Devke schreef op maandag 3 november 2025 @ 21:24:
Uit een ander HW Topic (P1 meter)

Momenteel ervaren wij een storing waardoor het niet mogelijk is nieuwe apparaten toe te voegen, we willen even je geduld vragen en vragen je om het later nog eens te proberen. Excuses voor het ongemak!
Klopt de afronding van generen van een verbinding naar een device gaat in de app fout ik kan met een truc het wel aan de gang krijgen maar in de app bestaat de verbinding niet. Ik kreeg de display aan de gang door de voeding te verbreken en later weer te koppelen.

[ Voor 7% gewijzigd door GL007 op 03-11-2025 22:20 ]

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

• regenpijp
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 17:21
Ach was even weer in de "lucht" helaas weer alles plat ( prut vergeten geld in te zetten ) :*) :-(

• Ferdinand Oeinck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:11
Vannacht waait het lekker door!
Mijn laadplan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VTAZUolwCL_LNJnUmIEmZtbvR50=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w7LvaEC5O7k52sDSW1c0WKUG.png?f=fotoalbum_large

• arjen888
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:48
Krijg lokale api op de P1 meter niet aan en de batterij geeft de volgende storing:
failed
Failed to retrieve device state for pldongle/3c39e723238c: Invalid response from API
Meer mensen deze issues? Of heb ik iets defect?

• Dukard
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 03:05
Vreemd gedrag van de App bij de keuze om de Pib's in de nacht te voorzien van wat "juice" - inschakelen van de in eigen beheer opladen ging goed, maar de keuze om bij 60% de Pib's weer terug te laten leveren wilde niet meer lukken. Uitschakelen van de Pib's was de enige optie om het proces te stoppen.

De App reageerde bij het willen uitschakelen slechts met een server-fout - de NU functie werkte al helemaal niet.

Ik begin mij na aanschaf sinds mei 2025 mij toch wel af te vragen of dit hele systeem niet TE fragiel is opgezet.
Na meerdere errors en herstarts van de Pib's is er in min opinie toch weinig sprake van "set and forget".

-

Is dat bij andere gebruikers ook het geval of hebben die betere ervaringen ??
Communicatie tussen app en server is ruk

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

GL007 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 04:21:
Communicatie tussen app en server is ruk
Dit wekt de suggestie dat het altijd ruk is. Dat is natuurlijk niet zo. Het verdiend wel iets meer waardering dan dit. Jaren werkt het prima, 3 dagen niet goed......... beetje relativeren😜

Sinds zaterdagavond zijn er wat problemen. De batterijen functioneren hier gewoon door. Met alleen app ben je qua inzicht wat vertraagd. Middels HA heb je gewoon live inzicht. Verwacht bij Homey ook.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• Nevil
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Mijn PiB is ineens gloednieuw: 0 cycli, import 0 kWh; export 0 kWh! _/-\o_
En de versie is niet bekend.

Nu zie ik het pas: veiligheidsrestrictie staat uit, met uitroepteken erbij! Lijkt er op dat jouw batterij controller null offline is...

Ben niet thuis, dus kan niet veel doen.

[ Voor 69% gewijzigd door Nevil op 04-11-2025 08:00 ]

Nevil schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 07:57:
Mijn PiB is ineens gloednieuw: 0 cycli, import 0 kWh; export 0 kWh! _/-\o_
En de versie is niet bekend.

Nu zie ik het pas: veiligheidsrestrictie staat uit, met uitroepteken erbij! Lijkt er op dat jouw batterij controller null offline is...

Ben niet thuis, dus kan niet veel doen.
Komt vanzelf weer terug. Als je thuis was geweest had je ook niks kunnen forceren in de app.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

We hoeven niet in onze wifi-setup te duiken, it is not us :+
Heb wat energy sockets in gebruik en daardoor zit ik wat regelmatiger in de app en merkte dat ze via de app ineens geen schakelknop meer toonden en de boel bleef laden like it's 1998...en inderdaad zoals anderen een geel uitroepteken bij de accu. Jammer dat er blijkbaar zoveel afhankelijkheden met een server aan hangen, en vooral ook dat er geen goed foutmeldingsysteem ingebouwd zit die een correcte reden van de issues geeft. Zo lastig lijkt me dat niet om te implementeren, maar ben geen devver ;)

[ Voor 7% gewijzigd door 2Dutch op 04-11-2025 09:01 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• RISL
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08:34
Dukard schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 03:04:
Is dat bij andere gebruikers ook het geval of hebben die betere ervaringen ??
Hier zeer tevreden. PiB is 164 cycli oud, in het begin wat lagere rte, maar wordt beter (nu 506 kwh import, 376 export). Ik heb het ding weg gezet, stekker erin en nog nooit iets aan hoeven doen, nog geen melding gehad of iets.

Nibe F2120-16, VVM310 met SMO40, RMU40. 1 HW PiB

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:32
Devke schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 07:56:
[...]

Dit wekt de suggestie dat het altijd ruk is. Dat is natuurlijk niet zo. Het verdiend wel iets meer waardering dan dit. Jaren werkt het prima, 3 dagen niet goed......... beetje relativeren😜

Sinds zaterdagavond zijn er wat problemen. De batterijen functioneren hier gewoon door. Met alleen app ben je qua inzicht wat vertraagd. Middels HA heb je gewoon live inzicht. Verwacht bij Homey ook.
Ik ben het met je eens.
Wel zou ik graag een melding op de website of in de app of hier zien van HW als er issues (van de server) zijn, dat voorkomt dat ik bijvoorbeeld twijfel aan mijn wifi, de P1/pibs weer reconnect en eigenlijk tijd verlies voor niets. Via Wizi heeft deze keer nog niets opgeleverd (geen verder contact meer gekregen).
johnvanderster schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 09:03:
[...]

Ik ben het met je eens.
Wel zou ik graag een melding op de website of in de app of hier zien van HW als er issues (van de server) zijn, dat voorkomt dat ik bijvoorbeeld twijfel aan mijn wifi, de P1/pibs weer reconnect en eigenlijk tijd verlies voor niets. Via Wizi heeft deze keer nog niets opgeleverd (geen verder contact meer gekregen).
Bij server problemen is het openen van de app soms een dingetje. Die is dan wel gelijk duidelijk. Deze gaf hier zaterdagavond ook twijfel waardoor je snel een dik half uur aan het zoeken bent. Na hier de melding te droppen zie je al snel of er mede tweakers zijn met dezelfde issues. Dan weet je al dat je kunt stoppen bij bevestiging.

Echter zijn er genoeg mensen die niet op tweakers zitten. Dus ja als de app wat duidelijker kan zijn is dat mooi. Zelf vind ik dat ook een verbeterpunt. Dit geldt voor de PIB en alle andere relvante zaken.

• johnvanderster
Inmiddels contact met HW via de mail:

Goedemorgen,

Wij hebben last gehad van een storing. Op dit moment is de storing verholpen.
Indien jouw (nu) grafieken op dit moment nog niet actief zijn, adviseren wij op het product los te koppelen en met enkele seconde weer in te pluggen.
Indien dit het probleem niet oplost willen wij je geduld vragen, onze collega's zullen dit vandaag verder oplossen.
Het koppelen van nieuwe apparaten moet weer mogelijk zijn!

Indien jouw vraag geen betrekking heeft op de storing, dan kun je reageren op dit bericht, we helpen je graag verder!
Devke schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 07:56:
[...]

In Homey werkt alles gewoon perfect. Maar de Homewizard app nee ik had op een moment bijna alles eruit liggen volgens de app. In homey kreeg ik geen foutmelding dat de verbinding verbroken is.
Het gekke was wel dat de display gedurende deze ellende correct werkte. Alleen de app gaf aan dat alle verbindingen er uit liggen.

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:03
johnvanderster schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 09:03:
[...]

Ik ben het met je eens.
Eens,

ik ervaarde niet merkbare problemen, data bleef zichtbaar, alleen kon - en kan ik nog steeds niet mijn (4 stuks) energie sockets schakelen.

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09:33
Heeft iemand al ervaring met het runnen van een homelab met deze accu? Ik zit eraan te denken om hem aan te schaffen om m'n homelab van de draaien in de nachtelijke uren. Mijn homelab verbruikt zo'n 150 watt

• Olie_B_Bommel
  • Laatst online: 20:02
GL007 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 09:31:
[...]

In Homey werkt alles gewoon perfect. Maar de Homewizard app nee ik had op een moment bijna alles eruit liggen volgens de app. In homey kreeg ik geen foutmelding dat de verbinding verbroken is.
Het gekke was wel dat de display gedurende deze ellende correct werkte. Alleen de app gaf aan dat alle verbindingen er uit liggen.
Bij miij werkt in Homey ook alles perfect, maar de nu weergave in de app van de batterijen en sockets doen het niet en de weergave van de batterij in het display is sinds gisteren middag helemaal verdwenen.

2 HomeWizard PIB’s | 5400 wp | Homey Pro 2019

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:27
Olie_B_Bommel schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 09:37:
[...]

Bij miij werkt in Homey ook alles perfect, maar de nu weergave in de app van de batterijen en sockets doen het niet en de weergave van de batterij in het display is sinds gisteren middag helemaal verdwenen.
Ik gebruik de App alleen om firmware update te doen.
Met HA doe ik alles en was alles gewoon in orde.
Het scheelt mij een hartstilstand :)
rtunru schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 09:50:
[...]

Ik gebruik de App alleen om firmware update te doen.
Met HA doe ik alles en was alles gewoon in orde.
Het scheelt mij een hartstilstand :)
Hier wordt alles gemonitord en geregeld door Homey
Voor firmware update heb je de app nodig

[ Voor 7% gewijzigd door GL007 op 04-11-2025 10:22 ]

• Ferdinand Oeinck
  • Laatst online: 19:11
gwabber schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 09:33:
Heeft iemand al ervaring met het runnen van een homelab met deze accu? Ik zit eraan te denken om hem aan te schaffen om m'n homelab van de draaien in de nachtelijke uren. Mijn homelab verbruikt zo'n 150 watt
Homelab? Leg uit....

• olox
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 16:02
Goedemorgen Tweakers,

De zorgen over het stilvallen van het topic zijn zo te zien een beetje voorbarig geweest.

Even wat ervaringen na twee volledige maanden met 1 HW-Pib met verder een DSMR4 slimme meter, automatisering met node-RED en monitoring deels met good old Domotitcz.
- september: netafname 5.2 kWh, tegen ongeveer 30-40 kWh voorgaande jaren.
- oktober: netafname 8.7 kWh (tegen 40-50 kWh).
In september kwam dit vooral door onbalans van de NOM-regeling en SOC-drift calibratie.
In oktober is daar wat gebrek aan vermogen en energie (SOC) bijgekomen.
totaal-RTE zit nu rond 70%.
Daarbij nog de opmerking dat als de Pib in standby staat 'na te draaien', deze wel 5-9 Watt trekt, die wel door de stekker van de Pib gaan maar het batterij-pakket niet halen. Dit gaat naar BMS, omvormer en ventilatoren vermoed ik. Dit haalt de RTE wat omlaag tov van metingen aan het batterijpakket zelf, vooral in de winter als de batterij de hele dag en nacht op een laag pitje aan de gang is.

Ergens begin oktober een p1-firmware update gepushed gekregen, waarna de websocket was stilgevallen en de app meldde dat de P1-meter offline is. Na het herstarten van de websocket werkte alles inclusief de total power grafiek in de app. Geen pogingen ondernomen om opnieuw te koppelen. Misschien dat tijdens/na de firmware update de P1-meter, tijdelijk, offline is geweest en de HW-cloud de offline-melding heeft laten staan.
Twee weken later stonden 's morgens vroeg zowel batterij als P1-meter rood te knipperen als een spoorwegovergang. Alleen het belsignaal ontbrak nog. Oeps, daar gaan we... Maar wifi was OK en batterij werkte zo te zien verder ook gewoon. Oja, KPN had netwerk onderhoud aangekondigd. Inderdaad... buitenwereld niet bereikbaar. Eerst maar een ontbijtje en dan maar verder kijken. Ondertussen komt glasvezel weer overeind en gaan P1-meter en Pib over tot de orde van de dag, zelfs de offline melding was nu weg.

Aanbeveling: voor de tweakers die alleen de app gebruiken.
Trek een SBC-tje uit de la, installeer een linux server-distributie en een domotica-applicatie naar keuze. Trekt hooguit een paar Watt. Schakel alle locale API's in, daar zijn ze voor, en gebruik de app als backup voor remote monitoring als je daar behoefte aan hebt. Een beetje automatisering redt zichzelf 24/7, ook zonder meekijken.

Bijkomende voordelen: geen HW-plus abo nodig. Sockets kun je lokaal tot op de mW uitlezen ipv 1 of 10 Watt in de app als ik mij dat goed herinner. Total power in de daggrafiek van de app geeft energie in 0.1 kWh, lokaal is dat, zoals het hoort lijkt mij, 1 Wh.

Verder lijkt de batterij met 1.0405 de minimum discharge van 35 naar zo'n 37 Watt te hebben verhoogd. Ik zie wanneer mijn standby-verbruik 's nachts, als koelkast en vriezer niet draaien, tot tegen de 30 Watt is gedaald dat mijn teruglevering aan het net wat hoger lijkt te zijn geworden. Ik weet ook niet helemaal zeker of de Watt-en die de Pib meet exact gelijk zijn aan die van mijn slimme meter. Die van de Pib lijken wat 'kleiner' (ten opzichte van mijn slimme meter).

Als je op het SBC-tje zelf met automatiseringen aan de slag gaat/bent gegaan loop je al snel tegen onvoorziene situaties aan, ik wel in ieder geval. Het zou zomaar kunnen dat dit bij HW ook gebeurd, zoals je af en toe met zoveel woorden in de patch beschrijvingen terugleest. De thuis-tovenaar is misschien nog een beetje 'tovenaars-leerling' en met wat geduld zal het wel goed komen.

In de tussentijd: zorg dat je niet afhankelijk bent van de App, ontspan, haal desnoods een (paar) keer diep adem, en ga wat leuks/nuttigs doen of een kopje koffie drinken ofzo...
Volgens HW is de storing opgelost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LiaSlYH0VyOISZZMUuOEqbiWlfg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZs6rsx3iTcgVZncLViZf5en.jpg?f=fotoalbum_large

Nu grafieken werken hier niet. Ik zie alleen zandlopers cirkels
Andere data is gewoon aanwezig.

[ Voor 3% gewijzigd door GL007 op 04-11-2025 11:38 ]

• Nevil
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
GL007 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:16:
[...]

Hier ook. Alsmede dat alle waarden van PiB op 0 staat...

Nu ook met P1-meter. Terwijl het "kort ervoor" nog waarden aangaf.

[ Voor 12% gewijzigd door Nevil op 04-11-2025 11:24 ]

• Olie_B_Bommel
Hier werkt het ook niet, en sinds een kwartier werkt het ook in de Homey niet meer. Bij de P1 en watermeter een rode driehoek. Bij de PiB’s niet, maar die worden niet bijgewerkt. Op de PiB zelf staat 1 wel met een paarse led, dus die laad wel op. De andere metvwitte led, dus die is inactief.
Wat is @HomeWizard hier allemaal aan het doen?

Edit: alles is wel met mijn wifi verbonden. Ik zie alles in de lijst van 2,4 Ghz verbindingen staan.

[ Voor 13% gewijzigd door Olie_B_Bommel op 04-11-2025 11:25 ]

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:27
Olie_B_Bommel schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:21:
Hier werkt het ook niet, en sinds een kwartier werkt het ook in de Homey niet meer. Bij de P1 en watermeter een rode driehoek. Bij de PiB’s niet, maar die worden niet bijgewerkt. Op de PiB zelf staat 1 wel met een paarse led, dus die laad wel op. De andere metvwitte led, dus die is inactief.
Wat is @HomeWizard hier allemaal aan het doen?
Hier in HA werkt alles prima.
HW wordt nu in NOM modus opgeladen door de zon en Sessy d.m.v API geladen met 500 W, ook door de zon.

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 19:55

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2pMmU0XyUrsVhk3YLsRegrncI8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/U29cUArffrvS2G9RDEVQOSqq.png?f=user_large

Bij mij werkt alleen de kWh-meter in de app niet (geen nu en ook geen vandaag info)

LG (AWHP) / ESPhome (ESP32) / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard (1 PiB) / Home Assistant (NUC)

Nee, Alle data bij de apparten is weg.

• M4rS
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19:26
de Nu weergave werkt hier nog niet helaas. Nog vervelender in ons geval is dat ook de schakeling van de sockets niet werkt "Bad request (400).
Van de 4 PiB's geeft alleen nr2 laadpercentage 0% inactief terwijl maar de PiB vol moet zijn alle 4 de leds wit. Ook de weergave % vol cirkel voor de PiB's op energie display blijft leeg

• Olie_B_Bommel
M4rS schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:39:
de Nu weergave werkt hier nog niet helaas. Nog vervelender in ons geval is dat ook de schakeling van de sockets niet werkt "Bad request (400). Ook de weergave % vol cirkel voor de PiB's op energie display blijft leeg
Hier ook hetzelfde.

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17:26
Hier geen weergave batterij op de display, plus draaiende 'now' grafieken in de app. Volgens devices staan beide batterijen op 0% en idle.

Wanneer ik kijk naar de opwek en teruglevering is duidelijk dat de batterijen normaal functioneren.
Wanneer ik kijk bij % vol in de dag-grafiek zie ik dat het percentage oploopt.

Kortom, ondanks wat randverschijnselen werken de batterijen normaal, ook al zie ik dat niet in de app en op de display.

Ik ga er vanuit dat ze hard aan het werk zijn de storing op te lossen.

• vanessens
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:51
Hier komt weer 'nu' data binnen sinds een paar minuten, ook in de app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8DjRhmCVxOsl0w9q93U0962LLBA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/d6xYpKw5SGcFxCKl5YsW9UBG.jpg?f=user_large
Nu een keurige melding in de app
Nu grafieken werken weer

[ Voor 5% gewijzigd door GL007 op 04-11-2025 12:24 ]

• olox
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 16:02
Hier werk alles gewoon (en dat is tegenwoordig kennelijk bijzonder):
- geen melding over server problemen (meer)
- 'now' weergave werkt
- daggrafiek is 'bij' tot 12:35
- batterij staat weer op 100% inclusief cell-balancing
Nu een groen gezet kopje groene thee...
olox schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:44:
- 'now' weergave werkt
Waarom is het kennelijk bijzonder dat iets tegenwoordig werkt?

olox schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:44:
- 'now' weergave werkt
Zover ik heb kunnen vaststellen waren de problemen beperkt tot de communicatie tussen de Cloud en de App.
Mijn aangesloten apparaten inclusief 4 batterijen hebben de hele tijd probleemloos doorgewerkt.

• Fred B
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:51
😂
Homewizard app werkt inmiddels weer,👍
maar nu wordt de cloud van Homey in onderhoud genomen.😜

Homey Cloud London/Stockholm maintenance
Maintenance in progress
Scheduled maintenance is currently in progress. We will provide updates as necessary.
Time posted
Nov 4, 08:00 CET
Components affected
Under Maintenance Homey Cloud - Stockholm
Under Maintenance Homey Cloud - London
GL007 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:01:
[Afbeelding]
Nu een keurige melding in de app
Nu grafieken werken weer
Nou ... keurig? De problemen hebben best even gespeeld voordat dit kwam.

Nu zullen de daadwerkelijke problemen voor PiB-bezitters wel meevallen. Als je niets hoeft te wijzigen blijft je PiB vrolijk doordraaien, maar als je dus iets moet wijzigen (stroomuitval, of batterij reset moeten geven bv) dan zit je mooi.

Het zal wel weer snel gaan werken denk ik zo.

Maar, ik mag toch hopen dat dit weer eens even duidelijk maakt dat het een reëel nadeel is dat een product voor zijn werking afhankelijk is van de cloud van de leverancier....

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

JeroenH schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 13:45:
[...]

Nou ... keurig? De problemen hebben best even gespeeld voordat dit kwam.

Nu zullen de daadwerkelijke problemen voor PiB-bezitters wel meevallen. Als je niets hoeft te wijzigen blijft je PiB vrolijk doordraaien, maar als je dus iets moet wijzigen (stroomuitval, of batterij reset moeten geven bv) dan zit je mooi.

Het zal wel weer snel gaan werken denk ik zo.

Maar, ik mag toch hopen dat dit weer eens even duidelijk maakt dat het een reëel nadeel is dat een product voor zijn werking afhankelijk is van de cloud van de leverancier....
Laten ze maar een apart app maken die producten voor de wifi instellen buiten de cloud om of de drukknop anders gebruiken om producten aan het netwerk te koppelen.

• johnvanderster
Hier alles weer van slag, pibs laden wel met de zon, echter geen inzicht. Displaygrafieken offline. 1 van de 3 pibs verbonden met P1 volgens app. Homey laat wel actuele data zien. Ik zelf kan er niets aan doen, ga geen apparaten opnieuw connecten. Ik wacht het verder af.

• Tonny99
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ccbNfzPp_vh9w-p42gMDtE3RxH4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NGXkvpOjsyN9T7WqOwouhpVB.jpg?f=fotoalbum_large

Het lijkt toch nog niet helemaal opgelost, maar ik ga er van uit dat het goed komt.

• Olie_B_Bommel
@HomeWizzard: maak dat we ook offline kunnen instaleren en de PiB’s kunnen configureren, zoals veiligheidsristrictie, led helderheid etc. Er kan nu al dagen niets.

Olie_B_Bommel schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 14:29:
@HomeWizzard: maak dat we ook offline kunnen instaleren en de PiB’s kunnen configureren, zoals veiligheidsristrictie, led helderheid etc. Er kan nu al dagen niets.
Vertaald: "Zorg ervoor dat we de PiB's 100% zonder cloudkoppeling kunnen gebruiken"

Dat zijn nou eens de écht goede verzoeken.

Het gaat alleen niet gebeuren natuurlijk.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• CdVvG
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 19:33
GL007 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:16:
[...]

Andere data is gewoon aanwezig.
Hier werkt alles weer, behalve een draaiende cirkel in de 'Nu'-modus van beide batterijen. Zie wel %.

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15:59
BelgianStar schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:22:
[...]

Ik vraag me wel hoe langer hoe meer iets af. We hebben dus x aantal jaar free swap op de PIB's, daarna is het x aantal euro.
Er zijn mensen die die E308 met higher resistance nu krijgen na een bepaald aantal cycles en nu worden ze nog omgeruild weliswaar, maar wat als er in de toekomst ook nog zulke dingen zullen voorkomen en je moet enkele betalende swaps doen?
Momenteel is iedereen nog lovend over de PIB maar ik denk als het product na de "free swap" periode nog steeds zulke rare bokkesprongen maakt dat er moet omgeruild worden dat het plots zéér naar kan uitdraaien voor Homewizard..
Zoals het al enkele keren hier is aangehaald zijn ze een pakje duurder €/kW gezien dan de concurrentie dus wensen wij uiteraard een product die qua kwaliteit het prijsverschil ook weerspiegelt. Hetzij het product zelf of dan een coulante regeling voor de wissel van het product.
Je betaald tenslotte geen 1400€ voor iets die zijn "geschatte levensduur" bijvoorbeeld niet kan halen, of zie ik dit verkeerd? :X
Dat gaat niet naar uitpakken voor HW. Ik neem aan dat ze hun batterijactiviteiten in een aparte BV hebben gegoten.
Gaat het fout, dan is het stekker eruit. De curator vindt dan vast wel iemand die de clouddienst wil overnemen.

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:34

Winkiller

De Mopperpot

kWh Meter 1-Fase meter voor zonnepanelen, geen data.
PluginBattery-1 geen problemen
PluginBattery-2 null Cycli, 0 import en 0 export.
Stroomgebruik sinds 02:00 leeg, geen data erbij gekregen.
Zonverbruik klopt helemaal niets meer van.
HW Display staat in app offline maar werkt wel.

Problemen zijn zo te zien nog niet opgelost. :X

• Olie_B_Bommel
Ik zie nog iets raars. Ik monitor de PiB’s in Homey. Vanmiddag heeft 1 batterij opgeladen tot 21% en daarna de andere tot 43%. Er werd niet meer teruggeschakeld naar de andere PiB met 21%. Maar nu staat de PiB met 21% lading wel te ontladen en de andere met 43% niet. Dat is nog niet eerder gebeurd. Bij opladen werd er altijd behoorlijk gelijk op gegaan. Heeft íemand anders met Homey dit ook opgemerkt?
Het is toch raar dat nu de PiB met de laagste lading gaat ontladen?

Olie_B_Bommel schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 16:09:
Ik zie nog iets raars. Ik monitor de PiB’s in Homey. Vanmiddag heeft 1 batterij opgeladen tot 21% en daarna de andere tot 43%. Er werd niet meer teruggeschakeld naar de andere PiB met 21%. Maar nu staat de PiB met 21% lading wel te ontladen en de andere met 43% niet. Dat is nog niet eerder gebeurd. Bij opladen werd er altijd behoorlijk gelijk op gegaan. Heeft íemand anders met Homey dit ook opgemerkt?
Het is toch raar dat nu de PiB met de laagste lading gaat ontladen?
Kijk even in de Homewizard app dat beide batterijen worden gestuurd door P1.
Hier loopt alles normaal

• Olie_B_Bommel
GL007 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 16:51:
[...]

Kijk even in de Homewizard app dat beide batterijen worden gestuurd door P1.
Hier loopt alles normaal
In neem aan dy je de HomeWizard app in Homey bedoeld. Ja daar staan ze beide in en op actief.
Inmiddels is het ontladen wel omgeslagen naar de PiB met de meeste lading.

• Ral23087
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:40
Hier ook maar draaiende rondjes verder niks.

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Vanmiddag werkte het allemaal weer, een tijdje, maar ze zijn er kennelijk nog niet helemaal klaar mee met het fiksen.
Mijn "nu" grafieken doen weer niks en mijn pib is weer helemaal "nieuw":

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rZ98SJYXV2qMOjJ4tLOm9GPdg1I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wPCVfYZJh3R89cC8QyA5B5Ax.jpg?f=fotoalbum_large

:P

Ik denk dat we nog even geduld moeten hebben terwijl ze achter de schermen bezig zijn met de definitieve fix...

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:58
Hier heeft tot nu toe alles wel gewerkt, alleen de info in de app klopt nog niet helemaal...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UvokDm3WdWxIJsYa6Ea7kFGOdDA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j5xrQ8prWOGGERUmtPqJeLLo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eYNSL9M9Yj5gv4oe_hGpcN1iwqQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YynZvPaFbB1hF3Y65M8MuiMq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RK8VMaNlBtZm6Rr9DJVFJOPsTPc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RLzGyvUQ2Iv9nSR064J9DYpA.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wacht nog steeds rustig af, zolang het werkt "don't touch it"

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19:30
To add injury to insult, ofwel een ongeluk komt niet altijd alleen: naast de HW storing is hier lokaal een stroomkabel van een glasvezel netwerkkast opgegraven, en al een 24 uur geen internet meer. Alle HW stekkers, batterij, P1 meter staan vrolijk rood te knipperen. Dus ik kan noch de batterijen uitlezen, noch aansturen. Dat is met een dynamisch contract wel een serieuze beperking.
Ik weet het Homey of HA, maar of ik nog aan die reis ga beginnen . . . . .

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

• Olie_B_Bommel
@EVfan: HA is ingewikkeld, begin ik ook niet aan, maar Homey is heel eenvoudig en heb je snel in de vingers.
Ik word deze maand 78 jaar, maar heb vrijwel mijn hele huis met Homey geautomatiseerd en monitor de PiB’s met Homey.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0JrtyoeeDrRL8zitB5JcBrcO-TQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2XoD7VUh3swCM4oz63vX3eEZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w8B9icYHVxZBhE0lB7c8x6xR0XE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cXHDrdun13zA2LhHcX47GyqM.png?f=fotoalbum_large

• Marc25579
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:42
Helaas de nu weergave in de app werkt niet maar het display geeft daarentegen wel goede info.
De app doet het eigenlijk helemaal niet goed want de PIB is in de dag weergave nog 73% vol terwijl deze op het display net van 30 naar 29% is gegaan.
Het waterverbruik geeft wel de goede waarde.
Persoonlijk vind ik dat vreemd maar goed ben dan ook geen digibeet
Voor nu 17:50 doet de app het ook weer n de nu weergave

[ Voor 7% gewijzigd door Marc25579 op 04-11-2025 17:49 ]

Olie_B_Bommel schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 16:56:
[...]

In neem aan dy je de HomeWizard app in Homey bedoeld. Ja daar staan ze beide in en op actief.
Inmiddels is het ontladen wel omgeslagen naar de PiB met de meeste lading.
Volgens mij zit dat omslagpunt bij 19%. Dan pakt een ander het op. M.b.t. laagste SoC en dan toch beginnen te ontladen t.o.v. de hoogste SoC heb ik hier al een keer gelezen. Weet niet zeker of dit door @JeroenH ook was waargenomen. Persoonlijk kijk er eerlijk gezegd niet naar.

• Olie_B_Bommel
Devke schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:17:
[...]

Volgens mij zit dat omslagpunt bij 19%. Dan pakt een ander het op. M.b.t. laagste SoC en dan toch beginnen te ontladen t.o.v. de hoogste SoC heb ik hier al een keer gelezen. Weet niet zeker of dit door @JeroenH ook was waargenomen. Persoonlijk kijk er eerlijk gezegd niet naar.
Normaliter kijk ik er ook niet naar, maar zag het vanmiddag toevallig en ik vond het vreemd, dat het ontladen niet met de PiB met e hoogste SoC begint.

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:00
fredhuizinga schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 16:58:
Hier heeft tot nu toe alles wel gewerkt, alleen de info in de app klopt nog niet helemaal...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik wacht nog steeds rustig af, zolang het werkt "don't touch it"
Display had ik hier dus ook, gewoon ff usb kabel achter los en weer erin en ding geeft weer online aan.
Ik was het na een uurtje of 10 meer dan zat
Ter info.... melding netjes via de app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N1-rx0Dvnyd-NRB7_pQByN6Dx_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NtnjdmAMBYyjIRacjwlUONjo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Devke op 04-11-2025 18:25 ]

• Olie_B_Bommel
ivo1969 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 18:12:
[...]

Display had ik hier dus ook, gewoon ff usb kabel achter los en weer erin en ding geeft weer online aan.
Ik was het na een uurtje of 10 meer dan zat
Had ik ook, maar meerdere keren de usb kabel er af en aan hielp totaal niet.
Inmiddels is sinds ongeveer een uur het display weer helemaal goed en de SoC weegave van de PiB’s is ook weer te zien en klopt met de waarden in Homey.
De HomeWizard app echter doet het in de nu weergave nog steeds niet en ik kan ook niets aanpassen aan de PiB’s. Op de een of andere onverklaarbare manier staat de led weergave op 50% i.p.v. 10% in een van de PiB’s

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
Hier al sinds zondag problemen met de app. P1 offline etc. Alles werkte weer maar nu doe de 'nu' weergave niets meer, blijft draaien. Mss is dit ook ter voorbereiding op app V2.0

P1 is trouwens vorige week geupdate naar 6.0206 ook al heb ik (nog) geen pib.

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
Olie_B_Bommel schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 18:26:
[...]

Had ik ook, maar meerdere keren de usb kabel er af en aan hielp totaal niet.
Inmiddels is sinds ongeveer een uur het display weer helemaal goed en de SoC weegave van de PiB’s is ook weer te zien en klopt met de waarden in Homey.
De HomeWizard app echter doet het in de nu weergave nog steeds niet en ik kan ook niets aanpassen aan de PiB’s. Op de een of andere onverklaarbare manier staat de led weergave op 50% i.p.v. 10% in een van de PiB’s
Hier binnen de app alle waarden weer op nul en Lokale API is ook niet aan te zetten.
Ik blijf het wel heel apart vinden, zo werkt weer alles perfect en zo werkt het weer niet.

• Olie_B_Bommel
ivo1969 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 18:52:
[...]

Hier binnen de app alle waarden weer op nul en Lokale API is ook niet aan te zetten.
Ik blijf het wel heel apart vinden, zo werkt weer alles perfect en zo werkt het weer niet.
Ja, de app start nu helemaal niet meer op en de SoC weergave in het display is nu ook weer bevroren. Blijft op 7% staan, terwijl de SoC volgens de Homey 1% is.

• Wesseley
  • Registratie: Augustus 2025
  • Nu online
rabero1985 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 18:47:
Hier al sinds zondag problemen met de app. P1 offline etc. Alles werkte weer maar nu doe de 'nu' weergave niets meer, blijft draaien. Mss is dit ook ter voorbereiding op app V2.0
Veranderingen zijn altijd even wennen, maar als dit de V2.0 is dan wil ik 1.0 terug. :+
Pagina: 1 ... 227 228 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.