✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
De minst mooie Ferrari sinds lange tijdG_Dragon schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 15:07:
En zo ziet de Ferrari er bij daglicht uit
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Je bedoelt Scuderia HPG_Dragon schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 15:07:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Die witte livery had er goed uitgezien als ze het geel weggelaten hadden.Chocoball schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:49:
Zo ziet de VCARB02 er in het dagllicht uit.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben ook weer van de partij.
Ah, niks gemist dus. Dacht ik wel.Mog schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:48:
Nu we ze alle tien hebben gezien is dit mijn ranking. Over het algemeen zeer teleurgesteld. Alleen Racing Bulls deed iets nieuws.
- Racing Bulls
- Aston Martin
- Alpine
- Mercedes
- Red Bull
- McLaren
- Ferrari
- Williams
- Sauber
- Haas
TinusXIII schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:56:
Wel fijn dat het Britse publiek zich weer van zijn beste kant liet zien.
/f/image/XPAQJBL4uP8tMq9moGnfxURh.webp?f=fotoalbum_large)
😄
Als ze dit nog een keer doen, ga dan maar naar Spanje ofzo. Gejank van zogenaamde F1 fans uit bepaalde landen, te triest.
[ Voor 10% gewijzigd door Charles Hill op 19-02-2025 17:40 ]
Pullrods. In het laatste jaar gaan ze eindelijk overG_Dragon schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 15:07:
"Copy understood, we come back to you. Question?"
[ Voor 12% gewijzigd door Illegal_Alien op 19-02-2025 17:48 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Teams zouden eigenlijk verplicht moeten worden auto's voor minimaal 60% een kleur te geven, inclusief de zijkanten. Dat zorgt ervoor dat auto's een eigen stijl hebben, en ook makkelijker herkenbaar zijn. Vroeger was het mooi, met uitgesproken ontwerpen op auto's, nu is het zwart met kleur, en steeds meer zwart.
Dan was die bijna volledig wit met sponsoren.... Nee de combi rood/geel werkthenri86 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 15:45:
[...]
Die witte livery had er goed uitgezien als ze het geel weggelaten hadden.
Ik kan geen makkelijk plaatje vinden van alle auto's, maar wat ik zo zie hebben de 2025 auto's echt veel meer verf erop zitten dan de 2024 autos....Charles Hill schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 18:03:
Keek net even hoe de auto's eruit zien; niet heel veel anders behalve meer zwart, oftewel kaal carbon.
2024
:strip_exif()/f/image/VYxd2VtYySiWqRGFeJUxDPhn.webp?f=fotoalbum_large)
2025
/f/image/r0zCSIq49XxGidBZH2vTRKPx.webp?f=fotoalbum_large)
VCarb is echt fantastisch, schitterend ding.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Hij staat wel vaker voor Jan met de korte achternaam op een podiumsjaool schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:53:
Mist er ook eentje zijn cue.
Fake DJ in da house.
Neemt niet weg dat de tune erg lekker is.
Nou omdat het een liegende gluiperd is.
Nogmaals, verder wel genoten.
Het was allemaal sarcastisch, dus ook die zin.Mad-Matt schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:31:
Trouwens, het enige moment waar ik wel een soort rilling kreeg was toen Jack Whitehall zei "Hoe kan je nou ruzie krijgen met Russel, hij is zo lief"
Nou omdat het een liegende gluiperd is.
Nogmaals, verder wel genoten.
Oh, die had ik zo niet opgevat.Toke_gt schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:33:
[...]
Het was allemaal sarcastisch, dus ook die zin.
En volgens mij was niet alles sarcastisch, Leclerc de hemel in prijzen als "prettiest on the grid" is volgens mij gewoon een goed compliment, hoe hij ook door een hoop vrouwen wordt gezien.
Lijkt me dat het enige compliment waar een coureur op zich te wachten die aangaande zijn prestaties is. Wat dat betreft zou ik als Leclerc niet blij zijn als dit zijn enige verdienste is.Mad-Matt schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:35:
[...]
Oh, die had ik zo niet opgevat.
En volgens mij was niet alles sarcastisch, Leclerc de hemel in prijzen als "prettiest on the grid" is volgens mij gewoon een goed compliment, hoe hij ook door een hoop vrouwen wordt gezien.
Niet dat ik ook maar enige aanspraak kan maken op enige titel in deze
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik heb de show ook gezien, eerst paar minuten Viaplay, daarna direct door naar YouTube ivm het inlassen van een interview met ene M. VerstappenMad-Matt schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 08:19:
Ik heb toch de show maar eens terug gekeken na alle negatieve reacties overal, maar ik moet zeggen dat ik me wel vermaakt heb. Natuurlijk is niet de hele show fantastisch, er zitten wel wat momenten in waar ik plaats vervangende schaamte kreeg, maar over het geheel vond ik het prima. Fijn om alles achter elkaar te zien en niet dagen lang alles in de gaten moeten houden.
VCarb is echt fantastisch, schitterend ding.
Show vond ik - onverwacht - wel te pruimen. Soms een verplicht nummertje, maar we zijn blij dat we geen moeite meer hebben gedaan om kaarten te bemachtigen. Sowieso is de O2 Arena wel een aanrader als het gaat om eventlocatie... maar sightseeing in Londen had nu een beter alternatief geweest
PS Valt het anderen ook op dat als bepaalde coureurs bepaalde teams verlaten ze ineens veel rustiger en anders lijken? Vettel van RB naar Ferrari... Hamilton van Mercedes naar Ferrari. Ja, ik weet het... heel veel show, maar ik had afgelopen week met alle foto's en dergelijke geen afkeer ineens? Nee, ik doe niet mee aan die standaard 'drivers living rentfree in their heads'-hype, maar gewoon afkeer tegen die kleding, soms dat gedrag van overal maar het beste publiek willen benoemen... et cetera. Ik ben fan van Ferrari en kon een lichte wenkbrauw-lift bij het nieuws dat HAM naar Ferrari ging niet bedwingen, maar die lichte vorm van aversie is weg...
[ Voor 25% gewijzigd door CreativeS op 20-02-2025 09:46 ]
Oh echt? Dan had hij dat wel wat duidelijker mogen laten merken, want bij die uitspraak keken mijn vrouw en ik elkaar ook aan van wtf is hier mis?Toke_gt schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:33:
[...]
Het was allemaal sarcastisch, dus ook die zin.
Ben heel blij dat het sarcastisch was
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik was dus niet de enige, normaal pik ik sarcasme wel goed op, maar nu blijkbaar niet.G_Dragon schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:42:
[...]
Oh echt? Dan had hij dat wel wat duidelijker mogen laten merken, want bij die uitspraak keken mijn vrouw en ik elkaar ook aan van wtf is hier mis?![]()
(De opmerking over Lewis Hamilton die de grid oploopt als Fortnite karakter vond ik dan wel weer erg leuk)
Nou ja, ik heb de teksten niet geschreven, dus 100% zeker weet ik het ook niet. Maar een roast bevat hooguit complimentjes die op het randje zijn. Dus in die context heb ik ‘lieve jongen George’ als sarcastisch gehoord. Wat hij deed in dat conflict met Max was allesbehalve lief en het ging in de zin ervoor over dat conflict.G_Dragon schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:42:
[...]
Oh echt? Dan had hij dat wel wat duidelijker mogen laten merken, want bij die uitspraak keken mijn vrouw en ik elkaar ook aan van wtf is hier mis?![]()
:strip_exif()/f/image/iPVxmVrfqoYJKusNA5l0HPVM.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik blijf van mening dat ze het witte vlak beter geel hadden kunnen maken
[ Voor 9% gewijzigd door G_Dragon op 20-02-2025 14:52 ]
Dan heeft het wit maken van het vlak gewerkt, want we hebben het er over.G_Dragon schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:52:
[Afbeelding]
Dit is beter dan met een rode of gele achtergrond. Zo lijkt het teminste een beetje op het oude team van Vasseur namelijk Alfa Romeo. Kom op Fred doe er wat groen bijG_Dragon schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:52:
[Afbeelding]
HP wilt zijn logo waarschijnlijk alleen op wit hebben.G_Dragon schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:52:
[Afbeelding]
Sig
Als je kijkt naar Shell logo zit er een minuscuul wit randje omheen. Zoals je ook ziet op het pak. Dat is al vele male beter.
Of ze hadden de 'vin' wit moeten maken en het logo ietsjes kleiner moeten maken. En niet het wit in de strook van IBM en Unicredit moeten laten doorlopen.
Niet perse, als je hun styleguide bekijkt; https://brandcentral.hp.com/us/en/elements/hp-logo.htmltreative schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:42:
[...]
HP wilt zijn logo waarschijnlijk alleen op wit hebben.
Maar het zal vooral met de sponsordeal te maken hebben verwacht ik. Gebruiken ze de witte op rood dan ben je qua zichtbaarheid 1 van de zoveel sponsoren op de wagen. Op deze manier wordt het HP merk er meer uitgelicht. Snap 'm wel, als je hoofdsponsor bent wil je ook dat het zo overkomt.
Doet me sterk denken aan de auto van 1997 tot 2005 met het Malboro logo.G_Dragon schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:52:
[Afbeelding]
Die vergelijking ontgaat mij volledig. Die auto's zagen er heel veel beter uit dan alle auto's op de grid tegenwoordig. Behalve de Monaco Gulf livery, maar dat verwijst dan ook weer naar een tijd dat auto's wel sprekend waren, karakter hadden, of hoe je dat ook zegt.mathy_ schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:24:
[...]
Doet me sterk denken aan de auto van 1997 tot 2005 met het Malboro logo.
Nou, die Marlboro-associatie had ik ook. Los van de auto zelf, ik zie de gelijkenis wel.Charles Hill schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 20:46:
[...]
Die vergelijking ontgaat mij volledig. Die auto's zagen er heel veel beter uit dan alle auto's op de grid tegenwoordig.
:strip_exif()/f/image/YbZIRusQ4Lpj4hQm4piZy7yY.jpg?f=fotoalbum_large)
Misschien bedoelde @mathy_ wel iets later?Charles Hill schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 20:46:
[...]
Die vergelijking ontgaat mij volledig. Die auto's zagen er heel veel beter uit dan alle auto's op de grid tegenwoordig. Behalve de Monaco Gulf livery, maar dat verwijst dan ook weer naar een tijd dat auto's wel sprekend waren, karakter hadden, of hoe je dat ook zegt.
2006:

Ook een wit vlak op de airbox op de verder rode auto.
En latere jaren mocht de Marlboro reclame niet meer. Dus hebben ze een streepjescode er in gezet:

Het seizoen is nog niet begonnen. Die kleding komt gewoon weer terug, het bedanken van het publiek komt zeer zeker terug.CreativeS schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:40:
[...]
PS Valt het anderen ook op dat als bepaalde coureurs bepaalde teams verlaten ze ineens veel rustiger en anders lijken? Vettel van RB naar Ferrari... Hamilton van Mercedes naar Ferrari. Ja, ik weet het... heel veel show, maar ik had afgelopen week met alle foto's en dergelijke geen afkeer ineens? Nee, ik doe niet mee aan die standaard 'drivers living rentfree in their heads'-hype, maar gewoon afkeer tegen die kleding, soms dat gedrag van overal maar het beste publiek willen benoemen... et cetera. Ik ben fan van Ferrari en kon een lichte wenkbrauw-lift bij het nieuws dat HAM naar Ferrari ging niet bedwingen, maar die lichte vorm van aversie is weg...
Dus of het komt nog, of je ferrari fandom geeft je een roze bril.
Wat ook nog kan: Bottas is een stuk gelukkiger geworden na zijn vertrek bij Mercedes lijkt het. George werd vanaf dag 1 dat die voor Merc ging werken een naar ventje. Ik ben benieuwd of Toto of het team voor een bepaalde sfeer zorgen waarbij ze naar buiten toe als vrij naar overkomen.
Net als dat McLaren vorig jaar vond dat ze recht hadden op meer overwinningen, want ze hadden zo'n goede auto. Ja ze hadden meer kunnen winnen, maar het is geen recht.
Dat bedoelde ik inderdaad, die streepjes code kwam eerst in sommige landen waar reclame voor tabak verboden was. En een jaar later het hele seizoen?RobertMe schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 21:23:
[...]
Misschien bedoelde @mathy_ wel iets later?
2006:
[Afbeelding]
En latere jaren mocht de Marlboro reclame niet meer. Dus hebben ze een streepjescode er in gezet:
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door mathy_ op 20-02-2025 21:40 ]
Oh ja, nog veel sterkere gelijkenis, maar die herinner ik me dan weer niet zo. In die periode was ik even afgehaakt.RobertMe schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 21:23:
[...]
2006:
[Afbeelding]
Oja. Die Ferrari heeft wel dat witte vlak.RobertMe schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 21:23:
[...]
2006:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik dacht de oude rood witte kleuren van Marlboro, die echt beduidend anders is. Zoals het pakje eruit ziet.
En inderdaad ja, reden er allemaal auto's met streepjescodes of andere manieren om de link naar tabak te minimaliseren.
Jordan maakte er telkens wat van, ipv Benson & Hedges, zoals Buzzin' Hornets, Britten Heroes en meer
When did Formula 1 stop tobacco sponsorship?mathy_ schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 21:39:
[...]
Dat bedoelde ik inderdaad, die streepjes code kwam eerst in sommige landen waar reclame voor tabak verboden was. En een jaar later het hele seizoen?
https://rtrsports.com/en/blog/formula-1-sponsorship-tobacco/
U wou geel, dan zou het er zo kunnen uitzien. Met een witte of zwarte achtergrond geeft het veel meer contrast.G_Dragon schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:52:
[Afbeelding]

Hmm... misschien had ik het mis, weet inderdaad niet of ik dit zoveel mooier vindChocoball schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 07:35:
[...]
U wou geel, dan zou het er zo kunnen uitzien. Met een witte of zwarte achtergrond geeft het veel meer contrast.
[Afbeelding]

Is dat zo? Ik pak er een livery van Minardi bij (willekeurig jaartal):Charles Hill schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 20:46:
[...]
Die vergelijking ontgaat mij volledig. Die auto's zagen er heel veel beter uit dan alle auto's op de grid tegenwoordig. Behalve de Monaco Gulf livery, maar dat verwijst dan ook weer naar een tijd dat auto's wel sprekend waren, karakter hadden, of hoe je dat ook zegt.
:strip_exif()/f/image/KANGM73tYlOQcqLyLUawMajf.jpg?f=fotoalbum_large)
Uiteraard heb je iconische liveries. Maar over 20 jaar wordt de Red Bull livery ook als iconisch gezien.
sport is emotie, daar hoor euforie en teleurstelling bij - maar om iemand als Dietrich te gaan uitjoelen [..] dat is wel heel laag.Charles Hill schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:38:
[...]
Als ze dit nog een keer doen, ga dan maar naar Spanje ofzo. Gejank van zogenaamde F1 fans uit bepaalde landen, te triest.
//edit; maar de nederlanders kunnen er ook wat van; ooit op SPA gestaan, nabij een merch hokje "van" mercedes (is van cirquit zelf). Een aantal doorgesnoven/gezopen Max 'fans' dachten dat het ok was om dat merch hokje incl. verkoopster in de fik te zetten... top!
[ Voor 26% gewijzigd door himlims_ op 21-02-2025 09:34 ]
They’re cutting the branches of the tree so that people have more visibility 😭 pic.twitter.com/aJDyyyfUdT
— Tina ¹⁶✨ (@LeclercsC16) 19 februari 2025
De desbetreffende persoon heeft uiteindelijk een boete gekregen voor 'vernieling van de natuur in een openbare plek', waar geen autorisatie voor was. Dat heeft de politie van Fiorano Modanese bekendgemaakt. De hoogte van de boete is onbekend, al is de man door de video's op social media herkend en krijgt hij een boete toegestuurd.
[/quote]
Mooi overzicht
twee opmerkingen: bij Haas staat ook "Kick Sauber", en Alpine is volgens mij zonder h
Oh no! Ik heb even aan een moderator gevraagd deze post vrij te geven zodat ik hem kan aanpassen, ik heb dit namelijk gemaakt tijdens de show en natuurlijk stom genoeg nooit dubbel gecontroleerdgwystyl schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:59:
[...]
[/quote]
Mooi overzicht![]()
twee opmerkingen: bij Haas staat ook "Kick Sauber", en Alpine is volgens mij zonder h

Bedankt voor het aangeven!
[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 21-02-2025 10:00 ]
Waarom nou gelijk weer 'fandom', zo over the top... je kunt ook gewoon normaal fan zijn.Waah schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 21:28:
of je ferrari fandom geeft je een roze bril.
Ik haalde ook Vettel aan, maar goed, ik zal wel te oud worden of zo.
Onder alle fans heb je bepaalde figuren zitten. Maar bij opvallend veel Britten zit het allemaal erg hoog. En dat terwijl de meest schandalige actie in de F1 van het afgelopen decennium, of langer, toch echt de actie is van Hamilton, bewust Verstappen op dat punt van de baan tikken, waardoor Verstappen hard crashte, en ook toen de Britten hard stonden te juichen. Waar Verstappen vervolgens geen punten heeft kunnen halen, waardoor de laatste race van dat seizoen controversieel werd, of 'controversieel'.himlims_ schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:32:
[...]
sport is emotie, daar hoor euforie en teleurstelling bij - maar om iemand als Dietrich te gaan uitjoelen [..] dat is wel heel laag.
//edit; maar de nederlanders kunnen er ook wat van; ooit op SPA gestaan, nabij een merch hokje "van" mercedes (is van cirquit zelf). Een aantal doorgesnoven/gezopen Max 'fans' dachten dat het ok was om dat merch hokje incl. verkoopster in de fik te zetten... top!
Als Verstappen op Silverstone top 8 had gereden, was top 7 genoeg geweest met de laatste race, wat beide geen enkel probleem was geweest. Maar het is door toedoen van Hamilton zelf zo gelopen.
Opvallend is vervolgens dat al seizoenen lang alles van Verstappen dat negatief kan worden neergezet door SKY wordt uitvergroot, maar die schandalige actie van Hamilton en zijn reactie achteraf, steevast buiten beeld gehouden wordt, en dit wat ik nu schrijf over dat het seizoen min of meer al eerder door Verstappen gewonnen had kunnen zijn nooit zo wordt benoemd.
:no_upscale():strip_exif()/f/image/zN8YnufR30O1QlKxYhtkR25k.webp?f=user_large)
2021 belde net, ze willen hun controverse terug.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Ik heb de discussie niet zo gevolgd, dus daar geen oordeel over (ik vind het niet zo interessant en kijk maar met een half oog in dit topic of er belangrijk nieuws langs komt)... Maar fandom is gewoon een Engels woord voor het fan zijn, of de community van die fans. Het is niet hetzelfde als een fanboy zijn of zo en het heeft ook niks te maken met het Nederlandse woord dom, mocht dat de reden zijn voor de negatieve interpretatieCreativeS schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:50:
[...]
Waarom nou gelijk weer 'fandom', zo over the top... je kunt ook gewoon normaal fan zijn.
Gamertag: FinrazielNL
Ik heb dit nooit begrepen. Wat is er mis met het bedanken van het publiek? Mensen betalen honderden euro's om bij een wedstrijd te zijn. Dan kan je daar toch even bij stilstaan. Dat hij het wat overdreven (Amerikaans) doet is niet mijn stijl. Maar storend vind ik het niet. En wat is er mis met de kleding? Hij geeft juist een beetje flair aan de paddock. Het is zijn hobby (of side hustle) en beleeft er duidelijk plezier aan. Wat is daar mis mee?Waah schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 21:28:
[...]
Het seizoen is nog niet begonnen. Die kleding komt gewoon weer terug, het bedanken van het publiek komt zeer zeker terug.
Publiek bedanken is niet erg, dat doen meer coureurs. Maar niet elk publiek is "best crowd ever", het is de manier waarop je het doet. Verder heb ik weinig problemen met hem, volgens mij is het buiten het circuit juist een toffe peer.Mog schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:16:
@Charles Hill Het lukt jezelf ook niet echt om het lost te laten als ik je verhaal zo leesIk ben blij dat het zo (af)gelopen is, Abu Dhabi 2021 is een legendarische race geworden.
[...]
Ik heb dit nooit begrepen. Wat is er mis met het bedanken van het publiek? Mensen betalen honderden euro's om bij een wedstrijd te zijn. Dan kan je daar toch even bij stilstaan. Dat hij het wat overdreven (Amerikaans) doet is niet mijn stijl. Maar storend vind ik het niet. En wat is er mis met de kleding? Hij geeft juist een beetje flair aan de paddock. Het is zijn hobby (of side hustle) en beleeft er duidelijk plezier aan. Wat is daar mis mee?
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Dit is bedoelt als uitleg en antwoord op je vraag, niet als rant naar Lewis.Mog schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:16:
@Charles Hill Het lukt jezelf ook niet echt om het lost te laten als ik je verhaal zo leesIk ben blij dat het zo (af)gelopen is, Abu Dhabi 2021 is een legendarische race geworden.
[...]
Ik heb dit nooit begrepen. Wat is er mis met het bedanken van het publiek? Mensen betalen honderden euro's om bij een wedstrijd te zijn. Dan kan je daar toch even bij stilstaan. Dat hij het wat overdreven (Amerikaans) doet is niet mijn stijl. Maar storend vind ik het niet. En wat is er mis met de kleding? Hij geeft juist een beetje flair aan de paddock. Het is zijn hobby (of side hustle) en beleeft er duidelijk plezier aan. Wat is daar mis mee?
Het gaat om de manier waarop en geloofwaardigheid. Op het moment dat je na elke race het publiek "the best crowd ever noemt" kom je niet meer geloofwaardig over. Dat heeft ook te maken met het feit dat wij Nederlanders dingen heel letterlijk nemen, zeker als het in een vreemde taal is (een taal spreken en een taal echt begrijpen zijn twee hele verschillende dingen). Daarnaast is het vaak overdreven en komt het niet gemeend over.
Ook bijvoorbeeld zijn reactie op het overlijden van Karl Lagerfeld komt bij Nederlanders gemaakt over. Ik weet niet wat zijn echte relatie met Lewis was, maar veel mensen geloven niet dat zij echt vrienden waren. En Lewis gedroeg zich alsof hij net zijn allerbeste vriend begraven had.
Als je dergelijke zaken optelt bij het feit dat Max en Lewis elkaar regelmatig op de baan tegen kwamen, en Lewis de de grootste rivaal van Max was, dan krijgen mensen al snel een hekel aan de rivaal die zo anders is dan wij zelf zijn.
Dat! Precies dat! Alles voor de bühne. De show. Daarom dus die kleren? Aandacht? Ineens bij Ferrari de assistent weer terug.Nivado schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:13:
Het gaat om de manier waarop en geloofwaardigheid. Op het moment dat je na elke race het publiek "the best crowd ever noemt" kom je niet meer geloofwaardig over.
Niet alleen bij Nederlanders... maar zo zijn er nog veel meer discutabele momenten die ik maar niet ga aanhalen voordat dáár weer iemand over valt. Ik ga liever zelf in stilte naar memorabele locaties.Nivado schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:13:
Ook bijvoorbeeld zijn reactie op het overlijden van Karl Lagerfeld komt bij Nederlanders gemaakt over. Ik weet niet wat zijn echte relatie met Lewis was, maar veel mensen geloven niet dat zij echt vrienden waren. En Lewis gedroeg zich alsof hij net zijn allerbeste vriend begraven had.
En ja, dat heeft helemaal niets te maken met het feit of je nou voor Fernando, Nico, Max of wie dan ook bent. Ook zoiets... ik stoor mij ook enorm aan het feit dat je automatisch in een kamp geplaatst wordt. Ik had de topics weer als bookmarks toegevoegd, maar ik begin me weer te herinneren waarom ik ze verwijderd had.
En denk je dat de doorsnee muziekgroep niet iedere keer optreedt voor het beste publiek ooit ?Nivado schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:13:
[...]
Op het moment dat je na elke race het publiek "the best crowd ever noemt" kom je niet meer geloofwaardig over.
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215
Of we houden gewoon op met de eeuwige discussie waar de twee kanten het nooit met elkaar eens gaan worden en gaan weer over F1 praten? Niet dat daar op dit moment in het jaar veel over te vertellen valt, maar tochChocoball schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:26:
Ik weet dat er momenteel weinig Formule 1 nieuws te melden valt maar mogelijk dat de Hamilton discussie verder kan in [F1] Randzaken en dat we hier weer verder gaan met het 2025 seizoen? Dank alvast.
Inderdaad. Als er geen nieuws is is er dus ook niets te vertellen.evil_lemon schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:57:
[...]
Of we houden gewoon op met de eeuwige discussie waar de twee kanten het nooit met elkaar eens gaan worden en gaan weer over F1 praten? Niet dat daar op dit moment in het jaar veel over te vertellen valt, maar toch
Dat eeuwige gehak op Hamilton en z'n gewoonten, alsmede die oude '2021' koeien is aardig vermoeiend. Ga daarmee svp naar het randzaken topic, want dat zijn het: randzaken.
Hier is alleen plaats voor 'echt' F1 nieuws.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Max Verstappen en Liam Lawson komen woensdag allebei in actie tijdens de eerste testdag in Bahrein. De donderdag is namens Red Bull helemaal voor Verstappen, de vrijdag voor Lawson. Dinsdag op hetzelfde circuit dus al een shakedown. ⬇️https://t.co/WfTASphuP8 via @telegraaf
— Erik van Haren (@ErikvHaren) 21 februari 2025
Zijn er al andere teams naar buiten gekomen met hun verdeling voor de tests?
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Er zit een groot verschil in de benadering. Daarbij is het benoemen van deze schandalige actie het totaal tegenovergestelde van Verstappen en Horner gaan lopen uitfluiten tijdens de presentatie van de auto's van 2025, nog altijd gevoed door SKY. Dat is gewoon heel vreemd gedrag, hoort niet bij zo'n presentatie. Daarom dat ik ook schreef, volgend jaar in Spanje.Mog schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:16:
Al.xal het eerder opgekocht gaan worden door Saudi Arabië 😏
[ Voor 14% gewijzigd door Charles Hill op 21-02-2025 17:10 ]
Nee hoor, de testdagen hebben altijd een eigen topic. Is ook prima wat mij betreft, want dat voorkomt een hoop slowchat in dit topic.AvK schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 16:51:
Hier toch lijkt me?
Fandom gaat over fan zijn waar niets mis mee is. Je geeft zelf aan dat je Hamilton opeens wel vind te pruimen. Ik geef aan dat het seizoen nog niet begonnen is, en de dingen waar jij je aan ergerde (die je zelf opsomde) nog moeten komen.CreativeS schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:50:
[...]
Waarom nou gelijk weer 'fandom', zo over the top... je kunt ook gewoon normaal fan zijn.
ALS Hamilton hetzelfde doet, en je ergert je er dan niet meer aan, had het dus blijkbaar te maken met het feit dat die een concurrent was van oa Ferrari.
Dat is een roze bril (of rood voor Ferrari?). En ook daar is niets mis mee. Niemand heeft een kleurloze bril.
Met beide niets mis. En toch kan je er niets mee hebbenMog schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:16:
[...]
Maar mis er niks mee. Gewoon smaak.
Vorig seizoen was er een goed gelezen testdagen topic. Gezien de slow chat is het misschein beter een eigen topic te hebben. Zal het even in de groep gooien want zo'n topic is zo gemaaktmr thee schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 16:28:
Komt er voor de testdagen een apart topic, of doen we dat hier ?
Ergens sinds Max rondrijd idd ‘altijd’Muse schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:08:
[...]
Nee hoor, de testdagen hebben altijd een eigen topic. Is ook prima wat mij betreft, want dat voorkomt een hoop slowchat in dit topic.
Zal vast sinds zijn promotie naar RB gesplitst zijn in een apart topic ivm de belangstelling
[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 21-02-2025 22:42 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat was wel sowieso pas na Barcelona. Of het in Monaco (denk ik, dat de volgende race toentertijd ook al was) weet ik niet.YakuzA schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 22:41:
[...]
Ergens sinds Max rondrijd idd ‘altijd’
Zal vast sinds zijn promotie naar RB gesplitst zijn in een apart topic ivm de belangstelling
Maar voor de aankondiging was het topic volgens mij ook al redelijk ontploft. Op dinsdagavond (meen ik dat het was) was er ook al aardig wat speculatie op basis van 1 obscure site die schreef dat de swap ging plaatsvinden. Dag later, meen dan woensdag, volgde vervolgens de officiele aankondiging. Kan ook zijn dat het woensdag & donderdag was. In ieder geval ergens midden in de week.
Dat was inderdaad een probleem geworden. Ieder raceweekend groeide het topic met vele pagina's. Ik heb toen eens voorgesteld om de dagen voor de race een race topic te openen en dat een paar dagen na de race weer te sluiten. Ik zal vast niet de enige zijn geweest met dat voorstel want een tijdje erna kwamen inderdaad de race topics.Muse schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:08:
[...]
Nee hoor, de testdagen hebben altijd een eigen topic. Is ook prima wat mij betreft, want dat voorkomt een hoop slowchat in dit topic.
Testdagen zijn ook reden genoeg voor een topic. Er zijn altijd mensen die proberen kaas te maken van de tijden wat uiteraard zo goed als onmogelijk is omdat je niet weet wat iedereen aan het doen is
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ik lees liever https://nl.motorsport.com/f1/ en deze https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/ (Duitstalig). Voor die laatste maakt @Chocoball fijne NL-samenvattingen die je hier kunt lezen.Southern Sun schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:49:
Over nieuws gesproken. Wat is tegenwoordig nog een beetje een fijne site om F1 nieuws te volgen? Ik keek vaak op RN365 of GPblog, maar merk dat het seizoen nog niet is begonnen of ik erger me alweer aan de schrijfstijl, clickbait en het feit dat 1 uitspraak minimaal 3 artikelen geeft die allemaal hetzelfde zeggen in net iets andere woorden /rant
Ik lees meer de internationale variant van motorsport.com. De NL versie heeft veel vaker de hijgerige Verstappen verhalen die geplaatst wordenToke_gt schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:03:
[...]
Ik lees liever https://nl.motorsport.com/f1/ en deze https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/ (Duitstalig). Voor die laatste maakt @Chocoball fijne samenvattingen die je hier kunt lezen.
PSN
Daarnaast volg ik veel via Reddit https://www.reddit.com/r/formula1/new/ en twitter/bluesky na aardig wat tijd besteed te hebben aan het toevoegen van de juiste personen die nieuws delen. Bij Reddit moet je niet te diep in de comments duiken. En qua memes is https://www.reddit.com/r/formuladank/ ook nog wel eens aardig, maar die kunnen soms ook echt raar doen.
[ Voor 21% gewijzigd door G_Dragon op 23-02-2025 18:57 ]
Na twee reports kan ik hem helaas nog niet aanpassen, maar als ik eenmaal bericht krijg en het kan aanpassen dan ga ik er direct mee aan de slag.gwystyl schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:59:
[...]
[/quote]
Mooi overzicht![]()
De enige wijziging waar ik Red Bull op kan betrappen is een andere sponsor op de achtervleugel. Wel knap dat ze praktisch dezelfde livery sinds 2016 hebben.G_Dragon schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 11:28:
Ik heb deze van de officiele F1 Facebook gehaald, helaas hebben ze nog niet van alle teams gepost maar als deze komen zal ik mijn post updaten (als een moderator mij dan ook de toestemming geeft);
[...]
Ja meer verschillen kan ik ook nog niet ontdekkenChocoball schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 11:34:
[...]
De enige wijziging waar ik Red Bull op kan betrappen is een andere sponsor op de achtervleugel. Wel knap dat ze praktisch dezelfde livery sinds 2016 hebben.
Alleen andere sponsors idd.G_Dragon schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 11:36:
[...]
Ja meer verschillen kan ik ook nog niet ontdekken
Ook nog: AT&T ipv Claro (binnenkant endwingplate) en Password ipv Bybit met een langer rood lijntje aan de zijkant. En daaronder zit nog een klein rood lijntje, maar dat zie je misschien niet op de 2024-livery door de wijze van afbeelding.
Wel alvast benieuwd naar volgend jaar of de samenwerking met Ford een ander kleur blauw op de Red Bull gaat brengen of dat het beperkt blijft tot het schildembleem van Ford waar nu Honda staat.Toke_gt schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 11:52:
[...]
Alleen andere sponsors idd.
Ook nog: AT&T ipv Claro (binnenkant endwingplate) en Password ipv Bybit met een langer rood lijntje aan de zijkant. En daaronder zit nog een klein rood lijntje, maar dat zie je misschien niet op de 2024-livery door de wijze van afbeelding.
Iets minder darknavy, maar verder zou volledig die kleur best kunnen. Het zou de livery niet eens heel ingrijpend veranderen.Chocoball schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 11:59:
[...]
Wel alvast benieuwd naar volgend jaar of de samenwerking met Ford een ander kleur blauw op de Red Bull gaat brengen of dat het beperkt blijft tot het schildembleem van Ford waar nu Honda staat.
:strip_exif()/f/image/JvHFIkrBxd1NvyO8eNwyFiF8.jpg?f=fotoalbum_large)
Rood en geel (met zwarte en witte accenten) kan wel, maar niet zo.Chocoball schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 07:35:
[...]
U wou geel, dan zou het er zo kunnen uitzien. Met een witte of zwarte achtergrond geeft het veel meer contrast.
[Afbeelding]
De Monza '22 livery was een voorbeeld van hoe geel wel kan. Zoals de letters Ferrari in het geel op een zwarte achtervleugel. Dat zou op een rode achtervleugel ook staan.

Maar HP heeft het doel behaald, iedereen praat over hun logo.
Dat zeggen mensen ook over de vrije trainingen, en vervolgens staan dezelfde teams bovenaan na de kwalificaties, regelmatig zelfs in ongeveer dezelfde volgorde 😏Southern Sun schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:49:
Over nieuws gesproken. Wat is tegenwoordig nog een beetje een fijne site om F1 nieuws te volgen? Ik keek vaak op RN365 of GPblog, maar merk dat het seizoen nog niet is begonnen of ik erger me alweer aan de schrijfstijl, clickbait en het feit dat 1 uitspraak minimaal 3 artikelen geeft die allemaal hetzelfde zeggen in net iets andere woorden /rant
Maar bij testdagen zal niet iedereen alles willen laten zien. Zou mij niets verbazen als er flink wat kliko's zijn aangebracht op bepaalde punten waardoor de auto blijft reageren zoals het moet, maar gewoon beduidend langzamer is.
En aan de andere kant, de teams die lager staan willen misschien juist de concurrenten zenuwachtig maken door snelle tijden te laten zien.
Ik heb nou een beeld in mijn hoofd van een F1 auto met een paar kliko's er op gepattextCharles Hill schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 12:40:
[...]
Dat zeggen mensen ook over de vrije trainingen, en vervolgens staan dezelfde teams bovenaan na de kwalificaties, regelmatig zelfs in ongeveer dezelfde volgorde 😏
Maar bij testdagen zal niet iedereen alles willen laten zien. Zou mij niets verbazen als er flink wat kliko's zijn aangebracht op bepaalde punten waardoor de auto blijft reageren zoals het moet, maar gewoon beduidend langzamer is.
En aan de andere kant, de teams die lager staan willen misschien juist de concurrenten zenuwachtig maken door snelle tijden te laten zien.
Gamertag: FinrazielNL
Formuladank kijk ik vooral t/m 2 dagen na iedere race ofzoMartinspire schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 11:21:
Motorsport.com vind ik zelf ook fijn.
Daarnaast volg ik veel via Reddit https://www.reddit.com/r/formula1/new/ en twitter/bluesky na aardig wat tijd besteed te hebben aan het toevoegen van de juiste personen die nieuws delen. Bij Reddit moet je niet te diep in de comments duiken. En qua memes is https://www.reddit.com/r/formuladank/ ook nog wel eens aardig, maar die kunnen soms ook echt raar doen.
Verder motorsport.com, alhoewel de NL versie tegenwoordig wel vaak clickbait titels heeft, terwijl de berichten inhoudelijk gewoon vrij aardig zijn.
Alle andere Nederlandse websites zijn behoorlijk schreeuwerig met clickbait artikels en verdraaide uitspraken
[ Voor 17% gewijzigd door -tom-562 op 22-02-2025 15:08 ]
Vaak bu'j te bang!
- Met de trend van steeds meer stratencircuits en de daarbij hoge snelheden op de rechte stukken vraagt dat de ontwikkeling rond veiligheid niet stil blijft staan. De meesten zullen de TecPro barrières wel van naam kennen en de SAFER (Steel And Foam Energy Reduction) barrières misschien wat minder. Beide helpen om de kracht van een impact te absorberen en te verminderen. Ook vanghekken spelen een belangrijke rol en sinds kort heeft de FIA een nieuwe variant in haar arsenaal.
- Normaal zijn vanghekken langs het circuit 3,5 meter hoog terwijl de nieuwe vanghekken nu 6 meter hoog zijn. Om te voldoen aan de FIA norm 3502-2018 moest het verschillende crashtesten ondergaan. Zo werd een 780 kg zware kogel met 60 km/u op het hek afgevuurd. Een andere test betrof een auto die met 120 km/u het hek raakt. Daarbij moet verhinderd worden dat objecten in de 3 meter brede inslagzone kunnen penetreren. De hekken worden geleverd door het Zwitserse bedrijf Geobrugg wat vroeger vanghekken voor lawines maakte maar inmiddels zijn hun hekken ook terug te vinden op MotoGP en NASCAR circuits.
- Naast veiligheid wordt ook de beleving van de toeschouwer verbeterd. Normaal wordt het zicht gehinderd door de horizontale staalkabels. Bij het nieuwe hek zit de horizontale bescherming vanaf een hoogte van 3 meter verder uit elkaar.
- Deze nieuwe vanghekken komen alleen in hoge risicogebieden te staan zoals bijvoorbeeld hogesnelheidsbochten of gedeeltes met grote hoogteverschillen maar ook in gebieden waar tribunes last kunnen krijgen van rondvliegende brokstukken.
- Met de homologatie wil de FIA een standaard hebben op alle gecertificeerde circuits. Volgens hun richtlijnen moet elk nieuw gebouwd circuit met door de FIA goedgekeurde hekken zijn uitgerust. Dit betekent niet dat alle niet goedgekeurde hekken op circuits per direct vervangen moeten worden. In het geval van schade moet de vervanging eerst door de FIA getoest worden.

Video van de crashtests (volumewaarschuwing muziek)
https://www.auto-motor-un...aun-rennstrecke-geobrugg/
Meeste formule 1 websites zijn tegenwoordig een stuk giftiger qua commentaar en daarom sla ik alle commentaren over en lees alleen de artikelen die me interesseren.
[ Voor 3% gewijzigd door desalniettemin op 23-02-2025 11:05 ]
Wat doe je hier dan?desalniettemin schreef op zondag 23 februari 2025 @ 11:05:
De auto's die de teams nu presenteren zien er na de testdagen toch weer anders uit. Ik ga de testdagen niet kijken, want zegt toch bijna niks en vind er ook geen reet aan. Alle vrije trainingen en voorbeschouwingen kijk ik ook allemaal niet meer. Ik schakel voortaan 5 minuten van te voren in.
Meeste formule 1 websites zijn tegenwoordig een stuk giftiger qua commentaar en daarom sla ik alle commentaren over en lees alleen de artikelen die me interesseren.
https://www.the-race.com/...irector-sebastian-vettel/
Soms moet je gewoon even wat kwijt. Off your chest in goed Nederlands
Prima, lijkt me een stuk verstandiger praten dan Russel alleen als vertegenwoordiging van de huidige F1 stal met coureursChocoball schreef op zondag 23 februari 2025 @ 14:00:
Carlos Sainz is verkozen tot nieuwe directeur bij de GPDA, de vakbond van de Formule 1 coureurs. De plek kwam vacant na het vertrek van Sebastian Vettel. Hij komt in het team van mede-coureur George Russel, juriste en adviseur Anastasia Fowle en voorzitter en tevens oud F1-coureur Alexander Wurz.
https://www.the-race.com/...irector-sebastian-vettel/
Your favourite 2025 livery... 🥁
— Formula 1 (@F1) 23 februari 2025
Racing Bulls! 😍#F1 @visacashapprb pic.twitter.com/0ImcF3imeS
:strip_exif()/f/image/ahMsGwLtfGX31kr9R8ZfKpny.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zie kansen voor Red Bull die al jaren stijf onderaan staan op de lijst van favoriete livery.

[ Voor 16% gewijzigd door Illegal_Alien op 23-02-2025 21:08 ]
De enige met een echt veranderde livery
Niet heel verrassend
PSN
F1 2025 | It's All To Drive For
Fred
Ik zie Red Bull geen andere tint blauw nemen puur omdat het Ford logo veel te licht is. Red Bull is qua kleur van hun hoofdteam altijd heel behoudend geweest ik verwacht daar dan ook geen verandering in. Het Ford logo kan ook prima in het wit op het blauw van Red Bull.Chocoball schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 11:59:
[...]
Wel alvast benieuwd naar volgend jaar of de samenwerking met Ford een ander kleur blauw op de Red Bull gaat brengen of dat het beperkt blijft tot het schildembleem van Ford waar nu Honda staat.
"When you grow up your heart dies"
Ik zag in een afbeelding van Red Bull Powertrains dat het Ford logo dezelfde donkerblauwe kleur heeft als van Red Bull dus mogelijk verandert er inderdaad weinig maar goed sinds 20216 heeft Red Bull deze donkerblauwe kleur dus misschien na 10 jaar weer eens tijd voor een andere tint blauw net als Ferrari dat met hun rode kleur doet.sjaool schreef op maandag 24 februari 2025 @ 09:03:
[...]
Ik zie Red Bull geen andere tint blauw nemen puur omdat het Ford logo veel te licht is. Red Bull is qua kleur van hun hoofdteam altijd heel behoudend geweest ik verwacht daar dan ook geen verandering in. Het Ford logo kan ook prima in het wit op het blauw van Red Bull.
Terwijl de originele kleur geel is.Illegal_Alien schreef op zondag 23 februari 2025 @ 21:07:
Achja, Ferrari is al eeuwen rood, (Op die blauwe maandag na.) en Mercedes voor 98% zilver, maar dat is ok.
Van Ferrari wel, maar van het Italiaanse racing team nietdesalniettemin schreef op maandag 24 februari 2025 @ 09:59:
Terwijl de originele kleur geel is.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Seizoen 2025 topics: Topicreeks: [F1 2025]
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken