Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:19
BlueTooth76 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 23:50:
[...]

Die van mij staan straks 20km verderop bij m'n moeder, dus zou handig zijn als het wat stabiel werkt, een melding geeft als er een fout is en eventueel remote opnieuw op te starten is. Vandaar ;)

Zij zelf is er ook niet altijd ivm vakantiehuisje waar ze vaak zijn.
Eigenlijk werkt het hier stabiel, ik heb nu 2 batterijen en ben over het product zeer tevreden, het doet wat het doen moet en waar het voor gemaakt is.

Daarbij was de melding zeer kortstondig en van zelf verdwenen/ opgelost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteSmurf
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 20-08 05:37
mrenkema schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:43:
Dag allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen mijn twee batterijen op 1 groep geplaatst.
Het valt me op dat de batterijen nu kwa ladingspercentage veel verder uitelkaar liggen.
Nu, op dit moment, staat bat 1 op 70% en bat 2 op 44%.
In mijn vorige situatie was het verschil tussen twee maximaal 5%. (verdeeld over twee groepen) Verder alles ok volgens de app.
Ik heb wel de veiligheids restyricties eraf gehaald. Zou dat het zijn?

Marten
Dit valt mij eigenlijk sinds deze week ook op.
You're not alone O+
(maar ik zie ook al het berichtje/antwoord op jouw reactie)

Hier is KPN Internet er afgelopen weekend even uit geweest, en ik dacht dat het daar aan lag.
Lijkt alsof ze elkaar nu ineens afwisselen, ipv een stuk gelijkere SOC.

Nu zitten ze vaker 25% van elkaar af.
En moet zeggen dat dat (volgens mij) eerst niet zo was in de nacht.

Gisteren alle routers en dergelijke gereset, en de accu's een uur uit het stopcontact gehad.
Nu net de nieuwe firmware op beide gezet, en het werkt nog gewoon...op de standaard vage pieken enzo na.

[ Voor 4% gewijzigd door GroteSmurf op 13-06-2025 05:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
mrenkema schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:43:
Dag allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen mijn twee batterijen op 1 groep geplaatst.
Het valt me op dat de batterijen nu kwa ladingspercentage veel verder uitelkaar liggen.
Nu, op dit moment, staat bat 1 op 70% en bat 2 op 44%.
In mijn vorige situatie was het verschil tussen twee maximaal 5%. (verdeeld over twee groepen) Verder alles ok volgens de app.
Ik heb wel de veiligheids restyricties eraf gehaald. Zou dat het zijn?

Marten
Geinig , het was mij eerlijk gezegd niet opgevallen maar hier exact hetzelfde ene batterij 72% andere 47%.
En weet niet wat het er mee te maken heeft , hier ook KPN

Wel verschil de veiligheid restricties staat bij mij aan

[ Voor 3% gewijzigd door ivo1969 op 13-06-2025 06:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:04
Gisteren was het verschil ook ongeveer 25% tussen beide batterijen bij mij. Nu staat de ene op 19 en de andere op 18.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Ik heb dus hier netwerk/ wifi problemen gehad en alles opgelost door kpn monteur.

Maar sinds dien een irritant ding: mijn p1 meter doet "raar"
P1 meter is enige apparaat welke steeds wisselt van extender.
Terwijl v12 modem in meterkast zit en dan 100% verbinding heeft.
Maar binnen een dag gaat de p1 meter steeds op verschillende extenders zitten?

Verder als de extrene stroom verbinding van de p1 meter eraf is blijft ding groen aan en uit knipperen maar volgens de app is er verbinding.
Externe stroom er weer erop en p1 meter blijft groen.

Vraag waarom zoekt alleen de p1 meter steeds naar een andere extender in mijn netwerk?
En waarom kan ineens de p1 meter niet zonder de externe voeding constant groen branden?

[ Voor 6% gewijzigd door ivo1969 op 13-06-2025 06:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteSmurf
AtlAntA schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 06:23:
Gisteren was het verschil ook ongeveer 25% tussen beide batterijen bij mij. Nu staat de ene op 19 en de andere op 18.
Lijkt erop alsof de accu's nu in de nacht omschakelen na 25% oid.

Zie dat dus ook steeds sinds deze week.

Eentje is dan 74% en de andere 47%...en dan begint de "volste" weer met ontladen...en dan langzaam richting nieuwe zonne-opwek trekken ze meer naar elkaar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
LOL bij greenchoice heb je een soort van maandoverzichten van hoe goed je met energie omgaat.
Dit is voor Mei, waar ik 25 kWu heb geïmporteerd mede door de batterij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2eQVmZcPcnnNB0rXHNWl3EZPtdg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WTdfVu1VphKbUb4BlJkhoa8t.png?f=fotoalbum_large

/edit: volgens mij moet het sowieso tegen de 100% sluipverbruik zijn aangezien bijna alle import 's nachts geweest is. Met wat pieken overdag her en der.

Ben echt benieuwd naar Juli, dan zal ik met mijn 2 batterijen onder de 5 kWu blijven. Hoe waardeloos de score dan wel niet wordt :D :D

[ Voor 23% gewijzigd door ArthurMorgan op 13-06-2025 07:19 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Stof tot nadenken.....

2 batterijen. De 1 draait tot een 25% SoC verschil daarna de ander. Zou dit iets te maken kunnen hebben met efficiëncy? Wat heb je immers aan een batterij die in de nacht 150 Watt moet afdekken voor NOM en dan beide op 75 Watt gaan draaien om de SoC gelijk te houden. Ik heb dan liever dat de SoC ongelijk loopt want op mijn beschreven manier zal de RTE er echt niet vrolijker op worden.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 07:15:
LOL bij greenchoice heb je een soort van maandoverzichten van hoe goed je met energie omgaat.
Dit is voor Mei, waar ik 25 kWu heb geïmporteerd mede door de batterij.

[Afbeelding]

/edit: volgens mij moet het sowieso tegen de 100% sluipverbruik zijn aangezien bijna alle import 's nachts geweest is. Met wat pieken overdag her en der.

Ben echt benieuwd naar Juli, dan zal ik met mijn 2 batterijen onder de 5 kWu blijven. Hoe waardeloos de score dan wel niet wordt :D :D
Kunnen ze nu serieus zien hoeveel % je aan TV verbruikt? Hopelijk zijn dit schattingen 🤣

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Devke schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 07:19:
Stof tot nadenken.....

2 batterijen. De 1 draait tot een 25% SoC verschil daarna de ander. Zou dit iets te maken kunnen hebben met efficiëncy? Wat heb je immers aan een batterij die in de nacht 150 Watt moet afdekken voor NOM en dan beide op 75 Watt gaan draaien om de SoC gelijk te houden. Ik heb dan liever dat de SoC ongelijk loopt want op mijn beschreven manier zal de RTE er echt niet vrolijker op worden.
Dat heeft HW al een keer aangegeven. Alles tot 800 Watt zou via een batterij gaan vanwege de efficientie inderdaad.

Maar over hoe vaak hij wisselt om de SOC redelijk gelijk te houden hebben ze niks gezegd voor zover ik weet.
Als je de batterijen niet ontgrendeld hebt maakt het sowieso weinig uit of er een groot verschil is. Maar bij ontgrendeld meer. Je wilt niet een op 75 en een op 15% hebben. Want dan heb je snel last van lagere piekshaving.
Maar 60 en 40 zal niet heel snel voor een probleem zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteSmurf
Devke schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 07:19:
Stof tot nadenken.....

Blij dat het meer mensen opgevallen is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/veQLnTDfCc53dwLkiMogwmo01kA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1mMOtap3i4uhBQ3bwgG9ODGS.png?f=fotoalbum_large

Ene zit op de magische 47 %, en dan begint de "leegste" te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Devke schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 07:22:
[...]

Kunnen ze nu serieus zien hoeveel % je aan TV verbruikt? Hopelijk zijn dit schattingen 🤣
Zijn schattingen ja, voor de batterij waren ze soms wel aardig. Soms zaten ze er ook wel echt naast.
Maar dit slaat gewoon helemaal nergens meer op.

Het werkt het best als je geen aanpassingen doet om zoveel mogelijk op zonne-energie te werken. Ik heb een boiler die alleen werkt tussen 10:30 en 17:00. Dat kan hij niet goed herkennen.
En met de batterijen kan hij natuurlijk helemaal niks meer herkennen.
Het enige wat zij zien is import en export. Nu kunnen ze de export natuurlijk wel afzetten tegenover export van vergelijkbare huizen. Maar met een batterij erbij is dat ook geen doen meer.

[ Voor 19% gewijzigd door ArthurMorgan op 13-06-2025 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bixobie
  • Laatst online: 30-06 13:57
Hoe krijg je het huidig aantal kWh in/uit de batterij? Hij geeft alleen 'live' W terug?
Zelfde voor de P1 meter, energy sockets en bij mij de Solaredge installatie...

[ Voor 14% gewijzigd door bixobie op 13-06-2025 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@bixobie dat gaat vanzelf als je de batterij opneemt in het energy dashboard van Home Assistant. Als je daar hulp bij nodig hebt kun je het beter hier vragen Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5 :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17:59
ArthurMorgan schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 07:28:
[...]

Zijn schattingen ja, voor de batterij waren ze soms wel aardig. Soms zaten ze er ook wel echt naast.
Maar dit slaat gewoon helemaal nergens meer op.

Het werkt het best als je geen aanpassingen doet om zoveel mogelijk op zonne-energie te werken. Ik heb een boiler die alleen werkt tussen 10:30 en 17:00. Dat kan hij niet goed herkennen.
En met de batterijen kan hij natuurlijk helemaal niks meer herkennen.
Het enige wat zij zien is import en export. Nu kunnen ze de export natuurlijk wel afzetten tegenover export van vergelijkbare huizen. Maar met een batterij erbij is dat ook geen doen meer.
Ze scoren je precies andersom dan ze zeggen. Vreemd genoeg. Al jaren, ondanks dat ze er geregeld op gewezen worden volgens hun eigen zeggen. Wij hebben al eens een score van 1,5 gehad op enkele kWh's afname.

Om die reden heb ik nu het doorgeven van data op per maand gezet, ondanks hun aansporingen het vaker te laten doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bixobie
Gizz schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 08:35:
@bixobie dat gaat vanzelf als je de batterij opneemt in het energy dashboard van Home Assistant. Als je daar hulp bij nodig hebt kun je het beter hier vragen Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5 :)
Nou nee, dat gaat niet vanzelf? Je moet een entity kiezen in kWh en die zijn er dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:45
Wanner je de standaard homewizard integratie gebruikt heten ze import en export. Dit zijn KWH waarde.
bixobie schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 09:13:
[...]

Nou nee, dat gaat niet vanzelf? Je moet een entity kiezen in kWh en die zijn er dus niet...

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bixobie schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 08:27:
[...]

Hoe krijg je het huidig aantal kWh in/uit de batterij? Hij geeft alleen 'live' W terug?
Zelfde voor de P1 meter, energy sockets en bij mij de Solaredge installatie...
Precies wat @Gizz zegt, dit is het energy dashboard van HA. Ik heb de batterijen daar als volgt in staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XDaPtMpqZQqwGOrMjxX6DmhO3oY=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/J5XuaFwWYSukXM3jgocRDZpQ.png?f=fotoalbum_medium

sensor.plug_in_battery_1_energy_export
sensor.plug_in_battery_1_energy_import
sensor.plug_in_battery_2_energy_export
sensor.plug_in_battery_2_energy_import

Het energy dashboard telt meerdere bronnen op, die krijgen dan verschillende maar op elkaar lijkende kleurtjes.

[ Voor 8% gewijzigd door JeroenH op 13-06-2025 09:16 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

bixobie schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 09:13:
[...]

Die zijn er standaard via de HW-integration:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c91TZcBEPbae-UfWtjj3yOcO34A=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/mxJcEXSiAgHw0aaQmvCkGPRR.png?f=user_large

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bixobie
Ja ok... maar dat zijn de historisch cumulatieve totalen... dat geeft geen beeld van wat er NU gebeurt.
Wat je wilt zien is die 800W, die geeft aan wat ie op dit moment laad of ontlaad.

[ Voor 55% gewijzigd door bixobie op 13-06-2025 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@bixobie het geeft wel een beeld van wat er nu gebeurt. Zodra het getal verandert heb je informatie over wat er net gebeurd is.

Ik begrijp niet helemaal hoe je op zoek bent naar een kWh-stand maar de kWh-stand vervolgens niet bruikbaar vindt omdat het te volledig is? :)

Die 800W is juist niet een kWh-stand die het energy dashboard gebruikt. Het energy dashboard werkt met energie, niet met vermogen.

[ Voor 19% gewijzigd door Gizz op 13-06-2025 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bixobie
Dus dat energy dashboard buffert die kwh standen en pakt dan zelf het verschil als ie veranderd? Per welke tijdseenheid? Het is een kWh met de h van uur?

Ik gebruik nu de Power Flow Card Plus, die vind ik eigenlijk wel heel logisch?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DlLbJ6qgXNcBTRcj1tO33EvSz2E=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/uenUGQWDBVKqmSz0hmL81PU9.jpg?f=user_large

Dit is dan het energy dashboard... die geeft aan dat er flink wat van het net wordt getrokken wat dus NIET zo is? ook zegt ie dat de batterij energie levert, en ook oplaad. Dat is ook NIET het geval...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R4h5Jk_COlMDRCAAhura7Zk7jaQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/cJkfrfDq7JBjSyrRDbz4QDRV.jpg?f=user_large

[ Voor 79% gewijzigd door bixobie op 13-06-2025 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:38
bixobie schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 09:40:
Dus dat energy dashboard buffert die kwh standen en pakt dan zelf het verschil als ie veranderd? Per welke tijdseenheid? Het is een kWh met de h van uur?
Zo simpel is het in feite wel, je moet echter wel een poos wachten totdat je ziet wat je hebt gedaan.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:47
@HomeWizard_NL Het zou mooi zijn als jullie een feature kunnen bouwen die wat weg heeft van Slimme taken > Meettaak.

Ik gebruik zelf nog een oudere DSMR 4.0 slimme meter die elke 10 seconden uitleest. Wanneer mijn laadpaal via PureSolar actief is, ontstaat er een 'dans' tussen de laadpaal en de thuisaccu wanneer er schommelingen zijn. Beide systemen proberen tegelijk het verbruik te sturen, wat elkaar in de weg gaat zitten. Al heel snel ondersteunt de accu, terwijl het eigenlijk niet nodig is op basis van het hoge PV opwek.

Idealiter zou je eigenlijk een taak instellen waarbij de accu automatisch pauzeert zodra de laadpaal (met HW kWh meter) inschakelt. Op termijn zou je dit verder kunnen uitbreiden met instellingen om grenzen mee te geven: wanneer de accu wél mag ondersteunen of bijladen.

Als alternatief ben ik met EVCC aan de slag geweest. Alles valt uit te lezen en aan te sturen, alleen de combinatie van mijn EV, laadpaal en EVCC is niet stabiel en levert de nodige storingen in mijn EV op.

[ Voor 6% gewijzigd door BeZaX op 13-06-2025 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@bixobie Het energy dashboard wordt 1x per uur geüpdatet.

Misschien helpt de volgende vergelijking om het wat duidelijker te maken:

Je hebt de snelheid van een auto en de kilometerstand. Als je wil weten hoe ver je bent gekomen kijk je naar de kilometerstand. Je kunt ook je snelheid pakken en dan elke paar seconden uitrekenen hoe ver je gereden hebt, maar dat is vrij onnauwkeurig omdat je snelheid steeds varieert.

Hetzelfde geldt voor je batterij. De kWh-standen zijn de kilometerstand. Dat is wat je wil weten. Afleiden aan de hand van het vermogen (je 'snelheid') hoeveel energie er in en uit je batterij is gegaan kan maar is onnauwkeurig en veel gedoe. Dan moet je gaan integreren.

De powerflow plus card laat, zoals de naam ook aangeeft, het vermogen (power) zien. Het energy dashboard laat de energie zien. Samen geven ze een volledig beeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Gizz op 13-06-2025 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bixobie
Ja ok, maar de animaties in de energy dashboard suggereren beweging OP DIT MOMENT, maar dat is dus niet het geval... dus de data is de kilometerstand maar de animatie geeft de snelheid weer? Mmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:10

Aardedraadje

Met kabelschoen

bixobie schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 09:51:
Ja ok, maar de animaties in de energy dashboard suggereren beweging OP DIT MOMENT, maar dat is dus niet het geval... dus de data is de kilometerstand maar de animatie geeft de snelheid weer? Mmm.
Die animatie is een visuele weergave van de stromen van energie die hebben plaatsgevonden tot dat moment. De bolletjes bewegen ook als er op dat moment geen stroomverbruik is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@bixobie de getallen in het energy dashboard zijn de energie van vandaag tot de laatste refresh van het energy dashboard. Of als je een andere schaal instelt de getallen van deze week, deze maand, dit jaar. Die balletjes zijn daarvan afgeleid.

en ik blijf bij mijn eerdere opmerking dat deze discussie in het HA-topic hoort. Dit heeft niks met de HW-batterij specifiek te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Gizz op 13-06-2025 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bixobie
Tsja het hoort ook niet in het HA topic, daar verwijzen ze je met een beetje pech weer hier naartoe, daar weten ze niet welk apparaat welke entiteit wel of niet heeft.

Dit soort vraagstukken raken gewoon meerdere topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bixobie schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 09:56:
Tsja het hoort ook niet in het HA topic, daar verwijzen ze je met een beetje pech weer hier naartoe, daar weten ze niet welk apparaat welke entiteit wel of niet heeft.

Homey is op dit punt stukken simpeler.

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bixobie
Ja ik heb een haat/liefde verhouding met Home Assistant. Het is als een prachtige, sexy vrouw maar zo gek als een deur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bixobie schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:26:
Ja ik heb een haat/liefde verhouding met Home Assistant. Het is als een prachtige, sexy vrouw maar zo gek als een deur...
HA is een prachtig systeem. Je moet behoorlijk diep in duiken om te zien hoe een en ander werkt.

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:58
bixobie schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 09:56:

Dan heb ik het nog niet eens over dat batterij merk A een negatief getal gebruikt voor export en batterij merk B een positief getal.
Daar kan HA helemaal niet mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Iemand al bericht gehad van Homewizard gehad over leveringen die in eerdere mail (eind mei) op eind juni beloofd zijn? 🤞
Dat is nog maar iets meer dan 2 weken ;)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Canis Lupus schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:36:
Iemand al bericht gehad van Homewizard gehad over leveringen die in eerdere mail (eind mei) op eind juni beloofd zijn? 🤞
Nog niets. Ze hadden de renewed batterijen moeten aanbieden aan de mensen met lopende bestellingen.
Ik wam er helaas te laat achter. En wacht ook op de tweede batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harri
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 17-09 22:25
Canis Lupus schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:36:
Ik wil je niet teleurstellen, maar ik denk dat ze een verwachtte leverdatum hebben doorgegeven, niet een beloofde leverdatum.

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bixobie
Toch klopt er iets niet aan dat energy dashboard, hij laat zien dat er energie van het net de batterij in gaat, wat absoluut niet het geval is, en dat is toevallig net zo veel als dat er vanaf de pv panelen de batterij in gaat?

Sowierso verwacht ik NUL als import vh net? (interval is today)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kfGFRf06EDv_-02wZTdyXU2eLGI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/YoWXDSn732u15YiFzHJFSP8n.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door bixobie op 13-06-2025 11:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
bixobie schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:07:
Toch klopt er iets niet aan dat energy dashboard, hij laat zien dat er energie van het net de batterij in gaat, wat absoluut niet het geval is, en dat is toevallig net zo veel als dat er vanaf de pv panelen de batterij in gaat?

Sowierso verwacht ik NUL als import vh net?

[Afbeelding]
Het plaatje klopt wel. En je hebt nooit exact nul op het net

[ Voor 3% gewijzigd door GL007 op 13-06-2025 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
een een vraag over samenwerking van de batterij met een ander smart/NOM device...

Ik overweeg een Itho Daalderop Smartboiler aan te schaffen om daarmee helemaal van het gas te gaan. Deze heeft een P1 meter om de boiler te verwarmen als er stroom teruggeleverd word.
Daarmee heeft hij een soortgelijke functie als de Homewizzard dus, maar sneller terugverdiend aan gezien de besparingen dubbelop gaan :
- Geen vaste lasten voor Gas meer
- Meer eigen gebruik van zonnestroom

Volgens mijn metingen had ik van de 81 dagen de boiler 78 dagen kunnen warmhouden op stroom die ik nu teruggeleverd heb.

Maar hoe zou deze boiler samenwerken (of niet) als ik ook een PiB neerzet ?

Of zou ik dan echt de PiB via bv Homey/Homewizzard aan moeten sturen om de PiB pas als 2de te laten NOM'en ?

[ Voor 7% gewijzigd door Jpiek op 13-06-2025 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:51

BlueTooth76

Let the sun shine!

Jpiek schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:42:
een een vraag over samenwerking van de batterij met een ander smart/NOM device...

Ik overweeg een Itho Daalderop Smartboiler aan te schaffen om daarmee helemaal van het gas te gaan. Deze heeft een P1 meter om de boiler te verwarmen als er stroom teruggeleverd word.
Daarmee heeft hij een soortgelijke functie als de Homewizzard dus, maar sneller terugverdiend aan gezien de besparingen dubbelop gaan :
- Geen vaste lasten voor Gas meer
- Meer eigen gebruik van zonnestroom

Volgens mijn metingen had ik van de 81 dagen de boiler 78 dagen kunnen warmhouden op stroom die ik nu teruggeleverd heb.

Maar hoe zou deze boiler samenwerken (of niet) als ik ook een PiB neerzet ?

Of zou ik dan echt de PiB via bv Homey/Homewizzard aan moeten sturen om de PiB pas als 2de te laten NOM'en ?
Nadeel van zo'n boiler is dat het in feite een soort waterkoker is met een COP=1.0
Als de ruimte er is zou ik altijd voor een warmtepompversie gaan.

En omdat een warmtepompboiler zuiniger is, maakt het ook minder uit of deze "smart" is. Na het middaguur is de zonnepiek (en een prima moment om dan je water op te warmen) en als de zon er dan niet is, is het de rest van de dag vaak ook "pet" ;)

[ Voor 10% gewijzigd door BlueTooth76 op 13-06-2025 11:57 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
@Jpiek geen directe antwoorden op je vragen. Maar ik zat met een vergelijkbaar dilemma.
Wat ik gedaan heb is gewoon een vaste verwarmperiode per dag. Om 10:30 mag hij de boiler gaan verwarmen naar de gewenste temperatuur. En na 17:00 stopt hij met verwarmen.

In de winter zit hij dan op de uren dat er de meeste kans op zon is, en in de zomer hebben de batterijen al wat kunnen opslaan voor als het wat bewolkt of wisselvallig is. Zo kom ik op ongeveer een half jaar puur verwarmen van de boiler op mijn eigen stroom.

Ik heb wel heel bewust gekozen voor een boiler die op 1000Watt (1100 praktijk volgens de HW socket) werkt. Kost wat meer tijd, maar veel makkelijker om op zonnepanelen + batterij op te warmen.

Op deze manier gaat de boiler altijd voor de batterij met zonoverschot.

/edit: en hij zal toch ergens op de dag moeten opwarmen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door ArthurMorgan op 13-06-2025 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bixobie
Kleine aanvulling op de eerder genoemde HA restful api voor v2, zo zou het moeten zijn.
Toevoegen aan configuration.yaml en dan aanroepen via het creeren van een script in 'automations and scenes' 'create script' ' add action: call service' etc.

Eerder getoond script was http ipv https, en je moet blijkbaar toch X-Api-Version 2 meegeven, en Content-Type moet met een Hoofdletter, en deel uitmaken van de headers...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
# Control the batterymode
rest_command:
  battery_mode_zero:
    url: https://192.168.10.40/api/batteries
    method: PUT
    headers:
      Authorization: "Bearer <JOUW TOKEN HIER>"
      X-Api-Version: "2"
      Content-Type: "application/json"
    payload: '{"mode": "zero"}'
    verify_ssl: false

battery_mode_full:
    headers:
    payload: '{"mode": "to_full"}'

battery_mode_standby:
    headers:
    payload: '{"mode": "standby"}'

Uiteraard <JOUW TOKEN HIER> vervangen door je gegeneerde token, dus ook zonder <> :)
IP adres ook vervangen maar dat lijkt me ook duidelijk. Is dus het ip adres van de P1 meter, niet vd batterij.

[ Voor 12% gewijzigd door bixobie op 13-06-2025 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjamo
ArthurMorgan schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:53:
@Jpiek geen directe antwoorden op je vragen. Maar ik zat met een vergelijkbaar dilemma.
Wat ik gedaan heb is gewoon een vaste verwarmperiode per dag. Om 10:30 mag hij de boiler gaan verwarmen naar de gewenste temperatuur. En na 17:00 stopt hij met verwarmen.

In de winter zit hij dan op de uren dat er de meeste kans op zon is, en in de zomer hebben de batterijen al wat kunnen opslaan voor als het wat bewolkt of wisselvallig is. Zo kom ik op ongeveer een half jaar puur verwarmen van de boiler op mijn eigen stroom.

Ik heb wel heel bewust gekozen voor een boiler die op 1000Watt (1100 praktijk volgens de HW socket) werkt. Kost wat meer tijd, maar veel makkelijker om op zonnepanelen + batterij op te warmen.

Zo doen we het hier ook ongeveer. Wpb voor douchen, maar 30ltr eboiler voor keuken (oa v afwas).

Hier starten we de eboiler handmatig, en we laten hem automatisch uitgaan 2 uur voor zonsondergang. Verder staat de boiler hier van nov t/m febr op 35 graden, de overige maanden op 60 graden. Hier gebruikt de boiler los van de batterijen zelden stroom van het net, nu met de batterijen helemaal niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 19:27
Sjamo schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:59:
[...]

Zo doen we het hier ook ongeveer. Wpb voor douchen, maar 30ltr eboiler voor keuken (oa v afwas).

Hier starten we de eboiler handmatig, en we laten hem automatisch uitgaan 2 uur voor zonsondergang. Verder staat de boiler hier van nov t/m febr op 35 graden, de overige maanden op 60 graden. Hier gebruikt de boiler los van de batterijen zelden stroom van het net, nu met de batterijen helemaal niet meer.
Tapwater mag niet lager dan 60 graden zijn ivm legionella besmetting. Dus 35 graden is absoluut af te raden (wel off topic dit)

2 HomeWizard PIB’s | Homey Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1990
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19:29
BlueTooth76 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:49:
[...]

Nadeel van zo'n boiler is dat het in feite een soort waterkoker is met een COP=1.0
Ik ben het eens met de COP maar met de rest niet.
Een normale boiler is veel eenvoudiger opgebouwd, warmt het water sneller op en vereist nagenoeg tot geen onderhoud waarbij een warmtepomp boiler meer techniek heeft waardoor die efficiënter wordt maar als er een storing optreedt dit ook duurder uit zal vallen...
De installatie van een normale boiler zijn ook vele malen goedkoper omdat je als je een beetje handig bent het zelf kunt waar met een warmtepompboiler vaak een externe partij aan de pas komt die ook weet te rekenen.

Mijn advies. Lekker met een normale boiler verwarmen in combinatie met de thuisbatterij.
Er zal vast iets slims zitten in de boiler waardoor het mogelijk is. En al is het nu nog niet mogelijk dan wel in de toekomst. Zeker wanneer de saldering eraf gaat. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
Olie_B_Bommel schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 12:09:
[...]

Tapwater mag niet lager dan 60 graden zijn ivm legionella besmetting. Dus 35 graden is absoluut af te raden (wel off topic dit)
We zien en verwachten hier geen problemen, oa door de manier waarop de kraan wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
Sjamo schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 12:13:
[...]

We zien en verwachten hier geen problemen, oa door de manier waarop de kraan wordt gebruikt.
Heeft niets te maken met hoe je de kraan gebruikt. Het water in het vat mag gewoon niet lager dan 60 graden zijn.
Zie ook deze link: https://www.vattenfall.nl/cv-ketel/temperatuur-cv-ketel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
BlueTooth76 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:49:
[...]

En omdat een warmtepompboiler zuiniger is, maakt het ook minder uit of deze "smart" is. Na het middaguur is de zonnepiek (en een prima moment om dan je water op te warmen) en als de zon er dan niet is, is het de rest van de dag vaak ook "pet" ;)
Andere discussie en die heb ik al achter me gelaten. Qua ruimte en investering kan ik prima uit met een elektrische boiler. De winst zit hem in het af kunnen sluiten van gas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjamo
Olie_B_Bommel schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 12:21:
[...]

Heeft niets te maken met hoe je de kraan gebruikt. Het water in het vat mag gewoon niet lager dan 60 graden zijn.
Zie ook deze link: https://www.vattenfall.nl/cv-ketel/temperatuur-cv-ketel/
Ja, dank je voor de waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
ArthurMorgan schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:53:

Dus hij verwarmt dan of diecht op zonnestroom, of op zonnestroom die al in de accu zit ?

Ik ben er eerlijkheidshalve nog niet uit of die PiB er wel gaat komen,hangt af van wat mijn metingen gaan zijn na een jaartje. ik weet nog niet of ik het rendabel ga krijgen (na 1-1--2027 dus)...
/edit: en hij zal toch ergens op de dag moeten opwarmen ;)
Klinkt logisch...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Kevin1990 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 12:10:
[...]

Een normale boiler is veel eenvoudiger opgebouwd, warmt het water sneller op en vereist nagenoeg tot geen onderhoud waarbij een warmtepomp boiler meer techniek heeft waardoor die efficiënter wordt maar als er een storing optreedt dit ook duurder uit zal vallen...
De installatie van een normale boiler zijn ook vele malen goedkoper omdat je als je een beetje handig bent het zelf kunt waar met een warmtepompboiler vaak een externe partij aan de pas komt die ook weet te rekenen.

Mijn advies. Lekker met een normale boiler verwarmen in combinatie met de thuisbatterij.
Er zal vast iets slims zitten in de boiler waardoor het mogelijk is. En al is het nu nog niet mogelijk dan wel in de toekomst. Zeker wanneer de saldering eraf gaat. 8)
Warmtepompboiler heeft in de basis niet meer aansluitingen dan een normale boiler, koud water in, warm water uit en een stroomaansluiting
Hooguit extra is een externe lucht aan- en afvoer, afhankelijk van het model en wensen op dat vlak.

En je hebt dan een 2,5x efficiënter apparaat.

Maar ik sluit er wel bij aan dat dit de plek niet is voor de discussie ;)

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17:56
BeZaX schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 09:43:
@HomeWizard_NL Het zou mooi zijn als jullie een feature kunnen bouwen die wat weg heeft van Slimme taken > Meettaak.

Ik gebruik zelf nog een oudere DSMR 4.0 slimme meter die elke 10 seconden uitleest. Wanneer mijn laadpaal via PureSolar actief is, ontstaat er een 'dans' tussen de laadpaal en de thuisaccu wanneer er schommelingen zijn. Beide systemen proberen tegelijk het verbruik te sturen, wat elkaar in de weg gaat zitten. Al heel snel ondersteunt de accu, terwijl het eigenlijk niet nodig is op basis van het hoge PV opwek.

Idealiter zou je eigenlijk een taak instellen waarbij de accu automatisch pauzeert zodra de laadpaal (met HW kWh meter) inschakelt. Op termijn zou je dit verder kunnen uitbreiden met instellingen om grenzen mee te geven: wanneer de accu wél mag ondersteunen of bijladen.

Als alternatief ben ik met EVCC aan de slag geweest. Alles valt uit te lezen en aan te sturen, alleen de combinatie van mijn EV, laadpaal en EVCC is niet stabiel en levert de nodige storingen in mijn EV op.
Min of meer hetzelfde als ik gisteren ook had geopperd.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Olie_B_Bommel schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 12:09:
[...]
Tapwater mag zeker wel lager zijn dan 60c, ik zou het zelfs aanraden als je je handen gaat wassen, en helemaal als je gaat douchen :+

SWW moet wel grofweg eens in de week ofzo ff naar ca 65c gebracht worden. Legionella kan ontstaan is langdurig stilstaand lauw water...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
Jpiek schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 12:34:
[...]

Tapwater mag zeker wel lager zijn dan 60c, ik zou het zelfs aanraden als je je handen gaat wassen, en helemaal als je gaat douchen :+

SWW moet wel grofweg eens in de week ofzo ff naar ca 65c gebracht worden. Legionella kan ontstaan is langdurig stilstaand lauw water...
Ja, maar dan meng je het warme water met koud water tot de temperatuur die je wilt hebben. Water dat stil staat in een vat mag niet lager dan 60 graden zijn, omdat in stilstaand water er een grote kans op legionella besmetting is. Goole maar even hierop, dat zul je dat zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Jpiek schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 12:34:
[...]

Klopt. Het is wat off-topic maar ook te gevaarlijk om te negeren.

35 graden is inderdaad bijna de perfecte kweektemperatuur voor legionella om te groeien. Dus het is niet eens "op het randje" maar echt een stimulans voor legionella en andere bacteriën.

Dat soort dingen gaan altijd goed, tot ze mis gaan.

Hier ga ik iedere dag naar 55 graden Celsius en er is voldoende doorstroming, bij die temperatuur vermenigvuldigt legionella zich niet in dus dan kan je er nog wel mee wegkomen.

Maar 60 graden of hoger is minimaal 1x per week aan te raden.

[ Voor 6% gewijzigd door BlueTooth76 op 13-06-2025 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
[...]
Sterker nog, ik wil hem eigenlijk soort van gebruiken als thuisbatterij. Dor hem op te warmen met warmte opgewekt met stroom die anders teruggeleverd word. En omdat die boiler er toch al moet komen, 'bespaar' ik me de investering van de batterij. Of liever, het is 1 investering om 2 dingen te bereiken.

effin, dat weet je, we hebben elkaar in het Weheat topic gesproken...

Alleen zou ik graag nog wat doen met de stroom die daarna nog evt overblijft. Dus de PiB in als dat kan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Olie_B_Bommel schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 12:42:
[...]

Ja, maar dan meng je het warme water met koud water tot de temperatuur die je wilt hebben. Water dat stil staat in een vat mag niet lager dan 60 graden zijn, omdat in stilstaand water er een grote kans op legionella besmetting is. Goole maar even hierop, dat zul je dat zien.
Dat weet ik, daarom hebben ze bv voor warmtepompboilers (die meesta; een lagere temp aanhouden) ook zoiets uitgevonden als een legionella-run...

Kom ik weer terug op : 1x per week opstoken tot boven de 65...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klassieker
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 10-07 02:22
In de ruimte waar mijn PiB staat is het inmiddels 28 graden. Ben benieuwd hoeveel mensen ook deze melding hebben gehad

Ik heb de airco aangezet en ga er vanuit dat de melding zo weer verdwenen is. 😉Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/frpJyqt_pGDbNt81zj7EF0ePYYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2BWebKuLpZFTyv5hPp1j0zFU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 07:25:
[...]

Dat heeft HW al een keer aangegeven. Alles tot 800 Watt zou via een batterij gaan vanwege de efficientie inderdaad.

Maar over hoe vaak hij wisselt om de SOC redelijk gelijk te houden hebben ze niks gezegd voor zover ik weet.
Als je de batterijen niet ontgrendeld hebt maakt het sowieso weinig uit of er een groot verschil is. Maar bij ontgrendeld meer. Je wilt niet een op 75 en een op 15% hebben. Want dan heb je snel last van lagere piekshaving.
Maar 60 en 40 zal niet heel snel voor een probleem zorgen.
Ik wist het antwoord wel haha. Was meer bedoeld om een balletje op te gooien. Het is zeker niet handig om er 2 actief te laten zijn op een laag vermogen. Scheef lopen is ook niet erg imo. Als de 1 maar niet op 10% SoC zit en de ander op 50% en je bent net van plan te gaan koken. Dan ga je niet vollebak meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klassieker schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 12:50:
In de ruimte waar mijn PiB staat is het inmiddels 28 graden. Ben benieuwd hoeveel mensen ook deze melding hebben gehad

Ik heb de airco aangezet en ga er vanuit dat de melding zo weer verdwenen is. 😉[Afbeelding]
Hopelijk zet je de airco niet aan voor de PIB.

24.7 graden hier. Dus hij heeft geen reden tot klagen nog. Btw hij staat standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel

Ik heb de airco aangezet en ga er vanuit dat de melding zo weer verdwenen is. 😉[Afbeelding]
Bij mij 28,9 graden (zolder) ook melding dat 1 PIB het tecwarm heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w32AtbXAT_flq9bN9XTdJJWaY7c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7wH26jL6X1imz75ErVPzwkkZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bb1tKzkQz1z3nFcex1bujiwO1dA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YoXEpo0B8InQ4GijKVBLc6Ka.jpg?f=fotoalbum_large

Bij nog net geen 28°
Ben benieuwd wanneer hij stopt...

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ral23087
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17:08
Heb ik ook gehad,maar ging vanzelf weer weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
Ik heb de PIB’s iets verder van de muur gezet. Stonden 10 cm zoals HW adviseerd. Staan nu 15 cm van de muur af waar in lucht inlaat zit. Melding is nu weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassieker
Bedankt voor de reacties. 😀

Ja, ik heb de airco aangezet voor de PiB.
Nou hebben we vandaag overproductie van de zonnepanelen genoeg. (Ik ga niet weer een discussie starten "gratis of niet gratis...." 🙄😉😂)
Een ding wat zeker is, is dat ik voor de kW's die door de airco gebruikt worden, ik in iedergeval geen Terugleverboete betaal.😉

De 🪫staat in een houten opbouw op onze garage. Het wordt daar dus in de winter erg koud en in de zomer dus erg warm. In de winter heeft de airco het (automatisch) tussen de 10 en 12 graden gehouden. Zonder zon kost dat dus echt geld als het salderen afgelopen is.

Ik nu bewust de airco even uitgelaten om te kijken of de 🪫het te warm zou krijgen. Was echt een test. Hij ging overigens gewoon door met laden. Misschien was hij er boven de 30 graden echt mee gestopt.

@HomeWizard_NL het zou wel handig zijn als je van hier een melding van zou krijgen, maar die vraag is al eerder gesteld en wellicht al beantwoord. Ik krijg wel een melding als mijn vrouw te lang onder de douche staat...... 🙄😉😂

Euuuuh, dat heb ik via een allert zelf ingesteld. (Niet voor de douche hoor, maar voor een kapotte tuinslang of kraan)

Edit: Aanvulling:
Het is inmiddels 22 graden in de betreffende ruimte en de melding is verdwenen. 🙏🎈

[ Voor 4% gewijzigd door Klassieker op 13-06-2025 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:02

Hier 26 graden en dezelfde melding, deur open (washok) en de melding was snel weer weg.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klassieker schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 13:42:
Bedankt voor de reacties. 😀

Ja, ik heb de airco aangezet voor de PiB.
Nou hebben we vandaag overproductie van de zonnepanelen genoeg. (Ik ga niet weer een discussie starten "gratis of niet gratis...." 🙄😉😂)
Een ding wat zeker is, is dat ik voor de kW's die door de airco gebruikt worden, ik in iedergeval geen Terugleverboete betaal.😉

De 🪫staat in een houten opbouw op onze garage. Het wordt daar dus in de winter erg koud en in de zomer dus erg warm. In de winter heeft de airco het (automatisch) tussen de 10 en 12 graden gehouden. Zonder zon kost dat dus echt geld als het salderen afgelopen is.

Ik nu bewust de airco even uitgelaten om te kijken of de 🪫het te warm zou krijgen. Was echt een test. Hij ging overigens gewoon door met laden. Misschien was hij er boven de 30 graden echt mee gestopt.

@HomeWizard_NL het zou wel handig zijn als je van hier een melding van zou krijgen, maar die vraag is al eerder gesteld en wellicht al beantwoord. Ik krijg wel een melding als mijn vrouw te lang onder de douche staat...... 🙄😉😂

Euuuuh, dat heb ik via een allert zelf ingesteld. (Niet voor de douche hoor, maar voor een kapotte tuinslang of kraan)

Edit: Aanvulling:
Het is inmiddels 22 graden in de betreffende ruimte en de melding is verdwenen. 🙏🎈
Laten ze de temperatuur van de batterij maar melden. Hier is bij kamertemperatuur van 23 graden de uitlaat temperatuur al gestegen naar 49 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mFV7T1tO7fuF2D8G664Yt8kK06o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SsJ7O9cCJRIgh3waJDEOtwsf.png?f=fotoalbum_large
Ventilator uitlaat temperatuur.
Temperatuur liep verder omhoog omdat de batterij vanwege koffie zetten van 800 W laden naar 800W ontladen ging

[ Voor 13% gewijzigd door GL007 op 13-06-2025 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix2149
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 22:06
[...]

Ik ga in augustus verhuizen naar een woning met een tweede badkamer in voormalige garage. Daar is een gewone boiler geïnstalleerd. Zit er aan te denken om die met een plug "slim" te maken zodat hij in dal (of zon) uren gaat verwarmen, maar kan hem niet echt "aan" zetten alleen uit dat hij niet aan kan slaan buiten dal/zon tijden.

Een slimmer boiler zou natuurlijk beter zijn welke je ook echt "aan" kan zetten met regeltjes/automation via HA.

[ Voor 3% gewijzigd door phoenix2149 op 13-06-2025 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix2149
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 22:06
bing69 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:28:
[...]

Hier 26 graden en dezelfde melding, deur open (washok) en de melding was snel weer weg.
Ik krijg de melding ook inderdaad. staat in knieschot kast op zolder. Maar daar is inderdaad geen ventilatie. Dus ook daar de kast maar (gedeeltelijk) open om te kijken of het dan weg blijft. Anders is ventilatie de enige andere alternatief. Dat ga ik hier niet meer doen gezien ik eind augustus ga verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassieker
GL007 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:43:
[Afbeelding]
Ventilator uitlaat temperatuur.
Temperatuur liep verder omhoog omdat de batterij vanwege koffie zetten van 800 W laden naar 800W ontladen ging
Dat is een mooie grafiek. 👌

Ja, hier ben ik ook heel de dag (vanwege de zon), aan het wassen, drogen in de droger 🙄 en de vaatwasser aan.

🪫 Was erg druk inderdaad. Nu aan het terugleveren. Het is hier bewolkt nu. Wat ik wel vreemd vind is dat ik het relais nog niet 1x gehoord heb, terwijl hij de boel keurig op NOM weet te houden.

Edit Aanvulling:
Ja zou mooi zijn als HW de temperatuur van de 🪫weer zou kunnen geven in de App.

Misschien moet er dan nog een extra sensor in? Hoewel, hij kan wel aangegeven wanneer hij het te warm heeft. 🙄

[ Voor 12% gewijzigd door Klassieker op 13-06-2025 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
Eerste dag van het jaar dat we de airco nodig hebben om te koelen hier. Fijn om te zien dat de batterijen de wolken voor de zon mooi oppakken, en weer bijladen bij meer zon. We hebben hier een plak-avond voor de boeg en ik ben benieuwd hoe dit gaat met de batterijen. Hopelijk koelt het vannacht voldoende af dat de koelfunctie van onze ventilatie voldoende is. Anders wordt het een echte test :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BN7baiMxmwP4NetF97Tq5V8DA-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PQRN9N0Pk7CLGmEJQi2n8jME.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8UrPiJm669bpTVfLRggQ6LKXQak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8fZfXhG5580vJJxrTMPBqvlG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
GL007 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:40:
[...]

Laten ze de temperatuur van de batterij maar melden. Hier is bij kamertemperatuur van 23 graden de uitlaat temperatuur al gestegen naar 49 graden.
@GL007
Vanochtend is de bovenste batterij (ik meet de uitlaat van de bovenste van de stapel van twee) begonnen te laden rond 1000 uur (PV ligt op ZW en NW) en met wat fluctuaties (verbruikers als vaatwasser en SWW run van de warmtepomp) tot ca. 1430 uur geladen en was toen op 100%. Nog volop PV productie, accu is inactief (beide dus). Zoals de chart aangeeft is de temperatuur van de uitgeblazen geleidelijk opgelopen naar net boven de 40 graden. Om daarna snel weer richting 25 graden te dalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pawh7IS0m9CZip-Pr9wv8qRJkdg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/umvloTimhlnkjvtVVPW8JH1q.jpg?f=fotoalbum_large

Om 1430 uur was de temperatuur in de garage 22,5 graden. Dus mijn batterijen worden minder snel warm dan bij jouw.
Kan dat aan de ruimte eromheen liggen bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EVfan schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:46:
[...]

@GL007
Vanochtend is de bovenste batterij (ik meet de uitlaat van de bovenste van de stapel van twee) begonnen te laden rond 1000 uur (PV ligt op ZW en NW) en met wat fluctuaties (verbruikers als vaatwasser en SWW run van de warmtepomp) tot ca. 1430 uur geladen en was toen op 100%. Nog volop PV productie, accu is inactief (beide dus). Zoals de chart aangeeft is de temperatuur van de uitgeblazen geleidelijk opgelopen naar net boven de 40 graden. Om daarna snel weer richting 25 graden te dalen.

[Afbeelding]

Om 1430 uur was de temperatuur in de garage 22,5 graden. Dus mijn batterijen worden minder snel warm dan bij jouw.
Kan dat aan de ruimte eromheen liggen bijvoorbeeld?
Batterij staat in woonkamer en deze wordt door de airco iets gekoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bixobie
GL007 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:10:
[...]
Het plaatje klopt wel.
Check :) als ik de maand mei er bij pak zie ik nu letterlijk de waardes voor terug/levering etc die ik ook in mijn Essent maandoverzicht zie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Ik heb mij toch maar voor de beta software p1 meter en de batterijen aangemeld, dat is goed gegaan , nu kijken of verandering merkbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:04
ivo1969 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 17:51:
Ik heb mij toch maar voor de beta software p1 meter en de batterijen aangemeld, dat is goed gegaan , nu kijken of verandering merkbaar is
Duurde het lang voor je toegelaten werd? Met mijn p1 meter heeft het bijna 2 weken geduurd. De beide accu's vanmorgen pas opgegeven.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:04
AtlAntA schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 18:39:
[...]

Duurde het lang voor je toegelaten werd? Met mijn p1 meter heeft het bijna 2 weken geduurd. De beide accu's vanmorgen pas opgegeven.
Naar mijn weten... er was iemand van het team op vakantie. Kan dus wat vertraging in zitten of hebben gezeten.

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zoek nog steeds een verklaring voor het volgende. Ik heb eens gekeken naar wat de batterij aan import heeft geregistreerd en wat als export. Ik heb de batterij op een eigen groep zitten. Deze groep is voorzien van een HW kWh gecertificeerd MID meter. Die zou dus zuiver moeten zijn.

Ik heb een proefmeting uitgevoerd:

Import vlgs batterij 0,025 kWh. Volgens de kWh meter 0,028 kWh. Verwaarloosbaar. Ik heb niet geladen. Laden ga ik nog testen.

Export volgens de batterij 1,753 kWh. Volgens de kWh meter 1,598 kWh. De batterij geeft dus 155 Watt meer ontlading aan dat de gecertificeerd MID kWh meter. De waarden in de app zijn de werkelijke import en export volgens eerdere berichten. Toch zit daar een afwijking in van 8,8% t.o.v. een de kWh meter. Ik wil deze test eens gaan uitbreiden maar als ik uit mag gaan van een gecertificeerd MID meter dan zou de HW PIB teveel aangeven? Ik reken RTE nu met de batterij gegevens. Dat zou dan moeten met de kWh meter.

Zijn er meer mensen die er een gecertificeerd kWh meter tussen hebben zitten? Daarnaast wel de batteri(en) op een eigen groep hebben. Hersenkraker......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
Het is nu op zolder 30 graden, maar de PIB’s geven nog geen foutmelding dat de temperatuur te hoog is. Ik heb de PIB’S iets anders neer gezet, zodat er meer ruimte voor luchtverplaatsing is.
Ik zal als de zon onder is de ramen op zolder tegen elkaar open zetten, zodat het kan afkoelen.
Morgen wordt het minder warm, maar ik vraag mij wel af als het weer meer dan 30 graden wordt, wat er dan gaat gebeuren. Een ventilator bij de PIB’s zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 19:14:
Ik zoek nog steeds een verklaring voor het volgende. Ik heb eens gekeken naar wat de batterij aan import heeft geregistreerd en wat als export. Ik heb de batterij op een eigen groep zitten. Deze groep is voorzien van een HW kWh gecertificeerd MID meter. Die zou dus zuiver moeten zijn.

Import vlgs batterij 0,025 kWh. Volgens de kWh meter 0,028 kWh. Verwaarloosbaar. Ik heb niet geladen. Laden ga ik nog testen.

Export volgens de batterij 1,753 kWh. Volgens de kWh meter 1,598 kWh. De batterij geeft dus 155 Watt meer ontlading aan dat de gecertificeerd MID kWh meter. De waarden in de app zijn de werkelijke import en export volgens eerdere berichten. Toch zit daar een afwijking in van 8,8% t.o.v. een de kWh meter. Ik wil deze test eens gaan uitbreiden maar als ik uit mag gaan van een gecertificeerd MID meter dan zou de HW PIB teveel aangeven? Ik reken RTE nu met de batterij gegevens. Dat zou dan moeten met de kWh meter.

Zijn er meer mensen die er een gecertificeerd kWh meter tussen hebben zitten? Daarnaast wel de batteri(en) op een eigen groep hebben. Hersenkraker......
Hoveel meter kabel zit er tussen de lokatie van de batterij en kwh meter? Kabel weerstand verlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanev001 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 19:18:
[...]

Hoveel meter kabel zit er tussen de lokatie van de batterij en kwh meter? Kabel weerstand verlies?
Meter of 12 a 13. De kabel loopt een meter of 3 over de zolder. Valt dan in een loze ruimte recht naar beneden de kruipruimte in. Zeg 2 verdiepingsvloeren a 2,50 meter hoog. Dan een meter of 5 richting meterkast. Heb het gister de netbeheerder ook voorgelegd maar die zeggen dat je echt veel meer meters moet maken voor duidelijk verlies.

Edit : Ik heb chatgpt het eens voorgelegd. Die geeft aan over een lengte van 30 meter met 2,5 mm2 draad zou het zelfs maar 0,32% mogen zijn. Dus verwaarloosbaar.

[ Voor 53% gewijzigd door Devke op 13-06-2025 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:55
[...]

Zal geen 2 weken meer zijn maar om de paar dagen dus redelijk vlot weer.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

Vergeet niet dat de PiB zijn eigen verbruik meerekent. Bij import zie je dat als een positief getal, dus het verbruik van de omvormer, ventilator e.d. Bij export zie je volgens mij een hoger getal dan er daadwerkelijk door de stekker is gegaan. Een deel van de door de PiB opgewekte energie, is direct door hemzelf verbruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVfan
Aardedraadje schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 19:51:
[...]

Vergeet niet dat de PiB zijn eigen verbruik meerekent. Bij import zie je dat als een positief getal, dus het verbruik van de omvormer, ventilator e.d. Bij export zie je volgens mij een hoger getal dan er daadwerkelijk door de stekker is gegaan. Een deel van de door de PiB opgewekte energie, is direct door hemzelf verbruikt.
Dat dus.
Ik zie hetzelfde bij mijn EV’s.
Zijn volgens mij voor de PiB dus ook de onvermijdelijke laad- en ontlaad verliezen plus het verbruik van fan etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
[...]

Ik heb er een socket achter gehad in het begin om te testen. Bij mij kwamen de waarden van de batterij en de socket zo goed als volledig overeen. Import en export.

Ik heb het HW ook eens gevraagd en die gaven aan dat de meting tussen stopcontact en omvormer zit. Dus dat de export ook echt de export zou moeten zijn.

Laden - meter - omvormer (verlies) - lading - omvormer (verlies) - meter - ontladen
Ik heb dus geen idee waar het verschil bij @Devke vandaan komt. Maar dus niet hiervandaan.

Overigens waren er anderen die met de socket wel echt andere waarden kregen van de socket en de batterij. Dus misschien dat sommigen een minder goed metende batterij hebben of zo :?

[ Voor 31% gewijzigd door ArthurMorgan op 13-06-2025 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:50

Je zegt verwaarloosbaar, maar dit is al 12 procent afwijking hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HBO88 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 20:13:
[...]

Het gaat over 3 wh. De meet waarde is veel te klein om meet tolerantie uit te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Nee ik kan met herinneren dat de PIB laat zien wat er netto geladen wordt en wat er netto ontladen wordt. Verbruik al meegenomen. Als dit toch waar is wat je zegt dan heeft dat een minder leuk effect op de RTE. Ik heb wat sensoren aangemaakt binnen HA. Die moeten het verschil laten zien. Als je de RTE gaat berekenen over de getallen in de app dan zou je dus niet goed uitkomen. Ik ga het bijhouden. Lang leve HA _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HBO88 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 20:13:
[...]

Ik snap wat je zegt. Zie post. Ik ga dit eens bijhouden over een wat langere periode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Devke schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 20:24:
[...]

Nee ik kan met herinneren dat de PIB laat zien wat er netto geladen wordt en wat er netto ontladen wordt. Verbruik al meegenomen. Als dit toch waar is wat je zegt dan heeft dat een minder leuk effect op de RTE. Ik heb wat sensoren aangemaakt binnen HA. Die moeten het verschil laten zien. Als je de RTE gaat berekenen over de getallen in de app dan zou je dus niet goed uitkomen. Ik ga het bijhouden. Lang leve HA _/-\o_
Voor wat het waard is: ik heb de HW Socket (op schakelslot) al vanaf het begin tussen de PiB en de WCD zitten. Wilde hem eigenlijk weghalen, maar had andere oplossing dus maar laten zitten.

Dit is de vergelijking van de HW data tussen PiB zelf en de socket:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7P_6w3R5aRzVMxhbJdSf5xDD2JE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QXHMzup33PH4gfvctj0sH22P.jpg?f=fotoalbum_large

RTE PIB: 73,45%

RTE Socket: 72,31%

LET WEL: PiB is nu nog zo goed als vol, dus er zit nog zo'n 2 kWh in momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knurt schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 20:38:
[...]

Voor wat het waard is: ik heb de HW Socket (op schakelslot) al vanaf het begin tussen de PiB en de WCD zitten. Wilde hem eigenlijk weghalen, maar had andere oplossing dus maar laten zitten.

Dit is de vergelijking van de HW data tussen PiB zelf en de socket:

[Afbeelding]

RTE PIB: 73,45%

RTE Socket: 72,31%

LET WEL: PiB is nu nog zo goed als vol, dus er zit nog zo'n 2 kWh in momenteel.
Ook hier zie je export verschil al is die een stuk kleiner qua %. Ik mag er toch vanuit gaan dat de meter van HW gecertificeerd is. Btw dat staat ook op de website.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

Devke schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 20:24:
[...]

ArthurMorgan schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 19:56:
[...]

Ik heb er een socket achter gehad in het begin om te testen. Bij mij kwamen de waarden van de batterij en de socket zo goed als volledig overeen. Import en export.

Ik heb het HW ook eens gevraagd en die gaven aan dat de meting tussen stopcontact en omvormer zit. Dus dat de export ook echt de export zou moeten zijn.

Laden - meter - omvormer (verlies) - lading - omvormer (verlies) - meter - ontladen
Ik heb dus geen idee waar het verschil bij @Devke vandaan komt. Maar dus niet hiervandaan.

Overigens waren er anderen die met de socket wel echt andere waarden kregen van de socket en de batterij. Dus misschien dat sommigen een minder goed metende batterij hebben of zo :?
Jullie hebben gelijk, het was andersom, verkeerd onthouden. Het is bedtijd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
[...]

Hmmm goede vraag denk nog geen week geleden.
Ging vrij snel.
Kan het alleen niet meer terug vinden
Ik had problemen met de p1 meter en hoopte met beta software daar vanaf te zijn.
Maar er gebeuren hier weer rare dingen die ik helaas niet krijg opgelost, dus waarschijnlijk weer monteur.
Vorige was gratis, omdat bleek dat het bij kpn lag.
Nu maar hopen dat het weer bij kpn ligt , anders maar 80 euro er tegenaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricdijk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:26
Devke schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 20:44:
[...]

Ook hier zie je export verschil al is die een stuk kleiner qua %. Ik mag er toch vanuit gaan dat de meter van HW gecertificeerd is. Btw dat staat ook op de website.
De socket zal ook weer eigen gebruik hebben. Ik meen 1.2W, 29Wh/dag. Een procent op een volle lading.

Live PV Data

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ricdijk schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 21:12:
[...]

De socket zal ook weer eigen gebruik hebben. Ik meen 1.2W, 29Wh/dag. Een procent op een volle lading.
Ik breid morgen de test uit. Ik hang ook de sockets maar eens terug. Meerdere meetpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 21:14:
[...]

Ik breid morgen de test uit. Ik hang ook de sockets maar eens terug. Meerdere meetpunten.
Tja meten is weten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManS-H
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:40
Maar dan wel even met de volledige zin: Meten is weten, als je weet wat je meet.😀

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16:56

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cqoANtjNuKfKsexO910fGaZfLUk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FaM27l1hRJTdpB9SN1Bp4wsB.jpg?f=fotoalbum_large

De relais gaan ineens klikken kijk ik naar de batterijen beiden groene leds.
Kijk ik in de app zie ik dus dat batterij een beetje koud is??
Dit is nu al de 2e keer maar nu blijft de melding, ik ga het maar melden bij HW, een herstart heeft niet geholpen.

Ik heb het net met screenshot gemeld via wizi, neem aan dat ik ergens komende week een reactie opkrijg

[ Voor 7% gewijzigd door ivo1969 op 13-06-2025 22:09 ]

Pagina: 1 ... 132 ... 212 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.