Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 23:14

Remco2001

Ehm, ok...

Wutangtony schreef op maandag 28 juli 2025 @ 15:25:
Iemand een idee waarom mijn homewizard app niet gewoon van Jan - dec loopt maar van jun - mei in de jaaroverzicht stand?

[Afbeelding]
In de app: ⚙️ > tarieven > 1e optie: startmaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arie. schreef op maandag 28 juli 2025 @ 15:52:
Anderhalve dag stond 1 pib verbinding met P1 verloren en dus inactief.
De andere PiB stopte toen spontaan werken (ik heb er twee).
Niets hielp op afstand om ze weer opgang te brengen (ik kan nu niet fysiek bij de pibs)
Nu de firmware update er is dacht ik, ik gok het er gewoon op want na update wordt de batterij herstart.
En dat werkte! Probleem op afstand dankzij de update opgelost.

Een herstart optie in PIB zou veel oplossen om op afstand een reboot te kunnen geven.
Nu ga ik er maar schakelaars tussen zetten voor dit soort situaties op afstand uit en aan te kunnen zetten ook al is het niet aangeraden.

@Devke als het er niet al opstaan dan kan wat mij betreft dit op de wensenlijst / feature request lijst.
@HomeWizard_NL Als jullie dit inbouwen voorkom je gebruik van schakelaars die hem hard uitzetten en maakt mensen zelfoplossend en minder frustratie.
Wat jouw wens betreft daar ben ik mee eens. Maar de espressif processoren laten dit niet toe. Dit heeft te maken met de mogelijkheid dat je op afstand de firmware kunt updaten. Dit is ook een van de redenen dat HW liever niet hebt dat je een energy socket ervoor zet. Een en ander heb ik gelezen op de espressif site.

[ Voor 5% gewijzigd door GL007 op 28-07-2025 16:03 ]

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:31
ONM schreef op maandag 28 juli 2025 @ 09:58:
[...]
Ik hoop dat je ongelijk hebt :-) Ik heb zaterdag 3 stuks X60 gekocht. Ik had de M4R. Bij de X60 kan ik cliënts toewijzen. Om onverklaarbare reden gingen apparaten soms "aan de wandel". Zo ook de batterijen die op zolder staan. Nu kan ik de batterijen aan de X60 ( bedraad vanuit de meterkast) op zolder koppelen en vast zetten. Wifi is 100% . Dat geldt ook voor de P1 meter die weer gekoppeld is aan de X60 in de meterkast ( Hoofd)
De X60 Access Points zijn ook bij mij bedraad maar het aan de wandel gaan blijft helaas voorkomen ondanks dat ik de client markeer als 'Mesh Technology Off'.

Overigens ervaar ik met de roaming van de HW devices geen problemen maar het vastzetten was meer een eigen voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 15:57:
[...]

Wat jouw wens betreft daar ben ik mee eens. Maar de espressif processoren laten dit niet toe. Dit heeft te maken met de mogelijkheid dat je op afstand de firmware kunt updaten. Dit is ook een van de redenen dat HW liever niet hebt dat je een energy socket ervoor zet. Een en ander heb ik gelezen op de espressif site.
Deze logica kan ik niet volgen. Als de firmware update een herstart kan uitvoeren bestaat de mogelijkheid dus in de processor. Dan moet het mogelijk zijn om die optie te activeren door middel van een software commando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanev001 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:07:
[...]

Deze logica kan ik niet volgen. Als de firmware update een herstart kan uitvoeren bestaat de mogelijkheid dus in de processor. Dan moet het mogelijk zijn om die optie te activeren door middel van een software commando.
Het heeft te maken met de partity switch logica in de processor. Terwijl het programma in partity 0 actief is kan door extern opdracht partity 1 een update firmware worden geladen en na het laden volgt een herstart en zal de firmware in partity 1 gaan werken. Dit proces mag niet worden verstoord. Anders moet je via usb poort of met een jtag programmer de zaak herstellen

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
JanHenk schreef op maandag 28 juli 2025 @ 14:10:
Er is al een bèta-versie van de firmware van de kWh-meter die ook de batterij kan aansturen. Is ook een vereiste voor de Belgische markt als ik het goed heb begrepen. Dus die zal op korte termijn wel live komen :)

(Tot die tijd kun je je ook aanmelden als bèta-tester)
Ik heb nog geen thuisbatterij dus mij aanmelden als tester lijkt voor mij onlogisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:15:
[...]

Het heeft te maken met de partity switch logica in de processor. Terwijl het programma in partity 0 actief is kan door extern opdracht partity 1 een update firmware worden geladen en na het laden volgt een herstart en zal de firmware in partity 1 gaan werken. Dit proces mag niet worden verstoord. Anders moet je via usb poort de zaak herstellen
OK Ik kan begrijpen dat een actieve firmware update niet verstoord mag en kan worden. Maar een bescherming daar tegen kan je inbouwen in een herstart commanco. Dus afgezien van die specifieke beperking zou er geen belemmering moeten zijn omdat in de App te bouwen.

Overigens als mijn observatie juist is geweest wordt tijdens het update van de firmware de connectie met de P1-meter verbroken en als zo'n herstart commando via de P1-meter zou lopen bestaat het risico niet eens.

[ Voor 12% gewijzigd door hanev001 op 28-07-2025 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanev001 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:23:
[...]

OK Ik kan begrijpen dat een actieve firmware update niet verstoord mag en kan worden. Maar een bescherming daar tegen kan je inbouwen in een herstart commanco. Dus afgezien van die specifieke beperking zou er geen belemmering moeten zijn omdat in de App te bouwen.
Het wordt door de fabrikant van de chip nadrukkelijk voor gewaarschuwd.
Een ander mogelijkheid is een andere processor er naast te zetten die de hardware reset lijn bedient

[ Voor 10% gewijzigd door GL007 op 28-07-2025 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:31
Knurt schreef op maandag 28 juli 2025 @ 12:15:
[Afbeelding]

Terug van 10 dagen weggeweest op vakantie:

Totale netafname over 10 dagen genomen was slechts 0,23 kWh met 1 PiB. Dus 0,023 kWh per dag. Ik noem het "nul" ;)

Is het wijsheid om daarom nog even te wachten met updaten?
Zeer netjes en daarom zou ik wachten met de update naar 1.0216. Deze zorgde bij mij voor een bijna continue teruglevering in de nacht, 5-12 W (meting van 00:00-06:00) waar dat voorheen veel meer NOM was.

EDIT: ik zie dat uitstellen geen optie meer is, ik zit inmiddels als beta-tester dan ook alweer op 1.0217.

[ Voor 8% gewijzigd door eovermeer op 28-07-2025 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 18:28
Vanmiddag zie ik ineens in de HW app een driehoek met uitroepteken bij de PIB’s staan. Ga ik kijken, blijkt het PIB 2 te zijn met de tekst

‘De batterij beperkt tijdelijk het maximale vermogen om de levensduur te optimaliseren. Dit is normaal na langdurig gebruik op hoog vermogen of in een warme omgeving”

De batterij is niet te warm en werkt gewoon 100%. Staat op dit moment met 800 watt te laden, gelijk aan PIB 1.
Ik zal het wel even aankijken, maar de melding slaat dus nergens op. :(

Edit: is ineens weer verdwenen. Ze zijn nu bijna opgeladen (98%).

[ Voor 6% gewijzigd door Olie_B_Bommel op 28-07-2025 16:43 ]

2 HomeWizard PIB’s | Homey Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM
  • Laatst online: 18:59

ONM

Devke schreef op maandag 28 juli 2025 @ 10:47:
[...]

Heb hier eens ff door de app gelopen. 242 op een fase haal ik ook wel eens maar kortstondig. 240 soms voor wat langere tijd. De rest daar gewoon onder. Draait gewoon door.
In de maand Juli hier (Hoofddorp) 1 keer een 243,6 en voor de rest rond 241 en 242. Nu, al schrijvende weer op 243,6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ONM

ONM

Olie_B_Bommel schreef op maandag 28 juli 2025 @ 10:54:
[...]

Ik moet wel zeggen dat dergelijke wifi accespoints vrij ingewikkeld zijn, maar daar zijn wij toch Tweakers voor ? :D
Zeker, in mijn geval een heel klein Tweakertje. Maar ik doe mijn best en leer veel van alle andere Tweakers. Kan bijna niet meer zonder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:25:
[...]

Het wordt door de fabrikant van de chip nadrukkelijk voor gewaarschuwd.
Een ander mogelijkheid is een andere processor er naast te zetten die de hardware reset lijn bedient
We hebben het over een bestaand product dus een extra processor is niet mogelijk.

Maar als de gebruikte processor daadwerkelijk zo kwestbaar is dan zal dat zeker een keer fout gaan.
Want als de stroom wegvalt tijdens een firmware update heb je dan een niet meer bruikbare processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanev001 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:45:
[...]

We hebben het over een bestaand product dus een extra processor is niet mogelijk.

Maar als de gebruikte processor daadwerkelijk zo kwestbaar is dan zal dat zeker een keer fout gaan.
Want als de stroom wegvalt tijdens een firmware update heb je dan een niet meer bruikbare processor.
In dat geval zul je de batterij moeten laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM

ONM

Olie_B_Bommel schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:37:
Vanmiddag zie ik ineens in de HW app een driehoek met uitroepteken bij de PIB’s staan. Ga ik kijken, blijkt het PIB 2 te zijn met de tekst

‘De batterij beperkt tijdelijk het maximale vermogen om de levensduur te optimaliseren. Dit is normaal na langdurig gebruik op hoog vermogen of in een warme omgeving”

De batterij is niet te warm en werkt gewoon 100%. Staat op dit moment met 800 watt te laden, gelijk aan PIB 1.

Deze melding heb ik met 1 batterij bijna dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
maniak schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:16:
[...]

Ik heb nog geen thuisbatterij dus mij aanmelden als tester lijkt voor mij onlogisch.
Uiteraard, maar als je hem wél hebt, kun je je melden en hem aansturen met je kWh-meter. Tenzij die firmware al 'uit beta' is natuurlijk, dan hoef je je niet aan te melden en kun je gewoon direct aan de slag.

Geen aparte P1-meter nodig dan dus. Ervan uitgaande dat die HW kWh-meter direct na de hoofdmeter zit :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
ONM schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:49:
[...]

Deze melding heb ik met 1 batterij bijna dagelijks.
Al eens aan HW gemeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ONM

ONM

Zeker, ik denk zeker al 3 keer. Gisteren ook weer een melding gedaan. Zou met software opgelost moten worden. So to speak, ben net de batterijen aan het updaten van 1.0108 naar 1.0216. Ben benieuwd wat de update aan verbetering oplevert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
ONM schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:54:
[...]

Zeker, ik denk zeker al 3 keer. Gisteren ook weer een melding gedaan. Zou met software opgelost moten worden. So to speak, ben net de batterijen aan het updaten van 1.0108 naar 1.0216. Ben benieuwd wat de update aan verbetering oplevert
En blijft de batterij ook gewoon 100% werken, zoals bij mij. Dus geen terugval in werking?
Ik moet nog updaten, wacht even de reacties hier op het forum af. Al weet ik dat je uiteindelijk niet aan updaten ontkomt, omdat dit door HW automatisch wordt uitgerold. Of je moet de PIB’s blokeren voor het internet. Dat kan natuurlijk. Maar ik weet niet of ik dat nou verstandig vind. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

joco schreef op maandag 28 juli 2025 @ 14:39:
[...]

mijn teruglevering:

oktober: 65kwh
november: 12kwh
december: 1kwh
januari: 5kwh
februari: 18kwh
maart: 177kwh

dus oktober -> feb, zal mijn batterij setje heel weinig voor mij doen.
Dat komt omdat ik verwarm met airco, dus nagenoeg alle zon die er is zal direct gebruikt worden.
(en mijn beste 8 panelen liggen dan redelijk in de schaduw...)
Doet nog altijd meer dan niks. :)

Mijn moeder heeft er ook één besteld. De verwachting is ook dat het in de winter niet heel veel gaat doen omdat de warmtepomp hem dan inderdaad wel lust. Maar nu met de API sturing kan je de batterij dan toch mooi vol blaffen als de stroom het goedkoopste is. Daar kan de warmtepomp niet de hele dag op draaien, maar het scheelt toch weer. ;)

(In Homey even wat maken. Laden als goedkoop, NOM mode als duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM

ONM

Olie_B_Bommel schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:58:
[...]

En blijft de batterij ook gewoon 100% werken, zoals bij mij. Dus geen terugval in werking?
Ik moet nog updaten, wacht even de reacties hier op het forum af. Al weet ik dat je uiteindelijk niet aan updaten ontkomt, omdat dit door HW automatisch wordt uitgerold. Of je moet de PIB’s blokeren voor het internet. Dat kan natuurlijk. Maar ik weet niet of ik dat nou verstandig vind. :?
Tot nu toe zonder problemen. En ook nog geen oranje driehoekje :)

Weet iemand trouwens wat de update inhoud ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ONM schreef op maandag 28 juli 2025 @ 17:44:
[...]

Tot nu toe zonder problemen. En ook nog geen oranje driehoekje :)

Weet iemand trouwens wat de update inhoud ?
Zie TS.

Geneuzel met WiFi verbinding zouden nu dus minder moeten zijn. Geen stekkers nodig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdVvG
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 15-09 17:27
Updates gedraaid op de 2 PiBs. Alleen wil PIB in de woonkamer niet altijd meer ‘meedoen’ en mag de PiB op zolder het in zijn eentje trekken al de afgelopen week een paar keer.
Nu allebei helemaal happy, maar bijspringen ho maar.
Alles opnieuw met wifi laten koppelen. Niks.
PiB klaagde wel even over kou. En ik heb af en toe een melding die dan weer net zo hard verdwijnt.
Heeft iemand van jullie een oplossing? Ging hier sinds maart eigenlijk vrijwel altijd goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ONM

ONM

CdVvG schreef op maandag 28 juli 2025 @ 17:52:
Updates gedraaid op de 2 PiBs. Alleen wil PIB in de woonkamer niet altijd meer ‘meedoen’ en mag de PiB op zolder het in zijn eentje trekken al de afgelopen week een paar keer.
Nu allebei helemaal happy, maar bijspringen ho maar.
Alles opnieuw met wifi laten koppelen. Niks.
PiB klaagde wel even over kou. En ik heb af en toe een melding die dan weer net zo hard verdwijnt.
Heeft iemand van jullie een oplossing? Ging hier sinds maart eigenlijk vrijwel altijd goed
Gekeken naar je wifi signaal ?
Na de update geeft deze ook aan dat het ca. 10 minuten kan duren voor je batterij gaat werken. Er moet synchronisatie plaatsvinden met het stroomnet.

[ Voor 11% gewijzigd door ONM op 28-07-2025 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdVvG
Jazeker. Had verkeerde foto. Klaagt nu over bevriezingsverschijnselen

[/quote]

[ Voor 78% gewijzigd door CdVvG op 28-07-2025 18:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ONM

ONM

CdVvG schreef op maandag 28 juli 2025 @ 17:58:
Jazeker. Had verkeerde foto. Klaagt nu over bevriezingsverschijnselen

[/quote]
Had ik ook wel verwacht :)
Tot nu zijn alle updates bij mij probleemloos verlopen dus zou nu niet weten wat de oplossing is behalve misschien knop omdraaien, stekker uit wcd, paar minuten wachten en weer aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdVvG
ONM schreef op maandag 28 juli 2025 @ 17:56:
[...]

Na de update geeft deze ook aan dat het ca. 10 minuten kan duren voor je batterij gaat werken. Er moet synchronisatie plaatsvinden met het stroomnet.
Ik heb net de knoppen omgedraaid. In de hoop dat het allemaal zou gaan draaien. Boven springt nu heel af en toe bij maar beneden zegt na een E325 melding dat ik moet melden en dat hij het koud heeft. En loopt constant intern te schakelen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pakhaas schreef op maandag 28 juli 2025 @ 15:45:
Ik heb even wat data uit de homewizard in Excel gegooid.

Gemiddeld gebruik half okt tm febr: 5,46 kwh
Gemiddeld teruglevering half okt tm febr 4,53 kwh

Gemiddeld gebruik aug tm sept en mrt tm juli 2,74 kwh
Gemiddeld teruglevering aug tm sept en mrt tm juli: 22,87 kwh

Het net verbruik is in de winter wat hoger (logisch) door meer verlichting aan en wat meer tv kijken.
Als ik zo zie wat wij terugleveren dan ben ik bang dat ik 2 accu's niet vol ga krijgen. Dat is in de zomer dan weer geen probleem, maar dan gebruik ik avond/nachts/ochtends niet meer dan 2.74kwh gemiddeld.

Moet er wel bij zeggen dat wij over een paar weken ons eerste kindje verwachten, dus de wasmachine zal wat vaker gaan draaien en de vrouw is ook 2 dagen in de week meer thuis dan nu.

spoiler:
Ik zou het eerst even bij 1 laten. Was- en vaatmachine overdag op de startuitstel draaien. Eventueel dynamisch contract van Zonneplan. (Lees je zelf eerst even goed in)

Je batterij dekt dan de dure uren af, en tegen de tijd dat de batterij leeg is zit je in het goedkopere tarief. En als je Homey of Home Assistant draait zou je ook nog kunnen gaan laden op de goedkope uren. (Homewizard maakt dat misschien ook nog in hun software)

Gefeliciteerd met de kleine. :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM

ONM

CdVvG schreef op maandag 28 juli 2025 @ 18:04:
[...]

Ik heb net de knoppen omgedraaid. In de hoop dat het allemaal zou gaan draaien. Boven springt nu heel af en toe bij maar beneden zegt na een E325 melding dat ik moet melden en dat hij het koud heeft. En loopt constant intern te schakelen…
Wel heel vervelend CdVvG. Maar een batterij die het koud heeft..............? Zou je graag willen helpen. Wellicht toch een melding te doen bij HW. Als alles bij software 1.0108 goed verliep en niet meer na de update geeft dat te denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CdVvG
ONM schreef op maandag 28 juli 2025 @ 18:11:
[...]

Klopt. Maar ik moest blijkbaar geduld hebben want nu weer happy. Ga morgen toch even een mailtje sturen… als ik ergens nerveus van wordt is het apparatuur die niet weet wat het wil…

Wel heel vervelend CdVvG. Maar een batterij die het koud heeft..............? Zou je graag willen helpen. Wellicht toch een melding te doen bij HW. Als alles bij software 1.0108 goed verliep en niet meer na de update geeft dat te denken.

[ Voor 25% gewijzigd door CdVvG op 28-07-2025 18:51 . Reden: Batterij was te identificeren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16:45
Olie_B_Bommel schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:37:

Heb ik ook regelmatig, 3 batterijen soms (ontgrendeld) na een of twee uur laden met 2400W tijdelijk terugschakelend naar bijvoorbeeld 1800-2000W, maar vaak genoeg met diezelfde waarschuwing toch 2400W laden.
Vanmiddag na de update naar 0216, alle 3 de waarschuwing “synch met e-net”, maar gewoon 2400W laden.
Overigens bleek tijdens de update dat mijn 4 weken geleden aangeschafte “renewed” batterij nog steeds door het leven gaat met de naam van de eerste eigenaar. @HomeWizard_NL , dit was een punt van onderzoek?

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
eovermeer schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:31:
[...]

Zeer netjes en daarom zou ik wachten met de update naar 1.0216. Deze zorgde bij mij voor een bijna continue teruglevering in de nacht, 5-12 W (meting van 00:00-06:00) waar dat voorheen veel meer NOM was.

EDIT: ik zie dat uitstellen geen optie meer is, ik zit inmiddels als beta-tester dan ook alweer op 1.0217.
Ah, thanks. Ja dat dus. Was ik al beetje bang voor wat ik hier her en der las.
Ik zit nog op versie 1.0108 dus zo lang het kan, laat ik hem dan maar nog even staan.
Ik heb niet het idee dat die van mij op dit moment vaak schakelt of te lang in soort actieve standby staat.
Ik zit qua update vooral te wachten op de uitgesteld laden functie vanuit de app (heb geen HA of gelijksoortigs nog).

Dus ben benieuwd hoe lang de PiB door kan voordat hij vanzelf update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG64
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 14:45
Vanmiddag de update voor de batterij geïnstalleerd.

Ik zie nu ook dat de strakke 0W die ik in de avond had, er nu niet meer is. :-(
De batterij heeft nu 1.0216 en de p1-meter heeft versie 6.0203

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UeX3oDEDy140r7pc1IgSbIfO7aM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sRz5wdJezS6t41pT9qPkaYzG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sjpZf9fpga1uF76sUkpxQT2qLxE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LK6woY2XyVEdjAujmrMXXciG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iC9M3k6yGye6okxF_fGE1YTAY2w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rgNXDegvp31Vhg8Y4q3TWIi0.png?f=fotoalbum_large

Resultaat na laatste update batterijen. Het is keurig Null

[ Voor 13% gewijzigd door GL007 op 28-07-2025 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier vanmorgen ook de update naar 1.0216 gedraaid.

Ik zie eigenlijk geen verschil in het NOM draaien. Ik vind wel dat het mooier schakelt tussen modes en overpakken van ontladen van de ene naar de andere batterij. (SMR 5.0)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ytuwu9Kjwh6cAEz45t9XIvt2Jc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b4N8zFGsTC1f6H1xxVd6ygMZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josseg
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:45
Hier na de update van vandaag constant upload in de avond :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel strakker gaat het niet worden.

ISKRA GPRS SMR 5.0 meter, Homewizard splitter met eigen voeding, eigen WiFi (Apple AirPort Express) Homey polt de P1 en Kilowattuurmeter om de 5 seconden. Batterijen en plugs om de 10 seconden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3cdrvAfeM9EDsCk4HnoYbM085xA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1E0gDzm7SIovC6LrQ9Lti6n2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2025 23:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Olie_B_Bommel schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:58:
blokeren voor het internet. Dat kan natuurlijk. Maar ik weet niet of ik dat nou verstandig vind. :?
IoT apparaten niet op internet laten is altijd verstandig :)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouTer14
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:36
DG64 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 21:58:
Vanmiddag de update voor de batterij geïnstalleerd.

Ik zie nu ook dat de strakke 0W die ik in de avond had, er nu niet meer is. :-(
De batterij heeft nu 1.0216 en de p1-meter heeft versie 6.0203

[Afbeelding]
Hier dezelfde ervaring, melding aangemaakt bij Homewizard om dit signaal kenbaar te maken. Ik adviseer eenieder hetzelfde te doen, zodat er aandacht voor gaat komen. Hun tevens gewezen op het feit dat ik zo te zien niet te enige ben.

[ Voor 4% gewijzigd door WouTer14 op 28-07-2025 23:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TdPZ_mYjCWtm8bUZa725H82Ybs4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0fxGm1baQfpbu8bnUVy6zNyg.png?f=fotoalbum_large
Ik heb het idee dat het nog strakker regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:55

Aardedraadje

Met kabelschoen

Hier is na de update het gedrag ongeveer gelijk gebleven. Ik had al 10-20 Wh per uur aan export. DSMR4-meter dus tsja, beter zal het niet worden. Vannacht 12u-5u:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKwvrPtpwXbDif2_PsW6ffkGh4c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OhSLF3WQ2MsY0N4NtqnYlugH.jpg?f=fotoalbum_large

Ik blijf het idee houden dat er teveel oscillatie in de regeling zit. Had dit voor de updates ook al eens gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GkrXgT7ensrwfvWTUFZUhuS4ah4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s8dVZpNPfyTqHSzjnjOMUvDh.jpg?f=fotoalbum_large

Ondanks dat ben ik tevreden met de regeling. Vannacht net geen 100 Wh export en net geen 20 Wh import. Dat is toch mooi?

Edit: komt niet door de batterijen.

[ Voor 101% gewijzigd door Aardedraadje op 29-07-2025 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie.
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:06
Aardedraadje schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 05:40:
Hier is na de update het gedrag ongeveer gelijk gebleven. Ik had al 10-20 Wh per uur aan export. DSMR4-meter dus tsja, beter zal het niet worden. Vannacht 12u-5u:

Ondanks dat ben ik tevreden met de regeling. Vannacht net geen 100 Wh export en net geen 20 Wh import. Dat is toch mooi?
Ik vind de regeling nu ook veel beter dan voorheen. Voorheen was meer netafname dat is nu iets teruglevering geworden (op basis van 1 nacht). Zuiver continu NOM 0 afnemen of terugleveren is niet mogelijk. Ik heb dan liever iets terugleveren dan iets afnemen. Voor mij perfect zo dus en niet meer aanpassen (zoveel mensen zoveel meningen gezien eerdere oproepen om dit weer aan te passen 😉)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG64
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 14:45
WouTer14 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 23:48:
[...]

Hier dezelfde ervaring, melding aangemaakt bij Homewizard om dit signaal kenbaar te maken. Ik adviseer eenieder hetzelfde te doen, zodat er aandacht voor gaat komen. Hun tevens gewezen op het feit dat ik zo te zien niet te enige ben.
Heb gisteravond dat al gemeld bij Homewizard.

Ik ga rond 23.15 naar bed en sta om 05.00 uur op.

Heb de meterstanden van de p1 uitgelezen.
Nacht van zondag op maandag van 23.30 - 05.00 : import 0,001 kWh en export 0,00 kWh
Nacht van maandag op dinsdag van 23.30 - 05.00: import 0,002 kWh en export 0,021 kWh
Is uiteraard niet zoveel, maar toch.

Zo zag het er vanmorgen uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yDGJzB0N8Wqav8534xtYadzXll4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XzPzDQWA8pZz1vF24lKyHab5.jpg?f=fotoalbum_large

Van 00:50 - 01:45 en 2:55 - 3:55 wel nul op de meter, dat zijn de tijdstippen waarop er meer stroom verbruikt wordt uit de batterij, namelijk dan slaat de koel/vrieskast aan.
In de andere tijden heb ik een sluipverbruik van 40 tot 45 Watt. Lijkt wel of zeer kleine vraag niet goed afgehandeld kan worden door de batterij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uAL6MpncPWt2g-SoOm7exGpgmBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RRMhtq4MELDA6qKeftI3DZej.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door DG64 op 29-07-2025 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:42
Betalen jullie jaarlijks voor het abo van HW P1 meter of voegt dat voor de batterij niets toe? Ik lees dat het niet nodig is, maar is er iets wat ik mis?

Oja en nog een vraag over de plaatsing van de batterij. Ik wil hem graag in mijn werkkamer neerzetten, omdat het daar altijd mooi koel blijft. Op zolder is eigenlijk de mooiste plek, maar daar wil de termperatuur in de zomer nogal oplopen en lijkt mij niet wenselijk voor de werking van de batterij. Is het veilig om de batterij in een ruimte te zetten waar ik ook regelmatig overdag aan het werk ben?

[ Voor 56% gewijzigd door Pakhaas op 29-07-2025 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]

Ik blijf het idee houden dat er teveel oscillatie in de regeling zit. Had dit voor de updates ook al eens gezien.

[Afbeelding]

Kijk naar de schakeltijden van jouw koelkast diepvriezer en andere apparaten dan kun je het compassie regelgedrag verklaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8fh70NTMqRG2286wJ4-dz_xOoA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I0c18B2YZqORR5bia2cpbO4V.png?f=fotoalbum_large
Mooi strak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pakhaas schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 08:07:
Betalen jullie jaarlijks voor het abo van HW P1 meter of voegt dat voor de batterij niets toe? Ik lees dat het niet nodig is, maar is er iets wat ik mis?

Oja en nog een vraag over de plaatsing van de batterij. Ik wil hem graag in mijn werkkamer neerzetten, omdat het daar altijd mooi koel blijft. Op zolder is eigenlijk de mooiste plek, maar daar wil de termperatuur in de zomer nogal oplopen en lijkt mij niet wenselijk voor de werking van de batterij. Is het veilig om de batterij in een ruimte te zetten waar ik ook regelmatig overdag aan het werk ben?
Dat kun je rustig doen. In principe is hij daar voor ontworpen. Het uiterlijkziet er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:33

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
gielz schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 08:15:
[...]

Zo te zien op vakantie ;)
Ik sta weer op een camping. En alles op afstand onder controle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:27

headout

Oi oi!

Arie. schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 07:32:
[...]
Ik vind de regeling nu ook veel beter dan voorheen. Voorheen was meer netafname dat is nu iets teruglevering geworden (op basis van 1 nacht). Zuiver continu NOM 0 afnemen of terugleveren is niet mogelijk. Ik heb dan liever iets terugleveren dan iets afnemen. Voor mij perfect zo dus en niet meer aanpassen (zoveel mensen zoveel meningen gezien eerdere oproepen om dit weer aan te passen 😉)
Op basis van 1 nacht met de nieuwe firmware: zelfde resultaat als hierboven. Liever minimaal iets terugleveren, dan iets afnemen. De lijn lijkt hierdoor iets minder strak, maar dat is prima wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhaas
Is het veilig om de batterij in een niet geaarde stopcontact te steken? De meeste stopcontacten in dit huis zijn niet geaard en waar wel een geaard stopcontact in zit, denk ik niet dat die daadwerkelijk geaard zijn (althans ik denk niet dat de aardedraad aanwezig is) Of begrijp ik dat verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Pakhaas schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 09:06:
Is het veilig om de batterij in een niet geaarde stopcontact te steken? De meeste stopcontacten in dit huis zijn niet geaard en waar wel een geaard stopcontact in zit, denk ik niet dat die daadwerkelijk geaard zijn (althans ik denk niet dat de aardedraad aanwezig is) Of begrijp ik dat verkeerd?
Deze vraag had ik in het begin ook aan homewizard gesteld: bij voorkeur geaard als het kan, maar niet geaard kan ook. Het ding zit sowieso volgebouwd met zijn eigen veiligheid sensoren en switches etc...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:29

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Hier ook de nieuwe firmware voor de accu sinds gister middag, heb afgelopen nacht terug geleverd vanuit de accu.

Voorheen in de nacht meest tussen 1 en 3 wat schommeling, afgelopen nacht alleen 1 piekje a 83 watt afgenomen, (aanspringen vriezer?) dat kan. om 2:55 uur

Verder alleen maar tussen 3 en 15 watt terug geleverd, met ook 1 piekje om 1:00 uur a 83 watt op 1 uur.

De teller op de meter loopt dan ook terug (laag tarief, terug leveren)
Dit zal toch niet de bedoeling zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/54cdt-ORB4-8O0alp_5U0xTmH-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vjARDKiqhqMQVTLehKF5Ye2e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gDI2Fjbp8Os59FAB04_bvQBmqRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RcovvmFmmwiImXWY0ohYxmxO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Wilmaas op 29-07-2025 09:37 ]

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WouTer14 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 23:48:
[...]

Vanuit de beta groep zijn er ook meldingen dat de NOM niet NOM is zoals gewend en dat er teruglevering is. Er zal zeker aandacht voor zijn daar de leiding over de beta groep vanzelf sprekend een HW medewerker is. Ik vertrouw erop dat eraan gewerkt wordt 😊

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

GL007 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 08:07:
[...]

Kijk naar de schakeltijden van jouw koelkast diepvriezer en andere apparaten dan kun je het compassie regelgedrag verklaren
Je hebt gelijk. Ik heb eens ingezoomd op mijn nachtverbruik zonder batterij, daar zie ik het volgende beeld. De koel-/vriescombi is het niet, die schakelt elk uur een halfuurtje in op 25W ongeveer. Dit schakelt elke paar minuten op en weer af.

Benieuwd wat dit is, dit is nieuw gedrag in huis...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U87mZfGaD5c7cva1mTS3QKzJEF4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nNuNa3OX4LL3yMtmegDGE6Pr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het geschommel valt meer op in de Nu grafiek. Lever hier ook rond die waarden terug. Heel flauw gezegd maakt mij dat dynamisch niets uit. Nachttarief is altijd wel oke. Het is gerommel in de marge financieel maar ik snap wel dat als je boetes wenst te voorkomen overdag dat je ze niet in de avond/nacht alsnog wenst te krijgen. Over een heel jaar (uitgaande van 365 dagen gebruik) heb je toch 36.5× je boete tarief te pakken. Doel was juist die terugdringen bij een vast/variabel contract.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2025 @ 23:28:
Veel strakker gaat het niet worden.

ISKRA GPRS SMR 5.0 meter, Homewizard splitter met eigen voeding, eigen WiFi (Apple AirPort Express) Homey polt de P1 en Kilowattuurmeter om de 5 seconden. Batterijen en plugs om de 10 seconden.

[Afbeelding]
Wow das een verschil. Hier 5.5 meter sinds een ruime maand. Was 5.0 zag deze flatliner in het begin ook. Nu niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:38

fxs81

Julianadorp

Hier met 2 pibs en de laatste beta firmware op alles ook een lichte teruglevering in de nacht tov de 1 na laatste non-beta firmware. Toen had ik een lichte afname in de nacht (en maar 1 pib).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLrPQlCwE6TAUz7ufMJkjqRQayw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xwvcWFOp6LfGjwn8Ed6BOywd.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K-86GmvBfhWBTCxqzDttrZ9fgmg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MiV5vPLQdxs5iZRNxl16uzYx.png?f=fotoalbum_large

Het is natuurlijk heel erg weinig dus het maakt mij niet zoveel uit. Verder nog steeds spinnend tevreden, alles werkt perfect en tot nu toe nul foutmeldingen of rare dingen. 1 router (Asus AX86U Pro) ziggomodem in bridge mode, gewoon DHCP aan dus geen vaste adressen toegewezen. Oftewel non-Tweaker proof om het zo maar te zeggen en geen enkel probleem. Oh ja en sinds kort ook HA maar alleen nog maar om te kijken, nog geen aansturing, daar moet ik nog mee spelen maar voelt voor nu nog als een brug te ver. Eerst HA wat beter snappen.

[ Voor 15% gewijzigd door fxs81 op 29-07-2025 09:54 ]

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 12:23
Hier heb ik de afgelopen nacht ook de nieuwe firmware draaien.
Het nom gedrag is idd veranderd. Nu wordt er in de nacht strak wat terug geleverd vanuit de batterij. Het is nu stabieler maar met teruglevering vanuit de batterij.

Ik had liever gezien nom met een beetje afname. Dus net andersom.

Aangezien de stroom vanuit de batterijen wat verliezen heeft en je wil de batterij vol houden.

*ookal is het gerommel in de marge. Want je spreekt over een paar wh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhaas
Wanneer ik in de HW app kijk kan ik onderstaande grafiek van gisteren niet bekijken, maar wel van vandaag. Komt dit omdat ik niet betaal voor het abo? De data erboven zie ik wel.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wvJn1dL.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vHjMPpl.jpeg

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19:42
Hi all!

Ik lees meerdere meldingen over een mindere "Nul op de meter"-ervaring met de laatste firmware, waardoor er enkele watts teruggeleverd worden in plaats van exact 0 op de meter. We krijgen hierover ook meldingen via onze helpdesk.

Hoewel we zeer uitvoerig testen en in alle testsituaties het verwachte gedrag getoond wordt, lijkt het er toch op dat er een foutje in geslopen is. Omdat het probleem zich niet altijd liet zien, is dit er jammer genoeg doorheen geglipt.

Omdat de laatste firmware veel kleine maar belangrijke oplossingen biedt voor andere problemen, blijven we achter de keuze staan om de firmware beschikbaar te houden. Ondertussen is ons team aan het werk om de Plug-In Battery weer keurig te laten NOM-men.

Ik kan helaas nog niet zeggen hoe lang dit gaat duren. Ik vraag dus weer om jullie geduld! Wanneer de oplossing beschikbaar is, zal die opnieuw aangeboden worden via het bèta-programma.

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knurt schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 09:11:
[...]

Deze vraag had ik in het begin ook aan homewizard gesteld: bij voorkeur geaard als het kan, maar niet geaard kan ook. Het ding zit sowieso volgebouwd met zijn eigen veiligheid sensoren en switches etc...
Voor de EMC is het aarden belangrijk. Dan werken de netfilter in de lader en omvormer beter.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• fxs81

fxs81

Julianadorp

DCSBL schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:11:
Ik kan helaas nog niet zeggen hoe lang dit gaat duren. Ik vraag dus weer om jullie geduld! Wanneer de oplossing beschikbaar is, zal die opnieuw aangeboden worden via het bèta-programma.
We zien hem vanzelf wel komen, no worries. Ik ben al lang blij dat HW zo goed naar zijn klanten (en Tweakers) luistert en daar ook daadwerkelijk iets mee doet. Wat mij betreft helemaal top.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fxs81

fxs81

Julianadorp

Pakhaas schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:06:
Wanneer ik in de HW app kijk kan ik onderstaande grafiek van gisteren niet bekijken, maar wel van vandaag. Komt dit omdat ik niet betaal voor het abo? De data erboven zie ik wel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb wel Energy+ maar heb dat hier ook wel eens gezien. De app afsluiten en opnieuw openen was hier altijd de oplossing. Volgens mij heeft het niets te maken met de gratis versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhaas
fxs81 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:17:
[...]

Ik heb wel Energy+ maar heb dat hier ook wel eens gezien. De app afsluiten en opnieuw openen was hier altijd de oplossing. Volgens mij heeft het niets te maken met de gratis versie.
mmm vreemd afsluiten en opnieuw opstarten werkt niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:29

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Hi all!

Ik lees meerdere meldingen over een mindere "Nul op de meter"-ervaring met de laatste firmware, waardoor er enkele watts teruggeleverd worden in plaats van exact 0 op de meter. We krijgen hierover ook meldingen via onze helpdesk.

Hoewel we zeer uitvoerig testen en in alle testsituaties het verwachte gedrag getoond wordt, lijkt het er toch op dat er een foutje in geslopen is. Omdat het probleem zich niet altijd liet zien, is dit er jammer genoeg doorheen geglipt.

Omdat de laatste firmware veel kleine maar belangrijke oplossingen biedt voor andere problemen, blijven we achter de keuze staan om de firmware beschikbaar te houden. Ondertussen is ons team aan het werk om de Plug-In Battery weer keurig te laten NOM-men.

Bedankt voor de reactie
Echter ben ik geen beta tester, wel de nieuwere software met het minder nom gedrag.
Alle problemen die er waren had ik gelukkig niet, het werkte prima.

Kan er op aangedrongen worden de verbeterde, herstelde nom werking ook voor de niet beta testers beschikbaar te stellen?

ik kan wel aangeven dat het de eerste uren tijdens nom wel werkt, er is dan meer een regeling rond 0 te zien, pas na een periode (enkele uren bij mij ) is er alleen nog 0 of terugleveren te zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Wilmaas op 29-07-2025 10:20 ]

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19:42
Wilmaas schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:18:
[...]
Kan er op aangedrongen worden de verbeterde, herstelde nom werking ook voor de niet beta testers beschikbaar te stellen?
Natuurlijk, wanneer de oplossing alle tests heeft doorstaan en enige tijd in het bèta-programma zijn dienst heeft bewezen zal deze, zoals tot nu toe met elke versie, beschikbaar komen voor alle gebruikers.

[ Voor 29% gewijzigd door DCSBL op 29-07-2025 10:24 ]

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pakhaas schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:18:
[...]

mmm vreemd afsluiten en opnieuw opstarten werkt niet.
Herstart je Android pad eens en kijk of hiervoor updates zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhaas
GL007 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:29:
[...]

Herstart je Android pad eens en kijk of hiervoor updates zijn
Helpt helaas ook niet. Ik ga contact opnemen met de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devke schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 09:37:
[...]

Wow das een verschil. Hier 5.5 meter sinds een ruime maand. Was 5.0 zag deze flatliner in het begin ook. Nu niet meer.
Hier zal eerdaags ook wel een brief op de mat ploffen dat ze de meter willen vervangen. GPRS gaat er uit. Benieuwd of Liander ondertussen het probleem met communicatie over het net heeft opgelost. (Hier is de meter 2 keer binnen een maand vervangen. Want het werkte niet. En men kreeg het ook niet aan de gang) Of dat het een G4/5 dingetje wordt..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• internet4me
Hi all!

Goed bezig.

Misschien een idee. Geef de klant een optie hoe hij of zij de nom regeling wil.
NOM. Strak op 0. Maar met uitschieters aan de hand van energiegebruik in huis.
NOM. Met iets afname.
NOM. Met iets teruglevering.

Dat lijkt mij het gebruiksvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM

ONM

Gisteren de update gedaan. Precies NOM totdat de batterijen leeg waren. De reacties n.a.v. de update wisselen wel heel sterk. Hier beter dan voorheen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HkfSt-n74Si4bz1KcCQ3x6TY5Ag=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6q0lCecF11cO5JT0k2Kn4zt2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door ONM op 29-07-2025 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:30
okay apart... Vanochtend zie ik dat 1 van mijn 2 PiB's 1/4e van de LED strip oranje heeft. Aan de onderkant.

De App zegt dat alles goed is en niks aan de hand is... Heb de PiB uitgezet en opnieuw aangezet. Daarna ging deze gewoon weer vrolijk aan het werk. Maar volgende de App was ook niks mis met de PiB...

Ik kan trouwens niks vinden over een Oranje LED op 1/4e van de strip onderaan. Ook wazig dat de App verder niks zei... Ik heb de laatste firmware gisteren geïnstalleerd en nog nooit eerder een andere kleur gezien dan wit, paars of groen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Diaantje71
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 19:04
Hi all!

En hoe krijgt ik, en ik ben geen beta tester !de nieuwe oplossing dan weer als update ???
Mijn nom was al niet zo strak, maar met de nieuwe update nog rommeliger geworden.
De update van feb. was een stuk beter, mijn mening, en we zijn nu al bijna in aug. Wat gebeurt er nu toch in al die tussen liggende tijd bij hw ? Word er niet te veel naar al die tweakers gekeken , wat kunnen we nu weer gaan veranderen.
Ik ben “gewoon” een henk of ingrid maar ik heb de pibs gekocht als een plug en play met de hoop dat de pibs ,zoals bij aankoop stond nom op de meter zijn.
Wat nu dus nog steeds niet zo is, ik word een beetje kriebelig van al dit gerommel.

[ Voor 19% gewijzigd door Diaantje71 op 29-07-2025 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ONM schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:51:
Gisteren de update gedaan. Precies NOM totdat de batterijen leeg waren. De reacties n.a.v. de update wisselen wel heel sterk. Hier beter dan voorheen
[Afbeelding]
Je kijkt naar de verkeerde grafiek. Het andere gedrag zie je op de grafiek van Stroomtotaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Diaantje71 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:57:
[...]

En hoe krijgt ik, en ik ben geen beta tester !de nieuwe oplossing dan weer als update ???
Hier word toch niet (weer) alleen aan de betatester gedacht??
Er vind altijd eerst een Beta test plaats en als daar geen (grote) problemen uitkomen vind er een uitrol naar iedereen plaats. Net zo als je de huidige update hebt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hi all!

NOM regeling werkt goed. Ik mis omzetting fout codes naar leesbare text. En temperatuur uitlezing in de api.
Ik heb aan de hand van externe temperatuur sensoren kunnen ingrijpen toen er veel pluisje van buiten in de ventilator ingang zat welke ik met de stofzuiger heb leeg gezogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GL007 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:01:
[...]

NOM regeling werkt goed. Ik mis omzetting fout codes naar leesbare text. En temperatuur uitlezing in de api.
Ik heb aan de hand van externe temperatuur sensoren kunnen ingrijpen toen er veel pluisje van buiten in de ventilator ingang zat welke ik met de stofzuiger heb leeg gezogen.
Dit is jouw wensen lijstje. De NOM regeling is een bug oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanev001 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:02:
[...]

Dit is jouw wensen lijstje. De NOM regeling is een bug oplossen.
Het product is goed op deze twee dingen na.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
GL007 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:04:
[...]

Het product is goed op deze twee dingen na.
Dit zijn nu net 2 dingen waar niets mis mee is. Vooral de temp is jouw stokpaardje terwijl dat juist goed werkt.
De foutcodes zijn puur informatie en hebben geen functionele waarde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diaantje71
hanev001 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:00:
[...]

Er vind altijd eerst een Beta test plaats en als daar geen (grote) problemen uitkomen vind er een uitrol naar iedereen plaats. Net zo als je de huidige update hebt ontvangen.
Ik ben dus geen bètatester en vind dat ik dan altijd zo lang moet wachten tot ik weer aan de beurt ben. Had ik hem maar gisteren niet geüpdated.
Nu weer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:41
ze zijn er weer: https://www.homewizard.com/nl/renewed/

Mooi zn script :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
Diaantje71 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:06:
[...]

Ik ben dus geen bètatester en vind dat ik dan altijd zo lang moet wachten tot ik weer aan de beurt ben. Had ik hem maar gisteren niet geüpdated.
Nu weer wachten.
De afgelopen dagen is een publieke firmware uitgebracht….daar hebben we het juist over. Geen bèta variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcJQodBFDqda20fOrz-Pbj8hUMw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sPhy6qhvWmRlYNPXqRqgGWhA.jpg?f=fotoalbum_large
Hiermee kan ik zien dat de warmte wordt afgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhaas
Voor 50 euro korting wacht ik liever 4 weken op een nieuwe in september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM

ONM

hanev001 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:58:
[...]

Je kijkt naar de verkeerde grafiek. Het andere gedrag zie je op de grafiek van Stroomtotaal
Excuse, je hebt natuurlijk gelijk. Teruglevering in die periode varieert tussen 0 en 12 watt. Eigenlijk geen verschil met vorige versie

[ Voor 6% gewijzigd door ONM op 29-07-2025 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ONM schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:22:
[...]

Excuse, je hebt natuurlijk gelijk. Teruglevering in die periode varieert tussen 0 en 12 watt. Eigenlijk geen verschil met vorige versie
Het verschil zit niet in het watt aantal maar in de hoeveelheid tijd dat de regeling helemaal nul is. Dat laatste is namelijk veranderd.

Als je dat namelijk doorrekend met een gemiddelde onnodige teruglevering van ca 10watt kom je per dag op ca 200watt uit. Dat is per jaar ca 75 kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josseg
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:45
hanev001 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:35:
[...]

Het verschil zit niet in het watt aantal maar in de hoeveelheid tijd dat de regeling helemaal nul is. Dat laatste is namelijk veranderd.

Als je dat namelijk doorrekend met een gemiddelde onnodige teruglevering van ca 10watt kom je per dag op ca 200watt uit. Dat is per jaar ca 75 kWh.
Je vergeet de laad en ontlaad verliezen. En nu maar hopen dat ze dit asap oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaantje71
internet4me schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:10:
[...]

De afgelopen dagen is een publieke firmware uitgebracht….daar hebben we het juist over. Geen bèta variant.
Dcsbl zei een bladzijde terug dat er in de nieuwe update helaas weer een foutje is geslopen en dat hieraan wordt gewerkt en in de volgende bètaversie is dat opgelost. Daar reageerde ik op dat ik dus geen betatester ben en dat ik dus weer langer moet wachten tot voor mij wel de update komt met dat foutje eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
josseg schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:38:
[...]

Je vergeet de laad en ontlaad verliezen. En nu maar hopen dat ze dit asap oplossen
Hoe wil je die oplossen?. Dan moet je het hele ontwerp aanpassen.
Een ander punt is dat het rendement afhankelijk is van wat er afgenomen van de batterij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:43
Pakhaas schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:16:
[...]

Voor 50 euro korting wacht ik liever 4 weken op een nieuwe in september.
Ik heb er net 1 besteld. Wordt naar verwachting morgen geleverd.

Naast 50 euro korting vind ik het ook een duurzame gedachte.
Daarnaast krijg je gewoon de volle garantie zoals op een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:47:
[...]

Hoe wil je die oplossen?. Dan moet je het hele ontwerp aanpassen.
Een ander punt is dat het rendement afhankelijk is van wat er afgenomen van de batterij.
Dat is ontstaan met de laatste update. Het probleem verdwijnt minstens voor de helft door alleen die wijziging terug te draaien. Helemaal perfect NOM is waarschijnlijk niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTweak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:48
Olie_B_Bommel schreef op zondag 27 juli 2025 @ 12:37:
[...]

Hoeveel batterijen heb je? Ik heb er 2 en die zijn allebei, inclusief de P1, toe gevoegd in Homey. Ik heb nog nooit wifi verbindingsproblemen gehad. Wel alle HW devices een vast ip adres in de router gegeven. Geen aparte ssid in de wifii voor HW, maar gewoon de algemene ssid, waar alles op zit, behalve de camara’s, die hebben een eigen ssid. Nooit problemen gehad.
Ik had pas verbindingsproblemen en zag dat de batterij aan het verkeerde accespoint gelinked zat.
Blijkbaar werd er niet automatisch naar het sterkste signaal gelinked.
Ik heb nu in de Omada config gezet dat de batterij altijd aan een specifiek accesspoint gelinked moet zijn dat uiteraard het dichtstbij is. Verbinding ging meteen naar 100% en sindsdien geen problemen meer.

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
internet4me schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:48:
[...]

Goed bezig.

Misschien een idee. Geef de klant een optie hoe hij of zij de nom regeling wil.
NOM. Strak op 0. Maar met uitschieters aan de hand van energiegebruik in huis.
NOM. Met iets afname.
NOM. Met iets teruglevering.

Dat lijkt mij het gebruiksvriendelijk.
Waar je eigenlijk om vraagt is een XOM "light" waarbij de X een "vaste" waarde heeft. 0 , bv +10 en -10. Ondanks het gerommel in de marge dan liever een wat stabielere NOM.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Diaantje71
ik heb in februari mijn batterij besteld met zoals op de website staat nul op de meter regeling. Dit was prima en heb nu zelfs 3 batterijen in huis. Maar in een update begin maart ging t veranderen. Deze week zitten we wel in augustus en met bijna elke update gaat er wel wat mis of nul de meter wordt minder. nu ben ik zoals jullie dat leuk zeggen gewoon een Henk of Ingrid en heb ik de batterij gekocht voor de nul op de meter zoals stond bij aankoop. Er komen zoveel updates de laatste tijd omdat de Tweakers hier zeggen oh ik hoor hem klikken is dat wel goed oh de temperatuur oh dit,oh dat, jullie weten zelf wel wat jullie allemaal aandragen.
Het enigste waarom ik de batterij heb gekocht is de nul op de meter. Waarom wordt er zoveel gerommeld met al die updates jullie willen dingen wat nu mijn “probleem” wordt. Er wordt zoveel naar jullie geluisterd. Ik wil gewoon de beloofde nul op de meter. En of die nou twee of drie keer staat te klikken zal mij worst zijn had ie geen batterij moeten worden .en meer van die dingen laat de batterij gewoon een batterij zijn .ga knutselen in Ha en homey en verander wat jij wil veranderen aan jouw batterij.
Er zijn zoveel mensen hier die allemaal iets anders willen. Zorg eerst eens voor nul op de meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hanev001 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:52:
[...]

Dat is ontstaan met de laatste update. Het probleem verdwijnt minstens voor de helft door alleen die wijziging terug te draaien. Helemaal perfect NOM is waarschijnlijk niet mogelijk.
Helemaal perfect NOM bestaat niet. Zet maar een model op en simuleer maar een of ander dan zul je zien dat je altijd een afwijking hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhaas
Propheticus schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:48:
[...]

Ik heb er net 1 besteld. Wordt naar verwachting morgen geleverd.

Naast 50 euro korting vind ik het ook een duurzame gedachte.
Daarnaast krijg je gewoon de volle garantie zoals op een nieuwe.
Dat is ook zo. Ik heb echter gisteren 50 euro betaald voor de wachtlijst en ben bang dat die weg is als ik deze bestel, dus ik blijf maar even zitten. Wachten is lastig :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:49

BlueTooth76

Let the sun shine!

Pakhaas schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:56:
[...]

Dat is ook zo. Ik heb echter gisteren 50 euro betaald voor de wachtlijst en ben bang dat die weg is als ik deze bestel, dus ik blijf maar even zitten. Wachten is lastig :X
Omdat ik "renewed" heb besteld, heb ik m'n order geannuleerd en die €50 teruggekregen, dat was geen probleem.

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

Pakhaas schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:56:
[...]

Er zijn meerdere mensen hier in dit topic geweest die hun bestelling hebben geannuleerd, en een renewed hebben gekocht. Die 50 euro zijn bij hen allemaal netjes gerestitueerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhaas
Oke interessant. Hoe verhoud die max 100 laadcyclus op het totaal?

[ Voor 3% gewijzigd door Pakhaas op 29-07-2025 12:03 ]

Pagina: 1 ... 174 ... 212 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.