Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 22:35

EDB

regenpijp schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 17:52:
Even een vraag over de homewizard app en de growatt PV , ik krijg de growatt niet gekoppeld in de HW app , blijf steeds de melding krijgen dat het verkeerde inloggegevens ,zijn Helaas moet je nu inloggen met een API welke gegeneerd is door de Growatt in de shinephone app .
Voorheen gewoon inloggen via naam en ww via de HW app in de Growatt ging perfect .

Maar telkens dezelfde fout meldingen , beiden zitten op hetzelfde netwerk en hebben een goede signaal verbinding .

wie heeft er een tippie ?
Om de Growatt (en ook de Goodwe in mijn geval) te koppelen in de HW app kon ik voor beiden gewoon de standaard inlog gegevens gebruiken. Nu is het wel zo dat Growatt heel vaak offline is, dat ligt volgens mij niet aan HW maar aan Growatt.

ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ONM schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 18:47:
[...]

Ik had hem al gelezen 😀
Nu heb ik geen Homey Pro of HA. Zou ik wel graag willen aanschaffen maar lijkt me te moeilijk voor een relatieve leek 😏
Anders maar een twaalf volt ventilator kopen . Weinig stroom verbruik en hopelijk wel effectief
Zo is deze leek ook begonnen. Lekker rustig aan beginnen als het je wat lijkt. Iets met de weg naar Rome.....

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 5.76 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 19:15
[...]

Ik had hem al gelezen 😀
Nu heb ik geen Homey Pro of HA. Zou ik wel graag willen aanschaffen maar lijkt me te moeilijk voor een relatieve leek 😏
Anders maar een twaalf volt ventilator kopen . Weinig stroom verbruik en hopelijk wel effectief
Homey is helemaal niet ingewikkeld. Een leek kan daar goed mee overweg. Natuurlijk kan je het moeilijker maken, maar je hoeft helemaal niets te weten van programeren. Een flow kan iedereen maken. Van Home assistant heb ik ook geen kaas gegeten, maar met Homey kan ik prima overweg. Heb vrijwel alles in huis daarmee geautomatiseerd, tot aan het sluiten van gordijnen en lamellen aan toe. Helemaal niet moeilijk en ik ben een oude knar van 77 jaar! _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongTimeAgo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-07 15:26
chippie777 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 17:31:
[...]

Waar het op neerkomt; je moet de "hoofd" deco niet rechtstreeks op het Ziggo modem aansluiten, er moet een switch tussen.
Ik heb de Deco X50 en dan 3 x in mesh systeem en de hoofd Deco staat bij mij wel rechtstreeks op de Ziggo modem, met 1 kanttekening: De Ziggo modem staat in DMZ modus en wifi uit.
Want het klopt, ik had ook gruwelijk veel problemen met alle smart wifi apparaten door de eerdere opstelling zonder die DMZ. ;)

Met de bovenstaande oplossing heb ik trouwens nooit problemen ondervonden met de P1 meter en de Thuisaccu.
Als FYI voor anderen.

Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 17:38
Even een totale lekenvraag:
Ik woon in Barneveld, waar sinds dit jaar mijn 16 zonnepanelen er tussen de middag regelmatig een paar uur mee stoppen omdat volgens de installateur het elektriciteitsnet in deze streek het niet meer aan kan. Met echt mooi weer is het geregeld raak.
Nu wil ik (voorlopig) één Homewizard thuisbatterij aanschaffen, om te zorgen dat de opgewekte stroom niet naar het net maar naar mijn thuisbatterij gaat, - nu komt de mogelijke denkfout - zodat de zonnepanelen op dat moment wél blijven werken en ik wat stroom kan opslaan voor later op de dag.
Maar ik weet dat het geleverde vermogen van één homewizard niet veel is ( ik heb ook nog een warmtepomp, laadpaal met load balancing en 2-fase inductieplaat en ik heb ook begrepen dat de Homewizard uitsluitend de zonnepanelen aanspreekt en niet vanzelf overschakelt naar een alternatief zoals goedkope of gratis stroom via mijn dynamische energiecontract. De P1 meter, de display en de app van Homewizard heb ik al een tijd naar volle tevredenheid draaien.
Dus heeft het überhaupt zin om zo'n ding nu al te kopen of kan ik nog beter wachten tot ook de salderingsregeling is afgelopen?

[ Voor 5% gewijzigd door Reinhard op 04-07-2025 19:22 ]

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apenkooi
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23:09
[...]

Dan is Homey naar mijn mening de betere keuze. Zowel Homey als Home Assistant kunnen een hobby op zich zijn. Maar Homey is makkelijker te begrijpen zonder programmeer ervaring. Als je logisch kan denken en een kleurplaat kan maken kom je heel ver met Homey. Daarnaast vind je op het Homey forum diverse voorbeelden, en geeft er altijd wel iemand antwoord als je een vraag hebt.

Wat @Devke al zegt rustig opbouwen. Als je nooit begint wordt je nooit ervaren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:41

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

regenpijp schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 17:52:
Even een vraag over de homewizard app en de growatt PV , ik krijg de growatt niet gekoppeld in de HW app , blijf steeds de melding krijgen dat het verkeerde inloggegevens ,zijn Helaas moet je nu inloggen met een API welke gegeneerd is door de Growatt in de shinephone app .
Voorheen gewoon inloggen via naam en ww via de HW app in de Growatt ging perfect .

Maar telkens dezelfde fout meldingen , beiden zitten op hetzelfde netwerk en hebben een goede signaal verbinding .

wie heeft er een tippie ?
Heb 3 growatt omvormers, geen token maar alleen de account gegevens waar je de shine app of website opent gebruikt in de HW app, hoef nooit meer in te loggen, gegevens lopen soms een uur achter

Morgen moet ik een andere growatt aanmelden en in HW zetten
Zal kijken of het nog hetzelfde werkt.

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apenkooi
Reinhard schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 19:20:
Ik woon in Barneveld, waar sinds dit jaar mijn 16 zonnepanelen er tussen de middag regelmatig een paar uur mee stoppen omdat volgens de installateur het elektriciteitsnet in deze streek het niet meer aan kan. Met echt mooi weer is het geregeld raak.
Nu wil ik (voorlopig) één Homewizard thuisbatterij aanschaffen, om te zorgen dat de opgewekte stroom niet naar het net maar naar mijn thuisbatterij gaat, - nu komt de mogelijke denkfout - zodat de zonnepanelen op dat moment wél blijven werken en ik wat stroom kan opslaan voor later op de dag.
Maar ik weet dat het geleverde vermogen van één homewizard niet veel is ( ik heb ook nog een warmtepomp, laadpaal met load balancing en 2-fase inductieplaat en ik heb ook begrepen dat de Homewizard uitsluitend de zonnepanelen aanspreekt en niet vanzelf overschakelt naar een alternatief zoals goedkope of gratis stroom via mijn dynamische energiecontract. De P1 meter, de display en de app van Homewizard heb ik al een tijd naar volle tevredenheid draaien.
Dus heeft het überhaupt zin om zo'n ding nu al te kopen of kan ik nog beter wachten tot ook de salderingsregeling is afgelopen?
Als de PV afgeschakeld wordt vanwege te hoge netspanning (>253V) Dan doet de batterij ook niks. Dus zo uit de doos heb je er dan niet veel aan. Via een platform als Homey of Home Assistant kan je geforceerd laden. Maar ik jou geval is het denk ik zinvoller om een hybride omvormer te nemen en daar direct een batterij aan te hangen. Dan wordt toch de batterij geladen ook al is de netspanning te hoog. Je installateur kan he hierbij adviseren. Of iedereen in Berneveld aansporen ook een batterij te nemen, de energie gaat dan de batterij in, en dus wordt de netspanning niet te hoog. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23:11
[...]

Ik had hem al gelezen 😀
@ONM
Kijk eens naar een radiator ventilator. De sensoren zijn afgesteld op ca. 30 graden. Hang je de sensor voor de uitgang, en de ventilator op enkele blokjes bovenop de batterij of de stapel met batterijen.
Verschillende merken in de markt, super stil, en zuinig. En je hoeft verder zelf niets in te regelen, ze slaan alleen aan als de batterijen warmer worden dan ca. 30 graden. Door met de positie van de sensor te spelen kun je het triggerpunt dus ook nog varieren.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EVfan
Even een gerelateerde vraag: wat is de dikte van de bedrading van je omvormer naar de meterkast? Liefst 6mm2.
16 panelen, 300Wp per stuk (gokje) is 4800 Wp.
Bij volle zon op het zuiden kan dat rond het middaguur een vermogen van 4000-4500 W opleveren. Als dat door een te dunne bedrading naar de meterkast moet zal de uitgangsspanning van de omvormer te ver kunnen oplopen, dus met afschakelen als gevolg.
Heb je een P1 meter en een HW abonnement? Kijk dan eens in de grafiek “overspanning” dat geeft wellicht een beeld van wat er gebeurt.
Als je bedrading dik genoeg is ligt het probleem buiten je woning. Dan helpen batterijen weinig tot niets vrees ik, de 253V zal dan ook met batterijen wel worden gehaald. Dat verwacht ik
Maar ik laat het finale oordeel graag aan de échte experts over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
EVfan schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 19:31:
[...]

@ONM
Kijk eens naar een radiator ventilator. De sensoren zijn afgesteld op ca. 30 graden. Hang je de sensor voor de uitgang, en de ventilator op enkele blokjes bovenop de batterij of de stapel met batterijen.
Verschillende merken in de markt, super stil, en zuinig. En je hoeft verder zelf niets in te regelen, ze slaan alleen aan als de batterijen warmer worden dan ca. 30 graden. Door met de positie van de sensor te spelen kun je het triggerpunt dus ook nog varieren.
Heb ik ook aan gedacht, maar toch voor een krachtige vloeer ventilator gekozen, omdat ik niet zeker weet of de door jou geopperde oplossig wel gaat werken. Deze ventilators verplaatsen n.l. veel minder lucht. Dat weet ik, omdat ik deze ook onder mijn c.v. radiators heb hangen. Ik heb daar 9 stuks van. Bovendien hoe aktiveer je die? Normaal worden die geactiveerd als de radiator een bepaalde temperatuur berijkt en die zijn met een magneet aan de radiator vast gemaakt. Hoe zou je die aan de batterij moeten vast maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
Olie_B_Bommel schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 19:46:
[...]

Heb ik ook aan gedacht, maar toch voor een krachtige vloeer ventilator gekozen, omdat ik niet zeker weet of de door jou geopperde oplossig wel gaat werken. Deze ventilators verplaatsen n.l. veel minder lucht. Dat weet ik, omdat ik deze ook onder mijn c.v. radiators heb hangen. Ik heb daar 9 stuks van. Bovendien hoe aktiveer je die? Normaal worden die geactiveerd als de radiator een bepaalde temperatuur berijkt en die zijn met een magneet aan de radiator vast gemaakt. Hoe zou je die aan de batterij moeten vast maken?
Sensor voor de batterij uitgang. Als de batterij laadt of ontlaadt wordt de lucht warm en gaan de fans draaien.
Ik ben altijd weer onder de indruk van de lucht verplaatsing van die hoge kwaliteit radiator ventilatoren.
Ophanging is even knutselen, maar niet moeilijk. Kan al op een paar blokjes met dubbelplakkend tape bovenop de batterij.
Hier nog niet geprobeerd, ik heb zeer weinig last van te warme batterijen. Maar als dat wel zo wordt de komende tijd dan test ik het eerst met een van mijn Heatfans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
EVfan schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 19:51:
[...]

Sensor voor de batterij uitgang. Als de batterij laadt of ontlaadt wordt de lucht warm en gaan de fans draaien.
Ik ben altijd weer onder de indruk van de lucht verplaatsing van die hoge kwaliteit radiator ventilatoren.
Ophanging is even knutselen, maar niet moeilijk. Kan al op een paar blokjes met dubbelplakkend tape bovenop de batterij.
Hier nog niet geprobeerd, ik heb zeer weinig last van te warme batterijen. Maar als dat wel zo wordt de komende tijd dan test ik het eerst met een van mijn Heatfans.
Ik houd het bij mijn oplossing. Werkt perfect geen enkele melding meer van een te warme PIB (tot nu toe in ieder geval) oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-07 18:05

aip

EVfan schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 19:41:
[...]

Even een gerelateerde vraag: wat is de dikte van de bedrading van je omvormer naar de meterkast? Liefst 6mm2.
16 panelen, 300Wp per stuk (gokje) is 4800 Wp.
Bij volle zon op het zuiden kan dat rond het middaguur een vermogen van 4000-4500 W opleveren. Als dat door een te dunne bedrading naar de meterkast moet zal de uitgangsspanning van de omvormer te ver kunnen oplopen, dus met afschakelen als gevolg.
Heb je een P1 meter en een HW abonnement? Kijk dan eens in de grafiek “overspanning” dat geeft wellicht een beeld van wat er gebeurt.
Als je bedrading dik genoeg is ligt het probleem buiten je woning. Dan helpen batterijen weinig tot niets vrees ik, de 253V zal dan ook met batterijen wel worden gehaald. Dat verwacht ik
Maar ik laat het finale oordeel graag aan de échte experts over.
Juiste bedrading etc. is natuurlijk het begin. Als het aan de 'end user kant' niet goed zit, houdt het op. Maar inderdaad, als de spanning bij de electriciteitsmeter al te hoog is, is het echt het probleem van de netwerkmaatschappij. Dan moet je daar aan de bel trekken. En die kunnen dan hoog en laag springen, maar die zullen dan (bijvoorbeeld) op het trafo huisje in de wijk de basis spanning moeten verlagen. Hebben ze bij mijn schoonmoeder een aantal jaar terug (2023?) ook moeten doen. En dat hielp prima. Maar het begint met weten en meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
EVfan schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 19:51:
[...]

Er zijn meer wegen naar Rome. Dus ook meer oplossing. Ik houd het bij mijn oplossing, maar natuurlijk kunnen er meerdere zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier in onze wijk is de net spanning met 3 volt omlaag gebracht. Ik zag het in de spanning monitoring. De netspanning is nu tussen 227 en 233 volt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ONM
  • Laatst online: 21:52

ONM

EVfan schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 19:31:
[...]

@ONM
Wat een goed idee 👍 Niet aan gedacht terwijl ik er hier 4 stuks heb liggen sinds we vorig jaar vloerverwarming hebben genomen . En deze gaan inderdaad automatisch aan op 30 graden . Super !! Dank !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regenpijp
  • Laatst online: 17-07 20:28
EDB schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 19:02:
[...]

Om de Growatt (en ook de Goodwe in mijn geval) te koppelen in de HW app kon ik voor beiden gewoon de standaard inlog gegevens gebruiken. Nu is het wel zo dat Growatt heel vaak offline is, dat ligt volgens mij niet aan HW maar aan Growatt.
Api is Api token :) , maar ik heb deze gegenereerd in de app als op het www , beide geven dezelfde fout , ook bij het API veld van de HW app vul ik mijn normale inloggevens in van de Shine app geeft dezelfde fout , tel opnieuw opstarten alle historie van de browser wissen geeft geen resultaat .

Ben nu al 4 dagen aan het klooien :-( ,

Jammer want het heeft gewerkt tot 5 dagen terug
, als het niet meer werkt heb ik ook niks meer verder aan energy+ abbo :| ..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOSg45J7VaGU3VywufjXXBpbGoY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UXCgg9MKReh5BgGCegxyFmhj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door regenpijp op 04-07-2025 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

regenpijp schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 21:19:
[...]

Api is Api token :) , maar ik heb deze gegenereerd in de app als op het www , beide geven dezelfde fout , ook bij het API veld van de HW app vul ik mijn normale inloggevens in van de Shine app geeft dezelfde fout , tel opnieuw opstarten alle historie van de browser wissen geeft geen resultaat .

[Afbeelding]
Anders even een ticket openen bij HW?

Het lukt wel om met de gegevens in te loggen in de shine app of op de website van growatt?
Hoofdletters in plaats van klein, is er iets veranderd waardoor het niet meer werkt?
Hier vanaf het begin 1 keer inloggen/ aanmelden en nooit meer iets hoeven veranderen.
Slechts 1 keer een kleine dag problemen door de server van growatt, updates gaan we eens traag, maar niet langer dan 1 uur.

Update, ik zie dat het met een api sleutel werkt vanaf 2025, in plaats van de gewone inloggegevens.
dit ga ik morgen, of zondag even proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Wilmaas op 04-07-2025 21:42 ]

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
regenpijp schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 21:19:
[...]

[Afbeelding]
Ik zou aanraden om bij Shine app een wachtwoord verandering door te voeren en deze zorgvuldig te bewaren
En probeer met het nieuwe wachtwoord eerst in het Shine app in te loggen. En als dit lukt het zelfde wachtwoord bij Homewizard te gebruiken. Je moet wel letten op de voorwaarden waaraan het wachwoord moet voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij worden batterijen om beurten ontladen. Het eerste omschakel punt bij 25% van een van de batterijen. Dit blijft herhalen tot beiden tot 25% ontladen hierna zie ik dat ze beide de helft leveren.
De HW app werkt nu ook weer voor beiden. Ik had per abuis van de eerste batterij in de router het internet verkeer geblokkeerd.
Tot op heden werken de batterijen perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apenkooi schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 19:30:
[...]

Als de PV afgeschakeld wordt vanwege te hoge netspanning (>253V) Dan doet de batterij ook niks. Dus zo uit de doos heb je er dan niet veel aan. Via een platform als Homey of Home Assistant kan je geforceerd laden. Maar ik jou geval is het denk ik zinvoller om een hybride omvormer te nemen en daar direct een batterij aan te hangen. Dan wordt toch de batterij geladen ook al is de netspanning te hoog. Je installateur kan he hierbij adviseren. Of iedereen in Berneveld aansporen ook een batterij te nemen, de energie gaat dan de batterij in, en dus wordt de netspanning niet te hoog. :D
Dat is niet helemaal waar, als je een afnemer inschakelt kan het voltage dalen, waardoor een PV omvormer mogelijk niet hoeft af te schakelen.

Hier bewust een extra zware accuomvormer op de fase van de zonnepanelen geplaatst waardoor de PV omvormer niet meer uitvalt en netjes onder de 253 Volt blijft.

Echter red je dat inderdaad doorgaans niet met maar 800 Watt en heb je daarvoor zwaarder geschut nodig.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je niets doet gaat er opwek verloren. Als die extra opwek je een boete bespaart maak je nu al winst ;) Maar een enkele HW PiB gaat hier geen verandering in brengen. Een zwaardere accu of een laadpaal die een EV met overschot gaat laden + evt wat extra vermogen kan wel het verschil maken.

Dus levert teruglevering je nog iets op en komt dit vaak voor: Plaats iets met flink vermogen op de fase waarop je PV omvormer teruglevert en zet dat nuttig in voor iets anders.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regenpijp
Wat ik dus al zei ; eerst was het met gebruikersnaam en ww en nu met een API token

Maar ik kijk morgen nog even anders ga ik een ticket maken bij HW

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rVesvfAIDAp0kANbPVop6aykLMM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tb5PZ3FVkW3MLLkK6bbCXlJz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door regenpijp op 04-07-2025 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apenkooi
Taro schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 22:01:
[...]

Dat is niet helemaal waar, als je een afnemer inschakelt kan het voltage dalen, waardoor een PV omvormer mogelijk niet hoeft af te schakelen.

Hier bewust een extra zware accuomvormer op de fase van de zonnepanelen geplaatst waardoor de PV omvormer niet meer uitvalt en netjes onder de 253 Volt blijft.

Echter red je dat inderdaad doorgaans niet met maar 800 Watt en heb je daarvoor zwaarder geschut nodig.
Hangt er ook maar weer vanaf wat de rest van de buurt levert. Hier is de “druk” zo hoog dat ik geen enkel verschil zie als ik bijvoorbeeld de auto ga laden of de wasdroger aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apenkooi schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 22:08:
[...]

Hangt er ook maar weer vanaf wat de rest van de buurt levert. Hier is de “druk” zo hoog dat ik geen enkel verschil zie als ik bijvoorbeeld de auto ga laden of de wasdroger aanzet.
Ik trek hier regelmatig 17.5 kW van het net en dan daalt het voltage echt wel.

Maar het is hier standaard hoog, bijv. op dit moment nog 238-239 Volt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wbwoUpXo-GgsPWoNzoq3CEdbQJ0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FH3umj4qAlpVXlUgw9D72wVO.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regenpijp
Wilmaas schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 21:35:
[...]

Anders even een ticket openen bij HW?

Het lukt wel om met de gegevens in te loggen in de shine app of op de website van growatt?
Hoofdletters in plaats van klein, is er iets veranderd waardoor het niet meer werkt?
Hier vanaf het begin 1 keer inloggen/ aanmelden en nooit meer iets hoeven veranderen.
Slechts 1 keer een kleine dag problemen door de server van growatt, updates gaan we eens traag, maar niet langer dan 1 uur.

Update, ik zie dat het met een api sleutel werkt vanaf 2025, in plaats van de gewone inloggegevens.
dit ga ik morgen, of zondag even proberen.
Gedaan : hw app verwijdert , tel opnieuw opgestart , hw app grinstalleerd , shine app uitgelogd , ingelogd met nieuw ww in de shine app , dat werkt .
HW opgestart met nieuw ww , dat werkt , bij toevoegen Growatt loopt het spaak

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MPGY7dkwsSqswf6duJdmEy4G1sw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FYApgTSb1KH6QADEmXPKaVHo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
regenpijp schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 22:25:
[...]

Gedaan : hw app verwijdert , tel opnieuw opgestart , hw app grinstalleerd , shine app uitgelogd , ingelogd met nieuw ww in de shine app , dat werkt .

[Afbeelding]
GraphQL combineert API data, dus mogelijk is je login wel correct, maar wordt de data verkeerd aangeboden en kan de HW App er dus niets mee. Zou ze gewoon even een berichtje, incl. screenshot etc. sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc25579
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:17
chippie777 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 17:31:
[...]

Beetje off topic:
Ik heb ook de Deco's via Ziggo, ik heb ze al ruim 3 jaar in gebruik naar volle tevredenheid maar ik weet dat ik bij het installeren problemen had. Ik heb daar een product review voor geschreven.
Waar het op neerkomt; je moet de "hoofd" deco niet rechtstreeks op het Ziggo modem aansluiten, er moet een switch tussen.
Misschien dat dit de onverklaarbare wifi issues bij sommige verklaart?
Verder zijn de instelmogelijkheden inderdaad beperkt wanneer je de Deco's als access points instelt.

Product review:
TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack) review door chippie777
Ook ik heb die M4R deco's, 1 als hoofd en aangesloten aan het ziggo modem.
Ik ben 'Henk' en geen vast ip adres en mesh gewoon aan.
PIB draait sinds half maart probleemloos en ja de HW produkten gaan niet voor de dichtsbijzijnde deco.
GL007 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 17:38:
[...]

Bij ziggo moet je de externe wifi router een eigen ip adres range geven. Dat voorkomt een hoop ellende.
En de wifi van ziggo uitschakelen.
Wifi van ziggo staat altijd aan. Geen ip adres range. Was, op advies van ziggo app, uit maar dan moest ik omslachtig doen om in het modem te komen voor instellingen te veranderen indien gewenst. Dus weer aangezet zodat ik de lan verbinding kan pauzeren (mijn zoon wil tot midden in de nacht graag gamen en heeft op zijn game pc een lan verbinding die ik dan kan pauzeren). Deze zit rechtstreeks verbonden met het ziggo modem en haalt hierdoor altijd de geadverteerde snelheid.

Wat ik hiermee wil zeggen dat het niet bij voorbaat aan ziggo/access points hoeft te liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVfan
ONM schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 21:02:
[...]

Wat een goed idee 👍 Niet aan gedacht terwijl ik er hier 4 stuks heb liggen sinds we vorig jaar vloerverwarming hebben genomen . En deze gaan inderdaad automatisch aan op 30 graden . Super !! Dank !!
Het beste is naar de batterijen te blazen, is meer gericht dan er vanaf blazen en dan met veel omgevingslucht het effect te verdunnen.
Hele discussie nu ook op Zendure forum fyi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:35
[...]

[Afbeelding]
Ik krijg ook random graphql errors als ik op het wifi van mijn werk zit icm een adblocker. Zet ik daar de adblocker uit dan werkt het wel. Thuis geen issues.

Wat ik probeer te zeggen is dat je eens kan proberen de growat toe te voegen via je mobiele verbinding. En als je een system level adblocker (adguard bijvoorbeeld) hebt die even uit te schakelen.

In mijn geval vermoed ik dat het een bepaalde vorm van https filtering is op mijn werk die roet in het eten gooit.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EvrNdnzO5THPkHN3hHEpUdVhDnI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y4z9IeJxdCMSsgqnFBaUki4i.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FG8Br46ODNLYyAqJGz2tjRjqviw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jxEZLonPPKvmv7fd0ae0cnXz.png?f=fotoalbum_large

Batterijen werken als een zonnetje

[ Voor 39% gewijzigd door GL007 op 05-07-2025 08:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:22
[...]

[Afbeelding]
De API key zou in theorie voor een stabielere verbinding moeten zorgen. Helaas heeft Growatt een merkwaardige controle ingebouwd: het token werkt niet als je Growatt-gebruikersnaam mogelijk op een bedrijfsnaam lijkt. Waarom dit zo is, is ons onbekend. We hebben dit probleem inmiddels aangekaart bij Growatt en hen gevraagd dit aan te passen. Tot die tijd zullen we gebruikers niet actief vragen om over te stappen op deze methode. Ik denk dan ook dat dit mogelijk bij jou ook aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-07 16:44
Dit is heel apart.. vannacht hebben mijn batterijen niks terug geleverd terwijl ze beide nog zeker 70% hadden.

Ik merkte gisteravond al dat 1 batterij niks deed (geen foutmelding , gewoon inactief) terwijl er wel vraag was dus tussen 22 en 23 importeer ik wat. Maar toen zette ik de airco in de slaapkamer aan dus ging de vraag nog meer omhoog en toen ging die batterij ook terug leveren en van 23 tot 24 uur zit ik NOM.

Maar nu komt het, klokslag 00:00 uur stoppen beide batterijen er mee ondanks nog zeker zo'n 65% of meer in beide. En de hele nacht heb ik dus mijn normale verbruik uit het net gehad die ik heb zonet batterijen.

Een dit dus precies klokslag 12 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joco schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 09:10:
Dit is heel apart.. vannacht hebben mijn batterijen niks terug geleverd terwijl ze beide nog zeker 70% hadden.

Ik merkte gisteravond al dat 1 batterij niks deed (geen foutmelding , gewoon inactief) terwijl er wel vraag was dus tussen 22 en 23 importeer ik wat. Maar toen zette ik de airco in de slaapkamer aan dus ging de vraag nog meer omhoog en toen ging die batterij ook terug leveren en van 23 tot 24 uur zit ik NOM.

Maar nu komt het, klokslag 00:00 uur stoppen beide batterijen er mee ondanks nog zeker zo'n 65% of meer in beide. En de hele nacht heb ik dus mijn normale verbruik uit het net gehad die ik heb zonet batterijen.

Een dit dus precies klokslag 12 uur.
Is er wel een koppeling tussen P1 en de batterijen. Controleer dit een in de app bij batterijen . En wat voor meldingen zie je bij de batterijen en P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
GL007 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 09:15:
[...]

Is er wel een koppeling tussen P1 en de batterijen. Controleer dit een in de app bij batterijen .
Ja alles staat prima.

Ok 1 batterij zat vanmorgen weer in de e447 fout code (dat is 2x per dag ongeveer zo) maar de andere batterij die dus gisteravond ook al even niks deed terwijl hij dat wel zou hebben gemoeten, die zat vanmorgen al weer rustig op te laden.... (Met net zo veel als kon van mijn panelen)
Dus laden lukt nom wel maar ontladen daar net voor niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joco schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 09:20:
[...]

Ja alles staat prima.

Ok 1 batterij zat vanmorgen weer in de e447 fout code (dat is 2x per dag ongeveer zo) maar de andere batterij die dus gisteravond ook al even niks deed terwijl hij dat wel zou hebben gemoeten, die zat vanmorgen al weer rustig op te laden.... (Met net zo veel als kon van mijn panelen)
Contact op menen met HW en laat ze maar op afstand in de batterij kijken. Ik ben wel benieuwd wat e447 code betekend.
Zie https://www.p1meter.nl/e4...mewizard-plug-in-battery/
Volgens deze site is er een probleem met de spanning van 1 van de 8 cellen die de batterij bevat

[ Voor 11% gewijzigd door GL007 op 05-07-2025 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
GL007 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 07:48:
[...]

Waarom moet je een tweaker zijn om dit te vragen. Foutmeldingen is een fundamenteel iets. En dit verzoek moet HW gewoon accepteren. Er moet een duidelijk notificatie gegenereerd worden als er iets fout gaat.
Dit is in de besturingstechniek fundamenteel.
Nu heb ik om dit probleem te vermijden temperatuur sensoren in de ventilatie uitgang geplaatst. Waarom? Dat is heel simpel de batterijen staan op de grond en in sommige jaargetijden heb spluizen van bomen die je huis binnen komen als de deur open staat. Dankzij de temperatuur sensor en bij behoren alarm kon ik op tijd alles weer pluis vrij maken. Waardoor de temperatuur weer een normaal patroon liet zien.
HW denk hier, in mijn ogen terecht, anders over.

“Het heeft in onze ogen geen meerwaarde om een datasheet te delen met errors die je als klant niet kan oplossen.”

bron: https://www.p1meter.nl/e4...mewizard-plug-in-battery/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joco schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 09:20:
[...]

Ja alles staat prima.

E447 foutmelding. Even gezocht in topic. Ik kom eigenlijk als oplossing een omruiling tegen. 2x per dag lijkt mij niet een gewenste situatie. Advies is dit toch even bij HW aan te geven.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 5.76 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Devke schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 09:56:
[...]

E447 foutmelding. Even gezocht in topic. Ik kom eigenlijk als oplossing een omruiling tegen. 2x per dag lijkt mij niet een gewenste situatie. Advies is dit toch even bij HW aan te geven.
Dit heb ik bij de eerste melding al gedaan, ongeveer 5 dagen geleden. Maar ze komen hem past omwisselen op de 15de..

Maar het domme s dat net de andere batterij wat kuren vertoont zonder enige foutmelding.

Nu ook weer na de reboot van degene met de foutmelding is die weer aan het opladen gegaan en op het moment dat die dat doet gaat de andere batterij in standby staan (de lade dus eerst wel) ondanks dat degene met fout code al veel hoger laadpercentage heeft....
Er is nu wat weinig zon dus ga even kijken hoe dat verder verloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joco schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 10:10:
[...]

Dit heb ik bij de eerste melding al gedaan, ongeveer 5 dagen geleden. Maar ze komen hem past omwisselen op de 15de..

Maar het domme s dat net de andere batterij wat kuren vertoont zonder enige foutmelding.

Nu ook weer na de reboot van degene met de foutmelding is die weer aan het opladen gegaan en op het moment dat die dat doet gaat de andere batterij in standby staan (de lade dus eerst wel) ondanks dat degene met fout code al veel hoger laadpercentage heeft....
Er is nu wat weinig zon dus ga even kijken hoe dat verder verloopt...
Oke top. Zet de batterij met foutmelding gewoon eens uit en kijk dan of nr 1 in ieder geval wel lekker mee blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:05
Tebbie schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 19:29:
[...]Ben nu bezig met alle optionele cloud verbindingen (uit/aan zetten).
Privacy is de enige reden waarschijnlijk maar uitzetten houdt dan in geen automatische firmware updates?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apenkooi
HomeWizard_NL schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 09:05:
[...]

De API key zou in theorie voor een stabielere verbinding moeten zorgen. Helaas heeft Growatt een merkwaardige controle ingebouwd: het token werkt niet als je Growatt-gebruikersnaam mogelijk op een bedrijfsnaam lijkt. Waarom dit zo is, is ons onbekend. We hebben dit probleem inmiddels aangekaart bij Growatt en hen gevraagd dit aan te passen. Tot die tijd zullen we gebruikers niet actief vragen om over te stappen op deze methode. Ik denk dan ook dat dit mogelijk bij jou ook aan de hand is.
Homewizard kilowattuurmeter er tussen. Realtime nauwkeurige data. Iedereen blij. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
eovermeer schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 10:43:
[...]

Privacy is de enige reden waarschijnlijk maar uitzetten houdt dan in geen automatische firmware updates?
Correct geen cloud verbinding dus ook geen firmware updates.

Homey Developer Homewizard app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regenpijp
HomeWizard_NL schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 09:05:
[...]

d:)b

Op zich is dit aannemelijk , maar sinds dat de HW app werkt met de API token ipv gebruikersnaam en ww heb ik deze problemen , je kan ook de inlog methode HW in de Growatt wijzigen naar inlog naam /ww ipv Api ( dan werk(te) het wel in HW app .

Maar goed tis niet anders .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

regenpijp schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 12:32:
[...]

Op zich is dit aannemelijk , maar sinds dat de HW app werkt met de API token ipv gebruikersnaam en ww heb ik deze problemen , je kan ook de inlog methode HW in de Growatt wijzigen naar inlog naam /ww.

Heb zojuist 2 keer de volledig nieuwe install-shine_wifiX gedaan bij 2 verschillende nieuwe growatt type MIN omvormers.

Ik weet dat het je niet helpt, maar bij 1 is er in HomeWizard aangemeld met een api sleutel, geen probleem.

Bij de andere omvormer was er helemaal geen probleem, er was al een andere omvormer aangemeld in HomeWizard, de nieuwe telt daar keurig bij op, de app ziet het als 1 installatie namelijk.

Dit is bij mij ook het geval. Balen dat het niet lukt bij jou.

Inderdaad zou het een tijdelijke oplossing zijn om alleen met naam en wachtwoord in te loggen, maar dat is aan HomeWizard, Ik zou daar nog om vragen als het echt niet lukt, nee heb je.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:16
@Devke

Afwachtende van de swap komende woensdag toch nog mn pushmelding kunnen testen (helaas) maar had nu wel binnen 10 minuten door dat die uit was dus dat werkt👍🏻

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mwEnNM5K8jBAMyU1xUEvZiBNqB0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/93JwbXDMEeNfc5tC4ikSaOqy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AmGH2684OFzYwM_ZaO0qs1TLinU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ScuEquoxNv4aSFMkVgVBYjl6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regenpijp
Wilmaas schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 12:43:
[...]

Heb zojuist 2 keer de volledig nieuwe install-shine_wifiX gedaan bij 2 verschillende nieuwe growatt type MIN omvormers.

Ik weet dat het je niet helpt, maar bij 1 is er in HomeWizard aangemeld met een api sleutel, geen probleem.

Bij de andere omvormer was er helemaal geen probleem, er was al een andere omvormer aangemeld in HomeWizard, de nieuwe telt daar keurig bij op, de app ziet het als 1 installatie namelijk.

Dit is bij mij ook het geval. Balen dat het niet lukt bij jou.

Inderdaad zou het een tijdelijke oplossing zijn om alleen met naam en wachtwoord in te loggen, maar dat is aan HomeWizard, Ik zou daar nog om vragen als het echt niet lukt, nee heb je.
Bizar ik ga toch denken dat een lokaal dingetje is , misschien IOS vs Android ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
crryp schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 13:29:
@Devke

Afwachtende van de swap komende woensdag toch nog mn pushmelding kunnen testen (helaas) maar had nu wel binnen 10 minuten door dat die uit was dus dat werkt👍🏻

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi. Als je mij even tagd in de oorspronkele post dan neem ik hem op in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

regenpijp schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 14:18:
[...]

Bizar ik ga toch denken dat een lokaal dingetje is , misschien IOS vs Android ?
Hier Android 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:22
regenpijp schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 12:32:
[...]

Op zich is dit aannemelijk , maar sinds dat de HW app werkt met de API token ipv gebruikersnaam en ww heb ik deze problemen , je kan ook de inlog methode HW in de Growatt wijzigen naar inlog naam /ww ipv Api ( dan werk(te) het wel in HW app .

Je username wordt waarschijnlijk gevlagt als een bedrijf door growatt en daarom werkt je api key niet, enige huidige oplossing is een andere username gebruiken. Het heeft niets te maken met of je de username gebruikt om in de homewizard app in te loggen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
crryp schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 13:29:
@Devke

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat zijn de voorwaarden van die push melding dan kan ik dit in Homey proberen.
Graag korte omschrijving van de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
crryp schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:39:
Ik heb nu inmiddels 3 accus in de familie gehad met error codes, wat jammer is kost natuurlijk tijd het omruilen etc. ze doen niet moeilijk de service is opzich goed. Twijfel wel nog altijd aan de 1 procent claim (die zouden omgeruild worden)

Anyway het meest irritante is dat je pas later door heb dat je accu in error state zit en dus niks meer doet. Hiervoor heb ik in HA een automation gemaakt. (hij is nog niet af gegaan dus ook nog niet getest maar dit zou moeten werken)

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
alias: Batterij 1 error pushmelding
description: ""
triggers:
  - trigger: time_pattern
    minutes: /10
conditions:
  - condition: or
    conditions:
      - condition: and
        conditions:
          - type: is_power
            condition: device
            device_id: 552131ac892133d6f5a (accu)
            entity_id: 33c9dd9b881a5fead821
            domain: sensor
            above: -1
            below: 1
          - type: is_battery_level
            device_id: 552131ac892133d6f5f6a (accu)
            entity_id: 4478155c4e2cd1c19f
            below: 100
          - condition: numeric_state
            entity_id: sensor.p1_meter_vermogen (p1)
            below: -100
      - condition: and
        conditions:
          - type: is_energy
            device_id: 552131ac892133d6f5f6a06 (accu)
            entity_id: 90230bebd09769d9316db0
            above: -1
            below: 1
          - type: is_battery_level
            device_id: 552131ac892133d6f5f6a06 (accu)
            entity_id: 4478155c4e2cd1c19f64ff6a2
            above: 0
          - condition: numeric_state
            entity_id: sensor.p1_meter_vermogen (p1)
            above: 100
actions:
  - device_id: ee28884a56ff23c6a562
    domain: mobile_app
    type: notify
    title: Accu Error
mode: single

vervang de apparaten / entities met je eigen uiteraard :)
@Devke kan je em zo vinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crryp
GL007 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 15:51:
[...]

Wat zijn de voorwaarden van die push melding dan kan ik dit in Homey proberen.
Graag korte omschrijving van de voorwaarden.
Het is een of met 3 en waardes per stuk voor opladen en ontladen.

1e of
Voorwaarde 1: p1 meter is kleiner dan -100 w
Voorwaarde 2 batterij is minder dan 100 procent vol
Voorwaarde 3 accu vermogen is 0

2e of
Voorwaarde 1: p1 meter is groter dan 100w
Voorwaarde 2: batterij is meer dan 0 procent vol
Voorwaarde 3: accu vermogen is 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
crryp schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 15:57:
[...]

1e of
Voorwaarde 1: p1 meter is -100 w

2e of
Voorwaarde 1: p1 meter is 100w
Dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
Ik check dit elke 10 min dan heb je eigenlijk amper false
Positives 1x gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja top! Ik heb hem in de TS gezet met een vermelding naar jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[quote]crryp schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 15:53:
[...]

Foutieve oplossing

[ Voor 132% gewijzigd door GL007 op 05-07-2025 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apenkooi
crryp schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 15:57:
[...]

1e of
Voorwaarde 1: p1 meter is -100 w

2e of
Voorwaarde 1: p1 meter is 100w
Simpel maar doeltreffend, die ga ik er ook in knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
Apenkooi schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 17:31:
[...]

Simpel maar doeltreffend, die ga ik er ook in knutselen.
De simpelste dingen zijn vaak t moeilijkste om te bedenken! Maar ik ben er erg blij mee nu ik om de zoveel tijd error heb. Hopelijk woensdag een gloednieuwe binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
GL007 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 17:18:
[...]

Voorwaarde 1 t/m 3 moeten die allemaal waar zijn. Als ik in de yam listing zie dat staan ze op het zelfde niveau
Klop dat. Dus een EN poort.
Eerste 3 moeten allemaal waar zijn of de tweede 3.

Ene is tijdens opladen de andere ontladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-07 21:28
Gisteren de 2e batterij ontvangen, vandaag in de war.
Waar de 1e batterij maanden probleemloos werkt gaat het dus bij de nieuwe direct fout. Tevens vreemd om te zien dat er al 8 cycli op staan. Terwijl de eerste gewoon 'nieuw' was.

Laatste firmware stond erop vanuit de doos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hhJ-RBSp_ZS8Cdbq15LRRHdDe9c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/auPO0FcuWcmSt4TVu8WvrxU4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
Chris96 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 17:37:
Waar de 1e batterij maanden probleemloos werkt gaat het dus bij de nieuwe direct fout. Tevens vreemd om te zien dat er al 8 cycli op staan. Terwijl de eerste gewoon 'nieuw' was.

[Afbeelding]
Is die omgeruilt of nieuw besteld? Volgens mij bij omruilen kan je een geteste versie krijgen. Als die nieuw gekocht is zou ik contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
GL007 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 17:18:
[...]

Voorwaarde 1 t/m 3 moeten die allemaal waar zijn. Als ik in de yam listing zie dat staan ze op het zelfde niveau
Klop dat. Dus een EN poort.

[Afbeelding]

Klopt dit
Nee er staat precies -100 maar de p1 check is op kleiner dan -100 en in de andere groter dan 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
Devke schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 09:56:
[...]

@Devke
Zoals hier eerder gepost heb ik ook eenmalig (tot nu toe en hopelijk blijft dat ook zo) ook een E447 melding gehad. Gebeurde toen ik van NOM naar handmatig laden schakelde, en de dag na installatie van mijn renewed batterij. Ik heb de hoop dat dit een te scherp afgestelde sensor en onterechte melding was. Sinds een volledige herstart al enkele dagen niet meer gezien. De betreffende batterij was al langer in gebruik en had 80 cycli op de teller. Dus dat is niet in lijn met wat in het hier geciteerde artikel staat, dat E447 het gevolg is van het door inlopen/inregelen ontstane verschil tussen de cellen. Althans lijkt mij, en als een onbalans tussen de cellen de oorzaak van de melding is, kan dit dus ook na langere tijd nog steeds optreden. Dat geeft dan te denken.
Enfin, blijf het monitoren
Afkloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
Chris96 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 17:37:

[Afbeelding]
Was een melding met deze nummers niet “onterecht” en wordt daar in de firmware binnenkort een oplossing voor geboden. Even het forum doorzoeken, recent aan de orde geweest.
Edit: zie bijvoorbeeld de post van @Tonie72 van 8 juni.

[ Voor 3% gewijzigd door EVfan op 05-07-2025 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regenpijp
edit ,niet meer van toepassing

[ Voor 96% gewijzigd door regenpijp op 05-07-2025 18:12 . Reden: niet meer van toepassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
Die p1 moet groter dan of kleiner dan 100 en -100 zijn anders gaat die nooit af tenzij je veel geluk heb xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EVfan schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 17:43:
[...]

@Devke
Zoals hier eerder gepost heb ik ook eenmalig (tot nu toe en hopelijk blijft dat ook zo) ook een E447 melding gehad. Gebeurde toen ik van NOM naar handmatig laden schakelde, en de dag na installatie van mijn renewed batterij. Ik heb de hoop dat dit een te scherp afgestelde sensor en onterechte melding was. Sinds een volledige herstart al enkele dagen niet meer gezien. De betreffende batterij was al langer in gebruik en had 80 cycli op de teller. Dus dat is niet in lijn met wat in het hier geciteerde artikel staat, dat E447 het gevolg is van het door inlopen/inregelen ontstane verschil tussen de cellen. Althans lijkt mij, en als een onbalans tussen de cellen de oorzaak van de melding is, kan dit dus ook na langere tijd nog steeds optreden. Dat geeft dan te denken.
Enfin, blijf het monitoren
Afkloppen.
Ik heb geen artikel geplaatst. Al zoekend op E447 kwam ik de info tegen dat er omgeruild wordt. Fijn dat het voor jou niet is terug gekomen. Dan zou je haast ook zeggen dat er iets is wat voor zijn beurt spreekt maar wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
crryp schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 17:55:
[...]

Die p1 moet groter dan of kleiner dan 100 en -100 zijn anders gaat die nooit af tenzij je veel geluk heb xd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2X_orH8WQ21bnGs4gMZN7epYIms=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zGk02IHIdLe9zKYJ8omG3dmH.png?f=fotoalbum_large

Ik heb die yam listing even goed bekeken.
Dit is het resultaat in Homey

[ Voor 71% gewijzigd door GL007 op 05-07-2025 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-07 21:28
crryp schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 17:39:
[...]

Is die omgeruilt of nieuw besteld? Volgens mij bij omruilen kan je een geteste versie krijgen. Als die nieuw gekocht is zou ik contact opnemen.
Dit zou een nieuwe batterij moeten zijn. Melding van gemaakt zowel van de E meldingen als van de status van de batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:54
crryp schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 17:39:
[...]

HW beschouwd dat als een nieuwe, mijn omgeruilde en " nieuwe" batterij had 15 cycli , toen was ik er wel helemaal klaar mee, gehele aankoop 2 batterijen koop ongedaan laten maken. HW heeft dat netjes afgehandeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crryp
ivo1969 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 18:25:
[...]

HW beschouwd dat als een nieuwe, mijn omgeruilde en " nieuwe" batterij had 15 cycli , toen was ik er wel helemaal klaar mee, gehele aankoop 2 batterijen koop ongedaan laten maken. HW heeft dat netjes afgehandeld.
Nja zolang de vervangende goed werkt zou ik 15 niet eens zo erg vinden is minder dan de 100 van nu. Maar dat die dan gelijk weer errors geeft is wel erg kwalijk…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
GL007 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 18:07:
[...]

[Afbeelding]
Dus zo
Als dit klopt bedank voor de tip. Liever had ik een directe foutmelding van de batterij.
We gaan zien hoe dit zich houd. Batterijen zijn vol
Ja ik ook maar bij gebrek aan beter…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
Devke schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 18:03:
[...]

Ik heb geen artikel geplaatst. Al zoekend op E447 kwam ik de info tegen dat er omgeruild wordt. Fijn dat het voor jou niet is terug gekomen. Dan zou je haast ook zeggen dat er iets is wat voor zijn beurt spreekt maar wat?
@Devke
Excuus voor de mogelijke verwarring.
Ik bedoelde niet dat jij een artikel gepost had, maar eerder deze week werd een link naar dit artikel gepost:

https://www.p1meter.nl/e4...mewizard-plug-in-battery/

En daarin wordt die onbalans genoemd als oorzaak van de E447 melding.
Het is bij mij inderdaad (nog!) niet teruggekomen in de afgelopen 3 dagen.
Duimen maar.
Het zou wel fijn zijn als HW kan aangeven of ook deze E447 melding er een is van “onterecht” en te strak afgestelde sensor. En dus onderdeel van een toekomstige upgrade van de firmware.
De tijd zal het ongetwijfeld leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
[...]

@ivo1969
Kortom je hebt geen HW batterijen meer?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
[...]

Maar 15 cycles is toch helemaal niets? Ik zou hier totaal geen probleem mee hebben. Als de batterij maar goed werkt.
Ik heb 2 batterijen, 1 met 86 cycles en 1 Met 57 cycles. Tot nu toe geen E error meldingen.
Ik ben over het algemeen zeer tevreden, al is de NOM niet meer zo als het was.
Als je dit forum leest, dan lijkt het of er alleen maar problemen met de HW batterijen zijn. Ik denk alleen dat je de mensen die geen problemen ondervinden niet hoort. ik vind bovendien dat HW als er problemen zijn het heel goed oplost.
Laten we een Nederlands bedrijf niet kappot laten gaan met allemaal negatieve posts. Er gaat ook heel veel goed! <3

Edit: ik ben niet gelieerd aan Homewizard! Maar slechts een klant.

[ Voor 3% gewijzigd door Olie_B_Bommel op 05-07-2025 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
EVfan schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 18:49:
[...]

@ivo1969
Kortom je hebt geen HW batterijen meer?
Dat klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Olie_B_Bommel schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 19:20:
[...]

Maar 15 cycles is toch helemaal niets? Ik zou hier totaal geen probleem mee hebben. Als de batterij maar goed werkt.
Ik heb 2 batterijen, 1 met 86 cycles en 1 Met 57 cycles. Tot nu toe geen E error meldingen.
Als je dit forum leest, dan lijkt het of er alleen maar problemen met de HW batterijen zijn. Ik denk alleen dat je de mensen die geen problemen ondervinden niet hoort. ik vind bovendien dat HW als er problemen zijn het heel goed oplost.
Laten we een Nederlands bedrijf niet kappot laten gaan met allemaal negatieve posts. Er gaat ook heel veel goed! <3
Het is geen negatieve post, ik heb 2x telefonisch contact gehad met HW, eerste was geen prettige, 2e wel en zijn zo tot oplossing gekomen.
Ik heb wat zaken aangedragen die mee zouden worden genomen in toekomst.
En of het nu een Nederlands bedrijf of buitenlands bedrijf is doet er niet zo toe. Na 3e omruiling was ik er klaar mee

Wat komst brengt weet ik nog niet, misschien een 2.0 versie van HW, ik weet het nog niet

Verder als je batterijen hebt die geen problemen geven dan heb je een mooi product en ja ik mis de batterijen wel, maar niet de ongein die ik zelf erbij heb gehad.
En dat heeft HW gelukkig begrepen en ook onderkent

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josvl_52
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:55
Mijn 1e batterij gaf al snel diverse E... fouten. Deze werd door HW dan ook netjes omgeruild voor een nieuwe.
Die heeft nu 105 cycli zonder enige hapering gedraaid, reden voor mij ook een 2e erbij te nemen omdat 1 batterij de nacht niet doorkomt bij airco gebruik. Ook als de nachten langer worden hallo ik het niet met 1 batterij.
Mijn vertrouwen in HW en hun producten is zo groot dat ik dit zonder enige aarzeling doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
ivo1969 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 19:26:
[...]

Het is geen negatieve post, ik heb 2x telefonisch contact gehad met HW, eerste was geen prettige, 2e wel en zijn zo tot oplossing gekomen.
Ik heb wat zaken aangedragen die mee zouden worden genomen in toekomst.
En of het nu een Nederlands bedrijf of buitenlands bedrijf is doet er niet zo toe. Na 3e omruiling was ik er klaar mee

Wat komst brengt weet ik nog niet, misschien een 2.0 versie van HW, ik weet het nog niet

Verder als je batterijen hebt die geen problemen geven dan heb je een mooi product en ja ik mis de batterijen wel, maar niet de ongein die ik zelf erbij heb gehad.
En dat heeft HW gelukkig begrepen en ook onderkent
Ja, als je na 3 omwisselingen nog weer problemen hebt, dan begrijp ik je reactie wel.
Gelukkig heb ik geen problemen, knock on wood/ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crryp
Olie_B_Bommel schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 19:32:
[...]

Ja, als je na 3 omwisselingen nog weer problemen hebt, dan begrijp ik je reactie wel.
Gelukkig heb ik geen problemen, knock on wood/ :+
Hier zijn ook totaal al 3 accus retour, dus het gaat ook mis maar goed dat is bij een nieuw product ook ergens te verwachten en tot nu lossen ze het goed op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:33
Wel vervelend voor iedereen met problemen, maar er zijn natuurlijk niet alleen maar problemen. De mijne is van de eerste lichting en nog steeds 0 problemen. Alle updates zijn goed gegaan en nooit verbindingsproblemen gehad.
Inmiddels 150 cycli, vanaf 5 januari online.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xet2y5Mme_xCcg7vesb0DTAYt8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WERUvTuQbtBDa6QbkMRJFQLM.jpg?f=fotoalbum_large

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Olie_B_Bommel schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 19:20:
[...]

Edit: ik ben niet gelieerd aan Homewizard! Maar slechts een klant.
Tevreden klanten hoor je vaak ook niet. Zeker leuk om te lezen maar ook een kritische klant heeft een beleving bij een product. Daar leert een bedrijf van maar ook wij hier met zn alle. Hier draait de batterij gewoon stabiel. De volledig open API had ik ook graag gezien maar die heeft nu geen prioriteit / gaat niet komen. Net als laden zou ontladen een mooie toevoeging zijn op net support.

Ik heb van de week de netbeheerder gesproken. Daar kwam ook het eventueel terug leveren op dure uren aan bod. Net als het laden op de goedkopere uren. Dan is het goed om te horen dat ze dat zien als net support en niet als verstoring. Het is maar een druppel op de gloeiende plaat maar vele druppels ...........

Wat ik zie is dat de netto kosten verder gedaald zijn voor de batterij. Ik zit nu op 42 ct netto kosten op 41 cycli gedurende de testperiode. Dan is de batterij nog vol. De besparing en wellicht een verspringing van een cyclus komen daar nog bij. Voor het laden vanmorgen zat ik op totaal 7 ct op 41 cycli. Dat betekend dat de netto kosten die per cyclus op variabel contract van 6 ct gezakt zijn naar minder dan 1 ct op dynamisch contract. Hier is de afschrijving in meegenomen. Break even point komt eraan. :9 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ONM
  • Laatst online: 21:52

ONM

josvl_52 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 19:29:
Mijn 1e batterij gaf al snel diverse E... fouten. Deze werd door HW dan ook netjes omgeruild voor een nieuwe.
Die heeft nu 105 cycli zonder enige hapering gedraaid, reden voor mij ook een 2e erbij te nemen omdat 1 batterij de nacht niet doorkomt bij airco gebruik. Ook als de nachten langer worden hallo ik het niet met 1 batterij.
Mijn vertrouwen in HW en hun producten is zo groot dat ik dit zonder enige aarzeling doe.
Met 2 airco’s (avond en nacht) haal ik zelfs met 3 batterijen geen NOM
Dus spaar maar vast voor een 3e 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crryp
fredhuizinga schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 19:43:
Wel vervelend voor iedereen met problemen, maar er zijn natuurlijk niet alleen maar problemen. De mijne is van de eerste lichting en nog steeds 0 problemen. Alle updates zijn goed gegaan en nooit verbindingsproblemen gehad.
Inmiddels 150 cycli, vanaf 5 januari online.
[Afbeelding]
Hier heb ik idd ook een eerste lichting accu die doet het ook prima! Het is wat het is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:40
Wat we hier ook niet moeten vergeten; hoeveel gebruikers van de HW batterij zitten hier op tweakers?
Het is een product voor de gewone gebruiker. Ik heb het vermoeden dat deze zeer goed verkoopt. Denk ook dat het meer en deel van de gebruikers niet te vinden zijn op het forum hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
[quote]chippie777 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 20:29:
Wat we hier ook niet moeten vergeten; hoeveel gebruikers van de HW batterij zitten hier op tweakers?
Het is een product voor de gewone gebruiker. Ik heb het vermoeden dat deze zeer goed verkoopt. Denk ook dat het meer en deel van de gebruikers niet te vinden zijn op het forum hier.
[/dat weet ik wel zeker ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:35
chippie777 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 20:29:
Ik ben de laatste van een groepje van 7 collega's die HW PiB's hebben gekocht. Van die 7 is er maar 1 die geen omruiling heeft gehad. De rest 1 of meerdere.

Transmission chauffeur zei ook dat hij veel omruilingen deed van deze accu. Anecdotal natuurlijk maar dit is niet de enige chauffeur die dat zegt. Hier in dit topic zijn er meerdere mensen geweest die dezelfde verhalen hebben gehoord.

Ik snap dan ook niet dat zulke verhalen worden weg gepoetst. Ook de gewone gebruiker zoals jij zegt zal net zo goed veel E errors krijgen. Zelfs in zijn basis functionaliteit genereert deze accu veel fouten en storingen. Alleen de gewone gebruiker krijgt dat waarschijnlijk niet mee. E errors die na een uur weer weg zijn? Zie je in de app niet terug.tenzij je er op let Wifi issue's waardoor het apparaat soms uren foetsie is? Zie je in de app niet terug tenzij je er op let. Dus ja mensen die het apparaat in homey of HA hebben toegevoegd zien vaker fouten. Maar dat betekent niet dat de gewone gebruiker die fouten niet heeft.

Leuk dat het een Nederlands bedrijf is maar dat betekent niet dat we zulke dingen om die reden maar onder een kleedje moeten schuiven. Het begint soms bijna op een Apple iSheep topic te lijken hier ;)

Deze rant is niet specifiek tegen jou hoor maar het bagatelliseren van andermans problemen met deze accu mag wat mij betreft wel eens wat minder.

Dit allemaal gezegd hebbende komt mijn 3e accu maandag of dinsdag. Ga er dan een jaartje mee draaien en dan zien we wel weer hoe de wind waait. Geven ze errors dan worden ze omgeruild. Dat doet HW dan wel weer goed. 8)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HvM
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20:14

HvM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pEvP48OrAW7mQJYbBKyEqWDJ3vU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hEdwxbgUvl1x3fx4qhULSv8a.png?f=fotoalbum_large

2 PIB's hier, blijven fijn hun werk doen. PIB #3 komt ergens in september.
Als die er is verwacht ik een groot deel van het etmaal NOM te kunnen draaien.
En ook de pieken in de avond (dynamisch contract) goedkoop te overbruggen.

5020 Wp zuid, 3280 Wp oost. Daikin Altherma 3M full electric 6kW. Resolar 60 heatpipes 300ltr ZB, Hyundai Kona 64kWh. HW 2x 2.7 kWh thuisbatterij

Acties:
  • +9 Henk 'm!
All,

Voordat de discussie weer beland in "onder het kleedje vegen van klachten" en "klachten bagatiliseren"..........

Alle discussies zijn leuk maar deze wordt echt heel vervelend. Laten we nu eens schrijven vanuit onze eigen ervaringen. De ervaring van een andere tweaker respecteren of die nu positief is of niet. Ieder heeft een eigen beleving bij de PIB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
Over omruilen gesproken, iemand een goeie of snelle manier al mijn HA templates te vervangen zodra die geswapt is xd. Nu al geen in daarin!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
Devke schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 20:55:
All,

Voordat de discussie weer beland in "onder het kleedje vegen van klachten" en "klachten bagatiliseren"..........

Alle discussies zijn leuk maar deze wordt echt heel vervelend. Laten we nu eens schrijven vanuit onze eigen ervaringen. De ervaring van een andere tweaker respecteren of die nu positief is of niet. Ieder heeft een eigen beleving bij de PIB.
Het gaat over wat ik schrijf over de beleving van de 2 batterijen die ik heb gehad en ja als ik niet zo veel problemen had gehad , dan had ik ze nog
Maar aangezien ik het totale bedrag netjes heb terug heb ontvangen is dat prima
Zoals gezegd ik heb telefonisch contact gehad met HW, wie kan dat hier zeggen?
Ik heb met HW meegedacht.
Dat de renewed nu al iets goedkoper zijn , dat is een van de dingen die ik heb aan gedragen en ook beargumenteerd waarom .

En ja ik zelf had ook gewoon liever gehad dat de batterijen hier nog stonden, maar helaas soms is stoppen met iets beter .
En dat het voor anderen het wel goed uitpakt dat is alleen maar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ivo1969 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 21:11:
[...]

Het gaat over wat ik schrijf over de beleving van de 2 batterijen die ik heb gehad en ja als ik niet zo veel problemen had gehad , dan had ik ze nog
Maar aangezien ik het totale bedrag netjes heb terug heb ontvangen is dat prima
Zoals gezegd ik heb telefonisch contact gehad met HW, wie kan dat hier zeggen?
Ik heb met HW meegedacht.
Dat de renewed nu al iets goedkoper zijn , dat is een van de dingen die ik heb aan gedragen en ook beargumenteerd waarom .

En ja ik zelf had ook gewoon liever gehad dat de batterijen hier nog stonden, maar helaas soms is stoppen met iets beter .
En dat het voor anderen het wel goed uitpakt dat is alleen maar beter.
Dat is jouw ervaring en dat is ook prima. Eigenlijk ook weer niet natuurlijk want het had gewoon beter gekunnen. Jij bent niet tevreden over het product wel over de afhandeling. Jammer dat het zo is maar als je achter je keus staat is dat prima toch. Dat is ook wat ik bedoel met mijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apenkooi
Idee voor verbeteren van mijn flow pruttelt. Daarvoor kijk ik naar de Homey app “power by the hour” en dan de batterij monitor. Onder geavanceerde instellingen kan je één en ander instellen (wat een verrassing 🫢) Tot maximale vermogenswaarde begrijp ik het. Maar wat bedoeld met met efficiëntie vermogens waarde, en. Aanvullende vermogens waarde?Of wel wat het beste in te vullen voor de Homewizard batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:40
AtlAntA schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 20:42:
[...]

Ik ben de laatste van een groepje van 7 collega's die HW PiB's hebben gekocht. Van die 7 is er maar 1 die geen omruiling heeft gehad. De rest 1 of meerdere.

Transmission chauffeur zei ook dat hij veel omruilingen deed van deze accu. Anecdotal natuurlijk maar dit is niet de enige chauffeur die dat zegt. Hier in dit topic zijn er meerdere mensen geweest die dezelfde verhalen hebben gehoord.

Ik snap dan ook niet dat zulke verhalen worden weg gepoetst. Ook de gewone gebruiker zoals jij zegt zal net zo goed veel E errors krijgen. Zelfs in zijn basis functionaliteit genereert deze accu veel fouten en storingen. Alleen de gewone gebruiker krijgt dat waarschijnlijk niet mee. E errors die na een uur weer weg zijn? Zie je in de app niet terug.tenzij je er op let Wifi issue's waardoor het apparaat soms uren foetsie is? Zie je in de app niet terug tenzij je er op let. Dus ja mensen die het apparaat in homey of HA hebben toegevoegd zien vaker fouten. Maar dat betekent niet dat de gewone gebruiker die fouten niet heeft.

Leuk dat het een Nederlands bedrijf is maar dat betekent niet dat we zulke dingen om die reden maar onder een kleedje moeten schuiven. Het begint soms bijna op een Apple iSheep topic te lijken hier ;)

Deze rant is niet specifiek tegen jou hoor maar het bagatelliseren van andermans problemen met deze accu mag wat mij betreft wel eens wat minder.

Dit allemaal gezegd hebbende komt mijn 3e accu maandag of dinsdag. Ga er dan een jaartje mee draaien en dan zien we wel weer hoe de wind waait. Geven ze errors dan worden ze omgeruild. Dat doet HW dan wel weer goed. 8)
Ik bagatelliseer toch helemaal niemand? Ik geef alleen maar aan dat er waarschijnlijk veel meer gebruikers buiten tweakers zijn te vinden. In mijn omgeving ken ik 3 gebruikers die niet op tweakers zitten.
Elk probleem is er trouwens één te veel en absoluut vervelend als het je overkomt. Ik lees daarom ook vooral mee en probeer er van te leren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fpZu_n84bAYbPguateQUa68ZBow=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CueGmyrs6ApiWp95hKmqp5fR.png?f=fotoalbum_large
Hier werken de batterijen nog steeds prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ffw8n
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 14:15
Hier gaat het ook lekker sinds maart met 4 PiBs

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vr4ekXAATAjNQj7ykIJnADUl4dQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KKqJ0LVydVjgy1v85aLqajdg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
ffw8n schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 22:15:
Hier gaat het ook lekker sinds maart met 4 PiBs

[Afbeelding]
Alleen dan verkeerde grafiek? Ik zie nu zonverbruik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ffw8n
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 14:15
ivo1969 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 22:31:
[...]

Alleen dan verkeerde grafiek? Ik zie nu zonverbruik
Mijn favorite grafiek.
Pagina: 1 ... 158 ... 169 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.