Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL007
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 22:22
[quote]JeroenH schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 22:36:
Hmmmm vier keer vandaag dit effect:

[Afbeelding]

Ik moet het toch eens gaan onderzoeken denk ik.

Zijn er meer mensen die dit vaker per dag zien?
[/quote veel info

[ Voor 14% gewijzigd door GL007 op 03-06-2025 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
GL007 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 22:41:

Zie je het wegzakken van de % van de batterij. Bedoel je dat. Jouw grafieken zijn moeilijk te beoordelen.
Nee, dat mijn batterij vandaag vier keer stopte met ontladen, en heel voorzichtig met een langzaam toenemend vermogen weer begon. Zie ook mijn originele post waar ik naar link met "dit effect".

De grafieken zijn simpel, de bovenste is netimport/-export in kW, de onderste grafieken zijn een paar grote verbruikers en de PiB in watt. Alleen door de lange tijdspanne van ongeveer tien uur zijn de grafieken een beetje druk.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:58
Heb je ook naar de voltage gekeken?

6320wp O/Z/W | Zendure 2400 AC | Daikin FTXM35R/RXM35R | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | AQMOS BMX-48 | HA Supervised DS224+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GL007
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vj-TFQSyDio7x4vKAiekK9_fTA4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aqwm0647PEJVNmkF0H556TkA.png?f=fotoalbum_large
Hier gelukkig geen last van.
De batterij werkt hier perfect. En werkt met de laatste beta update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL007
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/likhI9jFtZOiRfI46rvVsve8dQM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ewG3D3m2p4Aa6pZG3qZKE5g6.png?f=fotoalbum_large
Hier de spanning

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• gielz
Ik wil hier even wat leuke informatie delen wat er mogelijk is als de Homewizard API iets meer write opties zou hebben. Onderstaande is één enkele automatisering in Home Assistant. Dit ging niet over 1 nacht ijs dus inmiddels draait hier versie 5.0. 100% via de API van Zendure, maar Homewizard heeft deze opties ook maar die staan nog niet open. Zoals je kunt lezen zijn de mogelijkheden dus vervolgens eindeloos.

@HomeWizard_NL lees je mee, op naar de volgende beta. ;)

Vandaag, 0,35kwh komt uit de vaatwasser.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BWzy7VK8RO05tpVoxNhMkNV0AvQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q2qVjuPyV1WlKEn439W4qk5G.png?f=fotoalbum_large

Wat doet de automatisering?
  • Regelt het laden en ontladen van de batterij op basis van het actuele verbruik en het vermogen van de Zendure.
  • Doel is het netverbruik te balanceren door:
    • Ontladen bij een hogere stroomvraag (>100W).
    • Laden bij stroomexport (negatief verbruik).
Seizoen en tijd
  • Buiten het zonne-seizoen (oktober t/m maart): laden mag altijd.
  • Binnen het zonne-seizoen (april t/m september): laden alleen tussen 2 uur na zonsopkomst en 1 uur voor zonsondergang.
  • Dit zorgt ervoor dat het laden alleen gebeurt als er voldoende zonlicht is.
Kernregels per situatie
  • Ontladen starten: bij meer dan 100W vraag, tot 75% van de vraag (maximaal 1200W).
  • Ontladen balanceren: in ontlaadmodus probeert het systeem het netverbruik rond 0W te houden.
  • Laden starten: bij stroomexport van meer dan 100W, alleen binnen de seizoens- en tijdsvensters, tot 75% van het aanbod.
  • Laden balanceren: tijdens opladen wordt het laadvermogen afgestemd op 100% van het beschikbare aanbod.
  • Laden wordt gestopt als de batterij vol is of als de batterij net aan het ontladen is.
:)F

6320wp O/Z/W | Zendure 2400 AC | Daikin FTXM35R/RXM35R | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | AQMOS BMX-48 | HA Supervised DS224+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06:55
netappie schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 18:23:
Hier helaas wat slecht nieuws. De vervangende PB is vorige week binnen gekomen, maar was meteen defect met E4xx codes.
Daarnaast een grote kras op de behuizing en een melding voor updaten die vervolgens niet uit te voeren was.
Ik heb iemands retourtje met nog de hardnekkige identiteit "meterkast - weg"

Natuurlijk heb ik meteen via de app gereageerd met codes en foto's, maar helaas vandaag nog geen enkele reactie gezien.

Inmiddels nogmaals ingeschoten via de app, maar de verwachting is dat ik binnen 2 dagen een reactie krijg.

@HomeWizard_NL gaat het wel goed daar?
Kan natuurlijk een logistieke fout zijn geweest. Die gebeuren helaas.

De onbereikbaarheid van homewizard en het niet meer reageren van @HomeWizard_NL hier vind ik wat zorgwekkend. Voelt een beetje alsof men alles maar aan die chatbot over laat en de halve support afdeling naar huis heeft gestuurd.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:12
aip schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 19:26:
[...]

@netappie Op de doos? Of was dat de naam van de PiB op het netwerk?
De doos was keurig. Bij het updaten geeft het een foutmelding met de naam "meterkast - weg" ook al heb ik de batterij die naam niet gegeven.

Het lijkt er op dat iemand de stappen repareren en resetten over heeft geslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:02
netappie schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 18:23:
Hier helaas wat slecht nieuws. De vervangende PB is vorige week binnen gekomen, maar was meteen defect met E4xx codes.
Daarnaast een grote kras op de behuizing en een melding voor updaten die vervolgens niet uit te voeren was.
Ik heb iemands retourtje met nog de hardnekkige identiteit "meterkast - weg"

Natuurlijk heb ik meteen via de app gereageerd met codes en foto's, maar helaas vandaag nog geen enkele reactie gezien.

Inmiddels nogmaals ingeschoten via de app, maar de verwachting is dat ik binnen 2 dagen een reactie krijg.

@HomeWizard_NL gaat het wel goed daar?
Een beschadigd product buiten eigen schuld ging ik zelf nog niet eens aansluiten.

Binnen 2 dagen reactie , Tja op manier van communiceren krijgt HW van mij geen award.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:12
ivo1969 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 06:57:
[...]

Een beschadigd product buiten eigen schuld ging ik zelf nog niet eens aansluiten.

Binnen 2 dagen reactie , Tja op manier van communiceren krijgt HW van mij geen award.
Ja, ik dacht eerst dat het alleen vies was, maar niet dus.

Het lijkt er op dat deze stap in de batterijmarkt ze toch meer werk kost dan vooraf ingeschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:27

elsinga

=8-)

GL007 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:42:
[...]

De voeding van de display is in orde.?? En is deze voeding door HW geleverd.
Voeding is een (niet door HW geleverde) USB adapter die ik al tijden (en tegelijkertijd) gebruik voor andere apparatuur. Daar nooit problemen mee gehad. Maar de nieuwe ga ik toch maar met zijn eigen HW adapter gebruiken. Jammer dan van het extra stopcontactgebruik en zo.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivo1969
netappie schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 07:04:
[...]

Ja, ik dacht eerst dat het alleen vies was, maar niet dus.

Het lijkt er op dat deze stap in de batterijmarkt ze toch meer werk kost dan vooraf ingeschat.
Ja het is inderdaad wel iets anders als een displaytje of een p1 , water meter

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JeroenH
  • Nu online
Als @HomeWizard_NL meeleest; faseer dat debiele stuk software alstublieft per direct uit. Het ding helpt niet en maakt alleen maar boos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JeroenH schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 22:49:
[...]

Nee, dat mijn batterij vandaag vier keer stopte met ontladen, en heel voorzichtig met een langzaam toenemend vermogen weer begon. Zie ook mijn originele post waar ik naar link met "dit effect".

De grafieken zijn simpel, de bovenste is netimport/-export in kW, de onderste grafieken zijn een paar grote verbruikers en de PiB in watt. Alleen door de lange tijdspanne van ongeveer tien uur zijn de grafieken een beetje druk.
Het opbouwen van Wattage herken ik toen ik nog van wifi switchte. Soms gebeurde dit direct na inzet van een grootverbruiker als de batterij net gekoppeld was. Ik zie het als balanceren. Sterker nog dat stond ook in de app.

Nu laaduistel zit in de beta zie ik het niet meer. Wat @gielz aangeeft. Kijk eens naar het voltage. Je kunt ook eens kijken of evt de frequentie niet te ver afwijkt ineens. Dat is ook een reden dat de batterij stopt. In het begin van het topic is dat als eens benoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
JeroenH schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 22:36:

[Afbeelding]

Nee niet eerder gezien. Alleen bij het opladen dat het trapsgewijze afbouwt als hij bijna vol is. Maar ontladen gaat meteen volle bak 800 Watt. Geeft de batterij ook een temperatuur melding tijdens dit gedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gielz schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 23:09:
Ik wil hier even wat leuke informatie delen wat er mogelijk is als de Homewizard API iets meer write opties zou hebben. Onderstaande is één enkele automatisering in Home Assistant. Dit ging niet over 1 nacht ijs dus inmiddels draait hier versie 5.0. 100% via de API van Zendure, maar Homewizard heeft deze opties ook maar die staan nog niet open. Zoals je kunt lezen zijn de mogelijkheden dus vervolgens eindeloos.

@HomeWizard_NL lees je mee, op naar de volgende beta. ;)

Vandaag, 0,35kwh komt uit de vaatwasser.
[Afbeelding]

Wat doet de automatisering?
  • Regelt het laden en ontladen van de batterij op basis van het actuele verbruik en het vermogen van de Zendure.
  • Doel is het netverbruik te balanceren door:
    • Ontladen bij een hogere stroomvraag (>100W).
    • Laden bij stroomexport (negatief verbruik).
Seizoen en tijd
  • Buiten het zonne-seizoen (oktober t/m maart): laden mag altijd.
  • Binnen het zonne-seizoen (april t/m september): laden alleen tussen 2 uur na zonsopkomst en 1 uur voor zonsondergang.
  • Dit zorgt ervoor dat het laden alleen gebeurt als er voldoende zonlicht is.
Kernregels per situatie
  • Ontladen starten: bij meer dan 100W vraag, tot 75% van de vraag (maximaal 1200W).
  • Ontladen balanceren: in ontlaadmodus probeert het systeem het netverbruik rond 0W te houden.
  • Laden starten: bij stroomexport van meer dan 100W, alleen binnen de seizoens- en tijdsvensters, tot 75% van het aanbod.
  • Laden balanceren: tijdens opladen wordt het laadvermogen afgestemd op 100% van het beschikbare aanbod.
  • Laden wordt gestopt als de batterij vol is of als de batterij net aan het ontladen is.
:)F
Een echte tweaker. Top gedaan! Waardering dat je het zo schrijft dat het ook voor de PIB gebruikers (met HA) in te zetten is als we over de write optie mogen gaan beschikken. Nice Job 👌😊. Als ik het p1 intercept topic mag geloven moet dat dus ook gaan komen 🥳.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bixobie
  • Laatst online: 06:34
JeroenH schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 22:36:

[Afbeelding]

Ziet er meer uit alsof de grafiekdata even niet binnenkomt en de grafiek dan een rechte/schuine lijn tekent tussen het laatst bekende datapunt en dan verder gaat met de grafiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Nu online
bixobie schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 08:41:
[...]

Ziet er meer uit alsof de grafiekdata even niet binnenkomt en de grafiek dan een rechte/schuine lijn tekent tussen het laatst bekende datapunt en dan verder gaat met de grafiek.
Nee dat is het niet, want in de power to grid / power from grid grafieken daarboven zie je ook terug dat ik dan stroom van het net af ga nemen, wat dan langzaam afneemt tot nul.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 00:46
JeroenH schreef op maandag 2 juni 2025 @ 22:21:
Ik heb het pas één of twee keer eerder gezien in de drie weken dat ik de PiB heb, maar vandaag zag ik dit twee keer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

In de situaties zoals te zien in de grafieken is de PiB aan het ontladen, stopt daar plotseling mee zonder dat daar aanleiding voor is, wacht 1½ minuut, en gaat dat héél voorzichtig ontladen met een langzaam oplopend vermogen. In het bovenstde screenshot duurde het bijna tien minuten om weer met 800w te gaan ontladen.

Heeft iemand dit ook wel eens gezien? Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
Dit lijkt op een te hoge grid spanning, de batterij herkoppelt in iedergeval aan het net en moet daarom 10 minuten opbouwen (verplicht in de netcode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Nu online
HomeWizard_NL schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 09:01:
Dit lijkt op een te hoge grid spanning, de batterij herkoppelt in iedergeval aan het net en moet daarom 10 minuten opbouwen (verplicht in de netcode)
Heeeeee jullie zijn er nog!

Ik zal het eens afzetten tegen de netspanning, kijken of ik een verband zie.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
JeroenH schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 08:28:
[...]

Als @HomeWizard_NL meeleest; faseer dat debiele stuk software alstublieft per direct uit. Het ding helpt niet en maakt alleen maar boos.
Goed supportpersoneel met technische kennis is lastig te vinden en op te leiden, dat kost tijd. We hebben nu een team van 10+ support fulltimers, en daar zijn we trots op.

Onze chatbot pakt ondertussen al meer dan 70% van de vragen goed op. Zonder de bot zouden we veel meer mensen nodig hebben, en die zijn er op dit moment simpelweg niet.

Zonder bot betekent voor álle vragen meer wachttijd. En hoewel we snappen dat iedereen het liefst direct een mens spreekt, is dat voor de meeste vragen omslachtiger, trager en duurder.

Wil je toch liever een mens spreken? Kan gewoon. We zoeken nog collega’s ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Nu online
[...]

Ik zie toch niet echt een correlatie met de netspanning. Netspanning komt direct uit mijn DSMR5 slimme meter:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GDjADUTm0iP8OI0uhNES0o_aYd4=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/q8wrIChFJDw7pg3XBN2V7CfV.png?f=fotoalbum_medium

Plus, ik zie ditzelfde niet terug bij mijn SolarEdge omvormer, die naar ik aanneem ook voldoet aan de netcode.

[ Voor 7% gewijzigd door JeroenH op 04-06-2025 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenH
  • Nu online
HomeWizard_NL schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 09:13:
Wil je toch liever een mens spreken? Kan gewoon.
Hoe gaat dat dan precies? Want tijdens de (communicatie)problemen met het bezorgen van de accu is me dat ondanks herhaaldelijk vragen aan die chatbot niet gelukt. Ja, een paar dagen na de bezorging kreeg ik een mail met "het is erg druk, uw vraag is nog niet gelezen, is uw vraag nog relevant?".

Ik snap heus dat binnen 5 minuten contact misschien niet lukt, maar mijn vraag had tijdsdruk omdat ik compleet tegenstrijdige informatie kreeg over het bezorgmoment en ik niet zomaar iemand achter de voordeur klaar kon zetten om de batterij in ontvangst te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
HomeWizard_NL schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 09:13:
[...]

Goed supportpersoneel met technische kennis is lastig te vinden en op te leiden, dat kost tijd. We hebben nu een team van 10+ support fulltimers, en daar zijn we trots op.

Onze chatbot pakt ondertussen al meer dan 70% van de vragen goed op. Zonder de bot zouden we veel meer mensen nodig hebben, en die zijn er op dit moment simpelweg niet.

Zonder bot betekent voor álle vragen meer wachttijd. En hoewel we snappen dat iedereen het liefst direct een mens spreekt, is dat voor de meeste vragen omslachtiger, trager en duurder.

Wil je toch liever een mens spreken? Kan gewoon. We zoeken nog collega’s ;)
Klinkt heel mooi en nobel 👍 maar wat hier al wordt vernoemd hoe dan???

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-06 16:23
@HomeWizard_NL

Het is mij ook nog niet gelukt om door die chatbot heen een mens te spreken te krijgen. Nu werk ik in de support/service branche, het is fijn voor jullie dat 70% van de vragen afgevangen worden, maar een deel van jullie klanten (ondergetekende incluis) zijn ontevreden over die chatbot en het ding wekt zelfs frustratie op.

Tip: regel een Jira of vergelijkbare ticket/service management tools waarmee gebruikers op een simpele manier tickets kunnen inschieten en de voortgang ervan kunnen volgen. Als je dat goed inricht hoef je niemand meer aan de telefoon te zetten en het helpt jullie enorm qua staff capacity planning, management informatie etc

Zou het zelfs kunnen beperken tot een mailbox waaruit de tool automatisch tickets genereert, dan kun je je beperken tot een support mailadres.

[ Voor 4% gewijzigd door EvaluationCopy op 04-06-2025 10:00 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL007
[...]

Dit had ik in de eerste maand ‘s middags. Later zag ik dat de netspanning niet meer hoger wordt dan 235VAC
In het begin had de netspanning pieken van 238V of hoger en in dat geval zag je dat het laden cq ontladen wordt gestop.
Ik heb het idee dat de meeste opbrengst van omvormers van de zonne panelen op afstand worden teruggeregeld. Het zijn Huawei omvormers met gprs communicatie interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
ivo1969 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 09:31:
[...]

Klinkt heel mooi en nobel 👍 maar wat hier al wordt vernoemd hoe dan???
De bot vraagt altijd of zijn antwoord heeft geholpen, als je nee aangeeft wordt je doorverwezen naar een medewerker door de bot. De bot vraagt mogelijk nog wat extra informatie om de communicatie hierna zo soepel mogelijk te laten verlopen. Daarna streven we ernaar om je vraag binnen een werkdag te beantwoorden. Het kan zijn dat je vraag precies op een druk moment komt (bijvoorbeeld op maandag na het weekend) en dat het langer duurt. Vragen over bezorgingen van batterijen duren altijd langer omdat wij hier contact moeten opnemen met de vervoerder.

[ Voor 15% gewijzigd door HomeWizard_NL op 04-06-2025 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:45

Sjaak_Afhaak

Bleh!

HomeWizard_NL schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 10:05:
[...]

De bot vraagt altijd of zijn antwoord heeft geholpen, als je nee aangeeft wordt je doorverwezen naar een medewerker door de bot. De bot vraagt mogelijk nog wat extra informatie om de communicatie hierna zo soepel mogelijk te laten verlopen. Daarna streven we ernaar om je vraag binnen een werkdag te beantwoorden. Het kan zijn dat je vraag precies op een druk moment komt (bijvoorbeeld op maandag na het weekend) en dat het langer duurt. Vragen over bezorgingen van batterijen duren altijd langer omdat wij hier contact moeten opnemen met de vervoerder.
Eerlijk gezegd een tikkie frusterend om je reactie te lezen. Ik wacht inmiddels al 4 dagen (inclusief weekend, dat dan weer wel) op überhaupt een antwoord op een niet werkende PiB met waterdetectiemelding.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL007
JeroenH schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 09:14:
[...]

Ik zie toch niet echt een correlatie met de netspanning. Netspanning komt direct uit mijn DSMR5 slimme meter:

[Afbeelding]

Plus, ik zie ditzelfde niet terug bij mijn SolarEdge omvormer, die naar ik aanneem ook voldoet aan de netcode.
Als je een energie socket van HomeWizard voor de batterij zet dan heb je een redelijk snelle spanning verandering meting. Zet wel de socket op altijd aan. Deze lees ik uit in Homey

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Daniel28
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 11-06 16:13
Heb even zitten spelen met home assistent, en daar wat data toegevoegd voor info over energieverbruik.
Het is niet zo geavanceerd zoals sommige grafieken die je hier te zien krijgt, maar toch alle info paraat Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQ3wgFxtPB9WS1PgitFdTud_acE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zLnks5dw4WT0otmhIqnuBbcx.jpg?f=fotoalbum_large

Ook met ontladen natuurlijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jxV4vCncrOzGFL_ImlcBJLa3O_4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XUEsT10hcVuN4fv8xCqVlSgn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Daniel28 op 04-06-2025 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minicraft
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11-06 17:27
Goededag Tweakers

Ik heb een HomeWizard Plug-In Battery in bestelling zal in september komen
nu dit forum doorgeworsteld en best wel behoorlijk geschrokken voor zowel het produkt als de aftersale
Ik zie mij zelf niet als een tweaker maar als een gewone gebruiker
Dus de term plug en play is voor mij als gebruiker een must
Maar nu dus wel de angst dat het plug en pray kan worden
dus eigenlijk is de vraag zie ik het te somber in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Nu online
GL007 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 10:19:
Als je een energie socket van HomeWizard voor de batterij zet dan heb je een redelijk snelle spanning verandering meting. Zet wel de socket op altijd aan. Deze lees ik uit in Homey
Omdat mijn SolarEdge op die momenten geen krimp geeft ben ik er niet overtuigd dat de oorzaak een te hoge netspanning is. De batterij denkt dat misschien.

Er lijkt enige (maar kleine) correlatie met het starten van grote verbruikers zoals laden EV (2 kW) en verwarmen vaatwasser (2 kW), maar ook meermaals "zomaar' gezien. En het starten van een grote verbruiker zou logischerwijs niet moeten leiden tot een hogere netspanning in huis, eerder tot een lagere...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-06 17:07

Canis Lupus

Vosbot

minicraft schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:23:
Goededag Tweakers

nu dit forum doorgeworsteld en best wel behoorlijk geschrokken voor zowel het produkt als de aftersale
Ik zou me niet druk maken. Installatie is fluitje van een cent als randvoorwaarden goed op orde zijn (goede Wifi enz.) Mijn ervaringen zijn louter positief, 10 jaar+ HomeWizard klant.

Nu 1 batterij, 2e komt deze maand.
Als er issues zijn wordt je over algemeen goed en correct geholpen, alleen heeft HW het gezond druk ;)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Goededag Tweakers

Je ziet het te somber in. Veel issues zijn al opgelost met firmware en/of komen er aan. Als je geen tweaker bent dan ga ik er van uit dat je geen complex wifi netwerk hebt.

Ik volg het topic al heel lang, de meeste gebruikers die in de eerste grote batches hun batterij hebben ontvangen hoor of zie je al niet meer, die zijn gewoon tevreden. Mocht er toch iets mis zijn met jouw batterij wordt 'ie zonder pardon omgeruild door Homewizard.

Komt wel goed!

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinneke
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04:39

vinneke

De Figuur

EvaluationCopy schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:32:
[...]

Ik volg het topic al heel lang, de meeste gebruikers die in de eerste grote batches hun batterij hebben ontvangen hoor of zie je al niet meer, die zijn gewoon tevreden. Mocht er toch iets mis zijn met jouw batterij wordt 'ie zonder pardon omgeruild door Homewizard.
Op een bepaald moment moeten er wel exemplaren worden uitgeleverd waar zo goed als geen problemen mee zijn. Uiteindelijk heb je maar 2j echte garantie, voor een product met een levenstermijn van 15j. (dixit HW)

Je betaalt de hoofdprijs en daar hoort ook het beste product bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL007
JeroenH schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:26:
[...]

Omdat mijn SolarEdge op die momenten geen krimp geeft ben ik er niet overtuigd dat de oorzaak een te hoge netspanning is. De batterij denkt dat misschien.

Er lijkt enige (maar kleine) correlatie met het starten van grote verbruikers zoals laden EV (2 kW) en verwarmen vaatwasser (2 kW), maar ook meermaals "zomaar' gezien. En het starten van een grote verbruiker zou logischerwijs niet moeten leiden tot een hogere netspanning in huis, eerder tot een lagere...
Ik heb hier ook SolarEdge omvormer maar de spanning stijgt hier 1 volt als de panelen veel zon zien. Soms heb ik snelle spanning variatie maar die komen uit de wijk. Oude wijk waarvan vrij veel huurwoning het laatste jaar zonne panelen hebben gekregen. In het begin was er veel spanning variatie. Maar in maart hebben ze een ingreep gedaan (denk ik) waardoor de variatie beduiden minder werd.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• wfvanputten
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-06 16:43
Goededag Tweakers

Ik ben zelf een heel eenvoudige gebruiker met 1 PiB die vrijwel probleemloos zijn werk doet vanaf 14 februari, meer dan 100 cycli inmiddels.
Installatie was vrij eenvoudig, en hij is nog nooit uit geweest sindsdien.

Zelf heb ik sterk het vermoeden dat er, de verhalen hier lezend en pechgevallen daargelaten, veel problemen ontstaan door niet standaard situaties zoals complexe wifi netwerken, meerdere batterijen, thuis knutselarij, HA en Homey aansturing, en mensen die niet even de TS lezen.

Verder prima aankoop die mijn maandelijkse energie voorschot aan Eneco al significant heeft verminderd, waarmee ik niet wil aangeven dat ik hem snel terugverdien hoor. Het kan nog steeds niet uit, maar als je overdag je thuiswerkende vrouw kan klieren met wat relaisgetik is dat ook wat waard natuurlijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelgianStar
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 11-06 19:33
GL007 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 10:03:
[...]

Dit had ik in de eerste maand ‘s middags. Later zag ik dat de netspanning niet meer hoger wordt dan 235VAC
In het begin had de netspanning pieken van 238V of hoger en in dat geval zag je dat het laden cq ontladen wordt gestop.
Ik heb het idee dat de meeste opbrengst van omvormers van de zonne panelen op afstand worden teruggeregeld. Het zijn Huawei omvormers met gprs communicatie interface.
De PiB schakelt af bij 238Volt of hoger? Ik zit soms aan 246 waar ik woon, maar het is echter niet met pieken. De grafiek bouwt stelselmatig op doorheen de dag navenant de hoeveelheid zon en bouwt dan terug af naar de avond toe..
Zou dit mogelijks een probleem kunnen geven in de toekomst als de PiB's toegelaten worden in België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
vinneke schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:36:
[...]
Op een bepaald moment moeten er wel exemplaren worden uitgeleverd waar zo goed als geen problemen mee zijn. Uiteindelijk heb je maar 2j echte garantie, voor een product met een levenstermijn van 15j. (dixit HW)

Je betaalt de hoofdprijs en daar hoort ook het beste product bij.
Vind dit terug op HomeWizard website betreft garantie:
Niemand wil garanties of verzekeringen die je niet gebruikt, maar wel vooraf (indirect) betaalt, zeker als achteraf blijkt dat je net buiten de voorwaarden valt als je het wel nodig hebt. Daarom bieden wij tot 7 jaar na aankoop óf 4000 cycli ‘Swap Service’. Mocht je batterij onverhoopt defect raken dan helpen we jou graag op de volgende manier:

– gaat je batterij binnen 2 jaar stuk, dan komen we hem ophalen en vervangen we hem direct kosteloos voor een nieuwe.
– gaat je batterij in jaar 3 t/m 7 stuk? Geen zorgen, wat er ook stuk is gegaan, wij komen de batterij bij jou thuis ophalen en vervangen hem voor een thuisbatterij die nieuwer is dan degene die je had. Dit kost €329.

Bij andere batterijen krijg je vaak een langere, maar zeer beperkte productgarantie. Dat betekent dat je het product binnen de garantie niet zonder kosten kan laten repareren. Denk aan voorrijkosten, reparatiekosten, onderdelen die buiten garantie vallen of als slijtage worden gezien. Bij HomeWizard geldt: wat er ook gerepareerd moet worden, wij halen je defecte batterij bij je op en geven je een werkend exemplaar.
Dus eerste 2 jaar defect is gratis een nieuwe, van 3 tot 7 jaar garantie als in gerefurbished met minder cycli aan €329. In laatste deel heeft men het waarschijnlijk over concurrentie die 10 jaar garantie biedt. Al heb ik wel mijn bedenkingen bij hun uitleg hierover.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Goededag Tweakers

Vanaf eind januari draait de PIB goed. 1x een melding gehad dat de batterij scheef zou staan. Ik kan me herinneren dat dit middels een update is opgelost. Verder staat hij zijn werk te doen zoals je mag verwachten. Er zijn tweakers die pech hebben gehad en in aanmerking kwamen voor omruilen van de PIB. Dit wordt dan ook netjes verzorgt al zijn er ook wisselende ervaringen met de vervoerder. Bij de 1 perfect, de ander kost het meer moeite.

Ik denk dat je sneller mensen hoort die tegen problemen aanlopen. Ze willen dat oplossen. Zoeken op internet / in dit of andere topics. Ik zie ook steeds meer nieuwe namen komen in het topic. Wel of geen tweakers die hun ervaringen delen en oplossingen zoeken. Als je geen problemen hebt melden mensen het gewoon minder snel. Dat zal bij een ander product denk ik niet anders zijn.

Ik zie een aantal reacties inmiddels op je vraag. Hopelijk stellen ze je gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 05:32
Goededag Tweakers

Ik heb soms het idee dat de “gewone gebruiker” minder problemen heeft dan een Tweaker. Geen mesh netwerk, geen huppeldepup API’s met iets van HA of Homey wat weer een extra belasting op het netwerk geeft (zoals ik het begrijp), geen 3 acces points. Een defecte accu kun je natuurlijk altijd pech mee hebben, maar wordt ook gewoon netjes binnen twee dagen omgeruild.
Zelf heb ik (muv 1 omgewisselde accu, want DOA) sinds februari geen problemen met de accu’s.
Bij ons was het stekker er in, koppelen en gaan met die batterij.

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online
Harri schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 12:24:
[...]

Ik heb soms het idee dat de “gewone gebruiker” minder problemen heeft dan een Tweaker. Geen mesh netwerk, geen huppeldepup API’s met iets van HA of Homey wat weer een extra belasting op het netwerk geeft (zoals ik het begrijp), geen 3 acces points. Een defecte accu kun je natuurlijk altijd pech mee hebben, maar wordt ook gewoon netjes binnen twee dagen omgeruild.
Zelf heb ik (muv 1 omgewisselde accu, want DOA) sinds februari geen problemen met de accu’s.
Bij ons was het stekker er in, koppelen en gaan met die batterij.
Ik doe best veel met Homey en heb er idd een eigen netwerk voor.

Maar ig overweeg (tzt) de thuisaccu gewoon op het eigen LAN netwerk te zetten, en buiten het iot netwerk te houden. In principe heeft de accu maar 1 taak : NOM/XOM en dat moet de software lekker zelf kunnen regelen zonder Homey of eigen inbreng...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
Jpiek schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 12:30:
[...]

Ik doe best veel met Homey en heb er idd een eigen netwerk voor.

Maar ig overweeg (tzt) de thuisaccu gewoon op het eigen LAN netwerk te zetten, en buiten het iot netwerk te houden. In principe heeft de accu maar 1 taak : NOM/XOM en dat moet de software lekker zelf kunnen regelen zonder Homey of eigen inbreng...
tot dat de Tweaker in je denkt.. ik wil functies die niet in de HomeWizard app zitten O-) (8> :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• minicraft
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11-06 17:27
Goededag Tweakers

Toch ook wel weer fijn om positieve geluiden te horen
we blijven het forum volgen en wachten geduldig af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online
carpcatcher schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 12:44:
[...]

tot dat de Tweaker in je denkt.. ik wil functies die niet in de HomeWizard app zitten O-) (8> :D
:X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bixobie
Even een vraagje tussendoor, ik heb 3 homewizard energy sockets gekocht en 2 gepaird etc. Ik zie wel de grafieken en data en verbruik etc in de app maar ik zie echt nergens in de app een mogelijkheid om de schakelaar aan of uit te zetten? Klopt dat of moet ik echt naar de opticien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 07:30
Die zie je in de nu weergave en indien het schakelslot uitgeschakeld is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bixobie
Ah f*ck ja zeg.. en echt ook ALLEEN daar... man man man. Nou ja, we maken wel een handig dashboard in HA dan. Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• testmanager
  • Registratie: Augustus 2004
testmanager schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:17:
Dit is raar. Het viel me op dat de accu niet laad en alle zonne-energie zo het net op ging.
De accu zegt nu dat 'ie niet de P1 kan bereiken. Zitten allebij op hetzelfde wifi netwerk, prima wifi ontvangst. De p1 is echt online want lever data aan de app.

Maar de batterij kan hem niet zien?
Zowel batterij als P1 opnieuw opgestart. Hebben jullie suggesties wat te doen? (anders dan melding maken bij HW)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hallo Onno,

Bedankt voor je bericht! En fijn om te horen dat het probleem is opgelost.

Wij kunnen nu niet meer in de logs kijken wat precies het probleem is. Maar neem vooral contact met ons op als het probleem zich weer voordoet. Wij vragen de batterij dan niet compleet te verwijderen, want daarmee verdwijnt ook de data.

Hopelijk hebben we geen contact meer ;)

Veel plezier met de Plug-In Battery!

Met vriendelijke groet,

(naam verwijderd)
HomeWizard

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Nu online
minicraft schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 12:44:
[...]

Toch ook wel weer fijn om positieve geluiden te horen
we blijven het forum volgen en wachten geduldig af
@minicraft
Gewoon even een berichtje ter geruststelling.
Ik draai nu sinds begin april met twee batterijen, geen HA, Homey oid, gewoon via de app. En geen enkel probleem gehad.

Gebruik Tibber dynamisch contract voor stroom, al jaren.
Dus wel tweaker, maar van de “koude grond”. Ik bestuur de batterij via de app, en laad bij onvoldoende PV opbrengst handmatig bij gedurende de laag tarief tijden.
Dit is het resultaat van de maand mei als geregistreerd in de Tibber app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DRNM_i_dayFifb5KDb1O02DPZFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xg9rW5EVsQNs7Ed8EfcpMYXZ.jpg?f=fotoalbum_large

De dagen met gebruik van het net zijn voornamelijk vanwege de (2) EV’s laden en de warmtepomp, vooral in de eerste helft nog regelmatig aan de orde.
De tweede helft van mei was PV opbrengst erg hoog en was EV laden niet aan de orde en minimaal warmtepomp verbruik.
Dus die periode (18-31 mei) afgezien van nachtelijk bijspringen van de warmtepomp netjes NOM gedraaid en minder dan gemiddeld 1 kWh per dag gebruikt, en 0,1 kWh verbruik van het net (naast ook nog flink wat terugleveren) op die dagen dat de warmtepomp niet hoefde bij te springen.

Wat vooral opvalt is dat 71% van gebruikte energie afkomstig is van de zonnepanelen, en afname van het net heeft me 18€ gekost exclusief de opbrengst van teruglevering zijnde 62€.
Vorig jaar mei was 43% van de gebruikte energie van PV (en een aanzienlijk lagere maandopbrengst), en kostte het verbruik van het net me 95€, bruto, en opbrengst van de panelen was 72€. Kortom (exclusief de vaste energie bijdrage van de overheid) is mijn rekening voor mei van +23€ in 2024 naar -44€ dit jaar gegaan dus een daling van 67€. Niet geheel van de batterijen, immers de zonopbrengst was dit jaar veel beter.

Maar ik geef je dit mee. Batterij installeren is kinderspel, werking is prima, als je hem/haar maar gewoon zijn ding laat doen. Met een dynamisch contract kun je nu nog handmatig je opbrengst vergroten en vrijwel elke nacht NOM draaien. Dat doe ik nu door elke dag een inschatting te maken en handmatig in de app te besturen. Dat automatiseren in de app met wat vrijheidsgraden voor de instellingen zou een fijne aanvulling zijn, maar dit is al “as good as it gets”

[ Voor 3% gewijzigd door EVfan op 04-06-2025 15:26 ]

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisDCT
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:19
“Knip” had inderdaad beter moeten zoeken. Excuus 🫶

[ Voor 78% gewijzigd door DennisDCT op 04-06-2025 15:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-06 17:24
DennisDCT schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 15:41:
Klopt het dat als je nieuwe p1 meter hebt gekoppeld, home wizard de oude gegeven weer kan koppelen ? Ik heb namelijk 4 jaar gegevens via de oude meter.. die is nu weg ☹️
Een beetje eigen inzet mag. Antwoorden zat.
Deze vraag komt elke week langs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
Zonet bij thuiskomst gaf mijn 22 cycli oude accu ook een E447 error. Even stroomloos gemaakt en toen deed de accu het weer. Geprobeerd homewizard te mailen op het mailadres wat op de eerste pagina's van dit topic wordt vermeld. Undeliverable.

Dus toch maar via wizzi. Krijg zsm antwoord zegt de bot.

Wat me wel opviel was dat de accu afgelopen nacht nadat hij leeg was zichzelf even kortstondig met 800w heeft opgeladen. Dat heeft hij eerder nog niet gedaan. Wellicht dat dit gedrag een voorbode van cel onbalans/bms error kan zijn?

Edit: nu een uurtje later is de E447 melding weer terug

[ Voor 5% gewijzigd door AtlAntA op 04-06-2025 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:36

Aardedraadje

Met kabelschoen

AtlAntA schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 17:25:
Geprobeerd homewizard te mailen op het mailadres wat op de eerste pagina's van dit topic wordt vermeld. Undeliverable.
Welk emailadres heb je precies geprobeerd? thuisbatterij@homewizard.nl?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
Aardedraadje schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 18:24:
[...]

Welk emailadres heb je precies geprobeerd? thuisbatterij@homewizard.nl?
Oh nee er stond .com in de post die ik tegenkwam. Ik zal de .nl even proberen. Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:01

aip

AtlAntA schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 17:25:
Zonet bij thuiskomst gaf mijn 22 cycli oude accu ook een E447 error. Even stroomloos gemaakt en toen deed de accu het weer. Geprobeerd homewizard te mailen op het mailadres wat op de eerste pagina's van dit topic wordt vermeld. Undeliverable.

Dus toch maar via wizzi. Krijg zsm antwoord zegt de bot.

Wat me wel opviel was dat de accu afgelopen nacht nadat hij leeg was zichzelf even kortstondig met 800w heeft opgeladen. Dat heeft hij eerder nog niet gedaan. Wellicht dat dit gedrag een voorbode van cel onbalans/bms error kan zijn?

Edit: nu een uurtje later is de E447 melding weer terug
Op zich is het even laden bij leeg gedrag wat je vaker ziet (SoC-drift geloof ik). Maar het zou wel informatief zijn om dat eens in de gaten te houden bij alle PiB's. Wat is het gedrag voordat de E4xx errors optreden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:58
Goededag Tweakers

Ik heb er 1 in bestelling en ik deel je zorg. Ik heb de reacties gelezen op je post met geruststellingen, maar er zijn toch echt aardig wat posts met E4xx meldingen, wifi problemen, sensormeldingen... ik twijfel echt of ik mijn order niet moet annuleren. Ik ben technisch best handig, heb niets speciaals draaien (2 x orbi in mesh), en wil vooral geen gedoe. Zeker niet voor toch een aardig aankoopbedrag waarbij de terugverdientijd twijfelachtig is en dit vooral -in mijn ogen- als hobbyproject / probeersel gezien moet worden.
Wat denk ik ook niet helpt is dat ik begin maart een PIB besteld heb waarbij verwachte levering eind mei zou zijn, maar het blijft tot nu toe oorverdovend stil (ja ook in de spamfolder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
aip schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 18:49:
[...]

Op zich is het even laden bij leeg gedrag wat je vaker ziet (SoC-drift geloof ik). Maar het zou wel informatief zijn om dat eens in de gaten te houden bij alle PiB's. Wat is het gedrag voordat de E4xx errors optreden?
Voordat deze error kwam had de batterij een normaal gedrag. Dat met 800W laden nadat hij 0% bereikte was afgelopen nacht de eerste keer. Bij bijna leeg ging hij in stapjes langzamer ontladen. Opladen vanaf 0% ging meestal wel meteen met 800W. Verder had de batterij het geadverteerde schakelgedrag. Daarmee bedoel ik de stapjes van xx watt en het soms 10watt teveel of te weinig leveren/opnemen.

Ik heb de accu nu weer een reboot gegeven en laat hem nu via de app op storage laden. Mits goed ingeregeld ga ik ervanuit dat de BMS dan ook meteen de cellen gaat balanceren. Als hij niet weer vastloopt met E447voordat hij dat doet dan hoop ik dat iets triggert.

Maar als ik zo terug zoek in dit topic dan zal het op omruilen neerkomen. Ben benieuwd hoe dit zal gaan aangezien ik de accu van MP heb. Met bon dat wel.

[ Voor 3% gewijzigd door AtlAntA op 04-06-2025 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

AtlAntA schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 18:33:
[...]

Oh nee er stond .com in de post die ik tegenkwam. Ik zal de .nl even proberen. Dankjewel!
Vandaar dat ik het even vroeg, dat heeft mij ook op het verkeerde spoor gezet :)

Je krijgt waarschijnlijk reactie van Wizzi op je mail. Onderaan staat een link om aan te geven dat je je melding wil doorzetten naar het team. Dan krijg je een mens aan 'de lijn' :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 21:57
Omdat er nogal mensen zijn die twijfelen aan de HW batterij heb ik mij geregistreerd op dit forum. Ik lees dit al lange tijd mee. Ik heb 2 batterijen. 1 vanaf 16 mei en 1 vanaf 17 april. Allebeide batterijen presteren zoals bedoeld. Geen enkel probleem en keurig nom. Misschien dat dit twijfelars over de streep trekt.
Normaal hoor je niemand die geen problemen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Welkom op het forum @Olie_B_Bommel !

Hier één exemplaar van de eerste lichting, werkt al maanden perfect :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureCode
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-06 07:33
Nog bestel en leverdatum updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:37
Vanaf verleden week vrijdag de eerste E442 melding met de tweede batterij. Na een reset ging het weer een paar uur goed. Uiteindelijk zondag een melding gedaan via WiZi. Vandaag antwoord en morgen de ruiling. Kortom netjes geregeld vind ik.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
@JanHenk

Dank. Ik vond dat er ook wel weer eens een positieve reactie gegeven moet worden. Natuurlijk kunnen er problemen ontstaan, maar de meerderheid die geen problemen heeft hoor je niet. Ik heb 2 PiB’s monitor die met Homey. Heb de Pib’s en de P1 meter een vast ip adres gegeven, maar daarvoor had ik ook geen problemen.
Ik heb eem mesh netwerk van 2 Draytek wifi apparaten. Geen appart Iot ssid, maar gewoon op de normale ssid aangesloten. Ik heb geen enkel probleem en toch heb ik nogal wat apparaten aan de wifi hangen en zijn er hier in mijn buurt heel veel wifi access points.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:53
JanHenk schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 19:15:
Welkom op het forum @Olie_B_Bommel !

Hier één exemplaar van de eerste lichting, werkt al maanden perfect :)
Hier ook!
Alles OK na 37 cycles.
Werkt perfect met Sessy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
Ik heb 64 en 34 cycells

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bburgg
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 04-06 20:18
rtunru schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 19:49:
[...]

Hier ook!
Alles OK na 37 cycles.
Werkt perfect met Sessy.
Hier ook geen problemen. 2 batterijen. 56 respectievelijk 70 cycli. Ergens in maart geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het is wel een echt dagje waarop mijn ene batterij goed veel mag werken.

4.3 kWh opgeladen, 3,3 kWh gebruikt en nu nog 60% voor de nacht. (Gaat waarschijnlijk ergens tussen 4 en 5 dus leeg zijn.)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gZ7s8-JkLSXjHPRkNTftPH0-5u8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KxRtnmiKFuBeIllu0UYTRxLE.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door ArthurMorgan op 04-06-2025 20:28 ]

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL007
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wdWwLgZVsBYnrHDvkf-F39OOaiQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/C8PtmIZbFGmezqh3U6ynX6sx.png?f=fotoalbum_large
Ook hier werkt het perfect vanaf 3 maart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thyny
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 18:04
Hier ook een E447 melding na 1 week gebruik. Ook aangemeld via Wizzi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
AtlAntA schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 18:57:
[...]

Voordat deze error kwam had de batterij een normaal gedrag. Dat met 800W laden nadat hij 0% bereikte was afgelopen nacht de eerste keer. Bij bijna leeg ging hij in stapjes langzamer ontladen. Opladen vanaf 0% ging meestal wel meteen met 800W. Verder had de batterij het geadverteerde schakelgedrag. Daarmee bedoel ik de stapjes van xx watt en het soms 10watt teveel of te weinig leveren/opnemen.

Ik heb de accu nu weer een reboot gegeven en laat hem nu via de app op storage laden. Mits goed ingeregeld ga ik ervanuit dat de BMS dan ook meteen de cellen gaat balanceren. Als hij niet weer vastloopt met E447voordat hij dat doet dan hoop ik dat iets triggert.

Maar als ik zo terug zoek in dit topic dan zal het op omruilen neerkomen. Ben benieuwd hoe dit zal gaan aangezien ik de accu van MP heb. Met bon dat wel.
Kleine tussentijd update.
Eerder vanavond naar storage geladen. Accu heeft daarna nog een half uurtje op 7w geladen. Ik vermoed dat dit balanceren van de cellen was. Daarna ging de accu in rust modus. Hierna de accu enkele minuten stroomloos gehad en weer aangesloten.

Nu draait de accu alweer een paar uurtjes op nom en staat nu op 28%. Ik verwacht dat hij nu wel volledig gaat ontladen. Even afwachten wat het gedrag zal zijn als de accu straks weer helemaal leeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vale Ouwe
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 05:25
Hier 3 Pibs vanaf eind maart.
1x een 305 melding (frequentie dispuut met het net), maar dat was heel vlot opgelost met een update.

Werkt inmiddels vrijwel naadloos samen met een 3 fase Victron MP2 3000 VA installatie met 32kwh accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
Hoi
Ik heb volgens mij alle bijna 500 (!) pagina's doorgelezen.
En m.i deze vraag nog niet voorbij zien komen?

Nu 3 batterijen. Eerlijk gezegd (nog) géén idee welke accu op welke fase(subgroep) staat aangesloten. (hoe ga ik dat analyseren, welke groep/schakelautomaat op welke fase zit, zonder een elektriciën dit te moeten laten uitzoeken?

Ik heb zojuist in de grafiek de uitsplitsing gezien van welke fase wat verbruikt. Eerder stond dat uit en zag ik dat per saldo toch vaak iets van het net werd gedownload terwijl de batterij genoeg had om te uploaden naar mijn huis.

Kan dit efficiënter door elk van de 3 accu's op een eigen fase/groep te zetten?
Ik las eerder wel dat HW dit zelf efficient probeert te managen, maar wellicht toch niet helemaal?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTZyguLSFLFYTLrAC3g_5WZVti4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ssCdRHCx2zUKXBfIm1lIJjkI.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door testmanager op 04-06-2025 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlayaStone
  • Nu online
AtlAntA schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 22:15:
[...]

Kleine tussentijd update.
Eerder vanavond naar storage geladen. Accu heeft daarna nog een half uurtje op 7w geladen. Ik vermoed dat dit balanceren van de cellen was. Daarna ging de accu in rust modus. Hierna de accu enkele minuten stroomloos gehad en weer aangesloten.

Nu draait de accu alweer een paar uurtjes op nom en staat nu op 28%. Ik verwacht dat hij nu wel volledig gaat ontladen. Even afwachten wat het gedrag zal zijn als de accu straks weer helemaal leeg is.
7w is volgens mij het verbruik van de accu in standby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
SlayaStone schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 23:15:
[...]

Ik heb de accu in de 9 dagen dat ik hem heb intensief in de gaten gehouden maar dat is me nog niet eerder opgevallen. Dankjewel.

Wat betreft mijn accu heeft deze zich vannacht normaal gedragen. Hij is leeg gelopen en dat was het eigenlijk. Geen korte piek met 800w laden maar gewoon rustig tot 0% en toen niks. Het is nog even afwachten tot ik weer over productie van de pv heb om te kijken of hij weer goed oplaadt maar vooralsnog lijkt het erop dat het (tijdelijk?) heeft geholpen de accu even op storage te laden.

Edit: accu heeft zichzelf opgeladen tot 8% en nu weer E447.

[ Voor 4% gewijzigd door AtlAntA op 05-06-2025 09:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielz
Dat is de omvormer die staat 30min in standby. Daarna gaat hij naar 0 watt. Dat is wel fictief want hij haalt vervolgens stroom uit de batterij.
SlayaStone schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 23:15:
[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harri
testmanager schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 22:57:
<knip>
Nu 3 batterijen. Eerlijk gezegd (nog) géén idee welke accu op welke fase(subgroep) staat aangesloten. (hoe ga ik dat analyseren, welke groep/schakelautomaat op welke fase zit, zonder een elektriciën dit te moeten laten uitzoeken?
<knip>
[Afbeelding]
Bepalen welke wcd op welke groep zit:
Voor de zelerheid alle PIB’s even uit.
Steek een lamp in de wcd en schakel deze in. Schakel vervolgens 1 voor 1 elke groep uit, als de lamp uit gaat weet je op welke groep deze zit.

Bepalen welke fase deze wcd zit:
Bij voorkeur zonnepanelen en PIB’s niet actief (want duidelijker zichtbaar), plug een gevulde waterkoker (of andere grootverbruiker) in de wcd. Schakel deze in en kijk in de HW app op welke fase veel stroom wordt getrokken.

[ Voor 5% gewijzigd door Harri op 05-06-2025 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
.

[ Voor 99% gewijzigd door Harri op 05-06-2025 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
UPDATE: nu ook met 1 accu actief (andere 2 uit) krijg ik deze meldingen weer....
______
Ik had het ook al eens met alleen mijn eerste HW accu, vóórdat ik gister 2 accu's bijplaatste, maar nu is het continue.

De accu's klagen af en aan dat ze de P1 niet kunnen connecten. (P1 en alle accu's hebben een vast eigen IP adres, en zitten allemaal fixed op een specifiek Accespoint verbonden).
Dan connecten ze weer, en even later weer geen connectie kunnen maken. In mijn router/Wifi zie ik wel dat ze allemaal geconnect zijn. Volgens het overzicht in de HW app ook. Wifi verbinding 50% of hoger.

Maar nu zie ik in Home Assistant non stop deze berichten voorbijkomen.
(ik zal straks nog wel eens testen wat als ik 2 van de 3 accu's weer uitzet)

P1 Meter Stroomstoringen gedetecteerd gewijzigd in 6
07:20:58 - 14 minuten geleden
P1 Meter Voltage swells detected phase 3 gewijzigd in 1
P1 Meter Voltage swells detected phase 2 gewijzigd in 1
P1 Meter Voltage swells detected phase 1 gewijzigd in 1
P1 Meter Voltage sags detected phase 3 gewijzigd in 5
P1 Meter Voltage sags detected phase 2 gewijzigd in 7
P1 Meter Voltage sags detected phase 1 gewijzigd in 8
P1 Meter Tarief gewijzigd in 2
P1 Meter Wi-Fi SSID gewijzigd in Pina IOT
P1 Meter Slimme meter identificatie gewijzigd in (knip)
P1 Meter Slimme meter model gewijzigd in (knip)
P1 Meter DSMR versie gewijzigd in 50
P1 Meter Identificeren is vervallen
P1 Meter Cloud verbinding is niet meer beschikbaar
07:20:53 - 14 minuten geleden
P1 Meter Lange stroomstoringen gedetecteerd is niet meer beschikbaar
P1 Meter Stroomstoringen gedetecteerd is niet meer beschikbaar
07:20:53 - 15 minuten geleden
P1 Meter Voltage swells detected phase 3 is niet meer beschikbaar
P1 Meter Voltage swells detected phase 2 is niet meer beschikbaar
P1 Meter Voltage swells detected phase 1 is niet meer beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:03
testmanager schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 22:57:
Hoi
Ik heb volgens mij alle bijna 500 (!) pagina's doorgelezen.
En m.i deze vraag nog niet voorbij zien komen?

Zoals @Harri al zei, lamp in de wcd stoppen en 1 voor 1 de groepen uitschakelen om te kijken of de lamp uit gaat.
Weet niet of je veel electronica hebt of ander electrisch spul maar als je weet waar je de batterijen wil plaatsen, stop dan in elke wcd even een lamp of iets dergelijks.
Dan hoef je niet 3x de spanning eraf te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

testmanager schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 07:40:
Ik had het ook al eens met alleen mijn eerste HW accu, vóórdat ik gister 2 accu's bijplaatste, maar nu is het continue.

De accu's klagen af en aan dat ze de P1 niet kunnen connecten. (P1 en alle accu's hebben een vast eigen IP adres, en zitten allemaal fixed op een specifiek Accespoint verbonden).
Dan connecten ze weer, en even later weer geen connectie kunnen maken. In mijn router/Wifi zie ik wel dat ze allemaal geconnect zijn. Volgens het overzicht in de HW app ook. Wifi verbinding 50% of hoger.

Maar nu zie ik in Home Assistant non stop deze berichten voorbijkomen.
(ik zal straks nog wel eens testen wat als ik 2 van de 3 accu's weer uitzet)

P1 Meter Stroomstoringen gedetecteerd gewijzigd in 6
P1 Meter Voltage swells detected phase 3 gewijzigd in 1
P1 Meter Voltage swells detected phase 2 gewijzigd in 1
P1 Meter Voltage swells detected phase 1 gewijzigd in 1
P1 Meter Voltage sags detected phase 3 gewijzigd in 5
P1 Meter Voltage sags detected phase 2 gewijzigd in 7
P1 Meter Voltage sags detected phase 1 gewijzigd in 8
P1 Meter Tarief gewijzigd in 2
P1 Meter Wi-Fi SSID gewijzigd in Pina IOT
P1 Meter Slimme meter identificatie gewijzigd in (knip)
P1 Meter Slimme meter model gewijzigd in (knip)
P1 Meter DSMR versie gewijzigd in 50
P1 Meter Identificeren is vervallen
P1 Meter Cloud verbinding is niet meer beschikbaar
P1 Meter Lange stroomstoringen gedetecteerd is niet meer beschikbaar
P1 Meter Stroomstoringen gedetecteerd is niet meer beschikbaar
P1 Meter Voltage swells detected phase 3 is niet meer beschikbaar
P1 Meter Voltage swells detected phase 2 is niet meer beschikbaar
P1 Meter Voltage swells detected phase 1 is niet meer beschikbaar
Probeer als test eens het volgende: ga in HA naar de P1-meter en zet de toggle "cloudverbinding" uit.
Ik gok dat je P1-meter het wat zwaar heeft. Je hebt nu 3 of 4 batterijen?

De nieuwe (nu nog beta-)firmware brengt hier wat verbetering in. Maar het is nog niet geweldig. Ik heb nu 4 batterijen en de HA-integratie actief. Die laatste is nog niet zo zwaar (V1-api, geen HTTPS-verbinding) maar de nieuwe write-api werkte niet tot ik cloudverbinding uitschakelde.

[ Voor 3% gewijzigd door Aardedraadje op 05-06-2025 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
Harri schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 07:31:
[...]

Bepalen welke fase deze wcd zit:
Bij voorkeur zonnepanelen en PIB’s niet actief (want duidelijker zichtbaar), plug een gevulde waterkoker (of andere grootverbruiker) in de wcd. Schakel deze in en kijk in de HW app op welke fase veel stroom wordt getrokken.
Thanks!
(ik hoopte stiekem op een makkelijkere manier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
Aardedraadje schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 07:50:
[...]

Probeer als test eens het volgende: ga in HA naar de P1-meter en zet de toggle "cloudverbinding" uit.
Ik gok dat je P1-meter het wat zwaar heeft. Je hebt nu 3 of 4 batterijen?

De nieuwe (nu nog beta-)firmware brengt hier wat verbetering in. Maar het is nog niet geweldig. Ik heb nu 4 batterijen en de HA-integratie actief. Die laatste is nog niet zo zwaar (V1-api, geen HTTPS-verbinding) maar de nieuwe write-api werkte niet tot ik cloudverbinding uitschakelde.
Cloud verbinding uit dan wordt het inderdaad stil.
De led van de P1 begon regelmatig te knipperen, dus dat zal dan bevestigen dat 'ie steeds uitvalt.
Nu idd 3 accu's. Heb ze nu allemaal achter een smart plug gezet, en alles uit, en dan per stuk met pauze ertussen aanzetten. Kijken of ik daarmee kan reproduceren dat 3 teveel is voor mijn P1.

Ik had met met deze P1 al aangemeld voor de beta, 2 dagen geleden,. Dus nog even wachten.
Uit "paniek" gisteravond gelijk ook maat vast een nieuwe(r model) P1 besteld.
Maar begreep ik van eerdere berichten dat ik dan mijn historie moeten laten mageren door HW? Raar trouwens, waarom is de historie gekoppeld aan de P1 en niet mijn account/adres?)
En dan moet ik die nieuwe P1 weer opnieuw aanmelden voor beta?

FIRST WORLD PROBLEMS ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
PureCode schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 19:15:
Nog bestel en leverdatum updates?
Ik vermoed dat er even helemaal niets wordt uitgeleverd tot eind juni. De laatste leveringen zijn van besteldata 10 en 11 maart als ik me niet vergis (mijn 2e pib is van 12 maart, ik heb zo'n 'het wordt eind juni' mail gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
testmanager schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 08:08:
[...]

Cloud verbinding uit dan wordt het inderdaad stil.
De led van de P1 begon regelmatig te knipperen, dus dat zal dan bevestigen dat 'ie steeds uitvalt.
Nu idd 3 accu's. Heb ze nu allemaal achter een smart plug gezet, en alles uit, en dan per stuk met pauze ertussen aanzetten. Kijken of ik daarmee kan reproduceren dat 3 teveel is voor mijn P1.

Ik had met met deze P1 al aangemeld voor de beta, 2 dagen geleden,. Dus nog even wachten.
Uit "paniek" gisteravond gelijk ook maat vast een nieuwe(r model) P1 besteld.
Maar begreep ik van eerdere berichten dat ik dan mijn historie moeten laten mageren door HW? Raar trouwens, waarom is de historie gekoppeld aan de P1 en niet mijn account/adres?)
En dan moet ik die nieuwe P1 weer opnieuw aanmelden voor beta?

FIRST WORLD PROBLEMS ;-)
Ik zou eerst bijschakelen. Wat @Aardedraadje al zegt er is een beta draaiende die dit probleem zou moeten oplossen. Ik denk dat jij tegen een grens aanloopt. Batterijen + HA + ......

Als je een nieuwe p1 er tussen gaat gooien dan moet je die aanmelden. Denk dat het niet veel zoden aan de dijk gaat zetten. Al meldingen van gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

Tebbie

Homey Developer Homewizard app

testmanager schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 08:03:
[...]

Thanks!
(ik hoopte stiekem op een makkelijkere manier)
Je kan per account meerdere woningen hebben (thuis, vakantiehuisje….) dus niet zo vanzelfsprekend, maar begrijp dat het lastig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testmanager
Devke schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 08:21:
[...]

Ik zou eerst bijschakelen. Wat @Aardedraadje al zegt er is een beta draaiende die dit probleem zou moeten oplossen. Ik denk dat jij tegen een grens aanloopt. Batterijen + HA + ......

Als je een nieuwe p1 er tussen gaat gooien dan moet je die aanmelden. Denk dat het niet veel zoden aan de dijk gaat zetten. Al meldingen van gezien.
UPDATE: nu ook met 1 accu actief (andere 2 uit) krijg ik deze meldingen weer....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
testmanager schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 08:31:
[...]

Kijk eens in de TS. Daar staat een linkje naar een tweakers bericht met mogelijke oplossingen. Wellicht zit hij daar tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Nu online
Ik heb een bevinding die ik even aan @HomeWizard_NL moet mailen. Ik heb gistermiddag de internetblokkade voor de P1-meter en PiB opgeheven, omdat ik toch even beter wilde kijken naar dit, kijken of er misschien toch error-codes staan enz.

Maar: nu, na ongeveer 14 uur of zo, zijn de P1-Meter en PiB nog niet zichtbaar in de HW app. Ik heb beiden vanochtend heel vroeg even gepowercycled, maar dat mocht nog niet baten.

Interessant dat de apparaten niet vanzelf weer online gaan. Ik heb het net nog gecontroleerd in mijn router, internet-blokkade voor die apparaten staat echt uit. Enige wat ik tijdens het type bedenk wat ik nog wel even kan doen is mijn router powercyclen.

PiB werkt verder normaal, doet zijn werk voor het overgrote deel zoals het hoort, alleen dus dat gekke gedrag af en toe waarbij hij dus kennelijk denkt dat de netspanning te hoog zou zijn. Ik ben daar nog helemaal niet van overtuigd, maar ik wil het wel onderzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

JeroenH schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 08:48:
Ik heb een bevinding die ik even aan @HomeWizard_NL moet mailen. Ik heb gistermiddag de internetblokkade voor de P1-meter en PiB opgeheven, omdat ik toch even beter wilde kijken naar dit, kijken of er misschien toch error-codes staan enz.

Maar: nu, na ongeveer 14 uur of zo, zijn de P1-Meter en PiB nog niet zichtbaar in de HW app. Ik heb beiden vanochtend heel vroeg even gepowercycled, maar dat mocht nog niet baten.

Interessant dat de apparaten niet vanzelf weer online gaan. Ik heb het net nog gecontroleerd in mijn router, internet-blokkade voor die apparaten staat echt uit. Enige wat ik tijdens het type bedenk wat ik nog wel even kan doen is mijn router powercyclen.

PiB werkt verder normaal, doet zijn werk voor het overgrote deel zoals het hoort, alleen dus dat gekke gedrag af en toe waarbij hij dus kennelijk denkt dat de netspanning te hoog zou zijn. Ik ben daar nog helemaal niet van overtuigd, maar ik wil het wel onderzoeken.
Pleit ook wel voor meer diagnostiek in de lokale API. Dan hebben 'we' die HW-app niet meer nodig. :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:09
Is 50% niet te weinig?
Hier staan de WiFi verbindingen op 100%

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenH
  • Nu online
Aardedraadje schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 08:50:
Pleit ook wel voor meer diagnostiek in de lokale API. Dan hebben 'we' die HW-app niet meer nodig. :*)
101% waar. Laat ze een volgende fw-versie die error-codes ook meenemen in de lokale API. Ik ben er nog steeds niet gek van dat je de HW app af en toe toch nodig zult hebben (bv als je 800+ watt ontgrendeling eraf is gevallen na een stroomonderbreking), maar foutmeldingen in de API zou ik al blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:39
Devke schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 08:35:
[...]

Kijk eens in de TS. Daar staat een linkje naar een tweakers bericht met mogelijke oplossingen. Wellicht zit hij daar tussen?
Vraagje, ik het ook mogelijk om de TS als document te downloaden? Ik gebruik voor Tweakers meer de PC dan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er iets veranderd aan de APP (versie 1,25.4) want ik zie van de batterij allerlei data niet meer zoals Status, Laadpercentage en de meterstanden. Zelfs de Cycli staan op null.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL007
ManS-H schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 08:56:
[...]

Vraagje, ik het ook mogelijk om de TS als document te downloaden? Ik gebruik voor Tweakers meer de PC dan de telefoon.
Je kunt het selecteren en in word of andere tekst verwerker kopieëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

hanev001 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 08:59:
Is er iets veranderd aan de APP (versie 1,25.4) want ik zie van de batterij allerlei data niet meer zoals Status, Laadpercentage en de meterstanden. Zelfs de Cycli staan op null.
Hier gister de updsate binnengekregen op Android. Net even gecheckt n.a.v. je bericht. Maar hier zie ik de status, cycli e.d. goed doorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Nu online
GL007 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 09:00:
[...]

Je kunt het selecteren en in word of andere tekst verwerker kopieëren.
Dat heb ik net even geprobeerd, dat wordt niet mooi. Ongeveer de helft van de afbeeldingen werden bij mij in Word zwarte blokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GL007
Aardedraadje schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 08:50:
[...]

Dat heb ik al verschijnende keren aan gekaart. Wat heb ik aan een api die geen foutmeldingen kent. Dit is idioot.
Voor de rest ben ik met de batterij zeer te vreden

[ Voor 7% gewijzigd door GL007 op 05-06-2025 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aardedraadje schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 09:01:
[...]

Hier gister de updsate binnengekregen op Android. Net even gecheckt n.a.v. je bericht. Maar hier zie ik de status, cycli e.d. goed doorkomen.
Ik snap hier niets van. In de grafieken zijn de gegevens beschikbaar maar onder Apparaten is bij de detalis alles op Nul of leeg

Alles werkt echter wel normaal.

Ik heb de app al verwijderen en opnieuw geinstalleerd maar dat helpt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LV1
  • Laatst online: 07:37

LV1

JeroenH schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 09:01:
[...]

Dat heb ik net even geprobeerd, dat wordt niet mooi. Ongeveer de helft van de afbeeldingen werden bij mij in Word zwarte blokken.
De tekst en plaatjes selecteren en dan afdrukken als PDF
Pagina: 1 ... 124 ... 130 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.