Diaantje71 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:55:
ik heb in februari mijn batterij besteld met zoals op de website staat nul op de meter regeling. Dit was prima en heb nu zelfs 3 batterijen in huis. Maar in een update begin maart ging t veranderen. Deze week zitten we wel in augustus en met bijna elke update gaat er wel wat mis of nul de meter wordt minder. nu ben ik zoals jullie dat leuk zeggen gewoon een Henk of Ingrid en heb ik de batterij gekocht voor de nul op de meter zoals stond bij aankoop. Er komen zoveel updates de laatste tijd omdat de Tweakers hier zeggen oh ik hoor hem klikken is dat wel goed oh de temperatuur oh dit,oh dat, jullie weten zelf wel wat jullie allemaal aandragen.
Het enigste waarom ik de batterij heb gekocht is de nul op de meter. Waarom wordt er zoveel gerommeld met al die updates jullie willen dingen wat nu mijn “probleem” wordt. Er wordt zoveel naar jullie geluisterd. Ik wil gewoon de beloofde nul op de meter. En of die nou twee of drie keer staat te klikken zal mij worst zijn had ie geen batterij moeten worden .en meer van die dingen laat de batterij gewoon een batterij zijn .ga knutselen in Ha en homey en verander wat jij wil veranderen aan jouw batterij.
Er zijn zoveel mensen hier die allemaal iets anders willen. Zorg eerst eens voor nul op de meter.
Met alle respect, want wat je wenst aan de batterij is perfect logisch en inderdaad zoals hij geïntroduceerd en geadverteerd is. Maar wij bepalen de koers van HW niet. Dat doet HW zelf. Het staat HW vrij om onze feedback te negeren of ongegrond te verklaren.
Dat HW onze feedback wel meeneemt (heus niet altijd) zegt wat over onze feedback. Om bijvoorbeeld op je voorbeeld van de relais voort te borduren. Dat heeft HW echt niet zomaar aangepast. Een relay heeft een bepaalde levensduur, gespecificeerd in een aantal schakelingen dat hij in zijn levensduur kan maken voordat hij domweg niet meer schakelt en dan doet je product niks meer.
HW heeft dat verminderd. Dat doen ze niet zomaar. We mogen er van uitgaan dat ze eea berekend hebben en de wijziging zelf ook nodig vonden.
HW heeft (via @
DCSBL) al laten weten dat ze met de NOM bezig zijn. En ja dat duurt voor jou misschien lang. Besef je dat er een bijna oneindig aantal combinaties aan omstandigheden is die ervoor zorgen dat wat voor de één wel werkt als NOM, net voor de ander een slechter resultaat levert. Dat HW met relais bezig is, betekent daarnaast niet automatisch dat ze alle andere zaken maar links laten liggen.
Trouwens zijn de meeste updates geweest om efficiëntie met meerdere batterijen te verbeteren, bugs op te lossen, crashes te verhelpen. Dingen die niet per se aangedragen zijn door "ons" maar gewoon logisch zijn om in updates te verwerken, juist voor Henk en Ingrid. De wijzigingen in regelalgoritme zijn grotendeels op iniatief van HW zelf gekomen en de API-sturing zit in het DNA van HW. Dat was er ook gekomen als we daar niet om gevraagd hadden.