HW heeft in het verleden aangegeven dat wat de kWh meter van de batterij als import en export laat zien (zie app) dat dit waardes zijn die je aan de kant van de stekker meet. Daar zouden alle verliezen in moeten zitten.Harri schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 19:49:
Het laten werken (standby staan/laden/ontladen/ventilatortje) van de batterij zal ook stroom verbruiken, dit gaat wel door de socket en zal in de grafiek zichtbaar zijn, maar gaat inprincipe dus niet opgeslagen worden in de accu. Imho is dat dan geen onderdeel van het laad-/ontlaadverlies.
@GL007 Mooi initiatief. Houdt er rekening mee dat de socket ook minimaal wat verbuik heeft. Al is het zeer minimaal vlgs specs.
Ik ben aan het stoeien met hetzelfde. Ik krijg bij ontladen te grote verschillen vind ik. Bij laden vergelijkbare waardes die eerder hier gedeeld zijn. Kan de vinger er nog niet op leggen. Vandaag het laad traject bekeken met socket, zonder socket, niet op de eigen groep, wel op de eigen groep. Daar zit niet zoveel verschil in. Niet noemenswaardig. De komende periode ontladen. Bijna 5% op iedere socket er naast zitten of 9% op de kWh meter (MID van HW) is teveel. Het is hier dus 1 richting op die niet klopt. Hopelijk maak ik zelf een domme fout.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.