Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:09
asing schreef op zondag 16 februari 2025 @ 22:25:
[...]

Even in de herhaling: de laadcurve van lfp is zo plat als Flevoland. Inschatten hoe vol de accu zit is moeilijk en alleen bij helemaal vol of leeg weet de bms de toestand. Daarnaast, hoe krijg je 3.4 kWh in een 2.7kWh batterij :P ?
Dat laatste vraag ik mij ook af, hier trouwens , 2,8 kwh in en 1,9kwh uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:25
henkzelf schreef op zondag 16 februari 2025 @ 19:12:
[...]

Je kunt toch een melding instellen bij meer dan xxx teruglevering via Energysaver. Of een notificatie.
Ja dat zou misschien kunnen maar hoe vol is die dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:25
Devke schreef op zondag 16 februari 2025 @ 18:12:
[...]

Klopt. Die aanname deed ik inderdaad. In de app is het niet mogelijk.
Heb idd geen HA, en heb ook geen tijd/zin om me daarin te verdiepen. In de app leek mij wel handig ,die heeft iedereen die de batterij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:07
0,9 kWh warmteverlies, neem ik aan

[ Voor 23% gewijzigd door dotternetta op 16-02-2025 23:14 ]

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Even in de herhaling: de laadcurve van lfp is zo plat als Flevoland. Inschatten hoe vol de accu zit is moeilijk en alleen bij helemaal vol of leeg weet de bms de toestand. Daarnaast, hoe krijg je 3.4 kWh in een 2.7kWh batterij :P ?
Het BMS kan de SoC vaak wel redelijk schatten door uitgaand vermogen maal tijd, pas na meerdere cycles niet <10% of 100% aangetikt te hebben gaat de SoC driften.

En iets meer dan 1 cycle gehaald door tussendoor weer iets te laden kan verklaren waarom er meer dan de bruto capaciteit is geladen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:22
PeteSplit schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:37:
[...]

Er heeft een bericht hier gestaan, dat als je de batterij uit zet deze een afsluit procedure volgt en als je de batterij een tijdje niet gebruikt, je moet zorgen voor een lading van 50 - 80% voordat je de batterij afsluit.

Zonder net spanning doet de batterij niets, maar zoals alle batterijen loopt deze langzaam leeg.

Mickel moen in "Het HomeWizard Plug-In Battery topic"
Ok dus die knop ( ook al ziet die er zo uit) is geen fysieke loskoppeling van het accu pakket en se rest van de elektronica ? Dat de bms altijd wel gekoppeld is kan ik mij voorstellen maat de grote plus en mis word dus niet onderbroken of gemaakt met die grote draai schakelaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:21
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2025 @ 20:34:
[...]

Op zich zijn wij het eens hoor. Je zit inderdaad ook met een omslagpunt. 1 is misschien net te weinig, terwijl 2 alweer te veel is. Zoals eerder in dit topic geboerd heb ik bekeken wat ik in de zomer maanden nog van het net haal en daar mijn keuze voor een tweede op gebaseerd. (3 tot 5 kWh import) 1 zit dus net te strak, 2 lekker ruim in je jas. 3 verzuip je in. :9

Maar zo zwart/wit dat s het natuurlijk niet. Tijdens zon uren kan de batterij bij springen. En daarna weer bij laden. (Tijdens de was bijvoorbeeld) Wij gaan het met zijn allen beleven hoe het in de praktijk draait. Misschien moet ik straks wel erkennen dat 2 toch net te veel is. Of dat ik soms toch nog te kort aan heb.

De situatie is uiteraard bij iedereen anders. Maar als wij straks een zomer hebben gedraaid met de batterijen komen er in dit topic ongetwijfeld nauwkeurige adviezen.

Voor nu heb ik mijn keuze gebaseerd op de ervaring van 3 jaar EV rijden. Volgend jaar om deze tijd weet ik of ik redelijk in de buurt zat met mijn gedachte, of er compleet naast zat.
B)
Ja, met een EV heb je toch een ander verbruik. Veel hogere pieken, ook met laden.
Met een NMC accu (meest gebruikte technologie ivm energiedichtheid) moet je ook veel meer opletten.

Een LFP accu is na 15 jaar waarschijnlijk nog een stuk beter. De meeste NMC accu's in omloop halen zo'n 2000 laadcycli voordat ze vergelijkbare degradatie hebben aan de 6000 laadcycli van een LFP accu.

Bovendien kan je met puur op je zonnepanelen laden de accu misschien 200 keer tot 240 keer vol krijgen.
Als je dan die 6000 cycli deelt, dan kom je op 25 tot 30 jaar voor een prognose van de verwachte 70% resterende capaciteit. Dat is tot dubbel zo lang als de leeftijd die voor de accu staat bij hetzelfde getal. Ook moeten de omvormers in de accu het maar net zo lang volhouden. Wat dat betreft is 15 jaar al een behoorlijke prestatie.

Misschien valt het in de praktijk wel mee, maar de prijzen dalen natuurlijk ook en de capaciteit van nieuwe modellen neemt alleen maar toe. Dus de kans dat je die 15 jaar oude accu in een woning alleen al vervangt om meer energieopslag te krijgen in dezelfde fysieke ruimte is ook behoorlijk groot.

Overigens jeukt het bij mij nu al om toch een derde accu te nemen na een zonnige dag als gisteren. Er was 8 kWh over terwijl de warmtepomp die dezelfde avond nog moeiteloos had opgeslokt. Maargoed, eerst de 2 stuks maar afwachten en meten wat er in de werkelijkheid nog over is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hgwj1983
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:48
Ik heb vandaag 1 batterij die in de HW app meld dat hij offline is geen wifi (laatst bekende sterkte 100%) Maar volgens Unifi is de batterij gewoon verbonden met WiFi :D leuk dit

//edit

Net even een bezoekje aan de batterij gebracht, deze stond rood te knipperen. Stroom er even af middels de schakelaar op de zijkant en na een aantal seconde stroom er weer op. Nog steeds een rood knipperend lampjes paneel. Knop 5 seconde ingedrukt houden, kwam in setupmode. Wifi opnieuw toegevoegd en hij lijkt het weer te doen.

Wel vaag, alsof zn wifi settings gereset zijn :/

[ Voor 52% gewijzigd door hgwj1983 op 17-02-2025 09:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:57
hgwj1983 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:07:
Ik heb vandaag 1 batterij die in de HW app meld dat hij offline is geen wifi (laatst bekende sterkte 100%) Maar volgens Unifi is de batterij gewoon verbonden met WiFi :D leuk dit

//edit

Net even een bezoekje aan de batterij gebracht, deze stond rood te knipperen. Stroom er even af middels de schakelaar op de zijkant en na een aantal seconde stroom er weer op. Nog steeds een rood knipperend lampjes paneel. Knop 5 seconde ingedrukt houden, kwam in setupmode. Wifi opnieuw toegevoegd en hij lijkt het weer te doen.

Vergeet dit soort dingen niet te melden aan HW; dit zijn het soort kinderziektes waar ze zich (hopelijk) de komende periode wel op zullen focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:53

//edit

Heb je toevallig een firmware update gekregen?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgwj1983
asing schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:22:
[...]

Heb je toevallig een firmware update gekregen?
Beide zaten en zitten op 1.0016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Mijn units staan nog op status verzamelen. Hopelijk gaan ze vandaag mee met de transporteur. Dan heb ik ze dinsdag of woensdag in huis.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
[...]
Daarnaast, hoe krijg je 3.4 kWh in een 2.7kWh batterij :P ?
Ik heb gisteren 1,7 kWh in de batterij geladen en hij is niet boven de 30% SoC uitgekomen... ;)

Had mijn auto ook een tijdje aan de oplader op de PV modus en de zon was nogal grillig. Dus de batterij ging af en toe laden, dan weer ontladen.

Van de 12 kWh opwek in die korte tijd wel 2 kWh terug geleverd, maar goed. Ik mis dan een stukje laadvermogen, die 800 Watt is niet toereikend in relatie tot mijn PV installatie. Iets om mee te nemen voor de toekomst.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easywoods
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 18:18

//edit

Meld dit even aan @soczol van Homewizard… ik had hetzelfde met een energie plug waarvan de server van mening was dat ‘ie offline was terwijl ‘ie verbonden was met een andere server en gewoon online was.
Fout is bekend maar komt zeer zelden voor echter zie ik ‘m nu steeds vaker voorbij komen lijkt het 🤷🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgwj1983
easywoods schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:52:
[...]

Meld dit even aan @soczol van Homewizard… ik had hetzelfde met een energie plug waarvan de server van mening was dat ‘ie offline was terwijl ‘ie verbonden was met een andere server en gewoon online was.
Fout is bekend maar komt zeer zelden voor echter zie ik ‘m nu steeds vaker voorbij komen lijkt het 🤷🏻‍♂️
Ik heb het zojuist via het bekende mailadres bij ze gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easywoods
hgwj1983 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:53:
[...]

Ik heb het zojuist via het bekende mailadres bij ze gemeld.
Dan zal het ook wel goedkomen denk ik… deze backend developer van HW was gisteren op z’n vrije zondag avond onderzoek aan het doen naar dezelfde fout namelijk. 👍🏼💪🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
als ik bij mijn homewizzard app kijk zie ik bij de batterij nu: Synchroniseren met het stroom net

Even geduld , Na het opstarten kan het 10 minuten duren om het stroomnet te synchroniseren, voordat je thuisbatterij gaat werken.

Ik snap de tekst, maar waarom weer synchroniseren?

Maar ondanks dat er even heeft gestaan, is nu weer Alles in orde

Tekst:

Batterij werkt zoals verwacht. De kamertemperatuur is optimaal voor de efficiëntie en de levensduur van je batterij.

Maar dan nog de vraag, hoe wordt er gesynchroniseerd, ik bedoel aan de batterij zie en hoor je niks aparts

[ Voor 35% gewijzigd door ivo1969 op 17-02-2025 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgwj1983
easywoods schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:00:
[...]

Dan zal het ook wel goedkomen denk ik… deze backend developer van HW was gisteren op z’n vrije zondag avond onderzoek aan het doen naar dezelfde fout namelijk. 👍🏼💪🏼
Ik krijg een AI antwoord van Wizzi, gaat niet veel opleveren ben ik bang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:50
asing schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:42:
Mijn units staan nog op status verzamelen. Hopelijk gaan ze vandaag mee met de transporteur. Dan heb ik ze dinsdag of woensdag in huis.
Dat staan die van mij inmiddels al 5 dagen. Order nergens in mn account terug te vinden even als die aanbetaling. Maar wel bijna 3k overgemaakt. Administratie mag aan gewerkt worden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easywoods
hgwj1983 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:10:
[...]

Ik krijg een AI antwoord van Wizzi, gaat niet veel opleveren ben ik bang :)
Dan zou ik alsnog het rechtstreekse lijntje met backend developer nemen, die is wel van vlees en bloed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
crryp schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:18:
[...]

Dat staan die van mij inmiddels al 5 dagen. Order nergens in mn account terug te vinden even als die aanbetaling. Maar wel bijna 3k overgemaakt. Administratie mag aan gewerkt worden…
Ik kan de mijne wel verklaren. Ik was namelijk pas later in de gelegenheid te betalen. Dat was pas rond half 2. Ze hadden hun handen al vol met degenen die meteen hebben betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgwj1983
easywoods schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:20:
[...]

Dan zou ik alsnog het rechtstreekse lijntje met backend developer nemen, die is wel van vlees en bloed ;)
Ik heb de melding laten doorsturen naar 'het team' mogen ze zelf bepalen of ze dit verder willen onderzoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:27
ivo1969 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:08:
als ik bij mijn homewizzard app kijk zie ik bij de batterij nu: Synchroniseren met het stroom net

Even geduld , Na het opstarten kan het 10 minuten duren om het stroomnet te synchroniseren, voordat je thuisbatterij gaat werken.

Ik snap de tekst, maar waarom weer synchroniseren?

Maar ondanks dat er even heeft gestaan, is nu weer Alles in orde

Tekst:

Batterij werkt zoals verwacht. De kamertemperatuur is optimaal voor de efficiëntie en de levensduur van je batterij.

Maar dan nog de vraag, hoe wordt er gesynchroniseerd, ik bedoel aan de batterij zie en hoor je niks aparts
Meestal gebeurd dit als de frequentie in het net gedipt is onder een bepaalde waarde, daarna moet de batterij opnieuw aankoppelen aan het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
asing schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:21:
[...]

Ik kan de mijne wel verklaren. Ik was namelijk pas later in de gelegenheid te betalen. Dat was pas rond half 2. Ze hadden hun handen al vol met degenen die meteen hebben betaald.
Dan is het idd wel goed te verklaren, hier is het zo jammer dat ik voor het weekend via de support meerdermaal heb proberen uit te leggen dat het echt niet klopt. Maar dan krijg je antwoorden van het ligt er en het wordt ingepakt. etc. etc.

Helaas wordt er niet begrepen dat deze situatie totaal anders is omdat complete orders missen in het HW account. Voor als nog geen reactie vandaag gehad van de support vind het lastig geduld te bewaren in deze kwestie..

Zo jammer dat ik nergens een telefoonnummer kan vinden dat zou zo veel sneller zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door crryp op 17-02-2025 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
crryp schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:42:
[...]

Dan is het idd wel goed te verklaren, hier is het zo jammer dat ik voor het weekend via de support meerdermaal heb proberen uit te leggen dat het echt niet klopt. Maar dan krijg je antwoorden van het ligt er en het wordt ingepakt. etc. etc.

Helaas wordt er niet begrepen dat deze situatie totaal anders is omdat complete orders missen in het HW account. Voor als nog geen reactie vandaag gehad van de support vind het lastig geduld te bewaren in deze kwestie..

Zo jammer dat ik nergens een telefoonnummer kan vinden dat zou zo veel sneller zijn.
Mijn respect heb je toch m.b.t. geduld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwillemsen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:24
Hier net de betaal link gekregen, besteld om 15:03, zat in de maart batch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
HomeWizard_NL schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:37:
[...]

Meestal gebeurd dit als de frequentie in het net gedipt is onder een bepaalde waarde, daarna moet de batterij opnieuw aankoppelen aan het net.
ja ook dank voor de uitleg ,asing hier had mij daar ook opgewezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
ivo1969 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:46:
[...]

Mijn respect heb je toch m.b.t. geduld
Het wordt erg op de proef gesteld, ik betaal niet elke dag zoveel geld aan een partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
crryp schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:49:
[...]

Het wordt erg op de proef gesteld, ik betaal niet elke dag zoveel geld aan een partij.
Het is ook geen pakje boter welke je besteld en gaat (althans kan ik zeker voor mezelf zeggen ) om veel geld.
Hoop echt voor je dat alles snel helder en opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
jwillemsen schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:47:
Hier net de betaal link gekregen, besteld om 15:03, zat in de maart batch.
Yes, same here, besteld 14:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2025 @ 20:34:
[...]

Op zich zijn wij het eens hoor. Je zit inderdaad ook met een omslagpunt. 1 is misschien net te weinig, terwijl 2 alweer te veel is. Zoals eerder in dit topic geboerd heb ik bekeken wat ik in de zomer maanden nog van het net haal en daar mijn keuze voor een tweede op gebaseerd. (3 tot 5 kWh import) 1 zit dus net te strak, 2 lekker ruim in je jas. 3 verzuip je in. :9

Maar zo zwart/wit dat s het natuurlijk niet. Tijdens zon uren kan de batterij bij springen. En daarna weer bij laden. (Tijdens de was bijvoorbeeld) Wij gaan het met zijn allen beleven hoe het in de praktijk draait. Misschien moet ik straks wel erkennen dat 2 toch net te veel is. Of dat ik soms toch nog te kort aan heb.
Precies mijn redenatie. Maar ik heb er maar 1 besteld. Eigenlijk vooral met het idee "kijken wat het doet"... :+
Als het bevalt, hou ik hem. Als hij te klein is bestel ik er 1 bij.
crryp schreef op zondag 16 februari 2025 @ 20:45:
[...]

En in beide gevallen heb je leuk speelgoed aangeschaft toch dus boeie :d
En dat was het tweede argument om er 1 te bestellen :)

Levering is gepland voor maart. Ben nog aan het kijken wat de beste plaats is, maar ik denk toch dat ik hem op zolder neer ga zetten.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Terranca schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:54:
[...]

Deze informatie zou een stuk meer bruikbaar zijn als je ook de besteldatum vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Vanaf hoeveel watt welke de zonnepanelen netto opbrengen gaat de accu stabiel opladen?
Hier zie ik bij sunny portal dat teruglevering 403 W is, en daar gaat dus nog wel verbruik van stroom eraf.
Maar nu op dit moment hoor ik steeds het relais van de batterij, opladen, inactief , of terug leveren en dat komt omdat hier vanaf zo'n 10.45 de panelen beginnen te werken, maar nu kwartier later nog steeds dat geklik, dat lijkt mij niet goed voor de batterij.

Zou het een optie kunnen zijn dat batterij pas oplaad als er minstens een min of 5 bijv ding merkt dat teruglevering genoeg is en dan pas opgaat laden?

Laad percentage van de batterij is in kwartier nu wel opgelopen van 0 naar 1%

[ Voor 6% gewijzigd door ivo1969 op 17-02-2025 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 20:18
ivo1969 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:03:
Vanaf hoeveel watt welke de zonnepanelen netto opbrengen gaat de accu stabiel opladen?
Hier zie ik bij sunny portal dat teruglevering 403 W is, en daar gaat dus nog wel verbruik van stroom eraf.
Maar nu op dit moment hoor ik steeds het relais van de batterij, opladen, inactief , of terug leveren en dat komt omdat hier vanaf zo'n 10.45 de panelen beginnen te werken, maar nu kwartier later nog steeds dat geklik, dat lijkt mij niet goed voor de batterij.

Zou het een optie kunnen zijn dat batterij pas oplaad als er minstens een min of 5 bijv ding merkt dat teruglevering genoeg is en dan pas opgaat laden?

Als de accu steeds 5 min nodig heeft is het niet echt 0 op de meter. Hij is gemaakt om veel te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
alwind schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:05:
[...]

Als de accu steeds 5 min nodig heeft is het niet echt 0 op de meter. Hij is gemaakt om veel te schakelen.
hmm oke, ging mij alleen om begin van oplaad cyclus , maar als batterij er tegen kan, dan wat mij betreft prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
crryp schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:42:
[...]

Ik denk dat het bescherming is dat je geen telefoonnummer kan vinden. Ze zouden denk ik platgebeld worden.

In jouw geval is het alleen erg vervelend omdat je bestelling ergens in het zwarte gat gevallen is waarbij je batterijen wel betaald zijn maar niet in je account staan. Daar zou ik ook een heel unheimlich gevoel van krijgen. Ik snap je volkomen dat je van een mens wil horen dat het is opgelost.

Nu er weer betaallinks uitgaan neem ik aan dat er vanmiddag ook een vrachtwagen vertrekt en mijn batterijen ook aan boord zijn :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
hanev001 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:59:
[...]

Deze informatie zou een stuk meer bruikbaar zijn als je ook de besteldatum vermeld.
Als ik er geen datum bij zet mag je uitgaan van de eerste pre-order dag 😉 dus 25-06

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
[...]

Hier ook betaallink binnen. Bestelbevestiging 25 juni 2024 16:02 uur

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Zie je je batterij bestelling niet terug in je account? Dan heb je mogelijk besteld als gast. Alleen als je ingelogd was tijdens het bestellen, verschijnt hij daar.

We merken dat hier soms verwarring over ontstaat, en sommige mensen denken dat hun betaling niet goed is gegaan of dat de bestelling ontbreekt. Geen zorgen, dat is niet het geval! Alles staat gewoon in ons systeem. :)

[ Voor 93% gewijzigd door HomeWizard_NL op 17-02-2025 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17:23

Tunnelplan

Gas- en olieloos tunnelplan.nl

Tunnelplan schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 21:12:
[...]

Hier het zelfde.(maar wel het kado, 2 stekkers, via DHL).
Aflevering
Verwacht tussen
17-02-2025 14:32 - 16:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 15:56
ivo1969 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:03:

Heb je geen P1 dongle dan? Dit zou wel moeten als je een accu hebt, dan kun je precies zien wat je nu zou leveren. Ik merk dat bij die portals altijd een flinke vertraging zit. De HW app geeft het per seconde exact weer met een SMR 5 meter. Er stond ergens vermeld dat bij een teruglevering van minimaal 50 Watt de batterij gaat laden. Waarschijnlijk zit je nu precies rond dat kantelpunt.

[ Voor 4% gewijzigd door winwiz op 17-02-2025 11:19 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terranca schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:11:
[...]

Als ik er geen datum bij zet mag je uitgaan van de eerste pre-order dag 😉 dus 25-06
Bedankt voor het antwoord maar ik nu ben ik verward om 2 redenen.

Ten eerste was ik nog geen klant op dat moment en onbekend met enige berichtgeving van hun kant en dus ook de startdatum.
Ten tweede ik was in de veronderstelling dat alle pre-orders onder de oorspronkelijke november en nu februari levering vallen.
Dus voor een levering van de maart periode verwacht ik een latere besteldatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
HomeWizard_NL schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:13:
Even een mededeling voor batterij bestellers, als je besteld hebt als gast, staan batterij bestellingen niet in je account vermeld. Alleen als je ingelogd was bij je bestelling kun je deze daar terugvinden. We zien hierover wat verwarring ontstaan dat er gedacht wordt dat daarom je batterij niet correct is betaald of in het systeem staat, dit is niet het geval.
Dat is dus bij mij het geval, een dit blijft hier raar in omdat er totaal nergens mails verstuurd zijn na de betaling en een bestelling die later geplaatst is staat al in huis.

Met andere woorden het is een totaal raadsel waar de accus zijn die met gast account eerder besteld zijn (november batch)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vraasen
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:09
M.Di schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:48:
[...]

Mijn batterij is nog steeds aan het relaxen! Gelukkig is de ventilator niet luid.
Overdag was het netto stroomverbruik van het huis +2000W (warmtepomp en wasmachine), maar de batterij sprong niet bij.
Ook nu wordt de auto opgeladen, maar de batterij doet het niet.

Ik heb de P1-meter en de batterij een paar keer gereset. Het netwerk opnieuw opgestart. Geen verandering.
Ik ben door mijn opties heen. Ik hoop dat de rest van jullie batterijen werkend krijgt zonder het hele troubleshooting-proces te hoeven doorlopen!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb inmiddels terugkoppeling van HomeWizard. Batterij is defect en wordt morgen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 15:56
hanev001 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:19:
[...]

Bedankt voor het antwoord maar ik nu ben ik verward om 2 redenen.

Ten eerste was ik nog geen klant op dat moment en onbekend met enige berichtgeving van hun kant en dus ook de startdatum.
Ten tweede ik was in de veronderstelling dat alle pre-orders onder de oorspronkelijke november en nu februari levering vallen.
Dus voor een levering van de maart periode verwacht ik een latere besteldatum.
Nee. Al op de eerste besteldag bleek dat de vraag groot was en dat latere bestellingen ook later geleverd zouden gaan worden. Nu vloeit het in de praktijk wel in elkaar over door de vertraging die de eerste bestellers hadden. Maar die krijgen dan ook een shoptegoed van €60

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
crryp schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:21:
[...]

Dat is dus bij mij het geval, een dit blijft hier raar in omdat er totaal nergens mails verstuurd zijn na de betaling en een bestelling die later geplaatst is staat al in huis.

Met andere woorden het is een totaal raadsel waar de accus zijn die met gast account eerder besteld zijn (november batch)
Ja dat is wel raar ja, dan maar een kopie van bankafschrift waar je bestelling opstaat door mailen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:45
[...]

Vanmorgen betaallink gehad, 15.58 besteld. Wordt morgen bezorgd😆😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Chris96 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:53:
[...]

Vanmorgen betaallink gehad, 15.58 besteld. Wordt morgen bezorgd😆😁
Oke, nu wordt het tijd om ongerust te worden. Mijn bestelling staat nog steeds op verzamelen. Ik heb geen verdere mail ontvangen na vrijdag. Ook niet in de spam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
asing schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:56:
[...]

Oke, nu wordt het tijd om ongerust te worden. Mijn bestelling staat nog steeds op verzamelen. Ik heb geen verdere mail ontvangen na vrijdag. Ook niet in de spam
Heb je een bestelling van 2 accus of meer? Ik heb vernomen dat daar een handmatige mutatie op moet gebeuren en daarnaast zijn niet alle accues die vrijdag betaald zijn opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
crryp schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:59:
[...]

Heb je een bestelling van 2 accus of meer? Ik heb vernomen dat daar een handmatige mutatie op moet gebeuren en daarnaast zijn niet alle accues die vrijdag betaald zijn opgehaald.
Ik heb er 2 besteld :)

Het kan dat niet alle accu's zijn opgehaald, maar dan zou ik verwachten dat deze vandaag wel zijn opgehaald. Als dan iemand anders vandaag betaalt en die heeft ze morgen....

Het kan uiteraard ook ergens anders fout gaan, dat ze ineens wel op de stoep staan. Ik ben alleen niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:45
asing schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:56:
[...]

Even zoeken naar een mail met het onderwerp uw bestelling is ontvangen. Daar zit een blauwe knop in net de tekst bekijk bestelling dan kom je op een pagina waar je een aflever datum kan selecteren.

Die mail kwam bij mij vrijwel gelijk na het voldoen van de betaling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Chris96 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:45:
[...]

Even zoeken naar een mail met het onderwerp uw bestelling is ontvangen. Daar zit een blauwe knop in net de tekst bekijk bestelling dan kom je op een pagina waar je een aflever datum kan selecteren.

Die mail kwam bij mij vrijwel gelijk na het voldoen van de betaling.
Die heb ik ook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZUVcVGtWxwp5OMduA_DfmKWQHUY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/mZNb6QRI12ot9Rd4ZZ6OyhZH.png?f=user_large

Zo staat het al sinds vrijdagmiddag. Datum aanpassen is een visuele gimmick en doet verder niks.

[ Voor 4% gewijzigd door asing op 17-02-2025 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 23:05

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

Ik had twee mailtjes ontvangen van noreply go parcel.

Van het eerste mailtje klopte niet veel wat er stond in de link en de verwachte bezorgtijd ook niet,
dit mailtje had de titel : Uw bestelling is ontvangen

Het tweede mailtje was beter en in de track&trace kon je de bezorging rechtsonder volgen
dit mailtje had de titel : Uw bestelling is onderweg
Hier stond ook een link in naar Transmission met dezelfde gegevens alleen iets vertraagd.

Uiteindelijk was mijn batterij een dag eerder dan in de eerste mail werd aangekondigd.

LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard / Home Assistant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daerkuhm
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 27-05 09:00
Mijn batterij is vrijdag betaald en ik had gevraagd voor een zaterdag levering maar dat werd dus vandaag. Maar een half dagje vrij voor opgenomen om hem te kunnen ontvangen.

Nu staat hij in de huiskamer op te laden.
Vooralsnog happy 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SXForce
  • Laatst online: 15-09 18:59
asing schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:48:
[...]

Die heb ik ook:

[Afbeelding]

Zo staat het al sinds vrijdagmiddag. Datum aanpassen is een visuele gimmick en doet verder niks.
Exact hetzelfde bij mij. Vrijdag 7 minuten na ontvangen van het mailtje van HW betaald. Bevestiging gekregen en de batterij komt maar niet op "ingepakt". Ondertussen heeft mijn collega die NA mij heeft betaald z'n batterij al binnen.

Ook 2 batterijen overigens. Dus daar lijkt iets te zitten. Collega heeft er namelijk maar 1.

Snap er echt niets van... heb een berichtje gestuurd naar HW, want ik kan hier ook niet op plannen... wanneer moet ik nou thuis blijven? Geen idee. Stond op maandag, nu dinsdag. Wie weet waar het vanavond op staat.

Edit: vrijdag betaald. Stond zaterdag.

[ Voor 6% gewijzigd door SXForce op 17-02-2025 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
[...]

Die heb ik ook:

[Afbeelding]

Ze blijven op in behandeling staan tot ze gemuteert zijn met de hand omdat het een 2 delen bestelling is. Ik heb exact dezelfde situatie. Men verwacht ze vandaag te versturen dus laten we daar maar van uit gaan dan.

Wel weer typisch meer bestellen is slechter behandeld xD

[ Voor 4% gewijzigd door crryp op 17-02-2025 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tunnelplan
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17:23

Tunnelplan

Gas- en olieloos tunnelplan.nl

Tunnelplan schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:17:
[...]

Aflevering
Verwacht tussen
17-02-2025 14:32 - 16:32
Aflevering
Afgeleverd op
17-02-2025 12:46

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:29
Hier inmiddels een 2e batterij van Homewizard besteld. We gaan onze eerste batterij (ander merk) verkopen en dan is hier alles weer in orde :)

2 batterijen is niet de beste optie voor ons financieel gezien (met de informatie van nu), maar dat is heel het concept thuisbatterij nog niet voor ons dus daar hebben we geen moeite mee.

De Homewizard batterij doet hier precies wat ik er van gehoopt had, en het is goed te zien dat we meer van onze eigen opgewekte stroom gebruiken. Ondanks ons betrekkelijk hoge verbruik (airco verwarming) en slechte dagen voor zonnepanelen in februari, komt deze maand tot nu toe 26% van ons verbruik van eigen opwek, en de batterij speelt daar ook een rol bij.

Volgens de site moeten we rekenen op eind april als leverdatum. We gaan het zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crryp
[...]

Die heb ik ook:

[Afbeelding]

Hier heb ik ingepakt melding ontvangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
crryp schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:16:
[...]

Hier heb ik ingepakt melding ontvangen!
Hier nu ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:44
crryp schreef op zondag 16 februari 2025 @ 21:54:
[...]

HIer tot nu 3.6 in en 2.7 uit (zit wel een deel opladen met de hand in afgelopen nacht)

Nog 17 procent over ben benieuwd hoeveel RTE ik haal vandaag uiteindelijk.

[Afbeelding]
offtopic:
Welk HA component is dat?

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crryp
jk-5 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:45:
[...]

offtopic:
Welk HA component is dat?
Apexchart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crryp
https://www.nu.nl/economi...ogt-terugleverkosten.html

De volgende batterij maar vast bestellen wat een boeverij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
Ja totdat ze meten dat je thuisbatterij gebruikt en daar weer wat op gaan verzinnen om die te belasten.
Verder overheid is toch zo gek als het mandje, straks nog belasting op zonnepanelen op je dak?

Ik denk dat er ergens een task foce bestaat van hoe knijpen we de burger heerlijk uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 16:43
vraasen schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:21:
[...]

Ik heb inmiddels terugkoppeling van HomeWizard. Batterij is defect en wordt morgen vervangen.
Ligt het aan mij of zijn er best wel aardig wat batterijen kapot gegaan sinds de 1ste uitlevering, vind dat ik er best wel aardig wat over lees in dit topic en nou weet ik wel dat niet alle kopers van de batterij in dit forum zich begeven, maar dat maakt het juist nog interessanter om te weten hoeveel % er kapot is gegaan in verhouding met hoeveel er verkocht/uitgeleverd zijn sinds de uitlevering.

Misschien dat @HomeWizard_NL hier wat over kan zeggen om mij en andere gerust te stellen, dit ook mede omdat na verloop van tijd, je zelf kosten mag gaan betalen voor vervanging als de 2 jaar voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Sjamo schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:09:
Hier inmiddels een 2e batterij van Homewizard besteld. We gaan onze eerste batterij (ander merk) verkopen en dan is hier alles weer in orde :)

2 batterijen is niet de beste optie voor ons financieel gezien (met de informatie van nu), maar dat is heel het concept thuisbatterij nog niet voor ons dus daar hebben we geen moeite mee.

De Homewizard batterij doet hier precies wat ik er van gehoopt had, en het is goed te zien dat we meer van onze eigen opgewekte stroom gebruiken. Ondanks ons betrekkelijk hoge verbruik (airco verwarming) en slechte dagen voor zonnepanelen in februari, komt deze maand tot nu toe 26% van ons verbruik van eigen opwek, en de batterij speelt daar ook een rol bij.

Volgens de site moeten we rekenen op eind april als leverdatum. We gaan het zien :)
Hik hier op zelfde gedachte en ja hier zal wel met grote kans een 2e batterij komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Shoptegoed ook binnen in de spam. Dus het display komt ook morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
asing schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:09:
Shoptegoed ook binnen in de spam. Dus het display komt ook morgen.
Display had ik al :) , hier is vandaag de watermeter binnen gekomen en ook die werkt super

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ivo1969 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:02:
[...]

Ja totdat ze meten dat je thuisbatterij gebruikt en daar weer wat op gaan verzinnen om die te belasten.
Verder overheid is toch zo gek als het mandje, straks nog belasting op zonnepanelen op je dak?

Ik denk dat er ergens een task foce bestaat van hoe knijpen we de burger heerlijk uit :(
Ik heb dit al een paar keer voorbij zien komen. Hoe kunnen ze weten dat je een batterij hebt als je deze alleen in NOM mode gebruikt. Alles wat dat ding dan doet gebeurd in huis voordat de meter daar ook maar iets van ziet. Dus de netwerkbeheerder en daarmee de leverancier zien op zijn best dat je gebruikspatroon veranderd maar waarom dat is kan niet met data worden vastgesteld.

Dat de wereld van de energielevering aan het veranderen is mag duidelijk zijn maar om nu paranoide te worden gaat me te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
hanev001 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:11:
[...]

Ik heb dit al een paar keer voorbij zien komen. Hoe kunnen ze weten dat je een batterij hebt als je deze alleen in NOM mode gebruikt. Alles wat dat ding dan doet gebeurd in huis voordat de meter daar ook maar iets van ziet. Dus de netwerkbeheerder en daarmee de leverancier zien op zijn best dat je gebruikspatroon veranderd maar waarom dat is kan niet met data worden vastgesteld.

Dat de wereld van de energielevering aan het veranderen is mag duidelijk zijn maar om nu paranoide te worden gaat me te ver.
Opmerking was meer gekscherend bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
Ik zit net te kijken, maar dit vind ik er vreemd uit zien op de grafiek.

@HomeWizard_NL
Kijk ik verkeerd?

Volgens de informatie bij de meter is alles ok.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yxWUaO7Q3WYxk076kpd7BobbF18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BtPwjtJapStTVKqXCWyItEbM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daerkuhm
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 27-05 09:00
Ik heb nog wel een vraagje.
Alles draait, maar in de App staat nogsteeds dat de batterij de P1 meter niet kan vinden.

Beide zitten op hetzelfde WiFi netwerk en net met het draaien van de vaatwasser ging de batterij weer terugleveren.

Batterij staat ook op de display en is goed te zien in de App.

Ik heb de batterij al twee keer opnieuw opgestart, maar de melding blijft staan.

Iemand anders ook met deze issue?

Update: na een paar uur niet gekeken te hebben draaid alles goed en zijn we momenteel weer aan het terugleveren, ik heb nu 0 Watt verbruik :P

[ Voor 14% gewijzigd door Daerkuhm op 17-02-2025 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
[...]

Heel theoretisch gesproken is het draaien op NOM een indicatie dat je een accu hebt. Ieder huis heeft sluipverbruik. Je hebt altijd een koelkast en iets wat op standby staat of aan de lader hangt.

Nu kunnen ze beweren dat je ineens geen stroom afneemt die je aanders wel had afgenomen. Dus met wat creativiteit kom je dan op een "sluipverbruikheffing" die je krijgt voor iedere nacht dat je geen sluipverbruik hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Sjamo schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:16:

@HomeWizard_NL
Kijk ik verkeerd?

[Afbeelding]
Ik weet antwoord niet kan alleen laten zien hoe het er bij mij eruit ziet Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wpW7Iu6DrrYnUxbqNkwu6k_9J3Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/22j082efjv4Lj2gNMAmm2Gnh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
ivo1969 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:30:
[...]

Ik weet antwoord niet kan alleen laten zien hoe het er bij mij eruit ziet [Afbeelding]
Zo ziet het er hier normaal ook uit, in verschillende vormen. Maar ik heb niet eerder gezien dat de batterij plots van onder 50% naar 100% geladen schiet en op Idle gaat, terwijl er nog zon genoeg is, en volgens de meter zelf alles optimaal en goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
asing schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:27:
[...]

Heel theoretisch gesproken is het draaien op NOM een indicatie dat je een accu hebt. Ieder huis heeft sluipverbruik. Je hebt altijd een koelkast en iets wat op standby staat of aan de lader hangt.

Nu kunnen ze beweren dat je ineens geen stroom afneemt die je aanders wel had afgenomen. Dus met wat creativiteit kom je dan op een "sluipverbruikheffing" die je krijgt voor iedere nacht dat je geen sluipverbruik hebt. :)
Je wordt constant geadviseerd je gebruik te verminderen en als je dan daar in slaagt zou je volgens jouw theorie dan een heffing moeten gaan betalen voor het feit dat je niet of niet genoeg gebruikt.

Hoe nomen ze dat ook al weer: En Catch 22 situatie. Je kan niet aan regel 1 voldoen omdat dat in strijd is met regel 2 en je kan niet aan regel 2 voldoen omdat dit in strijd is met regel 1. Humor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
hanev001 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:36:
[...]

Je wordt constant geadviseerd je gebruik te verminderen en als je dan daar in slaagt zou je volgens jouw theorie dan een heffing moeten gaan betalen voor het feit dat je niet of niet genoeg gebruikt.

Hoe nomen ze dat ook al weer: En Catch 22 situatie. Je kan niet aan regel 1 voldoen omdat dat in strijd is met regel 2 en je kan niet aan regel 2 voldoen omdat dit in strijd is met regel 1. Humor.
Het was redelijk sarcastisch :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ook met NOM heb ik nog steeds kleine beetjes import en export als ik op de batterij werk. De batterij springt niet als een gek op en neer met de vraag maar probeert een stabiel niveau van leveren te houden. Hierdoor heb ik momenten dat ik tot meer dan 100 watt het net op kan sturen. Dit is wel slechts enkele seconden (tot aan een minuut toe, 2 dagen geleden gezien). Dus ja mijn batterij zal wel af te leiden zijn aan de export midden in de nacht in de zomer.

Het gaat al met al om een paar wattuur per dag. Niet heel erg boeiend, maar wel meetbaar.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
asing schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:42:
[...]

Het was redelijk sarcastisch :P .
Hier valt kwartje niet altijd snel, maar dat had ik wel weer gelijk begrepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG64
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22:43
ArthurMorgan schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:44:
Ook met NOM heb ik nog steeds kleine beetjes import en export als ik op de batterij werk. De batterij springt niet als een gek op en neer met de vraag maar probeert een stabiel niveau van leveren te houden. Hierdoor heb ik momenten dat ik tot meer dan 100 watt het net op kan sturen. Dit is wel slechts enkele seconden (tot aan een minuut toe, 2 dagen geleden gezien). Dus ja mijn batterij zal wel af te leiden zijn aan de export midden in de nacht in de zomer.

Het gaat al met al om een paar wattuur per dag. Niet heel erg boeiend, maar wel meetbaar.
Zolang ze 1x per dag de meterstanden uitlezen, is dat geen probleem :)

Voor 07.00 uur doen bij mij de panelen ook al iets aan opbrengst.

[ Voor 4% gewijzigd door DG64 op 17-02-2025 14:48 ]

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Catdogsf schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:02:
[...]

Ligt het aan mij of zijn er best wel aardig wat batterijen kapot gegaan sinds de 1ste uitlevering, vind dat ik er best wel aardig wat over lees in dit topic en nou weet ik wel dat niet alle kopers van de batterij in dit forum zich begeven, maar dat maakt het juist nog interessanter om te weten hoeveel % er kapot is gegaan in verhouding met hoeveel er verkocht/uitgeleverd zijn sinds de uitlevering.

Misschien dat @HomeWizard_NL hier wat over kan zeggen om mij en andere gerust te stellen, dit ook mede omdat na verloop van tijd, je zelf kosten mag gaan betalen voor vervanging als de 2 jaar voorbij.
Op dit moment komt ongeveer 1% van de batterijen terug met een ''defect''. Soms gaat het om een technisch probleem, zoals een connector die niet goed contact maakt, en soms is het puur cosmetisch. Ook komen we in de software soms nog wat edge cases tegen, die we dan onterecht terughalen. Maar beter het zekere voor het onzekere.

We halen nu bewust meer batterijen terug dan strikt nodig, omdat we eventuele problemen zo snel mogelijk willen signaleren. Dit helpt om de kwaliteitscontrole in de productie verder te verbeteren.

[ Voor 5% gewijzigd door HomeWizard_NL op 17-02-2025 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
HomeWizard_NL schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:53:
[...]

Op dit moment komt ongeveer 1% van de batterijen terug met een ''defect''. Soms gaat het om een technisch probleem, zoals een connector die niet goed contact maakt, en soms is het puur cosmetisch. Ook komen we in de software soms nog wat edge cases tegen, die we dan onterecht terughalen. Maar beter het zekere voor het onzekere.

We halen nu bewust meer batterijen terug dan strikt nodig, omdat we eventuele problemen zo snel mogelijk willen signaleren. Dit helpt om de kwaliteitscontrole in de productie verder te verbeteren.
Top , bedankt voor communicatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:07
Sjamo schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:16:

@HomeWizard_NL
Kijk ik verkeerd?

[Afbeelding]
Ik zou me niet te druk maken over de grafiek. De Solar Consumption grafiek springt soms ook alle kanten op.

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivo1969
Geinig momentje hier vandaag🙃

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6y_9SZ9QPTvO1rfmnnohvcNbauc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z4RmbeLI13CMkQ3o3f1lSsEM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
dotternetta schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:06:
[...]

Ik zou me niet te druk maken over de grafiek. De Solar Consumption grafiek springt soms ook alle kanten op.
Deze grafiek geeft weer wat de batterij doet, en wat de batterij doet klopt niet. Dat is ook te zien in de grafiek. Dis volgens mij zit het probleem niet in de grafiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Oh man. wat kan je ongeduldig zijn om een rekening te moeten betalen. Leg al de hele dag voor mijn e-mail bakje. Maar helaas.. :/ Orders uit september zijn blijkbaar nog niet aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Als de energieleverancier ziet dat je in de nachten geen stroom verbruikt dan zou ik even niet weten hoe je dan niet de conclusie kunt trekken dat er een thuisbatterij staat. Er zijn altijd verbruikers actief. Diepvries, koelkast, wekkers, lampjes om en rond het huis als voorbeeld.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz187
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 14:59
Sinds ik vanmorgen de HW-batterij thuis had ontvangen en aangesloten, werkt mijn PV-omvormer in de app niet meer mee. Zie hier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lF0z9z3SHTfXZw5WGVK6-th-Law=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y6YavUqnyWOWFPxolPnETsB6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:36:
[...]

Als de energieleverancier ziet dat je in de nachten geen stroom verbruikt dan zou ik even niet weten hoe je dan niet de conclusie kunt trekken dat er een thuisbatterij staat. Er zijn altijd verbruikers actief. Diepvries, koelkast, wekkers, lampjes om en rond het huis als voorbeeld.
Een conclusie is wat anders dan een bewijs. En zelfs dan kunnen ze niet meer zeggen dat ze vermoeden dat je een batterij hebt. Iemand laten betalen op basis van een vermoeden is een erg wankel concept dat juridisch wel heel erg makkelijk aanvechtbaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janjrtaheij
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-09 14:36
Gizz187 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:38:
Sinds ik vanmorgen de HW-batterij thuis had ontvangen en aangesloten, werkt mijn PV-omvormer in de app niet meer mee. Zie hier:
[Afbeelding]
Toevallig Goodwe / SEMS? Hier dezelfde error. Ook Homey krijgt de data van SEMS niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:40
[quote]Daerkuhm schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:17:
Ik heb nog wel een vraagje.
Alles draait, maar in de App staat nogsteeds dat de batterij de P1 meter niet kan vinden.

Beide zitten op hetzelfde WiFi netwerk en net met het draaien van de vaatwasser ging de batterij weer terugleveren.

Batterij staat ook op de display en is goed te zien in de App.

Ik heb de batterij al twee keer opnieuw opgestart, maar de melding blijft staan.

Iemand anders ook met deze issue?
[/quote

Ja had precies hetzelfde probleem. Alleen ik starte niet telkens opnieuw op omdat ik wel internet verbinding had. Na een tijdje nog een keer proberen om verbinding te maken met P1 en dat lukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz187
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 14:59
Janjrtaheij schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:42:
[...]
Toevallig Goodwe / SEMS? Hier dezelfde error. Ook Homey krijgt de data van SEMS niet binnen.
Ja, het is GoodWe/SEMS inderdaad. Hoe heb jij het opgelost? Dagje wachten ofzo?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
hanev001 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:40:
[...]

Een conclusie is wat anders dan een bewijs. En zelfs dan kunnen ze niet meer zeggen dat ze vermoeden dat je een batterij hebt. Iemand laten betalen op basis van een vermoeden is een erg wankel concept dat juridisch wel heel erg makkelijk aanvechtbaar is.
Dat snap ik. In het topic over terugleverboetes zie je ook veel van o.a. dit soort discussies. Ik ga het niet herhalen om niet te ver offtopic te belanden. De conclusie is dat energieboeren ook altijd naar een vorm van winstmaximalisatie zoeken. Ik werd voor gek verklaard als ik riep dat alles waar we aangewend raken.... bijvoorbeeld de TLB... geen tijdelijke acties zijn maar blijvertjes. Denk aan het kwartje van Kok. Moet er nu nog afgaan. Ze bedenken wel iets. Het moment van batterijen vullen en de panelen uitzetten / knijpen naar je woningverbruik (zolang de zon schijnt) komt dichterbij. Daarna draaien op de batterij. Straks komt ook nog een soort net belastigstarief. Des te hoger je afnamepiek des te meer te betaald.

Wat doen we eraan? Niks jezelf voorbereiden en het beste eruit halen. Voor de rest is ieder een druppel op de gloeiende plaat..........

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janjrtaheij
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-09 14:36
Gizz187 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:44:
[...]

Ja, het is GoodWe/SEMS inderdaad. Hoe heb jij het opgelost? Dagje wachten ofzo?
Nog niet opgelost. Volgens mij een server probleem van Goodwe. Afwachten dus.
Heb overigens zelf m'n batterij nog niet binnen, dus issue heeft niks te maken met het aansluiten van je batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix2149
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 09:48
ivo1969 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:15:
[...]

Opmerking was meer gekscherend bedoeld.
Het is not niet eens zo gekke gedachte. Ik voorzie een aantal hypothetische verdien modellen die de energie boeren kunnen gaan gebruiken.
  1. het maximaliseren van de teruglever kosten, hoe ver kunnen we gaan voor de klant weg loopt. Nu betaal ik 56 euro voor 1001-2000 kWh terug leveren. Dat wordt volgend contract 165. Hoop met de aankomende batterij daar dus onder te blijven.
  2. Het maximaliseren van teruglever kosten, nadat de saldeer regeling weg is. Ze mogen dan wel stellen dat ze de "daadwerkelijk gemaakte kosten" mogen verrekenen. Maar hoe weten wij dat dit daadwerlijk zoveel is?
    Ook hier, hoe ver kunnen we gaan. De "open grens" van de overheid dat de teruglever vergoeding niet minder dan 50% van het tarief dat je betaald (neem aan tarief zonder belastingen). Alsof ze ooit vrijwillig meer terug zullen geven. Het is maar hoe je het interpreteerd. Als ze zeg 5 cent bieden (ik koop in voor 10 cent zonder belastingen), maar teruglever kosten is 11 cent, dan gaan we dus betalen. Want er staat dat de vergoeding zelf minimaal 50% moet zijn. Niks over de terguleverkosten zelf. En dit geld maar voor 3 jaar daarna kunnen ze lekker naar 1cent gaan als ze willen.
    Na het afschaffen van de salderingsregeling in 2027 krijg je voor zonnestroom die je aan het elektriciteitsnet levert een vergoeding van je energieleverancier. Dit noem je de 'terugleververgoeding'. De eerste drie jaar — tot en met 2029 — moet deze minimaal 50% zijn van het tarief dat je aan je energieleverancier betaalt voor stroom. Daarna mag deze zelf bepalen hoe hoog de terugleververgoeding is. Wel moet deze ‘redelijk’ zijn. Toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) moet beoordelen of terugleververgoedingen redelijk zijn. https://www.eigenhuis.nl/...haffen-salderingsregeling
  3. (zwaarder)Belasten van netcongestie oplossingen zoals handelen met energie vie accu's. Dit kan HW batterij (nog) niet, maar wellicht komt dat wel.
Het aantal zonneparken neemt toe en het aantal panelen op dak neemt af. Dat is toch een zorgelijk signaal. Natuur/groen opgeven om klimaat te verbeteren klinkt mij niet heel logisch in de oren. Het "vol" leggen van daken waar geen natuur op te vinden is lijkt me veel logischer en met een eerlijke houding van overheid en energie boeren is dat zeker realiseerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:47:
[...]

Dat snap ik. In het topic over terugleverboetes zie je ook veel van o.a. dit soort discussies. Ik ga het niet herhalen om niet te ver offtopic te belanden. De conclusie is dat energieboeren ook altijd naar een vorm van winstmaximalisatie zoeken. Ik werd voor gek verklaard als ik riep dat alles waar we aangewend raken.... bijvoorbeeld de TLB... geen tijdelijke acties zijn maar blijvertjes. Denk aan het kwartje van Kok. Moet er nu nog afgaan. Ze bedenken wel iets. Het moment van batterijen vullen en de panelen uitzetten / knijpen naar je woningverbruik (zolang de zon schijnt) komt dichterbij. Daarna draaien op de batterij. Straks komt ook nog een soort net belastigstarief. Des te hoger je afnamepiek des te meer te betaald.

Wat doen we eraan? Niks jezelf voorbereiden en het beste eruit halen. Voor de rest is ieder een druppel op de gloeiende plaat..........
Mee eens in zoverre dat wat je noemt,de TLB en het kwartje, meetbare zaken zijn en dat maakt het anders dan werken op basis van aannames.
Overigens ben ik van mening dat een netwerktarief op basis van piek en/of kwh gebruik een stuk beter zou zijn dan het vaste tarief systeem dat we nu hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:40
Vraagje

Kun je met deze batterij van HW ook zelf bepalen wanneer deze weer terug gaat leveren?
Voorbeeld laden tussen 10.00 - 18.00 uur en ontladen tussen 23.00- 06.00 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
arcticbreeze schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:08:
Vraagje

Kun je met deze batterij van HW ook zelf bepalen wanneer deze weer terug gaat leveren?
Voorbeeld laden tussen 10.00 - 18.00 uur en ontladen tussen 23.00- 06.00 uur?
Niet direct. Althans nog niet. De nette oplossing is om het MAC adres op je wifi te blokkeren voor de periode waarin je niet wilt leveren. HomeAssistant met Unifi hardware kan dat. :)

Pagina: 1 ... 20 ... 210 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.