Jaa ik zei ook tegen die guy nou dat systeem werkt niet echt. Ohh jaa dat weet ik klopt nooit zegt die. Waarom heb je t dan maar goed..
Ben daar ook bang voor.blahenazo schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:44:
[...]
1,2 kw opsouperen in de warmtepomp en dan toch nu en dan energie gebruiken om de batterij te beschermen , ondertussen blijft uw warmtepomp zijn best blijft doen om alles op te maken van de PV.
Binnen een paar dagen sta je hier terug om te melden dat je meer zon wil. Want in zo een scenario zet de batterij geen zoden aan de dijk.
Nouja, ik "draag mn steentje bij" om t zo maar te zeggen.
De batterij was namelijk eerder gepreordered dan de warmtepomp en bij plaatsing warmtepomp in Oktober was ik een soort-van vergeten dat de batterij er ook nog aan kwam. Die werd kort daarna ook nog uitgesteld en herinnerde t mij weer
En meer meer meer zon is altijd goed!
Die 9, totaal 3300wp aan panelen leverden afgelopen zomer enorm veel op.
Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |
Ik zit in de startblokken...crryp schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:39:
[...]
Heb je meer geluk dan ik ik ververs dit al vanaf 9 uur [Afbeelding]
Ongekend dat je dit bedrijf kiest voor bezorging…
:strip_exif()/f/image/KefkRanCBNr5wMRQusG8ciI2.png?f=user_large)
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Hier in 3 kwartier tijd nu al 4 % in de accu opgeladen van 47% naar 51% , als dat in dit tempo door gaat zit accu vrij snel vol.
En hier nog geeneens volop zon, maar bewolkt.
Ding staat in huiskamer, maar hoor hem totaal niet en voordeel mijn vrouw hoort hem ook niet.
En hier nog geeneens volop zon, maar bewolkt.
Ding staat in huiskamer, maar hoor hem totaal niet en voordeel mijn vrouw hoort hem ook niet.
[ Voor 3% gewijzigd door ivo1969 op 15-02-2025 12:06 ]
Heeft je P1 meter tijdens installeren wel de update gekregen naar versie 6?.crryp schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 10:52:
[...]
Hier is er een die wel onderweg is al sinds 8:53 ingeladen maar voorals nog niet onderweg. Bijzonder..
Dit kun je even checken en desnoods de update forceren.
Ja dat gaf de app wel aan. Maar anders zou de batterij toch ook niet werken? Hij doet gwn laden ontladen etcFlodder325 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:08:
[...]
Heeft je P1 meter tijdens installeren wel de update gekregen naar versie 6?.
Dit kun je even checken en desnoods de update forceren.
En jij meer geluk dan ik, hier staat hij nog op “Verwerkt in sorteercentrum” maar nog wel vandaag als leverdatum.crryp schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:39:
[...]
Heb je meer geluk dan ik ik ververs dit al vanaf 9 uur [Afbeelding]
Ongekend dat je dit bedrijf kiest voor bezorging…
Hetzelfde hier, dus ik verwacht hem vandaag sowieso niet meer dus..DunaxNL schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:19:
[...]
En jij meer geluk dan ik, hier staat hij nog op “Verwerkt in sorteercentrum” maar nog wel vandaag als leverdatum.
Overigens komt de bestelling van het 60 euro tegoed wel nog vandaag (dhl), die heb ik uren later besteld
Heb nog het schermpje en extra socket besteld..
Zou je trouwens de gegevens van 1 socket kunnen omzetten naar de andere? Ik heb namelijk 2 oude (de iets grotere), maar het zou me heel goed uitkomen als ik die kan omruilen (hij zit net iets voor een lichtknopje nu), maar hou het totaaloverzicht graag gelijk.
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Same hereDunaxNL schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:19:
[...]
En jij meer geluk dan ik, hier staat hij nog op “Verwerkt in sorteercentrum” maar nog wel vandaag als leverdatum.
Hier zou de chauffeur tussen 8.00 en 18.00 er zijn , verder geen bericht gehad , maar wel netjes om rond 10.45 afgeleverd.crryp schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:49:
[...]
Je bedoelt die chaufeur zou best wel al onderweg kunnen zijn? Want 8:53 ingeladen en nog niet rijden lijkt me zo bijzonder…
Ik zou ook een 76-79% ergens aanhouden voor nu. Ik weet niet of bat_sim evt met terugwerkende kracht kan rekenen. Deze percentages zijn de ervaringen nu.blahenazo schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:40:
[...]
Op hoeveel heb je het rendement geconfigureerd? De default 0,95 lijkt me aan de hoge kant.
Ik heb een zomerse RTE van 80% genomen. (Ik duim /simuleer met iedereen mee om 80% te bereiken)
Misschien moet ik het nog iets lager zetten want ze schakelt echt wel 'snel'
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Check even in de app onder meters bij de P1 meter of daar versie 6 bij staat en anders even via de drie puntjes een update forcerencrryp schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:18:
[...]
Ja dat gaf de app wel aan. Maar anders zou de batterij toch ook niet werken? Hij doet gwn laden ontladen etc
Had ik ook, klopt dus echt niks van die status kan je negeren en hopen dat die gewoon al onderweg is.DunaxNL schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:19:
[...]
Melding was inmiddels weg thanks!Flodder325 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:29:
[...]
Check even in de app onder meters bij de P1 meter of daar versie 6 bij staat en anders even via de drie puntjes een update forceren
Overzetten van data is niet mogelijk helaas, heb dat ook gehad en was 2 jaren aan data kwijt omdat de socket stuk was en vervangen moest worden.Only schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:23:
[...]
Hetzelfde hier, dus ik verwacht hem vandaag sowieso niet meer dus..
Overigens komt de bestelling van het 60 euro tegoed wel nog vandaag (dhl), die heb ik uren later besteld![]()
Zou je trouwens de gegevens van 1 socket kunnen omzetten naar de andere? Ik heb namelijk 2 oude (de iets grotere), maar het zou me heel goed uitkomen als ik die kan omruilen (hij zit net iets voor een lichtknopje nu), maar hou het totaaloverzicht graag gelijk.
Hetzelfde geldt ook voor het wijzigen van je inlog naar een nieuw mail adres, dat kan maar ben je de data kwijt van alle meters, je kunt wel een ander (nieuw) mail adres toevoegen.
Je nieuwe mail adres gebruiken als inlog betekent nieuw account aanmaken dus alle jaren data zijn dan verdwenen.
Dank u! Dan werkt het dus anders dan ik dacht.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Heel het energy dashboard is nu wel even in de war.Devke schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:29:
[...]
Ik zou ook een 76-79% ergens aanhouden voor nu. Ik weet niet of bat_sim evt met terugwerkende iskracht kan rekenen. Deze percentages zijn de ervaringen nu.
Wel jammer dat je er niet meerdere kunt hebben.
Want je moet de batterij erbij plaatsen en dan ook (neem ik aan de P1 meter import /export vervangen door de 'simulated' P1 import/export want anders klopt er niets meer. Dus zal het weer een dagje wachten worden.
[ Voor 4% gewijzigd door blahenazo op 15-02-2025 12:43 ]
Als je alles goed hebt staan dan gaat het de dag erop goed werken. Ik wil hem er ook weer even aan koppelen om te simuleren wat een 2e batterij zou doen. De 1e batterij hangt er wel in. Let op dat dit ook niet realtime is. Ververst ieder uur.blahenazo schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:39:
[...]
Heel het energy dashboard is nu wel even in de war.
Wel jammer dat je er niet meerdere kunt hebben.
Want je moet de batterij erbij plaatsen en dan ook (neem ik aan de P1 meter import /export vervangen door de 'simulated' P1 import/export want anders klopt er niets meer
:strip_exif()/f/image/KbmQPYY7vqDg5ce5QaCCtMuD.jpg?f=fotoalbum_large)
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Bij mij ook en nu denk ik dat leveren in het noorden pas volgende week door firma Koopman gebeurd.
Ik heb mijn batterij vandaag ontvangen. Ik heb problemen om hem aan de praat te krijgen!
Na het voltooien van de installatiestappen blijft het lampje op de batterij wit. De app zegt dat de batterij 6W verbruikt en een SOC van 47% heeft. Zie de screenshots.
Wat ik tot nu toe heb gedaan:
De HW-ondersteuning is gesloten tot maandag.
[/l/f/image/hzMShRaBaRfFpuRxeQAHjLpC.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kg4khxVsuOLUQkH7WX2hri8b.jpg?f=fotoalbum_large)
i]
Na het voltooien van de installatiestappen blijft het lampje op de batterij wit. De app zegt dat de batterij 6W verbruikt en een SOC van 47% heeft. Zie de screenshots.
Wat ik tot nu toe heb gedaan:
- power cycling.
- Ik heb de batterij geforceerd om op te laden (door de instelling in de HW-app te wijzigen).
- Ik heb hem op een andere fase in huis aangesloten.
- Ik heb hem verbonden met verschillende wifi-netwerken (IOT vs normaal wifi).
De HW-ondersteuning is gesloten tot maandag.
[/l
/f/image/hzMShRaBaRfFpuRxeQAHjLpC.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kg4khxVsuOLUQkH7WX2hri8b.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/DMvA6GukcIdxd9SEVhYLT7Zb.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door M.Di op 15-02-2025 14:00 ]
Voor een real-time overzicht is dit een handige.Devke schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:46:
[...]
Let op dat dit ook niet realtime is. Ververst ieder uur.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Hier hetzelfde probleem, echter wel beiden op hetzelfde netwerk. Geforceerd laden en NOM doet niks. (Had eerst een uur het probleem van @crryp. AI assistent van HomeWizard adviseerde de P1 meter opnieuw te installeren, heeft uiteindelijk geholpen. )M.Di schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 13:53:
Ik heb mijn batterij vandaag ontvangen. Ik heb problemen om hem aan de praat te krijgen!
Wat ik tot nu toe heb gedaan:Mis ik een stap? Heeft iemand hetzelfde probleem gehad?
- power cycling.
- Ik heb de batterij geforceerd om op te laden (door de instelling in de HW-app te wijzigen).
- Ik heb hem op een andere fase in huis aangesloten.
- Ik heb hem verbonden met verschillende wifi-netwerken (IOT vs normaal wifi).
De HW-ondersteuning is gesloten tot maandag.![]()
[/l[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]i]
[ Voor 4% gewijzigd door vraasen op 15-02-2025 14:41 ]
@M.Di Als de slimme meter constant wisselt tussen import/export kan het ook zijn dat de batterij op idle gaat om constant wisselen van laden/ontladen te voorkomen.
Met andere woorden: leveren de panelen momenteel wel voldoende terug c.q. heb je wel voldoende afname van het net?
Met andere woorden: leveren de panelen momenteel wel voldoende terug c.q. heb je wel voldoende afname van het net?
7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos
@gielz thanx voor de inspiratie heb wat kleine aanpassingen toegepast waaronder de kleurtjes en dat de lijnen niet verder lopen dan het moment in tijd.
Cool :D!
:strip_exif()/f/image/oQzodL54KwJHKlgB7mohcS7e.png?f=user_large)
Zo eerst maar. Op de plek van de oude gasmeter 😄 (leuk zo'n niet vlakke vloer in de meterkast, maar met een paar stukjes 4 mm hard rubber onder 1 poot staat ie nu als een huis)
:strip_exif()/f/image/s5JGvlDZzOq0WRz7y5FtJKWz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/s5JGvlDZzOq0WRz7y5FtJKWz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jHtW9riyQ7CgrIvVYOHTwztB.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door dotternetta op 15-02-2025 15:06 ]
@only,Only schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:23:
[...]
Hetzelfde hier, dus ik verwacht hem vandaag sowieso niet meer dus..
Overigens komt de bestelling van het 60 euro tegoed wel nog vandaag (dhl), die heb ik uren later besteld![]()
Nee helaas gaat dat niet. Alleen de gradieken kun je verwijderen, maar de data blijft opgeslagen (in de HW cloud). Ook de naam kun je wel aanpassen.
Dus als je de kleinere wilt inzetten, wat ik snap, had dezelfde issues met enkele van de oude, dan zul je daarmee opnieuw moeten beginnen met data verzamelen en de oude neemt dan de data van de vorige locatie mee.
Helaas.
Edit: ik zie dat je al eerder hetzelfde antwoord gekregen hebt.
[ Voor 3% gewijzigd door EVfan op 15-02-2025 15:22 ]
Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW
Nee dan kijk je naar het verkeerde product. Dan moet je bij Victron zijn en een budget van 15k hebben.Gameren schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:09:
Hoi,
Ik heb 2 homewizard accu's in bestelling staan. Ik begrijp dat als de stroom uit valt de accu's niet kunnen fungeren als backup accu. De accu's hebben 220v van het net nodig om te kunnen funcioneren, hetzelfde als de omvormer van de zonnepanelen. Ik heb overigens een 3 fase aansluiting
Zou het werken als er een omvormer gebruikt wordt van 12vDC naar 220VAC om zo toch het normale net te simuleren en hiermee de zonnepaneen en accu's hun werk te laten doen. Natuurlijk eerst de hoofdschakelaar omzetten om niet de gehele straat van stroom te voorzien...
Ik hoor het graag.
Mvg,
Patrick
6K-8K om en nabij.alwind schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:31:
[...]
Nee dan kijk je naar het verkeerde product. Dan moet je bij Victron zijn en een budget van 15k hebben.
Krijg je een 3kW accu en de omvormer waar je handmatig mee jezelf van het net kan omschakelen. In theorie kan de HW accu volgens mij dan ook meedoen haha.
Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |
Gaaf! Hoe ziet je yaml er uit om de lijn af te breken? Nooit naar gekeken maar zou het wel eens willen testen. Ben hier inmiddels bezig met het RTE gedeelte (maandelijks en wekelijks)crryp schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 14:12:
@gielz thanx voor de inspiratie heb wat kleine aanpassingen toegepast waaronder de kleurtjes en dat de lijnen niet verder lopen dan het moment in tijd.
[Afbeelding]
*Per maand grafiek, met mooie mouseover
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zVbVhjQ5RsphUc95AiRNxCAW.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/qSQFrRfi23D2cr3Ur3EvhijW.png?f=user_large)
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
Je moet dan bij de serie van de witte lijn dit toevoegen: extend_to: nowgielz schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:56:
[...]
Gaaf! Hoe ziet je yaml er uit om de lijn af te breken? Nooit naar gekeken maar zou het wel eens willen testen. Ben hier inmiddels bezig met het RTE gedeelte (maandelijks en wekelijks)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/qM27sYN1RXbWJLlWb9I7seJV.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door crryp op 15-02-2025 16:17 ]
Ohh ook nice deel die ook maar de yaml als je wilt! Ik wil nog vanavond even naar batterijpersentage kijken of ik kleur kan templaten groen ontladen paars ontladen null wit! Das ook wel relaxed!gielz schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:56:
[...]
Gaaf! Hoe ziet je yaml er uit om de lijn af te breken? Nooit naar gekeken maar zou het wel eens willen testen. Ben hier inmiddels bezig met het RTE gedeelte (maandelijks en wekelijks)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zou hier ook in de header: colorize_statesgielz schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:56:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Toepassen
Je kunt yaml makkelijk delen door te beginnen met:crryp schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 16:14:
[...]
Je moet dan bij de serie van de witte lijn dit toevoegen: extend_to: now
[Afbeelding]
[ code=yaml]
Hier plak je dan de code
[/code]
Wel even de spatie weghalen in de eeste tag. Die staat er nu even anders zie je de tags niet.
Hierbij de yaml voor de RTE per maand, draait hier nog in de "proeftuin". Deze werkt direct als je https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/81535028 hebt draaien. In Maart ga ik hem afmaken en wellicht de kwh naar een andere yaxis. Dan heb ik hopelijk ook genoeg data om aan de week grafiek verder te gaan. Hier zit de kwh wel op een andere yaxis maar dan ben ik nog niet tevreden over. Apexchart en weeknummers op de xaxis is geen goed huwelijk.crryp schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 16:15:
[...]
Ohh ook nice deel die ook maar de yaml als je wilt! Ik wil nog vanavond even naar batterijpersentage kijken of ik kleur kan templaten groen ontladen paars ontladen null wit! Das ook wel relaxed!
Uitganspunt hier is iig dat ik dagelijks de batterijen RTE kan zien als ik dat wil en wekelijkse/maandelijkse RTE statistieken heb.
Hier vandaag ook voor het eerst dat de batterij zelf wat ging laden. Zal in de periode van November t/m Februari hier wel vaker voorkomen met de Warmptepomp aan.code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 type: custom:apexcharts-card cache: true header: show: true show_states: true graph_span: 13month span: start: month offset: "-12month" series: - entity: sensor.battery_1_en_2_rte_levensduur yaxis_id: header_only name: RTE (totaal) show: in_header: true in_chart: false - entity: sensor.battery_1_en_2_import yaxis_id: header_only name: Geladen (totaal) show: in_header: true in_chart: false - entity: sensor.battery_1_en_2_export yaxis_id: header_only name: Ontladen (totaal) show: in_header: true in_chart: false - entity: sensor.battery_1_en_2_rte_maandelijks name: RTE color: "#ffc107" group_by: func: last duration: 1month type: column show: in_header: false extremas: true - entity: sensor.battery_1_en_2_import_maandelijks name: Geladen group_by: func: last duration: 1month type: column show: in_header: false color: "#6700a7" - entity: sensor.battery_1_en_2_export_maandelijks name: Ontladen group_by: func: last duration: 1month type: column show: in_header: false color: "#46a635" apex_config: yaxis: decimalsInFloat: 0 xaxis: labels: show: true hideOverlappingLabels: false showDuplicates: true datetimeFormatter: year: MM month: MM day: MM axisTicks: show: false grid: show: true borderColor: "#332f2c" strokeDashArray: 0 chart: height: 250px legend: show: false
:strip_exif()/f/image/c4yf4O8uyfo4cGGxDeS6kZZY.jpg?f=fotoalbum_large)
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
Ongeveer hetzelfde beeld hier tussen 16:20 en 16:50. Teruglevering naar het net schommelde tussen de 6W en 22W, 1x de batterij zo’n 8W zien laden. Nu de panelen vrijwel niets meer leveren wisselt de hoofdaansluiting tussen 1W en -2W, en ontlaadt de batterij netjes met zo’n 130W.M.Di schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 13:53:
<knip>
Mis ik een stap? Heeft iemand hetzelfde probleem gehad?
<knip>
Ik zie het bij ons in elk geval als normaal functioneren ivm op de grens werken van wat de panelen nog opwekken ten opzichte van wat we gebruiken.
[ Voor 6% gewijzigd door Harri op 15-02-2025 17:08 ]
Strak allemaal. Lekker bezig. Ik zag dat je zelf al verwijst naar je 1e post voor de basis. Ik heb de link in de TS aanpast zodat alle info direct voor iedereen toegankelijk is. Nice work!gielz schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:01:
[...]
Hierbij de yaml voor de RTE per maand, draait hier nog in de "proeftuin". Deze werkt direct als je https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/81535028 hebt draaien. In Maart ga ik hem afmaken en wellicht de kwh naar een andere yaxis. Dan heb ik hopelijk ook genoeg data om aan de week grafiek verder te gaan. Hier zit de kwh wel op een andere yaxis maar dan ben ik nog niet tevreden over. Apexchart en weeknummers op de xaxis is geen goed huwelijk.
Uitganspunt hier is iig dat ik dagelijks de batterijen RTE kan zien als ik dat wil en wekelijkse/maandelijkse RTE statistieken heb.
[...]
Hier vandaag ook voor het eerst dat de batterij zelf wat ging laden. Zal in de periode van November t/m Februari hier wel vaker voorkomen met de Warmptepomp aan.
[Afbeelding]
Ik zit ook al de hele dag te wachten. Hij zou tussen 9:51 en 11:51 bezorgd worden.
Hele dag thuis gebleven. Niks gezien of gehoord. Denk niet dat hij nog komt. Dit is toch schofterig.
Hele dag thuis gebleven. Niks gezien of gehoord. Denk niet dat hij nog komt. Dit is toch schofterig.
Als ik Trustpilot mag geloven word ik er ook niet vrolijker van. Transmission heeft helaas een erg lage score qua tevredenheid.mac-aroni schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:26:
Ik zit ook al de hele dag te wachten. Hij zou tussen 9:51 en 11:51 bezorgd worden.
Maar we houden de moed erin, nog zeker 30 minuten

12v komt van een AGM accu, of eventueel voor iedere fase een omvormer met accu. De stroom valt hier amper uit. Mocht het op deze manier mogelijk zijn, dan is het leuk om op deze manier weer alles operationeel.Peterhardenberg schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:31:
[...]
Of het werkt of niet, waar haal je die 12Volt vandaan?
Advies niet aan beginnen voordat je verdiept hebt in het thema " woning in eilandmodus "
Maar momenteel zet ik de aggregaat aan om alles van stroom te voorzien, die heeft een driefase aansluiting, dat werkt ook. Hoe gaan de HW accu's hier mee om?
Mijn batterij is nog steeds aan het relaxen! Gelukkig is de ventilator niet luid.Harri schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:03:
[...]
Ongeveer hetzelfde beeld hier tussen 16:20 en 16:50. Teruglevering naar het net schommelde tussen de 6W en 22W, 1x de batterij zo’n 8W zien laden. Nu de panelen vrijwel niets meer leveren wisselt de hoofdaansluiting tussen 1W en -2W, en ontlaadt de batterij netjes met zo’n 130W.
Ik zie het bij ons in elk geval als normaal functioneren ivm op de grens werken van wat de panelen nog opwekken ten opzichte van wat we gebruiken.
Overdag was het netto stroomverbruik van het huis +2000W (warmtepomp en wasmachine), maar de batterij sprong niet bij.
Ook nu wordt de auto opgeladen, maar de batterij doet het niet.
Ik heb de P1-meter en de batterij een paar keer gereset. Het netwerk opnieuw opgestart. Geen verandering.
Ik ben door mijn opties heen. Ik hoop dat de rest van jullie batterijen werkend krijgt zonder het hele troubleshooting-proces te hoeven doorlopen!
/f/image/DpzJuszgQRk7QSjebuSaRsM3.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FXGy35hcUomyjBIzSM0ySatV.png?f=user_large)
Heb er misschien overheen gelezen, maar was de firmware van je P1 meter ook geüpdatet tijdens de installatie? Zou dacht ik versie 6.x moeten zijn. Anders toch wachten tot maandag ben ik bang 😞M.Di schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:48:
[...]
Mijn batterij is nog steeds aan het relaxen! Gelukkig is de ventilator niet luid.
Overdag was het netto stroomverbruik van het huis +2000W (warmtepomp en wasmachine), maar de batterij sprong niet bij.
Ik heb de P1-meter en de batterij een paar keer gereset. Het netwerk opnieuw opgestart. Geen verandering.
Ik ben door mijn opties heen. Ik hoop dat de rest van jullie batterijen werkend krijgt zonder het hele troubleshooting-proces te hoeven doorlopen!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Werkt de app van je MHI airco een beetje redelijk? Ik vond het een bak ellende een jaar geleden namelijk.Erick12345678 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 20:58:
Voor mij vandaag een leuke dag met best wat zon en twee Batterijen. Aircootje in de woonkamer de hele dag op 23 graden zachtjes huisje opwarmen en alle zonnestroom van de 13 panelen zo de batterijen in en niet het net op. Bijna de hele dag op NOM gedraaid en alle zonnestroom zelf opgemaakt.:)
13 x 400WP panelen SolarEdge omvormer
MHI 5KW beneden
MHI 3,5 KW boven(stond uit)
2 HW plug-in Battery
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En het erge is, ze scoren beter dan de rest.Rolfy schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:31:
[...]
Als ik Trustpilot mag geloven word ik er ook niet vrolijker van. Transmission heeft helaas een erg lage score qua tevredenheid.
Maar we houden de moed erin, nog zeker 30 minuten
Hier ook een dag voor niks thuis gebleven, ondanks een aankodiging van Trans Missers.
Hier is ook geen thuisaccu bezorgd vandaag. Mooi kl@te, zal dus een thuisaccu-loos zonnige zondag gaan worden. Maandag maar even contact opnemen met Homewizard, ik ben zo te zien dus inderdaad niet de enige. Of @HomeWizard_NL moet nog een ideetje hebben wat ik nu nog kan doen?The - DDD schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 18:09:
[...]
En het erge is, ze scoren beter dan de rest.
Hier ook een dag voor niks thuis gebleven, ondanks een aankodiging van Trans Missers.
Hier ook nog geen verder teken van leven ook al heb ik al >90kWh verbruikt vandaag. Batterij is nog in diepe coma. Al een paar keer opnieuw geïnstalleerd inclusief P1 meter zonder resultaat. P1 software is 6.0103 en batterij 1.0016.M.Di schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:48:
[...]
Mijn batterij is nog steeds aan het relaxen! Gelukkig is de ventilator niet luid.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb een melding bij HW gedaan, dus afwachten tot maandag.
Hier ook niet, hele dag thuis voor niets....DunaxNL schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 18:42:
Hier is ook de bezorger niet op komen dagen, helaas.
Wat ik nog kan bedenken.... p1 meter en batterij zitten op hetzelde wifi netwerk? De firmware versies van P1 en batterij zijn hier hetzelfde.vraasen schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 18:42:
[...]
Hier ook nog geen verder teken van leven ook al heb ik al >90kWh verbruikt vandaag. Batterij is nog in diepe coma. Al een paar keer opnieuw geïnstalleerd inclusief P1 meter zonder resultaat. P1 software is 6.0103 en batterij 1.0016.
Heb een melding bij HW gedaan, dus afwachten tot maandag.
Werkt hier gewoon.peterbier schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 18:54:
Meer mensen last van de p1 offline.?
Data komt bij HomeAssistant wel binnen.
Rest van HomeWizard is online in de app behalve de p1 meter.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Werkt weer eruit en erin gedaan de P1 dongel.
Misschien beter eerst kunnen doen dan hier vragen.😁
Vaag is dat de wifi 100% verbinding had met het ap en dat HomeAssistant wel data ontvangt.
Maar is gefix.
gielz schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:56:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
/f/image/MamIL3N7p3SEAzVmTJCT1EZS.png?f=fotoalbum_large)
Moet alleen de kleur van procenten nog maar moest eten van de vrouw.
als het redelijk structureel gezeik lijkt met deze leverancier waarom levert @HomeWizard_NL het dan via hun uit ?Frederik1987 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 18:56:
[...]
Hier ook niet, hele dag thuis voor niets....
Structureel gezien de mooie reviews online van deze transporter.
Wellicht kunnen ze het verklaren ?
Goeie kans dat ie maandag voor je deur staat.
Ik vermoed omdat Trans Mission de papieren heeft om een accu uit te mogen leveren. Een standaard pakket chauffeur mag dat botweg niet.
Ik vermoed omdat Trans Mission de papieren heeft om een accu uit te mogen leveren. Een standaard pakket chauffeur mag dat botweg niet.
[ Voor 60% gewijzigd door The - DDD op 15-02-2025 19:23 ]
Zo nu ga ik naar RTE grafieken kijken! Heb alles nu dynamisch gekleurt op basis wat het aan het doen isgielz schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:01:
[...]
Hierbij de yaml voor de RTE per maand, draait hier nog in de "proeftuin". Deze werkt direct als je https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/81535028 hebt draaien. In Maart ga ik hem afmaken en wellicht de kwh naar een andere yaxis. Dan heb ik hopelijk ook genoeg data om aan de week grafiek verder te gaan. Hier zit de kwh wel op een andere yaxis maar dan ben ik nog niet tevreden over. Apexchart en weeknummers op de xaxis is geen goed huwelijk.
[...]
Hier vandaag ook voor het eerst dat de batterij zelf wat ging laden. Zal in de periode van November t/m Februari hier wel vaker voorkomen met de Warmptepomp aan.
[Afbeelding]
/f/image/C6wpC4KfEHdXfOjEJypugnp7.png?f=fotoalbum_large)
Er zijn weinig vervoerders die ADR getrainde chauffeurs hebben die dit soort producten mogen vervoeren in dit volume, en ook door heel nederland leveren.cone-e3 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 19:12:
[...]
als het redelijk structureel gezeik lijkt met deze leverancier waarom levert @HomeWizard_NL het dan via hun uit ?
Structureel gezien de mooie reviews online van deze transporter.
Wellicht kunnen ze het verklaren ?
Postnl, DHL, dpd, UPS bijvoorbeeld hebben hiervoor niet de papieren en kennis bij de mensen.
We zijn ons ervan bewust dat de transport backoffice hier niet altijd even soepel werkt of heldere info geeft. Wij verwachten overigens ook niet dat er deze zondag wordt uitgeleverd.
Uiteraard zien ook wij graag dat dit allemaal op rolletjes loopt, en vinden we het erg vervelend als jullie onnodig wachten door incorrecte informatie. We zijn er mee bezig om dit beter te krijgen, maar dat lijkt niet zo makkelijk als gehoopt. Excuses hiervoor.
[ Voor 27% gewijzigd door HomeWizard_NL op 15-02-2025 20:30 ]
Kijk, als zaterdag uitleveren niet lukt, prima, dan maandag. Geen probleem. Maar ga dan niet beloven dat je zaterdag uitlevert. Dat is toch niet teveel gevraagd?The - DDD schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 19:21:
Goeie kans dat ie maandag voor je deur staat.
Ik heb in HA de Modern Cicular Gauge kaart gebruikt.../f/image/CFC4Q4MkGocU7nF2vrMTOE4w.png?f=fotoalbum_large)
Er valt nu natuurlijk niet heel veel te zien.. Tijd voor een aantal zonnige dagen.
/f/image/CFC4Q4MkGocU7nF2vrMTOE4w.png?f=fotoalbum_large)
Er valt nu natuurlijk niet heel veel te zien.. Tijd voor een aantal zonnige dagen.
[ Voor 10% gewijzigd door winwiz op 15-02-2025 20:23 ]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Ik neem aan dat HomeWizard ze hier wel even goed op aan zal spreken. Het is toch onderdeel van de klantervaring en reputatie. Als er dan vertraging optreedt moeten in ieder geval de verwachtingen goed gemanaged worden en is communicatie daarover erg belangrijk. Kan mij voorstellen dat als je na maandenlang wachten eindelijk je product verwacht te ontvangen dat het super zuur is als die dan alsnog niet wordt bezorgd, terwijl je er wel de hele dag voor thuis bent gebleven.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Reputatie, klantervaring, verwachting managen, communicatie. Dat zijn helaas niet de woorden die als eerste in gedachte springen met welke vervoerder dan ook.Taro schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:24:
Ik neem aan dat HomeWizard ze hier wel even goed op aan zal spreken. Het is toch onderdeel van de klantervaring en reputatie. Als er dan vertraging optreedt moeten in ieder geval de verwachtingen goed gemanaged worden en is communicatie daarover erg belangrijk. Kan mij voorstellen dat als je na maandenlang wachten eindelijk je product verwacht te ontvangen dat het super zuur is als die dan alsnog niet wordt bezorgd, terwijl je er wel de hele dag voor thuis bent gebleven.
En HW kan aanspreken wat ze willen, als je geluk hebt mea culpa en dan weer door met de normale manier van "werken".
En vele vonden mij een jankerd omdat uitlevering van ccu lang duurde en communicatie minder was.
Ik ben gelukkige die vandaag netjes de accu binnen afgeleverd door chauffeur omdat de accu zo zwaar is.
Tot nu toe werkt het zoals het hoort
Om accu te testen heb ik de accu handmatig oplaten laden. Tot nu toe geeft actueel verbruik op dit moment nul op de teller.
Straks met meer zon en de lampen niet vroeg aan is het leuk speelgoed.
Verder ja het was zeer irritant om te horen , maar nu kan ik eens zeggen, kom op het komt goed
Ik ben gelukkige die vandaag netjes de accu binnen afgeleverd door chauffeur omdat de accu zo zwaar is.
Tot nu toe werkt het zoals het hoort
Om accu te testen heb ik de accu handmatig oplaten laden. Tot nu toe geeft actueel verbruik op dit moment nul op de teller.
Straks met meer zon en de lampen niet vroeg aan is het leuk speelgoed.
Verder ja het was zeer irritant om te horen , maar nu kan ik eens zeggen, kom op het komt goed
In HACS zie ik hem niet staan.winwiz schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:23:
Ik heb in HA de Modern Cicular Gauge kaart gebruikt...[Afbeelding]
Klopt het als de accu onder bepaalt opgeladen percentage komt het stroom verbruik langzaam wordt opgevoerd welke van het net afgehaald wordt?
Hij knalt hem met 800 watt vol en ik geloof de laatste 10% duurt langer. Vol dacht ik in 3,5 uur.ivo1969 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:51:
Klopt het als de accu onder bepaalt opgeladen percentage komt het stroom verbruik langzaam wordt opgevoerd welke van het net afgehaald wordt?
Ja oke, maar is accu nog 3% geladen en mijn verbruik van 0 nu gestegen naar 209 W.gielz schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:53:
[...]
Hij knalt hem met 800 watt vol en ik geloof de laatste 10% duurt langer. Vol dacht ik in 3,5 uur.
Dus het is zegmaar een mooi zachte landing als accu niet meer leverd , vind ik zelf mooi gedaan
Dat klopt. Je verbruik in huis is waarschijnlijk gelijk nog maar de batterij gaat minder leveren ter bescherming van de batterij. Daarom komt er dus weer meer uit het net.ivo1969 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:57:
[...]
Ja oke, maar is accu nog 3% geladen en mijn verbruik van 0 nu gestegen naar 209 W.
Dus het is zegmaar een mooi zachte landing als accu niet meer leverd , vind ik zelf mooi gedaan
Oke kan er alleen maar op zeggen,gaaf mooie prestatie 🙃👍Devke schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 21:01:
[...]
Dat klopt. Je verbruik in huis is waarschijnlijk gelijk nog maar de batterij gaat minder leveren ter bescherming van de batterij. Daarom komt er dus weer meer uit het net.
Even deze repository toevoegen. https://github.com/selvalt7/modern-circular-gauge
Hier het zelfde.(maar wel het kado, 2 stekkers, via DHL).mac-aroni schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:26:
[ Voor 6% gewijzigd door Tunnelplan op 15-02-2025 22:54 ]
Net dashboard, ben er ook mee bezig maar krijg die informatie boven de grafieken niet goed met de mushroom-template-cards.crryp schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 19:40:
[...]
Zo nu ga ik naar RTE grafieken kijken! Heb alles nu dynamisch gekleurt op basis wat het aan het doen is
..
Welke cards heb jij gebruikt voor de informatie net boven de grafieken ?
Ja dit is niet te verkopen. Plan er dan 10% minder in maar dat je er dan voor zorgt dat je alles wat ingepland staat ook werkelijk uit kunt leveren.
Hier tussen Arnhem en Nijmegen in dus wel geleverd, misschien hier aangeven waar wel en waar niet geleverd, misschien een soort van patroon?
De standaard KOP van home assistant zelfHenry_ schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 21:19:
[...]
Net dashboard, ben er ook mee bezig maar krijg die informatie boven de grafieken niet goed met de mushroom-template-cards.
Welke cards heb jij gebruikt voor de informatie net boven de grafieken ?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| cards: - type: heading icon: mdi:power-plug-battery heading: Batterij 1 heading_style: title badges: - type: entity show_state: true show_icon: true entity: sensor.hw_battery_spanning color: accent - type: entity show_state: true show_icon: true entity: sensor.hw_battery_vermogen icon: mdi:battery color: purple - type: entity show_state: true show_icon: true entity: sensor.battery_1_rte_dagelijks icon: mdi:sync color: purple |
Dit is dus meteen het nadeel... zoveel keuze heb je dus niet qua vervoerders dus je kunt niet even naar een andere onder het mom van jullie houden je niet aan je afspraken.HomeWizard_NL schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:16:
[...]
Er zijn weinig vervoerders die ADR getrainde chauffeurs hebben die dit soort producten mogen vervoeren in dit volume, en ook door heel nederland leveren.
Postnl, DHL, dpd, UPS bijvoorbeeld hebben hiervoor niet de papieren en kennis bij de mensen.
Ik woon in Arnhem en hier is het niet geleverd.ivo1969 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 21:20:
[...]
Hier tussen Arnhem en Nijmegen in dus wel geleverd, misschien hier aangeven waar wel en waar niet geleverd, misschien een soort van patroon?
Oke ik dus Bemmel en hier dus weer welDunaxNL schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 21:26:
[...]
Ik woon in Arnhem en hier is het niet geleverd.
Thanks, soms kan het zo eenvoudig dus zijncrryp schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 21:21:
[...]
De standaard KOP van home assistant zelf
code:
1
ZekerHenry_ schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 21:29:
[...]
Thanks, soms kan het zo eenvoudig dus zijn
Bedankt voor de snelle reactie (zelfs op een zaterdag avond).HomeWizard_NL schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:16:
[...]
Er zijn weinig vervoerders die ADR getrainde chauffeurs hebben die dit soort producten mogen vervoeren in dit volume, en ook door heel nederland leveren.
We zijn ons ervan bewust dat de transport backoffice hier niet altijd even soepel werkt of heldere info geeft. Wij verwachten overigens ook niet dat er deze zondag wordt uitgeleverd.
Uiteraard zien ook wij graag dat dit allemaal op rolletjes loopt, en vinden we het erg vervelend als jullie onnodig wachten door incorrecte informatie. We zijn er mee bezig om dit beter te krijgen, maar dat lijkt niet zo makkelijk als gehoopt. Excuses hiervoor.
Persoonlijk heb ik juist voor HomeWizzard gekozen vanwege de goede manier van communiceren hier (krijg hem hopelijk in april
Daarnaast is het financieel interessant omdat ik het bonnetje sinds dit jaar op werk kan inleveren en het dan bruto netto betaald krijg.
Volgens mijn eigen berekeningen zou ik hem hierdoor in ~5 jaar kunnen terug verdienen.
Staat er bij de settings van de batterij iets over de mislukte communicatie met de P1? Verwijder in de HW app de P1 meter eens uit je huis en voeg hem opnieuw toe, dat lostte alle problemen op bij mij.M.Di schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:48:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik snap je standpunt volledig.mac-aroni schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:19:
[...]
Kijk, als zaterdag uitleveren niet lukt, prima, dan maandag. Geen probleem. Maar ga dan niet beloven dat je zaterdag uitlevert. Dat is toch niet teveel gevraagd?
Ja kwestie van NOM selecteren dan schakelt de accu weer om na een korte pausecrryp schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 23:04:
Weet iemand of als ik de laad modus aan zet deze ook uit kan zetten voor die 100 procent is?
Mooi, en batterij 0 procent is in werkelijkheid geen 0 gok ik zo? Las ergens iets van 8 procent blijft erin.Flodder325 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 23:09:
[...]
Ja kwestie van NOM selecteren dan schakelt de accu weer om na een korte pause
Klopt de accu zal een reserve aanhouden.crryp schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 23:24:
[...]
Mooi, en batterij 0 procent is in werkelijkheid geen 0 gok ik zo? Las ergens iets van 8 procent blijft erin.
Zelfs als deze 0% zal er af en toe iets geladen worden om diepontladen te voorkomen.
Er zou ook iets meegeleverd worden voor muurbevestiging tegen omvallen. Wat moet ik hierbij voorstellen?
Wie weet is van een bepaalde route de chauffeur ziek geworden en hebben ze geen back-up chauffeur ivm weekend?ivo1969 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 21:20:
[...]
De meeste adr-chauffeurs rijden op een chauffeurspas/tachograaf. Als je aan je wekelijkse uren zit, meestal tegen het weekend aan, ben je niet meer in te plannen. Als er dan ook nog een beperkt aantal adr chauffeurs zijn kun je bij uitval als vervoerder snel klem komen te zitten.
[ Voor 27% gewijzigd door F.Baarda op 16-02-2025 08:22 ]
Niet gehinderd door enige kennis.
Een alu beugeltje van ca. 40mm lang waar een sleuf in zit, twee schroeven en pluggen om deze aan de muur te bevestigen, en een laagbolkopbout die je achterin de batterij schroeft.rabero1985 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 07:39:
Er zou ook iets meegeleverd worden voor muurbevestiging tegen omvallen. Wat moet ik hierbij voorstellen?
Als je vervolgens de batterij bovenop een andere plaatst laat je de bout in de beugel glijden zodat deze niet meer naar voren om kan vallen.
Handleiding lezen doet wonderen 🙃Harri schreef op zondag 16 februari 2025 @ 08:27:
[...]
Een alu beugeltje van ca. 40mm lang waar een sleuf in zit, twee schroeven en pluggen om deze aan de muur te bevestigen, en een laagbolkopbout die je achterin de batterij schroeft.
Als je vervolgens de batterij bovenop een andere plaatst laat je de bout in de beugel glijden zodat deze niet meer naar voren om kan vallen.
Ja duh vandaar mijn opmerking 👍F.Baarda schreef op zondag 16 februari 2025 @ 08:17:
[...]
Wie weet is van een bepaalde route de chauffeur ziek geworden en hebben ze geen back-up chauffeur ivm weekend?
De meeste adr-chauffeurs rijden op een chauffeurspas/tachograaf. Als je aan je wekelijkse uren zit, meestal tegen het weekend aan, ben je niet meer in te plannen. Als er dan ook nog een beperkt aantal adr chauffeurs zijn kun je bij uitval als vervoerder snel klem komen te zitten.
Wat is jullie ervaring sochtends? Ik zie nu zn -80 wat op de p1 meter accu doet nog niks. Wanneer springt die omvormer aan van de accu?
Rond 100 watt zag ik hem aan springen nu trouwens!
[ Voor 16% gewijzigd door crryp op 16-02-2025 09:12 ]
In het vorige topic heeft HomeWizard dit toegelicht, zie: HomeWizard_NL in "Het HomeWizard Plug-In Battery topic"crryp schreef op zondag 16 februari 2025 @ 09:10:
Wat is jullie ervaring sochtends? Ik zie nu zn -80 wat op de p1 meter accu doet nog niks. Wanneer springt die omvormer aan van de accu?
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Het kan nog gekker blijkbaar; ik heb sinds gisteren een energie plug die volgens de HW app offline is maar wel gewoon data schrijft naar de HW cloud en dus een grafiek bijhoudt en ook gewoon zichtbaar is in het netwerk.peterbier schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 18:54:
Meer mensen last van de p1 offline.?
Data komt bij HomeAssistant wel binnen.
Rest van HomeWizard is online in de app behalve de p1 meter.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ook in Homey blijft ‘ie gewoon zichtbaar dus ik vermoed dat er een bug zit in de laatste update?
Hij zit op een lastig te bereiken plekje dus ik laat ‘m maar ff zo, misschien heeft @HomeWizard_NL interesse om te kijken wat er misloopt dan laat ik ‘m zo wel een tijdje hangen 🤷♂️
Hier nog niks, maar zonnepanelen hier op zuid westen en nu wasmachine aan en straks drogercrryp schreef op zondag 16 februari 2025 @ 09:10:
Dat heb ik nu express gedaan, omdat ik straks wil zien met welke zonkracht in dit jaar getijde de accu gaat opladen
Normaal gaat de batterij vrij snel bij mij laden. Maar ik lever nu al een kwartier 500W terug aan het net, maar de batterij laadt 0,0 
Begrijp niet goed waarom. Heb de P1-dongel al een powercycle gegeven. Volgend de HW-app zijn zowel P1 als batterij netjes online, niets aan de hand.
Begrijp niet goed waarom. Heb de P1-dongel al een powercycle gegeven. Volgend de HW-app zijn zowel P1 als batterij netjes online, niets aan de hand.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.