iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
- Taro
- Niet online
Welke temperatuur bereikt jouw Hyper bij 1200 Watt?Jerryvh schreef op zondag 22 juni 2025 @ 07:21:
Ik kan best de vindingrijkheid apprecieren om de hypers te koelen. Ik geloof ook in luchtcirculatie om de warme lucht in de onmiddellijke omgeving te verspreiden... Alleen stel ik me de vraag - er er nu énige indicatie dat het plaatsen van een kleine fan bovenop de hyper beter zou werken dan wat ikzelf momenteel doe: een simpele 20-cm ventilator, die dag en nacht aanstaat (verbruik 12w) - die blaast vanop een halve meter afstand gewoon lucht overheen de drie hyper-stacks samen.
De 3D printed oplossingen met USB-fans en temperatuur-voelers lijkt me zwaar over-engineering.
Hier gisteren door de algemene temperatuur iets hoger geweest, maar daarvoor maximaal 44 graden:
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Ik zie hier wel een groot verschil met mijn 2400AC die nu ook maar max 1200 watt mag doen. Die tikte vandeweek de 36 graden aan en dat was het hoogste wat ik tot nu toe heb gezien. Ik weet niet of jij dit ook herkent, maar het is wel iets om mee te nemen welke omvormer je hebt in het wel of niet gebruik maken van een ventilator.Taro schreef op zondag 22 juni 2025 @ 09:38:
[...]
Welke temperatuur bereikt jouw Hyper bij 1200 Watt?
Hier gisteren door de algemene temperatuur iets hoger geweest, maar daarvoor maximaal 44 graden:
[Afbeelding]
- Taro
- Niet online
Heb de 2400AC's nu op (2880*3)/4=2160 Watt draaien. Hierbij een overzicht van alle Zendure devices en hun temperatuur. Op de SF800's zit geen koeler, de anderen allemaal wel:jordyc schreef op zondag 22 juni 2025 @ 11:54:
[...]
Ik zie hier wel een groot verschil met mijn 2400AC die nu ook maar max 1200 watt mag doen. Die tikte vandeweek de 36 graden aan en dat was het hoogste wat ik tot nu toe heb gezien. Ik weet niet of jij dit ook herkent, maar het is wel iets om mee te nemen welke omvormer je hebt in het wel of niet gebruik maken van een ventilator.
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
UNOX: The worst operating system
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
https://github.com/thilop...ain/docs/en_properties.mdDevke schreef op zondag 22 juni 2025 @ 16:24:
Zendure Fans. Even een vraagje. Heeft de Zendure een interne kWh meter voor het meten van import van stroom en export? Daarnaast waar wordt gemeten? Aan de stekker kant van de batterij?
Hier 80 dagen, dus nog even geduld.Korvaag schreef op zondag 22 juni 2025 @ 15:22:
Het is hier nog steeds wachten op m'n SolarFlow 800 Pro. Besteling is nu ruim 40 dagen geleden dus ik hoop dat ie ergens in aankomende twee weken verzonden wordt. Het duurt me allemaal veel te lang
De mijne is onderweg.
Devke schreef op zondag 22 juni 2025 @ 16:24:
Zendure Fans. Even een vraagje. Heeft de Zendure een interne kWh meter voor het meten van import van stroom en export? Daarnaast waar wordt gemeten? Aan de stekker kant van de batterij?
/f/image/LUjsByc0kFMpPfpVqBXBaJYC.png?f=fotoalbum_large)
Dat heeft die zeker! En inderdaad aan de stekker kant. Toen ik nog losse energy sockets gebruikte, zat er wel een verschil van een paar procent tussen de energy sockets en de interne kilowattuur meters.
De foto is ter illustratie, gezien de communicatie lokaal is, komt deze data niet/of maar gedeeltelijk in de cloud.
[ Voor 6% gewijzigd door geert1992 op 22-06-2025 16:41 ]
Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.
Weet je het % verschil nog en maakte het uit bij laden en ontladen hoe groot procentueel de afwijking was?geert1992 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 16:38:
[...]
[Afbeelding]
Dat heeft die zeker! En inderdaad aan de stekker kant. Toen ik nog losse energy sockets gebruikte, zat er wel een verschil van een paar procent tussen de energy sockets en de interne kilowattuur meters.
De foto is ter illustratie, gezien de communicatie lokaal is, komt deze data niet/of maar gedeeltelijk in de cloud.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Heb even wat data bij elkaar gezocht voor je! Hopelijk kan je er iets mee.Devke schreef op zondag 22 juni 2025 @ 16:47:
[...]
Weet je het % verschil nog en maakte het uit bij laden en ontladen hoe groot procentueel de afwijking was?
Homewizard gaf aan op 3 februari;
:strip_exif()/f/image/ez4cAAfBezJ1dUUUGftGmK7g.png?f=user_large)
Zendure app; Rechts
/f/image/qwpY09pDhcBucEkL1UodSNdv.png?f=fotoalbum_large)
Zendure app; Links
[ Voor 43% gewijzigd door geert1992 op 22-06-2025 17:18 ]
Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.
Het is geen vast percentage, maar een vast aantal watts.Devke schreef op zondag 22 juni 2025 @ 16:47:
[...]
Weet je het % verschil nog en maakte het uit bij laden en ontladen hoe groot procentueel de afwijking was?
Als ik bij de SF800 50 W input van de zonnepanelen dan wordt er gemiddeld 23 W door de omvormer gebruikt.
Er gaat dan 27 W naar het net.
Maar dat is bij 400 W input even veel, dan gaat er 377 W naar het net.
Ik heb er nog geen batterij onder, dus kan ik je niet vertellen hoeveel van die 50 of 400 W naar de batterij gaat.
Lees ik het goed als ik het zo interpreteer?geert1992 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 16:59:
[...]
Heb even wat data bij elkaar gezocht voor je! Hopelijk kan je er iets mee.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De Batterij geeft aan 5,66 kWh geladen te hebben en de socket geeft aan 5,84 kWh te hebben geladen.
De Batterij geeft aan 5,26 kWh te hebben ontladen en de socket 5,06 kWh
Klopt dit?
Excuses, ik moest alles vanaf een telefoon doen, nogal onoverzichtelijk haha. Heb het nu juist aangepast. Mijn eerdere berichte klopte niet, hij houd bij wat het net in en uit gaat, en wat de batterij in en uit gaat.Devke schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:09:
[...]
Lees ik het goed als ik het zo interpreteer?
De Batterij geeft aan 5,66 kWh geladen te hebben en de socket geeft aan 5,84 kWh te hebben geladen.
De Batterij geeft aan 5,26 kWh te hebben ontladen en de socket 5,06 kWh
Klopt dit?
[ Voor 11% gewijzigd door geert1992 op 22-06-2025 17:14 ]
Zo hoog mogelijk laden dus. Ik zoek met name even naar de socket verschillen tov wat de batterij aangeeft. Liefst nog verschil tussen laden en ontladen.Polvo176 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:02:
[...]
Het is geen vast percentage, maar een vast aantal watts.
Als ik bij de SF800 50 W input van de zonnepanelen dan wordt er gemiddeld 23 W door de omvormer gebruikt.
Er gaat dan 27 W naar het net.
Maar dat is bij 400 W input even veel, dan gaat er 377 W naar het net.
Ik heb er nog geen batterij onder, dus kan ik je niet vertellen hoeveel van die 50 of 400 W naar de batterij gaat.
Hyper rechts zegt 5,66 kWh te hebben geladen en HW meldt nee joh dat waren er 6,4 kWh.geert1992 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:11:
[...]
Excuses, ik moest alles vanaf een telefoon doen, nogal onoverzichtelijk haha. Heb het nu juist aangepast. Mijn eerdere berichte klopte niet, hij houd bij wat het net in en uit gaat, en wat de batterij in en uit gaat.
Bij ontladen is het 5,26 kWh wat de batterij zegt en HW dus 5,4 kWh
toch?
Nu mis ik even de sockets in het verhaal
Klopt, dit heb je goed. Los vermeld erboven waren beide losse energy sockets van Homewizard.Devke schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:17:
[...]
Hyper rechts zegt 5,66 kWh te hebben geladen en HW meldt nee joh dat waren er 6,4 kWh.
Bij ontladen is het 5,26 kWh wat de batterij zegt en HW dus 5,4 kWh
toch?
Nu mis ik even de sockets in het verhaal
Boven aan in de screenshots(grid) geeft aan wat er aan de net kant is gebruikt/ teruggeleverd.
En daar onder staat wat er de accu is ingegaan, en uit de accu is gegaan.
Maar de vraag blijft, welke is betrouwbaar....
[ Voor 23% gewijzigd door geert1992 op 22-06-2025 17:24 ]
Oke dan is dit gemeten door de sockets. Ben ik nog benieuwd wat er echt uit de batterij kwam. Waarom vraag ik dit? Ik meet ook verschillen tussen wat de batterij aangeeft de socket en de kwh meter over de groep van de batterij. Heb jij er toevallig een kwh meter tussen hangen (over de groep met je batterijen)?geert1992 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:19:
[...]
Klopt, dit heb je goed. Dit waren beide losse energy sockets van Homewizard.
Yes ik heb een 3fase meter van Homewizard er tussen zitten.Devke schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:23:
[...]
Oke dan is dit gemeten door de sockets. Ben ik nog benieuwd wat er echt uit de batterij kwam. Waarom vraag ik dit? Ik meet ook verschillen tussen wat de batterij aangeeft de socket en de kwh meter over de groep van de batterij. Heb jij er toevallig een kwh meter tussen hangen (over de groep met je batterijen)?
Nadeel hiervan is dat homewizard het op een bult gooit, zou even kunnen kijken of de eenzelfde vergelijking kan maken door de data weg te pakken uit homey.
Edit, helaas, ook binnen homey is dit niet standaard zichtbaar.
Zou je wel grafieken van voltage, amperage en wattage kunnen verschaffen. Maar geen kilowattuur per fase(oftwel per hyper).
[ Voor 12% gewijzigd door geert1992 op 22-06-2025 17:39 ]
ik wil eigenlijk 1vd2 sets op zolder plaatsen, dus was vandaag even temperatuur checken nu we paar hete dagen hebben gehad, maar daar was het nu zo'n 29°C.
De zolderraampjes stonden nog dicht, dus denk dat t klein beetje koeler wordt als die beide stukje open zet.
zodat t beetje kan ventileren en snachts af kan koelen.
Maar ik ben een beetje bang dat t iets te warm gaat worden misschien zelfs ook wel met extra ventilatie op de thuisaccu's.
+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)
- Taro
- Niet online
Garage, temp erg afhankelijk van het weer buiten. Tussen -5 en +29 tot nu toe gemeten.markduffy schreef op zondag 22 juni 2025 @ 20:36:
Waar hebben jullie de thuisaccu's eigenlijk staan en wat is die omgevings temperatuur ongeveer?
Hier juist de ramen dichtgedaan, het was buiten warmer dan binnen.ik wil eigenlijk 1vd2 sets op zolder plaatsen, dus was vandaag even temperatuur checken nu we paar hete dagen hebben gehad, maar daar was het nu zo'n 29°C.
De zolderraampjes stonden nog dicht, dus denk dat t klein beetje koeler wordt als die beide stukje open zet.
zodat t beetje kan ventileren en snachts af kan koelen.
Inderdaad iets om alert op te zijn. De zolder is vaak de warmste ruimte van het huis. Dus bij voorkeur ergens anders plaatsen als het kan.Maar ik ben een beetje bang dat t iets te warm gaat worden misschien zelfs ook wel met extra ventilatie op de thuisaccu's.
Had hier ooit een aquarium met garnalen op zolder staan, ging in de zomer altijd naar beneden, anders kon ik ze allemaal dood afvoeren. Er sinds kort een WP hangen, heb er ook mijn thuiswerkplek, maar in een slechte zomer 35+ graden was echt niet bevordelijk...
Ik had geen andere keus als op zolder het was gisteren en vandaag 30 graden:PTaro schreef op zondag 22 juni 2025 @ 21:10:
[...]
Garage, temp erg afhankelijk van het weer buiten. Tussen -5 en +29 tot nu toe gemeten.
[...]
Hier juist de ramen dichtgedaan, het was buiten warmer dan binnen.
[...]
Inderdaad iets om alert op te zijn. De zolder is vaak de warmste ruimte van het huis. Dus bij voorkeur ergens anders plaatsen als het kan.
Had hier ooit een aquarium met garnalen op zolder staan, ging in de zomer altijd naar beneden, anders kon ik ze allemaal dood afvoeren. Er sinds kort een WP hangen, heb er ook mijn thuiswerkplek, maar in een slechte zomer 35+ graden was echt niet bevordelijk...
Maar heb nog een vraag ik had ooit ergens gelezen dat je op zondag naar 100% SOC max gaat, dit doe ik ook.
Maar de andere dagen was het SOC max 98%? wilde dit ook gaan doen maar weet niet meer of het 98% is
- Taro
- Niet online
Klopt, op zondagochtend om 01:00 stel ik automatisch op alle omvormers: Min: 5% en max: 100% in, die dag wordt er ook automatisch 6 ipv 5 uur geladen om altijd tot 100% te komen. Op maandag om 01:00 wordt dat automatisch aangepast naar: Min: 10% en max: 98% en die dagen wordt er altijd maximaal 5 uur geladen.Bikkelreal schreef op zondag 22 juni 2025 @ 21:39:
[...]
Maar heb nog een vraag ik had ooit ergens gelezen dat je op zondag naar 100% SOC max gaat, dit doe ik ook.
Maar de andere dagen was het SOC max 98%? wilde dit ook gaan doen maar weet niet meer of het 98% is
Dus 1x per week balanceren, de rest van de week niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 22-06-2025 21:55 ]
Voor het thermisch contact kun je wellicht een ijzeren stripje op de hyper plakken met dubbelzijdig tape en daar de magneet met thermometer op klikken.dotternetta schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 17:33:
Als we dan toch bezig zijn:
[Afbeelding]
https://www.lidl.nl/p/sil...atorventilator/p100380575
Compleet met aansturing, geen idee wanneer hij aan gaat, zal rond de 40-50° zijn, verwacht ik
En dit werkt ook (wel uitdagend om goed thermisch contact te krijgen met het oppervlak van de omvormer)
[Afbeelding]
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Zou zelf alle vormen van plakband uit de weg gaan, vooral met een apparaat dat opwarmt, kan heel vies en kleverig worden. En daardoor weer loslaten. Daarbij is dat lastig schoon te maken tussen de ribbels.bert pit schreef op zondag 22 juni 2025 @ 22:03:
[...]
Voor het thermisch contact kun je wellicht een ijzeren stripje op de hyper plakken met dubbelzijdig tape en daar de magneet met thermometer op klikken.
Vaak zie je in apparatuur (spanningsregelaars bijvoorbeeld) die vast geplakt zitten met thermal adhesive. Geleid ook beter.
[ Voor 3% gewijzigd door geert1992 op 22-06-2025 22:16 ]
De Ac 2400 en/of accu's
Mijn 50 dagen zitten er op
jaja ,ben niet geduldig
Ik wacht nog op mijn 10 april bestelling. Vorige week dinsdag nog een mailtje gestuurd, ietwat gefrustreerd, maar ook nog geen antwoord op mogen ontvangen.MNelectric schreef op maandag 23 juni 2025 @ 07:52:
Heeft er iemand die begin Mei (1e week mei) een bestelling gedaan heeft al wat geleverd gekregen?
De Ac 2400 en/of accu's
Mijn 50 dagen zitten er op
jaja ,ben niet geduldig
Heb een kleine kelder, deze wordt echt te warm als ik ze daar neer ga zetten. (Die is nu eigenlijk al net wat te warm naar mijn zin door de vriezer die daar staat)
Zolder is wel geisoleerd, maar ben bang wat te warm eigenlijk omdat daar de warmte niet echt weg kan.
Dan heb ik nog een vrijstaande garage, die is niet geisoleerd. Daar is de temperatuur nagenoeg gelijk aan buiten en was het gister dus warmer dan op zolder.
Daarintegen koelt deze wel weer veel sneller af en ventileert het beter daar.
Maar mijn garage vind ik persoonlijk ook wat stoffig, niet dat er werkelijk een dikke laag ligt, maar als ik mijn auto binnen zet, komt ie er na het weekend stoffiger uit dan voordat ik 'm erin zette. (Moet wel zeggen dat ik een zwarte auto heb en dus alles erop zie)
De andere set komt sowieso in de woning en komt naast de wasmachine/droger in de aanbouw, die kan daar meegenieten van de airco in de zomer , dat zit wel pluis
+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)
Zojuist antwoord ontvangen dat mijn bestelling (AC2400 met 3xAB3000X) voor volgende week wordt verzonden. Slag om de arm natuurlijk, maar in ieder geval weer een update...xobdorp schreef op maandag 23 juni 2025 @ 08:00:
[...]
Ik wacht nog op mijn 10 april bestelling. Vorige week dinsdag nog een mailtje gestuurd, ietwat gefrustreerd, maar ook nog geen antwoord op mogen ontvangen.
De beste man van support gaf aan: "[...] due to some external factors, there is a delay in the shipment of your order."
Ondersteunde slimme metermodellen: Zendure Smart Meter 3CT, Zendure Smart Meter D0 (Duitsland), Zendure Smart Meter P1 (Nederland), Shelly Pro 3EM, Shelly 3EM.
Ik kan de 'Zendure Smart Meter P1' nergens vinden. Weet iemand of deze er al is?
Tweede vraag.
Ik heb een bijgebouw, deze heeft een eigen meterkast. Vanuit mijn hoofdwoning, gaan de drie fasen naar het bijgebouw. In dit bijgebouw zitten ook de zonnepanelen aangesloten. Klopt het dat de P1 meter, 3CT meter of Shelly in mijn hoofdwoning aangesloten moeten worden? Of kan dit ook in het bijgebouw? En maakt het uit of ik de batterij in het hoofdgebouw of bijgebouw aansluit? Of is de enige vereiste wifi communicatie?
Goed nieuws voor je!xobdorp schreef op maandag 23 juni 2025 @ 08:49:
[...]
Zojuist antwoord ontvangen dat mijn bestelling (AC2400 met 3xAB3000X) voor volgende week wordt verzonden. Slag om de arm natuurlijk, maar in ieder geval weer een update...
De beste man van support gaf aan: "[...] due to some external factors, there is a delay in the shipment of your order."
Ik wacht nog op de order van 1 april maar begin het idee te krijgen dat de SF800pro + AB2000x slecht(er) leverbaar is.
Ja, hoofdaansluiting als je de accu's je huis wilt laten helpen. Wifi is nodig ja. P1 meter is er nog niet, komt (waarschijnlijk) deze maand op de markt.pheijms schreef op maandag 23 juni 2025 @ 09:50:
Ik ben aan het kijken naar een Zendure 2400 AC, nu las ik het volgende in de FAQ:
Ondersteunde slimme metermodellen: Zendure Smart Meter 3CT, Zendure Smart Meter D0 (Duitsland), Zendure Smart Meter P1 (Nederland), Shelly Pro 3EM, Shelly 3EM.
Ik kan de 'Zendure Smart Meter P1' nergens vinden. Weet iemand of deze er al is?
Tweede vraag.
Ik heb een bijgebouw, deze heeft een eigen meterkast. Vanuit mijn hoofdwoning, gaan de drie fasen naar het bijgebouw. In dit bijgebouw zitten ook de zonnepanelen aangesloten. Klopt het dat de P1 meter, 3CT meter of Shelly in mijn hoofdwoning aangesloten moeten worden? Of kan dit ook in het bijgebouw? En maakt het uit of ik de batterij in het hoofdgebouw of bijgebouw aansluit? Of is de enige vereiste wifi communicatie?
Dank!dotternetta schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:15:
[...]
Ja, hoofdaansluiting als je de accu's je huis wilt laten helpen. Wifi is nodig ja. P1 meter is er nog niet, komt (waarschijnlijk) deze maand op de markt.
Ik kreeg zonet een nette mail van mevrouw Lara Li van Zendure, ze vroeg naar mijn bestelnummer om gericht te kunnen nagaan hoe het ervoor staat met de verzending. Zelfde bestelling als jij hebt, SF800 pro en AB2000x.frankj030 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:02:
[...]
Goed nieuws voor je!
Ik wacht nog op de order van 1 april maar begin het idee te krijgen dat de SF800pro + AB2000x slecht(er) leverbaar is.
Als ik meer weet zal ik t delen.
Daar heb ik mijn set ook besteld ja. Min of meer zelfde bericht gehad. Verwachting die ik kreeg was dat het eerste week juli geleverd zou gaan worden. Ben benieuwd...Sander schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:04:
Ik heb de AB2000X bij Power2Live.de besteld (omdat die destijds aangaven dat ze snel konden leveren, grrr) en die hebben aangegeven dat ze deze week verwachten de voorraad binnen te krijgen van Zendure en dan gelijk weer door gaan verschepen. Ben benieuwd of het ook daadwerkelijk zo is, maar het is in ieder geval voor het eerst in de afgelopen 2 maanden dat ze dusdanig concreet worden.
Zou wel mooi zijn als je daar even een linkje bij zet zodat iedereen dat ook zelf kan checken?mmarchan schreef op maandag 23 juni 2025 @ 12:40:
Ter info: Hyper 2000 in België goedgekeurd door Synergrid.
Neem aan dat je deze lijst bedoelt: https://www.synergrid.be/...2_2019.xlsx?1750681152332
Daar ook bij dat het icm de Shelly Pro 3 EM is.
[ Voor 27% gewijzigd door Sander op 23-06-2025 14:21 ]
Qua timing: vanaf afgelopen donderdag doet het probleem zich voor en die ochtend werden ook allerlei entiteiten gemaakt/gevuld in HA/integratie (vermoedelijk had ik de integratie daarvoor dus nog niet actief in gebruik).
Toen heb ik allerlei apparaten een eigen IP toegekend op de router, waaronder dus de Hyper en ook de laptop, maar het probleem was niet verholpen.
Geprobeerd om de Hyper uit te zetten mbv 6 seconden de knop inhouden. Dit gaf enkele keren blauwe led en toen geen led meer, dus ik dacht: hij is uit. Maarrr volgens de router was de Hyper nog gewoon verbonden. Toen vanuit de Zendure-app de Hyper herverbonden met wifi. Dat werkte zeker omdat ik een IP-nr had gereserveerd voor de Hyper, dat daarop ook wijzigde. Maar uitzetten mbv 6 seconden: mwah, ik betwijfel dus of dat (goed) werkt. En 4 seconden meer = reset, dat hoeft dan ook weer niet.
Sinds ik expliciet een 5GHz-toegangspunt hebt gemaakt en de laptop daarmee heb verbonden, doet deze het weer prima, dus op zich is het probleem opgelost. Standaard toegangspunt is automatisch ingesteld, d.w.z. gemengd 2.4 & 5 GHz. In de praktijk volgens de router gebruiken alle apparaten alleen 2.4.
De hyper wordt dus aangestuurd mbv Firesons integratie, zoals gebruikelijk (dacht ik) met 2 accounts, via Zendures cloud, niet lokaal. Weet niet hoe dit verder exact werkt qua netwerkverkeer maar kan me voorstellen dat dit 'veel' is. Qua effecten merk ik overigens geen verschil tussen bijv 'Uit' (Hyper doet niets) en 'Smart matching' (ik verwacht meer verkeer).
Aan de andere kant, we hebben niet enorm veel (wifi)apparaten thuis. Een paar computers/laptops, tablets, telefoons, enkele HW-apparaten en zo nog wat. HA-microcomputer is met kabel verbonden direct met modem/router.
Zegt het iemand wat of heeft het misschien toch niets te maken met de Hyper en/of integratie?
Edit: Als extra test zou ik de Zendure nog (met zekerheid) van het wifi-netwerk af kunnen halen. Liefst zet ik de Hyper gewoon uit, áls dat werkt tenminste.
[ Voor 17% gewijzigd door zeegerd op 23-06-2025 16:55 ]
There's nothing moister than an oyster.
- Taro
- Niet online
Bij MarcMax zie ik dat de SF800 incl. BTW 60 Euro goedkoper is dan bij Zendure.nl, komt nog wel 45 Euro verzending bij naar NL, scheelt dan alsnog 80+ Euro op het totaal. Iemand goede ervaringen met het verzenden naar NL?
[ Voor 22% gewijzigd door Taro op 23-06-2025 18:19 ]
- Taro
- Niet online
Werkt kennelijk alleen voor SF800 pro en 2400AC
- Taro
- Niet online
100% Lokale communicatie met Shelly, Smart Meter 3CT, SF800Pro en 2400AC.Polvo176 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 18:38:
Wat kun je met die laboratorium functie in Hems eigenlijk?
Werkt kennelijk alleen voor SF800 pro en 2400AC
En wanneer de sturing via de P1 meter er komt.
Het is gwn een ramp hier dat papierwerk.
- Taro
- Niet online
Nope.toxictooms schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:38:
Iemand een idee wanneer de zendure solarflow 2400 ac goedgekeurd gaat worden in BE.
Als het goed is in juli.En wanneer de sturing via de P1 meter er komt.
Zal je wel zien dat ie arriveert als ik op vakantie ben
[ Voor 99% gewijzigd door nico_09 op 23-06-2025 20:23 ]
Niet overdrijven mannen, gezien de Hyper nu is goedgekeurd, zullen ook de andere omvormers van Zendure op korte termijn wel worden goedgekeurd.rabero1985 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:54:
Goedkeuring België, als je geluk hebt na nieuwjaar 😅.
Het is gwn een ramp hier dat papierwerk.
- Taro
- Niet online
[ Voor 23% gewijzigd door Taro op 23-06-2025 20:33 ]
Mijn ervaring is dat ze snel verwerken en verzenden mits "auf lager", normaal DHL naar NL gaat ook wel vlotjes is mijn ervaring.Taro schreef op maandag 23 juni 2025 @ 18:12:
Ik overweeg de optie om niet de SF800Pro binnen te gaan zetten, maar 2x SF800 op het garagedak te plaatsen en dan 2x AC stekker door de dakdoorvoer naar binnen te leggen. Dan verkoop ik de SF800Pro + 2 accu's en haal ik van het verschil 1+ AB3000X erbij. Dan kan ik ervoor kiezen de SF800's op de 4xABB te plaatsen óf op de off-grid uitgangen van de 2400AC's en zit ik niet met een limiet op vermogen.
Bij MarcMax zie ik dat de SF800 incl. BTW 60 Euro goedkoper is dan bij Zendure.nl, komt nog wel 45 Euro verzending bij naar NL, scheelt dan alsnog 80+ Euro op het totaal. Iemand goede ervaringen met het verzenden naar NL?
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
Net even in de geschiedenis gekeken van HA en vanmiddag heeft de auto per ongeluk even een half uurtje geladen. Dit zie ik echter ook terug in de grafiek van "power negative". Wat niet zou moeten. Ik ga hier morgenavond eventjes induiken.Taro schreef op maandag 23 juni 2025 @ 18:13:
@jordyc Heb zojuist even de oude code teruggezet, begon bij een tarief van 13 cent ineens te ontladen toen afzuigkap en kookplaat aangingen met Smart Charging ingesteld. Het script klopt dus nog niet helemaal. Heb jij hem inmiddels kunnen testen?
@Taro Even snel gekeken en ik heb een typefout gevonden in de power negative code.
In het bovenste stukje code waar je de parameters definieert staat de fout. De code nu is:
1
| {% set batterij_output = states('sensor.battery_input_total') | float(0) %} |
En moet zijn:
1
| {% set batterij_input = states('sensor.battery_input_total') | float(0) %} |
Ik zie echter ook dat zowel de power positive als negative ergens nog een foutje hebben. Ze springen namelijk niet altijd op 0 als er een tegengestelde waarde (positieve waarde in de negatieve sensor). Dit moet ik ook nog fixen.
[ Voor 64% gewijzigd door jordyc op 23-06-2025 21:47 ]
Iemand anders hier ook toevallig last van? De afgelopen dagen na de update moet ik in de avond steeds pielen om de opgeladen accu’s overdag in de avond weer leeg te trekken tijdens de piekmomenten. Alle instellingen en tarieven lijken goed ingesteld, zoals gemeld op dit forum.
Van een tevreden gebruiker sinds maart ben ik nu toe toch een beetje wanhopig geworden..
Ik heb panelen gezien met 52,58 Volt waar ik misschien interesse in heb. De lsc is maar 13,99 A.
Is de voltage voor langere periode veilig? Of is het beter om panelen te zoeken met een lagere voltage?
Ik vind het laden en ontladen op basis van de in te stellen dynamische tarieven niet echt handig, even afgezien van een mogelijke fout die er in zit. Je moet elke dag handmatig je tarieven aanpassen.Yvosurf schreef op maandag 23 juni 2025 @ 21:13:
Sinds ik de updates op mijn hyper2000 heb geïnstalleerd en de hyper met 3 ab2000s batterijen heb toegevoegd aan hems, lijkt het wel of de hyper niet goed meer zelf schakelt tussen laden of ontladen op basis van de dynamische tarieven. Pas na een paar keer schakelen tussen de energieplannen en nog een keer weer de dynamische tarieven van Zonneplan te hebben aangepast, schakelt de hyper weer eens over op ontladen in de avond. Voorheen nergens last van gehad, maar lijkt me een bug in de software.
Iemand anders hier ook toevallig last van? De afgelopen dagen na de update moet ik in de avond steeds pielen om de opgeladen accu’s overdag in de avond weer leeg te trekken tijdens de piekmomenten. Alle instellingen en tarieven lijken goed ingesteld, zoals gemeld op dit forum.
Van een tevreden gebruiker sinds maart ben ik nu toe toch een beetje wanhopig geworden..
Ik laad en ontlaad nu op basis van tijdstip en heb de afgelopen paar weken nauwelijks aanpassingen hoeven doen. Het patroon is al lange tijd elke dag hetzelfde.
Om 13.00 uur laden en om 20.00 uur ontladen. Bij mij duren beide circa 3 uur en wellicht zit ik er een keer een paar hondertste centen naast maar dat boeit me niet.
Totdat de P1 meter er is blijf ik dat doen.
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Eens, zo deed ik dat eerst ook. Toch gek dat je tarieven steeds handmatig moet updaten, terwijl er in de app staat dat deze automatisch dagelijks worden geüpdate toch? Iemand hier een oplossing voor?bert pit schreef op maandag 23 juni 2025 @ 23:02:
[...]
Ik vind het laden en ontladen op basis van de in te stellen dynamische tarieven niet echt handig, even afgezien van een mogelijke fout die er in zit. Je moet elke dag handmatig je tarieven aanpassen.
Ik laad en ontlaad nu op basis van tijdstip en heb de afgelopen paar weken nauwelijks aanpassingen hoeven doen. Het patroon is al lange tijd elke dag hetzelfde.
Om 13.00 uur laden en om 20.00 uur ontladen. Bij mij duren beide circa 3 uur en wellicht zit ik er een keer een paar hondertste centen naast maar dat boeit me niet.
Met HA de cheapest hour integratie en dan de dure uren zoeken. Automatiseren dat hij dan ontlaad.Yvosurf schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 00:14:
[...]
Eens, zo deed ik dat eerst ook. Toch gek dat je tarieven steeds handmatig moet updaten, terwijl er in de app staat dat deze automatisch dagelijks worden geüpdate toch? Iemand hier een oplossing voor?
Als je al ziet dat er 2 weken nodig is om het gewoon in de lijst te plaatsen (goedkeuring van Zendure Hyper 2000 was al in orde op 11/06, maar pas op 23/06 in de lijst) vrees ik dat er daar niets snel gaat...mmarchan schreef op maandag 23 juni 2025 @ 20:30:
[...]
Niet overdrijven mannen, gezien de Hyper nu is goedgekeurd, zullen ook de andere omvormers van Zendure op korte termijn wel worden goedgekeurd.
Je zou de delta V/gr C in de specs van die panelen moeten bekijken. Spanning neemt toe bij dalende temperatuur. Dus hoe koud denk je dat het minimaal wordt? De genoemde spanning geldt bij standaardomstandigheden (25 gr C). Vaak gaat men voor de zekerheid uit van -20 gr C. De spanning zal dan iha (flink) hoger zijn dan 55V. Rond het vriespunt zal deze ook hoger zijn dan 55V._AcS_ schreef op maandag 23 juni 2025 @ 21:48:
De Solarflow 800Pro ondersteund panelen met max. Voc 55 Volt en een lsc van 22,5 A.
Ik heb panelen gezien met 52,58 Volt waar ik misschien interesse in heb. De lsc is maar 13,99 A.
Is de voltage voor langere periode veilig? Of is het beter om panelen te zoeken met een lagere voltage?
Dankje, ik heb hier niet zoveel verstand van, maar al doende leert men.zeegerd schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 08:07:
[...]
Je zou de delta V/gr C in de specs van die panelen moeten bekijken. Spanning neemt toe bij dalende temperatuur. Dus hoe koud denk je dat het minimaal wordt? De genoemde spanning geldt bij standaardomstandigheden (25 gr C). Vaak gaat men voor de zekerheid uit van -20 gr C. De spanning zal dan iha (flink) hoger zijn dan 55V. Rond het vriespunt zal deze ook hoger zijn dan 55V.
Het enige wat ik zie staan is m.b.t. Voc is, Temperature Coefficient of Voc = -0,250%/°C
De lsc is Temperature Coefficient of lsc = +0,045%/°C
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC
Bedoel je dan de 10 seconden voor de reset? Ik krijg namelijk wel gewoon de groene leds voor de wifi koppeling en tot nu toe had ik dan eigenlijk direct hem wel in beeld in de app, maar nu vindt hij helemaal niets. Alleen via BT maakt hij nog wel verbinding.bert pit schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 08:48:
@Aziraphale Bakje koffie, schietgebedje, en nogmaals proberen. Mijn hypers worden ook vaak niet direct herkend via BT. Die drie seconden is iets langer, ik hou de knop ingedrukt tot ik een blauwe led zie en dat is iets langer dan de 3 seconden.
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC
energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|
Nee eerder 4 seconden, je ziet in het midden van de ledlijn even blauw oplichten, daarna de knop loslaten.Aziraphale schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 08:50:
[...]
Bedoel je dan de 10 seconden voor de reset? Ik krijg namelijk wel gewoon de groene leds voor de wifi koppeling en tot nu toe had ik dan eigenlijk direct hem wel in beeld in de app, maar nu vindt hij helemaal niets. Alleen via BT maakt hij nog wel verbinding.
Groene leds voor de verbingsstand heb ik, dat is het probleem niet. Verder accesspoint van de stroom gehad, Hyper van de stroom gehad, Hyper van de accu's gehad, HA integratie uit gezet, maar nog steeds niets. Alleen met bluetooth maakt hij verbinding, maar verder kom ik niet. Vanmiddag maar verder, moet nu eerst richting het werk, en tussen de bedrijven door ook maar alvast een mailtje naar support.
In mijn Zendure bestelling zie ik nu 3 T&T nummers/links, de status geeft nog geen info, maar er lijkt iig voortgang zichtbaar (geen mail gehad). Jij had zaterdag al DHL info, inmiddels al iets binnen @Polvo176 ?frankj030 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:02:
[...]
Goed nieuws voor je!
[ Voor 7% gewijzigd door frankj030 op 24-06-2025 09:49 ]
Volgens de dhl tracking is hij onderweg naar Nederland.frankj030 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:40:
[...]
In mijn Zendure bestelling zie ik nu 3 T&T nummers/links, de status geeft nog geen info, maar er lijkt iig voortgang zichtbaar (geen mail gehad). Jij had zaterdag al DHL info, inmiddels al iets binnen @Polvo176 ?
Dit is 'm inderdaad: Temperature Coefficient of Voc = -0,250%/°C._AcS_ schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 08:32:
[...]
Het enige wat ik zie staan is m.b.t. Voc is, Temperature Coefficient of Voc = -0,250%/°C
De lsc is Temperature Coefficient of lsc = +0,045%/°C
Als je rekent voor het gemak met 40 graden kouder dan STC (25-40= -15 gr C), dan betekent dit 10% meer spanning, als het flink koud is. Dat komt dus niet goed met de spanning die de omvormer trekt.
Hier ook T&T vanuit duitsland met DHL.frankj030 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:40:
[...]
In mijn Zendure bestelling zie ik nu 3 T&T nummers/links, de status geeft nog geen info, maar er lijkt iig voortgang zichtbaar (geen mail gehad). Jij had zaterdag al DHL info, inmiddels al iets binnen @Polvo176 ?
Probeer deze optie eens aan te zetten.Yvosurf schreef op maandag 23 juni 2025 @ 21:13:
Sinds ik de updates op mijn hyper2000 heb geïnstalleerd en de hyper met 3 ab2000s batterijen heb toegevoegd aan hems, lijkt het wel of de hyper niet goed meer zelf schakelt tussen laden of ontladen op basis van de dynamische tarieven. Pas na een paar keer schakelen tussen de energieplannen en nog een keer weer de dynamische tarieven van Zonneplan te hebben aangepast, schakelt de hyper weer eens over op ontladen in de avond. Voorheen nergens last van gehad, maar lijkt me een bug in de software.
anders is het weinig nom tot de P1 er is.
Is het dit:Aziraphale schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:36:
@mrme12345 @bert pit
Groene leds voor de verbingsstand heb ik, dat is het probleem niet. Verder accesspoint van de stroom gehad, Hyper van de stroom gehad, Hyper van de accu's gehad, HA integratie uit gezet, maar nog steeds niets. Alleen met bluetooth maakt hij verbinding, maar verder kom ik niet. Vanmiddag maar verder, moet nu eerst richting het werk, en tussen de bedrijven door ook maar alvast een mailtje naar support.
bert pit in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"
Ofwel drukte op de Zendure Portal? Dat was weliswaar op vrijdag de 13e, maar ik sluit niet uit dat dat op andere dagen ook kan optreden.
[ Voor 6% gewijzigd door bert pit op 24-06-2025 11:02 ]
Ik word hier nu wel laten we zeggen minimaal niet blij van. Wel de betalingen accepteren maar (vooralsnog) de levering continu uitstellen.
Ik kan mij zo maar voorstellen dat er meer met dit issue te maken hebben en wellicht is het handig dat we samen een vuist maken en bijvoorbeeld afdwingen dat men als compensatie minimaal de te introduceren P1 meter gratis gaat meeleveren. Idee?
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/AIBYjvZt1TsU0jIoC48s7TUK.jpg?f=user_large)
robtelecom1960 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:02:
Ik heb op 5 mei besteld (en betaald….) en kreeg gisteren op mijn herhaalde vraag omtrent wanneer er nu geleverd gaat worden de melding dat het niet eind juni (zoals in eerste instantie) of half juli (zoals in tweede instantie werd gemeld) maar nu half augustus gaat worden. Betreft 1x 2400AC en 3x AB3000.
Ik word hier nu wel laten we zeggen minimaal niet blij van. Wel de betalingen accepteren maar (vooralsnog) de levering continu uitstellen.
Ik kan mij zo maar voorstellen dat er meer met dit issue te maken hebben en wellicht is het handig dat we samen een vuist maken en bijvoorbeeld afdwingen dat men als compensatie minimaal de te introduceren P1 meter gratis gaat meeleveren. Idee?
[ Voor 12% gewijzigd door gielz op 24-06-2025 11:09 ]
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
Direct besteld via zendure of via een derde?robtelecom1960 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:02:
Ik heb op 5 mei besteld (en betaald….) en kreeg gisteren op mijn herhaalde vraag omtrent wanneer er nu geleverd gaat worden de melding dat het niet eind juni (zoals in eerste instantie) of half juli (zoals in tweede instantie werd gemeld) maar nu half augustus gaat worden. Betreft 1x 2400AC en 3x AB3000.
Ik had wat communicatie lopen via Zendure en toevallig stuurde ze vanmorgen zonder dat ik er om vroeg dat het nogsteeds staat voor half juli. En ik heb rond 10 mei besteld.
(2x 2400AC en 6xAB3000)
Helemaal eens, het gaat meestal niet om een pondje kaas dat je bestelt en afgezien van waarschijnlijk een heleboel betrouwbare adressen trekt dit soort handel mogelijk ook wat opportunisten aan.robtelecom1960 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:02:
Mijn idee zou zijn om een aanbetaling van zeg 5% te doen en de rest rond het verstuur moment.
Het is sowieso een goed idee om te betalen via Paypal of iets dergelijks, wegens het kunnen terughalen van je geld bij in gebreke blijven van de leverancier.
Nee, ik krijg de Hyper niet eens te zien in de app om hem met wifi te verbinden. Hij vindt hem gewoon niet. Ik zal vanmiddag nog eens de router resetten (de Hyper moet verbinden met een repeater die via een kabel an de router hangt. Die repeater is al gereset) en ook (suggestie van Support) het met een hotspot proberen om te kijken of het probleem het netwerk of de Hyper is.bert pit schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:01:
[...]
Is het dit:
bert pit in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"
Ofwel drukte op de Zendure Portal? Dat was weliswaar op vrijdag de 13e, maar ik sluit niet uit dat dat op andere dagen ook kan optreden.
Moest je hier niet speciale lab firmware voor aanvragen bij Zendure helpdesk?DaGoose schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:49:
[...]
Probeer deze optie eens aan te zetten.
[Afbeelding]
Direct via Zendure…..markduffy schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:09:
[...]
Direct besteld via zendure of via een derde?
Ik had wat communicatie lopen via Zendure en toevallig stuurde ze vanmorgen zonder dat ik er om vroeg dat het nogsteeds staat voor half juli. En ik heb rond 10 mei besteld.
(2x 2400AC en 6xAB3000)
Nu heb je het gezegd, en verplaatsen de duurste uren zich naar de ochtend:Pbert pit schreef op maandag 23 juni 2025 @ 23:02:
[...]
Ik vind het laden en ontladen op basis van de in te stellen dynamische tarieven niet echt handig, even afgezien van een mogelijke fout die er in zit. Je moet elke dag handmatig je tarieven aanpassen.
Absoluut! Je klinkt als je broertje Brad, die heeft ook geen zorgen over geld;).bert pit schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 14:23:
@geert1992 Ja zeg je hebt gelijk, ik loop zeker een stuiver mis
Inmiddels al wat wijzer? Heb je de hyper ook van de batterijen gehad icm stekker uit het stopcontact?Aziraphale schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 12:39:
Inmiddels alle adviezen van Support uitgevoerd en nog steeds enkel een (korte) verbinding met Bluetooth.Hier word ik niet blij van, hij draaide zo mooi de afgelopen week. Na de HEMS/Zenki update zelfs mooier dan daarvoor.
En dat icm de adviezen van @bert pit, een bak koffie, en het schietgebedje.
[ Voor 7% gewijzigd door geert1992 op 24-06-2025 14:35 ]
Ik draai hier perfect NOM met de Smart3CT van zendure zelf. Wel iets meer installatiewerk dan een P1 maar dan hoef je iig niet te wachtenMNelectric schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:51:
omdat ik via stekker batterij of hoe ze ook heten te horen kreeg dat de P1 meter pas half augustus komt toch maar de Shelly pro besteld.
anders is het weinig nom tot de P1 er is.
Ik heb alles los van elkaar gehad en een tijdje laten staan, alles gedaan wat support zei, nog wat dingen van het Zendure forum geprobeerd (5Ghz uitschakelen, vast instellen op kanaal 6) en met een kan koffie op mijn blote knietjes op een kokosmat schietgebedjes gedaan, maar niets... Mijn telefoon verbindt via Bluetooth, maar als ik dan de Hyper in de verbindingsmodus voor wifi heb staan komt hij niet naar voren in de app. Lijkt wel alsof het wifi deel van de Hyper het begeven heeft, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet checken.geert1992 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 14:33:
[...]
Inmiddels al wat wijzer? Heb je de hyper ook van de batterijen gehad icm stekker uit het stopcontact?
En dat icm de adviezen van @bert pit, een bak koffie, en het schietgebedje.
Heb je ook al een andere wifi router of ap geprobeerd.Aziraphale schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:21:
[...]
Ik heb alles los van elkaar gehad en een tijdje laten staan, alles gedaan wat support zei, nog wat dingen van het Zendure forum geprobeerd (5Ghz uitschakelen, vast instellen op kanaal 6) en met een kan koffie op mijn blote knietjes op een kokosmat schietgebedjes gedaan, maar niets... Mijn telefoon verbindt via Bluetooth, maar als ik dan de Hyper in de verbindingsmodus voor wifi heb staan komt hij niet naar voren in de app. Lijkt wel alsof het wifi deel van de Hyper het begeven heeft, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet checken.
Dat kokosmatje.Aziraphale schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:21:
[...]
Ik heb alles los van elkaar gehad en een tijdje laten staan, alles gedaan wat support zei, nog wat dingen van het Zendure forum geprobeerd (5Ghz uitschakelen, vast instellen op kanaal 6) en met een kan koffie op mijn blote knietjes op een kokosmat schietgebedjes gedaan, maar niets... Mijn telefoon verbindt via Bluetooth, maar als ik dan de Hyper in de verbindingsmodus voor wifi heb staan komt hij niet naar voren in de app. Lijkt wel alsof het wifi deel van de Hyper het begeven heeft, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet checken.
Even een vraag, naar vermoedelijk de bekende weg;
Als je de app opent, en je daar de stappen om verbinding maakt volgt(iets met zolang op de knop drukken), kan je het netwerk wat de hyper maakt niet vinden in de lijst met wifi netwerken?
Is dat er dan? Ik zie er namelijk inderdaad geen, alleen mijn eigen en de Shelly. En wat me net ook opvalt: Ik krijg wel een BT verbinding Hyper (althans, de app geeft aan dat ik verbonden ben), maar als ik in de BT instellingen van mijn telefoon probeer te koppelen met de Zen18_1 dan wordt de koppeling door de Hyper geweigerd.geert1992 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:32:
[...]
Dat kokosmatje.![]()
Even een vraag, naar vermoedelijk de bekende weg;
Als je de app opent, en je daar de stappen om verbinding maakt volgt(iets met zolang op de knop drukken), kan je het netwerk wat de hyper maakt niet vinden in de lijst met wifi netwerken?
@peterbier Ik heb het AP van de stroom gehad, maar dan pakt hij daarna ook niet mijn normale mesh. Had ook het advies van support om het met een hotspot op mijn telefoon te proberen, maar dat gaf ook geen resultaat.
[ Voor 6% gewijzigd door Aziraphale op 24-06-2025 16:18 ]
Gebruik je tussen de Hyper een HomeWizard socket?Aziraphale schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:37:
[...]
Is dat er dan? Ik zie er namelijk inderdaad geen, alleen mijn eigen en de Shelly. En wat me net ook opvalt: Ik krijg wel een BT verbinding Hyper (althans, de app geeft aan dat ik verbonden ben), maar als ik in de BT instellingen van mijn telefoon probeer te koppelen met de Zen18_1 dan wordt de koppeling door de Hyper geweigerd.
@peterbier Ik heb het AP van de stroom gehad, maar dan pakt hij daarna ook niet mijn normale mesh. Had ook het advies van support om het met een hotspot op mijn telefoon te proberen, maar dat gaf ook geen resultaat.
Zo ja deze er tussenweg halen.
Die sockets willen ook wel eens defect raken.
Nee, hij zit rechtstreeks aangesloten. En ik zie via bluetooth ook dat er nog 15% in zit en ik kan ook wel iets instellen, maar zodra ik in de app in het scherm kom waar ik een apparaat moet selecteren blijft hij zoeken en krijg ik niet, zoals normaal, mijn Hyper in beeld om te verbinden. En zo lang hij niet aan de wifi hangt laadt en ontlaadt hij ook niet en is hij heel enthousiast snel standby aan het knipperen.peterbier schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:31:
[...]
Gebruik je tussen de Hyper een HomeWizard socket?
Zo ja deze er tussenweg halen.
Die sockets willen ook wel eens defect raken.
[ Voor 5% gewijzigd door Aziraphale op 24-06-2025 17:00 ]
Kun je de Hyper wel handmatig laden via de bluetooth verbinding?Aziraphale schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:58:
[...]
Nee, hij zit rechtstreeks aangesloten. En ik zie via bluetooth ook dat er nog 15% in zit en ik kan ook wel iets instellen, maar zodra ik in de app in het scherm kom waar ik een apparaat moet selecteren blijft hij zoeken en krijg ik niet, zoals normaal, mijn Hyper in beeld om te verbinden. En zo lang hij niet aan de wifi hangt laadt en ontlaadt hij ook niet en is hij heel enthousiast snel standby aan het knipperen.
Ik kan dat wel instellen, maar omdat hij aan HEMS is/was gekoppeld kan ik vervolgens geen schema aanpassen. Hij geeft namelijk het onderstaande in HEMS aan en ik vermoed dat dat aan de wifi ligt.peterbier schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 17:28:
[...]
Kun je de Hyper wel handmatig laden via de bluetooth verbinding?
Bij apparatuur uit hems halen en dan proberen te laden.Aziraphale schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 17:53:
[...]
Ik kan dat wel instellen, maar omdat hij aan HEMS is/was gekoppeld kan ik vervolgens geen schema aanpassen. Hij geeft namelijk het onderstaande in HEMS aan en ik vermoed dat dat aan de wifi ligt.
[Afbeelding]
Ik denk eerder aan een communicatie probleem tussen Fritz en de Hyper.
Daarom mijn voorstel een andere wifi router proberen of ap.
Ik moet zeggen op afstand moeilijk te beoordelen.
Ik had er ook wat problemen mee na die Update.
Maar draait inmiddels prima.
2 Hypers met 1 2400AC in HEMS.
Misschien alles uit de Zendure app gooien en helemaal opnieuw opbouwen.
Idd, deze feature heb ik niet zelf.. ook nog geen smart meter. Wacht ook op de p1 meter..frankj030 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 12:21:
[...]
Moest je hier niet speciale lab firmware voor aanvragen bij Zendure helpdesk?
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.