voor verkocht wordt op MP.

[ Voor 4% gewijzigd door sky_walker op 26-11-2025 10:51 ]

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:21
sky_walker schreef op woensdag 26 november 2025 @ 10:50:
[...]

Wel funest voor de 2e hands prijzen als je toch van je batterij af wilt. Zeker ook nu ze gewoon op voorraad zijn. MP staat vol nu met HW PIBs, mensen die er vanaf willen. Beetje zelfde als je een Tesla hebt gekocht en dan verlagen ze de prijzen van Tesla, lekker voor je afschrijving/restwaarde. Ben benieuwd waar de PIB nu voor verkocht wordt op MP.
niet wegdoen heb je ook geen afschrijving :P

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
RISL schreef op woensdag 26 november 2025 @ 10:36:
Ik wacht nog op mijn code (omdat ik er al eentje heb), daarna bestel ik ook de tweede. Ik denk dat veel mensen die twijfelen nu overgehaald worden.
Hier bijvoorbeeld :)
Had het idee om mogelijk volgend jaar een tweede te kopen, dat is nu al geworden...

🚗 Tesla M3H 2024 | ☀️ 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | 🚿 QB1-16 | ❄️ MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | 🏍️ Honda CBF600SA - 2005 |🔋HomeWizard 2x2,7=5,4kWh

• RISL
Bij mij is de code ook net binnen gekomen. Wil hem morgen bestellen, zodat ik hem vrijdag ontvang (dan ben ik namelijk een dagje thuis). Maar volgens mij is het nu zo druk dat ze niet 'vandaag besteld, morgen in huis' garanderen.

Vrijstaand 1914 | Extra vloer en muurisolatie | Triple glas | WTW: in aanmaak | WP: Nibe F2120-16 + VVM310 met SMO40 + RMU40 | CV wonen: vloerverwarming, slapen: Jaga Strada DHB Hybrid | Solar: Fronius west 7.0kVA | Accu 2x HomeWizard PiB

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:07

elsinga

=8-)

Hou er rekening mee dat het door vervoerder Transmission vrijwel altijd 1 dag langer duurt voordat de batterij aankomt. Zegt HW woensdag, reken dan op donderdag....

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• picosuma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-02 14:06
Hallo hoe kom je aan de code ben klant van Eneco staat ook een verhaal over de thuisbatterij van Homewizard maar kan nergens zien hoe je aan de code komt of kunt aanvragen .
Heb het via hun chatbot van Eneco geprobeerd maar daar krijg ik de meest vreemde antwoorden zoals het nood fonds en ik zie ook nergens een telefoonnummer van Eneco dat ik effe kan bellen
Ik hoor het wel

• headout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:16

headout

Oi oi!

Je krijgt alleen een code voor extra 100 euro korting als je al eerder een PIB hebt aangeschaft. De code kan gedeeld worden, volgens mij is er inmiddels een topic voor. Misschien even moeite doen en terugzoeken in dit topic.

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:24
picosuma schreef op woensdag 26 november 2025 @ 12:53:
Hallo hoe kom je aan de code ben klant van Eneco staat ook een verhaal over de thuisbatterij van Homewizard maar kan nergens zien hoe je aan de code komt of kunt aanvragen .
Heb het via hun chatbot van Eneco geprobeerd maar daar krijg ik de meest vreemde antwoorden zoals het nood fonds en ik zie ook nergens een telefoonnummer van Eneco dat ik effe kan bellen
Ik hoor het wel
Heb je de laatste 4 pagina's al doorzocht met als zoekwoord korting?

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:05
picosuma schreef op woensdag 26 november 2025 @ 12:53:
Ik hoor het wel
Even googleleln...

https://www.homewizard.com/nl/eneco/

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-02 18:53
Zojuist de korting gekregen met een al eerder gebruikte code!
Geen idee hoe het kan maar ik profiteerde ervan :)

Zie: Blurk62 in "HomeWizard Plug-In Battery kortingscodetopic"

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 15:37
elsinga schreef op woensdag 26 november 2025 @ 12:41:
Hou er rekening mee dat het door vervoerder Transmission vrijwel altijd 1 dag langer duurt voordat de batterij aankomt. Zegt HW woensdag, reken dan op donderdag....
Ik heb twee keer PiB's besteld en bij mij was het precies andersom. Volgens de mail komen de accu's donderdag maar woensdagochtend een mailtje dat de bezorger binnen 1 a 2 uur op de stoep staat...
headout schreef op woensdag 26 november 2025 @ 12:56:
Je krijgt alleen een code voor extra 100 euro korting als je al eerder een PIB hebt aangeschaft. De code kan gedeeld worden, volgens mij is er inmiddels een topic voor. Misschien even moeite doen en terugzoeken in dit topic.
Tja, ook voor mij weer mosterd na de maaltijd. Ik kreeg ook die code maar dat was net nadat ik de drie laatste PiB's had binnengekregen (na 5 maanden levertijd) welke ik voor de volle mep heb afgerekend. Tuurlijk kan ik er iemand anders blij mee maken wellicht, maar ik was liever zelf blij geweest...

• Toni Tweakers
  • Laatst online: 31-01 01:13
Zojuist overstag gegaan en de investering die voor 2026 op de planning stond naar voren gehaald. Batterij nummer 3 is onderweg. Nu nog even kijken of ik een aparte groep kan maken zodat ik met 2400 Watt ontladen kan. De eerste twee batterijen zitten nu op twee verschillende groepen. Ik denk niet dat ik de derde nog op een stopcontact kan zetten die geen groep vormt met één van de andere twee.

Want met drie batterijen op drie verschillende groep zou ik 3x 800 Watt ontladen ipv 1x nog wel aandurven.
Blurk62 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 13:55:
Zojuist de korting gekregen met een al eerder gebruikte code!
Geen idee hoe het kan maar ik profiteerde ervan :)

Zie: Blurk62 in "HomeWizard Plug-In Battery kortingscodetopic"
Ik heb het zojuist geprobeerd maar de korting werkt bij mij maar 1x.

Ik zie hier ook commentaren staan dat de prijsverlaging met 200 euro definitief is. Ik begrijp niet waar dat op gebaseerd wordt. Ik zou het zelfs zeer raar vinden om een Black Friday actie (of groene dag) permanent te maken. Dat is toch ook niet geloofwaardig?

• picosuma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-02 14:06
Heb het al gevonden 😔 bij het afrekenen klantnummer invoeren van Eneco 😬
Bedankt voor antwoorden 👍🏻

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:02
Toni Tweakers schreef op woensdag 26 november 2025 @ 14:10:
Ik zie hier ook commentaren staan dat de prijsverlaging met 200 euro definitief is. Ik begrijp niet waar dat op gebaseerd wordt. Ik zou het zelfs zeer raar vinden om een Black Friday actie (of groene dag) permanent te maken. Dat is toch ook niet geloofwaardig?
Gezien de eerder genoemde tekst uit hun FAQ (uitleg waarom nu goedkoper kunnen aanbieden) verwacht ik in ieder geval niet dat de prijs na 1 dec weer 1395 is.

• meesje
Wanneer je over twee batterijen beschikt, mag je deze op dezelfde dubbele wcd aansluiten?
[...]

Dat is het risico als je vooraan in een rij wilt staan. M.a.w. als early adopter betaal je altijd de hoofdprijs. Dat is een keuze die iemand zelf maakt. Overigens zal dit niet alleen bij HW zijn. Ik ken wel meerdere batterijen waar ze ook de prijzen aan het verlagen zijn. Daarnaast heeft de early adopter al wat tijd gehad om e.a. terug te verdienen. De concurrentie komt lekker op stoom. Goed voor de consument toch 😊

[ Voor 4% gewijzigd door Devke op 26-11-2025 14:40 ]

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-02 17:16

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Wel funest voor de 2e hands prijzen als je toch van je batterij af wilt. Zeker ook nu ze gewoon op voorraad zijn. MP staat vol nu met HW PIBs, mensen die er vanaf willen.
Overdrijven is ook een vak, er staan er 3 nu op MP, en die zullen hun prijs wel iets moeten verlagen nu...

En bij mij komt er een tweede nieuwe bij, net besteld en morgen al de verwachte levering, niet meer maanden wachten dit keer. :)

[ Voor 15% gewijzigd door mkrmr op 26-11-2025 14:45 ]

• Toni Tweakers
Sommige mensen proberen overal geld uit te slaan. Is er een gast op MP die zijn kortingscode van 100 euro voor 50 euro aanbiedt. Bij Kerstmis heet zo'n persoon Scrooge...

• meesje
Haha. Als je echt ballen hebt, koop er dan gewoon eentje voor 1095 euro en probeer ‘m dan na 1 dec. te verkopen met een paar tientjes winst.

• Toni Tweakers
mkrmr schreef op woensdag 26 november 2025 @ 14:43:
[...]

Overdrijven is ook een vak, er staan er 3 nu op MP, en die zullen hun prijs wel iets moeten verlagen nu...

En bij mij komt er een tweede nieuwe bij, net besteld en morgen al de verwachte levering, niet meer maanden wachten dit keer. :)
Ik tel er al 8 dus 3 is ook wat weinig. Maar veel nog voor een prijs die boven de 1195 euro ligt. Dus er zijn nu wel enkelen die achter hun oren gaan krabben wanneer de prijs 1195 blijft
Toni Tweakers schreef op woensdag 26 november 2025 @ 15:19:
Sommige mensen proberen overal geld uit te slaan. Is er een gast op MP die zijn kortingscode van 100 euro voor 50 euro aanbiedt. Bij Kerstmis heet zo'n persoon Scrooge...
Code gewoon aan je naam koppelen dan heb je dit soort probleem niet.
De meerprijs die ik voor de batterijen hebt betaald zie ik als leer geld. Dus waar praten we over.

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek, power SolarEdge omvormer ,Airco als verwarming, IPad, Iphone

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:19

Winkiller

De Mopperpot

GL007 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 15:25:
[...]
De meerprijs die ik voor de batterijen hebt betaald zie ik als leer geld. Dus waar praten we over.
Goedzak :) je bent aan het Bagatelliseren, ik voel me best genomen met 2 PiBs, 400 euro weg.
Winkiller schreef op woensdag 26 november 2025 @ 15:32:
[...]

Goedzak :) je bent aan het Bagatelliseren, ik voel me best genomen met 2 PiBs, 400 euro weg.
Voor mij is dit hele gebeuren een onderdeel van de hobby energie besparen. En dan heb je in het begin kosten.
De zonnepanelen,airco en batterijen dat zijn de investeringen.

[ Voor 8% gewijzigd door GL007 op 26-11-2025 15:53 ]

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek, power SolarEdge omvormer ,Airco als verwarming, IPad, Iphone

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-02 15:38
Voor mij is het verschil 600 euro met 3 batterijen (waarvan de laatste pas met vertraging in september geleverd is). En daar heb ik eigenlijk niets meer aan gehad in de herfst.

600 euro is veel, daar doe je enkele jaren over om dit 'terug te verdienen' met de accu's.

Ik voel me niet genomen, maar zuur is het wel. Maar het was uiteraard ook te verwachten dat de batterijen goedkoper zouden worden.

Die 100 euro extra korting is niet echt interessant als je al 3 batterijen hebt. Als ik al een 4e batterij zou kopen, dan is wachten tot de lente waarschijnlijk slimmer.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

GL007 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 15:50:
[...]

Voor mij is dit hele gebeuren een onderdeel van de hobby energie besparen. En dan heb je in het begin kosten.
Sorry friend, we worden het daarover absoluut niet eens. Maar als het tijdelijk is zoals nu met Black Friday is het wel okay, weet je meestal worden zaken duurder en niet goedkoper, 400 euro is serieus veel geld.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

SpeedingWilly schreef op woensdag 26 november 2025 @ 15:52:
Ik voel me niet genomen, maar zuur is het wel.
Anders omschreven maar wel het zelfde bedoelen :+

• meesje
GL007 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 15:50:
[...]

De zonnepanelen,airco en batterijen dat zijn de investeringen.
Ik denk dat het woord ‘hobby’ ook de correcte benadering is. Je moet het gewoon leuk vinden om eigen opgewekte energie te gebruiken.

Verder kan ik me wel voorstellen dat het een beetje zuur is als je net in september of oktober je batterij(en) geleverd hebt gekregen. Als je er al een jaar mee hebt kunnen spelen, vind ik het een ander verhaal.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

meesje schreef op woensdag 26 november 2025 @ 15:58:
[...]
Ik denk dat het woord ‘hobby’ ook de correcte benadering is. Je moet het gewoon leuk vinden om eigen opgewekte energie te gebruiken.
Geen hobby maar puur om te besparen hier, nu en vanaf 2027 als de saldering de nek is omgedraaid. :*)

• meesje
Winkiller schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:00:
[...]

Geen hobby maar puur om te besparen hier, nu en vanaf 2027 als de saldering de nek is omgedraaid. :*)
Besparen, dat is natuurlijk ook prima verwoord. Echter als je de aanschaf in x jaar perse terugverdiend wil hebben, lijkt me dat moeilijker te realiseren. Zie bv de eerdere opmerking dat GL007 (met eigen aansturing) 125 euro bespaart heeft in 1 jaar. Dit zal ongetwijfeld al een flink beter resultaat zijn dan set&forget.
meesje schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:04:
[...]

Besparen, dat is natuurlijk ook prima verwoord. Echter als je de aanschaf in x jaar perse terugverdiend wil hebben, lijkt me dat moeilijker te realiseren. Zie bv de eerdere opmerking dat GL007 (met eigen aansturing) 125 euro bespaart heeft in 1 jaar. Dit zal ongetwijfeld al een flink beter resultaat zijn dan set&forget.
De besparing van het totaal is ongeveer 850 euro per jaar aan energie kosten.
Verder heb ik maar 100 m3 gas nodig.
Dus de hobby levert aardig wat op

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

meesje schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:04:
[...]

Als de prijs per stuk lager blijft dan wat ik er voor betaald heb ben ik langer bezig met terug verdienen, dat maakt ook dat het ontzettend zuurder wordt. Iets wat krom is kan je niet recht praten volgens mij. :D

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:23
Winkiller schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:08:
[...]

Als de prijs per stuk lager blijft dan wat ik er voor betaald heb ben ik langer bezig met terug verdienen, dat maakt ook dat het ontzettend zuurder wordt. Iets wat krom is kan je niet recht praten volgens mij. :D
Dat is toch met heel veel aankopen? Producten kunnen goedkoper worden. Toen je hem had aangeschaft was hij dat blijkbaar voor jou waard.

Niet zoveel naar achteren kijken. Doe je verder niks meer aan.

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-02 14:42
Mijn elektrische auto is zo'n 25k in prijs gezakt de afgelopen tijd, als je je al druk maakt over die paar honderd euro die je zogenaamd bent misgelopen...

Electronica wordt over het algemeen goedkoper ipv duurder. Als je daar niet tegenkunt, blijf uit de keuken zou ik zeggen.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

*knip* houd het constructief

[ Voor 91% gewijzigd door Proton_ op 26-11-2025 16:43 ]

• meesje
GL007 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:07:
[...]

De besparing van het totaal is ongeveer 850 euro per jaar aan energie kosten.
Verder heb ik maar 100 m3 gas nodig.
Dus de hobby levert aardig wat op
Ik heb geen inzicht van wat bij jou het totaal behelst. Dus vandaar dat ik specifiek refereerde naar jouw eerdere besparing middels de batterij (250 bij twee stuks). Daar ging de discussie over.

• meesje
Lennnn schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:24:
[...]

Dat is toch met heel veel aankopen? Producten kunnen goedkoper worden. Toen je hem had aangeschaft was hij dat blijkbaar voor jou waard.

Niet zoveel naar achteren kijken. Doe je verder niks meer aan.
Dat vind een beetje een te gemakkelijke reactie. Als je na lang wachten net je batterij in september of oktober geleverd hebt gekregen, kan ik me voorstellen dat het een beetje zuur aanvoelt.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

meesje schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:44:
[...]
Dat vind een beetje een te gemakkelijke reactie. Als je na lang wachten net je batterij in september of oktober geleverd hebt gekregen, kan ik me voorstellen dat het een beetje zuur aanvoelt.
Dat is het niet alleen, elektronica wordt ook steeds duurder, Nvidia of Apple is een mooi voorbeeld. Verder heeft @EvaluationCopy blijkbaar geen idee dat er mensen zijn die voor het prijsverschil van 200 euro per PiB bijvoorbeeld een maand moeten kunnen eten.

• meesje
Winkiller schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:48:
[...]

Dat is het niet alleen, elektronica wordt ook steeds duurder, nvidia of apple is een mooi voorbeeld. Verder heeft die gast blijkbaar geen idee dat er mensen zijn die voor het prijsverschil van 200 euro per PiB bijvoorbeeld een maand moeten kunnen eten.
Daar gaat mijn reactie niet om. Wel dat ik begrijp dat het zuur aanvoelt heb als je na lang wachten je batterij net een mand in huis hebt en deze nu 200 euro goedkoper is.

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 04-02 14:42
Winkiller schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:48:

Dat is het niet alleen, elektronica wordt ook steeds duurder, Nvidia of Apple is een mooi voorbeeld. Verder heeft @EvaluationCopy blijkbaar geen idee dat er mensen zijn die voor het prijsverschil van 200 euro per PiB bijvoorbeeld een maand moeten kunnen eten.
Dat is cherry-picking, nu noem je toevallig twee van de Magnificent Seven. Voor hun producten betaal je allicht steeds meer maar krijg je ook steeds meer voor terug (functionaliteit, camerakwaliteit, hoge resolutie gaming etc.) Je kunt nog steeds een telefoon kopen voor een paar tientjes die 20 jaar geleden honderden euro's kostte. Een GPU die tien jaar geleden high end was koop je nu voor bijna niks. Over een ander M7 aandeel: dieTesla kostte destijds 64k, voor 39k koop je nu méér Tesla, dat is wat het is.

Over het algemeen gaan de grafiekjes in de pricewatch omláág en niet omhoog.

Maar wat vind je dan van producten die duurder worden, is dat dan niet zielig voor een koper dat die opeens meer betaalt dan een week eerder? Zo is er altijd wel iemand die net de aanbieding of prijswijziging misloopt, that's life. Ik kan me best voorstellen dat 200,- euro voor iemand serieus geld is, maar ik vraag me dan wel of het aanschaffen van een early-adopter product als een plug-in-battery (van 1395,- per stuk) dan prioriteit heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door EvaluationCopy op 26-11-2025 18:20 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Henk Puister
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
elsinga schreef op woensdag 26 november 2025 @ 12:41:
Dat was bij net andersom. Gelukkig belde Transmission, en kwamen ze de dag later ook.

• Toni Tweakers
Vanmiddag om 13.00 uur besteld met bericht volgende dag leveren. Geregeld dat ik morgen thuis ben, is de status nu tegen 18.00 uur nog steeds in behandeling. Werk ik morgen voor Jan Klaassen vanaf thuis. Nu vrijdag ook maar even regelen.,,,,

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-02 18:53
Toni Tweakers schreef op woensdag 26 november 2025 @ 14:10:
[...]

Ik heb het zojuist geprobeerd maar de korting werkt bij mij maar 1x.
Dat leek bij mij toch ook geval. Ik kreeg de popup "Deze code is niet meer geldig"
Ik klikte toch door en zag de mededeling "Gebruikslimiet voor de coupon 'korting-pib-1365697-tdnxrsekxzyg' is bereikt." In het kortingscodetopic stond een bevestiging dat de code was gebruikt.
Ik liet de PiB in het winkelmandje staan. Toen ik een paar uur later nog eens keek stond er ineens een korting van €100.
Magic.

• meesje
@EvaluationCopy Er worden nu allerlei zaken genoemd die niet ‘zuur’ relevant zijn. Iemand geeft aan dat het best wel zuur voelt dat ie lang heeft moeten wachten op zijn batterij, deze niet zo lang in huis heeft en nu een flinke prijsverlaging. In dat geval mag je m.i. best een beetje begrip tonen. Als iemand de batterij in oktober besteld heeft en vrijwel direct geleverd werd, tja dat is een eigen keuze. Je weet dat BF er aan komt.

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07:24
Toni Tweakers schreef op woensdag 26 november 2025 @ 17:51:
Vanmiddag om 13.00 uur besteld met bericht volgende dag leveren. Geregeld dat ik morgen thuis ben, is de status nu tegen 18.00 uur nog steeds in behandeling. Werk ik moren voor Jan Klaassen vanaf thuis. Nu vrijdag ook maar even regelen.,,,,
@Toni Tweakers
Hier hetzelfde, gisteren besteld, en sindsdien is de order in behandeling.
Ze hebben vast een “boeggolf” orders, dus donderdag wordt het niet, maar vrijdag mogelijk/waarschijnlijk ook niet.
Informatievoorziening bij boeken was “volgende dag geleverd” en is dus wat/nogal optimistisch, om het neutraal te formuleren.
Met wat omgooien van de agenda lukt het me wel, vermits ik op tijd wordt geïnformeerd.
Was bij de eerdere bestellingen ook een best nogal matig.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 15:28
Beetje raar gedrag vandaag met ontladen. Om de paar minuten schakelt hij over van accu (beide firmware 1.0405) Qua ontladen gaat het dus wel gelijk op maar ik dacht juist dat ze er naar toe werkten om minder te schakelenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AOAIAzkX5p4Q5G5zZ-_u5m8AAsY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Kp9ELytc17rHSUzDToIPQOCi.png?f=user_large

P1 meter heeft firmware 6.0206

20:56. Zag dat Access Point vannacht een update heeft gehad. P1 meter had om de haverklap disconnects. Voor nu deze gedwongen naar een ander access point (U7pro) en het bewuste AP een reboot gegeven. Nu lijkt alles weer normaal. Ik houd het in de gaten.

[ Voor 27% gewijzigd door winwiz op 26-11-2025 21:00 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Toni Tweakers
EVfan schreef op woensdag 26 november 2025 @ 18:58:
[...]

@Toni Tweakers
Hier hetzelfde, gisteren besteld, en sindsdien is de order in behandeling.
Ze hebben vast een “boeggolf” orders, dus donderdag wordt het niet, maar vrijdag mogelijk/waarschijnlijk ook niet.
Informatievoorziening bij boeken was “volgende dag geleverd” en is dus wat/nogal optimistisch, om het neutraal te formuleren.
Met wat omgooien van de agenda lukt het me wel, vermits ik op tijd wordt geïnformeerd.
Was bij de eerdere bestellingen ook een best nogal matig.
Ik hoop toch wel dat de mijne dan vrijdag geleverd wordt. Maandag gaat mij helemaal niet uitkomen. Nog steeds staat er bij de batterij (wanneer je die in je winkelmandje plaats) levering morgen. Ik begin weer Dejavu gevoelens te krijgen naar de maanden mei / juni toen er ook gesold werd met de uitleveringdatums van de tweede golf (mensen die een 2de / 3de / 4de batterij besteld hadden na de levering van de eerste golf in maart 2025)
winwiz schreef op woensdag 26 november 2025 @ 20:16:
Beetje raar gedrag vandaag met ontladen. Om de paar minuten schakelt hij over van accu (beide firmware 1.0405) Qua ontladen gaat het dus wel gelijk op maar ik dacht juist dat ze er naar toe werkten om minder te schakelen[Afbeelding]

P1 meter heeft firmware 6.0206

20:56. Zag dat Access Point vannacht een update heeft gehad. P1 meter had om de haverklap disconnects. Voor nu deze gedwongen naar een ander access point (U7pro) en het bewuste AP een reboot gegeven. Nu lijkt alles weer normaal. Ik houd het in de gaten.
Dit is normaal gedrag. Ik zie het al maanden.
Wel bij sterken ontladingen en ook als er voldoende energie van de zonnepanelen af komt bij het laden.

[ Voor 5% gewijzigd door GL007 op 26-11-2025 21:58 ]

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 15:28
GL007 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 21:21:
[...]

Dit is normaal gedrag. Ik zie het al maanden.
Wel bij sterken ontladingen en ook als er voldoende energie van de zonnepanelen af komt.
Nou bij mij is het zeker geen normaal gedrag. Dit is voor mij standaard. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5i4CzI-Lj7xE5gaHgSvDte5sfac=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sbYKe1HueASl04fkII1Fj8Tb.png?f=fotoalbum_large

Maar het lijkt nu opgelost en terug naar (mijn) normaal

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Dukard
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 22:16
Dit ervaar ik als een toch wel redelijk bekrompen reactie - de geboden korting door HomeWizard - in mijn geval loopt die op tot 300 euro - en biedt bij verkoop van de code een mogelijkheid om iemand die nog geen batterij in bezit heeft misschien net over een drempel te helpen. Alle partijen hebben hier dan een voordeeltje in.

Ik heb zelf 3 Pibs in bezit en dat is genoeg voor mijn doel - als ik door het verkopen van de code iemand anders op weg kan helpen is mij dat prima. En daar schaam ik mij in het totaal niet voor - temeer omdat Homewizard in hun Email zelf aangeeft dat als ik niet overga in de aanschaf van een 4e Pib dat het mij vrij staat om deze te delen met andere familie, vrienden, bekenden etc. etc.

Zo heeft ieder zijn voordeel hierin - en wordt het een mooie kerst dit jaar _/-\o_

• Daniel28
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 04-02 07:33
meesje schreef op woensdag 26 november 2025 @ 14:31:
Wanneer je over twee batterijen beschikt, mag je deze op dezelfde dubbele wcd aansluiten?
Ja dat mag, alleen met opladen.
Ontladen mag niet met 1600Wh op de zelfde WCD.
…doe ik stiekem zelf wel…
Tenzij die WCD op een eigen automaat zit, dan mag het wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Daniel28 op 27-11-2025 07:30 ]

100% mee eens. Geef je code dan weg.

Mijn idee is dat als je één of meerdere PiB's hebt, de kans goed is dat je er financieel al prima bij zit. Om dan uit zoiets, wat je a) gratis krijgt en b) kennelijk zelf niet nodig hebt, nog meent een paar tientjes te moeten persen vind ik... Laat ik zeggen dat het niet mijn stijl is. Iemand anders blij maken heeft voor mij veel waarde.

Als iemand op zoek is naar een dergelijke kortingscode, dm me, die van mij mag je gratis hebben.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
JeroenH schreef op donderdag 27 november 2025 @ 07:51:
[...]

100% mee eens. Geef je code dan weg.

Mijn idee is dat als je één of meerdere PiB's hebt, de kans goed is dat je er financieel al prima bij zit. Om dan uit zoiets, wat je a) gratis krijgt en b) kennelijk zelf niet nodig hebt, nog meent een paar tientjes te moeten persen vind ik... Laat ik zeggen dat het niet mijn stijl is. Iemand anders blij maken heeft voor mij veel waarde.

Als iemand op zoek is naar een dergelijke kortingscode, dm me, die van mij mag je gratis hebben.
Zie; HomeWizard Plug-In Battery kortingscodetopic

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-02 21:57
GL007 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:13:
[...]

Code is gekoppeld aan je account
Nee hoor, prima 1 kunnen bestellen met de kortingscode topic van hierboven.
LordFather schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:20:
[...]

Nee hoor, prima 1 kunnen bestellen met de kortingscode topic van hierboven.
Ik bedoel de extra 100 Euro korting omdat je al een batterij hebt

GL007 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:35:
[...]

Ik bedoel de extra 100 Euro korting omdat je al een batterij hebt
In de mail staat onderaan een link die gebruikt kan worden door famile of vrienden als je zelf niet een extra batterij wil kopen en uit te bewoording van de mail is duidelijk op te maken dat dit voor de totale korting van toepassing is.

• meesje
Je krijgt een link die door iedereen te gebruiken. Wel netjes van HW dat je deze kunt en mag delen met anderen. Ze stimuleren niet om deze link tegen betaling te delen…. Echt…
⚠️ Bericht vanuit Homewizard naar alle beta testers ⚠️
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9BvpNZK3Tdp74d6yUW7PN_Xepbw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/t6uue036cyA4Uu8tXkRToNhG.png?f=user_large

TS aangepast.

• Toni Tweakers
Ik zie nu vandaag dat er staat levering over 2 weken. Tot gisterenavond laat heeft er levering morgen gestaan. Ik ben benieuwd wat er gebeurt met de mensen die de afgelopen een PiB gekocht hebben met de tekst erbij levering morgen. Bij mij zijn ze nu al een dag te laat maar ik ga er toch vanuit dat het nu geen twee weken gaat duren.
Toni Tweakers schreef op donderdag 27 november 2025 @ 12:24:
Ik zie nu vandaag dat er staat levering over 2 weken. Tot gisterenavond laat heeft er levering morgen gestaan. Ik ben benieuwd wat er gebeurt met de mensen die de afgelopen een PiB gekocht hebben met de tekst erbij levering morgen. Bij mij zijn ze nu al een dag te laat maar ik ga er toch vanuit dat het nu geen twee weken gaat duren.
Het zou mij niets verbazen. Bij een stormloop van orders.

• DennisDCT
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-02 17:26
Wauw! Dat zal wel echt een teleurstelling zijn. Ik zit vandaag al de hele dag te wachten. Nog niks kwa communicatie ontvangen.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

GL007 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 12:29:
[...]

Het zou mij niets verbazen. Bij een stormloop van orders.
Is toch niet zo gek als je kijkt naar de Black Friday koopjes jagers, de bezorgers kunnen het niet aan.
Wij hebben een bestelling lopen via Amazon, reguliere shit, nu al 4 dagen wachten, zegt genoeg.
Zal bij Transmission niet anders zijn, zaterdag zijn wij aan de beurt zie ik net, 6 dagen wachten _O-

Ach de vroege volgels van PIBs moesten ook 5/6 maanden wachten vorig jaar.... :+

[ Voor 7% gewijzigd door Winkiller op 27-11-2025 14:11 ]

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07:24
Toni Tweakers schreef op donderdag 27 november 2025 @ 12:24:
@Toni Tweakers
Ik heb vanochtend een mail met track en trace gekregen dat mijn PIB zou zijn overgedragen aan de bezorger. Als ik deze link aanklik lees ik dat het pakket nog niet is ontvangen of verwerkt en een bezorg tijdstip nog onbekend is.
Als ik het juist interpreteer is dus een zending administratief aangemaakt, maar staat de PIB nog bij HW, en kan de leverdatum nog alle kanten op. Liefst niet richting enkele weken, maar ik heb er verder geen invloed meer op.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Ik zie het e.a. rondom de bestelling van de PIB, Transmission en levering voorbij komen. Bij deze een linkje wat Homewizard hier zelf over geschreven heeft. Misschien maakt dat e.a. (weer) helder.

De weg van de PIB vanaf bestelling tot bij jou thuis

Deze info staat ook in de TS. Althans een linkje naar deze info.

[ Voor 11% gewijzigd door Devke op 27-11-2025 14:58 ]

• Toni Tweakers
Devke schreef op donderdag 27 november 2025 @ 14:57:
Ik zie het e.a. rondom de bestelling van de PIB, Transmission en levering voorbij komen. Bij deze een linkje wat Homewizard hier zelf over geschreven heeft. Misschien maakt dat e.a. (weer) helder.

De weg van de PIB vanaf bestelling tot bij jou thuis

Deze info staat ook in de TS. Althans een linkje naar deze info.
Het gaat mij meer om de manier van handelen van Homewizard t.o.v. wat ze beloven. Ik word op dinsdag benaderd per email door HW dat er een actie is en dat ik als huidig gebruiker een extra korting krijg bij een nieuwe bestelling. In de mail staat letterlijk wanneer ik deze PiB bestel dat hij binnen enkele dagen bij me thuis staat.

Na even een dag nadenken (het is nog steeds geen pakje boter) bestel ik op woensdag een PiB waar duidelijk vermeld staat levering morgen.

De gehele verdere woensdag niets meer vernomen. Nu is het donderdag bijna einde werkdag nog steeds niets vernomen, geen track & trace mail of zo. Status in mijn account is nog steeds in behandeling.

Inmiddels zie ik wel wanneer je nu een PiB bestelt dat de levertijd 2 weken is i.p.v. de volgende dag.

Ik heb ditzelfde gezeik al meegemaakt in maart/april/mei/juni bij mijn tweede PiB en nog steeds weten ze bij HW niet dat ze geen beloftes moeten maken die ze niet na kunnen komen. En ja, ik ben er zelf meer ingestonken. Bericht voor mezelf: geloof nooit wat HW beloofd.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Toni Tweakers schreef op donderdag 27 november 2025 @ 15:48:
[...]

Het gaat mij meer om de manier van handelen van Homewizard t.o.v. wat ze beloven. Ik word op dinsdag benaderd per email door HW dat er een actie is en dat ik als huidig gebruiker een extra korting krijg bij een nieuwe bestelling. In de mail staat letterlijk wanneer ik deze PiB bestel dat hij binnen enkele dagen bij me thuis staat.

Na even een dag nadenken (het is nog steeds geen pakje boter) bestel ik op woensdag een PiB waar duidelijk vermeld staat levering morgen.

De gehele verdere woensdag niets meer vernomen. Nu is het donderdag bijna einde werkdag nog steeds niets vernomen, geen track & trace mail of zo. Status in mijn account is nog steeds in behandeling.

Inmiddels zie ik wel wanneer je nu een PiB bestelt dat de levertijd 2 weken is i.p.v. de volgende dag.

Ik heb ditzelfde gezeik al meegemaakt in maart/april/mei/juni bij mijn tweede PiB en nog steeds weten ze bij HW niet dat ze geen beloftes moeten maken die ze niet na kunnen komen. En ja, ik ben er zelf meer ingestonken. Bericht voor mezelf: geloof nooit wat HW beloofd.
Ik begrijp je frustratie maar het is niet HW die iets verkeerd doet, het is gewoon druk in het transport. :)

• exroosje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-12-2025
Transport vindt plaats onder verantwoording van HW (maar uitbesteed) , dus het is wel degelijk HW die iets verkeerd doet als eindverantwoordelijke. Op zijn minst een disclaimer was nodig geweest (en zelfs dat ontslaat een leverancier niet van alle verantwoordelijkheid,

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

exroosje schreef op donderdag 27 november 2025 @ 16:23:
Transport vindt plaats onder verantwoording van HW (maar uitbesteed) , dus het is wel degelijk HW die iets verkeerd doet als eindverantwoordelijke. Op zijn minst een disclaimer was nodig geweest (en zelfs dat ontslaat een leverancier niet van alle verantwoordelijkheid,
Ja de verkoper blijft verantwoordelijk voor het product tot het moment dat het veilig bij de consument is afgeleverd, ongeacht de bezorgdienst. Maar als er geen capaciteit beschikbaar is vanwege te veel aanbod kan het wat langer duren, zeker in de week voor Black Friday, Sinterklaas en Kerstmis. Ik wacht sinds maandag op een bestelling van Amazon, stond ook voor dinsdag geleverd maar wordt zaterdag volgens de e-mail achteraf.

• ritsl
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01:05
[...]

Je hebt gelijk dat ze geen dingen op de bestelsite moeten zetten als ze niet redelijk zeker zijn dat ze het ook kunnen waarmaken... Maar aan de andere kant, als je die ervaringen van de zomer al had, en weet dat er duizenden van die leuke extra-korting mails zijn verstuurd op 1 dag, dan is het ook wel te voorspellen dat ze weer een te optimistische voorspelling doen. Ik heb zelf een datum volgende week gekozen, omdat me dat iets realistischer leek. Sowieso hoef ik er geen vrij voor te nemen, dus ik heb makkelijk praten.
[...]

Proces is niet lekker verbeterd dus nog. Overvallen weer door de vraag? Daarnaast denk ik wat @Winkiller al schrijft ga je last krijgen van transport in de komende maand. Drukste periode vh jaar. Alles staat of valt uiteindelijk met communicatie.

• Toni Tweakers
Winkiller schreef op donderdag 27 november 2025 @ 15:58:
[...]

Ik begrijp je frustratie maar het is niet HW die iets verkeerd doet, het is gewoon druk in het transport. :)
Het is wel HW die het verkeerd doet. Zij beloven tot 2x toe iets wat ze niet waar kunnen maken. Wanneer ze hadden geschreven het kan tot 2 weken duren was het ook geen probleem. Maar nu creëer je valse verwachtingen. Ze mogen me gerust een email sturen dat mijn bestelling vertraagd is maar zelfs dat doen ze niet. Het gaat gewoon om fatsoenlijk communiceren naar de klant toe en dat hebben ze nog steeds niet geleerd.

Ik begrijp ook dat het zeer druk is met transport rond black friday. Maar ik ben niet degene die beloofd de volgende dag geleverd als je nu bestelt. Daar moet HW rekening mee houden. Je checkt eerst op voorhand of je wel genoeg voorraad hebt én of je transporteurs genoeg capaciteit hebben voordat je dingen gaat beloven naar mijn mening.

In mijn geval weet ik niet of het aan het transport ligt, misschien is de voorraad al op. Ik weet alleen mijn order is sinds gisteren in behandeling. En een email naar HW en de HW chatbot geeft geen resultaat.

• Toni Tweakers
ritsl schreef op donderdag 27 november 2025 @ 16:34:
[...]

Je hebt gelijk dat ze geen dingen op de bestelsite moeten zetten als ze niet redelijk zeker zijn dat ze het ook kunnen waarmaken... Maar aan de andere kant, als je die ervaringen van de zomer al had, en weet dat er duizenden van die leuke extra-korting mails zijn verstuurd op 1 dag, dan is het ook wel te voorspellen dat ze weer een te optimistische voorspelling doen. Ik heb zelf een datum volgende week gekozen, omdat me dat iets realistischer leek. Sowieso hoef ik er geen vrij voor te nemen, dus ik heb makkelijk praten.
Hoe heb jij kunnen kiezen als ik vragen mag? Ik kon alleen maar betalen en dat was het.

• Propheticus
  • Laatst online: 21:20
Net het bestelproces gestart, daar staat nu "Bezorging: Plug-In Battery 2 Weken"
Eerder stond daar nog 'volgende dag geleverd'. Dus de zaken lopen goed lijkt het.

[ Voor 24% gewijzigd door Propheticus op 27-11-2025 17:32 ]

• Mikage
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-01 20:11
Ik dacht dat ik geluk had, maar vanochtend was het dan toch raak: Oeps! Er gaat iets niet goed. Foutcodes E118, 465, 470 en 422. Na de op de site vermelde opstart procedures doorlopen te hebben heeft hij nu E118, 400, 422.
Via de chat is besloten tot omruiling. Dat moet vlgd week dan ergens gebeuren.
Ergens jammer, want hij heeft het vanaf 21 maart tot en met vandaag uitstekend gedaan. En je weet natuurlijk nooit wat je er voor terugkrijgt. Maar goed, ik blijf hopen dat ik een tevreden gebruiker blijf.

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-02 15:59

BeyondThunder

Lost Lightning

Ja, en dat is dus exact wat mij parten speelt bij het bestellen van een derde PiB.
Ik ben mijn vertrouwen een beetje kwijt, vooral het garantie beleid:

HomeWizard biedt een garantie tot 7 jaar op de Plug-In Battery. Binnen 2 jaar worden defecten kosteloos vervangen. Voor defecten in jaar 3 tot 7 geldt een Swap Service: de batterij wordt vervangen voor €329, inclusief verzending en een nieuw model. Deze garantie verzekert langdurige betrouwbaarheid en minimale onderhoudskosten voor duurzame energieopslag.

Ik heb niet het vertrouwen dat deze accu's het 10+ jaar volhouden, en dat mag je wel verwachten met deze prijs.

• Sprincky
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-01 18:15
Ik heb de mail op dinsdag al gekregen na de aankondigingsmail dat ik die op donderdag zou ontvangen. Meteen besteld op dinsdag en zoals beloofd op woensdag rond de middag door Transmission geleverd.
De chauffeur belde eerst toen hij aan de overkant stond geparkeerd of er iemand thuis was. Wel slim voordat hij met de 26 kilogram zware doos de drukke straat over moet om er vervolgens achter te komen dat er niemand thuis is en hij met de doos weer terug de drukke weg over moet. Mijn vrouw was thuis dus die heb ik meteen gebeld en ze heeft de chauffeur binnengelaten en voor ontvangst getekend. Toen ik later in de middag thuis kwam heb ik deze PIB, onze tweede, uitgepakt en aangesloten volgens de procedure. Hij was zoals gemeld al gedeeltelijk geladen en na het inregelen op ons stroomnet heeft hij zijn lading afgegeven. Hij is nu leeg en zal voorlopig ook wel leeg blijven aangezien de zon momenteel amper doorkomt. We waren eigenlijk van plan deze tweede PIB pas begin volgend jaar te bestellen maar deze kans wilde ik niet voorbij laten gaan. _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door Sprincky op 27-11-2025 20:56 . Reden: Tekstueel aangepast. ]

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Sprincky schreef op donderdag 27 november 2025 @ 20:54:
Ik heb de mail op dinsdag al gekregen na de aankondigingsmail dat ik die op donderdag zou ontvangen. Meteen besteld op dinsdag en zoals beloofd op woensdag rond de middag door Transmission geleverd.
De chauffeur belde eerst toen hij aan de overkant stond geparkeerd of er iemand thuis was. Wel slim voordat hij met de 26 kilogram zware doos de drukke straat over moet om er vervolgens achter te komen dat er niemand thuis is en hij met de doos weer terug de drukke weg over moet. Mijn vrouw was thuis dus die heb ik meteen gebeld en ze heeft de chauffeur binnengelaten en voor ontvangt getekend. Toen ik in de namiddag thuis kwam heb ik deze PIB onze tweede uitgepakt en aangesloten volgens de procedure. Hij was zoals gemeld al gedeeltelijk geladen en na het inregelen op ons stroomnet heeft hij zijn lading afgegeven. Hij is nu leeg en zal voorlopig ook wel leeg blijven aangezien de zon momenteel amper doorkomt. We waren eigenlijk van plan deze tweede PIB pas begin volgend jaar te bestellen maar deze kans wilde ik niet voorbij laten gaan.
Ja, het kan soms ook goed gaan. :+

• Sprincky
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-01 18:15
Gewoon dat het allemaal prima heeft gelopen zoals aangekondigd.
Als je meteen had besteld en niet een dag later zoals ik lees dan is de kans op vertraging wegens grote belangstelling aanwezig en al een feit.

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

@Sprincky Ik begrijp je nu. Sorry voor mijn eerdere opmerking. Ik had mijn post al gelijk ge-edit

• hoevenpe
BeyondThunder schreef op donderdag 27 november 2025 @ 20:54:
Ik heb niet het vertrouwen dat deze accu's het 10+ jaar volhouden, en dat mag je wel verwachten met deze prijs.
Vermoed dat het aantal storingen bij de huidige batch een stuk lager ligt, men geleerd heeft van de vele fouten bij de eerste uitgeleverde apparaten.

• meesje
hoevenpe schreef op donderdag 27 november 2025 @ 21:12:
[...]

Vermoed dat het aantal storingen bij de huidige batch een stuk lager ligt, men geleerd heeft van de vele fouten bij de eerste uitgeleverde apparaten.
En dat weten we pas over 8 maanden. :)

• Ferdinand Oeinck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 08:56
Ik heb voor mijn PiB (en later vanaf 20 september een 2de erbij), eens uitgerekend wat ik per dag aan 'opbrengst' uit de batterijen gehaald heb.

Daarvoor heb ik per kwartier bepaald wat er aan energie in en uit gegaan is (via HWE-BAT measurement Rest API). De prijs per kwartier is gebaseerd op Frank Energie uur- en later kwartierprijzen.

En, heel belangrijk, al geanticipeerd op het verdwijnen van de saldering. Wat er voor zorgt dat je de energiebelasting van 0.1228 cent/kWh niet krijg voor terug geleverde stroom. Dat is dan ook de waarde van de energie die de batterij in gaat als de zon schijnt. Als er geen PV productie is en er gaat energie de PiB in dan is de prijs gelijk aan de actuele Frank Energie prijs. En de waarde van de energie die er uit gaat is uiteraard ook gelijk aan de actuele Frank Energie prijs.

Dat levert een 'winst' van 75 euro op vanaf eind mei J.L.
Hier zijn de grafieken. Let op, in november duikt de prijs per dag ook wel eens naar het negatieve. Dat komt doordat de PiB dan net 's nachts is opgeladen en de volgende dag pas ontlaadt. Enne, de piek van 1 euro op 20 september komt doordat ik toen de 2de PiB erbij heb geplaatst. Gratis energie uit een nieuwe PiB!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/99t3YSK7F8TnhVbIfEpDIh9rcRY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2ZhpgPMcSOFAdOedkl6npqq9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Ferdinand Oeinck op 27-11-2025 21:40 ]

https://solar.bigroses.net

• Ferdinand Oeinck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 08:56
Om inzicht te krijgen in de waarde van de energie in de PiB's heb ik de relatie tussen SoC en opbrengst voor 4 maanden in een grafiek gezet. Die wil ik met jullie delen. De blauwe lijn is de SoC, (tussen 0 en 1 ) en de oranje lijn de opbrengst in euro's. De opbrengst op wordt 0 gezet als de SoC op 0 gaat. Voor de maand november is goed te zien dat mijn day ahead optimalisatie probeert er alles uit te persen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cHoSi__AzjOyJDC4_u3ceC7kDA4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gP2oDw09UkhZn8gPJi1p1CJr.png?f=fotoalbum_large

https://solar.bigroses.net

• RISL
[...]

Hier exact hetzelfde, woensdagavond besteld ik de hoop dat er vrijdag (vandaag) geleverd zou worden en daarna niets meer gehoord. Wizzi is niet slim genoeg, maar uiteindelijk van Homewizard te horen gekregen dat ik moet afwachten.
Vandaag een dag vrij, dus had makkelijk geweest. Nu kost het me nog een keer een dag vrij nemen.

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-02 21:57
RISL schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 06:55:
[...]

Hier exact hetzelfde, woensdagavond besteld ik de hoop dat er vrijdag (vandaag) geleverd zou worden en daarna niets meer gehoord. Wizzi is niet slim genoeg, maar uiteindelijk van Homewizard te horen gekregen dat ik moet afwachten.
Vandaag een dag vrij, dus had makkelijk geweest. Nu kost het me nog een keer een dag vrij nemen.
Ik heb ook Woensdagavond besteld en niks meer vernomen, terwijl ik Vrijdag als bezorgdag kon kiezen. Heb alleen een order en betaalbevestiging.

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02 18:11
LordFather schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 07:29:
[...]

Ik heb ook Woensdagavond besteld en niks meer vernomen, terwijl ik Vrijdag als bezorgdag kon kiezen. Heb alleen een order en betaalbevestiging.
Idem, kon zelfs kiezen voor donderdag. Bewust voor vrijdag gekozen maar dat was het.....

Bing

• Toni Tweakers
We zijn weer een stap verder (gelukkig). Zojuist bericht gehad van HW dat mijn bestelling is meegegeven aan de bezorger met een track & trace link naar GoParcel die het laat afhandelen door Transmission. Wanneer je op die link klikt staat er Nog geen tijdvak bekend. Pakket is nog niet ontvangen of verwerkt door vervoerder. Dat wordt afwachten en hopen dat het op een dag geleverd gaat worden waarop iemand aanwezig is. Met een ziekenhuisbezoek in het vooruitzicht begin volgende week wordt het spannend. Ik zie wel dat je Transmission een vraag mag sturen dus misschien kan er dan ook een bepaalde dag worden afgestemd vooraf.

[ Voor 6% gewijzigd door Toni Tweakers op 28-11-2025 09:15 ]

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Toni Tweakers schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:13:
We zijn weer een stap verder (gelukkig). Zojuist bericht gehad van HW dat mijn bestelling is meegegeven aan de bezorger met een track & trace link naar GoParcel die het laat afhandelen door Transmission. Wanneer je op die link klikt staat er Nog geen tijdvak bekend. Pakket is nog niet ontvangen of verwerkt door vervoerder. Dat wordt afwachten en hopen dat het op een dag geleverd gaat worden waarop iemand aanwezig is. Met een ziekenhuisbezoek in het vooruitzicht begin volgende week wordt het spannend. Ik zie wel dat je Transmission een vraag mag sturen dus misschien kan er dan ook een bepaalde dag worden afgestemd vooraf.
Als je weet vanuit welk Transmission depot het busje komt, dan kan je ze ook gewoon bellen (ze waren bij mij veel eerder langs geweest dan wat de planning zei, dus ik was net met de hond uit).

In mijn geval werd ik gewoon heel netjes te woord gestaan, en ze hebben daarna direct de chauffeur langs mijn huis laten rijden.
Pagina: 1 ... 233 ... 249 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.
Voor de andere HomeWizard producten kan je terecht in: HomeWizard algemeen (Energy, watermeter en meer) #2