Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bixobie
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 30-06 13:57
bixobie schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:20:
Over communicatie gesproken, ik krijg alleen maar curl: (35) schannel: failed to receive handshake, SSL/TLS connection failed meldingen op de api/v2...
Iemand die dit bekend voorkomt?

Kan dus in HA wel de enteiten opvragen maar de api calls zelf (e restful commands dus) werken niet, ook niet direct via de cmd line met curl etc.

[ Voor 20% gewijzigd door bixobie op 12-06-2025 09:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:23:
[...]

Ik heb chronische pijn. In een omgeving onder de 21 graden heb ik veel meer pijn. Ben blij dat ik dat nu zo goed als zonder import kan doen in periodes als dit.
90% al.... das al vroeg klaar. Sta hier op 0%. Dr was zelf SoC drift 😖. Laden tegen de verkeerde prijs. Daar toch eens iets op bedenken. Vanmiddag laden. Goedkoopste uren. Lever nu terug op 18 ct zag ik. Vanmiddag inkoop op 10 ct. Kleine besparingen zo iedere dag en support aan het net als het het hardst nodig is. Gisteravond op de piek van 40 ct het net met rust gelaten en NOM gedraaid.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:26
ArthurMorgan schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:23:
[...]

Ik heb chronische pijn. In een omgeving onder de 21 graden heb ik veel meer pijn. Ben blij dat ik dat nu zo goed als zonder import kan doen in periodes als dit.
Tja dat is klote , ben zelf al ruim 35 jaar chronisch ziek, sterkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Heb je wel netjes een token aangemaakt van je P1 dus niet van de batterij? De foutmelding heb ik hier iig nooit gehad. Zou hem iig even door chatgpt gooien en kijken wat het exact is.
bixobie schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:26:
[...]

Kan dus in HA wel de enteiten opvragen maar de api calls zelf (e restful commands dus) werken niet, ook niet direct via de cmd line met curl etc.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 23:04
@HomeWizard_NL lezen jullie even mee?
(want ik voel geen motivatie meer om door al die "slimme" Wizzi vrage heen te gaan moeten klikken om een melding te kunnen doen. En op de info@homew.... mailbox replyen levert ook alleen maar radiostilte op.

Dus hier heb je mijn gratis-en-voor-niks testbevinding, misschien kunnen jullie hier je voordeel uithalen:

Vannacht had de accu 10% maar gaat dan toch ineens opladen. Waarom? Stroomleveren omdat er een verbruiker in huis was, in de nacht, zou ik snappen. Maar bijladen terwijl je verre van je 0% zit? en er uiteraard geen levering van de zonnepanelen is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zw5sHM5LJDDETS-3WPE52In8MO0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ivfNOBjvvftbrGWvHq5c2SqR.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ba8_QKTNzqiHhco0NjXHT56USA4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/D8Kzrlc1OwDUlUGc53EeObhr.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nx34H41St-EkSf6GWwj_ElLKKAU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ugqPOZA70nU45ocYChwOTqqp.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oiMSX5zUfMFXkWKUZjnWInDX3Tg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TKRoNBlR6lQUwLSHycNVhfgE.png?f=fotoalbum_largee

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

Aardedraadje

Met kabelschoen

testmanager schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:35:
(want ik voel geen motovatie meer om door al die "slimme" Wizzi vrage heen te gaan moeten klikken om een melding te kunnen doen. En op de info@homew.... mailbox replyen levert ook alleen maar radiostilte op.

Dus hier heb je mijn gratis-en-voor-niks testbevinding, misschien kunnen jullie hier je voordeel uithalen:

Vannacht had de accu 10% maar gaat dan toch ineens opladen. Waarom? Stroomleveren omdat er een verbruiker in huis was, in de nacht, zou ik snappen. Maar bijladen terwijl je verre van je 0% zit? en er uiteraard geen levering van de zonnepanelen is?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]e
Dit lijkt eerder op een sterk geval van SOC-drift. Je accu laadt bij maar de SOC zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Nu online

Aardedraadje

Met kabelschoen

bixobie schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:26:
[...]

Heb je toevallig 3/4 batterijen?

Lees ook mijn post hier: Aardedraadje in "Het HomeWizard Plug-In Battery topic deel 2"

Korte TLDR: Cloud-verbinding van de P1 (toggle in HA) uitschakelen, dan heeft de P1 een extra verbinding over voor de write-commands.

Eventueel kun je ook de V2-sensoren eruit knikkeren en alléén de write-commands gebruiken.

De oude V1-API die de officiële integratie gebruikt is niet zo zwaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Aardedraadje schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:36:
[...]

Dit lijkt eerder op een sterk geval van SOC-drift. Je accu laadt bij maar de SOC zakt.
Dit, en homewizard heeft al een keer aangegeven dat uitstel daarvan richting de zonuren een extra risico oplevert wat ze niet willen.

Hoe ik hetzelf benaderde is:
Er is eerst teveel van de batterij gebruikt. Dus eigenlijk had de batterij al eerder moeten stoppen met werken en had je al moeten gaan importeren.
Daardoor is de enige echte extra import het RTE verlies van de socdriftimport.

edit: die 10% was geen 10% je ziet hem namelijk zelfs tijdens het laden en daarna doorlopen naar 0, dat is precies die drift.

[ Voor 9% gewijzigd door ArthurMorgan op 12-06-2025 09:43 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17:56
Ral23087 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 17:28:
Heb nou eens een week zitten kijken ,maar heb Div. Keren s'nachts hoge pieken. Wat zou dit kunnen zijn.[Afbeelding]
@Ral23087
Hier met twee batterijen, niet ontgrendeld, zie ik dat ook. Heb een airco voor een wijnopslagruimte, die elk uur enkele keren inschakelt, 950W vermogen. Precies op die momenten zie je een piekje in het netto stroomverbruik van 150W.
Als ik de batterijen ontgrendel, maximaal 1600 ontladen, is het stroomverbruik een strakke lijn, met minder dan 20W bandbreedte. En de batterij levert netjes sluipverbruik (250W gemiddeld) plus die 950W terug.
Dus normaal, je hebt een verbruiker die inschakelt en de batterij kan het niet, of niet snel genoeg volgen.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bixobie
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 30-06 13:57
gielz schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:32:
Heb je wel netjes een token aangemaakt van je P1 dus niet van de batterij? De foutmelding heb ik hier iig nooit gehad. Zou hem iig even door chatgpt gooien en kijken wat het exact is.
[...]
Ja token van de p1 heb ik netjes aangemaakt en gekregen. Chatgpt roept standaar dingen over ssl, certifiicaten etc. aan de serverzijde wat niet ondersteunt zou worden maar aangezien ik hier niemand hoor klagen...? Spulleboel draait wel in een apart iot vlan maar dat is voor de 'normale' werking etc ook geen probleem. Direct de curls vanaf dat vlan krijg ik dezelfe fouten... de commando's staan verder correct in de configuration.yaml van HA maar zijn NIET te zien als integratie? klopt dat? De aangemaakte entiteiten zijn wel uit te lezen in HA dus ik ka nwel zien dat de batterij in 'zero' (NOM) staat bijv. en wat het vermogen etc is.

[ Voor 8% gewijzigd door bixobie op 12-06-2025 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:40
Vraagje, moet ik nog iets doen na een update van de firmware batterij? Herstart of zo.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
ManS-H schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:51:
Vraagje, moet ik nog iets doen na een update van de firmware batterij? Herstart of zo.?
Nee hoor, als alles werkt dan werkt het. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:53
testmanager schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:35:
(want ik voel geen motivatie meer om door al die "slimme" Wizzi vrage heen te gaan moeten klikken om een melding te kunnen doen. En op de info@homew.... mailbox replyen levert ook alleen maar radiostilte op.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]e
Wat hierboven is gezegd klopt. Dit is SoC drift calibratie. Je batterij denk dat er nog X% in de batterijen zit, maar in werkelijkheid is het meer of minder. zodra de cellen zo goed als leeg zijn kun je dit correct meten en er op acteren.

De plug-in batterij gebruikt LFP cellen, deze hebben een aantal voordelen ten opzichte van traditionele lithium ion cellen.

Voordeel LFP:
  • Slijt/verouderd 4 tot 6x minder snel (meer cycli)
  • Over het algemeen veiliger door een andere chemische samenstelling.
  • Geen mangaan of kobalt nodig (zeldzaam en soms op onethische manier gewonnen)
  • Vlakke laadcurve,de spanning blijft gelijk ongeacht hoe vol de batterij is
Nadeel LFP:
  • Ongeveer 2x het volume en gewicht nodig voor dezelfde energie opslag
  • Vlakke laadcurve,de spanning blijft gelijk ongeacht hoe vol de batterij is, wat betekend dat je niet kan meten hoe vol hij is. tenzij hij zo goed al leeg/vol is, dan pas gaat de spanning afwijken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
@HomeWizard_NL

Ik neem maar even de vrijheid om dit "namens de Tweakers" te schrijven;

Wat was er nou aan de hand met die renewed batterijen? Zijn ze allemaal met dat foutje uitgeleverd? Wat werd er nou remote gedaan dat het weer ging werken? Had het niet handig geweest om, als dit alle renewed batterijen trof, iedereen die zo'n ding heeft even een mailtje te sturen met verwachtingsmanagement?

En, al meermaals en via meerdere kanalen aangeleverd, een gratis tip voor in de ideeënbus: kijk eens heel kritisch naar jullie communicatie met klanten, bij het bezorgen, bij storingen, bij vragen. Laat ik mijn frustratie onderdrukken en het netjes zeggen: dat kan beter.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivo1969
JeroenH schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:16:
@HomeWizard_NL

Ik neem maar even de vrijheid om dit "namens de Tweakers" te schrijven;

Wat was er nou aan de hand met die renewed batterijen? Zijn ze allemaal met dat foutje uitgeleverd? Wat werd er nou remote gedaan dat het weer ging werken? Had het niet handig geweest om, als dit alle renewed batterijen trof, iedereen die zo'n ding heeft even een mailtje te sturen met verwachtingsmanagement?

En, al meermaals en via meerdere kanalen aangeleverd, een gratis tip voor in de ideeënbus: kijk eens heel kritisch naar jullie communicatie met klanten, bij het bezorgen, bij storingen, bij vragen. Laat ik mijn frustratie onderdrukken en het netjes zeggen: dat kan beter.
Ik heb geen vernieuwede batterij, maar ik snap je punt.

En 2e gedeelte hou je je veels te netjes , communicatie vanuit HW is zoals ik het gewoon uitdruk naar eigen gevoel en ervaring, ruk

Communicatie kan niet veel beter , nee die moet gewoon veel beter en is eigenlijk wat ik vanaf begin heb gezegd sinds HW in de batterij business is gestapt.

Acties:
  • +11 Henk 'm!
ivo1969 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:22:
[...]

En 2e gedeelte hou je je veels te netjes , communicatie vanuit HW is zoals ik het gewoon uitdruk naar eigen gevoel en ervaring, ruk

Communicatie kan niet veel beter , nee die moet gewoon veel beter en is eigenlijk wat ik vanaf begin heb gezegd sinds HW in de batterij business is gestapt.
Ik reageer toch even. Het is zeker goed dat dingen die niet goed gaan onder de aandacht gebracht worden. Ook snap ik de frustratie heel goed. Denk je alleen niet dat een beetje gaan schelden (je schrijft dat @JeroenH veelste netjes blijft) meer effect gaat opleveren? Ik ben zo opgevoed dat je mensen moet behandelen zoals jezelf ook behandeld wilt worden. Ik vind het een duidelijk, oprecht en net signaal. Dus laten we zo ons ook gedragen hier en niet een basis gaan leggen voor ..... Ongenoegen uiten. Zeker doen. Ook daar leert men van. Het is de toon die de muziek maakt.

De communicatie kan zeker beter. Je vind het "ruk" maar besteld wel een 2e batterij 🤔

[ Voor 4% gewijzigd door Devke op 12-06-2025 10:31 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
Devke schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:29:
[...]

Ik reageer toch even. Het is zeker goed dat dingen die niet goed gaan onder de aandacht gebracht worden. Ook snap ik de frustratie heel goed. Denk je alleen niet dat een beetje gaan schelden (je schrijft dat @JeroenH veelste netjes blijft) meer effect gaat opleveren? Ik ben zo opgevoed dat je mensen moet behandelen zoals jezelf ook behandeld wilt worden. Ik vind het een duidelijk, oprecht en net signaal. Dus laten we zo ons ook gedragen hier en niet een basis gaan leggen voor ..... Ongenoegen uiten. Zeker doen. Ook daar leert men van. Het is de toon die de muziek maakt.

De communicatie kan zeker beter. Je vind het "ruk" maar besteld wel een 2e batterij 🤔
Ik denk dat meningen over taalgebruik van elkaar verschillen en dat mag, maar schelden is het niet, want dan gebruik totaal ander taalgebruik.

En aangezien HW fan is van Wizzi heb ik eens AI er omgevraagd en komt met het volgende:
Ja, je mag iets "ruk vinden". In dit geval betekent "ruk" iets als "niet interessant", "niet goed" of "een beetje irritant". Het is een informeel woord dat veel gebruikt wordt.
Je kunt bijvoorbeeld zeggen: "Ik vind die nieuwe regel echt een ruk, het is super onhandig." Of: "Die film was een beetje een ruk, hij was niet echt spannend."
Het is dus geen belediging, maar eerder een manier om iets te kwalificeren dat je niet erg leuk vindt.

[ Voor 22% gewijzigd door ivo1969 op 12-06-2025 10:35 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
ivo1969 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:22:
[...]

Deze soort van spreken richting HW zal nu niet bepaald bijdragen aan een betere communicatie. Er wordt tot nu toe meegelezen en van tijd tot tijd wordt er relevante informatie gegeven over een vraag of probleem.

Maar als dit dan de reactie is die ze krijgen zou ik ze het niet kwalijk nemen als ze daar mee stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrenkema
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 22:27
Dag allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen mijn twee batterijen op 1 groep geplaatst.
Het valt me op dat de batterijen nu kwa ladingspercentage veel verder uitelkaar liggen.
Nu, op dit moment, staat bat 1 op 70% en bat 2 op 44%.
In mijn vorige situatie was het verschil tussen twee maximaal 5%. (verdeeld over twee groepen) Verder alles ok volgens de app.
Ik heb wel de veiligheids restyricties eraf gehaald. Zou dat het zijn?

Marten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Nu online

Aardedraadje

Met kabelschoen

mrenkema schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:43:
Dag allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen mijn twee batterijen op 1 groep geplaatst.
Het valt me op dat de batterijen nu kwa ladingspercentage veel verder uitelkaar liggen.
Nu, op dit moment, staat bat 1 op 70% en bat 2 op 44%.
In mijn vorige situatie was het verschil tussen twee maximaal 5%. (verdeeld over twee groepen) Verder alles ok volgens de app.
Ik heb wel de veiligheids restyricties eraf gehaald. Zou dat het zijn?

Marten
Veelal zul je onder 800W zitten en dan wordt slechts één batterij ontladen. Je wilt vanwege de levensduur van o.a. de relais niet dat ze elke 1% wisselen van batterij. Dus ik denk eerder dat je conclusie niet klopt dat ze voorheen dicht op elkaar zaten, of dat dit toeval was. Het algoritme gaat hier vrij slim mee om en dat de lading uit elkaar ligt is ook geen enkel probleem (of relevant). Het gaat uiteindelijk om de cycli en je zult zien dat die netjes met elkaar meelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
hanev001 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:37:
[...]

Deze soort van spreken richting HW zal nu niet bepaald bijdragen aan een betere communicatie. Er wordt tot nu toe meegelezen en van tijd tot tijd wordt er relevante informatie gegeven over een vraag of probleem.

Maar als dit dan de reactie is die ze krijgen zou ik ze het niet kwalijk nemen als ze daar mee stoppen.
Heb toch netjes aangegeven dat ik niet gescholden heb en zelfs via AI ( omdat HW fan van WIZZI is) aangeven dat ik netjes ben gebleven in woord gebruik.

En waar het gewoon omgaat, communicatie is niet best.

En nog als aanvulling , de geleverde producten van ik zonder sarcasme echt geweldig en kan ik iedereen aanraden, en over geleverde service hoor jij mij ook niet klagen want die is gewoon ook geweldig, zo niet uitmuntend

[ Voor 14% gewijzigd door ivo1969 op 12-06-2025 10:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Nu online

Aardedraadje

Met kabelschoen

Tsja. Ze hebben al een aantal keer onderkend dat de communicatie beter kan en dat ze op zoek zijn/bezig zijn met uitbreiding van het team om dit aan te pakken.

Zoals ik vandeweek ook al schreef, ik herken de problematiek. Ookal is de wil er, soms loop je tegen grenzen aan en het duurt even voor je daar overheen komt.

De frustratie blijft, dat is begrijpelijk. Maar het is weinig constructief om dan met z'n allen, zodra @HomeWizard_NL hier weer eens reageert (en dat zijn ze totaal niet verplicht) met z'n allen daar weer op te hameren.

Ik zou als HW dan heel snel klaar zijn met het 'tweakers-experiment' :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVfan
Vandaag lage dynamische tarieven. Moet de Kia eNiro laden, helaas een 1 fase auto. Dus laden met 16A, 3,5 kW. Betekent netto, na laadverlies ca. 4% bijgeladen per uur. Dus staat vandaag de hele dag aan de lader. Bijeffect is dat de batterijen leeg getrokken worden en leeg blijven. Enige optie (naast batterijen handmatig uitzetten) om van de lage tarieven te profiteren met de batterijen is om die handmatig te laden (gebruik geen HA etc.). Dat moet dan wel ca. 3 uur voordat de Kia stopt, want anders trek je de batterij weer leeg.
Vind het allemaal nog wel leuk, is ook een beetje een hobby, maar automatiseren is toch wel fijner en betrouwbaarder dan er steeds aan moeten denken.
Ik denk dat dit voor aanzienlijk meer mensen een goede aanvulling zou zijn. Zoiets als “indien meer dan x kW vermogen wordt gevraagd, dan batterij in stand-by”. Met x bijvoorbeeld 2 of 3 kW.
Wacht dus met smart op de slimme functie “stand-by” te bedienen vanuit de app.
Zit die functie in versie 108, of is er enig idee of en wanneer dit dan beschikbaar komt, of blijft zulke besturing alleen via HA?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EVfan schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:01:
Vandaag lage dynamische tarieven. Moet de Kia eNiro laden, helaas een 1 fase auto. Dus laden met 16A, 3,5 kW. Betekent netto, na laadverlies ca. 4% bijgeladen per uur. Dus staat vandaag de hele dag aan de lader. Bijeffect is dat de batterijen leeg getrokken worden en leeg blijven. Enige optie (naast batterijen handmatig uitzetten) om van de lage tarieven te profiteren met de batterijen is om die handmatig te laden (gebruik geen HA etc.). Dat moet dan wel ca. 3 uur voordat de Kia stopt, want anders trek je de batterij weer leeg.
Vind het allemaal nog wel leuk, is ook een beetje een hobby, maar automatiseren is toch wel fijner en betrouwbaarder dan er steeds aan moeten denken.
Ik denk dat dit voor aanzienlijk meer mensen een goede aanvulling zou zijn. Zoiets als “indien meer dan x kW vermogen wordt gevraagd, dan batterij in stand-by”. Met x bijvoorbeeld 2 of 3 kW.
Zit die functie in versie 108, of is er enig idee of en wanneer dit dan beschikbaar komt, of blijft zulke besturing alleen via HA?
Dezelfde besturing kan ook via Homey. Op het moment dat je P1 toevoegd en later de batterij dan is het kwestie het maken van flows en zie daar heb je de mogelijkheid om te sturen.

[ Voor 5% gewijzigd door GL007 op 12-06-2025 11:05 ]

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat als je in de app handmatig laden kiest dat dit gewoon goed gaat. Batterij laden en je auto ook. Je forceerd namelijk de batterij om te laden ipv nommen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:19
“indien meer dan x kW vermogen wordt gevraagd, dan batterij in stand-by”. Met x bijvoorbeeld 2 of 3 kW.
eigenlijk kan de slimme socket van HomeWizard dat al.. maja we mogen de accu niet zomaar uitzetten >:)
hopelijk vinden ze hiervoor ook snel een oplossing. interne stand-by functie moet toch mogelijk zijn, hardware is er allemaal al.

ik laad de auto niet vaak. maar dan zet ik de batterij handmatig netjes maar even uit. (draaischakelaar aan de zijkant)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je hebt toch zonnepanelen? Leveren die dat helemaal niets op of heb je die uitgezet?

Ik heb zojuist ook mijn EV aan de lader gehangen nadat ik gewacht heb tot de batterijen vol waren en de zon brengt inmiddels zoveel op dat op 10A de EV volledig met zon vol gaat. Voor de duidelijkheid ik heb minder wp liggen dan jij volgens je signature hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Aardedraadje schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:57:
Tsja. Ze hebben al een aantal keer onderkend dat de communicatie beter kan en dat ze op zoek zijn/bezig zijn met uitbreiding van het team om dit aan te pakken.

Zoals ik vandeweek ook al schreef, ik herken de problematiek. Ookal is de wil er, soms loop je tegen grenzen aan en het duurt even voor je daar overheen komt.

De frustratie blijft, dat is begrijpelijk. Maar het is weinig constructief om dan met z'n allen, zodra @HomeWizard_NL hier weer eens reageert (en dat zijn ze totaal niet verplicht) met z'n allen daar weer op te hameren.

Ik zou als HW dan heel snel klaar zijn met het 'tweakers-experiment' :D
Ja en wat als je niet bij tweakers zit of de site totaal niet kent en je loopt tegen problemen aan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevin1990
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19:29
Heb je geen optie om je auto alleen met overschot van je panelen te laden?
Onze Easse kan dat wel en heb een schema ingesteld om 13.00 te beginnen met laden met alleen overschot. De andere laadpaal van Wallbox kan dat niet. Ook iets minder interessant. Onze EV staat vanaf 09.30 daar al te laden met het overschot aan energie op 4kW tot 17.00. Dan is die vol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Vanochtend zat er al vroeg wat lading in mijn plug-in batterij.

Omdat ik nog wat wilde bijladen in de auto en mijn vriendin met de auto weg ging (dus er daarna weer voldoende zon is om de batterij bij te laden) heb ik in evcc (die mijn laadpaal aanstuurt, in principe ook op NOM) aangegeven dat ie méér dan NOM mag pakken, zodanig dat de batterij gaat leveren en ie ook lading uit de HW PiB pakt. Maar dan zonder (al te veel) netafname.

Dat werkte mooi om even wat zonne-energie uit de batterij te halen die er gedurende deze dag wel weer in komt 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yP9YG2Ykp5v8hhLPXuaqzmOu1iQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/Qv0Z3YTl9t0EYXnHItEXw2Ki.gif?f=user_large

Op deze manier haal ik trouwens ook regelmatig wat extra cycli op één dag uit de batterij. Best interessant wat je al met een relatief kleine batterij kunt doen.

[ Voor 9% gewijzigd door JanHenk op 12-06-2025 12:15 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:09
Inderdaad, plan dat ook om op die manier te doen. Als je 200 dagen zon rekent per jaar dat de batterij volledig kan laden/ontladen (dus 1 cycli), is de batterij pas na 30 jaar aan 6000 cycli. En laten we eerlijk zijn, een plugin batterij gaat binnen 10 à 15 jaar hopeloos verouderd zijn (gezien de evolutie), dus eigenlijk moet je geen schrik hebben om nu 2 à 3 cycli per dag te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrenkema
Aardedraadje schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:47:
[...]

... Dus ik denk eerder dat je conclusie niet klopt dat ze voorheen dicht op elkaar zaten, of dat dit toeval was. ..
Nee hoor, ik keek er altijd naar en er is wel degelijk nu een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kevin1990 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:36:
[...]

Onze Easse kan dat wel en heb een schema ingesteld om 13.00 te beginnen met laden met alleen overschot. De andere laadpaal van Wallbox kan dat niet. Ook iets minder interessant. Onze EV staat vanaf 09.30 daar al te laden met het overschot aan energie op 4kW tot 17.00. Dan is die vol.
Ik ben me aan het verdiepen in een laadpaal. Tikkie offtopic.... laden gaat bij de meeste EV laders pas vanaf 1.4 kW overschot toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:09
Devke schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:28:
[...]

Ik ben me aan het verdiepen in een laadpaal. Tikkie offtopic.... laden gaat bij de meeste EV laders pas vanaf 1.4 kW overschot toch?
Ja 6A is bij heel veel EV minimum om te kunnen laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harri
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 17-09 22:25
mrenkema schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:27:
[...]

Nee hoor, ik keek er altijd naar en er is wel degelijk nu een groot verschil.
Ik heb bij ons ook wel eens een verschil van 20% (of wat meer) voorbij zien komen, ook het ontladen ontgrendeld (2400W).

[ Voor 3% gewijzigd door Harri op 12-06-2025 12:32 ]

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
[...]

Hangt van de auto af, want daar zit de feitelijke lader in. De lader aan je muur is in feite een uitgebreid stopcontact. En allemaal hebben ze 6A (dus ~ 1,4kW) als minimum. Alleen Tesla's kunnen tot 5A (minimum) maar die houden zich wel vaker niet aan standaarden... ;)

Ik ben wel content met de samenwerking van laadpaal en PiB, maar je moet er wel wat voor doen i.m.o. om te voorkomen dat ze elkaar in de weg gaan zitten. In mijn geval gebruik ik de API van de PiB en laat ik die uitlezen door separate software die ook de laadpaal aanstuurt op NOM. Zo weet de ene regeling van de ander (maar andersom niet).

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrenkema
gasemans schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 00:25:
[...]

Eh vraag

Dit zit op 1 stopcontact zo te zien.
Mag dat wel zonder risico/gevaar?

Ik heb er nu 1 en 2de is in bestelling.
En de eerste zit op een ABB Installatiedoos met 2 stopcontacten.
(deze gaat over een paar dagen naar een nieuwe eigen groep toe)

Ik begreep dat ze allemaal hun eigen stopcontact moesten hebben en dan niet op een dubbele doos aangesloten mochten worden.
Ik zou niet weten waarom dat niet mag. Ook al zet je losse WCD's, ze komen samen naar 1 zekering. Zelfde draden in de deze WCD en door de pijpen naar de zekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:40

aip

Avenger 2.0 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:31:
[...]

Ja 6A is bij heel veel EV minimum om te kunnen laden.
Sterker nog, volgens het protocol is dat inderdaad het begin amperage waarmee de paal moet beginnen te laden. Praktijk is dat er wel palen zijn die lager proberen te leveren overigens. Dat was ook het probleem bij de 1e generatie Zoe's, die gingen compleet over de zeik als een laadpaal minder probeerde te leveren, waardoor zowel de auto als (meestal) de paal in storing schoten. Zo heb ik heel wat palen hier in het dorp in storing weten te zetten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
P1 meter beta versie 6.0203 is uitgebracht. De notes hierbij zijn :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ppiLMOY3jP5345kW8pU6JGP0f7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KtzXPTQu5boC2VR9YZbVQpSv.jpg?f=fotoalbum_large

Versie 6.0202 is niet als beta uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@HomeWizard_NL kunnen jullie inmiddels aangeven wanneer de bèta live gaat?

In verband met het laden van de auto wil ik de batterij graag via Homey pauzeren. Zodat de energie in de batterij voor de avond beschikbaar blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevin1990
[...]

Klopt.
Wij hebben auto's die alleen 1 fase laden maar de Eassee doet ook 3 fase.
Ik kan aangeven in de app:
- Het vermogen wat geladen wordt zonder te kijken naar zonoverschot. Hij gaat dan pas laden met meer dan 6A overschot wat overeenkomst met 1.3-1.4kW.
- Het vermogen wat geladen wordt met minimale afname van het net. Er wordt met minimaal 6A geladen. Als er meer overschot is gaat die harder laden
- Alleen overschot en dan doet de lader niks tot die 6A aan overschot ziet

Werkt prima! Wij hebben een 11kW lader die dus ook emt load balancing kijkt naar de meest gunstige fase om te laden. Wordt er een fase waar er geladen wordt meer belast schakelt die af en pakt een andere fase. Werkt prima!

Als je ervoor wilt zorgen dat bij niet voldoende overschot te starten zoals bijvoorbeeld 900W opbrengst zal je de 2e optie moeten gebruiken waarbij als het goed is de thuisbatterij de laatste 400-500W opvangt. Toch gratis laden en als de opbrengst van de zon vergroot gaat de laadpaal harder aan de gang en zal de thuisbatterij als er daarna nog overschot is die ook weer laden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1990
JanHenk schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:31:
[...]

Hangt van de auto af, want daar zit de feitelijke lader in. De lader aan je muur is in feite een uitgebreid stopcontact. En allemaal hebben ze 6A (dus ~ 1,4kW) als minimum. Alleen Tesla's kunnen tot 5A (minimum) maar die houden zich wel vaker niet aan standaarden... ;)

Ik ben wel content met de samenwerking van laadpaal en PiB, maar je moet er wel wat voor doen i.m.o. om te voorkomen dat ze elkaar in de weg gaan zitten. In mijn geval gebruik in de API van de PiB en laat ik die uitlezen door separate software die ook de laadpaal aanstuurt op NOM. Zo weet de ene regeling van de ander (maar andersom niet).
Mijn Mercedes C350e (hybride) kan ook met minmaal 5A gaan laden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:12
@Devke ik heb de enphase laadpaal die automatisch schakeld tussen 1 en 3 fase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:55:
@HomeWizard_NL kunnen jullie inmiddels aangeven wanneer de bèta live gaat?

In verband met het laden van de auto wil ik de batterij graag via Homey pauzeren. Zodat de energie in de batterij voor de avond beschikbaar blijft.
heb je het over 60203? Die kun je gewoon al downloaden. Heb hem direct na devke's post erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kevin1990 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:03:
[...]

Klopt.
Wij hebben auto's die alleen 1 fase laden maar de Eassee doet ook 3 fase.
Ik kan aangeven in de app:
- Het vermogen wat geladen wordt zonder te kijken naar zonoverschot. Hij gaat dan pas laden met meer dan 6A overschot wat overeenkomst met 1.3-1.4kW.
- Het vermogen wat geladen wordt met minimale afname van het net. Er wordt met minimaal 6A geladen. Als er meer overschot is gaat die harder laden
- Alleen overschot en dan doet de lader niks tot die 6A aan overschot ziet

Werkt prima! Wij hebben een 11kW lader die dus ook emt load balancing kijkt naar de meest gunstige fase om te laden. Wordt er een fase waar er geladen wordt meer belast schakelt die af en pakt een andere fase. Werkt prima!

Als je ervoor wilt zorgen dat bij niet voldoende overschot te starten zoals bijvoorbeeld 900W opbrengst zal je de 2e optie moeten gebruiken waarbij als het goed is de thuisbatterij de laatste 400-500W opvangt. Toch gratis laden en als de opbrengst van de zon vergroot gaat de laadpaal harder aan de gang en zal de thuisbatterij als er daarna nog overschot is die ook weer laden ;)
En @JanHenk en @Avenger 2.0 en anderen. Dank voor jullie reactie. Ik zal hem met name inzetten op de goedkoopste tarieven. Batterij laden, auto laden, wasje, vaatwasser etc. Natuurlijk icm loadbalancing. Daarnaast einde saldering. Daar wil ik zoveel mogelijk zelf verbruiken. Auto, batterij etc. Daarnaast voorbereid zijn op V2G en V2H. Auto is het al. Een aantal palen hebben de voorbereiding al wel. Maar ja aan de andere kant het is nog geen 2027..... De auto laden met 1.4 kW zal al een best hoog verlies geven. Ik kan tot 11 kW gaan met de auto. De meterkast is voorbereid al. Evcc ken ik niet maar vast een leuke aanvulling. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArthurMorgan schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:24:
[...]

heb je het over 60203? Die kun je gewoon al downloaden. Heb hem direct na devke's post erop gezet.
Ik heb dit topic even niet gevolgd. Waar vind ik wat?

Ik zit niet in het beta programma.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2025 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:24:
[...]

Beta tester? Ik had nou niet de indruk dat hij gereleased is.

Edit : ik zie net je reactie.

[ Voor 5% gewijzigd door Devke op 12-06-2025 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:30:
[...]

Ik heb dit topic even niet gevolgd. Waar vind ik wat?
nou ben ik de draad kwijt, dus even een aantal mogelijkheden ;)

Je vraagt naar wanneer de beta live gaat. Over welke beta heb je het. Gewoon de reguliere beta voor de P1 meter die vandaag vrijgegeven is?
Want die is al te downloaden.

Als je wilt weten hoe je die download:

ga naar de app, dan naar de instellingen )rechtsbovenaan dat tandwieltje), dan apparaten, dan p1 meter, 3 puntjes rechtsbovenaan, controleer op updates

Ik zie je edit. Naar welke beta vraag je dan?

/ah wanneer de beta naar niet beta gaat.... sorry, ik bent traag :X

[ Voor 9% gewijzigd door ArthurMorgan op 12-06-2025 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1990
Devke schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:28:
[...]

En @JanHenk en @Avenger 2.0. Dank voor jullie reactie. Ik zal hem met name inzetten op de goedkoopste tarieven. Batterij laden, auto laden, wasje, vaatwasser etc. Natuurlijk icm loadbalancing. Daarnaast einde saldering. Daar wil ik zoveel mogelijk zelf verbruiken. Auto, batterij etc. Daarnaast voorbereid zijn op V2G en V2H. Auto is het al. Een aantal palen hebben de voorbereiding al wel. Maar ja aan de andere kant het is nog geen 2027..... De auto laden met 1.4 kW zal al een best hoog verlies geven. Ik kan tot 11 kW gaan met de auto. De meterkast is voorbereid al. Evcc ken ik niet maar vast een leuke aanvulling. Dank!
Ik heb een auto en lader die dit wel kunnen. Qua techniek niet heel actueel (2018).
V2G werkt echt perfect en ondanks het hoge stroomverbruik van het huis per dag haal ik gemiddeld van het net 2.1kW af in 24 uur dus ook de nachten meegeteld. Ik gebruik hem voornamelijk voor het handelen.
Goedkoop of gratis laden en ontladen bij hoge stroomprijzen of als ik weet dat ik veel vermogen nodig heb in huis voor een boiler, koken, ovens of een combinatie ervan.

Auto + lader is 1 fase 4.6kW laden en ontladen maximaal.

V2H is dit niet voor geschikt omdat de auto altijd reageert op een vraag en bij weinig vraag naar stroom gaat de auto pendelen met aan/uit (lees ontladen begint en stopt).
Zelfde verhaal als met het opladen met minimale stroomsterkte van 6A.

De thuisbatterij die ik in bestelling heb staan zorgt dus voor het laatste stukje helemaal van het net af te komen mits dat de zon voldoende schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:35:
[...]

nou ben ik de draad kwijt, dus even een aantal mogelijkheden ;)

Je vraagt naar wanneer de beta live gaat. Over welke beta heb je het. Gewoon de reguliere beta voor de P1 meter die vandaag vrijgegeven is?
Want die is al te downloaden.

Als je wilt weten hoe je die download:

ga naar de app, dan naar de instellingen )rechtsbovenaan dat tandwieltje), dan apparaten, dan p1 meter, 3 puntjes rechtsbovenaan, controleer op updates
Heb het nog een x opgezocht. Er staat over p1 firmware toch echt dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AOnsXJuDudEa8o5qaRcJNjQntJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K6GnztNCdleTCSuumj7BCyrh.jpg?f=fotoalbum_large

De details zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y3WIXT4rN4dIm9jJZIMIqZb3eTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PZz6bvZvgozT7UZ7qblEVbcx.jpg?f=fotoalbum_large

@DCSBL? Toch ook voor niet beta testers?

[ Voor 17% gewijzigd door Devke op 12-06-2025 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Devke schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:37:
[...]

@DCSBL? Toch ook voor niet beta testers?
In je bovenste plaatje staat 'voor beta testers', dus ik zou verwachten van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
Als ik bij de P1 meter op de drie puntjes klik en kijk of er nieuwe firmware is, dan krijg ik daar (als niet beta tester) inderdaad een negatief antwoord op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ArthurMorgan schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:35:
[...]

/ah wanneer de beta naar niet beta gaat.... sorry, ik bent traag :X
Dat dus. De post van @Devke had ik nog niet gezien op het moment van schrijven. (Zal elkaar gekruist hebben) Dus dat is toeval.

Dus als de vorige beta al goed werkte gooi ‘m maar live. :)

Of wat is de correcte term eigenlijk?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2025 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:24
mrenkema schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:32:
[...]

Ik zou niet weten waarom dat niet mag. Ook al zet je losse WCD's, ze komen samen naar 1 zekering. Zelfde draden in de deze WCD en door de pijpen naar de zekering.
Mogelijk max aantal wattage wat je terug mag sturen over een stopcontact?

maar dat is wel hoe ik het interpreteerde aangezien ik geen verstand heb van electro techniek.
opzich toch niet een hele rare interpretatie van me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:49:
[...]

Dat dus. De post van @Devke had ik nog niet gezien op het moment van schrijven. (Zal elkaar gekruist hebben) Dus dat is toeval.

Dus als de vorige beta al goed werkte gooi ‘m maar live. :)

Of wat is de correcte term eigenlijk?
Beta kan pas normaal worden als de beta van de batterij ook gereleased wordt. Of heb ik dat verkeerd.
Die beta versies werken met elkaar samen.

[ Voor 7% gewijzigd door GL007 op 12-06-2025 14:03 ]

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1990
gasemans schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:54:
[...]

maar dat is wel hoe ik het interpreteerde aangezien ik geen verstand heb van electro techniek.
Het is een plug in batterij en je weet natuurlijk als fabrikant welke kabels er daarna zijn gebruikt. Vandaar waarschijnlijk de beperking van het maximaal aantal te laden en ontladen. En je wilt natuurlijk niet dat je automaat in de meterkast er steeds uit klapt omdat je thuisbatterij over die gewone automaat te veel terug levert.

Thuisbatterijen die door een installatie bedrijf worden geinstalleerd controleren als het goed is of alles klopt in de meterkast maar ik denk dat de gemiddelde eigenaar van een plug in thuisbatterij dit niet doet.
Anders kun je het stukje plug in wel weg laten als er daarvoor allemaal andere dingen aangepast moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrenkema
gasemans schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:54:
[...]

Nee, niet raar ;). Aantal watts is beperkt hoor.
Kwaliteit van een dubbele WCD wel (hoe is de zaak doorverbonden intern), jouw ABB is prima.

gr M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
hanev001 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:11:
[...]

Je hebt toch zonnepanelen? Leveren die dat helemaal niets op of heb je die uitgezet?

Ik heb zojuist ook mijn EV aan de lader gehangen nadat ik gewacht heb tot de batterijen vol waren en de zon brengt inmiddels zoveel op dat op 10A de EV volledig met zon vol gaat. Voor de duidelijkheid ik heb minder wp liggen dan jij volgens je signature hebt.
@hanev001 De zonnepanelen leveren op de top 5 kW, dat is enkele uren en alleen op dagen als vandaag, gisteren helemaal niet (max was af en toe 3 kW). Na basisverbruik plus 3.6 kW EV laden blijft er dan vandaag 600-700W over om de batterijen te laden. En dat 2-3 uur. Dus niet genoeg panelen voor deze manier van laden van EV en batterij helemaal te vullen.
Let overigens ook even op de oriëntatie van mijn panelen. Wellicht meer Wp, maar lagere efficiëntie (60%, dwz 0,6 Wh per vol zon uur en per Wp paneel)
@Devke
Handmatig laden doe ik al, moet dus starten 3 uur voordat de Kia vol is, anders trekt de EV de batterij weer leeg. Kan, maar moet makkelijker kunnen zonder eraan te hoeven denken.

[ Voor 7% gewijzigd door EVfan op 12-06-2025 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
Kevin1990 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:36:
[...]

@Kevin1990
Op PV overschot laden kan met mijn Zaptec ook, maar dan ben je niet meer bezig met het laagste dynamische tarief te laden, en bovendien moet de auto dan vaak en lang aan de lader omdat er dan vrijwel altijd minder dan 16A netto beschikbaar is.

[ Voor 4% gewijzigd door EVfan op 12-06-2025 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilisvw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:54
Het is vrij rustig wat betreft levering info. Iemand toevallig nog een recente update gehad of een levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje3FR
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18:55

Hammetje3FR

Zuidoost Friesland

Wie heeft er als beta-tester een renewed PiB erbij aangesloten en daar inmiddels als de versie V1.0108 op staan?
Heb deze renewed sinds afgelopen dinsdag als 2e PiB en gelijk aangemeld voor beta maar nog steeds V1.0107 erop.
De P1 heeft ook de nieuwste beta, V6.0203.
Zou het zo wel optimaal werken?

3900 Wp zuid (168º), elevatie 45º PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
@HomeWizard_NL
De grafieken lijnen niet goed uit. Zie screenshot. Dit is in Safaribrowser op MacOS, recentste versie. Echter in de app op iOS idem dito.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-C1d0sYee3oooSnwnERkXsPuxg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ljAOldLY7RspmDSSajFFe8vJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Hammetje3FR schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 16:40:
Wie heeft er als beta-tester een renewed PiB erbij aangesloten en daar inmiddels als de versie V1.0108 op staan?
Heb deze renewed sinds afgelopen dinsdag als 2e PiB en gelijk aangemeld voor beta maar nog steeds V1.0107 erop.
De P1 heeft ook de nieuwste beta, V6.0203.
Zou het zo wel optimaal werken?
Ik ben vandaag overgegaan van 07 naar 08 op de renewed. Maar op 06 en 07 op de renewed en 08 op de oude werkte het ook gewoon goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harri
testmanager schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 16:47:
@HomeWizard_NL
De grafieken lijnen niet goed uit. Zie screenshot. Dit is in Safaribrowser op MacOS, recentste versie. Echter in de app op iOS idem dito.

[Afbeelding]
Is bekend, komt omdat de SOC links in de batterij grafiek staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• testmanager
Harri schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 17:28:
[...]

Is bekend, komt omdat de SOC links in de batterij grafiek staat
ok, verklaarbaar dus, maar desondanks wel onwenselijk, want het idee van de grafieken onder elkaar maakt relaties tussen verschillende waarden zichtbaar.
Dus zou mooi zijn als de ze SOC iets omhoog (en onder omlaag) kunnen zetten of in de grafiek te plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• testmanager
Devke schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:35:
P1 meter beta versie 6.0203 is uitgebracht. De notes hierbij zijn :

[Afbeelding]

Versie 6.0202 is niet als beta uitgebracht.
Een hele voorbarige, snelle eerste conclusie, na het installeren van deze beta 6.0202 om 16:45 uur vanmiddag, is dat mijn probleem opgelost lijkt:
(probleem dat van mijn drie accu's er één aan het opladen was, tegelijk met dat er één aan het ontladen was en de 3e inactief, er veel stroom naar het grid ging in plaats van in de batterij)

Morgen weer even verder testen, als er meer dan 800kWh zonnestroom over is en dus 2 of 3 accu's tegelijk moeten gaan laden. #fingerscrossed

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w-ubGUWbxEp4uEA09zoZtY6Pkjk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Mc2jfrT1S6aouQ0WqkB7LoZQ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door testmanager op 12-06-2025 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje3FR

Hammetje3FR

Zuidoost Friesland

ArthurMorgan schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 17:02:
[...]

Ik ben vandaag overgegaan van 07 naar 08 op de renewed. Maar op 06 en 07 op de renewed en 08 op de oude werkte het ook gewoon goed.
Thanks!
Lijkt ook gewoon goed te werken. Heb de nieuwe nogmaals aangemeld via het formulier voor de beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rvqi76iy-q4rrog7u9tI7aBeSNc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ydOkALcfYptkCFVxrqiehpDN.png?f=fotoalbum_large

Ik zie een veel strakkere regeling. Dit na de P1 update

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 19:40:
[Afbeelding]

Ik zie een veel strakkere regeling. Dit na de P1 update
Ik hoop dat het inderdaad beter werkt maar vandaag lijkt mij nu niet een goed test moment.

De zon heeft continue hoog aan de hemel gestaan zonder ook maar een wolkje. Het gaat er om hoe de regeling werkt als je snel wisselend weer of gebruik hebt waardoor je heen en weer gaat stuiteren tussen laden en ontladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kevin1990 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:36:
[...]

Ik heb een auto en lader die dit wel kunnen. Qua techniek niet heel actueel (2018).
V2G werkt echt perfect en ondanks het hoge stroomverbruik van het huis per dag haal ik gemiddeld van het net 2.1kW af in 24 uur dus ook de nachten meegeteld. Ik gebruik hem voornamelijk voor het handelen.
Goedkoop of gratis laden en ontladen bij hoge stroomprijzen of als ik weet dat ik veel vermogen nodig heb in huis voor een boiler, koken, ovens of een combinatie ervan.

Auto + lader is 1 fase 4.6kW laden en ontladen maximaal.

V2H is dit niet voor geschikt omdat de auto altijd reageert op een vraag en bij weinig vraag naar stroom gaat de auto pendelen met aan/uit (lees ontladen begint en stopt).
Zelfde verhaal als met het opladen met minimale stroomsterkte van 6A.

De thuisbatterij die ik in bestelling heb staan zorgt dus voor het laatste stukje helemaal van het net af te komen mits dat de zon voldoende schijnt.
Jij kunt met de auto al terugleveren aan het net? Lees ik dat goed? Ik dacht dat dit nog niet kon bij auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:40:
[...]

In je bovenste plaatje staat 'voor beta testers', dus ik zou verwachten van niet.
Jij kon de nieuwe versie p1 toch installeren ondanks je geen beta tester bent?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Lekker..... en weer een stapje verder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y8TahiSWu3yZ4fIUyBWtY3wNH60=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/vzjUvpzatYrae5tTrbowEGyK.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 20:20:

[Afbeelding]
Dat klopt ik heb deze versie hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[Afbeelding]
Ik zag het vanmorgen al op 2 van mijn 4 batterijen. Is blijkbaar vanzelf gegaan wat ik heb er niets voor gedaan en ben ook geen Beta tester.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Devke schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 20:19:
[...]

Jij kon de nieuwe versie p1 toch installeren ondanks je geen beta tester bent?
Ik ben gewoon beta-tester. Degene op wie ik reageerde gaf aan geen beta-tester te zijn. :)

[Afbeelding]
Hmm dan weet ik dus nog niet of mijn aanmelding tweede batterij echt goed verwerkt is :D :P

[ Voor 42% gewijzigd door ArthurMorgan op 12-06-2025 20:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevin1990
Devke schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 20:14:
[...]

Jij kunt met de auto al terugleveren aan het net? Lees ik dat goed? Ik dacht dat dit nog niet kon bij auto's.
Ja dat kan die en doet die in ieder geval 5 dagen per week. Ik wil het nog automatiseren met home assist maar ik ben daar niet voldoende in thuis dus zoel nog een partij die dat kan configureren en kijkt naar dynamiache energieprijzen, zonnepanelen opbrengst en naar een agenda.

Nissan Leaf, Mitsubishi Outlander PHEV en Mitsivishi Eclipse PHEV kunnen het met de Wallboz Quasar 1. De Mitsubishi moet wel de duurdere uitvoering zijn met app.

De lader wordt niet meer nieuw geleverd dus ik heb een exemplaar uit Belgie gehaald. Nog nieuw in de doos bij een particular.
Erg blij mee. Op een dag als deze levert de auto in ieder geval 25 tot 30kW terug aan het net wanneer ik dat wil. Vandaag 25kW want morgenochtend moet de auto gebruikt worden.

Vanaf 19.00 staat die te ontladen met 4.5kW in de dure uren tot 00.00.

Edit. Zie de orange lijnen aan de kant van lichtblauw in de Enphase app.
Lichtblauw is opbrengst, oranje is de auto die oevert.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJZUsbGkMje-p4YHaT7AciTmqDQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wNdgZKa4kyXuqAcC3JLaeuGo.jpg?f=fotoalbum_large

En morgen weer, en de dag daarna, en daarna.

[ Voor 18% gewijzigd door Kevin1990 op 12-06-2025 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kevin1990 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 20:36:
[...]

Ja dat kan die en doet die in ieder geval 5 dagen per week. Ik wil het nog automatiseren met home assist maar ik ben daar niet voldoende in thuis dus zoel nog een partij die dat kan configureren en kijkt naar dynamiache energieprijzen, zonnepanelen opbrengst en naar een agenda.

Nissan Leaf, Mitsubishi Outlander PHEV en Mitsivishi Eclipse PHEV kunnen het met de Wallboz Quasar 1. De Mitsubishi moet wel de duurdere uitvoering zijn met app.

De lader wordt niet meer nieuw geleverd dus ik heb een exemplaar uit Belgie gehaald. Nog nieuw in de doos bij een particular.
Erg blij mee. Op een dag als deze levert de auto in ieder geval 25 tot 30kW terug aan het net wanneer ik dat wil. Vandaag 25kW want morgenochtend moet de auto gebruikt worden.

Vanaf 19.00 staat die te ontladen met 4.5kW in de dure uren tot 00.00.

En morgen weer, en de dag daarna, en daarna.
Ahh okey. Wat ik tegen kom is wel voorbereid maar kan het nog niet. Vlgs mij heb ik ooit een stuk gelezen en had dat met name te maken ook met dubbele EB. Pin me er ff niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1990
Devke schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 20:44:
[...]

Ahh okey. Wat ik tegen kom is wel voorbereid maar kan het nog niet. Vlgs mij heb ik ooit een stuk gelezen en had dat met name te maken ook met dubbele EB. Pin me er ff niet op vast.
De lader heeft geen type 2 stekker maar een Japansr ChaDeMo stekker die het wel mogelijk maakt.
De variant die ik heb doet 4.6kW maximaal. Een Nederlandse variant kan tot max 7.4kW op 1 fase.
Nou vind de hoofdzekering dat sowieso niet leik fus met 20A laden en ontladen is prima. De fase waar die op staat is het mijst belast.

2x een airco, sunshower en badkamer radiator elektrisch.
Bovenstaande combinatie gaat nooit tegelijk aan. Laden en airco aan is prima. Dan is er toch zonopbrengsf die de belasting op de hoofdzekering verminderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Nu online

Aardedraadje

Met kabelschoen

Ik krijg al een paar uur deze melding als ik de batterijen wil checken. En vervolgens een app crash. Herkenbaar voor anderen? Eerder vandaag nog de P1 geüpdatet bijgewerkt, dat ging wel prima. Batterijen staan nu gewoon in Zero mode.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eKK_jhD4Lf5NVbnQmhZ_3O2gZRM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iefPIE470sW3XOQVGikkIml0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Aardedraadje op 12-06-2025 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aardedraadje schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:00:
Ik krijg al een paar uur deze melding als ik de batterijen wil checken. En vervolgens een app crash. Herkenbaar voor anderen? Eerder vandaag nog de P1 geüpdatet bijgewerkt, dat ging wel prima. Batterijen staan nu gewoon in Zero mode.[Afbeelding]
Dit werkt inderdaad niet als beta tester en als je niet in de NOM modus staat gelijktijdig. Ik had dit gister ook. Heb nu even voor je getest. Draai NOM hier, heb de laatste PIB en P1 firmware en kan gewoon de batterij bij apparaten inkijken zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
testmanager schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 17:43:
[...]

Een hele voorbarige, snelle eerste conclusie, na het installeren van deze beta 6.0202 om 16:45 uur vanmiddag, is dat mijn probleem opgelost lijkt:
(probleem dat van mijn drie accu's er één aan het opladen was, tegelijk met dat er één aan het ontladen was en de 3e inactief, er veel stroom naar het grid ging in plaats van in de batterij)

Morgen weer even verder testen, als er meer dan 800kWh zonnestroom over is en dus 2 of 3 accu's tegelijk moeten gaan laden. #fingerscrossed

[Afbeelding]
@HomeWizard_NL aansturing van 3 accu’s lijkt met de P1 beta van vanmiddag beter te gaan. Morgen met een hele dag voor de boeg een goede test.

Maar, met accu’s gemiddeld voor 31% vol had ik wel verwacht dat ze bij zouden springen nu de vaatwasser aan het opstarten is. Dat gebeurt niet?
(Ik wacht nog op de elektricien voor een extra schakelautomaat, dus tot die tijd max 800 watt ontladen, maar zelfs zover komt het niet?

(PM me maar als je details van m’n account wil om in de logs te kunnen kijken?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-KT6sXqpT2wE9aPDTYCEbrQ7dA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/inswQEUkqQIUDwA8jLXO6rJW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Nu online

Aardedraadje

Met kabelschoen

Devke schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:09:
[...]

Dit werkt inderdaad niet als beta tester en als je niet in de NOM modus staat gelijktijdig. Ik had dit gister ook. Heb nu even voor je getest. Draai NOM hier, heb de laatste PIB en P1 firmware en kan gewoon de batterij bij apparaten inkijken zeg maar.
Thanks wederom voor het meekijken :)

Vreemd dan, ik draai al een uurtje NOM ongeveer, maar de app weigert de batterijen te openen. Was vooral nieuwsgierig of ik ondertussen ook 108 al had binnen gekregen. In HA zie ik dat ze netjes hun werk staan te doen dus het kan nog wel even wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aardedraadje schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:23:
[...]

Thanks wederom voor het meekijken :)

Vreemd dan, ik draai al een uurtje NOM ongeveer, maar de app weigert de batterijen te openen. Was vooral nieuwsgierig of ik ondertussen ook 108 al had binnen gekregen. In HA zie ik dat ze netjes hun werk staan te doen dus het kan nog wel even wachten :)
Als je nu eens om switched naar standby. Dan krijg je wrs nog steeds de fout. Ga dan eens terug naar NOM. Dan nog steeds?

Wel een leuke testcase. P1 meter even opnieuw opstarten? Zie je in de logfiles van HA geen error melding staan?

Edit: ik heb van de week wel een app update gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Devke op 12-06-2025 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NMXhamViubBFWuB0TVR5K6dM0tI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CQxcK6IRowtKCKpbVpPLllzk.jpg?f=fotoalbum_large

Dat zie ik ineens verschijnen en hier in de woning is het 22,9 graden
Ik geloof dat dit eerder hier voorbij is gekomen, batterij even uit zetten en herstarten?

Hmmmm en nu schijnt alles weer oke te zijn

Zal wel een hikje in een van de sensoren geweest zijn

[ Voor 29% gewijzigd door ivo1969 op 12-06-2025 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ivo1969 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:30:
[Afbeelding]

Ik geloof dat dit eerder hier voorbij is gekomen, batterij even uit zetten en herstarten?

Ik zie soms ook een hikje. Gister met een paar verbruikers inschakelen stopte de batterij even met leveren. Paar tellen en hij pakte het zelf weer op. Zal ongetwijfeld iets op je huisnet gebeuren wat een sensor triggert. Zolang dat niet een uur duurt zie ik het als een "better safe than sorry" verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:29

Winkiller

De Mopperpot

Man Man zien jullie echt elk hikje ? ik schaam mij zelf dat ik slechts 1 of 2 keer per dag kijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Nu online

Aardedraadje

Met kabelschoen

Devke schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:28:
[...]

Als je nu eens om switched naar standby. Dan krijg je wrs nog steeds de fout. Ga dan eens terug naar NOM. Dan nog steeds?

Wel een leuke testcase. P1 meter even opnieuw opstarten? Zie je in de logfiles van HA geen error melding staan?

Edit: ik heb van de week wel een app update gehad.
App-update had ik toen ook meteen binnengehengeld :)

Togglen tussen Standby en NOM was niet de oplossing, maar het togglen van de cloudverbinding voor de P1 wel. Even aan, app laden en toen werkte het. Viel me op dat er stond dat de batterij was verbonden met 'null' voor hij crashte, vandaar de poging.

Ik had vanmiddag voor 6.0203 even cloudverbinding toegestaan, bijgewerkt, en meteen daarna cloud weer uitgezet. Blijkbaar iets te snel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Winkiller schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:38:
Man Man zien jullie echt elk hikje ? ik schaam mij zelf dat ik slechts 1 of 2 keer per dag kijk. ;)
Zeker niet. Per toeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Devke schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:36:
[...]

Ik zie soms ook een hikje. Gister met een paar verbruikers inschakelen stopte de batterij even met leveren. Paar tellen en hij pakte het zelf weer op. Zal ongetwijfeld iets op je huisnet gebeuren wat een sensor triggert. Zolang dat niet een uur duurt zie ik het als een "better safe than sorry" verhaal.
Het heeft denk ik niet langer dan 2 minuten geduurd en kwam er toevallig er achter omdat ik in de app zat.
Ik heb pas KPN monteur over de vloer gehad ivm wifi problemen en is hier een uur bezig geweest.
Was gratis omdat het probleem werd veroorzaakt door KPN .

Maar ondanks nu alles goed werkt qua wifi , gebeurd het regelmatig dat de P1 meter naar de extender van de slaapkamer gaat en daarom wifi inkakt naar 78%.
En dat was ik nu toevallig aan het controleren , zo zag ik de foutmelding.

En wat mij wel momenteel opvalt aan de P1 meter, zonder externe voeding blijft die groen knipperen, zodra externe voeding er weer in zit pakt die gelijk weer wifi signaal op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Winkiller schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:38:
Nee lees verdere aanvulling dit was gewoon toeval en ja toeval bestaat ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aardedraadje schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:38:
[...]

App-update had ik toen ook meteen binnengehengeld :)

Togglen tussen Standby en NOM was niet de oplossing, maar het togglen van de cloudverbinding voor de P1 wel. Even aan, app laden en toen werkte het. Viel me op dat er stond dat de batterij was verbonden met 'null' voor hij crashte, vandaar de poging.

Ik had vanmiddag voor 6.0203 even cloudverbinding toegestaan, bijgewerkt, en meteen daarna cloud weer uitgezet. Blijkbaar iets te snel gedaan.
Top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:12
Ik kon mijn pib updaten naar vers. 10.107 maar wat is er nu veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJGLu36WRqWyLlOa8kLPdcJVE0k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LdUlAoFV9EGFB0EoFRHLxBVv.png?f=fotoalbum_large

Dit is de momentele regeling. Er draaien hier 3 koelkasten/diepvrizer en koel box + TV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Zo ziet het er hier ook altijd uit. Maar als je dan naar het grote plaatje kijkt is het vaak maar 0,01kwh per uur wat je importeert. En daar doen wij het uiteindelijk voor!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t79oEqOG0_0dum4mrZYvBeP6_mA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cL321YLW76QGYXrTQYGnt9jY.png?f=fotoalbum_large
GL007 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 22:00:
[Afbeelding]

Dit is de momentele regeling. Er draaien hier 3 koelkasten/diepvrizer en koel box + TV

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Dit is toch fantastisch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jQqorz3ZpUjB-OlottUohLJD_1M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/MSYrw0QLWHDv4sToTujsUdHB.png?f=user_large

Ons energieverbruik vandaag t/m 22:00, eerste hele dag met 2x PiB.

10,3 kWh verbruikt, slechts 0,13 kWh afgenomen van het net. En gewoon twee 40C wassen gedraaid, mijn Twizy opgeladen, gekookt, de computer met dual 32" monitoren staat al de hele middag, en nu ook weer, aan.

Batterijen zijn echt de magic sauce, ik zie het nu al, na een maandje, met eigen ogen. Die energietransitie gaat wel lukken. Kwestie van opschalen.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q7Zel0KzSYXggCEOVELaSfNcmUs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RPFTuo5WTG5EGuZqQlnVJl5b.png?f=fotoalbum_large
Het laatste uur. Het is bijzonder strak die regeling. P1 wordt elke 10 sec geupdated

[ Voor 9% gewijzigd door GL007 op 12-06-2025 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje3FR

Hammetje3FR

Zuidoost Friesland

Ook zeer tevreden met twee PiB's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wMiwnsAFCdpXVdr5klhLq2k6qHI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KzEvg1lUqToZTePsvPTrSZwE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

BlueTooth76

Let the sun shine!

ivo1969 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:30:
[Afbeelding]

Kan dat herstarten op afstand?

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
BlueTooth76 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 22:45:
[...]

Kan dat herstarten op afstand?
Hoe bedoel je? Ik zag die rare melding toevallig, screenshot gemaakt en hier melding van gemaakt.
Maar na hier melding gemaakt was de foutcode en melding in de app weg en was alles weer oke

Volgens mij heeft een gebruiker hier ook al eens die melding gemaakt, die batterij stond in garage geloof ik, mijne staan nu nog gewoon in keuken/woonkamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

BlueTooth76

Let the sun shine!

ivo1969 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 23:10:
[...]

Hoe bedoel je? Ik zag die rare melding toevallig, screenshot gemaakt en hier melding van gemaakt.
Maar na hier melding gemaakt was de foutcode en melding in de app weg en was alles weer oke

Volgens mij heeft een gebruiker hier ook al eens die melding gemaakt, die batterij stond in garage geloof ik, mijne staan nu nog gewoon in keuken/woonkamer
Die van mij staan straks 20km verderop bij m'n moeder, dus zou handig zijn als het wat stabiel werkt, een melding geeft als er een fout is en eventueel remote opnieuw op te starten is. Vandaar ;)

Zij zelf is er ook niet altijd ivm vakantiehuisje waar ze vaak zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door BlueTooth76 op 12-06-2025 23:51 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Pagina: 1 ... 131 ... 212 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.