Acties:
  • +1 Henk 'm!
rtunru schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:54:
Spread voor morgen is 99,9 %.
Slechte dag voor dynamisch contract.
Morgen dus niet goedkoop PIB laden :(
Hier zal hij niet boven de ingestelde grens komen, en mijn HA automation zal hem de hele dag op standby houden. Hebben ze ook eens een dagje vrij.

Ik hoop dat wel dat we weer wat deining krijgen in de prijsgrafiek, daar kan de PiB ten minste wat mee :)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 20:15
Jaja de wonderen zijn de wereld nog niet uit 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01:20

fxs81

Julianadorp

Heeft ook lang genoeg geduurt dacht ik, mooi voor al onze Belgische vrienden hier.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:56

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

JeroenH schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:15:
[...]

Tsja, als een stevige warmtepomp hebt gaat dat idee alweer het raam uit.

Mijn punt is dat er heel veel variabelen zijn, en dat betekent niet dat het onmogelijk is maar dat het gewoon niet zo makkelijk (en dus niet goedkoop) degelijk te bouwen en vooral te beheren is.
De X is juist wat je instelt. En dat kan voor iedereen anders zijn. Maar omdat het misschien niet voor jouw situatie niet werkt moeten ze het maar niet doen dan? 8)7

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miesjh schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 09:09:
De X is juist wat je instelt. En dat kan voor iedereen anders zijn. Maar omdat het misschien niet voor jouw situatie niet werkt moeten ze het maar niet doen dan? 8)7
Bijzonder dat je dat uit mijn verhaal haalt. Ik denk dat het voor veel mensen een zeer nuttige functie is, ik heb niet voor niets allerlei automatiserinkjes in HA gebouwd die de modus van mijn PiB wijzigen om hem zo slim mogelijk in te zetten.

Mijn punt is dat dit niet makkelijk betrouwbaar te maken en te beheren valt, althans niet zonder er maandelijks geld voor te vragen, en dat dat de voornaamste reden zal zijn dat deze functie er niet (nog) niet is.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:57
Spread is laag, maar PIB laadt zich hier nu met zonnestroom.
Wel heel weinig, 150 Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob987
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:13
Ik gebruik EVCC software om mijn auto te laden, in HA kun je EVCC uitlezen en zodra deze begint met laden van de auto, schakelt HA de PIB op pauze, en weer terug naar NOM als het laden stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@rob987 Als je evcc gebruikt kun je de PiB daar ook in integreren. Je kan hem daarmee automatisch stand-by zetten bij snelladen (volgens planner of handmatige overrule) en in de PV-modus kun je aangeven waar het overschot eerst heen moet gaan: de PiB of de auto.

Ik heb hier beschreven hoe je de PiB integreert in evcc: JanHenk in "Evcc slim laden met de zon en dynamische tarieven"

Ik zit nog te kijken of ik een template kan maken voor evcc zodat dit makkelijker te doen is (net als in HA), maar ik ben geen developer... :)

skoda enyaq 80 vw id.7 tourer pro s | holtkamper aero | fiscalist & techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:12
Geen idee? Gezien de Homewizard batterijen een HomeWizard P1 Meter vereisten en het dus geen directe communicatie is met de P1? Misschien zie ik het iets te somber :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
DoubleDot schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 16:34:
[...]

Geen idee? Gezien de Homewizard batterijen een HomeWizard P1 Meter vereisten en het dus geen directe communicatie is met de P1? Misschien zie ik het iets te somber :*)
De P1 Meter klik je in de P1-poort van je slimme meter en ziet het stroomverbruik, terug levering en gas van jouw woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:12
rtunru schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 19:10:
[...]

De P1 Meter klik je in de P1-poort van je slimme meter en ziet het stroomverbruik, terug levering en gas van jouw woning.
Ja dat weet ik (en heb ik). Maar dat is geen slimme batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DoubleDot schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 19:42:
[...]

Ja dat weet ik (en heb ik). Maar dat is geen slimme batterij.
Je hebt gelijk de intelligentie zit in de software van P1 en voor de instellingen de app.
De batterijen krijgen hun setpoint van P1 dongel.

[ Voor 8% gewijzigd door GL007 op 16-10-2025 20:31 ]

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
GL007 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 19:46:
[...]

Je hebt gelijk de intelligentie zit in de software van P1 en voor de instellingen de app.
De batterijen krijgen hun setpoint van P 1.
Hier is P1=P1 meter dongel en niet de P1 poort van jouw slimme meter.
Jouw slimme meter heeft P1 en P3 poorten.

[ Voor 7% gewijzigd door rtunru op 16-10-2025 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rtunru schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 19:54:
[...]

Hier is P1=P1 meter dongel en niet de P1 poort van jouw slimme meter.
Jouw slimme meter heeft P1 en P3 poorten.
Correct

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Pagina: 1 ... 223 224 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.