Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer
Kan ik het mee eens. Ik heb zelf geen problemen met kleuren.Devke schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:31:
[...]
Ik denk dat veel bedrijven hier niet eens bij stil staan dat voor bepaalde doelgroepen kleur combinaties wel eens een dingetje kunnen zijn. Niet doel bewust maar er gewoon niet bewust van zijn.
Maar ik heb regelmatig problemen met de font grootte en letter type die sommige apps gebruiken.
Kijk ineen naar de tekst bij de week,maand en jaar overzichten dan zij de paarse tekst op zwarte achtergrond mogelijk te lezen.hanev001 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:22:
[...]
Ik heb nog even gekeken voor de zekerheid.
Ik zie Groen, Paars, Rood en LichtBlauw maar ik zie niets dat DiepBlauw is.
Wat ik aan tekst zie is Wit op een Zwarte achtergrond.
Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer
Voor web- en appdevelopment heb je bijv. de WCAG richtlijnen (https://www.w3.org/WAI/standards-guidelines/wcag/) die hier rekening mee houden. Als je ook meedoet met aanbestedingen of ontwikkelt voor de overheid iets om rekening mee te houden. Maar HomeWizard zal vast niet mee doen met aanbestedingen en hier dus geen rekening mee houden.Devke schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:31:
[...]
Ik denk dat veel bedrijven hier niet eens bij stil staan dat voor bepaalde doelgroepen kleur combinaties wel eens een dingetje kunnen zijn. Niet doel bewust maar er gewoon niet bewust van zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 29-06-2025 20:48 ]
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Ik zie ook daar geen paarse tekst. Het enige wat daar paars is zijn de grafiek balk voor laden in de batterij en het bijbehorende aantal in kwh.GL007 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:43:
[...]
Kijk ineen naar de tekst bij de week,maand en jaar overzichten dan zij de paarse tekst op zwarte achtergrond mogelijk te lezen.
Goed dat het in het topic benoemd wordt. Binnen een paar posts al verschillende ervaringen. Het zal best lastig zijn om dan net de juiste kleuren, font grootte, lettertype en achtergrond kleur in je app te bouwen. Gezien de omvang van bijvoorbeeld kleuren blinde mensen is het niet zomaar een dingetje. Tel daar jou en de ervaring van @Vale Ouwe en @GL007 bij (en die zijn ook niet de enige), dan denk ik dat zoiets best een fair idee is. @HomeWizard_NL. Misschien iets voor jullie om eens mee te nemen.hanev001 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:39:
[...]
Kan ik het mee eens. Ik heb zelf geen problemen met kleuren.
Maar ik heb regelmatig problemen met de font grootte en letter type die sommige apps gebruiken.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Als je op beide batterijen een eigen socket zet en op een langere periode laat lopen dan wordt het wel nauwkeuriger. Mooi is als de batterijen steeds leeg zijn maar dat zal niet altijd het geval zijn. Ik zie nog steeds een groot verschil.GL007 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:48:
@Devke Het rendement berekening is bij twee batterijen stukken lastiger. Ik zie dat altijd de eerste batterij begint te ontladen en daarna de tweede batterij. Er wordt naar een bepaald niveau ontladen waarna het door de andere batterij het overgenomen en dit gaat zo door tot ze beiden leeg zijn. Ik zie stappen van 25% ontladingen per keer per batterij
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
In homey heb ik de volle vrijheid om dit te doen.
Wat de werking van de batterijen betreft die werken echt helemaal perfect NOM.
Thnx. We kunnen het benoemen. Best een grote groep Nederlanders die tegen diverse issues aanlopen. Wat HW ermee doet moeten ze zelf maar bepalen.Taro schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:47:
[...]
Voor web- en appdevelopment heb je bijv. de WCAG richtlijnen (https://www.w3.org/WAI/standards-guidelines/wcag/) die hier rekening mee houden. Als je ook meedoet met aanbestedingen of ontwikkelt voor de overheid iets om rekening mee te houden. Maar HomeWizard zal vast niet mee doen met aanbestedingen en hier dus geen rekening mee houden.
Klopt, nadeel is dat je ontwikkelkosten hoger worden, dus kiezen veel bedrijven er niets of het minimale voor te doen. Wil je echter een bredere doelgroep aanspreken, dan is het wel goed met minimaal niveau A mee te doen. Op mijn werk kiezen we bewust voor AA+Devke schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:05:
[...]
Thnx. We kunnen het benoemen. Best een grote groep Nederlanders die tegen diverse issues aanlopen. Wat HW ermee doet moeten ze zelf maar bepalen.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Dit is er 1 die al is benoemd in de Feature Request.GL007 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:57:
Een ander punt is dat de beide batterijen gecombineerd zijn in een grafiek. Voor de eenvoud mooi maar als er problemen zijn wordt het heel lastig. Het gene wat ik nu mee maakt omdat een batterij geen verbinding heeft met de app.. Om die reden gebruik ik de energy socket om het afzonderlijk beeld te creëren van iedere batterij.
In homey heb ik de volle vrijheid om dit te doen.
Wat de werking van de batterijen betreft die werken echt helemaal perfect NOM.
Verwijderd
Dit zijn de uitlees registers. Daar heb je niks aan om de power limit in te stellen. Met ome Google heb ik ook wel documenten gevonden in de catacomben van het internet. Maar niks werkends gevonden. Daarnaast zit er verschil tussen string en hybride omvormers. De Solis app voor Homey is onlangs overgenomen door Solis Nederland/Homey dus het komt vast wel goed. Even geduld nog.GL007 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 19:43:
@Verwijderd Kijk maar in
https://www.aggsoft.com/m...logging/ginlong-solis.htm
Daar heb je de solis tcp register
Je kunt met Modpoll programma een en ander uitlezen.
Het is een lokaal gebeuren
Als je een iPad of iPhone heb kun je de app modmap downloaden.
@HomeWizard_NL doe hier wat mee.
Wat zou Homewizard en mee moeten doen? Ik denk dat je Homey bedoeld.
Ben op dit moment op vakantie en zie in de app dat de P1 meter uit zichzelf weer online is gekomen.Eriq schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 23:07:
Zie net dat de P1 meter weer offline is. Vanochtend ook al. Data komt wel binnen in de app.
Heb nog geen pib, wel in bestelling. Vreemd.
Software P1: 5.1903
Dit ter info voor diegene dit dit probleem ook heeft (gehad) met of zonder een pib.
De battterijen werken goed NOM.
[ Voor 12% gewijzigd door GL007 op 30-06-2025 07:43 ]
Dat had ik dus ook. App geeft aan dat P1 offline is in de Homewizard app.Eriq schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:33:
[...]
Ben op dit moment op vakantie en zie in de app dat de P1 meter uit zichzelf weer online is gekomen.
Dit ter info voor diegene dit dit probleem ook heeft (gehad) met of zonder een pib.
In de Homey app werkt hij gewoon en de led op de P1 meter is ook gewoon groen.
Melding ging vanzelf weer weg.
/f/image/qY9ZhNj5BtxZxgOvoBSdQhgE.png?f=fotoalbum_large)
Vorige week is dit het resultaat met 3 batterijen. De airco heeft vorige week veel gedraaid . Voor de rest "standaard" energie verbruik
[ Voor 10% gewijzigd door ONM op 30-06-2025 09:31 ]
Laagste netafname in 1 kalendermaand ooit bv. Nog 1 dagje te gaan.
Ik heb nu al zin om morgen mijn excel bestandje met kwh'tjes data bij te gaan werken... #cijfernerd
Ondertussen wens ik iedereen hier een zo koel mogelijke komende paar dagen en dat al jullie PiB'tjes het hopelijk niet "een beetje te warm" krijgen...
Ik ben benieuwd of dit helpt bij de problemen die er zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Fred B op 30-06-2025 10:33 ]
En de versienummer is nu....?Fred B schreef op maandag 30 juni 2025 @ 10:21:
Er is een update voor de app uitgebracht, iOS. Verbeterde samenwerking met de P1- en de battery firmware.
Er is ook een algemene verplichting...Taro schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:47:
[...]
Voor web- en appdevelopment heb je bijv. de WCAG richtlijnen (https://www.w3.org/WAI/standards-guidelines/wcag/) die hier rekening mee houden. Als je ook meedoet met aanbestedingen of ontwikkelt voor de overheid iets om rekening mee te houden. Maar HomeWizard zal vast niet mee doen met aanbestedingen en hier dus geen rekening mee houden.
Websites en automaten zijn vaak moeilijk met een beperking, ondanks nieuwe wet - https://nos.nl/l/2572793
Werkzaam bij: Next Stairs Traprenovatie, Timmerman in Almere en Treinkaartjes
Ik heb nu 1.25.6 (121); android...
[ Voor 3% gewijzigd door Nevil op 30-06-2025 10:56 ]
Ik heb hem hier bijgewerkt Dank UFred B schreef op maandag 30 juni 2025 @ 10:21:
Er is een update voor de app uitgebracht, iOS. Verbeterde samenwerking met de P1- en de battery firmware.
Dit weekend net besloten om van 1 naar 2 batterijen te gaan, dus dit komt goed uit. Eentje besteld om nog beter ons verbruik af te dekken.
[ Voor 13% gewijzigd door BeZaX op 30-06-2025 10:59 ]
Maar vanmorgen zag ik plotseling dat de echte nieuwe (0 cycle afgeleverd nu dus 5 gedaan) die ik since 25 jun heb geinstalleerd een E447 gaf ,even een reboot en hij doet het weer
ik dat ook even door gegeven aan de chat en ze willen hem nu dus wel omwisselen, ik vraag me dan wel af is dat echt nodig (als dit constant gebeurd dan zeker) maar wat moet er dan gefixed worden vraag ik me af...
Heb er nu 2 weken 1 draaien. Werkt prima, Geen enkele foutmelding en contact
In de app store kan je rechtsboven op je profielicoontje drukken, als je daarna iets naar beneden schuift dan kun je alle beschikbare updates van je apps zien en installeren.ONM schreef op maandag 30 juni 2025 @ 10:59:
[...]
Ik zie dat ik nog v1.25.3 (726) heb. Kan je de app trouwens handmatig updaten ?
Kennelijk word een andere codebase voor android gehanteerd. Zou wel handig zijn als ze iig de versienummers gelijktrekken
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Magic schreef op maandag 30 juni 2025 @ 11:01:
[...]
In de app store kan je rechtsboven op je profielicoontje drukken, als je daarna iets naar beneden schuift dan kun je alle beschikbare updates van je apps zien en installeren.
Met dank Magic![]()
[...]
Kennelijk word een andere codebase voor android gehanteerd. Zou wel handig zijn als ze iig de versienummers gelijktrekken
ha, en nu zijn renewed zelfs 50 euro goedkoper....BeZaX schreef op maandag 30 juni 2025 @ 10:59:
Er is weer voorraad van de Renewed versie voor 1345.
Dit weekend net besloten om van 1 naar 2 batterijen te gaan, dus dit komt goed uit. Eentje besteld om nog beter ons verbruik af te dekken.
Na enige aarzeling ook een renewed besteld. Mijn 3de is 4-6 weken vertraagd, dus wordt dan (eind) september. Dan is het voor dit jaar nauwelijks nog zinvol, terwijl ik nu echt (ruim zelfs) nog een derde tekort kom.BeZaX schreef op maandag 30 juni 2025 @ 10:59:
Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW
En dat in 2 weken tijd !! Ik heb nog 1395,= betaald. Als je nog 2 weken wacht is er misschien weer 50 euro vanafjoco schreef op maandag 30 juni 2025 @ 11:05:
[...]
ha, en nu zijn renewed zelfs 50 euro goedkoper....
De batterij toegepast door Homewizard is een van de veiligste versie van lithium batterijen. Het is niet te vergelijken met de batterijen die voor de automobiel industrie wordt gebruikt.Lieftalig schreef op maandag 30 juni 2025 @ 10:50:
Hoe gaan we het eigenlijk doen als dit soort dingen vlam vatten in huis, want die jongens zijn echt niet te blussen? Moeten die niet juist buiten worden geplaatst op de begane grond 3 meter vanaf een woning? Lijkt me heftig om dit in huis te plaatsen.
Er staat op internet uitgebreide rapporten over batterijen
Zoals @gl007 schreef zijn de Homewizard batterijen de veiligste die er zijn. Bovendien mag deze batterij niet buiten geplaatst worden. Daar is hij niet tegen bestand en mag alleen binnen geplaatst worden in een ruimte die tussen de 10 en 30 graden warm is. Zie ook de site van Homewizard en de TS van dit forum.Lieftalig schreef op maandag 30 juni 2025 @ 10:50:
Hoe gaan we het eigenlijk doen als dit soort dingen vlam vatten in huis, want die jongens zijn echt niet te blussen? Moeten die niet juist buiten worden geplaatst op de begane grond 3 meter vanaf een woning? Lijkt me heftig om dit in huis te plaatsen.
2 HomeWizard PIB’s | Homey Pro 2019
Inmiddels is er een update van de app, mogelijk is het dus al opgelost 🤷🏻♂️Het lijkt er op dat er een desync is tussen de echte verbindingsstatus en de status die we naar de apps sturen. Voor nu zou het moeten helpen om je apparaat opnieuw van stroom te voorzien.
Geldt dit ook voor batterijeneasywoods schreef op maandag 30 juni 2025 @ 11:27:
Vandaag een reactie ontvangen van HW betreffende de onterechte offline meldingen in de app;
[...]
Inmiddels is er een update van de app, mogelijk is het dus al opgelost 🤷🏻♂️
[ Voor 18% gewijzigd door hortens9273 op 30-06-2025 11:37 ]
Ja, comments van de update:
- Probleem met notificatie geluid opgelost
- Samenwerking met nieuwe P1 en Battery firmware verbeterd
Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey
Ze zijn er druk mee bezig maar ik heb er hier weer één ondanks de update van de app dus waarschijnlijk zit de fix nog niet in deze update…
Ik heb het gevoel dat men bij HW goed bezig zijn. Helaas kan verbinding batterij 1 nog niet worden hersteld.easywoods schreef op maandag 30 juni 2025 @ 11:38:
[...]
Ze zijn er druk mee bezig maar ik heb er hier weer één ondanks de update van de app dus waarschijnlijk zit de fix nog niet in deze update…
We wachten af. De batterijen werken volgen Homey perfect.
Als ik thuis komt herstel ik de verbinding
[ Voor 4% gewijzigd door GL007 op 30-06-2025 11:50 ]
Thanks!BeZaX schreef op maandag 30 juni 2025 @ 10:59:
Nog maar 1 besteld voor m'n moeder
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
Wifi opnieuw aanpassen kan blijkbaar alleen als je binnen het wifi-netwerk bent. Er wordt in de app gevraagd om locatie. Dus kan je dit blijkbaar niet op afstand opnieuw instellen.Diaantje71 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 14:38:
[...]
Hier ook de laatste drie dagen. Ik heb 13 sockets en de een na de andere is offline.
Socket ook groen maar in de app staat offline.
Ik heb ze opnieuw met wifi verbonden en dan doen ze t weer.
Maar hiervoor zijn ze nog nooit uitgevallen , en ik heb ze al ruim 2 jaar.
Mijn 3 Batterijen vandaag ook voor t eerst melding dat ze t te warm hadden.
Hoewel mijn display offline is, geeft het wel info door. Wifi veranderen kon dit weer wakker schudden, maar ben niet thuis.
Even voor de kennis overdracht: antwoord via HWDevke schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 08:33:
[...]
My bad. Anders heb je eerder genoemde lijstje met mogelijke oplossingen nog achter de hand.
Het gedrag dat je beschrijft—dat de thuisbatterij vrijdagavond niet te installeren was, maar na een nacht uitgeschakeld te zijn weer werkte—kan inderdaad vreemd lijken, maar komt vaker voor bij dit type batterij. Soms moet de batterij na een reset of na installatie even acclimatiseren; het kan helpen om de batterij langere tijd uitgeschakeld te laten voordat je het opnieuw probeert. Dit geeft de interne elektronica de kans om volledig te resetten. Het is bekend dat een harde reset (knop uit, 45 minuten wachten, dan weer aan) vaak problemen oplost, maar soms is een langere periode uitgeschakeld zijn nodig voordat de batterij weer normaal functioneert. Dit gedrag wijst meestal op een tijdelijk intern probleem, niet direct op een permanent defect, zolang de batterij daarna weer normaal werkt.
Intussen 5 cycli verder zonder problemen
Ben benieuwd, mijn PiB staat op zolder en daar gaat de temperatuur de komende tijd vast boven de 30C komen. Het is nu 29.5C.....Knurt schreef op maandag 30 juni 2025 @ 10:14:
...
Ondertussen wens ik iedereen hier een zo koel mogelijke komende paar dagen en dat al jullie PiB'tjes het hopelijk niet "een beetje te warm" krijgen...
:strip_exif()/f/image/3eyR3lHTU2KpzqDCXPKD50eh.jpg?f=fotoalbum_large)
Li-Ion batterij branddekens zijn de eenvoudigste, veiligste en meest efficiënte manier om Lithium batterij branden te vertragen en te isoleren.Lieftalig schreef op maandag 30 juni 2025 @ 10:50:
https://www.brandbeveilig...dekens-li-ion-batterijen/
Dit haalt echter wel de stelling dat bij veel zon de prijzen laag zijn onderuitDevke schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:47:
En dan is het toch prettig dat er een PIB staat 😊. Al is het fair dat dynamisch contract bezitters ook vele uren lage tarieven pakken. Toch fijn dat deze hoge tarieven ook te mijden zijn.
[Afbeelding]
Mijn 2 PIB’s staan ook op zolder. Ik krijg bij 1 PIB al melding dat ie het een beetje warm heeft als de terperatuur op zolder 27,5 graden is. Maar ik heb er iets op gevonden. Een grote vloer ventilator op ongeveer 1 meter afstand van de PIB’s gezet met de luctstroom van de PIB’s af, zodat de warme luchtstroom door de zolder verspreid wordt.. Temperatuur sensor boven op de bovenste PIB geplaatst. In Homey een flow gemaakt dat als de temperatuur van de bovenkant van de PIB’s meer dan 30 graden wordt, dan de ventilator aan laten slaan en als de temperatuur weer 30 graden is de ventilator uit laten slaan. Dit wekt perfect. Had vandaan ook weer melding van te warm en na een half uurtje draaien van de ventilator, melding van de te warme PIB weg. Daar de temperatuur bovenop de PIB nog meer dan 30 graden is (31,4 op dit moment) draait de ventilator nog steeds, maar geen melding van een te warme PIB. Temperatuur op zolder momenteel 28,5 graden.Prisma16 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:44:
[...]
Ben benieuwd, mijn PiB staat op zolder en daar gaat de temperatuur de komende tijd vast boven de 30C komen. Het is nu 29.5C.....
Er zal een reden zijn. Onderhoud aan centrale's die meedoen?hanev001 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:54:
[...]
Dit haalt echter wel de stelling dat bij veel zon de prijzen laag zijn onderuit
Edit : Redenen die ik tegenkom.... warm en enorm veel airco's die draaien. Het wordt dus (deels) opgesoupeerd (opwek). Weinig wind om te compenseren.
[ Voor 22% gewijzigd door Devke op 30-06-2025 14:00 ]
Te kort door de bocht die conclusie.hanev001 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:54:
[...]
Dit haalt echter wel de stelling dat bij veel zon de prijzen laag zijn onderuit
Ten eerste zijn het de avonduren waarvoor het hoge tarief geldt, en dan zijn er nog tal van andere factoren: geen wind (zon is al weg), centrales uit de running, extreem hoog verbruik verwacht, etc.
Met veel zon zijn de dynamische prijzen laag, ALS er dan ook een overschot is. Dus geen garantie, maar rond de middaguren, en vooral in het weekend en op feestdagen in de maanden maart-oktober is dit vrij normaal.
Kijk hier hebben we iets aan, in plaats van reacties die aangeven dat de kans op brand heel klein is. Dat is allemaal waar, maar aan statistiek heb je niets als die van jou toevallig wel gaat branden.Winkiller schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:50:
[...]
Li-Ion batterij branddekens zijn de eenvoudigste, veiligste en meest efficiënte manier om Lithium batterij branden te vertragen en te isoleren.
https://www.brandbeveilig...dekens-li-ion-batterijen/
Ik betaal we gewoon 20 cent vast contract, dag en nacht. Aanbieding via Eigen Huis. Ik zie het voordeel nog niet behalve geen terugleverboete, echter is de bonus van 200 euro veel hoger dan de terugleverboete. Nu hoef ik niet vijf andere mensen, mijn vrouw en vier zonen niet op te leiden tot energie experts en ergens de motivatie vinden bij kinderen om rekening te houden met dynamische prijzen, juist de avond is moeilijk onder het vermogen te blijven van de twee Plug-In Batteries. Die zijn ook voor NOM in mijn ogen. Niet genoeg vermogen/energie om te gaan handelen om de energiemarkt.Devke schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:47:
En dan is het toch prettig dat er een PIB staat 😊. Al is het fair dat dynamisch contract bezitters ook vele uren lage tarieven pakken. Toch fijn dat deze hoge tarieven ook te mijden zijn.
[Afbeelding]
Volgens mij moet je ook dubbel belasting betalen. Bij laden en bij ontladen. Dan moet je wel een groot verschil hebben om winst te maken, zoals in jouw plaatje. Maar leuk voor de hobbyist die hier een paar uur (per week?) aan wil besteden.
Voor mij zal het grootste verschil zijn als we van het gas af kunnen. De Airco verwarmt de woonkamer. Zo nu en dan een uurtje een infrarood paneeltje aan op de slaapkamers. Alleen warm water, daar ben ik nog niet uit. Slimme boiler? Warmtepompboiler? Domme boiler met een HW stekker voor als er voldoende zon is? Hoe groot moet deze zijn voor 5 a 6 personen die 2 keer in de week thuis douchen.
Juni ziet er weer mooi uit met de Plug-In Batteries. Hier een overzicht van vorig jaar zonder en dit jaar met de Plug-In Batteries. De batterijen zitten nu voor 100% vol. Als ik even 3,75 kWh bij het leveren van de batterijen tel dan zit ik op 75,2% RTE over deze maand. Zo'n 200 kWh minder geïmporteerd uit het net.
:strip_exif()/f/image/2mnWUY6tOYbxpnAwpbhv2aR3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SMYTdE5pnZ2XhWwcPW0PCzrM.jpg?f=fotoalbum_large)
13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus
Melding: De batterij wordt extern aangestuurd via de lokale API.
Jeetje , ik stap vanaf morgen over op dynamisch bij zp.Devke schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:47:
[Afbeelding]
Wat een hoog uurtarief zeg!
Goed dat ik drie batterijen heb nu😀
Als dit bij jullie gezinssituatie pas is het prima toch?TFX77 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 14:33:
[...]
Ik betaal we gewoon 20 cent vast contract, dag en nacht. Aanbieding via Eigen Huis. Ik zie het voordeel nog niet behalve geen terugleverboete, echter is de bonus van 200 euro veel hoger dan de terugleverboete. Nu hoef ik niet vijf andere mensen, mijn vrouw en vier zonen niet op te leiden tot energie experts en ergens de motivatie vinden bij kinderen om rekening te houden met dynamische prijzen, juist de avond is moeilijk onder het vermogen te blijven van de twee Plug-In Batteries. Die zijn ook voor NOM in mijn ogen. Niet genoeg vermogen/energie om te gaan handelen om de energiemarkt.
Volgens mij moet je ook dubbel belasting betalen. Bij laden en bij ontladen. Dan moet je wel een groot verschil hebben om winst te maken, zoals in jouw plaatje. Maar leuk voor de hobbyist die hier een paar uur (per week?) aan wil besteden.
Voor mij zal het grootste verschil zijn als we van het gas af kunnen. De Airco verwarmt de woonkamer. Zo nu en dan een uurtje een infrarood paneeltje aan op de slaapkamers. Alleen warm water, daar ben ik nog niet uit. Slimme boiler? Warmtepompboiler? Domme boiler met een HW stekker voor als er voldoende zon is? Hoe groot moet deze zijn voor 5 a 6 personen die 2 keer in de week thuis douchen.
Juni ziet er weer mooi uit met de Plug-In Batteries. Hier een overzicht van vorig jaar zonder en dit jaar met de Plug-In Batteries. De batterijen zitten nu voor 100% vol. Als ik even 3,75 kWh bij het leveren van de batterijen tel dan zit ik op 75,2% RTE over deze maand. Zo'n 200 kWh minder geïmporteerd uit het net.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wij koken hier altijd al voor de pieken. Dat was eigenlijk ook al zo bij het variabele contract. Wat daarna overblijft valt binnen de PIB. Ik zie het als een mooie win. Inkoop en verbruik tegen lagere tarieven dan variabel, hogere prijs voor de opwek. Daarnaast die echt hoge pieken ook kunnen afvangen. Schijnt de zon dan krijg ik 76 ct per kWh. Ik lever best lang door. Is het bewolkt?. Tja dan zet ik de PIB in tegen het geladen tarief van de dag. Het is geen handel voor de duidelijkheid. Daarvoor moet je echt tegen de PIB kunnen zeggen ontlaad maar naar het net en dat gaat niet.
Straks dan ga ik de EV ook laden aan huis dus wordt sws een netto verbruiker. Gekozen voor het Nederlandse Peblar dat loadbalancing via de P1 van HW doet. Dus de p1 gaat vast zweetdruppels op zn voorhoofd krijgen 😜
Ben nu 3 maanden klant. Ik zie al 3 maanden - 3 dagen een tarief dat een stuk lager is dan variabel. Batterij dekt deze wel af. Meer van dit soort dagen en de TVT is ineens heel erg kort 😈Diaantje71 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 14:41:
[...]
Jeetje , ik stap vanaf morgen over op dynamisch bij zp.
Wat een hoog uurtarief zeg!
Goed dat ik drie batterijen heb nu😀
[ Voor 7% gewijzigd door Devke op 30-06-2025 15:03 ]
Ik vraag me af, kan het kwaad om met de hand zelf de batterij met de knop uitzetten en dan weer aanzetten ??Devke schreef op maandag 30 juni 2025 @ 15:02:
[...]
Ben nu 3 maanden klant. Ik zie al 3 maanden - 3 dagen een tarief dat een stuk lager is dan variabel. Batterij dekt deze wel af. Meer van dit soort dagen en de TVT is ineens heel erg kort 😈
Dus uitzetten hier bijv vanaf 06.00 uur, panelen op het oosten dus vroeg al opwek.en dan met de handde knop weer terug draaien tegen 12 uur .
Kan ik dat dagelijks dus zelf doen of kan de batterij daar niet tegen? ,ik heb dus geen ha en homey.
Maar met die uurprijzen morgen wil ik slim inzetten .
[ Voor 3% gewijzigd door Diaantje71 op 30-06-2025 15:15 ]
Voor een x zal het geen kwaad kunnen. Ik zou het niet dagelijks doen. Wat je zonder HA en Homey nu wel zou kunnen doen is de batterij even aan een ander netwerk koppelen dan waar de p1 aangekoppeld zit. Dan kunnen ze niet communiceren en doet de batterij niets. Later weer terug koppelen aan dezelfde wifi als je p1. In HA te regelen. Ik verwacht dat dit ook naar de app komt, maar dan zou dit tijdelijk een oplossing kunnen zijn.Diaantje71 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 15:14:
[...]
Ik vraag me af, kan het kwaad om met de hand zelf de batterij met de knop uitzetten en dan weer aanzetten ??
Dus uitzetten hier bijv vanaf 06.00 uur, panelen op het oosten dus vroeg al opwek.en dan met de handde knop weer terug draaien tegen 12 uur .
Kan ik dat dagelijks dus zelf doen of kan de batterij daar niet tegen? ,ik heb dus geen ha en homey.
De 'blus'deken voor een laptopbatterij kost 79,- en die van een e-bike 299,- Wij moeten dan upgraden naar het 1699,- euro model voor elektrische auto's?? Nee daar hebben we echt veel aan.FerryHidden schreef op maandag 30 juni 2025 @ 14:28:
[...]
Kijk hier hebben we iets aan, in plaats van reacties die aangeven dat de kans op brand heel klein is. Dat is allemaal waar, maar aan statistiek heb je niets als die van jou toevallig wel gaat branden.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Nee, je begrijpt toch ook wel dat het gewoon met de afmetingen van de dekens te maken heeft. De deken moet afdekken. Een 'e-bike' deken van 3x3 meter kan prima een plugin batterij afdekken. Misschien wel 2.EvaluationCopy schreef op maandag 30 juni 2025 @ 15:27:
[...]
De 'blus'deken voor een laptopbatterij kost 79,- en die van een e-bike 299,- Wij moeten dan upgraden naar het 1699,- euro model voor elektrische auto's?? Nee daar hebben we echt veel aan.
Er zijn vast meer blusdekens te koop, maar voordat ik de post had gelezen had ik nog nooit aan een blusdeken gedacht voor je plugin batterij. Dus in die zin heb ik daar meer aan dan de opmerking dat de kans heel klein is dat je plugin batterij gaat branden.
[ Voor 19% gewijzigd door FerryHidden op 30-06-2025 15:37 ]
Deze had ik toevallig nog in huis toen er nog op gas werd gekookt en de frituurpan nog werd gebruikt. Meteen bij de batterijen gelegd. Dank voor de tipFerryHidden schreef op maandag 30 juni 2025 @ 14:28:
[...]
Kijk hier hebben we iets aan, in plaats van reacties die aangeven dat de kans op brand heel klein is. Dat is allemaal waar, maar aan statistiek heb je niets als die van jou toevallig wel gaat branden.
Diaantje71 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 15:14:
[...]
Ik vraag me af, kan het kwaad om met de hand zelf de batterij met de knop uitzetten en dan weer aanzetten ??
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
Een batterij zal in veel gevallen binnenin doorsmeulen waarbij veel bijzonder giftige rook vrij kan komen.
Het voornaamste wat je kan doen is de vrijkomende rook wat te dempen, maar het is niet echt gezond met je gezicht in diezelfde rook te hangen terwijl je de deken er omheen doet. En dat moet dan ook nog kier vrij zijn.
Een optie is om de deken nu al onder de batterij te leggen waardoor je het als het ware in kan pakken. Maar denk aan de zeer giftige rook die vrij komt daar waar je werkt.
Ik zou zelf prioriteit geven aan het bellen van de brandweer en veilig het huis verlaten.
Maar was dit onderwerp eerder niet off topic verklaard?
Dank je wel!!Devke schreef op maandag 30 juni 2025 @ 15:24:
[...]
Voor een x zal het geen kwaad kunnen. Ik zou het niet dagelijks doen. Wat je zonder HA en Homey nu wel zou kunnen doen is de batterij even aan een ander netwerk koppelen dan waar de p1 aangekoppeld zit. Dan kunnen ze niet communiceren en doet de batterij niets. Later weer terug koppelen aan dezelfde wifi als je p1. In HA te regelen. Ik verwacht dat dit ook naar de app komt, maar dan zou dit tijdelijk een oplossing kunnen zijn.
Het is hier in de kamer vooralsnog gelukkig nog niet boven de 24,5C gekomen, maar de echte hitte moet natuurlijk nog komen....Prisma16 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:44:
[...]
Ben benieuwd, mijn PiB staat op zolder en daar gaat de temperatuur de komende tijd vast boven de 30C komen. Het is nu 29.5C.....
Bij de inlaat van de PiB meet een simpele thermometer 24,4C. Dus hij heeft nog iets van marge.
Succes op de zolder daar!
Nu nog even bedenken wat ik met de pre order met levering in September ga doen.:D:D:D
He who laughs last.. Thinks slowest
Hun antwoord “Ons team heeft` inderdaad dit probleem ook gezien op tweakers en zijn dit verder aan het onderzoeken. Ze hopen dit op te kunnen lossen in een toekomstige update. Bedankt voor de melding!”
Dat wilde ik jullie even laten weten.

Nadat ik eerder heb gemeld dat ik niet blij was met het resultaat van de P1-meter update heeft vandaag HW een pluim verdiend.
Met de nieuwste versie van de App software hebben ze een probleem opgelost met de weergave van de gegevens van de Apparaten in de App. Ze hebben daar flink tijd ingestoken gezien de heen en weer communicatie die we daarover gehad hebben. Dus bedankt voor de inzet HW.
Ja klopt, vaak , bijna altijd ,een netafname en weinig net teruggave.Olie_B_Bommel schreef op maandag 30 juni 2025 @ 17:14:
Ik kreeg vandaag een antwoord op mijn e-mail aan HW inzake mijn melding dat er vrijwel geen 0 op de meter in de nu weergave meer is, maar vrijwel altijd een net afname en soms een net teruggaaf.
Hun antwoord “Ons team heeft` inderdaad dit probleem ook gezien op tweakers en zijn dit verder aan het onderzoeken. Ze hopen dit op te kunnen lossen in een toekomstige update. Bedankt voor de melding!”
Dat wilde ik jullie even laten weten.
ter info, één grootverbruiker heb ik qua statistiek nog niet apart in kaart; dat is de jacuzzi. Die draait overuren deze zomer
Hier staat tekst
Wilde er eerst een kast van maken, maar dit is even de makkelijke oplossing. En mooi van de grond af.
Netjes maken is van latere zorg. 😌 Wel vastgemaakt aan de muur met bijgeleverde “rail”. 😇

Wat me wel ineens opviel, is dat de bovenste PIB net een andere kleur wit vertoont dan de overige PIB’s. Alleen de onderste is van een latere levering.
[ Voor 27% gewijzigd door Remco2001 op 30-06-2025 17:44 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
FWPBlueTooth76 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 17:56:
3 PIB's ipv 2 heeft ook een nadeel, moet m'n Flows weer aanpassen
[Afbeelding]
Hier staat tekst
Verwijderd
Als bezig met Solcast en Forcast Solar. (Je wil natuurlijk wel een volle batterij) Power by the Hour draait hier ook al een tijdje mee. Maar nu moet het geheel nog aan elkaar geknoopt worden. Daarvoor op zoek naar wat inspiratie. Dus heb je reeds iets draaien in Homey ben jij ik benieuwd hoe je flow er uit ziet.
Ben nu V4 van m'n "Herfst en Winter Flow" bezig, in testfase, dus als je je verveelt kan je hier wat inspiratie uit halen.Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2025 @ 18:01:
Nu het geheel weer stabiel lijkt te werken na wat WiFi perikelen hier wil ik via Homey toch eens aan de gang met uitgesteld laden. Of wel mooi ordinaire geld verdienen aan terug leveren als de prijs in de ochtend nog positief is. En dus de batterij gaan laden als de vergoeding laag is, of zelfs negatief. Nu gaat in de ochtend alles de batterijen in en zijn ze vol tegen de tijd dat je energie niks waard is en je zelfs moet betalen om er van af te komen. Kan je je omvormer knijpen (wat hier dus nog niet automatisch kan) of je schuift het laden even iets op.
Als bezig met Solcast en Forcast Solar. (Je wil natuurlijk wel een volle batterij) Power by the Hour draait hier ook al een tijdje mee. Maar nu moet het geheel nog aan elkaar geknoopt worden. Daarvoor op zoek naar wat inspiratie. Dus heb je reeds iets draaien in Homey ben jij ik benieuwd hoe je flow er uit ziet.
Moest het opsplitsen in 2 screenshots, bovenste loopt dus via gele lijn door naar onder.
Omdat het in testfase is, stuur ik push-meldingen en verander ik niet daadwerkelijk iets aan de batterij status. Maar je kan zo'n push-melding natuurlijk eenvoudig vervangen door een "batterij status controle -> batterij status aanpassen".

[ Voor 3% gewijzigd door BlueTooth76 op 30-06-2025 22:05 ]
Bij de derde ligt de hamster nog te slapenRemco2001 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 17:39:
Ze maar eens bij elkaar gezet. Voorlopig mooie geschikte plek in de garage gevonden, met een eigen groep.
Wilde er eerst een kast van maken, maar dit is even de makkelijke oplossing. En mooi van de grond af.
Netjes maken is van latere zorg. 😌 Wel vastgemaakt aan de muur met bijgeleverde “rail”. 😇
[Afbeelding]
Wat me wel ineens opviel, is dat de bovenste PIB net een andere kleur wit vertoont dan de overige PIB’s. Alleen de onderste is van een latere levering.
Misschien instelling van de helderheid led-ring anders ingesteld?Remco2001 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 17:39:
Ze maar eens bij elkaar gezet. Voorlopig mooie geschikte plek in de garage gevonden, met een eigen groep.
[Afbeelding]
Echt fraaie statistieken hoor! Aardige PV-installatie ook. Die 10 kWh opslag doet best veel voor je eigen verbruik zo te zien. Leuk om te zien.Sjaak_Afhaak schreef op maandag 30 juni 2025 @ 17:35:
Eerste volledige maand met 4x PiB thuisaccu's (totaal 10,8 KWh), èn de mogelijkheid om onze EV volledig op zon te laden. Helaas 1x nodig gehad om de EV sneller te laden dan de zon me op dat moment me kon bieden, heeft me circa 25KWh gekost van het maandverbruik. Wat een prachtige statistieken![]()
ter info, één grootverbruiker heb ik qua statistiek nog niet apart in kaart; dat is de jacuzzi. Die draait overuren deze zomer![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vraag me wel een ding af. Jij kan iedere dag tientallen kilowatturen kwijt in je auto. Rij je dan in de nacht of zo? Wat is je gebruikspatroon? Ik probeer ook zoveel mogelijk op zonnestroom te laden, maar als ik niet af en toe de auto pak kan er niet meer bij. En als ik hem dan pak, ben ik overdag van huis
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Je kan het natuurlijk zo uitgebreid maken als je wilt. Ik zet de batterij ca. 30 minuten na zonopkomst in standby mode, mbv app zonnestand. Starten gaat nu nog met de hand ca. 10.00 uur, maar wil ik obv prijs. Ik zit nog te klooien met PBTH, krijg de prijs van Tibber niet naar mijn zin.Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2025 @ 18:01:
Nu het geheel weer stabiel lijkt te werken na wat WiFi perikelen hier wil ik via Homey toch eens aan de gang met uitgesteld laden. Of wel mooi ordinaire geld verdienen aan terug leveren als de prijs in de ochtend nog positief is. En dus de batterij gaan laden als de vergoeding laag is, of zelfs negatief. Nu gaat in de ochtend alles de batterijen in en zijn ze vol tegen de tijd dat je energie niks waard is en je zelfs moet betalen om er van af te komen. Kan je je omvormer knijpen (wat hier dus nog niet automatisch kan) of je schuift het laden even iets op.
Terechte vraag. Ik heb al 3 jaar last van long covid met ups en downs. Op dit moment werk ik 50% , en ben rond het middaguur thuis. Dus pak nog heel wat effectieve zonne-uren mee. Ik rij 90-100 km per werkdag.JanHenk schreef op maandag 30 juni 2025 @ 18:48:
[..]
Vraag me wel een ding af. Jij kan iedere dag tientallen kilowatturen kwijt in je auto. Rij je dan in de nacht of zo? Wat is je gebruikspatroon? Ik probeer ook zoveel mogelijk op zonnestroom te laden, maar als ik niet af en toe de auto pak kan er niet meer bij. En als ik hem dan pak, ben ik overdag van huis
Hier staat tekst
Off topic: jammer te lezen dat je long covic hebt. Heel veel steun van mijn kant!Sjaak_Afhaak schreef op maandag 30 juni 2025 @ 19:15:
[...]
Terechte vraag. Ik heb al 3 jaar last van long covid met ups en downs. Op dit moment werk ik 50% , en ben rond het middaguur thuis. Dus pak nog heel wat effectieve zonne-uren mee. Ik rij 90-100 km per werkdag.
P1 meter staat rood te knipperen. PIB staat nog in rust. Er is nog opwek. P1 gereset en opnieuw aan wifi gekoppeld.
:strip_exif()/f/image/1CT1fpZDMBp9OrghrmEisimW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OOKxAgWH1gyMTSHmR72povd5.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: Ook in HA geen meetwaarden meer.
:strip_exif()/f/image/07WuHLMvwZHBisJjBdcT8iR2.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door Devke op 30-06-2025 20:42 ]
Met het oog op de gigantische tarieven van 77ct om 20-21 morgen was ik benieuwd of de opladen voor opslag functie ook geforceerd ontlaad.
Als je de 'opladen voor opslag 60%' functie gebruikt via de app gaat hij volle bak ontladen totdat de accu's op 60 procent zijn. Dit is toch wel een mooie workaround om een deel van de capaciteit van de accu's te ontladen.
Aangezien bij mij de accu's capaciteit genoeg hebben ga ik dit denk ik af en toe met het handje doen bij dagen met hoge spread. Zoals vandaag of morgen
:strip_exif()/f/image/pOJ1bFMXGjwGrm3LXleLQllA.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens mij geldt dit alleen voor instellingen van de batterij waarin je zit. Ik heb geen verzamel knop gezien welke geldt voor alle batterijenFabianintveld schreef op maandag 30 juni 2025 @ 20:45:
Zojuist een mooie observatie gedaan die ik graag met jullie wil delen:
Met het oog op de gigantische tarieven van 77ct om 20-21 morgen was ik benieuwd of de opladen voor opslag functie ook geforceerd ontlaad.
Als je de 'opladen voor opslag 60%' functie gebruikt via de app gaat hij volle bak ontladen totdat de accu's op 60 procent zijn. Dit is toch wel een mooie workaround om een deel van de capaciteit van de accu's te ontladen.
Aangezien bij mij de accu's capaciteit genoeg hebben ga ik dit denk ik af en toe met het handje doen bij dagen met hoge spread. Zoals vandaag of morgen
[Afbeelding]
Net ook de update gedraaid naar 1.25.4 (739).Vlekkeloos.Devke schreef op maandag 30 juni 2025 @ 20:41:
Vandaag de app update geïnstalleerd. Vanmorgen riep ik nog dat ik hier geen problemen had. Nooit roepen dus 🙈.
P1 meter staat rood te knipperen. PIB staat nog in rust. Er is nog opwek. P1 gereset en opnieuw aan wifi gekoppeld.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vervelend voor je, draait alles weer nu?
Dat klopt inderdaad, je moet wel dat per batterij activerenGL007 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 20:59:
[...]
Volgens mij geldt dit alleen voor instellingen van de batterij waarin je zit. Ik heb geen verzamel knop gezien welke geldt voor alle batterijen
Ik heb dat sinds kort ook met de P1 meter.Devke schreef op maandag 30 juni 2025 @ 20:41:
Vandaag de app update geïnstalleerd. Vanmorgen riep ik nog dat ik hier geen problemen had. Nooit roepen dus 🙈.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat ik dan even doe is wifi opnieuw verbinden in mijn oc200 controller.
Dan werkt het gelijk weer.
Eerder nooit problemen mee gehad.
Verwijderd
Zeker, mijn EPM (hier boven ergens gepost) is al uitgebreider dan ik eerst dacht. Ik doe nog eigenlijk niks met power by de hour. (Dan behalve tarief) Dus dat helpt zeker om te zien hoe men dat gebruikt. (Tips welkom)counter12 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 18:54:
[...]
Je kan het natuurlijk zo uitgebreid maken als je wilt. Ik zet de batterij ca. 30 minuten na zonopkomst in standby mode, mbv app zonnestand. Starten gaat nu nog met de hand ca. 10.00 uur, maar wil ik obv prijs. Ik zit nog te klooien met PBTH, krijg de prijs van Tibber niet naar mijn zin.
Ik wil gaan werken op basis van de verwachte kilowattuur. Batterij moet wel vol voor de avond natuurlijk. In Solcast en Forcast solar zit toch wel verschil waarbij Solcast in de richting zit bij strak blauwe lucht, en Forcast Solar juist bij bewolking. Dus dat wordt de KNMI er ook in mee nemen. Er zullen ook dagen zijn dat elke zonnestraal de batterij in moet anders krijg je ‘m niet vol. Het gaat dus nog wel een puzzeltje worden voor het draaide zoals ik wil.
Kijk even in de Sessy forum. Daar staan diverse voorbeelden in met Homey advance flowVerwijderd schreef op maandag 30 juni 2025 @ 21:06:
[...]
Zeker, mijn EPM (hier boven ergens gepost) is al uitgebreider dan ik eerst dacht. Ik doe nog eigenlijk niks met power by de hour. (Dan behalve tarief) Dus dat helpt zeker om te zien hoe men dat gebruikt. (Tips welkom)
Ik wil gaan werken op basis van de verwachte kilowattuur. Batterij moet wel vol voor de avond natuurlijk. In Solcast en Forcast solar zit toch wel verschil waarbij Solcast in de richting zit bij strak blauwe lucht, en Forcast Solar juist bij bewolking. Dus dat wordt de KNMI er ook in mee nemen. Er zullen ook dagen zijn dat elke zonnestraal de batterij in moet anders krijg je ‘m niet vol. Het gaat dus nog wel een puzzeltje worden voor het draaide zoals ik wil.
Hier ook een vreemde gewaarwording na de android app update vanmiddag. Geen foutmeldingen dus leek prima. Ging magnetron gebruiken en keek even in de app.. wat raar, alle stroom komt van het net, niets uit de PiB's. In de app bij de PiB's de melding dat er geen P1 meter gekoppeld was. De P1 meter brandde gewoon groen, maar toch maar even gereset. Toen was alles weer in werking.Devke schreef op maandag 30 juni 2025 @ 20:41:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hopelijk is met deze update wel het probleem verholpen dat er dagelijks wel een socket of energy meter volgens de app offline is (maar is het niet, werkt gewoon!).
3900 Wp zuid (168º), elevatie 45º PVoutput
Ik heb Forecast losgelaten en kijk nu puur naar de opbrengst real time en anders inkopen als het goedkoop is en verbruiken als het duurder is. Verder een Flow voor de lente- / zomerperiode (voor het gemak week 10 tot en met week 41) en herfst- / winterperiode", de overige weken van het jaar.Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2025 @ 21:06:
[...]
Zeker, mijn EPM (hier boven ergens gepost) is al uitgebreider dan ik eerst dacht. Ik doe nog eigenlijk niks met power by de hour. (Dan behalve tarief) Dus dat helpt zeker om te zien hoe men dat gebruikt. (Tips welkom)
Doorgaans zal stroom sowieso goedkoper zijn als er PV-opbrengst is, dus daar is wat overlap.
Helemaal perfect zal het niet worden maar als je toppen en dalen er mee kan afvlakken dan ben je een heel eind, denk ik.
[ Voor 6% gewijzigd door BlueTooth76 op 30-06-2025 21:15 ]
Geniaal om dit gewoon te proberen. En geniaal dat het ook gewoon werkt.Fabianintveld schreef op maandag 30 juni 2025 @ 20:45:
Zojuist een mooie observatie gedaan die ik graag met jullie wil delen:
[Afbeelding]
Ja. Even de p1 koppelen weer aan het wifi netwerk. Kan een keer gebeuren.EVfan schreef op maandag 30 juni 2025 @ 21:04:
[...]
Net ook de update gedraaid naar 1.25.4 (739).Vlekkeloos.
Vervelend voor je, draait alles weer nu?
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.