3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Hebben de F1 coureurs vorig jaar toch ook al gedaan? Reactie van MBS was dat ze de mond moeten houden en moeten racen.
Er is dus maar een oplossing, en dat is dat die man weg gaat maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren, want aan het eind van het jaar zal die wel weer herkozen worden.
Testdagen en vrije trainingen (zeker de eerste) kijk ik niet voor wat er op het circuit gebeurt. Maar er gebeurt zo weinig dat commentatoren beginnen uitweiden over zaken die je normaal nergens leest (als je niet iedere dag alle roddel sites afschuimt). Brundle begint opeens te vertellen over een oude F1 auto waar hij mee gereden heeft, Crofty begint te vertellen over een etentje die hij gehad heeft met één of andere bons, Pinkham vertelt over één of ander special die ze gefilmd heeft met een bepaalde piloot en exotisch auto, ... Dan wordt er eens een bepaalde ingenieur uitgenodigd die gepassioneerd over één of ander vleugeltje praatdesalniettemin schreef op zondag 23 februari 2025 @ 11:05:
... Ik ga de testdagen niet kijken, want zegt toch bijna niks en vind er ook geen reet aan. Alle vrije trainingen en voorbeschouwingen kijk ik ook allemaal niet meer...
Ik kijk dus niet echt maar ik luister
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215
Precies dit, de F1 podcast met (meestal) leuk achtergrond beeld.Kenhas schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:54:
[...]
Testdagen en vrije trainingen (zeker de eerste) kijk ik niet voor wat er op het circuit gebeurt. Maar er gebeurt zo weinig dat commentatoren beginnen uitweiden over zaken die je normaal nergens leest (als je niet iedere dag alle roddel sites afschuimt). Brundle begint opeens te vertellen over een oude F1 auto waar hij mee gereden heeft, Crofty begint te vertellen over een etentje die hij gehad heeft met één of andere bons, Pinkham vertelt over één of ander special die ze gefilmd heeft met een bepaalde piloot en exotisch auto, ... Dan wordt er eens een bepaalde ingenieur uitgenodigd die gepassioneerd over één of ander vleugeltje praat
Ik kijk dus niet echt maar ik luister
[ Voor 95% gewijzigd door noo op 24-02-2025 13:46 ]
Jup, zal wel FIFA stijl verkiezing met 1 kandidaat worden omdat er niemand uit angst tegen durft te runnen als alternatief, die dan wonderbaarlijk genoeg herkozen wordt.RobertMe schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:34:
[...]
Hebben de F1 coureurs vorig jaar toch ook al gedaan? Reactie van MBS was dat ze de mond moeten houden en moeten racen.
Er is dus maar een oplossing, en dat is dat die man weg gaat maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren, want aan het eind van het jaar zal die wel weer herkozen worden.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Blijkbaar krijgen ook alle regionale organisaties 1 stem. Maar er zijn ook landen, voornamelijk in de zandbak en Azië, met twee organisaties. En als die allemaal een beetje MBS gestemd zijn steekpenningen van MBS krijgen, of beloftes op een lokale GP (Rwanda...) dan stemmen die met alle plezier op hem. Zelfs met concurrentie is de kans dus nog steeds zeer groot dat die aanblijft.YakuzA schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:50:
[...]
Jup, zal wel FIFA stijl verkiezing met 1 kandidaat worden omdat er niemand uit angst tegen durft te runnen als alternatief, die dan wonderbaarlijk genoeg herkozen wordt.
/f/image/ouXxGaQPLFu9B0KZlchqbgm1.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/CCPAgVLmHUsW6mU0GJkCVz3q.webp?f=fotoalbum_large)
Aldus Autosport.comLike its rival teams Mercedes had already revealed the 2025 livery at last week's F175 launch event in London, using an older model. Now it has unveiled the launch spec of the W16 car that its drivers George Russell and debutant Andrea Kimi Antonelli will contest the 2025 season with.
With the W16, Mercedes is aiming to make fundamental changes to its lineage of ground-effect cars that have proven very hard to get in the optimal set-up window, and have seen dramatic performance swings from circuit to circuit.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Dinsdag.Drials schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:42:
Redbull heeft vandaag een filmdag toch? Is hier al beeld van?
Mooie livery! (voor Mercedes)Mog schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:44:
Mercedes heeft de 2025 W16 onthuld:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]
Aldus Autosport.com
En een verticale luchtinlaat.
I served in a company of heroes.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Subtiel. Hadden die rode sterren aan de zijkant van de body niet misstaan? Geeft ook iets meer kleur aan het geheel. Ze hebben de laatste jaren natuurlijk meer rood gehad door INEOS aan de bovenkant.Chocoball schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:26:
Iets lastiger te zien maar de herinnering aan Niki aan 2 kanten.
[Afbeelding]
Mooi hoor, ik zie de voorvleugel zelf op mijn telefoon nu al flexen. /sMog schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:44:
[...]
Aldus Autosport.com
ping 127.212.23.124

Ik gebruik deze al sinds 2020 oid, heeft het altijd goed gehad https://f1calendar.com/nlG_Dragon schreef op zondag 9 februari 2025 @ 12:18:
Ik heb zojuist deze kalender van GPFans in mijn Google Agenda gezet net zoals voorgaande jaren, maar ik zie geen Nederlandse tijden. Welke gebruiken jullie dit seizoen? Want zoek een met Nederlandse tijden
Inderdaad een aanrader, last-minute aanpassingen zoals het aangepaste tijdschema van Brazilië werden ook snel verwerkt.CrazyFool schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:23:
[...]
Ik gebruik deze al sinds 2020 oid, heeft het altijd goed gehad https://f1calendar.com/nl
Daar komen er per coureur nog wel een heel aantal bij. Speciaal voor deze race merchandise inkomsten blablablaChocoball schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:35:
Alle F1 hoofdeksels van dit seizoen bij elkaar.
[Afbeelding]
Ik gebruik die van racefans.net . Ooit 1x toegevoegd en die blijft gewoon up to date. Hoef niet elk jaar opnieuw toe te voegen.G_Dragon schreef op zondag 9 februari 2025 @ 12:18:
Ik heb zojuist deze kalender van GPFans in mijn Google Agenda gezet net zoals voorgaande jaren, maar ik zie geen Nederlandse tijden. Welke gebruiken jullie dit seizoen? Want zoek een met Nederlandse tijden
Hamilton doet me denken aan een pak chocomelChocoball schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:35:
[Afbeelding]

En Lawson en Albon solliciteren voor een stoeltje bij
Alpine?
Hadjar moet ik om een of andere reden denken aan motorcross
Mijn favorieten zijn toch wel Tsunoda en Hulkenberg.
Ja dat is heel handig van die kalender, bij mij is hij nu tot Augustus ingevuld door hun maar daarna is er nog niks ingevuldWaah schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:52:
[...]
Ik gebruik die van racefans.net . Ooit 1x toegevoegd en die blijft gewoon up to date. Hoef niet elk jaar opnieuw toe te voegen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
De populariteitscontest op basis van de helmen is hier te vinden: https://www.formula1.com/...on.2Hz13HwUpoZRSXQMvSYO4uChocoball schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:35:
[Afbeelding]
Ik vind hem toch wel mooi hoorMog schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:44:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]
Aldus Autosport.com
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Ik gok dat dit gewoon eindigd in een populariteitscontest voor drivers ipv helmen.CH4OS schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:35:
[...]
De populariteitscontest op basis van de helmen is hier te vinden: https://www.formula1.com/...on.2Hz13HwUpoZRSXQMvSYO4u
Of ik heb slechte smaak maar Lewis heeft verre van de mooiste helm
/f/image/GEy3Cvvs0d2wX0YljKZHJ0vZ.png?f=fotoalbum_large)
Ik zie niks!Mog schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:08:
De 2025 Red Bull RB21:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mee eens. Die van Norris kan ik waarderen omdat hij opvalt, Tsunoda/Bortoleto ook in mindere mate maar de rest is 1 pot nat.Waah schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:09:
[...]
Ik gok dat dit gewoon eindigd in een populariteitscontest voor drivers ipv helmen.
Of ik heb slechte smaak maar Lewis heeft verre van de mooiste helm
[Afbeelding]
Als ik coureur was zou ik me wel hard maken meer vrijheid te krijgen voor een helm bij de contractbesprekingen.
Vandaar dat ik het al de populariteitscontest op basis van helmen noemde.Waah schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:09:
Ik gok dat dit gewoon eindigd in een populariteitscontest voor drivers ipv helmen.
Ik moet wel zeggen, die shakedowns hebben ook echt 0 toegevoegde waarde meer, nu vorige week de liveries al bekend gemaakt werden. Wat mij betreft hoeft zo'n aparte livery reveal dus niet.
[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 25-02-2025 11:16 ]
vind het zo veel commotie, gedoe om 'niets' (leuk de stickertjes, en drivers) maar voor mij als neutrale kijker voegt het weinig toe. maar begrijp uit de comments hier in de draad dat er wel degelijk draagvlak en intresse voor is.CH4OS schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:14:
[...]
Vandaar dat ik het al de populariteitscontest op basis van helmen noemde.Wat dat betreft ook wel opvallend dat de twee populairse rijders uit de UK komen.
Ik moet wel zeggen, die shakedowns hebben ook echt 0 toegevoegde waarde meer, nu vorige week de liveries al bekend gemaakt werden. Wat mij betreft hoeft zo'n aparte livery reveal dus niet.
Valt me nog wel mee eigenlijk als je naar de resultaten kijkt. Alleen Leclerc krijgt naar mijn mening onterecht veel stemmen. Norris en Lewis springen er ook wel uit qua ontwerp.CH4OS schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:14:
[...]
Vandaar dat ik het al de populariteitscontest op basis van helmen noemde.
[ Voor 7% gewijzigd door Vuvuzela op 25-02-2025 11:19 ]
/f/image/Bka6NhSzqd6cvdmwyiOIXk5s.webp?f=fotoalbum_large)
Dit soort ontwerpen zijn iconisch omdat ze vrijwel niet veranderden.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Van wie is deze helm? Villeneuve had er toch zo een soortgelijke?Mog schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:21:
De vormgeving van helmen zijn betekenisloos tegenwoordig. De sponsors bepalen voor een groot gedeelte het uiterlijk. De tijd dat je coureurs jarenlang kon herkennen aan de hand van de helm is allang voorbij
[Afbeelding]
Dit soort ontwerpen zijn iconisch omdat ze vrijwel niet veranderden.
Edit: Hij is van Villeneuve Toen hij bij BAR Honda reed, Lucky Strike livery
[ Voor 5% gewijzigd door Sepp14 op 25-02-2025 11:43 ]
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Die foto’s zijn midden in de nacht gemaakt…Mog schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:08:
De 2025 Red Bull RB21:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Red bull racing ambassadeur
/f/image/GqEn2Mi63uvUSovPI5ljDJAx.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/U82oPEACz8iCv7fkZErLctMa.png?f=fotoalbum_large)
Voor de liefhebbers hierbij nog mooie interviews.
YouTube: Calum Nicholas on the 'Real Max Verstappen' & Lewis Hamilton's F1 Le...
YouTube: Calum Nicholas EXPOSES the Truth: Redbull F1 Mech Reveals All!
Jammer, mooie kerel!d-vine schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:14:
calum nicholas krijg een nieuwe rol
[Afbeelding]
[Afbeelding]
YouTube: Calum Nicholas on the 'Real Max Verstappen' & Lewis Hamilton's F1 Le...
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Lijkt wel iets meer platgedrukt, de motorcover, als je de airbox ziet. Alsof hij wat breder gemaakt is daar.
Misschien ook gezichtsbedrog.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
definitief afscheid van de bazooka zo te zien?
PSN
Het Honda logo achterop lijkt iets rechter op te staan. Iets steiler. Alsof de body daar wat minder bol is.Sepp14 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:41:
[...]
Lijkt wel iets meer platgedrukt, de motorcover, als je de airbox ziet. Alsof hij wat breder gemaakt is daar.
Misschien ook gezichtsbedrog.
Vergelijk het maar met de Rokt sticker.
[ Voor 5% gewijzigd door AvK op 25-02-2025 14:14 ]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Stickers zijn ditmaal wel goed geplakt.
Of vandaag.Lynx schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:35:
Of het is gewoon de 2024 auto en de echte auto zien we morgen, of volgende maand pas

Edit: ook nog een video.
[Twitter: https://x.com/i/status/1894380136998355387]
[ Voor 42% gewijzigd door NotSoSteady op 25-02-2025 15:18 ]
Lijkt of de coureur lager zit. Als ik de HALO bekijk.AvK schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:12:
[...]
Het Honda logo achterop lijkt iets rechter op te staan. Iets steiler. Alsof de body daar wat minder bol is.
Vergelijk het maar met de Rokt sticker.
Op naar 2026
Ah, de eerste aardappelfoto van de nieuwe RB21NotSoSteady schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:57:
[Afbeelding]
Edit: ook nog een video.
[Twitter]
Gevolgd door een foto's van betere kwaliteit.noo schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:13:
[...]
Ah, de eerste aardappelfoto van de nieuwe RB21Traditions!

[ Voor 9% gewijzigd door NotSoSteady op 25-02-2025 17:46 ]
Moet zeggen dat de FOM (en Viaplay in NL) het er niet leuker op maken nee. Had afgelopen jaar geen abonnement meer op F1TV, kon het wel kijken maar vond het toch minder interessant dan seizoen 2022 en 2023... omdat het meer gemaakt leek.Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 21:29:
Ik denk dat dit jaar ik voor het eerst sinds de jaren 90 niet meer ga volgen.
Heb nu wel weer een F1TV genomen (er zijn nog mogelijkheden om deze legaal goedkoper te krijgen), ben wel enigszins benieuwd wat er dit jaar gaat komen. Hoop alleen dat het niet weer zoals vorig jaar gaat verlopen met alle drama naast de baan.
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Je krijgt dit jaar 2 kampioenschappen in 1 seizoen. De eerste 8 races in het flexi-wing kampioenschap en dan vanaf de 9e race wie kan de koploper nog bijhouden /inhalen zonder over budget te gaan.Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 21:29:
Alleen weet ik niet of ik het ook allemaal kan meemaken omdat ik geen idee heb wat F1TV met mijn abonnement gaat doen.
Maar waarom dan niet?Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 21:29:
Geen trol, ben echt benieuwd waarom je dit stelt.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Elk jaar posten er een aantal deze aankondiging waar verder niemand op zit te wachten. Gaan we nu allemaal een berichtje posten als we ergens mee stoppen? Wat is het nut van zo'n mededeling als je er verder niks bij te melden hebt?AvK schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 21:48:
[...]
Maar waarom dan niet?
Geen trol, ben echt benieuwd waarom je dit stelt.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Red bull racing ambassadeur?d-vine schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:14:
calum nicholas krijg een nieuwe rol
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat was Ricciardo toch eerst?
Wat doet je denken dat ze er maar een mogen hebben?sambalbaj schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 23:31:
[...]
Red bull racing ambassadeur?
Waarschijnlijk is DC (Coulthard dus) nog steeds de grootste ambassadeur. En Ricciardo heeft de sport volledig vaarwel gezegd na zijn AT/VCARB stint. En ik heb zo'n vermoeden dat Calum op een andere manier ambassadeur zal zijn dan hoe oud coureurs die rol vervullen. Calum zal vast meer gebruikt worden voor podcasts (en evt interviews) om o.a. nieuw personeel aan te trekken. DC zal ook veel meer gebruikt worden voor business events, opdraven bij sponsoren om een verhaaltje te vertellen. Naast natuurlijk de showruns die DC doet, die zal Calum ook niet gaan doen denk ik zo
Ik zie nog niet echt verschil met de auto van vorig jaar. Hooguit dat de engine cover iets slanker lijkt?NotSoSteady schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:25:
[...]
Gevolgd door een foto's van betere kwaliteit.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is een breed begrip en hoeft niet 1 iemand te zijn.sambalbaj schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 23:31:
[...]
David Coulthard is ook Red Bull ambassadeur.sambalbaj schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 23:31:
[...]
"When you grow up your heart dies"
:strip_exif()/f/image/WsuSjmkRDF0hgtRCooOCmSmk.jpg?f=fotoalbum_large)
The Formula 1 Class Of 2025
It's all to drive for...
[ Voor 8% gewijzigd door G_Dragon op 26-02-2025 14:50 ]
Charles mocht niet voor het F1 logo zitten gok ikDeKaerften schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:53:
Charles wil er niet bij horen?

Meer pit stops wil niet zeggen dat het inhalen makkelijker / beter wordt
Bernie Collins (ex strategie Force India / Racing Point / Aston Martin) zei in de uitzending ook al direct "ronde 1 en ronde 2 pitten, zeker als er een (virtual) safety car is".Lynx schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 18:55:
Pit in ronde 1 op rood, rij hard naar de pack en pit dan voor wit in ronde 2. Uitrijden die handel en lachen.
Waarbij zij of iemand anders ook al aanhaalde dat het een "oplossing" is voor een breder probleem. Het gratis wisselen onder een rode vlag, wat vorig jaar voor de shitshow in Monaco zorgde. Niet mogen wisselen onder een rode vlag gaat er waarschijnlijk nooit doorheen komen. Maar pas dan wel de regel aan dat die bandenwissel niet meetelt voor de "verplicht op 2 compounds rijden". Dan dwing je alsnog die extra pitstop af.
Maar er gaat nooit een "eerlijke regel" komen, als rood is veroorzaakt door regen en het bandenreglement vervalt heb je er alsnog voordeel van als jij nog niet de pits in was geweest. Of als je vleugel eraf is gereden en je hebt toevallig alleen nog maar die van vorige week bij je (maar die eigenlijk beter was geweest voor dit circuit). etc etc. Iets aan de auto doen tijdens een rode vlag kan gewoon altijd voordeel opleveren, Als jij in ronde 2 naar wit bent gegaan en in ronde 3 komt er code rood, is je mogelijke voordeel van jouw strategie ook weg, Bij een normale safety car ook trouwens, als die in ronde 60 komt en de nummer 2 komt op rood op de baan. Je hebt nooit een volledig "eerlijke en gelijkwaardige" situatie. Is dat erg? Nee echt totaal niet, alleen balen als je team zo kut is in strategie (pech heeft....) dat het in je nadeel werkt. Je hoort coureurs ook nooit zeggen, damn echt vervelend die rode vlag want ik had mijn banden nog niet gewisseld en dat is niet eerlijkRobertMe schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 18:59:
[...]
Bernie Collins (ex strategie Force India / Racing Point / Aston Martin) zei in de uitzending ook al direct "ronde 1 en ronde 2 pitten, zeker als er een (virtual) safety car is".
Waarbij zij of iemand anders ook al aanhaalde dat het een "oplossing" is voor een breder probleem. Het gratis wisselen onder een rode vlag, wat vorig jaar voor de shitshow in Monaco zorgde. Niet mogen wisselen onder een rode vlag gaat er waarschijnlijk nooit doorheen komen. Maar pas dan wel de regel aan dat die bandenwissel niet meetelt voor de "verplicht op 2 compounds rijden". Dan dwing je alsnog die extra pitstop af.

Dan zou je eigenlijk moeten stellen: wat de oorzaak van de code rood ook was, iedereen stopt. Na een tijdje begint de race weer, en dan mag je je reparaties uitvoeren en bandjes wisselen, whatever je wilt. Voor mijn part mag je dat direct in de pits doen als de rest groen krijgt. Maar... dan heb je weer nadeel van die code rood want dan ligt iedereen weer dicht op elkaar (heb je met een SC soms ook maar de kans als je een stukje voorligt dat jij de pits nog wel in kunt is vaak wel aanwezig).
Kortom, succes met een regel bedenken die voor iedereen eerlijk is
Exact expert nodig?
In deze gaat het niet om "gelijk" / "eerlijk". Maar het feit dat er "geen" pitstops zijn als iedereen wisselt onder rood. En daarmee de race dus dood wordt gemaakt (/van de race een optocht maakt). Vooral merkbaar dus bij die races waar alle teams wachten op een SC of rode vlag om hun pitstop te maken (niet alleen Monaco, maar ook Singapore bv. En met meer stratencircuits neemt dat alleen maar toe).Crazy D schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 19:13:
[...]
Maar er gaat nooit een "eerlijke regel" komen, als rood is veroorzaakt door regen en het bandenreglement vervalt heb je er alsnog voordeel van als jij nog niet de pits in was geweest. Of als je vleugel eraf is gereden en je hebt toevallig alleen nog maar die van vorige week bij je (maar die eigenlijk beter was geweest voor dit circuit). etc etc. Iets aan de auto doen tijdens een rode vlag kan gewoon altijd voordeel opleveren, Als jij in ronde 2 naar wit bent gegaan en in ronde 3 komt er code rood, is je mogelijke voordeel van jouw strategie ook weg, Bij een normale safety car ook trouwens, als die in ronde 60 komt en de nummer 2 komt op rood op de baan. Je hebt nooit een volledig "eerlijke en gelijkwaardige" situatie. Is dat erg? Nee echt totaal niet, alleen balen als je team zo kut is in strategie (pech heeft....) dat het in je nadeel werkt. Je hoort coureurs ook nooit zeggen, damn echt vervelend die rode vlag want ik had mijn banden nog niet gewisseld en dat is niet eerlijk
Dan zou je eigenlijk moeten stellen: wat de oorzaak van de code rood ook was, iedereen stopt. Na een tijdje begint de race weer, en dan mag je je reparaties uitvoeren en bandjes wisselen, whatever je wilt. Voor mijn part mag je dat direct in de pits doen als de rest groen krijgt. Maar... dan heb je weer nadeel van die code rood want dan ligt iedereen weer dicht op elkaar (heb je met een SC soms ook maar de kans als je een stukje voorligt dat jij de pits nog wel in kunt is vaak wel aanwezig).
Kortom, succes met een regel bedenken die voor iedereen eerlijk is
Dan moeten ze dus gewoon lekker naar normale circuits gaanRobertMe schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 19:19:
[...]
In deze gaat het niet om "gelijk" / "eerlijk". Maar het feit dat er "geen" pitstops zijn als iedereen wisselt onder rood. En daarmee de race dus dood wordt gemaakt (/van de race een optocht maakt). Vooral merkbaar dus bij die races waar alle teams wachten op een SC of rode vlag om hun pitstop te maken (niet alleen Monaco, maar ook Singapore bv. En met meer stratencircuits neemt dat alleen maar toe).

Exact expert nodig?
Moet je wachten op ronde 1?Lynx schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 18:55:
Pit in ronde 1 op rood, rij hard naar de pack en pit dan voor wit in ronde 2. Uitrijden die handel en lachen.
Of mag je na de formation lap al de pits in duiken voor je 1e wissel?
(Als je vast zit achter nummer laatst werkt dit ook niet, want de leiders rijden te hard weg.)
[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 26-02-2025 19:26 ]
PSN
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ondanks dat Charles geen Red Bull junior is geweest zoals de rest.
Ocon staat erbij als een gangster
Niveau dit zeg..
Of snap ik de grap niet?
Een van de hoogte punten dit seizoen voor mij , om naar uit te kijken, is de stap van Hamilton en hoe hij het gaat doen bij Ferrari. En ik ben niet eens een Hamilton fan.
Het zal hoe dan ook een optocht worden. Zo'n extra pitstop zou de boel een beetje door elkaar kunnen husselen, maar ik verwacht geen wonderen dat het opeens de meest spectaculaire race wordt en de eindstand een complete verrassing is.Chocoball schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 17:22:
[Afbeelding]
Meer pit stops wil niet zeggen dat het inhalen makkelijker / beter wordt
Maar ja, Monaco hoort er gewoon bij.
Er zouden nieuwe circuits bij moeten komen die gemaakt zijn voor meer spektakel, gericht op het huidige F1. Maar helaas zijn het vooral stratencircuits die erbij komen.
Ik ben ook heel benieuwd wat Hamilton gaat neerzetten bij Ferrari. Mijn vermoeden is dat dat de snelste versie van Leclerc sneller is dan de snelste versie van Hamilton, alleen is Leclerc niet consistent genoeg, iets wat Hamilton zeker wel kan zijn en daarmee vermoed ik dat hij Leclerc zal verslaan wanneer hij zich op zijn gemak voelt binnen het team. Het wereldkampioenschap gaat afhangen van de auto. All cars being equal denk ik nog steeds dat Max de snelste is op grid, maar als Ferrari een raket kan bouwen zoals Mercedes die ooit had, dan maakt Hamilton zeker nog een kans. Ik ben ook geen Hamilton fan, maar als hij weet te winnen heb ik daar absoluut respect voor. Als hij finaal op zijn muil gaat zie ik daar ook de humor wel van inPlint schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 21:01:
[...]
Niveau dit zeg..
Of snap ik de grap niet?
Een van de hoogte punten dit seizoen voor mij , om naar uit te kijken, is de stap van Hamilton en hoe hij het gaat doen bij Ferrari. En ik ben niet eens een Hamilton fan.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
2024 🆚 2025: Look closely 👀#F1Testing #F1 pic.twitter.com/Yq5cWPs4Mj
— Formula 1 (@F1) 26 februari 2025
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Sowieso de sidepods van RBR zijn wel fors veranderd als je zo de vooraanzicht ziet.
Al is dit Bahrein vs Bahrein waar het interessanter zou zijn om AB24 naast de nieuwe auto te zetten.
[ Voor 46% gewijzigd door Lynx op 27-02-2025 12:27 ]
Nu zie je pas erg goed dat de nieuwe RB er totaal anders uit ziet ivm vorig jaar. 😮
Edit:
Idd tiepfautje. Bedoelde AD natuurlijk …
[ Voor 18% gewijzigd door Lynx op 28-02-2025 19:27 ]
AB24?Lynx schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:59:
THE RACE heeft een samenvatting op YT staan waar de 2025 RBR vergeleken word met AB24. daar zijn de verchillen marginaal.
Abu dahBi 2024 volgens mij.
Je bedoeld de badkuip rand?Lynx schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:25:
Heb toch sterk het idee dat de "waterslides" (2022/23) van ferrari weer enigszins terug zijn bij MCL en RBR.
PSN
Teams testen ook een 2de voorvleugel. Deze lijken wel behoorlijk op elkaar, de één nog meer dan de ander.
Leuk.om dit ook met sidepods te doen, en dan in vergelijking met de Red Bull van afgelopen 2 seizoenen 😏
Zelfs Max gaat met pre season testing niet zeggen dat de auto kut is. Dus een beetje nutteloze statement van RB/Max imho.kazuka schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 15:39:
Max lijkt tot nu toe happy met de RB21:
https://nos.nl/artikel/25...chten-beter-dan-de-vorige
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Zeker aan Max kan je vaak wel aflezen hoe de vlag hangt. Dus als hij aangeeft dat een aantal van de zwakheden van de vorige wagen goed aangepakt zijn, en de bestuurbaarheid is verbeterd, dan hecht ik daar wel een beetje waarde aan.Goldman schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 17:21:
[...]
Zelfs Max gaat met pre season testing niet zeggen dat de auto kut is. Dus een beetje nutteloze statement van RB/Max imho.
Sterker, je wil het liever juist wat downplayen: kijk bijv naar wat Mercedes altijd deed, tijdens de tests altijd sandbaggen en een ander team als favoriet aanwijzen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
De nieuwe mini's, spaar ze allemaal

Sorry kon het niet laten aangezien we vroeger altijd die irritante mini-drivers video's in het topic hadden
Damned, kan geen goede video vinden om te plaatsen.Chocoball schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:08:
[...]
[Afbeelding]
Sorry kon het niet laten aangezien we vroeger altijd die irritante mini-drivers video's in het topic hadden![]()
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Haha geweldigChocoball schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:08:
[...]
[Afbeelding]
Sorry kon het niet laten aangezien we vroeger altijd die irritante mini-drivers video's in het topic hadden![]()

Illegal_Alien schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:14:
[...]
Damned, kan geen goede video vinden om te plaatsen.
De maker is er gelukkig mee gestopt
In het begin vond ik het nog wel grappig.Chocoball schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:31:
[...]
offtopic:
De maker is er gelukkig mee gestopt
Maar ze maakten het steeds irritanter.
Gelukkig zelf gestopt.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Seizoen 2025 topics: Topicreeks: [F1 2025]
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken