Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeroenH schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:49:
[...]

Uit de SolarEdge omvormer: lokaal over LAN (afgesloten van internet)
Uit de HW PiB: lokaal over LAN (afgesloten van internet)
Uit de Shelly-pluggen: lokaal over LAN (afgesloten van internet)
Uit de slimme meter: lokaal met een P1-kabel (de meter lekt data naar de netbeheerder, maar ja wat ga ik daar aan doen...)

Lokaal is het toverwoord. En dus afgekoppeld van internet.
*op de man
Die solaregde omvormer is dus ook niet aan internet verbonden, dus geen updates ?

Maar prima, als jij je daardoor gelukkiger voelt wie ben ik om daar tegen te zijn, maar zal zeker geen keuze van mij zijn. Zeker als ik verder lees snap ik wel een beetje waar dit vandaan komt, alleen zit je thuis en op je werk wel met heel andere risicoprofiellen te werken, voor op je werk zit ik volledig aan jouw kant.
De keuze in hoever je dit thuis wilt doortrekken is helemaal jouw keuze.
Overigens lekt jouw slimme meter geen data, hij stuurt gewoon data door waarvoor deze bedoeld is en dat is zelfs wettelijk geregeld.
..]

Dat zou je zo kunnen zeggen...

Laat ik zeggen dat ik geen security/privacy-expert ben, maar het op mijn werk tegen wil en dank geworden ben, omdat veel medische apparatuur op dat vlak minstens net zo crappy is als het IoT-spul wat we in grote aantallen onze huizen insjouwen. Maar als dat leidt tot een datalek staan we als ziekenhuis voor paal en in het ergste geval voor de rechter. Dat werk heeft mijn perspectief op "apparaten op internet laten" nogal veranderd. Je zou dat paranoide kunnen noemen, maar dat paranoide noemen zou ik dan op mijn beurt "slecht geïnformeerd over de risico's" noemen.

[...]

Toch is dit een heel normale manier van apparaten updaten. Ik werk met netwerkrouters, beeldrouteringssystemen enz en die kun je doorgaans lokaal updaten. 3D-printers en lasersnijders, precies zo. Dat gaat dan meestal met een .bin-bestand, soms anders, soms met de web-UI van het apparaat, soms met een flash-utility, maar altijd lokaal.

Ik zie niet waarom dat bij een apparaat als een thuisbatterij een probleem zou zijn? Als automatisch updaten beschikbaar is omdat je de batterij aan internet hangt, helemaal prima, ik snap dat dat voor 95% van de klandizie van de PiB aantrekkelijk is. Maar zelf handmatig updaten is helemaal niet raar.
het kan zijn dat ik het mis heb maar is het bezwaar van bv een .bin bestand niet zozeer dat je het locaal gaat updaten maar eerder waar komt dat bestand vandaan ( bron) en hoe is dit gevalideerd ? Ik neem aan met je achtergrond dat dit wel snor zit, en dan is zeker een locale update geen enkel probleem.
Dat vergt wat structuur in hoe je werkt, je moet af en toe eens checken of er een nieuwe update is, het changelog lezen, en de afweging maken of een update het waard is om het risico op problemen te nemen, installeer je een x.0 versie of wacht je op de x.1, enz. Systeembeheerderschap zeg maar.

Ik geloof nooit dat HW het voor de PiB op deze manier in gaat richten, en dat accepteer ik. Ik pas mijn procedures er wel op aan.

[ Voor 16% gewijzigd door Proton_ op 19-05-2025 18:39 ]

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jpiek schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:40:
[...]

Multimeter is altijd nog beter dan (al dan niet) natte vinger werk...
Jazeker, ndaar heb je helemaal gelijk in, of zeker beter dan de eenpolige spanningzoeker annex schroevendraaier. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MacD007 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:20:
[...]

Het enige klein foutje is dat een multimeter niet bedoeld is om spanningsloos te testen, daarvoor gebruik je eigenlijk een duspol ( en ja ik weet dat dit eigenlijk een merknaam is, dus twee polige spanningsmeter) voor.
En je meet dus drie keer.
Tenminste doen de pro’s dat.
Vertel dan ook even wat je drie keer meet. Want je meet dus niet drie keer of je echt geen prik hebt. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blankie2404
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 03-08 13:59
Begin van de middag geleverd en staat nu, na wat connectie issues, lekker te zoemen.
Heeft ondertussen zo'n 40% kunnen bij laden (nu weer omlaag naar 59%) en heb hem net opgenomen in het HA Energy Dashboard. Ben benieuwd hoe die het vanavond verder doet :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHXT6OLFbUV2KBwm_eR6fm3c2OQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QzwWzEFfuNRedZk28soOPJgv.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harri
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 16:07
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2025 @ 17:53:
[...]

Vertel dan ook even wat je drie keer meet. Want je meet dus niet drie keer of je echt geen prik hebt. >:)
Bij 230V installatie:
- Meter testen
- L naar N
- L naar aarde
- Meter testen

[ Voor 63% gewijzigd door Harri op 19-05-2025 18:27 ]

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bixobie
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 30-06 13:57
aip schreef op maandag 19 mei 2025 @ 17:18:
[...]
maar JeroenH heeft er over nagedacht, en voor hem werkt het.
Nou niet echt, want hij kan zijn devices dus niet even makkelijk updaten. En ook dat is, in het kader van veiligheid, niet handig... een device met een lek of exploit etc wil je echt direct kunnen fixen. Updates gaan niet altijd over extra functionaliteit ;)

Acties:
  • +18 Henk 'm!
Ik heb alle berichten vandaag eens doorgelezen. Laten we oppassen dat we niet verzanden in allemaal netwerk situaties of onderwerpen die juist in de topic warning staan. Ik weet dat het soms wat lastig is om helemaal ontopic te blijven. Er zijn altijd raakvlakken met de PIB. De nieuwe betaversie van de p1 meter draait hier prima. Ik lees wel wat issues nog maar ik zie ook dat @HomeWizard_NL erboven op zit en om meer info vraagt aan testers. Er wordt actief teruggekoppeld aan HW. Goede zaak.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:16

aip

bixobie schreef op maandag 19 mei 2025 @ 18:22:
[...]

Nou niet echt, want hij kan zijn devices dus niet even makkelijk updaten. En ook dat is, in het kader van veiligheid, niet handig... een device met een lek of exploit etc wil je echt direct kunnen fixen. Updates gaan niet altijd over extra functionaliteit ;)
Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bixobie
Ach laat ook maar. Laat ik dan maar de wijste zijn.

[ Voor 70% gewijzigd door bixobie op 19-05-2025 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wutangtony
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11-08 19:30
Morgen is het de laatste dag van de 2-weken mail!
Spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:37
Harri schreef op maandag 19 mei 2025 @ 18:22:
[...]

Bij 230V installatie:
- Meter testen
- L naar N
- L naar aarde
- Meter testen
Bij Fluke tweepolige spanningstesters moet je bij sommige modellen wel minimaal 5 seconden op L en N meten voordat je L naar aarde meet. Anders bestaat de kans dat de aardlek word aangesproken.
Er zit een functie op om de aardlek te testen.
Of andere merken dit ook hebben weet ik niet.

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Jpiek schreef op maandag 19 mei 2025 @ 16:01:
mede reden dat ik mijn eigen LAN flink afgeschermd heb van de rest.
Allemaal heel goed bekeken - op het security-vlak. Ik had ook niet anders verwacht, we zitten hier op Tweakers. Well done.

Maar jullie zien het privacy-vlak over het hoofd. Die P1-meter stuurt een continue stroom van jouw verbruiksdata naar HomeWizard. Daaraan is heel veel te zien. Wanneer je thuis bent, wanneer je kookt, en nog veel meer. Die data is goud waard. Nu is HW op dit moment nog een leuk klein lief bedrijfje, supergezellig, post mee op GoT en levert een leuk product. Helemaal niets om bang voor te zijn, toch?

En 100% ontopic, want geen netwerksituaties maar over HW; wie van jullie heeft het hele privacybeleid van HW helemaal gelezen? Ik wel, en als ik daar even twee dingen uit mag halen:

Onder "Welke persoonlijke data verwerken wij en waarom?":
  • HomeWizard-product informatie: Informatie van de door u aangesloten Energy producten zoals energiemeting, versienummer, statistieken en diagnostische gegevens.
  • Toestel informatie: informatie over de smartphones, mobiele telefoons, computers of andere elektronische apparaten die u aansluit op onze producten, website of HomeWizard Energy-app, zoals details over het type apparaat (dat unieke apparaat-identificerende nummers kan bevatten), het besturingssysteem, de browser die u gebruikt en applicaties op het apparaat die verbinding maken met onze producten en diensten. Het kan ook gegevens bevatten van uw internetprovider, mobiel netwerk en uw IP-adres.
En dan, onder "Met wie delen wij uw persoonlijke gegevens"
  • Bedrijfsoverdracht: Bij de ontwikkeling van ons bedrijf kunnen wij bedrijven of activa verkopen of kopen. In het geval van een bedrijfsuitverkoop, fusie, reorganisatie, ontbinding of soortgelijke gebeurtenis, kunnen persoonlijke gegevens deel uitmaken van de overgedragen activa.
Dus, niet alleen heeft HW na een tijd - met ongetwijfeld de beste bedoelingen - een heel grote database met verbruiksdata van haar klanten waar heel veel uit te halen is over het privéleven van die klanten, als het HW goed gaat en de huidige eigenaren kunnen een leuk bod van (worst case) Google niet weerstaan dan verhuist al jouw data leuk mee. Want die data is goud waard.

Als je bovenstaande allemaal helemaal niet erg vind, en zelfs paranoide, dan zou ik zeggen, verdiep je eens echt in de materie. Ik ben echter bang dat meeste PiB-gebruikers (en gebruikers van IoT in het algemeen) deze risico's nemen zonder er al te veel over nagedacht te hebben.

Dan nog als laatste, voor degenen die denken dat het zo'n vaart allemaal niet zal lopen: lees dit.
bixobie schreef op maandag 19 mei 2025 @ 18:22:
En, als er een security-update in een FW-update zit, wat voor soort gat dicht zoiets doorgaans? Juist: iets wat via internet geëxploiteerd kan worden. En dat gaat in mijn geval dus sowieso niet. :)

Plus, ik ga echt wel updaten, maar misschien één of twee dagen later. En dat verkleint ook weer andere risico's, want niet alle FW-updates zijn zonder problemen.

[ Voor 10% gewijzigd door JeroenH op 19-05-2025 20:48 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aip

aip

JeroenH schreef op maandag 19 mei 2025 @ 20:40:
[...]

[...]

Allemaal heel goed bekeken - op het security-vlak. Ik had ook niet anders verwacht, we zitten hier op Tweakers. Well done.

Maar jullie zien het privacy-vlak over het hoofd. Die P1-meter stuurt een continue stroom van jouw verbruiksdata naar HomeWizard. Daaraan is heel veel te zien. Wanneer je thuis bent, wanneer je kookt, en nog veel meer. Die data is goud waard. Nu is HW op dit moment nog een leuk klein lief bedrijfje, supergezellig, post mee op GoT en levert een leuk product. Helemaal niets om bang voor te zijn, toch?

En 100% ontopic, want geen netwerksituaties maar over HW; wie van jullie heeft het hele privacybeleid van HW helemaal gelezen? Ik wel, en als ik daar even twee dingen uit mag halen:

• HomeWizard-product informatie: Informatie van de door u aangesloten Energy producten zoals energiemeting, versienummer, statistieken en diagnostische gegevens.
  • Toestel informatie: informatie over de smartphones, mobiele telefoons, computers of andere elektronische apparaten die u aansluit op onze producten, website of HomeWizard Energy-app, zoals details over het type apparaat (dat unieke apparaat-identificerende nummers kan bevatten), het besturingssysteem, de browser die u gebruikt en applicaties op het apparaat die verbinding maken met onze producten en diensten. Het kan ook gegevens bevatten van uw internetprovider, mobiel netwerk en uw IP-adres.
  • Bedrijfsoverdracht: Bij de ontwikkeling van ons bedrijf kunnen wij bedrijven of activa verkopen of kopen. In het geval van een bedrijfsuitverkoop, fusie, reorganisatie, ontbinding of soortgelijke gebeurtenis, kunnen persoonlijke gegevens deel uitmaken van de overgedragen activa.
Dus, niet alleen heeft HW na een tijd - met ongetwijfeld de beste bedoelingen - een heel grote database met verbruiksdata van haar klanten waar heel veel uit te halen is over het privéleven van die klanten, als het HW goed gaat en de huidige eigenaren kunnen een leuk bod van (worst case) Google niet weerstaan dan verhuist al jouw data leuk mee. Want die data is goud waard.

Als je bovenstaande allemaal helemaal niet erg vind, en zelfs paranoide, dan zou ik zeggen, verdiep je eens echt in de materie. Ik ben echter bang dat meeste PiB-gebruikers (en gebruikers van IoT in het algemeen) deze risico's nemen zonder er al te veel over nagedacht te hebben.

Dan nog als laatste, voor degenen die denken dat het zo'n vaart allemaal niet zal lopen: lees dit.

[...]

En, als er een security-update in een FW-update zit, wat voor soort gat dicht zoiets doorgaans? Juist: iets wat via internet geëxploiteerd kan worden. En dat gaat in mijn geval dus sowieso niet. :)

Plus, ik ga echt wel updaten, maar misschien één of twee dagen later. En dat verkleint ook weer andere risico's, want niet alle FW-updates zijn zonder problemen.
Lang verhaal kort: ik postte niet voor niks al een paar dagen terug al dat het motto van Google ooit was 'don't be evil'. En we weten hoe ze nu in de wedstrijd zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door aip op 19-05-2025 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josseg
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03-09 18:09
JeroenH schreef op maandag 19 mei 2025 @ 20:40:
[...]

[...]

[...]

Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten' drukt uit dat je oordeel over iemand vooral afhangt van hoe je zelf in elkaar zit. Het spreekwoord wordt altijd negatief gebruikt: 'als jijzelf niet te vertrouwen bent, ben je geneigd anderen ook niet te vertrouwen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2025 @ 17:53:
[...]

Nee, dat klopt. Ik zag later dat @mike123 en @Harri ookwel hierop geantwoord heeft.
In zijn meetprotokol mis ik dus eigenlijk alleen de meting F naar randaarde
Om het helemaal compleet te maken, en vergeet dus niet ook de zelftest van de meter niet ( stap 1) wat @Harri ook zo mooi aangaf. Lees anders de handleiding nog eens door.
_/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door MacD007 op 20-05-2025 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, batterij twee staat ook te snorren. (of eigenlijk nu even niks te doen) Met de magnetron aan voor het na het werk nog wat snaaien momentje schakel de batterij mooi bij. (uiteraard ontgrendeld) Dat werkt dus prima. Echter Homey energy lijkt er niks meer van te snappen. Beide batterijen worden wel weergegeven. Maar staan beide op inactief, terwijl er één toch echt aan het ontladen is. Verder loopt de app vast. Reageert nergens meer op. Even van Homey wisselen, en opnieuw opstarten (via de app) helpt niet. Meer mensen met meer dan één batterij en Homey die dit probleem hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 15:56
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 00:35:
Zo, batterij twee staat ook te snorren. (of eigenlijk nu even niks te doen) Met de magnetron aan voor het na het werk nog wat snaaien momentje schakel de batterij mooi bij. (uiteraard ontgrendeld) Dat werkt dus prima. Echter Homey energy lijkt er niks meer van te snappen. Beide batterijen worden wel weergegeven. Maar staan beide op inactief, terwijl er één toch echt aan het ontladen is. Verder loopt de app vast. Reageert nergens meer op. Even van Homey wisselen, en opnieuw opstarten (via de app) helpt niet. Meer mensen met meer dan één batterij en Homey die dit probleem hebben?
Ik heb het precies hetzelfde zowel op telefoon als iPad.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easywoods
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 18:18
winwiz schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 06:04:
[...]

Ik heb het precies hetzelfde zowel op telefoon als iPad.
Hier ook al een poosje, ik vermoedde toen ook een relatie tot de PiB’s maar toen was ik de enige met dit probleem.

Op verzoek van Athom destijds rapportages en schermopnames gestuurd maar het is al een poosje stil van hun kant en nog niet opgelost.

Af en toe werkt het prima maar heel vaak bevriest het energytab inderdaad en kun je alleen verder door de app te resetten.

[ Voor 30% gewijzigd door easywoods op 20-05-2025 07:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1234Rob5678
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 15-09 23:36
Ik heb de meeste van mijn IoT apparaten offline. Helaas geen andere VLAN’s of DMZ mogelijk op de Fritzbox. Ook al mijn HW producten zijn offline, behalve de P1 en de PIB’s. Nu nog omdat er steeds updates komen die de functionaliteit verbeteren.

Als iets gewoon werkt, waarom moet je dan direct alle updates installeren? Zo is mijn HP laserprinter eens gebrickt geraakt na een automatische update. En HP maar ontkennen en buiten garantie.

Nadeel is wel dat je blijkbaar dan rode lampen op de PIB krijgt? Ook krijg je geen storingsinformatie over de api. Daarvoor moet je nu de app gebruiken. Wellicht nog iets voor op het wensenlijstje aan HW.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bixobie
1234Rob5678 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 07:47:
Als iets gewoon werkt, waarom moet je dan direct alle updates installeren?
Dit zal wel weer een 'zucht' opleveren van een 'tweaker', maar nogmaals, updates gaan niet altijd over extra of veranderende functionaliteit. Ze bevatten ook vaak security issues of bugfixes. Dus ja, het is wel verstandig om z.s.m. de updates te installeren voor dit soort apparaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1234Rob5678
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 15-09 23:36
Die zucht zal wel meevallen. Eerst releasenotes bekijken en dan beslissen of het wat toevoegt om te updaten. Ik vind het jammer dat HW geen releasenotes publiceert (ik ben geen betatester).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:44
MacD007 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 00:07:
[...]

Nee, dat klopt. Ik zag later dat @mike123 en @Harri ookwel hierop geantwoord heeft.
In zijn meetprotokol mis ik dus eigenlijk alleen de meting F naar randaarde
Om het helemaal compleet te maken, en vergeet dus niet ook de zelftest van de meter niet ( stap 1) wat @Harri ook zo mooi aangaf. Lees anders de handleiding nog eens door.
_/-\o_
'k ben het hier op zich helemaal mee eens hoor maar..... Is dit niet installateurs niveau ? Hoeveel mensen thuis gaan zo uitgebreid meten als ze een stopcontact vervangen, of een nieuwe lamp (armatuur dan) aan het plafond hangen ?
Die gaan er vanuit : Groep uit = stroom eraf, en dat mag je imho ook verwachten als de hh installateurs hun werk goed gedaan hebben...

Toch ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
1234Rob5678 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 08:50:
Die zucht zal wel meevallen. Eerst releasenotes bekijken en dan beslissen of het wat toevoegt om te updaten. Ik vind het jammer dat HW geen releasenotes publiceert (ik ben geen betatester).
Blikje geworpen al in de TS?

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
1234Rob5678 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 07:47:
Nadeel is wel dat je blijkbaar dan rode lampen op de PIB krijgt?
Dat had ik inderdaad enige tijd, maar nu zijn lampen voorop mijn PiB alweer een dag normaal groen/paars. Mijn P1-meter bleef rood knipperen, maar toen ik die even uitplugde en weer inplugde is die gewoon groen. Dus een prima situatie zo.
Ook krijg je geen storingsinformatie over de api. Daarvoor moet je nu de app gebruiken. Wellicht nog iets voor op het wensenlijstje aan HW.
Yes, dat is eigenlijk het enige nadeel aan deze situatie: geen inzicht in errors. Ik ga er maar vanuit dat als ik HA de accu normaal zijn werk zie doen, alles goed is. Als er een update is, en de batterij en P1-meter even aan internet mogen ruiken, zal ik dan ook wel even checken of er errors zijn.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom heeft HomeWizard gekozen om voor de api van P1.in vredesnaam voor een https verbinding die lastig is om op te starten op Homey. Verdorie het is een lokale verbinding dit had toch gewoon simpel kunnen zijn.
IK VIND DIT MAAR LASTIG
MAAK hier een eenvoudige verbinding van.
Ik heb hierover api v2

[ Voor 12% gewijzigd door GL007 op 20-05-2025 09:32 ]

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@GL007 verbindingen plain-text maken is misschien leuk voor eigen hobby-projectjes, maar is echt not-done als je als bedrijf een product aflevert. Verbindingen encrypten is een fundamentele best-practice en daarnaast zorgt het ook voor authenticatie.

Geen idee tegen welk probleem je aanloopt, voor het gebruik van de API zou https geen enkele belemmering moeten zijn. Met o.a. Home Assistant werkt het prima.

Maar vervelend dat je het lastig vind.
JeroenH schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:16:
[...]
Yes, dat is eigenlijk het enige nadeel aan deze situatie: geen inzicht in errors. Ik ga er maar vanuit dat als ik HA de accu normaal zijn werk zie doen, alles goed is.
Mijn zelfbedachte automatische problemen-notifier heeft tot nu toe 0 false positives gehad. Ook geen terechte positives, want ik heb met mijn huidige accu geen foutmeldingen gehad voor zover ik weet.

[ Voor 38% gewijzigd door Gizz op 20-05-2025 09:45 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:11
De bereikbaarheid van Homewizard begint toch een issue te worden.
Ik probeer al meer dan 1 week contact te krijgen via mail en de chatbot.

Via de mail krijg ik geen enkele reactie, zelfs geen ontvangstbevestiging. Nu meerdere mails gestuurd.

De chatbot gaf begin vorige week aan, dat een antwoord 1 dag kan duren. Aan de eind van de week gaf de chatbot aan dat het 2 dagen zou kunnen duren.

Het begint ondertussen vervelend te worden. De vuurmuur van Homewizard werkt te goed. Ik ben bang dat dit klanten gaat kosten.

Wat is er mis met gewoon een telefoonnummer die bereikbaar is. Nu krijgen ze meerdere keren de zelfde vraag van de zelfde persoon, dat kost neem ik aan meer geld. ……

@HomeWizard_NL Wat kan ik het beste doen? Om contact te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:26

Satom

Verzamel ervaringen

GL007 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:30:
Waarom heeft HomeWizard gekozen om voor de api van P1.in vredesnaam voor een https verbinding die lastig is om op te starten op Homey. Verdorie het is een lokale verbinding dit had toch gewoon simpel kunnen zijn.
IK VIND DIT MAAR LASTIG
Ik heb hierover api v2
Wat is hier precies lastig aan? Laat ik voorop stellen dat ik Homey verder niet ken, maar als ontwikkelaar ben ik bezig met mijn eigen app/tool te maken en moet zeggen dat na het volgen van de handleiding van HomeWizard het geen enkel probleem was (er staat zelfs een voorbeeld bij, weliswaar in Python, dus dat heb ik moeten herschrijven naar de gebruikte taal). Dus.. als Homey hier niet mee overweg kan, dan ligt dat aan de implementatie. Het voegt in ieder geval een mooie laag security toe.

Hoe dan ook, we zijn nu precies 7 dagen verder sinds de PiB hier staat en de netafname is maar 2.8 kW(h)! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:10
Satom schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:44:
[...]
Wat is hier precies lastig aan? Laat ik voorop stellen dat ik Homey verder niet ken, maar als ontwikkelaar ben ik bezig met mijn eigen app/tool te maken en moet zeggen dat na het volgen van de handleiding van HomeWizard het geen enkel probleem was (er staat zelfs een voorbeeld bij, weliswaar in Python, dus dat heb ik moeten herschrijven naar de gebruikte taal). Dus.. als Homey hier niet mee overweg kan, dan ligt dat aan de implementatie. Het voegt in ieder geval een mooie laag security toe.

Hoe dan ook, we zijn nu precies 7 dagen verder sinds de PiB hier staat en de netafname is maar 2.8 kW(h)! _/-\o_
Pardon? Homey heeft er helemaal geen problemen mee. Ja voorbeelden zijn in python of Homeassistant, homey werkt met nodejs/javascript dus andere modules (node-fetch).

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:26

Satom

Verzamel ervaringen

Tebbie schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 10:15:
[...]

Pardon? Homey heeft er helemaal geen problemen mee. Ja voorbeelden zijn in python of Homeassistant, homey werkt met nodejs/javascript dus andere modules (node-fetch).
Pardon? GL007 geeft aan:
Waarom heeft HomeWizard gekozen om voor de api van P1.in vredesnaam voor een https verbinding die lastig is om op te starten op Homey
Dus ik begrijp je 'pardon?' niet helemaal? Ik werk ook niet met Python, dus heb er ook moeite in moeten steken om het werkend te krijgen, maar goed. Laten we het gezellig houden, de zon schijnt immers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:02
easywoods schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 06:29:
[...]

Hier ook al een poosje, ik vermoedde toen ook een relatie tot de PiB’s maar toen was ik de enige met dit probleem.

Op verzoek van Athom destijds rapportages en schermopnames gestuurd maar het is al een poosje stil van hun kant en nog niet opgelost.

Af en toe werkt het prima maar heel vaak bevriest het energytab inderdaad en kun je alleen verder door de app te resetten.
Hmmm daar word ik niet blij van, mijn 2e PiB komt in juli. Werkt de Homey web app wel naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easywoods
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 18:18
eovermeer schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 10:28:
[...]

Hmmm daar word ik niet blij van, mijn 2e PiB komt in juli. Werkt de Homey web app wel naar behoren?
Het gaat alleen om de energy tab die bevriest, de rest werkt wel gewoon. De web app heeft geen energy tab 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gizz schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:41:
@GL007 verbindingen plain-text maken is misschien leuk voor eigen hobby-projectjes, maar is echt not-done als je als bedrijf een product aflevert. Verbindingen encrypten is een fundamentele best-practice en daarnaast zorgt het ook voor authenticatie.

Geen idee tegen welk probleem je aanloopt, voor het gebruik van de API zou https geen enkele belemmering moeten zijn. Met o.a. Home Assistant werkt het prima.

Maar vervelend dat je het lastig vind.

[...]

Mijn zelfbedachte automatische problemen-notifier heeft tot nu toe 0 false positives gehad. Ook geen terechte positives, want ik heb met mijn huidige accu geen foutmeldingen gehad voor zover ik weet.
Daar ben ik wel mee eens maar bij P1 moet je op de knop drukken en die zit ergens in de meterkast.
Die api had een start request moeten hebben zonder die domme knop.
Gelukkig werk de batterij prima

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tebbie
Satom schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 10:24:
[...]
Pardon? GL007 geeft aan:

[...]
Dus ik begrijp je 'pardon?' niet helemaal? Ik werk ook niet met Python, dus heb er ook moeite in moeten steken om het werkend te krijgen, maar goed. Laten we het gezellig houden, de zon schijnt immers!
Gisterenavond nog zitten testen en aanpassen en wordt er nu een verkeerde relatie gelegd met https als de oorzaak. Nadeel van https is dat je niet kan "sniffen" / packet capture (MITM) om te kijken hoe een sessie verloopt. De app doet al ruim 500 PIB's en 28 P1(apiv2) dus uitlezen is geen probleem.
Werkelijke probleem is de actie flow kaartjes (SDK3) waarmee via de P1 de PIB's in een verschillende modus gezet worden. Hier zit iedereen zijn eigen scriptje te stoeien prima. Het klusje waar ik in zit gaat over een slordige 16k gebruikers met de verwachting dat het allemaal foutloos gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wutangtony
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11-08 19:30
Vandaag was laatste dag van de 2-weken mail.
Zojuist betaallink ontvangen! :)

11-2 heb ik de batterij besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 17:25
Wutangtony schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 10:49:
Vandaag was laatste dag van de 2-weken mail.
Zojuist betaallink ontvangen! :)

11-2 heb ik de batterij besteld.
Ik was ook blij, maar nadat ik 1 mei de betaallink ontvangen heb en gelijk daarna de bevestiging van de AI-planner dat hij waarschijnlijk 16 mei geleverd zou worden liep het toch anders.
Pakket zou overgedragen zijn aan Transmission op 15 mei, maar die heeft hem nog steeds niet. Status levering bij Homewizard is dat de zending vertraagd is, nu voor de 3e dag op rij.
Transmission heeft hem nog niet ontvangen (al 3x gebeld). Dus waar hij uithangt is mij onduidelijk.
Zojuist voor de 4e keer een mail gestuurd naar Homewizard, tot op heden nog geen reactie.

Het kan verkeren, of verkeerd gaan blijkbaar. Ook hier wordt de slechte communicatie ervaren. Ondanks dat het een prachtig product is en er veel wel goed gaat met leveringen is het áls het misgaat allemaal erg onduidelijk en krijg je geen contact. Levert toch een bijsmaak op.

@HomeWizard_NL : Op welke manier kunnen we bij bovenstaande geschetste problemen contact zoeken en inhoudelijke reactie krijgen? Zijn er andere mailadressen? (mag ook via PB met mij gedeeld worden; ik snap dat dat niet altijd handig is om publiekelijk te doen in dit forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tebbie schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 10:41:
[...]

Gisterenavond nog zitten testen en aanpassen en wordt er nu een verkeerde relatie gelegd met https als de oorzaak. Nadeel van https is dat je niet kan "sniffen" / packet capture (MITM) om te kijken hoe een sessie verloopt. De app doet al ruim 500 PIB's en 28 P1(apiv2) dus uitlezen is geen probleem.
Werkelijke probleem is de actie flow kaartjes (SDK3) waarmee via de P1 de PIB's in een verschillende modus gezet worden. Hier zit iedereen zijn eigen scriptje te stoeien prima. Het klusje waar ik in zit gaat over een slordige 16k gebruikers met de verwachting dat het allemaal foutloos gaat.
Ik heb versie 1 geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eovermeer schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 10:28:
[...]

Ach, zo drama is het ook weer niet. het viel mij op. Homey werkt verder inderdaad gewoon prima. (en die van mij is echt wel dingen aan het doen) Ik moet bekennen dat ik vaker het dashboard open heb staan. Je zou alleen het formaat van de widgets moeten kunnen aanpassen. Want de grafiekjes passen nu niet meer op een standaard ipad scherm. Hoe dan ook gaat er wel even een melding uit naar Homey.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnyRFV0Y8DYXIxw7dQ1hSnIa_uk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2ZKevc3hVTShwLHOQTzLlfNf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:46
Zojuist de betaallink ontvangen voor de 2e batterij. 20 februari besteld, 12 mei de 2 weken email.
Nu gaan we het QLS/TransMission riedeltje weer in..

- NAC Breda -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tebbie
GL007 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:07:
[...]

Ik heb versie 1 geladen.
GL ik waardeer je tijd en hulp (gisteren) maar de problemen die ik nu probeer op te lossen staan los van de https en dat dit in jou ogen ongewenst is of anders verwachting hoe Homewizard dit heeft geimplementeerd is niet mijn keuze. Ik ben ook afhankelijk wat ze beschikbaar stellen via de API documentatie. Of hoe het was (apiv1) of hoe ze nieuwe devices (apiv2) willen beschikbaar stellen via API.

Er zijn ontwerp/design keuzes gemaakt door Homewizard die voor en nadelen hebben. Knop indrukken tijdens pairen kan vervelend (?) zijn maar daar zal wel een reden voor zijn. Ik werk niet voor Homewizard en heb ook geen glazen bol die mij verteld over hoe en wat. Mijn tijd en moeite zijn hobby.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

GL007 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 10:39:
[...]

Daar ben ik wel mee eens maar bij P1 moet je op de knop drukken en die zit ergens in de meterkast.
Dat is toch een kleine moeite? Telefoon in je linkerhand om de API-koppeling te initiëren en met je rechterhand 1x klikken op een knopje op de P1. Het is een eenmalig iets.

Ik zie het probleem niet echt. Het schrijven van deze post kost me meer tijd dan naar mijn meterkast lopen en op een knopje drukken :P Maar misschien woon jij in een kasteel en ben je een kwartier onderweg naar je meterkast.

[ Voor 7% gewijzigd door Gizz op 20-05-2025 11:36 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tebbie schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:16:
[...]

GL ik waardeer je tijd en hulp (gisteren) maar de problemen die ik nu probeer op te lossen staan los van de https en dat dit in jou ogen ongewenst is of anders verwachting hoe Homewizard dit heeft geimplementeerd is niet mijn keuze. Ik ben ook afhankelijk wat ze beschikbaar stellen via de API documentatie. Of hoe het was (apiv1) of hoe ze nieuwe devices (apiv2) willen beschikbaar stellen via API.

Er zijn ontwerp/design keuzes gemaakt door Homewizard die voor en nadelen hebben. Knop indrukken tijdens pairen kan vervelend (?) zijn maar daar zal wel een reden voor zijn. Ik werk niet voor Homewizard en heb ook geen glazen bol die mij verteld over hoe en wat. Mijn tijd en moeite zijn hobby.
Ik heb geen kritiek op jouw werk maar ik heb problemen met de keuze die HomeWizard heeft gemaakt

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Ik heb geen Homey. Ik zie dat @Tebbie bezig is om het e.a. m.b.t. PIB in Homey proberen te implementeren. Ik zie meer van dit soort initiatieven in andere topics m.b.t. o.a. de thuisbatterij.

Ik wil toch even gezegd hebben dat deze tweakers belangenloos in hun eigen tijd hiermee bezig zijn om ons verder te helpen.

Ik zie soms frustraties dat iets niet werkt of nog niet werkt. Menselijk. Zelf ook wel eens last van 😜. Laten we wel waarderen dat tweakers als @Tebbie er zijn en proberen e.a. werkend te krijgen. We hebben 2 opties in het algemeen daarin. Helpen om de integratie beter te maken en er allemaal profijt van te hebben of gaan mopperen en het zelf allemaal moeten doen. @Tebbie waardering dat je tijd en moeite stopt in de Homey en PIB integratie. 💪

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:24
Zojuist hier de betaallink ontvangen voor Batterij nummero 3
19-02-2025 besteld.

word 22 mei geleverd. ik ben benieuwd of ik er weer +1 geleverd krijg zoals de eerste keer (3 geleverd ipv de bestelde 2) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Goedemorgen,

Een uur geleden de accu ontvangen.
Eerder al problemen met het updaten van de P1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WR9S0Q16iwiUODrtyNZUJ_AS4kc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/owlb3CyLfAIR5P0LntVcRvLN.jpg?f=fotoalbum_large

De firmware van de accu is 1.0106, er is geen nieuwere beschikbaar.
De P1 blijft echter op 5.19, dus geen functie mogelijk van de accu. Weinig reactie van Home Wizard dan de standard adviezen.

Was er mee gestopt omdat er eerst een accu moet zijn gekoppeld? wat dus ook niets uitmaakt, blijkt nu

Wat heb ik geprobeerd? Alles met en zonder usb adapter geprobeerd i.v.m. de stroomvoorziening, resultaat het zelfde.

Gewoon updaten, lukt niet, voordat de firmware er op staat gaat de P1 al verbinden met het netwerk, lijkt goed te gaan maar dan blijkt dat 5.19 er nog op staat.

P1 meter uitzetten en opnieuw proberen, het zelfde resultaat.

P1 meter los van de meter(kast) updaten, zelfde resultaat.

P1 meter lange tijd op de knop drukken tot wit licht, daarna zelfde resultaat.

P1 meter uit app verwijderen, opnieuw aanmelden in app, update begint van zelf, lijkt in te lezen, echter net voordat het voortgang balkje rechts is opnieuw verbinden met netwerk en 5.19 blijft de actieve firmware.

Het zelfde met een mobiel netwerk, een hotspot en met een ander, speciaal toegewezen netwerk met een andere router.

andere usb voeding en kabel geprobeerd

Update P1 lukt niet, iemand een idee?

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:20

Winkiller

De Mopperpot

@Wilmaas
1) Ander wifi netwerk geprobeerd ?
2) Netwerk tethering van je mobiel
3) Router opnieuw opstarten

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wilmaas schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:38:
Goedemorgen,

[Afbeelding]

De P1 blijft echter op 5.19, dus geen functie mogelijk van de accu. Weinig reactie van Home Wizard dan de standard adviezen.

Was er mee gestopt omdat er eerst een accu moet zijn gekoppeld? wat dus ook niets uitmaakt, blijkt nu

Wat heb ik geprobeerd? Alles met en zonder usb adapter geprobeerd i.v.m. de stroomvoorziening, resultaat het zelfde.

Gewoon updaten, lukt niet, voordat de firmware er op staat gaat de P1 al verbinden met het netwerk, lijkt goed te gaan maar dan blijkt dat 5.19 er nog op staat.

P1 meter uit app verwijderen, opnieuw aanmelden in app, update begint van zelf, lijkt in te lezen, echter net voordat het voortgang balkje rechts is opnieuw verbinden met netwerk en 5.19 blijft de actieve firmware.

Het zelfde met een mobiel netwerk, een hotspot en met een ander, speciaal toegewezen netwerk met een andere router.

Een hele flauwe oplossing waar je niet op zit te wachten als je net hebt zit te wachten op je nieuwe gadget maar er staat in de foutmelding dat je het over binnen 2 uur nog eens moet proberen. Die zie ik je niet benoemen nog. Die al geprobeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15:53
Devke schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:53:
[...]

Een hele flauwe oplossing waar je niet op zit te wachten als je net hebt zit te wachten op je nieuwe gadget maar er staat in de foutmelding dat je het over 2 uur nog eens moet proberen. Die zie ik je niet benoemen nog. Die al geprobeerd?
Niet over 2 uur, binnen de komende 2 uur staat er.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Nu online

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Winkiller schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:53:
@Wilmaas
1) Ander wifi netwerk geprobeerd ?
2) Netwerk tethering van je mobiel
3) Router opnieuw opstarten
een andere oude router gebruikt, resultaat het zelfde, daarna de eigen router weer terug gezet, helaas...

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

ron321 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:55:
[...]

OMG :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Nu online

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Devke schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:53:
[...]

Een hele flauwe oplossing waar je niet op zit te wachten als je net hebt zit te wachten op je nieuwe gadget maar er staat in de foutmelding dat je het over 2 uur nog eens moet proberen. Die zie ik je niet benoemen nog. Die al geprobeerd?
ja, wachten is niet mijn sterkste kant.... zeker niet met dit nieuwe speeltje.
maar eerder ook al een tijd bezig geweest, zit meer dan een week tussen, toen ook dat advies, zal het later proberen en terug melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Nu online

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

[...]

scherp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:18

Aardedraadje

Met kabelschoen

@Wilmaas Eerder waren er problemen gemeld met updaten van de P1 als die achter een VPN of in een gastennetwerk zit.

Dit niet toevallig het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Nu online

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Aardedraadje schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:00:
@Wilmaas Eerder waren er problemen gemeld met updaten van de P1 als die achter een VPN of in een gastennetwerk zit.

Dit niet toevallig het geval?
nope, er is al een tijd niets veranderd in het netwerk, de updates van de powerplugs na aankoop ook geen probleem

juist daarom ook via een mobiel hotspot geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Wilmaas schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:56:
[...]

een andere oude router gebruikt, resultaat het zelfde, daarna de eigen router weer terug gezet, helaas...
Dit al geprobeerd ?
https://nozie.net/homewizard-p1-meter-resetten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Nu online

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

ja, na 10 a 15 sec. wit licht, daarna toevoegen in app en gaat direct updaten, maar blijft op 5.19 (timed out)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Nu online

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

ook nu ineens de meldingen E404 E405 en E406, moet contact opnemen met support

nog geen fijne ervaring, maar we houden moed

[ Voor 23% gewijzigd door Wilmaas op 20-05-2025 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:41

fxs81

Julianadorp

Wilmaas schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:13:
ook nu ineens de meldingen E404 E405 en E406, moet contact opnemen met support

nog geen fijne ervaring, maar we houden moed
Da's minder maar dan kun je meteen aangeven dat je P1 niet wil updaten. Als ik het zo lees heb je echt alles wat je zelf kan doen daar al aan gedaan.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Nu online

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

fxs81 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:17:
[...]

Da's minder maar dan kun je meteen aangeven dat je P1 niet wil updaten. Als ik het zo lees heb je echt alles wat je zelf kan doen daar al aan gedaan.
ticket naar HW is onderweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureCode
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-09 13:36
Nog updates over leveringen? (datum besteld, datum geleverd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wilmaas schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:38:
Goedemorgen,

[Afbeelding]

P1 loskoppelen van de energie meter hierna na 10 seconden weer koppelen aan de meter en voorzie P1 van usb voeding hierna de drukknop bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vahalis
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14:49
PureCode schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:24:
Een uurtje geleden.
(RSH) schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:35:
19-02-2025 besteld.

word 22 mei geleverd. ik ben benieuwd of ik er weer +1 geleverd krijg zoals de eerste keer (3 geleverd ipv de bestelde 2) :+

4.590 Wp PV. 1x Homewizard Battery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Wilmaas schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:24:
[...]

ticket naar HW is onderweg
Hier ook iemand, opgelost met een hotspot van je telefoon, probeer met hetzelfde ssid met je telefoon en zet je router tijdelijk uit terwijl je bezig bent met je telefoon hotspot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blackmore87
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 09:57
PureCode schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:24:
18-02-2025 besteld.
12-05 de 2 weken mail.
20-05 de betaallink, meteen betaald.
Kreeg nu een bevestiging van Goparcel dat het pakket blijkbaar met PostNL wordt geleverd morgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aip

aip

blackmore87 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:32:
[...]

18-02-2025 besteld.
12-05 de 2 weken mail.
Kreeg nu een bevestiging van Goparcel dat het pakket blijkbaar met PostNL wordt geleverd morgen.
Met PostNL? Goh, die heb ik hier nog niet langs zien komen, ook omdat @HomeWizard_NL zelf al eens aangaf dat PostNL, DHL etc. dit niet zouden kunnen en/of mogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17:18
[...]

18-02-2025 besteld.
12-05 de 2 weken mail.
heb je een pb gestuurd, volgensmij gaat hier iets mis met labels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

18-02-2025 besteld.
12-05 de 2 weken mail.
Heb je niet ook iets anders besteld?

Ik heb toen ik de betaallink kreeg ook nog 2 sockets besteld. Die zijn destijds door goparcel afgehandeld en door DHL bezorgd.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wilmaas schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:57:
[...]

ja, wachten is niet mijn sterkste kant.... zeker niet met dit nieuwe speeltje.
maar eerder ook al een tijd bezig geweest, zit meer dan een week tussen, toen ook dat advies, zal het later proberen en terug melden.
Het is idd binnen 2 uur. Scherp. Ik zie ook dat je E4.. foutmeldingen hebt. Wordt het wellicht toch omruilen en was dat update probleem een gevolg van? Benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Scherp. Aangepast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Nu online

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Winkiller schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:29:
[...]

Hier ook iemand, opgelost met een hotspot van je telefoon, probeer met hetzelfde ssid met je telefoon en zet je router tijdelijk uit terwijl je bezig bent met je telefoon hotspot.
haha..... dat was de truc om de P1 te updaten naar 6.0112
zelfde ssid en wachtwoord, wat een moeite, maar is gelukt.

nu achter de E404.. etc meldingen aan, de accu doet niets dan met strak blauwe leds daar te staan.

tnx voor de tip! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Nu online

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Devke schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:48:
[...]

Het is idd binnen 2 uur. Scherp. Ik zie ook dat je E4.. foutmeldingen hebt. Wordt het wellicht toch omruilen en was dat update probleem een gevolg van? Benieuwd.
denk het ook, accu doet nog niets zo. dus omruilen misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wilmaas schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:57:
[...]

denk het ook, accu doet nog niets zo. dus omruilen misschien.
Je zou de reset truc een x kunnen toepassen. Batterij uitzetten. Stekker uit het stopcontact halen. 90 seconden wachten. Stekker in stopcontact terug. Batterij weer aanzetten middels de grote draaiknop.

Edit : Let wel op dat je voldoende opwek hebt anders gebeurd er nog niks. Daarnaast zou je middels de app geforceerd eens kunnen proberen te laden. Kijken hoe hij reageert. Geen garantie, proberen waard. Al gok ik dat dit omruilen wordt.

[ Voor 23% gewijzigd door Devke op 20-05-2025 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18:22
(RSH) schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:35:
19-02-2025 besteld.

Weet je zeker dat het de 22e geleverd wordt?
Ik zit hier op dezelfde data en heb dezelfde mail, maar bij mij staat er bij dat het een losse voorspelling van de ai is en dat er nog niets vast staat. Wanneer je op de blauwe barcode klikt zie je ook dat daar staat dat de afleverdatum nog onbekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Nu online

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Devke schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:04:
[...]

Je zou de reset truc een x kunnen toepassen. Batterij uitzetten. Stekker uit het stopcontact halen. 90 seconden wachten. Stekker in stopcontact terug. Batterij weer aanzetten middels de grote draaiknop.

Edit : Let wel op dat je voldoende opwek hebt anders gebeurd er nog niks. Daarnaast zou je middels de app geforceerd eens kunnen proberen te laden. Kijken hoe hij reageert. Geen garantie, proberen waard. Al gok ik dat dit omruilen wordt.
De reset al gedaan, probeer het later nog eens.
Er is meer dan voldoende opwek.
Geforceerd laden is 1 keer om de accu te testen? ja geprobeerd.

de firmware is overigens 1.0106, dit is de laatste? melding blijft dat er een update is, echter blijkt de accu op de laatste firmware te staan.

Ga nu ook wel uit van omruilen, ticket is er al uit naar HW.
Wel erg bedankt voor de hulp. (Allen) Top (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yustmenl
  • Laatst online: 10:46
[...]

18-02-2025 besteld.
12-05 de 2 weken mail.
ik denk dat ik net buiten deze batch val heb 24-2 besteld en de twee weken mail ontvangen.
ben bang dat ik dus nog een weekje geduld moet hebben :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wilmaas schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:19:
[...]

De reset al gedaan, probeer het later nog eens.
Er is meer dan voldoende opwek.
Geforceerd laden is 1 keer om de accu te testen? ja geprobeerd.

de firmware is overigens 1.0106, dit is de laatste? melding blijft dat er een update is, echter blijkt de accu op de laatste firmware te staan.

Ga nu ook wel uit van omruilen, ticket is er al uit naar HW.
Wel erg bedankt voor de hulp. (Allen) Top (y)
Dan heb je beter weer dan hier. Bewolkt.

Ja dat is de laatste versie van de batterij. 1.0107 is er ook maar alleen voor beta testers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Wilmaas schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:56:
[...]
nu achter de E404.. etc meldingen aan, de accu doet niets dan met strak blauwe leds daar te staan.
Zijn die 4xx fouten niet het resultaat van de mislukte p1 update ? Installeer die PiB eens opnieuw ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 12:32
GL007 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:30:
IK VIND DIT MAAR LASTIG
Ik heb hierover api v2
Komt dit door dat Homey niet makkelijk kunt zeggen dat je met "--insecure " werkt?

Want met httpS werken lokaal is natuurlijk wel de helft van https security niet mogelijk (authenticatie van het domain dus is wie echt wie het zegt)

Daarna gaat het wel encrypted over de lijn maar je weet niet 100% van wie dat is...

Ik weet ook niet of HW de certificaat die ze gebruiken niet beschikbaar stelt? zodat je die eventueel kunt installeren in je Homey server, dat zou het mogelijk moeten zijn dat je een volledige vertrouwde verbinding kunt maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram131
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
yustmenl schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:21:
[...]

ik denk dat ik net buiten deze batch val heb 24-2 besteld en de twee weken mail ontvangen.
ben bang dat ik dus nog een weekje geduld moet hebben :'(
Kleine troost, ik heb ook op 18-02 besteld, ook op 12-05 de 2 weken mail ontvangen maar nog geen betaallink :9 dat 'net buiten' deze batch vallen valt wel mee denk ik :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!
joco schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:27:
[...]

Komt dit door dat Homey niet makkelijk kunt zeggen dat je met "--insecure " werkt?

Want met httpS werken lokaal is natuurlijk wel de helft van https security niet mogelijk (authenticatie van het domain dus is wie echt wie het zegt)

Daarna gaat het wel encrypted over de lijn maar je weet niet 100% van wie dat is...

Ik weet ook niet of HW de certificaat die ze gebruiken niet beschikbaar stelt? zodat je die eventueel kunt installeren in je Homey server, dat zou het mogelijk moeten zijn dat je een volledige vertrouwde verbinding kunt maken..
Ik vind het vreemd dat je voor een lokale verbinding zo ingewikkeld gaat doen. Het moet voor een gebruiker simpel blijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
HomeWizard_NL schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:16:
Naar aanleiding van vragen hier in het forum van sommige over E4-melding bij Plug-In Battery's delen we hierbij wat extra achtergrond informatie.

Bij ongeveer 1,6% van de Plug-In Battery’s treedt binnen enkele dagen van gebruik een E4-melding op. Deze wordt veroorzaakt doordat één van de batterijcellen na enkele dagen een afwijkende spanning laat zien. De batterij bewaakt spanningen continu dus zodra een cel buiten de spanningsmarge valt, verschijnt de foutmelding.

Tijdens de productie is deze afwijking niet zichtbaar, ook al wordt elke batterij 10 uur getest voordat de kwaliteitscontrole is voldaan. Pas na enkele laad- en ontlaadcycli is meetbaar dat één cel structureel afwijkt, en toont de melding. Hoewel dit geen gevaar oplevert, heeft het wel invloed op het opslagvermogen van de batterij. Daarom vervangen we in deze gevallen de batterij. Kwaliteit staat bij ons voorop.

In plaats van reguliere gelaste verbindingen tussen de cellen gebruikt de Plug-In Battery een mechanische verbinding met een extra geleidend component. Deze maakt de batterij beter te repareren en te recyclen, maar vraagt in massaproductie meer toepassingsprecisie dan verwacht. Deze verbinding is goed te repareren, maar de validatie kost tijd en is daarom niet geschikt voor directe toepassing in de productielijn. We werken daarom hard aan verdere optimalisatie van het proces.

Heb je een E4-melding? Neem contact met ons op, we helpen je zo snel mogelijk verder. Geen E-melding gehad na enkele dagen gebruik? Dan werkt jouw batterij naar behoren.

Hopende jullie hiermee van wat achtergrond informatie te hebben voorzien van wat er achter de schermen gebeurd.
@Winkiller en @Wilmaas. Eerdere info van HW m.b.t. deze foutcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
Bram131 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:30:
[...]

Kleine troost, ik heb ook op 18-02 besteld, ook op 12-05 de 2 weken mail ontvangen maar nog geen betaallink :9 dat 'net buiten' deze batch vallen valt wel mee denk ik :>
Hier stond de mail in de spam. Ook via mijn account op de site kon ik de betaling zien en doen. Misschien heb je er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:00
Besteld: 16-2-2025
14 dagen mail: 12-5-2025
Betaald: 20-5-2025
Voorlopige levering:21-5-2025

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HomeWizard_NL schreef op maandag 10 maart 2025 @ 14:41:
We willen graag jullie begrip vragen voor het volgende: we merken dat er op vrijdag aan het eind van de dag vaak nog supportvragen binnenkomen waar we nét niet meer aan toekomen. Daardoor kan het gebeuren dat deze berichten pas op maandag worden opgepakt. Omdat het op maandagochtend vaak extra druk is bij onze klantenservice, kan de reactietijd dan iets langer zijn dan normaal. Onze excuses voor het ongemak, we kijken naar structurele oplossingen om dit te verbeteren, desondanks zou je ook nu binnen 24 uur antwoord moeten krijgen op werkdagen.

Daarnaast zien we dat sommige klanten hun vraag via meerdere kanalen tegelijk stellen. Dit zorgt helaas voor extra werk en verwarring, waardoor het afhandelen van vragen juist langer kan duren. We willen daarom vragen om geduld: één bericht is voldoende – we komen er echt op terug. Als je later nog een keer reageert in de chat, ga je zelfs naar achter op de lijst, omdat de oudste berichten als eerst worden gelezen. Let hier dus op :)

Wat betreft de E-errors: dit zijn technische storingen die we altijd doorzetten naar ons technische support team. Houd er rekening mee dat de verwerking hiervan wat langer kan duren.

Belangrijk om te weten: E-errors kunnen niet zelf opgelost worden, maar mogelijk wel door het systeem. Soms kan het probleem oplossen na een herstart of reset. Het systeem begint dan opnieuw met monitoring en detectie – het onderliggende probleem blijft mogelijk bestaan, en zal deze opnieuw melden als het probleem niet is opgelost. Dit kan zowel een software bug zijn, of een defect door transport, iets met specifiek jouw slimme meter, jouw wifi of een technisch probleem zijn.

Bijvoorbeeld: alle E4-errors duiden op een probleem met het BMS (Battery Management System) of het voltage van een cel in het systeem. Dit zijn dus zaken die verder onderzocht moeten worden door ons technische team en hier is mogelijk een swap nodig. Het heeft in onze ogen geen meerwaarde om een datasheet te delen met errors die je als klant niet kan oplossen.

Er worden momenteel veel batterijen geleverd, wat zorgt voor een flinke toestroom aan technische en informatieve vragen bij support. Hierdoor is het lastiger om direct onderscheid te maken tussen urgente en minder urgente meldingen.

We doen ons best om alles zo snel mogelijk op te pakken, maar houd rekening met wat langere reactietijden. Alvast dank voor jullie begrip!
@Wilmaas en @Winkiller. Nog 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram131
  • Nu online
Sjamo schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:36:
[...]

Hier stond de mail in de spam. Ook via mijn account op de site kon ik de betaling zien en doen. Misschien heb je er iets aan.
Thanks, helaas niets in de spam. Nu ook even gekeken op de site maar geen mogelijkheid tot afrekenen.
We wachten rustig af.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Nu online

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Winkiller schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:27:
[...]

Zijn die 4xx fouten niet het resultaat van de mislukte p1 update ? Installeer die PiB eens opnieuw ?
al gedaan, maar helaas.
Wacht HW even af.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17:18
GL007 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:34:
[...]

Ik vind het vreemd dat je voor een lokale verbinding zo ingewikkeld gaat doen. Het moet voor een gebruiker simpel blijven.
Veel van de apparaten die communiceren met de P1 Meter zullen op basis daarvan vermogens aansturen. Onze energievoorziening is echter onderdeel van de kritieke infrastructuur. Het is daarom essentieel dat we dit goed beveiligen. Elke partij die dit niet doet zijn in onze ogen niet toekomstgericht bezig.

Het laatste wat we willen, is dat een goedkope wifi-lamp binnen het thuisnetwerk zich voordoet als P1 Meter en op die manier als ‘man-in-the-middle’ controle krijgt over duizenden laadpalen, batterijen, warmtepompen en boilers. Deze keuze is inderdaad minder aantrekkelijk voor hobbyisten, maar noodzakelijk voor de stabiliteit van het energienet en de veiligheid van huishoudens.

[ Voor 13% gewijzigd door HomeWizard_NL op 20-05-2025 14:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nekton80
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-09 07:27
Vorige week woensdag mijn PIB ontvangen welke ik op 31 januari heb besteld.
Heb gebaald over het proces van levering.

Maar na de levering ging het allemaal zoals het hoort....was echt een kwestie van Plug&Play.
Meteen na de installatie moest ik weg en ben toen van donderdag tot gisterochtend weg geweest, maar de batterij heeft zonder problemen goed zijn werk gedaan.

Niet helemaal NOM maar dat komt denk ik ook omdat ik een oudere meter heb die niet elke seconden waarde doorgeeft naar de P1 meter. (maar is uitzoeken hoe en wat mbt een nieuwe meter, iemand tips?)

Benieuwd wat resultaten zijn mbt stroom van het net halen, want afgelopen dagen slecht sluipverbruik van 50w tot 160w enkel opgevangen in de nacht.

Complimenten voor HW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
nekton80 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:59:
Vorige week woensdag mijn PIB ontvangen welke ik op 31 januari heb besteld.
Heb gebaald over het proces van levering.

Maar na de levering ging het allemaal zoals het hoort....was echt een kwestie van Plug&Play.
Meteen na de installatie moest ik weg en ben toen van donderdag tot gisterochtend weg geweest, maar de batterij heeft zonder problemen goed zijn werk gedaan.

Niet helemaal NOM maar dat komt denk ik ook omdat ik een oudere meter heb die niet elke seconden waarde doorgeeft naar de P1 meter. (maar is uitzoeken hoe en wat mbt een nieuwe meter, iemand tips?)

Benieuwd wat resultaten zijn mbt stroom van het net halen, want afgelopen dagen slecht sluipverbruik van 50w tot 160w enkel opgevangen in de nacht.

Complimenten voor HW!
Bij de meeste meters staat er of het een DSMR 4 of juist een 5 is. Die laatste geeft 1 keer per seconde de waarde door, die andere 1 keer per 10 seconden. Er zijn ook nog enkele ietwat afwijkende meters in omloop.

Je kan bij jouw eigen netbeheerder (Enexis, Liander etc) vragen, indien nodig, of jouw meter vervangen kan worden.
Ik weet dat het bij Liander circa 80 euro zou moeten kosten voor het vervangen.
Let wel: de meeste "oude" versie 4 meters gaan sowieso de komende jaren vervangen worden ivm andere uitlees techniek.
Wellicht kan je bij jouw eigen netbeheerder vragen of ze daar voor jouw regio/stad/wijk al iets over kunnen melden.

Succes met de PiB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HomeWizard_NL schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:57:
[...]

Veel van de apparaten die communiceren met de P1-poort zullen op basis daarvan vermogens aansturen. Onze energievoorziening is echter onderdeel van de kritieke infrastructuur. Het is daarom essentieel dat we dit goed beveiligen. Elke partij die dit niet doet zijn in onze ogen niet toekomstgericht bezig.

Het laatste wat we willen, is dat een goedkope wifi-lamp binnen het thuisnetwerk zich voordoet als P1-meter en op die manier als ‘man-in-the-middle’ controle krijgt over duizenden laadpalen, batterijen, warmtepompen en boilers. Deze keuze is inderdaad minder aantrekkelijk voor hobbyisten, maar noodzakelijk voor de stabiliteit van het energienet en de veiligheid van huishoudens.
Dat is prima. Maar de opstart om de api te kunnen gebruiken is bij Homey op dit moment niet mogelijk.
Ik verzoek om een Homey oplossing die gewoon werkt. JSON kent een aantal mechanisme niet. Erg handig!

[ Voor 5% gewijzigd door GL007 op 20-05-2025 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeCuMSeH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:57
counter12 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:37:
Besteld: 16-2-2025
14 dagen mail: 12-5-2025
Betaald: 20-5-2025
Voorlopige levering:21-5-2025
Bijzonder, mijn bestelling was 20-2 (14 dagen mail ook op 12-5) en ik heb nog geen betaallink ontvangen. Ook in mijn account bij Homewizard geen betaallink. Zal ongetwijfeld binnenkort wel komen maar zit dus niet helemaal op chronologische volgorde.

Nevermind, ik kijk scheel. Zag een datum van de 20e staan, was alleen die van vandaag en niet in februari 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door TeCuMSeH op 20-05-2025 14:43 ]

Home Assistant, Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. 4980 Wp zonnepanelen Azimuth 102, Tilt 30.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

GL007 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 14:16:
[...]

Dat is prima. Maar de opstart om de api te kunnen gebruiken is bij Homey op dit moment niet mogelijk.
Ik verzoek om een Homey oplossing die gewoon werkt. JSON kent een aantal mechanisme niet. Erg handig!
Je doet het overkomen alsof dit een fout bij HW is, klopt dat? Maar in andere platforms zoals Home Assistant werkt het prima. Kun je niet beter bij Homey aan de bel trekken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bram131
  • Nu online
TeCuMSeH schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 14:27:
[...]

Bijzonder, mijn bestelling was 20-2 (14 dagen mail ook op 12-5) en ik heb nog geen betaallink ontvangen. Ook in mijn account bij Homewizard geen betaallink. Zal ongetwijfeld binnenkort wel komen maar zit dus niet helemaal op chronologische volgorde.
16-02 is toch voor 20-02? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gizz schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 14:28:
[...]

Je doet het overkomen alsof dit een fout bij HW is, klopt dat? Maar in andere platforms zoals Home Assistant werkt het prima. Kun je niet beter bij Homey aan de bel trekken?
Als je mij vraag zijn ze er mee bezig. Ik heb zoeven een homey update opgehaald maar dit probleem hebben nog niet opgelost. JSON kent geen functie dat wacht op een bepaald soort response.
Die curl opdrachten kan ik hier niet uitvoeren. De software van Apple snapt het niet. De syntact. Is compleet anders dan bij Linux.

[ Voor 12% gewijzigd door GL007 op 20-05-2025 14:43 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:18

Aardedraadje

Met kabelschoen

GL007 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:34:
[...]

Sorry en ik probeer 'op de man' zo veel mogelijk te voorkomen, maar je spreekt jezelf enorm tegen met dit statement. "een gebruiker" c.q. de doelgroep van de HW batterij heeft helemaal geen idee wat Homey, Home Assistant, Python, Json, Https e.d. zijn. Die zetten een batterij neer en kijken afentoe in de app. Juist door er zo mee bezig te zijn, plaats je je (en wij allemaal hier op dit forum, denk ik) buiten de doelgroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aardedraadje schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 14:47:
[...]

Sorry en ik probeer 'op de man' zo veel mogelijk te voorkomen, maar je spreekt jezelf enorm tegen met dit statement. "een gebruiker" c.q. de doelgroep van de HW batterij heeft helemaal geen idee wat Homey, Home Assistant, Python, Json, Https e.d. zijn. Die zetten een batterij neer en kijken afentoe in de app. Juist door er zo mee bezig te zijn, plaats je je (en wij allemaal hier op dit forum, denk ik) buiten de doelgroep.
Jij heb gelijk maar HomeWizard kijkt hiermee. Ik had liever dit probleem niet gehad. Maar ik heb gemerkt dat als je door blijft drammen om het minder sympathiek uit te drukken het wel een resultaat bereikt. En dan heb ik het doel gehaald. Soms kan een prikkel werken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
GL007 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 14:55:
[...]

Jij heb gelijk maar HomeWizard kijkt hiermee. Ik had liever dit probleem niet gehad. Maar ik heb gemerkt dat als je door blijft drammen om het minder sympathiek uit te drukken het wel een resultaat bereikt. En dan heb ik het doel gehaald. Soms kan een prikkel werken.
Drammen verdiend maar een reactie en dat is totaal negeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjamo
Hier redelijk geïrriteerd over @HomeWizard_NL . We kregen de betaallink voor de 2e batterij. Bij de eerste batterij en bij de toenmalige vervanging is het correcte verzendadres gebruikt. Nu stond ineens ons factuuradres vermeld als verzendadres. Gegevens in account gecheckt en voor de zekerheid zowel verzendadres als factuuradres op het verzendadres gezet en opgeslagen.

Betaald en hoppa, toch het oude factuuradres als verzendadres. Contact opgenomen en ik krijg niet meer dan een oeps, sorry. We kunnen het niet meer veranderen.

Ik vind dat een bijzonder slechte zaak dat ze zelf fouten maken en vervolgens de handen er vanaf trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bram131
  • Nu online
Bram131 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:46:
[...]

Thanks, helaas niets in de spam. Nu ook even gekeken op de site maar geen mogelijkheid tot afrekenen.
We wachten rustig af.. O-)
Uurtje later alsnog de betaallink ontvangen :*) Spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer UPS. U heeft de zelfde gegevens als wij meneer. Als je mazel hebt duikt je pakket drie dagen later bij de buren op….
Pagina: 1 ... 110 ... 210 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.