Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:43
Henkoes schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 21:54:
Nu had ik gehoopt op een prijs richting de 800 euro, gezien concurrentie voor 5kwh 1300 euro (marstek bij solarbouwmarkt) vragen. Dan zou HW slechts 150 euro duurder zijn pee 2,x kwh.
Hoop vooral dat ze achter de schermen bezig zijn met een verbeterde versie: minder storingsgevoelig, hogere RTE, meer opslag, kleinere omvang, noodstroom, passieve koeling, etc.

Eind volgend jaar zal de meute massaal een batterij willen, dan moet je imo als bedrijf klaar staan met een recent en concurrerend product.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

hoevenpe schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 22:17:
[...]

Hoop vooral dat ze achter de schermen bezig zijn met een verbeterde versie: minder storingsgevoelig, hogere RTE, meer opslag, kleinere omvang, noodstroom, passieve koeling, etc.

Eind volgend jaar zal de meute massaal een batterij willen, dan moet je imo als bedrijf klaar staan met een recent en concurrerend product.
Eigenlijk zeg je; het omhulsel is leuk en het logo maar alles moet anders. :+

Ik denk dat ze eerst de prijs nog wat verder gaan verlagen nu ze niet meer kunnen varen op pre-orders of een systeem wat uniek is tov andere thuisbatterijen. De concurrentie gaat echt heel hard als je naar prijzen en de producten kijkt. Om maar een voorbeeld te geven van 479 euro voor 1,92kwh...

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:43
gielz schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 22:47:
Eigenlijk zeg je; het omhulsel is leuk en het logo maar alles moet anders. :+
Integendeel: het is indrukwekkend hoe men zonder eerdere ervaring een goed werkend plug-in batterij ecosysteem op de markt heeft weten te zetten. Aansturing lijkt goed te werken, het systeem doet (als er geen storing is) voor een brede doelgroep precies wat het moet doen.

Nu moet men doorontwikkelen: leren van kwetsbare plekken in het systeem, retouren en storingen komen/kwamen te vaak voor. Niet zo erg voor tech-geïnteresseerde early-adaptors maar iets wat tante Sjaan minder zal begrijpen.

De RTE is aan de lage kant, passieve koeling kan daarbij helpen (concurrentie doet dat al). Meer kWh nooit verkeerd aangezien de optimale opslag voor veel huishoudens tussen één en twee batterijen in lijkt te zitten, noodstroom een leuke gimmick in tijden dat zelfs de hoofdpiet een noodsituatie heeft uitgeroepen... :P

Eind volgend jaar komt imo de definitieve doorbraak van thuisbatterijen: de knaller van black-friday/sinterklaas/kerst 2026, dan moet moet je er als bedrijf staan. Met korte levertijden, een concurrerende prijs en een product dat geen 2,5 jaar oud is.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

cricque schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 22:07:
In de markt voor een batterij, maar als je er 2 zou nemen, dan heb je dus 2 stopcontacten nodig, er is geen manier om deze te chainen aan elkaar (althans dat heb ik toch zo begrepen ?)

Als je deze niet kunt chainen is dit volgens mij toch een gemist kans. Ik heb in de garage nog een paar stopcontacten zitten die op een apart circuit zitten (dat helemaal niet gebruikt is buiten voor de internet modem), maar in de ideal hoek waar nog plaats is, is er uiteraard maar 1 stopcontact. Dit ben ik nu ook niet van plan om om te bouwen ofzo. De 2.7kwh vind ik wat te licht voor 1 batterij, zou eerder richting 5kwh willen gaan. Moeten we op de meeste dagen de nacht wel doorkomen. Heb een 5500 aan panelen liggen (kan iets meer zijn) en 3,5kw omvormer, en als het wat zonnig is zitten we vlot aan veel terug leveren (in BE)

Zeer tevreden van hun p1 meter en dacht dit zou wel interessant zijn, en nu met de BF korting begint het al wat richting andere te gaan, maar als je ze niet kan stacken zoals bijvoorbeeld bij zendure dan kan ik beter kijken naar iets anders.
DUs het is zoals ik dacht: 1 stopcontact nodig per batterij ?
HW is stapelbaar tot 4 batterijen. Iedere batterij heeft zijn eigen omvormer. Het mooist is ze om aan te sluiten op een eigen groep. Middels de app kun je het ontlaadvermogen bij meer dan 1 batterij ontgrendelen. Laden gaat standaard al op 800 Watt. Bij 2 op 1600 Watt etc. Je mag 1 batterij op een groep zetten waar al wat verbruikers op zitten. Kijk wel goed wat er op die groep dan op zit om het maximale vermogen op een groep niet te overschreiden. Ontladen op een bestaande groep met gebruikers zou ik max op 800 Watt laten staan. Veiligheid altijd voorop. Zoek eens in het topic naar meer info. Dit is al veel gevraagd. Zoekglaasje. TS. Allemaal bronnen waar veel info staat.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:44
Was er al wat geroepen over het delen van kortingscodes? Ik heb er één, prijs komt uit op 1095. Stuur anders maar een DM bij interesse.

• cricque
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:12
Devke schreef op woensdag 26 november 2025 @ 07:49:
[...]

HW is stapelbaar tot 4 batterijen. Iedere batterij heeft zijn eigen omvormer. Het mooist is ze om aan te sluiten op een eigen groep. Middels de app kun je het ontlaadvermogen bij meer dan 1 batterij ontgrendelen. Laden gaat standaard al op 800 Watt. Bij 2 op 1600 Watt etc. Je mag 1 batterij op een groep zetten waar al wat verbruikers op zitten. Kijk wel goed wat er op die groep dan op zit om het maximale vermogen op een groep niet te overschreiden. Ontladen op een bestaande groep met gebruikers zou ik max op 800 Watt laten staan. Veiligheid altijd voorop. Zoek eens in het topic naar meer info. Dit is al veel gevraagd. Zoekglaasje. TS. Allemaal bronnen waar veel info staat.
Nergens kan ik dus info vinden of het met 2 stopcontacten moet, maar ga ik dus wel van uit op basis van je antwoord en dat je deze dus niet in serie kan koppelen. Dit is gewoon info dat op hun website zou moeten staan. Vond alleen maar dat je ze zo moet zetten en op een aparte groep. Ik heb "geen verstand" van electriciteit, maar moet dit jaar zakelijk nog wat kosten maken. Dus zal het toch geen homewizard worden voor mij, wel spijtig want die p1 meter werkt gewoon goed. Nuja het bedrag van die batterijen zal het verschil niet maken. Maar ik heb wel interesse in deze batterijen en als het wat opbrengt zetten we dan binnen een paar jaar een grotere als de omvormer van de zonnepanelen stuk gaat. Maar voorlopig zie ik het zo kleine investering=meer eigen verbruik, dus minder betalen. En als het goed werkt, waarom niet

pvoutput

• Vahalis
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08:34
cricque schreef op woensdag 26 november 2025 @ 08:12:
[...]

Nergens kan ik dus info vinden of het met 2 stopcontacten moet, maar ga ik dus wel van uit op basis van je antwoord en dat je deze dus niet in serie kan koppelen. Dit is gewoon info dat op hun website zou moeten staan. Vond alleen maar dat je ze zo moet zetten en op een aparte groep. Ik heb "geen verstand" van electriciteit, maar moet dit jaar zakelijk nog wat kosten maken. Dus zal het toch geen homewizard worden voor mij, wel spijtig want die p1 meter werkt gewoon goed. Nuja het bedrag van die batterijen zal het verschil niet maken. Maar ik heb wel interesse in deze batterijen en als het wat opbrengt zetten we dan binnen een paar jaar een grotere als de omvormer van de zonnepanelen stuk gaat. Maar voorlopig zie ik het zo kleine investering=meer eigen verbruik, dus minder betalen. En als het goed werkt, waarom niet
Staat toch vrij duidelijk bij de FAQ.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zbeo7vxVO_CUkd5tHFyAy5xTQkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xBX5X6nan2aICbKUuEXPROGy.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.homewizard.com/nl/plug-in-battery/

4.590 Wp PV. 1x Homewizard Battery

cricque schreef op woensdag 26 november 2025 @ 08:12:
[...]

Nog een linkje https://helpdesk.homewiza...eerdere-plug-in-battery-s

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

jgsr schreef op woensdag 26 november 2025 @ 08:01:
Was er al wat geroepen over het delen van kortingscodes? Ik heb er één, prijs komt uit op 1095. Stuur anders maar een DM bij interesse.
Het antwoord op je vraag staat een paar posts terug....... ff terug bladeren dus.

Proton_ schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 18:48:
[modbreak]Het subforum
Aanbiedingen en kortingscodes is voor... Aanbiedingen en kortingscodes :)
[/modbreak]

Of is het een referral en geen kortingscode?
Die passen nergens op Tweakers, zie https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/huisregels/ .
Het is een kortingscode.

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:39
Yep, Batterij twee is onderweg!

Bing

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Het is druk bij Homewizard. De levertijd staat nu opeens op "Oktober" (2026? :D), zou er ergens iets mis gaan?

omniscale.nl

Pagina: 1 ... 232 233 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.