Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Welke temperatuur bereikt jouw Hyper bij 1200 Watt?Jerryvh schreef op zondag 22 juni 2025 @ 07:21:
Ik kan best de vindingrijkheid apprecieren om de hypers te koelen. Ik geloof ook in luchtcirculatie om de warme lucht in de onmiddellijke omgeving te verspreiden... Alleen stel ik me de vraag - er er nu énige indicatie dat het plaatsen van een kleine fan bovenop de hyper beter zou werken dan wat ikzelf momenteel doe: een simpele 20-cm ventilator, die dag en nacht aanstaat (verbruik 12w) - die blaast vanop een halve meter afstand gewoon lucht overheen de drie hyper-stacks samen.
De 3D printed oplossingen met USB-fans en temperatuur-voelers lijkt me zwaar over-engineering.
Hier gisteren door de algemene temperatuur iets hoger geweest, maar daarvoor maximaal 44 graden:
/f/image/pSLiMV7iM8p2iM8iKPGOV69e.png?f=fotoalbum_large)
Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Ik zie hier wel een groot verschil met mijn 2400AC die nu ook maar max 1200 watt mag doen. Die tikte vandeweek de 36 graden aan en dat was het hoogste wat ik tot nu toe heb gezien. Ik weet niet of jij dit ook herkent, maar het is wel iets om mee te nemen welke omvormer je hebt in het wel of niet gebruik maken van een ventilator.Taro schreef op zondag 22 juni 2025 @ 09:38:
[...]
Welke temperatuur bereikt jouw Hyper bij 1200 Watt?
Hier gisteren door de algemene temperatuur iets hoger geweest, maar daarvoor maximaal 44 graden:
[Afbeelding]
Heb de 2400AC's nu op (2880*3)/4=2160 Watt draaien. Hierbij een overzicht van alle Zendure devices en hun temperatuur. Op de SF800's zit geen koeler, de anderen allemaal wel:jordyc schreef op zondag 22 juni 2025 @ 11:54:
[...]
Ik zie hier wel een groot verschil met mijn 2400AC die nu ook maar max 1200 watt mag doen. Die tikte vandeweek de 36 graden aan en dat was het hoogste wat ik tot nu toe heb gezien. Ik weet niet of jij dit ook herkent, maar het is wel iets om mee te nemen welke omvormer je hebt in het wel of niet gebruik maken van een ventilator.
/f/image/7EniWSNi7p4pfUIfjSKjGwvP.png?f=fotoalbum_large)
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
UNOX: The worst operating system
https://github.com/thilop...ain/docs/en_properties.mdDevke schreef op zondag 22 juni 2025 @ 16:24:
Zendure Fans. Even een vraagje. Heeft de Zendure een interne kWh meter voor het meten van import van stroom en export? Daarnaast waar wordt gemeten? Aan de stekker kant van de batterij?
Hier 80 dagen, dus nog even geduld.Korvaag schreef op zondag 22 juni 2025 @ 15:22:
Het is hier nog steeds wachten op m'n SolarFlow 800 Pro. Besteling is nu ruim 40 dagen geleden dus ik hoop dat ie ergens in aankomende twee weken verzonden wordt. Het duurt me allemaal veel te lang
De mijne is onderweg.
Devke schreef op zondag 22 juni 2025 @ 16:24:
Zendure Fans. Even een vraagje. Heeft de Zendure een interne kWh meter voor het meten van import van stroom en export? Daarnaast waar wordt gemeten? Aan de stekker kant van de batterij?
/f/image/LUjsByc0kFMpPfpVqBXBaJYC.png?f=fotoalbum_large)
Dat heeft die zeker! En inderdaad aan de stekker kant. Toen ik nog losse energy sockets gebruikte, zat er wel een verschil van een paar procent tussen de energy sockets en de interne kilowattuur meters.
De foto is ter illustratie, gezien de communicatie lokaal is, komt deze data niet/of maar gedeeltelijk in de cloud.
[ Voor 6% gewijzigd door geert1992 op 22-06-2025 16:41 ]
Weet je het % verschil nog en maakte het uit bij laden en ontladen hoe groot procentueel de afwijking was?geert1992 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 16:38:
[...]
[Afbeelding]
Dat heeft die zeker! En inderdaad aan de stekker kant. Toen ik nog losse energy sockets gebruikte, zat er wel een verschil van een paar procent tussen de energy sockets en de interne kilowattuur meters.
De foto is ter illustratie, gezien de communicatie lokaal is, komt deze data niet/of maar gedeeltelijk in de cloud.
Heb even wat data bij elkaar gezocht voor je! Hopelijk kan je er iets mee.Devke schreef op zondag 22 juni 2025 @ 16:47:
[...]
Weet je het % verschil nog en maakte het uit bij laden en ontladen hoe groot procentueel de afwijking was?
Homewizard gaf aan op 3 februari;
:strip_exif()/f/image/ez4cAAfBezJ1dUUUGftGmK7g.png?f=user_large)
Zendure app; Rechts
/f/image/qwpY09pDhcBucEkL1UodSNdv.png?f=fotoalbum_large)
Zendure app; Links
/f/image/8SQSX3bQ8CJN1HvYwVRA1mLH.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 43% gewijzigd door geert1992 op 22-06-2025 17:18 ]
Het is geen vast percentage, maar een vast aantal watts.Devke schreef op zondag 22 juni 2025 @ 16:47:
[...]
Weet je het % verschil nog en maakte het uit bij laden en ontladen hoe groot procentueel de afwijking was?
Als ik bij de SF800 50 W input van de zonnepanelen dan wordt er gemiddeld 23 W door de omvormer gebruikt.
Er gaat dan 27 W naar het net.
Maar dat is bij 400 W input even veel, dan gaat er 377 W naar het net.
Ik heb er nog geen batterij onder, dus kan ik je niet vertellen hoeveel van die 50 of 400 W naar de batterij gaat.
Lees ik het goed als ik het zo interpreteer?geert1992 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 16:59:
[...]
Heb even wat data bij elkaar gezocht voor je! Hopelijk kan je er iets mee.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De Batterij geeft aan 5,66 kWh geladen te hebben en de socket geeft aan 5,84 kWh te hebben geladen.
De Batterij geeft aan 5,26 kWh te hebben ontladen en de socket 5,06 kWh
Klopt dit?
Excuses, ik moest alles vanaf een telefoon doen, nogal onoverzichtelijk haha. Heb het nu juist aangepast. Mijn eerdere berichte klopte niet, hij houd bij wat het net in en uit gaat, en wat de batterij in en uit gaat.Devke schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:09:
[...]
Lees ik het goed als ik het zo interpreteer?
De Batterij geeft aan 5,66 kWh geladen te hebben en de socket geeft aan 5,84 kWh te hebben geladen.
De Batterij geeft aan 5,26 kWh te hebben ontladen en de socket 5,06 kWh
Klopt dit?
[ Voor 11% gewijzigd door geert1992 op 22-06-2025 17:14 ]
Zo hoog mogelijk laden dus. Ik zoek met name even naar de socket verschillen tov wat de batterij aangeeft. Liefst nog verschil tussen laden en ontladen.Polvo176 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:02:
[...]
Het is geen vast percentage, maar een vast aantal watts.
Als ik bij de SF800 50 W input van de zonnepanelen dan wordt er gemiddeld 23 W door de omvormer gebruikt.
Er gaat dan 27 W naar het net.
Maar dat is bij 400 W input even veel, dan gaat er 377 W naar het net.
Ik heb er nog geen batterij onder, dus kan ik je niet vertellen hoeveel van die 50 of 400 W naar de batterij gaat.
Hyper rechts zegt 5,66 kWh te hebben geladen en HW meldt nee joh dat waren er 6,4 kWh.geert1992 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:11:
[...]
Excuses, ik moest alles vanaf een telefoon doen, nogal onoverzichtelijk haha. Heb het nu juist aangepast. Mijn eerdere berichte klopte niet, hij houd bij wat het net in en uit gaat, en wat de batterij in en uit gaat.
Bij ontladen is het 5,26 kWh wat de batterij zegt en HW dus 5,4 kWh
toch?
Nu mis ik even de sockets in het verhaal
Klopt, dit heb je goed. Los vermeld erboven waren beide losse energy sockets van Homewizard.Devke schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:17:
[...]
Hyper rechts zegt 5,66 kWh te hebben geladen en HW meldt nee joh dat waren er 6,4 kWh.
Bij ontladen is het 5,26 kWh wat de batterij zegt en HW dus 5,4 kWh
toch?
Nu mis ik even de sockets in het verhaal
Boven aan in de screenshots(grid) geeft aan wat er aan de net kant is gebruikt/ teruggeleverd.
En daar onder staat wat er de accu is ingegaan, en uit de accu is gegaan.
Maar de vraag blijft, welke is betrouwbaar....
[ Voor 23% gewijzigd door geert1992 op 22-06-2025 17:24 ]
Oke dan is dit gemeten door de sockets. Ben ik nog benieuwd wat er echt uit de batterij kwam. Waarom vraag ik dit? Ik meet ook verschillen tussen wat de batterij aangeeft de socket en de kwh meter over de groep van de batterij. Heb jij er toevallig een kwh meter tussen hangen (over de groep met je batterijen)?geert1992 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:19:
[...]
Klopt, dit heb je goed. Dit waren beide losse energy sockets van Homewizard.
Yes ik heb een 3fase meter van Homewizard er tussen zitten.Devke schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:23:
[...]
Oke dan is dit gemeten door de sockets. Ben ik nog benieuwd wat er echt uit de batterij kwam. Waarom vraag ik dit? Ik meet ook verschillen tussen wat de batterij aangeeft de socket en de kwh meter over de groep van de batterij. Heb jij er toevallig een kwh meter tussen hangen (over de groep met je batterijen)?
Nadeel hiervan is dat homewizard het op een bult gooit, zou even kunnen kijken of de eenzelfde vergelijking kan maken door de data weg te pakken uit homey.
Edit, helaas, ook binnen homey is dit niet standaard zichtbaar.
Zou je wel grafieken van voltage, amperage en wattage kunnen verschaffen. Maar geen kilowattuur per fase(oftwel per hyper).
[ Voor 12% gewijzigd door geert1992 op 22-06-2025 17:39 ]
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Voor de Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren.