Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:09
De goat is goed aan het seizoen begonnen:

https://racingnews365.com...-ferrari-f1-test---report

(de goat is natuurlijk vooral grappig geplaatst. Lewis krijgt zo veel druk op hem om te presteren en bijna iedereen vraagt zoveel van hem dat alles onder een vergrootglas ligt)

[ Voor 40% gewijzigd door Holk op 29-01-2025 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

albino71 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:35:
Mooi zo, Herbert heeft, door zijn uitingen in de media, alle schijn tegen vwb onpartijdigheid. Daarnaast is de samenwerking met betting sites ook niet echt handig.
Begreep ik dat hij nu ook zijn mening had gegeven over die "vloek-ban-regels" ?
Dat zal ome Ben niet leuk gevonden hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10:33
Darkasantion schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:13:
[...]

Vraag is maar net wat krijg je ervoor terug...?
tsja, dat is blijkbaar een argument, want anders was Putin ook allang omgelegd en was Rutte ook niet jaren herkozen, maar om nou maar een slechte situatie te handhaven omdat je niet weet wat je er voor terugkrijgt vind ik wat zwakjes... zeker bij zoiets triviaals als sport-vermaak :)
desalniettemin: mooi dat hij weg is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-06 17:33
Mocht tijd worden.

Dat ze dit niet vorig seizoen al hadden gedaan is natuurlijk onbegrijpelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:52

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-5watFpH_cVNGtlYfDWrvN8GbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k6P2VN9m6MH89i5o7NNrNMGf.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Is breaking hier de pun intentend? ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:10
Breaking voor de auto, allicht. Maar breaking news is het niet, zie @Holk hierboven die al bijna 2 uurtjes eerder was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

RobertMe schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:58:
[...]

Breaking voor de auto, allicht. Maar breaking news is het niet, zie @Holk hierboven die al bijna 2 uurtjes eerder was.
Oh dan heb ik niet goed gekeken, blijkbaar iets te snel gekeken :). Hij begint in ieder geval goed bij Ferrari :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Mooi. Nu die Ben Sulayem nog, voordat hij de charme compleet uit de F1 sloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Chocoball schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:14:
[...]

"Man, these tyres are gone!"

:+
Luigi... My tyres are gone...

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
jack zomer schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:27:
[...]

Luigi... My tyres are gone...
* Ricci

Die blijft gewoon aan, nadat hij ook al engineer van Vettel en dus Sainz was.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• RobertMe
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/3o91jgw4yxfe1.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Het zal in ieder geval de BIAS in Balance brengen :P

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Red Bull is de dag na Mercedes op de baan in Bahrein.

Red Bull’s RB21 has passed crash tests and will be shaken down in Bahrain on 25th of February, using up first filming day of the year. #F1

Thomas Maher (@thomasmaheronf1.bsky.social) 29 januari 2025

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/adw2mz1gRnJYy0JzB0kOJGtp8nc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zOFjWu8VayfIucr7V9orkZug.jpg?f=user_large

Werd tijd.

Nieuwe seizoen al begonnen? Wordt ook tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-06 14:16
bijna pagina 10 dus tijd om even iets te posten zodat het in mijn lijstje komt. Als ik de laatste pagina's lees, heb ik precies nog niets gemist :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Kenhas schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:11:
bijna pagina 10 dus tijd om even iets te posten zodat het in mijn lijstje komt. Als ik de laatste pagina's lees, heb ik precies nog niets gemist :+
Het beste is om het topic te snoozen tot 14 maart natuurlijk :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:58

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Holk schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:07:
[...]

Klopt, maar hij zit er ook al vanaf 2014, dus als ze daar een ander voor vinden

Anders zouden Vettel of Massa ook wel interessante keuzes zijn voor official
Ik zou Vettel ook wel heel graag in die rol willen zien, volgens mij kan dat wel eens een enorm goeie zijn

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thile
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-06 20:54
Mad-Matt schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:24:
[...]

Ik zou Vettel ook wel heel graag in die rol willen zien, volgens mij kan dat wel eens een enorm goeie zijn
Sinds wanneer is Vettel Brits :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 28-06 21:46

Damian

Insane Obtrusion

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 27-06 17:16

Steam

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Ondanks het vele lobbywerk van Red Bull wist FIA directeur Tombazis vorig jaar nog te melden dat er op het gebied van flexi-wings om diverse redenen geen strengere regels te verwachten waren. Elk team heeft een ander type voorvleugel wat het apart meten van verbuiging of verdraaiing moeilijker maakt. Als de voorvleugel door de statische belastingtest van de FIA komt dan was het in orde. Een andere reden die gegeven werd was dat de voorvleugel een belangrijk onderdeel van het totale aerodynamische pakket vormt en wou de FIA in het laatste seizoen met de oude regelementen een ontwikkelrace voorkomen.

Als we de Italiaanse pers mogen geloven dan hebben de teams de ontwerptekst van een nieuwe technical directive (TD) ontvangen die toch maximale waarden aan flexen gaat opleggen. Deze TD zou mogelijk in mei van dit jaar van kracht worden omdat de teams dan de tijd krijgen om de gevolgen van de TD in hun ontwikkeling te verwerken. Afhankelijk per team kan dit al snel 3 maanden tot 6 maanden kosten en met de ontwikkeling van de 2026 wagen zullen de kleinere teams mogelijk meer hinder van deze TD ondervinden.

Benieuwd hoeveel er waar is van deze berichtgeving.

https://autoracer.it/it/e...sulle-flessioni-delle-ali

Inmiddels weet de Britse pers te melden dat de technical directive een bijgewerkte versie van TD18 is die over de testen en flexibiliteit van voorvleugels gaat. De aanpasing heeft te maken met artikel 3.15.4 van het technish regelement. De belasting bij de FIA test zal gelijk blijven maar de maximale verbuiging gaat terug van 15 mm naar 10 mm. Daarmee wordt de flexibiliteit met een derde verminderd. Ook is er een wijziging bij het meten van de zogenaamde 'fish plates'. Verder wordt er gesproken over de ingangsdatum namelijk bij de grand prix van Spanje eind mei / begin juni..

https://www.the-race.com/...oming-during-2025-season/

[ Voor 21% gewijzigd door Chocoball op 31-01-2025 18:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:34
Chocoball schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 13:54:
Ondanks het vele lobbywerk van Red Bull wist FIA directeur Tombazis vorig jaar nog te melden dat er op het gebied van flexi-wings om diverse redenen geen strengere regels te verwachten waren. Elk team heeft een ander type voorvleugel wat het apart meten van verbuiging of verdraaiing moeilijker maakt. Als de voorvleugel door de statische belastingtest van de FIA komt dan was het in orde. Een andere reden die gegeven werd was dat de voorvleugel een belangrijk onderdeel van het totale aerodynamische pakket vormt en wou de FIA in het laatste seizoen met de oude regelementen een ontwikkelrace voorkomen.

Als we de Italiaanse pers mogen geloven dan hebben de teams de ontwerptekst van een nieuwe technical directive (TD) ontvangen die toch maximale waarden aan flexen gaat opleggen. Deze TD zou mogelijk in mei van dit jaar van kracht worden omdat de teams dan de tijd krijgen om de gevolgen van de TD in hun ontwikkeling te verwerken. Afhankelijk per team kan dit al snel 3 maanden tot 6 maanden kosten en met de ontwikkeling van de 2026 wagen zullen de kleinere teams mogelijk meer hinder van deze TD ondervinden.

Benieuwd hoeveel er waar is van deze berichtgeving.

https://autoracer.it/it/e...sulle-flessioni-delle-ali

Inmiddels weet de Britse pers te melden dat de technical directive een bijgewerkte versie van TD18 is die over de testen en flexibiliteit van voorvleugels gaat. De aanpasing heeft te maken met artikel 3.15.4 van het technish regelement. De belasting bij de FIA test zal gelijk blijven maar de maximale verbuiging gaat terug van 15 mm naar 10 mm. Daarmee wordt de flexibiliteit met een derde verminderd. Ook is er een wijziging bij het meten van de zogenaamde 'fish plates'. Verder wordt er gesproken over de ingangsdatum namelijk bij de grand prix van Spanje eind mei / begin juni..

https://www.the-race.com/...oming-during-2025-season/
Wat is het toch een grap... Budgetcap en zuiniger omgaan met geld, my ass :/ Net nu de auto's richting final design gaan, komen ze met een TD aan kakken. Kan er weer onnodig geld uitgegeven worden. Als ze het einde seizoen 2024 hadden gecommuniceerd of ergens halverwege het seizoen dan had iedereen er rekening mee kunnen houden. Maar om er nu alsnog mee te komen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Aardappelbakker schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 19:51:
[...]

Wat is het toch een grap... Budgetcap en zuiniger omgaan met geld, my ass :/ Net nu de auto's richting final design gaan, komen ze met een TD aan kakken. Kan er weer onnodig geld uitgegeven worden. Als ze het einde seizoen 2024 hadden gecommuniceerd of ergens halverwege het seizoen dan had iedereen er rekening mee kunnen houden. Maar om er nu alsnog mee te komen...
Het ontwikkelen van een voorvleugel kost al gauw 500.000 dollar. De FIA wou eerst niet aan regelwijzigingen voor aeroelasticity in 2025 en het doorschuiven naar het regelement van 2026. Toch is er ergens besloten om van 2025 een soort testjaar te maken voor het kunnen bewaken van de strengere regels.

Red Bull wou vorig jaar een totaalverbod op flexi-wings terwijl de andere teams die ze al gebruikten een bevriezing van de regels tot 2026 wilden en de teams wilden afgelopen oktober duidelijkheid van de FIA om in januari met de productie van de voorvleugels te kunnen starten die dus alsnog iets wijzigen. Nu bestaat de kans dat McLaren en Mercedes met de oude voorvleugel nog tot juni voordeel hebben en dat daarna misschien een soort van scenario ontstaat zoals na de eerste 7 racees in 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:54
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat wanneer RBR er de eerste 7 races mee zou kunnen rijden om dat potentiële voordeel te genieten en ze geloven er in dat het een voordeel heeft dat ze dat laten liggen omwille van $500.000, het aantal punten alleen dat je daardoor potentieel kan verliezen is toch al veel meer waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Dennism schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 20:52:
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat wanneer RBR er de eerste 7 races mee zou kunnen rijden om dat potentiële voordeel te genieten en ze geloven er in dat het een voordeel heeft dat ze dat laten liggen omwille van $500.000, het aantal punten alleen dat je daardoor potentieel kan verliezen is toch al veel meer waard?
Ik mag toch hopen dat als Red Bull gelooft in een flexibele voorvleugel dat ze die intussen al hebben. Tenzij... die TD dus al 2 maanden geleden of nog langer terug is uitgegeven, maar dan is die wel lang stilgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Laatst online: 10:54
RobertMe schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 21:24:
[...]

Ik mag toch hopen dat als Red Bull gelooft in een flexibele voorvleugel dat ze die intussen al hebben. Tenzij... die TD dus al 2 maanden geleden of nog langer terug is uitgegeven, maar dan is die wel lang stilgehouden.
Dat is mijn redenatie dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-06 18:59
Ik zit al volop te genieten van alle nieuwtjes in F1 ondanks er nog geen race gereden is :)

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:29

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

500k op een budget van 140m, 0,3% dus en het is geen weggegooid geld, je kan er dus 7 van de 24 races mee doen, tegen die tijd had je toch al een nieuwe. Goeie investering!

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
pjottum schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 10:34:
500k op een budget van 140m, 0,3% dus en het is geen weggegooid geld, je kan er dus 7 van de 24 races mee doen, tegen die tijd had je toch al een nieuwe. Goeie investering!
Toch worstelen met name de grotere teams met het budgetplafond. Vasseur gaf vorig jaar aan niet het risico te willen lopen om een flexibele voorvleugel te ontwikkelen dat vervolgens de FIA er een streep door het flexi-wing gebeuren zet en het team zo 500.000 dollar budget ziet verdampen. Red Bull koos er vorig jaar voor hun budget in andere zaken te stoppen dan in een "low drag" achtervleugel omdat die maar voor 3 races ingezet wordt. Een paar jaar geleden gaf Toto Wolff nog aan dat wanneer er geen budgetplafond zou zijn geweest dat het team halverwege het jaar een compleet nieuw chassis had gebouwd maar dat ging dus niet.

Alleen doet het budgetplafond blijkbaar nog meer. Zoals Newey in zijn interview met AMuS aangeeft (zie F1 Randzaken) krijgt de F1 niet meer de beste ingenieurs aan boord omdat banen buiten de Formule 1 beter betalen. Daardoor is het ook lastiger om talentvolle ingenieurs binnenboord te houden en werd dit deels opgevangen door ze in deeltijd te laten werken om het budget te ontzien maar daar is de FIA ook klaar mee en gaat er vanaf 2026 een streep door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zo'n voorvleugel moet je toch in samenhang met de rest van het aeropakket ontwikkelen :?

Dus omvat die 500k ook de rest vd evt.aanpassingen of komt dat er nog eens bij?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Help!!!! schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 11:28:
Zo'n voorvleugel moet je toch in samenhang met de rest van het aeropakket ontwikkelen :?

Dus omvat die 500k ook de rest vd evt.aanpassingen of komt dat er nog eens bij?
Klopt je bent er dan nog niet omdat de rest van het aeropakket en de balans erop afgestemd moeten worden. Dus daar gaat ook ontwikkeltijd en budget in zitten. Dat was ook de vrees van de FIA zouden ze de regels aanpassen dat de teams soms op het verkeerde been gezet kunnen worden en wou de teams deze ontwikkelrace en bijkomende hoofdpijn besparen omdat volgend jaar de regels wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-06 22:19
Waar komen de race tijden vandaan? Ik zie ze hier op de start post en ook andere media kondigen ze aan. Maar f1.com toont ze nog niet?
https://www.formula1.com/en/racing/2025/australia

https://f1nerd.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:23

Quad

Doof

ymoona schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 14:39:
Waar komen de race tijden vandaan? Ik zie ze hier op de start post en ook andere media kondigen ze aan. Maar f1.com toont ze nog niet?
https://www.formula1.com/en/racing/2025/australia
Staat keurig in TS vermeldt.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-06 22:19
Quad schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 14:40:
[...]

Staat keurig in TS vermeldt.
Ah, helemaal onderaan staat idd:
De datums zijn van 2025 maar zijn de sessietijden nog van 2024.
dank

https://f1nerd.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nou, niet in, dat geeft zo'n rotzooi. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Het seizoen is officieel begonnen als dit soort filmpjes verschijnen? O-)

PSN

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Ik zie nog niks officieel bij de FIA maar dit zouden de lokale startijden van 2025 zijn.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/2025-f1-race-start-times-v0-a8z0mwkdhyge1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=4296768fe084fba62570c0423a21bebaae5b33ce

Volgens dit overzicht kloppen in de TS alleen 1 sessietijd voor België en alle sessietijden van Austin en Las Vegas niet. Niet slecht gedaan dan :)

Huishoudelijke mededeling :)
De topicstart is opgehoogd naar versie 1.1, de sessietijden van de FIA zijn er in verwerkt.

[ Voor 41% gewijzigd door Chocoball op 03-02-2025 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Chocoball schreef op maandag 3 februari 2025 @ 18:14:
Ik zie nog niks officieel bij de FIA maar dit zouden de lokale startijden van 2025 zijn.
[Afbeelding]

Volgens dit overzicht kloppen in de TS alleen 1 sessietijd voor België en alle sessietijden van Austin en Las Vegas niet. Niet slecht gedaan dan :)
[Twitter]
Huishoudelijke mededeling :)
De topicstart is opgehoogd naar versie 1.1, de sessietijden van de FIA zijn er in verwerkt.
Nice! Nu werkt hopelijk racefans hun kalender snel bij, zodat het ook goed in onze Google Agenda staat :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
G_Dragon schreef op maandag 3 februari 2025 @ 19:16:
[...]

Nice! Nu werkt hopelijk racefans hun kalender snel bij, zodat het ook goed in onze Google Agenda staat :)
Wat vooral opvalt zijn de sessietijden in Las Vegas, die zijn 2 uur naar voren gehaald. Dat wordt dus voor ons om half 2 's nachts en 5 uur in de ochtend kijken.

LVGP says new start time "is based on feedback, insights and experience from the first two races, expanding opportunities for fans to explore the destination and continuing to engage with more fans across the US. Details on the event and road closure schedules will be shared in the coming months."

Luke Smith (@lukesmithf1.bsky.social) 3 februari 2025

[ Voor 9% gewijzigd door Chocoball op 03-02-2025 22:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Chocoball schreef op maandag 3 februari 2025 @ 19:22:
[...]

Wat vooral opvalt zijnt de sessietijden in Las Vegas, die zijn 2 uur naar voren gehaald. Dat wordt dus voor ons om half 2 's nachts en 5 uur in de ochtend kijken.
Meen je... Nee dan kijk ik die wel terug :p

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik moet eerlijk zijn dat ik alle races die erg vroeg of laat zijn terug kijk, ben al te vaak teleurgesteld met een saaie race of dat hij een uur of wat uitgesteld wordt en ik voor niets vroeg eruit ben gegaan.

Dat is allemaal wel makkelijk met F1tv. Ik ben zo benieuwd naar dit seizoen, ik denk echt dat we nog even een knaller krijgen voor de nieuwe regels.
Red Bull die het niet meer zo goed voor elkaar heeft.
Mclaren die de snelste auto heeft, maar 2 coureurs heeft die nog wat moeten groeien en de strijd tussen die 2.
Ferrari die er altijd dicht bij zit, de onderlinge strijd met Hamilton en Leclerc.
Mercedes die het waarschijnlijk weer net niet voor elkaar heeft met een nieuwe coureur en een coureur die mogelijk nog niet klaar is voor de leidersrol.

Ik heb er zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@Mad-Matt klinkt goed :) denk dat de meeste wel zin hebben in dit seizoen. de bolides zullen wel zo goed als uitontwikkeld zijn. En daardoor allemaal dichter bij elkaar. Stiekem ook aantal rookies erbij, altijd leuk voor de ervaren boys - gegarandeerd dat het wat spraakmakende situaties gaat opleveren.

Kijk wel uit naar Ferrari / Lewis, als die beetje naar zijn zin heeft gaat hij altijd hard. Benieuwd naar verschil tussen hem en zijn teamgenoot. Zou er niet raar van staan te kijken als 2026 zijn 8e titel gaat pakken.

Wat met Astin Martin? Lukt het ze nu wel om een flitsende start door te trekken in het seizoen? Alonso altijd goed voor spectakel. (zou ik die graag langs Max zien rijden)

Mercedes kun je denk ik nooit helemaal afschrijven, die komen er echt wel weer bij te staan.

Alpine [..] boeiend :X :+

Als Mclaren nu wel eens doorpakt en minder discutabele beslissingen neemt, zou het zowaar een toppertje kunnen worden. Gun het Norris wel, maar piastri lijkt voor mij de betere van die twee.

Stakes (of is dat nu al Audi?) zal nog moeten bouwen, dat liep afgelopen seizoen niet over. Zal nu ook wel niet veel zijn, toch?

En de no appendix Williams boys [..] wat zit daar in het vat? Waarom is Caros die kant op gegaan?

Team van Haas? zou dat nog iets worden?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Door het landurig partnerschap met LVMH was Rolex al vervangen door TAG Heuer als officiële tijdswaarnemer. Ook een ander LVMH merk gaat officieel zijn opwachting maken en zal er bij de meeste races weer met Moët & Chandon champagne geknoeid gaan worden i.p.v. de mousserende wijnen van Ferrari Trento in de afgelopen seizoenen.

Afbeeldingslocatie: https://media.formula1.com/image/upload/f_auto,c_limit,w_960,q_auto/t_16by9Centre/f_auto/q_auto/fom-website/campaign/support-partner/moet%20chandon/Formula%201%20header%20templates%20(6)

https://www.formula1.com/...-1.5ys8u5lq4Z6eXQRPtCaa5g

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
In ander nieuws Zhou Guanyu is reserverrijder bij Ferrari geworden.

Ferrari announces Zhou Guanyu has joined the team as a reserve driver, fulfilling the role alongside Antonio Giovinazzi #F1

Chris Medland (@chrismedlandf1.bsky.social) 5 februari 2025
https://www.ferrari.com/e...s-for-scuderia-ferrari-hp

P.s. nog geen Breaking poster te bekennen.

[ Voor 39% gewijzigd door Chocoball op 05-02-2025 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Niet meer elke race Ferrari op het podium... -O-

(Tenzij HAM en/of LEC een super-auto én -seizoen hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:29

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Jake schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:56:
Niet meer elke race Ferrari op het podium... -O-

(Tenzij HAM en/of LEC een super-auto én -seizoen hebben)
Dat wordt dan een boel

"Bono^h^h^h^hAntobono my tires are gone!"

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Aston Martin komt op zondag 23 februari met de onthulling van de AMR25 en op de 24e een promotiedag op het circuit van Bahrein.

Aston Martin will launch its 2025 car - the AMR25 - on Sunday 23 February, before it hits the track the following day for a promotional day in Bahrain #F1

Chris Medland (@chrismedlandf1.bsky.social) 5 februari 2025

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-06 12:24
Ferrari en McLaren hebben ruim 600 ronden afgelegd voor de Pirelli bandentest (link) en binnenkort mogen Mercedes, Alpine en Williams ook aan de bak

Hoe werkt dit nu eigenlijk? Het is weliswaar met de auto van vorig jaar (met enkele aanpassingen), maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat dit ergens relevante data oplevert voor de deelnemende teams.

Om deze indruk te vermijden zou het toch veel logischer/eerlijker zijn om alle teams hieraan deel te laten nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

CousinBoneless schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:40:
Ferrari en McLaren hebben ruim 600 ronden afgelegd voor de Pirelli bandentest (link) en binnenkort mogen Mercedes, Alpine en Williams ook aan de bak

Hoe werkt dit nu eigenlijk? Het is weliswaar met de auto van vorig jaar (met enkele aanpassingen), maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat dit ergens relevante data oplevert voor de deelnemende teams.

Om deze indruk te vermijden zou het toch veel logischer/eerlijker zijn om alle teams hieraan deel te laten nemen?
Ik deel je mening. Er moet iets nuttigs uit komen voor de teams, je kan sowieso de gripniveaus vergelijken en daar bepaalde conclusies uit trekken, maar goed, ik ben een complete leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Kwam deze twee mooie shots tegen van Hamilton in de Ferrari :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sLVi4fXTnjSVwoLYoVBr-QC0nlw=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/G9r6JjWEwCqRA7GpNeVvBis5.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHOVv1i-giE6ctofy-2f8uxPdW8=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/TwvgCYJ1CO1BnZWugu06KxnO.webp?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

G_Dragon schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:15:

[Afbeelding][Afbeelding]
wat is dat blauwe hp logo toch lelijk op die rode bolide(en race pak)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

himlims_ schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:21:
[...]
Klopt dat viel mij ook al vrij snel op..

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
G_Dragon schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:22:
[...]

Klopt dat viel mij ook al vrij snel op..
Dan doet het dus z'n werk uitstekend :+

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Seroczynski schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:22:
[...]

Haha ja klopt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-06 21:41

AvK

Ready Set Go

G_Dragon schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:15:

[Afbeelding][Afbeelding]
Wat zijn die banden klein?
Oh wacht.... Dit jaar kleinere banden toch? Of pas in 2026?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Seroczynski schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:22:
[...]

zeker, reddit /f1 en ook op x was er nogal wat te doen rondom logo. ofwel; gewenst effect :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RobertMe
[...]
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/8qqvncrlubhe1.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
AvK schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:24:
[...]

2026. Grote kans dus dat de foto's die @G_Dragon postte van de 2026 mule car zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

RobertMe schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:34:
[...]

2026. Grote kans dus dat de foto's die @G_Dragon postte van de 2026 mule car zijn.
Het staat niet duidelijk bij de post, maar ik weet wel zeker dat je gelijk hebt. Gezien de reacties en de grote van de banden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

[...]
Dat blauwe logo gaat nog wel, moet immers wel herkenbaar zijn, maar die onooglijke witte vlakken op de spoiler en neusvleugel, man wat lelijk.

Lijkt net of ze het met Paint erop geplakt hebben voor het voorstel en Ferrari het 1 op 1 heeft overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:22
Ach, paar jaar terug hadden ze een testontwerp die niet langs kleurenblinden was geweest. Met dat hele rare groen. Dat was bijna een hatecrime :+ Dus een blauw logo als dit valt mij alles mee.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:18
Mad-Matt schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:55:
[...]

Ik deel je mening. Er moet iets nuttigs uit komen voor de teams, je kan sowieso de gripniveaus vergelijken en daar bepaalde conclusies uit trekken, maar goed, ik ben een complete leek.
Even alu-hoedje op:
Dit wordt natuurlijk gedaan zodat Hamilton straks met Ferrari de 8 wereldtitel kan pakken, beetje competitie vervalsing hier en daar nog, Verstappen gaat ook nog keertje punten aftrek krijgen voor een fuck en zie daar prachtig sprookje voor de Amerikaanse kijker. :N :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
AvK schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:24:
[...]

Hier het verschil met de huidige banden en de 2026 banden. De huidige diameter van 720 mm is volgend jaar 705 mmm bij de voorband en 710 mm bij de achterband .De huidige breedte bij de voorband is nu 305 mm tegen 275 mm bij de 2026 voorband, bij de huidige achterband 405 mm tegen 375 mm bij de 2026 achterband.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/the-differences-between-the-sf24-used-in-barcelona-gp-and-v0-kdz86fu65dhe1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=52d0c0c0f2486a7ed6d013005ae821c2983a61e4

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/the-differences-between-the-sf24-used-in-barcelona-gp-and-v0-180jwju65dhe1.jpg?width=1600&format=pjpg&auto=webp&s=0372f769fd1b41c668a80a6f53b5e18404eed4df

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Chocoball schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:01:
[...]

Hier het verschil met de huidige banden en de 2026 banden. De huidige diameter van 720 mm is volgend jaar 705 mmm bij de voorband en 710 mm bij de achterband .De huidige breedte bij de voorband is nu 305 mm tegen 275 mm bij de 2026 voorband, bij de huidige achterband 405 mm tegen 375 mm bij de 2026 achterband.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
zeker die voorband oogt het wel strakker. Nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 16:27
[...]
Vond tijdens de eerste meters op Fiorano die blauwe IBM achtervleugel pas verschrikkelijk...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNRyd4SqI-WwDIAZYT9Yiezt8Ig=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KUrAMmp7yYRLbetOarS3m1xP.png?f=fotoalbum_large

RichardVos.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06 11:59

SG

SG surft naar info hardewaren

Nieuw seizoen nieuwe kansen. Zijn veel factoren die invloed hebben en de teams weten niet waar de auto staan in begin en hoe ze verder ontwikkelen gedurende het seizoen.
Motoren ontwikkelen zich ook subtiel verder dus helemaal gelijk zijn die nooit.
Mercedes motor team Mercedes McLaren en Alpine is die motor top vs Remault groot verschil dus Alpine schuift door omhoog. Als die Ferrari motor bump krijgt dan lift Haas mee met Ferrari auto’s.
Austin martin ook hele nieuwe kansen. Dan is verschil in of ze budget schoven naar 2026 of toch 2025 om kansen op WC te worden McLaren .
Hameton is over rated in brazil heeft alpine laten zien dat gastly en ocon ook degelijke regen rijders zijn. Niet niveau max. Maar daar bewijs driver wat je in je hebt. Was hemilton zo depri dat niks van bakt.
Maar Hamelton is ook eens geklopt door team mate Rosberg.En zoals glas half vol of hslf leeg is. Kan 3 kanten op betekenen. Of hamiltons team mates waren beter dan max ooit heeft. Of nummer 44 no1 is minder zodat nr 2 dichter in de buurt komen of zelfs verslaan. Maar ook mix middelmatige betere driver vs gemiddeld betere nr2
Kern is om WC te worden is consistentie. Dan kan je snellere wagen toch verslaan. Maar als je overheersende auto heb kan beven gemiddelde en matige no 2 je grotere kans op WC. En mate van overheersende auto bepaald dat het 100% auto is en 3 races klooien in regen en bad strategie komleet gecompenseerd wordt.
En daarmee hoe valid zijn 7 WC vs 4 van max. Max heeft er 2 2021 en 2024 is overwegend driver en team en niet zo zeer de auto. Al die andere winnaar gedurende gp f1 van bestaan hoe was die overheersing van auto.
Dat zijn dan meer constructors win dan driver. Mijn interesse is na 2021 win en sim racen met GT7 waar je casual racer kan kiezen gelijke wagen of toch iets beter of veel beter. Gezien mijn race skills ruk zijn heb ik mate van overheersende auto nodig hoe groter hoe beter de kansen. Bij F1 zal verschil in skills minder extreem zijn tussen driver dus kan geringe voordeel al flinke invloed hebben met degelijk consistentie was Alonso en Hamilton wel hebben de WC naar zich toe kunnen trekken. Als RB 2025 flink achter loopt dan moet max extreem consistent zijn en hopen dat podiums even verdeeld worden om WC te kunnen behalen.
Hangt meer af hoe gelijk de 4 top teams er uit komen misschien met 2 extra teams vlak daar achter.
Liam is gekozen ivm zijn mentale kracht wat blijkbaar belangrijker is ivm max no2 opvreet. Vs yuki en dezelfde auto setting voorkeur als max. Dus kans dat redelijk kan meekomen is dus al stuk groter en meer bewust heid dat nr1 goat is. Lando zal ten 1st piastrie moeten verslaan in consistentie dan mits overheersen ook de andere teams verslaan en tegen max zeer consistent ook zijn team, zijn deze wc

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Speedster
  • Laatst online: 06:00
SG schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 07:27:
Nieuw seizoen nieuwe kansen. Zijn veel factoren die invloed hebben en de teams weten niet waar de auto staan in begin en hoe ze verder ontwikkelen gedurende het seizoen.
Motoren ontwikkelen zich ook subtiel verder dus helemaal gelijk zijn die nooit.
Mercedes motor team Mercedes McLaren en Alpine is die motor top vs Remault groot verschil dus Alpine schuift door omhoog. Als die Ferrari motor bump krijgt dan lift Haas mee met Ferrari auto’s.
Austin martin ook hele nieuwe kansen. Dan is verschil in of ze budget schoven naar 2026 of toch 2025 om kansen op WC te worden McLaren .
Hameton is over rated in brazil heeft alpine laten zien dat gastly en ocon ook degelijke regen rijders zijn. Niet niveau max. Maar daar bewijs driver wat je in je hebt. Was hemilton zo depri dat niks van bakt.
Maar Hamelton is ook eens geklopt door team mate Rosberg.En zoals glas half vol of hslf leeg is. Kan 3 kanten op betekenen. Of hamiltons team mates waren beter dan max ooit heeft. Of nummer 44 no1 is minder zodat nr 2 dichter in de buurt komen of zelfs verslaan. Maar ook mix middelmatige betere driver vs gemiddeld betere nr2
Kern is om WC te worden is consistentie. Dan kan je snellere wagen toch verslaan. Maar als je overheersende auto heb kan beven gemiddelde en matige no 2 je grotere kans op WC. En mate van overheersende auto bepaald dat het 100% auto is en 3 races klooien in regen en bad strategie komleet gecompenseerd wordt.
En daarmee hoe valid zijn 7 WC vs 4 van max. Max heeft er 2 2021 en 2024 is overwegend driver en team en niet zo zeer de auto. Al die andere winnaar gedurende gp f1 van bestaan hoe was die overheersing van auto.
Dat zijn dan meer constructors win dan driver. Mijn interesse is na 2021 win en sim racen met GT7 waar je casual racer kan kiezen gelijke wagen of toch iets beter of veel beter. Gezien mijn race skills ruk zijn heb ik mate van overheersende auto nodig hoe groter hoe beter de kansen. Bij F1 zal verschil in skills minder extreem zijn tussen driver dus kan geringe voordeel al flinke invloed hebben met degelijk consistentie was Alonso en Hamilton wel hebben de WC naar zich toe kunnen trekken. Als RB 2025 flink achter loopt dan moet max extreem consistent zijn en hopen dat podiums even verdeeld worden om WC te kunnen behalen.
Hangt meer af hoe gelijk de 4 top teams er uit komen misschien met 2 extra teams vlak daar achter.
Liam is gekozen ivm zijn mentale kracht wat blijkbaar belangrijker is ivm max no2 opvreet. Vs yuki en dezelfde auto setting voorkeur als max. Dus kans dat redelijk kan meekomen is dus al stuk groter en meer bewust heid dat nr1 goat is. Lando zal ten 1st piastrie moeten verslaan in consistentie dan mits overheersen ook de andere teams verslaan en tegen max zeer consistent ook zijn team, zijn deze wc
Bovenstaande lijkt wel een lap tekst uit een AI generator.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-06 09:09
Dit is nergens voor nodig.

[ Voor 86% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-02-2025 09:20 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Heeft iemand een vertaling of anders een samenvatting voor me?

:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dit is nergens voor nodig.

[ Voor 104% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-02-2025 09:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ja zijn berichten zijn vaak nogal lastig leesbaar en dat is jammer want heeft regelmatig best aardige dingen te melden.
Beetje jammer om daar zo op in te hakken.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:Dit inhakken op andermans taalgebruik hoeft echt niet.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Chocoball schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:48:
Heeft iemand een vertaling of anders een samenvatting voor me?

:)
Chat gpt bakt er dit van:

Je hebt een boel interessante punten over de dynamiek in F1!

Het nieuwe seizoen is altijd een soort reset, vooral omdat teams pas echt ontdekken hoe hun auto zich verhoudt als ze daadwerkelijk gaan racen. De motorontwikkeling is nooit exact gelijk en subtiele verbeteringen kunnen doorslaggevend zijn. Alpine heeft inderdaad een unieke positie door de enige Renault-motor te gebruiken, en als Ferrari een motorboost krijgt, liften Haas en Ferrari zelf natuurlijk mee. Aston Martin blijft een vraagteken: schuiven ze budget naar 2026 of gaan ze all-in voor 2025?

Hamilton blijft een controversieel onderwerp. Zijn prestaties in regenraces wisselen, en zijn seizoenen worden ook beïnvloed door teamdynamiek en auto-overmacht. De discussie over zijn zeven titels versus Verstappen’s vier (waarvan 2021 en 2024 meer op driver/team aankwamen) raakt de kern van hoe belangrijk auto-overmacht is. Consistentie is uiteindelijk key, zoals Alonso en Hamilton ook in mindere auto’s hebben laten zien.

Voor 2025 is het afwachten of Red Bull nog de dominante wagen heeft of dat het veld dichter bij elkaar komt. Als de top vier teams gelijkwaardig zijn en er nog twee teams aansluiten, kan het een spannend seizoen worden. Liam Lawson lijkt bewust gekozen als Max' teamgenoot vanwege mentale kracht en dezelfde voorkeuren in auto-afstelling. McLaren wordt ook interessant met Lando vs Piastri—wie kan het meest consistent presteren?

Denk jij dat Max zonder een dominante auto nog steeds de favoriet is voor 2025? 🚀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-06 17:31
Speedster schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:23:
. Alpine heeft inderdaad een unieke positie door de enige Renault-motor te gebruiken,
_O- _O-

Verder best een aardige samenvatting van chatgpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Mijn glazenbol geeft aan dat Ferrari gaat winnen in 2025. Mercedes hobbelt mee. (Bottas wordt al heel snel 1e of 2e rijder) Redbull zonder Newey is kansloos (echter vlak de rijkunsten van Max niet uit)
Aston Martin dat kan weleens de grote verassing blijken. (ik gun het Alonso!)
Lance z.s.m. eruit bij Aston Martin en een van de reserves (Felipe Drugovich, Stoffel Vandoorne and Jak Crawford ) erin.

[ Voor 17% gewijzigd door Speedster op 07-02-2025 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Speedster schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:23:
[...]

Chat gpt bakt er dit van:

Voor 2025 is het afwachten of Red Bull nog de dominante wagen heeft of dat het veld dichter bij elkaar komt.
In 2024 was RB al niet meer dominant, dus er is geen sprake van ‘nog heeft’ ?
:p

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:27
SG schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 07:27:. Als RB 2025 flink achter loopt dan moet max extreem consistent zijn en hopen dat podiums even verdeeld worden om WC te kunnen behalen.
Leuk die AI-bewerking, maar die gaat voorbij aan wat hier staat en dat vind ik best een interessante gedachte. Consistentie is key, de RB heeft geduchte concurrentie van tenminste drie andere teams en is waarschijnlijk niet de beste/snelste auto. Conclusie: VER moet extreem consistent (kunnen) zijn om toch WDC te kunnen worden. Dat kan met een 2e rijder die hem niet bestrijdt, maar versterkt. LAW kan dat, door dezelfde voorkeur voor de instellingen en door het besef en acceptatie dat hij 2e rijder is. Waar andere teams te maken hebben met rijders die ook met elkaar strijden (McLaren, Ferrari) en daardoor punten verliezen. Dat vraagt van LAW mentale sterkte en die lijkt hij te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-06 20:18
Voeger hadden we altijd zo'n soort van bingo kaart/tijdlijn van voorafgaand aan het seizoen. We zijn nu in feburari. De eerste renders enzo komen in deze maand online. Heeft iemand dit plaatje en kan dit posten? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 09:54
Toke_gt schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:11:
[...]

Leuk die AI-bewerking, maar die gaat voorbij aan wat hier staat en dat vind ik best een interessante gedachte. Consistentie is key, de RB heeft geduchte concurrentie van tenminste drie andere teams en is waarschijnlijk niet de beste/snelste auto. Conclusie: VER moet extreem consistent (kunnen) zijn om toch WDC te kunnen worden. Dat kan met een 2e rijder die hem niet bestrijdt, maar versterkt. LAW kan dat, door dezelfde voorkeur voor de instellingen en door het besef en acceptatie dat hij 2e rijder is. Waar andere teams te maken hebben met rijders die ook met elkaar strijden (McLaren, Ferrari) en daardoor punten verliezen. Dat vraagt van LAW mentale sterkte en die lijkt hij te hebben.
Max heeft dit seizoen volgens mij al laten zien dat hij dit kan zonder teammate :+ Want ook dit seizoen, op de start na, waren er meerdere teams die vochten, en alle drivers lieten (regelmatig) punten liggen tov wat de wagen kon. Max praktisch niet.

Het zou zeker helpen, maar een teammate is vooral handig als het 2 teams zijn die er bovenuit steken. Want dan moet elk puntje dat gestolen kan worden van je concurrent ook gestolen worden en is er maar 1 iemand die dat kan doen naast jezelf: je teammate.

Dit jaar kan je verwachten dat er meerdere teams strijden, en er dus ook meerdere coureurs zijn die punten van je directe rivaal kunnen afpakken....

Dus laat Lawson maar gewoon een jaartje meedraaien, zodat die voor 2026 goed mee kan komen en dan zijn waarde kan bewijzen als dat nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 21:04
pjottum schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:07:
[...]

Dat wordt dan een boel

"Bono^h^h^h^hAntobono my tires are gone!"
HAM wordt tweede rijder neem ik aan. Ik verwacht niks van hem kijkend naar de resultaten van vorig jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door wvkreg op 07-02-2025 11:26 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:27
Siebeh schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:24:
Voeger hadden we altijd zo'n soort van bingo kaart/tijdlijn van voorafgaand aan het seizoen. We zijn nu in feburari. De eerste renders enzo komen in deze maand online. Heeft iemand dit plaatje en kan dit posten? :9
Bedoel je deze?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OkXk_WnrY8HJ9Q6Et2C-eOwS0iA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/lSSUPXN8D7Ax61uwtsaQM32r.webp?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-06 20:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 09:45

-tom-562

Oliesjeik

Speedster schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:30:
Mijn glazenbol geeft aan dat Ferrari gaat winnen in 2025. Mercedes hobbelt mee. (Bottas wordt al heel snel 1e of 2e rijder) Redbull zonder Newey is kansloos (echter vlak de rijkunsten van Max niet uit)
Aston Martin dat kan weleens de grote verassing blijken. (ik gun het Alonso!)
Lance z.s.m. eruit bij Aston Martin en een van de reserves (Felipe Drugovich, Stoffel Vandoorne and Jak Crawford ) erin.
Waarom AM? Dat kan toch net zo goed Haas zijn? Haas ging als een raket de laatse periode. Ocon kan ook nog eens een aardig potje sturen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
-tom-562 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:41:
[...]

Waarom AM? Dat kan toch net zo goed Haas zijn? Haas ging als een raket de laatse periode. Ocon kan ook nog eens een aardig potje sturen.
AM wegens Newey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Maar die begint pas in 2025, en dan is de (basis) 2025 al klaar. En vanaf 1-1 mag er aan de 2026 auto worden gewerkt wat veel belangrijker zal zijn. En los daarvan, is Newey ook maar 1 man, die in een heel team geïntegreerd moet worden (of andersom, het team met hem moet leren werken). Het is niet meer zoals vroeger dat de auto door 5 man getekend wordt en je met een kip met gouden eieren meteen een goede auto hebt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Gezien het puntenverloop van de top 4 vorig seizoen en hoe de FIA nu gehandeld heeft in het flexi-wing verhaal bestaat de kans dat McLaren en Mercedes nog steeds een voordeel hebben bij de eerste 8 races. De FIA wou technical directive TD18 in Imola (ronde 7) laten ingaan maar aangezien de teams in Barcelona met een upgradepakket komen is besloten het 2 weken op te schuiven. McLaren, Mercedes, Aston Martin en Alpine worden als teams genoemd die hun voorvleugel moeten aanpassen en mogelijk nog meer delen van hun aeropakket moeten aanpassen zoals de vloer.

Mijn verwachting is dat McLaren eerder een voorsprong zal nemen dan de andere teams uit de top 4. McLaren kent geen rijderswissel zoals de andere 3 teams. Mercedes gaat ook nog eens zijn geluk beproeven met een rookie maar heeft ervaring achter de hand. Vraag is ook of Ferrari kan aansluiten want een buigzame voorvleugel hebben ze al en ook een sterk rijdersduo.Red Bull is vooralsnog op meerdere fronten een vraagteken en of het een eenmansteam blijft.

Kleinere teams die graag delen van hun 2024 wagen hadden overgeheveld naar hun 2025 wagen zullen het lastig krijgen als ze nu al niet voldoen aan TD18. Zij zullen dan budget, personeel en tijd moeten inzetten voor aanpassing aan de 2025 wagen en de ontwikkeling van de 2026 wagen.

Had de FIA nu besloten om TD18 aan het begin van het seizoen te laten ingaan dan had het veld waarschijnlijk meer opgeschud geweest dan zoals het nu besloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:03
Lando zijn helm voor 2025

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DCRoyE7_tPGqEpgt2HHIANqN8kg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tfBvIVMqlYEhGPLEetozeydv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jb3nSu-qmyn6uuFl394K3pNb2Ao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oxXaJYDQAkmQG15zHMmlPIMo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6fvv9o8ncTgRqlhymc0IPHevaJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l2yAdaKFA7lg8JDLPc87R5o1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 09:45

-tom-562

Oliesjeik

Newey is geen tovenaar, en zoals gezegd zal hij pas grotendeels "effect" hebben in 2026

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
RobertMe schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 17:45:
[...]

Maar die begint pas in 2025, en dan is de (basis) 2025 al klaar. En vanaf 1-1 mag er aan de 2026 auto worden gewerkt wat veel belangrijker zal zijn. En los daarvan, is Newey ook maar 1 man, die in een heel team geïntegreerd moet worden (of andersom, het team met hem moet leren werken). Het is niet meer zoals vroeger dat de auto door 5 man getekend wordt en je met een kip met gouden eieren meteen een goede auto hebt.
In aanvulling daar op. Denk dat de focus van Newey als Managing Technical Partner meer bij de 2026 wagen zal liggen. Enrico Cardile (ex-Ferrari) is als CTO aangetrokken en begin januari begonnen. Newey start pas in maart van dit jaar maar beiden hebben nog geen invloed op de wagen waarmee Aston Martin mee begint. Die is nog het werk van de vertrokken CTO Dan Fallows en Bob Bell a.i..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-06 11:22

sjaool

Every life should have 9 cats

Dan moeten ze wel heel snel kunnen ontwikkelen want Newey heeft nog niets gedaan voor Aston Martin qua ontwikkeling van de wagen van 2025.
Newey signed a contract with Aston Martin, as a shareholder and Managing Technical Partner for the team, he will join the team on 1 March 2025, in time for the 2026 regulations.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-06 16:20
En hoe vaak won RB niks terwijl ze Newey hadden? Een jaartje of 7?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Mijn top 10. Ferrari is ijzersterk, maar niet dominant. Hamilton boven Leclerc is wensdenken van mij. Maar in het (voor mij) slechte geval wisselen die twee van plek. Daaronder wordt het een mengelmoes. Verstappen stijgt boven de slechte Red Bull uit en rijdt Lawson tot snot. Antonelli maakt zijn pre-F2 hype helemaal waar in het eerste seizoen. De Williams doet het best wel goed en Sainz Jr. eindigt vaker boven Albon dan andersom.
  1. Hamilton
  2. Leclerc
  3. Verstappen
  4. Norris
  5. Antonelli
  6. Piastri
  7. Russell
  8. Alonso
  9. Lawson
  10. Sainz Jr.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
wokkelz schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:20:
En hoe vaak won RB niks terwijl ze Newey hadden? Een jaartje of 7?
Ja mAaR RenAult!1~ONE!

Edit/aanvulling:
Schijnbaar heeft Newey in interviews ook aangegeven dat de Mercedes in die jaren ook weer niet zo slecht was (chassis & aero wise). Dus ook met dezelfde/gelijke motor zou Red Bull toen niet even alles gewonnen hebben.

Maar, Newey heeft ook niet altijd aan de auto gewerkt. De RB13, "unlucky for some" in de aankondiging, werd gewoon een dikke "unlucky" voor RB zelf. Maar die auto had Newey helemaal niet veel aan gedaan. Die was toen lekker met titelsponsor Aston Nartin de Valkery aan het maken. En als RB die samenwerking met AM niet was aangegaan was die misschien wel naar Ferrari vertrokken. Die wilden hem hebben, en Newey had minder interesse in F1. Alleen met de linkup met AM en het maken van de Valkery hebben ze hem toen weten te interesseren om te blijven.

[ Voor 65% gewijzigd door RobertMe op 09-02-2025 09:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Mog schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:39:
Mijn top 10. Ferrari is ijzersterk, maar niet dominant. Hamilton boven Leclerc is wensdenken van mij. Maar in het (voor mij) slechte geval wisselen die twee van plek. Daaronder wordt het een mengelmoes. Verstappen stijgt boven de slechte Red Bull uit en rijdt Lawson tot snot. Antonelli maakt zijn pre-F2 hype helemaal waar in het eerste seizoen. De Williams doet het best wel goed en Sainz Jr. eindigt vaker boven Albon dan andersom.
  1. Hamilton
  2. Leclerc
  3. Verstappen
  4. Norris
  5. Antonelli
  6. Piastri
  7. Russell
  8. Alonso
  9. Lawson
  10. Sainz Jr.
Mijn vrouw en ik denken dat Hamilton zijn beste jaren heeft gehad, maar wie weet verrast hij ons allemaal met super goede prestaties in die Ferrari :o..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

G_Dragon schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:52:
[...]

Mijn vrouw en ik denken dat Hamilton zijn beste jaren heeft gehad, maar wie weet verrast hij ons allemaal met super goede prestaties in die Ferrari :o..
Ik denk het ook hoor. Het is wensdenken. In zijn laatste jaar in de Ferrari en dan voor de 8e keer kampioen worden. En dan ook gelijk zijn pensioen aankondigingen. Dat is voor mij een sprookje dat uit zou komen. Maar erg realistisch is dat niet :D

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-06 15:34
RobertMe schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:45:
[...]

Ja mAaR RenAult!1~ONE!

Edit/aanvulling:
Schijnbaar heeft Newey in interviews ook aangegeven dat de Mercedes in die jaren ook weer niet zo slecht was (chassis & aero wise). Dus ook met dezelfde/gelijke motor zou Red Bull toen niet even alles gewonnen hebben.

Maar, Newey heeft ook niet altijd aan de auto gewerkt. De RB13, "unlucky for some" in de aankondiging, werd gewoon een dikke "unlucky" voor RB zelf. Maar die auto had Newey helemaal niet veel aan gedaan. Die was toen lekker met titelsponsor Aston Nartin de Valkery aan het maken. En als RB die samenwerking met AM niet was aangegaan was die misschien wel naar Ferrari vertrokken. Die wilden hem hebben, en Newey had minder interesse in F1. Alleen met de linkup met AM en het maken van de Valkery hebben ze hem toen weten te interesseren om te blijven.
Newey geeft in zijn boek (ik moet het weer eens lezen) dacht ik aan dat de reglementen vanaf 2014 (?) vooral geschikt waren voor motorontwikkeling. En niet voor aerodynamische voordelen wat zijn sterke punt is.
Mede daarom ging hij andere dingen doen.

(Het boek heb ik in NL vertaling gelezen, leek vertaald te zijn door iemand die nog nooit een auto had gezien laat staan een F1; nu lezen in originele taal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Ik heb zojuist deze kalender van GPFans in mijn Google Agenda gezet net zoals voorgaande jaren, maar ik zie geen Nederlandse tijden. Welke gebruiken jullie dit seizoen? Want zoek een met Nederlandse tijden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:44
G_Dragon schreef op zondag 9 februari 2025 @ 12:18:
Ik heb zojuist deze kalender van GPFans in mijn Google Agenda gezet net zoals voorgaande jaren, maar ik zie geen Nederlandse tijden. Welke gebruiken jullie dit seizoen? Want zoek een met Nederlandse tijden :)
Ik gebruik deze:

https://files-f1.motorspo..._qualifying_sprint_gp.ics?

Die werkt goed tot dusver.
Pagina: 1 ... 3 ... 34 Laatste

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Seizoen 2025 topics: Topicreeks: [F1 2025]
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken