Geen idee. Ik zie niet echt heel veel problemen hier mbt de batterijen. Gelukkig maar. In het Marstek topic wordt je geduld m.b.t installatie en NOM harder op de proef gesteld.asing schreef op zondag 9 februari 2025 @ 20:57:
[...]
Ik verwacht morgen geen batch. Homewizard had aangegeven dat het later die week gaat zijn. En daarna gefaseerd de komende 2 weken.
Vandaag toch weer wat actie en paar uur NOM.
:strip_exif()/f/image/6orgAWzEBfArqaY9d613wnpe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XSNZRyFOw3FXUew0POponp4S.jpg?f=fotoalbum_large)
Denk in kansen, niet in problemen. 5.4 kWh opslag Homewizard Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV: 77 kWh capaciteit
Iets langere periode kijken. Hoe was je week?peterbier schreef op zondag 9 februari 2025 @ 21:00:
Ik vindt het wel matig wat er in gaat en eruit komt in verhouding.
[Afbeelding]
Deze week hier vlgs de HW App op 78.68% RTE.
:strip_exif()/f/image/zhOseSkT5Q2wjneTXOoFHW61.jpg?f=fotoalbum_large)
Denk in kansen, niet in problemen. 5.4 kWh opslag Homewizard Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV: 77 kWh capaciteit
Ja in de loop van de week hebben ze gezegd. Reken maar niet op maandag.crryp schreef op zondag 9 februari 2025 @ 20:59:
[...]
Mmm oke in de mail van laatst stond batch 1 tussen nu en midden februari. (Die blog mail) Dat zou toch aangeven wel aankomende week we gaan t zien!
[Afbeelding]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Hier een unboxing video van de batterij door Franck van HA :
YouTube: 🔋 Does the HomeWizard Plug-In Battery Really Work? Unboxing & First ...
Ik heb wel een paar keer handmatig geladen.Devke schreef op zondag 9 februari 2025 @ 21:04:
[...]
Iets langere periode kijken. Hoe was je week?
Deze week hier vlgs de HW App op 78.68% RTE.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/xItPgBqMdrcuzWAGNGfZopFO.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn 12 panelen doen niet zoveel.
Binnenkort die 12 extra bij leggen zal het beter werken met zon in batterij.
Zou mij benieuwen of @HomeWizard_NL het nog mogelijk gaat maken voor 6 batterijen.
Dan zit je op iets meer dan 76% RTE. Ik heb deze week niet handmatig geladen. Heb hem zelf zn ding laten doen.peterbier schreef op zondag 9 februari 2025 @ 21:19:
[...]
Ik heb wel een paar keer handmatig geladen.
[Afbeelding]
Mijn 12 panelen doen niet zoveel.
Binnenkort die 12 extra bij leggen zal het beter werken met zon in batterij.
Zou mij benieuwen of @HomeWizard_NL het nog mogelijk gaat maken voor 6 batterijen.
Ik zou wel eens willen zien wat ze op 50%, 400 Watt doen
[ Voor 11% gewijzigd door dotternetta op 09-02-2025 21:35 ]
Nu ik van niemand anders warmtegerelateerde knelpunten hoor, heeft jouw batterij dan niet een ‘echt’ probleem?
Bj 1904; gasloos; HR++ x133; PV 9kWp; WP L/W 16kW; Jaga’s met DBH; 2 airco’s; 4 PiB’s; laadpaal, EV’s
Ze zullen met een update echt niet de temperatuur niet naar beneden kunnen krijgen, alleen de melding later laten komen. Mijn RTE is 78%shthpnz schreef op zondag 9 februari 2025 @ 21:50:
@dotternetta begrepen we niet uit een eerdere bijdrage van je dat je een warmteprobleem constateerde? Dat je daarover contact met HW had en dat ze dat met een toekomstige softwarefix dachten op te lossen?
Nu ik van niemand anders warmtegerelateerde knelpunten hoor, heeft jouw batterij dan niet een ‘echt’ probleem?
Wisselspanning maken:
https://www.wattuneed.com...uction-0768563821806.html
96% rendement
Laden:
Een beetje voeding haalt ook al 90% rendement, waarom dit dan zo laag moet zijn...
Misschien kan iemand met meer technische kennis me dit uitleggen.
[ Voor 21% gewijzigd door dotternetta op 09-02-2025 22:16 ]
Ik heb in huis eigenlijk maar twee grootverbruikers de wasmachine en de vaatwasser omdat deze een water verwarmingselement hebben van 2100W. Deze wil ik gaan knijpen met een gelijkrichter-diode zodat element halve sinus krijgt en dan maar 1050W trekt. Dan heb ik zo goed als voldoende aan 800W uit de HW batterijen en hoef ik niet te ontgrendelen. Met 13 zonnepanelen zit ik al gauw in het groen ook als het donker/bewolkt is overdag.hanev001 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:29:
[...]
Daar is weer de verwijzing naar de regelgeving. Probleem is daar wordt alleen vermeld dat een stekker appparaat niet meer dan 800W mag invoeden. Ik heb tot nu toe nog geen enkele vermelding in de regels kunnen vinden dat dit een max per groep is of dat meerdere apparaten op een eigen groep zonder andere gebruikers moet worden aangesloten.
Zo ver ik heb kunnen vaststellen ligt de verantwoordelijkheid geheel bij de persoon die van dit soort apparaten gebruik maakt en zijn er geen bindende regels. Alleen adviezen zoals door HW wordt gegeven.
Misschien wel een idee voor meerdere tweakers hier
Zonnepaneelomvormers worden geoptimaliseerd voor een zo hoog mogelijke piekefficiëntie. De efficiëntie die in de genoemde link wordt vermeld, betreft dan ook waarschijnlijk de piekwaarde bij 60V onder ideale lab-omstandigheden.dotternetta schreef op zondag 9 februari 2025 @ 21:56:
[...]
Ze zullen met een update echt niet de temperatuur niet naar beneden kunnen krijgen, alleen de melding later laten komen. Mijn RTE is 78%
Wisselspanning maken:
96% rendement
Laden:
Een beetje voeding haalt ook al 90% rendement, waarom dit dan zo laag moet zijn...
Bij onze batterij omvormer is geoptimaliseerd voor de gehele range van output, dit kost enkele procenten op de piek, maar zorgt voor een betere NOM batterij. Deze omvormer in de link heeft in de echte wereld ook meer verlies dan dat er op de sticker staat.
In een batterijopstelling zijn er aanzienlijk meer en langere DC-circuits, wat resulteert in extra warmteontwikkeling. Daarentegen wordt bij een zonnepaneelomvormer de DC-stroom zo kort mogelijk gehouden, waardoor de situaties niet direct met elkaar te vergelijken zijn.
Daarnaast geldt dat een omzetting van 60V naar 230V een factor 4 verhoging betekent, terwijl een omzetting van 24V naar 230V een factor 10 verhoging vereist. Dit leidt tot meer verlies, maar een systeem op 24V is veiliger voor gebruik in een woning dan bijv 48V. Hier zit ook een verschil van pakweg 2%.
Batterijcellen zelf hebben ook een klein beetje verlies (ze worden niet voor niets warm als je ze oplaad)
Voor de pc voeding hetzelfde, cijfers bij labomstandigheden. Het is dat je nu het echte verlies bij een batterij ziet omdat het in/out gemeten wordt, bij een pc zie je het simpelweg niet.
[ Voor 6% gewijzigd door HomeWizard_NL op 09-02-2025 22:47 ]
En dit is precies de rede dat je hybride omvormers hebt.HomeWizard_NL schreef op zondag 9 februari 2025 @ 22:41:
[...]
Zonnepaneelomvormers worden geoptimaliseerd voor een zo hoog mogelijke piekefficiëntie. De efficiëntie die in de genoemde link wordt vermeld, betreft dan ook waarschijnlijk de piekwaarde bij 60V onder ideale omstandigheden. Bij onze batterij omvormer is geoptimaliseerd voor de gehele range van output, dit kost enkele procenten op de piek. Deze omvormer heeft in de echte wereld ook meer verlies dan daar er op de sticker staat.
In een batterijopstelling zijn er aanzienlijk meer en langere DC-circuits, wat resulteert in extra warmteontwikkeling. Daarentegen wordt bij een zonnepaneelomvormer de DC-stroom zo kort mogelijk gehouden, waardoor de situaties niet direct met elkaar te vergelijken zijn.
Daarnaast geldt dat een omzetting van 60V naar 230V een factor 4 verhoging betekent, terwijl een omzetting van 24V naar 230V een factor 10 verhoging vereist. Dit leidt tot meer verlies, maar een systeem op 24V is veiliger voor gebruik in een woning dan bijv 48V. Hier zit ook een verschil van pakweg 2%.
Voor de pc voeding hetzelfde, cijfers bij labomstandigheden. Het is dat je nu het echte verlies ziet omdat het gemeten wordt, bij een pc zie je het simpelweg niet.
Direct van de zonnepanelen naar de accu.
Sommige merken hebben dan ook stekkers waar de zonnepanelen direct op kunnen.
Maar dat is natuurlijk een heel ander product.
Bedankt voor de toelichting. Dus batterij systemen die 93% beloven ( https://givenergy.co.uk/w...iency-in-battery-storage/) werken waarschijnlijk op hoger voltages. Waarom heeft HW voor 24V gekozen?HomeWizard_NL schreef op zondag 9 februari 2025 @ 22:41:
[...]
Zonnepaneelomvormers worden geoptimaliseerd voor een zo hoog mogelijke piekefficiëntie. De efficiëntie die in de genoemde link wordt vermeld, betreft dan ook waarschijnlijk de piekwaarde bij 60V onder ideale omstandigheden. Bij onze batterij omvormer is geoptimaliseerd voor de gehele range van output, dit kost enkele procenten op de piek. Deze omvormer heeft in de echte wereld ook meer verlies dan daar er op de sticker staat.
Voor de pc voeding hetzelfde, cijfers bij labomstandigheden. Het is dat je nu het echte verlies ziet omdat het gemeten wordt, bij een pc zie je het simpelweg niet.d
Edit: ik zie het al, veiliger
Nadeel van deze omvormers is dat het vaak weer hoog vermogen omvormers zijn. Die bij laag vermogen ook 20%+ verlies hebben.peterbier schreef op zondag 9 februari 2025 @ 22:46:
[...]
En dit is precies de rede dat je hybride omvormers hebt.
Direct van de zonnepanelen naar de accu.
Sommige merken hebben dan ook stekkers waar de zonnepanelen direct op kunnen.
Maar dat is natuurlijk een heel ander product.
Minder lange DC lijnen, over het algemeen veiliger, en lichter/compacter cellpakket. We vonden deze eigenschappen belangrijker dan 2% extra efficiency. Uiteindelijk heeft elke keuze voor en nadelen.dotternetta schreef op zondag 9 februari 2025 @ 22:47:
[...]
Bedankt voor de toelichting. Dus batterij systemen die 93% beloven ( https://givenergy.co.uk/w...iency-in-battery-storage/) werken waarschijnlijk op hoger voltages. Waarom heeft HW voor 24V gekozen?
[ Voor 5% gewijzigd door HomeWizard_NL op 09-02-2025 23:13 ]
Maar je hebt dan minder verlies van zonnepanelen naar accu.HomeWizard_NL schreef op zondag 9 februari 2025 @ 22:49:
[...]
Nadeel van deze omvormers is dat het vaak weer hoog vermogen omvormers zijn. Die bij laag vermogen ook 20%+ verlies hebben.
Dan zonnepanelen ophogen naar 230v.
230v verlagen in HomeWizard batterij.
Maar zoals ik al zij is het een ander product.
Waar ik achter sta.
Makkelijk verplaatsbaar overal te gebruiken (voldoen aan voorwaarden)
[ Voor 9% gewijzigd door peterbier op 09-02-2025 23:10 ]
Bij hybride omvorners is het pad van je zonnepanelen naar batterij is efficienter, maar je batterij naar net is weer inefficienterpeterbier schreef op zondag 9 februari 2025 @ 23:06:
[...]
Maar je hebt dan minder verlies van zonnepanelen naar accu.
Dan zonnepanelen ophogen naar 230v.
230v verlagen in HomeWizard batterij.
Maar zoals ik al zij is het een ander product.
Waar ik achter sta.
Makkelijk verplaatsbaar overal te gebruiken (voldoen aan voorwaarden)
Efficientie is belangrijk. Uiteindelijk bestaat 100% efficient niet, en is 1% verschil enkele kWh’s op jaarbasis. Een zonnepaneel extra, of een klein beetje meer opslag doet meer dan 1% efficiency in de omzetting. Uiteindelijk blijft het belangrijkste, wat is je gemiddelde energie verbruik in Watt, en hoe efficient is de omvormer op dat vermogen. Elke piek RTE of efficiency labtest sticker zegt in dat geval niets.
[ Voor 31% gewijzigd door HomeWizard_NL op 09-02-2025 23:25 ]
Ik ben me nog aan het verdiepen hoe ik de installatie verder doe.HomeWizard_NL schreef op zondag 9 februari 2025 @ 23:15:
[...]
Bij hybride omvorners is het pad van je zonnepanelen naar batterij is efficienter, maar je batterij naar net is weer inefficienter
In eerste instantie komen er 12 panelen bij met Apsystems micros.
Mijn 2e HomeWizard batterij komt nog.
Ik ben aan t hameren waar ik naar toe moet.
6 batterijen van HomeWizard (indien mogelijk) of een ander systeem.
Dat klinkt als een stevige installatie! Waarom 6 batterijen? Is 2-3 niet voldoende?peterbier schreef op zondag 9 februari 2025 @ 23:24:
[...]
Ik ben me nog aan het verdiepen hoe ik de installatie verder doe.
Welke mail was dat? Ja ik weet ondertussen wel dat geduld gepredikt wordt, en ken die levertijden, maar waar komt die mail vandaan, zo n mail heb ik nooit gehadcrryp schreef op zondag 9 februari 2025 @ 20:59:
[...]
Mmm oke in de mail van laatst stond batch 1 tussen nu en midden februari. (Die blog mail) Dat zou toch aangeven wel aankomende week we gaan t zien!
[Afbeelding]
Ik las ergens in dit topic dat de HW P1 meter maximaal 6 connecties aan kan. De eerste is uiteraard voor de cloud (en app). De tweede zet je misschien in voor je HA systeem en dan hou je er nog 4 over.peterbier schreef op zondag 9 februari 2025 @ 23:24:
[...]
Ik ben me nog aan het verdiepen hoe ik de installatie verder doe.
Wil je meer dan 10kWh opslaan dan denk ik dat je beter af bent met iets anders naast je 2 HW batterijen. Ik heb zelf aan 4kWh genoeg om NOM te draaien dus 12 extra panelen is misschien wat veel voor in de zomer. Gelukkig kan je de omvormers per stuk uitzetten via een http post commando.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Vul zelf maar in.Gizz187 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 23:26:
[...]
Dat klinkt als een stevige installatie! Waarom 6 batterijen? Is 2-3 niet voldoende?
:strip_exif()/f/image/TxomX8MbRqc2J5rNLVHtA8e0.jpg?f=fotoalbum_large)
In de winter is er nauwelijks zon te zien. Gedurende de andere 200 dagen van het jaar, zou je eens naar je sluierverbruik moeten kijken.
Dit lijkt mij een warmtepomp. Dat kan een veelvraat zijn met een constante load.Gizz187 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 23:37:
[...]
In de winter is er nauwelijks zon te zien. Gedurende de andere 200 dagen van het jaar, zou je eens naar je sluierverbruik moeten kijken.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Nee alles draaid op gas.asing schreef op zondag 9 februari 2025 @ 23:39:
[...]
Dit lijkt mij een warmtepomp. Dat kan een veelvraat zijn met een constante load.
Zitten 3 ketels in een 51kw een 42kw en 21kw die uit staat.
Zwembad in de kelder staat uit.
Anders was het nog veel hoger geweest.
:strip_exif()/f/image/3FbQvX52MvIadQIZWcEPxW8X.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu ben ik van de energie slurp stand af om zo energiezuinig mogelijk te zijn niet om het geld maar het doel.
En vindt het leuk als de zonnepanelen het weer gaan doen.
Eerder keek ik er nooit naar en had ik geen zonnepanelen.
Gas valt nog mee vandaag.
:strip_exif()/f/image/3y2tfg933tOs26mja8t2pPqM.jpg?f=fotoalbum_large)
En eventueel de HomeWizard batterij hier plaatsen in het cv hok zou ik nooit aanraden.
I.v.m. water met bijvoorbeeld bijvullen.
Die vraag ging ook langs.
:strip_exif()/f/image/JGSQxO9M0eSaUCfIygcj3MQW.jpg?f=fotoalbum_large)
En voor de gene die intresse hebben HomeAssistant op een Shelly display.
Van de uitlees gegevens van HomeWizard.
:strip_exif()/f/image/S7xx45xbHWT5ZF9wQCXtTMdV.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door peterbier op 10-02-2025 00:17 ]
Werkt niet helemaal de HomeWizard batterij aan het laden maar moet bij laden op gas. 😭🍻dotternetta schreef op zondag 9 februari 2025 @ 22:55:
Maar om terug te komen op de warmteontwikkeling: 3 uren laden en daarna 3 uren ontladen geeft dus ongeveer 1 kWh aan warmte. 160 Watt uur per accu. Ik verwacht dat het erg warm wordt in de meterkast met 4 accu's, gelukkig is het vermogen dan snel beperkt 😅
:strip_exif()/f/image/zJYd0CWqyvrAKcl7P9SyP23a.jpg?f=fotoalbum_large)
Tillen ze hem ook naar de tweede verdieping (er is geen lift)? Eventueel met een klein beetje hulp van mij, maar in m'n eentje lukt dat vermoedelijk niet.PeteSplit schreef op maandag 3 februari 2025 @ 19:59:
Het tweede mailtje was beter en in de track&trace kon je de bezorging rechtsonder volgen
dit mailtje had de titel : Uw bestelling is onderweg
Hier stond ook een link in naar Transmission met dezelfde gegevens alleen iets vertraagd.
Ik heb er eentje besteld voor de batch van eind april.
Mail kwam van homewizard. Was wel een commerical mail? Miss heb je die uitstaan bij je account instellingen. Als je je email pmed kan ik hem je wel doorsturen.ivo1969 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 23:27:
[...]
Welke mail was dat? Ja ik weet ondertussen wel dat geduld gepredikt wordt, en ken die levertijden, maar waar komt die mail vandaan, zo n mail heb ik nooit gehad
Ik heb bij account instellen bij homewizard staan dat ik email wil ontvangen, ik heb laatst ook een commerciële email van ze ontvangen dat in een accu kon bestellen, maar dat heb ik al op 25 juni gedaan.crryp schreef op maandag 10 februari 2025 @ 06:15:
[...]
Mail kwam van homewizard. Was wel een commerical mail? Miss heb je die uitstaan bij je account instellingen. Als je je email pmed kan ik hem je wel doorsturen.
Maar zoals gezegd desbetreffende mail nooit ontvangen en nee ook niet in spam map .
Maar ik krijg hier bij Tweakers meer info te lezen dan ik zelf van homewizard krijg.
Heb je die mail helemaal gelezen? Want in die mail waar ook in staat reserveer nu stond ook deze informatie bijna helemaal onderaan. De titel van de mail was: 🎉 De eerste Plug-In Battery's zijn geleverdivo1969 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 07:19:
[...]
Ik heb bij account instellen bij homewizard staan dat ik email wil ontvangen, ik heb laatst ook een commerciële email van ze ontvangen dat in een accu kon bestellen, maar dat heb ik al op 25 juni gedaan.
Maar zoals gezegd desbetreffende mail nooit ontvangen en nee ook niet in spam map .
Maar ik krijg hier bij Tweakers meer info te lezen dan ik zelf van homewizard krijg.
Ik heb een 2 onder 1 kap, maar heb 29 zonnepanelen al zijn er 10 daarvan 240wp de andere 395wp waarvan 4 er op het noorden liggen.
Ik heb 2 HW accu's en krijg de accu's niet vol.
Maar gebruik geen gas maar alles met warmtepomp.
Dus wil je 6 accu's vol laden dan zal je ook genoeg pv moeten leggen.
Hey,
Ik wilde graag mijn eigen situatie met je delen ter inspiratie voor je eigen oplossing. Mijn gemiddeld jaarverbruik is 2.600 kWh met een teruglevering van 3.000 kWh. Hierin is al een verrekening gedaan van de zelf gebruikte zonnestroom. Voor de 4 HW plug-in-thuisbatterijen van elk 2,67 kWh zal ik op de meeste dagen van het jaar die batterijen net vol kunnen krijgen. Dit betekent dat ik mijn zelf opgewekte energie optimaal kan benutten en minder afhankelijk ben van het net. Daarnaast houd ik rekening met een slijtage van 80%, wat inhoudt dat over 10 jaar de capaciteit van de batterijen nog steeds voldoende zal zijn om goed gebruik te maken van opgeslagen energie.
Om een beter beeld te geven van de inschatting van de opwekking: in mijn situatie heb ik 200 dagen per jaar gemiddeld 10 uur zon per dag. Dit resulteert in een totale jaarlijkse netto-opwek van 2000 kWh. Elke dag zouden mijn batterijen bijna volledig kunnen worden opgeladen, aangezien de dagelijkse opwekking gemiddeld 10 kWh is. Aangezien de totale capaciteit van de batterijen 10,68 kWh bedraagt, betekent dit dat mijn batterijen elke dag bijna 93,6% vol zijn tijdens gemiddelde dagen.
Daarnaast, aangezien mijn gemiddelde verbruik 2.600 kWh is, verdeeld over 365 dagen per jaar, komt dit neer op ongeveer 7 kWh aan verbruik per dag. Dit betekent dat er meestal voldoende energie in de batterij is om aan mijn dagelijkse verbruik te voldoen en de batterijen op te laden, waardoor ik mijn zelf opgewekte energie optimaal kan benutten. Zeker met een mogelijke slijtage van 80%.
Hoe heb jij je berekening gemaakt om een inschatting te maken van hoeveel batterijen je ongeveer gaat nodig hebben?
Je maakt vlgs mij een denkfoutje. Als je gemiddeld 10 kWh opwekt per dag vul je de batterijen niet helemaal omdat je net niet genoeg opwekt maar ook omdat er nog omzettingsverliezen zijn van zeker 20%.Gizz187 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 08:06:
[...]
Hey,
Ik wilde graag mijn eigen situatie met je delen ter inspiratie voor je eigen oplossing. Mijn gemiddeld jaarverbruik is 2.600 kWh met een teruglevering van 3.000 kWh. Hierin is al een verrekening gedaan van de zelf gebruikte zonnestroom. Voor de 4 HW plug-in-thuisbatterijen van elk 2,67 kWh zal ik op de meeste dagen van het jaar die batterijen net vol kunnen krijgen. Dit betekent dat ik mijn zelf opgewekte energie optimaal kan benutten en minder afhankelijk ben van het net. Daarnaast houd ik rekening met een slijtage van 80%, wat inhoudt dat over 10 jaar de capaciteit van de batterijen nog steeds voldoende zal zijn om goed gebruik te maken van opgeslagen energie.
Om een beter beeld te geven van de inschatting van de opwekking: in mijn situatie heb ik 200 dagen per jaar gemiddeld 10 uur zon per dag. Dit resulteert in een totale jaarlijkse netto-opwek van 2000 kWh. Elke dag zouden mijn batterijen bijna volledig kunnen worden opgeladen, aangezien de dagelijkse opwekking gemiddeld 10 kWh is. Aangezien de totale capaciteit van de batterijen 10,68 kWh bedraagt, betekent dit dat mijn batterijen elke dag bijna 93,6% vol zijn tijdens gemiddelde dagen.
Daarnaast, aangezien mijn gemiddelde verbruik 2.600 kWh is, verdeeld over 365 dagen per jaar, komt dit neer op ongeveer 7 kWh aan verbruik per dag. Dit betekent dat er meestal voldoende energie in de batterij is om aan mijn dagelijkse verbruik te voldoen en de batterijen op te laden, waardoor ik mijn zelf opgewekte energie optimaal kan benutten. Zeker met een mogelijke slijtage van 80%.
Hoe heb jij je berekening gemaakt om een inschatting te maken van hoeveel batterijen je ongeveer gaat nodig hebben?
Daarnaast hoe doe je dit in de winter? Met opwek van 3000 kWh (red ik hier ook) is de winter wel een dingetje. Vaak is de 1 kWh opwek al lastig. Laten het er dan 2 of 3 zijn. Dan heb je net 1 batterij vol. Vergeet ook niet dat je zelf al het e.a. overdag van die 10 kWh zal gebruiken. Gemiddeld schijnt dit een 30% te zijn.
De vraag is ook meer krijg je daarnaast ook naast het geheel vullen de batterij ook wel leeg in de avond en nacht? Je verbruik is daar dermate laag voor.
Het doel is om de dagelijkse consumptie van 7 kWh tijdens de 7 zonnige maanden (ongeveer 200 dagen) naar nul te brengen. Hierbij wordt rekening gehouden met eventuele slijtage en een marge, wat geen probleem zal zijn. Zeker aangezien de gemiddelde dagelijkse opwekking van 10 kWh vaak hoger uitvalt tijdens die 200 dagen.Devke schreef op maandag 10 februari 2025 @ 08:18:
[...]
Je maakt vlgs mij een denkfoutje. Als je gemiddeld 10 kWh opwekt per dag vul je de batterijen niet helemaal omdat je net niet genoeg opwekt maar ook omdat er nog omzettingsverliezen zijn van zeker 20%.
Daarnaast hoe doe je dit in de winter? Met opwek van 3000 kWh (red ik hier ook) is de winter wel een dingetje. Vaak is de 1 kWh opwek al lastig. Laten het er dan 2 of 3 zijn. Dan heb je net 1 batterij vol. Vergeet ook niet dat je zelf al het e.a. overdag van die 10 kWh zal gebruiken. Gemiddeld schijnt dit een 30% te zijn.
De vraag is ook meer krijg je daarnaast ook naast het geheel vullen de batterij ook wel leeg in de avond en nacht? Je verbruik is daar dermate laag voor.
Voordat je wissel spanning kunt maken moet er stroom de accu in er moet dus eerst van Wisselspanning gelijkspanning worden gemaakt bij het laden van de accu. Daarbij treed het eerste verlies al op.dotternetta schreef op zondag 9 februari 2025 @ 21:56:
[...]
Ze zullen met een update echt niet de temperatuur niet naar beneden kunnen krijgen, alleen de melding later laten komen. Mijn RTE is 78%
Wisselspanning maken:
96% rendement
Laden:
Welke AC gevoede accu levert op zowel vollast als lage vermogens meer dan 80% RTE ?
Weet ik niet, online is 80% wel aardig gemiddeld geloof ik. Ik had er alleen meer van verwacht, maar dat is mijn probleem.Peterhardenberg schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:20:
[...]
Voordat je wissel spanning kunt maken moet er stroom de accu in er moet dus eerst van Wisselspanning gelijkspanning worden gemaakt bij het laden van de accu. Daarbij treed het eerste verlies al op.
Welke AC gevoede accu levert op zowel vollast als lage vermogens meer dan 80% RTE ?
Twee keer in de kelder gekeken, temperatuur tussen de 9.2 en 11.5 graden. Lucht vochtigheid tussen de 48 en 52%.Petje72 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 13:55:
[...]
Ik zou eerst de luchtvochtigheid meten in je kelder, die is vaak hoger dan elders in huis en vaak heb je ook niet echt een goed luchtdoorstroom in je kelder. In mijn kelder is de luchtvochtigheid altijd 80+ , dat lijkt me niet al te best voor de thuisaccu.
De vraag is dus of de temperatuur schade aan de accu zal veroorzaken of alleen mindere prestaties.
Mini Cooper SE 2022 - Voldt grannycharger - 19 zonnepanelen - 1x HW PIB - huis verwarmen met airco (Daikin/MHI)
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Ik zag wel dat hij eventjes 8 watt verbruikte en daarna weer terug naar 0 watt.
Hier heb ik een screenopname van gemaakt en naar de thuisbatterij mail gestuurd. Tegenwoordig krijg je nu een reactie van de AI-bot ipv een mens, erg jammer.
De accu ging vannacht opeens voor een minuut of 10 opladen met 800W en daarna weer naar 0.
Heeft iemand anders dit gedrag meegemaakt?
Nou, dat is een temperatuur die hoger is dan die van mijn radiatoren in mijn huis bij 0 graden buitentemp.peterbier schreef op zondag 9 februari 2025 @ 21:54:
Komt amper warmte uit die HomeWizard batterij.
Vollast 800watt laden gemeten ruim naar een uur.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zo te zien kan ik een lekkere warme WC ruimte of badkamer maken met één opladende batterij. 🤣
Kia EV6, Peblar laadpaal, HW P1 meter en Batt., Nefit AW Split 7 B-S, Compress 3000i, Proline NXT HRC30, type 33 rads & home-made vents. 28 panelen 10KWpiek
Yes, beide dingen:Pilovali schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:18:
Gisteravond probeerde ik de thuisaccu te zetten naar handmatig opladen (stroom goedkoop en vandaag bijna geen zon), alleen sprong hij steeds terug naar nul-modus.
Hier heb ik een screenopname van gemaakt en naar de thuisbatterij mail gestuurd. Tegenwoordig krijg je nu een reactie van de AI-bot ipv een mens, erg jammer.
De accu ging vannacht opeens voor een minuut of 10 opladen met 800W en daarna weer naar 0.
• JanHenk in "Het HomeWizard Plug-In Battery topic deel 2"
Dat de handmatig laden modus niet werkt heb ik niet gemeld aan HomeWizard, vind ik niet zo belangrijk op dit moment. Maar ik was in eerste instantie ook de enige, nu dus niet meer.
Dat ie een ~0,1 kWh gaat laden heeft ie vannacht bij mij weer gedaan; is ter bescherming van de batterij. Heeft HomeWizard hier eerder gemeld. HomeWizard_NL in "Het HomeWizard Plug-In Battery topic deel 2"
De spanning van de cellen moet niet té laag worden. Dus ter bescherming wordt er een heel klein beetje bijgeladen om de spanning in orde te brengen.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Dit heeft met verwachtingen te maken. Ik snap ze ook wel daar HW een range van 75% tot ik dacht 88% aangeeft. (Even uit het hoofd). Dan zit je met 76-78% aan de onderkant. Dat mag best iets beter. Daarom zou het fijn zijn dat je zelf gewenst laad en ontlaadvermogen kunt instellen. Dan zoek je het efficiënste punt op.dotternetta schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:05:
[...]
Weet ik niet, online is 80% wel aardig gemiddeld geloof ik. Ik had er alleen meer van verwacht, maar dat is mijn probleem.
Bedankt voor je uitleg. Overige dagen heb ik dit gedrag niet gezien, dus vandaar.JanHenk schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:46:
[...]
Yes, beide dingen:
Dat de handmatig laden modus niet werkt heb ik niet gemeld aan HomeWizard, vind ik niet zo belangrijk op dit moment. Maar ik was in eerste instantie ook de enige, nu dus niet meer.
Dat ie een ~0,1 kWh gaat laden heeft ie vannacht bij mij weer gedaan; is ter bescherming van de batterij. Heeft HomeWizard hier eerder gemeld. HomeWizard_NL in "Het HomeWizard Plug-In Battery topic deel 2"
De spanning van de cellen moet niet té laag worden. Dus ter bescherming wordt er een heel klein beetje bijgeladen om de spanning in orde te brengen.
Ja, dit gedrag herken ik. Ik heb ook wel eens op zondagavond een email naar een bedrijf gestuurd. Ook ik kreeg die zondagavond een reactie van een computer en niet van een mens. Komt dus bij meer bedrijven voor op zondagavond.Pilovali schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:18:
Gisteravond probeerde ik de thuisaccu te zetten naar handmatig opladen (stroom goedkoop en vandaag bijna geen zon), alleen sprong hij steeds terug naar nul-modus.
Het mooiste voor deze accu is een blueprint voor Home Assistant. Is ook op een gegeven moment voor de Sessy's gemaakt door een tweaker. Dan kan je dat allemaal naar eigen behoefte instellen. Wellicht dat er hier ook iemand dat gaat ontwikkelen.Devke schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:49:
[...]
Dit heeft met verwachtingen te maken. Ik snap ze ook wel daar HW een range van 75% tot ik dacht 88% aangeeft. (Even uit het hoofd). Dan zit je met 76-78% aan de onderkant. Dat mag best iets beter. Daarom zou het fijn zijn dat je zelf gewenst laad en ontlaadvermogen kunt instellen. Dan zoek je het efficiënste punt op.
3 x Sessy's, PV 10320WP solaredge, gasloos
Ik verwacht wel dat dat komt. Maar laten ze eerst de energie steken in het uitleveren en de kleine kinderziektes eruit werken.Leoniq schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:01:
[...]
Het mooiste voor deze accu is een blueprint voor Home Assistant. Is ook op een gegeven moment voor de Sessy's gemaakt door een tweaker. Dan kan je dat allemaal naar eigen behoefte instellen. Wellicht dat er hier ook iemand dat gaat ontwikkelen.
Ik heb gisteravond wat zitten prutsen aan mijn Unifi Cloud-Key Gen2. Zo kan ik apparaten via wifi blokkeren. Het wil nog niet lukken omdat er een self signed certificaat op zit en documentatie achter loopt. Dus ik heb nog wat te doen. De batterijen zijn er ook nog niet, dus ik heb nog even.
Volgens mij heb ik geen update (nu versie 1.0014) van de accu's gehad.
Gisterenavond er dus weer afgehaald en is er nog steeds af.
Net kwam zonnetje even door en dan gelijk weer lekker laden;
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/SMeXRKlppvDM0dTQfdxF0aWN.jpg?f=user_large)
Wat fijn om te horen dat steeds meer mensen de thuisbatterij hebben! Maarre...
Ik moest er even aan herinnert worden via een vriend, maar ik had dat ding besteld in het eerste uur dat de pre-orders geopend waren voor de November levering en het is nu 10 Februari. Ik was het in eerste instantie al helemaal vergeten.
De laatste update die ik had ging over de webinar in November en daar staat een levering Januari/Februari . Sindsdien niets meer gehoord. Het zou HomeWizard sieren door de klanten die nog wachten even een mailtje na te sturen? Of worden elders updates gegeven over voorraad en leveringen van de 'eerste pre-order batch'?
Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |
Even contact opnemen met support. Er ging eea mis met mailings die niet aankwamen.LongTimeAgo schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:41:
Hallo allen,
Ik moest er even aan herinnert worden via een vriend, maar ik had dat ding besteld in het eerste uur dat de pre-orders geopend waren voor de November levering en het is nu 10 Februari. Ik was het in eerste instantie al helemaal vergeten.
De laatste update die ik had ging over de webinar in November en daar staat een levering Januari/Februari . Sindsdien niets meer gehoord. Het zou HomeWizard sieren door de klanten die nog wachten even een mailtje na te sturen? Of worden elders updates gegeven over voorraad en leveringen van de 'eerste pre-order batch'?
Wat ging er dan zoal mis?Aardedraadje schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:42:
[...]
Even contact opnemen met support. Er ging eea mis met mailings die niet aankwamen.
Het eerste uur was eergens tussen 9 en 10 uur. Toen konden de eerste pre-orders geplaatst worden. De mail zelf kreeg ik pas binnen om half 11. Heb je voor 12:15 je aanbetaling gedaan dan had je hem nu al thuis moeten hebben.LongTimeAgo schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:41:
Hallo allen,
Wat staat er in je account bij HomeWizard?
Als het goed is krijgt in ieder geval iedereen uit de november batch die nog geen betaallink heeft gehad vandaag een email. Met daarin de vermelding dat je binnenkort een betaallink kan verwachten. Deze stond al op de planningLongTimeAgo schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:41:
Hallo allen,
Laat die nu net binnenkomenHomeWizard_NL schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:51:
[...]
Als het goed is krijgt in ieder geval iedereen uit de november batch die nog geen betaallink heeft gehad vandaag een email. Met daarin de vermelding dat je binnenkort een betaallink kan verwachten. Deze stond al op de planning
Ben benieuwd, laatste x ging dit fout omdat ik in batch 1 en 2 zit zeer kort naar elkaar 14:10 en 14:23 oid (zelfde email) met de mail over de vertraging werd deze niet verzonden later na contact met de chat wel!HomeWizard_NL schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:51:
[...]
Als het goed is krijgt in ieder geval iedereen uit de november batch die nog geen betaallink heeft gehad vandaag een email. Met daarin de vermelding dat je binnenkort een betaallink kan verwachten. Deze stond al op de planning
Mail binnen!! Top.
Ik heb in september 2024 besteld, maar nog geen mail met betaallink gehad?HomeWizard_NL schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:51:
[...]
Ook niet in spam folder enz. Wat is wijs om te doen?
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet
Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |
Dan zit je pas in eind maart of april geduld! Mensen hier die het hebben of bijna waren allemaal op dag 1 met hun bestellingJeroenH schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:14:
[...]
Ik heb in september 2024 besteld, maar nog geen mail met betaallink gehad?![]()
Ook niet in spam folder enz. Wat is wijs om te doen?
Deze post is alleen maar om bewustwording te kweken voor de gevolgen van langdurige hoge belastingen van huis tuin en keuken aansluitmateriaal, stopcontacten worden ook slechter na verloop van tijd (klemkracht neemt af)
3 kW op gewoon stopcontact vs CEE!
Van:
:strip_exif()/f/image/5x45E0giAbnMKhKxsKYeXypO.jpg?f=fotoalbum_large)
Naar:
:strip_exif()/f/image/HXHOQq09LaNxhTm2xBryxKBa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wt5ZOeDZOVky1tRgalSqNaok.jpg?f=fotoalbum_large)
Resultaat:
:strip_exif()/f/image/Pt93boAzeTRKam3ijw9QTK39.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door dotternetta op 12-02-2025 09:43 ]
Mooie foto's, maar kan je iets meer toelichten wat je gedaan hebt misschien? 🙂dotternetta schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:16:
Van: [Afbeelding]
Naar: [Afbeelding]
[Afbeelding]
Resultaat:
[Afbeelding]
OK, maar ik lees dat mensen uit de november batch vandaag een betaallink kunnen vervwachten, en ik heb dus besteld in september. Dan zou ik denk dat ik al eerder iets ontvangen zou hebben.crryp schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:15:
[...]
Dan zit je pas in eind maart of april geduld! Mensen hier die het hebben of bijna waren allemaal op dag 1 met hun bestelling
Afwachten maar weer....
Zijdelings vraagje: de P1-aansluiting van mijn slimme meter is al bezet (door Home Assistant), en dat wil ik niet opgeven. Ik heb dus iets van een splitter nodig denk ik zo? Heeft iemand een tip voor eentje die goed werkt? Dan bestel ik die vast.
November batch qua uitlevering he. Dus bestel batch juni..JeroenH schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:19:
[...]
OK, maar ik lees dat mensen uit de november batch vandaag een betaallink kunnen vervwachten, en ik heb dus besteld in september. Dan zou ik denk dat ik al eerder iets ontvangen zou hebben.
Afwachten maar weer....
Zijdelings vraagje: de P1-aansluiting van mijn slimme meter is al bezet (door Home Assistant), en dat wil ik niet opgeven. Ik heb dus iets van een splitter nodig denk ik zo? Heeft iemand een tip voor eentje die goed werkt? Dan bestel ik die vast.
Je vraagje. Homewizard heeft een active splitter die werkt prima!
[ Voor 4% gewijzigd door crryp op 10-02-2025 12:22 ]
Oh crap, dat las ik verkeerd. Ik had er niet bij stilgestaan dat "november batch" zou kunnen betekenen dat ze in februari uitgeleverd zouden wordencrryp schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:22:
November batch qua uitlevering he. Dus bestel batch juni..
Maar helder nu, thanks.
De november batch zijn mensen die de batterij in november uitgeleverd zouden krijgen en die hebben allemaal op 25 juni besteld. En dat zelfs nog ergens vooraan op de dag. Ik zit zelf aan het eind van de dag en zit in de maart-april batch nu.JeroenH schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:19:
[...]
OK, maar ik lees dat mensen uit de november batch vandaag een betaallink kunnen vervwachten, en ik heb dus besteld in september. Dan zou ik denk dat ik al eerder iets ontvangen zou hebben.
Afwachten maar weer....
In dit geval knip je dus de homewizard stekker af? Als ik het goed begrijp.dotternetta schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:16:
Van: [Afbeelding]
Naar: [Afbeelding]
[Afbeelding]
Resultaat:
[Afbeelding]
Dit zijn twee verschillende dingen. De november-batch waren de bestellingen waarvan werd aangegeven dat ze in november geleverd zouden worden. Dit was de allereerste batch, de mensen die in juni als eerste besteld hebben. Deze batch is door vertraging uiteindelijk nu aan de beurt.JeroenH schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:19:
[...]
Met een bestelling in september zit jij dus in een veel latere batch. Je moet kijken wat de verwachte levermaand is
edit: spuit 11
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Deze werkt prima bij mij. Twee P1 uitleesdingen (Beeclear en Homewizard) op een oude (GPRS) slimme meter. Wel externe voeding op de splitter.JeroenH schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:19:
[...]
:strip_exif()/f/image/LHlYWwrqrFE8RPeGwODB0HQR.png?f=user_large)
https://www.homewizard.com/nl/shop/actieve-p1-splitter/
Original post aangepastGizz187 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:19:
[...]
Mooie foto's, maar kan je iets meer toelichten wat je gedaan hebt misschien? 🙂
Ik heb 25 juni besteld (13:24) voor de november batch, en vandaag een mail gehad dat ik deze in de komende 2 weken kan verwachten. Geen betaallink nog dus...Gizz schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:23:
[...]
Dit zijn twee verschillende dingen. De november-batch waren de bestellingen waarvan werd aangegeven dat ze in november geleverd zouden worden. Dit was de allereerste batch, de mensen die in juni als eerste besteld hebben. Deze batch is door vertraging uiteindelijk nu aan de beurt.
Met een bestelling in september zit jij dus in een veel latere batch. Je moet kijken wat de verwachte levermaand is
edit: spuit 11
Als je jouw bevindingen vertaalt naar een scenario waarin 800 watt per stekker van de batterij wordt geleverd of teruggeleverd, wat gebeurt er dan? Zijn er specifieke aandachtspunten of uitdagingen?
Samewfvanputten schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:29:
[...]
Ik heb 25 juni besteld (13:24) voor de november batch, en vandaag een mail gehad dat ik deze in de komende 2 weken kan verwachten. Geen betaallink nog dus...
4 accu's op een stekkerdoos waar "16A max" op staat kan niet en is brandgevaarlijk, dat is het enige wat ik hier wil laten zien. Hoe iemand dit veilig wil doen is aan iedereen zelf. Ik wil alleen maar wat bewustwording kweken.Gizz187 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:34:
[...]
Als je jouw bevindingen vertaalt naar een scenario waarin 800 watt per stekker van de batterij wordt geleverd of teruggeleverd, wat gebeurt er dan? Zijn er specifieke aandachtspunten of uitdagingen?
[ Voor 9% gewijzigd door dotternetta op 10-02-2025 12:49 ]
Nee, door de stekker van de accu gaat max 800 W, geen probleem. Als je meerdere gaat combineren op een verkeerde manier wordt het spannendercrryp schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:23:
[...]
In dit geval knip je dus de homewizard stekker af? Als ik het goed begrijp.
Ik bedoelde in het geval van 4 dat is 3200Wdotternetta schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:51:
[...]
Nee, door de stekker van de accu gaat max 800 W, geen probleem. Als je meerdere gaat combineren op een verkeerde manier wordt het spannender
Dan dus stekkers knippen.
Ik zit voorlopig op 2 1600w dat durf ik wel aan
Het gaat niet alleen om de stekker. Alles wordt warm bij langdurig 14Acrryp schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:05:
[...]
Ik bedoelde in het geval van 4 dat is 3200W
Ik zit voorlopig op 2 1600w dat durf ik wel aanals ik naar 4 ga ga ik een mooie cee box zoeken
Ik begrijp hetdotternetta schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:09:
[...]
Het gaat niet alleen om de stekker. Alles wordt warm bij langdurig 14A
Zojuist ook dezelfde mail mogen ontvangen ( 25 juni 12.49 besteld) ook nog geen betaallinkwfvanputten schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:29:
[...]
Ik heb 25 juni besteld (13:24) voor de november batch, en vandaag een mail gehad dat ik deze in de komende 2 weken kan verwachten. Geen betaallink nog dus...
Zojuist ook de mail ontvangen. Mijn bestelling was van 25 juni 14:19.ivo1969 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:23:
[...]
Zojuist ook dezelfde mail mogen ontvangen ( 25 juni 12.49 besteld) ook nog geen betaallink
(alleen de vooraankondiging, geen betaallink)
[ Voor 7% gewijzigd door Frederik1987 op 10-02-2025 13:31 ]
Mijn eerdere bericht ging over het gebrek aan updates. Luttele minuten later stroomde de "binnen 2 weken is het zo ver" mail binnen, dus dat was wel even grappig.
Wat ik interessant vind is wel dat het zo'n ellende was die eerste 2 uur(?) toen de pre-orders live gingen, mijn betaling pas 13:53 was doorgekomen ha. (Ik zweer, ik had hem in het eerste uur geplaatst)
13:54 kreeg ik het mailtje van de bevestiging.
Blijkbaar was het bij sommigen wel eerder gelukt.
Ah, ik leest net dat de eerste uit de Maart batch ook een mailtje krijgen. oewwww, waar zit ik in de stapel?
[ Voor 46% gewijzigd door Apenkooi op 10-02-2025 13:43 ]
Ik heb de bestelbevestiging destijds ontvangen op 25 juni om 16:02 uur.
Ik ga niks meer over die tijdbatches zeggen, dat zal ik nooit begrijpen.LongTimeAgo schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:33:
De betaallink heb ik helaas ook nog niet binnen.
Mijn eerdere bericht ging over het gebrek aan updates. Luttele minuten later stroomde de "binnen 2 weken is het zo ver" mail binnen, dus dat was wel even grappig.
Wat ik interessant vind is wel dat het zo'n ellende was die eerste 2 uur(?) toen de pre-orders live gingen, mijn betaling pas 13:53 was doorgekomen ha. (Ik zweer, ik had hem in het eerste uur geplaatst)
13:54 kreeg ik het mailtje van de bevestiging.
Blijkbaar was het bij sommigen wel eerder gelukt.
wel geinig dat iedereen toch met smart op dat ding zit te wachten ( ja ik zelf zit ook met smart te wachten)
En ja zo geef ik hier aan dat ik bepaalde mail nooit ontvangen heb en voila vandaag ja hoor binnen 2 weken leveren wij de accu, zal wel eind 2 weken zijn en dan is het al weer bijna maart.
En tja als levering zo lastig is / was, had ik het eigenlijk netter gevonden dat iedereen in eerste instantie er 1 geleverd kreeg , maar goed dat is weer totaal andere discusie
[ Voor 8% gewijzigd door ivo1969 op 10-02-2025 14:21 ]
dus zal helaas nog even geduld moeten hebben.
Afwachten hoe groot de 'middag' groep is.
Bestelling van 25 juni 19:00.
nog geen e-mail ontvangen.
[ Voor 7% gewijzigd door Resordia op 10-02-2025 14:47 ]
Ik denk niet dat ze bang hoeven te zijn voor een overschot, wie van de vroege vogels nu gaat annuleren gaat het apparaat gewoon door naar de volgende.Knurt schreef op maandag 10 februari 2025 @ 14:41:
Wellicht is deze "twee weken" vooraankondiging ook nog een laatste check/reminder vanuit HomeWizard wie van alle pre-orders ook nog steeds daadwerkelijk willen ontvangen en niet nog last-minute gaan annuleren... Aangezien ze binnen twee weken kennelijk met grof geschut gaan uitleveren, wil je dat soort casi liever nu in beeld hebben dan als alle dozen al door het land heen gekoerierd worden.
Het verkeerd aansluiten kan tot gevolg hebben dat je niet verzekerd bent tegen brandrisico.crryp schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:05:
[...]
Ik bedoelde in het geval van 4 dat is 3200W
Ik zit voorlopig op 2 1600w dat durf ik wel aanals ik naar 4 ga ga ik een mooie cee box zoeken
Ioniq 5 58 kWh Connect + WP
Alleen bestellingen op 25-6 worden binnenkort uitgeleverd. Je zal denk ik in de maart batch zitten.yustmenl schreef op maandag 10 februari 2025 @ 14:44:
Hier nog niks ontvangen, besteld op 27-6 om 16:03.
dus zal helaas nog even geduld moeten hebben.
En aan marktplaats te zien denken er ook een paar winst op de batterij te kunnen maken alsof het een nvidia GPU is, dus vraag is er nog welwinwiz schreef op maandag 10 februari 2025 @ 14:44:
[...]
Ik denk niet dat ze bang hoeven te zijn voor een overschot, wie van de vroege vogels nu gaat annuleren gaat het apparaat gewoon door naar de volgende.
als je slechts 1 thuis-batterij wilt aansluiten dan klopt dat, in zijn voorbeeld is dit dus een oven met een belasting van 3 kW, dus behoorlijk vergelijkbaar met een 4 tal units van Home Wizard.crryp schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:23:
[...]
In dit geval knip je dus de homewizard stekker af? Als ik het goed begrijp.
Echter zul je dus om dit juist te doen 4 van dergelijke WCD moeten installeren en dan gaat de vergelijking helaas niet meer op, want per normaal stopcontact (shuko) gaat maar 800W, met deze Cepex inbouwcontactdoos wijzigd dat dus niet en dus ook een stuk minder warmte dan bij de getoonde 3.000W.
In zijn situatie is het gebruik van dergelijke industriele schakelmateriaal mogelijk een optie, met een kanttekening, als de 3.000W de maximale vermogen is van de oven, zal je dit tijdens regulier bedrijf waarschijnlijk niet gebruiken. Bv mijn oven kan tot 250 graden en heeft ook nog een extra grill stand die daar nog bij komt. Standaard gebruik ik de over echter slechts op 160 gr. hete lucht stand. Dan kom ik nog niet eens op de helft van de maximale stand.
Kijk maar eens hoe warm je onderkant van je laptop gaat worden, dat kan ook best hoog worden.
Aan de ander kant laat dit wel erg mooi zien wat je met in dit geval industrieel materiaal kunt doen.
Bedenk wel dat om dit helemaal gelijk te kunnen beoordelen is dat je bv het aandraaimoment in beide gevallen gelijk houd en dus zo veel mogelijk de "installatiefoutjes" zo veel mogelijk kunt gaan elimineren.
Het verschil tussen een goed en slecht contact kan al best veel zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door MacD007 op 10-02-2025 15:18 ]
Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge
Pas op met die aanname. Mijn Bosch oven pakt op de stand "snel opwarmen" wel degelijk voor enige tijd 3+ kW.MacD007 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:00:
als de 3.000W de maximale vermogen is van de oven, zal je dit tijdens regulier bedrijf waarschijnlijk niet gebruiken.
Nieuw hier maar heb een beetje meegelezen en kan niet alles vinden.
Ik heb begrepen dat je de batterij op handmatig kan zetten om hem te laden:
Om de HomeWizard Plug-in Battery handmatig op te laden ga je naar Instellingen –> Meters –> Plug-in Battery –> NOM modus. Bij het klikken op NOM modus krijg je een tweede mogelijkheid om de thuisbatterij handmatig op te laden.
Komt hier ook misschien een timer functie bij?
Dan kunnen mensen met bijvoorbeel een dynamisch contract dat in de App aanzetten om bv 04:00 tot 06:00 wanneer de stroom tarieven laag zijn.
Ik snap dat je dit zou kunnen emuleren met bijvoorbeeld Home Assitant of andere programmatuur,maar niet iedereen heeft dat thuis.
Ik ben mezelf nu net (vanwege de Tweakers site) in HA aan in het verdiepen, maar heb er nog weinig kaas van gegeten dus zo'n funtie in de HomeWizard App zou geweldig zijn.
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.