• BelgianStar
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 06:36
Devke schreef op woensdag 5 november 2025 @ 02:30:
[...]

Yep. Beide op een eigen groep zetten dan ontgrendelen naar 1600W ontladen. Je kunt ze ook verdelen ovet 2 bestaande groepen maar dan niet ontgrendelen.
Ik snap het "eigen groep" gedoe wel voor de mensen die niets van elektriciteit snappen maar als je er wat kennis van hebt kan je toch meer doen dan enkel één groep aanmaken hiervoor.

Ben goed bevriend met iemand die al heel zijn leven elektriciteit aanlegt bij mensen thuis, soms gehele renovaties vanaf 0 herbegint.
Ik heb hem mijn situatie voorgelegd en hij verzekerde met dat ik ook niets verkeerd doe als ik het volgend zou uitwerken in de toekomst.

In de garage heb ik momenteel 2 groepen waar letterlijk niets noemenswaardigs op aangesloten zit.
Op één groep zit momenteel de lader van de Dyson stofzuiger en daar zou ik een dubbele WCD bijplaatsen om 2 batterijen op te zetten. Op de andere groep zit momenteel enkel de diepvries en die kan ik tenslotte nog op een andere groep steken. Dus ik zou 4 PIB's verdelen over 2 groepen, en op elke groep misschien nog ofwel een kleine Dyson lader of een diepvriezer.
Dit mocht en kon perfect zij hij.. :)

• RaVenXeoN
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
winwiz schreef op woensdag 5 november 2025 @ 05:59:
Deze morgen lijkt alles weer normaal te werken
Hier geen waardes in de NU weergave en ik kan men sockets niet inschakelen via Siri. (Bad gateway 500...)

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:34
Hier dus niet

• Marc25579
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:42
hanev001 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 20:21:
[...]

Dat is een verkeerde zienswijze. Wat je nu ziet is werk aan de servers dat mis is gegaan. Mogelijk is dat werk ter voorbereiding van versie 2.0. Ik vind eerlijk gezegt de reacties hier over wat overdreven worden.

Ja de app werk niet. Jammer maar zonder werkt de boel gewoon door. Pas als je dingen gaat proberen te wijzigen krijg je echt problemen. Het best is dus met je vingers van de app af te blijven en te wachten tot HW wat ze aan het doen zijn heeft afgerond. Want bedenk wel zonder versie 2 komen waarschijnlijk ook de diverse aanpassingen waarom hier elke keer gevraagd wordt niet.
Ik snap je verhaal maar als je een dienst aanbiedt mag je verwachten dat als je die dienst afneemt dat je tijdig geïnformeerd wordt als de dienst niet werkt en dat is waar HW nog steeds niet goed in is....commmunicatie naar zijn betalende klant. (mijn mening)
Ikzelf proef tot eind 2026 aan een PIB en het enige voordeel wat ze hebben is dat het een NL bedrijf is. Ik ben er een beetje klaar mee dat HW, door welke oorzaak dan ook, te snel met hun pib op de markt is gekomen, deze aanprijzen als installeren en vergeten en toch de consument gebruikt als proefkonijn.
Voor de gemiddelde tweaker geen probleem maar voor Henk en Ingrid niet.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• RaVenXeoN
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
Devke schreef op woensdag 5 november 2025 @ 02:30:
[...]

Yep. Beide op een eigen groep zetten dan ontgrendelen naar 1600W ontladen. Je kunt ze ook verdelen ovet 2 bestaande groepen maar dan niet ontgrendelen.
Ik snap dit niet zo goed eigenlijk. Als je 1 batterij hebt mag je ze op eender welke groep aansluiten en 800w laten laden/ontladen.
Waarom zou je dan niet op 2 verschillende bestaande groepen elks 1 PIB mogen aansluiten en ze tesamen aan 1600w laten ontladen? Elke groep zal dan toch maar max 800w ontlading door zijn geleiders krijgen?
Als je zeker bent dat ze niet achter dezelfde automaat zitten snap ik echt niet waarom dat niet zou mogen? 8)7
Please enlighten me :9

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:59
RaVenXeoN schreef op woensdag 5 november 2025 @ 08:40:
[...]

Ik snap dit niet zo goed eigenlijk. Als je 1 batterij hebt mag je ze op eender welke groep aansluiten en 800w laten laden/ontladen.
Waarom zou je dan niet op 2 verschillende bestaande groepen elks 1 PIB mogen aansluiten en ze tesamen aan 1600w laten ontladen? Elke groep zal dan toch maar max 800w ontlading door zijn geleiders krijgen?
Als je zeker bent dat ze niet achter dezelfde automaat zitten snap ik echt niet waarom dat niet zou mogen? 8)7
Please enlighten me :9
De gemiddelde gebruiker weet niet welke stopcontacten op welke groep zitten en kan of wil dit dus niet uitzoeken. Het is ook een PLUG-IN batterij, geen PLUG en PRAY batterij O-) .

Oftewel, het moet foolproof zijn.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Display was weer offline volgens de app. Voeding eruit en even later erin loste het probleem op

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Devke schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 21:22:
[...]

Als ik kijk naar de downtime gedurende al die jaren dat ik sockets, kwh meters, pib etc heb dan valt dit allemaal in het niets. Niet om HW te verdedigen. Ik probeer het wel in perspectief te bekijken. De PIB werkt gewoon door.
Ik sluit mij hier volledig bij aan. Ik heb nu al 4/5 jaar allerlei spullen van HW, ben begonnen met de P1 meter en vanaf daar telkens verder uitgebreid. Dat laatste vooral omdat alles wat ik qua uitbreiding kocht eigenlijk altijd precies deed wat het moest doen en inderdaad zelden of nooit niet goed werkte.

Ik heb persoonlijk met mijn modems/glasvezel/mobiel internet/slimme stekkers/slimme apparaten/omvormer etc vaker problemen gehad dan met de HW spullen zelf.

Qua PiB is het natuurlijk zo dat dat een complexer product is, waar dientengevolge ook meer fout mee kan gaan en dat hebben we hier in dit forum natuurlijk ook absoluut meegekregen.
Maar daarnaast zijn er ook flink wat HW PiB klanten bijgekomen (n.b. meer dan HW zelf had gedacht), dus het aantal foutmeldingen dat voorbijkomt is dan ook groter.
Maar ik ben wel blij dat HW als er iets niet goed gaat telkens wel gelijk aan de slag gaat ermee. Ook al zit je soms een paar dagen te wachten op reactie van de klantenservice.

Misschien zijn sommige storingen ook echt te complex om gelijk helemaal goed te fiksen en moeten er tussenoplossingen komen soms, en misschien duurt het daarom langer dan je als klant eigenlijk wil (want je wil immers gewoon dat het altijd goed werkt en als het niet goed werkt wil je dat het direct opgelost wordt, althans ik). Maar dat zie je ook bij andere complexe, vaak nog veel duurdere producten. En alle andere plug & play thuisaccu merken hebben ook echt wel hun aanloop-problemen gehad.
En hier bleef de PiB bleef ook gewoon doorwerken gisteren en eergisteren, en is sinds 250 cycli slechts 1 keer even een paar uur down geweest.

Enige puntje van opbouwende kritiek dat ik zelf wel heb, is dat sommige foutmeldingen of storingen niet tijdens een test/simulatie fase worden opgemerkt. Zoals toen HW aangaf dat ze over zouden gaan op andere (cloud)servers, ik dacht toen wel: oh oh, dat zal vermoedelijk wel weer ergens tot een storing oid gaan leiden binnenkort. Of een PiB update die eigenlijk niet goed bleek te zijn etc.
Wat mij betreft is daar nog winst te behalen en dat zou waarschijnlijk ergernissen kunnen schelen voor al die klanten die niet tot de beta-testers behoren.

Bij mij werkt alles in ieder geval gewoon weer zoals het hoort momenteel en dat onderstreept wel mijn vertrouwen in HW.
Dat terwijl ik hier bijvoorbeeld ook twee slimme schakelaars heb van een heel ander merk, die inmiddels al weken ineens raar doen en waar ik dus niet meer op kan vertrouwen. En de enige reactie van de klantenservice is "reset je modem en/of herinstalleer de hele boel". Niet iets in de geest van: "we zullen aan onze kant ook eens even gaan (mee)kijken waar het aan zou kunnen liggen". Feitelijk wordt er niks mee gedaan en als ik het zelf niet weet op te lossen, is het dus gewoon pech ofzo.
Zoiets zul je bij HW niet zo snel hebben. Just my two cents... :)

• Olie_B_Bommel
  • Registratie: Juni 2025
  • Nu online
Bij mij is nog steeds niet alles nromaal. 1 sockets zou nog steeds offline zijn, maar dat klopt niet. Ik zie hem in het wifi accespoint en kan hem pingen. Ik heb geprobeerd op de socket de wifi te veranderen, maar dat werkt niet. Dus het is beslist nog niet in orde. Zeer slecht van HomeWizard na 4 dagen! Begin nu wel aan HomeWizard te twijfelen. Alhoewel ik met de PiB’s tot nu toe geen problemen heb gehad.

2 HomeWizard PIB’s | 5400 wp | Homey Pro 2019

• photovoltaic
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Olie_B_Bommel schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:48:
[...]

Bij mij is nog steeds niet alles nromaal. 1 sockets zou nog steeds offline zijn, maar dat klopt niet. Ik zie hem in het wifi accespoint en kan hem pingen. Ik heb geprobeerd op de socket de wifi te veranderen, maar dat werkt niet. Dus het is beslist nog niet in orde. Zeer slecht van HomeWizard na 4 dagen! Begin nu wel aan HomeWizard te twijfelen. Alhoewel ik met de PiB’s tot nu toe geen problemen heb gehad.
Ik had hetzelfde gister met 1 socket. Dus volgens de router wel verbinding, offline volgens de app. Wel in de dag-view zag ik de opbrengst. Even kort uit het stopcontact gehaald en erop nieuw in gedaan. Daarna werkte het weer. Niet eerder gehad, maar was ook sinds gisteren met de server-issues dat het naar boven kwam. Ook was dit het oudere type socket.
Pagina: 1 ... 228 229 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.