Blijft apart hoe de batterijen verschillend werken als ik dat allemaal zo lees.Diaantje71 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 09:42:
Ik heb dus drie pib’s. En met twee was er niets aan de hand maar sinds de derde erbij is gekomen red ik geen nom meer in de nacht.
De batterijen staan veel te lang stil voordat er weer eentje gaat nadenken dat ie moet leveren. Voorheen kwam ik bijna op nom in de nacht uit. Of het ligt aan de derde erbij of aan de laatste update.10108,
En ja alles aangedacht,alles vast ip adres en vast ap.
P1 meter sind sinds vd week aan een actieve hw splitter. Dit hielp ook niets. Voorheen zat ie direct in de slimme meter.
Ik ga denk ik vannacht eens de derde uit zet om te zien of het met twee pibs beter gaat.
Ik lees hier ook dat een paar mensen zien dat ze minder nom krijgen snachts, iemand al een oplossing gevonden?
Bij mij zie ik dus dat ik t meeste vd nacht stroom moet kopen van het net ipv dat de batterijen terugleveren.en als er al word teruggeleverd is dat veel minder dan wat er aan stroom gevraagd word dus moet ik alsnog stroom betalen.
Zelfs overdag als er geen zon is en de batterijen zijn genoeg vol: gisteren een waterkoker aan, de batterijen blijven op wit staan en moet ik kopen van het net, paars, als de waterkoker bijna klaar is gaat de batterij ontladen , groen, maar ja toen was t water al gekookt en heb ik daar dus voor moeten betalen.
Mijn bevinding is dus dat de batterijen te lang niets doen voordat ze gaan ontladen .
Hier heb ik dus 0,4kwh vannacht verbruikt, die hoge piek is mijn koffieapparaat enzo, was toen wakker al.
En ja , t is niet veel verbruik maar het is geen nom.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Sinds ik mijn 2e batterij heb draai ik fluitend nul op de teller, zelfs gisteren.
En het schakelen tussen de batterijen gaat sinds de 10108 firmware hier juist beter dan daarvoor.
In het begin was het hier net een flipperkast, maar nu gaat dat dus juist heel netjes