Acties:
  • 0 Henk 'm!
Diaantje71 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 09:42:
Ik heb dus drie pib’s. En met twee was er niets aan de hand maar sinds de derde erbij is gekomen red ik geen nom meer in de nacht.
De batterijen staan veel te lang stil voordat er weer eentje gaat nadenken dat ie moet leveren. Voorheen kwam ik bijna op nom in de nacht uit. Of het ligt aan de derde erbij of aan de laatste update.10108,
En ja alles aangedacht,alles vast ip adres en vast ap.
P1 meter sind sinds vd week aan een actieve hw splitter. Dit hielp ook niets. Voorheen zat ie direct in de slimme meter.
Ik ga denk ik vannacht eens de derde uit zet om te zien of het met twee pibs beter gaat.
Ik lees hier ook dat een paar mensen zien dat ze minder nom krijgen snachts, iemand al een oplossing gevonden?
Bij mij zie ik dus dat ik t meeste vd nacht stroom moet kopen van het net ipv dat de batterijen terugleveren.en als er al word teruggeleverd is dat veel minder dan wat er aan stroom gevraagd word dus moet ik alsnog stroom betalen.
Zelfs overdag als er geen zon is en de batterijen zijn genoeg vol: gisteren een waterkoker aan, de batterijen blijven op wit staan en moet ik kopen van het net, paars, als de waterkoker bijna klaar is gaat de batterij ontladen , groen, maar ja toen was t water al gekookt en heb ik daar dus voor moeten betalen.
Mijn bevinding is dus dat de batterijen te lang niets doen voordat ze gaan ontladen .
Hier heb ik dus 0,4kwh vannacht verbruikt, die hoge piek is mijn koffieapparaat enzo, was toen wakker al.
En ja , t is niet veel verbruik maar het is geen nom.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Blijft apart hoe de batterijen verschillend werken als ik dat allemaal zo lees.
Sinds ik mijn 2e batterij heb draai ik fluitend nul op de teller, zelfs gisteren.
En het schakelen tussen de batterijen gaat sinds de 10108 firmware hier juist beter dan daarvoor.
In het begin was het hier net een flipperkast, maar nu gaat dat dus juist heel netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaantje71
  • Registratie: Oktober 2024
  • Nu online
hanev001 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:06:
[...]

Welke versie Slimme meter heb je want wat je beschrijft is een te langzaam reageren op het gevraagde vermogen. Een DSMR4 meter geeft slechts elke 10 seconden een update en daar komt natuurlijk dan de reactie tijd van de P1-meter en de batterijen nog boven op.
De slimme meter is een smr 5.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdr
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 24-06 21:45

wdr

Ik heb dus drie pib’s. En met twee was er niets aan de hand maar sinds de derde erbij is gekomen red ik geen nom meer in de nacht.
De batterijen staan veel te lang stil voordat er weer eentje gaat nadenken dat ie moet leveren. Voorheen kwam ik bijna op nom in de nacht uit. Of het ligt aan de derde erbij of aan de laatste update.10108,
P1 meter sind sinds vd week aan een actieve hw splitter. Dit hielp ook niets. Voorheen zat ie direct in de slimme meter.
Ik ga denk ik vannacht eens de derde uit zet om te zien of het met twee pibs beter gaat.
Ik lees hier ook dat een paar mensen zien dat ze minder nom krijgen snachts, iemand al een oplossing gevonden?
Bij mij zie ik dus dat ik t meeste vd nacht stroom moet kopen van het net ipv dat de batterijen terugleveren.en als er al word teruggeleverd is dat veel minder dan wat er aan stroom gevraagd word dus moet ik alsnog stroom betalen.
Zelfs overdag als er geen zon is en de batterijen zijn genoeg vol: gisteren een waterkoker aan, de batterijen blijven op wit staan en moet ik kopen van het net, paars, als de waterkoker bijna klaar is gaat de batterij ontladen , groen, maar ja toen was t water al gekookt en heb ik daar dus voor moeten betalen.
Mijn bevinding is dus dat de batterijen te lang niets doen voordat ze gaan ontladen .
Hier heb ik dus 0,4kwh vannacht verbruikt, die hoge piek is mijn koffieapparaat enzo, was toen wakker al.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier met 1 PIB NOM ook minder in de nacht. Tot vorige week geen nachtverbruik maar nu al paar dagen 0,1 kWh. Het lijkt of drempelwaarde wat veranderd is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ltpW9R7ofLKhE0YkDkEwiz4pdo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ULIrtFI8GaocGp8maN2bqJwk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klassieker
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 10:04
@Diaantje71 Hier net even een (simpel) testje gedaan met de waterkoker en de 🪫. Het duurde 20 "tellen" voor de 🪫 begon te helpen.

SMR 5.0 en P1 uit 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:29
Ik ben tegen een kleine tegenvaller aan gelopen, althans voor mijn usecase. Ik heb mijn tweede PiB primair gekocht voor het extra vermogen (watt), zodat het piekverbruik van mijn witgoed onder meer omstandigheden geheel geleverd kan worden door zon + accu. De extra energie (kWh) is een mooie bijvangst.

Vandaag hebben we een grijze dag, dus het vermogen uit de zonnepanelen is niet hoog. Hier en daar een korte piek van 1500 watt, maar het grootste deel van de tijd ligt het ruim onder de 1000 watt. Dat is niet erg, mijn twee PiB's kunnen samen 1600 watt leveren, dus de 2000-2200 watt van het witgoed is gedekt. Samen zijn ze inmiddels gemiddeld voor 55% opgeladen, dat moet goed gaan, dus aan die vaatwasser.

Denk je.

"Onder water" ligt het wat anders. Dat gemiddeld percentage SoC verhult dat batterij 1 voor ruim 70% geladen is, maar batterij 2 voor nog geen 40%. Dat betekent dat als ik nu de vaatwasser aanzet, batterij 2 al gauw onder de 20% komt en dan zijn ontlaadvermogen gaat beperken.

De grafieken hier onder geven de periode van middernacht tot zonet aan. De bovenste grafiek is het vermogen (watt) van beide batterijen. Onder nul is ontladen, boven nul is opladen. De onderste grafiek heeft de SoC van de beide batterijen aan, en daar zie je dat het systeem dat behoorlijk uit elkaar laat lopen als de batterijen elkaar afwisselen. Dat zal een goede reden hebben, waarschijnlijk iets als load balancing en het aantal cycles zo gelijk mogelijk laten oplopen, maar ik merk nu dat het er wel voor zorgt dat als ik niet goed oplet de volledige 1600 watt misschien niet (lang) beschikbaar is terwijl dat wel zo kan lijken als je naar de gemiddelde SoC kijkt.

En dan zie ik via HA de SoC van de twee afzonderlijke batterijen nog, als je alleen in de HW app kijkt zie je alleen het gemiddelde, en heb je hier geen idee van.

Allemaal niet super erg, maar omdat de 1600 watt eigenlijk de reden is dat ik een tweede batterij kocht voelt dit toch als een kleine tegenvaller.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/VuXa4S43UrJ9ZanL7ZVJYsHG.png

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:41

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je de oude (micro usb) of nieuwe (usb-c) P1 meter van HW?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wdr
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 24-06 21:45

wdr

Klassieker schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:22:
@Diaantje71 Hier net even een (simpel) testje gedaan met de waterkoker en de 🪫. Het duurde 20 "tellen" voor de 🪫 begon te helpen.

SMR 5.0 en P1 uit 2022.
Dat lijkt me logisch, ervan uitgaande dat de batterij op staat te laden op het moment van aanzetten waterkoker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BzHasFmxohjU71s5EDSghZM2tI0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/d2533BMIZuikS2V3bCqFJNi5.png?f=user_large

Ik vind het ook wat merkwaardig dat de batterij met de laagste soc hier nu toch ontladen wordt. Nu zal dat in mijn geval niet zo heel veel uitmaken maar toch wat onlogisch lijkt me.

Edit: en de zon komt achter de wolken vandaan en dan wordt de batterij met de hoogste soc geladen.

[ Voor 12% gewijzigd door AtlAntA op 23-06-2025 10:39 ]

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@JeroenH schrale troost: bijna alles wat nu uit het net komt is low carbon. Misschien juist een goed moment om je PiB's goed vol te laden met energie uit het net voor wanneer de mix later vandaag ongunstiger is? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ggmZcrjjsnDs-kNShmZC92eZsac=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/EvumekX8BHriBcSdVpLpFoHP.png?f=user_large

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenH
Gizz schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:34:
@JeroenH schrale troost: bijna alles wat nu uit het net komt is low carbon. Misschien juist een goed moment om je PiB's goed vol te laden met energie uit het net voor wanneer de mix later vandaag ongunstiger is? :)

[Afbeelding]
Ja dat wordt dan op een gegeven moment de afweging... Maar dat doe ik dan liever vanaf ongeveer 14:00 voor 11 ct ;)

Ik wacht gewoon even tot batterij 2 er ook zin in krijgt en dan zet ik zo de vaatwasser aan. Ik ben toch vrij vandaag, thuis een beetje aan het rondkeutelen, en dus véél te veel tijd om over dit soort details na te denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeroenH schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:23:
Ik ben tegen een kleine tegenvaller aan gelopen, althans voor mijn usecase. Ik heb mijn tweede PiB primair gekocht voor het extra vermogen (watt), zodat het piekverbruik van mijn witgoed onder meer omstandigheden geheel geleverd kan worden door zon + accu. De extra energie (kWh) is een mooie bijvangst.

Vandaag hebben we een grijze dag, dus het vermogen uit de zonnepanelen is niet hoog. Hier en daar een korte piek van 1500 watt, maar het grootste deel van de tijd ligt het ruim onder de 1000 watt. Dat is niet erg, mijn twee PiB's kunnen samen 1600 watt leveren, dus de 2000-2200 watt van het witgoed is gedekt. Samen zijn ze inmiddels gemiddeld voor 55% opgeladen, dat moet goed gaan, dus aan die vaatwasser.

Denk je.

"Onder water" ligt het wat anders. Dat gemiddeld percentage SoC verhult dat batterij 1 voor ruim 70% geladen is, maar batterij 2 voor nog geen 40%. Dat betekent dat als ik nu de vaatwasser aanzet, batterij 1 al gauw onder de 20% komt en dan zijn ontlaadvermogen gaat beperken.

De grafieken hier onder geven de periode van middernacht tot zonet aan. De bovenste grafiek is het vermogen (watt) van beide batterijen. Onder nul is ontladen, boven nul is opladen. De onderste grafiek heeft de SoC van de beide batterijen aan, en daar zie je dat het systeem dat behoorlijk uit elkaar laat lopen als de batterijen elkaar afwisselen. Dat zal een goede reden hebben, waarschijnlijk iets als load balancing en het aantal cycles zo gelijk mogelijk laten oplopen, maar ik merk nu dat het er wel voor zorgt dat als ik niet goed oplet de volledige 1600 watt misschien niet (lang) beschikbaar is terwijl dat wel zo kan lijken als je naar de gemiddelde SoC kijkt.

En dan zie ik via HA de SoC van de twee afzonderlijke batterijen nog, als je alleen in de HW app kijkt zie je alleen het gemiddelde, en heb je hier geen idee van.

Allemaal niet super erg, maar omdat de 1600 watt eigenlijk de reden is dat ik een tweede batterij kocht voelt dit toch als een kleine tegenvaller.

[Afbeelding]
Hoe kom je op die 20% voor het terug schroeven van het vermogen Ik was in de veronderstelling dat het <10% en > 90% de grens waarde hiervoor zijn.

Dan het gebruik van de vaatwasser, is dat constant het vermogen van 2000W en zoja voor hoelang of is er sprake van een opwarm fase van het water en dan het wassen op een lager vermogen? In het laatste geval zal je minder snel te maken krijgen met het terug regelen van het vermogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• testmanager
gielz schreef op maandag 23 juni 2025 @ 09:30:
Ja een tijd geleden zo te zien, ik zou het gewoon zelf maken op basis van de Nordpool integratie. Zelf nog niet dynamisch maar zo ziet het er nu hier uit. Ik de goedkoopste uren zelf er uit vissen via een template.

[Afbeelding]

[...]
Ohja, hiermee kan ik wel een automation maken dat ik onszelf een whatsappje stuur zodra stroom laagst en/of negatief en/of... is. tnx
(Zo'n HW energy display is leuk, maar dan vrouwlief: "moet er echt NOG een display op de schouw?!")

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Je zou eigenlijk willen dat op het moment dat hij weer kan laden hij de PiB pakt met de laagste SOC. Dit kun je forceren door de gene met de hoogste SOC fysiek uit te zetten. Maar wellicht werkt dit ook wel in de beta door hem op Standby te zetten via de P1 en dan direct weer naar NOM te zetten.

Kan het helaas niet voor je testen want mijn PiBs staan nu in Belgie heerlijk te NOMen. 👮 🚔

Denk je.

"Onder water" ligt het wat anders. Dat gemiddeld percentage SoC verhult dat batterij 1 voor ruim 70% geladen is, maar batterij 2 voor nog geen 40%. Dat betekent dat als ik nu de vaatwasser aanzet, batterij 2 al gauw onder de 20% komt en dan zijn ontlaadvermogen gaat beperken.

[Afbeelding]

6320wp | Zendure 2400 AC | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
hanev001 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:38:
Hoe kom je op die 20% voor het terug schroeven van het vermogen Ik was in de veronderstelling dat het <10% en > 90% de grens waarde hiervoor zijn.
10% kan ook, dan in mijn verhaal nog altijd hetzelfde.
Dan het gebruik van de vaatwasser, is dat constant het vermogen van 2000W en zoja voor hoelang of is er sprake van een opwarm fase van het water en dan het wassen op een lager vermogen? In het laatste geval zal je minder snel te maken krijgen met het terug regelen van het vermogen.
Dit is het patroon waarin mijn vaatwasser electriciteit verbruikt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/e3nROGFp0r3QVKPf0791eKck.png

Dus niet continu 2 kW, maar toch wel voor enige tijd.

Offtopic: Overigens is dat patroon bij dit programma altijd identiek, dus in dat "gat" tussen 09:40 en 10:10 zet ik vaak de wasmachine aan, want die pakt een minuut of 15 2 kW aan het begin van zijn programma. Als het nodig is, programmeer ik het opladen van één van de EV's ook nog in direct na afloop van de laatste piek van de vaatwasser. Zo voorkom ik hoge pieken die van het net moeten komen. Maar bij weinig PV trekt zo'n paar uur achter elkaar 2 kW trekken de PiB's flink leeg, en dan zal ik er dus soms tegenaan lopen dat één van beide PiB's geen hoge SoC heeft en gedurende zo'n run langzaam stopt met bijdragen.

[ Voor 11% gewijzigd door JeroenH op 23-06-2025 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
gielz schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:42:
Je zou eigenlijk willen dat op het moment dat hij weer kan laden hij de PiB pakt met de laagste SOC.
Dat is precies wat ik zou willen ja.
Dit kun je forceren door de gene met de hoogste SOC fysiek uit te zetten. Maar wellicht werkt dit ook wel in de beta door hem op Standby te zetten via de P1 en dan direct weer naar NOM te zetten.
Ik ga er voor nu niets aan doen, batterij 1 begint de 100 % te naderen, en batterij 2 zal zo wel wat sneller meekomen. Komt goed.
Kan het helaas niet voor je testen want mijn PiBs staan nu in Belgie heerlijk te NOMen. 👮 🚔
Boefje! Waar is de batterijpolitie als je hem nodig hebt? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeroenH schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:44:
[...]

10% kan ook, dan in mijn verhaal nog altijd hetzelfde.

[...]

Dit is het patroon waarin mijn vaatwasser electriciteit verbruikt:

[Afbeelding]

Dus niet continu 2 kW, maar toch wel voor enige tijd.

Offtopic: Overigens is dat patroon bij dit programma altijd identiek, dus in dat "gat" tussen 09:40 en 10:10 zet ik vaak de wasmachine aan, want die pakt een minuut of 15 2 kW aan het begin van zijn programma. Als het nodig is, programmeer ik het opladen van één van de EV's ook nog in direct na afloop van de laatste piek van de vaatwasser. Zo voorkom ik hoge pieken die van het net moeten komen. Maar bij weinig PV trekt zo'n paar uur achter elkaar 2 kW trekken de PiB's flink leeg, en dan zal ik er dus soms tegenaan lopen dat één van beide PiB's geen hoge SoC heeft en gedurende zo'n run langzaam stopt met bijdragen.
Dus het probleem met de vaatwasser valt wel mee en zou goed te doen moeten zijn met de aanwezige lading zeker gezien het feit dat er ook perioden zijn waarin er laag verbruik is en de batterijen weer een beetje hadden kunnen opladen. Je maakt het je zelf moeilijk door meerdere grootverbruikers tegelijk aan te zetten. Doe ze na elkaar en je hebt het een stuk makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Denk je.

[Afbeelding]
Dit wat je noemt is inderdaad alleen via HA / Homey te zien. Deze teleurstelling of wens om het wel te zien is bij de feature request aangegeven ook door andere tweakers. Voor nu kun je er niets mee. Wellicht automatiseren? Als beide batterijen een SoC > 50% hebben dan zet vaatwasser aan? Ik probeer maar even mee te denken voor een workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Besteld op 26 mei, verwachtte levermaand zou augustus zijn:

Een update over je Plug-In Battery.

Wauw! De belangstelling voor onze Plug-In Battery is overweldigend. Sinds de aankondiging is de vraag veel groter dan we vooraf hadden durven dromen. Dat vinden we natuurlijk fantastisch! Tegelijkertijd vraagt de productie en levering daardoor iets meer tijd dan verwacht…

De levering van jouw Plug-In Battery is iets vertraagd. Het verwachte levermoment van jouw thuisbatterij is 2 tot 4 weken later. We werken er natuurlijk hard aan om alles zo snel en soepel mogelijk bij je thuis te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
hanev001 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:58:
Je maakt het je zelf moeilijk door meerdere grootverbruikers tegelijk aan te zetten. Doe ze na elkaar en je hebt het een stuk makkelijker.
Ik zet de grootverbruikers op een slimme manier aan zodat hun pieken elkaar niet overlappen, maar ik wel in zo weinig mogelijjk tijd zo veel mogelijk werk (vaat + was) gedaan krijg. Misschien had ik dat niet helemaal duidelijk opgeschreven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ONM
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 07:37

ONM

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit zijn mijn eerste regels op dit forum. Ik volg dit Topic al maanden sinds ik besloten heb HW batterijen aan te schaffen. Groot compliment trouwens aan alle leden van dit forum. Ik gebruik HW producten eigenlijk al sinds hun bestaan. Ik heb nu 2 HW batterijen en hoop de 3e ( renewed) deze week te ontvangen. Verder een P1 meter en 14 sockets. De 2 batterijen draaien probleemloos maar sinds de airco's in de avond en nacht draaien is NOM niet meer haalbaar. Vandaar nu ook de 3e.
Ben benieuwd ( hoop het natuurlijk niet ) of ik straks ook tegen dit probleem aan ga lopen.

[ Voor 7% gewijzigd door ONM op 23-06-2025 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Devke schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:59:
Dit wat je noemt is inderdaad alleen via HA / Homey te zien. Deze teleurstelling of wens om het wel te zien is bij de feature request aangegeven ook door andere tweakers. Voor nu kun je er niets mee. Wellicht automatiseren? Als beide batterijen een SoC > 50% hebben dan zet vaatwasser aan? Ik probeer maar even mee te denken voor een workaround.
Ja zoiets... al zijn mijn vaatwasser en wasmachine niet slim. Misschien moet ik eens een Fingerbot (what's in a name ;) ) kopen en kijken hoe goed dat werkt.

-edit-

Ik zie net dat het systeem zijn aandacht heeft verlegd naar batterij 2, deze laadt nu met 800w, en batterij 1 krijgt wat er over is.

[ Voor 9% gewijzigd door JeroenH op 23-06-2025 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JeroenH schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:05:
[...]

Ja zoiets... al zijn mijn vaatwasser en wasmachine niet slim. Misschien moet ik eens een Fingerbot (what's in a name ;) ) kopen en kijken hoe goed dat werkt.

-edit-

Ik zie net dat het systeem zijn aandacht heeft verlegd naar batterij 2, deze laadt nu met 800w, en batterij 1 krijgt wat er over is.
De 1e review eronder beloofd niet veel goeds haha. Kun je met een Energy Socket niets? Inschakelen op laag tarief. In HW app zitten de dynamische tarieven ook. Niet ideaal 2 platformen maar tis een weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenH
Devke schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:12:
[...]

De 1e review eronder beloofd niet veel goeds haha. Kun je met een Energy Socket niets? Inschakelen op laag tarief. In HW app zitten de dynamische tarieven ook. Niet ideaal 2 platformen maar tis een weg.
Helaas... Mijn wasmachine start niet met wassen als je de spanning er op zet. Er zal op knopjes gedrukt moeten worden.

Misschien bouw ik nog wel eens zelf iets met een ESP32, een relais bordje en ESPHOME. Maar voorlopig kom ik bijna altijd wel wel uit met gewoon met de hand aanzetten, of met "uitgesteld einde" (jaja, niet "uitgestelde start" :X ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 08:44
Ik weet niet wat bij homewizard gebeurd! Vorige week voor de 2e keer weer een 2 weken mail gehad. Nu net een mail dat hij weer is uitgesteld! WTF!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DREjBiXIMh-F567a5p2wZWHipng=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cXP1zzYZu56WMxwl0NEcKB2r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodi
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Jodi

No Matches Found

Ik krijg net mail van HW. Ik heb begin april besteld, levering juli, maar helaas:
Wauw! De belangstelling voor onze Plug-In Battery is overweldigend. Sinds de aankondiging is de vraag veel groter dan we vooraf hadden durven dromen. Dat vinden we natuurlijk fantastisch! Tegelijkertijd vraagt de productie en levering daardoor iets meer tijd dan verwacht…

De levering van jouw Plug-In Battery is iets vertraagd. Het verwachte levermoment van jouw thuisbatterij is 4 tot 6 weken later. We werken er natuurlijk hard aan om alles zo snel en soepel mogelijk bij je thuis te krijgen

Wachten op je thuisbatterij is niet het leukste deel, dat weten we. Als dank voor je geduld ontvang je na de levering van jouw Plug-In Battery een webshopcadeaubon van €60 en gratis verzending. Perfect om bijvoorbeeld een Energy Display in huis te halen om eenvoudig te zien wat je batterij op dat moment doet.

Dankjewel voor je vertrouwen en je geduld.

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Hier P1 update net afgerond.

Versie 6.0203

In de app niks nieuws gezien.

[ Voor 47% gewijzigd door rtunru op 23-06-2025 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaantje71
  • Nu online
Klassieker schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:22:

SMR 5.0 en P1 uit 2022.
Het is alleen als de zon niet schijnt , batterij op wit staat . Dan komt hij moeilijk uit zijn “slaap”
En die tijd moet je van het net afnemen.

Hier schijnt nu de zon en als je de test dan doet is er niks aan de hand. De batterij is dus al actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ral23087
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07:06
Hier even een update over levering batterij.
[Een update over je Plug-In Battery.

De levering van jouw Plug-In Battery is iets vertraagd. Het verwachte levermoment van jouw thuisbatterij is 2 tot 4 weken later. We werken er natuurlijk hard aan om alles zo snel en soepel mogelijk bij je thuis te krijgen

Wachten op je thuisbatterij is niet het leukste deel, dat weten we. Als dank voor je geduld ontvang je na de levering van jouw Plug-In Battery een webshopcadeaubon van €60 en gratis verzending. Perfect om bijvoorbeeld een Energy Display in huis te halen om eenvoudig te zien wat je batterij op dat moment doet.

Dankjewel voor je vertrouwen en je geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaantje71
  • Nu online
testmanager schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:32:
[...]

Heb je de oude (micro usb) of nieuwe (usb-c) P1 meter van HW?
Zojuist heb ik een nieuwe p1 meter in de slimme meter geplaatst.
drie weken geleden besteld dus ik neem aan dat dat een nieuwe is.

Ben wel oude data kwijt van stroom en gas verbruik , dit terwijl wizzi zegt dat je al je gegevens weer kan zien omdat het via je account gaat.
Raar, want ik zie echt niets meer van historie aan stroom en gasverbruik. Alleen vanaf het moment dat de nieuwe p1 meter is geplaatst.

[ Voor 30% gewijzigd door Diaantje71 op 23-06-2025 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01:27
Hieperdepiep schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:25:
Ik weet niet wat bij homewizard gebeurd! Vorige week voor de 2e keer weer een 2 weken mail gehad. Nu net een mail dat hij weer is uitgesteld! WTF!

[Afbeelding]
Stuur even een pb, dan kunnen we kijken waarom je welke mails krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Diaantje71 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:29:
[...]

Ben wel oude data kwijt van stroom en gas verbruik , dit terwijl wizzi zegt dat je al je gegevens weer kan zien omdat het via je account gaat.
Raar, want ik zie echt niets meer van historie aan stroom en gasverbruik. Alleen vanaf het moment dat de nieuwe p1 meter is geplaatst.
Je zal daarvoor even contact moeten opnemen. Overzetten van P1 Meter gegevens loop altijd via support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Remco2001

Ehm, ok...

HomeWizard_NL schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:36:
[...]

Je zal daarvoor even contact moeten opnemen. Overzetten van gegevens loop altijd via support.
Wizzi de bot zei gisteren tegen mij dat dat automatisch ging na het verwijderen van de oude en het installeren van de nieuwe. Dus dat klopt niet..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Remco2001 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:37:
[...]

Wizzi de bot zei gisteren tegen mij dat dat automatisch ging na het verwijderen van de oude en het installeren van de nieuwe. Dus dat klopt niet..
Het zou kunnen dat hij ergens bepaalde informatie verkeerd interpreteert. We zullen kijken of we dit Wizi kunnen aanleren. Zeker dit soort specifieke vragen die niet vaak voor komen kunnen nog wel eens een verkeerd antwoord opleveren.

[ Voor 12% gewijzigd door HomeWizard_NL op 23-06-2025 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GL007
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 08:30
Remco2001 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:37:
[...]

Stuur mail naar Homewizard en geeft de id codes van beide P1 mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaantje71
  • Nu online
HomeWizard_NL schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:36:
[...]

Je zal daarvoor even contact moeten opnemen. Overzetten van P1 Meter gegevens loop altijd via support.
Ik heb een zojuist een mailtje gestuurd, zal wel goed komen😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL007
HomeWizard_NL schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:38:
[...]

Het zou kunnen dat hij ergens bepaalde informatie verkeerd interpreteert. We zullen kijken of we dit Wizi kunnen aanleren. Zeker dit soort specifieke vragen die niet vaak voor komen kunnen nog wel eens een verkeerd antwoord opleveren.
Het zou handiger zijn als wijzigingen het idnummer vraag en account e-mail adress dan kan dit automatisch gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

Aardedraadje

Met kabelschoen

Goed nieuws, zeker de communicatie betreft het oppakken van nieuwe modi en problemen waar mensen op het moment tegenaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:47

Canis Lupus

Vosbot

[Afbeelding]
Ik heb deze uitstelmail nog niet gehad, op zich is de €60 bon wel netjes zou je kunnen zeggen.
Voor mij wordt het 2e batterij, besteldatum 12 maart.

Wat was jullie besteldatum? @Hieperdepiep @Ral23087

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
Diaantje71 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:29:
[...]

Nee, je moet even een mailtje sturen naar info@ho met verzoek je data over te zetten. Kan een weekje duren, maar komt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager

[Afbeelding]
Ah, vervelend voor je, maar wel sportief dat ze het willen compenseren met een tegoedbon van 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM

ONM

En gedownload :) Klaar voor de 3e batterij die deze week wordt geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aardedraadje schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:58:
[...]

Goed nieuws, zeker de communicatie betreft het oppakken van nieuwe modi en problemen waar mensen op het moment tegenaan lopen.
De zero_discharge_only gaat voor dynamisch zeker een verademing zijn. Ik kan alleen de zero_charge optie even niet plekken. Alleen maar laden dus en niet ontladen. Of het moet het verschil worden tussen nu to_full (waarbij dus ook netafname kan zijn) en de andere optie dat niet kan (dus alleen via opwek).

Ik probeer er alleen een algemene usecase voor te bedenken. Zo vlak na het weekend valt die zwaar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ral23087
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07:06
Bestelling 27 mei, levering augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
Canis Lupus schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:58:
[...]
Ik heb deze uitstelmail nog niet gehad, op zich is de €60 bon wel netjes zou je kunnen zeggen.

10 maart is mijn besteldatum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Nu online

Aardedraadje

Met kabelschoen

Devke schreef op maandag 23 juni 2025 @ 12:07:
[...]

De zero_discharge_only gaat voor dynamisch zeker een verademing zijn. Ik kan alleen de zero_charge optie even niet plekken. Alleen maar laden dus en niet ontladen. Of het moet het verschil worden tussen nu to_full (waarbij dus ook netafname kan zijn) en de andere optie dat niet kan (dus alleen via opwek).

Ik probeer er alleen een algemene usecase voor te bedenken. Zo vlak na het weekend valt die zwaar >:)
Als de saldering eraf is, kan zero_charge_only enorm handig zijn. Alleen laden op goedkope uren, puur van de dan waardeloze zonnestroom, terwijl meteen volle bak laden (to_full) wel extra geld kost door import waar je belasting over betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdinand Oeinck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:01
Devke schreef op maandag 23 juni 2025 @ 12:07:
[...]

Dat had ik net dus ook. zero_discharge_only had ik zelf voorgesteld aan DCSBL. Is handig om het laden uit te stellen naar gunstiger momenten. Maar zero_charge? Wat is het verschil met to_full? Misschien heeft zero_charge parameters? Dus alleen laden als er meer dan X Watt beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aardedraadje schreef op maandag 23 juni 2025 @ 12:10:
[...]

Als de saldering eraf is, kan zero_charge_only enorm handig zijn. Alleen laden op goedkope uren, puur van de dan waardeloze zonnestroom, terwijl meteen volle bak laden (to_full) wel extra geld kost door import waar je belasting over betaalt.
Dat is een snelle voorbereiding dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ferdinand Oeinck schreef op maandag 23 juni 2025 @ 12:13:
[...]

Dat had ik net dus ook. zero_discharge_only had ik zelf voorgesteld aan DCSBL. Is handig om het laden uit te stellen naar gunstiger momenten. Maar zero_charge? Wat is het verschil met to_full? Misschien heeft zero_charge parameters? Dus alleen laden als er meer dan X Watt beschikbaar is?
Ik heb hem ook al een paar x aangegeven dat dit een hele handige (maar zoals ze zelf al schrijven) lastigere optie is. Ik weet dat @gielz hier ook e.a. mee heeft gedaan. Met name piekbelastingen (kookplaat etc) maakt dat lastiger. Wat denk je van een wolkje ervoor en weer weg.

zero_charge_only zou dus kunnen zijn wat @Aardedraadje al aangeeft. Even hard op nadenkend, het is eigenlijk een uitgesteld ontladen functie. Die heb ik volgens mij in de feature request ook gezien. Batteriij de hele dag zijn ding laten doen maar dan energie over houden voor op een later moment. Middels HA wel te bouwen als je NOM voor die dag genoeg vindt.

Leuk dat het zich ontwikkeld. Ik ben ook erg benieuwd naar de teaser dat er nog ontwikkelingen zijn maar nog niks over gezegd kan worden "de andere projecten". Hopelijk komt hier ook e.a. mogelijk rondom laden met x vermogen, ontladen met x vermogen om eedere genoemde redenen. Leuk! Afgelopen weken zie je het e.a. versnellen. _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Remco2001
  • Nu online

Remco2001

Ehm, ok...

Devke schreef op maandag 23 juni 2025 @ 12:20:
[...]

Ik heb hem ook al een paar x aangegeven dat dit een hele handige (maar zoals ze zelf al schrijven) lastigere optie is. Ik weet dat @gielz hier ook e.a. mee heeft gedaan. Met name piekbelastingen (kookplaat etc) maakt dat lastiger. Wat denk je van een wolkje ervoor en weer weg.

zero_charge_only zou dus kunnen zijn wat @Aardedraadje al aangeeft. Even hard op nadenkend, het is eigenlijk een uitgesteld ontladen functie. Die heb ik volgens mij in de feature request ook gezien. Batteriij de hele dag zijn ding laten doen maar dan energie over houden voor op een later moment. Middels HA wel te bouwen als je NOM voor die dag genoeg vindt.

Leuk dat het zich ontwikkeld. Ik ben ook erg benieuwd naar de teaser dat er nog ontwikkelingen zijn maar nog niks over gezegd kan worden "de andere projecten". Hopelijk komt hier ook e.a. mogelijk rondom laden met x vermogen, ontladen met x vermogen om eedere genoemde redenen. Leuk! Afgelopen weken zie je het e.a. versnellen. _/-\o_
Ik zie in zero_charge only een mooie usecase, indien je je auto wilt opladen (al dan niet uit zonneopwek), maar dat niet uit de PIB wil trekken, maar de PIB wel nog de mogelijkheid wil laten hebben te laden vanuit je zonnepanelen. In Standby mode doet de batterij niks meer, dus ook niet opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdinand Oeinck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:01
Remco2001 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 12:28:
[...]

Ik zie in zero_charge only een mooie usecase, indien je je auto wilt opladen (al dan niet uit zonneopwek), maar dat niet uit de PIB wil trekken, maar de PIB wel nog de mogelijkheid wil laten hebben te laden vanuit je zonnepanelen. In Standby mode doet de batterij niks meer, dus ook niet opladen.
Hmm, waarom staat er eigenlijk bij beide nieuwe modi 'zero_' voor als prefix? Ik zou zeggen discharge_only en charge_only dekken toch de lading? zero wekt alleen verwarring want daarvoor is laden en ontladen tegelijk nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toni Tweakers
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09:17
[...]

Ik heb op 10 maart besteld en verwacht deze week mijn 2de batterij te kunnen ontvangen nadat ik vorige week voor de tweede keer mijn 2 weken mail kreeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureCode
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 24-06 12:59
Ral23087 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 12:07:
Ik 19 mei besteld. Zojuist de uitstel mail ontvangen. 2 tot 4 weken later.
Wel compensatie van 60 euro. Dat is netjes maar niet zo goed dat ook mijn tweede batterij weer vertraagd is. 2x besteld, 2x vertraagd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
"Zero discharge only" is dan dus NOM draaien bij verbruik woning maar niet accu bijladen bij zonne-overschot? (bv bij dynamische contracten wanneer terugleveren interessanter is dan accu laden met "dure" stroom)

"Zero charge only" is dan dus NOM draaien bij overschot maar niet accu ontladen bij meer verbruik? (bv voor EV's laden of negatieve stroomprijzen)

Begrijp ik dat goed zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ytsmabeer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:07
6 mei 2 besteld voor levering july
Nu uitstel mail 4 tot 6 weken.

Is niet erg zolang ze maar komen.

Grutte Pier [Wa oars] http://www.gruttepier.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
Toni Tweakers schreef op maandag 23 juni 2025 @ 12:46:
[...]

Ik heb op 10 maart besteld en verwacht deze week mijn 2de batterij te kunnen ontvangen nadat ik vorige week voor de tweede keer mijn 2 weken mail kreeg
Ik heb hem ook op 10 maart besteld. Echter daarstraks uitstel mail gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM

ONM

Omdat ik nog nooit een probleem heb gehad met de P1 meter ben ik altijd wat voorzichtig met een update. Is kort aan te geven wat de update behelst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toni Tweakers
Hieperdepiep schreef op maandag 23 juni 2025 @ 12:58:
[...]

Ik heb geen mail gehad vandaag. Ik wil eigenlijk ook geen tweede uitstel accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:21
Ik heb de uitstel mail ook gehad. "De levering van jouw Plug-In Battery is iets vertraagd. Het verwachte levermoment van jouw thuisbatterij is 4 tot 6 weken later. "
Noem het maar "iets". Ik ben er klaar mee. Eens zien hoe ik dit ding annuleer en mijn €50,- terug krijg.
Dan zijn anderen hier die wachten ook nog eens eerder aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ONM schreef op maandag 23 juni 2025 @ 12:59:
[...]

Omdat ik nog nooit een probleem heb gehad met de P1 meter ben ik altijd wat voorzichtig met een update. Is kort aan te geven wat de update behelst ?
Ik hem ook even moeten zoeken. Ik zie dat 6.0202 nooit als beta is uitgebracht.

6.0203 release notes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCeFND8pOtkaQAZXetJpS4vy9sc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KCa7fUtC8ZSB1MzfoY1Ms6EV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hieperdepiep
Toni Tweakers schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:02:
[...]

Ik heb geen mail gehad vandaag. Ik wil eigenlijk ook geen tweede uitstel accepteren.
Gek waarom de ene wel op die datum een mail en de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:42

Wailing_Banshee

You're Next

Hieperdepiep schreef op maandag 23 juni 2025 @ 12:58:
[...]

19 maart en ook het uistel mailtje gehad. Komt me niet heel erg verkeerd uit, anders hadden we ze waarschijnlijk net gekregen op het moment dat de zonnepanelen van het dak werden gehaald :p (er moet iets met het dakbeschot worden gedaan...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4Dick
  • Nu online
[...]

Heb hier ook de uitstel mail gehad met €60 waardebon toezegging.

Besteld 3 April 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toni Tweakers
Hieperdepiep schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:09:
[...]

Gek waarom de ene wel op die datum een mail en de andere niet.
Ik viel er de vorige keer maar net buiten. Toen kreeg ik pas een dag later dan de anderen dat de levering alsnog uitgesteld was tot eind juni. Een dag lang heb ik toen nog de goede hoop gehad om toch een batterij te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Dan toch de renewed pagina maar in de gaten houden voor als je ongeduldig bent: https://www.homewizard.com/nl/renewed/

kwam er per toeval achter dat ik de bestellink voor een renewed kon hergebruiken en opnieuw een renewed in mijn winkelwagentje kon doen. Heb niet door besteld want de kans is groot dat de bestelling geannuleerd wordt want geen voorraad maar was toch even nieuwsgierig. Heb er alleen geen trek in om 1395 euro ergens te parkeren voor een gokje. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ONM

ONM

AtlAntA schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:23:
Dan toch de renewed pagina maar in de gaten houden voor als je ongeduldig bent: https://www.homewizard.com/nl/renewed/

kwam er per toeval achter dat ik de bestellink voor een renewed kon hergebruiken en opnieuw een renewed in mijn winkelwagentje kon doen. Heb niet door besteld want de kans is groot dat de bestelling geannuleerd wordt want geen voorraad maar was toch even nieuwsgierig. Heb er alleen geen trek in om 1395 euro ergens te parkeren voor een gokje. :)
Ik heb afgelopen vrijdag een Renewed batterij gekocht die deze week wordt geleverd. Ik heb al 2 nieuwe draaien. Zeer benieuw of deze ook probleemloos gaat draaien. Is toch een batterij die is teruggestuurd met een mankement. Maar in het kader van goed hergebruik mag ik ervan uitgaan dat HW de batterij helemaal heeft nagekeken en eventueel heeft gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Begin nu geloof ik te snappen waarom transmission nog een batterij heeft mogen ontvangen van HW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL007
Prima ontwikkeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-06 11:08
Zojuist ook de 'uitstelmail' gehad van Homewizard, besteld op 24 maart. Wel inclusief de €60,- tegoed na ontvangst van de batterij. Levering zou juli zijn, komt me opzich wel best uit, we gaan ook nog op vakantie in die periode. Dan kan na de vakantie die 2e batterij ons 's nachts NOM houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GL007
Toni Tweakers schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:20:
[...]

Ik viel er de vorige keer maar net buiten. Toen kreeg ik pas een dag later dan de anderen dat de levering alsnog uitgesteld was tot eind juni. Een dag lang heb ik toen nog de goede hoop gehad om toch een batterij te krijgen.
Ik heb het idee dat de bestellingen op 10 maart eind juni wel een batterij geleverd krijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
TS aangepast m.b.t. vrijgave p1 meter versie 6.0203. Wil je weten wat eerdere versies m.b.t. p1 meter maar ook de batterij inhielden, dan daar even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL007
Devke schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:05:
[...]

Ik hem ook even moeten zoeken. Ik zie dat 6.0202 nooit als beta is uitgebracht.

6.0203 release notes:

[Afbeelding]
Die laatste aanpassing heb ik heel goed kunnen zien. De batterij status schakelde veel minder vaak. Helemaal perfectAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kHp0tddSO_M13Gzfnqk1VKvOA2w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ISZm6BwwkIJCFyHtM41jL6Qu.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door GL007 op 23-06-2025 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
GL007 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:45:
[...]

Ik heb het idee dat de bestellingen op 10 maart eind juni wel een batterij geleverd krijgen.
Ik heb dus wel een uitstel mail gehad en op 10 maart besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:51:
[...]

Die laatste aanpassing heb ik heel goed kunnen zien. De batterij status schakelde veel minder vaak. Helemaal perfect
Ja klopt dat is echt een enorme plus punt, had in begin met batterij dat het net een flipperkast was, maar nu hoor ik ze eigenlijk niet meer ( en ze staan toch in de keuken / woonkamer).

De wisselwerking tussen de 2 batterijen is ook veel beter ( alleen heeft de ene van mij soms kuren , maar dat is een ander verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilisvw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:46
Zonde al die uitstel mails. Hier ook ontvangen (bestelling 29 maart). Lijkt wel alsof ze een productiestop hebben gehad als je de leverings informatie hier op dit forum leest van afgelopen maand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online

ikookhier

>hijdiehieris<

Hier ook uitstel van 4 tot 6 weken, 13 maart besteld. Hebben ze nog mooi even de tijd om de laaste bugs er uit te halen 😀

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nilisvw schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:57:
Zonde al die uitstel mails. Hier ook ontvangen (bestelling 29 maart). Lijkt wel alsof ze een productiestop hebben gehad als je de leverings informatie hier op dit forum leest van afgelopen maand.
Of misschien een verbeterde kwaliteitscontrole of misschien wel andere toeleverancier?

In verleden nooit problemen gehad met spullen van HW alleen dus wat pech met de batterijen en vertraging kan ook oplossing zijn voor iets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GL007
Hieperdepiep schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:53:
[...]

Ik heb dus wel een uitstel mail gehad en op 10 maart besteld
Nog geen mail gezien. Ook niet in de spam

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Devke schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:51:
TS aangepast m.b.t. vrijgave p1 meter versie 6.0203. Wil je weten wat eerdere versies m.b.t. p1 meter maar ook de batterij inhielden, dan daar even kijken.
Hier ook de P1-meter geüpdatet naar 6.0203! :)

Voor de geïnteresseerden, de (nu bestaande) battery modes komen ook naar Home Assistant core in de HomeWizard integratie. DCSBL van HomeWizard heeft hier al mooi wat werk voor ons verricht:

https://github.com/home-assistant/core/pull/146770

Gezien de release cycle van Home Assistant zal dat in 2025.7.0 komen, release normaal gesproken op de eerste woensdag van de maand, oftewel volgende week woensdag 2 juli.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat die 4-6 weken voor iedereen gelden. Ik lees besteldata van begin maart tot eind mei die dezelfde mail hebben gekregen. Persoonlijk zou het me niet zoveel verbazen dat er over een tijdje nog een vertragingsmail in de rondte gestuurd wordt.

Maar ik laat me graag aangenaam verrassen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001
  • Nu online

Remco2001

Ehm, ok...

In navolging van een korte discussie op github:

Er werd een to_empty suggestie gedaan, maar dat is dus je batterij legen naar het net, om daar tijdens hogere dynamische prijsmomenten geld mee te verdienen. Dat is toch niet waarvoor deze PIB op de markt is gezet? Prima als men die optie wil maken, maar dat is oorspronkelijk niet het doel van dit produkt. Doel in de basis, is je eigen opwek zoveel mogelijk zelf verbruiken in de nacht en NOM te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LV1
  • Nu online

LV1

Ral23087 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 12:07:
Bestelling 11 september 2024, levering 1 mei 2025
Geen webshopcadeaubon ontvangen, maar desondanks tevreden met de HW PiB's.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtlAntA
Remco2001 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:10:

Er werd een to_empty suggestie gedaan, maar dat is dus je batterij legen naar het net, om daar tijdens hogere dynamische prijsmomenten geld mee te verdienen. Dat is toch niet waarvoor deze PIB op de markt is gezet? Prima als men die optie wil maken, maar dat is oorspronkelijk niet het doel van dit produkt. Doel in de basis, is je eigen opwek zoveel mogelijk zelf verbruiken in de nacht en NOM te creëren.
Het zal het hoofddoel wellicht niet zijn van het produkt maar voor de pro-sumers om het zo maar te noemen kan dit wel een feature zijn die potentiële kopers over de streep haalt.

Standaard stekker erin en nommen voor mensen die er niet na om willen kijken en maximale stuurbaarheid voor mensen die het onderste uit de pan willen hallen. Win win toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Degast
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 07:16
Ook een uitstel mail gehad met €60 waardebon toezegging. 4 tot 6 weken later.

Besteld 21-3, 2 stuks.

" Tegelijkertijd vraagt de productie en levering daardoor iets meer tijd"

Tsja.. dat lijkt inderdaad niet helemaal de reden, want het was al een wachtlijst obv productie/levering. (Vergeet niet dat België er tussenuit viel)

Lig er verder niet wakker van, hoop stiekem op batterij zonder issues hierdoor. (Zoals je mag verwachten ja)

Acties:
  • +6 Henk 'm!
En aangezien ik hier vaak over communicatie heb : HW heeft zojuist een bericht naar mij gestuurd dat batterij zo spoedig deze kant op komt, ik heb uit gelegd dat hier een en ander speelt en daar houdt HW netjes rekening mee.
Ik heb ter compensatie een socket gekregen dat is zeer netjes.

Ik weet soms kan ik scherp in reactie zijn, maar ben wel altijd eerlijk over hoe communicatie verloopt en schrijft dat hier ook gewoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
JanHenk schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:01:
[...]

Voor de geïnteresseerden, de (nu bestaande) battery modes komen ook naar Home Assistant core in de HomeWizard integratie. DCSBL van HomeWizard heeft hier al mooi wat werk voor ons verricht:

Gezien de release cycle van Home Assistant zal dat in 2025.7.0 komen, release normaal gesproken op de eerste woensdag van de maand, oftewel volgende week woensdag 2 juli.
Nieuwsgierig?

#### Battery group mode

The group of connected batteries can be controlled in three different modes using the **Battery group mode** select entity:

- **Zero on meter**: The Plug-In Battery will try to keep the power consumption/production of your home at zero. This means that the Plug-In Battery will charge or discharge to maintain a net-zero power balance. This is the default mode.
- **Charge to full**: All connected Plug-In Batteries will be charged to 100%, regardless of the power consumption/production of your home. When all batteries are fully charged, the Plug-In Battery will switch to the standby mode.
- **Standby**: Batteries will enter standby mode. This means that the Plug-In Battery will neither charge nor discharge.

The **Battery group mode** select can be found in the P1 Meter device, as the P1 Meter is responsible for controlling the Plug-In Battery. This select entity is disabled by default. See [I can't find entities](#i-cant-find-entities-like-voltage-current-or-battery-group-mode) for instructions on enabling disabled entities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:50

BlueTooth76

Let the sun shine!

Dat kan nog steeds toch?

Maar wie er wat anders mee wil doen, heeft dan opties.

Ik zou graag ook in de 4 minder zonnige maanden (in combinatie met een dynamisch contract) relatief goedkope stroom inkopen en dat op duurdere momenten zelf verbruiken (of dat in ieder geval voor mijn moeder zo realiseren, want daar staan de accu's).

Terug leveren aan het net hoeft dan weer niet maar dat kan voor een ander wel interessant zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door BlueTooth76 op 23-06-2025 14:16 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001
  • Nu online

Remco2001

Ehm, ok...

AtlAntA schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:12:
[...]

Het zal het hoofddoel wellicht niet zijn van het produkt maar voor de pro-sumers om het zo maar te noemen kan dit wel een feature zijn die potentiële kopers over de streep haalt.

Standaard stekker erin en nommen voor mensen die er niet na om willen kijken en maximale stuurbaarheid voor mensen die het onderste uit de pan willen hallen. Win win toch?
Klopt. Maar had je dan beter niet voor een ander merk kunnen gaan, die daar juist vanaf het begin af aan al op ingericht is? Maar goed, ieder zijn keus en als Homewizard overstag gaat, ook prima, maar toch het gevoel van, had dan iets anders gekozen (wellicht ook goedkoper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001
  • Nu online

Remco2001

Ehm, ok...

BlueTooth76 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:15:
[...]

Dat kan nog steeds toch?

Maar wie er wat anders mee wil doen, heeft dan opties.

Ik zou graag ook in de 4 minder zonnige maanden (in combinatie met een dynamisch contract) relatief goedkope stroom inkopen en dat op duurdere momenten zelf verbruiken (of dat in ieder geval voor mijn moeder zo realiseren, want daar staan de accu's).

Terug leveren aan het net hoeft dan weer niet maar dat kan voor een ander wel interessant zijn.
Daar zie ik dan wel iets in voor mij persoonlijk, tijdens die 4 minder zonnige maanden, de to_full optie, omdat je dan vaak geen genoeg opwek hebt en de tarieven volgens mij op een winterdag nogal kunnen verschillen per uur/kwartier, t.o.v. een gemiddelde zomerdag. Maar het is ook wel weer een extra cycle op de batterij en dus je levensduur. Geen zin om daar me in te verdiepen, wat dat oplevert, maar daar heb ik ze ook niet voor gekocht. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

ivo1969 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:14:
En aangezien ik hier vaak over communicatie heb : HW heeft zojuist een bericht naar mij gestuurd dat batterij zo spoedig deze kant op komt, ik heb uit gelegd dat hier een en ander speelt en daar houdt HW netjes rekening mee.
Ik heb ter compensatie een socket gekregen dat is zeer netjes.

Ik weet soms kan ik scherp in reactie zijn, maar ben wel altijd eerlijk over hoe communicatie verloopt en schrijft dat hier ook gewoon
Dat is mooi!
Laat ik vanmorgen toevallig voorzichtig te zijn gecontact.
Het lijkt er op dat er een wissel gaat plaatsvinden (aardlek en inactief met lampjes uit)
Ik hoop zo dat ik nu zonder (grote) problemen verder kan met experimenteren.

Mogelijk woensdag, donderdag, vrijdag al omruil. ;)

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Remco2001 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:19:
[...]

Daar zie ik dan wel iets in voor mij persoonlijk, tijdens die 4 minder zonnige maanden, de to_full optie, omdat je dan vaak geen genoeg opwek hebt en de tarieven volgens op een winterdag nogal kunnen verschillen per uur/kwartier. Maar het is ook wel weer een extra cycle op de batterij en dus je levensduur. Geen zin om daar me in te verdiepen, wat dat oplevert, maar daar heb ik ze ook niet voor gekocht. :)
Als je de thuisbatterij(en) hebt gekocht met het doel de aanschafprijs terug te verdienen, dan wil je juist zoveel mogelijk cycles met een lage "inkoopprijs" (uit PV of dynamisch) en een hoge "verkoopprijs" (dus gebruiken als zon niet meer schijnt of als stroom duur is).

Als het je doel is om zo lang mogelijk met je accucellen te doen, dan zou ik hem tot 50% vol laden en in een kast zetten }:O ;)

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • +4 Henk 'm!
BlueTooth76 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:22:
[...]

Als je de thuisbatterij(en) hebt gekocht met het doel de aanschafprijs terug te verdienen, dan wil je juist zoveel mogelijk cycles met een lage "inkoopprijs" (uit PV of dynamisch) en een hoge "verkoopprijs" (dus gebruiken als zon niet meer schijnt of als stroom duur is).

Als het je doel is om zo lang mogelijk met je accucellen te doen, dan zou ik hem tot 50% vol laden en in een kast zetten }:O ;)
Of je kan hem ook gewoon gebruiken waarvoor hij bedoeld en ontworpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001
  • Nu online

Remco2001

Ehm, ok...

BlueTooth76 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:22:
[...]

Als je de accu's hebt gekocht met het doel de aanschafprijs terug te verdienen, dan wil je juist zoveel mogelijk cycles met een lage "inkoopprijs" (uit PV of dynamisch) en een hoge "verkoopprijs" (dus gebruiken als zon niet meer schijnt of als stroom duur is).

En dat is het ‘m nou juist, ik heb ze niet aangeschaft met het doel ze terug te verdienen. Ik heb ze gekocht, omdat ik het een heel interessant product vind en zie ze ook meer als gadget. Nu de saldering er nog is, betwijfel ik het of het daarom ook mogelijk is om ze nu terug te verdienen. Ook met terugleverboetes die nu ingesteld zijn.

Ik raad in dat opzicht ook niemand aan nu een batterij aan te schaffen, want de saldering is eigenlijk 1 grote “gratis” batterij.

[ Voor 6% gewijzigd door Remco2001 op 23-06-2025 14:28 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

hanev001 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:24:
[...]

Of je kan hem ook gewoon gebruiken waarvoor hij bedoeld en ontworpen is.
Natuurlijk kan dat.

Maar...

"Als je als Tweaker niet langer meer gaat voor een modificatie, dan ben je niet langer een Tweaker".

~Ayrton Tweakah
Remco2001 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:25:
[...]

En dat is het ‘m nou juist, ik heb ze niet aangeschaft met het doel ze terug te verdienen. Ik heb ze gekocht, omdat ik het een heel interessant product vind en zie ze ook meer als gadget. Nu de saldering er nog is, betwijfel ik het of het daarom ook mogelijk is om ze nu terug te verdienen. Ook met terugleverboetes die nu ingesteld zijn.
Maar dat is toch prima? Iedereen kan daar z'n eigen inzichten en overtuigingen op loslaten.
Als iemand er wieltjes onder maakt en het een "Micro EV" noemt, dan vind ik het ook mooi.

M'n moeder heeft straks een dynamisch contract dus terugleverboetes zijn voor haar niet aan de orde.

Wel gaat de omvormer uit als de stroomprijs te negatief is en wil ik ook proberen om voor haar de stroomkosten zo laag mogelijk te houden, en dat zou met deze aanvullingen op de functionaliteit nog wat kunnen verbeteren.

Terugverdienen is voor mij ook niet echt aan de orde want ik heb ze betaald en m'n moeder gebruikt ze :P

[ Voor 63% gewijzigd door BlueTooth76 op 23-06-2025 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toni Tweakers
GL007 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:00:
[...]

Nog geen mail gezien. Ook niet in de spam
Inmiddels 14:30 uur en nog geen mail. Dus geen nieuws is goed nieuws zullen we maar zeggen.

En als ik het zo bekijk dan gaan ze nu maar een handvol batterijen uitleveren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-06 21:47
JanHenk schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:01:
[...]

Ja! En de bèta van Home Assistant komt komende woensdag al uit! Als je een goed back-upsysteem hebt (want bèta...), dan raad ik zeker aan om deze te installeren en mee te helpen met het testen van deze bèta, zeker omdat Home Assistant vanaf dat moment ook gebruik gaat maken van de v2 API op de P1-meter.

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Nu online

Aardedraadje

Met kabelschoen

Het zou mij verbazen als die optie er überhaupt ooit komt voor de PiB. In deze post staat:
Due to current and upcoming safety and grid regulations, we cannot easily add a 'set target' option.
Bij laden is er geen probleem. Dat is gewoon een netverbruiker. Maar ontladen op willekeurige momenten kan wel eens problemen geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenH
BlueTooth76 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:25:
"Als je als Tweaker niet langer meer gaat voor een modificatie, dan ben je niet langer een Tweaker".

~Ayrton Tweakah
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/97IzeKe2PqbUd0jYW0nVtRGK.png

Pagina: 1 ... 145 ... 148 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.