Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Ik dacht dat nog iets extra was toegevoegd. Maar dat blijk niet zo to zijn. Het was alleen maar en HA update.eovermeer schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 18:03:
[...]
Voor de Homey HomeWizard app was dit direct na de P1 6.0203 release beschikbaar.
Via de Flow Cards of handmatig in te stellen.
[Afbeelding]
Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer
Die heb ik al. Door het hele HA verhaal dacht ik dat er nog iets extra was toegevoegd.eovermeer schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 18:03:
[...]
Voor de Homey HomeWizard app was dit direct na de P1 6.0203 release beschikbaar.
Via de Flow Cards of handmatig in te stellen.
[Afbeelding]
Door de mobiele verbinding komt soms je acties vertraagd door.
Ik ben blij dat morgen weer thuis ben.
[ Voor 9% gewijzigd door GL007 op 03-07-2025 18:44 ]
Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer
[ Voor 93% gewijzigd door AtlAntA op 03-07-2025 18:51 ]
Wie goed doet, die goed ontmoet.
yes omzetting geluktDavidNewhouse schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 16:50:
[...]
Dank, ik wil wel overstappen op homewizard integratie, ik dacht al dat het wat ingewikkelder was omdat ik inderdaad de historie wil bewaren
Hoeveel cycli? als ik dat zo vrij mag vragen?ONM schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 19:02:
[Afbeelding]
Waar ik tot nu toe probleemloos heb gedraaid zie ik zonet op zolder batterij 1 rood flikkeren . Foutcode E400 en E415. Meteen een mail gestuurd naar HW
Hey dat is toevallig. Dezelfde errors als die ik vanmiddag had. Heb de batterij even gereset en toen werkte die weer. Maar voor hoe lang?ONM schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 19:02:
[Afbeelding]
Waar ik tot nu toe probleemloos heb gedraaid zie ik zonet op zolder batterij 1 rood flikkeren . Foutcode E400 en E415. Meteen een mail gestuurd naar HW
Nevermind had nu net E305 en E315.
[ Voor 3% gewijzigd door AtlAntA op 03-07-2025 19:14 ]
49ivo1969 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 19:05:
[...]
Hoeveel cycli? als ik dat zo vrij mag vragen?
Hier 67 cycli en nieuwste firmwares, alles nog OK
Er was laatst toch sprake van een update die onterechte E400/415 zou oplossen, is daar al wat van bekend, voor zover ik weet hebben recente updates alleen meldingen over waterdetectie opgelost?
Met andere woorden, zijn recente meldingen over E400/415 nog steeds onterecht en dus niks om je zorgen over te maken?
edit: Tonie72 in "Het HomeWizard Plug-In Battery topic deel 2" deze post bedoel ik. Al lijkt er bij @Tonie72 meer aan de hand te zijn ondertussen.
[ Voor 24% gewijzigd door Aardedraadje op 03-07-2025 19:16 ]
Top, houden zo 👍. Ben benieuwd wat HW aan reactie geeft. Ik laat het maar even zo. Wel jammer want de batterij is 100 procent gevuld 🥲rtunru schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 19:09:
[...]
Hier 67 cycli en nieuwste firmwares, alles nog OK
Klopt, sinds eind mei zit dit er al. Niet zozeer met die benaming maar wel de functionaliteit.GL007 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 18:38:
[...]
Ik dacht dat nog iets extra was toegevoegd. Maar dat blijk niet zo to zijn. Het was alleen maar en HA update.
Ben nu bezig met alle optionele cloud verbindingen (uit/aan zetten).
Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey
Laatste update is idd rondom onterechte watermelding detectie.Aardedraadje schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 19:14:
@AtlAntA @ONM
Er was laatst toch sprake van een update die onterechte E400/415 zou oplossen, is daar al wat van bekend, voor zover ik weet hebben recente updates alleen meldingen over waterdetectie opgelost?
Met andere woorden, zijn recente meldingen over E400/415 nog steeds onterecht en dus niks om je zorgen over te maken?
edit: Tonie72 in "Het HomeWizard Plug-In Battery topic deel 2" deze post bedoel ik. Al lijkt er bij @Tonie72 meer aan de hand te zijn ondertussen.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Ik heb Home Assistens geprobeerd, maar ik snap er ook niets van. Ik houd het meer bij Homey, dat is voor een leek in programeren tenminste nog te begrijpen. Alhoewel ik in het verre verleden in basic en basic voor windows geprogrameerd heb, maar ben die vaardigheid volledig kwijt geraaktONM schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 15:54:
[quote]JeroenH schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 15:01:
Moehaha daar is-ie in HA hoor! Toch eerder dan gedacht kans gezien HA te updaten. Ander soort koppeling maken met de P1-meter ging ook van een leien dakje.
[Afbeelding]
Deze entiteit "Battery group mode" moest ik nog wel even handmatig enablen.
Morgenochtend hier eerst maar eens handmatig mee spelen (dure uren eerst zonnestroom laten terugleveren, later beginnen met laden) en dan wat automations maken die het allemaal voor me gaan regelen. Ook hopen op een keer een zaterdag of zondag met een uurtje of twee negatieve kWh-prijzen. Dat wordt nu echt leuk.
Ik ben er nu al erg blij mee
Ik snap hier nog geen 10 procent van. Ben jaloers op Tweakers die dit allemaal kunnen. De oorspronkelijke Plug en Play uitgangspunten waren voor mij de aanleiding om nu 3 HW batterijen aan te schaffen. Maar soms kriebelt het wel om mij hierin te verdiepen. Maar ben bang dat het verdrinken wordt 😉 . Ik hou het maar bij Weg en Waterbouw
Ben dan ook al gepensioneerd en 77 jaar, dus geloof het wel.

2 HomeWizard PIB’s | Homey Pro 2019
Gewoon even stroomloos maken en weer starten. Kans dat de batterij gewoon weer functioneert.ONM schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 19:16:
[...]
Top, houden zo 👍. Ben benieuwd wat HW aan reactie geeft. Ik laat het maar even zo. Wel jammer want de batterij is 100 procent gevuld 🥲
Bij mij, met E447 tot nu toe wel.
En toen klopte hij op een eiken balk . . . . .
Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW
Van E400/E415 is bekend dat deze soms onterecht gegeven worden en daar komt een update voor. E447 niet, lijkt me dat deze omgeruild moet worden.EVfan schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 19:51:
[...]
Gewoon even stroomloos maken en weer starten. Kans dat de batterij gewoon weer functioneert.
Zou kunnen maar ik denk (echt onderbuik gevoel en niet meer) dat het met de overgang naar API v2 in HAOS iets niet lekker is gegaan. Ik heb die update gisteravond laat uitgevoerd en gauw daarna begon de ene probleem accu te spookladen (soc drift correctie kan ook) en later op de dag kreeg ik error meldingen. Ik kon ze niet meer via HA aansturen. Heb toen alle rest commands overal uit verwijderd op 1 sensor na. Ik vermoed dat die ene rest sensor (unavailable) de hele dag aan het pollen/spammen is geweest waardoor de accu in de war raakte.Aardedraadje schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 19:14:
@AtlAntA @ONM
Heb dus nu wel echt alles verwijderd wat voort vloeide uit de beta en meteen de P1 meter even een half uurtje van de stroom gehaald. Alles *lijkt* nu weer goed te werken.
Dat vlot omruilen kan is leuk maar als ik zoiets met wat gepruts getweak zelf kan oplossen dan doe ik dat liever.
PrimaTebbie schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 19:29:
[...]
Klopt, sinds eind mei zit dit er al. Niet zozeer met die benaming maar wel de functionaliteit.
Ben nu bezig met alle optionele cloud verbindingen (uit/aan zetten).
Ik twijfel of ik dat ook zal doen of even zo laten zodat HW mee kan kijken. Hoop dat ze morgen reageren anders neem ik jouw advies ter harte 👍EVfan schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 19:51:
[...]
Gewoon even stroomloos maken en weer starten. Kans dat de batterij gewoon weer functioneert.
Gewoon doen HW kan het zien in de cloud logging.ONM schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 20:20:
[...]
Ik twijfel of ik dat ook zal doen of even zo laten zodat HW mee kan kijken. Hoop dat ze morgen reageren anders neem ik jouw advies ter harte 👍
Ga meteen aan de slag 🥊GL007 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 20:24:
[...]
Gewoon doen HW kan het zien in de cloud logging.
Eerst uitzetten , dan stroom eraf , toch ?
Wil eerst kijken of deze E447, die nu eenmaal is opgetreden, ook niet door een “wat strak afgestelde sensor” wordt veroorzaakt. Bijvoorbeeld een combinatie van gevraagd vermogen, modus schakelen, temperatuur en wat dies meer zij.Aardedraadje schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 19:57:
[...]
Van E400/E415 is bekend dat deze soms onterecht gegeven worden en daar komt een update voor. E447 niet, lijkt me dat deze omgeruild moet worden.
Tot nu toe is de melding weggebleven.
Nogmaals, wat ik vreemd vond is dat deze melding kwam op het moment dat ik schakelde van NOM naar handmatig.
Dus kan ook wel een bug, of sensor afstelling zijn. De komende dagen zullen het uitwijzen.
Ja, knop omdraaien. Stekker eruit. En een minuut of wat wachten.ONM schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 20:28:
[...]
Ga meteen aan de slag 🥊
Eerst uitzetten , dan stroom eraf , toch ?
Weer stekker erin, knop omdraaien en wellicht even weer de wifi verbinden (gaat waarschijnlijk vanzelf hoor).
Succes en duimen maar.
[ Voor 3% gewijzigd door EVfan op 03-07-2025 20:53 ]
En hij doet het weer 😀👍EVfan schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 20:52:
[...]
Ja, knop omdraaien. Stekker eruit. En een minuut of wat wachten.
Weer stekker erin, knop omdraaien en wellicht even weer de wifi verbinden (gaat waarschijnlijk vanzelf hoor).
Succes en duimen maar.
Duimen heeft geholpen
Dit soort handeling kun je gewoon doen. Wat ik jammer vind dat de storing niet in apiV2 wordt weergegeven dan kan ik bekijken wat er allemaal op dat moment plaats vind. En dit doorgeven.
@HomeWizard_NL doe hier iets aan. Dit is gewoon verstandig zeker bij het testen.
Het product werkt goed. Nu nog de foutmelding. Simpel toch We hoeven alleen maar een signaal hebben dat het fout gaat. Dit om een notificatie in Homey of HA te generen.
[ Voor 17% gewijzigd door GL007 op 03-07-2025 22:22 ]
Bedankt voor je uiteenzetting!Knurt schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 10:26:
[...]
Hier een gemiddeld dagelijks verbruik van circa 10 kWh (geen EV of warmtepomp/airco). Alleen in de winter wel wat meer als ik "nog te salderen" kWh's kan inzetten om deels elektrisch te verwarmen. Maar dat houdt natuurlijk straks op....
Jaarlijkse productie vanaf het dak circa 3700 kWh.
Met 1 PiB red ik het eigenlijk NET niet om in deze periode van langste dagen van het jaar de 0 te halen qua netafname. Gemiddelde netafname afgelopen weken is per dag zo'n 1 tot 1,5 kWh. En daarmee manage ik mijn apparaten in huis al redelijk optimaal.
Een tweede PiB zou in deze periode van het jaar dus gemiddeld per dag wel vol maar daarna net niet leeg raken. Maar zodra de dagen weer iets korter worden al snel wel en dan dus ook interessant. Een deel van de netafname komt momenteel ook gewoon uit piekverbruik van koken, wassen etc dus dat zal ook een stuk lager worden.
Ik zet dus in op dat 2 PiB's mijn opwek en verbruik voldoende zouden moeten kunnen managen.
Maar ik vermoed vrij sterk dat hier in huis een 3de PiB echt een "overkill" zou zijn...
Die krijg ik vaak wel vol, maar een groot deel van het jaar niet leeg.
En in de donkere winterdagen krijg ik er vaak niet eens 1 vol. Dus dan heeft het alleen nog zin als je ze gaat inzetten om dynamisch optimaal in te kopen. Maar dat hangt dan van je contract af en of je daarop wil gaan zitten sturen.
Als ik het zo lees, is 2 voor jou dus wel (ruim) voldoende.
Homewizard schrijft zelf dit op hun website en ik denk dat dat wel redelijk klopt in de meeste gevallen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mmm, dat is dan hoogst vervelend want ik heb de P1-meter niet in HA en was dat ook niet van plan. Ben al een paar jaar tevreden met de Zuidwijk P1-meter die via het LAN gewoon altijd werkt.mhjmaas schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 17:00:
[...]
[Afbeelding]
Ik heb hem al geënabled maar je moet het volgende doen:
1. Na de update van HA zul je de vernieuwde authenticatie setup moeten doorlopen. Dat is niks meer dan op de knop op je P1 meter drukken voor 2 seconden en dan op submit klikken. (zorg dat alle apparaten zoals P1 en batterij op de meest recente firmware zitten)
2. Ga naar de P1 meter in de devices. Daar zie je standaarde de batterijgroep NIET. Als je naar het configuration blokje kijkt zie je daar als het goed is een kleine link met de tekst: "+1 disabled entity". Net zoals in de screenshot te zien is bij het bovenliggende blokje. Als je op die link klikt zie je die entiteit en erop klikken om deze te openen. Je moet dan op het tandwieltje drukken rechts bovenin en dan kun je hem "enablen". Als je dat gedaan hebt moet je 30 seconden wachten en dan zal hij verschijnen in de configuratie net als bij de screenshot die ik gepost heb.
Ik zie dat mijn twee pib’s erg fluctueren in sterkte van de wifi.
Overal in huis is goede wifi(ziggo). Weet iemand wat de oplossing kan zijn dat de pib’s connectief blijven, wel zo fijn als je op vakantie gaat.
Voor deze prijs mag je wel een stabiel product verwachten.
Geen problemen. Geen vaste IP adressen. Wel vaste Wifi punten voor de Plug-In Batteries. Unifi netwerk. Geen onstabiliteit in verbindingen. In totaal 2 Plug-in Batteries.BKK schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 23:24:
Ervaren mensen hier nog steeds wifi verlies van de pib?
Overal in huis is goede wifi(ziggo). Weet iemand wat de oplossing kan zijn dat de pib’s connectief blijven, wel zo fijn als je op vakantie gaat.
:strip_exif()/f/image/Mh5EXOUH8KKw8VrIuDz6uRbe.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook even de Battery group mode toegevoegd. Rechts bovenin.
:strip_exif()/f/image/VsnyqErY4kZRxbC3KKi4WDpo.jpg?f=fotoalbum_large)
13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus
Geef het tijd. Meer mensen willen een 'simpel' iets. Vergeet niet dat de PiB als plug and play op de markt is gezet en we nu al een write-API hebben gekregen met binnenkort weer twee opties erbij. Neem daarbij mee dat ze bezig zijn met de kWh-meter, bugs oplossen en 'een project' waar ze het nu nog niet over kunnen hebben.. Ik snap dat die foutmelding even op zich laat wachten.GL007 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 21:40:
[...]
Dit soort handeling kun je gewoon doen. Wat ik jammer vind dat de storing niet in apiV2 wordt weergegeven dan kan ik bekijken wat er allemaal op dat moment plaats vind. En dit doorgeven.
@HomeWizard_NL doe hier iets aan. Dit is gewoon verstandig zeker bij het testen.
Het product werkt goed. Nu nog de foutmelding. Simpel toch We hoeven alleen maar een signaal hebben dat het fout gaat. Dit om een notificatie in Homey of HA te generen.
Wat betekent ‘goede wifi van ziggo’? Single modem, versterkers, mesh netwerk? Hoe ziet je omgeving er uit qua wifi, buren, welke kanalen? Welke settings gebruik je?BKK schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 23:24:
Ik heb het inmiddels stabiel, alle HW apparatuur op 100%. Deco mesh netwerk met de hier veel genoemde tips (2.4 only, fixed IP, dichtsbijzijnde unit vastzetten, niet switchen tussen mesh units, scan gedaan om afstand te houden van de wifi kanalen van buren, P1 meter met níet HW adaptor usb-c eigen stroomaansluiting)
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Gelukkig is het na de laatste P1 FW update een stuk beter. Daarvoor echt dramatisch.BKK schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 23:24:
Maar helemaal eens voor deze prijs mag je een goed product verwachten en mijn ervaring en wat ik lees is het eigenlijk niet goed genoeg helaas. Ik vrees ook een beetje voor de vakantie dat ze offline gaan.
Je in de ziggo modem de wifi adressen vast zetten. Ziggo veranderd vaak de wifi adressen en dat is voor de meeste iot devices rampzalig.BKK schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 23:24:
Wellicht off topic maar als je het er toch over hebt een vraag over het vastzetten of verplaatsen van een client. Ik maak gebruik van de Deco M4R. Weet jij hoe ik een client ( in dit geval de batterij) naar een bepaalde Deco kan sturen en vastzetten? Na een reset van de batterij pakt deze vreemd genoeg niet de dichtstbijzijnde en sterke Deco maar juist een anderEvaluationCopy schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 06:36:
[...]
Wat betekent ‘goede wifi van ziggo’? Single modem, versterkers, mesh netwerk? Hoe ziet je omgeving er uit qua wifi, buren, welke kanalen? Welke settings gebruik je?
Ik heb het inmiddels stabiel, alle HW apparatuur op 100%. Deco mesh netwerk met de hier veel genoemde tips (2.4 only, fixed IP, dichtsbijzijnde unit vastzetten, niet switchen tussen mesh units, scan gedaan om afstand te houden van de wifi kanalen van buren, P1 meter met níet HW adaptor usb-c eigen stroomaansluiting)
Online clients -> jouw batterij selecteren -> gewenste verbindingONM schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 07:16:
[...]
Wellicht off topic maar als je het er toch over hebt een vraag over het vastzetten of verplaatsen van een client. Ik maak gebruik van de Deco M4R. Weet jij hoe ik een client ( in dit geval de batterij) naar een bepaalde Deco kan sturen en vastzetten? Na een reset van de batterij pakt deze vreemd genoeg niet de dichtstbijzijnde en sterke Deco maar juist een ander
Daar: mesh technologie op uit zetten en bij gewenste verinding de dichtstbijzijnde deco selecteren in plaats van ‘auto’
Wat ik ook heb gedaan is de hoofd Deco eens per week ‘s nachts te laten herstarten (via ‘systeem’ > ‘deco opnieuw opstarten
Fixed IP heb je al wel gevonden?
[ Voor 11% gewijzigd door EvaluationCopy op 04-07-2025 07:32 ]
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Ik snap dat iemand een foutmelding wenst. Of dit nu een tweaker is of iemand die er misschien een heel stuk minder mee bezig is dan ons. Nu is het voor tweakers denk ik niet zo lastig. Een automatisering of flow zelf even maken. Ik kwam er gister achter dat de batterij naar NOM was gegaan na volledig opladen terwijl hij in standby moest staan. Hoe? Ik kreeg via HA een notifcatie dat hij aan het ontladen was (eindtjjd ontladen berekening). Dus kunnen ingrijpen.Aardedraadje schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 05:46:
[...]
Geef het tijd. Meer mensen willen een 'simpel' iets. Vergeet niet dat de PiB als plug and play op de markt is gezet en we nu al een write-API hebben gekregen met binnenkort weer twee opties erbij. Neem daarbij mee dat ze bezig zijn met de kWh-meter, bugs oplossen en 'een project' waar ze het nu nog niet over kunnen hebben.. Ik snap dat die foutmelding even op zich laat wachten.
Voor niet tweakers is het een ander verhaal. Ik gok dat daar de prioriteit van HW niet ligt nu. Niet tweakers zijn ook klanten van HW maar ik denk dat ze er minder mee bezig zijn. Al zou het prettig zijn als het natuurlijk wel een x komt. Ook een niet tweaker heeft hem niet voor de sier gekocht. We wachten af.
Foutmelding vanuit de HW app vind ik wel een vereiste eigenlijk. Maar dit ging specifiek om een foutmelding via de API om die via Homey/HA inzichtelijk te krijgen. Specifiek daar snap ik dat de focus van HW er niet ligt. Dat is juist iets dat alleen Tweakers gaan gebruikenDevke schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 07:33:
[...]
Ik snap dat iemand een foutmelding wenst. Of dit nu een tweaker is of iemand die er misschien een heel stuk minder mee bezig is dan ons. Nu is het voor tweakers denk ik niet zo lastig. Een automatisering of flow zelf even maken. Ik kwam er gister achter dat de batterij naar NOM was gegaan na volledig opladen terwijl hij in standby moest staan. Hoe? Ik kreeg via HA een notifcatie dat hij aan het ontladen was (eindtjjd ontladen berekening). Dus kunnen ingrijpen.
Voor niet tweakers is het een ander verhaal. Ik gok dat daar de prioriteit van HW niet ligt nu. Niet tweakers zijn ook klanten van HW maar ik denk dat ze er minder mee bezig zijn. Al zou het prettig zijn als het natuurlijk wel een x komt. Ook een niet tweaker heeft hem niet voor de sier gekocht. We wachten af.
Waarom moet je een tweaker zijn om dit te vragen. Foutmeldingen is een fundamenteel iets. En dit verzoek moet HW gewoon accepteren. Er moet een duidelijk notificatie gegenereerd worden als er iets fout gaat.Aardedraadje schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 07:43:
[...]
Foutmelding vanuit de HW app vind ik wel een vereiste eigenlijk. Maar dit ging specifiek om een foutmelding via de API om die via Homey/HA inzichtelijk te krijgen. Specifiek daar snap ik dat de focus van HW er niet ligt. Dat is juist iets dat alleen Tweakers gaan gebruiken
Dit is in de besturingstechniek fundamenteel.
Nu heb ik om dit probleem te vermijden temperatuur sensoren in de ventilatie uitgang geplaatst. Waarom? Dat is heel simpel de batterijen staan op de grond en in sommige jaargetijden heb spluizen van bomen die je huis binnen komen als de deur open staat. Dankzij de temperatuur sensor en bij behoren alarm kon ik op tijd alles weer pluis vrij maken. Waardoor de temperatuur weer een normaal patroon liet zien.
[ Voor 23% gewijzigd door GL007 op 04-07-2025 07:56 ]
Ik ben het laatste deel met je eens, foutmeldingen zouden heel mooi zijn. Staat voor mij ook op nr. 1 gemiste feature in de API. Maar voor HW is het handjevol klanten dat de API gebruikt eigenlijk helemaal niet interessant. Om dan als gebruiker daarvan wel iets te eisen is eigenlijk niet netjes. De API is volop in ontwikkeling. Die foutstatus komt waarschijnlijk vanzelf een keer. Ik zie liever dat ze (voor het grote gros van de normale gebruikers van de PiB) eerst een melding via de HW-app zelf inbouwen. En bestaande bugs oplossen.GL007 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 07:48:
[...]
Waarom moet je een tweaker zijn om dit te vragen. Foutmeldingen is een fundamenteel iets. En dit verzoek moet HW gewoon accepteren. Er moet een duidelijk notificatie gegenereerd worden als er iets fout gaat.
Dan zijn we het eens 😜Aardedraadje schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 07:43:
[...]
Foutmelding vanuit de HW app vind ik wel een vereiste eigenlijk. Maar dit ging specifiek om een foutmelding via de API om die via Homey/HA inzichtelijk te krijgen. Specifiek daar snap ik dat de focus van HW er niet ligt. Dat is juist iets dat alleen Tweakers gaan gebruiken
Ik snap nog steeds niet waarom een simpele fout melding niet in de api zit. Het is toch zo simpel.
4 regeltjes code is al voldoende.
HW moet helemaal niets he. Wij als tweakers/klant kunnen een verzoek indienen. Dat hebben we gedaan met de Feature Request. Het is aan HW wat ze daarmee gaan doen. Een aantal wensen zullen uitkomen een aantal ook niet. Je bepaald dan zelf of het voldoende is voor jouw situatie. Maar "moeten" kan nooit. Wensen wel.GL007 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 07:48:
[...]
Waarom moet je een tweaker zijn om dit te vragen. Foutmeldingen is een fundamenteel iets. En dit verzoek moet HW gewoon accepteren. Er moet een duidelijk notificatie gegenereerd worden als er iets fout gaat.
Nu heb ik om dit probleem te vermijden temperatuur sensoren in de ventilatie uitgang geplaatst. Waarom? Dat is heel simpel de batterijen staan op de grond en in sommige jaargetijden heb spluizen van bomen die je huis binnen komen als de deur open staat. Dankzij de temperatuur sensor en bij behoren alarm kon ik op tijd alles weer pluis vrij maken. Waardoor de temperatuur weer een normaal patroon liet zien.
Edit : als het 4 regels code was dan zat het er al in. Probeer maar eens een goede automatisering te maken. 4 regels red ik niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Devke op 04-07-2025 08:04 ]
Deze oude rot heeft 40 jaar in industriële automatisering gewerkt en diverse systemen ontworpen.Devke schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 08:01:
[...]
HW moet helemaal niets he. Wij als tweakers/klant kunnen een verzoek indienen. Dat hebben we gedaan met de Feature Request. Het is aan HW wat ze daarmee gaan doen. Een aantal wensen zullen uitkomen een aantal ook niet. Je bepaald dan zelf of het voldoende is voor jouw situatie. Maar "moeten" kan nooit. Wensen wel.
Edit : als het 4 regels code was dan zat het er al in. Probeer maar eens een goede automatisering te maken. 4 regels red ik niet.
De foutmelding zit al in de batterij. Ze hoeven alleen maar een boolean varibele mee te sturen in de api.
Wat eventueel ook kan laat ze in hun eigen app een notificatie sturen als de batterij een storing heeft.
[ Voor 13% gewijzigd door GL007 op 04-07-2025 08:21 ]
Ik probeer jouw volgorde toe te passen maar het lijkt erop de de M4R van Deco beperkt is in haar mogelijkheden. Ik kan wel de Mesh uitzetten ( dat doe ik trouwens al als de clients bij de juiste Deco staan) maar meer handelingen lijken niet mogelijk.EvaluationCopy schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 07:29:
[...]
Online clients -> jouw batterij selecteren -> gewenste verbinding
Daar: mesh technologie op uit zetten en bij gewenste verinding de dichtstbijzijnde deco selecteren in plaats van ‘auto’
Wat ik ook heb gedaan is de hoofd Deco eens per week ‘s nachts te laten herstarten (via ‘systeem’ > ‘deco opnieuw opstarten
Fixed IP heb je al wel gevonden?
De ingebouwde integratie wordt gewoon geüpdatet en geeft álle mogelijke waarden door. Met je restful custom sensoren kun je in theorie natuurlijk exact hetzelfde bouwen qua mogelijkheden, maar in de praktijk pak je dan alleen de waarden die je echt wil hebben anders word je config te langDevke schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 18:28:
[...]
Welke mogelijkheden? Ik zit nog in de restful situatie. Ben een beetje voorzichtig met updaten van HA. Draait hier in docker op een NAS. Dat is al een x mis gegaan. Doe ik liever pas als er een paar uurtjes aan 1 gesloten over zijn
Overstappen op de ingebouwde integratie is best eenvoudig, heb dat toen vrijwel meteen gedaan toen ie uitkwam. De historie kun je wel bewaren als je de nieuwe entiteiten vanuit de integratie dezelfde entiteits-ID geeft als je oude restful sensoren.
HA Core in Docker is gewoon een ondersteunde install-manier toch? Maar geen ervaring met Docker dus geen idee
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Volgens mij (in ieder gevar hier) heb je na de update nog niet alle mogelijke waardes. Battery group power en dergelijke ontbreken hier nog. Je krijgt alleen Battery Group Mode na het updaten.JanHenk schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:19:
[...]
De ingebouwde integratie wordt gewoon geüpdatet en geeft álle mogelijke waarden door. Met je restful custom sensoren kun je in theorie natuurlijk exact hetzelfde bouwen qua mogelijkheden, maar in de praktijk pak je dan alleen de waarden die je echt wil hebben anders word je config te lang
Overstappen op de ingebouwde integratie is best eenvoudig, heb dat toen vrijwel meteen gedaan toen ie uitkwam. De historie kun je wel bewaren als je de nieuwe entiteiten vanuit de integratie dezelfde entiteits-ID geeft als je oude restful sensoren.
HA Core in Docker is gewoon een ondersteunde install-manier toch? Maar geen ervaring met Docker dus geen idee
Het is te hopen dat HW zich niet gek laten maken. De PiB is een plug-and-play ding bedoeld voor Otto Normalverbraucher. Het doorgeven van foutmeldingen heeft alleen nut als de gebruik weet wat zij/hij moet doen om de situatie te verbeteren. Als de gebruiker geen handelingsperspectief heeft is een foutmelding zinloos.GL007 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 07:48:
[...]
Ik hoop dat HW hun systeem eenvoudig zal houden voor gebruikers zoals ik.
Dat ik hiernaast de zaak nauwlettend monitor met sensoren van Ali en mijn HA vriend in de meterkast is een ander verhaal.
De als HW tegemoet wil komen laat er dan maar een hobbyisten-API komen, maar hou het eenvoudig voor de gewone gebruiker,
Is hier recent ook al eens besproken. Mijn Deco biedt die mogelijkheid niet terwijl anderen de mogelijkheid wel hebben. Lijkt geen verschil te zijn tussen Apple / Android. Ik loop tegen hetzelfde probleem aan.ONM schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:01:
[...]
Ik probeer jouw volgorde toe te passen maar het lijkt erop de de M4R van Deco beperkt is in haar mogelijkheden. Ik kan wel de Mesh uitzetten ( dat doe ik trouwens al als de clients bij de juiste Deco staan) maar meer handelingen lijken niet mogelijk.
ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E
Henk zijn buurman loopt tegen hetzelfde aan. Leuk verhaal op de buurt BBQ.
Prisma16 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:46:
[...]
Het is te hopen dat HW zich niet gek laten maken. De PiB is een plug-and-play ding bedoeld voor Otto Normalverbraucher. Het doorgeven van foutmeldingen heeft alleen nut als de gebruik weet wat zij/hij moet doen om de situatie te verbeteren. Als de gebruiker geen handelingsperspectief heeft is een foutmelding zinloos.
Ik hoop dat HW hun systeem eenvoudig zal houden voor gebruikers zoals ik.
Dat ik hiernaast de zaak nauwlettend monitor met sensoren van Ali en mijn HA vriend in de meterkast is een ander verhaal.
De als HW tegemoet wil komen laat er dan maar een hobbyisten-API komen, maar hou het eenvoudig voor de gewone gebruiker,
[ Voor 3% gewijzigd door gielz op 04-07-2025 09:57 ]
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
Ja dit dus. Maar homewizard geeft voor geen enkel van hun apparaten een App notificatie als er iets niet werkt. En voor WiFi issues die zichzelf meestal wel oplossen snap ik dat wel. Maar voor deze E fouten mag men inderdaad wel wat implementeren.gielz schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:56:
Maar het zou wel handig zijn voor Otto als de batterij een E foutmelding heeft dat hij hier een mailtje of iets dergelijks over krijgt. Omdat Otto 1x per maand zijn import en export en PV opbrengst in zijn excel zet en dan pas ziet dat de batterij al 20 dagen in storing stond is dan niet handig.
[...]
Het zou zelfs het set and forget principe kunnen complimenteren. En de gebruikerservaring verbeteren. Als ik er na 20 dagen achter zou komen dat het ding in storing staat zou ik best pissig op homewizard kunnen worden. Staat je dure investering daar wat niks te doen..
Aan de andere kant denk ik dat als ze dit nu in de app zouden inbouwen dat het aantal omruilingen significant zou stijgen. Het zou me namelijk niks verbazen als er al erg veel accu's in storing staan zonder dat de gebruiker dat in de gaten heeft.
https://api-documentation...s/v2/batteries#parametersAardedraadje schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:40:
[...]
Volgens mij (in ieder gevar hier) heb je na de update nog niet alle mogelijke waardes. Battery group power en dergelijke ontbreken hier nog. Je krijgt alleen Battery Group Mode na het updaten.
Deze read-only parameters bedoel je? Ja, nu je het zegt zitten die er inderdaad (nog) niet in.
Dit wordt weer zwaar overdreven. Mensen hebben nog veel meer apparaten in huis die geen foutmeldingen geven dus waarom zou HW anders moeten gaan werken alleen omdat er een aantal mensen zijn die constant op het ding zitten te letten dat nodig vinden. Juist deze mensen hebben het niet nodig en de rest heeft er niet echt behoefte aan.AtlAntA schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:02:
[...]
Ja dit dus. Maar homewizard geeft voor geen enkel van hun apparaten een App notificatie als er iets niet werkt. En voor WiFi issues die zichzelf meestal wel oplossen snap ik dat wel. Maar voor deze E fouten mag men inderdaad wel wat implementeren.
Het zou zelfs het set and forget principe kunnen complimenteren. En de gebruikerservaring verbeteren. Als ik er na 20 dagen achter zou komen dat het ding in storing staat zou ik best pissig op homewizard kunnen worden. Staat je dure investering daar wat niks te doen..
Aan de andere kant denk ik dat als ze dit nu in de app zouden inbouwen dat het aantal omruilingen significant zou stijgen. Het zou me namelijk niks verbazen als er al erg veel accu's in storing staan zonder dat de gebruiker dat in de gaten heeft.
Voor de Homey gebruikers zou dit onder de P1 (apiv2) moeten zitten:JanHenk schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:03:
[...]
https://api-documentation...s/v2/batteries#parameters
Deze read-only parameters bedoel je? Ja, nu je het zegt zitten die er inderdaad (nog) niet in.
:strip_exif()/f/image/lbNFqL57cDVhOKwGbllMoq61.png?f=user_large)
Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey
Oke top. Ik ben daar een x lekker onderuit gegaan. 🙈. Niet erg. Weer wat geleerd. Heb nu een scriptje die de update verzorgt. Meestal ga ik niet bij alles naar de nieuwste versie. Risico spreiding. 😜JanHenk schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:19:
[...]
De ingebouwde integratie wordt gewoon geüpdatet en geeft álle mogelijke waarden door. Met je restful custom sensoren kun je in theorie natuurlijk exact hetzelfde bouwen qua mogelijkheden, maar in de praktijk pak je dan alleen de waarden die je echt wil hebben anders word je config te lang
Ik twijfel niet aan je praktijk ervaring. Dat voorop. Voor de rest heb ik nog steeds dezelfde mening. "Het zou prettig zijn". Maar "moeten" afdwingen kan niet. Nogmaals eigen flow en automatisering geven voor nu een alternatief.GL007 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 08:08:
[...]
Deze oude rot heeft 40 jaar in industriële automatisering gewerkt en diverse systemen ontworpen.
De foutmelding zit al in de batterij. Ze hoeven alleen maar een boolean varibele mee te sturen in de api.
Wat eventueel ook kan laat ze in hun eigen app een notificatie sturen als de batterij een storing heeft.
De thuisbatterij staat gewoon stof te trekken op zolder en moet gewoon zijn ding doen. Je zou het wel kunnen vergelijken met zonnepanelen waarbij ik laatst iemand hier in de straat sprak die pas na een maand zag dat zijn zonnepanelen niets meer deden.
Allemaal op te lossen met een display van Homewizard zelf. Maar een mailtje zou wel een simpele oplossing zijn.
Voor de meeste hier totaal niet belangrijk want ze kijken meerdere keren per dag naar de batterij. Maar Otto en Henk die not amused waren op de BBQ wel iets meer relevant.
hanev001 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:06:
[...]
Dit wordt weer zwaar overdreven. Mensen hebben nog veel meer apparaten in huis die geen foutmeldingen geven dus waarom zou HW anders moeten gaan werken alleen omdat er een aantal mensen zijn die constant op het ding zitten te letten dat nodig vinden. Juist deze mensen hebben het niet nodig en de rest heeft er niet echt behoefte aan.
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
https://www.homewizard.com/nl/renewed/
Doe er je voordeel mee. Vooral als je nog veel zonnige maanden moet wachten.
Ciao!
13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus
Thanks, nummertje 3 (en de laatste) besteld. Volgend jaar rond deze tijd weer eens inventariseren voor een permanentere oplossing.TFX77 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:03:
Nieuwe voorraad Renewed...
Ciao!
Bedankt hoor. Nu twijfel ik weerTFX77 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:03:
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Ja, dat denk je nuAtlAntA schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:09:
de laatste
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Haha ik denk dat mijn ambities met betrekking tot thuisopslag al snel de capaciteiten van deze accu's gaan overstijgen dus een 4e zal geen zoden aan de dijk zetten. Zat vanmorgen toevallig te lezen in het tibber topic dat mensen nissan leaf accu's met 50+kwh aan opslag en een hybride omvormer van goodwe relatief simpel hebben draaien. Aansturing via HA en alles. En dat voor rond de 8000 euro.
Voor dat geld kun je 'slechts' 5.7 PiB's kopen met een bruikbare capaciteit van 14.3kwh.
Dus daarom denk ik dat ik deze accu's volgend jaar rond deze tijd wel goed kan verkopen en hoop ik dat ik dan de centen en de moed bij elkaar heb geschraapt om zo iets in elkaar te (laten) knutselen.
Eerst even kijken og mijn N00b automation gaat lopen met laden op goedkoopste tarief en dan op standby tot 20:00. Leek te makkelijk te gaan qua opzet, maar als het lukt komt er zeker nog een extra PIB bij :-)TFX77 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:03:
Ciao!
Die Leaf-batterijen zou ik niet in huis laten staan omdat het geen LFP batterijen zijn, hooguit in een schuur of iets dergelijks.AtlAntA schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:19:
[...]
Haha ik denk dat mijn ambities met betrekking tot thuisopslag al snel de capaciteiten van deze accu's gaan overstijgen dus een 4e zal geen zoden aan de dijk zetten. Zat vanmorgen toevallig te lezen in het tibber topic dat mensen nissan leaf accu's met 50+kwh aan opslag en een hybride omvormer van goodwe relatief simpel hebben draaien. Aansturing via HA en alles. En dat voor rond de 8000 euro.
Voor dat geld kun je 'slechts' 5.7 PiB's kopen met een bruikbare capaciteit van 14.3kwh.
Dus daarom denk ik dat ik deze accu's volgend jaar rond deze tijd wel goed kan verkopen en hoop ik dat ik dan de centen en de moed bij elkaar heb geschraapt om zo iets in elkaar te (laten) knutselen.
Verder zijn dat leuke projecten natuurlijk, maar wel een andere doelgroep.
Ja ik zag dat daar ook. Het vergt toch een apart soort lef om dat in huis te plaatsen, vind ik.AtlAntA schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:19:
nissan leaf accu's
Ik houd het voorlopig even bij mijn twee PiB's. Tegen de tijd dat die aan vervanging toe zijn, is er vast veel meer op de markt waarbij ik qua veiligheid een wat beter gevoel heb dan Nissan Leaf-accu's
Na een reset van de hoofd Deco is hier alles mis gegaan. Dit is niet de eerste keer dus je leert van eerdere crashes. Nu is er in het systeem pure willekeur. De Deco's lijken het goed te doen maar het ene apparaat pakt wifi op de andere weer niet. De P1 knippert alleen nog maar rood. Dus contact gezocht met Ziggo. Men constateert nu toch een blijvende storing in het modem. Ik krijg tussen nu en 2 uurtjes een monteur van Ziggo. Zal meteen vragen of het type Deco die wij hebben deze optie nu wel of niet heeft. Ik ben bang van niet omdat de M4R een toch al wat ouder type is. Ik hou je op de hoogte.EDB schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:52:
[...]
Is hier recent ook al eens besproken. Mijn Deco biedt die mogelijkheid niet terwijl anderen de mogelijkheid wel hebben. Lijkt geen verschil te zijn tussen Apple / Android. Ik loop tegen hetzelfde probleem aan.
Ondertussen de monteur van Ziggo over de vloer gehad en het modem bleek te haperen bij de IPV6. Dat was ook de reden dat sommige apparaten en websites het wel deden (IPV4) en sommige niet (IPV6). Nieuw modem geïnstalleerd. Nu weer alles oké
De Deco M4R die ik heb kan helaas geen client aan een bepaalde DECO koppelen. Is ook een basis toestel die deze future niet heeft. Heb gekeken naar een andere Deco maar die prijzen zijn niet mis.
[ Voor 19% gewijzigd door ONM op 04-07-2025 15:26 ]
Bedankt voor het doorgeven gelijk 1 besteld. Heb er twee in bestelling staan 17 en 19 maart. Levering 6 weken uitgesteld zoals bekend.TFX77 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:03:
Ciao!
zefram66
WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid
Verwijderd
https://community.homey.a...erij/139216?u=johan_bruyn
Bij mij lijkt het laden op de goedkopen moment goed te gaan, echter het naar standby gaan op 100% niet. Vanavond maar ff verder zoeken.Verwijderd schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 12:49:
De eerste versie om uitgesteld te laden werkte natuurlijk niet helemaal zoals ik voor ogen had. (stom foutje en verkeerde parameter) Ondertussen de Homey flow aangepast, en deze werkt vandaag toch al aardig. Ongetwijfeld gaan wat tweaks volgen, maar mocht je inspiratie nodig hebben:
https://community.homey.a...erij/139216?u=johan_bruyn
Verwijderd
Je bedoeld geforceerd laden? Ik werk nu alleen met normale mode en stand-by. Geforceerd laden kijk ik tegen de herfst wel naar wat er moet gebeuren. Stukje vor stukje opbouwen. Eerst zien wat het één doet en dat goed werkend maken. En dan het volgende blokje. Anders wordt het veel te complex en zie je bij een probleem niet waar het probleem zit.blankie2404 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:05:
[...]
Bij mij lijkt het laden op de goedkopen moment goed te gaan, echter het naar standby gaan op 100% niet. Vanavond maar ff verder zoeken.
Wil eerst eens kijken hoe het met 2 gaat.
Kun je de huidige bestelling annuleren als je een renewed koopt?
Zeker hebben meerdere mensen gedaan en ook netjes hun 50 euro aanbetaling terug gekregen.josvl_52 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:48:
Ik had wel een renewed willen kopen, maar er al 1 in bestelling.
Wil eerst eens kijken hoe het met 2 gaat.
Kun je de huidige bestelling annuleren als je een renewed koopt?
Gelukkig kwam die vanzelf weer tot leven. Enig idee wat E400 is?
Helaas, na 2 dagen goed laden is ineens mijn Solaredge inverter defect. Ticket loopt via installateur bij Solaredge tbv productiefout: levert geen zonnestroom meerjohnvanderster schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:20:
Vanmiddag de derde batterij binnen gekregen, een renewed.
Gisteren besteld, wachten tot augustus/september duurde voor mij te lang.
Netjes ingepakt, ziet er goed uit, 57 cycli en 52% opgeladen.
Aangesloten, gekoppeld en staat te laden. Nice.
Hopelijk snel opgelost. Nu dan maar laden tijdens de goedkopere uren...
Zou het iets in deze strekking kunnen zijn?PureCode schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 14:12:
Iemand wel eens een E400 melding gehad? De batterij was helemaal dood. ook na uit en aan zetten. Je hoorde wel een geluid als je hem aanzetten maar geen lampjes en de app gaf aan dat E400 opgetreden was.
Gelukkig kwam die vanzelf weer tot leven. Enig idee wat E400 is?
https://www.p1meter.nl/e4...mewizard-plug-in-battery/
24.3kWp Oost West | SMA Tripower x 15-50 | SmartSolar 450/200 | 150kWh LFP | Victron Multiplus 6x 8kVA / 48kVA | Gasloos | 500m2 bj 1900 | Fujitsu Split WP Boiler & Multisplit Airconditioner
Je krijgt een track en trace van go parcel. Dit is een inschatting (AI). De mail van Transmission volgt ook. Daar staat meer de info. Die zou ik volgen.AtlAntA schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:00:
Die track and trace die je krijgt van goparcel, is die voor de sokken of de accu? Hoe zat dat ook alweer?
Ah juist. Dankjewel. Volgens goparcel komt de accu dan maandagmiddag maar als ik het me goed herinner bezorgt transmission dan niet.Devke schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:21:
[...]
Je krijgt een track en trace van go parcel. Dit is een inschatting (AI). De mail van Transmission volgt ook. Daar staat meer de info. Die zou ik volgen.
Nee klopt, ook vaker gezien in het topic.AtlAntA schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:22:
[...]
Ah juist. Dankjewel. Volgens goparcel komt de accu dan maandagmiddag maar als ik het me goed herinner bezorgt transmission dan niet.
Ondertussen de monteur van Ziggo over de vloer gehad en het modem bleek te haperen bij de IPV6. Dat was ook de reden dat sommige apparaten en websites het wel deden (IPV4) en sommige niet (IPV6). Nieuw modem geïnstalleerd. Nu weer alles oké
De Deco M4R die ik heb kan helaas geen client aan een bepaalde DECO koppelen. Is ook een basis toestel die deze future niet heeft. Heb gekeken naar een andere Deco maar die prijzen zijn niet mis.
Ik heb de vraag bij Homewizard neergelegd. Ik kreeg netjes een reactie terug dat ze gingen uitzoeken waar de melding vandaan kwam. Volgens homewizard zagen ze dat de omvormer even wat langer de tijd nodig had om op te starten maar dat de melding al snel weer weg was. De melding is in de app langer zichtbaar. Oplossing is even weg te klikken van de batterij en weer terug gaan. Klopt. De melding was daarna ook weg. Dit kan voorkomen maar geen reden tot zorg. Voor mij dus prima en door.
Mooi dat het weer werkt en opgelost is al zo snel door Ziggo. Dan nu nog even paar uurtjes zon meepakken. Zou moeten kunnen.ONM schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:30:
Na een reset van de hoofd Deco is hier alles mis gegaan. Dit is niet de eerste keer dus je leert van eerdere crashes. Nu is er in het systeem pure willekeur. De Deco's lijken het goed te doen maar het ene apparaat pakt wifi op de andere weer niet. De P1 knippert alleen nog maar rood. Dus contact gezocht met Ziggo. Men constateert nu toch een blijvende storing in het modem. Ik krijg tussen nu en 2 uurtjes een monteur van Ziggo. Zal meteen vragen of het type Deco die wij hebben deze optie nu wel of niet heeft. Ik ben bang van niet omdat de M4R een toch al wat ouder type is. Ik hou je op de hoogte.
Ondertussen de monteur van Ziggo over de vloer gehad en het modem bleek te haperen bij de IPV6. Dat was ook de reden dat sommige apparaten en websites het wel deden (IPV4) en sommige niet (IPV6). Nieuw modem geïnstalleerd. Nu weer alles okéAlleen 4 zonuren gemist
Ik ook echt elke dag. Staat nu 2 uur een ventilator op maar de melding blijft gewoon.ONM schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:49:
Deze melding krijg ik ondertussen iedere dag bij batterij 1
[Afbeelding]
Heeft ook niets met temperatuur te maken denk ik. Ik denk dat er ergens een klokje loopt die bijhoudt hoe lang hoeveel vermogen wordt gedraaid en na een bepaalde threshold gaat throttlen.PureCode schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:50:
[...]
Ik ook echt elke dag. Staat nu 2 uur een ventilator op maar de melding blijft gewoon.
Denk dat je gelijk hebt. een vriend van mij heeft ook een batterij maar die batterij heeft het minder druk. Mijn batterij moet gedurende dag vaak laden en ontladen.AtlAntA schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:52:
[...]
Heeft ook niets met temperatuur te maken denk ik. Ik denk dat er ergens een klokje loopt die bijhoudt hoe lang hoeveel vermogen wordt gedraaid en na een bepaalde threshold gaat throttlen.
En de temperatuurmeter (X-Sense) geeft 26,2 graden aan....... Dus daar kan het denkelijk niet aan liggenPureCode schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:50:
[...]
Ik ook echt elke dag. Staat nu 2 uur een ventilator op maar de melding blijft gewoon.
Lijkt me niet waarschijnlijk. Ik laad de batterijen vrijwel elke dag de laatste week met de handmatige optie, vaak van 10 naar 100%, dus 3 uur lang op 800W per batterij (want parallel de EV laden die anders de batterijen leeg trekt en ik rond 1700 uur 3 maal 0% in de batterijen heb zitten).AtlAntA schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:52:
[...]
@AtlAntA
Heeft ook niets met temperatuur te maken denk ik. Ik denk dat er ergens een klokje loopt die bijhoudt hoe lang hoeveel vermogen wordt gedraaid en na een bepaalde threshold gaat throttlen.
Ik heb niets gemerkt van verminderd vermogen als gevolg van een “klokje”.
Wel afgelopen dinsdag een keer enkele minuten verminderd vermogen, toen de uitgaande lucht flow een temperatuur van 48 graden had en de garage 30 graden was. Maar dat was ook wel te verwachten natuurlijk.
Vandaag is de garage weer 25 graden en de 3 batterijen laden sinds 1230 onafgebroken op 2400W. Uitgaande lucht van de batterij is 43 graden en geen last van verminderd vermogen.
Dus ik vrees toch dat de koeling van de batterij daadwerkelijk onvoldoende is als deze melding en actie van de besturing van de batterij komt.
Correct me if I am weong.
Ik heb 3 batterijen draaien maar alleen bij deze krijg ik dagelijks de melding.......AtlAntA schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:52:
[...]
De batterij heeft het wel degelijk te warm. Ik had dit ook met 1 van de 2 batterijen. Mijn oplossing: een grote vloer ventilator, die ik op ongeveer 1 meter afstand van de PIB’s heb staan met de fan van de PIB’s af, zodat de warme lucht wordt afgezogen en de verdere ruimte op zolder word ingeblazen. Dat werkt bij mij. Sindsdien geen melding meer gehad. Ook op de warmste dag van deze week. Ik heb in Homey een flow gemaakt dat bij een batterij temperatuur van 32 graden (boven kant van de batterij) de ventilator aan slaat. Op de bovenste batterij licht een aquara temperatuur meter.ONM schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:49:
Deze melding krijg ik ondertussen iedere dag bij batterij 1
[Afbeelding]
Zie ook mijn post van zondag 29-06-2025 13:33 uur.
2 HomeWizard PIB’s | Homey Pro 2019
Beetje off topic:ONM schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:01:
[...]
Ik probeer jouw volgorde toe te passen maar het lijkt erop de de M4R van Deco beperkt is in haar mogelijkheden. Ik kan wel de Mesh uitzetten ( dat doe ik trouwens al als de clients bij de juiste Deco staan) maar meer handelingen lijken niet mogelijk.
Ik heb ook de Deco's via Ziggo, ik heb ze al ruim 3 jaar in gebruik naar volle tevredenheid maar ik weet dat ik bij het installeren problemen had. Ik heb daar een product review voor geschreven.
Waar het op neerkomt; je moet de "hoofd" deco niet rechtstreeks op het Ziggo modem aansluiten, er moet een switch tussen.
Misschien dat dit de onverklaarbare wifi issues bij sommige verklaart?
Verder zijn de instelmogelijkheden inderdaad beperkt wanneer je de Deco's als access points instelt.
Product review:
TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack) review door chippie777
Bij ziggo moet je de externe wifi router een eigen ip adres range geven. Dat voorkomt een hoop ellende.chippie777 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 17:31:
[...]
Beetje off topic:
Ik heb ook de Deco's via Ziggo, ik heb ze al ruim 3 jaar in gebruik naar volle tevredenheid maar ik weet dat ik bij het installeren problemen had. Ik heb daar een product review voor geschreven.
Waar het op neerkomt; je moet de "hoofd" deco niet rechtstreeks op het Ziggo modem aansluiten, er moet een switch tussen.
Verder zijn de instelmogelijkheden inderdaad beperkt wanneer je de Deco's als access points instelt.
Product review:
TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack) review door chippie777
En de wifi van ziggo uitschakelen.
Voorheen gewoon inloggen via naam en ww via de HW app in de Growatt ging perfect .
Maar telkens dezelfde fout meldingen , beiden zitten op hetzelfde netwerk en hebben een goede signaal verbinding .
wie heeft er een tippie ?
Staan ze op dezelfde plaats, of op verschillende locaties?ONM schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 17:01:
[...]
Ik heb 3 batterijen draaien maar alleen bij deze krijg ik dagelijks de melding.......
Volgens mij heb je een token nodig gegenereerd in je Growatt account. Ik heb dit zelf onlangs gedaan met mijn desktop (dus niet de Shine-phone app).regenpijp schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 17:52:
Even een vraag over de homewizard app en de growatt PV , ik krijg de growatt niet gekoppeld in de HW app , blijf steeds de melding krijgen dat het verkeerde inloggegevens ,zijn Helaas moet je nu inloggen met een API welke gegeneerd is door de Growatt in de shinephone app .
Voorheen gewoon inloggen via naam en ww via de HW app in de Growatt ging perfect .
Maar telkens dezelfde fout meldingen , beiden zitten op hetzelfde netwerk en hebben een goede signaal verbinding .
wie heeft er een tippie ?
Log in op: https://server.growatt.com/login (met je loginnaam en wachtwoord).
Ga naar tabblad Setting. Token vind je onderaan, dacht dat je eerst nog een actie uit moet voeren (saven?) maar dat weet ik niet zeker meer. (ben ook al een ouwe knar).
Na het koppelen vd Growatt komt de data nu keurig in de HW app. Hoef dit niet steeds opnieuw te doen.
:strip_exif()/f/image/E74aWUvJ78i8rgZhrK6qFbbe.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door wdr op 04-07-2025 18:27 ]
Ik had hem al gelezen 😀Olie_B_Bommel schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 17:12:
[...]
De batterij heeft het wel degelijk te warm. Ik had dit ook met 1 van de 2 batterijen. Mijn oplossing: een grote vloer ventilator, die ik op ongeveer 1 meter afstand van de PIB’s heb staan met de fan van de PIB’s af, zodat de warme lucht wordt afgezogen en de verdere ruimte op zolder word ingeblazen. Dat werkt bij mij. Sindsdien geen melding meer gehad. Ook op de warmste dag van deze week. Ik heb in Homey een flow gemaakt dat bij een batterij temperatuur van 32 graden (boven kant van de batterij) de ventilator aan slaat. Op de bovenste batterij licht een aquara temperatuur meter.
Zie ook mijn post van zondag 29-06-2025 13:33 uur.
Nu heb ik geen Homey Pro of HA. Zou ik wel graag willen aanschaffen maar lijkt me te moeilijk voor een relatieve leek 😏
Anders maar een twaalf volt ventilator kopen . Weinig stroom verbruik en hopelijk wel effectief
Ondertussen nieuw modem geïnstalleerd door Ziggo en alles opnieuw ingesteld. Draait weer als een zonnetje 😀chippie777 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 17:31:
[...]
Beetje off topic:
Product review:
Staan alle drie op dezelfde plaats. Wel daarbij de opmerking dat batterij 1 achter 2 en 3 staat. 2 en 3 zijn opgestapeld . Batterij 1 zou in theorie in “vuile lucht” kunnen staanaip schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 17:57:
[...]
Staan ze op dezelfde plaats, of op verschillende locaties?
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.