Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Already done that.Taro schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 22:19:
[...]
En plaats de Zendure eens in de 1e en de HW in de 2e?
EV6 Plus RWD - MY23 & Renault Megane E-Tech Optimum Charge Evolution - MY 24
- Taro
- Niet online
Heb hier alle Zendure devices op een apart Zendure 2.4 GHz Wifi SSID, weet niet of het uitmaakt, maar andere suggesties heb ik dan helaas niet...
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Toen ik de HomeWizard kocht, dacht ik: Leuk speeltje!
Benieuwd: hoe is bij jullie de honger naar meer ontstaan? Of is het bittere noodzaak?
Misschien een feature request indienen bij HW, een 10 poort splitter?
Al zie ik mijzelf op korte termijn ook de zendure p1 kopen. Dan staat de teller ook al op 3.
[ Voor 14% gewijzigd door geert1992 op 11-07-2025 22:26 ]
Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.
Dat kan ik van het weekend nog even testen, Thanks!Taro schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 22:22:
[...]
Heb hier alle Zendure devices op een apart Zendure 2.4 GHz Wifi SSID, weet niet of het uitmaakt, maar andere suggesties heb ik dan helaas niet...
- Taro
- Niet online
Volgens mij was die van Zonneplan de eerste. Heb al 10 jaar een samenwerking met HomeWizard, kreeg die ter review, dus was de 2e. Wilde daarna de opties in Home Assistant uitbreiden dus kocht een Esp32Home versie. Daarna de Ecotracker geregeld en nu dus de Zendure. 5 in totaal, hoop dat het er eerder minder dan meer wordengeert1992 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 22:24:
Absurd eigenlijk, dat je zoveel P1-meters nodig hebt.
Benieuwd: hoe is bij jullie de honger naar meer ontstaan? Of is het bittere noodzaak?
Neig nu trouwens wel naar het verwijderen van de 3CT. De Shelly is altijd wel handig om te houden omdat die universeel is. Krijg augustus nog een 2+2 kWh thuisaccu van een nieuw te lanceren merk in NL binnen en weet vrijwel zeker dat de Shelly dan weer voordelen biedt.
Bij mij is het begonnen met de Loadbalancer van de Easee laadpaal, toen Homewizard voor inzicht in energy consumptie en slimme stekker, Zonneplan, HA en nu de Zendure PI. Met doorlus zaten beide splitters vol. Een 10 voudige splitter met zwaardere voeding is een goed plan!geert1992 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 22:24:
Absurd eigenlijk, dat je zoveel P1-meters nodig hebt.
Al zie ik mijzelf op korte termijn ook de zendure p1 kopen. Dan staat de teller ook al op 3.
Weet iemand hoe ik dat opvraag.. mij nog niet gelukt...
- Taro
- Niet online
Wordt helaas niet bijgehouden.Bert Luiten schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 22:55:
Hallo, ik zoek op mijn Solarflow 800 pro de cycle status van de accu... ( 2 stuks totaal )
Weet iemand hoe ik dat opvraag.. mij nog niet gelukt...
En bedoel je met HW P1 toevoegen gewoon in de splitter steken, dus zodra ze beiden in dezelfde splitter zitten gaat de boel conflicteren? Dat zou mooi lekker wezen, denk dat zowat iedereen de combi HW P1 en (straks) Zendure P1 heeft…MacFan schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 21:58:
Gisteravond heb ik de 2400ac in werking gezet met de Zendure P1 meter. Na een half uur is de 2400ac in standby gegaan en was niet eer in werking te krijgen. Vanavond alle p1 lezers verwijderd en 2400ac kwam weer tot leven. Vervolgens één voor één alle P1 apparaten weer toegevoegd. Dat ging goed tot ik de Homewizard p1 meter toevoegde. 2400 ac ging weer naar standby en HW meter werd rood. Haal de HW er weer uit en voila, 2400ac komt weer tot leven. Lijkt dus een conflict te zitten tussen HW P1 en Zendure P1.
Wellicht handig voor anderen met een soortgelijk probleem.
[ Voor 10% gewijzigd door dotternetta op 11-07-2025 23:07 ]
- Taro
- Niet online
Maar trek dus niet te snel negatieve conclusies... Want die combinatie heb ik hier ook en werkt prima:frankj030 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 22:57:
[...]
En bedoel je met HW P1 toevoegen gewoon in de splitter steken, dus zodra ze beiden in dezelfde splitter zitten gaat de boel conflicteren? Dat zou mooi lekker wezen, denk dat zowat iedereen de combi HW P1 en (straks) Zendure P1 heeft…
:strip_exif()/f/image/1iMP3fYtiSt8UyoUS5gqavac.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja ja, moet nog kabelmanagement doen
Bij mij was het zowel in dezelfde als in aparte splitters. Heb de HW nu op non-actief gezet.frankj030 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 22:57:
[...]
En bedoel je met HW P1 toevoegen gewoon in de splitter steken, dus zodra ze beiden in dezelfde splitter zitten gaat de boel conflicteren? Dat zou mooi lekker wezen, denk dat zowat iedereen de combi HW P1 en (straks) Zendure P1 heeft…
Je HW P1 kan defect zijn, gebeurt wel eensMacFan schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 23:07:
[...]
Bij mij was het zowel in dezelfde als in aparte splitters. Heb de HW nu op non-actief gezet.
Inderdaad geen voorbarige conclusies, het is tenslotte alleen bij mij het geval. Wellicht ligt de oorzaak elders, welke slimme meter heb jij?Taro schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 23:07:
[...]
Maar trek dus niet te snel negatieve conclusies... Want die combinatie heb ik hier ook en werkt prima:
[Afbeelding]
Ja ja, moet nog kabelmanagement doen
Ja ik heb daar ook mee moeten experimenteren. Ik gebruik nu de homewizard splitter. En heb de HW P1 in poort 1 en de Zendure P1 in poort 3. Hierbij wordt de zendure via aparte voeding gevoed. Als ik die in poort 2 deed of andere varianten had ik steeds problemen (geen verversing in hw app van hw data, geen data in zendure app enz). Dus dit was voor mij de oplossing:Taro schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 22:14:
[...]
Bericht van @mrme12345 hierover gelezen gisteren? Die had volgens mij hetzelfde. Hier werken beide P1-meters overigens prima samen.
Wat voor splitter gebruik je? Daar zit waarschijnlijk de oorzaak, hier 2x HW Actieve splitter.
- hw p1 in poorrt 1 (geen voeding aan)
- zendure p1 in poort 3 (wel gevoed)
En op deze wijze doen ze het beiden perfect.
energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|
- Taro
- Niet online
Landis + Gyr E360 SMR 5.0.MacFan schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 23:13:
[...]
Inderdaad geen voorbarige conclusies, het is tenslotte alleen bij mij het geval. Wellicht ligt de oorzaak elders, welke slimme meter heb jij?
Hier een ISKRA AM550. Zal eens kijken of daar soms bekende issues mee zijn.
- Taro
- Niet online
Resultaat in HEMS met Zendure P1-meter is op zich prima hoor, maar ik zie toch wel vaak de 30 / 40 / 60 ranges langskomen, waarbij dat met Ecotracker en HA meer richting -20 / 0 / 20 neigt. Mogelijk dat Zendure bewust minder vaak updates doet of minder strak bijstuurt.
Wil het in de toekomst weleens met 2x 2400 AC + 3x Hyper of 3x 2400 AC + 2 Hyper in HEMS testen, maar de komende weken bewust even niet.
:strip_exif()/f/image/P3fumZbgMP18GkMLpPi5bgxI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/B4aX8Lq29YvZeUIQAFLINvEd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fH9sUZ5rEysGwLT78rOFJ8a3.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: En zal je altijd zien, nu al minutenlang heel netjes tussen de -2 en +14 Watt. Staan overigens 2 PC's en 1x Laptop aan, vooral de schermen en videokaarten van de PC's waar de kids achter zitten fluctueren nogal ivm spellen die ze spelen. Is ook lastig dat netjes op 0 te krijgen.
[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 11-07-2025 23:25 ]
Zo te zien woon je in het noorden van het landpeterbier schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 23:16:
Ik gebruikte Toon en een Plugwise en HomeWizard p1 meters.
Geen enkel probleem.
Momenteel gebruik ik alleen de HomeWizard nog.
Ik verwacht geen probleem als ik de Zendure p1 erbij prik.
[Afbeelding]
Probeer dit eens:MacFan schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 23:19:
[...]
Hier een ISKRA AM550. Zal eens kijken of daar soms bekende issues mee zijn.
En op deze wijze doen ze het beiden perfect bij mij.
Heb zojuist de gehele oudste splitter er tussenuit gehaald en HW werkt. Lijkt dus een storing in de oude HW splitter te zitten, of wellicht een corrupte kabel, ga morgen even andere kabel proberen en anders een geheel nieuwe splitter bestellen. HA ontvangt nu ook even geen P1 datamrme12345 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 23:31:
[...]
Probeer dit eens:
En op deze wijze doen ze het beiden perfect bij mij.
Bedankt voor het meedenken allen!
[ Voor 3% gewijzigd door MacFan op 11-07-2025 23:51 ]
Ik woon in het oosten.dotternetta schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 23:31:
[...]
Zo te zien woon je in het noorden van het land
Als je het precies wil weten in gemeente Rijssen/Holten.
Ah, mijn buurman werkt bij Van Der Heide, vandaarpeterbier schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 00:02:
[...]
Ik woon in het oosten.
Als je het precies wil weten in gemeente Rijssen/Holten.
Prima bedrijf.dotternetta schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 00:03:
[...]
Ah, mijn buurman werkt bij Van Der Heide, vandaar
Heeft hier bliksemafleider geplaatst op het rieten dak.
En uiteraard overspanningsbeveiliging in de meterkast.
- Taro
- Niet online
/f/image/wfWfQpEPz3T6p7JxbptEXEgB.png?f=fotoalbum_large)
Zou dat een SF800Pro zonder MC4/MPPT zijn?
In feite is de SF800 ook al AC gekoppeld, maar als je de 2400 AC vertaalt naar 800 AC dan weten we allemaal hoe dat er uit zou zien. Zou dan mogelijk een goedkope variant zijn. Ik ga even navraag doen
Ik heb de fan nu wel draaien op de SF800Pro, maar met een gemodificeerde stekker.dotternetta schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 17:43:
[...]
Ja, graag kijken welke van deze het is:
[Afbeelding]
Het blijkt dat van deze maat stekker de male - female altijd verkeerd om zitten en als ze al goed zitten dan is het een M10 of M16 versie, maar dit is een M12 versie.
M10 past als stekker wel, maar de wartel dan weer net niet.
Jou link blijkt overigens een dropshipper te zijn en het spul komt gewoon uit China.
Ik heb daarom uitgebreid bij ome Ali gezocht, is een stuk goedkoper.
Daar heb ik voor een paar euro her en der een stekkertje besteld, mogelijk dat daar nog iets beters tussen zit.
Het lijkt er op dat deze verbinding speciaal voor Zendure is gemaakt, kan ik ook doen als ik er een paar duizend af neem, maar dat doe ik maar niet.
Ik heb de draad van een M10 versie afgeknipt en die zit er nu in.
Als je ook zoiets wilt proberen dan moet je alleen om de plus-min denken.
:strip_exif()/f/image/u4LtXNMI2aWEYouYjfi9E2Su.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hFFoc04fy8fLy6Mu5d2Rmltd.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kwam ook nog wat tegen wat ik zelf niet kende, maar wel reuze handig is om de draad van de stekker en de fan motor aan elkaar te solderen.
Een krimpkousje met een drup tin, föhn er op en klaar, waterdicht
Ik heb niet gemeten bij welke temperatuur hij aanschakelt, maar de start spanning is 7 volt .Bert Luiten schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 10:48:
weet je ook al hoe de fan uitgang zich gedraagd.. ? aan/uit of proportioneel en bij welke temperatuur ?
Veel hoger heb ik hem ook niet gezien, zo warm wordt de SF800 bij mij niet.
Als hij weer koeler wordt schakelt de fan weer uit.
36 graden en de fan draait nog steeds, spanning 7,15 VBert Luiten schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 11:01:
44 graden 7 volt....
De SF800Pro levert nu 650 W naar huis
[ Voor 9% gewijzigd door Polvo176 op 12-07-2025 11:05 ]
Ja, alles komt uit China. Ik kwam met Google Lens op die uit en heb het gedeeld met de gedachte baat het niet dan schaadt het niet (veel) ☺️Polvo176 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 10:30:
[...]
Ik heb de fan nu wel draaien op de SF800Pro, maar met een gemodificeerde stekker.
Het blijkt dat van deze maat stekker de male - female altijd verkeerd om zitten en als ze al goed zitten dan is het een M10 of M16 versie, maar dit is een M12 versie.
M10 past als stekker wel, maar de wartel dan weer net niet.
Jou link blijkt overigens een dropshipper te zijn en het spul komt gewoon uit China.
Ik heb daarom uitgebreid bij ome Ali gezocht, is een stuk goedkoper.
Daar heb ik voor een paar euro her en der een stekkertje besteld, mogelijk dat daar nog iets beters tussen zit.
Het lijkt er op dat deze verbinding speciaal voor Zendure is gemaakt, kan ik ook doen als ik er een paar duizend af neem, maar dat doe ik maar niet.
Ik heb de draad van een M10 versie afgeknipt en die zit er nu in.
Als je ook zoiets wilt proberen dan moet je alleen om de plus-min denken.
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik kwam ook nog wat tegen wat ik zelf niet kende, maar wel reuze handig is om de draad van de stekker en de fan motor aan elkaar te solderen.
Een krimpkousje met een drup tin, föhn er op en klaar, waterdicht
[Afbeelding]
The search continues! Dus M10 male met grotere moer en geen bus er omheen? Heb je een schuifmaat? Wat exacte afmetingen zou wel helpen.
Met die krimpsoldeerbindingen heb ik wisselende successen.
Ik heb maar 1 fan op de 800, hij wordt een stuk minder warm dan een Hyper.Bert Luiten schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 11:33:
schakelpunt ligt bij 35 graden van 0 naar 7 volt en omgekeerd... hysterese lijkt me klein 2 graden of zo.... is ook een massief blok dus kan wel kloppen
Solarflow 800 pro.. [Afbeelding]
Hebben 2400AC bezitters nog aan die connector gemeten?
Echte Tweaker zolderBert Luiten schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 11:33:
schakelpunt ligt bij 35 graden van 0 naar 7 volt en omgekeerd... hysterese lijkt me klein 2 graden of zo.... is ook een massief blok dus kan wel kloppen
Het is dan ook weer net niet de standaard M12, maar met een kleinere spoed.dotternetta schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 11:30:
[...]
Ja, alles komt uit China. Ik kwam met Google Lens op die uit en heb het gedeeld met de gedachte baat het niet dan schaadt het niet (veel) ☺️
The search continues! Dus M10 male met grotere moer en geen bus er omheen? Heb je een schuifmaat? Wat exacte afmetingen zou wel helpen.
Met die krimpsoldeerbindingen heb ik wisselende successen.
Het kan dan ook wel weer een op M12 lijkende Amerikaanse inch maat zijn.
De aansluiting op jouw foto is een 2-pins DC power connector van het type aviation connector of GX-connector, vermoedelijk een GX12-2 of GX16-2, afhankelijk van de diameter.
Deze stekkers worden vaak gebruikt bij:
Zendure of vergelijkbare draagbare power stations
Solarpanelen aansluitingen
DC power input/output verbindingen
Hoe herken je de juiste stekker:
2 pinnen binnenin (één voor +, één voor -)
Schroefbevestiging (draai je vast voor een stevige en waterdichte aansluiting)
Metalen of kunststof buitenrand
Welke stekker heb je nodig?
Waarschijnlijk een:
GX12-2 of GX16-2 male plug (afhankelijk van de buitendiameter)
Let op de juiste polariteit bij aansluiten (soms staat + en - gemarkeerd)
Tip
Meet de buitendiameter van de connector:
12 mm → GX12
16 mm → GX16
Heb deze foto laten analyseren
:strip_exif()/f/image/6QnKlViBfUdA12smgt99UZeF.jpg?f=fotoalbum_large)
AliExpress staat er vol mee!
[ Voor 21% gewijzigd door dotternetta op 12-07-2025 12:40 ]
GX16 is geen probleem en overal te krijgen
[ Voor 21% gewijzigd door Polvo176 op 12-07-2025 12:47 ]
Inderdaad, GX12 2 pin male cable plug with nutPolvo176 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 12:46:
Als je zoekt op GX12 dan zie overal de male en female andersom dan om de Zendures
GX16 is geen probleem en overal te krijgen
Niet te vinden 😞
In de Zendure app zie ik alleen temperaturen van de batterijen, de bovenste (ingebouwde) is structureel 5-7 graden warmer dan de onderste, bij jou ook?Chupachups schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 13:30:
De SF800pro werd tijdens de 30+ dagen maximaal 40 graden (meting in Zendure app). ik heb twee casefans erop gelegd met een schilderhoutje als afstandhouder. De fans schakelen in bij +25 aan de bovenzijde. Met een kleine motor regelaar kan ik de snelheid instellen. Voordeel is dat ik op het display ook de temperatuur in de gaten kan houden. deze houtje touwtje oplossing kost nog geen 15 euro bij elkaar. Ja, nog wel even de boel netjes wegwerken 😁
[Afbeelding]
wat is de reden dat je max 1850 / 1950 w doet, zelf heb ik beide op 2000 w staan . mijn gedachte was dat de accu's dan langzaam aan de dag door kunnen laden i.p.v. vrij snel vol zitten. is het beter om met minder vermogen te laden ontladen. heb er ook 3 accus aan hangenTaro schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 21:29:
[...]
Klopt, die ene kant wel. Heb bij ieder 3 accu's eronder zitten, dus ik wil niet met meer dan 1850-1950/stuk (ont)laden. Als 1 van de 2 vol is gaat de ander nu al met max 2400 laden, dus is voldoende. Daarnaast zit er ook op beide stopcontacten nog een Hyper die 1200 Watt kan doen, ik wil de grens niet opzoeken door ze bijv. allebei met 2400 te gaan (ont)laden.
2400 Watt constant wil ik pas vanaf 4 accu's activeren.
Je moet er even rekening mee houden dat deze 4 abb maar tot 3680 gaat en dus niet 2x 3680dotternetta schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 15:29:
2 fasen apart bekabeld in de ABB. Hier in het schuurtje achter 2 B16 automaten, in de meterkast in huis 2 B16 30 mA aardlekautomaten. Toch maar wat hoger gemonteerd, hier passen 2 x 7 accu's + AC2400 onder 😅 (ik begin met 1 stapeltje van 3)
[Afbeelding]
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
Ik kwam wel deze tegendotternetta schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 12:28:
Dat ik hier niet eerder aan had gedacht! ChatGPT:
De aansluiting op jouw foto is een 2-pins DC power connector van het type aviation connector of GX-connector, vermoedelijk een GX12-2 of GX16-2, afhankelijk van de diameter.
Deze stekkers worden vaak gebruikt bij:
Zendure of vergelijkbare draagbare power stations
Solarpanelen aansluitingen
DC power input/output verbindingen
Hoe herken je de juiste stekker:
2 pinnen binnenin (één voor +, één voor -)
Schroefbevestiging (draai je vast voor een stevige en waterdichte aansluiting)
Metalen of kunststof buitenrand
Welke stekker heb je nodig?
Waarschijnlijk een:
GX12-2 of GX16-2 male plug (afhankelijk van de buitendiameter)
Let op de juiste polariteit bij aansluiten (soms staat + en - gemarkeerd)
Tip
Meet de buitendiameter van de connector:
12 mm → GX12
16 mm → GX16
Heb deze foto laten analyseren [Afbeelding]
AliExpress staat er vol mee!
https://www.conrad.nl/nl/...esh=true#productDownloads
Maar weet niet of dit M12 is.
15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA
Apart bekabeld ook? Standaard zitten ze inderdaad doorverbonden, dan kan ik het me voorstellen. Nu kun ze zien als 2 losse stopcontacten (intern zitten links en rechts gescheiden)gielz schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 15:49:
[...]
Je moet er even rekening mee houden dat deze 4 abb maar tot 3680 gaat en dus niet 2x 3680
[ Voor 11% gewijzigd door dotternetta op 12-07-2025 16:01 ]
Die had ik ook gezien en nog een paar die er op lijken.HHF schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 15:55:
[...]
Ik kwam wel deze tegen
Er is een datablad bij, geeft een diameter van 18,5 mm
Ja, ik denk dat we in het led-spul moeten zoeken.HHF schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 15:55:
[...]
Ik kwam wel deze tegen
Als je bij deze connector het data blad opent zie je ook weer dat male/female contra zit aan wat er op de foto staat. Dus dit werkt dan denk ik ook niet.dotternetta schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 16:06:
[...]
Ja, ik denk dat we in het led-spul moeten zoeken.
Warmte was geloof ik het probleem wat al het geval zal zijn bij 4x PiB 800 watt van Homewizard; http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/81901816dotternetta schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 16:00:
[...]
Apart bekabeld ook? Standaard zitten ze inderdaad doorverbonden, dan kan ik het me voorstellen. Nu kun ze zien als 2 losse stopcontacten (intern zitten links en rechts gescheiden)
Advies was toen om 2x2 ABBs te gebruiken.
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
Mooi gedaan.dotternetta schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 15:29:
2 fasen apart bekabeld in de ABB. Hier in het schuurtje achter 2 B16 automaten, in de meterkast in huis 2 B16 30 mA aardlekautomaten. Toch maar wat hoger gemonteerd, hier passen 2 x 7 accu's + AC2400 onder 😅 (ik begin met 1 stapeltje van 3)
[Afbeelding]
Ik kan het mis hebben maar kan me herinneren dat 2 groepen niet in een lasdoos mogen.
De ABB is een lasdoos.
- Taro
- Niet online
2 redenen:MNelectric schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 15:49:
[...]
wat is de reden dat je max 1850 / 1950 w doet, zelf heb ik beide op 2000 w staan . mijn gedachte was dat de accu's dan langzaam aan de dag door kunnen laden i.p.v. vrij snel vol zitten. is het beter om met minder vermogen te laden ontladen. heb er ook 3 accus aan hangen
C-waarde wil je graag rond 0.25 hebben. Met 3 accu’s en 2000 Watt voldoe je daar prima aan.
Ik heb op dezelfde stopcontacten ook nog Hypers zitten die 1200 Watt per stuk kunnen doen. 2000+1200=3.200 en dat is langdurig teveel voor de B16 automaten, die worden dan te heet. Daarom hanteer ik 1850 voor de 2400ac’s en max 1000 Watt voor de Hypers, zodat ze samen op max 2850 Watt per stopcontact komen, wat 80% van de B16 is, een mooie waarde.
Goed om te delen, ik was vanochtend de 25 meter 3x2,5mm2 kabel in de auto aan het leggen die ik altijd onderweg gebruik om semi legaal op stopcontacten te laden. Die gebruik ik nooit maximaal, maar de stekker zag er zo uit:
:strip_exif()/f/image/pkkrZfNUa8Cvsr2hDMRxy3Ag.jpg?f=fotoalbum_large)
Neem dit dus allemaal serieus (doe jij al, algemeen bedoeld), want het kan dus echt tot brand leiden, ondanks dat ik nooit meer dan 3000 Watt door stekker en kabel heb gestuurd. Echter wel vele uren achter elkaar….
- Taro
- Niet online
Nee, nog niet, komt over 2 weken wel, even andere prio’s vandaagPolvo176 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 16:56:
Zo te zien kan hij uit elkaar, al gekeken hoe het er vanbinnen uit zag?
Heb nu een 15 meter versie in de auto liggen, ruim voldoende.
Voor mijn situatie zou ik dan voor 2x 800pro kiezen, 1x Oost en 1x West.
Kan ik dan er voor zorgen dat de Oost-batterij in de avond als eerste leeg gaat zodat deze de volgende ochtend geheel beschikbaar is voor opladen terwijl de West-batterij het meerdere verbruik over de dag opvangt en pas in de (na)middag gaat laden?
- Taro
- Niet online
Wel als je taken gebruikt, niet met HEMS op nom. Via Home Assistent zou je dit wel kunnen realiseren.TWKterry schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 17:17:
Ik heb momenteel een SMA omvormer welke bijna 13jaar oud is dus vandaar de 800pro.
Voor mijn situatie zou ik dan voor 2x 800pro kiezen, 1x Oost en 1x West.
Kan ik dan er voor zorgen dat de Oost-batterij in de avond als eerste leeg gaat zodat deze de volgende ochtend geheel beschikbaar is voor opladen terwijl de West-batterij het meerdere verbruik over de dag opvangt en pas in de (na)middag gaat laden?
Edit: waarom verdeel je oost en west niet over beide apparaten?
[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 12-07-2025 17:23 ]
Gelukkig was je zelf alert en viel het je op toen je de kabel oppakte.Taro schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 16:52:
[...]
2 redenen:
C-waarde wil je graag rond 0.25 hebben. Met 3 accu’s en 2000 Watt voldoe je daar prima aan.
Ik heb op dezelfde stopcontacten ook nog Hypers zitten die 1200 Watt per stuk kunnen doen. 2000+1200=3.200 en dat is langdurig teveel voor de B16 automaten, die worden dan te heet. Daarom hanteer ik 1850 voor de 2400ac’s en max 1000 Watt voor de Hypers, zodat ze samen op max 2850 Watt per stopcontact komen, wat 80% van de B16 is, een mooie waarde.
Goed om te delen, ik was vanochtend de 25 meter 3x2,5mm2 kabel in de auto aan het leggen die ik altijd onderweg gebruik om semi legaal op stopcontacten te laden. Die gebruik ik nooit maximaal, maar de stekker zag er zo uit:
[Afbeelding]
Neem dit dus allemaal serieus (doe jij al, algemeen bedoeld), want het kan dus echt tot brand leiden, ondanks dat ik nooit meer dan 3000 Watt door stekker en kabel heb gestuurd. Echter wel vele uren achter elkaar….
Het is maar weer een bevestiging: een standaard stekker is simpelweg niet ontworpen voor langdurige laad/ontlaadstromen.
Het voordeel is dat je deze kabel af en toe gebruikt, waardoor je eventuele problemen snel opmerkt. Dat ligt anders bij een plug-in batterij, die sluit je aan en check je eigenlijk nooit meer, wat risico's met zich mee kan brengen.
Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.
Goedbedoelde kanttekening: mijn brandverzekering dekt thuisaccu’s, mits ze niet direct naast brandbare materialen staan. In dit geval staat de batterij echter pal naast houten balken en een houten ?dakbeschot?, wat een risico vormt.Chupachups schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 13:30:
De SF800pro werd tijdens de 30+ dagen maximaal 40 graden (meting in Zendure app). ik heb twee casefans erop gelegd met een schilderhoutje als afstandhouder. De fans schakelen in bij +25 aan de bovenzijde. Met een kleine motor regelaar kan ik de snelheid instellen. Voordeel is dat ik op het display ook de temperatuur in de gaten kan houden. deze houtje touwtje oplossing kost nog geen 15 euro bij elkaar. Ja, nog wel even de boel netjes wegwerken 😁
[Afbeelding]
2,5mm 2 is niet een standaard, gebruikelijk zit er 1,5 mm2 in een verleng snoer.geert1992 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 17:23:
[...]
Gelukkig was je zelf alert en viel het je op toen je de kabel oppakte.
Het is maar weer een bevestiging: een standaard stekker is simpelweg niet ontworpen voor langdurige laad/ontlaadstromen.
Het voordeel is dat je deze kabel af en toe gebruikt, waardoor je eventuele problemen snel opmerkt. Dat ligt anders bij een plug-in batterij, die sluit je aan en check je eigenlijk nooit meer, wat risico's met zich mee kan brengen.
Juist dat af en toe gebruiken kan ook een oorzaak zijn, bv dat vele binnen adertjes gebroken zijn en er in werkelijkheid nog maar 1 mm2 over is.
Voor een 2,5 mm2 zouden dergelijke stromen ook voor langere tijd geen probleem moeten zijn.
Vandaar ook de vraag hoe het er vanbinnen uit zag,
Ik heb een Flir 👍🏼gielz schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 16:22:
[...]
Warmte was geloof ik het probleem wat al het geval zal zijn bij 4x PiB 800 watt van Homewizard; http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/81901816
Advies was toen om 2x2 ABBs te gebruiken.
@Taro Dank voor je antwoord wat zoals gewoonlijk razendsnel isTaro schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 17:22:
[...]
Wel als je taken gebruikt, niet met HEMS op nom. Via Home Assistent zou je dit wel kunnen realiseren.
Edit: waarom verdeel je oost en west niet over beide apparaten?
Ik gebruik al Home Assistant dus dat moet dan geen probleem zijn.
Twee omvormers omdat er een 20m tussen zit met lastige leidingen als ik die al zou willen leggen, bovendien zal dat dan ook wel spanningsverlies geven. In principe kan ik nu toe met kabels van 2-3m op beide locaties.
Ja, twijfelde ik ook over maar in een CEE stopcontact komen ze ook bij elkaar. Net met een installateur gesproken en die zei dat ik ze even moest labelen, dan was het wel goed.peterbier schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 16:31:
[...]
Mooi gedaan.
Ik kan het mis hebben maar kan me herinneren dat 2 groepen niet in een lasdoos mogen.
De ABB is een lasdoos.
Dat zou inderdaad een mogelijke oorzaak kunnen zijn. Zelf heb ik dit laatst meegemaakt met een Perilex stekker, waarbij precies de situatie die jij beschrijft was ontstaan. De laatste paar adertjes waren doorgebrand, gelukkig zonder verdere schade, stekker was volledig heel. Nu zijn de pennen breder bij een perilex, dus niet volledig vergelijkbaar.Polvo176 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 17:45:
[...]
2,5mm 2 is niet een standaard, gebruikelijk zit er 1,5 mm2 in een verleng snoer.
Juist dat af en toe gebruiken kan ook een oorzaak zijn, bv dat vele binnen adertjes gebroken zijn en er in werkelijkheid nog maar 1 mm2 over is.
Voor een 2,5 mm2 zouden dergelijke stromen ook voor langere tijd geen probleem moeten zijn.
Vandaar ook de vraag hoe het er vanbinnen uit zag,
Kan je de 2 groepen niet met elkaar verbinden (dmv stangetjes tussen de schakelaars)? Dat ze niet afzonderlijk uitgezet/aangezet kunnen worden? Zoals bij een 1fase kookgroep.dotternetta schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 17:54:
[...]
Ja, twijfelde ik ook over maar in een CEE stopcontact komen ze ook bij elkaar. Net met een installateur gesproken en die zei dat ik ze even moest labelen, dan was het wel goed.
Deze opmerking zag ik al aankomen 😉geert1992 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 17:34:
[...]
Goedbedoelde kanttekening: mijn brandverzekering dekt thuisaccu’s, mits ze niet direct naast brandbare materialen staan. In dit geval staat de batterij echter pal naast houten balken en een houten ?dakbeschot?, wat een risico vormt.
de batterijen staan op een (houten) rek aan een baksteen muur van een losstaande schuur in de tuin.
In het ergste geval brandt deze schuur af.
Mijn verzekering heeft overigens geen extra voorwaarden gesteld, het gaat mij meer om persoonlijke veiligheid. Om die reden dus niet in huis geplaatst.
En toch mag het dan nog niet.dotternetta schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 17:54:
[...]
Ja, twijfelde ik ook over maar in een CEE stopcontact komen ze ook bij elkaar. Net met een installateur gesproken en die zei dat ik ze even moest labelen, dan was het wel goed.
Gewoon ff 2 voudige ABB wcds plaatsen (of een 4 voudige bij plaatsen) en dan voldoet het aan de norm (nen).
Als de groepen maar gescheiden zijn vanaf de verdeelkast.
Ah, excuses! En de schuur staat vrij van het huis? Want dan vormt het inderdaad niet direct een gevaar.Chupachups schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 18:24:
[...]
Deze opmerking zag ik al aankomen 😉
de batterijen staan op een (houten) rek aan een baksteen muur van een losstaande schuur in de tuin.
In het ergste geval brandt deze schuur af.
Mijn verzekering heeft overigens geen extra voorwaarden gesteld, het gaat mij meer om persoonlijke veiligheid. Om die reden dus niet in huis geplaatst.
Waarom niet gewoon CEE-form? (zag ik al wel een paar keer genoemd..)
Dit is toch
a) veel degelijker
b) veiliger zowel kwa stroom als contactverbinding en
c) de prijs lijkt mij lager?
of mag je de stekker er van zendure niet af halen ivm garantie?
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
[...]
Nog eens nagekeken wat de verzekering nu precies vraagt:
De Zendure 2400AC kan maar max 2400 watt doen.Hansieo schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 18:36:
ik zie veel discussie over de aansluit "stekkers"
Dit is toch
a) veel degelijker
Dat vermogen kan veilig via een normale wcd.
Mijn doel is 3x 2400 watt verdeeld over 3 fase met elke 2400AC op een eigen aardlekautomaat.
Geen probleem, juist goed dat je aandacht geeft aan veiligheid. Dat laat nog wel eens te wensen over bij duurzame installaties.geert1992 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 18:35:
[...]
Ah, excuses! En de schuur staat vrij van het huis? Want dan vormt het inderdaad niet direct een gevaar.
De schuur staat inderdaad vrij van mijn / buren woonhuis en heeft een eigen 3 fase onderverdeelkast zoals meer tweakers hier hebben.
Ja, dat mag en is idd veel beter. De stekker afknippen is geen probleem, de 220 kabel is gestekkerd aan de omvormer, dus die kun je gemakkelijk vervangen.Hansieo schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 18:36:
Dit is toch
a) veel degelijker
Het afknippen van de stekker is bij de ac2400 zelfs opgenomen in de handleiding.Hansieo schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 18:36:
Dit is toch
a) veel degelijker
Zelf zou ik nooit 2400watt langere tijd door een schuko stekker laten lopen, zie het bericht van @Taro hier boven waarom. Dus inderdaad, vele betere oplossing.
Ja, dat was hier ook, 5 tot 7graden verschil. de bovenste batterij geïntegreerd met de omvormer zal meer opwarmen door de omzettingsverliezen.frankj030 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 15:09:
[...]
In de Zendure app zie ik alleen temperaturen van de batterijen, de bovenste (ingebouwde) is structureel 5-7 graden warmer dan de onderste, bij jou ook?
Door de fans op het koellichaam te leggen is het verschil nog maar 1 a 2 graad.
Je hebt gelijk. Ik ga eerst met 1 AC2400 draaien en als alles goed werkt (twijfel nog over de wifi) maak ik er 2 CEE stopcontacten van.peterbier schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 18:28:
[...]
En toch mag het dan nog niet.
Gewoon ff 2 voudige ABB wcds plaatsen (of een 4 voudige bij plaatsen) en dan voldoet het aan de norm (nen).
Als de groepen maar gescheiden zijn vanaf de verdeelkast.
[ Voor 3% gewijzigd door dotternetta op 12-07-2025 19:24 ]
Misschien ook maar eens naar zo’n ventilator kijken nog dan. Mijn set staat in een houten schuurtje in de tuin waar de zon lekker op staat, schat dat het nu zeker 30+ is daar, aangezien het veel warmer voelt dan de 26 graden in de tuin. Bovenste accu geeft 41 graden aan bij ontladen ca500w.Chupachups schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 18:47:
[...]
Ja, dat was hier ook, 5 tot 7graden verschil. de bovenste batterij geïntegreerd met de omvormer zal meer opwarmen door de omzettingsverliezen.
Door de fans op het koellichaam te leggen is het verschil nog maar 1 a 2 graad.
Oei!Bert Luiten schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 11:33:
Je DC-kabels naar je omvormer lopen door een pvc pijpje heen
Die zie je liever gescheiden van elkaar.
Ik zou gewoon de stekkers aan de 2400AC laten zitten en degelijke wcd,s gebruiken.dotternetta schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 19:15:
[...]
Je hebt gelijk. Ik ga eerst met 1 AC2400 draaien en als alles goed werkt maak ik er 2 CEE stopcontacten van.
Die van ABB zijn gewoon goed.
Het staat tenslotte gewoon in de handleiding van de 2400AC.
Ik zou me er ook niet druk over maken als de installatie nieuw is en van degelijke wcd,s is voorzien.
Je praat maar over ruim 10 Ampère.
Stekker afknippen is een optie.
[ Voor 26% gewijzigd door peterbier op 12-07-2025 19:34 ]
Dat is waar. 10 A moet kunnen op een goede wcd. Ik moet nog even wachten voordat ik kan testen. Ik hoop dat ik uitgekozen wordt bij die actie, anders bestel ik binnenkort..als die nieuwe accu die Taro gaat testen niks is 😅peterbier schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 19:29:
[...]
Ik zou gewoon de stekkers aan de 2400AC laten zitten en degelijke wcd,s gebruiken.
Die van ABB zijn gewoon goed.
Het staat tenslotte gewoon in de handleiding van de 2400AC.
Ik zou me er ook niet druk over maken als de installatie nieuw is en van degelijke wcd,s is voorzien.
Je praat maar over ruim 10 Ampère.
Stekker afknippen is een optie.
[Afbeelding]
Ik heb de expert op Reddit gevraagd voor de fan plug, hopelijk komt daar iets uit
[ Voor 4% gewijzigd door dotternetta op 12-07-2025 20:51 ]
Die connector lijkt wel op die ik heb van de kerstboom verlichting.dotternetta schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 20:40:
[...]
Dat is waar. 10 A moet kunnen op een goede wcd. Ik moet nog even wachten voordat ik kan testen. Ik hoop dat ik uitgekozen wordt bij die actie, anders bestel ik binnenkort..als die nieuwe accu die Taro gaat testen niks is 😅
Ik heb de expert op Reddit gevraagd voor de fan plug, hopelijk komt daar iets uit
Misschien moet je daar eens naar Google en.
Ik zal eens een keer kunnen kijken of die past.
Maar dat spul ligt allemaal op zolder.
Zie ook DHL Packstation: gratis afhaalpunt in DLD voor Nederlanders
- Taro
- Niet online
Zie: Taro in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"pheijms schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 21:22:
Heeft iemand al geprobeerd om Zendure in Duitsland te bestellen? En laten bezorgen bij DHL Packstation?
Zie ook DHL Packstation: gratis afhaalpunt in DLD voor Nederlanders
Vanmiddag de AB2000S binnen en helaas niet de sf800pro. (Vertraging DHL)
Ik zit er al aan te denken om alvast 1 of 2 AB3000X bij te bestellen i.v.m. meer zonnepanelen plaatsen en c waarde van de batterij.
:strip_exif()/f/image/LqiRX62pJDlCgCsnxwJgT8PG.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo gaaf dat het huis kan draaien in de avond/nacht op zonnestroom.
[ Voor 26% gewijzigd door peterbier op 12-07-2025 22:12 ]
Ik neem binnenkort het systeem van @Taro over voor een prikkie als ie z’n nieuw merk thuisaccu gaat testenpeterbier schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 22:06:
Het begint inmiddels verslavend te worden.
Vanmiddag de AB2000S binnen en helaas niet de sf800pro. (Vertraging DHL)
Ik zit er al aan te denken om alvast 1 of 2 AB3000X bij te bestellen i.v.m. meer zonnepanelen plaatsen en c waarde van de batterij.
[Afbeelding]
Zo gaaf dat het huis kan draaien in de avond/nacht op zonnestroom.
[Afbeelding]
Spoiler: Ik gok dat @Taro daar zijn systeem niet voor weg gaat doen. 🤐elektriekert schreef op zondag 13 juli 2025 @ 00:16:
[...]
Ik neem binnenkort het systeem van @Taro over voor een prikkie als ie z’n nieuw merk thuisaccu gaat testen
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Dan moet het nieuwe systeem wel van goeden huize komen:Devke schreef op zondag 13 juli 2025 @ 09:18:
[...]
Spoiler: Ik gok dat @Taro daar zijn systeem niet voor weg gaat doen. 🤐
Ik betwijfel of zijn nieuwste speeltje kan tippen aan de prestaties van een 2400AC in combinatie met de RTE.
Het nieuwe systeem zou dan ook uitgerust moeten zijn met interne brandvertragende blussers,
een Home Assistant-integratie die net zo slim is als die van Fireson.
En een hogere laad- en ontlaadstroom dan de 2400AC.
Ik denk dat @elektriekert beter zijn geld kan inzetten op het nieuw te testen speelgoed
Edit; ik vergat de op schaalbaarheid, maar of dit nu echt een pluspunt is, dit helpt niet mee met een thuisbatterij hobby(iets met de portefeuille).
[ Voor 10% gewijzigd door geert1992 op 13-07-2025 10:13 ]
Vergeet de 100% lokale API niet, waar je letterlijk alles zelf mee kan bouwen. Maar vooral naar de concurrentie kijken. Daar kan Zendure weer van leren.geert1992 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 10:09:
[...]
Dan moet het nieuwe systeem wel van goeden huize komen:
Ik betwijfel of zijn nieuwste speeltje kan tippen aan de prestaties van een 2400AC in combinatie met de RTE.
Het nieuwe systeem zou dan ook uitgerust moeten zijn met interne brandvertragende blussers,
een Home Assistant-integratie die net zo slim is als die van Fireson.
En een hogere laad- en ontlaadstroom dan de 2400AC.
Ik denk dat @elektriekert beter zijn geld kan inzetten op het nieuw te testen speelgoed.
Edit; ik vergat de op schaalbaarheid, maar of dit nu echt een pluspunt is, dit helpt niet mee met een thuisbatterij hobby(iets met de portefeuille).
Goede aanvulling! Thanks! En niet dat we @elektriekert niets gunnen;)gielz schreef op zondag 13 juli 2025 @ 10:25:
[...]
Vergeet de 100% lokale API niet, waar je letterlijk alles zelf mee kan bouwen. Maar vooral naar de concurrentie kijken. Daar kan Zendure weer van leren.
Volgens mij zit er een bug in de P1 van Zendure. Als ik handmatig opladen aanzet (in de app of in ha, maakt niet uit) dan geeft de P1 waarde van Zendure een foutieve waarde aan. De waarde gaat dan ten onrechte naar import (terwijl ik bijvoorbeeld maar 600w laden aanzet en er nog 1200w export is per saldo). En als ik dan opladen weer uitzet krijg ik wel weer juiste waardes uit de Zendure P1 meter, die ook weer aansluit bij de Homewizard P1 waarde.
Is dit bij jou ook?
Ik heb ook al melding bij Zendure gemaakt.
[ Voor 3% gewijzigd door mrme12345 op 13-07-2025 10:30 ]
En daarom ben ik blij met de eerdere leveringen aan testers/reviewers! Fijn dat je dit zo uitvoerig test en terugkoppeling geeft aan Zendure.mrme12345 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 10:29:
@taro
Volgens mij zit er een bug in de P1 van Zendure. Als ik handmatig opladen aanzet (in de app of in ha, maakt niet uit) dan geeft de P1 waarde van Zendure een foutieve waarde aan. De waarde gaat dan ten onrechte naar import (terwijl ik bijvoorbeeld maar 600w laden aanzet en er nog 1200w export is per saldo). En als ik dan opladen weer uitzet krijg ik wel weer juiste waardes uit de Zendure P1 meter, die ook weer aansluit bij de Homewizard P1 waarde.
Is dit bij jou ook?
[Afbeelding]
Ik heb laatst met stekker-batterij gesproken en die gaven ook al aan dat er een foutje in de p1 zat. Ze hadden het doorgegeven. Dus ik denk dat dit voor jou nu ook zichtbaar is.mrme12345 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 10:29:
@taro
Is dit bij jou ook?
[Afbeelding]
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Deze vraag is al meerdere keren in dit topic aan bod gekomen, maar mijn advies blijft om de stekker af te knippen en de kabel rechtstreeks in de lasdoos aan te sluiten(met wago's voor kabels met flexibele kern). Op die manier wordt de zwakste schakel, de Schuko stekker, geëlimineerd.jaychunlai schreef op zondag 13 juli 2025 @ 12:31:
ik heb de solarflow 2400 AC besteld. Ik vroeg mij af hoe ik 2.4kWh kan laten ontladen? Heb elektricien gevraagd om een nieuwe groep hiervoor aan te maken in de meterkast. Kabel is getrokken (vanuit meterkast naar tuin). Moet er een wandcontactdoos komen of moet de voedingskabel direct in de solarflow gaan?
Zie het bericht van gisteren van @Taro waarom;
Taro in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"
[ Voor 12% gewijzigd door geert1992 op 13-07-2025 12:52 ]
Gewoon een goede wcd (laten) plaatsen is prima.jaychunlai schreef op zondag 13 juli 2025 @ 12:31:
ik heb de solarflow 2400 AC besteld. Ik vroeg mij af hoe ik 2.4kWh kan laten ontladen? Heb elektricien gevraagd om een nieuwe groep hiervoor aan te maken in de meterkast. Kabel is getrokken (vanuit meterkast naar tuin). Moet er een wandcontactdoos komen of moet de voedingskabel direct in de solarflow gaan?
Het staat ook zo in de handleiding van de 2400AC.
:strip_exif()/f/image/XuZu8tOQGOj1ELctCA8Vclo8.jpg?f=fotoalbum_large)
Stekkers knippen is alleen nodig als er geen wcd beschikbaar is.
En wordt gezien als optie.
Bedankt! Was inderdaad even zoeken naar het antwoordgeert1992 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 12:37:
[...]
Deze vraag is al meerdere keren in dit topic aan bod gekomen, maar mijn advies blijft om de stekker af te knippen en de kabel rechtstreeks in de lasdoos aan te sluiten(met wago's voor kabels met flexibele kern). Op die manier wordt de zwakste schakel, de Schuko stekker, geëlimineerd.
Yes ik ga dit meenemen! Thanks.peterbier schreef op zondag 13 juli 2025 @ 12:45:
[...]
Gewoon een goede wcd (laten) plaatsen is prima.
Het staat ook zo in de handleiding van de 2400AC.
[Afbeelding]
Stekkers knippen is alleen nodig als er geen wcd beschikbaar is.
En wordt gezien als optie.
[Afbeelding]
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.
:strip_exif()/f/image/ABBhekzaEAYsu4qSlwQs5Xou.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yhYhP9xzkoC8mySUR6sHrkhC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wvKd0UHkUAweiZjH0zgYQpeF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6yOTgJAHowBjDrZ1l9BEKCmY.jpg?f=fotoalbum_large)