Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:32
rabero1985 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:20:
Hoe worden de batterijen weergegeven in de app? Voor elke batterij een grafiek of word dit 'gebundeld' in 1 grafiek ?
in de homewizzard app zijn ze gebundeld en moet je het aanklikken om te kijken welke accu wat doet.
Dus de HA integratie ben ik blij mee.
Nu nog voor homey :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:26
@HomeWizard_NL

Deze vraag is al gesteld maar komt er nog een "watt" meter voor de batterij.
Ik gebruik nu een tussenstekker op schakelslot.
Rechts onder op het scherm getoond.
Het is natuurlijk veel mooier als deze data van de batterij zelf gebruikt kan worden op het display.
Dan heb je die extra tussenstekker niet nodig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KCE6sHTpw5fvR9ILYWCY7Zt9OEs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/dKNc5EFzMRgBYkPUhzJIEWhs.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door peterbier op 14-02-2025 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder325
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 18-03 23:06
Mijn boiler is inmiddels volledig opgewarmd de rest van deze zonnige dag mag de accu hebben vandaag.

Blijft vervelend om de accu in de router te moeten blokkeren zodat de boiler eerst mag opwarmen, ik wacht nog op een oplossing van RSsolar voor mijn probleem hiermee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hTH9x6ji8ghB7B0LGAei97khQDg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ymP9MV44RIe0RFGhbz2q6PBI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CcLJRv-HXYU9vjO4v9Sp9j6RLUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qRw3x2oZEYUfng0saDbjMrLn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
HomeWizard_NL schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:42:
Hallo!

Zojuist is iedereen uit de november batch een mail gestuurd voor levering. Mocht je geen mail hebben gezien, check dan even je spam :+
Op naar de maart batch! *O* oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder325
Of de eind april batch, kan niet wachten op mijn 2e accu.
Met 2 stuks ben ik wel klaar verwacht ik maar dat gaan we zien over een langere test periode

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 09:32
Zijn ze aan begonnen ik had er een op begin maart ook in bestelling 14:23 en die is inmiddels ook betaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonny99
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:12
Ik heb ook de mail gehad en betaald, GoParcel site is niet echt duidelijk, de eerste twee leveringsdagen zijn zaterdag en zaterdag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASO010
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 14-09 13:00
Hallo #Homewizard

Het ontladen gaat in theorie bij laag verbruik uit 1 accu en split zich pas op bij hoger gebruik.
Nou heb ik drie accu's besteld zodat deze op zijn eigen groep ontgrendeld kan worden voor een hogere teruglevering.
Hoe regeld de accu dan het vermogen nadat ik na een nacht rustig op 1 accu heb staan draaien en in de ochtend het volle vermogen wil gebruiken ?
is accu 1 dan leeg en heb ik dan maar 2/3 vermogen beschikbaar ?

Zijn hier al voorbeelden van ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Flodder325 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:11:
Mijn boiler is inmiddels volledig opgewarmd de rest van deze zonnige dag mag de accu hebben vandaag.

Blijft vervelend om de accu in de router te moeten blokkeren zodat de boiler eerst mag opwarmen, ik wacht nog op een oplossing van RSsolar voor mijn probleem hiermee.
De batterij heeft een rest API, die zouden ze bij RSsolar prima kunnen uitlezen en programmeren. Zo kunnen ze het "werkelijke" overschot bepalen door te kijken naar de grid (die meter hebben ze) en wat er de batterij in gaat.

Zo doe ik het met evcc en mijn elektrische auto. Door de batterij daaraan toe te voegen kan ik goed op het zonne-overschot laden zonder dat de batterij in de weg zit. Ja, die krijgt dan niets (of weinig), maar ik heb het liever direct in de auto wanneer dat kan.

Edit @Flodder325 : ze maken zelfs al gebruik van de API, maar dan voor de P1 meter. Nu heeft de batterij alleen V2 van de API (dus met token en autorisatie via de knop), maar in principe zou het niet lastig voor ze moeten zijn om dit uit te breiden naar de batterij, als ze ook al de rest API gebruiken van de P1 meter, die qua opzet hetzelfde is.

[ Voor 16% gewijzigd door JanHenk op 14-02-2025 13:51 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 23:32
Tonny99 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:37:
Ik heb ook de mail gehad en betaald, GoParcel site is niet echt duidelijk, de eerste twee leveringsdagen zijn zaterdag en zaterdag...
Ik heb hem ook. Zaterdag of zaterdag, of maandag of maandag..... etc. Wat ik uit het topic begrepen heb is dat je wel iets kan aanklikken maar het werkt niet. Dus we zien wel wanneer het komt. Zaterdag zou wel fijn zijn maar ik vermoed dat ze eerder maandag of dinsdag komen.

Het wachten is nu op de 60 euro shoptegoed mail. :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:56
asing schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:44:
[...]

Ik heb hem ook. Zaterdag of zaterdag, of maandag of maandag..... etc. Wat ik uit het topic begrepen heb is dat je wel iets kan aanklikken maar het werkt niet. Dus we zien wel wanneer het komt. Zaterdag zou wel fijn zijn maar ik vermoed dat ze eerder maandag of dinsdag komen.

Het wachten is nu op de 60 euro shoptegoed mail. :)
Ik heb nu bevestiging dat hij morgen komt... Ergens tussen 8:00 en 18:00

Aanvulling shoptegoed is ook binnen maar wat te kiezen. Ik heb al zoveel van HW

[ Voor 6% gewijzigd door winwiz op 14-02-2025 13:51 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
winwiz schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:46:
[...]

Dat is bij een aantal toch een dag uitgelopen. Dus ik zou er niet te hard op hopen. ;)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:01
Net gekeken bij goparcel datum , maar dat datum aanklikken werkt dus inderdaad niet en ik zie wel dat de status op bestelling verzamelen staat.

Net mail gekregen dat de levering morgen tussen 08.00 en 18.00 is , maar pakket is nog niet ontvangen door de vervoeder.

[ Voor 30% gewijzigd door ivo1969 op 14-02-2025 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
  • Laatst online: 23:00
Er is na betaling inderdaad niets meer aan te passen qua leverdatum, niet direct via de GoParcel link, niet via het contactveld van GoParcel in de link (dame verwijst naar de verzender), en niet via HW (want pakket staat al in het systeem van GoParcel).

Bij “niet thuis” neemt de chauffeur het pakket inprincipe weer mee en komt er een nieuw bezorgvoorstel via de mail. Wel jammer dat die persoon dan onnodig met 25kg loopt te zeulen.

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22:53

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

Ik heb de batterij nu twee weken en deze gaat pas laden, als er zonnestroom over is (P1 meter negatief), dus mijn boiler en verwarming verbruiken de zonnestroom eerst en als er nog iets over is, dan gaat dat de batterij in. Ik heb dus dagen dat de batterij helemaal niet laad, omdat de andere verbruikers de zonnestroom opgemaakt hebben

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z-65xqVJol8GBD8ufYlAvvQnumA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7nkTZfNYW3gCmQr6brhS1vI5.jpg?f=user_large

Hopelijk binnenkort echte zonnige en warme dagen :+

[ Voor 61% gewijzigd door PeteSplit op 14-02-2025 14:36 ]

LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard / Home Assistant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LongTimeAgo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 14:58
PeteSplit schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:09:
[...]

Ik begrijp het niet helemaal, ik heb de batterij nu twee weken en deze gaat pas laden, als er zonnestroom over is (P1 meter negatief), dus mijn boiler en verwarming verbruiken de zonnestroom eerst en als er nog iets over is, dan gaat dat de batterij in. Ik heb dus dagen dat de batterij helemaal niet laad, omdat de andere verbruikers de zonnestroom opgemaakt hebben :+
Dat was toch het hele idee achter de batterij?
Of had je andere verwachtingen?

---

Ondertussen is mijn batterij ook onderweg. Direct na ontvangen betaallink betaald.
Ik ben benieuwd! Wel een dagje te laat HW, want vandaag lekker veel zon! ;)

Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik kreeg een mail dat mijn batterij bijna klaar is voor levering. Ik begin alleen toch te twijfelen of ik hier echt iets uithaal, het ding kost tenslotte toch 1.395 euro.

Het apparaat is in eerste plaats bedoelt om voor flatting the curve, neem ik aan? Op het moment van terugleveren slaat hij het eerst op en op het moment dat je van het net moet aftappen levert eerst de batterij.
Heb je dan nog enige invloed op de batterij? Ik bedoel, je zet de wasdroger of vaatwasser aan en de accu is zo weer leeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
PeteSplit schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:09:
Ik heb de batterij nu twee weken en deze gaat pas laden, als er zonnestroom over is (P1 meter negatief), dus mijn boiler en verwarming verbruiken de zonnestroom eerst en als er nog iets over is, dan gaat dat de batterij in. Ik heb dus dagen dat de batterij helemaal niet laad, omdat de andere verbruikers de zonnestroom opgemaakt hebben
Hopelijk binnenkort zonnige en warme dagen :+
Het probleem ontstaat als je 2 of meer apparaten hebt die zelf reageren op het overschot aan stroom. Welke gaan dan voor? Ik heb een Mixergy tank, welke dat ook doet. Die stel ik echter zo in dat deze pas bij 200W oid aan de slag gaat. Dat betekent dat de accu eerst vol komt en dan de Mixergy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:39
iAR schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:17:
Ik kreeg een mail dat mijn batterij bijna klaar is voor levering. Ik begin alleen toch te twijfelen of ik hier echt iets uithaal, het ding kost tenslotte toch 1.395 euro.

Het apparaat is in eerste plaats bedoelt om voor flatting the curve, neem ik aan? Op het moment van terugleveren slaat hij het eerst op en op het moment dat je van het net moet aftappen levert eerst de batterij.
Heb je dan nog enige invloed op de batterij? Ik bedoel, je zet de wasdroger of vaatwasser aan en de accu is zo weer leeg.
Wasdroger en / of vaatwasser overdag aanzetten? Dan pakt ie niets van de accu.

Als je de batterij overigens kwijt wil...... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz

Ja en wat zou dat uitmaken. Het is energie wat je anders had teruggeleverd die je nu gratis in je vaatwasser of whatever stopt. Zonder batterij moet je het inkopen.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dingen als vaatwasser en wasmachine op de startuitstel aan zetten als de stroomprijs het laagst is/als de zon schijnt. Dan hou je de volledige lading voor dingen die je niet kan uitstellen zoals koken en op de bank hangen TV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:55:
[...]

Dingen als vaatwasser en wasmachine op de startuitstel aan zetten als de stroomprijs het laagst is/als de zon schijnt. Dan hou je de volledige lading voor dingen die je niet kan uitstellen zoals koken en op de bank hangen TV kijken.
Dit advies is alleen relevant als je een dynamisch contract uit.

Heb je dat niet dan maakt het helemaal niets uit of je de stroom gebruikt voor de vaatwasser of om avonds naar de TV te kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

hanev001 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:00:
[...]

Dit advies is alleen relevant als je een dynamisch contract uit.

Heb je dat niet dan maakt het helemaal niets uit of je de stroom gebruikt voor de vaatwasser of om avonds naar de TV te kijken.
Niet voor de rekening. Wel voor de lading in je accu. :>

(en psst, salderen gaat er af hè)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:21
Harri schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:06:
Er is na betaling inderdaad niets meer aan te passen qua leverdatum, niet direct via de GoParcel link, niet via het contactveld van GoParcel in de link (dame verwijst naar de verzender), en niet via HW (want pakket staat al in het systeem van GoParcel).
ivo1969 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:54:
Net gekeken bij goparcel datum , maar dat datum aanklikken werkt dus inderdaad niet en ik zie wel dat de status op bestelling verzamelen staat.
asing schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:44:
[...]

Even er vanuit gaande dat er nog steeds met transmission verzonden wordt, wat bij mij werkte is het transmission depot in kwestie bellen en overleggen over bezorgdatum. Telefoonnummer kan je makkelijk vinden via de transmission website, rechtsboven "zoek dichtstbijzijnde vestiging".

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:03:
[...]

Niet voor de rekening. Wel voor de lading in je accu. :>

(en psst, salderen gaat er af hè)
Kun je me uitleggen wat het nadeel is want ik zie het niet.
Als ik lading in de batterij heb en dat gebruik om een tekort aan zon aan te vullen hoef ik niets bij te kopen.
Als dan op een moment de batterij leeg is was er gewoon niet genoeg om al het verbruik te dekken.
Het maakt helemaal niets uit op welk moment dat leeg maken gebeurd, het eind effect is het zelfde.
Er zit zelfs een mogelijk voordeel aan. Als later de zon alsnog gaat schijnen en er een overschot is dan kan de batterij weer gaan laden, Je kan dan meerdere cycli op een dag maken.

En wat salderen daarmee te maken heeft ontgaat me volkomen. Het doel is zoveel mogelijk in huis te houden en dan is saldereen in welke vorm dan ook niet van toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 18:46
ASO010 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:37:
Hallo #Homewizard

Het ontladen gaat in theorie bij laag verbruik uit 1 accu en split zich pas op bij hoger gebruik.
Nou heb ik drie accu's besteld zodat deze op zijn eigen groep ontgrendeld kan worden voor een hogere teruglevering.
Hoe regeld de accu dan het vermogen nadat ik na een nacht rustig op 1 accu heb staan draaien en in de ochtend het volle vermogen wil gebruiken ?

@ASO010
Ik begrijp je vraag niet helemaal, de HW accu heeft maar 1 mogelijkheid die automatisch gaat en dat is NOM
Dit betekend dat op de momenten dat de overschot is de accu geladen word met dat overschot, als er tekort is aan stroom word de accu ontladen met dat te kort. Als alles netjes loopt blijft de verbruiksmeter dan op 0 verbruik staan.
Tevens is er de mogelijkheid om de accu handmatig op te laden.
Maar handmatig ontladen is niet mogelijk.
3 accu's betekend ruim 7 kWh opslaan bij voldoende PV opwek. Mocht je in de avond en nacht minder verbruik hebben dan deze 7 kWh dan zit dat idd nog in de accu.
Dit staat toch duidelijk omschreven op de website van HW.

"Maximaliseer je zonverbruik
De Plug-In Battery werkt draadloos samen met de P1 Meter om de zonnestroom op te slaan die je anders zou terugleveren. Wanneer je energie nodig hebt, wordt de stroom uit de batterij gebruikt in plaats van dure netstroom. Zo heb je dag en nacht zonne-energie."

Linkje naar HW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonneschijn
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-08 13:34
Peterhardenberg schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:29:
[...]

@ASO010
Ik begrijp je vraag niet helemaal, de HW accu heeft maar 1 mogelijkheid die automatisch gaat en dat is NOM
Dit betekend dat op de momenten dat de overschot is de accu geladen word met dat overschot, als er tekort is aan stroom word de accu ontladen met dat te kort. Als alles netjes loopt blijft de verbruiksmeter dan op 0 verbruik staan.
Tevens is er de mogelijkheid om de accu handmatig op te laden.
Maar handmatig ontladen is niet mogelijk.
3 accu's betekend ruim 7 kWh opslaan bij voldoende PV opwek. Mocht je in de avond en nacht minder verbruik hebben dan deze 7 kWh dan zit dat idd nog in de accu.
Dit staat toch duidelijk omschreven op de website van HW.

"Maximaliseer je zonverbruik
De Plug-In Battery werkt draadloos samen met de P1 Meter om de zonnestroom op te slaan die je anders zou terugleveren. Wanneer je energie nodig hebt, wordt de stroom uit de batterij gebruikt in plaats van dure netstroom. Zo heb je dag en nacht zonne-energie."

Linkje naar HW
Ik denk dat ik de vraag wel begrijp. Wanneer je 3 batterijen hebt, en er minder dan 800W van de batterijen wordt gevraagd, zal dit door 1 batterij geleverd worden. Maar ik meen gelezen te hebben dat de batterijen dan om de beurt een tijdje gaan leveren (bv 10% van de capaciteit).
Daardoor zul je in de ochtend nog steeds kunnen beschikken over het volledige vermogen (2400W), maar zal er geen enkele batterij meer helemaal vol zijn.

(Eerste reactie op dit forum, maar lees al een tijdje mee. Wacht vol spanning op de betaallink van de maart batch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:55:
Het probleem is dat dat niet lukt. Wellicht ook niet het juiste voorbeeld. Maar wat je zegt: je wilt als de zon onder is zo lang mogelijk op de accu door.

Ik vind het lastig om te bepalen hoeveel 2,5 kWh met 800w release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaVenXeoN
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 15-09 11:04
(Een belg hier met een vast tarief)

Ik denk dat ik de batterij in het winterseizoen gewoon midden in de nacht laat opladen van het net. Zo kan die de pieken van het capaciteitstarief mee opvangen overdag. Baat het niet, dan schaadt het niet ^^

Je zal alleszins een beetje moeten tweaken (haha) en bijsturen eens je het ding in handen hebt.

Momenteel draai ik ook al men grote verbruikers overdag (wasmachine, afwasmachine, etc..) en heb ik een energysocket voor de EV lader die aan 2300w laadt :-) Dan kan ik een zonnetaak zetten die vanaf x aantal Watt zonnestroom aanschiet. Of afklapt eens de capaciteitstarief piek (2.5kW in zicht komt). Werkt heel goed moet ik zeggen ^^

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

hanev001 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:23:
[...]

Kun je me uitleggen wat het nadeel is want ik zie het niet.
De stelling begon met:
Je zet de wasdroger of vaatwasser aan en de accu is zo weer leeg.
Dan zou je dus denken dat @iAR deze machines in de avond aan zet als er geen (voldoende) zon productie meer is.

Vervolgens zegt @winwiz
Ja en wat zou dat uitmaken. Het is energie wat je anders had teruggeleverd die je nu gratis in je vaatwasser of whatever stopt. Zonder batterij moet je het inkopen.
Waarop ik dus zei dat je beter de startuitstel kan gebruiken.

Waarom? Omdat je dan volledig je zonne-energie gebruikt.

Een voorbeeld:

Je hebt een vaat draaien, totaal opgenomen vermogen in huis is 2300W
Zonnepanelen produceren 1600 W
Dan kom je dus 700W tekort. Je accu springt dan bij met 700W. En dan draai je 0 op de meter. :)

Maar nu zet je die vaat in de avond aan.
Totaal opgenomen vermogen in huis is nog steeds 2300W
De accu springt bij met 800W
Dan kom je dus 1500W te kort die je van het net moet trekken. Die moet je dus inkopen. :/ (als het salderen is afgelopen kost dat je dus geld. :( )
En omdat die vaatwasser hem wel lust trek je je accu al behoorlijk leeg.

Als je dus overdag de was/vaat draait draai je volledig op de zon omdat de accu bij springt. En zoals je zelf al zegt daarna weer bij kan laden. De accu is dan volledig geladen voor de avond. Met even de magnetron aan en TV kijken red de accu het waarschijnlijk wel tot morgenochtend. Dan kost het je dus niks. Als je de accu behoorlijk leeg getrokken hebt op de was/vaat is deze voor middernacht leeg, en moet je dus je standy en koelkast/vriezer verbruik alsnog inkopen. 💸

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:06:
[...]

De stelling begon met:

[...]

Dan zou je dus denken dat @iAR deze machines in de avond aan zet als er geen (voldoende) zon productie meer is.

Vervolgens zegt @winwiz

[...]

Waarop ik dus zei dat je beter de startuitstel kan gebruiken.

Waarom? Omdat je dan volledig je zonne-energie gebruikt.

Een voorbeeld:

Dan kom je dus 700W tekort. Je accu springt dan bij met 700W. En dan draai je 0 op de meter. :)

Dan kom je dus 1500W te kort die je van het net moet trekken. Die moet je dus inkopen. :/ (als het salderen is afgelopen kost dat je dus geld. :( )

Als je dus overdag de was/vaat draait draai je volledig op de zon omdat de accu bij springt. En zoals je zelf al zegt daarna weer bij kan laden. De accu is dan volledig geladen voor de avond. Met even de magnetron aan en TV kijken red de accu het waarschijnlijk wel tot morgenochtend. Dan kost het je dus niks. Als je de accu behoorlijk leeg getrokken hebt op de was/vaat is deze voor middernacht leeg, en moet je dus je standy en koelkast/vriezer verbruik alsnog inkopen. 💸
Dat is een benadering die alleen kan werken als je gebruik ook echt uit kan stellen. Niet iedereen zal dat kunnen
Mijn gedachte is: houdt je normale gebruik patroon aan en laat de batterij besturing het verder uitzoeken.
Het moet mij dienen niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ASO010 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:37:
Hallo #Homewizard

afhankelijk van het weer en de hoeveelheid PV op je dak heb je dan naast 2/3 van je batterijvermogen ook nog het vermogen van je PV ter beschikking, waarbij infeite eerst je PV vermogen wordt verbruikt en blijkt dat onvoldoende te zijn komt je batterij in actie tot dat deze leeg zij, waarna dus jet net wordt aangesproken je je de dan nog ontbrenkend vermogen uit het net komt, dit gebeurt dus ook als tijdens het ontladen van je batterijen nog steeds een tekort aan vermogen ontstaat, ook dan wordt dit door het net verder aangevuld. Je bent dan dus zowel vanuit de PV en batterij en het net aan het trekken. (is dus afhankelijk van hoeveel vermogen je op dat moment nodig hebt)
Heb je echter door je PV al voldoende vermogen dan zal de batterij niet gaan ontladen, waarbij zelf een overschot van de PV weer in de batterij (die eene die al leeg was kan dan geladen worden, de andere die nog volledig vol zijn natuurlijk niet).
Is je PV niet 3-fase kan het gebeuren dat je op eene fase via pv vermogen gaat leveren die deels direct binnen het huis wordt verbruikt en deels op die fase wordt teruggeleverd terwijl op een andere fase de lege batterij wordt gevoed vanuit het net.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

hanev001 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:17:
[...]

Dat is een benadering die alleen kan werken als je gebruik ook echt uit kan stellen. Niet iedereen zal dat kunnen
Mijn gedachte is: houdt je normale gebruik patroon aan en laat de batterij besturing het verder uitzoeken.
Het moet mij dienen niet andersom.
In dit topic blijkt de RTE zo beetje rond de 80% te zitten. Niet zo erg voor wat standby gebruik en een koelkast die af en toe eens staat te pruttelen. Het gelijk opslurpen met de was/vaat is toch wel zonde als je die naar mijn mening beter direct van de zon productie kan draaien. Zeker een vaatwasser red zich zelf wel. in plaats dat je die na het avondeten direct aan zet. Gooi je 'm vol, blokje er in, zet de startuitstel op iets van 18 uur, en tada! mogen voor het avondeten heb je schone vaat. Zelfde met de was, dat mag echt wel even er in blijven leggen voordat je tijd hebt om het op te hangen. :/ Het kost verder geen moeite, het is laag hangend fruit om de eerste muntjes te besparen. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2025 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:27:
[...]

In dit topic blijkt de RTE zo beetje rond de 80% te zitten. Niet zo erg voor wat standby gebruik en een koelkast die af en toe eens staat te pruttelen. Het gelijk opslurpen met de was/vaat is toch wel zonden als je die naar mijn mening beter direct van de zon productie kan draaien. Zeker een vaatwasser red zicht zelf wel. in plaats dat je die na het avond eten direct aan zet. Gooi je 'm vol, blokje er in, zet de startuitstel op iets van 18 uur, en tada! mogen voor het avondeten heb je schone vaat. Zelfde met de was, dat mag echt wel even er in blijven leggen voordat je tijd hebt om het op te hangen. :/ Het kost verder geen moeite, het is laag hangend fruit om de eerste muntjes te besparen. :)
Het is al eerder voorbij gekomen vandaag maar situaties per persoon/huishouden verschillen.

Ik kan geen was ophangen en gebruik dus een droger en een heet apparaat onbeheerd achter laten op uitgestelde werking geeft mij een heel slecht gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard. En dat is dan wel weer het mooie ieder mag het lekker naar eigen goeddunken inzetten. Wil je productie en verbruik uit elkaar houden dan heb je uiteraard wel meer accu capaciteit nodig als je dit volledig op de zon productie wil doen.

Een droger op startuitstel heeft natuurlijk ook niet zo veel nut. Je moet het toch uit de wasmachine halen en in de droger stoppen. Dat gaat nog niet vanzelf. Er zijn geloof ik tegenwoordig wel machines die beide kunnen. Dan kan het weer wel. :)

Dus gemak? = meer accu's
Gaat het om de muntjes? Wat ik net beschreef. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 02:38

HE1

winwiz schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:46:
[...]

Aanvulling shoptegoed is ook binnen maar wat te kiezen. Ik heb al zoveel van HW
HW display, kan je er niet genoeg van hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
  • Laatst online: 04-09 22:01
Zo, mijn thuisbatterij wordt morgen geleverd als alles volgens planning verloopt. Mooi!

Ietwat offtopic:

Ik wil met de € 60 tegoed een tweede display erbij kopen, en die helemaal (of deels) gebruiken voor informatie over de thuisbatterij.

Maar is het wel mogelijk om meerdere displays in de app toe te voegen, en deze los van elkaar in te stellen? Ik heb gezocht naar het antwoord, maar kan het helaas nergens vinden. Er zal toch zeker wel een tweaker zijn die dit uitgeprobeerd heeft, en/of weet of dit mogelijk is?

Ik hoor het graag, want anders is het natuurlijk zonde van die € 60 tegoed voor een display die ik niet kan aansluiten...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:57
Rolfy schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:53:
Zo, mijn thuisbatterij wordt morgen geleverd als alles volgens planning verloopt. Mooi!

Ietwat offtopic:

Ik wil met de € 60 tegoed een tweede display erbij kopen, en die helemaal (of deels) gebruiken voor informatie over de thuisbatterij.

Maar is het wel mogelijk om meerdere displays in de app toe te voegen, en deze los van elkaar in te stellen? Ik heb gezocht naar het antwoord, maar kan het helaas nergens vinden. Er zal toch zeker wel een tweaker zijn die dit uitgeprobeerd heeft, en/of weet of dit mogelijk is?

Ik hoor het graag, want anders is het natuurlijk zonde van die € 60 tegoed voor een display die ik niet kan aansluiten...
Ja dat kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:36

fxs81

Julianadorp

Ik zou niet weten waarom niet, er staat niet voor niets nog een knop met display toevoegen onder mijn huidige display. Anders even vragen bij HW zelf op de site.

Te laat haha, HW is snel vandaag

[ Voor 11% gewijzigd door fxs81 op 14-02-2025 16:58 ]

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easywoods
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21:26
peterbier schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:03:
@HomeWizard_NL

Deze vraag is al gesteld maar komt er nog een "watt" meter voor de batterij.
Ik gebruik nu een tussenstekker op schakelslot.
Rechts onder op het scherm getoond.
Het is natuurlijk veel mooier als deze data van de batterij zelf gebruikt kan worden op het display.
Dan heb je die extra tussenstekker niet nodig.
[Afbeelding]
Klopt, ik wil ook graag het actuele vermogen van de accu op m’n display tonen en heb @HomeWizard_NL een tijd geleden gevraagd of ik dan een kWh meter op moet nemen (2 PIB’s) of dat er later nog een update komt die dat zonder kWh meter mogelijk maakt. Echter nog geen reactie ontvangen 🤷‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
  • Laatst online: 04-09 22:01
Reactie verwijderd.

Bedankt voor het supersnelle antwoord @HomeWizard_NL , ik ga hem meteen bestellen! _/-\o_

[ Voor 68% gewijzigd door Rolfy op 14-02-2025 17:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
easywoods schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:57:
[...]

Klopt, ik wil ook graag het actuele vermogen van de accu op m’n display tonen en heb @HomeWizard_NL een tijd geleden gevraagd of ik dan een kWh meter op moet nemen (2 PIB’s) of dat er later nog een update komt die dat zonder kWh meter mogelijk maakt. Echter nog geen reactie ontvangen 🤷‍♂️
Zoiets zal in de toekomst zeker mogelijk zijn. Ik kan nu nog geen uitspraken doen over wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• useruser
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-09 08:49
In de ts staat dat hij in een vorstvrije ruimte moet staan, hoe belangrijk is dat? Heb een grote houten schuur waar hij eigenlijk zou moeten komen maar daar kan het een paar graden vriezen als het echt koud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Ik wens jullie alvast heel veel plezier. Ik had mijn bank scanner nodig om dat bedrag over te maken dus ik kon niet meteen betalen. Dat werd iets na 1 uur vanmiddag. De bestelling staat nog op verzamelen, een aflever mail is er ook nog niet en het shoptegoed ook niet.

Dus de mijne komt ergens dinsdag denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix2149
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 09:48
RaVenXeoN schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:48:
(Een belg hier met een vast tarief)

Ik denk dat ik de batterij in het winterseizoen gewoon midden in de nacht laat opladen van het net. Zo kan die de pieken van het capaciteitstarief mee opvangen overdag. Baat het niet, dan schaadt het niet ^^
Deze begrijp ik niet helemaal. Zag het eerder al voorbij komen.

Kan ze HW batterij wel op "commando" opladen waardoor je dat ergens gedurende de niet zonnige uurtjes bij hoog tarief kan gebruiken?

Heb nu nog een vast contract ook en dat kan dan best aantrekkelijk zijn inderdaad in de winter maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgwj1983
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:46
Broertje heeft vandaag zijn 2 accu's binnengekregen. Eentje helaas helemaal dood, gaat niet aan. Aangemeld bij @HomeWizard_NL zal vast keurig opgelost worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:58
geen hw accu ( nog ) maar ik vroeg me af weet iemand of de schakelaar aan de zijkant fysiek dus mechanisch de cellenpakket loskoppeld van de electronica?
dus als je hem noodgedwongen wat langer moet wegzetten je allene de cel ontlading hebt en niet nog zaken die in lage stroom verbruik standby staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsl
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13-09 14:34
phoenix2149 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:27:
[...]

Deze begrijp ik niet helemaal. Zag het eerder al voorbij komen.

Kan ze HW batterij wel op "commando" opladen waardoor je dat ergens gedurende de niet zonnige uurtjes bij hoog tarief kan gebruiken?

Heb nu nog een vast contract ook en dat kan dan best aantrekkelijk zijn inderdaad in de winter maanden.
Blijkbaar zit er een optie in de app om opladen van het net aan te zetten. Overigens heb je dan natuurlijk wel te maken met de conversie-verliezen, dus ' baat het niet, schaadt het niet' gaat niet helemaal op. Ik weet niet hoe hoog die boete is in België voor het meer dan 3000W gebruiken, kan natuurlijk meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Een voorbeeld:

Zonder batterij had je die 700W moeten inkopen.

Dat valt wel mee, een vaatwasbeurt kost iets van 0,8 kW/h dus kost ruwweg 1/3 van je batterij maar dat telt niet want......

Nu ga je appels met peren vergelijken. Het opgenomen vermogen is nog steeds 2300 W zoals je boven schetst dus is je accu in 2300/800 = bijna 4 uur leeg.

[ Voor 3% gewijzigd door winwiz op 14-02-2025 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 12:56

Pixelmagic

Ubergeek

Rolfy schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:53:

Ietwat offtopic:

Ik hoor iedereen over die shoptegoed, vandaag de email gehad, betaald en zojuist bevestiging van verzending en mogelijk morgen bezorging. Ik zie nergens iets van die shoptegoed, niet in de email en ook niet in mijn account.

Waar hebben jullie die informatie gehad ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees het nog een keer….

2300 Watt is dus als de vaatwasser draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz187
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 14:59
Pixelmagic schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:53:
[...]

Ik hoor iedereen over die shoptegoed, vandaag de email gehad, betaald en zojuist bevestiging van verzending en mogelijk morgen bezorging. Ik zie nergens iets van die shoptegoed, niet in de email en ook niet in mijn account.

Ook niet in je spam folder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder325
HE1 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:51:
[...]

HW display, kan je er niet genoeg van hebben....
Of een extra kwh meter voor je accu groep misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saturnariesbee
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20:55
Pixelmagic schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:53:
[...]

Val je al onder de maart batch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprincky
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 19:02
Ik heb vandaag ook de mail ontvangen en betaald.
Bij mij staat dat ze hem zondag tussen 08:00 -18:00 uur gaan leveren...
Dat zal wel niet kloppen of wie heeft hem ook op een zondag mogen ontvangen?

Het is nu aangepast naar morgen. _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Sprincky op 14-02-2025 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

useruser schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:05:
In de ts staat dat hij in een vorstvrije ruimte moet staan, hoe belangrijk is dat?
Gizz in "Het HomeWizard Plug-In Battery topic deel 2"

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Gizz187 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:56:
[...]

Ook niet in je spam folder?
Nee, helemaal leeg
saturnariesbee schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 18:10:
[...]

Val je al onder de maart batch?
Zeker niet, eerste dag besteld en november batch

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• useruser
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-09 08:49
Ah check, dus vorst is wel echt een no go dus. Heb er nooit bij stilgestaan maar is dat bij alle thuisbatterijen een issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
useruser schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 18:47:
[...]

Ah check, dus vorst is wel echt een no go dus. Heb er nooit bij stilgestaan maar is dat bij alle thuisbatterijen een issue?
Heeft te maken met de chemie van de accucellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:59
Belg hier , sinds begin deze week digitale teller, p1 poortje gisteren dan eindelijk kunnen openzetten.

Hier lijkt uit de HA data ( na 1 dag <= dus foutmarge dus absoluut minimaal :+ ) , dat 1 hw batterij allicht nipt te weinig zal zijn om zelfs met een volle batterij de nacht in te gaan.
Ik had al zo een vermoeden omdat ik wist dat mijn sluimerverbruik ergens rond de 300 w ligt.
Als er dan nog wat Badkamer verwarming ./avond tv / computer gebruik bijkomt zal ik wel rap door 2.7 kwh knagen.

We werken nog aan het schuiven naar de zon uren :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DQWfNnGueQgRJYNNAV8N_aQ-Sv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LycwHCg2pi3qfJqtDNkGAgTY.jpg?f=fotoalbum_large

wat vroagah in deze thread ging het over inductie pitten , Gisterenavond dan maar via the P1 meter eens in de gaten gehouden wat die inductie pitten op 'boost' stand geven (er zit nog wat ander verbruik bij maar toch ) => Ik breng water altijd op boost aan de kook. ( 2 potten zijn geen uitzondering)
*sigh* capaciteits tarief => nu op 3,6 kwh had weinig tot geen invloed omdat die boost modi vrij kort zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HG_QkkNAlQ7rHOrBXu1_km2StwY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sk55vL07sLni8xHDlxk7MqDq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
useruser schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 18:47:
[...]

Nee, heb hier een LFP thuisbatterij met ingebouwde verwarming en IP65, staat nu gewoon buiten in de vrieskou terug te leveren :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix2149
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 09:48
ritsl schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:34:
[...]

Blijkbaar zit er een optie in de app om opladen van het net aan te zetten. Overigens heb je dan natuurlijk wel te maken met de conversie-verliezen, dus ' baat het niet, schaadt het niet' gaat niet helemaal op. Ik weet niet hoe hoog die boete is in België voor het meer dan 3000W gebruiken, kan natuurlijk meespelen.
Ah zo. Dat is inderdaad niet heel interessant.

Laag/hoog=0,228/0,242≈0,94. Laden en ontladen zou dan duurder zijn. Als omvorming verlies ~15-20% is.

Bij een dynamisch contract zou het misschien interessant kunnen zijn om in de middag (deels) te laden als zo’n niet genoeg is voor een hele lading en dat in de avond gebruiken. Maar zoals je aangeeft gedurende de nacht laden niet echt met zo weinig verschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
phoenix2149 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 19:29:
[...]

Ah zo. Dat is inderdaad niet heel interessant.

Laag/hoog=0,228/0,242≈0,94. Laden en ontladen zou dan duurder zijn. Als omvorming verlies ~15-20% is.

Bij een dynamisch contract zou het misschien interessant kunnen zijn om in de middag (deels) te laden als zo’n niet genoeg is voor een hele lading en dat in de avond gebruiken. Maar zoals je aangeeft gedurende de nacht laden niet echt met zo weinig verschil.
Naast conversie verliezen kan je ook iedere cycle rekening houden met afschrijving. Dan is laden met daltarieven en ontladen bij piektarieven niet interessant, sterker nog, het kost inderdaad geld.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +16 Henk 'm!
Een tussenstand:

De batterij draait hier nu een 3,5 week. Het systeem doet zijn ding. Laden van overschot en ontladen bij een tekort in de woning. Er zijn geen storingen geweest. Het doet het dus waarvoor het gemaakt is.

Intussen bezig om HA weer in te richten. De update naar de nieuwe Core ging heel even mis op de NAS (HA in docker). Dit even terzijde.

Testen van het systeem is lastiger. Een compliment naar Homewizard want dat betekend dat het systeem goed opslot staat dus voor de mensen met een hobby hier 😜. Natuurlijk hoop ik wel dat hier verandering in gaat komen (op korte) termijn. Ik denk dat het ontladen straks op lage vermogens hier in de nacht wel eens een tik aan de RTE kan gaan geven. Ik vraag me ook wel eens af of er in het BMS instellingen zitten die dit nog zouden kunnen verbeteren.

Nu na een 3.5 week staan de import en export van de batterij op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/js_43JIBQnv_gXhSWDcvW0oWh-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/40yaZGuXOOGaq1iSWu75hf4k.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is niet gemeten door de Energy Socket maar door de batterij zelf. De bijbehorende RTE is :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ypOJjXnRwJpAehS3b-9pfComAUo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MZ95mHrzAgNWLuxHdOohllVf.jpg?f=fotoalbum_large

Nog steeds aan de onderkant van de afgegeven bandbreedte van 75-88%. We blijven stug doormeten. Wat gaat de batterij doen straks als het wat warmer wordt? Bij een EV zien we dan ook verbetering. Ik ga ervanuit hier ook.

Terug kijkend.

De plussen:

- Installatie is zeer simpel.
- De service van Homewizard is goed.
- De batterij werkt goed en doet wat het moet doen.

De verbeterpunten:

- De RTE moet beter. Bijna 25% stroomverlies vind ik persoonlijk te fors gezien de bandbreedte.
- Voor niet iedereen zal dit gelden maar het tweakgehalte mag van mij wat omhoog. Ik snap dat het veilig moet kunnen en niet iedereen die behoefte heeft.

Een mooie balans dus met mogelijke verbeteringen, nogmaals zoals ik erna kijk. Die mening behoeft niet iedereen te hebben.

De hamvraag is zou ik een 2e kopen? Voor nu niet. Ik wil het einde salderen eerst afwachten. Daarnaast hoe gaat de software ontwikkeling. Komen er leuke features bij zoals zelf veilig aansturen?

Tot zover de ervaring na 3.5 week.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flodder325
Devke schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 19:55:
Een tussenstand:

De batterij draait hier nu een 3,5 week. Het systeem doet zijn ding. Laden van overschot en ontladen bij een tekort in de woning. Er zijn geen storingen geweest. Het doet het dus waarvoor het gemaakt is.

Intussen bezig om HA weer in te richten. De update naar de nieuwe Core ging heel even mis op de NAS (HA in docker). Dit even terzijde.

Testen van het systeem is lastiger. Een compliment naar Homewizard want dat betekend dat het systeem goed opslot staat dus voor de mensen met een hobby hier 😜. Natuurlijk hoop ik wel dat hier verandering in gaat komen (op korte) termijn. Ik denk dat het ontladen straks op lage vermogens hier in de nacht wel eens een tik aan de RTE kan gaan geven. Ik vraag me ook wel eens af of er in het BMS instellingen zitten die dit nog zouden kunnen verbeteren.

Nu na een 3.5 week staan de import en export van de batterij op:

[Afbeelding]

Dit is niet gemeten door de Energy Socket maar door de batterij zelf. De bijbehorende RTE is :

[Afbeelding]

Nog steeds aan de onderkant van de afgegeven bandbreedte van 75-88%. We blijven stug doormeten. Wat gaat de batterij doen straks als het wat warmer wordt? Bij een EV zien we dan ook verbetering. Ik ga ervanuit hier ook.

Terug kijkend.

De plussen:

- Installatie is zeer simpel.
- De service van Homewizard is goed.
- De batterij werkt goed en doet wat het moet doen.

De verbeterpunten:

- De RTE moet beter. Bijna 25% stroomverlies vind ik persoonlijk te fors gezien de bandbreedte.
- Voor niet iedereen zal dit gelden maar het tweakgehalte mag van mij wat omhoog. Ik snap dat het veilig moet kunnen en niet iedereen die behoefte heeft.

Een mooie balans dus met mogelijke verbeteringen, nogmaals zoals ik erna kijk. Die mening behoeft niet iedereen te hebben.

De hamvraag is zou ik een 2e kopen? Voor nu niet. Ik wil het einde salderen eerst afwachten. Daarnaast hoe gaat de software ontwikkeling. Komen er leuke features bij zoals zelf veilig aansturen?

Tot zover de ervaring na 3.5 week.
Goed verhaal, ikzelf zit nu rond de 74%RTE echter wel een aantal keren handmatig geladen, het lijkt erop dat handmatig laden het RTE iets omlaag brengt.

Idd hopen dat we aan de bovenkant komen te zitten als de batterij zich tijdens zonnige perioden meermaals kan laden en ontladen op het overschot.

Ik heb overigens een kwh mid meter op de accu groep zitten en dat resultaat is ook 74% RTE die komt dus aardig overeen met de data vd accu zelf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erick12345678
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-09 13:12
Voor mij vandaag een leuke dag met best wat zon en twee Batterijen. Aircootje in de woonkamer de hele dag op 23 graden zachtjes huisje opwarmen en alle zonnestroom van de 13 panelen zo de batterijen in en niet het net op. Bijna de hele dag op NOM gedraaid en alle zonnestroom zelf opgemaakt.:)

13 x 400WP panelen SolarEdge omvormer
MHI 5KW beneden
MHI 3,5 KW boven(stond uit)
2 HW plug-in Battery

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0X622puKlhBHYKSplEcSr2DkLC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L24BmwLX1kBhnqz6jiH71j3A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X2R1Ff7gP5ddDFZHGrNjMZ5xYTg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F5OPtZwyKq2Cr1fwUOyQkv09.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lXRET9upiYTrGjgsqReDKw4LbBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yaJknZccjGDMPawtP0kKGBbo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uXmHlF3FnmbA1Q3kppPuf8q1pNc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MC6GO1laIc2eoifcYTLDfql9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
@HomeWizard_NL
Het gaat hier wel mis met de bestellingen heb ik het gevoel.
Totaal heb ik twee bestellingen:

1 van 2 stuks 25/06 - 14:10
1 van 1 stuk. 25/06 - 14:23

De tweede is op transport geeft men aan. (1 stuk) De eerste (2 stuks) is wel betaald maar nergens te vinden niet in mijn hw account ook. Aanbetaling ook niet. En ook is er na de betaling geen enkele mail meer gekomen rond deze bestelling.

Wel mails direct na betaling maar niet meer met inpak bevestiging etc. Hoewel de andere bestelling dit dus wel had.

Meerdere mensen die dit issue ondervinden?

[ Voor 13% gewijzigd door crryp op 14-02-2025 21:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
crryp schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:19:
@HomeWizard_NL

De tweede is op transport geeft men aan. (1 stuk) De eerste (2 stuks) is wel betaald maar nergens te vinden niet in mijn hw account ook. Aanbetaling ook niet. En ook is er na de betaling geen enkele mail meer gekomen rond deze bestelling.

Kan je niet beter even via e-mail of telefonisch contact met ze opnemen? Dan kunnen ze specifiek naar jouw bestelling en status kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
Taro schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:22:
[...]

Kan je niet beter even via e-mail of telefonisch contact met ze opnemen? Dan kunnen ze specifiek naar jouw bestelling en status kijken.
Al gedaan maar dat is kastje naar de muur voor mn gevoel.

Bellen zou fijnste zijn maar nergens een telefoonnummer te vinden…

(En weet niet of ze in het weekend dit gaan lezen)

[ Voor 9% gewijzigd door crryp op 14-02-2025 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
crryp schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:19:
@HomeWizard_NL

Wel mails direct na betaling maar niet meer met inpak bevestiging etc. Hoewel de andere bestelling dit dus wel had.

Toch even je geduld gevraagd voor de klantenservice. Daar hebben ze de info om je te helpen.

In je betaling staan ook ordernummers vermeld in de overboeking/ bank afschrift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
HomeWizard_NL schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:30:
[...]

Toch even je geduld gevraagd voor de klantenservice. Daar hebben ze de info om je te helpen.

In je betaling staan ook ordernummers vermeld in de overboeking/ bank afschrift.
Hopelijk wordt het dan snel duidelijk zou het erg jammer vinden als je batterijen eindelijk betaald zijn en je order “zoek” raakt…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:39
crryp schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:32:
[...]

Hopelijk wordt het dan snel duidelijk zou het erg jammer vinden als je batterij eindelijk betaald is je order “zoek” raakt…
Komt vast goed bij Homewizard. Hier 2 besteld, 1 ontvangen. De dag daarna stond de 2e op de stoep na 1x contact te hebben gehad via de mail. _/-\o_

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• asing
gielz schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:33:
[...]

Komt vast goed bij Homewizard. Hier 2 besteld, 1 ontvangen. De dag daarna stond de 2e op de stoep na 1x contact te hebben gehad via de mail. _/-\o_
Ze zijn zelfs nog aan het lezen en reageren op Valentijnsdag om half 10 in de avond.

Dat noem ik above and beyond :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
asing schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 22:01:
[...]

Ze zijn zelfs nog aan het lezen en reageren op Valentijnsdag om half 10 in de avond.

Dat noem ik above and beyond :) .
Mee eens als ze snel mijn verloren bestelling boven water krijgen! Als je emaal betaald heb is de hype helemaal real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Laatst online: 19:28
Aangezien ik zeer geïnteresseerd in de homewizard batterij heb in HA de intergratie battery_sim geninstalleerd om eens te zien wat ik mijn geval zouden kunnen doen.

Ik heb zonnepanelen, P1 homewizard en kWh meter van homewizard en dag en nacht tarief.

Ik zag ook in dit topic dat meer mensen de battery_sim hadden maar waar ik nu niet helemaal uit kom :
- Wat vul je nu precies in bij export, is dat je zonnepanelen of export naar de grid
- Wat vul je nu precies in bij tarief, aangezien dag en nacht tarief heb ( moet ik ze samen optellen en daar eens sensor van maken, import tarief 1 + import tarief 2 = import tarief totaal ) ?

Hopelijk kan iemand mij op weg helpen om dit mooie stukje hardware in simulatie uit te proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door _Mitchie_ op 15-02-2025 08:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crryp
_Mitchie_ schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 08:08:
Aangezien ik zeer geïnteresseerd in de homewizard batterij heb in HA de intergratie battery_sim geninstalleerd om eens te zien wat ik mijn geval zouden kunnen doen.

Ik heb zonnepanelen, P1 homewizard en kWh meter van homewizard en dag en nacht tarief.

Ik zag ook in dit topic dat meer mensen de battery_sim hadden maar waar ik nu niet helemaal uit kom :
- Wat vul je nu precies in bij export, is dat je zonnepanelen of export naar de grid
- Wat vul je nu precies in bij tarief, aangezien dag en nacht tarief heb ( moet ik ze samen optellen en daar eens sensor van maken, import tarief 1 + import tarief 2 = import tarief totaal ) ?

Hopelijk kan iemand mij op weg helpen om dit mooie stukje hardware in simulatie uit te proberen.
Ik heb t nooit gezien maar lijkt me export naar grid gezien dat het moment is dat je je batterij zou gaan laden. Als je zonnepanelen zelf doet reken je ook je eigen verbruik mee de accu in.

Tarieven is lastig want is afhankelijk wanneer je uit je accu zou verbruiken (anders had je het moeten kopen) kan je geen template maken die switched op basis van tarief dal/normaal ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Laatst online: 19:28
crryp schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 08:45:
[...]

Ik heb t nooit gezien maar lijkt me export naar grid gezien dat het moment is dat je je batterij zou gaan laden. Als je zonnepanelen zelf doet reken je ook je eigen verbruik mee de accu in.

Tarieven is lastig want is afhankelijk wanneer je uit je accu zou verbruiken (anders had je het moeten kopen) kan je geen template maken die switched op basis van tarief dal/normaal ?
Ik heb zonet even template gemaakt die switched op basis van tarief dal/normaal.
Nu alles ingevuld en het draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

crryp schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 22:06:
[...]

Mee eens als ze snel mijn verloren bestelling boven water krijgen! Als je emaal betaald heb is de hype helemaal real!
Ik krijg vanmorgen ook een bericht: Bezorging verhinderd. De zending is foutief verwerkt en wordt opnieuw ingepland.

Vond het al bijzonder, eerste bericht zondag leveren, volgende bericht zaterdag maar nergens een ongeveer tijd. Staat nu nog op zondag maar zou me verbazen als men echt op zondag komt leveren.

Had leuk geweest als hij aankomt in het weekend, maar och, nu meer tijd om Home Assistant nog een update te geven voor hij binnen is :)

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
Pixelmagic schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 09:24:
[...]

Ik krijg vanmorgen ook een bericht: Bezorging verhinderd. De zending is foutief verwerkt en wordt opnieuw ingepland.

Vond het al bijzonder, eerste bericht zondag leveren, volgende bericht zaterdag maar nergens een ongeveer tijd. Staat nu nog op zondag maar zou me verbazen als men echt op zondag komt leveren.

Had leuk geweest als hij aankomt in het weekend, maar och, nu meer tijd om Home Assistant nog een update te geven voor hij binnen is :)
Die van mij is niet eens ingepakt hoe vind je die…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Bij mij komen ze tussen 11:51 - 13:51. Hoe verzin je de 51 maar goed hij is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
winwiz schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 10:50:
Bij mij komen ze tussen 11:51 - 13:51. Hoe verzin je de 51 maar goed hij is welkom.
Hier is er een die wel onderweg is al sinds 8:53 ingeladen maar voorals nog niet onderweg. Bijzonder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
Bij een kennis geeft de batterij de melding dat hij de p1 meter niet kan vinden. Maar hij werkt wel en de nom modes werkt ook. Klopt die melding dan wel?

@HomeWizard_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameren
  • Laatst online: 14-09 09:18
Hoi,

Ik heb 2 homewizard accu's in bestelling staan. Ik begrijp dat als de stroom uit valt de accu's niet kunnen fungeren als backup accu. De accu's hebben 220v van het net nodig om te kunnen funcioneren, hetzelfde als de omvormer van de zonnepanelen. Ik heb overigens een 3 fase aansluiting

Zou het werken als er een omvormer gebruikt wordt van 12vDC naar 220VAC om zo toch het normale net te simuleren en hiermee de zonnepaneen en accu's hun werk te laten doen. Natuurlijk eerst de hoofdschakelaar omzetten om niet de gehele straat van stroom te voorzien...

Ik hoor het graag.

Mvg,

Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gameren schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:09:
Hoi,

Ik heb 2 homewizard accu's in bestelling staan. Ik begrijp dat als de stroom uit valt de accu's niet kunnen fungeren als backup accu. De accu's hebben 220v van het net nodig om te kunnen funcioneren, hetzelfde als de omvormer van de zonnepanelen. Ik heb overigens een 3 fase aansluiting

Zou het werken als er een omvormer gebruikt wordt van 12vDC naar 220VAC om zo toch het normale net te simuleren en hiermee de zonnepaneen en accu's hun werk te laten doen. Natuurlijk eerst de hoofdschakelaar omzetten om niet de gehele straat van stroom te voorzien...

Ik hoor het graag.

Mvg,

Patrick
Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk aangezien de batterij wordt aangestuurd door de P1-dongle die in je meter zit en die dongle krijgt geen stuursignalen van de meter als het net er uit ligt en er dus geen meterdata is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blahenazo
Als het net uitligt hoe kan uw digitale teller via de p1 meter de batterijen sturen ?

Om dan nog te zwijgen indien zo een houtje touwtje opstelling wat met pv's (die kunnen ook te veel steken , dus die moeten dan ook knijpen , etc... ) uiteindelijk moet iets het mini net gaan sturen, etc...

Dat krijg je niet met een 220 v omvormer , pv installatie en deze batterijen aan elkaar te hangen.

Kortom als je batterij backup wil , dan moet je zo een systeem kopen vrees ik

[ Voor 28% gewijzigd door blahenazo op 15-02-2025 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanev001 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:15:
aangezien de batterij wordt aangestuurd door de P1-dongle
Ik lees dit in dit forum heel vaak zo opgeschreven. Maar is dit wel zo? Nauwkeuriger: waar zit de slimheid die besluit te gaan laden of ontladen, zit dat in de P1 meter, of in de accu? Ik heb het idee dat die slimheid niet in de P1 meter dit, maar dat deze alleen de data aanlevert op basis waarvan de slimheid (waarvan ik denk dat het in de accu zit) besluit te gaan laden of ontladen.

Weet iemand met zekerheid hoe dit zit? @HomeWizard_NL

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JeroenH schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:22:
[...]

Ik lees dit in dit forum heel vaak zo opgeschreven. Maar is dit wel zo? Nauwkeuriger: waar zit de slimheid die besluit te gaan laden of ontladen, zit dat in de P1 meter, of in de accu? Ik heb het idee dat die slimheid niet in de P1 meter dit, maar dat deze alleen de data aanlevert op basis waarvan de slimheid (waarvan ik denk dat het in de accu zit) besluit te gaan laden of ontladen.

Weet iemand met zekerheid hoe dit zit? @HomeWizard_NL
Je zal even terug moeten zoeken in Deel 1 maar dat is door HW in een bericht van hun zo uitgelegt.

De P1-meter stuurt de batterijen, niets anders.

Edit: Gevonden https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/81229482

[ Voor 5% gewijzigd door hanev001 op 15-02-2025 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
  • Laatst online: 23:00
edit: verkeerd begrepen

[ Voor 106% gewijzigd door Harri op 15-02-2025 11:29 ]

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Laatst online: 14-09 18:46
Gameren schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:09:
Hoi,

Ik hoor het graag.

Mvg,

Patrick
Of het werkt of niet, waar haal je die 12Volt vandaan?

Advies niet aan beginnen voordat je verdiept hebt in het thema " woning in eilandmodus "

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongTimeAgo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 14:58
Transmission stond zojuist bij de drempel met de batterij. In een dag! Dat heb ik nog nooit meegemaakt met Transmission.
Batterij is geïnstalleerd en kalibreert zichzelf nu.
Oja, wel 1,2kw aan gratis stroom er bij gekregen van HW ;)

En nu afwachten hoe dit ding zich zal gedragen met een warmtepomp die toch wel alles opslokt met dit soort koude dagen.

Im vermoed dat ik pas in Mei echt wat aan de batterij ga hebben zodra de warmtepomp minder nodig zal zijn.

Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crryp
LongTimeAgo schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:37:
Transmission stond zojuist bij de drempel met de batterij. In een dag! Dat heb ik nog nooit meegemaakt met Transmission.

En nu afwachten hoe dit ding zich zal gedragen met een warmtepomp die toch wel alles opslokt met dit soort koude dagen.

Im vermoed dat ik pas in Mei echt wat aan de batterij ga hebben zodra de warmtepomp minder nodig zal zijn.
Heb je meer geluk dan ik ik ververs dit al vanaf 9 uur Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wCkkipkhueIs9rNuVPfLpWnVjTo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DCjDSD3z2mhmrnIOr71uvRgI.png?f=fotoalbum_large

Ongekend dat je dit bedrijf kiest voor bezorging…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blahenazo
_Mitchie_ schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 08:08:

Op hoeveel heb je het rendement geconfigureerd? De default 0,95 lijkt me aan de hoge kant.
Ik heb een zomerse RTE van 80% genomen. (Ik duim /simuleer met iedereen mee om 80% te bereiken)
Misschien moet ik het nog iets lager zetten want ze schakelt echt wel 'snel'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
LongTimeAgo schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:37:

1,2 kw opsouperen in de warmtepomp en dan toch nu en dan energie gebruiken om de batterij te beschermen , ondertussen blijft uw warmtepomp zijn best blijft doen om alles op te maken van de PV ;).

Binnen een paar dagen sta je hier terug om te melden dat je meer zon wil :D. Want in zo een scenario zet de batterij geen zoden aan de dijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder325
crryp schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:39:
[...]

Heb je meer geluk dan ik ik ververs dit al vanaf 9 uur [Afbeelding]

Ongekend dat je dit bedrijf kiest voor bezorging…
Transmission is vlgs mij PostNL, ik heb geen problemen gehad met transmission.

Ja hun track and trace slaat helemaal nergens op net als de agenda die ze gebruiken voor het inplannen maar over het algemeen gaat het goed dacht ik.

Volgens mij is transmission gekozen omdat hun zulke leveringen mogen doen, niet iedereen mag rijden met 100 batterijen in de wagen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
Flodder325 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:45:
[...]

Transmission is vlgs mij PostNL, ik heb geen problemen gehad met transmission.

Ja hun track and trace slaat helemaal nergens op net als de agenda die ze gebruiken voor het inplannen maar over het algemeen gaat het goed dacht ik.

Volgens mij is transmission gekozen omdat hun zulke leveringen mogen doen, niet iedereen mag rijden met 100 batterijen in de wagen denk ik.
Je bedoelt die chaufeur zou best wel al onderweg kunnen zijn? Want 8:53 ingeladen en nog niet rijden lijkt me zo bijzonder…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder325
crryp schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:49:
[...]

Je bedoelt die chaufeur zou best wel al onderweg kunnen zijn? Want 8:53 ingeladen en nog niet rijden lijkt me zo bijzonder…
Zeker, heb ik ook gehad paar weken geleden.
Helaas betekent het wel dat je deze dag thuis moet blijven voor ontvangst.
Ander rijdt hij zo je huisje voorbij.

Er kunnen geen rechten ontleend worden aan bovenstaande, dat begrijp je natuurlijk wel 😜

[ Voor 15% gewijzigd door Flodder325 op 15-02-2025 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
Flodder325 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:51:
[...]

Zeker, heb ik ook gehad paar weken geleden.
Helaas betekent het wel dat je deze dag thuis moet blijven voor ontvangst.
Ja dat is dus irritant had meer op de agenda. Maar bij jou dus ook geen updates en ineens is meneer daar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crryp
Je gelooft t niet maar hij is er….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder325
crryp schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:53:
[...]

Ja dat is dus irritant had meer op de agenda. Maar bij jou dus ook geen updates en ineens is meneer daar?
Klopt idd zo ineens stond hij op de stoep, je kunt hoop putten uit het feit dat ze op zaterdag ook vroeg klaar willen zijn dus ze zullen voor 16:00 bezorgen en anders pas vd week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder325
crryp schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:54:
Je gelooft t niet maar hij is er….
👍
Even laten opwarmen en veel plezier met je accu 🎉🎂
Pagina: 1 ... 17 ... 210 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.