Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yustmenl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 10:46
arcticbreeze schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:08:
Vraagje

Kun je met deze batterij van HW ook zelf bepalen wanneer deze weer terug gaat leveren?
Voorbeeld laden tussen 10.00 - 18.00 uur en ontladen tussen 23.00- 06.00 uur?
nee, voor het laden is er wel een manuele optie maar niet voor het ontladen.
Ontladen is aleen op basis van vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrenkema
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 22:27
Ik krijg net 2 binnen.
De eerste gaat ok en lijkt te laden.
De tweede niet, melding dat er water in de behuizing zit en sluit af en is niet meer tot leven te brengen.
Zal nu support contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:51
HomeWizard_NL schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:42:
Hallo!

Zojuist is iedereen uit de november batch een mail gestuurd voor levering. Mocht je geen mail hebben gezien, check dan even je spam :+
Goed om te lezen. Zijn jullie al druk bezig met de maart batch voorbereiden of mag het team nu even een weekje bijkomen van inpak-RSI?

Geen druk hoor, maar als het zeker niet deze week wordt, dan laat ik de spam map even voor wat die is en check ik de mail en dit topic ook wat minder vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:57
netappie schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:13:
[...]

Goed om te lezen. Zijn jullie al druk bezig met de maart batch voorbereiden of mag het team nu even een weekje bijkomen van inpak-RSI?

Geen druk hoor, maar als het zeker niet deze week wordt, dan laat ik de spam map even voor wat die is en check ik de mail en dit topic ook wat minder vaak.
Ik zit in de maart-batch (25/06 14:38 besteld) en hij zou morgen op de stoep moeten staan, dus ik zou lekker je mailbox in de gaten houden :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:20
netappie schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:13:
[...]

Een deel van de maart-batch heeft vandaag de betaalmail ontvangen. Maart is een grote batch, dus we verwerken alles stap voor stap. Sta je bijna op de lijst (zeg maar binnen twee weken)? Dan krijg je een mailtje dat je betaallink eraan komt. Heb je nog niks gehoord? Dan duurt het nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrenkema schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:11:
Ik krijg net 2 binnen.
De eerste gaat ok en lijkt te laden.
De tweede niet, melding dat er water in de behuizing zit en sluit af en is niet meer tot leven te brengen.
Zal nu support contacten.
Contacten is goed maar als deze vanuit een koude vrachtwagen in een warm huis geplaatst is heb je misschien een condensatie probleem.
Mogelijk dat na een dagje wachten dit probleem zich van zelf oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yustmenl
HomeWizard_NL schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:19:
[...]

Een deel van de maart-batch heeft vandaag de betaalmail ontvangen. Maart is een grote batch, dus we verwerken alles stap voor stap. Sta je bijna op de lijst (zeg maar binnen twee weken)? Dan krijg je een mailtje dat je betaallink eraan komt. Heb je nog niks gehoord? Dan duurt het nog even.
zijn deze mailtjes er al uit of moeten die nog komen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
yustmenl schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:23:
[...]

zijn deze mailtjes er al uit of moeten die nog komen?
Ja die zijn eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
asing schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:10:
[...]

Niet direct. Althans nog niet. De nette oplossing is om het MAC adres op je wifi te blokkeren voor de periode waarin je niet wilt leveren. HomeAssistant met Unifi hardware kan dat. :)
Ik heb hier ook eens gekeken. V12 modem van KPN biedt die mogelijkheden niet volgens mij. Dan zal ik er een netwerkje bij moeten bouwen. Toch maar wachten op HW? ;-P

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 17:40
hanev001 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:19:
[...]

Contacten is goed maar als deze vanuit een koude vrachtwagen in een warm huis geplaatst is heb je misschien een condensatie probleem.
Mogelijk dat na een dagje wachten dit probleem zich van zelf oplost.
Die van mij gaf aan dat de cellen waren bevroren, hebben vanaf vrijdag avond waarschijnlijk in een onverwarmde loods gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yustmenl
dan moet ik helaas nog even wachten :'( enig idee tot waneer de batch loopt die er nu uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arcticbreeze schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:25:
[...]

Die van mij gaf aan dat de cellen waren bevroren, hebben vanaf vrijdag avond waarschijnlijk in een onverwarmde loods gestaan.
Hemel. De berichtgeving over het transport bedrijf wordt met de dag slechter. Je zou toch verwachten dat ze voorzieningen hebben voor kwetsbare vracht
Misschien moet HW toch eens naar een andere vervoerder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leanderr
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16-09 16:14
Is dat het mailjte; Ben jij al klaar om jouw Plug-In Battery uit te pakken?

Want deze heb ik gehad en ik kan niet wachten.

Mini Cooper SE 2022 - Voldt grannycharger - 19 zonnepanelen - 2x HW PIB - huis verwarmen met airco (Daikin/MHI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hanev001 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:31:
[...]

Hemel. De berichtgeving over het transport bedrijf wordt met de dag slechter. Je zou toch verwachten dat ze voorzieningen hebben voor kwetsbare vracht
Misschien moet HW toch eens naar een andere vervoerder zoeken.
Ik heb nog geen mail dat ik binnen twee weken wat kan verwachten. Vanaf vrijdag schijnt het 17 graden te worden. Is dat probleem ook weer opgelost. <+:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gizz187 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:38:
Sinds ik vanmorgen de HW-batterij thuis had ontvangen en aangesloten, werkt mijn PV-omvormer in de app niet meer mee. Zie hier:
[Afbeelding]
Apart je zou nog niet vol moeten zitten of is dit nu typisch SoC drift?
Kijken of hij straks ontlaad en hoe ver.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toni Tweakers
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 20:21
Vandaag ook een mail gehad dat ik mijn gereserveerde batterij kan betalen. Alleen wat schetst mijn verbazing @HomeWizard_NL wil de batterij doodleuk naar mijn oude adres sturen terwijl ik weken geleden al heb aangegeven dat ik verhuisd ben. Krijg alleen maar contact via een chatbot welke doodleuk zegt dat ik mijn bestelling maar dien te annuleren en opnieuw een bestelling moet plaatsen. Dat betekent dan weg aanbetaalde 50 euro en weer achteraan aansluiten. Een medewerker aan de lijn te krijgen is bijna een mission impossible. Wacht al 2.5 uur op een reactie van een zekere Sam.

Ik kan natuurlijk gewoon betalen en dan zien hopen dat ik het pakket kan omleiden naar pakketpunt. Maar ik weet ook niet welke vervoerder deze batterijen aflevert. En een doos van ruim 25 kg naar een pakketpunt sturen lijkt me ook niet ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@HomeWizard_NL Ik lees op het Homey forum dat de ontwikkelaar @Tebbie van de Homey Homewizard app zelf geen batterij heeft om te testen. Jullie hebben vast wel een test exemplaar te leen.
https://community.homey.app/t/app-pro-homewizard/19267/1791

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2025 16:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yustmenl
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:48:
@HomeWizard_NL Ik lees op het Homey forum dat de ontwikkelaar @Tebbie van de Homey Homewizard app zelf geen batterij heeft om te testen. Jullie hebben vast wel een test exemplaar te leen.
Of als gift, hij neemt ze tenslotte als hobbyist een hoop werk uit handen met de app, en genereert zo ook een hoop omzet voor ze. Als er geen app zou zijn zou ik (en ik denk meer mensen) voor een ander merk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2R
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 08:38

i2R

Hier grote problemen met de vervoerder, het lijkt er op dat het proces wat de labels aanmaakt bij HomeWizard geen toevoegingen voor huisnummers op de labels zet. Ze stonden vanmiddag kennelijk bij een andere deur. Pakket staat nu inmiddels op een "adres gesloten", verwacht zelf geen batterij meer op de korte termijn. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
HomeWizard_NL schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:19:
[...]

Bedankt!

Ik had er eerst 1 besteld op 25 juni om 19:48 en de volgende avond toch ook maar een tweede. Eens kijken of we die kolencentrales samen uit krijgen deze zomer 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shthpnz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:43
Toni Tweakers schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:43:
Vandaag ook een mail gehad dat ik mijn gereserveerde batterij kan betalen. Alleen wat schetst mijn verbazing @HomeWizard_NL wil de batterij doodleuk naar mijn oude adres sturen terwijl ik weken geleden al heb aangegeven dat ik verhuisd ben. Krijg alleen maar contact via een chatbot welke doodleuk zegt dat ik mijn bestelling maar dien te annuleren en opnieuw een bestelling moet plaatsen. Dat betekent dan weg aanbetaalde 50 euro en weer achteraan aansluiten. Een medewerker aan de lijn te krijgen is bijna een mission impossible. Wacht al 2.5 uur op een reactie van een zekere Sam.

Ik kan natuurlijk gewoon betalen en dan zien hopen dat ik het pakket kan omleiden naar pakketpunt. Maar ik weet ook niet welke vervoerder deze batterijen aflevert. En een doos van ruim 25 kg naar een pakketpunt sturen lijkt me ook niet ideaal.
@Toni Tweakers Nare situatie. Wellicht beter aan alle bekende deuren rammelen. Een mail sturen aan thuisbatterij@homewizard.com?

Huis uit 1904; gasloos; HR++ x133; PV: Sunpower 9kWp; WP: Nibe L/W 16kW; LTV: Jaga’s met DBH; 2 airco’s; 4 PiB’s; laadpaal, 2 EV’s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:53
Devke schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:25:
[...]

Ik heb hier ook eens gekeken. V12 modem van KPN biedt die mogelijkheden niet volgens mij. Dan zal ik er een netwerkje bij moeten bouwen. Toch maar wachten op HW? ;-P
Dat is een Experia modem. Ik zie wel wat HA integraties maar allemaal met V10. En of die dit kan weet ik niet. Dus het is accepteren, wachten of een eigen netwerkje aanleggen. Dat laatste is ook weer een beetje prijzig. Hoewel Unifi leuke spullen heeft.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Toni Tweakers schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:43:

Heb je in je accountgegevens bij homewizard je adresgegevens al gewijzigd?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

yustmenl schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:55:
[...]

Of als gift, hij neemt ze tenslotte als hobbyist een hoop werk uit handen met de app, en genereert zo ook een hoop omzet voor ze. Als er geen app zou zijn zou ik (en ik denk meer mensen) voor een ander merk gaan.
En nog mooier een verregaande samenwerking. Ik denk dan even aan een pauze functie voor de batterij. Dan kunnen mensen die eerst de auto of boiler willen laden/opwarmen. Of wachten wachten met laden van de batterij om zo teruglevering bij negatieve marktprijs te minimaliseren. De intelligentie mooi in de Homey leggen. En er zijn vast nog wel mooie integraties te bedenken. :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:18
@HomeWizard_NL

Een vraag houdt de P1 dongel met batterijen ook de belans van de fases op 0.
En dan bedoel ik 3 batterijen op ieder zijn eigen fase.
Ik heb nu een batterij en die levert terug op L2.
Het zal mij namelijk niet verbazen dat de som uit de slimme meter getrokken wordt en hier ook extra kosten op gaan komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2-WEvZcgtfEA4DOSmTwivxj3KQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a18V3kMvc0LCNCBSe8cnZE2N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
Sjamo schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:16:
Ik zit net te kijken, maar dit vind ik er vreemd uit zien op de grafiek.

@HomeWizard_NL
Kijk ik verkeerd?

Volgens de informatie bij de meter is alles ok.

[Afbeelding]
Inmiddels na contact met Homewizard begrepen dat onze batterij wordt omgeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Nu online
ivo1969 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:02:
[...]

Ja totdat ze meten dat je thuisbatterij gebruikt en daar weer wat op gaan verzinnen om die te belasten.
Verder overheid is toch zo gek als het mandje, straks nog belasting op zonnepanelen op je dak?

Ik denk dat er ergens een task foce bestaat van hoe knijpen we de burger heerlijk uit :(
Via de WOZ betaal je al belasting voor de zonnepanelen op je dak, immers het verhoogt de waarde van de woning.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgwj1983
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:48
hgwj1983 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:07:
Ik heb vandaag 1 batterij die in de HW app meld dat hij offline is geen wifi (laatst bekende sterkte 100%) Maar volgens Unifi is de batterij gewoon verbonden met WiFi :D leuk dit

//edit

Net even een bezoekje aan de batterij gebracht, deze stond rood te knipperen. Stroom er even af middels de schakelaar op de zijkant en na een aantal seconde stroom er weer op. Nog steeds een rood knipperend lampjes paneel. Knop 5 seconde ingedrukt houden, kwam in setupmode. Wifi opnieuw toegevoegd en hij lijkt het weer te doen.

Wel vaag, alsof zn wifi settings gereset zijn :/
Mn 2e batterij heeft dit euvel nu. Gaat lekker :(

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• clubeddie
  • Laatst online: 21:23
Ik ben aan het oriënteren of een thuisbatterij iets voor mij zou zijn en probeer een hoop ervaringen op te doen in dit forum. Maar kan er geen subforum gemaakt worden over bestellingen/levertijden/etc. Soms lijkt het wel een kippenhok. Jammer dat je niet weet wat je bestelstatus of leverdatum is, maar het vervuild dit forum echt heel erg. Kan daar niet iets mee gedaan worden? Vandaag volgens mij weer 4 pagina's in een dag gevuld met een hoop leveringsdiscussie. Zonde.

ZH, 2 onder 1 kap bj.1900, enkelsteens, 95m2. 12 radiatoren (2 wk met speedcomforts). Dak-/vloerisolatie, HR+(+), 4,5kW Quatt, Lyric T6, 9x Yingli 245

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
clubeddie schreef op maandag 17 februari 2025 @ 17:43:
Ik ben aan het oriënteren of een thuisbatterij iets voor mij zou zijn en probeer een hoop ervaringen op te doen in dit forum. Maar kan er geen subforum gemaakt worden over bestellingen/levertijden/etc. Soms lijkt het wel een kippenhok. Jammer dat je niet weet wat je bestelstatus of leverdatum is, maar het vervuild dit forum echt heel erg. Kan daar niet iets mee gedaan worden? Vandaag volgens mij weer 4 pagina's in een dag gevuld met een hoop leveringsdiscussie. Zonde.
Zoals je je vraag stelt lijkt het mij dat je beter af bent in het topic, is een thuisbatterij al interessant voor mij.

Dit is het topic voor de Homewizard thuisbatterij, en die posts over bestellingen en leveringen hebben toch echt met de batterij te maken.

Er zullen in alle topics dingen staan die je niet interesseren. Zo heb ik niets met alle posts over home assistant en homey en dynamische contracten, maar dat staat er ook bij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:48:
Tof maar niet nodig, accu code zit er al in. Gaat om pairing code-gedeelte wat tijd kost naast mijn gewone werk/baan/gezin. Ik probeer vanavond wat tijd te nemen om dit voor elkaar te krijgen.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 12:55
Devke schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:47:
[...]

Straks komt ook nog een soort net belastigstarief. Des te hoger je afnamepiek des te meer te betaald.

Wat doen we eraan? Niks jezelf voorbereiden en het beste eruit halen. Voor de rest is ieder een druppel op de gloeiende plaat..........
*capaciteitstarief België enters the chat*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
peterbier schreef op maandag 17 februari 2025 @ 17:24:
@HomeWizard_NL

Een vraag houdt de P1 dongel met batterijen ook de belans van de fases op 0.
En dan bedoel ik 3 batterijen op ieder zijn eigen fase.
Ik heb nu een batterij en die levert terug op L2.
Het zal mij namelijk niet verbazen dat de som uit de slimme meter getrokken wordt en hier ook extra kosten op gaan komen.

[Afbeelding]
Nee,zal je zelf een beetje slim moeten verdelen..

Overigens zou ik mij niet te veel zorgen maken. De slimme meter verrekent eerst alles met elkaar voordat het richting de netbeheerder gaat. Er zitten ook maar 4 telwerken in; twee voor leveren en twee voor terugleveren op normaal/daltarief.

Dus voordat een netbeheerder dit kan en mag moeten alle meters vervangen worden omdat er anders ongelijkheid is. En we weten allemaal dat dit decennia duurt. Zelfs overal de antieke draaischijfmeters weg krijgen voor 2027 is al een uitdaging op zich.

Natuurlijk zou HomeWizard wel kunnen kijken naar de fase maar uiteindelijk raakt elke accu een keer leeg of vol en het is niet gezegd dat het switchen naar een andere accu dan handiger uitkomt.

Uiteindelijk hebben we het ook maar over maximaal 800W per accu, dus met een 3 fase omvormer gaat dat vast goed komen in de zomer. Heb je een 1 fase omvormer dan is die fase misschien de slimste plek voor de thuisaccu's. Die verlagen de spanning namelijk weer en het voorkomt transportverliezen. Je kan er ook voor kiezen om het allemaal op de fase van een in de avond piekende grootverbruiker te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 12:55
Hier is het maar vanaf 17 april en nadat ik zaterdag 1 HW batterij gesimuleerd had in HA , en ik zondag overgeschakeld was naar 2 ( was mijn zondag data helemaal corrupt)
vandaag dan een lekkere zonnige dag op mijn Zuid-oost gerichte panelen

anyway:

de batterij grafiek (met naar mijn inziens enkele leuke entities)
je moet wel eventjes wat 'matrix lezen' want de simbat heeft bvb: geen laad vermogen maar enkel kWh
de batterij status ( leeg, vol , laden, ontladen)
bovenaan de batterij lading
dan de P1 meter ( de echte gemeten waarde ) en de PV installatie vermogen
de laad / ontlaad stroom van de sim bat

ps: let niet op de tekst, ik heb de capaciteit wel degelijk op 2 stuks staan , maar als ik een custom batterij aanmaakte werkte er een andere entity niet goed.
de grafiek mist natuurlijk wat aan granulariteit en het is 'maar een simulatie', maar je kan wel zien dat de sim bat naar NOM probeert te gaan.
ik ga nu net voor het avond eten met 3 kWh gesimuleerde lading de avond in :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9QSbQhFSL2vldnxa8Srnz68COWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rdUdpXumVuSDqnWbJ2euQ85i.jpg?f=fotoalbum_large

de simulatie met 1 batterij dan zal ik tegen 8 uur avonds al zonder Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XI8lqnfMEjUlpkXmkz_8fbkCfAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xCb80UYMRnwwR4dZmS00KLKH.jpg?f=fotoalbum_large

Het lijkt toch een leuke manier om te bepalen om zo een HW batterij wel iets leuks kan zijn.
hier lijken 2 stuks al veel beter dan 1. misschien dan ooit als ik er 2 zou hebben een er derde bij simuleren....

[ Voor 19% gewijzigd door blahenazo op 17-02-2025 19:00 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• asing
Jij bent je aan het orriënteren. Helmaal prima. Een aantal van de posters heeft al een batterij thuis staan en post over het wel en wee. Data uitlezen, interpretatie, integratie, RTE en noem maar op. Je weet zo wie en bovenin kan je zoeken op posts van degenen die er al eentje hebben.

Een deel (waaronder ik) heeft hem wel besteld, maar nog niet binnen. Vanaf het moment dat je een aanbetaling kon doen is het een weg van ups en downs. De eerste levering is uitgesteld ot ergens eind januari, begin februari. Dat is wat vervelend, maar er was geen zon en de mensen die hun batterijen in november hadden verwacht worden netjes gecompenseerd. So far so good zou je zeggen.

Maar vervolgens komen wat onzekerheden:
- wanneer komt de betaallink?
- heel veel mail van HomeWizard beland in de spam
- soms werd het goed aangekondigd, soms niet
- dan heb je betaald en vervolgens blijf je op de status hangen

En als je doos (of dozen) eindelijk onderweg is, dan is de website van GoParcel ook nog eens niet perfect. Je kan je bezorgmoment niet kiezen, soms staat er niks maar heb je wel de bezorger aan de deur, soms zeggen ze te komen (tussen 0800 en 1800) maar komen ze niet, en in een enkel geval zit er een DOA tussen.

Besef goed dat men 1400 euro per unit neertelt, en vervolgens de gok moet nemen wanneer het apparaat komt. Dan moet je wel thuis zijn.

Al met al is het voor de eerste kopers een beetje stressvol, en dat uit zich in posts. We houden elkaar op de hoogte. En dit is dat topic dus hier staan ook de berichten. Het gaat ook nog wel even door, de maart levering staat voor de deur. Ik denk dat het daarna wel een beetje gedaan is met overwerken bij HomeWizard dus dan zal het ook wel weer wat rustiger worden.

Anyway, de mijnen zouden morgen ergens moeten komen, ik heb een thuiswerkdag verzet en ik zie ze wel komen. Of anders overmorgen. Daarna zal je mij wat minder zien hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
netappie schreef op maandag 17 februari 2025 @ 18:45:
[...]

Nee,zal je zelf een beetje slim moeten verdelen..

Overigens zou ik mij niet te veel zorgen maken. De slimme meter verrekent eerst alles met elkaar voordat het richting de netbeheerder gaat. Er zitten ook maar 4 telwerken in; twee voor leveren en twee voor terugleveren op normaal/daltarief.

Dus voordat een netbeheerder dit kan en mag moeten alle meters vervangen worden omdat er anders ongelijkheid is. En we weten allemaal dat dit decennia duurt. Zelfs overal de antieke draaischijfmeters weg krijgen voor 2027 is al een uitdaging op zich.

Natuurlijk zou HomeWizard wel kunnen kijken naar de fase maar uiteindelijk raakt elke accu een keer leeg of vol en het is niet gezegd dat het switchen naar een andere accu dan handiger uitkomt.

Uiteindelijk hebben we het ook maar over maximaal 800W per accu, dus met een 3 fase omvormer gaat dat vast goed komen in de zomer. Heb je een 1 fase omvormer dan is die fase misschien de slimste plek voor de thuisaccu's. Die verlagen de spanning namelijk weer en het voorkomt transportverliezen. Je kan er ook voor kiezen om het allemaal op de fase van een in de avond piekende grootverbruiker te zetten.
Het heeft weinig met het telwerk te maken van de slimme meter.
De meter is slim genoeg om per fase te meten. (Zie screenshot)
Dat het verrekenen dat gaf ik ook aan in mijn bericht. (Het is een som meter)
Het verdelen over verschillende fases moet je gewoon goed doen.
Ik heb ook geen 1 fase of 3 fase omvormer maar gebruik micro omvormers over de verschillende fases.

We worden op allerlei kosten gejaagd als brave burgers.
Dus ik zie het wel gebeuren als je het net scheef trekt dat hier "boetes" over komen.
(Som van de slimme meter eraf)

De HomeWizard P1 meet al de fases en daarmee zal je dan ook de batterijen kunnen aansturen.
Doormiddel software of handmatig opgave in de app die batterij zit op L1 en die op L2 enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hortens9273
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 16-09 16:54
Zijn er al mensen die vandaag betaald hebben en weten wanneer de bestelling komt. Heb namelijk nog niets van vervoerder gehoord. Anderen misschien wel?

[ Voor 8% gewijzigd door hortens9273 op 17-02-2025 19:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
peterbier schreef op maandag 17 februari 2025 @ 18:59:
[...]

Het heeft weinig met het telwerk te maken van de slimme meter.
De meter is slim genoeg om per fase te meten. (Zie screenshot)
Dat het verrekenen dat gaf ik ook aan in mijn bericht. (Het is een som meter)
Het verdelen over verschillende fases moet je gewoon goed doen.
Ik heb ook geen 1 fase of 3 fase omvormer maar gebruik micro omvormers over de verschillende fases.

We worden op allerlei kosten gejaagd als brave burgers.
Dus ik zie het wel gebeuren als je het net scheef trekt dat hier "boetes" over komen.
(Som van de slimme meter eraf)

De HomeWizard P1 meet al de fases en daarmee zal je dan ook de batterijen kunnen aansturen.
Doormiddel software of handmatig opgave in de app die batterij zit op L1 en die op L2 enz.
De huidige generatie slimme meters heeft geen telwerken per fase (in kWh) en zal dat in de toekomst ook niet krijgen. Factureren per fase is dus geen optie. Er zijn alleen actieve waarden per fase, maar daar kan de netbeheerder weinig mee. Voor zover bekend, verandert dit ook niet in de volgende generatie meters.

Rekenen met het totaal is trouwens beter voor de efficientie (RTE). En als op één fase je batterij leeg is, kun je ook nog compenseren met een batterij op een andere fase. Win-win! :)

[ Voor 10% gewijzigd door HomeWizard_NL op 17-02-2025 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
HomeWizard_NL schreef op maandag 17 februari 2025 @ 19:06:
[...]

De huidige slimme meter generatie heeft geen telwerken per fase, en zal ook niet op gefactureerd kunnen worden (ook in de toekomst niet). Er zijn enkel actieve waarden per fase maar daar kan de beheerder niet veel mee. Er zijn ook geen plannen bekend dat dit in een volgende generatie zou veranderen.

Rekenen volgens het totaal is beter voor de rte, en als op een fase de batterij leeg is, kun je alsnog compenseren met een batterij op een andere fase , win win. ;)
Dat is nu nog zo klopt.
De netbeheerder kan gewoon de slimme meter uitlezen.
Als Enexis (in mijn geval) dat ziet vaak scheef trekken van het net kan dit zomaar een boete kunnen opleveren.

Hetzelfde geldt als je geen zonnepanelen heb en je schaft deze aan.
Als je geen registratie doet op enegieleveren.
Dan komt de brief vanzelf wel om dat alsnog te doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
hortens9273 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 19:04:
Zijn er al mensen die vandaag betaald hebben en weten wanneer de bestelling komt. Heb namelijk nog niets van vervoerder gehoord. Anderen misschien wel?
Het aantal batterijen per week loopt steeds verder op, het kan dus zijn dat niet alles meteen de dag van betaling ook in levering gaat.

We begrijpen dat iedereen enthousiast is om zijn batterij te ontvangen. Iedereen van batch november heeft afgelopen vrijdag een betaalverzoek gekregen. En de meeste zijn al onderweg of afgeleverd.

We zijn ook begonnen aan de maart batch, wel ruim voor maart, maar deze batch is erg groot, dus zal over meerdere weken uitleveren. Nog even geduld als je in de maart batch zit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
peterbier schreef op maandag 17 februari 2025 @ 19:14:
[...]

Dat is nu nog zo klopt.
Als Enexis dat ziet vaak scheef trekken van het net kan dit zomaar een boete kunnen opleveren.
Dan komt de brief vanzelf wel.
Voorlopig is dit niet aan de orde, en waarschijnlijk in de komende decenia ook nog niet. Ze kunnen hier geen boete op bepalen met de huidige meters. Mocht dit veranderen zullen we dergelijke functie bouwen op per fase te balanceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toni Tweakers
asing schreef op maandag 17 februari 2025 @ 17:17:
[...]

Heb je in je accountgegevens bij homewizard je adresgegevens al gewijzigd?
Ja, dat had ik al maar inmiddels is het toch opgelost. Ze hebben het leveradres van de order aangepast naar mijn nieuwe adres. Factuuradres is nog het oude adres maar dat boeit me niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toni Tweakers
shthpnz schreef op maandag 17 februari 2025 @ 17:00:
[...]

@Toni Tweakers Nare situatie. Wellicht beter aan alle bekende deuren rammelen. Een mail sturen aan thuisbatterij@homewizard.com?
De helpdesk medewerker heeft toch nog gereageerd en het leveradres aangepast. De pegels zijn zojuist overgemaakt en nu maar wachten tot de batterij geleverd wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 12:56

Pixelmagic

Ubergeek

Vandaag ook mijn batterij binnen gehad, was nog lekker wat zon dus nog kunnen laden tot 73%. Hij staat nu op 6% (gasloos dus verwarmen met airco) en hij zal zo wel uitschakelen. De eerste indruk is een mooi apparaat en een vlekkenloos installatie proces.

We hebben geen dsmr5 meter dus slechts om de 10 seconde een bericht, wat met het wisselend vermogen van de airco in het donker ook terug leveren, dat is wel jammer natuurlijk. Aangezien ik nog kan salderen zonder boete geen probleem en ik hoop de komende tijd uit te vinden waar de mogelijkheden en de sweet spot liggen, want dit soort berichten wordt ik zo droevig van. Dan liever investeren voor ons zelf dan het verdien model van een multinational te sponsoren.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06:37
peterbier schreef op maandag 17 februari 2025 @ 19:14:
[...]

Dat is nu nog zo klopt.
Als Enexis (in mijn geval) dat ziet vaak scheef trekken van het net kan dit zomaar een boete kunnen opleveren.

Dan komt de brief vanzelf wel om dat alsnog te doen.
Je kan m ook 'administratief UIT' zetten dan communiceert ie helemaal niet meer met de netbeheerder/energieleverancier terwijl data over de P1 wel doorgegeven wordt

WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 13:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik ben aan het oriënteren of een thuisbatterij iets voor mij zou zijn
Daarvoor is ook Thuisaccu: al interessant (voor mij)? interessant. Om te bepalen of een thuisbatterij iets is zou ik me qua onderzoek niet te veel vastbijten in 1 specifiek merk/model :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erick12345678
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-09 13:12
HomeWizard_NL schreef op maandag 17 februari 2025 @ 19:16:
[...]

Het aantal batterijen per week loopt steeds verder op, het kan dus zijn dat niet alles meteen de dag van betaling ook in levering gaat.

We begrijpen dat iedereen enthousiast is om zijn batterij te ontvangen. Iedereen van batch november heeft afgelopen vrijdag een betaalverzoek gekregen. En de meeste zijn al onderweg of afgeleverd.

We zijn ook begonnen aan de maart batch, wel ruim voor maart, maar deze batch is erg groot, dus zal over meerdere weken uitleveren. Nog even geduld als je in de maart batch zit.
Durven jullie hier te vertellen om wat voor aantallen we eigenlijk praten? Honderden HW batterijen of eerder duizend(en) batterijen in de markt weggezet als jullie klaar zijn met de maart batch?

Gewoon nieuwsgierig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

Aardedraadje

Met kabelschoen

HomeWizard_NL schreef op maandag 17 februari 2025 @ 19:16:
[...]

Het is dan ook nog geen maart, we (ik) wachten geduldig af :)

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Erick12345678 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:12:
[...]

Durven jullie hier te vertellen om wat voor aantallen we eigenlijk praten? Honderden HW batterijen of eerder duizend(en) batterijen in de markt weggezet als jullie klaar zijn met de maart batch?

Gewoon nieuwsgierig
Exacte aantallen delen we niet, ‘meest verkochte thuisbatterij van nederland’ kunnen we onszelf dankzij jullie wel toekennen. Het is een groter succes dan wij op gerekend hadden. Dat zorgt ook dat de processen soms even kraken en piepen, maar we doen ons best ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper-NL
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 20-05 22:26
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:33:
Oh man. wat kan je ongeduldig zijn om een rekening te moeten betalen. Leg al de hele dag voor mijn e-mail bakje. Maar helaas.. :/ Orders uit september zijn blijkbaar nog niet aan de beurt.
Hier ook september. Nu onze beurt tot "hebben, hebben, hebben" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erick12345678
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-09 13:12
HomeWizard_NL schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:28:
[...]

Exacte aantallen delen we niet, ‘best verkochte thuisbatterij van nederland’ kunnen we onszelf dankzij jullie wel toekennen. Het is een zeker groter succes dan wij op gerekend hadden. Dat zorgt ook dat de processen soms even kraken en piepen, maar we doen ons best ;)
Leuk gefeliciteerd team HW

Ik werd net nog gebeld door zo’n telemarketing :*)

Heeft u zich al verdiept in zonnepanelen Uhh Ja al heb ik al 2 jaar
Oohh dan weet u vast dat de salderingsregeling stopt al na gedacht over een thuis batterij? Uhm….HEB IK AL 8) ook 2 nou jij weer

O nou fijne avond ^^

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Exacte aantallen delen we niet, ‘meest verkochte thuisbatterij van nederland’ kunnen we onszelf dankzij jullie wel toekennen. Het is een groter succes dan wij op gerekend hadden. Dat zorgt ook dat de processen soms even kraken en piepen, maar we doen ons best ;)
Netjes! De investering vanuit jullie kant betaald zich nu dus uit. Dat is altijd gaaf om te zien!

Dat het soms wat kraakt en piept is niet erg. Hoe jullie het oplossen bepaald uiteindelijk hoe tevreden de klant is.

Ik hoop dat we ook leuke features gaan zien. Ik zit daar weer met smart op te wachten (de open API, maar besef dat geduld gewoon ook hier nodig is).

Oja en bij een mijlpaal hoort gebak he..... puntje appelgebak met slagroom doe ik het voor 😜.

Succes allen daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertg91
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:54
Vast een domme vraag maar hoe kan het zijn dat je meer oplaad dan ontlaad?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UL1UNxCSMNZBc1lM_pM77-XIxnA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QQkL64TiyYpzwpGS9uIXHmgs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 20:18
robbertg91 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:55:

[Afbeelding]
Omdat er energie verloren gaat tijdens de omzetting in het AC-DC-AC traject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robbertg91 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:55:

[Afbeelding]
Omzettingsverliezen. Als je wisselstroom omzet naar een batterij (gelijkstroom) verlies je wat stroom. Daarna als je het vanuit de batterij haalt voor gebruik heb je dit nog een x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertg91
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:54
alwind schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:56:
[...]

Omdat er energie verloren gaat tijdens de omzetting in het AC-DC-AC traject.
Aha! Mijn dank is groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrenkema
arcticbreeze schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:25:
[...]

Hoe is dat weer goed gekomen? Dagje wachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 13:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Het is niet alleen het omzetten van wisselspanning in een gelijkspanning en omgekeerd. Het proces om elektrische energie om te zetten in chemische energie (opladen van de batterij) of omgekeerd (ontladen van de batterij) gaat ook niet met 100% rendement. Een deel van de nuttige energie gaat wordt omgezet in warmte.

Dus zelfs als alles al DC (gelijkspanning) zou zijn, dan haal je nog steeds niet dezelfde hoeveelheid elektrische energie uit een batterij als die je hebt verbruikt bij het opladen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arcticbreeze
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 17:40
[quote]mrenkema schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:22:
[...]

Hoe is dat weer goed gekomen?

Wachten en vervolgens een waaier voor gezet en na een uur of 2 opgestart. Kreeg melding dat er geen contact was met P1 dongel en dit verdween na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 18:46
Maar ooit geleerd dat energie niet verloren kan gaan!!

Het gaat ook niet verloren maar word omgezet in warmte. Weerstanden in kabels en omvormers e.d.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:50
Voor de liefhebbers van HA, ik heb de grafiek die @gielz is begonnen een beetje gestyled naar meer HW style. Neem hem gerust over als je wilt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/87EAco7EqPlPcxzx59H0YWzmaQU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ekjQztMf0r7FWvGSifGJfQ5g.png?f=user_large

De chart is op basis van: https://github.com/RomRider/apexcharts-card

Het maakt gebruik van de volgende HACS intergratie: https://github.com/iantrich/config-template-card

Dit om te zorgen dat dynamsich de kleur van het batterij persentage kan worden aangepast op de status: laden, ontladen, idle

Verder maakt het gebruik van alle RTE sensors die @gielz eerder heeft beschreven hier:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/81535028

Er is een extra template sensor nodig voor de kleur rgb te bepalen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
{% set offset = states('sensor.hw_battery_vermogen') | float(2) %} 
          {% if offset < 0 %}
             rgb(30,227,137)
          {% elif offset > 0 %}
            rgb(66,73,241)
           {% else %}
            rgb(255, 255, 255)
          {% endif %}

En een extra sensor om de geschatte KWH in de batterij te bepalen (deze is op basis van 92 procent van de accu)

code:
1
{{ (states('sensor.hw_battery_laadpercentage') | float / 100 * 2.484 ) | round(3) }}

Ik kreeg van @Devke het request om ook te zorgen dat je door de grafiek kan bladeren (dus min en plus dagen) even in gedoken en ja dat kan. Als je dit wilt moet je de volgende twee dingen extra aanmaken:

helper -> input_number min 365 en max 365 noem deze bijv: graph_browser_daily

helper -> maak nog een extra template sensor aan: graph_browser_daily_string
deze maakt gebruik van de input die we zojuist hebben aangemaakt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
{% set offset = states('input_number.graph_browser_daily') | int %}
          {% if offset == 0 %}
            +
          {% elif offset > 0 %}
            +{{ offset }}day
          {% else %}
            {{ offset }}day
          {% endif %}

Vervolgens wil je de xaml code uitbreiden met een extra variabele sensor (je voegt dit dus toe aan je apex yaml):

Haal ook het # weg bij de span instelling voor offset

Hierna moet je enkel nog knoppen op je dashboard toevoegen die het input_number een omhoog of een omlaag laten gaan en klaar :)!

code:
1
2
3
4
5
6
7
type: custom:config-template-card
variables:
  color: states['sensor.battery_1_laden_ontladen_kleur'].state
  offset: states['sensor.graph_browser_daily_string'].state
entities:
  - sensor.battery_1_laden_ontladen_kleur
  - sensor.graph_browser_daily_string

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
variables:
entities:
card:
  type: custom:apexcharts-card
  experimental:
    color_threshold: true
  header:
    show: true
    show_states: true
    colorize_states: true
  graph_span: 1d
  series:
    - entity: sensor.hw_battery_laadpercentage
      name: Batterij
      type: line
      color: "#fff"
      stroke_width: 1
      extend_to: now
      curve: smooth
      show:
        in_header: false
    - entity: sensor.hw_battery_vermogen
      name: Vermogen
      group_by:
        func: avg
        duration: 10min
      type: area
      stroke_width: 0
      yaxis_id: energy
      show:
      color_threshold:
        - value: 0
          opacity: 0.4
          color: rgb(66,73,241)
        - value: 600
          opacity: 0.8
        - value: 800
          opacity: 1
        - value: -0.1
          color: rgb(30,227,137)
        - value: -600
        - value: -800
      float_precision: 0
    - entity: sensor.battery_1_import_dagelijks
      yaxis_id: header_only
      name: Geladen
      group_by:
        duration: 1min
      show:
        in_header: true
        in_chart: false
    - entity: sensor.battery_1_export_dagelijks
      name: Ontladen
      group_by:
      show:
    - entity: sensor.battery_1_laadlevel
      name: In batterij
      color: "#fd9823"
      show:
    - entity: sensor.battery_1_rte_dagelijks_met_soc
      name: RTE
      color: "#9571c9"
      group_by:
        func: min
      show:
      name: SOC
      color: ${color}
      show:
  span:
    start: day
    #offset: ${offset}
  apex_config:
    stroke:
      dashArray: 4
    xaxis:
      axisBorder:
        show: false
      labels:
        style:
          colors: rgb(128,128,128)
      axisTicks:
    yaxis:
      - title:
          text: ""
        decimalsInFloat: 0
        min: 0
        max: 100
        tickAmount: 4
        opposite: true
        labels:
          style:
      - title:
        min: -800
        max: 800
        tickAmount: 8
        labels:
          style:
    grid:
      strokeDashArray: 0
      borderColor: rgb(52,52,52)
    chart:
      height: 250px
    legend:

[ Voor 11% gewijzigd door crryp op 18-02-2025 14:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:07
Vandaag een mooie schone run gehad. 79,3% RTE. En 2,5° temperatuur verhoging in de meterkast. Ik zit over een 2de te denken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tkPHMolUpPpxZTdK6-HNAe5lmWw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/trKmZJfdHBls8fvRQMZ0M9Uk.jpg?f=fotoalbum_large

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Superleuk om nu al cool HA-geknutsel te zien! Dat maakt het wachten dubbel zo zwaar ;) Ik kan niet wachten om zelf ook aan de gang te gaan.

En @HomeWizard_NL ik snap dat het even wachten is, maar ik hoop op snelle ontwikkeling van de lokale API zodat wij Tweakers onze naam eer aan kunnen doen en alles uit de batterij kunnen halen wat er in zit.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
. Kan weg

[ Voor 99% gewijzigd door Devke op 17-02-2025 21:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
crryp schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:44:
Voor de liefhebbers van HA, ik heb de grafiek die @gielz is begonnen een beetje gestyled naar meer HW style. Neem hem gerust over als je wilt

[Afbeelding]

De chart is op basis van: https://github.com/RomRider/apexcharts-card

Het maakt gebruik van de volgende HACS intergratie: https://github.com/iantrich/config-template-card

Dit om te zorgen dat dynamsich de kleur van het batterij persentage kan worden aangepast op de status: laden, ontladen, idle

Verder maakt het gebruik van alle RTE sensors die @gielz eerder heeft beschreven hier:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/81535028

Er is een extra template sensor nodig voor de kleur rgb te bepalen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
{% set offset = states('sensor.hw_battery_vermogen') | float(2) %} 
          {% if offset < 0 %}
             rgb(30,227,137)
          {% elif offset > 0 %}
            rgb(66,73,241)
           {% else %}
            rgb(255, 255, 255)
          {% endif %}

En een extra sensor om de geschatte KWH in de batterij te bepalen (deze is op basis van 92 procent van de accu)

code:
1
{{ (states('sensor.hw_battery_laadpercentage') | float / 100 * 2.484 ) | round(3) }}

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
variables:
entities:
card:
  type: custom:apexcharts-card
  experimental:
    color_threshold: true
  header:
    show_states: true
    colorize_states: true
  graph_span: 1d
  series:
      name: Batterij
      type: line
      color: "#fff"
      stroke_width: 1
      show:
    - entity: sensor.hw_battery_vermogen
      name: Vermogen
      group_by:
        duration: 10min
      type: area
      stroke_width: 0
      yaxis_id: energy
      show:
      color_threshold:
        - value: 0
        - value: 600
        - value: 800
        - value: -0.1
        - value: -600
        - value: -800
      float_precision: 0
    - entity: sensor.battery_1_import_dagelijks
      name: Geladen
      group_by:
      show:
    - entity: sensor.battery_1_export_dagelijks
      name: Ontladen
      group_by:
      show:
    - entity: sensor.battery_1_laadlevel
      name: In batterij
      color: "#fd9823"
      show:
    - entity: sensor.battery_1_rte_dagelijks_met_soc
      name: RTE
      color: "#9571c9"
      group_by:
        func: min
      show:
      name: SOC
      color: ${color}
      show:
  span:
    start: day
  apex_config:
    stroke:
      dashArray: 4
    xaxis:
      axisBorder:
      labels:
        style:
      axisTicks:
    yaxis:
      - title:
        min: 0
        max: 100
        tickAmount: 4
        opposite: true
        labels:
          style:
      - title:
        min: -800
        max: 800
        tickAmount: 8
        labels:
          style:
    grid:
      strokeDashArray: 0
      borderColor: rgb(52,52,52)
    chart:
      height: 250px
    legend:
Top! Opgenomen in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dotternetta schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:47:
Vandaag een mooie schone run gehad. 79,3% RTE. En 2,5° temperatuur verhoging in de meterkast. Ik zit over een 2de te denken

[Afbeelding]
Top dat je dit even wilt delen. Het valt op dat je RTE een % of 3 hoger ligt dan hier maar ook dat je veel meer volle bak draait qua vermogen. Ik ben benieuwd naar de start en eind temperatuur in je meterkast. Verschil was 2.5 graden zag ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crryp
Nice ik ben nog bezig met de andere grafieken zoals zonneverbruik en stroomverbruik :) handig voor mensen waar geen zonnepaneel intergratie in HW mogenlijk is maar wel in HA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
Devke schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:59:
[...]

Top dat je dit even wilt delen. Het valt op dat je RTE een % of 3 hoger ligt dan hier maar ook dat je veel meer volle bak draait qua vermogen. Ik ben benieuwd naar de start en eind temperatuur in je meterkast. Verschil was 2.5 graden zag ik.
Opwarming was 24 naar 26,5°C. Stukje koeler als gister. Monoblock, WPboiler, airco in kapsalon, 2 kids op pc's, inductie, 9 kW piek op het dak...ja, een 2de accu kan ik, denk ik, wel gebruiken. Maar ja, we kunnen nu nog salderen. Ik hou me nog even in....probeer ik :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• asing
[...]

Gefeliciteerd! Jullie hebben het verdiend :) ! Er zal vast een flesje (of meer) opengetrokken zijn op HomeWizard HQ. Er was wat vertraging, maar dat hebben jullie netjes opgelost. Verder hebben jullie aan alle kanten woord gehouden. Het doet wat het moet doen. Als je dan naar KetelKlets kijkt die toch wat (brandgevaarlijke) issues had met zijn Marsteks dan kan ik alleen maar blij zijn met een produkt wat zo goed is als deze batterij.

Ook jullie altijd positieve inbreng in dit topic, soms op tijden dat ik zou zeggen "ga lekker met de betere helft op de bank zitten" wordt zeer gewaardeerd. Het succes van 4 jaar hard werken en ontwikkelen is beloond en het is jullie gegund :) .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 23:05

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

@HomeWizard_NL Gefeliciteerd

Ik heb daardoor ook een mooi resultaat, hoger eigen verbruik en minder terug geleverd vandaag...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GN0bnuJ962vA4yHx7EEmbZg9zmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UlOVfdbI6tItY5qx18P7svLD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kUpua7nuHB8TSFn5uJlv7wTQSHw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wCG87sT5XZ3zBHZFMyYGKSB9.jpg?f=user_large

LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard / Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 02:38

HE1

feedback op moderatie is in een topic altijd offtopic. De plaats daarvoor in het DEI forum is DEI feedbacktopic

[ Voor 93% gewijzigd door teacher op 18-02-2025 07:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crryp
crryp schreef op maandag 17 februari 2025 @ 22:00:
[...]

Nice ik ben nog bezig met de andere grafieken zoals zonneverbruik en stroomverbruik :) handig voor mensen waar geen zonnepaneel intergratie in HW mogenlijk is maar wel in HA!
Zoals ik zei ik heb nu dit, mocht er wens zijn naar ook deze xamls en helpers laat me weten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vD4dl5HLWRk_7DBDRLCUbhUC7-I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8hWJK7plsSCN9JEWiuEBzp4b.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrenkema
arcticbreeze schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:32:
[quote]mrenkema schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:22:
[...]

Hoe is dat weer goed gekomen?

Wachten en vervolgens een waaier voor gezet en na een uur of 2 opgestart. Kreeg melding dat er geen contact was met P1 dongel en dit verdween na een tijdje.
Inmiddels de volgende day. Geen verandering, ook niet na een Reset (advies HW). LED';s blijven uit, off-line en de watermelding blijft. Maar ja, dat snap ik, ding piept, maar is verder 'dood'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06:38
mrenkema schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:38:
[...]

Inmiddels de volgende day. Geen verandering, ook niet na een Reset (advies HW). LED';s blijven uit, off-line en de watermelding blijft. Maar ja, dat snap ik, ding piept, maar is verder 'dood'.
Dit is een heel typisch geval van 'even contact opnemen met HomeWizard Support' 😉

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
asing schreef op zondag 16 februari 2025 @ 22:25:
[...]

Even in de herhaling: de laadcurve van lfp is zo plat als Flevoland. Inschatten hoe vol de accu zit is moeilijk en alleen bij helemaal vol of leeg weet de bms de toestand. Daarnaast, hoe krijg je 3.4 kWh in een 2.7kWh batterij :P ?
dat waren dus twee laad/ontlaad cycli, echter in deze app telt deze (waarschijnlijk per dag) gewoon bijlekaar op, heeft natuurlijk een behoorlijk scheef beeld.
het is maar hier je er naar kijkt.
jammer dat je hier ook niet het HW zonneverbruik laat zien, want wat mij nog steeds onduidelijk is wat gebeurt er tijdens veel zon waarbij eigenlijk het totale "thuis-net" verbruik volledig door de PV system geleverd kan worden (en dus ook volledig de batterij gevuld gaat cq geladen is,
Zo ver ik het begrijp zal dan de batterij niet gaan leveren (richting het huis) en dat pas doen op het moment als het "thuis-net" meer vermogen benodigd heeft dan wat de PV-systeem op dat moment kan leveren.
mn in de zomer zie ik dat dit punt nagenoeg pas op het einde van de dag bereikt wordt en er dus geen dubbele laad/ontlaad cycli kan optreden.
In de huidige situatie waar zoals de afgelopen twee dagen er juist wel veel zon maar met relatief weinig vermogen aanwezig is zou dit kunnen.
om maar eens mijn eigen situatie te bekijken was dit echter gisteren niet aanwezig, tussen 12:45 en 16:00 uur had ik een overschot van zonnestroom van 1,4 kWh, dus slechts circa 50% vulling van de batterij mogelijk, die echter binnen 1,5 uur al weer compleet leeg getrokken zou zijn gewest (800W max)
eergisteren had ik twee periodes met totaal 1,6 kWh teruglevering, de eerste met circa 300-400Wh niet bepaald spannend. De dagen daarvoor was er helemaal geen teruglevering en werd de zonnestroom direct, dus zonder in een batterij te kunnen laden, direct door het "thuis-net" verbruikt.
De hierboven aangegeven RTE van circa 76% geeft mijn eerdere verwachting van effectief 2,0 - 2,1 kWh teruglevering eigenlijk ook weer. bij 76% RTE is dat 2,051 kWh.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaantje71
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 16-09 14:16
Nou afgelopen vrijdag mijn twee batterijen betaald😀
Kreeg wel een bevestigingsmail hierover van homewizard maar geen beloofde mail van goparcel om de afspraak in te plannen.( Nee ook niet in de spam)

Dus hoe weet ik nu wanneer ik mijn batterijen krijg?
Vind t een erg onduidelijke partij om afspraak in te plannen.
Wel betaald dus maar verder stilte…
Hoelang duurde het bij jullie nadat je betaald had en eens een mail kreeg in in te plannen? En hoelang dan nog voordat je m kreeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Diaantje71 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:14:
Kreeg wel een bevestigingsmail hierover van homewizard maar geen beloofde mail van goparcel om de afspraak in te plannen.( Nee ook niet in de spam)

Hoelang duurde het bij jullie nadat je betaald had en eens een mail kreeg in in te plannen? En hoelang dan nog voordat je m kreeg?
Ik had binnen 3 uur een mail van de transporteur. 2 dagen later de levering. De volgende dag was de bedoeling maar er was iets misgegaan. Reden weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Diaantje71 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:14:

Mijn situatie:
- vrijdagochtend de mail met de betaallink
- vrijdagmiddag betaald (rond 1300 uur)
- maandagmorgen mails van HW met de leveringsinformatie en shoptegoed
- maandagavond mail van Transmission
- vanmorgen stond de levertijd (15-1700 uur) in het overzicht

Ik heb er 2 dus er moest nog iets handmatig doorgeklikt worden bij HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander_M
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 14:03
Vamorgen mijn 2 accu's ontvangen en geinstalleerd.
Beide accu's geven aan in de app: "Online" en "alles in orde" met een laadpercentage < 100%

nr 1 geeft als status "opladen" en dit is ook zichtbaar aan de 800W in de "Nu" grafiek . ok dus

nr 2 echter geeft "inactief" als status en doet dus niks.
en dat terwijl de zon volop schijnt, panelen leveren zo'n 4000W nu
ik zou verwachten dat beide accu's geladen worden.

bij ontladen van de accu's weet ik dat dit totaal met max 800W kan, maar het opladen zou met 2 x 800 moeten gebeuren.
Resetten helpt niet.
wat zou dit kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 15:17

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

crryp schreef op zondag 16 februari 2025 @ 13:38:
[...]

Mijn sluipverbruik in hw app is zn 5,4kwh per dag. Dus begin met 2 accus wellicht later 3.

Ik heb thuis ook servers draaien enzo dus ik gok dat het aardig op komt die 2.
ehhh hier rond de 20kWh p/dag :o

www.sebastiaanvanbaarsen.com

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Een mooie winterdag:

Afgelopen dagen konden we met zijn alle genieten van eindelijk weer wat zon. Voor de menselijke batterij maar ook zeker om de Homewizard Plug-In Battery aan het werk te zien. NOM is de basis vandaar een terugblik hoe het hier gegaan is.

Te beginnen met de zon opwek grafiek. Hier is heel mooi te zien dat gisteren eigenlijk bijna los van het net te draaien was. Tot rond de klok van 4:00 uur draaiden we nog NOM op de batterij vulling van de dag ervoor. Na 8:30 uur was het feest. Op een klein piekje na konden we ons redden met de opbrengst van de panelen en ging de batterij aan het werk om te laden. Tegen 13 uur was er genoeg stroom beschikbaar om de vaatwasser te draaien. Opwek met ontladen actie van de batterij. Dit viel mooi binnen eigen verbruik optimaliseren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FpruuDSGWV0oRXCsn5Kd8gfMDhI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GJobMcyaOxCyQGG8SS2DPvoT.jpg?f=fotoalbum_large

Na 17 uur was er uit het net stroom nodig naast de minimale opwek van de panelen en maximaal terugleveren van de batterij. We koken elektrisch. Daarna was het weer NOM draaien. Prachtig om te zien!

Wat ook opvalt is dat er nog wel een batterij gevuld had kunnen worden. Wellicht had dat de piek met koken verder gedempt. Echter is het voor ons wel de vraag of we die 2e batterij ook leeg krijgen. Verder op het antwoord. Let op dit is een willekeurige dag. Dit moet je over een wat langere termijn bekijken.

Vanaf de P1 meter zie je ook het NOM draaien terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_tAbfqK3vfT4PwBgsKdflvSij8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FeYnTRmscgMkUmwXfsVkB1nc.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe zie je dit nu bij de energieleverancier? Precies hetzelfde. Balkjes die bijna geen waarde hebben. Het hoogste moment is 18 Watt terugleveren in een uur geweest. De rest zit allemaal bij een paar Watt. Dit doet Homewizard dus netjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ytdJI6bqldJflJdh_XXouFRy_Mw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NXxoqLyHXd2bTIErcZ815Dzs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPSZrMZlIsbVE_xG1nvjtj2Tb3Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iU0WXjYeOg8tZ9r4kSuH28EO.jpg?f=fotoalbum_large

Op onderstaande plaatje zie je dat natuurlijk het net hier ook nog nodig is. Er is een stroomoverschot die ergens heen moet. De grote batterij genaamd "het net" dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rBzV_-lXcBm2al2AR5eKoQECO6U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/htiDsizj2wScRm8tpT4sJZlE.jpg?f=fotoalbum_large

Ik gaf eerder al aan dat we nog een batterij hadden kunnen vol laden. Dat blijkt uit de eerste afbeelding wel. De batterij was rond middernacht leeg. Dus tot zon's opkomst en voldoende opwek moet er dan afgedekt worden. Hoeveel hebben we verbruikt in die periode?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rLZzxW_BsRWpKKsd_Jj_bJ8dvJA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6LTEpLs3yY0rVacUI6aazcWp.jpg?f=fotoalbum_large

Dat is dus te weinig. De 2e batterij komt niet leeg in dit voorbeeld. In de zomermaanden is het langer licht dus is de tijd om te overbruggen van de nacht korter. Tijd zal het leren of een 2e nodig zal zijn. Mede zal ook afhangen van de RTE ontwikkeling. We zitten hier rond de 76%. Ik zag gister ook een post van 79%. Wel bij vol laden en ontladen en bij betere omgevingstemperaturen van de batterij. Dit zal hier ook de aandacht blijven houden.

Al met al een leuke dag denk ik voor de batterij en een stuk ervaring. Op naar nieuwe ervaringen en indrukken. Ik hoop ze ook steeds meer te gaan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Haha, wat een verschil. Vanaf 17 uur draai ik even op 1 accu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E8kck7MCIcE1JizJFL0f0ZT1NEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ra7MYm2NgkXP1KLzmBFQhvHP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door dotternetta op 18-02-2025 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier al geen warmtepomp / airco enzo. Stadsverwarming. Ook niet echt fijne mogelijkheden om er 1 te plaatsen. Die is er wel maar dat betekend verhuizen 🙈😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 15:17

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

dotternetta schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:47:
Haha, wat een verschil. Vanaf 17 uur draai ik even op 1 accu[/URL]
Verglijkbare grafiek ( helaas nog geen accu (wel 2besteld)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wx5pI6X_qRq5gnnrCIuHoez3jfQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KUdSetaxQlGsPR95U8Y6pyfT.jpg?f=fotoalbum_large

www.sebastiaanvanbaarsen.com

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crryp
Het kan altijd beter je wilt ook zien wat je batterij gister deed toch :D!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fotmuqj7cuqN08LXjjiO1xCoRIE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/40jSDAplumrm36FD2jbltMvZ.gif?f=user_large

Hoe je dit zelf doet heb ik toegevoegd in de originele post:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/81676616

[ Voor 19% gewijzigd door crryp op 18-02-2025 14:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
crryp schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:05:
Het kan altijd beter je wilt ook zien wat je batterij gister deed toch :D!

[Afbeelding]
Je bent echt een koning met HomeAssistant!

Ik zit me een partijtje te ergeren aan de APSystems ingegratie die verkeerd telt of er gewoon mee kapt. Voor Domoticz heb ik een scriptje wat het al 2 jaar doet maar ik weet nog geen manier om die data ook meteen in HomeAssistant te zetten.

#leercurve #lichte_frustratie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
asing schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:07:
[...]

Je bent echt een koning met HomeAssistant!

Ik zit me een partijtje te ergeren aan de APSystems ingegratie die verkeerd telt of er gewoon mee kapt. Voor Domoticz heb ik een scriptje wat het al 2 jaar doet maar ik weet nog geen manier om die data ook meteen in HomeAssistant te zetten.

#leercurve #lichte_frustratie :X
Hoe krijg je nu die data? Heb je bijv een interface die je lokaal kan benaderen die je de info geeft hoeveel watt je nu opwekt of hoeveel kwh je totaal gedaan heb vandaag?

Ik heb zelf solis omvormer en ik scrape de data gewoon van de lanstick af in HA :) dan heb ik near realtime zonne info ipv via de solis api / app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:47
Gisteren was een mooie zonnige dag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mDKLnG9oD2XnaiZU9NOgnVwh1Ok=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FomQbxYdP3P9Eh9DuH4disgV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranca
Mijn batterij is er ook -- even rustig laten staan omdat hij uit een koude bus kwam, uur later aangesloten maar hij schiet alsnog direct in vorstbeveiligingsmodus. Maakt een kort geluidje alsof de fan wil aanspringen maar daarna direct oranje knippend en melding E325... ik laat hem nog even rustig opwarmen en dan proberen we het nog maar een keertje...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
Terranca schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:27:
Mijn batterij is er ook -- even rustig laten staan omdat hij uit een koude bus kwam, uur later aangesloten maar hij schiet alsnog direct in vorstbeveiligingsmodus. Maakt een kort geluidje alsof de fan wil aanspringen maar daarna direct oranje knippend en melding E325... ik laat hem nog even rustig opwarmen en dan proberen we het nog maar een keertje...
Even voor het raam in de zon zetten?

Hier zeggen ze dat ze na 15:30 komen. Dus ik op lunch wandeling. Rijdt er ineens een Transmission bakwagen langs. Terug naar huis gerend maar was vals alarm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 18:46
Terranca schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:27:
Heel verstandig,
Beter ff een beetje geduld hebben dan direct in de stress te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
asing schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:30:
[...]

Hier zeggen ze dat ze na 15:30 komen. Dus ik op lunch wandeling. Rijdt er ineens een Transmission bakwagen langs. Terug naar huis gerend maar was vals alarm :P
De twee stuks zijn hier geleverd! Btw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:45
Gisteren morgen de betaallink voldaan.
Daarna netjes de mail gehad van transmission.
De chauffeur belde vanmorgen dat hij onderweg was en binnen 15minuten zou arriveren.
Netjes in huis neergezet. Prima service.
Later vandaag installeren 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Goed voor de conditie 😜

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarren
  • Laatst online: 07:13
Hier sinds het weekend 1 batterij. Het lijkt er echter op de combinatie van de batterij en slimme meter samen niet stabiel regelen. Zodra het huis vermogen tussen -800 en +800 W komt en de batterij moet moduleren wordt de nul op de meter regeling instabiel. En gaat die iedere 10 seconden van inactief naar max (ont)laden inclusief schakelen van relais en dan na 10 seconden weer terug naar inactief.

Het betreft een landis gyr e350 gprs smr5 ZMF110CCtFs2 slimme meter. Dit is een beetje een vreemde slimme meter, hij geeft wel een updates per seconde, maar verandert de meetwaarde van die updates maar 1 keer per 10 seconden. Zie ook deze post, ik denk dat dat dus misschien de oorzaak is.

Ik heb het gemeld bij Homewizard en ze kijken ernaar en proberen het op te lossen.
Zijn er toevallig anderen met dezelfde slimme meter en hetzelfde issue?

Update19-2-2025: Feedback van homewizard, dit probleem wordt waarschijnlijk opgelost in de komende 2 weken. Tot die tijd is het advies om de batterij tussen 40% tot 80% opgeladen uit te schakelen, om onnodige slijtage te voorkomen.

[ Voor 13% gewijzigd door Maarren op 19-02-2025 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crryp
@HomeWizard_NL

Voor installatie 2e batterij geeft de app ook de vraag heb je een ander apparaat dat terug levert via een stekker? Sinds je er 1 heb is dit natuurlijk het geval.

Neem aan dat de vraag alsnog met nee beantwoord kan worden omdat deze natuurlijk samen werken. Misschien een optie deze tekst aan te passen naar andere apparaat dan een HW plugin battery?

Ben er net op gewezen dit al zo is :)

[ Voor 5% gewijzigd door crryp op 18-02-2025 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranca
[...]

Haha yes exact -- half uurtje (uitgeschakeld, uiteraard) in het zonnetje voor het raam gezet, met beetje warmte van de radiator er onder, daarna nog even laten rusten in de schaduw. Nu start hij wel goed op, en is aan het opladen :) als tegengeluid hier overigens ook goede ervaring met TransMission; kwamen exact binnen het aangegeven tijdslot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harri
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 16-09 16:07
Bij mij in de app staat onder die tekst:
zoals zonnepanelen met stekker of thuisbatterijen met stekker van een ander merk
Aangezien de huidige HW batterij niet van een ander merk is lijkt “Nee” mij sowieso de juiste keuze.

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrenkema
Ik kan het niet vinden, maar wat betekent het waarschuwingsbord over het batterij icoon?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZEink-CS7o5oMxDGMsduzQE4GRw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lY3rtWyN07D4iz7UJpoGUUcR.jpg?f=fotoalbum_large
Als ik erop klik staat alles op groen, scherm verder: Profiel -> bat. icoon onbekend (blauwe radio knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 15:56
mrenkema schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:25:
Ik kan het niet vinden, maar wat betekent het waarschuwingsbord over het batterij icoon?

[Afbeelding]
Als ik erop klik staat alles op groen, scherm verder: Profiel -> bat. icoon onbekend (blauwe radio knop.
Als je hem net hebt kan het zijn dat hij koud is en/of dat hij aan het synchroniseren is met het net.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Pagina: 1 ... 21 ... 210 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.