Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 23:04
[quote]JeroenH schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:52:
[...]
Korte termijn winst (geen mensen achter de telefoon), lange termijn verlies (mensen gaan dit mijden).
[...]

Als ik een chatbot aantref moet ik ook even drie keer adem halen en denk dan; okay, hier gaan we dan.....
Maar aan de andere kant, bij bedrijven waarvan binnen x bellen de telefoon wordt opgenomen krijg je dan ook iemand te spreken die je echt niet direct verder kan helpen, met soms tenenkrommende vragen (of reacties waarvan je dan weet dat ze echt niet naar je luisteren of je niet snappen).

Dus het is het ene kwaad om het andere.
Waar ik zelf wel heel positief over ben is een 24/7 live-chat met experts, waarbij je dan wel vooraf weet dat het 5-30 minuten (soms meer) kan duren voor je een professional "spreekt". via de chat.
Zoals met de Prusa3D printers. Daar ben ik gisteravond rond 23:00-isch nog geholpen.
Ja, ik moest vooraf wel ruim 20 minuten de chat in de gaten houden, maar daar kwam uiteindelijk iemand in de lucht die echt met goede hulp/advies kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
MartindM schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:45:
[...]

Henk,

Check de TS
Ik heb ook veel problemen gehad.
Daar staan veel items die ik geprobeerd heb (4 batterijen).
Check die/implementeer die.
Je mag mij ook een direct bericht sturen, dan kunnen we in detail op je situatie ingaan.
En kijken of we de boel aan de praat krijgen.
Eea is een kwestie om structureel zaken af te lopen / uit te sluiten.
Bij mij bleek de oplossing: oude P1 (met micro-USB) vervangen door een nieuw bestelde P1 (met USB-C).
Nu alleen nog even wachten totdat ze de historie van de oude P1 omzetten naar die van de nieuwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:08
mrenkema schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:01:
De mijne doen het nog steeds prima. Van de week aparte groep geplaatst en WCD en de vrouw een nieuwe naaimachien kado gedaan, zodat ze nu netjes op de Singer naaitafel van de zestiger jaren kunnen staan in de Hal.
Veiligheid eraf, dus tot 1600 Watt leveren.

gr Marten

[Afbeelding]
Eh vraag

Dit zit op 1 stopcontact zo te zien.
Mag dat wel zonder risico/gevaar?

Ik heb er nu 1 en 2de is in bestelling.
En de eerste zit op een ABB Installatiedoos met 2 stopcontacten.
(deze gaat over een paar dagen naar een nieuwe eigen groep toe)

Ik begreep dat ze allemaal hun eigen stopcontact moesten hebben en dan niet op een dubbele doos aangesloten mochten worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:21

Aardedraadje

Met kabelschoen

testmanager schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 00:09:
Maar aan de andere kant, bij bedrijven waarvan binnen x bellen de telefoon wordt opgenomen krijg je dan ook iemand te spreken die je echt niet direct verder kan helpen, met soms tenenkrommende vragen (of reacties waarvan je dan weet dat ze echt niet naar je luisteren of je niet snappen).
Bij ons (MKB'tje dat ik gok richting de 10000 verkopen per jaar doet over de hele wereld) wordt vrijwel altijd direct opgenomen. Eerste lijn is Sales die ook de simpele vragen meteen kan beantwoorden. Tweede lijn is technische support die al behoorlijk technische problemen kan oplossen, denk aan kleine software-aanpassingen. Derde lijn zijn mijn collega's en ik van Embedded ontwikkeling.

Als het even kan, kijken we ook graag mee bij een klant om te zien hoe ze e.e.a aangesloten hebben. Vaak remote maar soms on-site. En we hebben het niet over producten die veel kosten. Meestal tussen de duizend en tweeduizend euro verkoopprijs. Het is gewoon dat we service hoog in het vaandel hebben staan.

Je wordt altijd meteen geholpen en áls het een keer gebeurt dat iedereen druk is, dan laten we dat weten en bellen we terug. Altijd iemand aan de lijn, altijd op willen lossen wat er aan de hand is. Het kan. En dat met een team van totaal 7 of 8 man.

Maar je komt daar niet zomaar. Het opleiden van sales zodat ze snel en gericht basale vragen kunnen beantwoorden, kost al best veel tijd en moeite. Het opleiden van technische support, laat staan mensen vinden die écht willen begrijpen hoe het product werkt, is enorm uitdagend. En dan al die mensen op elkaar afstemmen, dat gaat ook niet zomaar. Ook wij stoeien best met onze groei afentoe en hebben zeker de afgelopen jaren last van oplopende werkdruk doordat het zo lastig is om goed personeel te vinden.

Dit alles om aan te geven, ik snap denk ik de problematiek bij HomeWizard wel. Ik vind het jammer dat ze geen telefoonlijn hebben. Ik vind het écht jammer dat die chatbot er elke keer tussen zit. Ik weet dat het anders kan. Maar ze hebben denk ik in een korte termijn een heel nieuwe groep klanten erbij gekregen. Dan moet je iets. Ze hebben aangegeven dat de wil er is om beter te doen. Daarnaast worden problemen netjes opgelost. Ik geef ze hierin gewoon het voordeel van de twijfel afentoe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:03
gasemans schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 00:25:
[...]

Eh vraag

Ik begreep dat ze allemaal hun eigen stopcontact moesten hebben en dan niet op een dubbele doos aangesloten mochten worden.
Als de aders van de kabel 2,5mm² zijn en de bedrading in de wcd ook gewoon 2,5mm² is, dan is er weinig aan de hand en kom je maximaal niet boven de 1600W uit.
Maar wel degelijk spul gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand een idee vanaf hoe laat er bij @HomeWizard_NL echte mensen achter de chatbot zitten? Zal wel 09:00 zijn?

Voorlopig reageert de chatbot compleet niet op mijn berichten. :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/njBUU1eIXA-NzQ4LRNmNbkwgyLY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LmM1LQRMAPmh3Wq19m90OVbO.png?f=user_large

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harri
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 06:32
gasemans schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 00:25:
[...]

Eh vraag

Niks aan de hand, ze zitten allebei op een eigen stopcontact.
HW bedoeld dat er niet zo’n 3-weg-splitter of verlengsnoer met stekkerbak wordt gebruikt die dan in een wcd word gestopt.

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:08
Thanks @mike123 en @Harri

Ik had dat stuk duidelijk anders geïnterpreteerd.
Scheelt me weer wat klus werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:12
hanev001 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:23:
[...]

Ik ben het half met je eens.

Het inderdaad niet goed dat er een stel batterij worden uitgeleverd met fouten maar aangezien het om allemaal exact de zelfde fout gaat ontstaat bij mij de indruk dat men een test of update programma heeft gebruikt waar een stap gemist is.

Het is een slordigheid maar gezien er al binnen korte tijd ook al berichten kwamen dat dit via een remote actie was opgelost is het niet echt een zwaar wegend probleem
Wij hadden dinsdag rond het middaguur al drie forumgebruikers met dit probleem. Support zal ongetwijfeld veel méér meldingen hebben gekregen – ik kan me niet voorstellen dat het toevallig bij alleen deze drie bleef.

Ze hadden dit beter proactief kunnen aanpakken: stuur een mail naar de betreffende klanten (“Het spijt ons ,u bent een van onze eerste refurbished-klanten; er bestaat een kans dat uw product niet goed functioneert”). Dat komt zóveel netter over dan dat je ’s avonds alles via een chatbot moet uitzoeken.

Volgens mij weten ze ook precies welke serienummers het betreft, dus over proactief handelen gesproken...
Nu worden mensen een beetje met een defect kluitje het riet in gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
carpcatcher schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:17:
Volgens mij weten ze ook precies welke serienummers het betreft, dus over proactief handelen gesproken...
Nu worden mensen een beetje met een defect kluitje het riet in gestuurd.
100%

Ik heb pas kort ervaring met HW, maar tot nu toe komt het neer op "product is OK*, communicatie is.... niet OK".

* En ja, ook dit probleem met de renewed PiB's, beschouw ik op dit moment nog als "OK" - als HW het snel oplost en goed over communiceert. Dat zal vandaag gaan blijken.

[ Voor 17% gewijzigd door JeroenH op 11-06-2025 08:21 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JeroenH schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:10:
Iemand een idee vanaf hoe laat er bij @HomeWizard_NL echte mensen achter de chatbot zitten? Zal wel 09:00 zijn?

Voorlopig reageert de chatbot compleet niet op mijn berichten. :(

[Afbeelding]
Het is handig om ook het serie nummer die in de app staat bij te vermelden zodat zij direct remote aan de slag gaan.

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
GL007 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:29:
[...]

Het is handig om ook het serie nummer die in de app staat bij te vermelden zodat zij direct remote aan de slag gaan.
Ik heb alleen ordernummer hoeven doorgeven gisteren. Naar het serienummer is niet gevraagd.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tip voor Homewizard pas de chat bot software aan door de serienummer vraag te stellen.
Dit om direct remote actie te kunnen nemen. Dat scheelt bergen fustraties

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
GL007 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:32:
Tip voor Homewizard pas de chat bot software aan door de serienummer vraag te stellen.
Dit om direct remote actie te kunnen nemen. Dat scheelt bergen fustraties
Het is bij mij dus gewoon direct remote opgelost op basis van mijn ordernummer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:33:
[...]

Het is bij mij dus gewoon direct remote opgelost op basis van mijn ordernummer. :)
Dat was bij mijn eerste accu niet het geval. Gelukkig kreeg ik wel vrij snel een mail met de suggesties en dat hielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:29:
[...]

Waar staat dat dan? Ik zie wel een ID, maar dat is gewoon het MAC address. Kijk ik niet goed?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hkonin02
  • Laatst online: 17-09 14:04
ArthurMorgan schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:33:
[...]

Bij mij ook. Ik heb even gekeken en de chat ff gecopieerd:

Wizzi
Hallo! Ik ben de virtuele assistent van HomeWizard. Van mij krijg je direct antwoord. Als ik je niet kan helpen, zet ik je vraag door naar een collega. Zij streven ernaar om je op werkdagen binnen 48 uur te beantwoorden. Waar kan ik je mee helpen?
Apparaten en/of installatie

Wizzi
Ondervind je een probleem of zoek je meer informatie?
Problemen met installatie

Wizzi
Over welk product gaat het?
Product
Plug-In Battery
Vervelend om te horen dat je problemen ervaart met jouw batterij. We gaan je enkele vragen stellen om tot een pasende oplossing te komen.
Welk van de onderstaande problemen ervaar je?
Error codes

Wizzi
Wij kunnen ons voorstellen dat je schrikt wanneer er een error code in de app verschijnt. Gelukkig hebben wij voor iedere code een passende oplossing.
Welke error code is er zichtbaar in jouw app?
Error code
E404, E405, E406
Bedankt voor je reactie, we willen je vragen ervoor te zorgen dat jouw batterij online is.
Kan je ons het ordernummer van jouw bestelling geven?
Deze begint met ORD vervolgt door 10 cijfers.
Order No
Een medewerker zal contact met je opnemen.
Op welk e-mail adres kunnen wij je bereiken? Bij voorkeur het mail adres waar jouw HomeWizard account aan gekoppeld staat.
Bedankt!
Je kan deze chat sluiten, een medewerker komt terug op je vraag.

Wegens drukte kan onze reactie langer duren dan normaal. Wij streven ernaar om iedereen binnen 2 dagen van reactie te voorzien. Onze reactie vind je in je mailbox. ✉️

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JeroenH schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:36:
[...]

Waar staat dat dan? Ik zie wel een ID, maar dat is gewoon het MAC address. Kijk ik niet goed?
Dat is het serie nummer = Mac adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:37:
Dat is het serie nummer = Mac adres
Helder, thanks. En waarom ook niet. MAC is (theoretisch) uniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaVenXeoN
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17-09 15:26
HomeWizard_NL schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:12:
[...]

groen licht komt dichterbij, alle papieren zijn er, alleen nog de goedkeuring vanuit synergrid.

Probleem met pib waarvan de lampjes uitstaan is bekend, en wordt opgelost met de volgende update.
@HomeWizard_NL En zal die batterij ook nog gewoon via de P1 meter werken? (op eigen risico) Of is er een soort "België-detectie" die de kWh meter verplicht en de werking enkel via P1 meter onmogelijk maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bixobie
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 30-06 13:57
Voor ik de configuration.yaml aanpas etc. vervangt dit de huidige homewizard integratie, wordt dit er aan toegevoegd, of worden het losse, aparte functies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:17
RaVenXeoN schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:10:
[...]
@HomeWizard_NL En zal die batterij ook nog gewoon via de P1 meter werken? (op eigen risico) Of is er een soort "België-detectie" die de kWh meter verplicht en de werking enkel via P1 meter onmogelijk maakt?
Die kWh meter toevoegen in je zekeringkast vereist een (her)keuring van €150 (bovenop de elektricien kosten als je niet zelf kan doen). Dan lijkt me de P1 op eigen risico beter dan de kWh op eigen risico proberen toe te voegen en niet te laten (her)keuren.
Of gewoon wachten tot eind dit jaar wanneer de P1 regelgeving herzien gaat worden, HomeWizard kan toch niet veel sneller leveren :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:41
Inmiddels mijn bèta aanvraag goedgekeurd en de p1 meter bijgewerkt. De accu die ik had opgegeven staat bij de voordeur te wachten op een omruiling dus die kan ik niet in de bèta zetten. De andere accu staat nog in storing dus die ga ik ook niet toevoegen.

Ik zal even moeten uitzoeken hoe ik meer apparaten aan de bèta toe voeg maar voor ik dat doe wil ik eerst zeker weten of mijn accu's werken en storings vrij zijn.

Net op het werk even gevraagd onder collega's die ook accu's van homewizard hebben. Van de 5 personen met in totaal 9 accu's is er tot nu toe 1(!) nog niet omgeruild. Zelfs voor een product in ontwikkeling - wat trouwens in de marketing niet terug te vinden is - is dit geen goed teken. Natuurlijk is het hartstikke goed dat men snel omruilt enzo maar als het omgeruilde exemplaar dezelfde kuren vertoond dan is het dweilen met de kraan open.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaVenXeoN
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17-09 15:26
Avenger 2.0 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:26:
[...]

Die kWh meter toevoegen in je zekeringkast vereist een (her)keuring van €150 (bovenop de elektricien kosten als je niet zelf kan doen). Dan lijkt me de P1 op eigen risico beter dan de kWh op eigen risico proberen toe te voegen en niet te laten (her)keuren.
Of gewoon wachten tot eind dit jaar wanneer de P1 regelgeving herzien gaat worden, HomeWizard kan toch niet veel sneller leveren :+
Ja ik zou sowieso geen kWh meter toe gaan voegen hoor, dan zou ik eerder (op termijn) naar een vast aangesloten batterij gaan.
Ik wil gewoon vermijden dat ik er eentje bemachtig en dat die niet werkt simpel en alleen omdat ik hem in België inplug :-) Voor mij is het via de P1 meter of helemaal niet.

Waarom zou die herkeuring vereist zijn trouwens? Als je een kWh meter al dan niet zelf plaatst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb een uur geleden in de HW chat van "Eefje" het volgende bericht gekregen:
Good morning,
We will resolve this for you remotely, thank you for the signal!
Nou, reactie van (ik denk) een mens. Mooi.

Weet iemand of deze actie vanzelf gaat, of dat je nog iets moet doen zoals het power cyclen van de batterij? Ik heb dat in die chat ook al even gevraagd, maar daar komt geen antwoord meer...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:17
RaVenXeoN schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:15:
[...]
Waarom zou die herkeuring vereist zijn trouwens? Als je een kWh meter al dan niet zelf plaatst.
Ja vind dat ook stom dat de regelgeving zo is, maar kan wel begrijpen omdat je deel bekabeling moet herdoen op kritieke punt. Heb je geen ervaring daarin en doe je daar iets dom (zoals verkeerde dikte kabel of flex zonder aderhuls) kan dat natuurlijk brandgevaar opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Mijn refurbished accu is ook tot leven gekomen waarschijnlijk door een actie op afstand.

Ben blij dat hij het nu doet maar had liever gehad dat het niet nodig was geweest. Enige communicatie hierin was altijd beter geweest dan geen communicatie. Ook al was het gehele verhaal maar van korte duur.

Mijn andere accu is nu net omgeruild. Chauffeur van TransMission vroeg zich af wat er aan de hand was omdat ze heel veel omruilingen doen.

[ Voor 19% gewijzigd door AtlAntA op 11-06-2025 11:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• testmanager
De laatste dagen zie ik er meer stroom uitgaan dan de batterij in.
Alle 3 de accu's staan op inactief. Ik had dit voor gisteren ook met de release firmware, maar nu vandaag ook met de beta (zowel P1 als de accu's) die ik sinds gisteravond heb.

Ik hoopte natuurlijk dat de nieuwere firmware "dingen beter zou doen" maar tot nu toe heb ikj gewoon weer slapende accu's en gooi ik alle zonnerstroom naar buiten het net op. Gelukkig saldeer ik nu nog, als dit 1,5 jaar later was geweest had ik stress gehad....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhDgFu_arAfrCo_SesBN7KsWWRk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IuGarWIDY3MNapOeWYsfvlI7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RfD7AEeoEx8GFJWS1VqRz_m8RPo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NiOiHWnqecujqs5JtTHcLM8r.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
totall power ? is dat de grafiek van je zonnenpanelen ?
vergeet je niet je eigen (sluip) verbruik ? á 614 watt

[ Voor 1% gewijzigd door carpcatcher op 11-06-2025 11:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Dit staat los van de hw integratie. Je krijgt er een restful integratie automatisch bij.
bixobie schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:18:
[...]

Voor ik de configuration.yaml aanpas etc. vervangt dit de huidige homewizard integratie, wordt dit er aan toegevoegd, of worden het losse, aparte functies?

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
carpcatcher schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:22:
[...]

Je kan duidelijk zien dat dit niet klopt.
De accu is leeg, maar gaat niet laden. Terwijl er genoeg zonne energie over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
carpcatcher schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:22:
[...]

Die total power is de "NU" weergave van de stroomconsumptie. Daar zie je dat er nu 500+ watt het net opgaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
testmanager schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:02:
[...]

Die total power is de "NU" weergave van de stroomconsumptie. Daar zie je dat er nu 500+ watt het net opgaat
In wat voor mode werken de batterijen. Ze horen nu te laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoWilly86
  • Laatst online: 07:21
testmanager schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:14:
De laatste dagen zie ik er meer stroom uitgaan dan de batterij in.
Alle 3 de accu's staan op inactief. Ik had dit voor gisteren ook met de release firmware, maar nu vandaag ook met de beta (zowel P1 als de accu's) die ik sinds gisteravond heb.

Ik hoopte natuurlijk dat de nieuwere firmware "dingen beter zou doen" maar tot nu toe heb ikj gewoon weer slapende accu's en gooi ik alle zonnerstroom naar buiten het net op. Gelukkig saldeer ik nu nog, als dit 1,5 jaar later was geweest had ik stress gehad....

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie dit vandaag ook. Heb ook 3 PIB's waarvan 1 dus een renewed met de foutmeldingen die ik gisteravond heb geïnstalleerd (helaas nog geen reactie en/of oplossing van HW). Hiervoor met 2 PIB's heb ik dit niet gehad. Ik dacht dat kwam van het feit dat 1 van de 3 niet lekker werkt en de andere 2 daardoor met wat vertraging werken. Daarnaast wisselen de zon en wolken elkaar enorm af vandaag, dus veel relais getik wat ik normaal nooit echt zo veel hoor. Mijn hoop was gevestigd op HW om de foutmeldingen van de 3e PIB te verhelpen. Maar misschien is het iets anders? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GeoWilly86 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:38:
[...]

Ik zie dit vandaag ook. Heb ook 3 PIB's waarvan 1 dus een renewed met de foutmeldingen die ik gisteravond heb geïnstalleerd (helaas nog geen reactie en/of oplossing van HW). Hiervoor met 2 PIB's heb ik dit niet gehad. Ik dacht dat kwam van het feit dat 1 van de 3 niet lekker werkt en de andere 2 daardoor met wat vertraging werken. Daarnaast wisselen de zon en wolken elkaar enorm af vandaag, dus veel relais getik wat ik normaal nooit echt zo veel hoor. Mijn hoop was gevestigd op HW om de foutmeldingen van de 3e PIB te verhelpen. Maar misschien is het iets anders? :?
Dus bij een foute accu werken de anderen niet en ze gaan in de stand by mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:41:
[...]

Dus bij een foute accu werken de anderen niet en ze gaan in de stand by mode
Dat is wel een heel erg kort door de bocht conclusie
Er wordt namelijk vermeld dat er sterk wisselende zon is en dat er wordt gewisseld tussen laden en ontladen. Dat zegt juist dat de batterijen heel hard hun best aan het doen zijn maar als de lading daardoor verminderd dan is het verbruik blijkbaar groter dan de zon opbrengst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoWilly86
hanev001 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:54:
[...]

Dat is wel een heel erg kort door de bocht conclusie
Er wordt namelijk vermeld dat er sterk wisselende zon is en dat er wordt gewisseld tussen laden en ontladen. Dat zegt juist dat de batterijen heel hard hun best aan het doen zijn maar als de lading daardoor verminderd dan is het verbruik blijkbaar groter dan de zon opbrengst.
De batterijen schakelen veel langzamer dan normaal bij genoeg zon opbrengst en ze schakelen vaker tussendoor terwijl dat niet nodig is. Ze laden wel op, maar minder efficiënt en snel als normaal en dus meer teruglevering dan nodig is. De 3e batterij in storing staat op inactief en doet niks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YfHrn-gNk9j-AvYh5eInlGgiEBc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cqk7dBptEjCXJA1tcRthFPXJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GeoWilly86 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:00:
[...]

De batterijen schakelen veel langzamer dan normaal bij genoeg zon opbrengst en ze schakelen vaker tussendoor terwijl dat niet nodig is. Ze laden wel op, maar minder efficiënt en snel als normaal en dus meer teruglevering dan nodig is. De 3e batterij in storing staat op inactief en doet niks.

[Afbeelding]
Dus de accu blijft in storing en de andere twee werken door. Dan weten we dat. Het is een prima systeem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 20:20
Mijn Renewed batterij doet het weer, ze hebben het inderdaad op afstand opgelost
Onderstaand kreeg ik als reactie, van een echt mens IPV Wizzie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JoczYusW3qKD6oamBAp-ktgP0uM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ZgjKTTFyoJsMb0tufWDr8Rai.png?f=user_large
GL007 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:03:
[...]

Dus de accu blijft in storing en de andere twee werken door. Dan weten we dat. Het is een prima systeem.
Bovenstaand kan ik bevestigen, mijn renewed stond in storing maar de oude bleef wel gewoon zijn werk doen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!
De PIB en aanmelden bij de netbeheerder.
Vandaag de netbeheerder over de vloer. Omzetten van de meterkast van 1 fase naar 3 fase. Het eerste wat de beste man zei toen de deuren voor de meterkast open gingen...... "Dat is al even geleden dat ik dit strakke werk heb mogen tegen komen, wat een verademing, alles netjes gelabeld daarnaast, top!". Hij doelde op de meterkast die vervangen is en niet de kabeltjes die ik er even los had neergehangen natuurlijk ;-P. Hij gaf aan dat de elektricien goed werk had geleverd. Altijd fijn om te horen en dit complimentje gaat zeker richting de elektricien. Ook fijn om te horen wat dat betekend dat we alles behalve een prutser in huis hadden gehaald. De veiligheid voor mijn gezin staat voorop. Natuurlijk had ik mn voorwerk wel gedaan.

Hij begon over de thuisbatterij. Heb je die aangemeld. Dat was natuurlijk de kans om hier is op in te spelen. Het verhaal is duidelijk. Als jij een PIB hebt en of het er nu 1,2,3 of 4 zijn dan hoef je ze niet aan te melden volgens hem. Mits ze niet terugleveren. Als ze wel terugleveren dan wel aanmelden. Hij heeft het dan niet over een paar Wh. Hij gaf aan dat ze regelmatig storing rijden naar klanten. Die leveren in de nacht terug wat niet kan. Er volgt dan automatisch een storingsmelding. Ik heb hem de HW PIB uitgelegd hoe die werkt. Nogmaals..... ik hoef geen melding te doen? Nee is niet nodig. Dan gaan we daar maar vanuit.

O ja en de 3 fase? Die werkt. Weer een stukje voorbereid op de toekomst. Project EV staat nu op het programma. De meterkast is voorbereid, nu zoeken naar.........

Btw de batterij staat te laden vanaf de fase waar de zonopwek overheen fietst. Dat was ook precies de bedoeling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQk5650ivjH2OvX2puLo2yFzeWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wPnBgj1yxwm2X88tbhi2pXeH.jpg?f=fotoalbum_large

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07:45

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

JeroenH schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:35:
Ik heb een uur geleden in de HW chat van "Eefje" het volgende bericht gekregen:

[...]

Nou, reactie van (ik denk) een mens. Mooi.

Weet iemand of deze actie vanzelf gaat, of dat je nog iets moet doen zoals het power cyclen van de batterij? Ik heb dat in die chat ook al even gevraagd, maar daar komt geen antwoord meer...
de accu moet aanstaan, verbonden zijn met internet en verder niets, maar denk dat het nu al wel is opgelost? ;)

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Devke schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:19:
De PIB en aanmelden bij de netbeheerder.
Vandaag de netbeheerder over de vloer. Omzetten van de meterkast van 1 fase naar 3 fase. Het eerste wat de beste man zei toen de deuren voor de meterkast open gingen...... "Dat is al even geleden dat ik dit strakke werk heb mogen tegen komen, wat een verademing, alles netjes gelabeld daarnaast, top!". Hij doelde op de meterkast die vervangen is en niet de kabeltjes die ik er even los had neergehangen natuurlijk ;-P. Hij gaf aan dat de elektricien goed werk had geleverd. Altijd fijn om te horen en dit complimentje gaat zeker richting de elektricien. Ook fijn om te horen wat dat betekend dat we alles behalve een prutser in huis hadden gehaald. De veiligheid voor mijn gezin staat voorop. Natuurlijk had ik mn voorwerk wel gedaan.

Hij begon over de thuisbatterij. Heb je die aangemeld. Dat was natuurlijk de kans om hier is op in te spelen. Het verhaal is duidelijk. Als jij een PIB hebt en of het er nu 1,2,3 of 4 zijn dan hoef je ze niet aan te melden volgens hem. Mits ze niet terugleveren. Als ze wel terugleveren dan wel aanmelden. Hij heeft het dan niet over een paar Wh. Hij gaf aan dat ze regelmatig storing rijden naar klanten. Die leveren in de nacht terug wat niet kan. Er volgt dan automatisch een storingsmelding. Ik heb hem de HW PIB uitgelegd hoe die werkt. Nogmaals..... ik hoef geen melding te doen? Nee is niet nodig. Dan gaan we daar maar vanuit.

O ja en de 3 fase? Die werkt. Weer een stukje voorbereid op de toekomst. Project EV staat nu op het programma. De meterkast is voorbereid, nu zoeken naar.........

Btw de batterij staat te laden vanaf de fase waar de zonopwek overheen fietst. Dat was ook precies de bedoeling.

[Afbeelding]
Bedankt voor de terugmelding over het aanmelden van de accu, dan had ik het goed begrepen.
Hier ook alles dit voorjaar opnieuw verdeeld over de 3 fases en de grootste pv opbrengst gaat dan ook naar de pib, en PHEV nadat de accu vol is. bij een wolkje zal de pib helpen de auto te laden, hiermee voorkom ik dat er afname is via de meter.
De zuidwest opgestelde panelen gaan direct naar de inductie kookplaat.
Hier had de elektricien juist alles matig verdeeld zullen we maar zeggen.

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wilmaas schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:28:
de accu moet aanstaan, verbonden zijn met internet en verder niets, maar denk dat het nu al wel is opgelost? ;)
Nou nee hoor, doet het nog niet :(

De accu staat online.

Dat hij het nog niet doet is nog tot daar aan toe, maar de supportchat is alweer uren stil, ondanks dat ik de vraag heb gesteld dat het me niet eens zoveel uitmaakt hoe lang het duurt tot hij weer werkt, maar dat ik graag een tijdsindicatie wil...

Ik kan een boel hebben als je me blijft communiceren. En daar is @HomeWizard_NL geen ster in, dat is inmiddels glashelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Bubba76 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:19:
Mijn Renewed batterij doet het weer, ze hebben het inderdaad op afstand opgelost

[Afbeelding]
vooral die regel "dit zien we heel soms gebeuren", en dit gaan we oplossen, ondertussen zetten we die fout zonder controle toch maar op de renewed batterij.

Dit had beter gekund, bijvoorbeeld die fout in de firmware eerst herstellen en dan de renewed accu aanbieden.

Vind dit een verkeerde keuze van HomeWizard, maar het zij zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

JeroenH schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:45:
[...]

Nou nee hoor, doet het nog niet :(

De accu staat online.

Dat hij het nog niet doet is nog tot daar aan toe, maar de supportchat is alweer uren stil, ondanks dat ik de vraag heb gesteld dat het me niet eens zoveel uitmaakt hoe lang het duurt tot hij weer werkt, maar dat ik graag een tijdsindicatie wil...

Ik kan een boel hebben als je me blijft communiceren. En daar is @HomeWizard_NL geen ster in, dat is inmiddels glashelder.
slordig, maar tegenwoordig helaas herkenbaar. druk waarschijnlijk.
Het is zo een mooi product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bubba76 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:19:

[Afbeelding]

[...]

Bovenstaand kan ik bevestigen, mijn renewed stond in storing maar de oude bleef wel gewoon zijn werk doen.
Waarom de chat bot het id van de batterij niet vraagt en moet je dit apart sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 20:20
GL007 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:50:
[...]

Waarom de chat bot het id van de batterij niet vraagt en moet je dit apart sturen.
Ik heb geen ID meer hoeven sturen, ik denk dat het inderdaad om het bestelnr ging, dat had ik al bij de eerste melding vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 12:23
@HomeWizard_NL
Homewizard maakt het wel spannend.
Op de Homewizard website staat het volgende. “ Kan de Plug-In Battery op een kWh Meter schakelen?
Vanaf Q2 2025 kan dit door een HomeWizard kWh Meter op je hoofdaansluiting te (laten) installeren.”

Q2 2025 is bijna afgelopen. Nog minder dan 3 weken. Volgens mij is er nog geen communicatie geweest. Weet iemand wat de status is is, wat de voortgang is? Op de bèta github website is het ook stil.

Persoonlijk zit ik maar ook familie erg verlegen om deze functionaliteit. Mijn preorder-bestelling zit hierop te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bubba76 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 14:07:
[...]

Ik heb geen ID meer hoeven sturen, ik denk dat het inderdaad om het bestelnr ging, dat had ik al bij de eerste melding vermeld.
Id heb je nodig om de request af te melden. Dat staat in de laatste alinea van de afbeelding.

[ Voor 4% gewijzigd door GL007 op 11-06-2025 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlayaStone
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:24
GeoWilly86 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:00:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb dit vergelijkbare gedrag gezien toen ik een nieuwe batterij kreeg, en de p1 meter nog dacht dat de oude batterij er ook nog was. Hierdoor dacht de p1 meter 2 batterijen aan te sturen, terwijl in de praktijk er maar 1 was. Hierdoor kreeg je erg vreemd gedrag. Misschien kan het daarmee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over de renewed batterij die het nog niet doet:

Zou het zin hebben als ik mijn batterij power cycle? Of is het echt gewoon wachten tot HW iets pusht? Ik heb weinig hoop meer dat het vandaag nog gebeurt. Jammer hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bixobie
Ok gelukt denk ik; klopt het dat deze functies dan onder de algemene naam 'Restful' te zien zijn als een 'integratie'? Er is ook een kopje 'Restful command' bijgekomen maar die is leeg? Dus die commando's in de configuration.yaml doen niks?

Nu nog even uitzoeken hoe ik HA dan een knop oid kan maken om de batterij in zero, standby of full te zetten zonder dat ik dat via losse curl commando's hoef te doen.

[ Voor 21% gewijzigd door bixobie op 11-06-2025 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpcatcher
JeroenH schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 15:26:

Zou het zin hebben als ik mijn batterij power cycle? Of is het echt gewoon wachten tot HW iets pusht? Ik heb weinig hoop meer dat het vandaag nog gebeurt. Jammer hoor.
kan het wellicht proberen toch ? misschien meld hij zich ergens opnieuw aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA

Ik heb vanmorgen via de bot de melding nog een keer gedaan en 5 minuten later werkte het. Dus het kan lonen om het nog een keer te melden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeoWilly86
SlayaStone schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 15:21:
[...]

Ik heb dit vergelijkbare gedrag gezien toen ik een nieuwe batterij kreeg, en de p1 meter nog dacht dat de oude batterij er ook nog was. Hierdoor dacht de p1 meter 2 batterijen aan te sturen, terwijl in de praktijk er maar 1 was. Hierdoor kreeg je erg vreemd gedrag. Misschien kan het daarmee te maken hebben?
Ik heb geen vervangende batterij gekregen, alleen een 3e (renewed) erbij. Hij ziet er wel 3, want het % in de PIB grafiek is berekend op het gemiddelde van de 3 batterijen.

Ik heb helaas ook nog geen reactie van HW gehad over het updaten/bijwerken van de renewed batterij. Erg jammer inderdaad. Ik heb vandaag tot nu onnodig 1 kWh terug geleverd omdat de andere 2 batterijen langzamer schakelen en niet gelijk opladen als er wel overschot is. Nu kan ik nog salderen, maar toch. Met de aankomende zonnige dagen zou ik graag 3 batterijen vol willen laden natuurlijk. ;)

Edit 15:58: 8 minuten geleden ontving ik een bericht van Kees van HomeWizard: Zojuist heb ik je batterij vrij kunnen geven, hij zou nu weer goed moeten werken. Onze excuses in ieder geval voor het ongemak, we horen graag of je nog vragen hebt.

En inderdaad de foutmelding is nu weg. De komende dagen even monitoren of het laadgedrag nu weer als vanouds is toen ik nog 2 batterijen had. Ineens is het dan toch snel opgelost. :)

[ Voor 14% gewijzigd door GeoWilly86 op 11-06-2025 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
GL007 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:16:
[...]

In wat voor mode werken de batterijen. Ze horen nu te laden
NOM

Acties:
  • +4 Henk 'm!
GeoWilly86 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 15:37:
Edit 15:58: 8 minuten geleden ontving ik een bericht van Kees van HomeWizard: Zojuist heb ik je batterij vrij kunnen geven, hij zou nu weer goed moeten werken. Onze excuses in ieder geval voor het ongemak, we horen graag of je nog vragen hebt.

En inderdaad de foutmelding is nu weg. De komende dagen even monitoren of het laadgedrag nu weer als vanouds is toen ik nog 2 batterijen had. Ineens is het dan toch snel opgelost. :)
Hier idem. Ik was tussen staren naar mijn PiB in de HW app door even echt werk aan het doen ;), kom ik terug, is er activiteit in de chat geweest en mijn renewed PiB staat te laden.

Nou ja, eind goed, al goed.

Maar, die communicatie.... zo snel mogelijk vergeten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bixobie
Over communicatie gesproken, ik krijg alleen maar curl: (35) schannel: failed to receive handshake, SSL/TLS connection failed meldingen op de api/v2...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kees W
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07:40
Mijn PiB, die sinds installatie op 26/3 vlekkeloos draait, kreeg zojuist firmware versie 1.0107 aangeboden.
Is blijkbaar vrijgegeven voor algemene distributie, daar ik geen Beta deelnemer ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:46
Kees W schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:20:
Mijn PiB, die sinds installatie op 26/3 vlekkeloos draait, kreeg zojuist firmware versie 1.0107 aangeboden.
Is blijkbaar vrijgegeven voor algemene distributie, daar ik geen Beta deelnemer ben
Klopt, hier is 1.0107 ook gearriveerd. Ben normale gebruiker (Henk en Ingrid :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heejijdaar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 18:29
Kees W schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:20:
En ? Update gedraaid ? nog nieuwe instel mogelijkheden ? Of wacht je nog even af aangezien je al zo lang vlekkeloos draait ? Ben benieuwd naar waar de verbetering zou moeten liggen.
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 20:26
heejijdaar schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:32:
[...]

En ? Update gedraaid ? nog nieuwe instel mogelijkheden ? Of wacht je nog even af aangezien je al zo lang vlekkeloos draait ? Ben benieuwd naar waar de verbetering zou moeten liggen.
:*)
Updated & sync to the net.

UPDATE:
Alles OK

[ Voor 3% gewijzigd door rtunru op 11-06-2025 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er ook al een nieuwe beta update aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4Dick
  • Laatst online: 23:10
Net de nieuwe update voor de batterijen 1.0107 (geen beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met betrekking tot de PIB update. Firmware 1.108 is op dit moment de beta versie. Dit is al eerder vemeld. Ik denk dat HW 1.107 toch vrij gegeven heeft. Op de github is daar geen melding van gemaakt. Normaliter zien we dat wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWvw4aeAzQxfg6a5EsZJ0EYE6-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XYJq8PzTqNLSqOefPu7FBQhR.jpg?f=fotoalbum_large

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:17
Hier is nu een batterij net ook geüpdatet naar de 1.017 versie, de andere batterij doe ik pas als de net geüpdatet batterij gesynchroniseerd is, misschien had ik ze gelijk mogen updaten, maar dat wist ik niet zeker

Maar nu net de 2e batterij ook geüpdatet en staat nu te synchroniseren

[ Voor 14% gewijzigd door ivo1969 op 11-06-2025 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ral23087
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:47
Heb nou eens een week zitten kijken ,maar heb Div. Keren s'nachts hoge pieken. Wat zou dit kunnen zijn.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DHkpEuCssSDwg_Rv1ZV15y-f8kU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/67rlLgtOpwfkJAJZHx4hKIYc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Ral23087 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 17:28:
Heb nou eens een week zitten kijken ,maar heb Div. Keren s'nachts hoge pieken. Wat zou dit kunnen zijn.[Afbeelding]
Goede vraag want dat zag ik van de week hier ook gebeuren, maar verder geen aandacht aan geschonken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Heb nou eens een week zitten kijken ,maar heb Div. Keren s'nachts hoge pieken. Wat zou dit kunnen zijn.[Afbeelding]
Idem, ben ook benieuwd, is een paar nachten geweest, afgelopen nacht een rechte lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ral23087
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:47
Blijft wel raar het zijn pieken van 230/250w en een stuk of 6 keer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ral23087 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 17:54:
Blijft wel raar het zijn pieken van 230/250w en een stuk of 6 keer??
Boiler, wasmachine, server met backup routine, vaatwasser, etc.

Is gewoon verbruik waar de P1 en batterij niet snel genoeg op kan reageren. Bij DSMR4 slimme meter kan dat komen door reactietijd van 10seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
2e accu (vervanging van) draait inmiddels netjes naast de refurbished.

Viel me op dat als ik de app de wifi gegevens op mijn account liet gebruiken dat hij met het verkeerde ap werd verbonden en een WiFi sterkte van 27% rapporteerde. Hij wou ook niet meewerken aan de handover instellingen die ik gebruik bij bepaalde WiFi sterktes. Toen ik handmatig het WiFi netwerk toe voegde (zelfde ssid) kwam hij wel op het goede ap uit.

Heb veel gelezen hier over WiFi problemen maar deze potentiële work around niet gezien. Voor wie nog problemen ondervindt in een mesh netwerk wellicht het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Die refurbished batterijen heb ik zelf totaal gemist. Was dat bij de website van homewizard zelf en was verkoop prijs het zelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 18-09 19:27
Dat heb ik ook met 2 batterijen. Is denk ik wel normaal.

2 HomeWizard PIB’s | Homey Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:46
ivo1969 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:42:
Die refurbished batterijen heb ik zelf totaal gemist. Was dat bij de website van homewizard zelf en was verkoop prijs het zelfde?
Yep, heeft even online gestaan. Waren snel weg

https://www.homewizard.com/nl/renewed/

[ Voor 6% gewijzigd door ManS-H op 11-06-2025 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
ivo1969 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:42:
Ja afgelopen weekend werd ik ervan op de hoogte gebracht in dit topic. Een paar uur later alles al uitverkocht.

Was bij homewizard zelf en er werd de nieuwprijs voor gevraagd. Wel een garantie dat de accu's niet meer dan 100 cycles hebben en dat ze getest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 09:32

elsinga

=8-)

Hier ook de 10107 update voor mijn PiB. Die stond voor de update apathisch voor zich uit te staren (in de app alles ok, maar LED's allemaal uit, op mijn display status wit), terwijl er wel werk aan de winkel was (zonne-overschot en net import afwisselend). Na de update weer uit trance, maar even later weer apatisch....

Na de accu op de wifi in Unifi even een reconnect te forceren werd de PiB weer wakker. Kennelijk een wifi sync dingetje. Zou leuk zijn als dat ook opgelost wordt, want ik ben niet (zoals nu) altijd thuis om de LED's te zien.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ter info:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-JHMwvZCQjNNdhbXKHJX6x62m0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lrmzdjUcR4Ftk9syO8PVeKpt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Vandaag , vaatwasser, wasmachine, droger aangehad, stofzuiger die max zo n 1900 w verbruikt voluit zuigend, 2 batterijen vol ( vanmorgen nog zo n 35 % gevuld , inductie kookplaat gebruikt plus de koelkast , vriezer enz.
En dan nog op dit moment 5kwh terug geleverd.

Ik hou het voorlopig bij 2 batterijen, maar had nu nog wel een 3e vol gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 10:55
ivo1969 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:00:
Vandaag , vaatwasser, wasmachine, droger aangehad, stofzuiger die max zo n 1900 w verbruikt voluit zuigend, 2 batterijen vol ( vanmorgen nog zo n 35 % gevuld , inductie kookplaat gebruikt plus de koelkast , vriezer enz.
En dan nog op dit moment 5kwh terug geleverd.

Ik hou het voorlopig bij 2 batterijen, maar had nu nog wel een 3e vol gekregen.
Vol krijgen is niet de uitdaging in de zomer, zinvol leeg trekken wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 20:26
netappie schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:12:
[...]

In de winter krijg je ze niet vol met de zonnepanelen alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
netappie schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:12:
[...]

Ook daar zijn we mee bezig maar ondanks gisteren niet vol, vanmorgen toch nog gevuld.
1 was te weinig , 2 hou ik over . Maar ik moet het nog over gehele jaar zien , ben 17 maart begonnen, toen 1e geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
rtunru schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:19:
[...]

Klopt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
rtunru schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:19:
[...]

Een deel van de winter inderdaad niet, maar dan heb ik ook geen terugleverkosten 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
ivo1969 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:22:
[...]

Ook daar zijn we mee bezig maar ondanks gisteren niet vol, vanmorgen toch nog gevuld.
1 was te weinig , 2 hou ik over . Maar ik moet het nog over gehele jaar zien , ben 17 maart begonnen, toen 1e geleverd
Ja, ik ben ook lekker aan het kijken hoe het loopt. De panelen doen het dit jaar zo goed dat ik met 1 batterij al vrij vaak uit kom, maar dat kan zo weer omslaan in ons regenlandje.

Gelukkig is een beetje meer ook wel lekker, dus ik ga er niet te neurotisch over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoWilly86
Ik had dezelfde overwegingen, 2 batterijen vol dan kom ik prima de nacht door, vaak nog 20-30% over. Maar toch heb ik een 3e batterij aangeschaft. Met het idee dat ik alle grootverbruikers volledig met 3 batterijen af kan dekken (max. 2400 watt op eigen groep). Daardoor ga ik deze ook weer anders plannen. Voorheen deed ik bijv. de vaatwasser 's morgens aan als de 2 batterijen (nog) deels vol waren en er zo'n 500 watt door de zonnepanelen werd geleverd. De 2 batterijen leverden op piekmomenten dan 1600 watt, de rest door de zonnepanelen. Nu ik 3 batterijen heb die de volledige piekmomenten ondervangen zal ik de vaatwasser 's avonds aanzetten en daardoor de batterijen 's avonds/'s nachts meer leegtrekken. Daardoor overdag weer meer ruimte om te vullen. Uiteindelijk sla ik daardoor meer stroom op dan met 2 batterijen. En ja, dat is alleen tussen maart - september waarschijnlijk, maar dat scheelt me enorm veel terug levering. Daarbij is er zo af en toe best wel een bewolkte dag waarbij je dan net iets langer met je opgeslagen stroom kunt doen. Het zal financieel niet uit kunnen, maar het idee dat ik zoveel mogelijk eigen stroom opsla daar gaat het me om.

Uiteraard ligt dit wel aan hoeveel je totaal opwekt. Op zonnige dag wek ik zo'n 15-20 kWh per dag op. Zou dat veel meer zijn dan heeft bovenstaande geen zin. Elke situatie is anders, voor mij gaat dit werken verwacht ik. Overigens verbaas ik me er over hoeveel de panelen nog opwekken bij een bewolkte dag, puur door "daglicht", het is niet alleen maar zon die zorgt voor de opwek.

Nu vandaag de renewed PBI vanuit HW aangepast is en de foutmeldingen weg zijn werkt alles weer zoals ik met 2 batterijen gewend ben. Snel schakelen en strak NOM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R3P3pFPxhiz8hbYZ4hHDI0BBeUY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jyPpCsNk2Ls055O2eJmF5iwu.png?f=fotoalbum_large

Ondanks slechte start met bewolking ziet het hier weer goed uit.
De batterij werkt hier perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
GL007 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:22:
[Afbeelding]

Ondanks slechte start met bewolking ziet het hier weer goed uit.
De batterij werkt hier perfect
Ik zit met 10 panelen op zuidwesten en mazeel dat later geheel lucht blauw werd en heb nog 19,7 kwh hier binnen mogen harken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bixobie
Wie dit monsterlijke gedrocht ooit verzonnen heeft... De software is BIJGEWERKT. Of gewoon ge-update. Niet ge-uup-deetet. :+ :+ :+ :+

[ Voor 15% gewijzigd door bixobie op 12-06-2025 06:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG64
  • Laatst online: 07:29
bixobie schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 06:31:
[...]

Wie dit monsterlijke gedrocht ooit verzonnen heeft... De software is BIJGEWERKT. Of gewoon ge-update. Niet ge-uup-deetet. :+ :+ :+ :+
Lang leve het groene boekje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
https://onzetaal.nl/taalloket/updaten-geuepdatet-geuepdate
Geüpdate of geüpdatet?
Geüpdatet is juist. De juiste vervoeging van het werkwoord updaten is: ik update - jij/iemand updatet - updatete - geüpdatet - de geüpdatete computer.

[ Voor 17% gewijzigd door ArthurMorgan op 12-06-2025 07:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• netappie
bixobie schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 06:31:
[...]

Ja, dat heb je tegenwoordig met leenwoorden. Als je iets leent moet je het niet kapot maken, tenminste dat heb ik altijd geleerd.

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Na de spannende dag van gisteren ;), heb ik gisteravond de tijd genomen om de tweede PiB op te nemen in mijn Home Assistant, sensoren te bouwen voor het gemiddelde SoC en het opgetelde vermogen (zodat HA de twee PiB's als één ziet).

Ik heb gisteravond expres op het "verkeerde" tijdstip (direct na het eten, 31 ct per kWh) de vaatwasser aangezet. Er was nog een paar honderd watt aan zonne-energie. Samen met de 1600 watt van de PiB was dat genoeg om de pieken van de vaatwasser te dekken met vrijwel geen netafname.

Ik denk dat ik redelijk snap hoe het werkt, en toch vind ik het een soort van magisch :)

Sinds ik de eerste PiB heb, nu iets meer dan een maand, zag ik dat ik, afhankelijk van het weer en verbruik in de avond, 's ochtends vroeg op ergens tussen de 0-10% resterende capaciteit uitkwam. Vanochtend: 51%. Dat biedt veel marge om voor de komende maanden vrijwel NOM aan te houden. Kijken wanneer dat krap wordt.

Nu afwachten tot de nieuwe firmware arriveert, dan kan ik met HA aan de knutsel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bixobie
Ik heb hier mijn password geïnputet. En nu hou ik er over op ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• netappie
bixobie schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:46:
Ik heb hier mijn password geïnputet. En nu hou ik er over op ;)
Staat genoteluteêrd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
Ja, de mensen die dit bedacht/verprutst hebben, waren behoorlijk in de war.
Bijwerken/bijgewerkt zijn de enige juiste woorden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
9:10 Batterijen alweer voor 90% gevuld :X :D :D

Had nog 50% over aan het einde van de nacht. Airco hoefde niks te doen, dat scheelde*. Maar gisteravond wel echt extra energie gebruikt tov eerder (o.a. een infraroodsauna gebruik die voor 90% gedekt werd door de batterijen).

*stond hier de afgelopen week nog op verwarmen

[ Voor 8% gewijzigd door ArthurMorgan op 12-06-2025 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
ArthurMorgan schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:12:
9:10 Batterijen alweer voor 90% gevuld :X :D :D

Had nog 50% over aan het einde van de nacht. Airco hoefde niks te doen, dat scheelde*. Maar gisteravond wel echt extra energie gebruikt tov eerder (o.a. een infraroodsauna gebruik die voor 90% gedekt werd door de batterijen).

*stond hier de afgelopen week nog op verwarmen
Airco stond vorige week nog op verwarmen?? ??

Het weer was inderdaad minder maar bij verwarming was hier totaal niet nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
ivo1969 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:18:
[...]

Airco stond vorige week nog op verwarmen?? ??

Het weer was inderdaad minder maar bij verwarming was hier totaal niet nodig.
Ik heb chronische pijn. In een omgeving onder de 21 graden heb ik veel meer pijn. Ben blij dat ik dat nu zo goed als zonder import kan doen in periodes als dit.

Pagina: 1 ... 130 ... 212 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.