Acties:
  • +8 Henk 'm!

• headout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:46

headout

Oi oi!

Omdat de teneur weer eens compleet negatief lijkt te zijn:
ik heb 1 PIB sinds een maandje, 25 cycli inmiddels, RTE zo rond de 70% en draait echt als een zonnetje. Voor ons gebruik is 1 meer dan voldoende, en hebben we inmiddels de sport om zo weinig mogelijk van het net te gebruiken. En dat lukt aardig :-D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:14
headout schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 16:57:
ik heb 1 PIB sinds een maandje, 25 cycli inmiddels, RTE zo rond de 70% en draait echt als een zonnetje. Voor ons gebruik is 1 meer dan voldoende, en hebben we inmiddels de sport om zo weinig mogelijk van het net te gebruiken. En dat lukt aardig :-D
Het is bekend dat tevreden mensen niet veel van zich laten horen.
Blijft over een zeer kleine minderheid die zeer luidruchtig kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ivo1969 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 16:52:
[...]

Als ik zelf bij andere sites bekijk is het "gemopper " nog erger en is de eigenaar aan het verklaren dat het momenteel drukker is en sluit standaard af met een groen hartje
Marstek?

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10 07:28
Tsja ik reageer meestal ook niet als er een paar dingetjes niet helemaal lekker gaan en wil niet negatief doen.
Ik ben/was een tevreden gebruiker maar langzamerhand bekruipt mij toch een minder gevoel.

De laatste tijd om de paar dagen verliest een van de 2 PIB's zijn verbinding met de P1.
Het wordt echt irritant zo langzamerhand. Okay een keertje een storing geloof ik nog wel.
Als ik denk dat die PIB's minimaal 7 a 10 jaar mee moeten gaan en in de paar maanden dat ik ze heb al toch aardig wat probleempjes heb gehad, krijg ik toch wel wat bedenkingen. Ik gun het 200% HW maar toch...

Fixed AP (zowel de 2 PIB's en de P1) / P1 heeft een fixed IP adres / P1 is verbonden met een HW splitter en heeft USB power.

Zal de PIB's ook maar een fixed IP geven.

Call in geschoten bij HW, maar na 2 dagen nog geen enkele reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-10 15:43
Klassieker schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 16:39:
[...]

Ben geen electronicus, maar "hier zakt dus vreselijk mijn broek van af".

Een: Renewed/Refurbished/Pre-Owened of wat voor prachtige naam we aan dit product mogen plakken???.

Je mag toch verwachten als je dit product niet bij "Ali Baba en de 7 Rovers" besteld hebt, dat dit niet gebeurt.

Mijn inmiddels geswapte (tweede)🪫bevalt prima. Als het product het doet is het geweldig.

Maar bovengenoemde ervaring weerhoudt mij om een 2e en eventueel 3🪫nu al te bestellen.

Ik kijk 🤔 de 😺 voorlopig nog even uit de 🌳

Sterkte voor morgen toegewenst.#Hitte🌞👹👺
Groot gelijk. Ik kijk het even aan de komende dagen. Wordt het niet snel opgelost dan heb ik altijd nog de 30 dagen zichttermijn en kunnen ze de hele zwik terugkrijgen. Ik heb de afgelopen maanden genoeg pagina's meegelezen hier en dat het hier na 1 dag ook misgaat. Pffffff

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Yihaaa schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 17:17:
Tsja ik reageer meestal ook niet als er een paar dingetjes niet helemaal lekker gaan en wil niet negatief doen.
Ik ben/was een tevreden gebruiker maar langzamerhand bekruipt mij toch een minder gevoel.

De laatste tijd om de paar dagen verliest een van de 2 PIB's zijn verbinding met de P1.
Het wordt echt irritant zo langzamerhand. Okay een keertje een storing geloof ik nog wel.
Als ik denk dat die PIB's minimaal 7 a 10 jaar mee moeten gaan en in de paar maanden dat ik ze heb al toch aardig wat probleempjes heb gehad, krijg ik toch wel wat bedenkingen. Ik gun het 200% HW maar toch...

Fixed AP (zowel de 2 PIB's en de P1) / P1 heeft een fixed IP adres / P1 is verbonden met een HW splitter en heeft USB power.

Zal de PIB's ook maar een fixed IP geven.

Call in geschoten bij HW, maar na 2 dagen nog geen enkele reactie.
Misschien helpt dit je opweg. Een post van een tweaker die hier veel moeite heeft ingestoken Verbindingsproblemen P1 met batterij en mogelijke oplossingen

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-10 16:53
Klassieker schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 16:39:
[...]

Ben geen electronicus, maar "hier zakt dus vreselijk mijn broek van af".

Een: Renewed/Refurbished/Pre-Owened of wat voor prachtige naam we aan dit product mogen plakken???.

Je mag toch verwachten als je dit product niet bij "Ali Baba en de 7 Rovers" besteld hebt, dat dit niet gebeurt.

Mijn inmiddels geswapte (tweede)🪫bevalt prima. Als het product het doet is het geweldig.

Maar bovengenoemde ervaring weerhoudt mij om een 2e en eventueel 3🪫nu al te bestellen.

Ik kijk 🤔 de 😺 voorlopig nog even uit de 🌳

Sterkte voor morgen toegewenst.#Hitte🌞👹👺
Volledig met u eens…
Meerdere HW producten in het huis en zeer tevreden, maar voorlopig geen HW PIB, op papier zeer goede product maar misschien te vroeg op het markt gezet, te veel kinderziektes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zalmjam
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 28-10 10:38
Even afkloppen maar vanaf dag 1 ( 10 maart ) 102 zorgvrije cycli. Dit terwijl mijn signaalsterkte van de wifiverbinding van de p1 meter tussen de 36 en 46 % zit.
P1 natuurlijk in de meterkast, pib 1e verdieping met 100% signaalsterkte. Beide toegewezen op het AP (deco) in de kamer met de Pib. Wifi op glasvezelmodem van Delta uitgezet.
Weet nog wel dat ik in het verleden de p1 meter niet geinstalleerd kreeg op het netwerk van het Deltamodem wat ook in de meterkast staat, signaalsterkte te sterk. Na keuze eigen netwerk lukte het direct en heb ik direct maar de wifi van het modem gedisabbeld.

Zelf een super tevreden gebruiker van de Pib.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:37

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Het is jammer, maar ook al is een PM van @HomeWizard_NL de indruk gewekt dat er "even" naar gekeken zou worden wat er allemaal mis gaat en hoe het opgelost kan worden is er ook nu weer geen reactie gekomen, weer niets..

Dit is zo storend.

Het product, als het werkt, voldoet aan wat we willen. voorlopig 1, later misschien een 2e accu was onze gedachte.

Maandag gaat er een stevige brief naar @HomeWizard_NL

Ik vind dit niet van deze tijd meer. Ik heb er zo een spijt van. Het lukt maar niet tot een oplossing te komen.
ook al zijn er toezeggingen gedaan, loze toezeggingen dus.

En nu is het weekeinde, ga proberen mijn hoofd koel te houden.

Ik wens een ieder het beste, fijn weekeinde!

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu, vanaf 20 september 2025 een Marstek Venus E v2 5.12 kWh firmware 154 BMS 216 P1 ct003 v117

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 25-10 22:15
Zalmjam schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 17:57:
Even afkloppen maar vanaf dag 1 ( 10 maart ) 102 zorgvrije cycli. Dit terwijl mijn signaalsterkte van de wifiverbinding van de p1 meter tussen de 36 en 46 % zit.
P1 natuurlijk in de meterkast, pib 1e verdieping met 100% signaalsterkte. Beide toegewezen op het AP (deco) in de kamer met de Pib. Wifi op glasvezelmodem van Delta uitgezet.
Weet nog wel dat ik in het verleden de p1 meter niet geinstalleerd kreeg op het netwerk van het Deltamodem wat ook in de meterkast staat, signaalsterkte te sterk. Na keuze eigen netwerk lukte het direct en heb ik direct maar de wifi van het modem gedisabbeld.

Zelf een super tevreden gebruiker van de Pib.
Hier 2 PIB’s 1 kreeg verleden week een paar keer melding dat ie het te warm had. HW via wizi gecontact. Keurig 2 dagen later een e-mail van HW met de mededeling dat de melding geen probleem is en de batterij gewoon werkt. En excuus voor de melding, maar dat dit komt om dat de kamertemparatuur bijna 29,7 graden was, dus tegen 30 graden aan. Het klopt dat de batterij gewoon goed werkte. Had ik ook al geconstateerd, maar omdat HW in het verleden had aangegeven te melden als je een melding van te warm kreeg, heb ik dit dus gemeld. Anders had ik het gewoon nog aangekeken. Ik ben ook zeer tevreden. Geen enkel probleem met wifi. Wel heb ik de wifi van KPN uitgezet. Achter het KPN modum heb ik een eigen modum/router staan. Heb ik al van af het begin gedaan en een eigen wifi met Draytec mesh opgezet. Werkt zonder problemen. Wel heb ik een aantal diverse ssid’s. 1 aparte ssid voor de camera’s en 1 aparte ssid voor mijn Squeezeboxen en LMS server. Maar de PIB’s en alles van HW zitten op de algemene ssid en geen enkel probleem.
Ik heb wel de PIB’s en P1 dongel een vast ip adres gegeven in de router, maar voorheen toen ik dat nog niet had, had ik ook geen problemen.
Ik wilde ook eens een positief bericht af geven, tussen al dat negatiefs. :) _/-\o_

2 HomeWizard PIB’s | 5400 wp | Homey Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klassieker
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 10-07 02:22
ytr81 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 15:45:
[...]

Renewed of niet. Ik krijg inmiddels het idee dat het merendeel van die batterijen op gegeven moment faalt. Geen wonder dat het uitleveren ook stil ligt.
rtunru schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 15:46:
[...]

Dus je weet hoeveel batterijen geleverd zijn?
Nee, ik weet net hoeveel 🪫🪫🪫 er verkocht zijn.

De post van @ytr81 begrijp ik wel en wil ik toch wel een beetje ondersteunen.

Toen de chauffeur van TransMisson mijn 🪫om kwam ruilen zei hij mij letterlijk dat hij iedere 🪫 die hij afgeleverd heeft, inmiddels omgeruild heeft. Nou neem ik dat verhaal natuurlijk met een korreltje zout, maar ik denk dat het wel zegt dat het niet om een sporadisch gevalletje gaat.

Ben niet op een discussie uit maar de opmerking "Weet jij hoeveel 🪫 er verkocht zijn?" vind ik ook wel weer een beetje kort door de bocht. Vandaar mijn bericht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hanev001
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-10 11:20
Wilmaas schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 18:12:
Het is jammer, maar ook al is een PM van @HomeWizard_NL de indruk gewekt dat er "even" naar gekeken zou worden wat er allemaal mis gaat en hoe het opgelost kan worden is er ook nu weer geen reactie gekomen, weer niets..

Dit is zo storend.

Het product, als het werkt, voldoet aan wat we willen. voorlopig 1, later misschien een 2e accu was onze gedachte.

Maandag gaat er een stevige brief naar @HomeWizard_NL

Ik vind dit niet van deze tijd meer. Ik heb er zo een spijt van. Het lukt maar niet tot een oplossing te komen.
ook al zijn er toezeggingen gedaan, loze toezeggingen dus.

En nu is het weekeinde, ga proberen mijn hoofd koel te houden.

Ik wens een ieder het beste, fijn weekeinde!
Sorry maar ik vind je houding wat onredelijk worden.

Je hebt een probleem en met de afhandeling is blijkbaar wat misgegaan.

Je hebt vandaag een PM van HW gehad en nu zit je een paar uur later alweer te klagen dat de boel niet is opgelost. Je moet ze wel de tijd geven om dat te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:29
BlueTooth76 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:33:
Eerste nacht met de thuisaccu, deze stond op ongeveer 50% resterend toen hij rond 6:15 weer begon met laden.

Momenteel staan de koelkast en vriezer niet aan ivm verblijf op camping maar als ze terugkomen zal het verbruik nog wat toenemen.
Misschien dat je nog wat aan je sluipverbruik kan doen? koelkast en vriezer kunnen er best in hakken merk in zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

hanev001 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 18:26:
[...]

Je hebt vandaag een PM van HW gehad en nu zit je een paar uur later alweer te klagen dat de boel niet is opgelost. Je moet ze wel de tijd geven om dat te doen.
Vanaf 28 mei geen inhoudelijke reactie, deze week ultimatum gesteld en om een oplossing gevraagd, kan ik opnieuw screenshots aanleveren, echt.
Die lever ik al bijna 4 weken zonder ook maar 1 oplossing gerichte reactie.
Wie verwacht er te veel, wie komt niet met een oplossing, hoe veel moet er fout gaan, hoelang moet ik wachten, wat is dan wel redelijk?

Heb je alle mail, en het uitblijven van antwoord gezien?

Een paar uur? Bijna 4 weken worden mij dingen toegezegd.
Op een klacht is gereageerd met fijn dat het is opgelost, niet dus, en dan, hoe lang is nog redelijk?

Er is beloofd te monitoren, niet dus
Er is beloofd te swappen, niet dus
Niets, maar dan ook niets is er met mijn klachten gedaan wat tot een oplossing heeft geleid

De afhandeling is mis gegaan? Wat is er wel goed gegaan?
Hoeveel is er naar mij geluisterd?
Ook vanmorgen vroeg krijg ik het gevoel, gelukkig, xe weten dat ik besta en kijken er naar.

En nu, wat vind u redelijk dan? Nog een paar maandjes doormodderen, met risico, kans op schade door stroomuitval.

Zonder alle mail, het hele verhaal snap ik het, maar er is echt niets van een oplossing geboden, hoe lang moet ik meewerken en screenshot aanleveren al er niets mee gedaan blijkt.
Het moet uitgezocht worden, het is een lopende klacht notabene, er zou gemonitord worden maar niemand weet iets

Ik moet er zeker op vertrouwen dat het ineens wel goed komt?

Dan had het deze week al gekund, nu is het alweer weekeinde, dus weer een week

Sorry hoor, ik ben zeur teleurgesteld in de laconieke houding van @HomeWizard_NL

Het is iets zakelijks en als het niet bevalt, zo was het ook in onze zaak, een tevreden klant is een gewonnen klant.
Ik ben niet tevreden

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu, vanaf 20 september 2025 een Marstek Venus E v2 5.12 kWh firmware 154 BMS 216 P1 ct003 v117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Ik reageer even niet meer,, alles is wel gezegd

Ik vind iets, een ander vind iets anders.
Het is mijn probleem, het zal worden opgelost.

Nogmaals goed weekeinde allen, ook bedankt voor de hulp!

Acties:
  • +30 Henk 'm!

Mijlpaal : 1.000.000 views bereikt in “HomeWizard Plug-In Battery topic deel 2”.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e5SCH7NKBGwOtX7m7e8WXv97K2M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/sXDuHnp4yvM3LayvgqGJKsNU.png?f=user_large
"1.000.000 keer bedankt!”
We vieren met zijn alle een gigantische mijlpaal: Er zijn 1 miljoen views bereikt in dit topic! Het topic is gestart op 30 januari 2025. Binnen 5 maanden al een dergelijk groot bereik! Dat allemaal dankzij jullie actieve bijdrages. Dank daarvoor!

De Homewizard Plug-in Battery. Een reis die begon met unboxing posts en inmiddels bijdraagt aan slimme energiebesparing in duizenden huishoudens. Een mooi moment om bij deze mijlpaal daar even bij stil te staan en een post aan te wagen.

De reis van het product:

Het begon allemaal in Juni 2024. Homewizard lanceerde de Homewizard Plug-In Battery (PIB). Iedereen kon de batterij vanaf dat moment bestellen. Wel een pre-order nog maar de mogelijkheid was er. Persoonlijk was ik er vrij snel uit. Besteld. In de loop van luttele momenten werd de website van Homewizard al trager. Een goed teken voor hun. Er was veel vraag. Na bestelling volgde het wachten. De November levering werd uiteindelijk Januari. Op het topic las je veel speculatie, tips en adviezen hoe aan te sluiten, of iets wel of niet in de app zou zitten, hoe het product zou bevallen bij de aller eerste die hem zouden krijgen etc.

Eindelijk daar was dan de vervoerder. Hij kwam de fel begeerde doos brengen. We kennen hem allemaal inmiddels wel. De doos waar we zolang op hebben gewacht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rUZfEpRVcXf_oGUoARLfNGUfCas=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wUPWdgiGShrYhYm6vgubxRwT.jpg?f=fotoalbum_large

Het Unboxen begon. Het enthousiasme werd nog groter. Aansluiten. Kijken wat hij doet. Stekker in het stopcontact. Aanzetten. In de app een aantal stappen doorlopen....... en? Gaat ie het doen? YES! Het werkt. Wat een apart gezicht dat er geen stroom meer nodig is uit het net en dat de meter letterlijk op 0 gehouden wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7revh3Axuzc6r15sebsP2Rjm_v8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sa5Ldr6RJAGYunkhIycY0IfH.jpg?f=fotoalbum_large

In het topic zag je nog meer enthousiasme ontstaan voor het product. Vaak ook het ongeduld. De vraag wanneer komt mijn batterij zag je vaak voorbij komen. Ook wel heel normaal natuurlijk. Als je iets graag wilt hebben duurt wachten vaak lang. Veel te lang. Voor sommigen leek het wel bijna een uitputtingsslag ;-P

Hoogtepunten:

Het gemak van installeren werd erg vaak genoemd. Uitpakken, stekker in het stopcontact, aanzetten, paar stappen doornemen in de app, update van p1 meter en batterij software en klaar. Niet overal verliep het vlekkeloos maar bij het gros wel. Ik kan me een post herinneren waarin een tweaker het installeren zelfs “saai” noemde. Dat zegt genoeg over de eenvoud.

De strakke NOM regeling kwam ook vaak voorbij. Homewizard lukt het om een mooie NOM regeling neer te zetten. In de nachtelijke uren bijvoorbeeld zie je minimale netafname / teruglevering.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KSmWrX6Wm_tG7L2-jdNZvrx6XyI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KzhZ8jlBiYE9uSQRitkdYb0K.jpg?f=fotoalbum_large

Afhankelijk van je elektra meter update de batterij iedere seconde of iedere 10 seconde. In het laatste geval heb je vaak wat “na-ijl”effecten maar werkt het prima. Ook de App wordt als prettig ervaren. Er is goed te zien wat de batterij ingaat en wat er weer uitkomt. Daarnaast zag je enthousiaste verhalen van tweakers die ervaren dat ze op een groot deel van de avond/nacht helemaal geen stroom uit het net halen.

Ook volgenden snel allerlei HA en Homey integraties. In de TS zijn er een hele rits genoemd. Denk aan het automatisch bepalen van de RTE, hoelang je per periode NOM draait, integraties om de batterij te kunnen sturen etc. Dank aan de ontwikkelaars hiervan.

Constructieve feedback & verbeterpunten:

Ging alles goed? Nee natuurlijk niet. Als er een nieuw product op de markt komt dan mag je kinderziektes verwachten. Nee geen Rode Hond, de Mazelen of de Bof maar meer van technische aard ;-P
De E3** en E4** foutmeldingen. Daar kunnen we niet omheen. Wat ze precies allemaal inhouden is niet helemaal duidelijk op een enkeling na. Zie TS. Hier zit/zat best de nodige frustratie bij tweakers. Of de batterij werd geleverd met deze melding of pas naar een x aantal cycli. Gelukkig lost Homewizard dit steeds weer op door de batterij om te ruilen. We zien ze nog steeds foutmeldingen voorbij komen (al is dit al een stukje minder) en hopelijk komt daar snel een eind aan. Is dit probleem bij iedere batterij het geval? Zeker niet.

Transmission. Ook hier wisselen de ervaringen. Transmission is de vervoerder van de batterij. Er is ADR certificering nodig om de batterij te mogen vervoeren. Niet iedere pakketdienst in Nederland heeft dit of kan dit. Bij de ene tweaker staat Transmission netjes op afgesproken tijd voor de deur bij een andere tweaker is het minder gezellig allemaal. Thuis zijn en niemand zien komen. Ligt dat net aan de vestiging waar je als klant dan onder gaat vallen?

Ook kwamen/komen verbindingsproblematieken tussen P1 meter en de batterij voorbij. In de TS is een lijst opgenomen met mogelijke oplossingen.

RTE ik stip hem kort aan. Deze komt ook vaker weer terug in het topic. Het wordt door een groep tweakers als een teleurstellende waarde gedefinieerd. Een andere groep kan er wel prima mee leven.

Doet HW niets met de verbeterpunten? Er worden updates uitgevoerd op de batterij. Sommige uitdagingen zijn iets hardnekkiger dan andere. Er wordt zeker aan gewerkt om het op te lossen al ervaren ook mensen dat dit soms wel wat sneller mag.

Er is een Feature Request gehouden om als tweaker groep aan te geven welke nieuwe features we graag zien op de batterij. De uitkomst hiervan is ook te vinden in de TS.
Jullie herkennen de post met dit plaatje vast nog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ppJqCrYT8J40IHf88rIWWRsnZk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gM5ElqZM49b5fvX8LJRklEd8.png?f=fotoalbum_large

Naast de reguliere updates voor de batterij ter verbetering van de draaiende software is er inmiddels ook een deels open API. Het is mogelijk (op moment van schrijven alleen nog als beta tester) om de batterij ook in een stand-by modus te zetten. Handig voor tweakers die de auto willen laden zonder de batterij leeg te trekken of voor dynamische contracten. Laaduitstel.

Al vrij snel werd de geforceerde laadoptie geïntroduceerd. Leuk voor test doeleinden of te gebruiken bij dynamische tarieven. Laden op goedkope momenten.
Homewizard werkt achter de schermen ongetwijfeld aan meer verbeteringen / opties. In de TS worden de releases van de firmware op de batterij en P1 meter bijgehouden.

De communicatie van Homewizard via Wizzi en per mail wordt op dit moment denk ik als onvoldoende ervaren. Het succes van de PIB overstijgt de klantenservice? Tijd zal het leren. Homewizard heeft al aangegeven te werken aan uitbreiding van hun team.

Homewizard in het topic:

Wat zijn we in het topic zeer zeker in het begin verwend met de support vanuit Homewizard. Ondanks dat tweakers niet hun officiële communicatie kanaal is gaven ze toch antwoord op gebruikersvragen. Dit mag ook genoemd worden daar ik persoonlijk niet veel topics tegen kom waar de leverancier van een product klanten helpt via tweakers zonder te strooien met kortingcodes om verkoop aantallen op te krikken. De laatste tijd is de aanwezigheid van Homewizard minder. We gaan als topic ook razend snel. Toch bedankt Homewizard voor jullie inzet hier!

Hoe actief zijn we nu?

Als je naar een aantal andere grote topics kijkt op tweakers dan is er wel een random leuk vergelijk te maken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Ym8y4ODfOfx5w7laG4mfQIiFJw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nqqUvJiVB8A9JPVPbX0PFw5T.png?f=fotoalbum_large
Met recht zijn we dus een heel actief topic!

Waar we naartoe gaan:

Dat blijft de 1 Miljon dollar question. We weten dat de beta versie op de p1 meter nu actief is bij beta testers. Hopelijk vind snelle succesvolle uitrol plaats. Hopelijk volgen snel meer updates met de feature request resultaten in het achterhoofd en zien we een verbetering in de communicatie en klantenservice.

Als laatste:

Bedankt voor jullie input, energie en ideeën. Blijf jullie mening (positief als negatief) delen naast ideeën die jullie hebben voor de PIB, nu en in de toekomst. We kunnen van menig verschillen. 1 dingen hebben we wel vaak gemeen. De PIB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Wilmaas schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 19:14:
[...]

Vanaf 28 mei geen inhoudelijke reactie, deze week ultimatum gesteld en om een oplossing gevraagd, kan ik opnieuw screenshots aanleveren, echt.
Die lever ik al bijna 4 weken zonder ook maar 1 oplossing gerichte reactie.
Wie verwacht er te veel, wie komt niet met een oplossing, hoe veel moet er fout gaan, hoelang moet ik wachten, wat is dan wel redelijk?

Heb je alle mail, en het uitblijven van antwoord gezien?

Een paar uur? Bijna 4 weken worden mij dingen toegezegd.
Op een klacht is gereageerd met fijn dat het is opgelost, niet dus, en dan, hoe lang is nog redelijk?

Er is beloofd te monitoren, niet dus
Er is beloofd te swappen, niet dus
Niets, maar dan ook niets is er met mijn klachten gedaan wat tot een oplossing heeft geleid

De afhandeling is mis gegaan? Wat is er wel goed gegaan?
Hoeveel is er naar mij geluisterd?
Ook vanmorgen vroeg krijg ik het gevoel, gelukkig, xe weten dat ik besta en kijken er naar.

En nu, wat vind u redelijk dan? Nog een paar maandjes doormodderen, met risico, kans op schade door stroomuitval.

Zonder alle mail, het hele verhaal snap ik het, maar er is echt niets van een oplossing geboden, hoe lang moet ik meewerken en screenshot aanleveren al er niets mee gedaan blijkt.
Het moet uitgezocht worden, het is een lopende klacht notabene, er zou gemonitord worden maar niemand weet iets

Ik moet er zeker op vertrouwen dat het ineens wel goed komt?

Dan had het deze week al gekund, nu is het alweer weekeinde, dus weer een week

Sorry hoor, ik ben zeur teleurgesteld in de laconieke houding van @HomeWizard_NL

Het is iets zakelijks en als het niet bevalt, zo was het ook in onze zaak, een tevreden klant is een gewonnen klant.
Ik ben niet tevreden
U bent niet tevreden en gelijk heeft u…
Ik zou zeggen geld terug en zoeken naar een alternatief, niets meer, niets minder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB33
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 24-10 22:52
Ik twijfel nog steeds over de aanschaf van de HomeWizard PiB’s… Wat zouden jullie doen?

HomeWizard heeft weer re-use versies beschikbaar — direct leverbaar — voor €1395 per stuk. Ze bieden 4000 cycli of 7 jaar garantie. De accu’s hebben mogelijk al maximaal 100 cycli achter de rug, dus effectief nog zo’n 3900 over.

Met het huidige zonnige PV-weer is mijn teruglevering voldoende om makkelijk twee accu’s te vullen (ik verbruik zo’n 5 kWh per dag). Voor de winter wordt het lastiger, maar dan hoop ik te kunnen laden via goedkope momenten op het dynamische energiecontract.

Wat zouden jullie doen als gebruikers: nu instappen of wachten of de een andere merk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
chulin schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 19:21:
[...]

U bent niet tevreden en gelijk heeft u…
Ik zou zeggen geld terug en zoeken naar een alternatief, niets meer, niets minder
Dan blijf je mogelijk het aardlekschakelaar uitval probleem houden.
Dit gun ik niemand.

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:29
Devke schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 19:18:

Mijlpaal : 1.000.000 views bereikt in “HomeWizard Plug-In Battery topic deel 2”.

[Afbeelding]
"1.000.000 keer bedankt!”
We vieren met zijn alle een gigantische mijlpaal: Er zijn 1 miljoen views bereikt in dit topic! Het topic is gestart op 30 januari 2025. Binnen 5 maanden al een dergelijk groot bereik! Dat allemaal dankzij jullie actieve bijdrages. Dank daarvoor!
en dat op deze feestdag de zomerzonnewende :+ *O*

Gefeliciteerd alle mods en forumgebruikers :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
GL007 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 19:23:
[...]

Dan blijf je mogelijk het aardlekschakelaar uitval probleem houden.
Dit gun ik niemand.
Nee, ik ook niet, maar toch, communicatie met HW is niet best, geen verbeteringen, dus, anders proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:19

BlueTooth76

Let the sun shine!

Heb zojuist een 2e "renewed" exemplaar besteld.

De 2 thuisbatterijen met levertijden rond (of vanaf?) september heb ik geannuleerd met het verzoek de reserveringskosten terug te storten.

Wie na mij bestelde schuift weer een paar plekjes op :+

[ Voor 32% gewijzigd door BlueTooth76 op 20-06-2025 19:52 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 28-10 16:28
PB33 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 19:22:
Ik twijfel nog steeds over de aanschaf van de HomeWizard PiB’s… Wat zouden jullie doen?

HomeWizard heeft weer re-use versies beschikbaar — direct leverbaar — voor €1395 per stuk. Ze bieden 4000 cycli of 7 jaar garantie. De accu’s hebben mogelijk al maximaal 100 cycli achter de rug, dus effectief nog zo’n 3900 over.

Met het huidige zonnige PV-weer is mijn teruglevering voldoende om makkelijk twee accu’s te vullen (ik verbruik zo’n 5 kWh per dag). Voor de winter wordt het lastiger, maar dan hoop ik te kunnen laden via goedkope momenten op het dynamische energiecontract.

Wat zouden jullie doen als gebruikers: nu instappen of wachten of de een andere merk?
Als je hem nu nog niet persé nodig hebt dan zou ik nu bestelen met de levertijd van september. Dan zijn we weer een paar maanden verder en zullen er meer kinderziektes uitgefaseerd zijn.

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:05

Aardedraadje

Met kabelschoen

PB33 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 19:22:

Als tevreden PiB-gebruiker zou ik, als ik nu zou instappen, toch serieus naar Zendure kijken. Alleen vanwege de hogere RTE. Nadeel blijft dat het niet van Nederlandse bodem komt, maar de hardware lijkt in ieder geval een stuk efficiënter dan de PiB.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hanev001
chulin schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 19:27:
[...]

Nee, ik ook niet, maar toch, communicatie met HW is niet best, geen verbeteringen, dus, anders proberen
De communcatie kan best goed gaan als je ze de tijd geeft.

Zoals ik vandaag al eerder heb vermeld had ik een probleem met de app.

Eerst contact via de chat bot en toen dat niet hielp op de mens contact knop gedrukt. Het duurde een paar dagen voor dat ik een reactie kreeg omdat er een weekend tussen zat.

Maar daarna dagelijks heen en weer mailtjes gestuurd met een beschrijving van het probleem, advies voor een mogelijke oplossing en de resulaten daarvan tot uitendelijk de oorzaak duidelijk was en er een oplossing kon worden gemaakt in de vorm van een update voor de app die volgende week gaat komen.

Mijn punt is dat de medewerkers hun best doen om je te helpen maar dat ze het op prijs stellen als je constructief meewerkt ipv hoog van de toren te blazen en een onmiddellijke oplossing te eisen.

Gaat het altijd goed, Nee natuurlijk niet, het zijn mensen er er zullen best wel eens fouten gemaakt worden Maar als dat dan wordt erkend werk dan samen aan een oplossing. Boos zijn helpt niet en zorgt er niet voor dat de oplossing van je probleem sneller komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Om eerlijk te zijn heb ik geen enkele probleem met HW, maar ik lees de ervaringen van @Wilmaas , en volgens mij heeft hij genoeg tijd gegeven om de problemen op te lossen, hij is boos, teleurgesteld, en terecht, het is niet zomaar wat, €1500 uitgegeven voor een product dat niet werkt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:35
On a positive note, mijn twee batterijen draaien nu 9 weken onafgebroken.
Geen echte problemen, ook de (eerder hier genoemde) wat schommelende wifi sterkte is door het verplaatsen van een Fritz!Box repeater dichter naar de beide batterijen nu opgelost. Heb op advies van dit forum ook de P1 meter verder van de Fritz!Box modem gehangen. In de app vermelde wifi sterkte is onverminderd 100%.
Werk met dynamische tarieven, de laatste weken is er van 12-17 uur vrijwel elke dag een aantal uren met netto kostprijs van -1 tot 2 €cent per kWh (12-15 €cent all in bij Tibber). Ik kan nog niet de batterij stand-by zetten als er grote verbruikers actief worden (11 kW, 3 fase EV lader bijvoorbeeld), dus vraagt wat opletten en handmatig ingrijpen.
RTE is 75,5%, elke batterij heeft een kleine 250 kWh PV opbrengst (bruto, dus voor verlies) verplaatst naar NOM “nachtverbruik” iets meer dan 1 cyclus per dag.
Eigen gebruik van PV opbrengst is nu boven de 75%, mijn gemiddelde stroomprijs in juni 16,2 €cent, voor teruglevering krijg ik 19,5 €cent.
Kom met twee batterijen de nacht niet (meer) door, de koeler van de wijnopslag gebruikt nu 3-4 kWh per nacht.
Dus eagerly awaiting de derde, besteld begin april.
Wat wellicht opvallend is, had een keer een (onnodige denk ik) melding dat de onderste (van de twee) batterij te warm was. Dat was met temperatuur van 20 graden in de garage en uitgeblazen lucht van maximaal 40-45 graden. Inmiddels is de temperatuur in de garage overdag opgelopen tot 25 graden, en de uitgeblazen lucht van de bovenste batterij loopt, als die met 800W geladen wordt, op tot dicht tegen de 50 graden. Nog geen melding gehad dat de batterij te warm wordt, maar ben wel benieuwd wat er gebeurt als de temperatuur in de garage nog wat verder stijgt.

Zie de screenshot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jKPmmxLf79SFb_NJzktLr6hJ11c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sjhf13ihlgfzmUiQ0SLmlPed.jpg?f=fotoalbum_large

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapuck
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 23:56
rtunru schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 17:02:
[...]

Het is bekend dat tevreden mensen niet veel van zich laten horen.
Blijft over een zeer kleine minderheid die zeer luidruchtig kan zijn.
Minderheid? Je hebt ze geteld? Hoeveel dan.
Dat mensen klagen is volkomen terecht, het is geen kilo suiker.
Wanneer je duurder bent dan de concurrent dan geeft dat verplichtingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is het geen idee om in gevallen van hogere temperaturen een ventilator op de batterij te richten? Zodat de warme lucht extra snel wordt afgevoerd.
Eventueel met een HW socket en een zonnetaak of zo.

Zelfs zonder melding lijkt me dat alsnog beter voor de levensduur.

Ik heb op mijn zonnepanelenomvormer ook wat fans gezet. Temperatuur is echt fors lager. (nu zelden meer dan een graad of 5 - 8 boven de omgeving terwijl het vroeger rustig 20-25 graden erboven was.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:19

BlueTooth76

Let the sun shine!

-

[ Voor 103% gewijzigd door BlueTooth76 op 20-06-2025 22:17 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 20:41:
Is het geen idee om in gevallen van hogere temperaturen een ventilator op de batterij te richten? Zodat de warme lucht extra snel wordt afgevoerd.
Eventueel met een HW socket en een zonnetaak of zo.

Zelfs zonder melding lijkt me dat alsnog beter voor de levensduur.

Ik heb op mijn zonnepanelenomvormer ook wat fans gezet. Temperatuur is echt fors lager. (nu zelden meer dan een graad of 5 - 8 boven de omgeving terwijl het vroeger rustig 20-25 graden erboven was.)
Recent eens geprobeerd. Verwacht niets rond de RTE. Wat je wel doet is de lucht verplaatsen die uitgeblazen wordt. Ik zie bij de concurrent initiatieven om de batterij te koelen. 3D mal geprint met een ventilator erop. Lijkt mij een mooie test maar durf dat met de PIB eerlijk gezegd niet aan. Wat verstoor je dan allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:28

Winkiller

De Mopperpot

ArthurMorgan schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 20:41:
Hema usb ventilator, zou ik dan gebruiken, ik heb hem toch liggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Devke schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 20:47:
[...]

Recent eens geprobeerd. Verwacht niets rond de RTE. Wat je wel doet is de lucht verplaatsen die uitgeblazen wordt. Ik zie bij de concurrent initiatieven om de batterij te koelen. 3D mal geprint met een ventilator erop. Lijkt mij een mooie test maar durf dat met de PIB eerlijk gezegd niet aan. Wat verstoor je dan allemaal?
Ik ben niks van plan in of op de batterij.

Wat ik bedoel is een fan richten op de uitlaat van de batterij, en die lucht wat verder blazen zodat hij sneller vermengt met de omgeving. Zo blijft de warmte minder rond de batterij zelf hangen, en zou ook de batterij minder warm moeten worden.

Ik heb bijvoorbeeld ook een computerfan onder mijn airco. (er hangt een plank onder wat de boel waarschijnlijk wat verstoort.) Soms in de winter bleef de warmte daar onder hangen. Dat de sensoren dachten dat de kamer warm was en stopte met verwarmen. Doe ik die fans aan dan heb ik daar geen last meer van.

Warmte verplaatst niet heel snel uit zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ZzQrdb26SGoW6SnudSqRsjO6bI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aLYBeS25rfQv9SA9zL7ml34U.png?f=fotoalbum_large
De batterij werkt keurig NOM. Temperatuur tijdens laden loopt op naar 46 graden

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 20:56:
[...]

Wat ik bedoel is een fan richten op de uitlaat van de batterij, en die lucht wat verder blazen zodat hij sneller vermengt met de omgeving. Zo blijft de warmte minder rond de batterij zelf hangen, en zou ook de batterij minder warm moeten worden.

Ik heb bijvoorbeeld ook een computerfan onder mijn airco. (er hangt een plank onder wat de boel waarschijnlijk wat verstoort.) Soms in de winter bleef de warmte daar onder hangen. Dat de sensoren dachten dat de kamer warm was en stopte met verwarmen. Doe ik die fans aan dan heb ik daar geen last meer van.

Ik snap wat je bedoeld. Dat lucht circuleren heb ik al eens geprobeerd. Ik heb een temperatuur sensor op 30 cm van de PIB hangen. Die temperatuur zakt dan. Echter of de batterij temp dan daalt is lastig te meten. Ik zou wel eens willen weten als je sneller met fan dus meer frissere lucht door de PIB blaast of je dat temperatuur, rte winst etc gaat halen. Ik doe het niet omdat ik denk dat je dan toch e.a gaat verstoren / een situatie kan veroorzaken die je liever niet hebt. Ben niet thuis hierin. Te weinig kennis over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-10 15:43
Nou ik heb jullie adviezen opgevolgd. Dus alles eruit gegooid en opnieuw gekoppeld, en alles gereset. P1 en PIB. Zonder succes. Foutcode E114. Heeft iemand die hier al eens gehad. Een snelle zoekopdracht geeft niets. Ik wacht tot maandag af op de helpdesk. De lol is eraf voor mij. Als ik verder ga lezen op trustpilot dan wordt je er niet vrolijk van. Misschien doe ik er goed aan om alles terug te sturen en eens een jaartje te wachten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Oyto1d84hLmpNbSK36dShooMLM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h5MAXxwL7ByaYo3gLMnACoOV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door dorenberg op 20-06-2025 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dorenberg schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 21:03:
Nou ik heb jullie adviezen opgevolgd. Dus alles eruit gegooid en opnieuw gekoppeld, en alles gereset. P1 en PIB. Zonder succes. Foutcode E114. Heeft iemand die hier al eens gehad. Een snelle zoekopdracht geeft niets. Ik wacht tot maandag af op de helpdesk. De lol is eraf voor mij. Als ik verder ga lezen op trustpilot dan wordt je er niet vrolijk van. Misschien doe ik er goed aan om alles terug te sturen en eens een jaartje te wachten.
Heel vervelend. Ik heb ook even gezocht voor je. E114 levert idd niets op in hef topic. Balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Devke schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 21:03:
[...]

Ik snap wat je bedoeld. Dat lucht circuleren heb ik al eens geprobeerd. Ik heb een temperatuur sensor op 30 cm van de PIB hangen. Die temperatuur zakt dan. Echter of de batterij temp dan daalt is lastig te meten. Ik zou wel eens willen weten als je sneller met fan dus meer frissere lucht door de PIB blaast of je dat temperatuur, rte winst etc gaat halen. Ik doe het niet omdat ik denk dat je dan toch e.a gaat verstoren / een situatie kan veroorzaken die je liever niet hebt. Ben niet thuis hierin. Te weinig kennis over.
Dat zou ik ook niet doen.

Maar dat de batterijtemp daalt zou je volgens mij uit HA moeten kunnen halen als ik zo de HA grafieken hier in dit topic zie. (ik ga er wel vanuit, want als de omgeving koeler is is de aangezogen lucht ook koeler, en dus de verwarming vanaf een lager punt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 21:06:
[...]

Dat zou ik ook niet doen.

Maar dat de batterijtemp daalt zou je volgens mij uit HA moeten kunnen halen als ik zo de HA grafieken zie. (ik ga er wel vanuit, want als de omgeving koeler is is de aangezogen lucht ook koeler, en dus de verwarming vanaf een lager punt.)
Klopt. Ik zag dat de temperatuur ingaand (ook op 30 cm gemeten) in lijn was met de temperatuur uit (ook op 30 cm).

@GL007 heeft sensoren geplakt op het rooster voor in en uitlaad van de PIB

[ Voor 7% gewijzigd door Devke op 20-06-2025 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chulin schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 19:27:
[...]

Pas even op het uitschakelen hoeft niet alleen aan de batterij te liggen. Misschien is de batterij de druppel die de emmer laat overlopen. Ik heb dit probleem in het verleden vaker meegemaakt met PC voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanev001
Devke schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 20:47:
[...]

Vraag me af of een externe ventilator echt effect heeft. De koeling vind plaats in de batterij met de lucht die daar door heen gezogen wordt. Tenzij je op een betrouwbare manier de aanzuiglucht kunt afkoelen kan je daar geen invloed op uitoefen. Ik zou zeker geen fan op de aanzuig opening richten omdat je dan de hoeveelheid lucht die de batterij ingaat gaat verstoren en het is volkomen onvoorspellbaar wat dat voor gevolgen heeft.

Maar laten we het eens van uit een functioneel standpunt bekijken. UIt een eerderepost is gebleken dat als de temperatuur melding komt de batterij in stapjes zijn vermogen verlaagd.
De vraag is hoeveel nadeel ondervind je daarvan. Bij het laden zal dat als het effect hebben dat het wat langer duurt voordat de batterij vol is maar dat maakt op zonnige dagen niet echt uit en dat zijn meestal ook de warme dagen. Voor ontladen kan het meer gevolgen hebben omdat je mogelijk niet het vermogen krijgt dat je nodig hebt om NOM te draaien.

Heb je meerdere batterijen dan zal het effect waarschijnlijk verwaarloosbaar zijn omdat dan het vermogen over meerdere batterijen verdeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:35
[...]

Het idee van de radiator ventilator, die hiervoor ook geschikt is. Op een kleine verhoging op de batterij leggen. Bij een concurrentie model dat geen actieve koeling heeft wordt de omvormer met een fan daadwerkelijk zo’n 10 graden koeler als ik me niet vergis. De omvormer zit dan wel in een aparte behuizing.
Als je een fan toepast is het zaak niet richting de uitblaas opening van de batterij te blazen lijkt me.
Voorlopig ga ik nog niets doen, maar wellicht is een radiator fan een goede oplossing, stil en effectief, sensor kan voor de uitblaas opening worden gehangen en zal bepalen op de fan moet draaien.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 21:08:
[...]

Klopt. Ik zag dat de temperatuur ingaand (ook op 30 cm gemeten) in lijn was met de temperatuur uit (ook op 30 cm).

@GL007 heeft sensoren geplakt op het rooster voor in en uitlaad van de PIB
In de uitlaat heb ik een 6 mm staaf sensor geplaatst. Sensor is een 18B20 gekoppeld aan Fibaro smart module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassieker
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 10-07 02:22
[...]

Denk dat een ventilator op de PiB richten goed werkt. Ik heb dat proefondervindelijk vastgesteld. Airco op ventileren gezet i.p.v. koelen. Dat werkte goed.

Ben benieuwd wat er morgen en overmorgen gaat gebeuren, gezien de weer verwachting voor dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanev001 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 21:11:
[...]

Vraag me af of een externe ventilator echt effect heeft. De koeling vind plaats in de batterij met de lucht die daar door heen gezogen wordt. Tenzij je op een betrouwbare manier de aanzuiglucht kunt afkoelen kan je daar geen invloed op uitoefen. Ik zou zeker geen fan op de aanzuig opening richten omdat je dan de hoeveelheid lucht die de batterij ingaat gaat verstoren en het is volkomen onvoorspellbaar wat dat voor gevolgen heeft.

Maar laten we het eens van uit een functioneel standpunt bekijken. UIt een eerderepost is gebleken dat als de temperatuur melding komt de batterij in stapjes zijn vermogen verlaagd.
De vraag is hoeveel nadeel ondervind je daarvan. Bij het laden zal dat als het effect hebben dat het wat langer duurt voordat de batterij vol is maar dat maakt op zonnige dagen niet echt uit en dat zijn meestal ook de warme dagen. Voor ontladen kan het meer gevolgen hebben omdat je mogelijk niet het vermogen krijgt dat je nodig hebt om NOM te draaien.

Heb je meerdere batterijen dan zal het effect waarschijnlijk verwaarloosbaar zijn omdat dan het vermogen over meerdere batterijen verdeeld wordt.
De reden die je noemt is precies de reden waarom ik het ook niet doe. Actieve koeling werkt toch anders dan passief.

Ik denk dat je door de ventilator lucht in beweging brengt. De warme lucht gaat vermengen met de "koudere lucht". Fair punt dat de batterij zelf detecteerd dat het te warm wordt. Hier nog niet gezien. Iets langer laden vind ik niet zo spannend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GL007 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 21:15:
[...]

In de uitlaat heb ik een 6 mm staaf sensor geplaatst. Sensor is een 18B20 gekoppeld aan Fibaro smart module.
Dit dus @ArthurMorgan

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Klassieker schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 21:15:
[...]

Denk dat een ventilator op de PiB richten goed werkt. Ik heb dat proefondervindelijk vastgesteld. Airco op ventileren gezet i.p.v. koelen. Dat werkte goed.

Ben benieuwd wat er morgen en overmorgen gaat gebeuren, gezien de weer verwachting voor dit weekend.
Je moet het echt voor koelen van zn omgeving zien. Iets anders ga je er niet mee bereiken. Hij wordt niet efficiënter iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je effectief wil ventileren dan moet je afzuigen. Dus de ventilator met de zuig zuide 5 cm vanaf de batterij plaatsen aan de uitlaat zijde .Dat is het meest effectief.

[ Voor 7% gewijzigd door GL007 op 20-06-2025 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:10

fxs81

Julianadorp

@Devke en @JanHenk van harte met deze mijlpaal. Hier ook een positieve noot van een tevreden gebruiker, 3 april geleverd en nog steeds probleemvrij.
De 2e komt misschien wel sneller dan ik eerst dacht, ding werkt echt perfect.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AC7_ybkcda2PvKO89lHIB-AEFOU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EyCSYJXHlLirsj4AzD7uAtG3.jpg?f=fotoalbum_large

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanev001
GL007 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 21:25:
Als je effectief wil ventileren dan moet je afzuigen. Dus de ventilator met de zuig zuide 5 cm vanaf de batterij plaatsen aan de uitlaat zijde .Dat is het meest effectief.
Dat heeft een invloed op de hoeveelheid lucht die door de batterij gaat. Het is niet te voorspellen wat voor gevolgen dat in de batterij heeft. Ik zou het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanev001 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 21:43:
[...]

Dat heeft een invloed op de hoeveelheid lucht die door de batterij gaat. Het is niet te voorspellen wat voor gevolgen dat in de batterij heeft. Ik zou het niet doen.
Als je iets vacuüm creëert dan heeft dat zeker effect. Je moet natuurlijk wel zorgen dat de lucht aan de inlaat zijde voldoende ruimte heeft..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:04
hanev001 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 21:43:
[...]

Nadeel van zuigen is dat je een onderdruk creërt, waardoor je stof via allerlei kieren naar binnen gaat trekken.
Als voorbeeld; een spuitcabine heeft altijd een positief druk verschil ten opzichte van buiten de cabine. Om geen stof in de lak/cabine te krijgen.

Dit kan alleen als de 2e fan zwakker is dan de eerste, en hetzelfde in en uitschakel moment heeft.
Ik heb in mijn werk wel wat met lucht, en geleiding te maken gehad, en verwacht dat een ventilator ervoor, met een filter, alleen maar een positief effect kan hebben -als de fan dezelfde kant op blaast- op de temperatuur van de omvormer. Ik verwacht dat de interne ventilator bijna/ of veel later aan zal springen.

En het filter zou op den duur extra temperatuur kunnen schelen, want je hebt op den duur minder stof in je omvormer.

[ Voor 7% gewijzigd door geert1992 op 20-06-2025 21:55 ]

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:53
Nope helaas HW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
hanev001 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 18:26:
[...]

Hoeveel tijd wil je??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
headout schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 16:57:
Als het werkt is het echt top, maar als je net aan de verkeerde kant zit met het product dan is het minder.
Vandaag verjaardag van mijn vrouw , alles laten zien en dat het ondanks kinder ziektes het aan te raden is
Ik heb het gehele kant hoe ik het ervaar gewoon open en eerlijk verteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt het over andere sites en groene hartjes. Die heb ik hier niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1992 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 21:53:
[...]

Nadeel van zuigen is dat je een onderdruk creërt, waardoor je stof via allerlei kieren naar binnen gaat trekken.
Als voorbeeld; een spuitcabine heeft altijd een positief druk verschil ten opzichte van buiten de cabine. Om geen stof in de lak/cabine te krijgen.

Dit kan alleen als de 2e fan zwakker is dan de eerste, en hetzelfde in en uitschakel moment heeft.
Ik heb in mijn werk wel wat met lucht, en geleiding te maken gehad, en verwacht dat een ventilator ervoor, met een filter, alleen maar een positief effect kan hebben -als de fan dezelfde kant op blaast- op de temperatuur van de omvormer. Ik verwacht dat de interne ventilator bijna/ of veel later aan zal springen.

En het filter zou op den duur extra temperatuur kunnen schelen, want je hebt op den duur minder stof in je omvormer.
Het is een goed verhaal alleen niet voor deze toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
GL007 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 22:24:
[...]

Het is een goed verhaal alleen niet voor deze toepassing.
Benieuwd, kan je het ook beredeneren?

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-10 23:15

Remco2001

Ehm, ok...

De laatste dagen gedragen m’n batterijen zich steeds vreemder. Nu met de airco aan en geen opwek meer van de panelen, verwacht ik ontlading, maar er gebeurt dus niks. Met geen van de 4 batterijen. Allemaal inactief op dit moment. Ik heb niks veranderd in de instellingen. Zit op de beta (zit daar iets verkeerds in)?

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RCG9ZKr0/IMG-1066.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

-edit-

[ Voor 85% gewijzigd door Remco2001 op 20-06-2025 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remco2001 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 22:27:
De laatste dagen gedragen m’n batterijen zich steeds vreemder. Nu met de airco aan en geen opwek meer van de panelen, verwacht ik ontlading, maar er gebeurt dus niks. Met geen van de 4 batterijen. Allemaal inactief op dit moment. Ik heb niks veranderd in de instellingen. Zit op de beta (zit daar iets verkeerds in)?

[Afbeelding]
Reset de p1 meter eens. Ik had in het begin van de beta problemen met aansturen. Na een reset van de p1 meter lukte het weer. Inmiddels behoort het hier tot de verleden tijd. Ik stuurde wel aan via HA. Zit je ook met de p1 op 6.0203?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Devke schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 22:47:
[...]

Reset de p1 meter eens. Ik had in het begin van de beta problemen met aansturen. Na een reset van de p1 meter lukte het weer. Inmiddels behoort het hier tot de verleden tijd. Ik stuurde wel aan via HA. Zit je ook met de p1 op 6.0203?
Gereset had ik nog niet geprobeerd (10 sec. vast tot witte ring oplicht toch?). Daarna weer opnieuw wifi ingesteld. Ook internetverbinding opnieuw gestart. Nog steeds hetzelfde. Zit inderdaad op 6.0203. Ook batterijen nieuwste betafirmware.

[ Voor 5% gewijzigd door Remco2001 op 20-06-2025 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

P1-meter heb ik al sinds september 2022. Is daar een verbeterde versie van, om beter om te kunnen gaan met zoveel apparaten? (naast 4 batterijen, 12 stekkers, een watermeter en 2 displays. Of helpt wellicht een usb stekkersaansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:51
Devke schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 22:17:
[...]

Je hebt het over andere sites en groene hartjes. Die heb ik hier niet gezien.
Reviews op Google maps over HW en dan filteren op meest recent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankj030 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 23:29:
[...]

Reviews op Google maps over HW en dan filteren op meest recent?
Ieder klacht is er 1 teveel. Zo zit ik erin. Ik zie 1400 reviews waarvan ik er 18 zie die niet ouder dan 1 maand ziijn. Daarvan leveren 13 reviews minder dan 3 sterren op. Nogmaals ik vind iedere klacht er 1 teveel, ik zie ze hier ook voorbij komen. Dan vind ik "die andere" site niet erg representatief. Ik hoop natuurlijk dat iedere klacht hier ook zo snel mogelijk goed verholpen wordt. Blijft vervelend voor de PIB bezitter die er tegen aan loopt.

[ Voor 13% gewijzigd door Devke op 21-06-2025 00:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Alle batterijen maar verwijderd en gereset, net als de P1 meter. Gestart met toevoegen p1-meter met daar achteraan het toevoegen van 1 batterij. Nu houd ie zich keurig NOM. Even wachten tot ie klaar is met synchroniseren met het stroomnet, voordat ik batterij 2 toevoeg.

Overigens voor dit apart wifinetwerk aangemaakt, voor alleen apparaten van Homewizard. Verder geen koppeling momenteel met Homey/HA.

-

Batterij 2 toegevoegd en aan het synchroniseren. Blijft NOM.

-

Heb het idee dat het veel langer duurt om weer op NOM te komen, nadat er een vermogensverandering is geweest, maar het kan ook zijn dat ik er teveel op let nu.

-

Synchronisatie batterij 2 compleet.

Batterij 3 toegevoegd. Momenteel aan het synchroniseren. Stabiel verbruik van ca. 80 Watt vanaf het net en batterij 1 nu status ontladen (maar ontlading nihil).

-

Batterij 3 nu ook gesynchroniseert, maar verbruik uit het blijft ca. 80 Watt en ontlading uit batterij is nihil.
Ik laat het voor nu even wat het is en kijk morgen wel verder.

-

Verbruik uit het net bleef de hele nacht aanwezig na het toevoegen van de 3e batterij.

(einde updates)

[ Voor 68% gewijzigd door Remco2001 op 21-06-2025 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Devke schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 23:59:
[...]

Ieder klacht is er 1 teveel. Zo zit ik erin. Ik zie 1400 reviews waarvan ik er 18 zie die niet ouder dan 1 maand zie. Daarvan leveren 13 reviews minder dan 3 sterren op. Nogmaals ik vind iedere klacht er 1 teveel, ik zie ze hier ook voorbij komen. Dan vind ik "die andere" site niet erg representatief.
Kijk eens bij Trustpilot, ook Europese klanten klagen steen en been, wizi schijnt geen Engels te kennen.
Verder hier vandaag bij verjaardag van mijn vrouw , familielid die in business zit in klimaat regeling, , batterijen, omvormers etc gaf aan dat homewizard de batterijen beter in andere onderneming had kunnen zetten met verwijzing HW.
Homewizard is niet zijn groot bedrijf en de batterijen business lijkt een te grote stap

Verder veel leverings problemen en kwaliteits problemen, vooral de p1 komt er slecht vanaf.

En argumenten als bij genw goed gaat die hoor je niet, maar het geluid van onvrede wordt helaas toch echt luider

En tjs kom ik weer : communicatie is helaas zwak punt, daar moet echt snel verbetering in komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Remco2001 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 23:07:
P1-meter heb ik al sinds september 2022. Is daar een verbeterde versie van, om beter om te kunnen gaan met zoveel apparaten? (naast 4 batterijen, 12 stekkers, een watermeter en 2 displays. Of helpt wellicht een usb stekkersaansluiting?
Er is een nieuw model heb ik gelezen in het topic. Niet helder is wat daar dan verbeterd is. Ik heb ook veel stekkers, watermeter etc. Ik merk alleen dat de watermeter wat vaker in storing schiet. Dat al gemeld bij HW. Geen reactie op nog.

Als je in het beta programma zit meldt het dan ook even op https://github.com/homewizard/beta/discussions/9.Daar leest Duco mee. Hij houdt zich bezig met de beta software.

Beter is je p1 sws even aan de usb voeding te leggen als je dat bedoeld. Gebruik je nog HA naast de 4 batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Remco2001 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 00:08:
Alle batterijen maar verwijderd en gereset, net als de P1 meter. Gestart met toevoegen p1-meter met daar achteraan het toevoegen van 1 batterij. Nu houd ie zich NOM. Even wachten tot ie klaar is met synchroniseren met het stroomnet, voordat ik batterij 2 toevoeg.

Overigens voor dit apart wifinetwerk aangemaakt, voor alleen apparaten van Homewizard.
Keurig uitgevoerd de stappen , zo hoort het
Alleen dat eigen netwerk ben ik wel nieuwsgierig naar hoe lang dat goed blijft gaan.
Ik zou zeggen meld je bevindingen hier, ik hou mij in ieder geval aanbevolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Devke schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 00:12:
[...]

Er is een nieuw model heb ik gelezen in het topic. Niet helder is wat daar dan verbeterd is. Ik heb ook veel stekkers, watermeter etc. Ik merk alleen dat de watermeter wat vaker in storing schiet. Dat al gemeld bij HW. Geen reactie op nog.

Als je in het beta programma zit meldt het dan ook even op https://github.com/homewizard/beta/discussions/9.Daar leest Duco mee. Hij houdt zich bezig met de beta software.

Beter is je p1 sws even aan de usb voeding te leggen als je dat bedoeld. Gebruik je nog HA naast de 4 batterijen?
De p1 meter met usb c dat is de v2 versie.
Werkt hier beter dan de v1 met usb a aansluiting.
Maar hier werkt de p1 meter het beste met extra usb voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
[...]

Ieder klacht is er 1 teveel. Zo zit ik erin. Ik zie 1400 reviews waarvan ik er 18 zie die niet ouder dan 1 maand ziijn. Daarvan leveren 13 reviews minder dan 3 sterren op. Nogmaals ik vind iedere klacht er 1 teveel, ik zie ze hier ook voorbij komen. Dan vind ik "die andere" site niet erg representatief. Ik hoop natuurlijk dat iedere klacht hier ook zo snel mogelijk goed verholpen wordt. Blijft vervelend voor de PIB bezitter die er tegen aan loopt.
Hoe goed je product ook is, bereikbaarheid is gewoon belangrijkste dat er is

Sterker nog voor een goede support wil ik zelfs nog wel een vorm een abonnement afsluiten bij HW.
Dat je een premium support hebt dus met kortere lijntjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ivo1969 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 00:09:
[...]

Kijk eens bij Trustpilot, ook Europese klanten klagen steen en been, wizi schijnt geen Engels te kennen.
Verder hier vandaag bij verjaardag van mijn vrouw , familielid die in business zit in klimaat regeling, , batterijen, omvormers etc gaf aan dat homewizard de batterijen beter in andere onderneming had kunnen zetten met verwijzing HW.
Homewizard is niet zijn groot bedrijf en de batterijen business lijkt een te grote stap

Verder veel leverings problemen en kwaliteits problemen, vooral de p1 komt er slecht vanaf.

En argumenten als bij genw goed gaat die hoor je niet, maar het geluid van onvrede wordt helaas toch echt luider

En tjs kom ik weer : communicatie is helaas zwak punt, daar moet echt snel verbetering in komen.
1287 reviews waarvan 7 het laaste half jaar. Nogmaals de klachten zijn duidelijk hier. Behoeft geen discussie. Als je over "sites" praat dan verwacht ik persoonlijk meer negatieve reviews in een korte tijd. Niet 7 in een half jaar. Voordat er geroepen word dat ik het bagataliseer............ hier lees ik inderdaad het ander en is hopelijk snel aandacht voor. In mijn 1.000.000 reviews post gaf ik ook al aan dat de communicatie als onvoldoende wordt ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ivo1969 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 00:19:
[...]

Hoe goed je product ook is, bereikbaarheid is gewoon belangrijkste dat er is

Sterker nog voor een goede support wil ik zelfs nog wel een vorm een abonnement afsluiten bij HW.
Dat je een premium support hebt dus met kortere lijntjes
Goed idee al denk ik dat iedereen gewoon een goede support ook mag verwachten op de batterijen. Product is er duur genoeg voor. De support op het kleinere materiaal (sockets) enzo heb ik altijd zeker goed ervaren. Ging er een socket stuk dan lag er ook razend snel een nieuwe op de mat. Maar ja dan heb je het over een ander kaliber product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Devke schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 00:21:
[...]

1287 reviews waarvan 7 het laaste half jaar. Nogmaals de klachten zijn duidelijk hier. Behoeft geen discussie. Als je over "sites" praat dan verwacht ik persoonlijk meer negatieve reviews in een korte tijd. Niet 7 in een half jaar. Voordat er geroepen word dat ik het bagataliseer............ hier lees ik inderdaad het ander en is hopelijk snel aandacht voor. In mijn 1.000.000 reviews post gaf ik ook al aan dat de communicatie als onvoldoende wordt ervaren.
En hoe sta jij er tegenover in een betaalde support?
Ik zelf sta daar voor open, mits redelijk bedrag
Ben je als klant vrij wat je kiest : gratis binnen 5 werkdagen en betaald binnen 1 werkdag , tis maar een opzetje

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ivo1969 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 00:26:
[...]

En hoe sta jij er tegenover in een betaalde support?
Ik zelf sta daar voor open, mits redelijk bedrag
Ben je als klant vrij wat je kiest : gratis binnen 5 werkdagen en betaald binnen 1 werkdag , tis maar een opzetje
Zie vorige post, we kruisen elkaar net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Devke schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 00:26:
[...]

Goed idee al denk ik dat iedereen gewoon een goede support ook mag verwachten op de batterijen. Product is er duur genoeg voor. De support op het kleinere materiaal (sockets) enzo heb ik altijd zeker goed ervaren. Ging er een socket stuk dan lag er ook razend snel een nieuwe op de mat. Maar ja dan heb je het over een ander kaliber product.
Klopt laatste wat je zegt, maar een batterij is andere orde als socket, p1 meter , of bijv een displaytje en goede support kost gewoon investering en ik zelf heb daar wel redelijk bedrag voor over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Devke schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 00:12:
[...]

Ik las ook iets over een nieuwe p1-versie, die later is uitgekomen, maar las ook over issues wb. het overzetten van historische data. Dus probeer het eerst wel met een usb-voeding eraan.

Ik gebruik een Homey, maar die heb ik ook momenteel ontkoppeld van de P1 en de batterijen. Las ook ergens dat het belastend kan werken op je p1-meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Remco2001 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 00:30:
[...]

Ik las ook iets over een nieuwe p1-versie, die later is uitgekomen, maar las ook over issues wb. het overzetten van historische data. Dus probeer het eerst wel met een usb-voeding eraan.

Ik gebruik een Homey, maar die heb ik ook momenteel ontkoppeld van de P1 en de batterijen. Las ook ergens dat het belastend kan werken op je p1-meter.
Over de historie hoef je bij nieuwe p1 meter niet in te zitten , dat heeft hw echt snel voor mij toen geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

ivo1969 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 00:12:
[...]

Keurig uitgevoerd de stappen , zo hoort het
Alleen dat eigen netwerk ben ik wel nieuwsgierig naar hoe lang dat goed blijft gaan.
Ik zou zeggen meld je bevindingen hier, ik hou mij in ieder geval aanbevolen
Het eigen netwerk aanmaken, stond als tip in een lijstje van @MartindM, te vinden onder deze link.

[ Voor 4% gewijzigd door Remco2001 op 21-06-2025 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

ivo1969 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 00:32:
[...]

Over de historie hoef je bij nieuwe p1 meter niet in te zitten , dat heeft hw echt snel voor mij toen geregeld.
Ik las het topic wat dat betreft. Hoe heb je dat uiteindelijk opgelost gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
Remco2001 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 00:41:
[...]

Ik las het topic wat dat betreft. Hoe heb je dat uiteindelijk opgelost gekregen?
Ik had die graag gesteld toen ik een nieuwe p1 bij hw gekocht heb en heb verzoek ingediend om de gegevens oude p1 meter te laten koppelen aan de nieuwe, ik had de ID nr meegeven.

Maar ik zal dat morgen terug zoeken want geloof dat het email account er ook iets mee te maken had.

Ik heb helaas bij wissel batterijen wel historie verlies gehad , dat ook bij hw gemeld
Daar was hw voor toekomst mee bezig dat op te lossen.
Ik weet niet of hw dat gedeelte al heeft opgelost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteSmurf
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 28-10 08:21
Om ook maar weer uit de "tevreden stille-modus” te ontwaken.

Nu bijna 1 maand in gebruik.
22 Mei ontvangen, 2 stuks.

Alles werkt nog steeds goed, met af en toe een wifi-socket probleem van de koelkast/vriezer in de berging (meestal 6% ontvangst).

Zonnepanelen wekken nu overdag zoveel op dat ik niet zou weten waar ik het aan moet spenderen,
En eigenlijk deze week ook niet veel aan NOM-Mindset gedaan.

Kom altijd rond 4 uur ’s nachts thuis van werk, en slinger dan inductie of de oven aan.
Vage piekjes enzo, maar heb volgens mij ook een langzame slimme meter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fZyMV1knKuqfyXUZE137l7LbojE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EcACX4zkWBB3ZQTWsArOhAH9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door GroteSmurf op 21-06-2025 06:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pie314
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 19:56
Mijn pib draait nu één maand na Installatie probleemloos.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G-M6IAnQogjSjMsNGUyFUFn7ojw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RpjXiSXcF9lSy4KLFB0VmkVM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pie314
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 19:56
Het enige ‘probleem’ wat ik heb is waar laat ik alle zonnestroom 😢. Domme boiler? Wpb? Toch maar een te grote thuisbatterrij? Airco maar hele dag aan? Of …..? Huiswerk dus.
Tips zijn welkom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteSmurf
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 28-10 08:21
Pie314 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 06:45:
Het enige ‘probleem’ wat ik heb is waar laat ik alle zonnestroom 😢. Domme boiler? Wpb? Toch maar een te grote thuisbatterrij? Airco maar hele dag aan? Of …..? Huiswerk dus.
Tips zijn welkom.
Nu in de zomer is dat een luxe probleem, denk ik.

Als de saldering eraf is, kan ik hier ('s nachts al.. ) 1 vd 2 omvormers uitzetten, of iets met zelf afschalen instellen.

Zelf wil ik dit jaar wel iets van een warmtepomp boiler, en eventueel een (WeHeat) warmtepomp laten installeren, zodat de gas aansluiting weg kan, en je alleen nog van oktober tot half februari nog af-en-toe wat stroom van het net pakt.

Gas aansluiting verwijderen levert je al een 300+ besparing per jaar op...dat is ook al een berg KWH die naar warmtepomp kunnen.

(maar dit is allemaal of-topic enzo O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:51
[...]

Ja eens, de verdeling op Google maps valt vooral positief uit. Ik reageerde op waar de groene hartjes reviews te zien waren, die hier door iemand genoemd werden. Die kwam ik daar laatst tegen toen ik zocht of HW ook meer contact gegevens had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1992 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 22:26:
[...]

Benieuwd, kan je het ook beredeneren?
Een spuitcabine met overdruk is heel iets anders dan een simpele ventilator die de warmte uit zijn eigen ventilatie opening van de batterij verder de ruimte in blaast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
GL007 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 07:57:
[...]

Een spuitcabine met overdruk is heel iets anders dan een simpele ventilator die de warmte uit zijn eigen ventilatie opening verder de ruimte in blaast
Mensen droegen aan dat zuigen beter zou zijn, daarop heb ik mijn kijk geventileerd. Oftewel daar ben ik geen voorstander van, zijn we het daarover eens.

Waarom zou een extra ventilator niet helpen op de ingang?
Benieuwd naar je beredenering, ipv mijn woorden alleen weerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1992 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 08:06:
[...]

Mensen droegen aan dat zuigen beter zou zijn, daarop heb ik mijn kijk geventileerd. Oftewel daar ben ik geen voorstander van, zijn we het daarover eens.

Waarom zou een extra ventilator niet helpen op de ingang?
Benieuwd naar je beredenering, ipv mijn woorden alleen weerleggen.
Bij mij staat ventilator ingang van de batterij haaks op 5 cm van de muur. De uitgang blaast dan al de ruimte in. Omdat de batterij zelf aan de buitenkant ook al 4 graden stijgt lijkt het mij handig om die warme lucht ook de ruimte in te blazen.
Het maakt eigenlijk niet of weinig uit waar je de ventilator plaats mins je deze niet te dicht op de batterij ventilator inlaat plaatst.
Het ging mij om een praktisch uitvoering.

[ Voor 12% gewijzigd door GL007 op 21-06-2025 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L_ml-p_4fKFyhNi6ln2lbsiwEIQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FK41elIf63lxyR4b3XSSoo7a.png?f=fotoalbum_large

Het rendement blijft nu redelijk constant. Het verschil tussen test rendement en batterij rendement blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UUWSVo3PsjLSTpuYbTpY-FlNnD4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lb6DXm3zUGhHPNcy8NGhubuy.png?f=fotoalbum_large

Het verbruik in Juni

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Devke Kun jij de test socket voor de batterij anders om draaien. Ik zou het verschil willen weten wat er gebeurt. Dit zou 1 of 2 watt kunnen schelen.
Ik ben benieuwd wat het verschil is.. Reden voor deze vraag is bepalen of de lekstroom van het ingangsfilter invloed heeft op de meting.

[ Voor 4% gewijzigd door GL007 op 21-06-2025 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 08:47:
@Devke Kun jij de test socket voor de batterij anders om draaien. Ik zou het verschil willen weten wat er gebeurt. Dit zou 1 of 2 watt kunnen schelen.
Ik ben nieuwd. Reden voor deze vraag is bepalen of de lekstroom van het ingangsfilter invloed heeft op de meting.
Vanmiddag vlak voor laden zal ik dat eens doen. Dan schrijf ik ook alle standen weer eens handmatig op. Paar dagen even niet gedaan. Andere klusjes die ook moeten. Morgen heb je de uitkomst ervan. Vlgs HW is het import verschil zolang dit nu draait gemiddeld 1.55%. Export 4.84%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
GL007 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 08:26:
[...]

Bij mij staat ventilator ingang van de batterij haaks op 5 cm van de muur. De uitgang blaast dan al de ruimte in. Omdat de batterij zelf aan de buitenkant ook al 4 graden stijgt lijkt het mij handig om die warme lucht ook de ruimte in te blazen.
Het maakt eigenlijk niet of weinig uit waar je de ventilator plaats mins je deze niet te dicht op de batterij ventilator inlaat plaatst.
Ik probeer het te begrijpen, maar je batterij zelf pakt ook lucht uit dezelfde ruimte toch? Mijn optiek= meer lucht is meer koeling. En 1 140mm fan verzet meer lucht dan 2 hele kleine. Als ik wist hoe groot ze waren had ik dat met elkaar kunnen vergelijken.

Ook scheelt het dat warme lucht altijd naar boven wil, dus zet je batterij dicht bij de grond kan ook iets schelen.
Daarbij zou het verhouding gewijs ook efficiënter zijn, 1 grote ventilator beweegt meer lucht en verbruikt waarschijnlijk minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GL007 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 08:26:
[...]

Ik denk dat @geert1992 hier bedoeld wat zou het probleen kunnen zijn / worden als je wel een ventilator extern op de inlaat zet van de PIB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Gisteren was hier bezoek en had ook batterijen systeem en was geloof ik van goodwe.
Hij gebruikte zowel de app van homewizard als de app van goodwe.

Wat ik zag is dat de app de staat van de batterij uit kan lezen , eigenlijk zelfde als wat je bij mobiele tel kan doen.

Lijkt mij ook wel zeer handig om die optie ook in de app te zien van hw.
En lijkt mij zeer zinvol voor kopers van renewed batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 08:55:
[...]

Ik denk dat @geert1992 hier bedoeld wat zou het probleen kunnen zijn / worden als je wel een ventilator extern op de inlaat zet van de PIB.
Warmte effect geeft niet zoveel verschil. Maar stof effect is dan wel op den duur groter. En daar ben ik huiverig voor.

[ Voor 8% gewijzigd door GL007 op 21-06-2025 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
GL007 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 09:01:
[...]

Warmte effect geeft niet zoveel verschil. Maar stof effect is dan wel op den duur groter. En daar ben ik huiverig voor.
Daar heb je hele mooie stof filters voor speciaal ontworpen voor 140mm fans.
Heb het vermoeden dat er nu geen filter voor zit.

[ Voor 7% gewijzigd door geert1992 op 21-06-2025 09:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
geert1992 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 09:03:
[...]

Daar heb je hele mooie stof filters voor speciaal ontworpen voor 140mm fans.
Heb het vermoeden dat er nu geen filter voor zit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BWvk3iPGraTCm4QUi5CP77pTRuw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rx3w7ebj2qPJgJYUx9klMBTK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZJOI7V7YF3iT-BzkmSBfQjNH8cQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QGqAPy4RxvIKfa4xiXKRqG5L.jpg?f=fotoalbum_large

Eerder gedeeld op tweakers.

[ Voor 15% gewijzigd door Devke op 21-06-2025 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:45
Als ik die foto's zo zie zou ik de kap eraf laten. En aan de voorkant vertikaal een 140mm fan monteren die de koele(re) lucht richting de achterkant blaast. Hierdoor wordt de (stijgende?) warme lucht snel afgevoerd.

makes it run like clockwork

Pagina: 1 ... 141 ... 226 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.