• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:38
TeCuMSeH schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:44:
Zo langzaamaan denk ik ook te gaan beginnen aan een dynamisch laden proef in combinatie met de batterijen. Dat alles via Home Assistant aangestuurd. De info zit echter best verstopt in dit best lange topic. Zijn er toevallig al medetweakers die de configuratie en het traject er naartoe bijgehouden hebben in bijvoorbeeld een github repository?

Ik heb nog wel heel even, vanwege een overstapbonus die pas eind november uitgekeerd zal worden wacht ik tot dan met de overstap.
https://github.com/Gielz1986/Dynamisch-HA
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/83595688
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/83596500

[ Voor 8% gewijzigd door rtunru op 24-10-2025 14:51 ]

• Ronald1245
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 26-01 21:29
johnvanderster schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 10:55:
[...]

Dat is toevallig, vanochtend bij 1 van mijn 3 accus (de eerst geleverde) dezelfde melding, 224 cycli.
Via de chat gemeld.
Zou de nieuwe software 1.0404 wat scherper zijn, er komen nu ineens meerdere meldingen? No problem, wordt vast opgelost, accu blijft doorwerken.

Update: woensdag omruil gepland
Dat is idd erg toevallig en ook omdat ik en anderen nu bij de eerst geleverde batterij deze fout krijgen en moeten omruilen.
Ik ben niet van het complot denken maar de nieuwe FW heeft misschien een onderliggend probleem aan het licht gebracht aangaande de eerst geleverde batterijen.
Ze worden allemaal omgeruild dus zijn we goed weggekomen of is het toch allemaal toeval 🤔
TeCuMSeH schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:44:
Zo langzaamaan denk ik ook te gaan beginnen aan een dynamisch laden proef in combinatie met de batterijen. Dat alles via Home Assistant aangestuurd. De info zit echter best verstopt in dit best lange topic. Zijn er toevallig al medetweakers die de configuratie en het traject er naartoe bijgehouden hebben in bijvoorbeeld een github repository?

Ik heb nog wel heel even, vanwege een overstapbonus die pas eind november uitgekeerd zal worden wacht ik tot dan met de overstap.
Linkjes zijn al gedeeld zie ik. Het is wel goed blijven kijken met tarieven. Vannacht hebben de batterijen geladen tegen een goede 14 ct. Komende nacht zijn de tarieven ook tot morgenmiddag ergens ook 14 ct. Dan heeft NOM totaal geen zin. Ik ben wat aan het experimenteren. Ontladen mag maar wel als het zinvol is. Anders liever netstroom.

Ik ben eens bij gaan houden wat er aan stroom de batterij in gaat en uitkomt maar dan op basis van de MID gecertificeerde kWh meter van HW. Ik laat dus alle sensoren van de PIB los. Ik wil proberen de PIB terug te verdienen. Ik zag een daling in de reeds gerealiseerd "winst". Wil e.a. wat gaan aanpassen. De RTE is hier wel een belangrijke factor in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JqyHjAsIwaVXWItZmSt7Niruwa4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VIY6IghwZplAWYnTpZLlvcmu.png?f=fotoalbum_large

De opbrengst is nu niet helemaal eerlijk te vergelijken. De PIB 's zitten vol.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7FxMAZ-5cp36tpNmIw78_Sb-hiA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nsFANecZnmlA6CvsTPOvg2RL.jpg?f=user_large

Merk X heeft hier wat minder last van. De RTE is beter. Ook hier een disclaimer.... deze mag altijd tegen hoge vermogens laden en ontladen. Tis nu nog te vroeg om te kijken of de aanpassingen gaan werken. Loopt allemaal pas. Moet nog een stukje code tegenaan. Ook bezig met wat andere projectjes. O.a. meer inzicht in verbruik stadswarmte, maar dat even terzijde.

[ Voor 4% gewijzigd door Devke op 24-10-2025 16:59 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-02 21:07
Op dit soort dagen zou opladen op basis dynamische tarieven fijn zijn.
Tijd voor een firmware update.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:37
MichielFRL schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 12:51:
Zoals je (in dit topic maar ook via mail) hebt kunnen lezen is een dergelijk firmware update onderweg en wordt voor einde dit jaar gereleased.

• rtunru
meesje schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 12:57:
[...]

Zoals je (in dit topic maar ook via mail) hebt kunnen lezen is een dergelijk firmware update onderweg en wordt voor einde dit jaar gereleased.
Uit TS:
Let op! De API van de batterij is op het moment van schrijven nog deels Read Only. Dit betekend dat je bijvoorbeeld niet direct alle opdrachten kunt geven. Mogelijk is om de batterij in stand-by te zetten, volledig op te laden op commando en NOM te draaien. Er zit meer in de pijplijn volgens HW maar daar is nu niets verder over bekend. Het volledig ontladen op commando richting het net zal niet mogelijk zijn / worden.

• meesje
rtunru schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 13:51:
[...]

Uit TS:
Let op! De API van de batterij is op het moment van schrijven nog deels Read Only. Dit betekend dat je bijvoorbeeld niet direct alle opdrachten kunt geven. Mogelijk is om de batterij in stand-by te zetten, volledig op te laden op commando en NOM te draaien. Er zit meer in de pijplijn volgens HW maar daar is nu niets verder over bekend. Het volledig ontladen op commando richting het net zal niet mogelijk zijn / worden.
Helaas worden topicstarts niet continu bijgewerkt. Luister (podcast) of kijk (youtube) maar naar hun laatste interview. Maar goed punt overigens, als je dit topic net begint te volgen, is deze info waarschijnlijk niet bekend.

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 25-10-2025 13:55 ]

meesje schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 13:54:
[...]

Helaas worden topicstarts niet continu bijgewerkt. Luister (podcast) of kijk (youtube) maar naar hun laatste interview. Maar goed punt overigens, als je dit topic net begint te volgen, is deze info waarschijnlijk niet bekend.
Als je me een beetje kent ..... weet je dat deze TS denk ik goed actueel is. 😊 Altijd goed om eerst een TS te lezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NwFnd87fnZ3DvMW86fivzmwzhN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GNbrYv3xdODXEZqRIlhWSLat.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Devke op 25-10-2025 14:28 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

.

[ Voor 99% gewijzigd door Devke op 25-10-2025 14:17 ]

MichielFRL schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 12:51:
Je kunt de batterij gewoon een zet geven hoor. Vanuit de app kan volledig opladen. Met HA bv het to_full commando.

• rtunru
meesje schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 13:54:
[...]

Wat ik uit hun youtube bijdrage begrepen heb zijn:
1.Ze zijn bezig met een algoritme om het opladen van de PIB beter te laten werken in het geval van dynamisch contract waarbij zon en dynamisch contract goed met elkaar zullen samenwerken.
2.Er werd niets gezegd over automatisch terug leveren aan het net indien de prijs daarvoor gunstig is.

[ Voor 4% gewijzigd door rtunru op 25-10-2025 14:27 ]

• meesje
Devke schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 14:16:
[...]

Als je me een beetje kent ..... weet je dat deze TS denk ik goed actueel is. 😊 Altijd goed om eerst een TS te lezen.

[Afbeelding]
Haha. Moet alleen niet mij quoten he. :) De ander kon het niet vinden.

• meesje
rtunru schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 14:21:
[...]

Wat ik uit hun youtube bijdrage begrepen heb zijn:
1.Ze zijn bezig met een algoritme om het opladen van de PIB beter te laten werken in het geval van dynamisch contract waarbij zon en dynamisch contract goed met elkaar zullen samenwerken.
2.Er werd niets gezegd over automatisch terug leveren aan het net indien de prijs daarvoor gunstig is.
De vraag ging ook over opladen hè.
meesje schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 14:46:
[...]

Haha. Moet alleen niet mij quoten he. :) De ander kon het niet vinden.
Daar heb ik ook al op gereageerd. Het laden op dynamisch kan pas een paar maanden (to_full of in de app handmatig laden)😜. Ook TS. Ding wordt niet voor niets bijgehouden. Soms moeten mensen even de moeite nemen daar beginnen te lezen (algemeen bedoeld).

[ Voor 4% gewijzigd door Devke op 25-10-2025 15:10 ]

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:00
Ook sinds gisteren een pib.
Enkele vraagjes.. dus gisteren een groot deel ontladen maar ook geladen.
Echter heb ik binnenkort dynamisch tarief.

Is het niet beter als bijvoorbeeld wasmachine overdag staat te draaien, opgoedkope uren dat de batterij dan niet meehelpt. Maar tijdens de dure uren in de avond mee helpt. Of is dat maar een marginale oplossing?

Van 40% naar 20% dan weer tot 50% en weer naar 0% om 17h.
Maar mss was het beter om tegen 70% de avond te beginnen.

Indien het aan te raden is kan dat met home assistant?
Van 10-17h handmatige modus en vanaf 17h > 0 op de meter.
frye schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 16:56:

Is het niet beter als bijvoorbeeld wasmachine overdag staat te draaien, opgoedkope uren dat de batterij dan niet meehelpt. Maar tijdens de dure uren in de avond mee helpt. Of is dat maar een marginale oplossing?

Met HA bouw je wat je wilt. Wel met de sturings mogelijkheden van de PIB in gedachte. De batterij kan naar to_full (volledig opladen los van je opwek), stand-by en zero (NOM). Je kan op de goedkoopste uren de PIB laden. De duurste uren NOM en daartussen in evt standby. De relatief duurdere uren terugleveren aan het net. Kijk eens in de TS. Daar staan al wat integraties door medetweakers bedacht.

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:11
frye schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 16:56:

Ze zijn bij HomeWizard achter de schermen ook bezig met nieuwe functionaliteit voor dynamische tarieven.
Als je nu nog een vast contract met terugleverkosten hebt, dan kan je daar ook gewoon op wachten.
In de tussentijd kan je de wasmachine en vaatwasser aanzetten als het zo zonnig is dat de PiB al vol zit of niet snel genoeg kan laden om de slimme meter op 0 te houden.

• ManS-H
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 17:08
Deze week een vreemde situatie, lijkt op ervaring van "smeerbartje". Vanaf 21 oktober tot 23 oktober laat de accu niets zien, oke er is weinig zon maar 1 rechte lijn en verder niets. Dus accu bij de P1 meter verwijderd, dit gaf geen resultaat. 24 oktober accu uitgezet en stekker verwijderd. Gister morgen accu weer aangezet, nu met een normale reactie. Wat ik vreemd vind is dat de accu steeds meld "Alles is ok" en de cycly blijven al 7 dagen op 109 staan. Mijn vraag, is dit een normale situatie of maak ik met onbewust bezorgd?

• rtunru
Dit lijkt me een goede video over LFP in combinatie met zonnepanelen:

YouTube: LiFePO4 Longevity Discussion! Why Charge to 100%?! For Solar??
ManS-H schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 10:46:
Deze week een vreemde situatie, lijkt op ervaring van "smeerbartje". Vanaf 21 oktober tot 23 oktober laat de accu niets zien, oke er is weinig zon maar 1 rechte lijn en verder niets. Dus accu bij de P1 meter verwijderd, dit gaf geen resultaat. 24 oktober accu uitgezet en stekker verwijderd. Gister morgen accu weer aangezet, nu met een normale reactie. Wat ik vreemd vind is dat de accu steeds meld "Alles is ok" en de cycly blijven al 7 dagen op 109 staan. Mijn vraag, is dit een normale situatie of maak ik met onbewust bezorgd?
Heb je gecontroleerd of er wel genoeg overschot was om de batterij ook maar iets te laten opladen? Voor het starten moet je uitgaan van een overschot(teruglevering aan het net) groter dan ca 100 Watt.
Pas als je antwoord daarop Ja is, dan is er reden om verder te zoeken naar een probleem en eventueel contact op te nemen met HW.

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-02 17:02
Vanochtend foutmelding E308 op mijn refurbished en eenmaal vervangen batterij. Volgens de homewizard site zou deze fout kunnen voorkomen bij firmware 1.0305 ik zit echter op 1.0307. Batterij een paar minuten uitgezet (zoals HW aangeeft om te doen bij firmware 1.0305) en weer aangezet. Batterij lijkt weer te werken. Uiteraard aangegeven bij HW via Wizi maar die loopt vast met de mededeling: "Welk van de onderstaande problemen ervaar je?" (En dan komt er niks meer en kan je ook niks meer vragen)
Enfin, we gaan zien hoe het de komende tijd gaat met deze batterij.

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
ManS-H schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 10:46:
Als de accu verder geen foutmelding geeft zou je kunnen proberen om via de app de batterij handmatig op te laden naar 100%. Gaat tie dan laden dan is er niks aan de hand en heb je waarschijnlijk geen overschot genoeg om te laden. Je kunt hem dan ook weer via de app weer naar "zero" zetten, of een keertje volladen.

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

• Bert1613
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 06-02 18:07
chippie777 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 11:41:
Vanochtend foutmelding E308 op mijn refurbished en eenmaal vervangen batterij. Volgens de homewizard site zou deze fout kunnen voorkomen bij firmware 1.0305 ik zit echter op 1.0307. Batterij een paar minuten uitgezet (zoals HW aangeeft om te doen bij firmware 1.0305) en weer aangezet. Batterij lijkt weer te werken. Uiteraard aangegeven bij HW via Wizi maar die loopt vast met de mededeling: "Welk van de onderstaande problemen ervaar je?" (En dan komt er niks meer en kan je ook niks meer vragen)
Hier vanochtend ook de E308, even op 100% laden gezet en direct terug naar NOM en alles werkte weer…. Hier ook software versie 1.0307

• heejijdaar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-02 17:48
Vandaag geprobeerd handmatig op te laden maar PiB gaat vrijwel direct terug naar nom, meerdere pogingen gedaan maar steeds weer naar nom, iemand dat wel eens bij de hand gehad ? Versie 1.03.07
Net wel kunnen schakelen naar 60% opladen vanaf 0%

[ Voor 15% gewijzigd door heejijdaar op 26-10-2025 15:32 ]

• rtunru
heejijdaar schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 15:22:
Vandaag geprobeerd handmatig op te laden maar PiB gaat vrijwel direct terug naar nom, meerdere pogingen gedaan maar steeds weer naar nom, iemand dat wel eens bij de hand gehad ? Versie 1.03.07
De PIB was niet vol neem ik aan?

• heejijdaar
rtunru schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 15:27:
[...]

De PIB was niet vol neem ik aan?
Nope, ook aangepast in de post

[ Voor 7% gewijzigd door heejijdaar op 26-10-2025 15:36 ]

• wdr
  • Registratie: Februari 2024
  • Niet online

wdr

heejijdaar schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 15:22:
Net wel kunnen schakelen naar 60% opladen vanaf 0%
Na het aanklikken van Handmatige oplaadmodus, is het dan niet zo dat je dan een scherm terug moet gaan (pijltje links boven) om de keuze te bevestigen?

• heejijdaar
wdr schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 16:20:
[...]

Na het aanklikken van Handmatige oplaadmodus, is het dan niet zo dat je dan een scherm terug moet gaan (pijltje links boven) om de keuze te bevestigen?
Klopt, ook steeds gedaan en in de app de melding zien verspringen van handmatig opladen naar Nom zonder enige actie van de PiB

• DG64
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 06-02 12:33
@chippie777 @Bert1613
Deze error had ik ook op 19 oktober met softwareversie 1.0307, dus de melding is niet helemaal correct.

Ik heb het opgelost met uit en minuutje of zo de stekker eruit en toen weer aan gezet en alles werkte weer.

Gemeld bij HW en antwoord was:
"Naar verwachting kan het probleem worden opgelost door de batterij een harde reset te geven. Dit doe je door de knop aan de zijkant van de batterij uit te schakelen, vervolgens 45 minuten te wachten, en daarna de batterij weer in te schakelen.
Laat ons graag weten of dit het probleem heeft verholpen!"

Aangegeven dat ik het al weer werkend had middels uit/aan. Daarna volgde nog de melding:
"Mocht de melding opnieuw verschijnen, neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder. Als je nog vragen hebt, horen we dat ook graag."

Donald

• meesje
Een mooie score.
https://fwd.nl/smarthome/...uisbatterijen-vergeleken/
Maar een goedkope optie zou ik het niet noemen. :)

[ Voor 21% gewijzigd door meesje op 26-10-2025 18:08 ]

meesje schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 18:07:
Een mooie score.
https://fwd.nl/smarthome/...uisbatterijen-vergeleken/
Maar een goedkope optie zou ik het niet noemen. :)
Voor de Marstek en Zendure hebben ze de oude modellen erbij gepakt... Beetje jammer.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-02 16:15

elsinga

=8-)

Hier exact hetzelfde. Kennelijk is deze bug in 1.0307 nog niet helemaal opgelost.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Ronald1245
Gelukkig is RSsolar over de brug gekomen met een beta software versie voor mijn boiler regeling, zeker in deze tijd met zon schaarste wil ik zoveel mogelijk mijn boiler opwarmen voordat de batterijen geladen worden.

Met de nieuwe software ziet het er naar uit dat mijn boiler altijd voorrang krijgt op de batterijen zodat ik gas bespaar wat veel meer oplevert dan de stroom die ik opsla in de batterijen, ik zie in de nu weergave dat de boiler precies alle zonnestroom wegpakt voordat de batterijen beginnen met laden dus helemaal top.

Ik ben een tevreden klant van RSsolar en kijk uit naar de nieuwe software release daar deze versie nog niet helemaal op orde is. Tevens zal de nieuwe software de batterijen ook zelf kunnen sturen naar standby of nom.

Ondertussen niets gehoord van vervoerder voor de batterij wissel, vandaag nog even afwachten en anders HW maar weer vragen.

[ Voor 14% gewijzigd door Ronald1245 op 27-10-2025 09:47 ]

• PVPaneel
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22:19
Update nummer 2, de vervanger van de vervangende PiB doet het wél sinds installatie afgelopen vrijdag (niets veranderd aan de setup).

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 02-02 13:38
ik had ook de "vastloper", het scherm scrollt dan niet verder. Ik heb via mijn telefoon ook Wizi geopend na inloggen en dan is dat wel te zien, na antwoord geven werkt hij in de browser ook weer
Nieuwe beta versie PIB:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fKV9cAizFU_PHftO06AIo-Tmg0U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8N882SvbJmAvWeZcAlk7G9DK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Devke op 27-10-2025 10:51 ]

De update van de batterijen naar de nieuwe firmware ging bij de ene batterij vlot. De andere kwam met wat extra meldingen o.a. "controller niet geïnstalleerd". Rustig de boel door laten lopen. Dit herstelde zich vanzelf. Heb het gemeld in de beta group. HW geeft aan dat ze dit gaan meenemen in het update proces maar dat dit geen invloed heeft op de PIB zelf. Veiligheidsrestricties waren ook gereset. Wrs doordat de P1 even weggeweest is in het hele plaatje. Let op, beta bevindingen dus.

[ Voor 15% gewijzigd door Devke op 27-10-2025 13:43 ]

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-02 19:22
Devke schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 13:40:
De update van de batterijen naar de nieuwe firmware ging bij de ene batterij vlot. De andere kwam met wat extra meldingen o.a. "controller niet geïnstalleerd". Rustig de boel door laten lopen. Dit herstelde zich vanzelf. Heb het gemeld in de beta group. HW geeft aan dat ze dit gaan meenemen in het update proces maar dat dit geen invloed heeft op de PIB zelf. Veiligheidsrestricties waren ook gereset. Wrs doordat de P1 even weggeweest is in het hele plaatje. Let op, beta bevindingen dus.
Hier 3 batterijen zonder enig issue geupdate, synchroniseren met het stroomnet en weer door. Mijn"hogere weerstand melding" van 1 van de batterijen is gelijk ook verdwenen.

3x Solaredge, 3x Homewizard Plug-in Batterij, 1x Marstek Venus E V2, 1x Marstek Venus E V3

• yustmenl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02 15:58
eovermeer schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 12:20:
Afgelopen week bericht gekregen van Athom (Homey Pro); de fix voor meerdere Plug-In Batterijen in de Energy Tab is vanochtend uitgekomen in iOS v9.6.3 _/-\o_

[Afbeelding]
Bedankt! ik zat er ook op te wachten

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 02-02 13:38
(RSH) schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 13:58:
[...]

Hier 3 batterijen zonder enig issue geupdate, synchroniseren met het stroomnet en weer door. Mijn"hogere weerstand melding" van 1 van de batterijen is gelijk ook verdwenen.
Hier idem. In het beta forum adviseerde Duco helpdesk te contacten mbt eerdere cel melding: reeds gedaan en als het goed is woensdag de omruil.

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:20
Ik had gisteren ook een melding van 1 van mijn 3 thuisbatterijen dat er bij 1 batterij een cel is met "signs of higher resistance causing a decreased efficiency". Batterij wordt as vrijdag omgeruild.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:00

fxs81

Julianadorp

Hier vanochtend de update gedraait op pib 1, pib 2 had hem al ontvangen, draait goed tot nu toe, geen meldingen of rare dingen gehad.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

• Ronald1245
Fijn Homewizzard heeft ordernummers door elkaar gehaald terwijl ik wel het juiste ordernummer heb opgegeven, nu staat transmission morgen op een verkeerd adres voor de omruiling.

Ik dacht dat de issues bij de helpdesk opgelost waren maar blijkbaar niet!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Cjpprx1ql7GFUoeIKDjVYl53kw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5UeADq2FQmv5Jo9qXTtKtdeC.png?f=fotoalbum_large
De batterijen werken al weer twee maanden zonder een probleem. Vandaag scheen de zon even en deze energie wordt voor de rest van de dag gebruikt
Alle updates zijn in die periode automatisch in de batterijen geladen
P1 6.0206 en batterijen 1.0405

[ Voor 9% gewijzigd door GL007 op 27-10-2025 21:13 ]

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek, power SolarEdge omvormer ,Airco als verwarming, IPad, Iphone

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:45
Ronald1245 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 19:41:
Fijn Homewizzard heeft ordernummers door elkaar gehaald terwijl ik wel het juiste ordernummer heb opgegeven, nu staat transmission morgen op een verkeerd adres voor de omruiling.

Ik dacht dat de issues bij de helpdesk opgelost waren maar blijkbaar niet!
Niet leuk natuurlijk maar, vergissen is menselijk en dit heeft verder niets te maken met de voorgaande problematiek.

77 kWh EV | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | 2x Technaxx 300W Solar | Drie HomeWizard PiBs | LG 3,5 kW Standaard Plus | 100 liter QH Boiler

• Ferdinand Oeinck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:51
Met dank aan @DoubleTweak, hier is mijn laad-/ontlaadplan voor morgen met alleen laden van zonne-energie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mKIefJ-ZaWcEmFw2gIw70k_s8M8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/brS8UH40FyV9fJ5ZzlJXPI39.png?f=fotoalbum_large
Ik kan ook kiezen voor laden op goedkoopste moment:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H1GB66WnPmyPOz5EHQkbCtRzKWw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KhsGqI0KV22YNpmSJygp7Sjv.png?f=fotoalbum_large

Uitleg:
De donker gele lijn geeft de elektriciteitsprijs (inc. belastingen) aan, de witte stippellijnen de SoC-percentages van de batterijen. Het grijze gebied geeft aan hoe de batterijontlading zal verlopen op basis van ons gemiddelde stroomverbruik gedurende 15 minuten (hier niet relevant).

In de rest van de grafiek met staafdiagrammen is groen de batterijontlading, oranje de van het net geïmporteerde stroom, blauw de zonne-energie, geel het verbruik, grijs de naar het net gexporteerde stroom en paars het laadvermogen van de batterij. De lichtblauwe lijn en het gevulde gebied geven de zonnevoorspellingsgegevens van Solcast weer.

Dan de lijn met groene, wiite en rode stippen. De lijn geeft de voorspelde Soc aan. Groene stippen staat voor zero mode, witte stippen voor standby en rode stippen voor de to_full mode.

[ Voor 34% gewijzigd door Ferdinand Oeinck op 27-10-2025 22:51 ]

https://solar.bigroses.net

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:57
Ferdinand Oeinck schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 21:34:
Met dank aan @DoubleTweak, hier is mijn laad-/ontlaadplan voor morgen met alleen laden van zonne-energie:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat zie ik hier exact, voor iemand die de grafiek niet kent kan het echt alles zijn.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

• Ferdinand Oeinck
gielz schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 21:59:
[...]

Wat zie ik hier exact, voor iemand die de grafiek niet kent kan het echt alles zijn.
Uiteg staat nu onder de plaatjes...

• testmanager
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:09
Ferdinand Oeinck schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 21:34:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Uitleg:
De donker gele lijn geeft de elektriciteitsprijs (inc. belastingen) aan, de witte stippellijnen de SoC-percentages van de batterijen. Het grijze gebied geeft aan hoe de batterijontlading zal verlopen op basis van ons gemiddelde stroomverbruik gedurende 15 minuten (hier niet relevant).

In de rest van de grafiek met staafdiagrammen is groen de batterijontlading, oranje de van het net geïmporteerde stroom, blauw de zonne-energie, geel het verbruik, grijs de naar het net gexporteerde stroom en paars het laadvermogen van de batterij. De lichtblauwe lijn en het gevulde gebied geven de zonnevoorspellingsgegevens van Solcast weer.

Dan de lijn met groene, wiite en rode stippen. De lijn geeft de voorspelde Soc aan. Groene stippen staat voor zero mode, witte stippen voor standby en rode stippen voor de to_full mode.
En dat script draai je in…. HA ?

• Ferdinand Oeinck
testmanager schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 23:49:
[...]

En dat script draai je in…. HA ?
Nee, mijn eigen app: https://solar.bigroses.net
De code die het laad schema maakt draait als rest-api. Die wil ik op verzoek wel openbaar maken tzt...

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:28
Ferdinand Oeinck schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 01:59:
[...]

Nee, mijn eigen app: https://solar.bigroses.net
De code die het laad schema maakt draait als rest-api. Die wil ik op verzoek wel openbaar maken tzt...
Dat ziet er netjes uit.
(Je bent een KwH vergeten aan te passen naar kWh. "KwH meter Cloud enabled". ;)

• Ral23087
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:24
Voorbereiding voor de energie app V2.0.
Wat is de verandering of heb ik wat gemist.
Ral23087 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 11:21:
Voorbereiding voor de energie app V2.0.
Wat is de verandering of heb ik wat gemist.
Niks gemist. Ook niets bekend hier.

• Ral23087
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:24
Ik las dit bij de Energie app update.
Ral23087 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 11:40:
Ik las dit bij de Energie app update.
Klopt. Dit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IT7M51yvHigxd-2NNIY-uZu1RsE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PcNkt7SHxyHUwN5jmsCfZ5zD.jpg?f=fotoalbum_large

• WVL21
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-10-2025
Wie heeft er nog meer meer problemen met de bereikbaarheid van Homewizard? Ik heb 2 oktober j.l. een bestelling geplaatst voor een thuisbatterij. Via de chatbot krijg ik een antwoord dat blijkbaar verstuurd wordt naar een mailadres wat al 2 jaar niet meer in gebruik is. Dit aanpassen in je account gaat ook niet. Telefonisch ook niet bereikbaar.

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 06-02 18:50
WVL21 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 12:41:
Wie heeft er nog meer meer problemen met de bereikbaarheid van Homewizard? Ik heb 2 oktober j.l. een bestelling geplaatst voor een thuisbatterij. Via de chatbot krijg ik een antwoord dat blijkbaar verstuurd wordt naar een mailadres wat al 2 jaar niet meer in gebruik is. Dit aanpassen in je account gaat ook niet. Telefonisch ook niet bereikbaar.
Klacht naar het acm doen.
Bedrijven zijn verplicht telefonisch bereikbaar te zijn.

20kWh eigenbouw accu's met 2 powerstreams.

Wie heeft er nog meer meer problemen met de bereikbaarheid van Homewizard?
Dat heb ik al vanaf dag 1. En ik ben niet de enige.

Maar goed, na alle bezorgperikelen heb ik geen contact met HWc meer nodig gehad, dus tsja. Maar het is gewoon geen fijn idee dat eenvoudig contact niet mogelijk is als er wat zou zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door JeroenH op 29-10-2025 14:32 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• wdr
  • Registratie: Februari 2024
  • Niet online

wdr

Via de chatbot (wizzi) aangeven dat je contact wilt met een mens, dat werkte een tijdje terug prima..

• TFX77
wdr schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 16:07:
[...]

Via de chatbot (wizzi) aangeven dat je contact wilt met een mens, dat werkte een tijdje terug prima..
Meerdere keren gedaan en nooit problemen gehad. Een onrealistische verwachting is natuurlijk buiten kantoortijden dit te verwachten, dat werkt dan ook niet.

77 kWh EV | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | 2x Technaxx 300W Solar | Drie HomeWizard PiBs | LG 3,5 kW Standaard Plus | 100 liter QH Boiler

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DFyqE2Zt_Ms4L8iPhviufsFmEYI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/S3XaArMK55vHgjdPRwPcWlTp.png?f=fotoalbum_large
Gisteren toch nog zonne energie gehad en de batterijen iets geladen voor 25%

[ Voor 193% gewijzigd door GL007 op 30-10-2025 10:51 ]

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek, power SolarEdge omvormer ,Airco als verwarming, IPad, Iphone

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:43

paQ

Rbb-lwdn schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:56:
[...]

Klacht naar het acm doen.
Bedrijven zijn verplicht telefonisch bereikbaar te zijn.
Is @HomeWizard_NL al vaker op gewezen in dit topic, maar ze reageren er gewoon niet op.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 15:28
Met een beetje zoeken kom je wel achter een telefoon nummer +31 71******4 Hint: een store van een bekend merk. Misschien zijn ze nu niet blij

[ Voor 12% gewijzigd door winwiz op 30-10-2025 09:43 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-02 16:36

Aardedraadje

Met kabelschoen

winwiz schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 09:42:
Met een beetje zoeken kom je wel achter een telefoon nummer +31 71******4 Hint: een store van een bekend merk. Misschien zijn ze nu niet blij
Dat nummer is al eerder gedeeld en geprobeerd door (ik dacht) @JeroenH. Voicemail/geen gehoor.

• Ronald1245
TFX77 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 21:21:
[...]

Niet leuk natuurlijk maar, vergissen is menselijk en dit heeft verder niets te maken met de voorgaande problematiek.
Door zelf actie te ondernemen (briefje op deur ander adres geplakt) heb ik geregeld dat de bezorger op het juiste adres stond met de nieuwe accu en heb ik mijn eerst geleverde omgeruild.

2 dagen na bezorging pas een reactie gekregen van HW “We zien dat de accu reeds bezorgd is”

Wat blijkt nu, HW gebruikt altijd het adres wat je hebt gebruikt op een laatste order dus daar ontstaat het probleem als je eens wat voor een ander besteld via jou account.

Ik vindt deze redenering heel vreemd, waarom gebruikt HW het adres van je laatste order ipv het adres van je eigen account?
Ik zou zeggen gebruik altijd het adres wat in je account vermeld staat, als dit wijzigt is dat toch iets wat jezelf toch veranderd.

Afijn de nieuwe accu is er met 1 cycli op de teller, eens kijken of deze wel een heel jaartje kan volhouden voordat hij weer geruild moet worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Ronald1245 op 30-10-2025 13:57 ]

• TFX77
Ronald1245 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 13:54:
[...]

Door zelf actie te ondernemen (briefje op deur ander adres geplakt) heb ik geregeld dat de bezorger op het juiste adres stond met de nieuwe accu en heb ik mijn eerst geleverde omgeruild.

2 dagen na bezorging pas een reactie gekregen van HW “We zien dat de accu reeds bezorgd is”

Wat blijkt nu, HW gebruikt altijd het adres wat je hebt gebruikt op een laatste order dus daar ontstaat het probleem als je eens wat voor een ander besteld via jou account.

Ik vindt deze redenering heel vreemd, waarom gebruikt HW het adres van je laatste order ipv het adres van je eigen account?
Ik zou zeggen gebruik altijd het adres wat in je account vermeld staat, als dit wijzigt is dat toch iets wat jezelf toch veranderd.

Afijn de nieuwe accu is er met 1 cycli op de teller, eens kijken of deze een jaartje kan volhouden.
Dat is zeker heel vreemd. Stel ik bestel een keer iets voor mijn moeder, op haar adres, dan komt mijn volgende bestelling bij haar aan. Dubieus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IcKFguTubfPN3XmN7ffpJ-jA4r0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rYPiBQtcLX6sIfK3MKkinlul.png?f=fotoalbum_large

Edit : Automatisch vertaling liep niet heel erg lekker. Post aangepast. TS ook aangepast.
@DCSBL en @TFX77

[ Voor 44% gewijzigd door Devke op 30-10-2025 20:19 ]

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06:25

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

• TFX77
Lijkt wel een stardate op deze manier... haha. :)

• Marc25579
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-02 15:13
Off topic:

Vandaag brief van Enexis: we gaan je meter vervangen die op 2G-netwerk werkt.
Dit voor de mensen die in de regio zuid-limburg wonen zodat ze de 206,69 die Enexis normaal rekent kunnen besparen, als ze plannen hadden om zelf een nieuwe meter aan te vragen.
Hier dan ook in plaats van elke 10s, elke sec. data.
Het zal mij benieuwen hoe goed of slecht mijn NOM dan wordt.
Aardedraadje schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 10:23:
[...]

Dat nummer is al eerder gedeeld en geprobeerd door (ik dacht) @JeroenH. Voicemail/geen gehoor.
BKK in "Het HomeWizard Plug-In Battery topic deel 2"

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Aangepast. Automatische vertaling liep niet heel lekker zo te zien. :+

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-02 16:36

Aardedraadje

Met kabelschoen

Aardedraadje schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 20:27:
[...]

m'n geheugen heeft me in de steek gelaten. Excuses :)
No problem, ik wist zelf ook niet meer hoe dat gelopen was. Ik was wel nieuwsgierig of het hetzelfde nummer was, en dat lijkt zo te zijn.

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Software update 1.0405 hier net handmatig gedaan.
Ging lekker rap deze keer, binnen 90 seconden ging de PiB weer door met laden.

Ik krijg hem hier de afgelopen maand eigenlijk niet meer helemaal vol: 67% was het hoogste, maar meestal een stuk lager.
Ik zie ook in mijn data dat deze oktober qua opwek zonnepanelen by far de slechtste in jaren is.
Maar ik zie tegelijkertijd ook dat mijn direct verbruik ruim een derde hoger ligt dan alle voorgaande maanden oktober.
Accuutje kachelt dus lekker door in z'n hoekje...
Hengelo geeft aan de burgers in bepaalde wijken om gratis een P1 van Homewizard aan te vragen.
Leuke actie

• Henk Puister
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik heb ook de E308. Daarna de batterij gereset. En een paar minuten alle lampjes uit. Batterij uitgezet, en stekker eruitgehaald, en een uurtje later weer aangezet. Maar de lampjes blijven uit. Nu wachten op een HW-medewerker.

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 14:35
Henk Puister schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:40:
Ik heb ook de E308. Daarna de batterij gereset. En een paar minuten alle lampjes uit. Batterij uitgezet, en stekker eruitgehaald, en een uurtje later weer aangezet. Maar de lampjes blijven uit. Nu wachten op een HW-medewerker.
verwijder de batterij uit je app. daarna opnieuw pairen en toevoegen. (data blijft behouden)
dit werkte al 3x bij mijn E308..... :X

• ManS-H
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 17:08
GL007 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:37:
Hengelo geeft aan de burgers in bepaalde wijken om gratis een P1 van Homewizard aan te vragen.
Leuke actie
Waar heb je dat gevonden? Eventueel graag de url. :)
ManS-H schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 12:07:
[...]

Waar heb je dat gevonden? Eventueel graag de url. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Ia3gnlAb6-jvrhzNYNLjjjX7h0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uaF4nTpCEoSG1axBHvuhsDbx.jpg?f=fotoalbum_large
Post in de bus

[ Voor 24% gewijzigd door GL007 op 31-10-2025 13:39 ]

• LongTimeAgo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:35
"Met installatie", sjonge, mag wat kosten.
OZB gaat waarschijnlijk wel weer omhoog.

Kijk, een mooie kortingscode zodat je zo'n meter (zonder installatie) voor 5 euro in huis kan hebben, lijkt mij dan toch een beter systeem?
Goed, dit gaat wel wat off-topic.

Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |

LongTimeAgo schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 13:01:
[...]

Kijk, een mooie kortingscode zodat je zo'n meter (zonder installatie) voor 5 euro in huis kan hebben, lijkt mij dan toch een beter systeem?
Nou in een wijk met veel grijs (ook mijzelf) kan het voor velen handig zijn dat men wordt geholpen. Ik geeft hier al aan diverse mensen een stuk ondersteuning en advies.

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-02 17:09
Leuk, maar de P1 meter an sich heeft weinig met de PIB te maken. Lijkt me eerder een goede voor het algemene HW topic: HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter
HikariMisako schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 13:27:
Leuk, maar de P1 meter an sich heeft weinig met de PIB te maken. Lijkt me eerder een goede voor het algemene HW topic: HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter
Klop maar ik weet dat een aantal mensen die op dit forum zitten uit Hengelo komen.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:35
Zou je niet even je adres weghalen?

[ Voor 53% gewijzigd door asing op 31-10-2025 21:41 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• asing
LongTimeAgo schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 13:01:
[...]

Dat werkt anders. Je krijgt een adviseur over de vloer. Die adviseur heeft meteen een mooie open deur om op dat moment ook reclame te maken voor iets anders. Remember : if it's free, you are the product.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• LongTimeAgo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:35
asing schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 13:35:
[...]

Dat werkt anders. Je krijgt een adviseur over de vloer. Die adviseur heeft meteen een mooie open deur om op dat moment ook reclame te maken voor iets anders. Remember : if it's free, you are the product.
Opzich is dat dan weer niet heel erg. Pibje hier, pibje daar, ja dat verkoopt dan wel veel dit jaar. :P
Adviseur kan dan ook meteen per huis-situatie zien of de Homewizard pib ergens goed kan staan. Wat ook weer veel onnodige RMA kan voorkomen.

Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |

HikariMisako schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 13:27:
De P1 heeft alles te maken met de PIB. Zonder P1 doet je PIB het niet. Dus heel offtopic is het imo niet.

@asing dan ook even je reply aanpassen anders is het adres nog steeds zichtbaar 😊

[ Voor 9% gewijzigd door Devke op 31-10-2025 14:45 ]

• SpeedingWilly
Hier even een positief bericht na een probleem met 1 van mijn 3 thuisbatterijen:

Vorige week zondag kreeg ik een melding in de app dat 1 van mijn batterijen een probleem had: "One of the battery cells is showing signs of higher resistance causing a decreased efficiency".

In het weekend het probleem al gemeld via Wizzi en maandag via mail contact gehad met een medewerker van HomeWizard. Ze hebben remote e.e.a. gecheckt en gaven aan dat de batterij omgewisseld moest worden. Daarna was de foutmelding verdwenen (reset vanuit HomeWizard?).

Nu vrijdag middag heb ik de nieuwe batterij ontvangen en de oude ingeleverd. Het probleem is dus opgelost binnen 5 werkdagen. De nieuwe batterij is overigens gloednieuw. De ingewisselde batterij had ongeveer 145 cycles).

Alles draait weer zonder problemen nu.

De chaufeur van Transmission gaf trouwens aan dat omwisselen regelmatig plaatsvind :X .

• meesje
Devke schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 14:42:
[...]

De P1 heeft alles te maken met de PIB. Zonder P1 doet je PIB het niet. Dus heel offtopic is het imo niet.

@asing dan ook even je reply aanpassen anders is het adres nog steeds zichtbaar 😊
Nee, niet heel off-topic. Maar zelf vind ik een bericht over alleen de P1 meter meer in het andere topic thuis horen. In het bericht wordt geen enkele relatie gelegd met de batterij.
meesje schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:11:
[...]

Nee, niet heel off-topic. Maar zelf vind ik een bericht over alleen de P1 meter meer in het andere topic thuis horen. In het bericht wordt geen enkele relatie gelegd met de batterij.
Fair punt.

Ik heb het idee dat dit lijkt op een koppel verkoop.

• BelgianStar
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 06-02 12:03
SpeedingWilly schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:03:
Hier even een positief bericht na een probleem met 1 van mijn 3 thuisbatterijen:

Vorige week zondag kreeg ik een melding in de app dat 1 van mijn batterijen een probleem had: "One of the battery cells is showing signs of higher resistance causing a decreased efficiency".

In het weekend het probleem al gemeld via Wizzi en maandag via mail contact gehad met een medewerker van HomeWizard. Ze hebben remote e.e.a. gecheckt en gaven aan dat de batterij omgewisseld moest worden. Daarna was de foutmelding verdwenen (reset vanuit HomeWizard?).

Nu vrijdag middag heb ik de nieuwe batterij ontvangen en de oude ingeleverd. Het probleem is dus opgelost binnen 5 werkdagen. De nieuwe batterij is overigens gloednieuw. De ingewisselde batterij had ongeveer 145 cycles).

De chaufeur van Transmission gaf trouwens aan dat omwisselen regelmatig plaatsvind :X .
Ik vraag me wel hoe langer hoe meer iets af. We hebben dus x aantal jaar free swap op de PIB's, daarna is het x aantal euro.
Er zijn mensen die die E308 met higher resistance nu krijgen na een bepaald aantal cycles en nu worden ze nog omgeruild weliswaar, maar wat als er in de toekomst ook nog zulke dingen zullen voorkomen en je moet enkele betalende swaps doen?
Momenteel is iedereen nog lovend over de PIB maar ik denk als het product na de "free swap" periode nog steeds zulke rare bokkesprongen maakt dat er moet omgeruild worden dat het plots zéér naar kan uitdraaien voor Homewizard..
Zoals het al enkele keren hier is aangehaald zijn ze een pakje duurder €/kW gezien dan de concurrentie dus wensen wij uiteraard een product die qua kwaliteit het prijsverschil ook weerspiegelt. Hetzij het product zelf of dan een coulante regeling voor de wissel van het product.
Je betaald tenslotte geen 1400€ voor iets die zijn "geschatte levensduur" bijvoorbeeld niet kan halen, of zie ik dit verkeerd? :X

• SpeedingWilly
BelgianStar schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:22:
[...]

Ik vraag me wel hoe langer hoe meer iets af. We hebben dus x aantal jaar free swap op de PIB's, daarna is het x aantal euro.
Er zijn mensen die die E308 met higher resistance nu krijgen na een bepaald aantal cycles en nu worden ze nog omgeruild weliswaar, maar wat als er in de toekomst ook nog zulke dingen zullen voorkomen en je moet enkele betalende swaps doen?
Momenteel is iedereen nog lovend over de PIB maar ik denk als het product na de "free swap" periode nog steeds zulke rare bokkesprongen maakt dat er moet omgeruild worden dat het plots zéér naar kan uitdraaien voor Homewizard..
Zoals het al enkele keren hier is aangehaald zijn ze een pakje duurder €/kW gezien dan de concurrentie dus wensen wij uiteraard een product die qua kwaliteit het prijsverschil ook weerspiegelt. Hetzij het product zelf of dan een coulante regeling voor de wissel van het product.
Je betaald tenslotte geen 1400€ voor iets die zijn "geschatte levensduur" bijvoorbeeld niet kan halen, of zie ik dit verkeerd? :X
Ik heb in het verleden met deze batterij (en een andere) E308 ook gehad. Maar het beschreven probleem met de afwijkende cell komt zonder error code. Dus ik denk niet dat E308 hier iets mee te maken heeft?

GL007 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:33:
[...]

Ik heb het idee dat dit lijkt op een koppel verkoop.
Dan zou je mensen moeten verpichten ook bv de batterij te kopen. In het advies kan het meegenomen worden natuurlijk maar ik ga ervanuit dat het de klant vrij staat.

• Henk Puister
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
carpcatcher schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:28:
[...]

verwijder de batterij uit je app. daarna opnieuw pairen en toevoegen. (data blijft behouden)
dit werkte al 3x bij mijn E308..... :X
Oplossing iets simpelder, via mail van HW: "Zet de batterij aan, houd de aanraak knop minstens 5 seconden ingedrukt. De batterij wordt voorzien van een reset. De ledstrip zal vervolgens wit knipperen.
Het is belangrijk minstens 5 seconde de knop in te drukken, indien je dit korter doet zal dit niet de oplossing bieden. We adviseren daarom een timer erbij te houden zodat je zeker weet dat je de 5 seconde vol maakt."

Vind dat die laatste zin wel leuk :D

Daarna even opnieuw koppelen (niets uit app verwijderd), en alles werkt weer, geen E308 meer.

• asing
Devke schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 14:42:
[...]

Check, done!

• testmanager
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:09
SpeedingWilly schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:03:

Wat betreft die laatste zin: als het onregelmatig zou plaatsvinden zou de logstiek van HW niet kloppen.
Anders gezegd: wat is je punt met ‘regelmatig” Of in ieder geval je punt om dat hier zo te delen?
(Zonder nuance klinkt het of als stemmingmakerij, of …?)
Henk Puister schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 21:15:
We adviseren daarom een timer erbij te houden zodat je zeker weet dat je de 5 seconde vol maakt."

Vind dat die laatste zin wel leuk :D
Is ook altijd mijn standaardadvies als ik mensen over de telefoon iets moet laten doen wat echt X seconden volgehouden moet worden. Mensen, vooral mensen die een probleem hebben wat ze opgelost willen hebben, zijn ongeduldig en verliezen het besef van tijd.

Of ik time het zelf als ik iemand live aan de telefoon heb.

• SpeedingWilly
testmanager schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:38:
[...]

Wat betreft die laatste zin: als het onregelmatig zou plaatsvinden zou de logstiek van HW niet kloppen.
Anders gezegd: wat is je punt met ‘regelmatig” Of in ieder geval je punt om dat hier zo te delen?
(Zonder nuance klinkt het of als stemmingmakerij, of …?)
Ik geef een compliment over HomeWizard met de opmerking dat er wel veel omwisselingen plaatsvinden (en dus dat de batterij niet echt zonder problemen is)! 8)7 Wat is hier nu mis mee? Geen stemmingmakerij!

Pagina: 1 ... 226 ... 248 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.
Voor de andere HomeWizard producten kan je terecht in: HomeWizard algemeen (Energy, watermeter en meer) #2