Dank voor de discussie allen

, ik ben er nog niet helemaal uit, teveel verschillende meningen.
Ik heb nog wel even bij zendure de vraag voorgelegd, het antwoord is erg verrassend.
Twee SolarFlow 800 Plus op één speciaal aangelegde groep- Nee, twee SolarFlow 800 Plus-units mogen niet samen op dezelfde groep worden aangesloten.
- Elke SolarFlow 800 Plus moet op een eigen, aparte groep worden aangesloten.
- Daarnaast moeten ze op verschillende aardlekschakelaars/RCD’s zijn aangesloten.
- Twee units kunnen samen dus wel in één woning worden gebruikt, met in totaal maximaal 1600 W ontlaadvermogen, maar alleen als ze elektrisch gescheiden zijn aangesloten.
- Een SolarFlow 800 Plus op een gedeelde elektriciteitsgroep
- Nee, de SolarFlow 800 Plus mag niet op dezelfde groep worden aangesloten als andere huishoudelijke apparaten.
- De unit moet op een aparte groep worden aangesloten, conform de lokale elektrische voorschriften en veiligheidsnormen.
Met name het laatste antwoord, elke Zendure solarflow 800 plus moet op een eigen groep.
Als de verzekering dan informeerd bij de leverancier hoe het aangesloten moet zitten en je krijgt dit antwoord dan ......... Bedankt @
knorde , je hebt me aan het denken gezet.
@gast777 een pv verdeler ga ik eens bekijken, de leiding ligt er al, 1 dubbele wcd vervangen voor een ZV16-pv40 zou de oplossing zijn voor 2 800 plus'sen, maar dat wordt een vraag in een ander forum.