Ik heb nu eindelijk weer de koeling van de warmtepomp aan de praat gekregen, dus die staat nu de hele dag en nacht door wat koel water door de vloer te pompen, en dat, samen met mijn avondverbruik, is te veel voor de 800W vd batterij. Dus geen NOM voor mij meer. Als ik er een 2e bij zou hebben, spring die dan naadloos bij en gaat verder waar de 1e het laat afweten? Of delen ze de last?
Met de API v2, die de batterij heeft, moet je een token genereren door op de knop van de batterij te drukken en een http request af te vuren. Dit token kun je dan gebruiken om de lokale communicatie met de batterij te beveiligen. Zo dien je dus in feite toestemming te geven voor het uitlezen van de API.
Nu kan ik zo'n token met curl wel verkrijgen. Maar de documentatie maakt ook melding van het kunnen verkrijgen van zo'n token middels de HomeWizard app:
https://api-documentation...ion#local-and-cloud-users
Ik hou er niet heel erg van om professionals hier te taggen, maar ik vrees dat de enige die een antwoord hierop heeft @DCSBL is
Nu kan ik zo'n token met curl wel verkrijgen. Maar de documentatie maakt ook melding van het kunnen verkrijgen van zo'n token middels de HomeWizard app:
Ik kan het in de app echter niet vinden. Is dit nog niet geïmplementeerd, of ben ik gewoon scheel?The local API is used by HomeWizard to enable direct communication between HomeWizard devices on a local network. To simplify setup for non-technical users, tokens can also be generated via the HomeWizard Energy app or background process using the cloud.
Ik hou er niet heel erg van om professionals hier te taggen, maar ik vrees dat de enige die een antwoord hierop heeft @DCSBL is
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Dat is afhankelijk van of je ze op een eigen groep hebt zitten en dus ontgrendeld.bixobie schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:29:
Ik heb nu eindelijk weer de koeling van de warmtepomp aan de praat gekregen, dus die staat nu de hele dag en nacht door wat koel water door de vloer te pompen, en dat, samen met mijn avondverbruik, is te veel voor de 800W vd batterij. Dus geen NOM voor mij meer. Als ik er een 2e bij zou hebben, spring die dan naadloos bij en gaat verder waar de 1e het laat afweten? Of delen ze de last?
Heb je ze ontgrendeld: 800W gaat op 1 PiB, vanaf 800W springt de 2e naadloos bij en delen ze de last 50/50.
7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos
Net een update voor de accu binnen gehaald. Is nu 6.01.08 en ik ben geen beta tester.
Foutje: moet 1.0108 zijn
Foutje: moet 1.0108 zijn
[ Voor 13% gewijzigd door ManS-H op 17-06-2025 12:03 ]
Als dat 1.0108 is dan klopt datManS-H schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:47:
Net een update voor de accu binnen gehaald. Is nu 6.01.08 en ik ben geen beta tester.
[ Voor 24% gewijzigd door Harri op 17-06-2025 09:51 ]
Goede vraag, misschien is de documentatie niet duidelijk genoeg. We bedoelen hiermee dat de app of cloud ook tokens kan genereren tijdens de installatie van de Plug-In Battery, die werkt met de v2 API. Om de installatie voor niet-technische klanten eenvoudig te houden, gebeurt het uitwisselen van het token op de achtergrond. Hierna verloopt de volledige sturing lokaal. De prefix “cloud/” bij de naam van de token zorgt voor transparantie over dit proces.JanHenk schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:32:
Met de API v2, die de batterij heeft, moet je een token genereren door op de knop van de batterij te drukken en een http request af te vuren. Dit token kun je dan gebruiken om de lokale communicatie met de batterij te beveiligen. Zo dien je dus in feite toestemming te geven voor het uitlezen van de API.
[...]
Ik kan het in de app echter niet vinden. Is dit nog niet geïmplementeerd, of ben ik gewoon scheel?
Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant
Ah, dus dit is eigenlijk 'voor intern gebruik' inzake de P1-meter en de andere producten.DCSBL schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:52:
[...]
Goede vraag, misschien is de documentatie niet duidelijk genoeg. We bedoelen hiermee dat de app of cloud ook tokens kan genereren tijdens de installatie van de Plug-In Battery, die werkt met de v2 API. Om de installatie voor niet-technische klanten eenvoudig te houden, gebeurt het uitwisselen van het token op de achtergrond. Hierna verloopt de volledige sturing lokaal. De prefix “cloud/” bij de naam van de token zorgt voor transparantie over dit proces.
Staat het op de roadmap om API tokens te genereren voor applicaties van derden, door middel van jullie eigen app?
Stukje achtergrond. Stel dat ik een template wil maken voor de PiB voor evcc. Binnen evcc is er geen mogelijkheid om het authenticatieproces te doorlopen om de token te verkrijgen, want er is geen melding en terugmelding mogelijk. Opname in een template kan eigenlijk alleen door een (reeds verkregen) token in te geven in een template. Er zijn diverse andere apparaten die op deze manier werken en allemaal hebben ze een manier om een token te verkrijgen via bijv. een lokale web-interface. In jullie geval is de app daar de uitgelezen plaats voor.
Verder, hartelijk dank voor de reactie überhaupt en nog snel ook
Ter aanvulling: te zijner tijd ga je die vraag waarschijnlijk ook krijgen voor de P1 meter en eventuele andere apparaten, als de v1 API er op termijn ook uit gaat.
[ Voor 5% gewijzigd door JanHenk op 17-06-2025 10:03 ]
Plaats in de app bij het update menu de mogelijkheid om het token te verkrijgen. Ik bedoel achter de 3 punten bij apparatenJanHenk schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:59:
[...]
Ah, dus dit is eigenlijk 'voor intern gebruik' inzake de P1-meter en de andere producten.
Staat het op de roadmap om API tokens te genereren voor applicaties van derden, door middel van jullie eigen app?
Stukje achtergrond. Stel dat ik een template wil maken voor de PiB voor evcc. Binnen evcc is er geen mogelijkheid om het authenticatieproces te doorlopen om de token te verkrijgen, want er is geen melding en terugmelding mogelijk. Opname in een template kan eigenlijk alleen door een (reeds verkregen) token in te geven in een template. Er zijn diverse andere apparaten die op deze manier werken en allemaal hebben ze een manier om een token te verkrijgen via bijv. een lokale web-interface. In jullie geval is de app daar de uitgelezen plaats voor.
Verder, hartelijk dank voor de reactie überhaupt en nog snel ook
Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer
Is goed morgen afGL007 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:02:
[...]
Plaats in de app bij het update menu de mogelijkheid om het token te verkrijgen.
/s
Als je met de token aan de slag gaat, gaan wij ervan uit dat je weet wat je doet. Een token in de app zou alleen maar tot verwarring kunnen leiden, vooral bij mensen die niet weten wat ze ermee moeten of aan de slag gaan met code die ze niet begrijpen. Als je een token nodig hebt gaan wij er van uit dat je met tools zoals cURL of Postman een token kan genereren.JanHenk schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:59:
[...]
Ah, dus dit is eigenlijk 'voor intern gebruik' inzake de P1-meter en de andere producten.
Zodra een integratie een ondersteuning biedt voor de v2 API, kan er eenvoudig een flow worden toegevoegd waarbij gevraagd wordt om op de knop te drukken. Dit werkt nu al mooi in Home Assistant en Homey. Ook hier hoeft de app niks te doen.
Ik had je graag geholpen met meetesten, alleen heb ik hier helaas geen groep "over" zonder andere (kleine) verbruikers of verlichting...Devke schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:09:
Vraagje. Wie kan er wilt er eens mee testen?
Ik zoek iemand die een energy socket(s) heeft liggen en zijn batterij(en) op een aparte groep heeft zitten. Geen andere verbruikers erop. Het liefst heb je op die groep ook een HW MID kWh meter zitten.
DM mag.
Vandaar dat er staat dat ik het NOM vind. Met 1 accu het best haalbare, daarbij leverd terugleveren nog steeds op ook al is het niet veel.testmanager schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 00:09:
[...]
Hmmm, is dit wel echt NOM? Dit is bijna niks ingekocht van de energiemaatschappij, maar wel een boel het net opgegooid?
Ik lees ik het plaatje niet goed?
WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid
Op dit moment heb ik 1300 Watt over van mijn zonnepanelen en mijn HW is vol.fxs81 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:18:
[...]
Vandaar dat er staat dat ik het NOM vind. Met 1 accu het best haalbare, daarbij leverd terugleveren nog steeds op ook al is het niet veel.
Dan is er geen andere mogelijkheid dan het overschot gewoon naar het net te gooien of mijn EV op te laden.
Daar kan een batterij niks aan doen.
@DCSBL Komen de gemeten temperaturen ook naar buiten. Ik bedoel in twee waarden electronica temperatuur die ik nu in de ventilator uitgang meet en gemiddelde batterij cellen temperatuur. Het zou mooi zij dat deze waarden in de api kwamen.
Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer
Helaas, wel een batterij op een aparte groep maar geen socket van HomeWizard. Wel een Blizwolf met Tasmota software.Devke schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:09:
Ik zoek iemand die een energy socket(s) heeft liggen en zijn batterij(en) op een aparte groep heeft zitten. Geen andere verbruikers erop. Het liefst heb je op die groep ook een HW MID kWh meter zitten.
DM mag.
Geen andere vereisten?Devke schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:09:
DM mag.
Zoals:
DSMR v4 of v5
wel of geen gebruik van beta firmware
wel of geen gebruik van API v1 en/of API v2
Restant overschot stop ik onze elektrische warmwaterboiler van 120 liter.rtunru schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:26:
[...]
Op dit moment heb ik 1300 Watt over van mijn zonnepanelen en mijn HW is vol.
Dan is er geen andere mogelijkheid dan het overschot gewoon naar het net te gooien of mijn EV op te laden.
Als de saldering weg is zal ik om die reden dus ook de zonnepanelen in zo'n geval gaan afknijpen en dus eigenlijk ook NOM te draaien met de zonnepanelen, maar dan het terugleveren op nul proberen te houden, dus alleen opwekken wat je op dat moment nodig hebt.rtunru schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:26:
[...]
Op dit moment heb ik 1300 Watt over van mijn zonnepanelen en mijn HW is vol.
Alle vereisten behalve de HW MID kWh meter. 1 PiB. Laat maar weten als ik de beste match benDevke schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:09:
DM mag.
Fun while it lasted: World Community Grid!
1.0108 ipv 6.01.08
Voor zover ik begrijp is 1.xxxx voor een PiB en 6.xxxx voor een P1 meter.
[ Voor 18% gewijzigd door Harri op 17-06-2025 11:54 ]
Ik hoop dat @tebbie hier iets mee kan. Dan ik het gebruiken in homey flowsDCSBL schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:12:
[...]
Is goed morgen af
/s
[...]
Als je met de token aan de slag gaat, gaan wij ervan uit dat je weet wat je doet. Een token in de app zou alleen maar tot verwarring kunnen leiden, vooral bij mensen die niet weten wat ze ermee moeten of aan de slag gaan met code die ze niet begrijpen. Als je een token nodig hebt gaan wij er van uit dat je met tools zoals cURL of Postman een token kan genereren.
Zodra een integratie een ondersteuning biedt voor de v2 API, kan er eenvoudig een flow worden toegevoegd waarbij gevraagd wordt om op de knop te drukken. Dit werkt nu al mooi in Home Assistant en Homey. Ook hier hoeft de app niks te doen.
[quote]Harri schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:52:
[...]
1.0108 ipv 6.01.08
[foutje
[...]
1.0108 ipv 6.01.08
[foutje
[ Voor 16% gewijzigd door GL007 op 17-06-2025 12:08 ]
Sorry ik volg je ff niet.GL007 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:54:
[...]
Ik hoop dat @tebbie hier iets mee kan. Dan ik het gebruiken in homey flows
Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey
Zie verhaal van @DCSBL
Wat moet je met een token in de flows van homey?
Ik had begrepen dat de api van de batterij wordt aangepast en dat je daar voor de token kon gebruiken om er gegevens uit de batterij te halen.Tebbie schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:24:
[...]
Wat moet je met een token in de flows van homey?
Er wordt al een token voor de communicatie gebruikt, dus begrijp je redenatie niet.GL007 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:31:
[...]
Ik had begrepen dat de api van de batterij wordt aangepast en dat je daar voor de token kon gebruiken om er gegevens uit de batterij te halen.
Uhh nee. Ik probeer het uit te leggen. Ik zie in HA hoeveel vermogen de batterij in en uit gaat. Dit volgens de batterij zelf, volgens een energiesocket en een gecertificeerd kWh meter van HW. Ik vind deze verschillen te groot en probeer erachter te komen waar het mis gaat.LV1 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:09:
[...]
Geen andere vereisten?
Zoals:
DSMR v4 of v5
wel of geen gebruik van beta firmware
wel of geen gebruik van API v1 en/of API v2
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Ja dan kun je me deels helpen. Ik stuur je een DMscorpionv schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:29:
[...]
Alle vereisten behalve de HW MID kWh meter. 1 PiB. Laat maar weten als ik de beste match ben
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Ik heb even het verhaal opnieuw bekeken. Jij hebt helemaal gelijk. Dit voor homey app niet van toepassingTebbie schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:33:
[...]
Er wordt al een token voor de communicatie gebruikt, dus begrijp je redenatie niet.
Aansturen Plug-in Battery met de Homewizard kWh meter
Zojuist heeft @DCSBL van Homewizard de update vrijgegeven (voor een selecte groep users) voor de Homewizard kWh meter om de PIB te kunnen aansturen (later moment). V2 API update. Zie onderstaande link voor de documentatie:API documentatie m.b.t. aansturing Plug-In Batterij d.m.v. HW kWh meter
Daarnaast onderstaand het volledige bericht. Ik zal het opnemen in de TS. Als je wilt helpen testen? Zie het berichtje.
Edit : Laatste afbeelding was dubbel en vervangen door de juiste.
:strip_exif()/f/image/JwPntHxTCd7YnPT2go99uNFA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4D1SigzlGpGdXRZpMDefTVSX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gKo7iLfqwaq0DFC0KivbtvWF.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Devke op 17-06-2025 20:25 ]
Mooi, en dan nu de aanpassing in de HW app zodat niet HA gebruikers desgewenst ook uitgesteld kunnen laden.
Ik heb geen HW kWh meter, maar kan wel tussen ieder van de drie PiBs (die op een eigen groep zitten) en de aansluitingen van de WCD wel drie sockets plaatsen om de import en export van alle zes apparaten te meten.Devke schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:35:
[...]
Uhh nee. Ik probeer het uit te leggen. Ik zie in HA hoeveel vermogen de batterij in en uit gaat. Dit volgens de batterij zelf, volgens een energiesocket en een gecertificeerd kWh meter van HW. Ik vind deze verschillen te groot en probeer erachter te komen waar het mis gaat.
Goed plan. Ik laad wel dynamisch. Ontladen NOM. Maar als je het wilt meten..... ik probeer een fout(je) op de sporen en kan hem niet vinden of verklaren nog.LV1 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:47:
[...]
Ik heb geen HW kWh meter, maar kan wel tussen ieder van de drie PiBs (die op een eigen groep zitten) en de aansluitingen van de WCD wel drie sockets plaatsen om de import en export van alle zes apparaten te meten.
Ik denk dat je er niet achter gaat komen... De MID-meter lijkt me het meest betrouwbaar, maar ook dan is het geen exacte wetenschap en zullen verschillende MID goedgekeurde meters zomaar een procent of iets dergelijks van elkaar afwijken.
Voor 1% doe ik het. Sterker nog dan had ik het niet eens willen testen.JanHenk schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:07:
Ik denk dat je er niet achter gaat komen... De MID-meter lijkt me het meest betrouwbaar, maar ook dan is het geen exacte wetenschap en zullen verschillende MID goedgekeurde meters zomaar een procent of iets dergelijks van elkaar afwijken.
OK! Nul-meting gestart. Ik draai voorlopig alleen NOM.Devke schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:49:
[...]
Goed plan. Ik laad wel dynamisch. Ontladen NOM. Maar als je het wilt meten..... ik probeer een fout(je) op de sporen en kan hem niet vinden of verklaren nog.
De 3 PiBs alle drie 100% gevuld (status inactief) en geen enkele Watt im-/export op dit moment.
Ondanks de stofzuiger en ander klein grut nu nog 2400 Watt teruglevering.
Ik heb het hier al eens wel vaker gezegd : communicatie met HW loopt niet lekker.
IK heb een melding gemaakt m.b.t. melding batterij is beetje te koud.
Heb ik schijnbaar 22 uur geleden antwoord terug dat ze mijn email niet herkennen??
Nu heb ik de pdf van de facturen maar via wizi doorgestuurd.
Alle mail gaat via opgegeven email adres en heb ik nog wel paar keer bekeken of ik het niet verkeerd had getypt.
Vorige week op dat email adres antwoord gekregen dat ik voor de beta firmeware was toegevoegd.
Verder als ik een reactie terug krijg via wizi dan krijg ik daar geen melding van?? Ik heb niet constant de site van homewizard openstaan.
Heb ik schijnbaar 22 uur geleden antwoord terug dat ze mijn email niet herkennen??
Alle mail gaat via opgegeven email adres en heb ik nog wel paar keer bekeken of ik het niet verkeerd had getypt.
Vorige week op dat email adres antwoord gekregen dat ik voor de beta firmeware was toegevoegd.
Verder als ik een reactie terug krijg via wizi dan krijg ik daar geen melding van?? Ik heb niet constant de site van homewizard openstaan.
Ik ben met name geïnteresseerd in wat de batterij aangeeft te laden en ontladen en hoever de socket er dan % vanaf zit. Ik heb het in HA geautomatiseerd. Tellers werken zichzelf bij. Berekenen de afwijking op import en export tov van elkaar. Zo ook voor de kWh meter.LV1 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:18:
[...]
OK! Nul-meting gestart. Ik draai voorlopig alleen NOM.
De 3 PiBs alle drie 100% gevuld (status inactief) en geen enkele Watt im-/export op dit moment.
Ondanks de stofzuiger en ander klein grut nu nog 2400 Watt teruglevering.
Tsja. Ze zeggen dat ze het druk hebben, dat %onwaarschijnlijk_hoog_percentage van de vragen goed door Wizzi wordt afgehandeld, en daar zullen we het mee moeten doen.ivo1969 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:26:
Ik heb het hier al eens wel vaker gezegd : communicatie met HW loopt niet lekker.
Maar frustrerend is het allemaal wel als er iets niet lekker loopt, en je weet gewoon dat het snel en goed opgelost zou kunnen worden, als je maar contact zou kunnen krijgen met een mens, om het uit te leggen.
Nu mijn batterijen er staan ben ik er in technisch opzicht echt 100% tevreden over, maar voor mijn totaaloordeel van de experience als geheel kan ik er echt niet meer van maken dan 3½ ster, door de grote communicatieproblemen rond de bezorging. Als je een HW PiB koopt moet je er rekening mee houden dat je meedoet aan een loterij: gaat de bezorging goed en werkt je batterij zonder problemen, dan zal je ervaring vrijwel zeker een heel goede zijn.
Zodra er echter iets gebeurd waardoor communicatie met HW nodig is.... bereid je dan voor op frustratie.
-edit-
Hot take: ik zou er een meerprijs van € 20 voor over hebben voor het vooraf kunnen maken van goede bezorgafspraken, en directe telefonische support. Wel met de clausule dat als bv bezorgafspraken niet nagekomen worden, of als ik langer dan bv 20 minuten in de wacht moet hangen, de € 20 wordt teruggestort. Als ik terugkijk is het gedoe wat ik tot twee keer toe heb gehad mij €20 waard (zelfs € 40 in het geval van twee afzonderlijke bestellingen).
@HomeWizard_NL nog een gratis tip voor in de ideeënbus.
Betere afspraken met de bezorger maken. En als dat meer kost, zie mijn hot take hierboven.Daan00 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:49:
De bezorging is uitbesteed aan een externe partij, daar kan HW weinig aan doen.
[ Voor 26% gewijzigd door JeroenH op 17-06-2025 14:53 ]
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Eén van mijn eerste drie sockets, heb ik bijna drie jaar geleden meteen terug gestuurd (geruild).JanHenk schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:07:
Die gaf een ~35% te lage waarde.
Eén socket (nu voor Devkes test), die ik gebruik voor het meten van 6, 8 ,10 of 12A EV-laden, geeft 10% meer aan dan een tussengeplaatst Tevion Stromkostenmessgerät model GT-PM-03.
Alle drie sockets die ik gebruik voor deze test zijn van het oude model HWE-SKT-11.
De bezorging is uitbesteed aan een externe partij, daar kan HW weinig aan doen.JeroenH schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:43:
[...]
Als je een HW PiB koopt moet je er rekening mee houden dat je meedoet aan een loterij: gaat de bezorging goed en werkt je batterij zonder problemen, dan zal je ervaring vrijwel zeker een heel goede zijn.
En laten we wel wezen; het gaat om een PiB, als die een paar dagen later komt is het ook niet het eind van de wereld.
Nee maar 2 batterijen ( 1 is een keer omgeruild) P1 meter, display, watermeter , beta tester, en dan niet mijn email adres hebben????Daan00 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:49:
[...]
En laten we wel wezen; het gaat om een PiB, als die een paar dagen later komt is het ook niet het eind van de wereld.
Verder ik ik geen ene melding als een support medewerker via wizi heeft gereageerd.
Het grootste punt is ook niet zozeer de initiële bezorging - daarover kan de communicatie ook beter. Het grootste punt is de communicatie wanneer er wat fout gaat. Dat gaat door die chatbot echt uien. Dat is wat hier de meest gehoorde klacht is.Daan00 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:49:
[...]
* metadiscussie
[ Voor 94% gewijzigd door Proton_ op 19-06-2025 08:59 ]
Ik zeur niet, ze herkennen schijnbaar mijn email adres niet, terwijl ik toch nodige daar gekocht heb.Winkiller schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:08:
[...]
Kunnen jullie niet eens stoppen met dit gezeur ? bij andere winkels gaat het ook wel eens fout.![]()
Voorbeeld, we hadden een bureaustoel gekocht en die was op Vlieland terecht gekomen, dom dom.
Nu maar de facturen meegestuurd en een foto hoe de batterijen staan ( dat laatste was een verzoek van HW zelf)
Kijk je acount eens naivo1969 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:51:
[...]
Nee maar 2 batterijen ( 1 is een keer omgeruild) P1 meter, display, watermeter , beta tester, en dan niet mijn email adres hebben????
Verder ik ik geen ene melding als een support medewerker via wizi heeft gereageerd.
Als ik hiermee kan helpen..Devke schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:34:
[...]
Ik ben met name geïnteresseerd in wat de batterij aangeeft te laden en ontladen en hoever de socket er dan % vanaf zit. Ik heb het in HA geautomatiseerd. Tellers werken zichzelf bij. Berekenen de afwijking op import en export tov van elkaar. Zo ook voor de kWh meter.
Afwijking van 1 week meting 2,24 %, ik meet meer dan de accu aangeeft.
:strip_exif()/f/image/vmn9L8dNiluxZ5Ax7hBuKoLn.jpg?f=fotoalbum_large)
oeps, het verschil is toch kleiner op 10 juni was er 5,29 door mij gemeten.
totaal verschil slechts 0,35 kWh, dit vind ik te verwaarlozen, minder dan 1%
[ Voor 63% gewijzigd door Wilmaas op 17-06-2025 15:39 ]
panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu
Heel simpel staat de correcte e-mail adress in jouw account. Dit kan soms fout gaan
Daar staat juiste email adres en ben ingelogd daar met mijn emailadres, en dan niet mijn email adres herkennen, schiet mij maar lekGL007 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:34:
[...]
Heel simpel staat de correcte e-mail adress in jouw account. Dit kan soms fout gaan
Dan is er een fout op website.ivo1969 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:37:
[...]
Daar staat juiste email adres en ben ingelogd daar met mijn emailadres, en dan niet mijn email adres herkennen, schiet mij maar lek
Worden er uberhaupt nog batterijen uitgeleverd? Ik heb besteld op 13 maart voor verwachte levering eind mei. Maar tot nu toe blijft het oorverdovend stil (ja ook in de spambox). Een nieuwe indicatie moet toch mogelijk zijn?
Die 1% is het niet. Dat gaat hier ook wel goed. Laad je vol vermogen? Bekijk het ook eens bij alleen ontladen als je wilt. Daar ontstaan bij mij de verschillen tussen socket en batterij en tussen batterij en kWh meter. Maar dat laatste kun je helaas niet testen.Wilmaas schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:25:
[...]
Als ik hiermee kan helpen..
Afwijking van 1 week meting 2,24 %, ik meet meer dan de accu aangeeft.
[Afbeelding]
oeps, het verschil is toch kleiner op 10 juni was er 5,29 door mij gemeten.
totaal verschil slechts 0,35 kWh, dit vind ik te verwaarlozen, minder dan 1%
Je kan nu gelijk renewed batterijen kopen, kijk maar bij renewedStefan1987 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:46:
Worden er uberhaupt nog batterijen uitgeleverd? Ik heb besteld op 13 maart voor verwachte levering eind mei. Maar tot nu toe blijft het oorverdovend stil (ja ook in de spambox). Een nieuwe indicatie moet toch mogelijk zijn?
Hier ook op 13 maart besteld met verwachte levering in Juli. Volgens mij was de vorige levering ook uitgesteld dus kan wat langer duren!Stefan1987 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:46:
PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch
Hebben ze daar 2 accounts voor iedereen. 1 voor orders en 1 voor Homewizard app misschien zit daar iets fout.ivo1969 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:48:
[...]
Support medewerker geeft aan email adres niet te herkennen
Renewed zijn ze nu direct te bestellen, mochten wachten te lang durenikookhier schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:50:
[...]
Hier ook op 13 maart besteld met verwachte levering in Juli. Volgens mij was de vorige levering ook uitgesteld dus kan wat langer duren!
Ik kan dit nu niet gebruiken. Wij zitten nu op de camping. Ze hadden die renewed direct eind mei moeten sturen.ivo1969 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:54:
[...]
Renewed zijn ze nu direct te bestellen, mochten wachten te lang duren
Oh is dat weer mogelijk? Die eerste batch was toen in een dag uitverkocht.ivo1969 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:54:
Renewed zijn ze nu direct te bestellen, mochten wachten te lang duren
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
15 min geleden op site klikte ik op renewed en waren te bestellenJeroenH schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:56:
[...]
Oh is dat weer mogelijk? Die eerste batch was toen in een dag uitverkocht.
Slechts 4 dagen later de 2e PiB besteld, op 17 maart dus maar er werd gelijk vermeld dat het juli/augustus kon worden.Stefan1987 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:46:
De gemelde week bijna altijd laden met 800 watt, 1 dag, 15 juni met wat wisselende bewolking, toen was het verschil iets groter, 5.6 accu, meting 5,78 dus 3,21% die dat verklaart bijna het hele week verschil.Devke schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:47:
[...]
Die 1% is het niet. Dat gaat hier ook wel goed. Laad je vol vermogen? Bekijk het ook eens bij alleen ontladen als je wilt. Daar ontstaan bij mij de verschillen tussen socket en batterij en tussen batterij en kWh meter. Maar dat laatste kun je helaas niet testen.
Dat vind ik dan wel interessant, en ga ik in de gaten houden.
Ontladen wil ie nog niet, zal vanaf midden nacht een reset doen.
Zal het na wakker worden morgenvroeg even noteren voordat de accu weer gaat op of bijladen en laten weten.
Voor zover ik nu kan zien ziet er geen verschil in laden en ontladen, morgen weet ik meer, kan ik dat uitsluiten
Ik heb helaas geen geijkte kWh meter in de verdeler waarop de accu is aangesloten. die zijn ter indicatie, verbruik boiler en pv laden, wat bijna puur op zonnestroom gaat, zeker in de 8 zomerse maanden die we tegenwoordig mogen genieten.
panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu
Geen mail gehad eind mei over uitstel tot eind juni? (Mijn besteldatum is 12 maart)Stefan1987 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:46:
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Pfff hoe verzin je ze?? maar goed zowel voor de orders als de homewizard app gebruik ik dezelfde accounts en email adresGL007 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:53:
[...]
Hebben ze daar 2 accounts voor iedereen. 1 voor orders en 1 voor Homewizard app misschien zit daar iets fout.
Ik kon de renewed knop niet vinden op de HW site dus in google ingetikt, zie ik dit voorbij komen. Binnen 5 werkdagen, geloof er niets van. Lijkt op een lokkertje, weten jullie hier van @HomeWizard_NL ?
Had trouwens niet goed gekeken, renewed staat er helemaal onderaan gewoon bij.
/f/image/sIydjF9mPbK6sdK9J5RQOHgq.png?f=fotoalbum_large)
Die verkopen hem voor 1395 euro ex btw.
https://www.louwmans-ener...36JF3Uf8RcgxoCchsQAvD_BwE
/f/image/sIydjF9mPbK6sdK9J5RQOHgq.png?f=fotoalbum_large)
WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid
@ivo1969, ik heb het even voor je bekeken. Je hebt bij het openen van de chat waarschijnlijk een een foutje gemaakt, want er staat een dubbele 'n' in je adres. Ik heb dit voor je rechtgetrokken en mijn collega gevraagd om je ticket nog eens te bekijken.
[ Voor 8% gewijzigd door DCSBL op 17-06-2025 16:48 ]
Weet je dat zeker wat nu kan ik helemaal niet meer inloggen?? en kan die dubbele n?? nu niet meer controlerenDCSBL schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:47:
@ivo1969, ik heb het even voor je bekeken. Je hebt bij het openen van de chat waarschijnlijk een een foutje gemaakt, want er staat een dubbele 'n' in je adres. Ik heb dit voor je rechtgetrokken en mijn collega gevraagd om je ticket nog eens te bekijken.
Verder heb ik de vraag gesteld onder het antwoord van 22 dagen geleden.
:strip_exif()/f/image/Xgdz7PVQhbQJbFU6XyHLpKls.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door ivo1969 op 17-06-2025 16:52 ]
Hier ook niet dus dat zal een algemene storing zijn 😉ivo1969 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:50:
[...]
Weet je dat zeker wat nu kan ik helemaal niet meer inloggen??
[Afbeelding]
Via de app kom ik er wel in, maar daar weer mijn vraag niet terug te vindeneasywoods schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:52:
[...]
Hier ook niet dus dat zal een algemene storing zijn 😉
Heb op dezelfde dag besteld, ook nog helemaal niets gehoord. Mocht er toch vertraging optreden dan annuleer ik direct (wil die 50 euro dan wel terug). Denk dat er inmiddels al voldoende alternatieven zijn die wel binnen enkele maanden kunnen leveren.Stefan1987 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:46:
Maar goed, ik wacht het (nog even) af.
ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E
Dit is gewoon een sjacheraar. Die pakt gewoon het originele BTW bedrag als marge voor zichzelf. (want vanaf HW 1395 incl BTW, hier komt de BTW er vrolijk bovenop). Met een grote boog omheen lopen zou ik zeggen.fxs81 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:45:
Ik kon de renewed knop niet vinden op de HW site dus in google ingetikt, zie ik dit voorbij komen. Binnen 5 werkdagen, geloof er niets van. Lijkt op een lokkertje, weten jullie hier van @HomeWizard_NL ?
[Afbeelding]
Ja, was zeker niet van plan daar ook maar iets te bestellen, kwam het per toeval tegen maar wilde het wel even melden met een tag naar HW, die weten hier denk ik ook niet van.aip schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 17:00:
[...]
Dit is gewoon een sjacheraar. Die pakt gewoon het originele BTW bedrag als marge voor zichzelf. (want vanaf HW 1395 incl BTW, hier komt de BTW er vrolijk bovenop). Met een grote boog omheen lopen zou ik zeggen.
Ik heb nog wel gekkere dingen meegemaakt met email adressenivo1969 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:42:
[...]
Pfff hoe verzin je ze?? maar goed zowel voor de orders als de homewizard app gebruik ik dezelfde accounts en email adres
Nee helaas niet... erg jammer met deze zonnige dagenEvaluationCopy schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:15:
[...]
Geen mail gehad eind mei over uitstel tot eind juni? (Mijn besteldatum is 12 maart)
Same here. Heb dit zelf sinds vorige week, constant rond de 80W verbruik. Iets mis gegaan in een software-update?(RSH) schreef op maandag 16 juni 2025 @ 08:32:
Ik weet niet of ik dit bij de Batterij topic moet zetten of bij het topic van de P1 Meter. Het is mij opgevallen dat sinds 3-4 weken de 0 op de meter performance verslechtert is van 0,1 Kw gebruik (import) per dag naar minimaal 0,3 tot 0,4 Kw import per dag. Hier bedoel ik mee dus de stroom die ik inkoop van de energiemaatschappij. Ik zie ook af en toe bij de live weergave dat het laden van de accu's of schakelen van laden naar ontladen veel trager verloopt, waardoor ik dus misschien "veel" stroom inkoop van de energiemaatschappij. en met ruim 13Kw aan zonnepanelen heb zelfs met bewolkt weer tussen de 2900-3500 watt aan energie dus daar kan het niet aan liggen.
Iemand ook deze ervaring?
Ik weet het, 0,1Kw per dag is niks en 0,3 Kw per dag is letterlijk 3 keer niks, maar toch. Ik "verbruik" nu volgens de engeriemaatschappij 11 Kw per maand en moet daarvoor 96 euro per maand voor betalen....
Ze verwerken de mogelijke terugleverboetes maar alvast dus in het voorschot....
Vorige jaar verbruikte ik in dezefde maand bijna 300 Kw en was het maand voorschot 19 euro
Misschien even kijken bij het vermogen per uur.Olie_B_Bommel schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:18:
[...]
Is geleverd door de keukenleverancier. Zie hier de grafiek van de slimme stekker in Homey:[Afbeelding]
Gisteren heeft mijn Quooker combi maar 1x een piek van ca 1800 W gehad. Kijk ik per uur dan heeft hij wel 8x per uur een piek van 2200W per uur.
Duren maar een paar seconden per keer.
Ik vind die refurbished pagina nergens terug. Iemand een linkje? Of alweer uitverkocht?
Wie goed doet, die goed ontmoet.
https://www.homewizard.com/nl/renewed/AtlAntA schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 18:15:
Ik vind die refurbished pagina nergens terug. Iemand een linkje? Of alweer uitverkocht?
Met betrekking tot NOM hier. Ik heb op het plaatje hieronder even de grootste afwijking aangeklikt. In de nacht max 2 Wh teruglevering. Netafname in alle uren 0 Wh.
:strip_exif()/f/image/eRDHWLgXLSBjrADl36KcEPOZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Thanks zou bijna weer happen maar na hoe ik de vorige refurbished heb ontvangen doe ik het toch maar niet. Niet voor de nieuwprijs. Ik vind eerlijk gezegd ook dat @HomeWizard_NL deze als eerste aan de wachtenden had moeten aanbieden of op zijn minst 100 euro minder.
Ik heb nog een bestelling lopen die in augustus geleverd zou worden. Maar als ik de berichten zo interpreteer dan zal dat wel richting oktober worden. Tegen die tijd aan maar eens kijken wat ik ga doen. De 2 die ik nu heb moeten zich eerst maar eens bewijzen. Elke ochtend nog 20 % over dus heb voor september ook geen 3e nodig.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
zojuist een renewed gekocht. We gaan het eens proberen. Verbruik van maart tot Oktober is ongeveer 3kWh wat ik afneem van het net. Dan kan deze dat mooi opvangen.
Ik heb gisteren via wizi melding gedaan dat 1 batterij het warm had. Antwoord van wizi was we nemen contact met je op voor een batterij wissel. Vandaag een e-mail van HW gekregen met verzoek om een foto van de opstelling van de batterijen te sturen. Dat heb ik gedaan. Nog geen antwoord daarop gekregen, omdat ik aangegeven had dat ik weg moest en pas ‘s-avonds terug zou zijn. Met het verzoek om pas morgen (of later) te reageren.ivo1969 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:26:
Ik zou dus nog een keer een melding maken.
2 HomeWizard PIB’s | Homey Pro 2019
Ook daar zag ik geen pieken van 1600 W. Ik ging toen vermoeden dat de slimme stekker misschien niet goed was. Heb daarom een andere er tussen gezet en inderdaad toen kwamen er wel 2 keer pieken van 1650 watt, die inderdaad heel kort, 1 seconde of zo duren. Ik moest vandaag weg, dus heb verder niet kunnen monitoren. Wat ik wel zie, als ik naar de hele dag kijk, dan zie ik die hoge pieken weer niet. Dan zie ik alleen pieken tussen 50 en 60 watt.mike123 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 18:01:
[...]
Misschien even kijken bij het vermogen per uur.
Gisteren heeft mijn Quooker combi maar 1x een piek van ca 1800 W gehad. Kijk ik per uur dan heeft hij wel 8x per uur een piek van 2200W per uur.
Duren maar een paar seconden per keer.
2 HomeWizard PIB’s | Homey Pro 2019
Ik weet niet of hier op je juiste plek staat, ga het toch proberen.
Ik zit te spelen met home assistant en home wizard integratie.
waarbij de bedoeling is dat mijn zonnepanelen automatisch net export aanzetten. Maar er zitten een paar voorwaarden aan. De batterij moet boven de 99% zijn. Het overschot moet boven de 300w zijn.
dat lijkt naar mijn idee redelijk te werken, maar misschien zijn er goeroes hier de code lezen als een boek en daarbij nog verbeteringen kunnen vinden.
Ik heb een blueprint gemaakt met wat informatie over de YAML code. en zal ze hier delen.
Ga in Home Assistant naar:
Instellingen → Automatiseringen & Scènes → Blueprints → Importeer Blueprint
Kies: "Eigen YAML-bestand" → kies het bovenstaande .yaml-bestand
Klik: "Nieuwe automatisering maken via blueprint"
Vul onderstaande sensoren in. (info uit de sensoren kan ik aanleveren mocht iemand ze willen)
Kies je overschot-sensor (bijv. sensor.netto_zonne_overschot) (zelfgemaakte helper)
Batterijpercentage-sensor (bijv. sensor.plug_in_battery_laadpercentage) (Homewizard)
Exportlimiet-entiteit (number.goodwe_net_exportlimiet) (HACS Goodwe integratie)
Export switch (switch.goodwe_grid_export_limit_switch) (HACS Goodwe intergratie)
Pas desgewenst de drempelwaarden aan.
Hoe vol of leeg de batterij mag/moet zijn. Hoeveel vermogen in W maximaal op export gaan.
Opslaan en testen.
Mocht je met een blueprint er niet uitkomen, kan ik ook de YAML file zelf sturen, en daar moet je de sensoren van je eigen apparatuur pakken.
Hoop dat er voor 2027 misschien wel andere alternatieven zijn, maar dat duurt nog even.
Fijne avond allen.
waarbij de bedoeling is dat mijn zonnepanelen automatisch net export aanzetten. Maar er zitten een paar voorwaarden aan. De batterij moet boven de 99% zijn. Het overschot moet boven de 300w zijn.
dat lijkt naar mijn idee redelijk te werken, maar misschien zijn er goeroes hier de code lezen als een boek en daarbij nog verbeteringen kunnen vinden.
Ik heb een blueprint gemaakt met wat informatie over de YAML code. en zal ze hier delen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
| blueprint: name: Slim exportbeheer zonnepanelen en batterij description: | Beperk dynamisch teruglevering aan het net op basis van zonneproductie, huisverbruik en batterijstatus. Stelt exportlimiet in op netto zonne-overschot, maar alleen als de batterij (bijna) vol is. Laat export weer vrij als de batterij ruimte heeft of er geen overschot meer is. domain: automation input: zonne_overschot_sensor: name: Netto zonne-overschot sensor selector: entity: domain: sensor batterij_sensor: name: Batterij laadpercentage sensor selector: entity: domain: sensor export_limit_number: name: GoodWe exportlimiet (number-entity) selector: entity: domain: number export_limit_switch: name: GoodWe exportlimiet schakelaar (switch) selector: entity: domain: switch overschot_drempel: name: Drempel voor zonne-overschot default: 100 selector: number: min: 0 max: 5000 step: 50 unit_of_measurement: W batterij_vol_drempel: name: Drempel voor 'batterij vol' (%) default: 95 selector: number: min: 50 max: 100 step: 1 unit_of_measurement: "%" batterij_vrij_drempel: name: Drempel voor 'batterij heeft ruimte' (%) default: 90 selector: number: min: 0 max: 100 step: 1 unit_of_measurement: "%" export_vrij_waarde: name: Vrijgegeven exportlimiet (W) default: 5000 selector: number: min: 100 max: 10000 step: 100 unit_of_measurement: W trigger: - platform: state entity_id: !input zonne_overschot_sensor - platform: state entity_id: !input batterij_sensor - platform: time_pattern seconds: "/15" condition: [] action: - choose: - conditions: - condition: numeric_state entity_id: !input zonne_overschot_sensor above: !input overschot_drempel - condition: numeric_state entity_id: !input batterij_sensor above: !input batterij_vol_drempel sequence: - service: switch.turn_on target: entity_id: !input export_limit_switch - service: number.set_value target: entity_id: !input export_limit_number data: value: > {% set overschot = states(inputs.zonne_overschot_sensor) | float(0) %} {{ [overschot, 0] | max | round(-2) }} - conditions: - condition: or conditions: - condition: numeric_state entity_id: !input batterij_sensor below: !input batterij_vrij_drempel - condition: numeric_state entity_id: !input zonne_overschot_sensor below: 50 sequence: - service: number.set_value target: entity_id: !input export_limit_number data: value: !input export_vrij_waarde - service: switch.turn_off target: entity_id: !input export_limit_switch mode: restart |
Ga in Home Assistant naar:
Instellingen → Automatiseringen & Scènes → Blueprints → Importeer Blueprint
Kies: "Eigen YAML-bestand" → kies het bovenstaande .yaml-bestand
Klik: "Nieuwe automatisering maken via blueprint"
Vul onderstaande sensoren in. (info uit de sensoren kan ik aanleveren mocht iemand ze willen)
Kies je overschot-sensor (bijv. sensor.netto_zonne_overschot) (zelfgemaakte helper)
Batterijpercentage-sensor (bijv. sensor.plug_in_battery_laadpercentage) (Homewizard)
Exportlimiet-entiteit (number.goodwe_net_exportlimiet) (HACS Goodwe integratie)
Export switch (switch.goodwe_grid_export_limit_switch) (HACS Goodwe intergratie)
Pas desgewenst de drempelwaarden aan.
Hoe vol of leeg de batterij mag/moet zijn. Hoeveel vermogen in W maximaal op export gaan.
Opslaan en testen.
Mocht je met een blueprint er niet uitkomen, kan ik ook de YAML file zelf sturen, en daar moet je de sensoren van je eigen apparatuur pakken.
Hoop dat er voor 2027 misschien wel andere alternatieven zijn, maar dat duurt nog even.
Fijne avond allen.
Ik heb op 10 maart besteld. Eerst toezegging gehad voor levering eind mei. Na ruim twee weken wachten kreeg ik een excuus mail met eind juni als vooruitzicht. Ik heb er overigens een hard hoofd in gezien het feit dat het nu al half juni is en er nog geen aankondiging is.EDB schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:56:
[...]
Heb op dezelfde dag besteld, ook nog helemaal niets gehoord. Mocht er toch vertraging optreden dan annuleer ik direct (wil die 50 euro dan wel terug). Denk dat er inmiddels al voldoende alternatieven zijn die wel binnen enkele maanden kunnen leveren.
Maar goed, ik wacht het (nog even) af.
Tsja, het wordt een beetje een herhaling van zetten. Er staat in geen van de mails die ik ooit van HW heb ontvangen - zowel zakelijk als prive - dat er wordt toegezegd dat de bestelling wordt geleverd in een bepaalde periode, en ook niet dat het wordt beloofd. Het gaat in alle mails altijd over een verwachte leverdatum. En een snelle blik in de Van Dale leert dat dat wel echt iets anders is.Toni Tweakers schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 21:34:
[...]
Ik heb op 10 maart besteld. Eerst toezegging gehad voor levering eind mei. Na ruim twee weken wachten kreeg ik een excuus mail met eind juni als vooruitzicht. Ik heb er overigens een hard hoofd in gezien het feit dat het nu al half juni is en er nog geen aankondiging is.
Dat laat onverlet dat het vervelend is hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar is wel echt iets anders.
Onderstaande is de communicatie naar mij toe vanuit HW. De woorden uiterlijk eind juni in de laatste communicatie zijn door HW zelf dik gedrukt er neergezet. In het Engels noemen ze expectation management. Het is nog geen eind juni maar de klok tikt.aip schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 22:14:
[...]
Tsja, het wordt een beetje een herhaling van zetten. Er staat in geen van de mails die ik ooit van HW heb ontvangen - zowel zakelijk als prive - dat er wordt toegezegd dat de bestelling wordt geleverd in een bepaalde periode, en ook niet dat het wordt beloofd. Het gaat in alle mails altijd over een verwachte leverdatum. En een snelle blik in de Van Dale leert dat dat wel echt iets anders is.
Dat laat onverlet dat het vervelend is hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar is wel echt iets anders.
12 mei
Goed nieuws! De levering van jouw Plug-In Battery is nu echt dichtbij. We verwachten jouw thuisbatterij in de komende 2 weken te leveren.
22 mei
Bedankt voor je bericht. Ik zie inderdaad dat de levering van jouw batterij in Mei zal zijn. We kunnen helaas nog geen specifieke dagen geven waarop we verwachten bestellingen uit te kunnen leveren uit de batches.
27 mei
Onze excuses
Je hebt van ons eerder bericht ontvangen dat jouw batterij binnenkort geleverd zou worden. De levering is inmiddels in volle gang, maar helaas gaat het minder snel dan gepland. Hierdoor kunnen we jouw batterij op dit moment nog niet uitleveren. We verwachten deze nu uiterlijk eind juni bij je te bezorgen.
Die communicatie is iets anders dan ik hier telkens zag, en ook bij mijzelf, maar er staat nogsteeds ' verwachten' uiterlijk eind juni. Ik begrijp je hoor, maar de HW communicatie afdeling is duidelijk zorgvuldig met de woordkeus.Toni Tweakers schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 23:48:
[...]
Onderstaande is de communicatie naar mij toe vanuit HW. De woorden uiterlijk eind juni in de laatste communicatie zijn door HW zelf dik gedrukt er neergezet. In het Engels noemen ze expectation management. Het is nog geen eind juni maar de klok tikt.
12 mei
Goed nieuws! De levering van jouw Plug-In Battery is nu echt dichtbij. We verwachten jouw thuisbatterij in de komende 2 weken te leveren.
22 mei
Bedankt voor je bericht. Ik zie inderdaad dat de levering van jouw batterij in Mei zal zijn. We kunnen helaas nog geen specifieke dagen geven waarop we verwachten bestellingen uit te kunnen leveren uit de batches.
27 mei
Onze excuses
Je hebt van ons eerder bericht ontvangen dat jouw batterij binnenkort geleverd zou worden. De levering is inmiddels in volle gang, maar helaas gaat het minder snel dan gepland. Hierdoor kunnen we jouw batterij op dit moment nog niet uitleveren. We verwachten deze nu uiterlijk eind juni bij je te bezorgen.
Blijft natuurlijk buitengewoon K**, als je er op zit te wachten. Communicatie is echt wel een minpunt van HW.
[ Voor 4% gewijzigd door aip op 17-06-2025 23:52 ]
Dat tweede bericht was een bericht van een medewerker. Die eerste en die derde waren standaard emails. Ik laat voorlopig de renewed batterijen nog aan me voorbij gaan omdat ik er nog vanuit ga dat ik eind juni mijn tweede batterij ga ontvangen. Ik kan hem nu goed gebruiken omdat ik 's avonds de airco er langer op kan laten draaien. Op zonnige dagen lever ik nu tussen 40 en 55 kWh aan het net terug. Mijn enige batterij is al voor twaalf uur 's ochtend opgeladen. En dan zit mijn installatie nog niet aan zijn max. Rond 14.00 uur stouw ik bijna 6 kWh per uur het net op als ik geen airco's aan gooi.aip schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 23:51:
[...]
Die communicatie is iets anders dan ik hier telkens zag, en ook bij mijzelf, maar er staat nogsteeds ' verwachten' uiterlijk eind juni. Ik begrijp je hoor, maar de HW communicatie afdeling is duidelijk zorgvuldig met de woordkeus.
Blijft natuurlijk buitengewoon K**, als je er op zit te wachten. Communicatie is echt wel een minpunt van HW.
Een foto van hoe de batterijen hier staan wilde ze van mij ook en die hebben ze ondertussen, maar wat willen ze nu met die foto???Olie_B_Bommel schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 20:49:
[...]
Ik heb gisteren via wizi melding gedaan dat 1 batterij het warm had. Antwoord van wizi was we nemen contact met je op voor een batterij wissel. Vandaag een e-mail van HW gekregen met verzoek om een foto van de opstelling van de batterijen te sturen. Dat heb ik gedaan. Nog geen antwoord daarop gekregen, omdat ik aangegeven had dat ik weg moest en pas ‘s-avonds terug zou zijn. Met het verzoek om pas morgen (of later) te reageren.
Ik zou dus nog een keer een melding maken.
Ik heb nogmaals naar mijn emailadres gekeken en ik heb geen dubbele n gebruikt, vind het eerder vertragingstakiek worden.
Hier wordt het niet gauw gewaardeerd om ergens de vinger op de zere plek te leggen mbt de communicatie, maar ik mag wel al het gewauwel lezen over grafiekjes of integratie in waar dan ook en daar ben ik wel beetje klaar mee .
Ik vraag aan verkopende partij in hulp en advies, meer vraag ik niet.
Jij hebt helemaal gelijk. Communicatie vanuit HW verdiend echt niet de schoonheidsprijs. Daar kunnen ze nog veel leren. Heb ook soms het gevoel dat wat HW hier doet allemaal extra is en dat wij daar als gebruiker blij mee moeten zijn. Wat mij betreft is goede service verlenen en after sales iets normaals. We kopen batterijen van 1395,- per stuk en geen zak aardappelen van 5 euro. Daarnaast hebben de meeste ook nog een abonnement. Ze mogen blij zijn dat velen van ons input terug geven waardoor ze hun product nog kunnen verbeteren.ivo1969 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 00:16:
[...]
Een foto van hoe de batterijen hier staan wilde ze van mij ook en die hebben ze ondertussen, maar wat willen ze nu met die foto???
Ik heb nogmaals naar mijn emailadres gekeken en ik heb geen dubbele n gebruikt, vind het eerder vertragingstakiek worden.
Hier wordt het niet gauw gewaardeerd om ergens de vinger op de zere plek te leggen mbt de communicatie, maar ik mag wel al het gewauwel lezen over grafiekjes of integratie in waar dan ook en daar ben ik wel beetje klaar mee .
Misschien moeten ze als eerste die chatbot Wizzi het raam uitgooien. Vooral die nietszeggende email die je standaard krijgt met de tekst "We hebben helaas geen reactie ontvangen, wij gaan het bericht sluiten. We gaan ervan uit je naar tevredenheid te hebben geholpen. Je mag ons altijd opnieuw benaderen door via onze website een nieuwe chat te starten. Wij wensen je nog een fijne dag!"
Ik weet niet wie dat verzonnen heeft maar die heeft wat mij betreft een klap van de molen gehad.

Net als Belg eens geprobeerd om een Renewed aan te schaffen maar het lukt enkel voor NL. Balen...
Ik zie het zo al gebeuren dat voor BE de batterijen beschikbaar zullen komen tijdens putje winter.
Ik zie het zo al gebeuren dat voor BE de batterijen beschikbaar zullen komen tijdens putje winter.
Ik krijg zelf meer de indruk dat er op dit moment alleen renewed batterijen de deur uitgaan voor de nieuw prijs dan dat er nieuwe batterijen uitgeleverd worden.BelgianStar schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 07:17:
Net als Belg eens geprobeerd om een Renewed aan te schaffen maar het lukt enkel voor NL. Balen...
En term renewed hoe kom je erop? Blijft voor mij 2e handsje.
[ Voor 6% gewijzigd door ivo1969 op 18-06-2025 07:32 ]
Wil je nu eindelijk eens ophouden met roepen dat kritiek niet gewaardeerd wordt hier? Ik heb al diverse posts eraan gespendeerd om te schrijven dat dit grote onzin is! Dus stop met herhalen hiervan. Dank u en door.ivo1969 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 00:16:
[...]
Een foto van hoe de batterijen hier staan wilde ze van mij ook en die hebben ze ondertussen, maar wat willen ze nu met die foto???
Dat HW vraagt om een foto van de opstelling is niet zo vreemd, Zij willen de oorzaak achterhalen.
Mijn twee batterijen staan naast elkaar met de ventilatie naar voren de ruimte in. Dus de kant met de lampjes is voor mij de zijkant. Ik heb 1 keer een temperatuur waarschuwing gezien. De ruimte tussen de batterijen was ruim het dubbele van hetgeen voorgeschreven voor een batterij.
Tussen de batterijen en op een vergelijkbare plek ergens anders in de ruimte heb ik een temperatuurmeter gezet en tussen de batterijen is het wel warmer. Ik heb de meters omgewisseld om te kijken of het temperatuurverschil door de meters komt maar dat was niet zo.
Ik heb de batterijen verder uit elkaar gezet. Daarna geen waarschuwing meer gezien, maar dat is geen garantie dat er geen een is geweest. Je kan geen historie zien zelf en moet maar net in de app kijken.
Mijn twee batterijen staan naast elkaar met de ventilatie naar voren de ruimte in. Dus de kant met de lampjes is voor mij de zijkant. Ik heb 1 keer een temperatuur waarschuwing gezien. De ruimte tussen de batterijen was ruim het dubbele van hetgeen voorgeschreven voor een batterij.
Tussen de batterijen en op een vergelijkbare plek ergens anders in de ruimte heb ik een temperatuurmeter gezet en tussen de batterijen is het wel warmer. Ik heb de meters omgewisseld om te kijken of het temperatuurverschil door de meters komt maar dat was niet zo.
Ik heb de batterijen verder uit elkaar gezet. Daarna geen waarschuwing meer gezien, maar dat is geen garantie dat er geen een is geweest. Je kan geen historie zien zelf en moet maar net in de app kijken.
Wat bedoel je met 'mijn zonnepanelen net export aanzetten'?Daniel28 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 21:29:
waarbij de bedoeling is dat mijn zonnepanelen automatisch net export aanzetten.
Dat vroeg ik me ook af. Dat is toch standaard de functie (alsmede eigen verbruik) van zonnepanelen? Bedoelt @Daniel28 niet de optie om het juist UIT te zetten?bixobie schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 07:52:
[...]
Wat bedoel je met 'mijn zonnepanelen net export aanzetten'?
Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.