Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Bij lage spanning werk je met power fets die een zeer lage aan weerstand waarde hebben van 0,01 ohmwinwiz schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:49:
[...]
Ja en nee. Als je uit gaat van lagere stromen ga je ook andere componenten gebruiken. Alleen al de kabels van batterijen naar omvormer. Voor de 42A variant zul je waarschijnlijk 10mm^2 gebruiken, voor de 20A variant 6mm^2. Als je uitgaat van in totaal 2 meter bekabeling (1 meter vanaf de + en 1 meter vanaf de - ) zou je bij 40A 6 watt aan warmte opwekking (verlies) hebben in de kabel bij de 20A versie bijna 2.5 watt, dus niet 4 x zo weinig. Er zit natuurlijk nog veel meer aan vast, maar zo simpel als je het stelt is het niet
Bij hogere spanning is deze waarde 10 to 20 keer hoger. Verder zijn zijn bij hoge temperatuur de verliezen veel hoger. Dus koeling is dan zeer belangrijk.
Ik heb in het verleden diverse omvormers ontworpen die met 24 of 48 volt werken. Later zijn we overgegaan naar hogere spanningen.
Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer
Afgezien van de levertijd is er geen enkel voordeel dus het maakt niet echt uit of je deze of een nieuwe koopt.JeroenH schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:02:
Je kunt "renewed" PiB's kopen met maximaal 100 cycles en dezelfde garantievoorwaarden als een nieuwe:
https://www.homewizard.com/nl/renewed/
Ik heb er een paar dagen over nagedacht, en er zojuist één besteld![]()
En, @HomeWizard_NL, binnen 20 minuten inhoudelijk antwoord, door een mens, op mijn vraag via de chat. Als het goed gaat mag dat ook gewoon vermeld worden.
Edit: ah ok, levertijd is dus het voordeel.🙂
[ Voor 38% gewijzigd door rabero1985 op 06-06-2025 11:10 ]
Dus voor de Belgen die een HomeWizard batterij willen is dat een ideale optie
Zou trouwens ook via PostNL komen
[ Voor 48% gewijzigd door Avenger 2.0 op 06-06-2025 11:14 ]
Foutje of het groen licht is idd zeer dichtbij 🙂
[ Voor 22% gewijzigd door rabero1985 op 06-06-2025 11:16 ]
rabero1985 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:09:
Deze renewed zijn dezelfde prijs zie ik?
Edit: ah ok, levertijd is dus het voordeel.🙂

Nee, je krijgt er extra gratis sokken bij (met 2 jaar garantie!)hanev001 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:09:
[...]
Afgezien van de levertijd is er geen enkel voordeel dus het maakt niet echt uit of je deze of een nieuwe koopt.
:strip_exif()/f/image/sTT4ZHd2fWozyufWeW8BEGlv.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vind het wel wat vreemd. Als je bij bijv. Coolblue een 'tweedekansje' koopt, dan krijg je daar al naar gelang de eventuele gebruikssporen een korting op. Hier wordt exact dezelfde prijs gerekend, met als enige voordeel een beperking van de levertijd, maar met nadeel dat je theoretisch een minder lange levensduur (cycli) hebt?JeroenH schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:02:
Je kunt "renewed" PiB's kopen met maximaal 100 cycles en dezelfde garantievoorwaarden als een nieuwe:
En, @HomeWizard_NL, binnen 20 minuten inhoudelijk antwoord, door een mens, op mijn vraag via de chat. Als het goed gaat mag dat ook gewoon vermeld worden.
Zolang mensen het kopen is het natuurlijk geen probleem en 100 cycli is natuurlijk dit verwaarloosbaar zeker als de Plug-In Battery direct beschikbaar is.frankj030 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:18:
[...]
Ik vind het wel wat vreemd. Als je bij bijv. Coolblue een 'tweedekansje' koopt, dan krijg je daar al naar gelang de eventuele gebruikssporen een korting op. Hier wordt exact dezelfde prijs gerekend, met als enige voordeel een beperking van de levertijd, maar met nadeel dat je theoretisch een minder lange levensduur (cycli) hebt?
13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus
Ik denk dat de markt op dit moment dusdanig is dat HW geen korting hoeft te geven op deze variant. Ik verwacht dat ze allemaal de deur uit vliegen.frankj030 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:18:
[...]
Ik vind het wel wat vreemd. Als je bij bijv. Coolblue een 'tweedekansje' koopt, dan krijg je daar al naar gelang de eventuele gebruikssporen een korting op. Hier wordt exact dezelfde prijs gerekend, met als enige voordeel een beperking van de levertijd, maar met nadeel dat je theoretisch een minder lange levensduur (cycli) hebt?
Ik weet natuurlijk nog niet hoeveel cycli de PiB heeft die ik krijg, maar als ik die krijg met 50 cycli kan ik er niet wakker van liggen.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Renewed besteld, hopelijk gaat annuleren en terugbetalen van de aanbetaling van die eerder bestelde makkelijkJeroenH schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:02:
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik heb er ook 1 besteld. Heb ook nog een nieuwe in bestelling staan die ergens in augustus zou kunnen komen. Zal er nog even wat nachtjes over slapen om te beslissen wat ik daarmee ga doen.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Zolang hij er van buiten nieuw uitziet vind ik het goed. En natuurlijk geen kuren heeft 😅
Waarom sturen ze geen bericht naar klanten die een batterij in bestelling hebben. Dan had ik daar op kunnen reageren.frankj030 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:18:
[...]
Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer
Neen, dan heeft ze je 500 euro bespaard, want de schoenen wilde ze toch en anders had ze 1000 uitgegeven... is vrouwen logica 😄bixobie schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:37:
Toch nog even terugkomen op 'zonne-energie is niet gratis' verhaal; aangenomen dat de pv installatie is terugbetaald, is elke kwh van het dak die je direct voor de meter zelf inzet, simpelweg gratis. Zo simpel is het. Dat je er dan 'maar' 75% van gebruikt wegens de rte is ook een beetje onzin, zie de batterij effectief als een 2kWh batterij en elke kWh er in, komt er gewoon voor 100% weer uit, alleen een paar uur later.
Als je vrouw zegt 'ik heb 500 euro bespaard, want deze schoenen van 1000 euro waren in de aanbieding voor 500 euro' dan heb je gewoon 500 euro UITGEGEVEN en niet bespaard.
Maar goed, reken het uit zoals je wilt.
Bedankt voor de tip, ik wilde er ook nog één hebben, maar september leveren kwam niet uit IVM vakantie, dus ik zat te wachten tot de oktober batch, maar dit is beter, na het weekend staat ie hier waarschijnlijk te snorren.JeroenH schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:02:
Ik heb er een paar dagen over nagedacht, en er zojuist één besteld
Ik denk dat de kans goed is dat je er eentje krijgt waarmee in accutechnische zin niets mis was, maar waar de te strak afgestelde vroege firmware toch gekkigheden meldde. We weten hoe makkelijk HW was met omruilen, dus ze zullen er flink wat van deze hebben.AtlAntA schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:26:
Ik ga er een beetje vanuit dat deze accu's gerepareerd zijn nadat ze als defect zijn omgeruild.
Je mag er inderdaad vanuit gaan dat het meest linkse deel van de badkuipcurve al voorbij is bij deze PiB's.In theorie zou dit kunnen betekenen dat ze zelfs betrouwbaarder kunnen zijn dan de nieuwe die nu net staan of nog onderweg zijn.
haha dat is grappig, was net op zoek naar de term om mijn post erop aan te passen. ThanksJeroenH schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:41:
[...]
Ik denk dat de kans goed is dat je er eentje krijgt waarmee in accutechnische zin niets mis was, maar waar de te strak afgestelde vroege firmware toch gekkigheden meldde. We weten hoe makkelijk HW was met omruilen, dus ze zullen er flink wat van deze hebben.
[...]
Je mag er inderdaad vanuit gaan dat het meest linkse deel van de badkuipcurve al voorbij is bij deze PiB's.
In het begin was volgens mij ook sprake van cellen die niet goed zaten in de behuizing. HW heeft geen gesoldeerde cellen toegepast zodat ze makkelijker te servicen/recyclen zijn. Maar in de eerste leveringen zat daar dus niet altijd een lekkere verbinding. Dit leverde dan een E4xx-melding op terwijl de cellen prima in orde waren. Ze zouden gek zijn als ze die niet weer opnieuw aanbieden inderdaad.JeroenH schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:41:
[...]
Ik denk dat de kans goed is dat je er eentje krijgt waarmee in accutechnische zin niets mis was, maar waar de te strak afgestelde vroege firmware toch gekkigheden meldde. We weten hoe makkelijk HW was met omruilen, dus ze zullen er flink wat van deze hebben.
Een 3t.Henkoes schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:47:
[...]
Heb je dan wel een Enphase variant met de "meerdere micro omvormers aan 1 accu" of heb je een oudere single omvormer?
Mijn specificaties duiden op de laatste modellen.
Dat zal allemaal wel, maar zoals ik al zei, dat iets gratis is, betekent niet dat het geen waarde heeft.bixobie schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:06:
[...]
Al zou het 500kwh 'kosten'. Die kwh komen niet voorbij de meter dus zijn GRATIS. 1x gratis is gratis, 10x gratis is nog steeds gratis.
(en verder, kunnen we stoppen met dat geschreeuw in hoofdletters. Van harder roepen krijg je niet meer gelijk)
En wat kost de investering in deze opbrengst verhogen?Peterhardenberg schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:29:
[...]
Wat hebben we hier toch een strijd of PV stroom gratis is of niet. En daarbij natuurlijk de RTE van de HW accu.
Natuurlijk is het van belang om een goede RTE te hebben.
Maar ik zie twee kampen in deze discussie,
PV stroom is gratis in de ogen van (veel) mensen die netto veel terug leveren.
Omdat een door de RTE verloren kWh niet kan worden terug geleverd tegen 1 of 2 euro cent ( dus bijna gratis)
Ook PV stroom is niet gratis in de ogen van mensen die netto verbruiker zijn.
Omdat deze voor elke kWh die in de RTE word verloren een kWh moet worden in gekocht. (tegen hoge prijs)
Voor beide is iets te zeggen.
Maar wat levert het verbeteren van de RTE met 5% nu op in kWh's op jaarbasis?
Hier is de HW accu in maart gekomen, een woning met een zeer laag sluip verbruik 1 kWh in de nacht
Geeft als resultaat totaal 201 geladen 149 ontladen RTE 74%
5% verbetering = 0,05 x 201 = 10 kWh besparing in 3 maanden
Het blijft natuurlijk jammer als je 10 kWh verliest,
Maar ik zoek de oplossing liever in een iets hogere PV opbrengst dan in het verbeteren van de RTE HW accu
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Ik ben het helemaal met je eens. Je betaalt dezelfde prijs voor een tweedehandse batterij als voor een nieuwe. Een batterij die al bij een andere klant geweest is. Ik heb nog nergens meegemaakt dat je voor een renewed of refurbished product de nieuwprijs betaalt. De prijs hetzelfde houden omdat de levertijd vanuit voorraad is vind ik geen steekhoudend argument, eerder een zwaktebod. Dit omdat HW grote leveringsproblemen heeft. Ze kunnen op nieuwe batterijen hun beloften niet nakomen, stellen toegezegde leveringen uit.frankj030 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:18:
[...]
Doe dan de klanten die in mei de 2 weken email hebben gehad en waarbij alsnog de levertijd is uitgesteld naar eind juni een mooi aanbod om een renewed exemplaar te kopen.
Nu kom ik er via dit forum achter dat er renewed exemplaren te koop zijn.
Ik vind dit zeer slechte service van HW
Dat vraag ik me ook af of je dan ook nog je 50 euro van je al aanbetaalde batterij terugkrijgt want de voorwaarden zijn dat je die eigenlijk kwijt bent bij annuleringArthurMorgan schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:26:
[...]
Renewed besteld, hopelijk gaat annuleren en terugbetalen van de aanbetaling van die eerder bestelde makkelijk
Daar ga je niet je imago voor verklooien.
Slimme mensen bij @HomeWizard_NL , je hoeft niet gebruikt te kopenToni Tweakers schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:42:
[...]
Doe dan de klanten die in mei de 2 weken email hebben gehad en waarbij alsnog de levertijd is uitgesteld naar eind juni een mooi aanbod om een renewed exemplaar te kopen. Nu kom ik er via dit forum achter dat er renewed exemplaren te koop zijn.
Ik weet nog wel dat er periodes waren dat zeer jong gebruikte auto's van bepaalde merken en typen gebruikt meer moesten kosten dan nieuw. Kwestie van vraag en aanbod - en dan vooral een (te) klein aanbod.Toni Tweakers schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:42:
Ik heb nog nergens meegemaakt dat je voor een renewed of refurbished product de nieuwprijs betaalt.
Dat mag. Ik vind het zakelijk slim. En je hoeft er niet op in te gaan, als je overweging uitkomt op wachten op een nieuwe snap ik dat ook.Ik vind dit zeer slechte service van HW
Wettelijk gezien moet je de kosten van een pre-order altijd terugkrijgen (herroepingsrecht art 6:230o BW en art 6:230r BW, waarbij de 14 dagen herroepingsrecht ingaat bij levering van het product; waarbij het BW zegt dat je een pre-order kunt annuleren voor levering tegen volledige vergoeding van de aanbetaling; er is namelijk geen sprake van een maatwerk product en/of product wat specifiek voor jou is gemaakt op bestelling, maar de pre-order is meer om de wachtrij te stroomlijnen. Pre-order bedrag terugkrijgen wordt zelfs specifiek in toelichting op BW uitgebreid behandeld). Lijkt me dus geen enkel probleem. Zeker niet als je dan ook nog gelijktijdig een tweedekansje afneemt.Toni Tweakers schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:49:
[...]
Dat vraag ik me ook af of je dan ook nog je 50 euro van je al aanbetaalde batterij terugkrijgt want de voorwaarden zijn dat je die eigenlijk kwijt bent bij annulering
[ Voor 15% gewijzigd door frankj030 op 06-06-2025 13:16 ]
Toni Tweakers schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:42:
[...]
Ik ben het helemaal met je eens. Je betaalt dezelfde prijs voor een tweedehandse batterij als voor een nieuwe. Een batterij die al bij een andere klant geweest is. Ik heb nog nergens meegemaakt dat je voor een renewed of refurbished product de nieuwprijs betaalt. De prijs hetzelfde houden omdat de levertijd vanuit voorraad is vind ik geen steekhoudend argument, eerder een zwaktebod. Dit omdat HW grote leveringsproblemen heeft. Ze kunnen op nieuwe batterijen hun beloften niet nakomen, stellen toegezegde leveringen uit.
Doe dan de klanten die in mei de 2 weken email hebben gehad en waarbij alsnog de levertijd is uitgesteld naar eind juni een mooi aanbod om een renewed exemplaar te kopen.
Er is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. HW kan ze kwijt voor de volle prijs, dus waarom zouden ze een andere prijs vragen. Wil je nieuw, dan bestel je nieuw. En dan wacht je een paar maand.
Op marktplaats vragen ze zelfs meer dan de nieuwprijs geloof ik. (en ik kan me de PS5 en videokaarten etc ook nog heel goed herinneren, of nu de Switch 2.)
Het punt was denk ik vooral dit:JeroenH schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:10:
[...]
Dat mag. Ik vind het zakelijk slim. En je hoeft er niet op in te gaan, als je overweging uitkomt op wachten op een nieuwe snap ik dat ook.
Ze hadden op zich ook eerstvolgende wachtenden op de lijst zo'n exemplaar kunnen aanbieden. Dan pas is er een keuze. Al zou ik zelf dan gewoon een paar weken wachten op een nieuwe, geef je in ieder geval de keuze. Dat is wel service. Die keuze is nu dus, voor zover ik begrijp, niet gegeven.Toni Tweakers schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:42:
[...]
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Leverdatum ("AI gegenereerd") staat wel op zaterdag (morgen), dat zal niet gebeuren denk ik.
Ik snap je punt. Maar het is wel lastig. Hoeveel heb je er, hoeveel mensen mail je, hoe lang hou je apparaten beschikbaar voor de mensen die je mailt?JanHenk schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:17:
Ze hadden op zich ook eerstvolgende wachtenden op de lijst zo'n exemplaar kunnen aanbieden. Dan pas is er een keuze. Al zou ik zelf dan gewoon een paar weken wachten op een nieuwe, geef je in ieder geval de keuze. Dat is wel service. Die keuze is nu dus, voor zover ik begrijp, niet gegeven.
Maar ook, als je dan dezelfde prijs vraagt krijg je ook weer negatieve reacties.
Ik denk dat dit gewoon praktisch het beste werkt, opslag kost ook geld.
Ik kreeg mijn tegelijk bestelde sockets met DHL, en de batterij met transmission.JeroenH schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:18:
Interessant: als ik op de track&trace link klik in de bestelbevesting, zie ik dat deze bezorgd gaat worden door DHL. Hopelijk gaat dat beter dan met Transmission!
Leverdatum ("AI gegenereerd") staat wel op zaterdag (morgen), dat zal niet gebeuren denk ik.
Ik denk dus dat de sokken met DHL gaan.
Het ís ook lastig, dat ben ik met je eens. Je zou kunnen zeggen dat het een goede service is om het aan te bieden aan de eerstvolgende. Maar de conclusie dat het niet wordt aangeboden meteen 'slechte service' noemen vind ik dan weer te ver gaan. Je hebt een nieuwe besteld in backorder, dus het is niet zo raar dat je daar op moet wachten.ArthurMorgan schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:20:
[...]
Ik snap je punt. Maar het is wel lastig. Hoeveel heb je er, hoeveel mensen mail je, hoe lang hou je apparaten beschikbaar voor de mensen die je mailt?
Maar ook, als je dan dezelfde prijs vraagt krijg je ook weer negatieve reacties.
Ik denk dat dit gewoon praktisch het beste werkt, opslag kost ook geld.
Ik vind dat redelijk gauw de slechte-service-kaart getrokken wordt. Terwijl ze volgens mij een enorme hoeveelheid backorders hebben, die voor zover ik het kan beoordelen behoorlijk netjes op volgorde worden afgehandeld. Inclusief snelle omruil voor weer een nieuwe bij de eerste beste foutmelding, etc.
Je zou raar staan kijken, als de socken met Transmission komen en de batterij met DHLArthurMorgan schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:21:
[...]
Ik kreeg mijn tegelijk bestelde sockets met DHL, en de batterij met transmission.
Ik denk dus dat de sokken met DHL gaan.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Thanks! Het zou te maken kunnen hebben met mijn specifieke opstelling, DSMR4-meter, meerdere batterijen.. Tof dat je meekijktDevke schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:28:
@Aardedraadje Ik zie nog geen rare pieken m.b.t. de batterij. Ben wat aan het heen en weer schakelen tussen NOM, Laden en Standby maar zie de batterij daar snel goed op reageren. Ik zal hem nu het laten doen via de automatiseringen. Ik houd het in de gaten voor je. M.b.t. de beta firmware.
Sorry, maar ik ben degene die begon over slechte service. Ik heb een email gehad op 12 mei dat binnen 2 weken mijn batterij geleverd ging worden. In die periode heb ik nog mail contact gehad waarin gezegd werd dat ik in mei mijn batterij zou krijgen. Toen diverse mensen op dit forum een mail kregen dat hun levering was uitgesteld tot eind juni kreeg ik geen mail. Dit gaf mij het gevoel dat alles snor zat. Helaas kreeg ik op 27 mei alsnog een email dat levering was uitgesteld naar juni. Balen maar dat is het dan.JanHenk schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:25:
[...]
Het ís ook lastig, dat ben ik met je eens. Je zou kunnen zeggen dat het een goede service is om het aan te bieden aan de eerstvolgende. Maar de conclusie dat het niet wordt aangeboden meteen 'slechte service' noemen vind ik dan weer te ver gaan. Je hebt een nieuwe besteld in backorder, dus het is niet zo raar dat je daar op moet wachten.
Ik vind dat redelijk gauw de slechte-service-kaart getrokken wordt. Terwijl ze volgens mij een enorme hoeveelheid backorders hebben, die voor zover ik het kan beoordelen behoorlijk netjes op volgorde worden afgehandeld. Inclusief snelle omruil voor weer een nieuwe bij de eerste beste foutmelding, etc.
Nu vandaag moet ik via dit forum ervaren dat er wel exemplaren onmiddellijk beschikbaar zijn. Weliswaar renewed / refurbished of hoe we het ook willen noemen.
Misschien ligt mijn niveau van service dan wel wat hoger dan bij jou maar ik had het normaal gevonden dat je klanten, zoals in mijn geval (wel toezeggen maar als nog niet leveren), wijst op de mogelijkheid om een gebruikt exemplaar te kopen met eventueel korting / sokken of weet ik welk voordeel voor de excuses die gemaakt zijn.
En natuurlijk is het aan mij om gewoon te wachten tot eind juni of alsnog een gebruikt exemplaar te kopen. Daarbij moet ik als klant dan weer eerst gaan uitzoeken of ik dan mijn aanbetaalde 50 euro terugkrijg. Zoiets kun je dan al voorkomen door dat in vooraf gedefinieerde aanbieding uit de doeken te doen.
De renewede batterijen zijn inmiddels al op: https://www.homewizard.com/nl/renewed/
Commercieel voor HW een succes maar sommige klanten nog meer teleurgesteld in de handelwijze van HW
[ Voor 4% gewijzigd door Toni Tweakers op 06-06-2025 13:48 ]
Huh, sinds wanneer noem jij HomeWizard (de) Sokkenrabero1985 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:50:
Krijg net een mail binnen van de sokken.
panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu, vanaf 20 september 2025 een Marstek Venus E v2 5.12 kWh
De sockjes denk ik..JeroenH schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:18:
Interessant: als ik op de track&trace link klik in de bestelbevesting, zie ik dat deze bezorgd gaat worden door DHL. Hopelijk gaat dat beter dan met Transmission!
3900 Wp zuid (168º), elevatie 45º PVoutput
Ah ja dat zal het zijn...Hammetje3FR schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 14:13:
De sockjes denk ik..
Vraag mij af wanneer de vraag/aanbod eens gelijk gaat zijn. Dan kunnen we hopelijk ook een prijsdaling of promo krijgen 😎Bubba76 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 14:03:
Ze zijn trouwens alweer op, dus er is inderdaad genoeg vraag.
Waarom wordt dit gedacht? Ik haal nergens uit de gegeven informatie dat de order is gesplitst in meerdere zendingen? Het ding weegt 24 kilo wat vziw nog net op de conventionele pakket manier bezorgd mag worden. Zie verder geen reden om aan te nemen dat de accu niet via DHL bezorgd wordt.
Dat Transmission de nieuwe tot nu toe overal bezorgd heeft zal betekent niet dat DHL de refurbished niet zal bezorgen denk ik. De refurbished komen uit een ander (hoogstwaarschijnlijk eigen) opslagruimte.
Misschien ben ik ook wel aan het wishfull denken
Nee, dat kan niet. ADR is hier vaak genoemd.AtlAntA schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 14:44:
[...]
[...]
Waarom wordt dit gedacht? Ik haal nergens uit de gegeven informatie dat de order is gesplitst in meerdere zendingen? Het ding weegt 24 kilo wat vziw nog net op de conventionele pakket manier bezorgd mag worden. Zie verder geen reden om aan te nemen dat de accu niet via DHL bezorgd wordt.
Dat Transmission de nieuwe tot nu toe overal bezorgd heeft zal betekent niet dat DHL de refurbished niet zal bezorgen denk ik. De refurbished komen uit een ander (hoogstwaarschijnlijk eigen) opslagruimte.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Homewizard heeft al eens aangegeven dat het vervoer van batterijen niet door iedere partij gedaan mag worden. Zelfs dat sommige partijen dat niet eens doen. Reden ADR. Niet iedere vervoerder beschikt over die papieren. Ik denk dat je toch echt geen DHL met een thuisbatterij onder zijn arm gaat aantreffen. Hoezeer ik het je natuurlijk gun.AtlAntA schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 14:44:
[...]
[...]
Dat kan wel maar dat is dan wel een ander onderdeel van het bedrijf, DHL Freight. Dus niet de kleine bezorg auto's die je nieuwe onderbroeken van de HEMA bezorgen.Devke schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 14:47:
[...]
Homewizard heeft al eens aangegeven dat het vervoer van batterijen niet door iedere partij gedaan mag worden. Zelfs dat sommige partijen dat niet eens doen. Reden ADR. Niet iedere vervoerder beschikt over die papieren. Ik denk dat je toch echt geen DHL met een thuisbatterij onder zijn arm gaat aantreffen. Hoezeer ik het je natuurlijk gun.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Ze zijn snel, heb net bericht gehad dat de oude aanbetaling wordt teruggestort.Toni Tweakers schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:49:
[...]
Dat vraag ik me ook af of je dan ook nog je 50 euro van je al aanbetaalde batterij terugkrijgt want de voorwaarden zijn dat je die eigenlijk kwijt bent bij annulering
@HomeWizard_NL bedankt, van mijn kant uit nog steeds zeer tevreden met jullie en hoe jullie dingen aanpakken
Devke schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 14:47:
[...]
Homewizard heeft al eens aangegeven dat het vervoer van batterijen niet door iedere partij gedaan mag worden. Zelfs dat sommige partijen dat niet eens doen. Reden ADR. Niet iedere vervoerder beschikt over die papieren. Ik denk dat je toch echt geen DHL met een thuisbatterij onder zijn arm gaat aantreffen. Hoezeer ik het je natuurlijk gun.
ADR is inderdaad een goede reden. Claude (AI) zegt echter dat het wel mag omdat het een compleet electronisch apparaat is en geen losse accu. Of dat echt klopt weet ik natuurlijk niet. Toch heb ik net een tweede T&T code voor DHL gekregen vanuit homewizard voor 1 en hetzelfde ordernummer. Sokken dan per stuk verstuurd?
Of sokkenhanev001 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 14:52:
[...]
Dat kan wel maar dat is dan wel een ander onderdeel van het bedrijf, DHL Freight. Dus niet de kleine bezorg auto's die je nieuwe onderbroeken van de HEMA bezorgen.
Maar idd. geen accu's via de 'normale' DHL, ook geen pakketten > 20 Kg overigens...
Heel netjes van de terugbetaling, dit hoeven ze niet te doen. Als je de pre-order doet ga je akkoord met de aanbetaling en maak je dus een afspraak met de verkoper. Zag een stukje terug wat wetgeving voorbij komen maar wat ik er van kon vinden online hoeven ze dus niets terug te betalen. Niet dat ik had verwacht dat ze er moeilijk over zouden doen, ik vind de service van HW echt perfect. (ondanks dat er wel eens iets misgaat)ArthurMorgan schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 14:54:
[...]
Ze zijn snel, heb net bericht gehad dat de oude aanbetaling wordt teruggestort.
@HomeWizard_NL bedankt, van mijn kant uit nog steeds zeer tevreden met jullie en hoe jullie dingen aanpakken
WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid
https://gathering.tweaker...message/81657380#81657380
&
https://gathering.tweaker...message/82351466#82351466
[ Voor 38% gewijzigd door Winkiller op 06-06-2025 15:24 ]
Nog steeds geen bestellink gekrtegen, bij navraag kreeg ik excuses en zou eind april of begin mei de link krijgen.
Nog steeds niets ontvangen en krijg nu zelfs bij navraag geen reactie meer.
en @hanev001 Zou HW dan afscheid hebben genomen van Transmission? Benieuwd. Zorg dat je met DHL wel klaar ligt bij de voordeur. Hier hadden ze net precies 5 seconde de tijd om te wachten en stonden ze al zenuwachtig bij de buren te bellen.AtlAntA schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 14:56:
[...]
[...]
ADR is inderdaad een goede reden. Claude (AI) zegt echter dat het wel mag omdat het een compleet electronisch apparaat is en geen losse accu. Of dat echt klopt weet ik natuurlijk niet. Toch heb ik net een tweede T&T code voor DHL gekregen vanuit homewizard voor 1 en hetzelfde ordernummer. Sokken dan per stuk verstuurd?

Dat is wel erg sneu voor je. Er zijn al heel veel mensen na je geweest die inmiddels al lang een breed hun batterij (1ste of zelfs 2de of meer) gehad hebben. Ze zijn volgens mij gebleven bij bestellingen gedaan tot en met 8 maart jl. Zover ik het nu kan zien beginnen ze eind juni met bestellingen vanaf 9 maart. Ik hoop voor je dat ze jouw bestelling er ook bij gaan pakken.Haerkens schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:23:
Ik heb op 9 september 2024 een batterij besteld en bevestiging gekregen van de reservering.
Nog steeds geen bestellink gekrtegen, bij navraag kreeg ik excuses en zou eind april of begin mei de link krijgen.
Nog steeds niets ontvangen en krijg nu zelfs bij navraag geen reactie meer.
Klopt, al was dit natuurlijk geen echte annulering. Maar meer van rij wisselen. Ik koop nog steeds een batterij van ze.fxs81 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:22:
[...]
Heel netjes van de terugbetaling, dit hoeven ze niet te doen. Als je de pre-order doet ga je akkoord met de aanbetaling en maak je dus een afspraak met de verkoper. Zag een stukje terug wat wetgeving voorbij komen maar wat ik er van kon vinden online hoeven ze dus niets terug te betalen. Niet dat ik had verwacht dat ze er moeilijk over zouden doen, ik vind de service van HW echt perfect. (ondanks dat er wel eens iets misgaat)
Maar theoretisch gezien hadden ze het niet hoeven doen.
Maar mijn ervaringen met HW zijn tot nu toe gewoon goed, daarom ook de tweede batterij en eventueel toekomstige aanvullingen op hun assortiment.
Ze weten je voordeur dan tenminste nog te vinden, wij wonen aan een gesplitste straat met een gelijknamig plein er tussen, en de twee delen zijn ook nog eens 'versprongen' (dwz loopt niet in elkaars verlengde). Bovendien zit de straat achter ons hemelbreed dichter bij ons huis dan de straat voor ons.Devke schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:25:
[...]
en @hanev001 Zou HW dan afscheid hebben genomen van Transmission? Benieuwd. Zorg dat je met DHL wel klaar ligt bij de voordeur. Hier hadden ze net precies 5 seconde de tijd om te wachten en stonden ze al zenuwachtig bij de buren te bellen.
Da's teveel voor de gemiddelde bezorger en onze pakketjes komen overal behalve op ons adres. Vooral bij DHL...
Alles gaat naar een afhaalpunt, maar dat gaat met zware of grote pakketten niet..
Gelukkig heb ik een goede verstandhouding met degene die op het werk pakketten aanneemt (vaak ikzelf
Is de prijs hetzelfde als een nieuwe?Bubba76 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 14:03:
Ze zijn trouwens alweer op, dus er is inderdaad genoeg vraag.
Ja
Ah de sokkenAtlAntA schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 17:53:
Nou van mijn eerste track and trace code zegt DHL dat ie door de brievenbus past. Dat zal de accu in ieder geval niet zijn. Van de tweede track and trace is er nog niks ontvangen staat er.
Ik wordt wat moe van dit soort ongefundeerde conclusies.hgwj1983 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 18:35:
Ik sprak vandaag met een TransMission medewerker. Persoon gaf aan tegenwoordig meer batterijen om te ruilen dan nieuwe uit te leveren. Wellicht ligt daar de vertraging in het uitleveren van 'nieuwe' accus. Geen lekker teken iig
Je spreekt met een persoon die alleen zijn eigen kleine deeltje ziet.
Maar het is duidelijk dat het leveren de laatste tijd in batches gaat. En dan kan je dit soort vertekend beeld krijgen als er tussendoor juist snel gereageerd wordt op problemen. Teken van goede service lijkt mij.
Het zegt niets over het aantal defecten als geheel al was het alleen maar omdat we geen enkel idee hebben over het aantal dat inmiddels is geleverd.
Vanavond op tijd op bed dan!hanev001 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 18:47:
[...]
Ik wordt wat moe van dit soort ongefundeerde conclusies.
Je spreekt met een persoon die alleen zijn eigen kleine deeltje ziet.
Maar het is duidelijk dat het leveren de laatste tijd in batches gaat. En dan kan je dit soort vertekend beeld krijgen als er tussendoor juist snel gereageerd wordt op problemen. Teken van goede service lijkt mij.
Het zegt niets over het aantal defecten als geheel al was het alleen maar omdat we geen enkel idee hebben over het aantal dat inmiddels is geleverd.
Ik weet ff niet waarom deze constructieve bijdrage 5 duimpjes krijgt? Is het duimpje nu omdat iemand een goede oplossing bedacht heeft of omdat het grappig is om op de man te spelen? 🤔
Voor mij was het een impulsieve reactie, en ik geef je daarin gelijk, @Devke. Mijn duimpje was meer bedoeld als "steun", omdat ik de laatste tijd steeds vaker berichten zie langskomen over het omruilen van accu’s. En je hier blijkbaar geen opmerking mag maken. Ik zal om die reden ook mijn duimpje weghalen, want het is wat je zegt, wel op de man af.Devke schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:08:
[...]
Ik weet ff niet waarom deze constructieve bijdrage 5 duimpjes krijgt? Is het duimpje nu omdat iemand een goede oplossing bedacht heeft of omdat het grappig is om op de man te spelen? 🤔
Hopelijk gaat het hier om kinderziektes die er langzaam uit gefilterd worden. En hopelijk niet zitten in later geleverde accu's.
[ Voor 6% gewijzigd door geert1992 op 06-06-2025 19:16 ]
Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.
[..]hgwj1983 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 18:35:
Ik sprak vandaag met een TransMission medewerker. Persoon gaf aan tegenwoordig meer batterijen om te ruilen dan nieuwe uit te leveren. Wellicht ligt daar de vertraging in het uitleveren van 'nieuwe' accus. Geen lekker teken iig
[ Voor 11% gewijzigd door graceful op 07-06-2025 01:18 ]
Natuurlijk mag je een opmerking maken. Ik zou niet weten waarom niet. Omruilen is niet iets van de laatste tijd hoor. Die zie ik al vanaf het begin vh topic voorbij komen.geert1992 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:15:
[...]
Voor mij was het een impulsieve reactie, en ik geef je daarin gelijk, @Devke. Mijn duimpje was meer bedoeld als "steun", omdat ik de laatste tijd steeds vaker berichten zie langskomen over het omruilen van accu’s. En je hier blijkbaar geen opmerking mag maken.
Hopelijk gaat het hier om kinderziektes die er langzaam uit gefilterd worden. En hopelijk niet zitten in later geleverde accu's.
Maar als je 5 dagen uitlevert en dan 3 weken omruilt dan is het in je perspectief al snel dat dat de overhand heeft. Terwijl de aantallen heel anders kunnen zijn.
Maar als er zeg 25.000 batterijen verkocht zijn dan gaat dat wel om rond de 400-500 stuks. En een deel van die mensen gaan dan wel even op een forum zeggen dat hij kapot was. Dan lijkt het alsof er superveel kapot zijn en er hele grote problemen zijn.
Daar komt bij dat ik ook best wel eens mensen meerdere keren dezelfde dingen zie zeggen. Dus tenzij je heel goed bijhoudt wie post dat die van hem/haar kapot is en omgeruild wordt en dat een week later nog eens zegt zitten er ook echt wel dubbele (of meer) meldingen bij.
Elke kapotte accu is heel vervelend. En je zou willen dat het er 0 waren. Maar roepen dat het een groot probleem is terwijl HW met een percentage wat anders zegt zou toch wat meer onderbouwing mogen hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door ArthurMorgan op 06-06-2025 19:48 ]
Daar is wat efficiëntie winst in de logistieke keten te behalen natuurlijk. Maar goed het is dus nog maar een handjevol dagen wachten. Nu maar fingers crossed dat deze wel heel blijven.
De batterij had ik al uit het stopcontact gehaald bij deze storingsmelding dus een paar dagen later weer in het stopcontact gedaan. De reset was gedaan en de batterij zou het weer moeten doen, maar dat was niet het geval. Ik kon in de app zien dat de batterij die de storingsmeldingen gaf heel snel op de 100% stroomimport zat. Wederom gemeld bij HW en die gaven aan dat ze zagen dat de batterij even zijn laadpercentage kwijt was, dit zou komen doordat de batterij een tijd niets had gedaan. HW gaf aan dat ik het beste de batterij even volledig kon laten ontladen en laden. Ik heb toen de batterijen naar de 0% laten lopen en ze daarna op de handmatige oplaadmodus gezet om naar de 100% te gaan.
Een aantal dagen heb ik de ladingen en ontladingen bijgehouden totdat ik uiteindelijk uitkwam op 650Watt voor een volle lading. HW gemaild en ze gaven de volgende dag aan dat ze het probleem van de batterij hebben verholpen. Dit laatste mailtje was op 28 mei en sindsdien geen problemen meer ondervonden. Ze laden nu keurig op, al ga ik dit wel in de toekomst regelmatig controleren. (iets met vertrouwen)
Maar wel blij mee dat alles weer werkt zoals het hoort en ik ben goed geholpen door HW (bedankt Robert). Maar hoe doen ze dat op afstand verhelpen eigenlijk? Ik heb deze vraag ook gesteld bij HW maar hun geven aan dat ze hierop helaas geen antwoord kunnen geven omdat een andere afdeling de updates uitvoerd.
Het apparaat is verbonden met je WiFi en de cloud dus dat is je antwoord eigenlijk. Er zijn erg veel devices die op deze manier op afstand te troubleshooten zijn. Het apparaat stuurt netjes al zijn logs naar de homebase en men kan op afstand een andere firmware versie (beta bijvoorbeeld) pushen. Misschien kunnen ze zelfs wat variabelen van je accu op afstand aanpassen.Tonie72 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:15:
Ik heb 2 PiB's staan (sinds 14 mei 2025) waarvan er 1 na een aantal dagen een error gaf E400 en E415. HW gaf na een aantal dagen aan dat dit te maken heeft met een iets te gevoelige afgestelde foutdetectie binnen de batterij en dat ze dit in de nabije toekomst op willen gaan lossen met een update. Voor nu was het op te lossen door de batterij een reset te geven.
De batterij had ik al uit het stopcontact gehaald bij deze storingsmelding dus een paar dagen later weer in het stopcontact gedaan. De reset was gedaan en de batterij zou het weer moeten doen, maar dat was niet het geval. Ik kon in de app zien dat de batterij die de storingsmeldingen gaf heel snel op de 100% stroomimport zat. Wederom gemeld bij HW en die gaven aan dat ze zagen dat de batterij even zijn laadpercentage kwijt was, dit zou komen doordat de batterij een tijd niets had gedaan. HW gaf aan dat ik het beste de batterij even volledig kon laten ontladen en laden. Ik heb toen de batterijen naar de 0% laten lopen en ze daarna op de handmatige oplaadmodus gezet om naar de 100% te gaan.
Een aantal dagen heb ik de ladingen en ontladingen bijgehouden totdat ik uiteindelijk uitkwam op 650Watt voor een volle lading. HW gemaild en ze gaven de volgende dag aan dat ze het probleem van de batterij hebben verholpen. Dit laatste mailtje was op 28 mei en sindsdien geen problemen meer ondervonden. Ze laden nu keurig op, al ga ik dit wel in de toekomst regelmatig controleren. (iets met vertrouwen)
Maar wel blij mee dat alles weer werkt zoals het hoort en ik ben goed geholpen door HW (bedankt Robert). Maar hoe doen ze dat op afstand verhelpen eigenlijk? Ik heb deze vraag ook gesteld bij HW maar hun geven aan dat ze hierop helaas geen antwoord kunnen geven omdat een andere afdeling de updates uitvoerd.
Dus jij zegt dat HW op afstand jouw batterij hebben gefixt? Dat dit technisch mogelijk is ga ik niet ontkennen maar dat HW dit dus doet dat verbaast me. Wij hebben als batterij bezitters blijkbaar toestemming geven dat HW over ons eigen thuisnetwerk werkzaamheden uit mogen voeren aan de batterij. Of doen ze dit illegaal? Ik ga er maar van het eerste uit maar het is toch wel een stukje bewustwording dat men naar het functioneren van je batterij kan kijken en updates kan uitvoeren zonder dat je het expliciet in de gaten hebt.Tonie72 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:15:
Ik heb 2 PiB's staan (sinds 14 mei 2025) waarvan er 1 na een aantal dagen een error gaf E400 en E415. HW gaf na een aantal dagen aan dat dit te maken heeft met een iets te gevoelige afgestelde foutdetectie binnen de batterij en dat ze dit in de nabije toekomst op willen gaan lossen met een update. Voor nu was het op te lossen door de batterij een reset te geven.
Ik kan me ook voorstellen dat Transmission sommige ritten gebruikt om merendeels accu's om te wisselen.AtlAntA schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:12:
Inmiddels mag het DHL fabeltje ook de deur uit denk ik. Net een mailtje gehad dat transmission aanstaande dinsdag wil komen om de refurbished accu te brengen. Als ik homewizard mag geloven komen ze de dag erna weer om de kapotte accu om te ruilen.
Daar is wat efficiëntie winst in de logistieke keten te behalen natuurlijk. Maar goed het is dus nog maar een handjevol dagen wachten. Nu maar fingers crossed dat deze wel heel blijven.
Dat vraagt waarschijnlijk wel om extra administratie en ruimte in de wagen, want je rijdt niet leeg – je levert af én neemt tegelijkertijd nieuwe accu's mee.
Je gaat er hierbij van uit dat HW iets in je netwerk doet, terwijl het veel waarschijnlijker is dat de P1-meter of PiB communiceert met de cloud en daar iets ophaalt of een status of iets anders ziet en daar naar handelt.Toni Tweakers schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:24:
[...]
Dus jij zegt dat HW op afstand jouw batterij hebben gefixt? Dat dit technisch mogelijk is ga ik niet ontkennen maar dat HW dit dus doet dat verbaast me. Wij hebben als batterij bezitters blijkbaar toestemming geven dat HW over ons eigen thuisnetwerk werkzaamheden uit mogen voeren aan de batterij. Of doen ze dit illegaal? Ik ga er maar van het eerste uit maar het is toch wel een stukje bewustwording dat men naar het functioneren van je batterij kan kijken en updates kan uitvoeren zonder dat je het expliciet in de gaten hebt.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
@Toni Tweakers dit. Er is hier nog een andere post over. Ik moet hem ff zoeken.HomeWizard_NL schreef op zondag 9 februari 2025 @ 14:04:
[...]
Ik neem aan dat je dan onderstaande bedoeld?
(twee stukken uit het privacy beleid)
Welke persoonlijke data verwerken wij en waarom?Waarvoor wij uw persoonlijke informatie gebruiken
- HomeWizard-product informatie: Informatie van de door u aangesloten Energy producten zoals energiemeting, versienummer, statistieken en diagnostische gegevens.
- Hoe u HomeWizard-producten gebruikt: wij verzamelen informatie over de prestaties van uw HomeWizard-producten en hoe u deze gebruikt. Dit omvat bijvoorbeeld wi-fi signaalsterkte, stabiliteit en apparaat instellingen.
- Uw vragen en klachten beantwoorden
- Onze producten en diensten onderhouden en verbeteren
@Toni Tweakers deze.HomeWizard_NL schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:32:
[...]
Er is inderdaad toegang tot systemen bij support. Denk aan: read only toegang tot kritieke status informatie of inzicht op bepaalde instellingen.
Apparaten sturen in bepaalde situaties (zoals errors) ook logs door voor productverbetering.
Je kan in ons privacy beleid hier meer over lezen: https://helpdesk.homewiza...jn-energy-data-opgeslagen
Jep dat is zeker waar. Als je bij mij als eerste 2 accu's brengt en 1 weer mee neemt heb je de rest van de rit exact 1 plek over om alle ruilingen mee te doen. Tel uit je winst!saturnariesbee schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:26:
[...]
Ik kan me ook voorstellen dat Transmission sommige ritten gebruikt om merendeels accu's om te wisselen.
Dat vraagt waarschijnlijk wel om extra administratie en ruimte in de wagen, want je rijdt niet leeg – je levert af én neemt tegelijkertijd nieuwe accu's mee.
Inderdaad deed ik die aanname omdat het voor mij ook zo over kwam door wat er geschreven werd door @Tonie72 . Zoals jij het schrijft ligt het aan de P1-meter en niet aan de accu dat deze in eerste instantie niet goed functioneerde.Taro schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:32:
[...]
Je gaat er hierbij van uit dat HW iets in je netwerk doet, terwijl het veel waarschijnlijker is dat de P1-meter of PiB communiceert met de cloud en daar iets ophaalt of een status of iets anders ziet en daar naar handelt.
@Toni Tweakers deze zocht ik ook.HomeWizard_NL schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:21:
[...]
We begrijpen je vragen, Veel van de data is nodig voor de weergave in de app en of display, maar er zit ook diagnostische en debug data bij.
Dit is zoals beschreven in de algemene voorwaarden, privacy statement en in de handleiding, zie hieronder een knip:
[...]
Bij de batterij als voorbeeld:
Dit is een json structuur van ongeveer 6kB die elke 1 of 10 seconden wordt verstuurd. Dit bij elkaar is 0,05~0,5GB per dag (dit is in onversleutelde vorm, dus in de praktijk meer). De 1 en 10 seconde data is afhankelijk van of er een display aanstaat of een app open staat. Dat is nog exclusief het lokale verkeer tussen P1 en Batterij. Wij begrijpen dat JSON niet het meest efficient is, het is uncompressed, maar dit zorgt voor veel flexibiliteit en snelheid in ontwikkeling.
Welke data is aanwezig in deze json structuur:
ApparaatinformatieStatusinformatie
- Hardware- en softwareversies
- Model en type
- Unieke identificatoren (bijv. serienummers, MAC-adressen)
- WiFi-informatie (SSID, signaalsterkte)
Batterij- en energiegegevens
- Online/offline status
- Huidige werkingstoestand (bijv. "idle", "operational")
Fout- en waarschuwingsmeldingen
- Laad- en ontlaadcycli
- Batterijcapaciteit en laadstatus (SOC, State of Charge)
- Vermogen en spanning (AC en DC)
- Frequentie en stroomsterkte
- Energie-import en -export (kWh)
Meetgegevens en sensoren
- Verscheidene foutcodes (EMS, BMS, omvormer, cellen, sensorfouten, communicatieproblemen)
- Detectie van storingen zoals spanningsfouten, valdetectie en waterdetectie
- Aantal fouten en tijdstempels van fouten
Besturings- en configuratieparameters
- Temperatuurmetingen (BMS, cellen, omvormer, omgeving)
- Luchtvochtigheid
- Accelerometerwaarden (detectie van val/tilt)
- Stroom-, spanning- en vermogensmetingen
- Fasehoek en power factor
Debug- en diagnostische gegevens
- Doelvermogeninstellingen
- Regelmodi
- LED-instellingen en buzzer instellingen
- Data-verzendinterval
- Firmware-update status
Externe communicatie en controllers
- Interne calibratiegegevens
- Polling-intervallen voor verschillende componenten
- Crash-, reset- en opstarttellers
- Vrij geheugen en geheugengebruik
Deze data gaat naar onze servers, delen van deze data worden tot maximaal een maand opgeslagen. Behalve de data die jij ook in de app raadpleegt die blijft wel bewaard. We delen deze data niet met derden. Dit is geen data die aan jou als persoon identificeert.
- Verbinding met een externe controller (EMS)
- Externe API-versie en identificatoren
- Websocket- en netwerkstatus
Onze andere producten kunnen al volledig los van cloud te werken (dan werkt de app ook niet meer maar lokale API bijvoorbeeld wel), voor de batterij is deze functie er simpelweg nog niet omdat de prioriteit in eerste instantie ligt bij een goed werkend product voor de grotere doelgroep.
Omdat het product nieuw op de markt is kijken onze software teams nog nauw naar de data, denk bijvoorbeeld aan errors, maar ook hoeveelheid schakelgedrag, algoritme optimalisaties, compatibiliteit met slimme meter data etc. Met andere woorden, alles om de batterij nog beter te laten werken en te optimaliseren.
Ok, maar uitlezen van data is nog iets anders dan het op afstand veranderen. Ik dacht te lezen dat ze een remote service hadden gedaan op de accu en daar schrok ik een beetje van omdat deze via je Wifi netwerk verbonden is met je P1 meter.
Bij ons weten ze de voordeur ook wel te vinden, dat denken ze dan zelf.Jpiek schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:54:
[...]
Ze weten je voordeur dan tenminste nog te vinden, wij wonen aan een gesplitste straat met een gelijknamig plein er tussen, en de twee delen zijn ook nog eens 'versprongen' (dwz loopt niet in elkaars verlengde). Bovendien zit de straat achter ons hemelbreed dichter bij ons huis dan de straat voor ons.
Da's teveel voor de gemiddelde bezorger en onze pakketjes komen overal behalve op ons adres. Vooral bij DHL...
Alles gaat naar een afhaalpunt, maar dat gaat met zware of grote pakketten niet..
Gelukkig heb ik een goede verstandhouding met degene die op het werk pakketten aanneemt (vaak ikzelf) dus dat is een optie...
Pakketje is 8 straten verder op een ander huisnummer voor de deur gezet en doodleuk een berichtje, "uw pakket is afgeleverd". Ja, tuurlijk.
Gelukkig kwam degene waar het pakketje voor de deur stond het bij ons afgeven.
Was ook verbaasd dat er iets voor de deur stond.
Dat zie ik ook regelmatig. Het werkt perfectDevke schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 22:22:
Toch wel enorm strak NOM hoor....... (NU weergave).
[Afbeelding]
Dan zou ik bij HW vragen waar je batterij blijft... Er staat toch heel duidelijk:mike123 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 21:43:
[...]
Bij ons weten ze de voordeur ook wel te vinden, dat denken ze dan zelf.
Pakketje is 8 straten verder op een ander huisnummer voor de deur gezet en doodleuk een berichtje, "uw pakket is afgeleverd". Ja, tuurlijk.
Gelukkig kwam degene waar het pakketje voor de deur stond het bij ons afgeven.
Was ook verbaasd dat er iets voor de deur stond.
/f/image/1KwjAelwAXETm9YgTnoIJ2II.png?f=fotoalbum_large)
Van mij was een reaktie op @Jpiek over de werkwijze van DHL.winwiz schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 22:32:
[...]
Dan zou ik bij HW vragen waar je batterij blijft... Er staat toch heel duidelijk:[Afbeelding]
zo mooi heb ik dat niet:Devke schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 22:22:
Toch wel enorm strak NOM hoor....... (NU weergave).
[Afbeelding]
/f/image/1QuIVyXPuNso0HAXEcbNXAIK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/I2egFI3M6eZqAKCueRATmvaV.png?f=fotoalbum_large)
Dag weergave, maar ook bij de nu weergave heb ik dat nooit.
Toch te veel dingen met een wisselende stroomvraag.
/edit: effectief is het wel gewoon NOM overigens. Er is in de tijd van die screenshot geen wattuur geïmporteerd/geëxporteerd.
[ Voor 9% gewijzigd door ArthurMorgan op 07-06-2025 06:08 ]
Hier ziet het er doorgaans ongeveer hetzelfde uit. Ik kijk meestal bij de weekweergave voor wat er echt is afgenomen en teruggeleverd omdat de dagweergave afrond naar 1 cijfer achter de komma. Weekweergave rond af naar 2 cijfers achter de komma.ArthurMorgan schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 05:53:
[...]
zo mooi heb ik dat niet:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dag weergave, maar ook bij de nu weergave heb ik dat nooit.
Toch te veel dingen met een wisselende stroomvraag.
/edit: effectief is het wel gewoon NOM overigens. Er is in de tijd van die screenshot geen wattuur geïmporteerd/geëxporteerd.
:strip_exif()/f/image/TgF7EnKW8p1aqqFMXxC6ZgGj.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier dus vannacht tussen de 15 en 24 Watt afgenomen vannacht (tot zover).
De eerste keer dat ik al die schommelingen zag had ik echt het idee dat het heel erg tegenviel. Want het lijkt best wat, zo op het eerste gezicht. Valt gelukkig alleszins mee.
https://solarmagazine.nl/...842acc7&mc_eid=3d55b09057
Ik heb de batterij geregistreerd zodat men weet dat hier energie opslag plaatst vindt.
De ruimte rondom de batterij is meer dan de eisen die HW aangeeft en de luchtstroming in/uit zijn niet geblokkeerd of gehinderd.
Ik meet real time de temperatuur van de uitstromende lucht van de bovenste batterij en die is nog niet boven de 42 graden geweest in de afgelopen ruime maand.
Kortom ik kan deze melding niet plaatsen, tenzij ook voor temperatuur meting, zoals dat hier recent genoemd wordt, de “sensor te strak is afgesteld”.
Overigens was de melding binnen een minuut na het stoppen van het laden verdwenen, dus de eventuele overschrijding zal beperkt zijn geweest.
Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.