Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04:12
Airw0lf schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 09:46:
[...]

Als ik die foto's zo zie zou ik de kap eraf laten. En aan de voorkant vertikaal een 140mm fan monteren die de koele(re) lucht richting de achterkant blaast. Hierdoor wordt de (stijgende?) warme lucht snel afgevoerd.
Ja joh en ga heel het ontwerp veranderen
Waar gaat dit nog over?!
HW geeft reeks aan van min en max omgevingstemperatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteSmurf
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 20-08 05:37
Lekker technisch ineens.

Ik laat het gewoon lekker standaard.

Berg stof aanzuigen of toch de perfecte airflow….zonder extra stof of hondenharen in de inlaat.
Pak de popcorn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:04
ivo1969 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 09:50:
[...]

Waar gaat dit nog over?!
Deze mensen vinden het belangrijk om hierover te hebben!

Het is hier trouwens een "tweakers nest".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:16
GroteSmurf schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 09:51:
Lekker technisch ineens.

Ik laat het gewoon lekker standaard.

Berg stof aanzuigen of toch de perfecte airflow….zonder extra stof of hondenharen in de inlaat.
Pak de popcorn
Honder haren, popcorn en stof. Dit gaat een hele rare kant op, zit ik in een pib topic?

Daarom zou een filter toch wel lekker zijn niet? Stopt ook de popcorn

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Waar gaat dit nog over?!
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Laat de batterij met rust. Of straks wordt er weer geklaagd dat er wat niet werkt maar dat dit eigenlijk terug te herleiden is naar dit soort gesleutel.

Laat het een enkele keer te warm worden, wat dan nog. De batterij regelt zich zelf terug naar een acceptabel nivo. Zelfs als het zou gebeuren dat hij helemaal uitgaat (waar ik hier nog niemand over gehoord heb) wat maakt het uit. Het is niet alsof de wereld ondergaat.

Zorg er voor dat er voldoende vrije ruimte om de batterij is en dat de ruimte waar de batterij staat geventileerd wordt. Meer niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 11:11
[...]

Waar gaat dit nog over?!
Waar dit over gaat... de laatste keer dat ik hier was was het een Tweakersforum? Waarbij (case?) modding een onderdeel kan zijn van het Tweaken?

Maar goed - misschien is consumentenrecht beter passend bij dit Tweakersforum... :+

[ Voor 9% gewijzigd door Airw0lf op 21-06-2025 10:26 ]

makes it run like clockwork

Acties:
  • +19 Henk 'm!
Via Google komen hier steeds meer niet-Tweakers die de oorsprong van Tweakers.net niet kennen en niet begrijpen dat mensen hier wél graag dingen tweaken. Dat hoort er hier gewoon bij en blijft hopelijk ook voor altijd zo.

Dus gewoon accepteren dat men hier soms verder de techniek in duikt, anders ben je misschien beter af in een Facebook groep of iets dergelijks.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Taro schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 10:48:
Via Google komen hier steeds meer niet-Tweakers die de oorsprong van Tweakers.net niet kennen en niet begrijpen dat mensen hier wél graag dingen tweaken. Dat hoort er hier gewoon bij en blijft hopelijk ook voor altijd zo.

Dus gewoon accepteren dat men hier soms verder de techniek in duikt, anders ben je misschien beter af in een Facebook groep of iets dergelijks.
Dat is het punt niet.

Als iemand de batterij tot op de laatste schroef uit elkaar wil halen dan moet die persoon dat zelf weten.

Waar ik bezwaar tegen heb is als er dan daarna geklaagd wordt dat de batterij niet goed meer werkt of kapot is. Dat heb je dan aan je zelf te wijten en HW staat dan volkomen in zijn recht om alle support en garantie te weigeren.

Simpel gezegt, de batterij is in de markt gezet als een basis Plug en Play syteem. Als je hem anders gebruikt of modificeert dan doe je dat op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Airw0lf schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 10:11:
[...]

Waar dit over gaat... de laatste keer dat ik hier was was het een Tweakersforum? Waarbij (case?) modding een onderdeel kan zijn van het Tweaken?

Maar goed - misschien is consumentenrecht beter passend bij dit Tweakersforum... :+
Nee een product gaan veranderen of tweaken dan had je de ba... moeten hebben om zelf bezig te gaan met iets.
Heeft totaal niks met consumentenrecht te maken, nu ga je dingen erbij halen die wal nog kant slaan.

Ik zou zeggen plak er ook stickers ( warmte / koelte) erop maak extra sleuven in de behuizing, bouw er een heel koel warmte systeem er om heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
hanev001 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 11:01:
[...]

Simpel gezegt, de batterij is in de markt gezet als een basis Plug en Play syteem. Als je hem anders gebruikt of modificeert dan doe je dat op eigen risico.
Dat is duidelijk bij iedereen, denk ik.

Waar ik moeite mee heb is dat men dit forum gebruikt als niet technisch georienteerd forum.
Dan denk ik ook dat men beter terecht kan bij de fora van consumentenbond, kassa o.i.d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
Taro schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 10:48:

En leg eens uit wat is nu precies een tweaker en wanneer ben je een echte tweaker??

Acties:
  • +2 Henk 'm!
hanev001 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 11:01:
[...]

Dat is het punt niet.

Als iemand de batterij tot op de laatste schroef uit elkaar wil halen dan moet die persoon dat zelf weten.

Waar ik bezwaar tegen heb is als er dan daarna geklaagd wordt dat de batterij niet goed meer werkt of kapot is. Dat heb je dan aan je zelf te wijten en HW staat dan volkomen in zijn recht om alle support en garantie te weigeren.

Klopt, maar dat is mijn punt ook niet.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 11:11
Kom op mensen - dit is vooral een technisch/tweakers forum.
Met mensen (zoals ik) wiens hobby bestaat uit sleutelen aan spullen.

Dat daar gevolgen aan kunnen zitten spreekt voor zich.

Laat het daar dan ook bij - ieder zijn ding!

makes it run like clockwork

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
rtunru schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 11:11:
[...]

Dat is duidelijk bij iedereen, denk ik.

Waar ik moeite mee heb is dat men dit forum gebruikt als niet technisch georienteerd forum.
Dan denk ik ook dat men beter terecht kan bij de fora van consumentenbond, kassa o.i.d
Wanneer ben je technisch georiënteerd??!
Ik kan je alle in en outs vertellen over dual platenspelers.

Ik ben in gestapt in een plug en play batterij om te kijken hoe werkt het precies.

Maar hoe meer ik er mee bezig ben is een batterij van Solar watt of good we wat mij gaat passen
Alles in een keer weten nee dat kan ik niet, maar een tweaker maakt dingen zich eigen en roep toepert niet de meute na

Acties:
  • +9 Henk 'm!
ivo1969 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 11:13:
[...]

En leg eens uit wat is nu precies een tweaker en wanneer ben je een echte tweaker??
Interessant hoe zaken hier in het extreme worden getrokken en iemand wordt gedwongen in uitersten te gaan praten zodat er daarna waarschijnlijk een oordeel kan worden geveld over die uitspraak. I see what you did there...

Er is wat mij betreft geen verschil tussen een niet-tweaker, tweaker en echte tweaker. Echter is de oorsprong van dit forum waarop je je bevindt een technisch forum en zal je daarom moeten accepteren dat mensen soms iets proberen te verbeteren, uit elkaar schroeven, etc. en daar moet dus ook ruimte voor zijn. Uiteraard dient daarbij rekening te worden gehouden met veiligheid, voorschriften vanuit de fabrikanten, etc. Maar iedereen begrijpt dat als je iets modificeert en het daardoor kapot gaat dat je niet moet gaan huilen over garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Airw0lf schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 11:20:
Kom op mensen - dit is vooral een technisch/tweakers forum.
Met mensen (zoals ik) wiens hobby bestaat uit sleutelen aan spullen.

Dat daar gevolgen aan kunnen zitten spreekt voor zich.

Laat het daar dan ook bij - ieder zijn ding!
Klopt maar laat een ander dan ook ik zijn of haar waarde

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Airw0lf schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 09:46:
[...]

Als ik die foto's zo zie zou ik de kap eraf laten. En aan de voorkant vertikaal een 140mm fan monteren die de koele(re) lucht richting de achterkant blaast. Hierdoor wordt de (stijgende?) warme lucht snel afgevoerd.
Kan wel een tweaker zijn maar wil wel graag de garantie behouden. Daarnaast niet open hebben staan voor veiligheid gezin.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
All. Het blijft een topic waarin tweakers naar meer zoeken. Ter lering en vermaak. Iedere tweaker maakt zijn keuze's. Ga ik zover dat ik garantie en veiligheid op het spel zet? Dat vind ik het weer niet waard persoonlijk. We zitten natuurlijk wel op een technisch gedreven forum / platform.

Ieder zijn eigen besluiten dus met daarbij passende gevolgen die je zelf zal moeten dragen. Veiligheid staat hier op 1. Als ik het gevoel krijgt dat het tenkoste daarvan gaat wordt het voor mij een no-go. Een ander is weer zo goed technisch onderlegd die dus meer kan / wilt. Ieder zijn ding.

Laten we het wel gezellig houden daarnaast 😊

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22:53

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

Deze discussie is er al een keer geweest.
Ik had toen de opmerking gemaakt, wat ik denk dat een tweaker is.

Iemand die kan solderen, of tegenwoordig, iemand die kan programmeren. :)

Ik kan het beide niet :+

LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard / Home Assistant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:41
ivo1969 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 00:28:
[...]

Klopt laatste wat je zegt, maar een batterij is andere orde als socket, p1 meter , of bijv een displaytje en goede support kost gewoon investering en ik zelf heb daar wel redelijk bedrag voor over
@ivo1969
Betaalde support is een ding, en kan je als klant voor kiezen, maar . . . . .garantie is iets anders.
Problemen oplossen, en met een redelijke responsiviteit, gedurende de garantie periode is een wettelijke verplichting, en voor het image van het bedrijf essentieel.
Daar hoef je niet voor te betalen, daar moet je niet voor hoeven te betalen.
Dus na de garantie periode support aanbieden tegen een redelijke fee, OK, niet in de eerste twee jaar.
Dan volgt uiteraard de vraag, wat is een probleem, dus garantie, en wat is een user gerelateerd issue, en niet onder garantie.
Ook daarin is een coulante houding in het voordeel van het bedrijf, en HW doet dat gelukkig ook.
Ik snap dat ze met de kennelijk hen overvallende PiB business boom nu support capaciteit tekort komen, daarvoor zullen klanten begrip op moeten brengen, hoe irritant soms ook.
My 2 cents.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
EVfan schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 12:00:
[...]

@ivo1969
Betaalde support is een ding, en kan je als klant voor kiezen, maar . . . . .garantie is iets anders.
Problemen oplossen, en met een redelijke responsiviteit, gedurende de garantie periode is een wettelijke verplichting, en voor het image van het bedrijf essentieel.
Daar hoef je niet voor te betalen, daar moet je niet voor hoeven te betalen.
Dus na de garantie periode support aanbieden tegen een redelijke fee, OK, niet in de eerste twee jaar.
Dan volgt uiteraard de vraag, wat is een probleem, dus garantie, en wat is een user gerelateerd issue, en niet onder garantie.
Ook daarin is een coulante houding in het voordeel van het bedrijf, en HW doet dat gelukkig ook.
Ik snap dat ze met de kennelijk hen overvallende PiB business boom nu support capaciteit tekort komen, daarvoor zullen klanten begrip op moeten brengen, hoe irritant soms ook.
My 2 cents.
Dat begrijp ik, maar met alle terug leveringen en tekort capaciteit komt helaas niet ten goede continuïteit, door ergens mee te kunnen steunen om iets te goede laten komen dan doe ik dat graag

[ Voor 6% gewijzigd door ivo1969 op 21-06-2025 12:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jdg556
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 17:30
jdg556 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 21:51:
Ik heb hier eerder wel eens aangegeven dat ik interesse had in de Solyx Nymo, naast de ene PiB die ik sinds 1 maart in gebruik heb, aangezien er genoeg zonnestroom over was, en die ene PiB mijn nacht verbruik vrijwel altijd al afdekt.

Vanwege ongeduld en een recentelijk energiecontractwissel waarbij er nu voor het eerst wel terugleverkosten zijn, heb ik de keuze wat eerder gemaakt dan eerder gedacht. Sinds eind april heb ik een 2e hands boilertje in gebruik die als hotfill op het SWW van de CV ketel aangesloten is en zette manueel aan voor een paar dagen wanneer de PiB vol zat (uurtje of 12/13u meestal). Na een paar daagjes test draaien bewees deze opstelling zn nut en werd de Nymo besteld. Sinds begin mei is het hele systeem in gebruik.
Doel was voor mij: PiB is primair, Nymo moet slechts secundair gevuld worden. Ik heb liever een volle accu dan een volle boiler (al is dat natuurlijk slechts een mening).

Aangezien dit een PiB topic is en geen Nymo topic, slechts heel kort over de Nymo ervaring: installeren is eitje, verbinding lijkt perfect en de sturing doet wat je van hem verwacht, als wateraccu die gevuld wordt als er energie het net in gepompt wordt.

Maar het belangrijkste onderwerp is natuurlijk: hoe werkt de Nymo samen met de PiB?
Kort antwoord: zonder enige aanpassing aan wat er initieel stond, werkt het niet zoals ik had gehoopt.
Regelmatig ging de Nymo laden als de PiB teveel energie terug het net in stopte (overshoot), met als gevolg dat als ik eea niet zelf monitorde, de PiB leeg getrokken werd.
Om het grootste leed te verzachten en meer inzicht te krijgen en wat de Nymo precies doet en wanneer heb ik maar een extra socket gekocht die ik schakelde tussen x uur na zonsopgang en y uur voor zonsondergang.
Maar zelfs dat was duidelijk niet genoeg en ook overdag werd de PiB leeggetrokken op een manier dat ik niet wilde.

Met deze gegevens heb ik vervolgens Solyx gecontact, hopende dat er op een manier betere sturing mogelijk zou zijn. Ondanks heel prettig contact lijkt dat niet echt mogelijk en is de enige methode om het PiB leeglopen te voorkomen door meettaken toe te voegen aan de socket van de Nymo.
"Zet de Nymo aan als er X stroom wordt terug geleverd voor X minuten"
"Zet de Nymo uit als er -X stroom uit de PiB komt"

Helaas bestaat er (zover ik weet?!) geen meettaak die de PiB als input gebruikt, dus moest ik wederom een extra socket aanschaffen en voor de PiB zetten om deze fatsoenlijk te meten.

Met al deze aanpassingen is het nu gelukt om het onnodig leegtrekken van de PiB door de Nymo te voorkomen. Maar nog steeds zie je dat ze beide vechten om de zonne-wattjes, en gaat het zeker niet altijd op dat de PiB eerst komt en daarna pas de Nymo.
Het contact met Solyx loopt nog en wellicht komen ze alsnog met briljante tips.

Omdat het toch een apparaat is van €650, vraag ik me wel af of hij het echt helemaal waard is. Wellicht ben ik niet beter af met een dimmer (bijv https://www.conrad.nl/nl/...elaar-dr-2000-513653.html) van <€100 die ik bijv maandelijks verstel. Daarbij boet ik zeker wel in op efficientie en nemen mijn onbenutte KWHs zeker wel toe, maar weet dus niet of dat de prijs van de Nymo waard is.

[...]
Bijna 2 maanden geleden heb ik een Solyx Nymo in gebruik genomen om extra overtollige zonnestroom te benutten op die ene PiB die ik heb (en genoeg is).
Na ruim 2 weken gebruik kwam ik toen tot de conclusie dat het apparaat out-of-the-box niet optimaal werkt in combinatie met de HW PiB en was extra schakeling noodzakelijk om er voor te zorgen dat de PiB niet de boiler ging voeden en onnodig leegtrok en deelde ik in een eerdere post. Dit had tot gevolg dat beide apparaten tientallen keren per dag schakelden, wat in mijn beleving niet ideaal was en inefficient.

Zoals ik in mijn eerdere post aangaf, was Solyx heel erg benaderbaar en oplossingsgericht om het product ook in combinatie met de PiB toch werkend te krijgen. Na ca 1 maand is hier nu resultaat op gekomen: Een firmware update die zorgde dat de interne drempelwaardes van de Nymo beter werkte, heeft geleid tot de noodzakelijke en verwachte verbetering.
De Nymo draait hier inmiddels weer zonder extra schakelingshulp en schaalt autonoom zelf netjes op en af wanneer nodig. Dat afschalen zat eerder het probleem.
Zover ik weet is het niet mogelijk om handmatig zelf de firmware te updaten, en omdat ik geloof ik de eerste/enige ben die dit gemeld heeft bij ze, kon ik mijn Nymo omruilen voor een nieuwe, met daarop de verbeterde firmware.

In de toekomst verwacht ik nog de boiler2 uitgang te gaan gebruiken, wellicht komt dat nog met nieuwe ervaringen.

TL;DR
Na een firmware update van de Solyx Nymo, kan ik melden dat deze voor mij perfect samen gaat met de HW PiB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
ivo1969 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 12:12:
[...]

Dat begrijp ik, maar met alle terug leveringen
Dat valt dus onder garantie tot het product 2 jaar is. Niks meer of minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rtunru
jdg556 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 12:12:
[...]

Bijna 2 maanden geleden heb ik een Solyx Nymo in gebruik genomen om extra overtollige zonnestroom te benutten op die ene PiB die ik heb (en genoeg is).
Na ruim 2 weken gebruik kwam ik toen tot de conclusie dat het apparaat out-of-the-box niet optimaal werkt in combinatie met de HW PiB en was extra schakeling noodzakelijk om er voor te zorgen dat de PiB niet de boiler ging voeden en onnodig leegtrok en deelde ik in een eerdere post. Dit had tot gevolg dat beide apparaten tientallen keren per dag schakelden, wat in mijn beleving niet ideaal was en inefficient.

Zoals ik in mijn eerdere post aangaf, was Solyx heel erg benaderbaar en oplossingsgericht om het product ook in combinatie met de PiB toch werkend te krijgen. Na ca 1 maand is hier nu resultaat op gekomen: Een firmware update die zorgde dat de interne drempelwaardes van de Nymo beter werkte, heeft geleid tot de noodzakelijke en verwachte verbetering.
De Nymo draait hier inmiddels weer zonder extra schakelingshulp en schaalt autonoom zelf netjes op en af wanneer nodig. Dat afschalen zat eerder het probleem.
Zover ik weet is het niet mogelijk om handmatig zelf de firmware te updaten, en omdat ik geloof ik de eerste/enige ben die dit gemeld heeft bij ze, kon ik mijn Nymo omruilen voor een nieuwe, met daarop de verbeterde firmware.

In de toekomst verwacht ik nog de boiler2 uitgang te gaan gebruiken, wellicht komt dat nog met nieuwe ervaringen.

TL;DR
Na een firmware update van de Solyx Nymo, kan ik melden dat deze voor mij perfect samen gaat met de HW PiB.
Zoiets doe ik hier ook, Sessy en HW goed te laten samenwerken.
Ach, je bent een Tweaker of niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:56

BlueTooth76

Let the sun shine!

Korte stroomstoring in de regio, nu komt de P1 meter niet meer online. Accu en omvormer zijn wel online, dus er is WiFi.

Kan ik er heen rijden om het op te lossen, kost meer aan brandstof dan de besparing van vandaag.

Dat schiet nog niet echt op zo }:O

Denk dat ik gelijk maar een Ruckus R510 (Unleashed) accesspoint meeneem en even kijk hoe dat gaat t.o.v. de TP-Link die er nu hangt, heb er nog een paar liggen.

[ Voor 36% gewijzigd door BlueTooth76 op 21-06-2025 14:25 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
BlueTooth76 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:29:
Korte stroomstoring in de regio, nu komt de P1 meter niet meer online. Accu en omvormer zijn wel online, dus er is WiFi.

Kan ik er heen rijden om het op te lossen, kost meer aan brandstof dan de besparing van vandaag.

Dat schiet nog niet echt op zo }:O

Denk dat ik gelijk maar een Ruckus R520 (Unleashed) accesspoint meeneem en even kijk hoe dat gaat t.o.v. de TP-Link die er nu hangt, heb er nog een paar liggen.
Doet jouw WiFI router wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

rtunru schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:34:
[...]

Het staat er ;)

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rtunru schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:34:
[...]

Kun je de router op afstand herstarten

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

GL007 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:46:
[...]

Kun je de router op afstand herstarten
De batterij en de PV-omvormer zijn online, dus het WiFi-accesspoint doet het.

En, nee, ik kan er niet op afstand bij. Ga geen routers of accesspoints openzetten naar de buitenwereld, of ik moet dat al via OpenVPN op de Raspi doen, maar als ik geen internet heb, kan ik daar ook niet bij dus het nut is (of was) niet zo heel groot.

Uiteindelijk moet die P1 zich gewoon, zonder gedoe, aanmelden als er weer WiFi is en dat doet hij nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje3FR
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-09 11:33

Hammetje3FR

Zuidoost Friesland

BlueTooth76 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 14:07:
[...]

En, nee, ik kan er niet op afstand bij. Ga geen routers of accesspoints openzetten naar de buitenwereld, of ik moet dat al via OpenVPN op de Raspi doen, maar als ik geen internet heb, kan ik daar ook niet bij dus het nut is (of was) niet zo heel groot.

Uiteindelijk moet die P1 zich gewoon, zonder gedoe, aanmelden als er weer WiFi is en dat doet hij nu niet.
Zit er wel een usb voeding aan?

3900 Wp zuid (168º), elevatie 45º PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Hammetje3FR schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 14:10:
[...]

Zit er wel een usb voeding aan?
Nee.
Maar tot de stroomstoring heeft hij wel probleemloos gewerkt (sinds de installatie op donderdag).

Kan er natuurlijk een USB-C voeding aan hangen maar aangezien het updaten ook al veel moeite kostte (met en zonder USB-C voeding, op 2 meter afstand van accesspoint) ga ik eerst maar eens een ander accesspoint plaatsen.

- - - - - - - - - - - - -

Een andere opmerking: ik heb toestemming gegeven dat de HomeWizard app me meldingen kan sturen maar het offline zijn van een P1 meter is blijkbaar niet genoeg reden om zo'n melding te sturen.

Het is de bedoeling dat dit draait zonder dat ik het monitor en dat ik een melding krijg als één en ander niet werkt. Het staat opgesteld bij m'n moeder en ik kan daar niet iedere dag gaan kijken of de boel nog werkt.
In het begin doe je dat wel, omdat het nieuw is maar over een paar weken moet dat zich zelf regelen.

[ Voor 66% gewijzigd door BlueTooth76 op 21-06-2025 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlueTooth76 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 14:07:
[...]

Heeft P1 een fixed IP adress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

GL007 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 14:18:
[...]

Heeft P1 een fixed IP adress
Nee, het staat op DHCP ingesteld.

En natuurlijk kan ik dat instellen maar dit zou ook moeten werken voor Henk en Ingrid, die niet dagelijks inloggen op routers en accesspoints ;)

[ Voor 28% gewijzigd door BlueTooth76 op 21-06-2025 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
BlueTooth76 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 14:11:
[...]

Nee.
Maar tot de stroomstoring heeft hij wel probleemloos gewerkt (sinds de installatie op donderdag).

Kan er natuurlijk een USB-C voeding aan hangen maar aangezien het updaten ook al veel moeite kostte (met en zonder USB-C voeding, op 2 meter afstand van accesspoint) ga ik eerst maar eens een ander accesspoint plaatsen.

- - - - - - - - - - - - -

Een andere opmerking: ik heb ingesteld staan dat de HomeWizard app me meldingen kan sturen maar het offline zijn van een P1 meter is blijkbaar niet genoeg reden om zo'n melding te sturen.

Het is de bedoeling dat dit draait zonder dat ik het monitor en dat ik een melding krijg als één en ander niet werkt. Het staat opgesteld bij m'n moeder en ik kan daar niet iedere dag gaan kijken of de boel nog werkt.
In het begin doe je dat wel, omdat het nieuw is maar over een paar weken moet dat zich zelf regelen.
Ik heb hier een DSMR 4.2, voor de zekerheid voorzie ik alles die aan P1 hangt van eigen voeding.
In dit geval dus de P1 meters van Sessy en HW.
Ook hier nooit problemen gehad t/m 54 cycles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BlueTooth76 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 14:19:
[...]

Nee, het staat op DHCP ingesteld.
Je kunt in je wifi router het IP adress vast leggen en dat geld ook voor je batterij. Dit scheelt een berg problemen.
Bij mij zijn alle 2,4/Ghz devices voorzien van fixed IP adressen. Sind die modificatie heb ik niet een probleem gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

GL007 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 14:23:
[...]

Je kunt in je wifi router het IP adress vast leggen en dat geld ook voor je batterij. Dit scheelt een berg problemen.
Bij mij zijn alle 2,4/Ghz devices voorzien van fixed IP adressen. Sind die modificatie heb ik niet een probleem gehad.
Ik hou het in gedachten.

Zal eerst nog een Ruckus R510 plaatsen, dat zou toch al gebeuren en als daarmee in de toekomst geen problemen meer ontstaan kan ik het afschuiven op het oude accesspoint. Draai in m'n eigen woning met 3x Ruckus accesspoints en heb (behalve m'n NAS-en en Raspi met Domoticz om praktische redenen) nog nooit een apparaat een vast IP hoeven geven. Vind het vaak maar symptoombestrijding als dat nodig is.

Komen de problemen terug, dan kan ik nog wat anders proberen. Als ik alles in 1x aanpas weet ik ook niet wat het was ;)

Voor wie het draadje hier volgt, kan dit later ook weer helpen.

Maar dat de App geen meldingen stuurt bij een langdurige storing (>1 uur), dat vind ik wel wat mager? Moet de App dat wel kunnen? Of zijn die meldingen alleen bij nieuwe producten en aanbiedingen? ;)

In een noodgeval kan ik natuurlijk zelf nog aan de slag met een Fibaro tussenstekker die ik koppel aan Domoticz en dan meldingen sturen als er 24 uren geen noemenswaardige gebeurtenissen zijn qua stroomafname of -levering maar het mooiste is toch als dat vanuit de App kan.

[ Voor 35% gewijzigd door BlueTooth76 op 21-06-2025 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 00:14

Remco2001

Ehm, ok...

Remco2001 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 00:08:
Alle batterijen maar verwijderd en gereset, net als de P1 meter. Gestart met toevoegen p1-meter met daar achteraan het toevoegen van 1 batterij. Nu houd ie zich keurig NOM. Even wachten tot ie klaar is met synchroniseren met het stroomnet, voordat ik batterij 2 toevoeg.

Overigens voor dit apart wifinetwerk aangemaakt, voor alleen apparaten van Homewizard. Verder geen koppeling momenteel met Homey/HA.

-

Batterij 2 toegevoegd en aan het synchroniseren. Blijft NOM.

-

Heb het idee dat het veel langer duurt om weer op NOM te komen, nadat er een vermogensverandering is geweest, maar het kan ook zijn dat ik er teveel op let nu.

-

Synchronisatie batterij 2 compleet.

Batterij 3 toegevoegd. Momenteel aan het synchroniseren. Stabiel verbruik van ca. 80 Watt vanaf het net en batterij 1 nu status ontladen (maar ontlading nihil).

-

Batterij 3 nu ook gesynchroniseert, maar verbruik uit het blijft ca. 80 Watt en ontlading uit batterij is nihil.
Ik laat het voor nu even wat het is en kijk morgen wel verder.

-

Verbruik uit het net bleef de hele nacht aanwezig na het toevoegen van de 3e batterij.

(einde updates)
M’n conclusie hieruit: Of het ligt aan de betafirmware 1.0108 of het ligt aan het feit dat m’n huidige P1 meter (zonder USB-voeding) meer dan 2 batterijen niet aankan. Het installeren van de betafirmware en het installeren van de 3e en 4e batterij was zo’n beetje op dezelfde dag en sinds die tijd speelt het probleem. Of er moet iets anders zijn, wat iemand als optie kan zien? Dan hoor ik het graag!

Geen enkel probleem om een vernieuwde p1-meter aan te schaffen, maar dan zou het wel moeten werken. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Remco2001 op 21-06-2025 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BlueTooth76 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 14:25:
[...]

Ik hou het in gedachten.

Zal eerst nog een Ruckus R510 plaatsen, dat zou toch al gebeuren en als daarmee in de toekomst geen problemen meer ontstaan kan ik het afschuiven op het oude accesspoint. Draai in m'n eigen woning met 3x Ruckus accesspoints en heb (behalve m'n NAS-en en Raspi met Domoticz om praktische redenen) nog nooit een apparaat een vast IP hoeven geven. Vind het vaak maar symptoombestrijding als dat nodig is.

Komen de problemen terug, dan kan ik nog wat anders proberen. Als ik alles in 1x aanpas weet ik ook niet wat het was ;)

Voor wie het draadje hier volgt, kan dit later ook weer helpen.

Maar dat de App geen meldingen stuurt bij een langdurige storing (>1 uur), dat vind ik wel wat mager? Moet de App dat wel kunnen? Of zijn die meldingen alleen bij nieuwe producten en aanbiedingen? ;)

In een noodgeval kan ik natuurlijk zelf nog aan de slag met een Fibaro tussenstekker die ik koppel aan Domoticz en dan meldingen sturen als er 24 uren geen noemenswaardige gebeurtenissen zijn qua stroomafname of -levering maar het mooiste is toch als dat vanuit de App kan.
Ik heb in het forum gelezen en ook thuis meegemaakt dat de cloud verbindingen weg vielen. De lokale verbinding tussen de batterij en P1 bleef bestaan. Een en ander controleer ik vanuit Homey.
Om die reden heb ik in Homey een app geïnstalleerd die controle ping wegstuurt naar de batterij en P1.
Bij geen response kan ik de socket voor de batterij op afstand uit en inschakelen. Het zelfde doe ik ook voor P1.
In de laatste 3 maanden is dit 1 keer bij de batterij voor gekomen. Hierna heb ik een update gehad naar beta versie en tot op heden geen enkel probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remco2001 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:02:
[...]

M’n conclusie hieruit: Of het ligt aan de betafirmware 1.0108 of het ligt aan het feit dat m’n huidige P1 meter (zonder USB-voeding) meer dan 2 batterijen niet aankan. Het installeren van de betafirmware en het installeren van de 3e en 4e batterij was zo’n beetje op dezelfde dag en sinds die tijd speelt het probleem. Of er moet iets anders zijn, wat iemand als optie kan zien? Dan hoor ik het graag!

Geen enkel probleem om een vernieuwde p1-meter aan te schaffen, maar dan zou het wel moeten werken. :)
Met voeding? Meer mogelijk? Testen waard.

Ik denk niet dat een andere p1 meter je gaat helpen. Hoeveel connecties gebruik je naast je batterijen nog? HA of Homey erbij? Ook evt melden bij de beta testgroep. Kijkt HW mee.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Arie.
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14-09 14:27
chulin schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 17:32:
[...]

Volledig met u eens…
Meerdere HW producten in het huis en zeer tevreden, maar voorlopig geen HW PIB, op papier zeer goede product maar misschien te vroeg op het markt gezet, te veel kinderziektes
Ik lees mee maar post bijna niet. Vanaf maart hier twee accu’s.
Werken perfect en geen problemen.
Mijn aanname is dat HW heel veel batterijen heeft verkocht en dat de klachten die we hier horen maar een fractie van de verkochte batterijen betreft. Maar alleen HW heeft de juiste cijfers, ik zie niet in wat speculeren/gokken voor voordelig effect voor ons allen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Heb accesspoint nu omgewisseld voor een R510 Unleashed, nog niet in meterkast geweest maar de P1 is na de omwisseling iig weer online in de app.

Nu afwachten of dat zo blijft en anders mss toch met USB-C voeding aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Devke schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:22:
[...]

Met voeding? Meer mogelijk? Testen waard.

Ik denk niet dat een andere p1 meter je gaat helpen. Hoeveel connecties gebruik je naast je batterijen nog? HA of Homey erbij? Ook evt melden bij de beta testgroep. Kijkt HW mee.
Naast de batterijen een stuk of 12 sockets, 3 kWh-meters, 2 displays en een watermeter. Geen connectie p1/batterijen met Homey/HA momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remco2001 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:33:
[...]

Naast de batterijen een stuk of 12 sockets, 3 kWh-meters, 2 displays en een watermeter. Geen connectie p1/batterijen met Homey/HA momenteel.
Lastig. Die 12 sockets haal ik hier ook wel. 3 kwh meters ook. Watermeter. Geen display. Hmm als je die displays nu eens los koppelt? Uit de app gooien ofzo. Ze moeten geen verbindimg meer maken. 4 batterijen heb ik niet dus kan dat niet mee testen. Maar de displays heb ik ook niet.

Edit? Laadpaal die gebruik maakt van de p1 van HW??

[ Voor 4% gewijzigd door Devke op 21-06-2025 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Devke schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:36:
[...]

Lastig. Die 12 sockets haal ik hier ook wel. 3 kwh meters ook. Watermeter. Geen display. Hmm als je die displays nu eens los koppelt? Uit de app gooien ofzo. Ze moeten geen verbindimg meer maken. 4 batterijen heb ik niet dus kan dat niet mee testen. Maar de displays heb ik ook niet.

Displays werken via de cloud en hebben geen connectie met de P1-meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

[...]

Laadpaal maakt inderdaad gebruik van de gegevens van de P1 van Homewizard (V2C Trydan), maar die stond gisteravond bij het testen uit. Dus die had er, naast enkel de connectie, geen invloed op de P1 meter. Was niet aan het laden.

Github link is deze?: https://github.com/homewizard/beta/discussions/9

Voeding moet ik even zoeken, is nog oude micro-usb connectie op de p1. Usb-c voedingen zat hier..

Hij gaat dus ook issues vertonen na het aansluiten van m’n 3e batterij. Batterij 1 en 2 waren geen probleem en bleef ie mooi NOM.

[ Voor 13% gewijzigd door Remco2001 op 21-06-2025 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remco2001 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:41:
[...]

Laadpaal maakt inderdaad gebruik van de gegevens van de P1 van Homewizard (V2C Trydan), maar die stond gisteravond bij het testen uit. Dus die had er, naast enkel de connectie, geen invloed op de P1 meter. Was niet aan het laden.

Github link is deze?: https://github.com/homewizard/beta/discussions/9

Voeding moet ik even zoeken, is nog oude micro-usb connectie op de p1. Usb-c voedingen zat hier..
Ja. Goede link. Ik ben aan het kijken voor een laadpaal. De Peblar maakt gebruik van de p1 meter van HW. Dus is wel weer een connectie vandaar me dit even te binnen schoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Devke schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:43:
[...]

Ja. Goede link. Ik ben aan het kijken voor een laadpaal. De Peblar maakt gebruik van de p1 meter van HW. Dus is wel weer een connectie vandaar me dit even te binnen schoot.
Snap ik. Die V2C dus ook ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Personeel heeft het warm gekregen....... ach de baas zelf ook. Tropenrooster maar in laten gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rW3jpWYpPzGmYZ2pyexY9MJ-prE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9nQbuszS74xmhVDCF5g58PtZ.jpg?f=fotoalbum_large

Wat zegt de Ali temperatuurmeter? Temperatuur 30 cm van de inlaat is 28.2 graden. Temperatuur 30 cm vanaf de uitlaad 33.4 graden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TaKnqusyFcTw1QPsPnIrpf_zYLw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b57NWDsCsj9PzU8q5jNr4bwh.jpg?f=fotoalbum_large

Laadvermogen werd aangepast naar 720 Watt. Goedkoopste uren waren toch voorbij dus prima. Misschien kan @HomeWizard_NL in de API ook temperatuur sensoren vrijgeven. Inzicht en gewoon leuk om iets te tweaken daarmee. Omgevingstemperatuur even kort koelen. Tis maar een idee (ingegeven door de warmte 🙈)

[ Voor 18% gewijzigd door Devke op 21-06-2025 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Devke schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:54:
Personeel heeft het warm gekregen....... ach de baas zelf ook. Tropenrooster maar in laten gaan.

[Afbeelding]

Wat zegt de Ali temperatuurmeter? Temperatuur 30 cm van de inlaat is 28.2 graden. Temperatuur 30 cm vanaf de uitlaad 33.4 graden.

[Afbeelding]

Laadvermogen werd aangepast naar 720 Watt. Goedkoopste uren waren toch voorbij dus prima. Misschien kan @HomeWizard_NL in de API ook temperatuur sensoren vrijgeven. Inzicht en gewoon leuk om iets te tweaken daarmee. Omgevingstemperatuur even kort koelen. Tis maar een idee (ingegeven door de warmte 🙈)
Dan werkt firmware 1.0108 toch goed?
Hier is alles nog OK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:16

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Durf het bijna niet te zeggen, maar denk dat ik wel een oplossing weet :X :X :X

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rtunru schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 16:13:
[...]

Dan werkt firmware 1.0108 toch goed?
Hier is alles nog OK
1.0108 is een update die onterechte meldingen "water detectie" oplost. Ik kan wel checken of een terechte melding wel op te wekken is hoor...... >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Devke schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:43:
[...]

Dat is wel de “onbeveiligde” niet-SSL verbinding van de V1 API van de P1 meter. Daar zit nauwelijks een beperking op qua aantal connecties.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JanHenk schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 16:36:
[...]

Dat is wel de “onbeveiligde” niet-SSL verbinding van de V1 API van de P1 meter. Daar zit nauwelijks een beperking op qua aantal connecties.
Klopt je hebt idd gelijk. Had ik moeten weten. Was me al verteld recent 🤣🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Display werkt via de cloud .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Devke schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 16:28:
[...]

1.0108 is een update die onterechte meldingen "water detectie" oplost. Ik kan wel checken of een terechte melding wel op te wekken is hoor...... >:)
Ik bedoelde dat de firmware goed werkt omdat het laden terug had geschroefd bij te hoge temperatuur.
Bij Sessy is dit pas met de nieuwste update ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rtunru schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 16:50:
[...]

Ik bedoelde dat de firmware goed werkt omdat het laden terug had geschroefd bij te hoge temperatuur.
Bij Sessy is dit pas met de nieuwste update ingevoerd.
Ah zo. Ik denk dat dit er vanaf de 1e versie al in zit. Het wordt alleen nu pas zichtbaar. Je had het over firmware 1.0108 vandaar.

Jij draait 2 systemen naast elkaar? Dat bijt niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier nog geen last van de warmte (de batterijen niet, en ik ook niet doordat de airco in de woonkamer lekker pruttelt op zonne-energie :) ). Maar met de warmte in gedachten heb ik vanochtend wel drie temperatuursensoren gepkaatst; twee bij de uitblaasopening van de batterij, en eentje in de buurt om de omgevingstemperatuur te meten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j03FzCCBkIyFd0qBC3wL5nw7o6g=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V8nLyfxrt80GXazxZ7pM4NHh.jpg?f=fotoalbum_medium

Maar eens aankijken wat dat doet. Omgevingstemperatuur van de batterijen is volgens mijn Chinesium sensortjes in ieder geval rond de 27 graden, en dat vinden ze kennelijk prima.

Tot nu toe geeft dat logische waarden; accu druk -> temperatuur uitblaaslucht neemt toe. Ik zal er eens een paar dagen naar kijken, en als ik wat interessants zie post ik het wel.

[ Voor 15% gewijzigd door JeroenH op 21-06-2025 17:08 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Devke schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 17:02:
[...]

Ah zo. Ik denk dat dit er vanaf de 1e versie al in zit. Het wordt alleen nu pas zichtbaar. Je had het over firmware 1.0108 vandaar.

Jij draait 2 systemen naast elkaar? Dat bijt niet?
Nu niet, ik heb Sessy op een hoger minimum vermogen gezet zodat HW eerder laadt en ontlaadt.
Beide draaien gewoon op NOM

Straks met dynamische contract, hoop ik dat HW zover is zodat het minimaal uitgesteld kan laden.
Sessy kan dat nu al in de ECO modus, onder aansturing van de EPEX prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rtunru schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 17:08:
[...]

Nu niet, ik heb Sessy op een hoger minimum vermogen gezet zodat HW eerder laadt en ontlaadt.
Beide draaien gewoon op NOM

Straks met dynamische contract, hoop ik dat HW zover is zodat het minimaal uitgesteld kan laden.
Sessy kan dat nu al in de ECO modus, onder aansturing van de EPEX prijzen.
Nice. Dat uitstellen kan al wel maar dan moet je beta tester zijn. Hier staat de batterij ook in standby stand. Ik heb ook dynamisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef maar vrij. Hoe lang wil je een bèta testen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 21:06:
[...]

Dat zou ik ook niet doen.

Maar dat de batterijtemp daalt zou je volgens mij uit HA moeten kunnen halen als ik zo de HA grafieken hier in dit topic zie. (ik ga er wel vanuit, want als de omgeving koeler is is de aangezogen lucht ook koeler, en dus de verwarming vanaf een lager punt.)
Voor mensen die iets meer van temperaturen willen zien;

Hier twee temperatuurlijntjes van de afgelopen twee dagen.
* Blauw, uitgang HW PiB, sensor in rooster boven de hoofdschakelaar. Gemeten met Owon THS 317-ET.
* Oranje, omgeving, op 1 meter hoogte tegen de muur naast de PiB. Gemeten met Sonoff SNZP-02P.

Mijn PiB heeft nu 56 cycli gedaan, is plug en play, verder niets te melden.
Relatief hoge temperaturen te zien, want het spul staat op zolder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_kCsm3QRxwkiVYlU9YZYvc0TxP4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8kls1rLgL8DD8QwduKxkHKru.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Prisma16 op 22-06-2025 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J6jiB7lbo8OhtfhUqGtABBGPyAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xI43sBxU6zLcnVCAl4ji9wJN.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zit de sensor in de opening. 6 mm rond

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WkLHBX4uWLQN_ADlFpPQ9o31E2Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3NG7RAHiuvsjWKsYt34g6NWn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 21:34
Hier 2 PIb’s op zolder. Kamertemperatuur nu 29,3 graden. Geen melding op de PIB’s. Alles OK. Terwijl verleden week bij een kamertemeratuur van 25,7 graden 1 batterij het te warme kreeg. Dit gemeld bij HW. 2 dagen daarna een e-mail van HW gehad met excuus, maar dat de batterij wel gewoon goed werkt. Dit had ik ook al geconstateerd. Geen idee of HW wat op afstand heeft gedaan. Ik was bang dat het vandaag weer mis zou gaan, maar wonder boven wonder geen problemen (tot nu toe). :)

2 HomeWizard PIB’s | Homey Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 17:22:
Geef maar vrij. Hoe lang wil je een bèta testen?
Mijn idee. Wellicht loopt er iets nog niet lekker? Vorige beta versie werd ook niet vrijgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVfan
JeroenH schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 17:07:
[...]

Hier nog geen last van de warmte (de batterijen niet, en ik ook niet doordat de airco in de woonkamer lekker pruttelt op zonne-energie :) ). Maar met de warmte in gedachten heb ik vanochtend wel drie temperatuursensoren gepkaatst; twee bij de uitblaasopening van de batterij, en eentje in de buurt om de omgevingstemperatuur te meten:

[Afbeelding]

Maar eens aankijken wat dat doet. Omgevingstemperatuur van de batterijen is volgens mijn Chinesium sensortjes in ieder geval rond de 27 graden, en dat vinden ze kennelijk prima.

Tot nu toe geeft dat logische waarden; accu druk -> temperatuur uitblaaslucht neemt toe. Ik zal er eens een paar dagen naar kijken, en als ik wat interessants zie post ik het wel.
@JeroenH
Ik heb aanvankelijk vergelijkbare sensoren (Tuya) gebruikt, maar die zijn erg traag. Als je net als ik twee batterijen hebt zal laden en ontladen regelmatig van batterij wisselen, en de sensoren volgen die temperatuur wisseling bij lange na niet. En dan zul je lagere temperaturen meten bij volle last en hogere als de batterij even pauzeert.
Ik heb nu een Heatmeister, voorheen Heatbooster in gebruik, die reageert echt binnen seconden met een ultralichte sensor.
3 sensoren aan de meetunit, dus een per batterijuitgang en een in de omgeving.

https://www.sdr-engineeri...uct/product&product_id=50

Netjes via een webbrowser real time te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKK
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 14-09 20:33

BKK

Beste tweakers,
Ik heb 2pib’s en ben hier tevreden mee op een ding na tot nu toe. Ik krijg bij ontladen vaak de melding dat de pib het een beetje warm heeft.
HW heeft als reactie dit gegeven een tijdje geleden :

Goedemiddag,

Bedankt voor je bericht. Ik heb begrepen dat de batterij niet genoeg tijd heeft om af te koelen. Ons team gaat dit verbeteren door middel van een update hiervoor. Dit moet verder geen invloed hebben, heb ik begrepen. We hopen het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Excuses voor het ongemak.
Robert

Weet iemand wanneer de update komt? Of hebben meerdere mensen deze melding beetje warm ook vaker en hoe gaan jullie hiermee om? Ik ben hier toch niet helemaal blij mee.

[ Voor 6% gewijzigd door BKK op 21-06-2025 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
BKK schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 18:05:
Beste tweakers,
Ik heb 2pib’s en ben hier tevreden mee op een ding na tot nu toe. Ik krijg bij ontladen vaak de melding dat de pib het een beetje warm heeft.

Goedemiddag,

Bedankt voor je bericht. Ik heb begrepen dat de batterij niet genoeg tijd heeft om af te koelen. Ons team gaat dit verbeteren door middel van een update hiervoor. Dit moet verder geen invloed hebben, heb ik begrepen. We hopen het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Excuses voor het ongemak.
Robert

Weet iemand wanneer de update komt? Of hebben meerdere mensen deze melding beetje warm ook vaker en hoe gaan jullie hiermee om? Ik ben hier toch niet helemaal blij mee.
Zie mijn post van vandaag aan @Devke.
Ik had dat verleden week ook. HW gecontact. Na 2 dagen een e-mail van HW met excuus. Ik weet niet of zij op afstand iets gedaan hebben. Maar het vreemde is dat de temperatuur nu op zolder 29,8 graden is en ik geen enkele melding van een te warme batterij heb. Verleden week was de temperatuur op zolder 25,7 graden en toen had 1 batterij het te warme. Maar bleef wel gewoon voor 100% werken, wat ook HW in hun e-mail aangaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Olie_B_Bommel schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 17:45:
[...]

Hier 2 PIb’s op zolder. Kamertemperatuur nu 29,3 graden. Geen melding op de PIB’s. Alles OK. Terwijl verleden week bij een kamertemeratuur van 25,7 graden 1 batterij het te warme kreeg. Dit gemeld bij HW. 2 dagen daarna een e-mail van HW gehad met excuus, maar dat de batterij wel gewoon goed werkt. Dit had ik ook al geconstateerd. Geen idee of HW wat op afstand heeft gedaan. Ik was bang dat het vandaag weer mis zou gaan, maar wonder boven wonder geen problemen (tot nu toe). :)
Goed om te lezen. Mooie vuurdoop dat warme weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BKK schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 18:05:
Beste tweakers,

Goedemiddag,

Robert

Vandaag 1e keer. Ik ben wel benieuwd wat deze update dan gaat doen? Ik heb begrepen dat er meerdere temperatuur sensoren in de PIB zitten.

Wat je zou kunnen proberen als work-around als je niet wilt wachten een ventilator de lucht rondom de PIB laten vermengen. Misschien blijft de warmte nu hangen in een hoekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Devke schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 17:51:
[...]

Mijn idee. Wellicht loopt er iets nog niet lekker? Vorige beta versie werd ook niet vrijgegeven.
Schijnbaar omdat ook de hele basis opnieuw is geschreven om geheugengebruik en rekenkracht te optimaliseren / minimaliseren. Dat is dus wel een flinke update die grondig testen vereist.

Maar ze zullen het wel doen wanneer ze de tijd rijp achten. :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKK
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 14-09 20:33

BKK

@Devke pib’s staan nu in de kelder waar de temperatuur altijd tussen de 15-20graden is en ventilatie. Een ventilator lijkt mij dan toch echt wat overdreven nu. Toch dank voor de tip. HW heeft ook aangegeven dat het te maken heeft met een te gevoelige afstelling waardoor er te snel een melding komt. Die zou in mijn ogen toch softwarematig snel opgelost moeten kunnen worden. Ben alleen benieuwd wanneer dat dan wordt aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BKK schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 18:32:
@Devke pib’s staan nu in de kelder waar de temperatuur altijd tussen de 15-20graden is en ventilatie. Een ventilator lijkt mij dan toch echt wat overdreven nu. Toch dank voor de tip. HW heeft ook aangegeven dat het te maken heeft met een te gevoelige afstelling waardoor er te snel een melding komt. Die zou in mijn ogen toch softwarematig snel opgelost moeten kunnen worden. Ben alleen benieuwd wanneer dat dan wordt aangepast.
Ahhh oke. Even gemist dat ze bij jou in de kelder staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Devke schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 18:37:
[...]

Ahhh oke. Even gemist dat ze bij jou in de kelder staan.
Naast een krat bier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
Devke schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 18:19:
[...]

Wat je zou kunnen proberen als work-around als je niet wilt wachten een ventilator de lucht rondom de PIB laten vermengen. Misschien blijft de warmte nu hangen in een hoekje.
Dat is precies wat ik ook dacht. Daarom vandaag een ventilator gekocht, maar nog niet nodig gehad. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BKK schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 18:32:
Mogelijk is het aanpassen een zaak van prioriteiten.

De water melding zorgde er voor dat de batterij niet meer werkte.
De warmte melding heeft als gevolg dat de batterij op een wat lager vermogen gaat werken tot dat deze meet dat hij is afgekoeld en weer op volle kracht gaat. Het is geen Stand-Still probleem
En mogelijk zijn er nog andere zaken met een grotere impact die eerst gedaan moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanev001 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 18:40:
[...]

Mogelijk is het aanpassen een zaak van prioriteiten.

De water melding zorgde er voor dat de batterij niet meer werkte.
De warmte melding heeft als gevolg dat de batterij op een wat lager vermogen gaat werken tot dat deze meet dat hij is afgekoeld en weer op volle kracht gaat. Het is geen Stand-Still probleem
En mogelijk zijn er nog andere zaken met een grotere impact die eerst gedaan moeten worden.
Hoe zit het nou met aardlek storingen. Ik heb hier in het forum 2 gevallen gezien. Of zijn dit incidenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hopelijk staat die toch in een koelkast 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 18:46:
[...]

Hoe zit het nou met aardlek storingen. Ik heb hier in het forum 2 gevallen gezien. Of zijn dit incidenten.
Met 2 gevallen durf ik het nog wel op een incident te gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EVfan schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 17:56:
@JeroenH
Ik heb aanvankelijk vergelijkbare sensoren (Tuya) gebruikt, maar die zijn erg traag. Als je net als ik twee batterijen hebt zal laden en ontladen regelmatig van batterij wisselen, en de sensoren volgen die temperatuur wisseling bij lange na niet. En dan zul je lagere temperaturen meten bij volle last en hogere als de batterij even pauzeert.
Ik zie dat het redelijk snel volgt, maar als ik wat meer data/grafieken heb post ik wel wat.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Devke schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 18:51:
[...]

Met 2 gevallen durf ik het nog wel op een incident te gooien.
Ik heb even aan een aantal standaard RFI filters zitten te rekenen. Ik kom gemiddeld op een lekstroom van 3 mA tijdens het bedrijf.
Dit mag geen probleem veroorzaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GL007 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 18:46:
[...]

Hoe zou ik dat moeten weten?

Maar ik denk dat daar 2 mogelijkheden zijn.

Een defect aan de batterij en dan is het een zaak van aanmelden en vragen om een vervanging.
Of het is dat de meterkast niet meer helemaal tof is en dat er beter een electricien bij gehaald kan worden
Een software probleem lijkt me onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 18:54:
[...]

Ik heb even aan een aantal standaard RFI filters zitten te rekenen. Ik kom gemiddeld op een lekstroom van 3 mA tijdens het bedrijf.
Dit mag geen probleem veroorzaken.
Benieuwd hoe groot de ontlaadlekstroom hier morgen weer is >:), laden was netjes vandaag verschil tussen socket en MID kWh meter. Als ontladen dit ook wordt dan kan ik er prima mee leven. Eerst zien dan geloven.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zo, vannacht weer even langs @Devke rijden om stiekem wat van de stroom van zijn batterijen af te tappen. Doe ik nu al weken, drijft hem helemaal nuts. Niet aan hem vertellen hoor ;)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JeroenH schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 18:52:
[...]

Ik zie dat het redelijk snel volgt, maar als ik wat meer data/grafieken heb post ik wel wat.
en @EVfan. Heb hier ook die Tuya meuk van Ome Ali.... Bij deze een grafiek van de maand juni en van afgelopen week. Reactie vind ik best snel.

Maand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PiP6juga_mE-sxKOkqSigPrDERw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nmQa2VwDuZByfNtTM0NKNl2x.png?f=fotoalbum_large

Week:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lo6ZuvfZ0r2jRARL0v4B3pSFtPM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MoUqYVB0u3806GtZEZlmhJLK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 19:19:
Zo, vannacht weer even langs @Devke rijden om stiekem wat van de stroom van zijn batterijen af te tappen. Doe ik nu al weken, drijft hem helemaal nuts. Niet aan hem vertellen hoor ;)
Bel nou gewoon aan. Zorg ik wel voor dat bakkie koffie om wakker te blijven en om jou in actie te zien >:), zie je die frustratie direct "live".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 19:16:
[...]

Benieuwd hoe groot de ontlaadlekstroom hier morgen weer is >:), laden was netjes vandaag verschil tussen socket en MID kWh meter. Als ontladen dit ook wordt dan kan ik er prima mee leven. Eerst zien dan geloven.
Ik zag dit bij mij al. Het werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 19:24:
[...]

Ik zag dit bij mij al. Het werkt goed.
Hoho, je oplossing moet zich bewijzen met ontladen nog. Daar zit de uitdaging :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Devke schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 19:26:
[...]

Hoho, je oplossing moet zich bewijzen met ontladen nog. Daar zit de uitdaging :9
Die oplossing heb ik al 8 weken hardware matig op zitten alleen de wat exacte berekeningen vanaf gisteren. Dus vandaag de eerst nauwkeurige berekening. Morgenvroeg om 7 uur wordt het rendement bepaald. Ik schat de afwijking maximaal 1,5% tussen beide metingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
GL007 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 19:32:
[...]

Die oplossing heb al 8 weken hardware matig op zitten alleen de wat exacte berekeningen vanaf gisteren. Dus vandaag de eerst nauwkeurige berekening. Morgenvroeg om 7 uur wordt het rendement bepaald. Ik schat de afwijking maximaal 1,5% tussen beide metingen.
Heb ik iets gemist?
Waar gaat dit over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rtunru schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 19:33:
[...]

Heb ik iets gemist?
Waar gaat dit over?
Het rendement van de batterij volgens de batterij zelf en het rendement berekenen met behulp van een test power socket.
Dit om te bepalen hoeveel verliezen de batterij heeft bijvoorbeeld door SOC correcties en andere zaken.

[ Voor 15% gewijzigd door GL007 op 21-06-2025 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 19:32:
[...]

Die oplossing heb ik al 8 weken hardware matig op zitten alleen de wat exacte berekeningen vanaf gisteren. Dus vandaag de eerst nauwkeurige berekening. Morgenvroeg om 7 uur wordt het rendement bepaald. Ik schat de afwijking maximaal 1,5% tussen beide metingen.
Batterij staat vanaf een uurtje of 15 uur in standby. Ik zal wat gegevens delen:

Import:

vlgs batterij 8 Wh
vlgs socket 15 Wh
vlgs MID kWh HW 24 Wh

Export

vlgs batterij 19 Wh
vlgs socket 0 Wh
vlgs MID kWh HW 0 Wh

Kom maar op >:)

Edit : Verschil tussen batterij laden en socket laden was 0,1%. Very nice. Tussen batterij en kWh meter zat 1,1% verschil. Ook prima.

p.s. ik denk dat ik de uitkomst voor morgen wel weet.

[ Voor 13% gewijzigd door Devke op 21-06-2025 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
Devke schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 19:21:
[...]

en @EVfan. Heb hier ook die Tuya meuk van Ome Ali.... Bij deze een grafiek van de maand juni en van afgelopen week. Reactie vind ik best snel.

Maand:

[Afbeelding]

Week:

[Afbeelding]
@Devke reactie tijd van (mijn) Tuya sensoren is minuten ipv seconden. De behuizing is best dik en neemt wel wat tijd om de lokale temperatuur aan te nemen.
De Heatmeister probe reageert met een meting elke seconde.
Zie de eerdere posts die ik geplaatst had. Kan eventueel wel een plaatje met seconde resolutie posten.
Misschien heb je andere Tuya sensoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EVfan schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 19:42:
[...]

@Devke reactie tijd van (mijn) Tuya sensoren is minuten ipv seconden. De behuizing is best dik en neemt wel wat tijd om de lokale temperatuur aan te nemen.
De Heatmeister probe reageert met een meting elke seconde.
Zie de eerdere posts die ik geplaatst had. Kan eventueel wel een plaatje met seconde resolutie posten.
Misschien heb je andere Tuya sensoren?
Ik heb die langwerpige. Posten mag altijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• arnord
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-09 23:25
Vanaf vandaag kunnen we voorkant - achterkant - room temp. meten in HomeAssistant. Volgende stap slim schakelen van ventilatie uit koele ruimte bij een te hoge temperatuur. ;-)

Knip, leuke opstelling, maar foto's graag zonder reclame posten.

[ Voor 50% gewijzigd door Taro op 22-06-2025 00:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVfan
Devke schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 19:44:
[...]

Ik heb die langwerpige. Posten mag altijd.
Ik denk dat ik dezelfde heb, ca 1,5 cm bij 6 cm. En daarmee matige ervaringen.
Hier een voorbeeld van zojuist. De batterij startte met terugleveren om ca. 19.46.45 en binnen net twee minuten registreert de sensor de stijging van de uitblaas luchttemperatuur van ruim 27 graden naar 35 graden. De Tuya sensor kon dit bij lange na niet volgen.
Misschien hoeft het niet zo snel te volgen, maar je wilt niet dat de pieken afvlakken, en dat gebeurde hier met de Tuya sensor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2sroRKCBpDM1UMnVpZ69d9ubNvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1IluyAvQkJAAkFgLxCOxQAWf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EVfan schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 19:56:
[...]

Ik denk dat ik dezelfde heb, ca 1,5 cm bij 6 cm. En daarmee matige ervaringen.
Hier een voorbeeld van zojuist. De batterij startte met terugleveren om ca. 19.46.45 en binnen net twee minuten registreert de sensor de stijging van de uitblaas luchttemperatuur van ruim 27 graden naar 35 graden. De Tuya sensor kon dit bij lange na niet volgen.
Misschien hoeft het niet zo snel te volgen, maar je wilt niet dat de pieken afvlakken, en dat gebeurde hier met de Tuya sensor.

[Afbeelding]
Die ronde sensoren moet je in de ventilatie opening plaatsen ( niet te diep uiteraard) dan meet je nog beter de verhoging. Ik heb zo’n idee dat het 18B20 sensoren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 19:38:
[...]

Batterij staat vanaf een uurtje of 15 uur in standby. Ik zal wat gegevens delen:

Import:

vlgs batterij 8 Wh
vlgs socket 15 Wh
vlgs MID kWh HW 24 Wh

Export

vlgs batterij 19 Wh
vlgs socket 0 Wh
vlgs MID kWh HW 0 Wh

Kom maar op >:)

Edit : Verschil tussen batterij laden en socket laden was 0,1%. Very nice. Tussen batterij en kWh meter zat 1,1% verschil. Ook prima.

p.s. ik denk dat ik de uitkomst voor morgen wel weet.
Bij mij is het dezelfde. Alleen hier lastig te bepalen. Ik moet hiervoor een extra flow voor maken die de meting tijdens de stand-by periode berekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 20:18:
[...]

Bij mij is het dezelfde. Alleen hier lastig te bepalen. Ik moet hiervoor een extra flow voor maken die de meting tijdens de stand-by periode berekend
Leuke uitdaging voor op een zaterdag avond met een koud biertje. Kijk maar. Morgen laat ik ontladen wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
GL007 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 20:14:
[...]

Die ronde sensoren moet je in de ventilatie opening plaatsen ( niet te diep uiteraard) dan meet je nog beter de verhoging. Ik heb zo’n idee dat het 18B20 sensoren zijn.
Geen idee welke sensoren, zitten standaard bij het SDR Heatbooster product (Heat meister genaamd).

Pagina: 1 ... 142 ... 210 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.