Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:55

Aardedraadje

Met kabelschoen

Hammetje3FR schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:31:
De "Plug-In Battery tot 100 cycli" is hier vanmorgen ook door Transmission afgeleverd!
Helaas wel een teleurstelling... de battery geeft E404, E405 en E406. Ook niet te resetten.
Maar een mailtje naar HW gedaan.
Tot zover de "zorgvuldige aandacht, herstel en checks" :'(
Kan gebeuren, maar het staat wel wat knullig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De "Plug-In Battery tot 100 cycli" is hier vanmorgen ook door Transmission afgeleverd!
Helaas wel een teleurstelling... de battery geeft E404, E405 en E406. Ook niet te resetten.
Oef! Dat is een tegenvaller...

Vanavond sluit ik die van mij aan, kijken hoe dat loopt. Ik heb tot nu toe geluk gehad met mijn HW avontuur, hopelijk houdt dat stand.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoe stabiel is jouw netspanning??

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bixobie
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 30-06 13:57
Ja. Lees je eigen tekst nog eens.
Een eigen groep is hetzelfde als een groep zonder overige verbruikers.

[ Voor 18% gewijzigd door bixobie op 10-06-2025 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje3FR
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10:53

Hammetje3FR

Zuidoost Friesland

GL007 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:39:
[...]

Hoe stabiel is jouw netspanning??
Heel stabiel, heb mijn eerste pib sinds begin februari draaien en nog nooit een foutmelding gehad! Hij geeft in de app ook aan dat er een snelle batterij-update nodig is. Is vaker voorbij gekomen in het forum.

3900 Wp zuid (168º), elevatie 45º PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkonin02
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 15:10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:30
hkonin02 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:58:
ik dacht even een repost. nog geen uur geleden van Hammetje3FR bijna zelfde bericht..
wat bizar slecht is dit nou weer... verkeerde pallet uitgegeven ? blehhh.. :-( ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:41

scorpionv

This space for rent

Zelfde persoon of zelfde (post + problemen)?

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hammetje3FR schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:45:
[...]

Heel stabiel, heb mijn eerste pib sinds begin februari draaien en nog nooit een foutmelding gehad! Hij geeft in de app ook aan dat er een snelle batterij-update nodig is. Is vaker voorbij gekomen in het forum.
Voer die update nou uit. Ik heb hier de laatste versies en dat bevalt mij zeer goed.

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkonin02
Precies hetzelfde probleem als hammetje3FR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik begin me wat zenuwachtig te maken :D Nog paar uur dan wordt hij hier bezorgd. Al mensen waarbij de renewed versie bezorgd is en die wel goed werkt?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje3FR

Hammetje3FR

Zuidoost Friesland

GL007 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:05:
[...]

Voer die update nou uit. Ik heb hier de laatste versies en dat bevalt mij zeer goed.
Die update doet hij dus niet..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hammetje3FR schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:23:
[...]

Die update doet hij dus niet..
Voer eens een volledige reset uit. Door eerst de batterij uit de app verwijderen.
Hierna aanraak toetst tenminste 10 sec vasthouden totdat display blauw licht geeft
Hierna uit schakelen en stekker uit wcd halen. 20 sec wachten en hierna stekker in wcd en inschakelen
Voegd hierna accu toe aan de app en voer de update uit.
Hierna zal alles moeten werken.
Ik heb op deze manier de accu aan de gang gekregen en het werkt nog steeds perfect.
Deze werkwijze heb ik in een directe mail van HW gekregen.

[ Voor 4% gewijzigd door GL007 op 10-06-2025 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkonin02
GL007 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:47:
[...]

Voer eens een volledige reset uit. Door eerst de batterij uit de app verwijderen.
Hierna aanraak toetst tenminste 10 sec vasthouden totdat display blauw licht geeft
Hierna uit schakelen en stekker uit wcd halen. 20 sec wachten en hierna stekker in wcd en inschakelen
Ik heb op deze manier de accu aan de gang gekregen en het werkt nog steeds perfect.
Geen oplossing voor mijn accu. Blijft hetzelfde probleem geven. Wel gek, hij vraagt om een update, maar er is geen update beschikbaar. Misschien moet de beta erop draaien om het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje3FR

Hammetje3FR

Zuidoost Friesland

GL007 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:47:
[...]

Heb dit uitgevoerd maar helaas ook geen goed resultaat. De errors blijven en geeft nog aan dat er een snelle update nodig is. Hij gaat wel synchroniseren, die melding verdwijnt. Hoop dat HW snel reageert op mijn mailtje naar thuisbatterij email.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:12:
Ik begin me wat zenuwachtig te maken :D Nog paar uur dan wordt hij hier bezorgd. Al mensen waarbij de renewed versie bezorgd is en die wel goed werkt?
Waarom zenuwachtig?... dan zijn er binnenkort renewede renewed te koop voor dezelfde prijs _O-

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 20:20
Vraag me af, worden ze dan nu omgewisseld voor een nieuwe, heb je toch snel een nieuwe in huis.

De mijne is trouwens ook net geleverd, ben zelf niet thuis, dus ik ben benieuwd vanmiddag.

[ Voor 33% gewijzigd door Bubba76 op 10-06-2025 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hkonin02 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 13:17:
[...]

Geen oplossing voor mijn accu. Blijft hetzelfde probleem geven. Wel gek, hij vraagt om een update, maar er is geen update beschikbaar. Misschien moet de beta erop draaien om het op te lossen?
Terugmelden bij HW daar gaat iets fout op de server of jouw boot loader in de batterij is niet correct.

[ Voor 5% gewijzigd door GL007 op 10-06-2025 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje3FR

Hammetje3FR

Zuidoost Friesland

Bubba76 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 13:42:
Vraag me af, worden ze dan nu omgewisseld voor een nieuwe, heb je toch snel een nieuwe in huis.

De mijne is trouwens ook net geleverd, ben zelf niet thuis, dus ik ben benieuwd vanmiddag.
Fingers crossed!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:12
carpcatcher schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:03:
[...]

ik dacht even een repost. nog geen uur geleden van Hammetje3FR bijna zelfde bericht..
wat bizar slecht is dit nou weer... verkeerde pallet uitgegeven ? blehhh.. :-( ;w
Ongelooflijk balen voor de betrokkenen.

Hoezo verkeerde pallet uitgegeven? Ik begrijp echt niet waarom hier toch steeds alles maar recht gepraat wordt (of waarom het nu aan de netspanning zou liggen). Het betreft een product wat retour is gekomen - en de beloofde check heeft dus onvoldoende plaatsgevonden (is een even realistische aanname als: verkeerde pallet uitgegeven).

Als je dezelfde prijs vraagt voor een tweedekansje (met in theorie extra aandacht voor kwaliteitscontrole volgens de belofte), mag je als HW wel heel zeker zijn van je zaak dat je een werkend product levert. Dat is dus (blijkbaar) niet zo, 2 uit 2.

[ Voor 8% gewijzigd door frankj030 op 10-06-2025 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hkonin02
Ik kan me ook niet voorstellen dat er iets qua hardware stuk is. Homewizard zal de hardware toch wel uitgebreid getest hebben. Ik voorzie toch iets van een software/firmware dingetje. Nou ja, probleem is aangemeld. Kunnen we meteen kijken hoeveel achterstand ze hebben bij de helpdesk. Mijn eerste accu draait trouwens al sinds maart als een "zonnetje".

88 cycli
269 import
204.33 export
69%
47% bij installatie.
RTE ongeveer 76%

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hkonin02 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 14:05:
Ik kan me ook niet voorstellen dat er iets qua hardware stuk is. Homewizard zal de hardware toch wel uitgebreid getest hebben. Ik voorzie toch iets van een software/firmware dingetje. Nou ja, probleem is aangemeld. Kunnen we meteen kijken hoeveel achterstand ze hebben bij de helpdesk. Mijn eerste accu draait trouwens al sinds maart als een "zonnetje".

88 cycli
269 import
204.33 export
69%
47% bij installatie.
RTE ongeveer 76%
De foutcode die je ervaart kunnen ze op afstand oplossen. Zoek er maar eens op in het topic.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgwj1983
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:49
Één van de accus die mijn broertje heeft is tot nu toe 3x compleet 'uitgevallen'. De accu verdwijnt dan van de wifi. Fysiek reageert de accu nergens op , geen lampjes, de knop piept niet, helemaal niks. Als hij dan de accu met de schakelaar uit zet en weer aanzet dan doet de accu het weer. 1e keer moest hij de wifi opnieuw koppelen, de laatste 2x hoefde dat niet meer.

Probleem gemeld via de mail en na een aantal dagen reactie:

We zijn op de hoogte van de problemen met de batterij en bieden hiervoor onze oprechte excuses aan voor het ongemak. Om deze reden hebben wij uitvoerige tests uitgevoerd om de kwaliteit van de vervangende exemplaren te garanderen.

We kunnen de batterij direct vervangen voor een uitvoerig getest exemplaar. Deze batterij heeft tussen de 20 en 50 laadcycli doorlopen ter controle van de prestaties en betrouwbaarheid.

In de tussentijd kan je jouw batterij blijven gebruiken! Hier zijn geen gevaren aan verbonden

Accu wordt dus keurig omgewisseld. Weet dus dat dit issue er ook kan zijn en dat replacement dan nodig is.

[ Voor 4% gewijzigd door hgwj1983 op 10-06-2025 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel28
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 15:25
Wat ik toch als patroon van de batterij zie: en misschien zijn er meerdere die het herkennen, zodra de batterij vol vermogen moet leveren, dat de batterij dat niet fijn vindt. Na 15 minuten vol leveren slaat de batterij op hol en doet het dan 20 minuten niet meer. Om daarna weer bij te komen en verder te gaan met leveren van Max vermogen.
Vaak als er meerdere apparaten aanstaan. (Vaatwasser droger wasmachine) dat doet vrouwlief meestal als het minder lekker weer is, omdat je dan niet in de tuin kan zitten… 🫣
Ja dan heeft 1 batterij niet veel zin.
Maar dwaal af. Batterij had er vandaag gewoon weer geen zin in. En HomeWizard vind het prima, gewoon uit zetten en opnieuw aanzetten doet hij het weer… ja dat doe ik elke maand meerdere keren. 🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:38

fxs81

Julianadorp

[...]

De beta gaat toch ook via de app als de accu daarvoor is aangemeld of moet je die op een aparte manier installeren? (ik roep maar wat er in me opkwam trouwens, heb zelf geen beta dus geen idee)

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:55
Ik overweeg 3 van die thuisbatterijen in te zetten. Dit i.c.m. SMA omvormers en een SMA-HM20.
Het idee is dan dat de 3 batterijen in de zomer geladen worden via de zonnepanelen.
En als er dan nog iets teruggeleverd wordt grijpt HM20 in.

Is er te weinig zonnenergie, dan zou ik in de "goedkope" uren de batterijen bij wil laden.
Die "goedkope" uren kan via een dynamisch contract zijn - maar hoeft niet.
Immers - sinds kort zijn er ook vaste contracten waarbij verbruik overdag "beloond" wordt.

In diezelfde HM20 zit ook een kwh-meter.

Kan zoiets ingesteld worden?
Is er enige samenwerking mogelijk tussen die HW en SMA spulleboel?
En zo ja - waaruit bestaat die dan?

[ Voor 27% gewijzigd door Airw0lf op 10-06-2025 14:34 ]

makes it run like clockwork

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Hier is de renewed ook binnen, ook met de errorcodes 404,405 en 406. Berichtje naar HomeWizard gestuurd. Dus maar even afwachten.

/edit overigens 26 cycli

[ Voor 9% gewijzigd door ArthurMorgan op 10-06-2025 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 14:31:
Hier is de renewed ook binnen, ook met de errorcodes 404,405 en 406. Berichtje naar HomeWizard gestuurd. Dus maar even afwachten.

/edit overigens 26 cycli
Heb je het serie nummer ook in de mail gezet en gelijk vragen voor beta versie software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb het via de chat gedaan. Moest ordernummer doorgeven.

Serienummer heb ik doorgegeven via de betasite

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik breng toch even de TS weer onder de aandacht. Ik zie regelmatig vragen voorbij komen die gewoon in de TS al beantwoord worden. Soms moet je even wat moeite nemen. Ik ben niet te beroerd om soms even de passage aan te halen waar het staat in de TS maar het moet geen dagtaak worden. Graag even de aandacht hiervoor weer!

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:38

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

[...]

bekend probleem, melden bij hw, direct op te lossen!
de update bljft hangen, valt 1 bitje verkeerd.

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkonin02
Ik had in de topic gelezen dat er een bekend probleem was met de update, waardoor de andere codes kwamen. Toch vind ik het raar dat een bekend probleem voorkomt bij een refurbished exemplaar. Daarom blijf ik een beetje voorzichtig met de conclusie, dat dit een soortgelijk probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wilmaas schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 14:45:
[...]

Waarom update HW de batterijen niet voordat zij deze wegsturen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkonin02
GL007 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 14:51:
[...]

De nieuwe heeft precies dezelfde versie als de oude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

GL007 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 14:51:
[...]

Dit moet je niet aan mij vragen, ik herken ken de codes en weet dat dit gaat worden opgelost in de toekomst, voor nu is een kleine actie nodig op afstand, gaat echt vlot als er contact is geweest.

Er is nog geen update, dus zal dit nog af en toe terug komen lijkt me.

Dat het product net niet helemaal af is blijkt helaas ook, maar als de hardware oké is en er zijn geen problemen werkt het geweldig. ;)

Ben blij met de accu maar ook nog niet helemaal tevreden, maar wordt aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

hkonin02 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 14:52:
[...]

De nieuwe heeft precies dezelfde versie als de oude!
precies, die heeft dit probleem dus en daar wordt aan gewerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hkonin02
Hij is begonnen met laden 3 minuten terug! Geen activiteit van mijn kant!

[ Voor 26% gewijzigd door hkonin02 op 10-06-2025 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
hkonin02 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:02:
Hij is begonnen met laden 3 minuten terug! Geen activiteit van mijn kant!
Ook geen bericht naar HW gestuurd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hkonin02
ArthurMorgan schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:05:
[...]

Ook geen bericht naar HW gestuurd?
Ik heb gechat met onze vriendin en de foutcodes + ordernummer doorgegeven en that's it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

hkonin02 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:06:
[...]

Ik heb gechat met onze vriendin en de foutcodes + ordernummer doorgegeven en that's it
dat was bij mij ook, is snel en simpel, top toch? ;)
dit doen ze op afstand, terugkoppelen niet dus.....

[ Voor 9% gewijzigd door Wilmaas op 10-06-2025 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

hkonin02 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:06:
[...]

is er nog vraag naar de update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wilmaas schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:08:
[...]

dat was bij mij ook, is snel en simpel, top toch? ;)
dit doen ze op afstand, terugkoppelen niet dus.....
Dit is echt perfect. Service op afstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hkonin02
Wilmaas schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:10:
[...]
is er nog vraag naar de update?
Nee, geen vraag meer naar de update en dezelfde software staat er op! De laatste voor de beta!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

hkonin02 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:12:
[...]

Nee, geen vraag meer naar de update en dezelfde software staat er op! De laatste voor de beta!
Dan lijkt hetzelfde als bij mij gedaan te zijn, fijn dat het is opgelost.
Teleurstelling gelijk weg ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• exroosje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:54
Onze batterij valt ook regelmatig uit (alle lampjes uit) . In de app status OK . Na contact met HW advies de batterij 40 minuten uit te schakelen. Daarna een tijdje minder problemen, maar ook op vakantie geweest, dus niet zo op gelet. Achteraf 1 periode gezien in de app dat de batterij half geladen constant bleef gedurende 3 uur, dan is ie dus ook een tijdje uitgevallen (maar is ook zelf weer gaan werken). App meldt alleen maar dat alles OK is.

Nu weer thuis en uitvallen gebeurt weer regelmatig. Altijd als de batterij erg druk is met schakelen, dus bv aan het eind vd dag als er verbruik is (koken) en niet al te veel opbrengst . De batterij klikt zich een ongeluk (switchen tussen op en ontladen) en dan is ie opeens uit. Remedie is uit /aan, maar ook de router herstarten is een optie, dan krijg je even oranje lampjes op de batterij onmiddelijk nadat de wifi wegvalt en zodra de verbinding er weer is gaat de batterij ook gewoon weer verder. Router herstarten lijkt me veiliger als de batterij telkens uit en aan te zetten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Airw0lf schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 14:30:
Ik overweeg 3 van die thuisbatterijen in te zetten. Dit i.c.m. SMA omvormers en een SMA-HM20.
Het idee is dan dat de 3 batterijen in de zomer geladen worden via de zonnepanelen.
En als er dan nog iets teruggeleverd wordt grijpt HM20 in.

Is er te weinig zonnenergie, dan zou ik in de "goedkope" uren de batterijen bij wil laden.
Die "goedkope" uren kan via een dynamisch contract zijn - maar hoeft niet.
Immers - sinds kort zijn er ook vaste contracten waarbij verbruik overdag "beloond" wordt.

In diezelfde HM20 zit ook een kwh-meter.

Kan zoiets ingesteld worden?
Is er enige samenwerking mogelijk tussen die HW en SMA spulleboel?
En zo ja - waaruit bestaat die dan?
Als je middels HA of Homey zelf het e.a. kunt bouwen dan kan dat. Je kunt de batterij (in de beta versie) laten opladen, nom draaien en in standby zetten. De HW batterij kan niet zelf met je SMA omvormer praten. Je zal op basis van de mogelijkheden van de batterij zelf je SMA omvormer moeten aansturen. BV batterij vol dan omvormer naar...... (middels een automatisering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bixobie
Maar bovenstaand kan toch allemaal alleen met de beta api?
En die is er nog niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toni Tweakers
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-09 20:21
Wat is eigenlijk de laatste software van de accu? De mijne draait op versie 1.0106 en heeft er 110 Cycli opzitten. Hij is elke dag voor 12.00uur 's-middags al volgeladen en doet 's avonds vanaf een uur of acht à negen zijn werk tot na midden nacht. In de eerste 9 dagen van juni nog 0 kWh van het normale tarief afgenomen. 15 kWh van het daltarief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Toni Tweakers schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:52:
Wat is eigenlijk de laatste software van de accu? De mijne draait op versie 1.0106 en heeft er 110 Cycli opzitten. Hij is elke dag voor 12.00uur 's-middags al volgeladen en doet 's avonds vanaf een uur of acht à negen zijn werk tot na midden nacht. In de eerste 9 dagen van juni nog 0 kWh van het normale tarief afgenomen. 15 kWh van het daltarief.
10106 voor stabiel en 10108 voor Beta

Mijn renewed werkt nu ook. Met 10106 daarop, en 10108 op de andere.
Heb hem wel aangemeld voor de beta, maar dat is dus nog niet geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toni Tweakers schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:52:
Beta 10108
Laatste 10107

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:35

Winkiller

De Mopperpot

Vertel eens ? ik heb en krijg hem niet !

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bixobie schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:43:
Maar bovenstaand kan toch allemaal alleen met de beta api?
En die is er nog niet...
klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Winkiller schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 16:02:
[...]

Vertel eens ? ik heb en krijg hem niet !

:O
Het zou kunnen zijn dat versie 10107 ook een beta versie is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricdijk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:44
exroosje schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:20:
.... en dan is ie opeens uit. Remedie is uit /aan, maar ook de router herstarten is een optie, dan krijg je even oranje lampjes op de batterij onmiddelijk nadat de wifi wegvalt en zodra de verbinding er weer is gaat de batterij ook gewoon weer verder. Router herstarten lijkt me veiliger als de batterij telkens uit en aan te zetten ...
Ik had het net ook, opgelost door de P1 erin en eruit te doen. Zal volgende keer als het optreedt eens proberen de P1 met de API te rebooten.

Ik denk dat er een websocket verbinding wordt gemaakt tussen P1 en de batterij, die wegvalt, waarbij een van de partijen niet doorheeft dat de verbinding er niet meer is. Na reboot van P1 of batterij of door (tijdelijk) wegvallen van de WiFi wordt de verbinding dan weer opnieuw opgebouwd. Als dit zo is, zou dit zeer eenvoudig op te lossen moeten zijn door HW in de firmware (bv ping/pong implementeren met een timeout). Hopelijk in een volgende versie van de firmware.

Live PV Data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:30
GL007 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 16:04:
[...]

Het zou kunnen zijn dat versie 10107 ook een beta versie is
TS:
New in Plug-In Battery 1.0107 - Not Released
Deze versie lost een probleem op waarbij de plug-in batterij de waterdetectie ten onrechte activeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje3FR

Hammetje3FR

Zuidoost Friesland

ArthurMorgan schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:54:
[...]

10106 voor stabiel en 10108 voor Beta

Mijn renewed werkt nu ook. Met 10106 daarop, en 10108 op de andere.
Heb hem wel aangemeld voor de beta, maar dat is dus nog niet geactiveerd.
Hier is hij net ook aan de gang gegaan gelukkig! Ook nog de twee softwareversies maar loopt soepel zo te zien! Blij!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19:42
Zojuist zijn alle bèta aanmeldingen verwerkt. Mocht je geen mail hebben ontvangen na je aanmelding, meld je dan opnieuw aan via het formulier op https://github.com/homewi...-ov-file#product-firmware.

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
Hammetje3FR schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 17:03:
[...]

Hier is hij net ook aan de gang gegaan gelukkig! Ook nog de twee softwareversies maar loopt soepel zo te zien! Blij!
Geen ervaring met het melden van storingen, moet dat gewoon gedaan worden via chat bij wizzi?

Ik heb ze namelijk ook alle drie de 4xx meldingen, maar helaas is iedereen al naar huis bij Homewizzard

[ Voor 6% gewijzigd door Bubba76 op 10-06-2025 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harri
  • Laatst online: 15:47
Ja kan gewoon via Wizzi

[ Voor 93% gewijzigd door Harri op 10-06-2025 17:59 ]

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoWilly86
  • Laatst online: 07:21
Ik heb vandaag ook een renewed PIB ontvangen. Zojuist geïnstalleerd en ik kreeg dezelfde foutmeldingen als eerder gemeld. Het is maar goed dat ik eerst Tweakers had bijgelezen, ik ging er stiekem al vanuit dat ik dit kon verwachten. Zojuist bij Wizzi gemeld, hopelijk wordt het morgen opgelost.

Batterij had 75 cycli en is voor 56% opgeladen, maar staat nu inactief te wachten. Gelukkig draaien de andere 2 PIB's die ik al had wel gewoon door.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:05
Ook hier net de refurbished accu aangesloten en gekoppeld. Hetzelfde issue als de meeste hier. 3x E40x en een update die er niet is.

Vind dit toch wel slechte service eerlijk gezegd. Kan me niet voorstellen dat dit niet simpel te voorkomen was. Dat je refurbished spul wat eigenlijk getest en werkend de werkplaats zou moeten verlaten in een niet werkende staat bij de klant aflevert voor een nieuwprijs is eigenlijk niet acceptabel.

Maar goed met alleen klagen kom ik er niet dus zal wel weer even in de pen moeten kruipen om tot een oplossing te komen.

Morgen komt transmission om mijn andere defecte batterij om te ruilen. Hoop niet dat deze ook omgeruild moet worden. Dan krijgt de transmission chauffeur een bak koffie van mij! d:)b

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:01
AtlAntA schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:19:
Ook hier net de refurbished accu aangesloten en gekoppeld. Hetzelfde issue als de meeste hier. 3x E40x en een update die er niet is.

Vind dit toch wel slechte service eerlijk gezegd. Kan me niet voorstellen dat dit niet simpel te voorkomen was. Dat je refurbished spul wat eigenlijk getest en werkend de werkplaats zou moeten verlaten in een niet werkende staat bij de klant aflevert voor een nieuwprijs is eigenlijk niet acceptabel.

Maar goed met alleen klagen kom ik er niet dus zal wel weer even in de pen moeten kruipen om tot een oplossing te komen.

Morgen komt transmission om mijn andere defecte batterij om te ruilen. Hoop niet dat deze ook omgeruild moet worden. Dan krijgt de transmission chauffeur een bak koffie van mij! d:)b
Lees het hier allemaal met verbazing, dus het is nu the policy dat als je batterij kapot gaat je een refurbished terug krijgt? Neem aan dat je gewoon 2 jaar garantie krijgt?
En flinke verbazing dat ik nu vaker lees dat refurbished batterij kapot wordt aangeleverd?

Ik weet niet beter, leverancier moet je kans geven kapot artikel te laten vervangen maar er zitten in mijn ogen toch wel grenzen aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
ivo1969 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:55:
[...]

Lees het hier allemaal met verbazing, dus het is nu the policy dat als je batterij kapot gaat je een refurbished terug krijgt? Neem aan dat je gewoon 2 jaar garantie krijgt?
En flinke verbazing dat ik nu vaker lees dat refurbished batterij kapot wordt aangeleverd?

Ik weet niet beter, leverancier moet je kans geven kapot artikel te laten vervangen maar er zitten in mijn ogen toch wel grenzen aan.
Nee afgelopen weekend kon je op de site refurbished (<100 cycles) batterijen kopen die direct leverbaar waren. Ze waren snel uitverkocht. En dit hier zo gelezen te hebben denk ik dat elke refurbished batterij met hetzelfde probleem is uitgeleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ze waren ook niet kapot, er was een softwarefoutje. Even melden en een paar uur/dag later werkt de boel gewoon weer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AtlAntA
ArthurMorgan schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:01:
Ze waren ook niet kapot, er was een softwarefoutje. Even melden en een paar uur/dag later werkt de boel gewoon weer.
Niet werkend = defect. Of het nou softwarematig of hardwarematig is maakt dan niet zoveel uit.
QC is gewoon niet goed bij deze batterijen. Als je zelfs de refurbished al niet eens al werkend getest de deur uit kan sturen dan gaat er wat mij betreft echt iets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door AtlAntA op 10-06-2025 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ieder zijn mening. Ik vind het zwaar overdreven. Ik zie een klein foutje dat razendsnel opgelost wordt.

Maar goed verschil in perceptie zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ik heb hetzelfde als (zo te zien) iedereen met een refurb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHCuPMlyKhMPG48PI4ww_g4tIpY=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/vWjyb5u3PgcuEtLKChbHJmq5.png?f=fotoalbum_medium

(Synchroniseren met de grid zal zo wel verdwijnen, dit is na een power cycle)

Ik had er al een beetje op gerekend na wat ik in de loop van de middag hier gelezen heb. Het klinkt gek, maar het ergst vind ik bijna dat ik weer met die debiele chatbot in "gesprek" moet. Ugh.

Twee vraagjes hier:

1. Is er iemand hier die deze fout zelf kunnen herstellen met uitschakelen, resetten enz?
2. Is er iemand hier die een refurb geleverd heeft gekregen die het WEL doet?

@HomeWizard_NL Ik ben heel benieuwd naar wat jullie over de... "bevindingen"? "avonturen"? van de Tweakers met de refurbs te zeggen hebben.

Batterij heeft 27 cycles, dat is niet gek. Inmiddels heeft mijn eerste er al meer. Maar ja, hij zal wel omgeruild worden. Moet je opletten, krijg ik er één met 99 cycles ;)

[ Voor 8% gewijzigd door JeroenH op 10-06-2025 19:12 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
ArthurMorgan schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:08:
Ieder zijn mening. Ik vind het zwaar overdreven. Ik zie een klein foutje dat razendsnel opgelost wordt.

Maar goed verschil in perceptie zullen we maar zeggen.
Tis maar hoe je het bekijkt, zwaar overdreven?? tis gewoon not done iets wat zou zijn nagekeken afgeleverd alsnog niet blijkt te werken en schijnbaar bij alle zelfde probleem??
Schiet mij maar lek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Tsja, softwarebug in de software die je op alle renewed apparaten zet. Ja dan hebben dus al die apparaten die bug.

En iedereen die wel eens software gemaakt heeft weet dat a. een testomgeving niet altijd de werkelijkheid is, en b. dat bugs zo goed als niet te voorkomen zijn.

Natuurlijk is het niet handig, en nee het hoort ook niet. Maar ik heb in de loop de jaren van veel grotere bedrijven updates gehad die mijn apparaten brickten, spellen hebben de eerste weken na uitkomen tal van updates om bugs op te lossen. etc etc.
Hoe geavanceerder een product hoe meer kans dat dit soort dingen kunnen gebeuren.

Dan ben ik blij met de snelheid dat het wordt opgelost, want dat heb ik wel heel anders meegemaakt bij andere bedrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ivo1969 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:11:
[...]

Tis maar hoe je het bekijkt, zwaar overdreven?? tis gewoon not done iets wat zou zijn nagekeken afgeleverd alsnog niet blijkt te werken en schijnbaar bij alle zelfde probleem??
Schiet mij maar lek
Ik ben het half met je eens.

Het inderdaad niet goed dat er een stel batterij worden uitgeleverd met fouten maar aangezien het om allemaal exact de zelfde fout gaat ontstaat bij mij de indruk dat men een test of update programma heeft gebruikt waar een stap gemist is.

Het is een slordigheid maar gezien er al binnen korte tijd ook al berichten kwamen dat dit via een remote actie was opgelost is het niet echt een zwaar wegend probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b]hanev001 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:23: gezien er al binnen korte tijd ook al berichten kwamen dat dit via een remote actie was opgelost
Heb ik dat gemist? Heb je misschien een linkje naar een post die dit meldt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivo1969
hanev001 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:23:
[...]

Ik ben het half met je eens.

Het inderdaad niet goed dat er een stel batterij worden uitgeleverd met fouten maar aangezien het om allemaal exact de zelfde fout gaat ontstaat bij mij de indruk dat men een test of update programma heeft gebruikt waar een stap gemist is.

Het is een slordigheid maar gezien er al binnen korte tijd ook al berichten kwamen dat dit via een remote actie was opgelost is het niet echt een zwaar wegend probleem
Zo kan je alles recht lullen wat krom is, of het is geheel goed nagekeken en getest of niet.

Ik ben voorstander van refurbished, maar niet op deze manier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
JeroenH schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:28:
[...]

Heb ik dat gemist? Heb je misschien een linkje naar een post die dit meldt?
Mijne werkt nu. En van een aantal anderen ook.

Via de chat geef je door dat je een probleem hebt met een apparaat/installatie namelijk de batterij dat je een foutcode hebt. 404, 405 en 406. Dan vragen ze om je ordernummer, en dan lossen ze het op :)

Bij mij was het binnen anderhalf uur opgelost. (wel in normale werktijden ;) )

/edit: Ze zeggen dat je mail krijgt, maar die krijg je niet. Dus wel oplossen maar geen terugkoppeling.

[ Voor 9% gewijzigd door ArthurMorgan op 10-06-2025 19:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:09
AtlAntA schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:03:
[...]

Niet werkend = defect. Of het nou softwarematig of hardwarematig is maakt dan niet zoveel uit.
QC is gewoon niet goed bij deze batterijen. Als je zelfs de refurbished al niet eens al werkend getest de deur uit kan sturen dan gaat er wat mij betreft echt iets niet goed.
Hier dezelfde ervaring gehad. Het lijkt er op dat de hardware reparatie wel gebeurt, maar de software procedure nog voor verbetering vatbaar is. Een stukje QA zou misschien geen kwaad kunnen.

Maar ondanks dat het hier heel rommelig ging, snap ik wel dat je als nieuwe speler op de markt met te weinig handen voor het werk niet alles in 1x goed krijgt.

Als dat allemaal op afstand op te lossen is, dan wil ik dat voor nu best door de vingers zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkvl06
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14-09 21:07
Weer grote ellende. Sinds vanochtend continu geen verbinding met P1. Of geen wifi verbinding
P1 en andere HW producten werken goed .
Om de minuut geen verbinding
Alles gereset netwerk p1 eruit gehad. Accu 45 minuten uit
Maar niks helpt

Acties:
  • +3 Henk 'm!
netappie schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:32:
Als dat allemaal op afstand op te lossen is, dan wil ik dat voor nu best door de vingers zien.
Zo zit ik er ook (nog) in. Als ze het morgen remote voor me oplossen, nou ja, knullig maar laat me maar eens een bedrijf (zeker een startend bedrijf) zien wat nooit wat knulligs doet.

Behalve.

Die.

!@#$%^&*

Debiele.

Chatbot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n_VF4ELpkzNNEC0aRu3TIBFyYsE=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/6HLioAPSpCIFwgW7YDUMb1xd.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mT9JFa4T42PduMcyoM378Wk_fVE=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/U5DwYXvuPxTOmR7ErUBoOWbW.png?f=fotoalbum_medium

Dit kan toch niet :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JeroenH schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:44:
[...]

Zo zit ik er ook (nog) in. Als ze het morgen remote voor me oplossen, nou ja, knullig maar laat me maar eens een bedrijf (zeker een startend bedrijf) zien wat nooit wat knulligs doet.

Behalve.

Die.

!@#$%^&*

Debiele.

Chatbot.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit kan toch niet :'(
Een startende bedrijf ze zijn al vanaf 2010op de markt?.
Ik ken het bedrijf vanaf 2012. Zij hebben bij mij een domatica controller geleverd en andere modules

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netappie
GL007 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:57:
[...]

Een startende bedrijf ze zijn al vanaf 2010op de markt?.
Ik ken het bedrijf vanaf 2012. Zij hebben bij mij een domatica controller geleverd en andere modules
Op het gebied van thuisbatterijen zijn ze nog maar net bezig. En dit vraagt wel een andere orde aan inspanningen dan gewoon een slimme stekker vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrenkema
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 22:27
De mijne doen het nog steeds prima. Van de week aparte groep geplaatst en WCD en de vrouw een nieuwe naaimachien kado gedaan, zodat ze nu netjes op de Singer naaitafel van de zestiger jaren kunnen staan in de Hal.
Veiligheid eraf, dus tot 1600 Watt leveren.

gr Marten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9iClZ2Z8hWx79IhOJFohin10uFo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7a1P8wnAomEgueTI9xTk4p0t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!
ivo1969 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:28:
[...]

Zo kan je alles recht lullen wat krom is, of het is geheel goed nagekeken en getest of niet.

Ik ben voorstander van refurbished, maar niet op deze manier
Je hebt waarschijnlijk nooit zelf software getest. Ik wel.

Je kon weken en maanden bezig zijn met testen en er 100% van overtuigd zijn dat het foutloos was. Maar je kon er ook zeker van zijn dat binnen een uur nadat het live ging er een gebruiker aan de telefoon hing omdat deze een probleem gevonden had.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat mensen niet onfeilbaar zijn en dat er soms dingen gemist worden. Waar het omgaat is hoe daar dan op gereageerd wordt. Een HW doet dat vlot en probleemloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
[quote]hanev001 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:05:
[...]

Je kon weken en maanden bezig zijn met testen en er 100% van overtuigd zijn dat het foutloos was. Maar je kon er ook zeker van zijn dat binnen een uur nadat het live ging er een gebruiker aan de telefoon hing omdat deze een probleem gevonden had.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat mensen niet onfeilbaar zijn en dat er soms dingen gemist worden. Waar het omgaat is hoe daar dan op gereageerd wordt. Een HW doet dat vlot en probleemloos.
[/quote

Nou ben jaren support analist geweest. , eerste als 2e lijns. Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
netappie schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:00:
[...]

Op het gebied van thuisbatterijen zijn ze nog maar net bezig. En dit vraagt wel een andere orde aan inspanningen dan gewoon een slimme stekker vervangen.
Op dat punt ben ik met je eens. Maar het product wat er nu staat is gewoon goed. Als je veiligheid en de certificering bekijkt is het geheel een betrouwbaar product. Helaas is de software nog niet helemaal bug vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ivo1969 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:10:
[quote]hanev001 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:05:
[...]

[/quote

Nou ben jaren support analist geweest. , eerste als 2e lijns. Cheers
Dat is niet het zelfde. Testen is een vak apart.

Overigens als we gaan spreken over wie de meeste ervaring heeft. Ik heb 25 jaar in de IT wereld gewerkt.
Ik ben inmiddels met pensioen maar was de laatste 7 jaar DBA en 3e lijns support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
Nou ik vraag me af of het goed gaat, ik heb ook voor het eerst kennis gemaakt met Wizzi, wat een drama.

dit is wat ie steeds blijft herhalen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2-by1noe8TIThVgfnHkrZGKTzRM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/YlP9i17njMSakua3VVpExXEn.jpg?f=user_large

Heeft iemand die stappen ook doorlopen of heeft dat geen zin? uiteindelijk heb ik maar om een medewerker gevraagd, die zijn er natuurlijk niet, maar die gaat nu hopelijk morgen contact opnemen of het probleem oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bixobie
Ben toegevoegd als beta tester, maar wat nu? Waar zie ik de nieuwe api of beta functionaliteit? De app laat niks nieuws zien, de ha integratie ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bixobie schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:49:
Ben toegevoegd als beta tester, maar wat nu? Waar zie ik de nieuwe api of beta functionaliteit? De app laat niks nieuws zien, de ha integratie ook niet?
Kijk even in de app naar je p1 en batterij firmware versie:

Edit. Betal batterij zit op 1.0108. De P1 is 6.0112

[ Voor 7% gewijzigd door Devke op 10-06-2025 20:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
Bubba76 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:47:
Nou ik vraag me af of het goed gaat, ik heb ook voor het eerst kennis gemaakt met Wizzi, wat een drama.

dit is wat ie steeds blijft herhalen:
[Afbeelding]

Heeft iemand die stappen ook doorlopen of heeft dat geen zin? uiteindelijk heb ik maar om een medewerker gevraagd, die zijn er natuurlijk niet, maar die gaat nu hopelijk morgen contact opnemen of het probleem oplossen.
Ik heb dit proces niet zo ervaren.

Ik kwam tot het keuze menu om de Error codes door te geven en kreeg toen meteen reactie dat er nu niemand beschikbaar was en dat men binnen 48u contact gaat opnemen. Dus niet het daadwerkelijk proberen op te lossen van de Error codes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:33
Je zal niets automatisch zien maar moet aan de bak; https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82340672
bixobie schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:49:

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bubba76 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:47:
Korte termijn winst (geen mensen achter de telefoon), lange termijn verlies (mensen gaan dit mijden).
Heb ik gedaan. Hielp niet. Ik trek morgen maar weer aan de bel, hopelijk is het bij mij ook remote op te lossen.

Ik stel straks even het door DHCP gereserveerde IP-adres goed in, en neem de batterij op in HA, dan staat alles klaar voor morgen om hem werkend in het systeem op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
AtlAntA schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:51:
[...]

Ik heb dit proces niet zo ervaren.

Ik kwam tot het keuze menu om de Error codes door te geven en kreeg toen meteen reactie dat er nu niemand beschikbaar was en dat men binnen 48u contact gaat opnemen. Dus niet het daadwerkelijk proberen op te lossen van de Error codes.
Dat had ik ook. Maar ik wilde nu een stappenplan maken hoe ik dat gedaan had. Maar ik zie die mogelijkheid niet meer.
Zou het zo kunnen zijn dat je overdag als er mensen daar aan het werk zijn je makkelijker bij de berichten kunt komen, en daarbuiten puur aan Wizzi bent overgeleverd?

Zou wel raar zijn, zou niet weten waarom als er inderdaad ook gezegd wordt dat het een poos kan duren voor je antwoord krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
ArthurMorgan schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:30:
[...]

Dat had ik ook. Maar ik wilde nu een stappenplan maken hoe ik dat gedaan had. Maar ik zie die mogelijkheid niet meer.
Zou het zo kunnen zijn dat je overdag als er mensen daar aan het werk zijn je makkelijker bij de berichten kunt komen, en daarbuiten puur aan Wizzi bent overgeleverd?

Zou wel raar zijn, zou niet weten waarom als er inderdaad ook gezegd wordt dat het een poos kan duren voor je antwoord krijgt.
Zou kunnen maar ik heb die van mij om 1830 gedaan wat toch wel aardig buiten de reguliere kantoortijden valt. Lijkt mij eerder op een rate limit of iets dergelijks van de ai bot. Denk dat er een externe partij wordt gebruikt voor de ai bot en als die even aan het limiet van de calls zit dan wordt je melding gewoon een daadwerkelijke ticket in het ticket systeem zonder dat de bot eerst gaat proberen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:30:
[...]

Die herstel mogelijkheid had eigenlijk in de app moeten zitten. Via Bluetooth verbinding kun je veel instellingen goed zetten. Misschien een hint voor HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartindM
  • Registratie: Oktober 2024
  • Nu online
henkvl06 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:40:
Weer grote ellende. Sinds vanochtend continu geen verbinding met P1. Of geen wifi verbinding
P1 en andere HW producten werken goed .
Om de minuut geen verbinding
Alles gereset netwerk p1 eruit gehad. Accu 45 minuten uit
Maar niks helpt
Henk,

Check de TS
Ik heb ook veel problemen gehad.
Daar staan veel items die ik geprobeerd heb (4 batterijen).
Check die/implementeer die.
Je mag mij ook een direct bericht sturen, dan kunnen we in detail op je situatie ingaan.
En kijken of we de boel aan de praat krijgen.
Eea is een kwestie om structureel zaken af te lopen / uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
GL007 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:13:
[...]

Op dat punt ben ik met je eens. Maar het product wat er nu staat is gewoon goed. Als je veiligheid en de certificering bekijkt is het geheel een betrouwbaar product. Helaas is de software nog niet helemaal bug vrij
Ja, software helemaal goed krijgen is meestal niet iets van een paar maanden.
Volgens mij hebben ze destijds ook gecommuniceerd dat ze daarom nog even geen toeters en bellen toevoegen.
En ongetwijfeld bouwt en test men naast het bugfixen ondertussen wel aan nieuwe features, maar een stabiel product heeft hogere prioriteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:16
Devke schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:50:
[...]

Beta PiB 1.0108 en beta P1 6.0.201

Acties:
  • 0 Henk 'm!
netappie schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:49:
[...]

Ja, software helemaal goed krijgen is meestal niet iets van een paar maanden.
Volgens mij hebben ze destijds ook gecommuniceerd dat ze daarom nog even geen toeters en bellen toevoegen.
En ongetwijfeld bouwt en test men naast het bugfixen ondertussen wel aan nieuwe features, maar een stabiel product heeft hogere prioriteit.
Ja eerst de basis en dan pas de uitbereiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bixobie
Devke schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:50:
[...]

check, heb ik.
morgen verder puzzelen (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
eovermeer schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:58:
[...]

Beta PiB 1.0108 en beta P1 6.0.201
Dank voor je correctie. Iets met te dikke vingers aan deze kant 🙈

Pagina: 1 ... 129 ... 212 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.