Acties:
  • +21 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:50
ivo1969 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 07:30:
[...]

Ik krijg zelf meer de indruk dat er op dit moment alleen renewed batterijen de deur uitgaan voor de nieuw prijs dan dat er nieuwe batterijen uitgeleverd worden.

En term renewed hoe kom je erop? Blijft voor mij 2e handsje.
Kunnen we ophouden met klagen over de levertijd? Het is een (blijkbaar) immens populair nieuw (!) product waar meer vraag naar is dan de producent kan bijbenen.

De gebruikte termen hier zijn te komisch voor woorden. 'Kan echt niet! Belachelijk! Klap van de molen!' etc. Hallo? Het gaat hier om een volkomen luxeproduct, dat zolang de salderingsregeling nog actief is nauwelijks een probleem oplost. Het FOMO gehalte blijkt enorm... Voor mij zijn het leuke speeltjes en ik hoop ook dat m'n 2e deze maand nog komt, tuurlijk. Maar probeer eens aan een bijstandsmoeder met 3 kinderen en te weinig geld uit te legen dat het bestelde speeltje van 1395,- euro (!!!) een wat lange levertijd heeft en wat een enorm onrecht ons wel niet wordt aangedaan door Homewizard...

Kom aan zeg, probeer het eens in perspectief te blijven zien.

Omdat de curus 'omgaan met teleurstellingen' vandaag wederom níet doorgaat kan ik (sommigen) van jullie het volgende boek van harte aanraden, de beste 17 euro ooit besteed: https://www.bol.com/nl/nl...besteld/9200000085089716/ Het is ook nog eens op voorraad dus gróte kans dat het morgen meteen wordt bezorgd. Garanties heb je nooit, natuurlijk.

Sterkte allemaal. :+

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL007
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 22:24
bixobie schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 07:52:
[...]

Wat bedoel je met 'mijn zonnepanelen net export aanzetten'?
Dat de energie van jouw zonnepanelen het lichtnet opgaat. Dus weinig eigen gebruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
EvaluationCopy schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:28:
[...]

Kunnen we ophouden met klagen over de levertijd? Het is een (blijkbaar) immens populair nieuw (!) product waar meer vraag naar is dan de producent kan bijbenen.

De gebruikte termen hier zijn te komisch voor woorden. 'Kan echt niet! Belachelijk! Klap van de molen!' etc. Hallo? Het gaat hier om een volkomen luxeproduct, dat zolang de salderingsregeling nog actief is nauwelijks een probleem oplost. Het FOMO gehalte blijkt enorm... Voor mij zijn het leuke speeltjes en ik hoop ook dat m'n 2e deze maand nog komt, tuurlijk. Maar probeer eens aan een bijstandsmoeder met 3 kinderen en te weinig geld uit te legen dat het bestelde speeltje van 1395,- euro (!!!) een wat lange levertijd heeft en wat een enorm onrecht ons wel niet wordt aangedaan door Homewizard...

Omdat de curus 'omgaan met teleurstellingen' vandaag wederom níet doorgaat kan ik (sommigen) van jullie het volgende boek van harte aanraden, de beste 17 euro ooit besteed: https://www.bol.com/nl/nl...besteld/9200000085089716/ Het is ook nog eens op voorraad dus gróte kans dat het morgen meteen wordt bezorgd. Garanties heb je nooit, natuurlijk.

Er over mopperen mag best. Zie mijn eerdere post vandaag. Het is een ervaring die men beleefd.

Als je zegt plaats het in perspectief dan kan dat met jouw voorbeeld. Echter vlgs mij is levertijden sws iets met thuisbatterijen. Als je gaat kijken bij concurerende merken dan ben je ook zo 2 maanden verder als je vandaag besteld. Ik zie dat meer als de markt die de vraag niet kan bijhouden. Jammer als je zit te wachten op je batterij (ben zelf van de November batch en moest vanaf Juni tot Januari wachten) dus weet hoe het voelt. Echter je veranderd er precies niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bixobie
  • Laatst online: 23:20
GL007 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:30:
[...]

Dat de energie van jouw zonnepanelen het lichtnet opgaat.
Dus weinig eigen gebruik.
Maar dat kun je niet 'aanzetten'. Dat is wat het doet. Daarom snap ik de vraag ook niet.

Je kunt niet tegen je panelen zeggen "duw alles wat je hebt het net op, ik wil er zelf niks van verbruiken"
Hetgene wat je niet zelf verbruikt gaat namelijk automatisch het net op.
Het enige wat je zou kunnen doen is dus de "net export" helemaal STOPPEN of minimaliseren, dus juist heel veel eigen gebruik of actief de panelen limiteren. Zie het eerder genoemde pv limiter script in HA. Daarmee stuur je feitelijk je panelen NOM. Ze worden dus zo geknepen dat ze alleen opwekken wat het huis nodig heeft, zodat er (bijna) niks het net op gaat.

[ Voor 15% gewijzigd door bixobie op 18-06-2025 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens mij komt er ongeveer 1 keer per maand een batch batterijen binnen. De laatste meldingen waren zo rond 15-20 mei. Dus grote kans dat ergens deze of volgende week het hier weer volstroomt met mensen die hun betaallink ontvangen hebben.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:45
[...]

Ja op deze manier kan je alles bagatelliseren. Mensen willen graag dit product, waaronder ik. Als je hem bestelt krijg je een (verwachte) levertijd.Maar als die datum overschreden wordt, hoor je niets. Ook niet in de weken er na. Daar mag je toch over klagen / teleurgesteld zijn. Ik vind de communicatie voor een dergelijk (duur) product heel belangrijk. Ik wil graag de batterij in de zomermaanden in kunnen zetten, op deze manier lukt het niet en heb ik geen idee waar ik aan toe ben.
Bij mij op mijn werk halen we ook niet altijd deadlines. Maar we communiceren dit altijd voor de einddatum verstreken is inclusief toelichting. Ik merk dat de meeste klanten er dan wel begrip voor kunnen opbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:53

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Devke schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:47:
[...]

Die 1% is het niet. Dat gaat hier ook wel goed. Laad je vol vermogen? Bekijk het ook eens bij alleen ontladen als je wilt. Daar ontstaan bij mij de verschillen tussen socket en batterij en tussen batterij en kWh meter. Maar dat laatste kun je helaas niet testen.
goedemorgen, testje is gelukt.

De batterij heeft 1.2 kWh tussen 00:00 uur en 6:05 terug geleverd.
Mijn smartplug heeft 1.21 gemeten in exact de zelfde periode, dit is te verwaarlozen en niet te controleren door mogelijke kleine afronding verschillen,

Verder staat nu de batterij met zonnestroom te laden met exact 800 watt, het maximale.
Ik heb vanmorgen er tijdelijk een HW powersocket tussen gezet. deze geeft 804 watt aan. dit komt overeen met mijn eigen smartplug.

Ik vind de verschillen, als deze er ook echt zijn, meer dan acceptabel.

Inderdaad kan ik de verschillen niet testen tussen de socket en de kWh meter van HW,

Alleen als de batterij meer schakeling van laden naar ontladen maakt loopt het verschil op tot enkele procenten, dit wordt dus niet juist weergegeven door de meting in de accu zelf, of de smartplug is trager of sneller met registreren.

Over de accu zelf, gisteren was de accu in rust, totdat we +/- 1700 watt nodig hadden, even water opwarmen, kopje thee.
800 uit de accu, zoals het moet.
Echter inductie uit, accu direct inactief, het lijkt dat grote schakelingen de accu in de war maakt.
Alleen een harde reset helpt dan, zal de volgende keer wat langer wachten maar hoe lang?

wifi 100 procent
33 cycli
102.348 import
74.157 export
RTE 72.45573 is in 2 weken dus gedaald vanaf 73,5%

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stefan1987 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:56:
[...]

Ja op deze manier kan je alles bagatelliseren. Mensen willen graag dit product, waaronder ik. Als je hem bestelt krijg je een (verwachte) levertijd.Maar als die datum overschreden wordt, hoor je niets. Ook niet in de weken er na. Daar mag je toch over klagen / teleurgesteld zijn. Ik vind de communicatie voor een dergelijk (duur) product heel belangrijk. Ik wil graag de batterij in de zomermaanden in kunnen zetten, op deze manier lukt het niet en heb ik geen idee waar ik aan toe ben.
Bij mij op mijn werk halen we ook niet altijd deadlines. Maar we communiceren dit altijd voor de einddatum verstreken is inclusief toelichting. Ik merk dat de meeste klanten er dan wel begrip voor kunnen opbrengen.
Wanneer zou je hem gekregen moeten hebben? Uitstel mail gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wilmaas schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:57:
[...]

goedemorgen, testje is gelukt.

De batterij heeft 1.2 kWh tussen 00:00 uur en 6:05 terug geleverd.
Mijn smartplug heeft 1.21 gemeten in exact de zelfde periode, dit is te verwaarlozen en niet te controleren door mogelijke kleine afronding verschillen,

Verder staat nu de batterij met zonnestroom te laden met exact 800 watt, het maximale.
Ik heb vanmorgen er tijdelijk een HW powersocket tussen gezet. deze geeft 804 watt aan. dit komt overeen met mijn eigen smartplug.

Ik vind de verschillen, als deze er ook echt zijn, meer dan acceptabel.

Inderdaad kan ik de verschillen niet testen tussen de socket en de kWh meter van HW,

Alleen als de batterij meer schakeling van laden naar ontladen maakt loopt het verschil op tot enkele procenten, dit wordt dus niet juist weergegeven door de meting in de accu zelf, of de smartplug is trager of sneller met registreren.

Over de accu zelf, gisteren was de accu in rust, totdat we +/- 1700 watt nodig hadden, even water opwarmen, kopje thee.
Echter inductie uit, accu direct inactief, het lijkt dat grote schakelingen de accu in de war maakt.
Alleen een harde reset helpt dan, zal de volgende keer wat langer wachten maar hoe lang?

wifi 100 procent
33 cycli
102.348 import
74.157 export
Dankjewel. Heb het net even met de hand doorgerekend om te kijken of ik geen foutje maken in HA. Helaas niet. Die RTE daling op de groep was voor mij de reden om eens te gaan rekenen. Ik kan straks eens even een ventilator op die groep zetten en kijken wat de kwh meter en de sockets gaan weergeven. Sluit ik de batterijen even helemaal uit. Pak ik ook even een ander socket naast de bestaande. De RTE op de batterijgroep draait bij mij nu een ruime 3 weken. Ik zag daar een RTE van 69% ontstaan. Meet ik de RTE op basis van de sensoren in de batterij dan zit ik nog steeds rond die 75%. Kom dr op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:06

scorpionv

This space for rent

Devke schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:17:
[...]

Dankjewel. Heb het net even met de hand doorgerekend om te kijken of ik geen foutje maken in HA. Helaas niet. Die RTE daling op de groep was voor mij de reden om eens te gaan rekenen. Ik kan straks eens even een ventilator op die groep zetten en kijken wat de kwh meter en de sockets gaan weergeven. Sluit ik de batterijen even helemaal uit. Pak ik ook even een ander socket naast de bestaande. De RTE op de batterijgroep draait bij mij nu een ruime 3 weken. Ik zag daar een RTE van 69% ontstaan. Meet ik de RTE op basis van de sensoren in de batterij dan zit ik nog steeds rond die 75%. Kom dr op terug.
Bij mij staat de batterij nu continu te laden.

801W (Socket), 792W (ELV Energy Master Profi-2), en 800W (PiB). De ELV Energy Master vertrouw ik qua meting het meest. Gestapeld als volgt: WCD-Socket-ELV-PiB.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:30
Wilmaas schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:57:
[...]

wifi 100 procent
33 cycli
102.348 import
74.157 export
dit ervaarde ik van het weekend ook met de magnetron, 3 minuten iets opwarmen en dan gaat het vermogen ook aan - uit - aan -uit, maar in die tussentijd wou de batterij hij ook weer laden omdat er nog genoeg zonnestroom was... na 2 minuten waren de leds op de batterij Rood. - ook na 10minuten, 5 minuten uit gezet, en daarna deed hij het weer.

misschien als meerdere mensen dat ook ervaren maar eens een poging doen om het de chatbot te vertellen |:( }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL007
carpcatcher schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:36:
[...]

dit ervaarde ik van het weekend ook met de magnetron, 3 minuten iets opwarmen en dan gaat het vermogen ook aan - uit - aan -uit, maar in die tussentijd wou de batterij hij ook weer laden omdat er nog genoeg zonnestroom was... na 2 minuten waren de leds op de batterij Rood. - ook na 10minuten, 5 minuten uit gezet, en daarna deed hij het weer.

misschien als meerdere mensen dat ook ervaren maar eens een poging doen om het de chatbot te vertellen |:( }:|
Wat voor melding krijg je in de Homewizard app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[quote]scorpionv schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:28:
[...]

Bij mij staat de batterij nu continu te laden.

801W (Socket), 792W (ELV Energy Master Profi-2), en 800W (PiB). De ELV Energy Master vertrouw ik qua meting het meest. Gestapeld als volgt: WCD-Socket-ELV-PiB.

Bij volledig laden geeft de socket van HW 803 a 804 W aan. De kWh meter (gecertificeerde MID meter) is dat 807 a 808 Watt. Afwijking tov batterij die dan 800 aangeeft is dat in beide gevallen 1%. Met laden gaat dus hier ook goed. Het verschil gaat ontstaan bij ontladen. Socket zit daar nu op 4,7% en kWh meter zelfs op 8,9% minder export dan de batterij aangeeft. Laden en ontladen gebeurd over dezelfde eigen groep door dezelfde sockets en kWh meter heen gemeten. Over dezelfde kabel. 0 verschil. Het enige dat verschilt is het ontlaadvermogen. Laden is standaard maximaal. Schiet mij maar lek hoor.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Levertijden die niet gehaald worden zijn schering en inslag bij heel veel producten en heel veel bedrijven op dit moment. Evenals een tekortschietende, onderbezette (klanten)service.
Geo-politiek, personeelstekorten, grondstoffen en noem het allemaal maar. Maar ook overgang van mens naar AI die meestal nog niet soepel gaat. Ik begrijp zelf de frustratie maar al te goed, en ik denk iedereen wel tot op bepaalde hoogte.

Terwijl ik dit schrijf lekt achter mij mijn recent nieuw bestelde vaatwasser die tegen een flinke meerprijs full service ingebouwd werd, waarmee ik rust dacht te kopen. Plug and Play Pakket, zeg maar.

De monteurs zullen helaas voor de derde keer terug moeten komen. Elke keer dat ik het (gerenommeerde) bedrijf moet contacten, moet ik telkens door de zelfde molen: eerst verwijzing naar website en chatbot, lange lange telefonische wachttijden, al mijn gegevens opnieuw doorgeven, het hele verhaal vanaf de eerste bestelling opnieuw uitleggen, de goedbedoelende medewerker corrigeren als het gesprek de verkeerde oplossing op dreigt te gaan ("wellicht dat het aan uw keuken kan liggen?") etcetc.

En dan ook nog het dreigement dat als er opnieuw iemand gestuurd wordt en het blijkt wat het bedrijf betreft "ten onrechte" dat IK dan de rekening van de monteur mag betalen. Mijn keuken lekte niet voor de installatie en nu wel. Vermoeiende gesprekken allemaal.
En nou moet ik ook nog voor de derde keer een hele dag vrijhouden of thuisblijven voor de monteur.
Het is om redelijk gek van te worden. I get it.

Maar mijn tactiek blijft hetzelfde: adem in, adem uit, speel het spelletje maar gewoon mee want dan komt de oplossing toch meestal sneller, dat is bijna overal zo helaas. Als klant ben je bijna nergens echt nog een "hoog gewaardeerd individu" maar gewoon een statistiek. Hoe moeilijker je het zelf maakt, hoe minder snel ze geneigd zijn om jou als eerst te helpen en dan liever een makkelijker laaghangend-fruit probleem op te lossen.

Blijf vriendelijk, zo soepel mogelijk maar wel kritisch. Daar kom je tegenwoordig (helaas misschien) veel verder mee. Word je echt gepiepeld, kan je altijd nog je rechtsbijstand bellen.

Een klacht is een kans, heb ik wel eens eerder geroepen.
Ik denk dat HW de uitlevering van de PiB's, maar ook vooral de populariteit ietwat onderschat heeft. Ik heb ze persoonlijk nog niet kunnen betrappen op dingen die echt niet ok zijn, alhoewel ik ook gevoelsmatig denk dat er misschien wat betere quality control had mogen zijn. En ik heb zelf ook heel lang op mijn pre-order PiB moeten wachten, en me erbij neergelegd dat het misschien ook wel iets langer zou gaan duren.

Vind het sneu voor de mensen die problemen met hun apparaat hebben wanneer eenmaal ontvangen, maar de mate waarin HW dan weer snel schakelt om dat te fiksen (updates maken, accu's omwisselen etc) is wel weer veel beter dan je bij heel veel andere (vaak grote en bekende bedrijven) tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
carpcatcher schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:36:
[...]

Rood krijg je zo ver mij bekend alleen als je geen internet verbinding hebt. Nu was er op zondag en maandag een probleem met Odido, is dat je provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
GL007 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:40:
[...]

Wat voor melding krijg je in de Homewizard app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r_Yp-WuBK414bO-bvnH6f_-xwnI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rwHbVIf5aJnt8mRjq3TcXlKd.png?f=fotoalbum_large
hanev001 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:53:
[...]

Rood krijg je zo ver mij bekend alleen als je geen internet verbinding hebt. Nu was er op zondag en maandag een probleem met Odido, is dat je provider?
nee ik had verder geen problemen met Ziggo
P1 meter bleef ook gewoon werken, net als mijn Homewizard Display aan de muur.
edit : en alles heeft al een vast ip. P1 en batterij, wifi extender binnen 3 meter van elkaar.

[ Voor 33% gewijzigd door carpcatcher op 18-06-2025 10:04 . Reden: quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:27
Devke schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 07:45:
[...]

Wil je nu eindelijk eens ophouden met roepen dat kritiek niet gewaardeerd wordt hier? Ik heb al diverse posts eraan gespendeerd om te schrijven dat dit grote onzin is! Dus stop met herhalen hiervan. Dank u en door.
Ermee eens.
Volgens mij heeft hij erg veel problemen gezien het feit dat hij al maanden bezig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GL007
carpcatcher schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:57:
[...]

[Afbeelding]

[...]

nee ik had verder geen problemen met Ziggo
Om deze reden heb ik een energy socket voor de batterij zitten. Dan kan ik de batterij uit en weer in schakelen. Tot nu toe heb ik het 1 keer gehad. Verder controleer ik de verbinding met een speciale netwerk app en die spreekt alleen aan als er geen verbinding mogelijk is met P1 dongle en met de batterij.
De netwerk app stat op homey geïnstalleerd en stuurt mij een bericht als de verbinding verbroken is.

[ Voor 7% gewijzigd door GL007 op 18-06-2025 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

GL007 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:04:
[...]

Om deze reden heb ik een energy socket voor de batterij zitten. Dan kan ik de batterij uit en weer in schakelen. Tot nu toe heb ik het 1 keer gehad. Verder controleer ik de verbinding met een speciale netwerk app en die spreekt alleen aan als er geen verbinding mogelijk is met P1 dongle en met de batterij.
De netwerk app stat op homey geïnstalleerd en stuurt mij een bericht als de verbinding verbroken is.
@carpcatcher

geen melding in de app, alleen "inactief" (alles is oke... Batterij werkt zoals verwacht...)
Geen lampjes aan, of afwijkende feestverlichting.

Inderdaad is dit ook bij mij de reden dat ik er een smartplug tussen heb zitten, het is vast niet de bedoeling om zo te herstarten maar het is de enige oplossing op afstand.

Dit heb ik ongeveer 5 keer gehad, dus gemiddeld 1 keer per week.
Soortgelijke problemen spelen dus meer, ik ga er een melding van maken via de mail.

Gelukkig is het aardlek probleem na versie 107/108 niet meer voorgekomen.
Vreemd genoeg komt HW er ook niet meer op terug, ondanks toezegging hierover, maar als het is opgelost, prima!

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:48
rtunru schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:02:
[...]

Ermee eens.
Volgens mij heeft hij erg veel problemen gezien het feit dat hij al maanden bezig is.
Dat is zwaar overdreven, en probeer je mij hier in een hokje te drukken.

Als je mijn posts terug leest gaat het om communicatie.
Verder vaker aangegeven dat ik tevreden ben met de batterijen en het andere het systeem aanraad
Dus voordat je hier ergens mee eens bent hou het aan de feiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel28
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 23:06
testmanager schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:08:
[...]

Dat vroeg ik me ook af. Dat is toch standaard de functie (alsmede eigen verbruik) van zonnepanelen? Bedoelt @Daniel28 niet de optie om het juist UIT te zetten?
In mijn goodwe integratie zit een switch export. Als die uit staat, gaat de nummer.export.limit niet limiteren. Dan zet ik de switch export op aan, dan limiteert hij wel.
Maar moet zetten dat hij aardig instabiel is. En ben nu verder aan het testen.
Maar de export wordt wel verlaagd in de nieuwe automatisering maar niet verhoogd als er stroom gebruik wordt. Dus gaat de accu bijspringen terwijl er zon overschot is, maar gelimiteerd is. Vind het best lastig voor een beginner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22:41

Mag als achtergrond tijdens het lezen https://open.spotify.com/track/5bCYLgXg0desaYHYJ4j6CG adviseren ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

@carpcatcher
@GL007

zojuist de chatbot "gesproken" kon overigens niet inloggen op de site HW.
"Bedankt!
Je kan deze chat sluiten, een medewerker komt bij je terug voor het inplannen van de batterij wissel.
In de tussentijd kan je jouw batterij blijven gebruiken! Hier zijn geen gevaren aan verbonden. We streven ernaar jou binnen 2 dagen van reactie te voorzien"

Ergens denk ik niet dat de accu gewisseld gaat worden, maar ben benieuwd! :)

Wilmaas in "Het HomeWizard Plug-In Battery topic deel 2"

[ Voor 8% gewijzigd door Wilmaas op 18-06-2025 13:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rtunru
ivo1969 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:26:
[...]

Verder vaker aangegeven dat ik tevreden ben met de batterijen en het andere het systeem aanraad
Ik laat me niet weerhouden om ergens mee eens te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ivo1969 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:26:
[...]

Ik quote uit je eerder post "Hier wordt het niet gauw gewaardeerd om ergens de vinger op de zere plek te leggen"

Daar sla ik op aan. De communicatie of eigenlijk het gebrek aan communicatie die jij vervelend ervaart begrijp ik echt wel. Alleen dat je schrijft "Hier wordt het niet gauw gewaardeerd om ergens de vinger op de zere plek te leggen" is door diverse tweakers en mij al aangeven dat dit niet waar is. Daar hebben anderen en ik al verschillende posts over geschreven. Sommige mensen hebben andere ervaringen dan jou. Dat maakt jou mening of die van anderen niet minder waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
Wilmaas schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:38:
@carpcatcher
@GL007

zojuist de chatbot "gesproken" kon overigens niet inloggen op de site HW.
"Bedankt!
Je kan deze chat sluiten, een medewerker komt bij je terug voor het inplannen van de batterij wissel.
In de tussentijd kan je jouw batterij blijven gebruiken! Hier zijn geen gevaren aan verbonden. We streven ernaar jou binnen 2 dagen van reactie te voorzien"

Ergens denk ik niet dat de accu gewisseld gaat worden, maar ben benieuwd! :)
ik hou het nog wel in de gaten, thanks.
net als de meldingen dat hij het te koud heeft (bij 16c) moet dat naar mijn idee software bugs zijn, andere kant de firmware is voor iedereen gelijk. (normale gebruiker - geen beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

carpcatcher schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:43:
[...]

net als de meldingen dat hij het te koud heeft (bij 16c) moet dat naar mijn idee software bugs zijn, andere kant de firmware is voor iedereen gelijk. (normale gebruiker - geen beta)
Ook geen beta gebruiker.
Denk ook dat het een softwarematig ding is, afhankelijk van veel variabelen of het moment van in storing gaan.

Tot nu toe alleen de melding gezien dat alles optimaal is voor de werking en levensduur, nadat de installatie was geslaagd, zelfs als de lampjes uit zijn en de batterij nergens op reageert, niet bij vraag, ook niet bij niet vol zijn met voldoende zonnestroom overschot.

Af en toe zie ik wel aan het einde van de dag bij geen vraag, voldoende zonnestroom de lading terug gelopen zijn naar 99% en dat er dan een uur maar 7 watt wordt geladen.

Als de batterij niet in echte storing valt vind ik dat prima overigens.
Het moet gewoon werken, ook als je niet thuis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL007
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UTg1MMHCfu5f0rZRHh0Vq2-jN8U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bigBRcKPgpkyu2ghY75gNAc7.png?f=fotoalbum_large
Huidige situatie. Het werkt perfect hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:39
Remco2001 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 17:44:
[...]

Same here. Heb dit zelf sinds vorige week, constant rond de 80W verbruik. Iets mis gegaan in een software-update?
Soms wisselt, maar ik kan onder de live weergave zien dat de neiging om stroom van het net te halen minstens 5-10 keer zo groot is dan om terug te leveren.
Dit alles in een standaard NOM setting.
Bijvoorbeeld afgelopen nacht, bij een stabiel "slaap/sluip" verbuik in 4 uur tijd 0,2 kW uit het net gehaald.(gekocht dus a 29 cent)
Geexporteerd naar het net 0.0 kW (opbrengst a 5 cent.)

Het lijkt erop dat de balans die gebruikt word om NOM te houden heel veel meer een neiging heeft stroom van het net te halen (dus in te kopen a 29 cent) dan om stroom terug te leveren a 5 cent.

En dat vind ik persoonlijk een aparte keuze, ik zou eerder andersom verwachten. En ik zie in mijn logs dat het duidelijk veranderd is t.o.v. 6-8 weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
carpcatcher schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:43:
[...]

Ik ben wel beta tester, en had voor de beta al de melding van te koud.
Vraag heb ik nog steeds lopen bij hw.

Als het softwarematig is prima, maar wil dat graag door hw bevestigd hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bixobie
  • Laatst online: 23:20
Daniel28 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:32:
[...]

In mijn goodwe integratie zit een switch export. Als die uit staat, gaat de nummer.export.limit niet limiteren. Dan zet ik de switch export op aan, dan limiteert hij wel.
Maar moet zetten dat hij aardig instabiel is. En ben nu verder aan het testen.
Maar de export wordt wel verlaagd in de nieuwe automatisering maar niet verhoogd als er stroom gebruik wordt. Dus gaat de accu bijspringen terwijl er zon overschot is, maar gelimiteerd is. Vind het best lastig voor een beginner.
Ja precies, ik herken dat wel een beetje van mijn experimentje met het pv limiter script wat hier ergens een paar honderd pagina's terug ooit genoemd was.

Dat script maakt gebruik van de limiter functie van (in mijn geval) solaredge; dat is een parameter die je in % kunt aansturen. Die kijkt dus wat de vraag vh huis is, en limiteert dan de pv output, Je kunt daarbij opgeven of je 0 wilt, of bijv. naar -100W wil rekenen (dus 100W terugleveren maximaal) of juist 50 of 100W constant wil opnemen uit het net maximaal, want als je dus 0 instelt, en de zon valt even weg, dan zag ik ook de batterij bijspringen af en toe, dat wil je inderdaad niet.

Ik zette hem op -100W terugleveren, zodat de batterij zich dan ook met die 100W ging opladen, waarna de boel op 0 kwam, en hij dus de limiter iets open zet zodat ie weer -100W teruglevert, waarna de batterij ook die 100W pakt net zo lang tot de batterij de volle 800W pakt en het hele systeem toch maar 100W teruglevert.

Wat bij dat script wel hielp was om de timing lager te zetten bijv. elke 30 of 60 seconden pas aan te sturen, maar dan nog zag je dat effect af en toe. Op dat moment had ik nog niet de beta versie van de HW api, maar nu zou je dus simpelweg kunnen zeggen dat als de batterij vol is, hij in standby moet schieten, zodat ie niet bijspringt als er even een wolkje oid voor de zon komt. Dat zal al wel wat schelen.

Ok zou je met api v2 dus naar die -100W kunenn regelen zolang de batterij niet vol is, is ie wel vol, dan moet ie naar standby en zou je dus wel naar 0 kunnen regelen.

Maar je moet dan ook wel weer kijken naar wanneer is de batterij dan wel nodig... het blijft lastig.
Mijn conclusie was dat zolang de saldering er nog is, het limiteren niet echt zinvol is, maar het is wel iets waar ik in 2027 iets mee wil doen, dus wel fijn om er wat mee te kunnen spelen nu alvast.

Linkje naar het script: https://gist.github.com/s...600a0386d27b54ac91a8b5da3

[ Voor 5% gewijzigd door bixobie op 19-06-2025 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
(RSH) schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:56:
[...]

Soms wisselt, maar ik kan onder de live weergave zien dat de neiging om stroom van het net te halen minstens 5-10 keer zo groot is dan om terug te leveren.
Bijvoorbeeld afgelopen nacht, bij een stabiel "slaap/sluip" verbuik in 4 uur tijd 0,2 kW uit het net gehaald.(gekocht dus a 29 cent)

Het lijkt erop dat de balans die gebruikt word om NOM te houden heel veel meer een neiging heeft stroom van het net te halen (dus in te kopen a 29 cent) dan om stroom terug te leveren a 5 cent.

En dat vind ik persoonlijk een aparte keuze, ik zou eerder andersom verwachten. En ik zie in mijn logs dat het duidelijk veranderd is t.o.v. 6-8 weken geleden.
Heb je niet gewoon een enorm laag sluipverbruik?
De batterij heeft een bepaald minimum vermogen nodig om goed te kunnen werken. Als het daar onder zakt dan schakelt hij dus uit.

Ik gebruik minimaal 85 watt hier in huis, meestal meer dan 100. In een nacht tijd (voor ik mijn koffiezetmachine aan zet) heb ik gemiddeld minder dan 10 wattuur aan import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

ivo1969 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:57:
[...]

Ik ben wel beta tester, en had voor de beta al de melding van te koud.
Vraag heb ik nog steeds lopen bij hw.

Als het softwarematig is prima, maar wil dat graag door hw bevestigd hebben.
Als het gedrag of meldingen bij verschillende software aanwezig is en blijft? is het dan een software of een hardware of sensor probleem.

Ik zou de accu terug nemen van mijn klant en hardware-matig controleren, hoe lang moet iemand doormodderen? al is het software en niet iedereen heeft dit probleem, dan lijkt het op zijn minst een combi van hard en software thuis situatie en zal moeten worden opgelost lijkt me.

Ja, communicatie, een bevestiging van HW is welkom in dit soort zaken, maar als ze het (nog) niet weten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:39
ArthurMorgan schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:03:
[...]

Heb je niet gewoon een enorm laag sluipverbruik?
De batterij heeft een bepaald minimum vermogen nodig om goed te kunnen werken. Als het daar onder zakt dan schakelt hij dus uit.

Ik gebruik minimaal 85 watt hier in huis, meestal meer dan 100. In een nacht tijd (voor ik mijn koffiezetmachine aan zet) heb ik gemiddeld minder dan 10 wattuur aan import.
Het sluipverbruik ligt hier tussen de 135 en 200 watt afhankelijk van hoeveel pubers met hun opladers hier slapen.
ik vind dat niet laag, het laagste wat mij ooit gelukt is 113 watt, geen enkel puber in huis en minimale infra aanlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
(RSH) schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:10:
[...]

Het sluipverbruik ligt hier tussen de 135 en 200 watt afhankelijk van hoeveel pubers met hun opladers hier slapen.
ik vind dat niet laag, het laagste wat mij ooit gelukt is 113 watt, geen enkel puber in huis en minimale infra aanlaten.
Dat zou het dan niet mogen zijn inderdaad.

Ik heb twee ontgrendelde batterijen en herken het probleem hier niet. Ik heb hier eigenlijk alleen nog maar import als ik niet genoeg zon + batterij heb om de vraag af te dekken. (Zeg waterkokers voor thee om 22:00) en een paar wattuur hier en daar met snel schakelende vraag zoals bij een koffiezetapparaat.

/edit: je hebt niet toevallig een quoocker? Die zijn soms ook erg vervelend vawege hun heel korte hoge vraag.

[ Voor 7% gewijzigd door ArthurMorgan op 18-06-2025 11:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:21
Pubers kosten flink energie, hoe je het ook bekijkt ;)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LV1
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 22:46

LV1

Resultaten onder andere ten behoeve van @Devke van metingen met 3 Plug-in-batterijen en 3 verbonden sockets.
Bij laden geven de sockets ruwweg 0.5% te veel aan en bij ontladen ongeveer 1% te weinig.
Dit geldt voor zowel vermogen (W) als verbruik (kWh).
De 3 combi's:
Batterij/Socket 1: Laden + 0.26% / Ontladen - 0.82%
Batterij/Socket 2: Laden + 0.46% / Ontladen - 0.66%
Batterij/Socket 3: Laden + 0.68% / Ontladen - 1.87%

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toni Tweakers
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 20-06 09:40
Zojuist de email gehad voor levering van batterij in de komende twee weken. Fingers crossed

10 maart besteld
12 mei eerste twee weken email gehad
27 mei uitgesteld naar juni
18 juni tweede twee weken email

[ Voor 38% gewijzigd door Toni Tweakers op 18-06-2025 12:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GL007
Toni Tweakers schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:55:
Zojuist de email gehad voor levering van batterij gehad in de komende twee weken. Fingers crossed

10 maart besteld
12 mei eerste twee weken email gehad
27 mei uitgesteld naar juni
18 juni tweede twee weken email
Hier ook bericht gehad

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:49
Hier ook, bestel datum 11 maart

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:12

fxs81

Julianadorp

Goed om te zien dat ze weer gaan uitleveren. Hopelijk duurt het geen 2 weken maar komen ze eerder, is er voor jullie een eind gekomen aan het wachten. Komt hoe dan ook helemaal goed.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ManS-H
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:08
fxs81 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:16:
Goed om te zien dat ze weer gaan uitleveren. Hopelijk duurt het geen 2 weken maar komen ze eerder, is er voor jullie een eind gekomen aan het wachten. Komt hoe dan ook helemaal goed.
Ik wens jullie allemaal snel deze batterij. Het is een mooi produkt. :) Ik ben zeer tevreden hiermee. _/-\o_

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-06 22:05
Nog steeds dik tevreden hier. Bijna altijd een 0 op de meter, en nee ik heb niet de onrealistische verwachting dat dit helemaal 0 is. Meestal 0,3 of 0,4 kWh per dag of het moet echt zwaar bewolkt zijn. Met twee batterijen kan je niet alles opvangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/av_r0agfmJM9vhLCJTxDh0vtDKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xGQfhLe8hwICZpRejuw4K27g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4KifnvAKdeYMxFsF3BSxqP-vYEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xpq47yfpZXNXOaLhSZjZigtB.jpg?f=fotoalbum_large

Tot en moet 18 juni in totaal 22 kWh import ten opzichte van vorig jaar 245 voor de hele maand. Projectie is dus ongeveer 200 kWh minder import dan het jaar ervoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y6grJ1HgVpQqMaYVeuWQu7J8nhM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1t2MRCckiuam5AiA8eKS79rb.jpg?f=fotoalbum_large

Voor het beetje verlies van de batterijen, ik zit nu op een RTE van 75%/74%, heb ik samen met mijn vrouw twee zonnepaneeltjes geplaatst op het tuinhuis. Oost met de paneeltjes op 15/20 graden. Totale investering 325 euro met 650 Wattpiek aan maximaal vermogen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M6iz2Dm8a_EoFmEdom7zqn59u8o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ZxpE6ONKJxAni0m73IryIqe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pAoNyzONPaJYzfLZLYL-kdMYVXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gZkBxafg5O0ta3RLXjcUikHj.jpg?f=fotoalbum_large

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:10

Remco2001

Ehm, ok...

[...]

Apart inderdaad. Echter afgelopen nacht weer constant rond 0 geweest. Goed, het gaat dus maar om een paar centen, maar het is vooral dat ie het eerder dus veel beter op of rond 0 hield.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Klaar om uit te pakken?

Goed nieuws! De levering van jouw Plug-In Battery is nu echt dichtbij. We verwachten jouw thuisbatterij in de komende 2 weken te leveren.

(mail binnen, 12 maart besteld)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaantje71
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 22:15
[...]

Laat ik hier nu precies hetzelfde last van hebben.
Als ik in “nu” kijk dan is er meer paars dan groen te zien. En snachts haalt de batterij meer stroom uit het net dan dat ie terugleverd.
Dit heeft me al enkele nachten 0,2kwh “gekost”
Hier had ik eerder geen last van.

En we zijn op vakantie dus er worden geen groot verbruikers of wat dan ook gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-06 09:29
Ha, grappig... ik heb ook op 12 maart besteld (zoals meerdere hier) maar daarna alleen die melding dat het gaat duren tot eind juni. en tot en met vanmorgen dus nog niks ontvangen, dus ik dacht dat wordt hem deze maand ook niks meer.

Wat ik dus wel vanmorgen heb gedaan is er nog 1 gekocht op https://www.homewizard.com/nl/renewed/

aangezien ik er toch 2 nodig heb om redelijk mijn avond/nacht door te komen, ik gebruik ongeveer 3.5kwh door de avond/nacht heen.
En met 2 batterijen op 2 groepen (of 1 aparte groep voor hun beide) kan ik ook vrij schakelen dus 1600W wat ook de groot verbruikers meer zal kunnen dekken.

Maar van die renew order vanmorgen had ik dus meteen een uitlevering email voor morgen..
(en wel van DHL is dat met renew logisch?)

Toen kreeg ik dus 2 uur later ook een email van "Ben je al klaar om je plugin batterij uit te pakken" ?
(ik ik toen maar denken dat gaat over de renew batterij, maar dat gaat dus over mijn eerste bestelling zo lijkt het nu...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
  • Laatst online: 18:44
joco schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:02:
Ha, grappig... ik heb ook op 12 maart besteld (zoals meerdere hier) maar daarna alleen die melding dat het gaat duren tot eind juni. en tot en met vanmorgen dus nog niks ontvangen, dus ik dacht dat wordt hem deze maand ook niks meer.

Wat ik dus wel vanmorgen heb gedaan is er nog 1 gekocht op https://www.homewizard.com/nl/renewed/

aangezien ik er toch 2 nodig heb om redelijk mijn avond/nacht door te komen, ik gebruik ongeveer 3.5kwh door de avond/nacht heen.
En met 2 batterijen op 2 groepen (of 1 aparte groep voor hun beide) kan ik ook vrij schakelen dus 1600W wat ook de groot verbruikers meer zal kunnen dekken.

Maar van die renew order vanmorgen had ik dus meteen een uitlevering email voor morgen..

Toen kreeg ik dus 2 uur later ook een email van "Ben je al klaar om je plugin batterij uit te pakken" ?
(ik ik toen maar denken dat gaat over de renew batterij, maar dat gaat dus over mijn eerste bestelling zo lijkt het nu...)
Dan heb je mazzel, want ze zijn alweer uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1990
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18-06 15:53
joco schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:02:

Inderdaad uitverkocht. Zit er ook verschil in prijs of je een nieuwe besteld of een renwed neemt?
Ik zie niet duidelijk of het garantietermijn ook hetzelfde is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fxs81

fxs81

Julianadorp

Kevin1990 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:26:
[...]

Inderdaad uitverkocht. Zit er ook verschil in prijs of je een nieuwe besteld of een renwed neemt?
Ik zie niet duidelijk of het garantietermijn ook hetzelfde is?
Prijs is hetzelfde als een nieuwe en de garantie ook. Je hebt alleen geen last van een paar maanden wachten, je krijgt dan wel een gebruikte accu met als ik het goed heb maximaal 100 cycli erop.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 23:30
Diaantje71 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 13:20:
[...]

Laat ik hier nu precies hetzelfde last van hebben.
Als ik in “nu” kijk dan is er meer paars dan groen te zien. En snachts haalt de batterij meer stroom uit het net dan dat ie terugleverd.
Dit heeft me al enkele nachten 0,2kwh “gekost”
Hier had ik eerder geen last van.

En we zijn op vakantie dus er worden geen groot verbruikers of wat dan ook gebruikt.
Een koelkast of diepvries die inschakelt trekt ook even een piek, dat is geen 2W van een LED lamp die even aanspringt, en die moet eerst wel van het net afgenomen worden voordat de batterij daarop kan gaan regelen.
U heeft er een “probleem” mee dat hij ‘snachts te weinig terug levert aan het net t.o.v. wat hij van het net haalt om te regelen, maar een ander wil ‘snachts juist zo min mogelijk terug leveren aan het net. Zoveel mensen zoveel wensen.

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Harri schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:18:
[...]

Een koelkast of diepvries die inschakelt trekt ook even een piek, dat is geen 2W van een LED lamp die even aanspringt, en die moet eerst wel van het net afgenomen worden voordat de batterij daarop kan gaan regelen.
U heeft er een “probleem” mee dat hij ‘snachts te weinig terug levert aan het net t.o.v. wat hij van het net haalt om te regelen, maar een ander wil ‘snachts juist zo min mogelijk terug leveren aan het net. Zoveel mensen zoveel wensen.
Dit is nu net waarom ik de XOM optie op de wensen lijst heb laten zetten. Daarmee kan je dan het nulpunt wat verschuiven naar de kant die jouw persoonlijke voorkeur heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
Goededag,
We zijn op de hoogte van de problemen met de batterij en bieden hiervoor onze oprechte excuses aan voor het ongemak. Om deze reden hebben wij uitvoerige tests uitgevoerd om de kwaliteit van de vervangende exemplaren te garanderen.
We kunnen de batterij direct vervangen voor een uitvoerig getest exemplaar. Deze batterij heeft tussen de 20 en 50 laadcycli doorlopen ter controle van de prestaties en betrouwbaarheid.
De eerste mogelijkheid is op dinsdag 1 juli. Houd er rekening mee dat zaterdag, zondag en maandag geen leverdagen zijn.
Laat ons alsjeblieft weten welke optie jouw voorkeur heeft en op welke dag wij de omruiling kunnen inplannen. Zodra je een dag hebt gekozen, starten wij het vervangingsproces en geven wij deze dag door aan onze vervoerder.
Tot slot vragen we je vriendelijk om de oude batterij in de originele verpakking klaar te zetten voor de bezorger. Als je de originele verpakking niet meer hebt, mag je hiervoor ook de verpakking van de nieuwe batterij gebruiken. Zorg er in beide gevallen voor dat de batterij klaar staat bij de voordeur wanneer de bezorger aankomt.
Alvast bedankt!

Antwoord zojuist ontvangen , de batterij in kwestie is al een keer vervangen , toen een nieuwe , wat nu precies verkeerd zou gaan met de batterij heb ik maar gevraagd, want probleem schijnt wel bekend te zijn, maar waardoor komt het probleem en is de koude melding eentje die schijnbaar niet vaak voorkomt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

ivo1969 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:35:
Goededag,
We zijn op de hoogte van de problemen met de batterij en bieden hiervoor onze oprechte excuses aan voor het ongemak. Om deze reden hebben wij uitvoerige tests uitgevoerd om de kwaliteit van de vervangende exemplaren te garanderen.
We kunnen de batterij direct vervangen voor een uitvoerig getest exemplaar. Deze batterij heeft tussen de 20 en 50 laadcycli doorlopen ter controle van de prestaties en betrouwbaarheid.
De eerste mogelijkheid is op dinsdag 1 juli. Houd er rekening mee dat zaterdag, zondag en maandag geen leverdagen zijn.
Laat ons alsjeblieft weten welke optie jouw voorkeur heeft en op welke dag wij de omruiling kunnen inplannen. Zodra je een dag hebt gekozen, starten wij het vervangingsproces en geven wij deze dag door aan onze vervoerder.
Tot slot vragen we je vriendelijk om de oude batterij in de originele verpakking klaar te zetten voor de bezorger. Als je de originele verpakking niet meer hebt, mag je hiervoor ook de verpakking van de nieuwe batterij gebruiken. Zorg er in beide gevallen voor dat de batterij klaar staat bij de voordeur wanneer de bezorger aankomt.
Alvast bedankt!

Antwoord zojuist ontvangen , de batterij in kwestie is al een keer vervangen , toen een nieuwe , wat nu precies verkeerd zou gaan met de batterij heb ik maar gevraagd, want probleem schijnt wel bekend te zijn, maar waardoor komt het probleem en is de koude melding eentje die schijnbaar niet vaak voorkomt
Kijk, mooi opgelost.
Of het fair is een re-newed te krijgen laat ik in het midden.
Als de problemen maar zijn opgelost, garantie blijft immers, ik vind het top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rtunru
Wilmaas schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:41:
[...]

Kijk, mooi opgelost.
En de communicatie ook, niets meer te wensen, hopelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

rtunru schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:44:
[...]

En de communicatie ook, niets meer te wensen, hopelijk.
Ik ga het niet over de communicatie hebben, die is er soms niet, ik wacht al 3 weken op antwoord, denk niet dat het antwoord komt bij mij zonder verdere actie.

Uiteindelijk is het wel opgelost voor @ivo1969 , de wil is er.

Soms wil een mens te snel, of sneller dan het mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
[...]

Kijk, mooi opgelost.
Een renewed ís in ieder geval nagekeken en goed werkend, anders sturen ze die (hopelijk!!) niet uit. Op het aantal cycles levensduur van LiFePo4 batterijen zou het mij persoonlijk jeuken, die 50 of iets meer cycles. Tegen dat we op de 6000 cycles zitten lachen we qua batterijtechniek waarschijnlijk om onze 'oude plug-in batterijen die we nog gebruiken uit sentiment én omdat ze het nog doen'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
[...]

Kijk, mooi opgelost.
Nou ik heb zojuist contact gehad met mijn rechtsbijstandsverzekering en ik heb gewoon recht op een nieuwe batterij en dat heb ik zojuist HW gemeld.
De transcriptie van de chat heb ik ontvangen en de uitleg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
EvaluationCopy schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:56:
[...]

Een renewed ís in ieder geval nagekeken en goed werkend, anders sturen ze die (hopelijk!!) niet uit. Op het aantal cycles levensduur van LiF
ePo4 batterijen zou het mij persoonlijk jeuken, die 50 of iets meer cycles. Tegen dat we op de 6000 cycles zitten lachen we qua batterijtechniek waarschijnlijk om onze 'oude plug-in batterijen die we nog gebruiken uit sentiment én omdat ze het nog doen'.
Ik heb advies gevraag aan rechtsbijstandsverzekering en ik hoef zeer zeker niet akkoord te gaan met een renewede batterij , en heb gewoon het recht om een nieuwe daarin was juridische afdeling klip en klaar in

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivo1969
Wilmaas schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:49:
[...]

Ik ga het niet over de communicatie hebben, die is er soms niet, ik wacht al 3 weken op antwoord, denk niet dat het antwoord komt bij mij zonder verdere actie.

Uiteindelijk is het wel opgelost voor @ivo1969 , de wil is er.

Soms wil een mens te snel, of sneller dan het mogelijk is.
Klopt maar ik ga niet akkoord met de oplossing naar het vragen aan juridische verzekering welke ik heb, daarin was antwoord kort maar krachtig , ik hoef als klant niet akkoord te gaan met een renewede batterij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
ivo1969 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:14:
[...]

Klopt maar ik ga niet akkoord met de oplossing naar het vragen aan juridische verzekering welke ik heb, daarin was antwoord kort maar krachtig , ik hoef als klant niet akkoord te gaan met een renewede batterij
Nou dat vraag ik mij toch echt af. Garantie betekent dat je recht hebt op gratis reparatie. Niet een nieuw product. Dat leveranciers dat vaak wel uit coulance doen is wat anders.
Kijk hier maar naar https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Olie_B_Bommel schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:18:
[...]

Nou dat vraag ik mij toch echt af. Garantie betekent dat je recht hebt op gratis reparatie. Niet een nieuw product. Dat leveranciers dat vaak wel uit coulance doen is wat anders.
Kijk hier maar naar https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
Toch heb ik het antwoord via DAS
En mocht dat gewoon zo doorgeven aan HW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ivo1969 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:11:
[...]

Nou ik heb zojuist contact gehad met mijn rechtsbijstandsverzekering en ik heb gewoon recht op een nieuwe batterij en dat heb ik zojuist HW gemeld.
Wat wil je nu?Jij krijgt een oplossing met een batterij die net zo goed is als een nieuwe en dat is dan ook weer niet aanvaardbaar.

Dit begint een beetje te lijken op dwarsliggen om het dwarsliggen en dat niets goed is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toni Tweakers
ivo1969 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:11:
[...]

Op site van HW staat:

Garantie en veiligheid
Heb ik garantie op de werking van de Plug-In Battery? (Swap Service?)
Niemand wil garanties of verzekeringen die je niet gebruikt maar wel vooraf (indirect) betaalt, zeker als achteraf blijkt dat je net buiten de voorwaarden valt als je het wel nodig hebt. Daarom bieden wij tot 7 jaar na aankoop óf 4000 cycli ‘Swap Service’. Mocht je batterij onverhoopt defect raken dan helpen we jou graag op de volgende manier:

gaat je batterij binnen 2 jaar stuk, dan komen we hem ophalen en vervangen we hem direct kosteloos voor een nieuwe.

Een nieuwe is toch ook nieuw? Raar dat ze jou een renewde aanbieden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toni Tweakers
hanev001 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:19:
[...]

Wat wil je nu?Jij krijgt een oplossing met een batterij die net zo goed is als een nieuwe en dat is dan ook weer niet aanvaardbaar.

Dit begint een beetje te lijken op dwarsliggen om het dwarsliggen en dat niets goed is.
Op hun website beloven ze toch een nieuw exemplaar bij 2 jaar garantie, dan mag hij dat toch eisen. Dat zou ik ook doen, heeft niets met dwarsliggen te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jpiek
ivo1969 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:19:
[...]

Toch heb ik het antwoord via DAS
En mocht dat gewoon zo doorgeven aan HW
Das dan een fout antwoord. ;) het product moet gelijkwaardig zijn, en het is al gebruikt. het is zelfs zo dat als je een apparaat al meer dan een jaar hebt men mag 'afschrijven' op de nieuwwaarde.

"Heb je bij een defect apparaat recht op een nieuw apparaat of moet je een een gelijkwaardige gereviseerd apparaat accepteren ? "

ChatGPT zei:
*lmgtfy

Je moet dus de garantievoorwaarden goed lezen.

[ Voor 55% gewijzigd door Proton_ op 19-06-2025 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmjam
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20:56
Dan zou ik als HW de oude direct ophalen en de nieuwe in de batch zetten bij degene die nu besteld. Probleem opgelost.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toni Tweakers
Jpiek schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:24:
[...]

Das dan een fout antwoord. ;) het product moet gelijkwaardig zijn, en het is al gebruikt. het is zelfs zo dat als je een apparaat al meer dan een jaar hebt men mag 'afschrijven' op de nieuwwaarde.

"Heb je bij een defect apparaat recht op een nieuw apparaat of moet je een een gelijkwaardige gereviseerd apparaat accepteren ? "

ChatGPT zei:

Goede vraag! Of je recht hebt op een nieuw apparaat of een gereviseerd/gelijkwaardig apparaat, hangt af van een aantal factoren, zoals de garantietermijn, de aard van het defect, en de voorwaarden van de verkoper of fabrikant. Hieronder leg ik het uit voor de meest voorkomende situaties in Nederland:
🔧 Wettelijke garantie (conformiteitsbeginsel)

In Nederland heb je recht op een deugdelijk product. Dat betekent dat een apparaat moet doen wat je ervan mag verwachten, en voor een redelijke tijd. Gaat het apparaat binnen die verwachte levensduur kapot zonder dat jij daar schuld aan hebt, dan heb je recht op reparatie, vervanging of teruggave van geld.
Maar krijg je dan een nieuw apparaat?

Niet per se.

✅ Je hebt recht op:

Reparatie, of als dat niet kan:

Vervanging door een gelijkwaardig product (dat mag ook gereviseerd zijn),

Of eventueel terugbetaling (geheel of gedeeltelijk).

❌ Je hebt dus niet automatisch recht op een nieuw apparaat. Alleen als:

Het apparaat niet gerepareerd kan worden,

En er geen goed gereviseerd/gelijkwaardig model beschikbaar is,
dan moet de verkoper je een nieuw apparaat geven of je geld teruggeven.

🔒 Fabrieksgarantie of aanvullende garantie

Als je een extra garantie hebt via de fabrikant of winkel (bijv. 2 jaar fabrieksgarantie), dan geldt wat in die garantievoorwaarden staat.

Vaak mogen zij een gereviseerd apparaat geven als vervanging, zolang dat gelijkwaardig is in prestaties en staat.

Je moet dus de garantievoorwaarden goed lezen.
Leuk verhaal van je maar HW zetten zelf op hun site:

Garantie en veiligheid
Niemand wil garanties of verzekeringen die je niet gebruikt maar wel vooraf (indirect) betaalt, zeker als achteraf blijkt dat je net buiten de voorwaarden valt als je het wel nodig hebt. Daarom bieden wij tot 7 jaar na aankoop óf 4000 cycli ‘Swap Service’. Mocht je batterij onverhoopt defect raken dan helpen we jou graag op de volgende manier:

gaat je batterij binnen 2 jaar stuk, dan komen we hem ophalen en vervangen we hem direct kosteloos voor een nieuwe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivo1969
Toni Tweakers schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:26:
[...]

Garantie en veiligheid

Je mag als klant met de oplossing akkoord gaan, maar dat hoef je dus niet als klant.
Als ieder die hier zo reageert wel akkoord gaat met de oplossing van HW is dat zijn of haar keuze, maar als je niet akkoord gaat , weet je nu waar je wel mee akkoord mag gaan.

Communicatie is gewoon lekker helder en duidelijk en daar hou ik van _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toni Tweakers schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:26:
[...]

Garantie en veiligheid

Dat kan je op twee manieren uitleggen.

Een nieuwe = nog nooit gebruikt.
Een nieuwe = zonder enige kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toni Tweakers
Zalmjam schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:25:
Dan zou ik als HW de oude direct ophalen en de nieuwe in de batch zetten bij degene die nu besteld. Probleem opgelost.
Dat lukt alleen als ze de cycli kunnen resetten naar 0. Anders is het een renewed. Maar aangezien ze die ook voor 1395,- verkopen kost het hen, afgezien van vervoerskosten niets. Klant geholpen en iemand anders snel blij gemaakt met een renewed exemplaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivo1969
Toni Tweakers schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:32:
[...]

Dat lukt alleen als ze de cycli kunnen resetten naar 0. Anders is het een renewed. Maar aangezien ze die ook voor 1395,- verkopen kost het hen, afgezien van vervoerskosten niets. Klant geholpen en iemand anders snel blij gemaakt met een renewed exemplaar.
Klinkt een beetje als je km teller van je auto terug draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
hanev001 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:31:
[...]

3 manieren:

Een nieuwe = een andere

want die je al hebt noemen we 'de oude' terwijl hij niet oud is (want dan zat er vast geen garantie meer op).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toni Tweakers
hanev001 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:31:
[...]

gaat je batterij in jaar 3 t/m 7 stuk? Geen zorgen, wat er ook stuk is gegaan, wij komen de batterij bij jou thuis ophalen en vervangen hem voor een thuisbatterij die nieuwer is dan degene die je had. Dit kost €329.

Dan zou in de eerste zin nieuwe een andere betekenis hebben dan het woordje nieuwer in de tweede zin. Jij zou verkoper moeten worden. Alles recht praten wat krom is. Nieuw is gewoon nog nooit gebruikt. Anders gebruik je de term vervangend of gelijkwaardig exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
ivo1969 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:36:
[...]

Klinkt een beetje als je km teller van je auto terug draaien
Hmm denk je dat een nieuwe auto echt 0 km heeft gereden ?

Hoe is die dan van de boot afgekomen* ?

* Nee, ze hebben hem niet opgetild, er is gewoon mee gereden. 't is zelfs een beroep/bijbaantje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Toni Tweakers schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:37:
[...]

gaat je batterij in jaar 3 t/m 7 stuk? Geen zorgen, wat er ook stuk is gegaan, wij komen de batterij bij jou thuis ophalen en vervangen hem voor een thuisbatterij die nieuwer is dan degene die je had. Dit kost €329.

Dan zou in de eerste zin nieuwe een andere betekenis hebben dan het woordje nieuwer in de tweede zin. Jij zou verkoper moeten worden. Alles recht praten wat krom is. Nieuw is gewoon nog nooit gebruikt. Anders gebruik je de term vervangend of gelijkwaardig exemplaar.
Ook met een nieuwe kan je veel klachten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmjam
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20:56
Toni Tweakers schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:32:
[...]

Zo bedoelde ik het niet, oude direct ophalen en voor de nieuwe 3-4 maanden wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toni Tweakers
rtunru schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:40:
[...]

Ook met een nieuwe kan je veel klachten krijgen.
Dat hoor je mij toch ook niet zeggen. Hetzelfde als bij een auto. Maar voor een nieuwe betaal je het volle pond. Zodra die de garage uitgereden is, is hij minder waar. Alleen blijkbaar niet bij HW. Daar blijft hij de prijs houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toni Tweakers
Zalmjam schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:40:
[...]

Zo bedoelde ik het niet, oude direct ophalen en voor de nieuwe 3-4 maanden wachten.
Je zou toch verwachten dat ze een aantal nieuwe exemplaren beschikbaar houden voor garantiegevallen. Maar anders inderdaad wachten op een nieuw exemplaar en tot die tijd met een vervangend exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LV1 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:46:
Resultaten onder andere ten behoeve van @Devke van metingen met 3 Plug-in-batterijen en 3 verbonden sockets.
Bij laden geven de sockets ruwweg 0.5% te veel aan en bij ontladen ongeveer 1% te weinig.
Dit geldt voor zowel vermogen (W) als verbruik (kWh).
De 3 combi's:
Batterij/Socket 1: Laden + 0.26% / Ontladen - 0.82%
Batterij/Socket 2: Laden + 0.46% / Ontladen - 0.66%
Batterij/Socket 3: Laden + 0.68% / Ontladen - 1.87%
Laden is herkenbaar. Ontladen zit ik op 5% :X De kWh meter maakt het nog bonter met 9%. BTW het zijn HW sockets en kWh meter. Het laden is het stomme van het verhaal, dan haal ik ook de waardes die jij hebt op de sockets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
Toni Tweakers schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:37:
[...]

Klopt dat dit op hun website staat, maar dat zijn ze wettelijk niet verplicht. Als er op dit moment geen nieuwe batterij is, begrijp ik dat ze eventueel een renewde aanbieden. Maar we weten helemaal niet of het een renewde is. Het kan ook een nieuwe zijn die ze getest hebben. Het is dus speculeren om van een renewed exemplaar te spreken. HW zegt niet dat het een renewde is, maar een getest exemplaar.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ivo1969
Voor nette en goede communicatie:

Ik heb netjes excuses van HW ontvangen en de batterij wordt omgeruild voor een nieuw exemplaar en nog eerder als vorige "oplossing"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
ivo1969 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:47:

Ik heb netjes excuses van HW ontvangen en de batterij wordt omgeruild voor een nieuw exemplaar en nog eerder als vorige "oplossing"
Nou opgelost dan. Ik hoop voor je dat de nieuwe geen problemen zal hebben.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Toni Tweakers

Positieve afsluiting. 1. Homewizard doet wat het belooft. 2. We weten als klant waar we aan toe zijn. 3. Ivo krijgt wat hij wil

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:14

Kijk dat is nu netjes. Wel jammer dat er blijkbaar eerst wat legal speak bij moest voordat ze doen wat ze horen te doen.

In tegenstelling tot anderen ben ik wel blij dat je je verhaal bent blijven doen. Jouw ervaringen (niet goed maar hopelijk eind goed al goed) kunnen anderen weer lering uit trekken. Plus dat het bedrijven hopelijk een beetje ervan weerhoudt om zich er wat te makkelijk vanaf te maken.

Mijn 2 batterijen werken nu alweer een hele week probleemloos. Een 3e zou er goed bij kunnen. Vanmorgen zaten ze op 2% voordat er weer werd geladen. Gisteren is er een nieuwe slimme meter geïnstalleerd waardoor er nu elke seconde p1 data wordt bijgewerkt ipv elke 10s. Nu lijkt het erook op dat er wat vaker wordt geschakeld dan voorheen. Zou het vakere updaten van de p1 data hier ook invloed op uit kunnen oefenen?

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AtlAntA schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 17:09:
[...]

Kijk dat is nu netjes. Wel jammer dat er blijkbaar eerst wat legal speak bij moest voordat ze doen wat ze horen te doen.

In tegenstelling tot anderen ben ik wel blij dat je je verhaal bent blijven doen. Jouw ervaringen (niet goed maar hopelijk eind goed al goed) kunnen anderen weer lering uit trekken. Plus dat het bedrijven hopelijk een beetje ervan weerhoudt om zich er wat te makkelijk vanaf te maken.

Mijn 2 batterijen werken nu alweer een hele week probleemloos. Een 3e zou er goed bij kunnen. Vanmorgen zaten ze op 2% voordat er weer werd geladen. Gisteren is er een nieuwe slimme meter geïnstalleerd waardoor er nu elke seconde p1 data wordt bijgewerkt ipv elke 10s. Nu lijkt het erook op dat er wat vaker wordt geschakeld dan voorheen. Zou het vakere updaten van de p1 data hier ook invloed op uit kunnen oefenen?
Als de P1-meter vaker data krijgt kan deze dus ook sneller de sturing voor de batterijen aanpassen, dus ja de meterwissel heeft effect op dit gedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

ivo1969 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:14:
[...]

oke, dat kan en snap ik.

Als mijn auto kapot is wil ik dat deze wordt gemaakt, punt.
Neem ik ook geen genoegen met een ander al gerepareerde, al is de kilometerstand het zelfde, en de kleur en extra's. ;)

Ben benieuwd hoe dit afloopt, je moet doen waar je je goed bij voelt natuurlijk.

Fijn, lees jammer, dat veel mensen er weer wat van vinden en hun mening moeten ventileren. sterkte daarmee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

top!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• ivo1969
Wilmaas schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 17:31:
[...]

oke, dat kan en snap ik.

Als mijn auto kapot is wil ik dat deze wordt gemaakt, punt.
Neem ik ook geen genoegen met een ander al gerepareerde, al is de kilometerstand het zelfde, en de kleur en extra's. ;)

Ben benieuwd hoe dit afloopt, je moet doen waar je je goed bij voelt natuurlijk.

Fijn, lees jammer, dat veel mensen er weer wat van vinden en hun mening moeten ventileren. sterkte daarmee.
Het is ondertussen netjes opgelost door HW, ze hebben excuses gemaakt door het misverstand van hun kant.
Prima toch?
En nee ik voelde mij totaal niet prettig met de 1e oplossing.

En er is een misverstand, ik heb niet gedreigd met of wat dan ook, ik heb bij DAS om advies gevraagd hoe het precies zit in deze situatie en daar heb ik ook gewoon netjes uitleg overgekregen.

Bij HW heb ik uitgelegd dat ik niet happy was met de gegeven oplossing en waarom en waar ik advies gevraagd heb.
Toen is alles in stroom versnelling gekomen en naar beiden tevredenheid opgelost.

Men mag hier mij hier irritant vinden , een drammer of een zeik... daar zit ik niet mee.
In mijn ogen ben ik gewoon netjes gebleven en de dingen hier ook uitgelegd

Verder moet iedereen er maar mee doen wat hij of zij er van vind.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• fxs81

fxs81

Julianadorp

Reageer zelden op wat in mijn ogen "gezanik" is, het meeste sla ik gewoon over maar in dit geval vind ik dat @ivo1969 gewoon gelijk heeft. Als HW op de site zegt dat er een nieuwe komt als er binnen 2 jaar iets is dan hoor je ook een nieuwe te krijgen. Iedereen die wel akkoord gaat met een renewed mag dat zelf weten. Iedereen die wel een nieuwe wil mag dat ook zelf weten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
fxs81 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 18:01:
Reageer zelden op wat in mijn ogen "gezanik" is, het meeste sla ik gewoon over maar in dit geval vind ik dat @ivo1969 gewoon gelijk heeft. Als HW op de site zegt dat er een nieuwe komt als er binnen 2 jaar iets is dan hoor je ook een nieuwe te krijgen. Iedereen die wel akkoord gaat met een renewed mag dat zelf weten. Iedereen die wel een nieuwe wil mag dat ook zelf weten.
Ik kan het zo snel niet terugvinden. Maar een paar maanden geleden zag ik of een bericht van de consumentenbond, of een rechtszaak. Je hebt gewoon recht op een nieuwe.
Zelf zou ik de renewed gewoon geaccepteerd hebben, maar het hoeft dus niet. DAS heeft gewoon gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HvM
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20-06 12:42

HvM

Maar om dan meteen met 'legal support' te gaan zwaaien...

ik denk dat het voldoende was geweest als je gewoon had bedankt voor de 1e optie en om een nieuwe had gevraagd.

Anyway: het is geregeld. Het versterkt mijn vertrouwen in de goede intenties van Home Wizard.

Top !

5020 Wp zuid, 3280 Wp oost. Daikin Altherma 3M full electric 6kW. Resolar 60 heatpipes 300ltr ZB, Hyundai Kona 64kWh. HW 2x 2.7 kWh thuisbatterij

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ivo1969
HvM schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 18:47:
Maar om dan meteen met 'legal support' te gaan zwaaien...

ik denk dat het voldoende was geweest als je gewoon had bedankt voor de 1e optie en om een nieuwe had gevraagd.

Anyway: het is geregeld. Het versterkt mijn vertrouwen in de goede intenties van Home Wizard.

Top !
Nogmaals, want dat gaat hier dus gewoon zijn eigen leven lijden ,door niet goed te lezen: ik heb niet met legal support gaan zwaaien , ik heb gewoon advies gevraagd of ik een renewed moet accepteren, mede omdat ik mij daar niet happy bijvoelde.

Verder ik heb vorige week vrijdag de vraag stelt bij HW over de koude melding , en dat ik daarover graag contact wilde met HW, ( melding van de app meegeleverd).
Desbetreffende vraag had ik hier ook gesteld, maar geen reactie.

2 dagen gelden reactie terug dat mijn email adres niet bekend bij HW zou zijn

Vandaag eindelijk antwoord dat HW op de hoogte was van de problemen met de batterij en toen kwam voorgestelde swap waar ik het niet mee akkoord was en daarom dus eerst gevraagd heb van : moet ik een renewede accepteren, want ik heb er zelf geen goed gevoel bij.

Dit is gewoon het verhaal en communicatie (Vind ik erg belangrijk , dat weet men hier nu wel) gegaan is met HW.

Het wordt opgelost en mag nu wel over iets anders gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:08
ivo1969 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 18:53:
[...]
Het wordt opgelost en mag nu wel over iets anders gaan.
Mijn zegen heb je. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL007
Om het rendement van de batterij nog beter te kunnen bekijken ben ik het volgende van plan. Ik heb een energy socket voor de batterij geplaatst zodat ik op afstand de batterij kan herstarten in het nodig is. Met die energy socket meet in het vermogen en heb ik een power sumarizer app geïnstalleerd. Met deze app kan ik het vermogen registreren en elke dag bekijken wat het resultaat is van het laad en ontlaad geleverde energie. Het verschil is namelijk het verlies van de batterij. Mis ik iets of maak ik een denkfout.
Laad vermogen is positief en het ontlaad vermogen is negatief. De rest is het laad en ontlaad verlies. De app power by hour legt dit per dag vast.

[ Voor 12% gewijzigd door GL007 op 18-06-2025 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 23:30
Het laten werken (standby staan/laden/ontladen/ventilatortje) van de batterij zal ook stroom verbruiken, dit gaat wel door de socket en zal in de grafiek zichtbaar zijn, maar gaat inprincipe dus niet opgeslagen worden in de accu. Imho is dat dan geen onderdeel van het laad-/ontlaadverlies.

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GL007
Harri schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 19:49:
Het laten werken (standby staan/laden/ontladen/ventilatortje) van de batterij zal ook stroom verbruiken, dit gaat wel door de socket en zal in de grafiek zichtbaar zijn, maar gaat inprincipe dus niet opgeslagen worden in de accu. Imho is dat dan geen onderdeel van het laad-/ontlaadverlies.
Dat klop hier reken ik 5 watt voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 19:42:
Om het rendement van de batterij nog beter te kunnen bekijken ben ik het volgende van plan. Ik heb een energy socket voor de batterij geplaatst zodat ik op afstand de batterij kan herstarten in het nodig is. Met die energy socket meet in het vermogen en heb ik een power sumarizer app geïnstalleerd. Met deze app kan ik het vermogen registreren en elke dag bekijken wat het resultaat is van het laad en ontlaad geleverde energie. Het verschil is namelijk het verlies van de batterij. Mis ik iets of maak ik een denkfout.
Laad vermogen is positief en het ontlaad vermogen is negatief. De rest is het laad en ontlaad verlies. De app power by hour legt dit per dag vast.
Het ligt er aan hoe nauwkeurig die socket is in zijn meting. Je moet oppassen dat je niet meerdere meet toleranties op elkaar stapelt, namelijk die van de batterij en de socket. En hoe hoe gaat die app met de gemeten data om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL007
hanev001 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 19:53:
[...]

Het ligt er aan hoe nauwkeurig die socket is in zijn meting. Je moet oppassen dat je niet meerdere meet toleranties op elkaar stapelt, namelijk die van de batterij en de socket. En hoe hoe gaat die app met de gemeten data om?
De energy socket van Homewizard meet en telt het vermogen. Zelf ben ik benieuwd wat het resultaat is. Deze proef heb ik in homey geactiveerd. Komende dagen zal het resultaat wel zichtbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL007
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/amnVI4ZF6X-x1702t-5KBv8xoNg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hcOrNxvfAl6Lhu6ubIkNEDiO.png?f=fotoalbum_large
Energie verbruik overzicht
Pagina: 1 ... 138 ... 141 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.