Tada 🎉 update van de Honey app (iPhone) het lijkt nu te werken. (Mijn beide batterijen zijn vol dus doen nu even niks) App loopt in ieder geval niet meer vast als je energy bekijkt.Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 00:35:
Zo, batterij twee staat ook te snorren. (of eigenlijk nu even niks te doen) Met de magnetron aan voor het na het werk nog wat snaaien momentje schakel de batterij mooi bij. (uiteraard ontgrendeld) Dat werkt dus prima. Echter Homey energy lijkt er niks meer van te snappen. Beide batterijen worden wel weergegeven. Maar staan beide op inactief, terwijl er één toch echt aan het ontladen is. Verder loopt de app vast. Reageert nergens meer op. Even van Homey wisselen, en opnieuw opstarten (via de app) helpt niet. Meer mensen met meer dan één batterij en Homey die dit probleem hebben?
Pff, zo'n accu bestellen wordt nog een drama hoor ik wel... We hebben een lastig adres wat werkelijk geen enkele pakketbezorger weet te vinden, hooguit PostNL als ze niet een ZZP'er ingehuurd hebben.
Kan je het niet gewoon ergens bij een winkel afhalen, je weet wel, met zo'n deur en een belletje wat 'tingeling' doet ?
Kan je het niet gewoon ergens bij een winkel afhalen, je weet wel, met zo'n deur en een belletje wat 'tingeling' doet ?
Heb je over Homey app of HomeWizard appVerwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 15:17:
[...]
Tada 🎉 update van de Honey app (iPhone) het lijkt nu te werken. (Mijn beide batterijen zijn vol dus doen nu even niks) App loopt in ieder geval niet meer vast als je energy bekijkt.
Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power
Soms kan gedram er ook voor zorgen dat makers van Homey apps besluiten hun vrije tijd aan andere dingen besteden en er de terecht de brui aangeven e dat allemaal door gedram over functionaliteit die niet tot de basis behoort. Alvast bedankt als ontwikkelaar van de app ermee kapt.GL007 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 14:55:
[...]
Jij heb gelijk maar HomeWizard kijkt hiermee. Ik had liever dit probleem niet gehad. Maar ik heb gemerkt dat als je door blijft drammen om het minder sympathiek uit te drukken het wel een resultaat bereikt. En dan heb ik het doel gehaald. Soms kan een prikkel werken.
Verwijderd
Zie mijn eigen quote. De Homey app dus. Maar te vroeg getoeterd, had ‘m net toch nog weer op zijn kant. Homey heeft dus nog werk. 😆
exact 3 maanden na bestelling de betaal link ontvangen !
Verwijderd
Nee, zie bericht Homewizard tig pagina’s geleden. Maar dat laat je dat ding toch op het werk of bij familie afleveren. *problemen zoeken die er niet zijn.Jpiek schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 15:19:
Pff, zo'n accu bestellen wordt nog een drama hoor ik wel... We hebben een lastig adres wat werkelijk geen enkele pakketbezorger weet te vinden, hooguit PostNL als ze niet een ZZP'er ingehuurd hebben.
Ondertussen is dit rechtgezet door @HomeWizard_NL.HomeWizard_NL schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:42:
[...]
heb je een pb gestuurd, volgensmij gaat hier iets mis met labels.
Ik heb nu een T&T binnen gekregen van Transmission
Eh, nee, want tenslotte ben jij en jij alleen Voor je eigen veiligheid verantwoordelijk, van mij hoeft je helemaal niets te doen, maar als je ook maar je eigen veiligheid ook maar een klein beetje belangrijk is, al is het maar voor je kids en vrouw doe je het zoals omschreven, mij lijkt dit een kleine moeite, bedenk 230V is gewoon dodelijk, als je ooit eens een schok hebt overleeft is dat gewoon puur geluk, niet meer en zeker niet minder.Jpiek schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:01:
[...]
'k ben het hier op zich helemaal mee eens hoor maar..... Is dit niet installateurs niveau ? Hoeveel mensen thuis gaan zo uitgebreid meten als ze een stopcontact vervangen, of een nieuwe lamp (armatuur dan) aan het plafond hangen ?
Die gaan er vanuit : Groep uit = stroom eraf, en dat mag je imho ook verwachten als de hh installateurs hun werk goed gedaan hebben...
Toch ?
Even los van het feit dat een vergissing met de juiste groep zeker in al wat oudere huizen heel snel gedaan is, en dan is een dergelijke meting wel erg handig voor dat je zelf een “regendans” aan het uitvoeren bent ( op zijn best)
[ Voor 11% gewijzigd door MacD007 op 21-05-2025 12:26 ]
Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge
16.000 Homey gebruikers van de HomeWizard app... daar ben ik van onder de indrukTebbie schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 10:41:
[...]Het klusje waar ik in zit gaat over een slordige 16k gebruikers met de verwachting dat het allemaal foutloos gaat.
laat ik nu weten dat er *altijd* problemen zijn als ik thuis iets af wil laten leveren...Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 15:23:
[...]
Nee, zie bericht Homewizard tig pagina’s geleden. Maar dat laat je dat ding toch op het werk of bij familie afleveren. *problemen zoeken die er niet zijn.

Werk is idd een prima optie, als ze niet alsnog het factuuradres gebruiken (zie hierboven...)
Nogmaals, ben het er helemaal mee eens.MacD007 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 15:34:
[...]
Eh, nee, want tenslotte ben jij en jij alleen Voor je eigen veiligheid verantwoordelijk, van mij hoeft je helemaal niets te doen, maar als je ook maar je eigen veiligheid ook maar een klein beetje belangrijk is, al is het maar voor je kids en vrouw doe je het zoals omschreven, mij lijkt dit een kleine moeite, bedenk 230V is gewoon dodelijk, als je ooit eens een schok hebt overleeft is dat gewoon puur geluk, niet meer en zeker niet minder.
Even los van het feit dat een vergissing met de juiste groep zeker in al wat oudere huizen heel snel gedaan is, en dan is een dergelijke meting wel erg handig voor dat je zelf een “regenjassen” aan het uitvoeren bent ( op zijn best)
Ging er mij om dat dit ws. in het gemiddelde huishouden NIET zo gaat, maar zoals geschetst: groep uit, schroeven maar...
Ik verbaas me ook nog steeds dat mensen geheugenmodules en mainboards vol met de handen vastpakken en daar (meestal) gewoon mee wegkomen... ESD is immers ook onzin..
Als je een doosje modules ter waarde van een *dikke BMW* in het handen staat denk je daar wel anders over...
Mijn Dsmr 4 meter is hier door Stedin gratis vervangen door een Dsmr 5 exemplaar. Gasmeter wordt dan eveneens vervangen (als je die hebt). Aanvragen via hun site (of lees een van mijn posts terug), Duurt ca 3 a 4 weken.Knurt schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 14:09:
[...]
Bij de meeste meters staat er of het een DSMR 4 of juist een 5 is. Die laatste geeft 1 keer per seconde de waarde door, die andere 1 keer per 10 seconden. Er zijn ook nog enkele ietwat afwijkende meters in omloop.
Je kan bij jouw eigen netbeheerder (Enexis, Liander etc) vragen, indien nodig, of jouw meter vervangen kan worden.
Ik weet dat het bij Liander circa 80 euro zou moeten kosten voor het vervangen.
Let wel: de meeste "oude" versie 4 meters gaan sowieso de komende jaren vervangen worden ivm andere uitlees techniek.
Wellicht kan je bij jouw eigen netbeheerder vragen of ze daar voor jouw regio/stad/wijk al iets over kunnen melden.
Succes met de PiB!
SuperJpiek schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 15:57:
[...]
Nogmaals, ben het er helemaal mee eens.
Ging er mij om dat dit ws. in het gemiddelde huishouden NIET zo gaat, maar zoals geschetst: groep uit, schroeven maar...
Ik verbaas me ook nog steeds dat mensen geheugenmodules en mainboards vol met de handen vastpakken en daar (meestal) gewoon mee wegkomen... ESD is immers ook onzin..
Als je een doosje modules ter waarde van een *dikke BMW* in het handen staat denk je daar wel anders over...
@JeroenH checkt voor de zekerheid even de URL... Ja, we zitten hier toch echt op tweakers.net.Aardedraadje schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 14:47:
Juist door er zo mee bezig te zijn, plaats je je (en wij allemaal hier op dit forum, denk ik) buiten de doelgroep.
Laten we Tweaken, dus meer uit een systeem halen dan de doorsnee gebruiker, hier niet gaan ontmoedigen zeg.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Inmiddels met het Homey team contact gehad. Verder is wel bekend wat de reden is van HomeWizard. Dit nummer ze product bescherming. Logisch achteraf gezien. Wel lastig.hanev001 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 14:59:
[...]
Drammen verdiend maar een reactie en dat is totaal negeren.
Gedaan en ik zou een brief hiervoor krijgen, klopt dat?wdr schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 16:05:
[...]
Mijn Dsmr 4 meter is hier door Stedin gratis vervangen door een Dsmr 5 exemplaar. Gasmeter wordt dan eveneens vervangen. Aanvragen via hun site (of lees een van mijn posts terug), Duurt ca 3 a 4 weken.
Klopt, bij mij duurde dat wel een week of 3 ipv binnen 1 week zoals de site na mijn aanvraag vermeldde.eovermeer schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 16:23:
[...]
Gedaan en ik zou een brief hiervoor krijgen, klopt dat?
Even een update aangaande de E404 E405 E406 code.
Eerder schreef @BKK op 12 mei j.l.
""Zojuist heb ik op afstand de onterechte foutmelding kunnen vrijgeven. Dit werd zeer waarschijnlijk veroorzaakt doordat er een probleem was opgetreden bij het updaten. In dat geval 'denkt' dat de batterij dat deze moet updaten en schakelt hij daarom andere componenten uit, waardoor E404, E405 en E406 zijn verschenen. We zien dit heel soms gebeuren en helaas heeft dit nu nog een handmatige ingreep nodig. Gelukkig hebben we dit in de volgende software-update opgelost en zal dit binnenkort niet meer kunnen gebeuren"
Bij mij is hetzelfde het geval geweest.
Accu staat rustig met 800 Watt te laden, vanaf 49%, dus nog een kleine 2 uur, gaat vast nog net lukken met dit geweldige weer
joepie!
Voorlopig eind goed al goed.
panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu
Top! Mooi om te lezen dat het aan de basis niks met hardware te maken heeft. Er draait op dit moment een 1.0107 versie op de PIB hier (beta). De release notes van HW hierbij zijn:Wilmaas schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 16:29:
[...]
Even een update aangaande de E404 E405 E406 code.
Eerder schreef @BKK op 12 mei j.l.
""Zojuist heb ik op afstand de onterechte foutmelding kunnen vrijgeven. Dit werd zeer waarschijnlijk veroorzaakt doordat er een probleem was opgetreden bij het updaten. In dat geval 'denkt' dat de batterij dat deze moet updaten en schakelt hij daarom andere componenten uit, waardoor E404, E405 en E406 zijn verschenen. We zien dit heel soms gebeuren en helaas heeft dit nu nog een handmatige ingreep nodig. Gelukkig hebben we dit in de volgende software-update opgelost en zal dit binnenkort niet meer kunnen gebeuren"
Bij mij is hetzelfde het geval geweest.
Accu staat rustig met 800 Watt te laden, vanaf 49%, dus nog een kleine 2 uur, gaat vast nog net lukken met dit geweldige weer![]()
joepie!
Voorlopig eind goed al goed.
Deze versie lost een probleem op waarbij de plug-in batterij de waterdetectie ten onrechte activeerde.
Zou dit gebeuren door de update en een aantal componenten dus uitschakelt? Al heb ik de waterdetectie melding hier ontopic wel eens voorbij zien komen, vaak na transport.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Waarom wacht iedereen zo lang op die HW batterij? Een Marstek bestel je vandaag en einde van de week start de leverancier op je oprit, en je hebt 2 keer zoveel opslag voor dezelfde prijs, en je kan hem buiten zetten, en je kan laden op 2500w en ook ontladen tot 2500w…en werkt echt goed NOM.counter12 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:37:
Besteld: 16-2-2025
14 dagen mail: 12-5-2025
Betaald: 20-5-2025
Voorlopige levering:21-5-2025
BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V153 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net
Een schok van 230V is absoluut niet dodelijk…heb misschien al wel 50 keer de 220v gevoeld en leef nog altijd.MacD007 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 15:34:
[...]
Eh, nee, want tenslotte ben jij en jij alleen Voor je eigen veiligheid verantwoordelijk, van mij hoeft je helemaal niets te doen, maar als je ook maar je eigen veiligheid ook maar een klein beetje belangrijk is, al is het maar voor je kids en vrouw doe je het zoals omschreven, mij lijkt dit een kleine moeite, bedenk 230V is gewoon dodelijk, als je ooit eens een schok hebt overleeft is dat gewoon puur geluk, niet meer en zeker niet minder.
Even los van het feit dat een vergissing met de juiste groep zeker in al wat oudere huizen heel snel gedaan is, en dan is een dergelijke meting wel erg handig voor dat je zelf een “regenjassen” aan het uitvoeren bent ( op zijn best)
BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V153 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net
Klopt het KAN dodelijk zijn. Standaard niet echt. Dat ligt aan een heleboel factoren, waaronder stroomsterkte (A) en zoiets simpels als b.v. de geleiding van je schoenen (rubber)DSSW schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 17:01:
[...]
Een schok van 230V is absoluut niet dodelijk…heb misschien al wel 50 keer de 220v gevoeld en leef nog altijd.
Maar wel off-topic. Kern blijft, je bent zelf verantwoordelijk. Doe het veilig.
Wil je een lang of een kort antwoord waarom dat ik uiteindelijk voor HW heb gekozen? Laat ik zelf kort kiezen. Iets met dozenschuivers en geen reacties, vele bugs, een topic bol van ellende...., halve meterkast verbouwen (CT klemmen wat dan ook weer niet werkte), dan maar iets langer wachtenDSSW schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 16:59:
[...]
Waarom wacht iedereen zo lang op die HW batterij? Een Marstek bestel je vandaag en einde van de week start de leverancier op je oprit, en je hebt 2 keer zoveel opslag voor dezelfde prijs, en je kan hem buiten zetten, en je kan laden op 2500w en ook ontladen tot 2500w…en werkt echt goed NOM.
[ Voor 5% gewijzigd door Devke op 20-05-2025 17:13 ]
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Verwijderd
Nee, een paar kV gaat ook prima. Echter meer als 35 mA over je hart en je vertelt het niet meer na.DSSW schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 17:01:
[...]
Een schok van 230V is absoluut niet dodelijk…heb misschien al wel 50 keer de 220v gevoeld en leef nog altijd.
Helaas, dus juist anders om, 230V AC 50 Hz wordt als een levensbedreigende spanning gezien, kort dus dodelijk, waarom het vaker niet direct dodelijk kan zijn heeft o.a. met de door jou genoemde factoren te maken, en er zijn er nog een boel meer, dus eerder een geluk bij een ongeluk, maar daar kun je helaas niet altijd van uitgaan. Als je zelf al meerdere schokken hebt gehad zou je eigenlijk verstandiger moeten worden, was geloof iets met een ezel en een steen of zo iets.internet4me schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 17:08:
[...]
Klopt het KAN dodelijk zijn. Standaard niet echt. Dat ligt aan een heleboel factoren, waaronder stroomsterkte (A) en zoiets simpels als b.v. de geleiding van je schoenen (rubber)
Maar wel off-topic. Kern blijft, je bent zelf verantwoordelijk. Doe het veilig.
Maar gelukkig tot nu toe niets ernstigs gebeurt, maar helaas is dat in dit geval geen garantie dat het bij de volgende keer weer niets oplevert. Dus alleen al voor je familie doe a.u.b. voorzichtig.
Ps veilige spanning AC stopt bij 50V max, dat is 42V nominaal.
Jazeker, gelukkig zijn er enthousiastelingen die dit hier allemaal bijhouden. Daarvoor dank. Maar eigenlijk zou het gewoon op de site van HW moeten staan.
Geen idee, zou kunnen?Devke schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 16:45:
[...]
Top! Mooi om te lezen dat het aan de basis niks met hardware te maken heeft. Er draait op dit moment een 1.0107 versie op de PIB hier (beta). De release notes van HW hierbij zijn:
Deze versie lost een probleem op waarbij de plug-in batterij de waterdetectie ten onrechte activeerde.
Zou dit gebeuren door de update en een aantal componenten dus uitschakelt? Al heb ik de waterdetectie melding hier ontopic wel eens voorbij zien komen, vaak na transport.
Inderdaad fijn dat er niets met de hardware aan de hand is, geen wet van "Murphy" dus we houden dit de komende 10 tot 15 jaar maar zo.
Als ik de release notes lees is de "bug" van het laatste verkeerd vallende bitje nog niet meegenomen.
Maar was gelukkig makkelijk op te lossen, vrij te geven door HW
Hoop dat andere hiermee vooruit kunnen, mocht het gebeuren dus even HW contacten, dit is echt niet zelf op te lossen.
panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu
Hulde aan Homewizard en Transmission!
Hoewel ik natuurlijk liever had gehad dat mijn eerste🔋zonder problemen doorgegaan was, vandaag, GEHEEL GELOPEN VOLGENS AFSPRAAK, de nieuwe🔋ontvangen.
Onbeschadigd, 0 Cycli op de teller, 3,35 kWh import, 1,72 kWh export.
Keurig van HW een E-mail ontvangen met de vraag wanneer het het beste voor mij uitkwam om "om te ruilen". Na opgave van mijn voorkeur datum een bevestiging ontvangen dat ze gingen proberen dat ook te doen, maar afhankelijk zijn van Transmission.
De communicatie was prima.
Gisteren van Transmission een E-mail ontvangen dat de opdracht ontvangen was. Vanmorgen een E-mail van Transmission ontvangen met een tijdslot. Op de minuut nauwkeurig kwam de Chauffeur van Transmission de straat in rijden. De Chauffeur zag dat ik geblesseerd was en heeft, uitermate vriendelijk, "het zware werk" voor mij gedaan. Helaas had ik de verpakking doos niet meer en is de "oude 🔋" in de doos van de nieuwe, retour naar HW gegaan.
De Chauffeur herinnerde zich onze eerste aflevering nog maar zei: "Er worden helaas wel veel 🔋🔋 omgewisseld". Hij adviseerde mij de 🔋na plaatsing even te laten acclimatiseren. Dat advies heb ik uiteraard terhand genomen.
De 🔋 werd keurig 48% geladen aangeleverd en is inmiddels alweer bijna vol.
Het aansluiten en installeren ging iets minder volt dan de eerste keer. Toch wat verbindings problemen met de P1 en thuisWiFi, maar na de 3x, Bingo. 🎉🥂
Hoop dat we met deze 🔋minder foutmeldingen krijgen dan met de vorige.🤞
Had toevallig wat werkzaamheden te doen op mijn werkkamer en heb de 🔋 nauwelijks gehoord.
Homewizard en Transmission. Bedankt.
Uiteraard gaat mijn dank ook uit naar "Jullie Tweakers" waar ik inmiddels veel van heb geleerd.
Ben haast in staat om ook Phyton te gaan leren. In 1986 heb ik ooit in Basic geprogrammeerd. 🙄😉😎
Hoewel ik natuurlijk liever had gehad dat mijn eerste🔋zonder problemen doorgegaan was, vandaag, GEHEEL GELOPEN VOLGENS AFSPRAAK, de nieuwe🔋ontvangen.
Onbeschadigd, 0 Cycli op de teller, 3,35 kWh import, 1,72 kWh export.
Keurig van HW een E-mail ontvangen met de vraag wanneer het het beste voor mij uitkwam om "om te ruilen". Na opgave van mijn voorkeur datum een bevestiging ontvangen dat ze gingen proberen dat ook te doen, maar afhankelijk zijn van Transmission.
De communicatie was prima.
Gisteren van Transmission een E-mail ontvangen dat de opdracht ontvangen was. Vanmorgen een E-mail van Transmission ontvangen met een tijdslot. Op de minuut nauwkeurig kwam de Chauffeur van Transmission de straat in rijden. De Chauffeur zag dat ik geblesseerd was en heeft, uitermate vriendelijk, "het zware werk" voor mij gedaan. Helaas had ik de verpakking doos niet meer en is de "oude 🔋" in de doos van de nieuwe, retour naar HW gegaan.
De Chauffeur herinnerde zich onze eerste aflevering nog maar zei: "Er worden helaas wel veel 🔋🔋 omgewisseld". Hij adviseerde mij de 🔋na plaatsing even te laten acclimatiseren. Dat advies heb ik uiteraard terhand genomen.
De 🔋 werd keurig 48% geladen aangeleverd en is inmiddels alweer bijna vol.
Het aansluiten en installeren ging iets minder volt dan de eerste keer. Toch wat verbindings problemen met de P1 en thuisWiFi, maar na de 3x, Bingo. 🎉🥂
Hoop dat we met deze 🔋minder foutmeldingen krijgen dan met de vorige.🤞
Had toevallig wat werkzaamheden te doen op mijn werkkamer en heb de 🔋 nauwelijks gehoord.
Homewizard en Transmission. Bedankt.
Uiteraard gaat mijn dank ook uit naar "Jullie Tweakers" waar ik inmiddels veel van heb geleerd.
Ben haast in staat om ook Phyton te gaan leren. In 1986 heb ik ooit in Basic geprogrammeerd. 🙄😉😎
Absoluut niet, het ging me om het statement dat https het gebruik van de accu 'lastig maakt voor de gebruiker'. "de gebruiker' heeft daar niks mee te maken en waarschijnlijk is het daarnaast ook niet de oorzaak van de problemen die @GL007 ervaart maar een gebrek in de API of Homey.JeroenH schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 16:07:
[...]
Laten we Tweaken, dus meer uit een systeem halen dan de doorsnee gebruiker, hier niet gaan ontmoedigen zeg.
Ik hoop natuurlijk gewoon dat de problemen die @GL007 ervaart binnenkort opgelost zijn.
17 Februari besteld
12 mei de 2 weken mail
20 mei betaal link (zat in ongewenste-mail)
leverdatum nnb
12 mei de 2 weken mail
20 mei betaal link (zat in ongewenste-mail)
leverdatum nnb
Omdat andere soort wensen zijn. Al bekend met HW, bestellen direct bij HW zelf, willen niets in meterkast hoeven doen en voelen betrokkenheid door dat HW meeleest en NL is.DSSW schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 16:59:
[...]
Waarom wacht iedereen zo lang op die HW batterij? Een Marstek bestel je vandaag en einde van de week start de leverancier op je oprit, en je hebt 2 keer zoveel opslag voor dezelfde prijs, en je kan hem buiten zetten, en je kan laden op 2500w en ook ontladen tot 2500w…en werkt echt goed NOM.
Had Zendure of Anker bijv. een betere NL support en focus, dan had HW geen kans gehad. Zendure is superieur tov HW qua specs & app voor bijna zelfde prijs.
Marstek zit je teveel met van die thuisbatterij bedrijfjes ertussen. Je praat dan met de leverancier, niet de ontwikkelaar.
Ik ben benieuwd, net een mail gehad van transmission , ze bezorgen 21-05, maar de tracking staat op "voorlopig" 22-05?
Ook benieuwd of de 3e batterij opgenomen word in de beta, ik ben beniewd of deze dan automatisch de beta FW krijgt.
We gaan het zien.
Ook benieuwd of de 3e batterij opgenomen word in de beta, ik ben beniewd of deze dan automatisch de beta FW krijgt.
We gaan het zien.
Echt goed NOM met updates om de 10 sec ?DSSW schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 16:59:
[...]en je kan laden op 2500w en ook ontladen tot 2500w…en werkt echt goed NOM.
Hangt er vanaf 'hoe' je de schok krijgt. Fase op een hand en nul op de andere heb je serieus een probleem. Met je hand langs twee blootliggende draden niet...DSSW schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 17:01:
[...]
Zelfde bij mij vanmorgen werkte het plotselingVerwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 15:17:
[...]
Tada 🎉 update van de Honey app (iPhone) het lijkt nu te werken. (Mijn beide batterijen zijn vol dus doen nu even niks) App loopt in ieder geval niet meer vast als je energy bekijkt.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Na drie kapotte eindelijk een goeie! Yahoo, batterij doet t weer.pizzapieter schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:50:
[...]
Nieuwe ontvangen vandaag....óók kapot.
Gevraagd om er nu maar twee uit die 'verdachte batch' te sturen. Als ik telkens moet wachten op een reactietijd van 2 dagen en verzending, dan duurt het nog ff voordat mn batterij weer aan het werk kan....en dat met dit weer
Baalde als stekker, want 3 weken geen batterij én was mn historie óók weg! Berichtje aan helpdesk deed wonderen en de historie is terug.
Zou je kunnen toelichten hoe je de helpdesk hebt benaderd (mail of chat) en welke gegevens ze hiervoor nodig zijn (serienummers van de batterijen?)?pizzapieter schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 18:56
<knip>
Baalde als stekker, want 3 weken geen batterij én was mn historie óók weg! Berichtje aan helpdesk deed wonderen en de historie is terug.
Dan zou @Devke deze informatie misschien kunnen toevoegen aan de TS voor als iemand anders na geruime tijd de batterij moet omruilen.
7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos
Mac adres van de batterij is al voldoendeHarri schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 20:24:
[...]
Zou je kunnen toelichten hoe je de helpdesk hebt benaderd (mail of chat) en welke gegevens ze hiervoor nodig zijn (serienummers van de batterijen?)?
Dan zou @Devke deze informatie misschien kunnen toevoegen aan de TS voor als iemand anders na geruime tijd de batterij moet omruilen.
Verwijderd
Er staan hier nu dus twee batterijen te draaien. Leuk om te zien dat het laadvermogen zo verdeeld wordt dat de leegste net even meer krijgt om zo de SoC weer gelijk te krijgen. Ook met ontladen wisselen ze elkaar af om zo de SoC gelijk te houden voor als ze beide even aan bak moeten. (1600 Watt gaat niet lukken als er al één leeg gelurkt is) Maar de overgang is hard. Eén uit, even niks, twee aan. @HomeWizard_NL is het niet mooier om dat een crossfade te maken? Dus één terugregelen, terwijl twee opregelt, en dus het afgeven vermogen het zelfde blijft.
Ik heb er 4 en ik heb niet de indruk dat er ongelijk verdeeld wordt als er meer load is dan nodig voor 1 batterij. Als er als ongelijkheid is dan heeft dat te maken met de SOC. Als die boven de 90%? komt dan gaat de sturing voor die batterij met stapjes omlaag tot hij helemaal vol.Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 20:42:
Er staan hier nu dus twee batterijen te draaien. Leuk om te zien dat het laadvermogen zo verdeeld wordt dat de leegste net even meer krijgt om zo de SoC weer gelijk te krijgen. Ook met ontladen wisselen ze elkaar af om zo de SoC gelijk te houden voor als ze beide even aan bak moeten. (1600 Watt gaat niet lukken als er al één leeg gelurkt is) Maar de overgang is hard. Eén uit, even niks, twee aan. @HomeWizard_NL is het niet mooier om dat een crossfade te maken? Dus één terugregelen, terwijl twee opregelt, en dus het afgeven vermogen het zelfde blijft.
Het maken van een crossfade zou inderdaad een heel goed idee zijn omdat je nu inderdaad spikes op de P1-meter ziet bij het omschakelen.
Na 41 laadcycli bleef vanavond de batterij op 92% staan en geen laden/ontladen.
Volgens de app alles ok, geen meldingen, wifi 90%.
Naar boven gelopen, alle leds waren uit.
De knop maar even omgedraaid en daarna weer opgestart.
Daarna startte de synchronisatie weer (witte leds en na paar minuten alles weer OK.
Hopelijk éénmalig.
Daarna startte de synchronisatie weer (witte leds en na paar minuten alles weer OK.
Hopelijk éénmalig.
Verwijderd
Vanmorgen bracht de PV nog niet genoeg op om beide op vol vermogen te laden. Het viel mij op dat de gene met de laagste lading net even meer prik kreeg. (Uit mijn hoofd ergens in dd 400 & 600 Watt) Toen er meer dan genoeg was stonden beide inderdaad op 800 Watt te laden. Maakt ook niet zoveel uit. Een naadloze overgang bij ontladen zou ik mooi vinden. Want inderdaad even een vraag piek uit het net.hanev001 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 20:54:
[...]
Ik heb er 4 en ik heb niet de indruk dat er ongelijk verdeeld wordt als er meer load is dan nodig voor 1 batterij. Als er als ongelijkheid is dan heeft dat te maken met de SOC. Als die boven de 90%? komt dan gaat de sturing voor die batterij met stapjes omlaag tot hij helemaal vol.
Het maken van een crossfade zou inderdaad een heel goed idee zijn omdat je nu inderdaad spikes op de P1-meter ziet bij het omschakelen.
Uiteindelijk dus de dag na deze post de betaallink gekregen (9 mei) en de maandag daarna was de batterij binnen. De dag erna 's avonds aangesloten dus hij draait nu precies een week, 6 laadcycli en 12,5 kWh uit de accu gehaald.Klippy schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 23:15:
[...]
Dan zitten we in dezelfde batch hoop ik.
Besteld: 08-12
Twee weken mail: 22-04
En verder ook niks, ik had begrepen uit dit topic dat ze meestal binnen 2 weken ook echt de betaal link sturen.
Maar goed, ik wacht even af. Als ik hem volgend weekend kan installeren is dat prima.
Maar eigenlijk is er verder ook weinig te melden. Alles is OK. De aflevering zelf was ruim na het tijdvak, maar de chauffeur belde 10 minuten voor aankomst of ik nog thuis was, dus dat werd gewaardeerd.
Ik had me voorgenomen de batterij in de meterkast te zetten, maar daar heb ik van afgezien na het lezen van dit topic. Ik had ook weinig ruimte en had een steun moeten maken dan, maar dan staat hij naast gasleiding in een centrale hal. Dus nu staat hij in het CV hok / wasmachineruimte. Die is in de winter ook vrij warm op de vloer, maar we gaan zien hoe dat gaat, ik kan hem eventueel wat hoger zetten. Voor nu staat hij prima.
Verder ging alles vlekkeloos eigenlijk, zowel de batterij als P1 meter kregen de nieuwste firmware update tijdens de installatie en na 10 minuten begon het ontladen.
Vrij saai dus eigenlijk, maar ik ben er blij mee. Hij houdt de meter mooi op 0 en ben blij dat er weinig vertraging zit tussen de extra stroomvraag en het moment dat de batterij aan gaat. In de zomer krijg ik hem 's nachts niet leeg met normaal gebruik, maar ik ben benieuwd naar de winterperiode. Benieuwd hoe vol ik hem dan krijg overdag want hij zal snel leeg zijn nu ik mijn kantoor en badkamervloer elektrisch verwarm.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Besteld: 10-3-2025counter12 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:37:
Besteld: 16-2-2025
Betaald: 20-5-2025
Voorlopige levering:21-5-2025
Nog wachtende op betaallink....
Ik heb via de chat aangegeven dat de gegevens foetsie waren.Harri schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 20:24:
[...]
Zou je kunnen toelichten hoe je de helpdesk hebt benaderd (mail of chat) en welke gegevens ze hiervoor nodig zijn (serienummers van de batterijen?)?
Het ging om de historie van ál mijn verbruikscijfers in de afgelopen jaren die op mijn account stond, die moest overgezet worden.
Toen ik gisteren de P1 meter gekoppeld had ging de batterij niet vanzelf mee lopen. Daar moest ik via 'meters' even op een knop drukken en toen liep na een paar minuten de batterij weer mee
.
[ Voor 98% gewijzigd door Harri op 21-05-2025 05:33 ]
7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos
En ik ben heel blij met jouw "klusje"Tebbie schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 10:41:
[...]Het klusje waar ik in zit gaat over een slordige 16k gebruikers met de verwachting dat het allemaal foutloos gaat.
Hier vorige week hetzelfde verhaal. 34% vol, geen ontladen, in de app alles oke, leds op de batterij waren uit. Na herstart werkte alles weer.DG64 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 20:54:
Na 41 laadcycli bleef vanavond de batterij op 92% staan en geen laden/ontladen.
Contact gehad met Homewizard, hun reactie:
"Het probleem dat je batterij plotseling geen stroom meer leverde, ondanks dat deze nog 34% vol was, kan te maken hebben met een softwareprobleem dat ervoor zorgt dat de batterij stopt met werken. Dit is eerder voorgekomen en kan vaak worden opgelost door de batterij een harde reset te geven. Dit doe je door de knop aan de zijkant van de batterij uit te schakelen, 45 minuten te wachten, en daarna weer in te schakelen ".
Ik vroeg of er zicht is op een software update. Reactie van HW:
"Ik heb geen exacte datum voor wanneer er een update zou komen om het probleem op te lossen. Excuses!"
Hierna is het nog 1x voorgekomen. De afgelopen dagen loopt alles weer als een zonnetje. Ik hoop dat het hierbij blijft.
Het zou mooi zijn dat je gegeven gekoppeld aan je vorige P1 terug kunt krijgen. Je moet even het oude mac adres doorgeven van de vorige P1 meter. Dit geld ook voor andere energie socketspizzapieter schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 23:44:
[...]
Ik heb via de chat aangegeven dat de gegevens foetsie waren.
Het ging om de historie van ál mijn verbruikscijfers in de afgelopen jaren die op mijn account stond, die moest overgezet worden.
Toen ik gisteren de P1 meter gekoppeld had ging de batterij niet vanzelf mee lopen. Daar moest ik via 'meters' even op een knop drukken en toen liep na een paar minuten de batterij weer mee
Maar als ik wat roep over vaste ip adressen, vlan's en firmware etc. dan schieten een paar 'tweakers' in de stress want 'laten we het vooral simpel houden' en 'zucht' en 'komt er weer iemand die weer wat afwijkends gebruikt'' en 'Soms voelt het een beetje als de zorg voor verslaafden. Daar zeggen we ook altijd dat je mensen alleen kunt helpen, als ze ook geholpen willen worden'.JeroenH schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 16:07:
[...]
@JeroenH checkt voor de zekerheid even de URL... Ja, we zitten hier toch echt op tweakers.net.
Tsja. Soms zoek ik iets op via zoekmachines en dan kom ik een antwoord van mezelf op Tweakers tegen in de zoekresultaten... 
Het is nu inmiddels zo dat Tweakers een groter bereik heeft dan alleen maar techneuten. Met name in een consumentenproduct als de Plug-in Battery. Neemt niet weg dat we i.m.o. niet de kern uit Tweakers moeten halen, zoals @JeroenH ook zegt.
Je kan hier zo ontzettend veel leren van anderen. Laten we elkaar niet de mond snoeren, maar neem het in je op. Het is voornamelijk behulpzaamheid. Soms moet je, om iets op de lossen, ergens verder in duiken. De PiB en de P1 meter leunen op netwerkconnectiviteit. Dan kun je soms niet om 'lastige' termen heen.
Wil je het niet lezen, dan sla je het over en laat je het gaan.
Het is nu inmiddels zo dat Tweakers een groter bereik heeft dan alleen maar techneuten. Met name in een consumentenproduct als de Plug-in Battery. Neemt niet weg dat we i.m.o. niet de kern uit Tweakers moeten halen, zoals @JeroenH ook zegt.
Je kan hier zo ontzettend veel leren van anderen. Laten we elkaar niet de mond snoeren, maar neem het in je op. Het is voornamelijk behulpzaamheid. Soms moet je, om iets op de lossen, ergens verder in duiken. De PiB en de P1 meter leunen op netwerkconnectiviteit. Dan kun je soms niet om 'lastige' termen heen.
Wil je het niet lezen, dan sla je het over en laat je het gaan.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
In mijn vorige post meldde ik al dat dat gelukt is. Deze post was als reactie op jouw vraag om uit te leggen hoe ik dat geregeld had.GL007 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:40:
[...]
Het zou mooi zijn dat je gegeven gekoppeld aan je vorige P1 terug kunt krijgen. Je moet even het oude mac adres doorgeven van de vorige P1 meter. Dit geld ook voor andere energie sockets
Ik heb dus historische gegevens terug.
Eerder in dit forum had iemad het volgende geplaatst:
"Na 41 laadcycli bleef vanavond de batterij op 92% staan en geen laden/ontladen.
Daarna startte de synchronisatie weer (witte leds en na paar minuten alles weer OK."
Ik had gisteravond exact hetzelfde. Ik kreeg wel ook rare meldingen op mijn telefoon WiFi gerelateerd dus mogelijk had ik op dat moment een issue met mijn Wifi. Geen idee, want net zoals hierboven uit/aan en alles was weer goed.
een Homewizard PIB bug?? meer ervaringen inmiddels?
"Na 41 laadcycli bleef vanavond de batterij op 92% staan en geen laden/ontladen.
Daarna startte de synchronisatie weer (witte leds en na paar minuten alles weer OK."
Ik had gisteravond exact hetzelfde. Ik kreeg wel ook rare meldingen op mijn telefoon WiFi gerelateerd dus mogelijk had ik op dat moment een issue met mijn Wifi. Geen idee, want net zoals hierboven uit/aan en alles was weer goed.
Je bent vrij te doen en te laten wat je wilt. Alleen moeten mensen hier dan niet gaan klagen en vooral geen verwijten richting HW maken als er iets niets werkt zoals je wilt omdat je van het principe van een simpel Plug-en-Play apparaaat bent afgestapt en er iets ingewikkelds van hebt gemaakt.bixobie schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:47:
[...]
Maar als ik wat roep over vaste ip adressen, vlan's en firmware etc. dan schieten een paar 'tweakers' in de stress want 'laten we het vooral simpel houden' en 'zucht' en 'komt er weer iemand die weer wat afwijkends gebruikt'' en 'Soms voelt het een beetje als de zorg voor verslaafden. Daar zeggen we ook altijd dat je mensen alleen kunt helpen, als ze ook geholpen willen worden'.
Hier ditzelfde ook een paar keer met onze vorige PiB van HW meegemaakt. Had niet het idee dat het wat met WiFi te maken had maar meer met de afstelling van de sensoren in de 🔋. Puur veiligheid denk ik.PureCode schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:24:
Eerder in dit forum had iemad het volgende geplaatst:
Daar was absoluut geen sprake van... misschien begreep je de vraag gewoon niet.hanev001 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:31:
[...]
Je bent vrij te doen en te laten wat je wilt. Alleen moeten mensen hier dan niet gaan klagen en vooral geen verwijten richting HW maken als er iets niets werkt zoals je wilt omdat je van het principe van een simpel Plug-en-Play apparaaat bent afgestapt en er iets ingewikkelds van hebt gemaakt.
WOW, hoe heb je dat klaargespeeld?DSSW schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 21:11:
[...]
Perfect. NOM :
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Met enkel 3 homewizard batterijen? En dan vermogens tot 10kW?
Ik ben heel benieuwd naar je verbruikers en je sturing :-)
Ik zou mij geen zorgen maken, als ik jou was. Je PiB komt nog wel op tijd in mei 2025.Toni Tweakers schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 23:42:
[...]
Besteld: 10-3-2025
Nog wachtende op betaallink....
Mijn situatie is
Besteld : 11-3-2025 (levertijd mei 2025)
14 dagen mail: nog wachtende, nog niet ontvangen….
Betaallink: nog niet ontvangen, nog wachtende…..
Dat wordt nog een hele uitdaging voor HomeWizard dus. 😂
Nee met 3 Marstek batterijen, die kunnen ontladen op 2500 en opslag per batterij 5,12 kWh. Verbruikers zijn EV, electrische boiler 300l, wasmachine, droogkast, vaatwasser, inductie vuur, zwembadpomp,…Sturing is gewoon NOM vanuit de Marsteks.RaVenXeoN schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:35:
[...]
WOW, hoe heb je dat klaargespeeld?
Met enkel 3 homewizard batterijen? En dan vermogens tot 10kW?
Ik ben heel benieuwd naar je verbruikers en je sturing :-)
Hier hetzelfde, 1 van de 2 batterijen was de hele nacht inactief en ontlaadde niet, ondanks dat ie vol zat en er vraag was. De batterij liet geen foutberichten zien. Dit heb ik gemeld aan de helpdesk, maar wilde niet wachten op hun reactie (kwam dagen later) en heb toen een restart gedaan zoals beschreven. Dit loste het probleem op.Klassieker schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:35:
[...]
Hier ditzelfde ook een paar keer met onze vorige PiB van HW meegemaakt. Had niet het idee dat het wat met WiFi te maken had maar meer met de afstelling van de sensoren in de 🔋. Puur veiligheid denk ik.
Je hebt gelijk, het is en blijft een Plug & Play geval, alleen als ze er meer bij inbouwen kan een groep hier meer mee doen. Dat is positief, later we er blij mee zijn. Er wordt naar geluisterd.👍hanev001 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:31:
[...]
Je bent vrij te doen en te laten wat je wilt. Alleen moeten mensen hier dan niet gaan klagen en vooral geen verwijten richting HW maken als er iets niets werkt zoals je wilt omdat je van het principe van een simpel Plug-en-Play apparaaat bent afgestapt en er iets ingewikkelds van hebt gemaakt.
En vanochtend om 09:00 stond de vriendelijke meneer van TransMission/QLS op de stoep.Ritchie schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:13:
Zojuist de betaallink ontvangen voor de 2e batterij. 20 februari besteld, 12 mei de 2 weken email.
Nu gaan we het QLS/TransMission riedeltje weer in..
Batterij 2 draait nu lekker mee.
- NAC Breda -
ah ik dacht al toen ik het bericht zeg van Toni..Fred B schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:37:
[...]
Ik zou mij geen zorgen maken, als ik jou was. Je PiB komt nog wel op tijd in mei 2025.
Mijn situatie is
Besteld : 11-3-2025 (levertijd mei 2025)
14 dagen mail: nog wachtende, nog niet ontvangen….
Betaallink: nog niet ontvangen, nog wachtende…..
Dat wordt nog een hele uitdaging voor HomeWizard dus. 😂
Die zit wel heel dicht tegen mijn bestelling datum aan: 12-03
Maar ik heb nog geen 14 dagen email ontvangen.. laat staan een betaal link.
En Toni is voor zo ver ik kan zien de eerste die dit rapporteerd voor maart bestellingen
.
Ik wacht ook op tweede batterijjoco schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:54:
[...]
ah ik dacht al toen ik het bericht zeg van Toni..
En Toni is voor zo ver ik kan zien de eerste die dit rapporteerd voor maart bestellingen
.
Net mijn betaal link gekregen, 26 feb besteld, 12 mei , de 14 dagen mail en dan nu de betaallink 21-5. Ik stel betalen nog even uit, conform de melding hier van HomeWizard_NL. Ga morgen voor 5 dagen weg en dan betalen.
Hier staat de batterij inmiddels een week z'n ding te doen. Er valt weinig aan te tweaken aangezien de werking prima is. Neerzetten, koppelen aan de wifi en je hebt er geen omkijken meer naar.
De afgelopen dagen ben ik bezig geweest de informatie van de batterij aan mijn Awtrix-display toe te voegen. Ik heb hiervoor een flinke tijd zitten tekenen in de Lametric creator.

Ik heb nu iconen met verschillende kleuren voor de laadtoestand. Ook kwam ik op het idee om de iconen bewegend te maken met een groen leeglopende batterij voor het ontladen en een paars vollopende batterij voor het opladen.

Dat gecombineerd met Node-Red in Home Assistant geeft, naast mijn andere informatie zoals weer, zonnepanelen, camera's en mijn Sonos luidsprekers veel data over mijn slimme apparaten.
Het is even werk, maar het resultaat is helemaal naar mijn wens!
De afgelopen dagen ben ik bezig geweest de informatie van de batterij aan mijn Awtrix-display toe te voegen. Ik heb hiervoor een flinke tijd zitten tekenen in de Lametric creator.

Ik heb nu iconen met verschillende kleuren voor de laadtoestand. Ook kwam ik op het idee om de iconen bewegend te maken met een groen leeglopende batterij voor het ontladen en een paars vollopende batterij voor het opladen.

Dat gecombineerd met Node-Red in Home Assistant geeft, naast mijn andere informatie zoals weer, zonnepanelen, camera's en mijn Sonos luidsprekers veel data over mijn slimme apparaten.
Het is even werk, maar het resultaat is helemaal naar mijn wens!
Een dag niet geprutst is een dag niet geleefd.
headout in "Het HomeWizard Plug-In Battery topic deel 2"joco schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:54:
[...]
En Toni is voor zo ver ik kan zien de eerste die dit rapporteerd voor maart bestellingen.
En terwijl ik dit tik, komt de mail met de betaallink binnen
Voor de boekhouding:
3 maart besteld, met verwachte levering in mei
12 mei de 2 weken mail ontvangen
21 mei de betaallink ontvangen
[ Voor 34% gewijzigd door headout op 21-05-2025 11:35 ]
De levering gaat altijd in batches. Als Homewizard weer zicht heeft op een nieuwe lading PiB's gaat er voor een hele bestelperiode aan 2-weken mails tegelijk uit. Dat is mijn indruk, althans. De 12e maart zal nét buiten de vorige mailing hebben gezeten.joco schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:54:
[...]
.
Hier ook de 2e besteld op 12-03, zal begin juni worden voor 'ie op z'n plek staat gok ik.
[ Voor 5% gewijzigd door EvaluationCopy op 21-05-2025 11:35 ]
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
24 feb besteld, met verwachte levering in mei
21 mei de betaallink ontvangen en inmiddels betaald
nu afwachten voor de leverdatum
21 mei de betaallink ontvangen en inmiddels betaald
nu afwachten voor de leverdatum
20 Februari besteld
12 mei de 2 weken mail
20 mei betaal link
Ik heb vanmorgen betaald en voorafgaand aan de betaling mijn leveradres gewijzigd naar dat van de buren. Helaas word nog wel op het oorspronkelijke (eigen) adres bezorgd.
12 mei de 2 weken mail
20 mei betaal link
Ik heb vanmorgen betaald en voorafgaand aan de betaling mijn leveradres gewijzigd naar dat van de buren. Helaas word nog wel op het oorspronkelijke (eigen) adres bezorgd.
Home Assistant, Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. 4980 Wp zonnepanelen Azimuth 102, Tilt 30.
26feb besteld
12 mei twee weken mail
21 mei betaallink.
12 mei twee weken mail
21 mei betaallink.
De tweede PiB is binnen, keurig geleverd door Transmission binnen het aangegeven tijdvak.blackmore87 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:32:
[...]
18-02-2025 besteld.
12-05 de 2 weken mail.
20-05 de betaallink, meteen betaald.
Kreeg nu een bevestiging van Goparcel dat het pakket blijkbaar met PostNL wordt geleverd morgen.
:strip_exif()/f/image/KAj8jpKZlS6pByphkQw50oZ0.jpg?f=fotoalbum_large)
Wie helpt me op weg, ik kan het artikel van HomeWizard_NL niet vinden waarin hij uitlegd hoe later betalen in zijn werk gaat.
De TS wordt hier heel trouw door de Mod bijgehouden. Dus die zou je kunnen checken.ManS-H schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:56:
Wie helpt me op weg, ik kan het artikel van HomeWizard_NL niet vinden waarin hij uitlegd hoe later betalen in zijn werk gaat.
Maar om het oude LMGTFY maar aan te halen:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82406504
Bedankt,aip schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:23:
[...]
De TS wordt hier heel trouw door de Mod bijgehouden. Dus die zou je kunnen checken.
Maar om het oude LMGTFY maar aan te halen:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82406504
@TheShadow tof gemaakt. Kun je dit op de een of andere manier makkelijk delen? Dit lijkt me ook wel wat voor mijn twee Awtrixen
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Zo leuk om de Awtrix opgenomen te hebben in de Home Automation devices. Ik had hetzelfde idee destijds, Plug-in Batterij met een half huisje voor de PiB gemaakt; gif voor ontladen en laden.TheShadow schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:31:
Ook kwam ik op het idee om de iconen bewegend te maken met een groen leeglopende batterij voor het ontladen en een paars vollopende batterij voor het opladen.
Icon 67021 en 67022
:gifsicle():strip_exif()/f/image/zEreqMft1Bl92xpBOPhzsj52.gif?f=user_large)
:gifsicle():strip_exif()/f/image/V1Ib4EKjFYi76OMTCSLoFpS8.gif?f=user_large)
[ Voor 19% gewijzigd door eovermeer op 21-05-2025 13:15 ]
Ben je bekend met node red?Gizz schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:38:
@TheShadow tof gemaakt. Kun je dit op de een of andere manier makkelijk delen? Dit lijkt me ook wel wat voor mijn twee Awtrixen
@TheShadow jazeker. Dus als je je flow zou willen delen is dat erg tof
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Voor de zekerheid, je krijgt een mail van goparcel?
Ik heb er 1 van Home Wizard met een track en trace link, maar die moet je niet gebruiken toch?
Ik heb er 1 van Home Wizard met een track en trace link, maar die moet je niet gebruiken toch?
Die link verwijst naar goparcel. Die kan je gewoon gebruiken, maar let op: in het begin staat er een 'geschatte leverdatum obv AI', later wordt dat de 'echte' leverdatum. Van goparcel zelf heb ik nooit een mail gehad.HBO88 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:32:
Voor de zekerheid, je krijgt een mail van goparcel?
Batterij in februari 2025 besteld, vandaag betaallink ontvangen, wordt vrijdag as geleverd.
Hier 4 maart besteldjoco schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:54:
[...]
.
12 mei de 2 weken mail gehad.
Nog geen betaalmail (maar @headout met de bestelling op 3 maart dus al wel)
Edit: foutje, hij zat in mijn spam-box, ongeveer 2 uur geleden. Gelijk betaald. Nog geen idee wanneer de bezorging is, hopelijk morgenmiddag of vrijdag, anders heb ik wel een probleem.
[ Voor 14% gewijzigd door RISL op 21-05-2025 13:46 ]
Nibe F2120-16, VVM310 met SMO40, RMU40. 1 HW PiB
Bij deze de gevraagde flow. Vergeet niet de icoontjes in de Awtrix te zetten en je eigen sensoren te selecteren.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 [ { "id": "8d985f4049128a75", "type": "function", "z": "90644a71d57b1f0f", "name": "parser", "func": "var icon = msg.payload;\nvar procent = msg.data;\nmsg.payload = { \"text\": procent + \"%\", \"icon\": icon };\nreturn msg; ", "outputs": 1, "timeout": "", "noerr": 0, "initialize": "", "finalize": "", "libs": [], "x": 1070, "y": 1460, "wires": [ [ "92493002922edcdd" ] ] }, { "id": "21ecbdb4d40d4244", "type": "switch", "z": "90644a71d57b1f0f", "name": "", "property": "topic", "propertyType": "msg", "rules": [ { "t": "eq", "v": "0", "vt": "num" }, { "t": "btwn", "v": "1", "vt": "num", "v2": "9", "v2t": "num" }, { "t": "btwn", "v": "10", "vt": "num", "v2": "19", "v2t": "num" }, { "t": "btwn", "v": "20", "vt": "num", "v2": "29", "v2t": "num" }, { "t": "btwn", "v": "30", "vt": "num", "v2": "39", "v2t": "num" }, { "t": "btwn", "v": "40", "vt": "num", "v2": "49", "v2t": "num" }, { "t": "btwn", "v": "50", "vt": "num", "v2": "59", "v2t": "num" }, { "t": "btwn", "v": "60", "vt": "num", "v2": "69", "v2t": "num" }, { "t": "btwn", "v": "70", "vt": "num", "v2": "79", "v2t": "num" }, { "t": "btwn", "v": "80", "vt": "num", "v2": "89", "v2t": "num" }, { "t": "btwn", "v": "90", "vt": "num", "v2": "99", "v2t": "num" }, { "t": "eq", "v": "100", "vt": "num" } ], "checkall": "true", "repair": false, "outputs": 12, "x": 690, "y": 1460, "wires": [ [ "d448309c2d153a59" ], [ "b3d99a1060af420d" ], [ "7373f1601bf02f0d" ], [ "98fb9ea8d2d93f0f" ], [ "5427383d12b2811c" ], [ "b6b35bda52f68c5d" ], [ "cd7a0d311c3b3bcf" ], [ "ed3ec513dae6a9d2" ], [ "3fadf6c98d09fd08" ], [ "dbb1dff15f3b37b7" ], [ "14f534aeb3f0a109" ], [ "dc97c4d48f8111b1" ] ] }, { "id": "d448309c2d153a59", "type": "change", "z": "90644a71d57b1f0f", "name": "", "rules": [ { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "discharging", "fromt": "str", "to": "68122", "tot": "num" }, { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "idle", "fromt": "str", "to": "20630", "tot": "num" }, { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "charging", "fromt": "str", "to": "68123", "tot": "num" } ], "action": "", "property": "", "from": "", "to": "", "reg": false, "x": 880, "y": 1380, "wires": [ [ "8d985f4049128a75" ] ] }, { "id": "92493002922edcdd", "type": "mqtt out", "z": "90644a71d57b1f0f", "name": "", "topic": "Awtrix_matrix/custom/batterij", "qos": "", "retain": "", "respTopic": "", "contentType": "", "userProps": "", "correl": "", "expiry": "", "broker": "346df2a95aac5785", "x": 1260, "y": 1460, "wires": [] }, { "id": "3c8e218a03caf23a", "type": "poll-state", "z": "90644a71d57b1f0f", "name": "Laadpercentage", "server": "348b4180.75bb8e", "version": 3, "exposeAsEntityConfig": "", "updateInterval": "10", "updateIntervalType": "num", "updateIntervalUnits": "seconds", "outputInitially": false, "outputOnChanged": true, "entityId": "sensor.thuisbatterij_laadpercentage", "stateType": "str", "ifState": "", "ifStateType": "str", "ifStateOperator": "is", "outputs": 1, "outputProperties": [ { "property": "data", "propertyType": "msg", "value": "", "valueType": "entityState" }, { "property": "topic", "propertyType": "msg", "value": "", "valueType": "entityState" } ], "x": 100, "y": 1460, "wires": [ [ "f7b7311e34f0d0d9" ] ] }, { "id": "f7b7311e34f0d0d9", "type": "api-current-state", "z": "90644a71d57b1f0f", "name": "Vermogen", "server": "348b4180.75bb8e", "version": 3, "outputs": 1, "halt_if": "", "halt_if_type": "str", "halt_if_compare": "is", "entity_id": "sensor.thuisbatterij_vermogen", "state_type": "str", "blockInputOverrides": false, "outputProperties": [ { "property": "payload", "propertyType": "msg", "value": "", "valueType": "entityState" } ], "for": "0", "forType": "num", "forUnits": "minutes", "override_topic": false, "state_location": "payload", "override_payload": "msg", "entity_location": "data", "override_data": "msg", "x": 270, "y": 1460, "wires": [ [ "91679607c9c14d87" ] ] }, { "id": "19cc5c8ef32d14eb", "type": "change", "z": "90644a71d57b1f0f", "name": "discharging", "rules": [ { "t": "set", "p": "payload", "pt": "msg", "to": "discharging", "tot": "str" } ], "action": "", "property": "", "from": "", "to": "", "reg": false, "x": 550, "y": 1420, "wires": [ [ "21ecbdb4d40d4244" ] ] }, { "id": "91679607c9c14d87", "type": "switch", "z": "90644a71d57b1f0f", "name": "", "property": "payload", "propertyType": "msg", "rules": [ { "t": "btwn", "v": "-1000", "vt": "num", "v2": "-15", "v2t": "num" }, { "t": "btwn", "v": "-15", "vt": "num", "v2": "15", "v2t": "num" }, { "t": "btwn", "v": "15", "vt": "num", "v2": "1000", "v2t": "num" } ], "checkall": "true", "repair": false, "outputs": 3, "x": 410, "y": 1460, "wires": [ [ "19cc5c8ef32d14eb" ], [ "99801b8072960943" ], [ "e91db187f4cc0f9c" ] ] }, { "id": "e91db187f4cc0f9c", "type": "change", "z": "90644a71d57b1f0f", "name": "charging", "rules": [ { "t": "set", "p": "payload", "pt": "msg", "to": "charging", "tot": "str" } ], "action": "", "property": "", "from": "", "to": "", "reg": false, "x": 540, "y": 1500, "wires": [ [ "21ecbdb4d40d4244" ] ] }, { "id": "99801b8072960943", "type": "change", "z": "90644a71d57b1f0f", "name": "idle", "rules": [ { "t": "set", "p": "payload", "pt": "msg", "to": "idle", "tot": "str" } ], "action": "", "property": "", "from": "", "to": "", "reg": false, "x": 530, "y": 1460, "wires": [ [ "21ecbdb4d40d4244" ] ] }, { "id": "7373f1601bf02f0d", "type": "change", "z": "90644a71d57b1f0f", "name": "", "rules": [ { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "discharging", "fromt": "str", "to": "68100", "tot": "num" }, { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "idle", "fromt": "str", "to": "68124", "tot": "num" }, { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "charging", "fromt": "str", "to": "68125", "tot": "num" } ], "action": "", "property": "", "from": "", "to": "", "reg": false, "x": 880, "y": 1460, "wires": [ [ "8d985f4049128a75" ] ] }, { "id": "98fb9ea8d2d93f0f", "type": "change", "z": "90644a71d57b1f0f", "name": "", "rules": [ { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "discharging", "fromt": "str", "to": "68128", "tot": "num" }, { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "idle", "fromt": "str", "to": "68129", "tot": "num" }, { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "charging", "fromt": "str", "to": "68127", "tot": "num" } ], "action": "", "property": "", "from": "", "to": "", "reg": false, "x": 880, "y": 1500, "wires": [ [ "8d985f4049128a75" ] ] }, { "id": "b3d99a1060af420d", "type": "change", "z": "90644a71d57b1f0f", "name": "", "rules": [ { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "discharging", "fromt": "str", "to": "68158", "tot": "num" }, { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "idle", "fromt": "str", "to": "68156", "tot": "num" }, { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "charging", "fromt": "str", "to": "68157", "tot": "num" } ], "action": "", "property": "", "from": "", "to": "", "reg": false, "x": 880, "y": 1420, "wires": [ [ "8d985f4049128a75" ] ] }, { "id": "5427383d12b2811c", "type": "change", "z": "90644a71d57b1f0f", "name": "", "rules": [ { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "discharging", "fromt": "str", "to": "68132", "tot": "num" }, { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "idle", "fromt": "str", "to": "68130", "tot": "num" }, { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "charging", "fromt": "str", "to": "68131", "tot": "num" } ], "action": "", "property": "", "from": "", "to": "", "reg": false, "x": 880, "y": 1540, "wires": [ [ "8d985f4049128a75" ] ] }, { "id": "b6b35bda52f68c5d", "type": "change", "z": "90644a71d57b1f0f", "name": "", "rules": [ { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "discharging", "fromt": "str", "to": "68134", "tot": "num" }, { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "idle", "fromt": "str", "to": "68133", "tot": "num" }, { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "charging", "fromt": "str", "to": "68135", "tot": "num" } ], "action": "", "property": "", "from": "", "to": "", "reg": false, "x": 880, "y": 1580, "wires": [ [ "8d985f4049128a75" ] ] }, { "id": "cd7a0d311c3b3bcf", "type": "change", "z": "90644a71d57b1f0f", "name": "", "rules": [ { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "discharging", "fromt": "str", "to": "68139", "tot": "num" }, { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "idle", "fromt": "str", "to": "68136", "tot": "num" }, { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "charging", "fromt": "str", "to": "68138", "tot": "num" } ], "action": "", "property": "", "from": "", "to": "", "reg": false, "x": 880, "y": 1620, "wires": [ [ "8d985f4049128a75" ] ] }, { "id": "ed3ec513dae6a9d2", "type": "change", "z": "90644a71d57b1f0f", "name": "", "rules": [ { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "discharging", "fromt": "str", "to": "68143", "tot": "num" }, { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "idle", "fromt": "str", "to": "68141", "tot": "num" }, { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "charging", "fromt": "str", "to": "68142", "tot": "num" } ], "action": "", "property": "", "from": "", "to": "", "reg": false, "x": 880, "y": 1660, "wires": [ [ "8d985f4049128a75" ] ] }, { "id": "3fadf6c98d09fd08", "type": "change", "z": "90644a71d57b1f0f", "name": "", "rules": [ { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "discharging", "fromt": "str", "to": "68146", "tot": "num" }, { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "idle", "fromt": "str", "to": "68144", "tot": "num" }, { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "charging", "fromt": "str", "to": "68145", "tot": "num" } ], "action": "", "property": "", "from": "", "to": "", "reg": false, "x": 880, "y": 1700, "wires": [ [ "8d985f4049128a75" ] ] }, { "id": "dbb1dff15f3b37b7", "type": "change", "z": "90644a71d57b1f0f", "name": "", "rules": [ { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "discharging", "fromt": "str", "to": "68149", "tot": "num" }, { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "idle", "fromt": "str", "to": "68147", "tot": "num" }, { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "charging", "fromt": "str", "to": "68148", "tot": "num" } ], "action": "", "property": "", "from": "", "to": "", "reg": false, "x": 880, "y": 1740, "wires": [ [ "8d985f4049128a75" ] ] }, { "id": "14f534aeb3f0a109", "type": "change", "z": "90644a71d57b1f0f", "name": "", "rules": [ { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "discharging", "fromt": "str", "to": "68152", "tot": "num" }, { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "idle", "fromt": "str", "to": "68150", "tot": "num" }, { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "charging", "fromt": "str", "to": "68151", "tot": "num" } ], "action": "", "property": "", "from": "", "to": "", "reg": false, "x": 880, "y": 1780, "wires": [ [ "8d985f4049128a75" ] ] }, { "id": "dc97c4d48f8111b1", "type": "change", "z": "90644a71d57b1f0f", "name": "", "rules": [ { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "discharging", "fromt": "str", "to": "68155", "tot": "num" }, { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "idle", "fromt": "str", "to": "68153", "tot": "num" }, { "t": "change", "p": "payload", "pt": "msg", "from": "charging", "fromt": "str", "to": "68154", "tot": "num" } ], "action": "", "property": "", "from": "", "to": "", "reg": false, "x": 880, "y": 1820, "wires": [ [ "8d985f4049128a75" ] ] }, { "id": "346df2a95aac5785", "type": "mqtt-broker", "name": "", "broker": "localhost", "port": "1883", "clientid": "", "autoConnect": true, "usetls": false, "protocolVersion": "4", "keepalive": "60", "cleansession": true, "autoUnsubscribe": true, "birthTopic": "", "birthQos": "0", "birthPayload": "", "birthMsg": {}, "closeTopic": "", "closeQos": "0", "closePayload": "", "closeMsg": {}, "willTopic": "", "willQos": "0", "willPayload": "", "willMsg": {}, "userProps": "", "sessionExpiry": "" }, { "id": "348b4180.75bb8e", "type": "server", "name": "Home Assistant", "addon": true } ]
[ Voor 0% gewijzigd door Proton_ op 21-05-2025 14:27 . Reden: wall of text in quote gezet ]
alle mails over de bezorging komen van Goparcel af, nooit vanuit Homewizard, vandaar ook dat sommige de mail terugvinden in de spam, iets met SPF of DKIM.aip schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:38:
[...]
Die link verwijst naar goparcel. Die kan je gewoon gebruiken, maar let op: in het begin staat er een 'geschatte leverdatum obv AI', later wordt dat de 'echte' leverdatum. Van goparcel zelf heb ik nooit een mail gehad.
Dat er Homewizard boven staat zegt niets.
alle mails over de bezorgjng komen van "HomeWizard" (noreply@goparcel.nl)
Euh ja, maar in de mail staat wel gewoon als afzender ' Homewizard'. Dacht dat hij dat bedoelde... my bad.(RSH) schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 14:27:
[...]
alle mails over de bezorging komen van Goparcel af, nooit vanuit Homewizard, vandaar ook dat sommige de mail terugvinden in de spam, iets met SPF of DKIM.
Dat er Homewizard boven staat zegt niets.
alle mails over de bezorgjng komen van "HomeWizard" (noreply@goparcel.nl)
Anyway: het gaat om de link in die mail, die kun je gewoon gebruiken.
[ Voor 6% gewijzigd door aip op 21-05-2025 14:41 ]
Vanmorgen direct betaald, in de link staat op dit moment levering vrijdagRISL schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:41:
[...]
Hier 4 maart besteld
12 mei de 2 weken mail gehad.
Nog geen betaalmail (maar @headout met de bestelling op 3 maart dus al wel)
Edit: foutje, hij zat in mijn spam-box, ongeveer 2 uur geleden. Gelijk betaald. Nog geen idee wanneer de bezorging is, hopelijk morgenmiddag of vrijdag, anders heb ik wel een probleem.
Ja, inmiddels bij mij ook. Als ze morgenochtend gelijk hadden willen bezorgen, dat had dat lastig voor mij geweest.HBO88 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 14:41:
[...]
Vanmorgen direct betaald, in de link staat op dit moment levering vrijdag
Mooi voor het weekend in huis dus.
Had ik verleden week woensdag: Levering vrijdag. Laat in de middag kreeg ik bericht dat hij op donderdag bezorgd zou gaan worden en dat werd hij ook.HBO88 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 14:41:
[...]
Vanmorgen direct betaald, in de link staat op dit moment levering vrijdag
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Ja kreeg net een nieuwe mail. In de mail staat dat het gewoonlijk morgen geleverd wordt.RISL schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 15:04:
[...]
Ja, inmiddels bij mij ook. Als ze morgenochtend gelijk hadden willen bezorgen, dat had dat lastig voor mij geweest.
Mooi voor het weekend in huis dus.
In de link staat nog vrijdag met AI, en doorklikken geeft aan nog geen datum bekend.
Afwachten dus
Zojuist mail gehad van Transmission dat ze het morgen bezorgen. Tijdvak ontvang ik tussen 8 en 10. Hopelijk valt het einde dag, dan kan er wel iemand thuis zijn. Het geeft maar weinig ruimte om iets te regelen.HBO88 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 16:40:
[...]
Ja kreeg net een nieuwe mail. In de mail staat dat het gewoonlijk morgen geleverd wordt.
In de link staat nog vrijdag met AI, en doorklikken geeft aan nog geen datum bekend.
Afwachten dus
Ik mis mail met betaal link voor 2e batterij
12-03-2025 besteld wel 14dagen mail gehad.
Waar blijft de rest
Waar blijft de rest
Stay Tuned, niet zo ongeduldig zijn.GL007 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 17:04:
Ik mis mail met betaal link voor 2e batterij
Waar blijft de rest
zo, batterij is binnen. haf vol en 0 cycli.
order 21/05, betaald 20/05, levering 21/05 netjes in tijdvak
alleen het updaten van de P1 meter en de batterij lukt nog niet, signaal is 100% en 96%.
echt klote die wifi connectie terwijl de netwerk aanslutingen ernaast zitten.
maar goed gaan maar dingen resetten en proberen,
alleen het updaten van de P1 meter en de batterij lukt nog niet, signaal is 100% en 96%.
Vandaag voor mijn 2e batterij betaald en ook al een link van transmission gekregen voor de track en trace.
Maar daar is de zending aangemeld maar bezorgtijd / dag nu nog niet bekend
Maar daar is de zending aangemeld maar bezorgtijd / dag nu nog niet bekend
Geeft beide vaste ip adres dat scheelt hoop problemen en voorziet p1 van usb voeding die heb je zeker nodig als je gaat updatenTWKterry schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 17:20:
Bij mij lukte het via een hotspot mobiel internet met zelfde ssid en password als router, wel de eigen router even uitzetten tot na updateGL007 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 17:41:
[...]
Geeft beide vaste ip adres dat scheelt hoop problemen en voorziet p1 van usb voeding die heb je zeker nodig als je gaat updaten
Bij mij lukte het via een hotspot mobiel internet met zelfde ssid en password als router, wel de eigen router even uitzetten tot na updateTWKterry schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 17:20:
Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.