21x325WP, 10x410WP, SE10K, Blackbird 8K, vloerverwarming en fancoils, Vent-Axia WTW
We dwalen weer af maar ik kan het ook niet laten: CEE stekker + stopcontact is ook een optie.Fremske schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 13:57:
Even een noob vraag.
Is het voldoende en veilig om de 2400AC met 2x 3kw accu aan te sluiten op een enkel stopcontact wat verbonden is met een aparte groep (16B schakelaar) in de meterkast?
Ik heb zelf een 3x25A meterkast en wil twee 2400AC's verbinden via het stopcontact, ieder op een aparte groep dus er zijn geen andere verbruikers op die groep.
Kan dat?
Het was mooi geweest als de stekker die aan de omvormer zit direct in een meegeleverde contact doos kon.dotternetta schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:51:
[...]
We dwalen weer af maar ik kan het ook niet laten: CEE stekker + stopcontact is ook een optie.
Oftewel, je zou daar dan een stekker aan kunnen klikken, of hem in een speciaal ontworpen wcd kunnen steken, zodat het nog enigszins een pib blijft.
Zou mooi zijn als Zendure hier ook mee las, net als homewizard doet in het homewizard pib topic.
[ Voor 10% gewijzigd door geert1992 op 18-06-2025 15:02 ]
Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.
Hoort hier eigenlijk niet thuis maar ik stel hem toch even, wat is die C waarde precies? Wat moet je daarmee in de gaten houden?geert1992 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:01:
[...]
Dat kan zeker. Volgens zendure is het noodzakelijk, wanneer je 2400watt wil gebruiken, om de stekker er af te knippen.
Daarna kan je de draden in een lasdoos verbinden met de groep.
Wat ook kan, maar een risico met zich mee brengt is de stekker eraan te laten zitten, en deze te gebruiken.
Wat wel belangrijk is, wanneer je 6kw opslag onder 1 ac2400 zet je de c-waarde wel in de gaten moet houden.
2400(vermogen)/6000(opslag afgerond) is 0,4c is hoog voor een thuisbatterij.
Beter kan ik het niet uitleggen:avdwerf schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:52:
[...]
Hoort hier eigenlijk niet thuis maar ik stel hem toch even, wat is die C waarde precies? Wat moet je daarmee in de gaten houden?
Taro in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"
Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | EV | PV 9,6 kWp | Zendure SF 2400 AC, 12 kWh
Dat is toch veel lelijker dan direct op een lasdoos.dotternetta schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:51:
[...]
We dwalen weer af maar ik kan het ook niet laten: CEE stekker + stopcontact is ook een optie.
Zijn er meerdere die hun stekker eraf hebben geknipt?
Log ik s'morgens in in de app dan springt hij naar de werkelijke waarde.
Ik heb verder nog geen updates gedaan aan de Hyper, er staat wel een master firmware update klaar en een AC update.
Edit,
Ik zie ook dat de temperatuur weergave hetzelfde blijft.
[ Voor 7% gewijzigd door klump4u op 18-06-2025 17:15 ]
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
:strip_exif()/f/image/wfjPTmrCt87OTjNdbHQN6cwp.jpg?f=fotoalbum_large)
De andere stapel was al op 98%, dus wilde ze niet mixen. Denk dat ik er straks 2x3 van maak, dan kan ik beide stapels voor nu wel tijdelijk met 2400 Watt laden en ontladen. Nu ik dit zo zie, wetende dat er nog 2x AB2000X aankomen en de SF800Pro toch naar binnen gaat, moet ik even kijken wat ik met de omgeruilde Hyper 2000 ga doen als die binnenkomt en ik op termijn de 3e 2400AC in gebruik neem. Ik heb er eigenlijk allemaal geen plek meer voor en genoeg is genoeg.
De SF800Pro staat voor nu nog even buiten. Ja ja, kabelmanagement moet nog gedaan worden, gaat vermoedelijk dus naar binnen, is het volgende projectje. Zitten nu 2x 430Wp en 2x 425Wp panelen op:
[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 18-06-2025 17:17 ]
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
- Taro
- Niet online
Nee, zal ik doen.geert1992 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 07:54:
[...]
@Taro heb jij toevallig ooit de vraag neergelegd bij je contact persoon binnen Zendure, waar deze aansluiting voor is?
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Op de site van Zendure kan het niet, of ik kijk scheel.
21x325WP, 10x410WP, SE10K, Blackbird 8K, vloerverwarming en fancoils, Vent-Axia WTW
- Taro
- Niet online
Staat onder het kopje Batterijen:Tijgerkracht schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 17:19:
Hoe en waar bestel je een losse AB3000X?
Op de site van Zendure kan het niet, of ik kijk scheel.
https://www.zendure.nl/products/zendure-batterie-ab3000x
- Taro
- Niet online
Als de 1200 Watt invoer/uitvoer niet belangrijk zijn en 1000 Watt AC-laden en 800 Watt AC-ontladen voldoende zijn, dan zou ik voor de SF800Pro ipv Hyper gaan. Heb je aanvullend ook nog een off-grid stopcontact erbij én kan je tot 5 (=6 totaal) extra accu's uitbreiden ipv max 4. Maar had je dan niet beter voor 4x 450-505Wp panelen ipv 6x 335 Wp kunnen gaan?remcoXP schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:06:
Echt een hele nieuwe wereld. maar ben mij aan het verdiepen.
als ik naar de specs van mijn panelen kijk:
https://www.jasolar.com/u...528/20200528012226444.pdf
41v en 10.3A
bekruipt mij het gevoel dat ik het max uit mijn 6 panelen haal als ik de zendure2000 annuleer en hiervoor een solarflow 800 pro ga. maar zeker ben ik (nog) niet.
ik kan de hyper overigens ook op zolder zetten.
en een de solarflow in mijn schuur...
[...]
- Taro
- Niet online
Netjes, maar mag ik vragen waarom je de lasdozen en stopcontacten zo hoog hebt geplaatst? Is dat om lange kabels op de vloer te voorkomen (ze opgerold erachter plaatsen is ook niet veilig) of om een andere reden? Want een 2400AC met 6x AB3000X lijkt mij minder hoog dan de lasdoos en dan zie je die er bovenuit steken.MacFan schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:32:
[Afbeelding]
In afwachting van de 2400ac met 6 accu's alvast de voorbereidingen gedaan. Links aansluiting voor stekkerloze 2400ac en rechts voor toekomstige uitbreiding met 1 of 2 800pro(s) met pv panelen.
Hier ook de voorbereidingen gereed voor een SF 2400AC in de garageMacFan schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:32:
In afwachting van de 2400ac met 6 accu's alvast de voorbereidingen gedaan. Links aansluiting voor stekkerloze 2400ac en rechts voor toekomstige uitbreiding met 1 of 2 800pro(s) met pv panelen.
:strip_exif()/f/image/28piKT1Q8eUL2mHNOsej1F1p.jpg?f=fotoalbum_large)
Besteld op 12 mei via Zendure.nl, dus nog een maandje wachten waarschijnlijk...
Zin in!
6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh
- Taro
- Niet online
Stuur ze even een berichtje met de vraag waar de bestelling blijft, dat helpt waarschijnlijk wel.xobdorp schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 19:30:
Nog steeds aan het wachten op mijn AC2400 met 3xAB3000X van 10 april. Had toch stiekem gehoopt er deze week iets over te horen na eerdere berichten over geleverde bestellingen uit april.
Ik wilde niet schalen omdat ik dan weer zat met de gaatjes of de lineup met de handles.geert1992 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:34:
[...]
Mooi te horen dat hij zijn werk doet.
Tip van Flip, in de meeste sliders kan je schalen, je had hem op deze manier kleiner kunnen maken, zodat er een 120mm fan op paste. Maar het is je al gelukt, dus niet nodig;).
Ik zie nu pas dat je een nieuwere versie hebt (mag ik hem spider noemen?
Ben ook wel benieuwd hoe en wanneer jij hem aan/uit schakelt.
Ah, je hebt helemaal gelijk, dat gaat inderdaad niet. Vakantie maakt je toch wat minder scherp.Hemera schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 20:39:
[...]
Ik wilde niet schalen omdat ik dan weer zat met de gaatjes of de lineup met de handles.
Ik zie nu pas dat je een nieuwere versie hebt (mag ik hem spider noemen?). Heb je daar zelf een performance boost gezien vs de oude?
Ben ook wel benieuwd hoe en wanneer jij hem aan/uit schakelt.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik de twee ventilatorhouders niet direct met elkaar heb vergeleken. Het voordeel van het nieuwe ontwerp is dat er per hyper een ventilator is. Ik verwacht dat dat wel verschil maakt, maar waarschijnlijk niet enorm veel.
Ik denk dat je meer winst kunt behalen door een 140mm fan te gebruiken. Een 140mm fan verplaatst meer lucht en doet dat over een groter oppervlak.
Zelf gebruik ik een oude 9V DC-voeding die in een smart plug zit. Die wordt via Home Assistant ingeschakeld wanneer beide van de volgende condities gelden:
1; De status mag niet ‘standby’ zijn;
2; Eén van mijn drie hypers moet boven de 40 graden uitkomen.
Wat een nettere oplossing is; wat ik bij @Taro heb gezien, een usb adapter, met een snoertje waar je direct een ventilator op kan aansluiten.
Deze draait dan heerlijk rustig op 5v, en hij laat hem altijd draaien.
Het stroomverbruik zal nihil zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door geert1992 op 18-06-2025 20:56 ]
Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.
- Taro
- Niet online
En is voor het verplaatsen van dezelfde hoeveelheid lucht volgens mij gemiddeld ook wat zuiniger en stiller.geert1992 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 20:51:
[...]
Ik denk dat je meer winst kunt behalen door een 140mm fan te gebruiken. Een 140mm fan verplaatst meer lucht en doet dat over een groter oppervlak.
Daar over gesproken, ik heb zojuist 4x Noctua 140mm binnengekregen maar nog geen houder om ze in te plaatsen....
Heb nu de Hyper koeler op de 2400AC staan, gaat op zich ook wel, al staat ie dan op het koellichaam.
- Taro
- Niet online
Ik gebruik deze snoertjes: https://www.amazon.nl/Geb...g-USB-3Pin/dp/B09HGLN7CX/geert1992 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 20:51:
[...]
Wat een nettere oplossing is; wat ik bij @Taro heb gezien, een usb adapter, met een snoertje waar je direct een ventilator op kan aansluiten.
Deze draait dan heerlijk rustig op 5v, en hij laat hem altijd draaien.
Het stroomverbruik zal nihil zijn.
Met een 6-poorts USB blok dat inderdaad altijd zit aangesloten. Er gaat dagelijks 2x34 kWh door de onderverdeelkast heen, die 4-5 USB ventilatoren zullen daar inderdaad het verschil niet op maken. En die worden dus ook in de RTE meegenomen, moet je nagaan hoe hoog de 2400AC RTE eigenlijk wel niet is
Wat is de consensus over de RTE voor de AC2400?Taro schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 21:00:
[...]
Ik gebruik deze snoertjes: https://www.amazon.nl/Geb...g-USB-3Pin/dp/B09HGLN7CX/
Met een 6-poorts USB blok dat inderdaad altijd zit aangesloten. Er gaat dagelijks 2x34 kWh door de onderverdeelkast heen, die 4-5 USB ventilatoren zullen daar inderdaad het verschil niet op maken. En die worden dus ook in de RTE meegenomen, moet je nagaan hoe hoog de 2400AC RTE eigenlijk wel niet is
- Taro
- Niet online
Post ik hier regelmatig, maar zit bij mij rond de 85,5% De SF800Pro op 84,5% en Hypers rond 81-82%.HiBe schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 21:02:
[...]
Wat is de consensus over de RTE voor de AC2400?
- Taro
- Niet online
:strip_exif()/f/image/fXN0EhJI6p5DV0XVylNBYPsk.png?f=user_large)
Wat mij betreft netjes
- Taro
- Niet online
Ja, wel even geprobeerd. De accu's zijn sneller dan de laadpaal, dus resulteert erin dat de auto pas wordt geladen als er nog overschot is en de accu's inmiddels vol zijn.michielonline schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 21:18:
Heeft er iemand ook een laadpaal met load balancing icm een Zendure accu met NOM strategie? Ik hoop mijn AC2400 binnenkort te ontvangen en vraag me af of de laadpaal en accu geen "ruzie" gaan maken. De laadpaal probeert maximaal te laden met het beschikbare overschot, de accu probeert juist te laden/ontladen op basis van het overschot aan zonnestroom. Hoe hebben jullie dat geconfigureerd? Een van beiden handmatig? (het gaat overigens om een PHEV met een beperkte accu, kan de maximale laadstroom van de laadpaal in principe eenvoudig omlaag schroeven om binnen de capaciteit van de accu te blijven)
Daarom stuur ik alles nu ook via Home Assistant aan. Heb wel bij Zendure een aantal featureverzoeken voor HEMS gedaan om dit ook te gaan ondersteunen, maar daar verwacht ik niet op korte termijn resultaat van. Dus beter in eigen hand nemen.
Ik wacht nog op een volgende uitnodiging.....;)Taro schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 20:56:
[...]
Daar over gesproken, ik heb zojuist 4x Noctua 140mm binnengekregen maar nog geen houder om ze in te plaatsen....
Hebben jullie ook het geval gehad dat HEMS de ene hyper eerder ontlaad dan de andere? (die blijkbaar in bypass zit van het kleine beetje licht op de panelen, 7w). Of is dit een bug?
:strip_exif()/f/image/T3vZXTNCkmw3Lz8xPS1eJOf9.jpg?f=fotoalbum_large)
Update, het lijkt erop dat de andere hyper in bypass blijft staan, terwijl er geen zonopwek meer is... raar
[ Voor 54% gewijzigd door BerryGosie op 18-06-2025 21:49 ]
Reden is inderdaad om de kabels van de grond te hebben.Taro schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 17:33:
[...]
Netjes, maar mag ik vragen waarom je de lasdozen en stopcontacten zo hoog hebt geplaatst? Is dat om lange kabels op de vloer te voorkomen (ze opgerold erachter plaatsen is ook niet veilig) of om een andere reden? Want een 2400AC met 6x AB3000X lijkt mij minder hoog dan de lasdoos en dan zie je die er bovenuit steken.
EV6 Plus RWD - MY23 & Renault Megane E-Tech Optimum Charge Evolution - MY 24
- Taro
- Niet online
Welke strategie is er in HEMS gekozen?BerryGosie schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 21:47:
Gisterenavond had ik helaas weer dat dezelfde Hyper bleef hangen en niet meer in te stellen was. Na het resetten kon ik deze weer benaderen. Nu i.p.v. een cluster gekozen voor de nieuwe HEMS modus, kijken hoe dat gaat.
Hebben jullie ook het geval gehad dat HEMS de ene hyper eerder ontlaad dan de andere? (die blijkbaar in bypass zit van het kleine beetje licht op de panelen, 7w). Of is dit een bug?[Afbeelding]
Update, het lijkt erop dat de andere hyper in bypass blijft staan, terwijl er geen zonopwek meer is... raar
[Afbeelding]
Dat was bij mij vandaag juist precies andersom. Accu was nog aan het laden maar toen ik de stekker van EV erin stopte ging alle zonnestroom naar de EV en niets meer naar de accu.Taro schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 21:24:
[...]
Ja, wel even geprobeerd. De accu's zijn sneller dan de laadpaal, dus resulteert erin dat de auto pas wordt geladen als er nog overschot is en de accu's inmiddels vol zijn.
Daarom stuur ik alles nu ook via Home Assistant aan. Heb wel bij Zendure een aantal featureverzoeken voor HEMS gedaan om dit ook te gaan ondersteunen, maar daar verwacht ik niet op korte termijn resultaat van. Dus beter in eigen hand nemen.
De elektricien hier heeft hem afgeknipt en via lasdoos aangesloten, ging prima.damitch300 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 17:09:
[...]
Dat is toch veel lelijker dan direct op een lasdoos.
Zijn er meerdere die hun stekker eraf hebben geknipt?
- Taro
- Niet online
Hier een Zappi 2.1, zelfde of andere?avdwerf schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 22:31:
[...]
Dat was bij mij vandaag juist precies andersom. Accu was nog aan het laden maar toen ik de stekker van EV erin stopte ging alle zonnestroom naar de EV en niets meer naar de accu.
Mijn laadpaal wacht altijd even met laden aangezien die op Eco+ met instelling 100% overschot staat. Pas als er enkele tientallen seconden overschot is begint ie met laden.
Ik heb hier een Peblar Home die eigenlijk altijd op puur zonneladen staat. Volgens mij begint deze altijd wel gelijk als er genoeg overschot is.Taro schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 22:34:
[...]
Hier een Zappi 2.1, zelfde of andere?
Mijn laadpaal wacht altijd even met laden aangezien die op Eco+ met instelling 100% overschot staat. Pas als er enkele tientallen seconden overschot is begint ie met laden.
- Taro
- Niet online
Bij mij zitten ze elkaar gelukkig niet in de weg, zowel de accu's als EV's laden altijd alleen in de goedkoopste dynamische uren. Enige dat ik de laatste tijd wel heb geautomatiseerd is dat als de accu's vol zijn en het tarief nog onder de 20 ct/kWh is, dat de laadpaal in 1-fase ipv 3-fase gaat en met puur zonneoverschot gaat laden. Beetje voorsorteren op 1-1-2027avdwerf schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 22:35:
[...]
Ik heb hier een Peblar Home die eigenlijk altijd op puur zonneladen staat. Volgens mij begint deze altijd wel gelijk als er genoeg overschot is.
De genoemde items komen mij bekent voor, ik kwam ze ook tegen.geert1992 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 22:25:
[Afbeelding]
Blijkbaar hebben ze veel problemen sinds de update.
Misschien maar goed dat ik nog even wacht.
Het was vooral omdat de instellingen niet goed stonden, ik heb dat niet voor niets een kriem genoemd.
Beter was geweest dat ze een flowchart voor de instellingen hadden gemaakt.
- Taro
- Niet online
Helder, maar hij staat op 1.3 Watt, dan hoeft de ene Hyper ook nog niet te ontladen toch?BerryGosie schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 22:42:
[...]
Slimme meter modus, zoals hieronder[Afbeelding]
Je kan met een shelly met sensing clips zoiets waarschijnlijk wel ondervangen.michielonline schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 21:18:
Heeft er iemand ook een laadpaal met load balancing icm een Zendure accu met NOM strategie? Ik hoop mijn AC2400 binnenkort te ontvangen en vraag me af of de laadpaal en accu geen "ruzie" gaan maken. De laadpaal probeert maximaal te laden met het beschikbare overschot, de accu probeert juist te laden/ontladen op basis van het overschot aan zonnestroom. Hoe hebben jullie dat geconfigureerd? Een van beiden handmatig? (het gaat overigens om een PHEV met een beperkte accu, kan de maximale laadstroom van de laadpaal in principe eenvoudig omlaag schroeven om binnen de capaciteit van de accu te blijven)
Die andere hyper zorgt er voor dat er 0 op de meter komt (1.3) terwijl de andere hyper dus in bypass bleef staan niks te doen.Taro schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 22:43:
[...]
Helder, maar hij staat op 1.3 Watt, dan hoeft de ene Hyper ook nog niet te ontladen toch?
Intussen de hyper met de hand opnieuw opgestart en nu wordt het vermogen naar het huis weer goed verdeeld. Blijft een probleem geven denk ik.
- Taro
- Niet online
Ja, ok. Bij bijv. de Fireson HA integratie zit er wel een minimale load van volgens mij 150 Watt per device voordat er een extra device bijspringt. Ik weet niet hoe dat via HEMS gaat, maar stel dat je 50 Watt afneemt wil je niet dat er 2 omvormers 2x25 Watt gaan leveren, dat wil je door 1 device laten doen. Pas beneden een bepaalde SOC of boven een bepaalde afname wil je extra apparaten opschalen. Dus kan mij voorstellen dat het nog by design was, maar, wel even in de gaten houden en anders even een melding doen. Altijd melden incl. serienummer omvormers, anders is dat de eerste vraag die ze stellen.BerryGosie schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 22:47:
[...]
Die andere hyper zorgt er voor dat er 0 op de meter komt (1.3) terwijl de andere hyper dus in bypass bleef staan niks te doen.
Intussen de hyper met de hand opnieuw opgestart en nu wordt het vermogen naar het huis weer goed verdeeld. Blijft een probleem geven denk ik.[Afbeelding]
- Taro
- Niet online
Conform de handleiding en adviezen? Zie ook https://cdn.shopify.com/s...-2400-ac.pdf?v=1744009477.Catdogsf schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 23:16:
Even de laatste pagina's weer gelezen en nu lees ik dat aardig wat mensen hun 2400 ac op een lasdoos zetten, waarom niet gewoon een abb stopcontact, is toch veel makkelijker? Stekker erin en klaar ipv dus eerst stekker eraf knippen en aansluiten.
[ Voor 14% gewijzigd door Taro op 18-06-2025 23:29 ]
Hier ook gewoon ABB wcd,s toegepast.Catdogsf schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 23:16:
Even de laatste pagina's weer gelezen en nu lees ik dat aardig wat mensen hun 2400 ac op een lasdoos zetten, waarom niet gewoon een abb stopcontact, is toch veel makkelijker? Stekker erin en klaar ipv dus eerst stekker eraf knippen en aansluiten.
Lijkt mij ook geen enkel probleem met 2400 watt maximaal.
Zolang ze maar een eigen groep hebben.
Anders mag je maar maximaal 800 watt invoeden vanaf de batterij.
[ Voor 6% gewijzigd door peterbier op 18-06-2025 23:34 ]
Dat klopt en staat in de handleiding vermeld.Taro schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 23:26:
[...]
Conform de handleiding en adviezen? Zie ook https://cdn.shopify.com/s...-2400-ac.pdf?v=1744009477.
Waarom heb je zelf de 2400AC op een ABB wcd aangesloten.?
Wat gewoon correct is kwa vermogen wat die wcd mag hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door peterbier op 19-06-2025 00:06 ]
Zover ik het kan beoordelen wat er in de handleiding staat, kan en mag het gewoon in een stopcontact mits het een vrije groep is waar verder niets op zit, zelfs als je wilt gaan laden en/of ontladen op 2400 watt.Taro schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 23:26:
[...]
Conform de handleiding en adviezen? Zie ook https://cdn.shopify.com/s...-2400-ac.pdf?v=1744009477.
Had eerst alles moeten lezen, maar dit is inderdaad wat ik bedoel en zojuist ook al zei, maar dan snap ik nog steeds niet wat ik zeg maar vroeg/zei over waarom ze een lasdoos gebruiken en ook de daarmee gemoeide extra kosten die ze maken.peterbier schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 23:28:
[...]
Hier ook gewoon ABB wcd,s toegepast.
Lijkt mij ook geen enkel probleem met 2400 watt maximaal.
Zolang ze maar een eigen groep hebben.
Anders mag je maar maximaal 800 watt invoeden vanaf de batterij.
[Afbeelding]
Ja inderdaad wat ik van 5.2.4 begrijp mogen gewoon 3x 2400AC verdeeld over de fases via normale wcd,s aangesloten worden.Catdogsf schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 01:00:
[...]
Had eerst alles moeten lezen, maar dit is inderdaad wat ik bedoel en zojuist ook al zei, maar dan snap ik nog steeds niet wat ik zeg maar vroeg/zei over waarom ze een lasdoos gebruiken en ook de daarmee gemoeide extra kosten die ze maken.
Het zit wat warrig inelkaar vindt ik.
Ik heb nu het "probleem" dat ik maar met 2400 watt kan ontladen via HEMS maar wel "dikke" 7200 watt kan laden.
De groepen en onderverdeling kan gewoon op 11000 watt werken.
En dat allemaal comform de richtlijn.
Mijn doel is echter 3x 2400 watt.
[ Voor 19% gewijzigd door peterbier op 19-06-2025 01:43 ]
Bij mij zie ik dit probleem ook al 2 dagen.BerryGosie schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 22:47:
[...]
Die andere hyper zorgt er voor dat er 0 op de meter komt (1.3) terwijl de andere hyper dus in bypass bleef staan niks te doen.
Intussen de hyper met de hand opnieuw opgestart en nu wordt het vermogen naar het huis weer goed verdeeld. Blijft een probleem geven denk ik.[Afbeelding]
Heb er geen panelen op zitten dus niet in bypass mode maar in stand-by.
Bijde keren rond 12 uur er in geschoten en als de accu 100% vol is.
Gaat dan niet meer nom draaien en blijft stand-by staan.
[ Voor 17% gewijzigd door niero1991 op 19-06-2025 06:36 ]
Ik ben hier ook naar aan het kijken. Ik maak gebruik van de sensors zoals deze door @Bikkelreal zijn gemaakt. Hier wil ik bij gaan inbouwen dat als de laadpaal aan het laden is, het afgegeven vermogen van de p1 meter sensor haalt. Hiermee kan het huis op de batterij blijven draaien, maar ga ik niet extra ontladen mocht de auto volgegooid worden. Daarentegen, zoals @Taro al aangeeft, de batterij en auto laden normaal gesproken gelijktijdig op, namelijk in de goedkoopste uren. Dus het is vooral een vangnet voor die paar keer dat de auto geladen moet worden als de stroom niet het goedkoopst is.michielonline schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 21:18:
- Taro
- Niet online
- Taro
- Niet online
Klopt, naar mijn weten mag het met mijn set-up inderdaad wel, vandaar dat ik dat zo doe. Maar anderen die een lasdoos gebruiken hebben mogelijk een andere set-up of vinden het een kleine moeite.peterbier schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 00:05:
[...]
Dat klopt en staat in de handleiding vermeld.
Waarom heb je zelf de 2400AC op een ABB wcd aangesloten.?
Wat gewoon correct is kwa vermogen wat die wcd mag hebben.
Taro schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 09:23:
Reactie van Zendure ontvangen: De aansluiting op SF800Pro en 2400AC is inderdaad voor een ventilator, maar niet van Zendure zelf, dus van een andere leverancier en ze bieden deze niet zelf of op de eigen website aan.
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
- Taro
- Niet online
Aansturen op omruiling, als hij echt niets meer doet, geen LED's, niets, dan kunnen ze op afstand volgens mij niets meer doen.debruina16 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 07:32:
Wat zijn de ervaringen met zendure support? Ik heb inmiddels drie emails met de vraag om dat ding te herstarten. Dit gaat het zo niet worden. Als ik door het forum scroll ben ik niet de enige met een gebrickte Hyper.
omvormers hebben een drempel nodig om ín te schakelen en de ene of de andere heeft een gunstiger drempel en zal dus langer opwekken.
Maar hóe zit dat, als je een paar panelen diréct aansluit (wat ik hier regelmatig lees..) op de batterij pack.
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Die drempel is er dan ook net zo goed, maar wel veel lager dan een string omvormer.Hansieo schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 09:47:
wat ik mij zoal afvraag.....
omvormers hebben een drempel nodig om ín te schakelen en de ene of de andere heeft een gunstiger drempel en zal dus langer opwekken.
Maar hóe zit dat, als je een paar panelen diréct aansluit (wat ik hier regelmatig lees..) op de batterij pack.
Het werkt net even anders, gewone omvormers gaan uit als er geen zon meer is, maar hybride omvormers niet maakt niet uit welk merk.
Omdat er een accu onder zit moet hij blijven werken, dat kost dan wel weer meer energie.
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Normaal zitten zonnepanelen in een string en gaan er 2 dc kabels naar de omvormer.Hansieo schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 09:59:
maar is de efficientie dan onder de streep vergelijkbaar? voor mijn gevoel is de ingebouwde MPPT tracker gunstiger voor de opwek míts..... je de juiste panelen combinatie kan samenstellen? of zie ik dit fout?
Maar bij een Hyper of SF800Pro worden de zonnepanelen direct aangesloten.
Dus krijg je wel hele bundels met kabels van elk zonnepaneel naar de omvormer toe.
De huidige zonnepanelen kun je er bijna allemaal op aansluiten, ze moeten wel binnen het maximale spanning en stroom bereik blijven wat door Zendure is opgegeven.
ehhhh..HOI
Deze gisteren gekeken en daar werd gesproken over P1 komende maand
Ik wacht nog op mijn bestelling van 10 april. Heb er een mail over gestuurd eergister, @Taro gaf aan dat dat mogelijk kon helpen.masterant schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:24:
Zijn er meer mensen waarbij de levertijd van 40-50 dagen overschreden is? Wij hebben op 18 april 1x 2400AC + 6x AB3000X besteld maar we hebben nog geen bestelling ontvangen en/of verdere communicatie over de leverdatum.
Lijkt me mogelijk om bijv 2 panelen al bij de panelen zelf met Y-splitters parallel te schakelen, dat scheelt de helft aan bekabeling in vergelijking met het aansluiten van individuele panelen op de Zendure. Uiteraard mits binnen de max I (en V, en let op kabeldikte).Polvo176 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:06:
[...]
Maar bij een Hyper of SF800Pro worden de zonnepanelen direct aangesloten.
Dus krijg je wel hele bundels met kabels van elk zonnepaneel naar de omvormer toe.
There's nothing moister than an oyster.
Thanks. We hebben eerder gemaild maar dat was ongeveer na 40 dagen en zijn nu de 60 voorbij, zal nog eens een mailtje wagen.xobdorp schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:31:
[...]
Ik wacht nog op mijn bestelling van 10 april. Heb er een mail over gestuurd eergister, @Taro gaf aan dat dat mogelijk kon helpen.
[ Voor 24% gewijzigd door masterant op 19-06-2025 10:39 ]
Was met een hele nette mail aan het proberen om een P1 meter gratis bij mijn bestelling te krijgen omdat we ruim over de levertijd heen gaan en ze in juli de P1 meters op de markt zouden gaan brengen.
Tot nu toe altijd engels communicatie.
Vandaag een nederlandse (puzzel) mail terug.
"Sorry voor het wachten, maar we kijken ernaar uit om u van dienst te zijn.
Om uw probleem beter op te lossen, willen we u vragen of P1 Meter op dit moment niet op voorraad is, en de verwachting is dat het augustus/september kan duren voordat het op voorraad is, bent u bereid om te wachten
Veel succes
Zendure Team"
Ik durf niet zo goed te antwoorden
Ik wil best wachten op de P1 meter tot aug/sep als ik deze gratis erbij krijg, maar ik wil niet op mijn hele order tot aug/sep wachten
Maar ik ben eigenlijk bang dat ze het niet goed begrijpen en gewoon over de P1 meter van hun in het algemeen hebben..
[ Voor 6% gewijzigd door markduffy op 19-06-2025 10:55 ]
+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)
1 April besteld, eerder is beloofd per mail dat 20 juni (max + 3 werkdagen de levering zal plaatsvinden Echter nog geen bericht ontvangen hierover. Omdat de creditcard chargeback periode maximaal 3 maanden is wil ik wel voor 1 juli weten waar ik aan toe ben. Vanmorgen navraag gedaan bij Zendure, de reactie is:masterant schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:24:
Zijn er meer mensen waarbij de levertijd van 40-50 dagen overschreden is? Wij hebben op 18 april 1x 2400AC + 6x AB3000X besteld maar we hebben nog geen bestelling ontvangen en/of verdere communicatie over de leverdatum.
"Als uw bestelling voor juni is geplaatst, staat de verzending gepland voor eind juni.
Als uw bestelling na juni is geplaatst, is de verwachte levertijd eind juli.
Laat het ons weten als u meer uitleg nodig heeft of als er iets anders is waarmee we u kunnen helpen."
Ze schuiven dus weer door naar eind juni.
Nergens staat dat je de stekker er af moet knippen en in een lasdoos stoppen, Als je deze dus verder weg wilt instaleren. Echter wat kan de stekker zelf aan, is deze bedacht voor een vermogen van 16 A ,wat bevoordeeld wel een kwaliteits wcd van bv Gira aankan.
Dus benieuw of iemand een goede foto van de stekker kan maken . als het goed is dan staat daar info over welk vermogen de stekker geschikt is. De meeste zo niet alle stekker zijn geschikt voor 16A. en met 2400W loopt er maximaal 10.5 A .
Dus zelf zou ik (wat ik ook zelf heb )gewoon een wcd monteren en steker toepassen.
7 mei besteld en mail gehad nav een mail van mij ,dat ze vertraging hebben met verzenden naar Europa maar eind juni verwachten ze te kunnen leveren.Chupachups schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 11:12:
[...]
1 April besteld, eerder is beloofd per mail dat 20 juni (max + 3 werkdagen de levering zal plaatsvinden Echter nog geen bericht ontvangen hierover. Omdat de creditcard chargeback periode maximaal 3 maanden is wil ik wel voor 1 juli weten waar ik aan toe ben. Vanmorgen navraag gedaan bij Zendure, de reactie is:
"Als uw bestelling voor juni is geplaatst, staat de verzending gepland voor eind juni.
Laat het ons weten als u meer uitleg nodig heeft of als er iets anders is waarmee we u kunnen helpen."
ik wacht maar geduldig (not) af
MNelectric schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 11:35:
[...]
7 mei besteld en mail gehad nav een mail van mij ,dat ze vertraging hebben met verzenden naar Europa maar eind juni verwachten ze te kunnen leveren.
ik wacht maar geduldig (not) af
Dit is een standaard reactie van AI die ik (ook) binnen 1 minuut kreeg, dus zonder tussenkomst medewerker en/of gerelateerd aan je specifieke order. Ik vind dit dus nog wat mager qua communicatie en weet niet wat ik eruit moet afleiden qua specifieke toezegging.Chupachups schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 11:12:
[...]
1 April besteld, eerder is beloofd per mail dat 20 juni (max + 3 werkdagen de levering zal plaatsvinden Echter nog geen bericht ontvangen hierover. Omdat de creditcard chargeback periode maximaal 3 maanden is wil ik wel voor 1 juli weten waar ik aan toe ben. Vanmorgen navraag gedaan bij Zendure, de reactie is:
Ik kijk wel met verbazing naar al die ijver om er ventilatoren op te bouwen, ik was juist blij dat ik een stille ventilator loze stekkerbatterij had.Taro schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 09:23:
Reactie van Zendure ontvangen: De aansluiting op SF800Pro en 2400AC is inderdaad voor een ventilator, maar niet van Zendure zelf, dus van een andere leverancier en ze bieden deze niet zelf of op de eigen website aan.
Die warmte bracht me wel op een idee.
Ik merkte dat de warmtepomp boiler een keer per dag minder vaak opwarmde als de temperatuur in de bijkeuken waar hij staat boven de 24 graden komt.
Hij koelt dan minder snel af.
Overdag niet zo'n probleem, dan draait hij toch op zonne energie, maar later op de avond wel, dan komt de energie uit de batterij en/of het net.
Als ik nu de beide Hypers naast de boiler zet, dan krijg ik een natuurlijke warmte kolom naast de boiler en koelt de boiler ook minder snel af.
Als hij daardoor 1 keer per dag minder opwarmt dan scheelt dat 0,75 kWh per dag.
Bij 200 dagen zou dat een besparing van 150 kWh per jaar opleveren.
Zoals hier wel vaker besproken wordt: er kleven risico’s aan het gebruik van een plug-in batterij. Veel mensen vergelijken zo’n thuisaccu met apparaten zoals een frituurpan, straalkachel, wasdroger, wasmachine of een gourmetstel. Op zich logisch, want die gebruik je ook gewoon via een normale stekker in een normaal stopcontact.MNelectric schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 11:31:
Even voor de stekker knippers. Het schemaatje in de handleiding geeft een weergave van de zendure aansluiting in je groepen kast weer. om hem rechtstreeks aan te sluiten kun je dus geen stekker toepassen, lees we knippen de steker er af en het aansluitsnoer voeren we in in de groepen kast op een vrije groep om de 2400w te kunnen activeren.
Nergens staat dat je de stekker er af moet knippen en in een lasdoos stoppen, Als je deze dus verder weg wilt instaleren. Echter wat kan de stekker zelf aan, is deze bedacht voor een vermogen van 16 A ,wat bevoordeeld wel een kwaliteits wcd van bv Gira aankan.
Dus benieuw of iemand een goede foto van de stekker kan maken . als het goed is dan staat daar info over welk vermogen de stekker geschikt is. De meeste zo niet alle stekker zijn geschikt voor 16A. en met 2400W loopt er maximaal 10.5 A .
Dus zelf zou ik (wat ik ook zelf heb )gewoon een wcd monteren en steker toepassen.
Maar in mijn ogen gaat die vergelijking niet helemaal op. Apparaten zoals een frituurpan of wasdroger gebruiken meestal maar een korte tijd veel stroom, laten we zeggen tussen de 1 en 40 minuten. Een thuisaccu daarentegen kan urenlang continu zwaar belast worden. En dat is wel even wat anders voor je stekker en stopcontact.
Zelf hebben wij vroeger een droger gehad waarvan de stekker op een gegeven moment zo warm werd dat je amper nog kon zien dat het een stekker was. Op Tweakers zag ik ook een foto van iemand die met een FLIR had laten zien dat de stekker van z’n plug-in batterij behoorlijk heet werd. Dat betekent dat er energie verloren gaat als warmte, en dat brengt natuurlijk extra risico’s met zich mee.
Ik gebruik zelf drie hypers die zijn aangesloten via DIN-rail stopcontacten. Deze stopcontacten heb ik nieuw gekocht zodat ik weet dat ze niet misbruikt zijn.
Bij de eerste keren laden/ontladen heb ik met een FLIR goed in de gaten gehouden of alles "koel" bleef. Je kunt tenslotte niet zomaar in een DIN-rail stopcontact kijken of alles binnenin nog netjes is, dus ik wilde er zeker van zijn dat het veilig is.
Daarom zou ik mensen met een ac2400, die daadwerkelijk de 2400watt gaan gebruiken een lasdoos en lasdoppen aanraden. Bijkomstig voordeel; dan weet je zeker dat er niemand zomaar iets bij kan prikken, wat je bij een normaal stopcontact wel zou kunnen doen, wat overbelasting van de draden met zich mee kan brengen. En heb je de zwakste schakel geëlimineerd.
Kan je ons vertellen welke leverancier dat dan is?Taro schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 09:23:
En kan je misschien ook informeren hoe je deze fan kan aansturen?
Tja, voor mij maakt het geluid niet uit met dat ding in de kelder. Het scheelt echter wel >15 graden wanneer hij vol aan het laden is en dan voelt koelen toch wel goed.Polvo176 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 13:28:
[...]
Ik kijk wel met verbazing naar al die ijver om er ventilatoren op te bouwen, ik was juist blij dat ik een stille ventilator loze stekkerbatterij had.
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC
Blijft de vraag over hoeveel volt de uitgang is en welk vermogen je erop mag aansluiten.Taro schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 09:23:
15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC
En bij welke temp hij aan en uit gaatHHF schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 14:44:
[...]
Blijft de vraag over hoeveel volt de uitgang is en welk vermogen je erop mag aansluiten.
En in de Shelly app? Lukt het om ze daarmee te koppelen?Aziraphale schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 18:50:
Iemand enig idee hoe ik de Zendure Satellite Smart Plug in Home Assistent kan krijgen? Ik dacht dat het gewoon simpele Shelly stekkers waren, maar in de Shelly integratie krijg ik ze niet gekoppeld.
Nope. Als ik daar het IP adres ingeef zegt hij dat het geen Shelly device is. Een MAC lookup geeft ook aan dat het een Tuya device zou zijn.geert1992 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 19:21:
[...]
En in de Shelly app? Lukt het om ze daarmee te koppelen?
Editie: Het moet dus via de Tuya app. Handig...
[ Voor 7% gewijzigd door Aziraphale op 19-06-2025 20:32 ]
Ik denk dat je aangewezen wordt op Shelly plugs.Aziraphale schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 20:23:
[...]
Nope. Als ik daar het IP adres ingeef zegt hij dat het geen Shelly device is. Een MAC lookup geeft ook aan dat het een Tuya device zou zijn.
Immers zijn Zendure plugs geen Shelly plugs.
Het zijn verschillende merken.
HomeWizard plugs zijn net als Shelly goed opneembaar in HomeAssistant.
Van Zendure plugs geen idee of die in HomeAssistant kunnen werken.
Misschien kan je hem dan koppelen met een tuya integratie;).Aziraphale schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 20:23:
[...]
Nope. Als ik daar het IP adres ingeef zegt hij dat het geen Shelly device is. Een MAC lookup geeft ook aan dat het een Tuya device zou zijn.
Geen gekke gedachte dat het eventueel een Shelly plug zou zijn, zendure en Shelly werken immers samen.
[ Voor 18% gewijzigd door geert1992 op 19-06-2025 20:32 ]
1
| curl -X GET "http://<ip>/properties/report" |
Bij de 3CT kreeg ik toen reactie voor in HA.
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
Ik heb dit voor een Fan whisper Flex, dan heb je een idee:)Aziraphale schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 20:49:
@geert1992 @peterbier Ik dacht begrepen te hebben dat het gewoon Shelly plugs waren met een andere sticker, maar het zijn dus Tuya's en inmiddels heb ik ze aan HA hangen. Volgende stap wordt uitvogelen hoe ik er een kan schakelen op basis van de temperatuur van de Hyper. Dat was met Blockly in Domoticz altijd goed te doen voor mij als code-noob, maar in HA heb ik geen idee hoe ik dat zou moeten doen.
:strip_exif()/f/image/SAPNWmClK5x1YerD3ACPlS22.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Kpba6b7JpJZqEIQINnHvFO53.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BzEcHce9HljRGYVGKsXrCgza.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Bikkelreal op 19-06-2025 21:10 ]
Heb je toevallig al een poging gewaagd met chatgpt? Daar even opgeven welke sensor het is voor de temperatuur, en welke schakelaar hij moet bedienen. Dan nog duidelijk uitleggen wat je wil....Aziraphale schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 20:49:
@geert1992 @peterbier Ik dacht begrepen te hebben dat het gewoon Shelly plugs waren met een andere sticker, maar het zijn dus Tuya's en inmiddels heb ik ze aan HA hangen. Volgende stap wordt uitvogelen hoe ik er een kan schakelen op basis van de temperatuur van de Hyper. Dat was met Blockly in Domoticz altijd goed te doen voor mij als code-noob, maar in HA heb ik geen idee hoe ik dat zou moeten doen.
Dit in de automation.yaml knallen, en controleren of de yamls kloppen.
En dan hopen dat het werkt, maar vaak geeft het je een richting.
Werkt het niet, foutcode kopiëren en terug geven aan chatgpt, en dan eens opnieuw proberen...
[ Voor 12% gewijzigd door geert1992 op 19-06-2025 21:18 ]
/f/image/4DjhTWFYLM6M6cIREd8tKjaH.png?f=fotoalbum_large)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| alias: Test FAN
description: ""
triggers:
- trigger: numeric_state
entity_id:
- sensor.zendure_2400_ac_omvormer_temperatuur_2
above: 35
- trigger: numeric_state
entity_id:
- sensor.zendure_2400_ac_omvormer_temperatuur_2
below: 35
conditions: []
actions:
- choose:
- conditions:
- condition: numeric_state
entity_id: sensor.zendure_2400_ac_omvormer_temperatuur_2
above: 35
sequence:
- action: switch.turn_on
metadata: {}
data: {}
target:
entity_id: switch.energy_socket
alias: Ventilator inschakelen boven de 35 graden
- conditions:
- condition: numeric_state
entity_id: sensor.zendure_2400_ac_omvormer_temperatuur_2
below: 35
sequence:
- action: switch.turn_off
metadata: {}
data: {}
target:
entity_id: switch.energy_socket
alias: Ventilator uitschakelen onder de 35 graden.
mode: single |
Aziraphale schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 21:17:
@Bikkelreal @geert1992 Thanks, ga ik mee aan de slag!
Dan heb je het oude type.Bikkelreal schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 21:01:
[...]
Ik heb dit voor een Fan whisper Flex, dan heb je een idee:)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn Duux is via die manier helaas niet in te koppelen.
Inderdaad, het kan een tijd duren voordat de accu naar 100 procent springt, dit omdat hij dan alle cellen balanceert.avdwerf schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 21:43:
Wilde vandaag de accu's voor het eerst even helemaal tot 100% laden, alleen lukte dat niet echt. De zendure app gaf aan dat er wel vermogen de batterij in ging (op het einde nog steeds +1000W) maar het percentage bleef steken op 98% en heeft daar wel bijna een uur op gestaan. Meer mensen last van en is daar een verklaring voor? Had al wel gelezen dat bij boven X % langzamer gaat laden maar leek er nu op dat hij helemaal stopte.
Als je dit vaker achterelkaar doet zul je zien dat dit minder tijd in beslag neemt.
Dit duurt zolang omdat de bms alleen een inschatting maakt hoeveel stroom er nog in de batterij zit, dit is omdat een lfp batterij een hele vlakke curve heeft, tussen vol en leeg zit een minimaal verschil in voltage.
Dus als je een tijd niet gekalibreerd hebt(tot 100 procent geladen) kan hij er ver naast zitten, en duurt het daarom lang om de laatste paar procentjes te laden.
[ Voor 20% gewijzigd door geert1992 op 19-06-2025 21:59 ]
- Taro
- Niet online
Dat is heel normaal als je dat niet vaak doet. Er wordt boven de 98% gebalanceerd en gekalibreerd, er wordt dus niet maar 2% toegevoegd, maar eigenlijk veel meer. Dus vooral lekker door laten laden.avdwerf schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 21:43:
Wilde vandaag de accu's voor het eerst even helemaal tot 100% laden, alleen lukte dat niet echt. De zendure app gaf aan dat er wel vermogen de batterij in ging (op het einde nog steeds +1000W) maar het percentage bleef steken op 98% en heeft daar wel bijna een uur op gestaan. Meer mensen last van en is daar een verklaring voor? Had al wel gelezen dat bij boven X % langzamer gaat laden maar leek er nu op dat hij helemaal stopte.
Zie overigens ook mijn bericht van een tijdje terug dat er in een 4 kWh accu die ik bij mijn pa maandenlang alleen naar 80% had geladen meer dan 3.5 kWh in ging van 80% naar 100%.
- Taro
- Niet online
Ik zei hier laatst al: Al die partijen zijn veel te voorbarig met eind juni/begin juli toezeggen op niet-Zendure websites.markduffy schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:54:
Ik heb toevallig vanmorgen weer een e-mail van Zendure gehad.
Was met een hele nette mail aan het proberen om een P1 meter gratis bij mijn bestelling te krijgen omdat we ruim over de levertijd heen gaan en ze in juli de P1 meters op de markt zouden gaan brengen.
Tot nu toe altijd engels communicatie.
Vandaag een nederlandse (puzzel) mail terug.
"Sorry voor het wachten, maar we kijken ernaar uit om u van dienst te zijn.
Om uw probleem beter op te lossen, willen we u vragen of P1 Meter op dit moment niet op voorraad is, en de verwachting is dat het augustus/september kan duren voordat het op voorraad is, bent u bereid om te wachten
Veel succes
Zendure Team"
Ik durf niet zo goed te antwoorden![]()
Ik wil best wachten op de P1 meter tot aug/sep als ik deze gratis erbij krijg, maar ik wil niet op mijn hele order tot aug/sep wachten
Maar ik ben eigenlijk bang dat ze het niet goed begrijpen en gewoon over de P1 meter van hun in het algemeen hebben..
Zendure is een heel redelijk bedrijf. Ik denk dat ze ook wel acties gaan doen met de P1-meter, net als met de 3CT-meter die je er nu voor een prikkie bij krijgt. Dus zeg gewoon voor welke datum je ze uiterlijk binnen wil hebben dat je het zou waarderen als je dan bijv. een kortingscode voor de P1-meter ofzo krijgt.
- Taro
- Niet online
Vandaag geen tijd gehad, maar zal er nu nog even op reageren.geert1992 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 13:34:
[...]
Kan je ons vertellen welke leverancier dat dan is?
En kan je misschien ook informeren hoe je deze fan kan aansturen?
- Taro
- Niet online
107 orders sinds mijn eerdere order van 27 april, dat zijn +-60-75 orders per maand. Vind ik nog niet heel veel. Maar goed, denk wel gemiddeld 2000-5000 Euro/stuk, dus toch 1,5 miljoen omzet per jaar met dit tempo zonder enige verdere activiteiten in NL zelf. En vermoed dat veel meer mensen bij Duitse webshops bestellen.
- Taro
- Niet online
De omvormers kunnen het prima aan, maar accu's moeten niet té warm worden en ik zie nu dit:
- 2400AC met tijdelijke Hyper 2000 cooler - 45 graden
- AB3000X - 34 graden
- AB3000X - 30 graden
- AB3000X - 27 graden
- 2400AC met 2400 cooler - 41 graden
- AB3000X - 34 graden
- AB3000X - 31 graden
- AB3000X - 29 graden
Veel warmer moeten ze wat mij betreft niet worden ivm degradatie....
Klopt had deze al jaren op zolder liggen niks te doen nu hebben ze eindelijk een goede fucntie:), werkt goed zo voor de warme dagen.peterbier schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 21:51:
[...]
Dan heb je het oude type.
Mijn Duux is via die manier helaas niet in te koppelen.
Ik heb een stopcontact op een aparte groep zitten.
Als ik de zendure daar op aansluit zal hij al de 3f zien?
ik denk van wel want hij kijktt naar mijn energiemeter (shelly) toch?
Toch even polsen voor de zekerheid vooraleer ik de zendre ac2400 aankoop
De hypers blijven de hele nacht met de laatste instellingen van HA werken die voor 24 uur gestuurd zijn.
Ik kan nog wel gewoon via BT het netwerk weer opzetten,
maar dat lijkt mij niet echt de bedoeling om dit dagelijks te gaan doen.
Is dit een bekend probleem of is er hiervoor een oplossing?
Ja, zo werkt het. Als je nog niks hebt gekocht zou ik even wachten op de P1-meter van Zendure, dan is het echt plug & play.TheAnT schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 08:47:
Ik zit thuis met een 3fase syteem.
Ik heb een stopcontact op een aparte groep zitten.
Als ik de zendure daar op aansluit zal hij al de 3f zien?
ik denk van wel want hij kijktt naar mijn energiemeter (shelly) toch?
Toch even polsen voor de zekerheid vooraleer ik de zendre ac2400 aankoop
[ Voor 16% gewijzigd door dotternetta op 20-06-2025 08:51 ]
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.
/f/image/N2EYMG6wBbssJJ1AHzf9PCQq.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cWPdZimfHhB2whep8hypeHqE.jpg?f=fotoalbum_large)