Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:07
Desbetreffende mail waar de link instaat , stond zelf ook o.a. nog het volgende:

Een update over de Plug-In Battery.
Een nieuw product lanceren vraagt tijd, aandacht en voortdurende ontwikkeling. Bij HomeWizard werken we continu aan het verbeteren en uitbreiden van de Plug-In Battery. Zo testen we momenteel uitgesteld ontladen en onderzoeken we hoe je straks slim kunt laden op momenten met het laagste stroomtarief. Ook zorgen we ervoor dat onze logistiek en support meebewegen met deze groei, zodat je altijd op een fijne manier geholpen wordt.

De markt voor thuisbatterijen groeit razendsnel. Daardoor ontstaan er ook steeds meer misverstanden over hoe ze werken en wat je ermee kunt. Wij hebben vijf misverstanden op een rijtje gezet in deze blog, zodat je weet wat je kan verwachten. Bestel je de Plug-In Battery nu, dan heb je ‘m eind september in huis.

En dan gaat het mij meer om het bovenste gedeelte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:07
gielz schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 22:33:
[...]

Ze hebben wel humor bij Misverstand 3
Dit is al tig keer aangetoond als onjuist.
hier stond een offtopic bericht

[ Voor 56% gewijzigd door teacher op 12-08-2025 22:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ONM
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 16-09 18:38

ONM

Wat mij het meest opvalt is dat in Nederland in de nacht gemiddeld 100 watt wordt verbruikt. Ondanks alle pogingen om met Sockets apparatuur ‘s nachts uit te zetten zit hier het gemiddelde tussen de 250-300 watt. Nu met 2 draaiende airco’s haal ik zelfs met 3 volle accu’s geen NOM 😏
Maar ben en blijf zeer tevreden over de HW’s batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:42
ONM schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 22:55:
[...]

Wat mij het meest opvalt is dat in Nederland in de nacht gemiddeld 100 watt wordt verbruikt. Ondanks alle pogingen om met Sockets apparatuur ‘s nachts uit te zetten zit hier het gemiddelde tussen de 250-300 watt. Nu met 2 draaiende airco’s haal ik zelfs met 3 volle accu’s geen NOM 😏
Maar ben en blijf zeer tevreden over de HW’s batterijen
Airco's de hele nacht laten draaien lijkt mij ook niet iets wat de gewone medelander doet. Een poll zal laten zien wellicht een handvol. Dan nog als het voor warmte is, dan is dat voor hooguit een aantal weken per jaar voor de meeste mensen.

Alleen mijn moeder van 75 gebruikt maar 100 Watt en wellicht hier een daar een niet technische alleenstaande. Elk gezin zal meer gebruiken.

Wij zit op 150 Watt. Dat met 10ish sockets, koelvriescombinatie, tafelmodel vriezer, Unraid Nas met HA etc, Xbox Series X en PS5 in standby modus, plafondventilatoren, LG TV.

Met twee Plug-In Batteries haal ik meestal de ochtend. Niet altijd maar een derde is nu nog niet rendabel. Wellicht wel als salderen definitief de nek omgedraaid is en de prijs van een HomeWizard Plug-In Battery gehalveerd is.

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yKnE29IoO9yKIIe91tJLAlzUHtw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PraKVNvYPr0LMLBARZlskgtf.png?f=fotoalbum_large

Resultaat van hier 2 koelkasten, koelbox en vriezer.
Overdag tot 22:00 uur de airco die redelijk zuinig is.
Gelukkig na de laatste storing met E327 meldingen op bijde batterijen geen problemen gehad.

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:15
Claes Maarten schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 22:19:
[...]

Uit interesse, wanneer heb jij deze mail gehad? Want op 23 juni kreeg ik de mail dat mijn PIB's zijn vertraagd naar eind augustus / medio september. Ik heb mijn accu's op 8 april besteld.

Is de hardware van de refurbished accu's 100% gelijk aan de nieuwe die ze gaan uitleveren? Want ik speel ook met de gedachten om refurbished accu's te bestellen. Echter als ze de hardware hebben gewijzigd ivm opgedane ervaringen en inzichten wil ik liever de nieuwste. Dus ik twijfel.
Goede vraag. Die mail is al tijden geleden naar de prullenbak gedaan. Zo uit mijn hoofd ook eind juni ergens. Een paar dagen later een refurbished kunnen kopen. Nu 2 refurbished en 1 tweedehands draaien. 2x al 1 moeten laten omruilen.

De refurbished hebben exact dezelfde (naar ons weten dan, niemand heeft ze nog open gemaakt) hardware en zouden in theorie werkend getest moeten zijn. Dus de kans dat ze in storing gaan zou (wederom) in theorie kleiner kunnen zijn dan bij een nieuwe. Mijn beide refurbished zaten tussen de 40 en 60 cycli toen ik ze kreeg.

In dat opzicht snap ik nog steeds niet dat de mensen die een nieuwe hebben besteld niet de keuze kregen voor een refurbished. Denk dat ze op zo'n manier veel meer tevreden klanten zouden creëren dan op deze manier.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ONM

ONM

TFX77 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 02:45:
[...]

Airco's de hele nacht laten draaien lijkt mij ook niet iets wat de gewone medelander doet. Een poll zal laten zien wellicht een handvol. Dan nog als het voor warmte is, dan is dat voor hooguit een aantal weken per jaar voor de meeste mensen.

Alleen mijn moeder van 75 gebruikt maar 100 Watt en wellicht hier een daar een niet technische alleenstaande. Elk gezin zal meer gebruiken.

Wij zit op 150 Watt. Dat met 10ish sockets, koelvriescombinatie, tafelmodel vriezer, Unraid Nas met HA etc, Xbox Series X en PS5 in standby modus, plafondventilatoren, LG TV.

Met twee Plug-In Batteries haal ik meestal de ochtend. Niet altijd maar een derde is nu nog niet rendabel. Wellicht wel als salderen definitief de nek omgedraaid is en de prijs van een HomeWizard Plug-In Battery gehalveerd is.
De airco’s zijn inderdaad een zomervoorziening maar met deze temperaturen wel heel fijn. Op zolder wordt het zomaar 27 graden en daar slaapt onze zoon. En wij willen ook graag koel slapen 😀
‘s nachts hier, 13 Sockets , 2 vriezers, 1 koelkast, 3 hue lampen, vijverpomp en UV lamp, verlichting( tijdsaanduiding )op hoge druk stoomoven, oven en koffiemachine, Homey Pro en bridge, camera systeem, LG tv, Apple opladers, Cooker, waterontharder, waterdrukverhoger.
Om 02:30 waren de batterijen leeg maar kreeg ze gisteren ook maar tot 75% vol. Met 100% kom ik tot ca. 04:00 uur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DG64
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22:50
Maar net wat er allemaal aan moet blijven in de nacht.

Ik zie iedere morgen rond 06.30 uur dat ik zo'n 0,6 kWh heb verbruikt uit de PIB.

Dus bij mij klopt die aanname van HW wel aardig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hier zonder airco ook zo'n 100 Watt aan verbruik 's nachts.
Ik moet wel zeggen dat ik een jaar of 5 geleden (weliswaar in een eerdere woning) al ons sluipverbruik in kaart gebracht heb en een aantal zaken heb vervangen door energiezuiniger apparaten.

Ik vind juist de schaalbaarheid van HW op deze manier erg fijn. stekker, dus 800W vermogen. Wil je er meer dan kun je kiezen hoe je dat doet, en eventueel het vermogen verhogen door met meerdere groepen te werken en het set and forget maken zonder extra groep of wat dan ook nodig te hebben.

Afgelopen week had ik met mijn 2 batterijen elke morgen nog steeds zo'n 50% over. Afgelopen nacht voor het eerst dat de airco meer moest doen. (plus dat ik de PS5 een paar uur gebruikt heb in de avond wat ik zelden doe, dat scheelt ook best veel ;) ) en dat ik vanmorgen nog maar 15% over had.
Maar als je kijkt naar wat er op internet staat aan gemiddeld gebruik per huishouden vind ik 100W aan gemiddeld sluipverbruik echt niet raar.

Er wordt te veel gekeken naar dàt mensen er 2 of meer kopen, en te weinig naar of die zelfde mensen dat ook echt nodig hebben. Ik zie hier (en bij mij zelf) dat de laatste batterij die ze toevoegen er vooral is om 'het af te maken'. Die paar honderd wattuur tot net iets meer dan een kWh per dag er ook nog even af te halen die je anders net mist. Of dat je de verbruiktoppen net wat mooier ook aan pakt. Niet noodzakelijk, economisch zeer discutabel, maar zo mooi ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ArthurMorgan op 13-08-2025 08:21 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:37

aip

Nou, gisteren 1 PiB ge-update naar de laatste FW, de andere 2 nog niet. Leek gisteren prima te gaan, maar nu de laatste 1,5 uur staan de 3 PiB's op idle (volgens de grafiek laden ze gezamenlijk met 15W), en levert het huis 300W terug aan het net, terwijl de PiB's maar voor 15% geladen zijn. Nog gekker: vannacht is de boel vanaf 2u gaan terugleveren aan het net, zo tussen de 100W en 350W, tot vanmorgen 6:35. Daarna is dat weer gestopt (toevallig (?) ook zo ongeveer het moment dat de panelen beginnen te leveren).

Ik snap er niets van. Ga de boel maar weer eens resetten, en de andere 2 PiB's worden nog even niet ge-update.

Edit: eerst maar even de P1 meter eruit gehaald, na 30 sec. weer aangesloten. Even connecten en voila, alles doet het weer. Ik vind het maar raar. Hou het even in de gaten en anders zal ik de andere twee PiB's ook updaten naar de laatste FW.

[ Voor 16% gewijzigd door aip op 13-08-2025 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
aip schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 08:50:
Nou, gisteren 1 PiB ge-update naar de laatste FW, de andere 2 nog niet. Leek gisteren prima te gaan, maar nu de laatste 1,5 uur staan de 3 PiB's op idle (volgens de grafiek laden ze gezamenlijk met 15W), en levert het huis 300W terug aan het net, terwijl de PiB's maar voor 15% geladen zijn. Nog gekker: vannacht is de boel vanaf 2u gaan terugleveren aan het net, zo tussen de 100W en 350W, tot vanmorgen 6:35. Daarna is dat weer gestopt (toevallig (?) ook zo ongeveer het moment dat de panelen beginnen te leveren).

Ik snap er niets van. Ga de boel maar weer eens resetten, en de andere 2 PiB's worden nog even niet ge-update.
Het gaat niet goed als de batterijen geen gelijke versie software hebben. Ik heb dat getest en het gaf rare problemen na update van de laatste batterij werkt alles weer vlekkeloos

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JasperVerbeek
  • Laatst online: 17-09 08:44

JasperVerbeek

Assistent Accountant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-09 17:13

fxs81

Julianadorp

Hier zit ik gemiddeld zo rond de 175 Watt in de nacht, met 1 pib kwam ik te kort, die was eigenlijk altijd wel leeg in de nacht rond 4 ofzo. Nu met de 2e erbij red ik het prima, meestal ergens tussen de 10 en 30 % over.
Is die 2e dan rendabel? Ik denk het niet maar zoals hierboven ook al iemand aan gaf, ik wilde gewoon de rest ook afdekken. Bijkomend voordeel is dat de teruglevering weer verder verlaagd word, ik heb nog een vast contract tot november.
Nog steeds heel blij met mijn pib's, heel blij dat de NOM weer is zoals het hoort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vtp0cyaYIvx6MUrz9i9kCdykOAo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hogKvxdD6mVX7XBnApP4uJL4.png?f=fotoalbum_large

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 14:11
Hoe hou ik de NOM in de nacht met 1 PIB?

Heel simpel, zodra overdag de batterij vol is gaat hij in de StandbyModus. Overcapaciteit van de panelen vangen het verbruik van Vaatwasser, droger etc. op. In de avond met echt warm weer gaat 1 airco tot een uur of 11 aan, hierna uit en de batterij weer in NOM stand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I9_YhmijdVfEkr4UFXgl7rEY-8g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/fmJqSY2Q1gQSOnQaGXPGfnNU.jpg?f=user_large

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:14
ik kwam van 180 watt. andere router, wifi repeater, ijskast, en enkele pir lampen vervangen.
10 energy sockets, 5 Ring camera's (die ook opnemen) en Ring alarm centrale met bedieningspaneel.
Huisventilatie staat aan, al zal die nu niets gedaan hebben omdat hij vocht en luchtkwaliteit meet - het is nu droog en slapen met ramen open.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WaHO5PKl4CnM9X2jz0B-qEgYLhM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EW19hpiO1TyvbsFbf23ysuCS.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperVerbeek
  • Laatst online: 17-09 08:44

JasperVerbeek

Assistent Accountant

Helaas na 144 cycli laadt de batterij niet meer en geeft de melding dat de bevriezingsbeveiliging aan staat en foutcode E325. Opnieuw opstarten en resetten heeft helaas niet geholpen. De afgelopen 2 dagen ook een stuk minder opgeladen en ontladen vergeleken met het weekend, terwijl de zonnepanelen met dit weer toch echt goed werk doen.

Nu hopen dat HW snel reageert en acteert

[ Voor 6% gewijzigd door JasperVerbeek op 13-08-2025 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
GL007 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 08:52:
[...]

Het gaat niet goed als de batterijen geen gelijke versie software hebben. Ik heb dat getest en het gaf rare problemen na update van de laatste batterij werkt alles weer vlekkeloos
Het ging niet goed bij jou. Betekent niet dat het bij niemand goed gaat. Ik heb al een hele tijd zonder problemen 2 accu's met bèta software en 1 accu met release software draaien.

Wel merkte ik de verschillen tussen de verschillende firmware's zoals schakelsnelheid en meer leunen tegen een uur klein beetje teruglevering of vice versa. Onder aan de streep was het verschil echter minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AtlAntA schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:04:
[...]

Het ging niet goed bij jou. Betekent niet dat het bij niemand goed gaat. Ik heb al een hele tijd zonder problemen 2 accu's met bèta software en 1 accu met release software draaien.

Wel merkte ik de verschillen tussen de verschillende firmware's zoals schakelsnelheid en meer leunen tegen een uur klein beetje teruglevering of vice versa. Onder aan de streep was het verschil echter minimaal.
Heb jij de melding E327 gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM

ONM

GL007 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:36:
[...]

Met HW gaat het ook niet goed. Ik krijg net een mail met kerstcadeaus 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ONM schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:51:
[...]

Met HW gaat het ook niet goed. Ik krijg net een mail met kerstcadeaus 😜
Is dat een grap of fake. Kijk eens wie het verzonden heeft. Als daar een vreemde alias staat. De mail wegdonderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ral23087
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 23:32
Als er maar leuke cadeautjes bij zitten, waar je wat aan hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eriq
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06:51
MartindM schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:55:
Voor de EV bezitters.
Benieuwd wat jullie doen wanneer jullie je EV laden, met de PIB’s.
Zetten jullie die op standby of laten jullie die op NOM.
Rekening houdende met zon afname.
En waarom.

Hebben jullie flows in Homey ?
Op dit moment, doe ik alles handmatig (bij zonnig weer). ‘s Ochtends eerst de 2 PIB’s vol dan op stand-by zetten, de rest van de dag mijn EV (bij)laden. Voor mij is dit een leercurve. Ook met HA.

In een ander forum heb ik de vraag uitstaan of iemand dit proces al heeft geautomatiseerd in HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
GL007 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:36:
[...]

Ja 1x. Na een herstart van de p1 meter en de accu's niet weer. Wat is je punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AtlAntA schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:26:
[...]

Ja 1x. Na een herstart van de p1 meter en de accu's niet weer. Wat is je punt?
Ik was benieuwd of er meerdere beta testers deze foutmelding kreeg.

[ Voor 13% gewijzigd door GL007 op 13-08-2025 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 16:19
Iemand anders ook problemen met de huidige firmware van de pib (1.0218), dat als je met wifi (Unifi) uitgesteld laad (wifi uitzet) dat de batterij niet meer altijd herverbind met wifi als je de batterij weer wilt opladen?

De oplossing die ik nu gebruik is dat ik de batterij weer uit en aan zet als ik thuis kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05:58

Aardedraadje

Met kabelschoen

Catmandos schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 12:13:
Iemand anders ook problemen met de huidige firmware van de pib (1.0218), dat als je met wifi (Unifi) uitgesteld laad (wifi uitzet) dat de batterij niet meer altijd herverbind met wifi als je de batterij weer wilt opladen?

De oplossing die ik nu gebruik is dat ik de batterij weer uit en aan zet als ik thuis kom.
Dit is sinds 1.0213 normaal gedrag:
Battery now shuts down after 3 hours without Wi-Fi to avoid falling into a deep cell charge it can’t recover from. Just power cycle it to bring it back.
WiFi uitschakelen was altijd een workaround. Aangeraden methode voor uitgesteld laden is de API gebruiken. Dus Home Assistant, Homey, of curl.

[ Voor 9% gewijzigd door Aardedraadje op 13-08-2025 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 16:19
@Aardedraadje

Dat is raar want wifi stond uit voor maar 2.5 uur dus zou de batterij niet uit moeten zijn gegaan, 8.30 tot 11.00.
Maar ga er rekening mee houden. Ik ga dit weekend maar wat energie in HA steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leanderr
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17-09 15:56
Thanks! zojuist besteld :) Hopelijk blijf ik met deze bestelling onder mijn maximaal terug te leveren stroom tot 1 september! Kom nu net wel/net niet in de volgende trap van de staffel van Vattenfall zijn terugleverkosten.

Weet iemand hoe het zit met de terugbetaling van de reguliere aanbetaling. Voorlopig hoef ik nog geen derde accu, mogelijk eind volgend jaar als we dan nieuwe data hebben verzameld.

Mini Cooper SE 2022 - Voldt grannycharger - 19 zonnepanelen - 2x HW PIB - huis verwarmen met airco (Daikin/MHI)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bert1613
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 12-09 15:10
Leanderr schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:15:
[...]

Thanks! zojuist besteld :) Hopelijk blijf ik met deze bestelling onder mijn maximaal terug te leveren stroom tot 1 september! Kom nu net wel/net niet in de volgende trap van de staffel van Vattenfall zijn terugleverkosten.

Weet iemand hoe het zit met de terugbetaling van de reguliere aanbetaling. Voorlopig hoef ik nog geen derde accu, mogelijk eind volgend jaar als we dan nieuwe data hebben verzameld.
Bij mij is de aanbetaling, na het sturen van een mail met daarin aangegeven dat ik van de accu afzag na aankoop renewed, is het bedrag binnen een paar dagen teruggestort op m’n rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81

fxs81

Julianadorp

Te traag haha, wat @Bert1613 zegt. Volgens mij heeft iedereen na het bestellen van een renewed hun aanbetaling teruggehad bij annulering van de nieuwe.

[ Voor 83% gewijzigd door fxs81 op 13-08-2025 13:24 ]

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Gti2050
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:45
Plug-In Battery beta firmware 1.0219 release

This version fixes an issue where errors E326 and E327 were triggered incorrectly. These errors are set when the battery was not able to start charging or discharging for some reason. If you have this error code after this firmware update, please reach out to our helpdesk.
Normally, the battery should turn off most of its internal components after 30 minutes to safe energy. In some cases, this did not happen. We have fixed that in this release!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gti2050 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:28:
Plug-In Battery beta firmware 1.0219 release

This version fixes an issue where errors E326 and E327 were triggered incorrectly. These errors are set when the battery was not able to start charging or discharging for some reason. If you have this error code after this firmware update, please reach out to our helpdesk.
Normally, the battery should turn off most of its internal components after 30 minutes to safe energy. In some cases, this did not happen. We have fixed that in this release!
Bedank voor de info. De batterijen zijn hier geüpdatet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM

ONM

GL007 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:55:
[...]

Is dat een grap of fake. Kijk eens wie het verzonden heeft. Als daar een vreemde alias staat. De mail wegdonderen
Is echt 😀 Je kan zelfs een batterij bestellen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFX77
ONM schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 07:26:
[...]

De airco’s zijn inderdaad een zomervoorziening maar met deze temperaturen wel heel fijn. Op zolder wordt het zomaar 27 graden en daar slaapt onze zoon. En wij willen ook graag koel slapen 😀
‘s nachts hier, 13 Sockets , 2 vriezers, 1 koelkast, 3 hue lampen, vijverpomp en UV lamp, verlichting( tijdsaanduiding )op hoge druk stoomoven, oven en koffiemachine, Homey Pro en bridge, camera systeem, LG tv, Apple opladers, Cooker, waterontharder, waterdrukverhoger.
Om 02:30 waren de batterijen leeg maar kreeg ze gisteren ook maar tot 75% vol. Met 100% kom ik tot ca. 04:00 uur
Nice. Maar ook 27 graden op zolder zal maar een aantal weken in het jaar zijn. Als je een airco daar hebt natuurlijk prachtig. Echter naar mijn mening in de avond als het afgekoeld is kunnen de ramen open en de airco uit.

Ik zal moeten kijken hoeveel dagen in het jaar ik hem echt leeg krijg een derde HomeWizard Plug-In Battery zit op het randje van niet nodig. Maar wel leuk om soms een overschot ook over een dag te tillen als het wat slechter weer is zoals eind juli. Wellicht leuk maar alleen als HW de prijs naar beneden doet. Dat gaat zeker gebeuren de concurrentie zal ze anders hard voorbij rennen.

Ik bespaar nu zo te zien ongeveer 100-200 euro per jaar met mijn twee Plug-In Batteries. Dat wordt natuurlijk alleen maar meer als de saldering er af is.

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josvl_52
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:31
Leanderr schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:15:
[...]

HW betaalt de aanbetaling netjes terug.
Ik had in juni al een renewed batterij. Volledige garantie erop en 50 € korting, hetgeen overeenkwam met de reeds gedraaide cycli. Daarmee wel een hoop stroom niet hoeven afnemen en minder terug geleverd. Dus een betere deal dan wachten op een nieuwe. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
TFX77 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:55:
[...]

Nice. Maar ook 27 graden op zolder zal maar een aantal weken in het jaar zijn. Als je een airco daar hebt natuurlijk prachtig. Echter naar mijn mening in de avond als het afgekoeld is kunnen de ramen open en de airco uit.
Klopt maar die paar weken heb je gratis extra comfort.
Ik koel mijn huis ook zo evt. Hele nacht door dat is niet vaak maar wel enorm fijn.

En zal in de toekomst meer worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheWalrus
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-09 16:08
TFX77 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:55:
[...]

Ik zal moeten kijken hoeveel dagen in het jaar ik hem echt leeg krijg een derde HomeWizard Plug-In Battery zit op het randje van niet nodig. Maar wel leuk om soms een overschot ook over een dag te tillen als het wat slechter weer is zoals eind juli. Wellicht leuk maar alleen als HW de prijs naar beneden doet. Dat gaat zeker gebeuren de concurrentie zal ze anders hard voorbij rennen.

Ik bespaar nu zo te zien ongeveer 100-200 euro per jaar met mijn twee Plug-In Batteries. Dat wordt natuurlijk alleen maar meer als de saldering er af is.
Ramen open haalt het bij lange na niet tov een Airco. Wij slapen ook zolder de Airco hangt ook daar en koelt lekker de hele verdieping.

Oost Friesland [Growatt MOD 6000 7,9 kWp 12*Oost(4680wp) 10*West(3200wp)] [ARK 10kWh Thuisbatterij] PV Output | [Intergas Xource 7kW]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixvanwinkel
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-08 10:13
Mijn eerste batterij ontving ik op 11 februari 2025. Na een probleemloze start na een aantal weken een eerste storing, snel verholpen door de batterij opnieuw aan de wifi te koppelen. Storing code niet onthouden. Na een weekje voor het eerste een probleem met code E442. Op de website kon ik geen oplossing vinden, maar weer opnieuw aan de wifi gekoppeld. Na weer pakweg een weekje opnieuw code E442. Bericht gestuurd, geen reactie. De dagen daarna steeds vaker dezelfde storing, uiteindelijk zelfs meerdere keren op een dag. Weer gemeld en uiteindelijke een roep om hulp geslaakt. Toen werd er gereageerd dat de batterij zou zou worden vervangen. Deze heb ik op 25 april geïnstalleerd. Vier maanden lang geen enkele storing, jippie, maar te vroeg gejuicht want op 11 augustus was ie er weer: code E442.
De website bleek inmiddels zo ver opgewaardeerd dat ik deze storing aan kon vinken, waarna onmiddellijk de melding weer kwam dat de batterij zou worden vervangen. Binnen een dag werd een afspraak gemaakt voor de vervanging. Op zich keurig, maar ik heb mijn verontrusting uitgesproken. Wat als de garantie voorbij is?
Er kwam een reactie die mij gerust moest stellen maar het voelt niet fijn. Ik heb een beetje het gevoel dat ik als testpersoon wordt ingezet. Anderen ook al zoveel pech?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
Felixvanwinkel schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 15:11:
Mijn eerste batterij ontving ik op 11 februari 2025. Na een probleemloze start na een aantal weken een eerste storing, snel verholpen door de batterij opnieuw aan de wifi te koppelen. Storing code niet onthouden. Na een weekje voor het eerste een probleem met code E442. Op de website kon ik geen oplossing vinden, maar weer opnieuw aan de wifi gekoppeld. Na weer pakweg een weekje opnieuw code E442. Bericht gestuurd, geen reactie. De dagen daarna steeds vaker dezelfde storing, uiteindelijk zelfs meerdere keren op een dag. Weer gemeld en uiteindelijke een roep om hulp geslaakt. Toen werd er gereageerd dat de batterij zou zou worden vervangen. Deze heb ik op 25 april geïnstalleerd. Vier maanden lang geen enkele storing, jippie, maar te vroeg gejuicht want op 11 augustus was ie er weer: code E442.
De website bleek inmiddels zo ver opgewaardeerd dat ik deze storing aan kon vinken, waarna onmiddellijk de melding weer kwam dat de batterij zou worden vervangen. Binnen een dag werd een afspraak gemaakt voor de vervanging. Op zich keurig, maar ik heb mijn verontrusting uitgesproken. Wat als de garantie voorbij is?
Er kwam een reactie die mij gerust moest stellen maar het voelt niet fijn. Ik heb een beetje het gevoel dat ik als testpersoon wordt ingezet. Anderen ook al zoveel pech?
Ik deel je sentiment wel een beetje maar maak me nog geen zorgen. Ik heb 2 van mijn 3 accu's moeten omruilen. Onder mijn collega's die er ook accu's hebben (7 personen met 1 tot 4 accu's) is er niemand die nog geen omruiling nodig heeft gehad. Dus je bent echt niet de enige. In dit topic ook zat mensen te vinden met vergelijkbare ervaringen.

Je hebt nog een hele tijd omruilgarantie en daarna zijn de garantie voorwaarden ook nog erg goed. Het is ook voor homewizard in hun voordeel als er zo weinig mogelijk garantie gebruikt wordt dus een goed product neerzetten. Dat gaat nog niet echt lekker maar ik zie wel dat er hard gewerkt wordt aan een acceptabel product. Die OOB gewoon werkt.

De toekomst zal het leren of alles wat stabieler wordt maar zoals ik zei maak ik me nog geen zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felixvanwinkel
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-08 10:13
Ik sta ervan te kijken, zoveel omruilacties in een tijdsbeslag van amper een half jaar! Dank voor je reactie, het stelt me enigszins gerust maar ze moeten ook niet gaan omvallen …….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManS-H
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04:14
Felixvanwinkel schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 16:29:
Ik sta ervan te kijken, zoveel omruilacties in een tijdsbeslag van amper een half jaar! Dank voor je reactie, het stelt me enigszins gerust maar ze moeten ook niet gaan omvallen …….
Weten het verkoop volume niet, dus ook niet hoeveel er worden omgeruild. Maar ik ben ook niet bang voor de toekomst. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:33
AtlAntA schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 15:50:
[...]

Ik deel je sentiment wel een beetje maar maak me nog geen zorgen. Ik heb 2 van mijn 3 accu's moeten omruilen. Onder mijn collega's die er ook accu's hebben (7 personen met 1 tot 4 accu's) is er niemand die nog geen omruiling nodig heeft gehad. Dus je bent echt niet de enige. In dit topic ook zat mensen te vinden met vergelijkbare ervaringen.

Je hebt nog een hele tijd omruilgarantie en daarna zijn de garantie voorwaarden ook nog erg goed. Het is ook voor homewizard in hun voordeel als er zo weinig mogelijk garantie gebruikt wordt dus een goed product neerzetten. Dat gaat nog niet echt lekker maar ik zie wel dat er hard gewerkt wordt aan een acceptabel product. Die OOB gewoon werkt.

De toekomst zal het leren of alles wat stabieler wordt maar zoals ik zei maak ik me nog geen zorgen.
Ik weet dat je voorbeelden anekdotisch zijn, maar maak je geen zorgen of een dergelijke hoeveelheid omruilingen voor een bedrijf wel financieel te dragen is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

frankj030 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 16:33:
[...]

Ik weet dat je voorbeelden anekdotisch zijn, maar maak je geen zorgen of een dergelijke hoeveelheid omruilingen voor een bedrijf wel financieel te dragen is?
Volgens mij zijn de marges op een HW PiB gezond :D. Ik kan niet voor HW spreken maar met hoe coulant ze zijn, kan ik me niet voorstellen dat het niet te dragen is.

Volgens mij waren het ook specifiek de eerste batches die last hadden van losse cellen, die specifiek E44x errors triggerden. Als ik het me goed herinner is dit in nieuwere batches opgelost en ook in de reneweds.

Het is niet zo dat elke batterij met een error afgeschreven is. Juist door de modulaire aanpak van hoe de cellen zitten, kunnen ze een batterij vrij eenvoudig repareren.

Nee ik denk, buiten wat recente softwarebugjes om, dat de HW PiB vrij stabiel is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:34
ONM schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:50:
[...]

Is echt 😀 Je kan zelfs een batterij bestellen 😉
Daarom is de mail nu ook verzonden door HW schat ik.
Dan heb je de batterij nog net voor kerstmis, als het meezit. :)

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
[...]

Daarom is het belangrijk dat onze PIB lokaal te besturen is en niet alleen met de app die afhankelijk is van de HW cloud servers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
[...]

Tja, dat is idd geen mooi gemiddelde. In dit voorbeeld 8 uit 8 gebruikers een omruiling nodig.

Ik begin mij bijna af te vragen wat mijn enkele pib zo goed doet, dat bij anderen niet goed gaat. :)

Maar zonder grappen: ik heb 1 pib die eigenlijk 95% van de tijd gewoon nom draait.
Voorheen wel een tijdje met uitgesteld laden gewerkt middels loskoppelen van wifi, maar dat doe ik inmiddels al 2 maanden niet meer.

Ik kruip langzaam richting de 200 cycli nu met geen enkele foutmelding. RTE ongeveer 73,6%.
Heb 1 router en 1 wifi versterker in huis, that's it.
Verder dus gewoon nom.

Vraag mij ook wel eens af of het hebben van meer dan 1 pib of vrij schakelen of actief gebruik van api aansturingen etc uit zou kunnen maken voor wat betreft foutmeldingen en verbindingsproblemen enzo...
In wil tzt nog wel een tweede erbij gaan zetten, maar denk dan ook vaak "hier werkt alles goed, dus misschien kan ik het maar beter laten zo"? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rtunru
Knurt schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 17:54:
[...]

Vraag mij ook wel eens af of het hebben van meer dan 1 pib of vrij schakelen of actief gebruik van api aansturingen etc uit zou kunnen maken voor wat betreft foutmeldingen en verbindingsproblemen enzo...
In wil tzt nog wel een tweede erbij gaan zetten, maar denk dan ook vaak "hier werkt alles goed, dus misschien kan ik het maar beter laten zo"? ;)
Hier ook enkele PIB en ik maak actief gebruik van API aansturingen.
Tot nu toe geen enkele probleem

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:34
[...]

Tja, dat is idd geen mooi gemiddelde. In dit voorbeeld 8 uit 8 gebruikers een omruiling nodig.

Ik begin mij bijna af te vragen wat mijn enkele pib zo goed doet, dat bij anderen niet goed gaat. :)

Maar zonder grappen: ik heb 1 pib die eigenlijk 95% van de tijd gewoon nom draait.
Voorheen wel een tijdje met uitgesteld laden gewerkt middels loskoppelen van wifi, maar dat doe ik inmiddels al 2 maanden niet meer.

Ik kruip langzaam richting de 200 cycli nu met geen enkele foutmelding. RTE ongeveer 73,6%.
Verder dus gewoon nom.

@Knurt
Hier 3 (tot begin juli 2) batterijen. Vaak vrijgeschakeld en heel vaak handmatig met lage tarieven geladen.
Geen enkel probleem tot nu toe.
N=1, maar kan met niet voorstellen dat problemen met de hardware toenemen/afhankelijk van aantal batterijen zijn.
Wel de coördinatie en communicatie tussen de batterijen en de P1 meter, en daar zullen veel van de huidige (rest?) problemen wellicht nog zitten denk ik persoonlijk.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb 4 batterijen en ze zijn vrijgeschakeld. Ze werken zonder problemen.
De API gebruik ik niet dus dat kan ik geen mening over geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ManS-H
[...]

Verder dus gewoon nom.

Hier hetzelfde. Dat ding doet zijn best maar. Ik zie wel een de kleur van de lampjes waar hij mee bezig is, en die kleuren zijn Wit, Paars en Groen. In mijn optiek een perfect apparaat. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtlAntA
[...]

Nee niet echt. De hardware zelf zit echt meer dan genoeg marge op. Het is een bms/omvormer op een stapel lfp cellen. Geen rocket science en de laatste jaren met een een factor 10 goedkoper geworden. Er zijn concurrenten die gezond zijn die dezelfde soorten opslag en features aanbieden voor bijna de helft van het geld. Buiten dat om denk ik dat hun ecosysteem van stekkers, watermeters, p1 meters etcetera ze geen windeieren heeft gelegd.

Over de software ontwikkeling rondom de pib kan ik echt geen zinnig woord zeggen maar mijn onderbuik zegt me wel dat dat misschien nog wel de grootste kostenpost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
  • Laatst online: 17-09 18:27
Mensen houdt op over het speculeren van of HW wel aan zijn verplicthtingen kan voldoen.
Ik zal morgen bij de Kamer van koophandel jaarrekeningen downloaden, waar uit zal blijken dat HW aan zijn verplichtingen kan voldoen.

[ Voor 24% gewijzigd door Olie_B_Bommel op 13-08-2025 19:08 ]

2 HomeWizard PIB’s | Homey Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
Olie_B_Bommel schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 18:45:
Mensen houdt op over het speculeren van of HW wel aan zijn verplicthtingen kan voldoen.
Ik zal morgen bij de Kamer van koophandel jaarrekeningen downloaden, waar uit zal blijken dat HW aan zijn verplichtingien kan voldoen.
Deze reactie had je wat eerder moeten plaatsen. Die discussie was al lang gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
  • Laatst online: 17-09 18:27
meesje schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 18:48:
[...]

Deze reactie had je wat eerder moeten plaatsen. Die discussie was al lang gestopt.
Ik lees hem nu pas!

2 HomeWizard PIB’s | Homey Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Olie_B_Bommel schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 18:45:
Ik zal morgen bij de Kamer van koophandel jaarrekeningen downloaden, waar uit zal blijken dat HW aan zijn verplichtingen kan voldoen.
En ja dat kan ik, als sommige van jullie daaraan twijfenel.
Hoewel ik geen moment twijfel over de levensverwachting van HW geloof ik niet dat een jaarrekening veel informatie kan geven over de situatie op dit moment.

Het product is pas dit jaar voor levering vrijgeven en de financiele gevolgen daarvan kunnen pas in de jaarrekening van 2025 bekend worden gemaakt. Hoogstens kun je in de meeste recente jaarrekening iets terugvinden over de ontwikkelkosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fxs81

fxs81

Julianadorp

Hier beide pibs voorzien van de laatste beta versie. Draait vooralsnog zoals het hoort, geen rare dingen of foutcodes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFX77
Relevant voor mensen die een Batterij willen...

https://www.gaslicht.com/nieuws/terugleverkosten-stijgen-meer-terugleveren-kost-wel-12-cent-per-kwh?GUID=a2e33e11-7199-4234-99d9-a2ac00c00079
De terugleverkosten voor zonnepaneelbezitters lopen snel op. Uit onderzoek van Gaslicht.com blijkt dat sommige energieleveranciers inmiddels meer in rekening brengen dan ze vergoeden voor de teruggeleverde stroom die niet gesaldeerd kan worden. De kosten die huishoudens moeten betalen voor stroom die zij zelf opwekken en niet direct verbruiken kunnen oplopen tot wel 12 cent per kWh...

...Advies: verbruik zoveel mogelijk stroom zelf en vergelijk
Gaslicht.com adviseert zonnepaneelbezitters nu al hun stroomverbruik af te stemmen op de momenten dat hun panelen het meest opwekken. Apparaten overdag gebruiken betekent direct financieel voordeel én voorkomt terugleverkosten. Na 2026, zonder salderingsregeling, wordt dit nog belangrijker: elke kWh die direct wordt gebruikt, hoeft niet te worden betaald en levert dus het meeste rendement op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
TheWalrus schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 15:08:
[...]

Ramen open haalt het bij lange na niet tov een Airco.
Met ramen of balkondeur open slapen moet je ook maar gegund worden door de buurt. Lawaaiige hangjongeren, scooters e.d. zorgen ervoor dat slapen met de balkondeur hier vaak uitdraait op wakker liggen met de balkondeur open.

We hebben airco in de woonkamer voor comfort, er komt deze herfst/winter een tweede airco voor in de slaapkamer uit pure noodzaak. Ik verwacht dat ik er dan ook een derde PiB bij koop, anders zal ik de nachten af en toe niet kunnen overbruggen. Maar dat is beter dan 's nachts wakker liggen...

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbbs1024
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 14:28
Is de Home wizard batterij nu al synergrid goedgekeurd of niet. Ik weet dat ze de wetgeving gingen aanpassen zodat de P1 meter zou mogen gebruikt worden, maar geen idee of HW nu al gecertificeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mbbs1024 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 20:33:
Is de Home wizard batterij nu al synergrid goedgekeurd of niet. Ik weet dat ze de wetgeving gingen aanpassen zodat de P1 meter zou mogen gebruikt worden, maar geen idee of HW nu al gecertificeerd is.
Wordt verwacht, maar nog niet officieel goedgekeurd.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leanderr
Mijn omgewisselde accu geeft nu deze hele rits…. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z22JDefWj_rYivKmGB8fLm_72zI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Rq0TEQ6Wnkd94J86yuUmLR3G.png?f=fotoalbum_large

Mini Cooper SE 2022 - Voldt grannycharger - 19 zonnepanelen - 2x HW PIB - huis verwarmen met airco (Daikin/MHI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:04

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ONM

ONM

JeroenH schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 19:58:
[...]

Met ramen of balkondeur open slapen moet je ook maar gegund worden door de buurt. Lawaaiige hangjongeren, scooters e.d. zorgen ervoor dat slapen met de balkondeur hier vaak uitdraait op wakker liggen met de balkondeur open.

We hebben airco in de woonkamer voor comfort, er komt deze herfst/winter een tweede airco voor in de slaapkamer uit pure noodzaak. Ik verwacht dat ik er dan ook een derde PiB bij koop, anders zal ik de nachten af en toe niet kunnen overbruggen. Maar dat is beter dan 's nachts wakker liggen...
Wij hebben 3 batterijen Jeroen en 2 draaiende airco’s. Met deze drie haal ik de nacht helaas ook niet. Gezien de klimaatontwikkelingen zullen de airco’s meer en langer ingezet worden. Ik twijfel nu om een 4e batterij aan te schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:09
Vanavond even boven aan het klussen en ineens een paar klikken van de accu.
Ik kijk, onderste balk op de omvormer is rood. Na nog geen 4 tellen is hij weer groen en vrolijk aan het ontladen.
In de app staat dat de batterij werkt zoals verwacht. Versie 1.0218 157 cycli. RTE 76,6%
P1 meter, 6.0203.
Dus alleen de onderste, bovenste 3 balkjes waren uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josseg
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23:06
ONM schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 22:29:
[...]

Wij hebben 3 batterijen Jeroen en 2 draaiende airco’s. Met deze drie haal ik de nacht helaas ook niet. Gezien de klimaatontwikkelingen zullen de airco’s meer en langer ingezet worden. Ik twijfel nu om een 4e batterij aan te schaffen
Neem een ventilator en twee batterijen kunnen op marktplaats :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFX77
Jan Workum schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 21:38:
[...]

Meer relevant voor je energie contractvorm lijkt mij.
Het is dus belangrijk om rekening mee te houden in je berekening voor de aanschaf van een batterij en nee, dynamisch is niet altijd goedkoper. Ook wil niet iedereen het risico lopen met oorlogen en Trump aan de macht in America. Dynamisch is leuk als alles goed gaat maar je moet wel zelf het risico (kunnen en willen) dekken als het weer de pan uit rijst zoals in 2022 met Poetin.

In mijn geval ben ik met een bonus van 400 euro goedkoper uit dan met een dynamisch contract en ik kan in de winter lekker stoken zonder de hoofdprijs te betalen. Met andere woorden ik hoef niet te gaan micromanagen voor een paar duppies. In mijn ogen is een dynamisch contract niet interessant(er) met een Plug-In Battery. Wellicht wel met een vast systeem en kunnen handelen en snel laden en ontladen.

• Ral23087
Heb nu nachtdienst en dacht zal eens kijken ....
Is dit normaal deze pieken. Paars dat was toch laden??Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZXso3LqSX0zvdIcNp-Ri1ZSugTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W8Rv8CBGwVxfMJjfcIAZeKq7.jpg?f=fotoalbum_large

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

Ral23087 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 04:37:
Heb nu nachtdienst en dacht zal eens kijken ....
Is dit normaal deze pieken. Paars dat was toch laden??[Afbeelding]
Je kijkt hier naar netafname en ja dat kan normaal zijn. Wat doen je accu's op die momenten?

• Ral23087
Heb 1 batterij en die is nu wel leeg.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/meryqvyFk2mxuaAS6J77O2uXyNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K6UjW80eIU15fWovcivgMkmg.jpg?f=fotoalbum_large

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

Je batterij heeft netjes de hele nacht ontladen. Je ziet wat pieken die overeenkomen met de paarse pieken in de netafname-grafiek. Dat is schakelgedrag van een of ander apparaat (e-boiler, koelkast?) dat daarna netjes door de batterij wordt afgevangen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gZazSR1Rw0kPJRaN0y3NOYVkTs4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AtxObCgrhp6IKSgClukXtDlL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/heMxsWfOKwK6Bk7RBkBYEpJv6Ho=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eRtztabaiBX4LNOA5cbgc7Z6.png?f=fotoalbum_large

Na deze warme nacht zijn de batterijen echt leeg. Verder heeft batterij 2 een SOC correctie van 20%

Acties:
  • +4 Henk 'm!
TFX77 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 23:40:
[...]

Het is dus belangrijk om rekening mee te houden in je berekening voor de aanschaf van een batterij en nee, dynamisch is niet altijd goedkoper. Ook wil niet iedereen het risico lopen met oorlogen en Trump aan de macht in America. Dynamisch is leuk als alles goed gaat maar je moet wel zelf het risico (kunnen en willen) dekken als het weer de pan uit rijst zoals in 2022 met Poetin.

In mijn geval ben ik met een bonus van 400 euro goedkoper uit dan met een dynamisch contract en ik kan in de winter lekker stoken zonder de hoofdprijs te betalen. Met andere woorden ik hoef niet te gaan micromanagen voor een paar duppies. In mijn ogen is een dynamisch contract niet interessant(er) met een Plug-In Battery. Wellicht wel met een vast systeem en kunnen handelen en snel laden en ontladen.
2 PIB's en 1 setje van een ander merk. Een EV. Dynamisch contract. Ben een netto verbruiker deze maand. Ik ontlaad het setje van andere merk wel gebied de eerlijkheid. PIBs pakken de resterende dure uren in ochtend en avond op NOM. Dan trekt er ook nog een EV aan de rekening. Deze combi zorgt voor netto afname van 11 kWh. Resultaat netto 20 euro terug tot nu toe. Er zijn dus best usercases te bouwen. Ook met de PIB alleen. Of je de bonus van 400 euro er dan uithaald wordt spannend. Met een beetje puzzelen kan best veel 😊.

Automatiseringen 1x maken en het loopt vanzelf. Het lukt zelfs als ontladen van de 2e set gelukt is dat er een signaal naar de PIB's gaat om van standby naar NOM te gaan. Komt geen handmatige actie bij kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DJciVakxPZBebgGaWIZEArWg0HY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yjlGdyrzKQPru51VOrrNKbm2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Devke op 14-08-2025 07:49 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Laatst online: 23:04

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

[...]

Kwestie van tijd. De verwachting is dat in 2030 50% van de Nederlandse huishoudens een dynamisch contract heeft. In gidslanden als Noorwegen heeft 80% van de huishoudens nu al een dynamisch contract. Meebewegen met veranderingen heet dat.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Jan Workum schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 08:50:
[...]

Dat was te verwachten uit die krant. Overigens is de journalistiek in het algemeen nauwelijks in staat een volledig juist en objectief artikel over dit soort onderwerpen te produceren en vrijwel altijd heeft het een negatieve toonzetting. Enfin, we dwalen af in dit topic.
PIB icm dynamisch mogen we best bespreken. We bespreken ook de PIB icm zonnepanelen of de PIB icm met HA of Homey. PIB icm met wifi en aanverwante netwerkapparatuur. Zolang de PIB betrokken is bij het onderwerp kan het prima.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rtunru
Devke schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 08:58:
[...]

PIB icm dynamisch mogen we best bespreken. We bespreken ook de PIB icm zonnepanelen of de PIB icm met HA of Homey. PIB icm met wifi en aanverwante netwerkapparatuur. Zolang de PIB betrokken is bij het onderwerp kan het prima.
De winter komt er, dus het opladen van de PIB d.m.v. zon zal flink minder worden.
Goede reden om te proberen deze PIB zo goedkoop mogelijk te vullen.
Hier komen dus de dynamische contracten om de hoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leanderr
rtunru schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 09:46:
[...]

De winter komt er, dus het opladen van de PIB d.m.v. zon zal flink minder worden.
Goede reden om te proberen deze PIB zo goedkoop mogelijk te vullen.
Hier komen dus de dynamische contracten om de hoek.
Dit is in mijn geval slechts 3,5 maand. Dat ik echt aanzienlijk gebruik en dus bijna al mijn opwek al in de airco gaat om te verwarmen.

Denk dat een dynamisch contract voor mij niet voordelig is. Ons huis is matig geïsoleerd en in de winter gebruiken wij dus vrij veel energie om het warm te houden. Daarnaast hebben we een elektrische auto die ook wel wat stroom gebruikt.

Sinds eind maart hebben we nu 1 PIB, sinds eind mei de elektrische auto. Ons zelf verbruik is nu al gestegen van circa 1.500 kwh naar 2.300 kwh. Verwachting is dat ik zo met nog wat slimmer opladen van de auto en de tweede PIB naar 3.000 tot 3.250 kan gaan. Jaarlijkse opwek is rond de 4.800 kwh.

• nilisvw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 07:31
Leanderr schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 09:51:
[...]

Dit is in mijn geval slechts 3,5 maand. Dat ik echt aanzienlijk gebruik en dus bijna al mijn opwek al in de airco gaat om te verwarmen.

Denk dat een dynamisch contract voor mij niet voordelig is. Ons huis is matig geïsoleerd en in de winter gebruiken wij dus vrij veel energie om het warm te houden. Daarnaast hebben we een elektrische auto die ook wel wat stroom gebruikt.

Sinds eind maart hebben we nu 1 PIB, sinds eind mei de elektrische auto. Ons zelf verbruik is nu al gestegen van circa 1.500 kwh naar 2.300 kwh. Verwachting is dat ik zo met nog wat slimmer opladen van de auto en de tweede PIB naar 3.000 tot 3.250 kan gaan. Jaarlijkse opwek is rond de 4.800 kwh.
Wellicht wel interessant om eens te kijken als je het gebruik kan sturen of het je niet goedkoper uit bent?
Auto tijdens goedkope uren laden (weekend/overdag) en PIBs volladen overdag als de prijs laag genoeg is.
Ik zou zeggen als je veel laad met de auto en daar flexibel in kan zijn met bijv werk dat het wel interessant zou moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

<knip> Off topic

[ Voor 95% gewijzigd door Septillion op 14-08-2025 12:43 ]

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:26
Nu 2 dagen achter elkaar dat de batterij en de P1 meter elkaar verliezen. Ik vermoed een wifi issue waarbij de batterij niet goed de P1 opnieuw vind na een tijdelijke drop. Wel apart dat het de laatste paar dagen een stuk meer voorkomt, hiervoor maar 2x eerder iets vergelijkbaars gehad sinds maart.

Ga het nog even aankijken en anders toch echt iets doen aan de wifi denk ik, onder normale omstandigheden beide apparaten op >80% signaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

EvaluationCopy schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 10:34:
[...]
M'n zolderpib (andere staat in de halkast) geeft nu voor het eerst een warmte-waarschuwing. Twee locaties die verre van ideaal lijken maar in de praktijk prima voldoen. Verder terugschakelen dan 720watt heb ik ze nog niet zien doen, helemaal prima dus, ondanks de warme dagen.
Hier staan 4 PiB's in een keukenkast waar eerst een inbouwkoelkast zat. Ging een aparte groep naar het stopcontact dus met onderverdeler prima geschikt. Ik was bang voor warmteontwikkeling dus ik had een ventilatierooster in het deurtje gemaakt met wat fans en een HeatBoosterMeister erachter. Zelfs met dit weer krijg ik die melding eigenlijk alleen als ik volle bak (3200W) sta te laden. En zelfs dan pas na een uur of 2. De temperatuur in dat kastje komt dan tegen de 30gr.

[ Voor 5% gewijzigd door Aardedraadje op 14-08-2025 10:41 ]

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 15:49
Ik krijg de volgende error, E327 en E103.
Draaiend op beta Fw.
Crap, dit keer op de andere PiB van de eerste levering.

Ik neem aan melden aan de helpdesk @DCSBL ?

Balen, ben nu dus terug van 2400 watt naaar 1600 en nu naar 800 :-(

[ Voor 17% gewijzigd door (RSH) op 14-08-2025 10:48 ]

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

(RSH) schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 10:47:
Draaiend op beta Fw.

Draai je de nieuwste beta, dus 1.0219? Dan is E327 inderdaad aanmelden bij support.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21:30
(RSH) schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 10:47:
Draaiend op beta Fw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C5WJPD343jOrjDjbRdD8oQBJZaA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A3qhLaUFjKHFlNLTaP6w1jBx.png?f=fotoalbum_large

yup

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 15:49
Ok, ik heb deze batterij zojuist ook aangemeld. Hopelijk is er genoeg voorraad om beide batterijen om te wisselen op de 19e, als deze ook werkelijk stuk is.
De andere is stuk gegaan op 31 Juli, dus ik ben bang dat het te kort dag zal zijn.

Verwijderd

Is die live? Of nog in bèta?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beta

[ Voor 15% gewijzigd door Devke op 14-08-2025 11:12 ]

Verwijderd

magicstar schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 10:26:
Nu 2 dagen achter elkaar dat de batterij en de P1 meter elkaar verliezen. Ik vermoed een wifi issue waarbij de batterij niet goed de P1 opnieuw vind na een tijdelijke drop. Wel apart dat het de laatste paar dagen een stuk meer voorkomt, hiervoor maar 2x eerder iets vergelijkbaars gehad sinds maart.

Ga het nog even aankijken en anders toch echt iets doen aan de wifi denk ik, onder normale omstandigheden beide apparaten op >80% signaal.
Hier ook problemen mee. Na heel wat geëxperimenteerd te hebben lijkt het beste de batterij op een eigen AP, of in eigen SSID te zetten. Maar dan nog zie ik af en toe voorbij komen dat de verbinding met P1 weg is. (Komt wel terug) Ik denk nog wat huiswerk voor @HomeWizard_NL
ONM schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:03:
[...]

Vandaar ook de HW batterijen. Plug en Play. Geen moeilijk gedoe. En alles werkt :*) Ik heb vast contract dus hoe simpel kan het leven zijn :-)
( behalve dat ik Homey Pro nog niet onder contrôle heb :( )
Waar zit het probleem met homey

• kmat
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-09 09:18
Ik ben het met je eens. Ontladen ontlast de groep. Het zijn theoretische gevallen waarbij er meer dan 3600 W over de bekabeling kan gaan. Dan moet er iets kapot zijn in een gebruiker die meer lekstroom dan 3600w vraagt en aangevuld wordt door de batterij. Meestal gaat de boel in kortsluiting en gaat de zekering af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

kmat schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:30:
[...]

Ik ben het met je eens. Ontladen ontlast de groep. Het zijn theoretische gevallen waarbij er meer dan 3600 W over de bekabeling kan gaan. Dan moet er iets kapot zijn in een gebruiker die meer lekstroom dan 3600w vraagt en aangevuld wordt door de batterij. Meestal gaat de boel in kortsluiting en gaat de zekering af.
Alle regels en wetten die wij tegenwoordig hebben zijn er met een rede. Als je even niks te doen hebt is hier een interessante aflevering van New hidden killers en hoe wij zo 100 jaar geleden met elektriciteit omgingen. Elektriciteit is nog steeds dodelijk, en niet alleen omdat je je vingers ergens is stopte.

YouTube: Why Electricity Was Surprisingly Lethal In Edwardian Times

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
[...]

Wel wc eend verhaal, die sommige leveranciers waar ze op doelen is slechts een paar procent van de markt. Gaslicht is natuurlijk heel erg handig in alles zo framen zodat zoveel mogelijk consumenten op een vast jaarlijks contract blijven zitten, want dat is hun verdienmodel. En daarbij is dynamisch een bedreiging voor ze (onbepaald tijd contract, je kunt altijd weg, minder incentives, minder vergoeding voor gaslicht).

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

• Leanderr
nilisvw schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 10:07:
[...]

Wellicht wel interessant om eens te kijken als je het gebruik kan sturen of het je niet goedkoper uit bent?
Auto tijdens goedkope uren laden (weekend/overdag) en PIBs volladen overdag als de prijs laag genoeg is.
Ik zou zeggen als je veel laad met de auto en daar flexibel in kan zijn met bijv werk dat het wel interessant zou moeten zijn.
Ik loop naar mijn werk dus als ik hem oplaadt is het inderdaad overdag als de zon schijnt. Mijn vriendin neemt hem soms mee, maar die is niet flexibel (vaste kantoordag en trainingen op locatie dus afhankelijk van boekingen).

Verder denk ik dat dynamisch hogere prijzen gaat rekenen wanneer juist ik ook veel energie nodig heb, koude windstille donkere dagen. Dan gaat mijn PIB ook niet helpen. Zeker als we dan ook nog de auto moeten opladen. Dan is 60 a 70 kwh per dag zo weg. 5 kwh goedkoop laden met een batterij gaat dan geen verschil maken.

Mogelijk in de toekomst wel, maar het gemak is mij ook wel een hoop waard. Met sinds vandaag de 2e PIB kan ik (buiten de auto om) eigenlijk wel op 0 blijven. Deze extreem hete dagen zijn ook een uitzondering door het verbruik van de airco's. Al is dat verbruik wel 25% lager door investering in zonnewering op de boven verdieping.

• Gyrolion
  • Laatst online: 07:10
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:10:
[...]

Hier ook problemen mee. Na heel wat geëxperimenteerd te hebben lijkt het beste de batterij op een eigen AP, of in eigen SSID te zetten. Maar dan nog zie ik af en toe voorbij komen dat de verbinding met P1 weg is. (Komt wel terug) Ik denk nog wat huiswerk voor @HomeWizard_NL
Hier idem, het is continu pendelen tussen wel de p1 meter wel gevonden of niet.
Laatst lagen de 3 batterijen er ook een goed uur uit, zelfs resetten had toen geen zin.

Er lijkt ergens een fout in de code dat hij steeds de connectie denkt te verliezen.

De rest van mijn scripjes hebben geen problemen om zowel de p1 als de batterijen te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Gyrolion schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:18:
[...]

Hier idem, het is continu pendelen tussen wel de p1 meter wel gevonden of niet.
Laatst lagen de 3 batterijen er ook een goed uur uit, zelfs resetten had toen geen zin.

Er lijkt ergens een fout in de code dat hij steeds de connectie denkt te verliezen.

De rest van mijn scripjes hebben geen problemen om zowel de p1 als de batterijen te vinden.
Na al het geklooi met mijn WiFi werkt het goed. Ik heb een periode gehad dat ik op een storing kon wachten. Let er nu niet speciaal op moet het maar net zien omdat ik toevallig in de app kijk. Of omdat ik langs de batterijen loop en ik een status zie die ik niet verwacht. Dus het kan zijn dat het vaker gebeurt dan ik toevallig zie. Tot op heden herstel het zichzelf. Toen het probleem begon moest de stand van de maan goed zijn. Moest je bidden tot Elektra. En de katten moest buiten zijn. (Ik heb zwarte) :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:30:
[...]

Na al het geklooi met mijn WiFi werkt het goed. Ik heb een periode gehad dat ik op een storing kon wachten. Let er nu niet speciaal op moet het maar net zien omdat ik toevallig in de app kijk. Of omdat ik langs de batterijen loop en ik een status zie die ik niet verwacht. Dus het kan zijn dat het vaker gebeurt dan ik toevallig zie. Tot op heden herstel het zichzelf. Toen het probleem begon moest de stand van de maan goed zijn. Moest je bidden tot Elektra. En de katten moest buiten zijn. (Ik heb zwarte) :+
Ik begeef me waarschijnlijk op een glad pad.
Ik denk dat veel problemen hier gerelateerd zijn aan instabiele WiFi.
Ik heb gelukkig nooit problemen met WiFi en misschien toevallig, ook nooit andere problemen.
Ook niet met mijn Sessy.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
rtunru schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:55:
[...]

Ik begeef me waarschijnlijk op een glad pad.
Ik denk dat veel problemen hier gerelateerd zijn aan instabiele WiFi.
Ik heb gelukkig nooit problemen met WiFi en misschien toevallig, ook nooit andere problemen.
Ook niet met mijn Sessy.
Dat is glad ijs inderdaad. In andere batterij topics zie je nooit zoveel problemen met wifi als hier bij HW. Dus lijkt me eerder combinatie van de hardware met wifi.

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

• eovermeer
  • Laatst online: 17-09 15:55
ManS-H schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 10:47:[...]M'n zolderpib (andere staat in de halkast) geeft nu voor het eerst een warmte-waarschuwing. Twee locaties die verre van ideaal lijken maar in de praktijk prima voldoen.
2 locaties en waarschijnlijk 2 verschillende groepen, heb je de 2 PiB's op deze manier ontgrendeld tot 1600W ontladen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mrme12345 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:14:
[...]

Dat is glad ijs inderdaad. In andere batterij topics zie je nooit zoveel problemen met wifi als hier bij HW. Dus lijkt me eerder combinatie van de hardware met wifi.
Hardware is hardware, het werkt niet anders afhankelijk van de lokatie.
Dus wat er op de lokatie zelf plaatsvind is de probleem factor en dat is in dit geval dan het wifi netwerk op die lokatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManS-H
eovermeer schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:20:
[...]

2 locaties en waarschijnlijk 2 verschillende groepen, heb je de 2 PiB's op deze manier ontgrendeld tot 1600W ontladen?
Je reageerd op het werkeerde bericht :) Dit is het origineel: [quote]EvaluationCopy schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 10:34:

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
mrme12345 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:14:
[...]

Wat denk je van Marstek? Niet voor niks krijgt V3 een utp aansluiting.
Pagina: 1 ... 189 ... 211 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.