• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14:24
Acidrain schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 11:24:
[...]

Ik had het niet over een sinus ansich maar over een zuivere sinus.

Hij probeert zijn Zendure namelijk op te laden met een aggregaat.
Met sinus bedoelde ik ook zuivere sinus, anders is het ook geen sinus meer.
Ik denk dat @avdl72 mazzel heeft dat hij de tracker niet heeft opgeblazen.

• HiBe
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Acidrain schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 11:14:
[...]

Wacht even, zeg je nou dat je een connector probleem gevonden hebt op een 2400AC+ met een AB3000L combinatie?
Nee. ik heb de 2400AC (zonder plus).

• Polvo176
Een SF800Pro-2 met twee extra batterijen laad ze niet meer op tot 100%, blijft hangen op percentages tussen 93 en 97% en gaat dan druppel laden met 30 watt.
Zolang de 100% niet bereikt wordt start de doorgifte van de zonne energie ook niet.
Ik heb de zonnepanelen losgehaald en de twee extra batterijen, daar heb ik tijdelijk een Hyper op gezet.
Als ik de SF800Pro-2 nu van het net oplaad is er niks aan de hand, laad mooi lineair op tot 100%
De Hyper met de twee andere batterijen ook.
Inmiddels ben ik er achter, in de SF800Pro-2 zit een 2000L type batterij in, als je die uitbreidt met 2000X type batterijen werkt dat niet lekker samen.
Vandaar het blijven hangen op een slordige 95%.
Soms is het ontladen tot 10% genoeg om weer op 100% te komen, maar de dag er na is het weer hommeles, vooral als de batterijen niet helemaal leeg zijn getrokken maar b.v. tot 30 of 40%

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 15:11
Polvo176 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 13:24:
[...]

[...]

Inmiddels ben ik er achter, in de SF800Pro-2 zit een 2000L type batterij in, als je die uitbreidt met 2000X type batterijen werkt dat niet lekker samen.
Vandaar het blijven hangen op een slordige 95%.
Soms is het ontladen tot 10% genoeg om weer op 100% te komen, maar de dag er na is het weer hommeles, vooral als de batterijen niet helemaal leeg zijn getrokken maar b.v. tot 30 of 40%
Dat is een goede vondst! Wel bijzonder dat een 800 plus die ook een 2000L in zich heeft, dit probleem niet kent.

• sender
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:12
Acidrain schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 11:24:
[...]

Ik had het niet over een sinus ansich maar over een zuivere sinus.

Hij probeert zijn Zendure namelijk op te laden met een aggregaat.
De vraag is dan of het een aggregaat of een inverter is

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:09
AquilaXL schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 13:44:
[...]

Dat is een goede vondst! Wel bijzonder dat een 800 plus die ook een 2000L in zich heeft, dit probleem niet kent.
Dat was dus ook mijn eerste gedacht. Mijn 800Plus werkt probleemloos met de AB2000X.

Ik merk wel dat wanneer meer dan 90% vol er met minder vermogen wordt geladen. Maar dat staat los van de extra AB2000X. De SF800Plus-sen zonder uitbreiding doen dat ook. Dat is kennelijk standaard functionaliteit.

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
sender schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 13:55:
[...]

De vraag is dan of het een aggregaat of een inverter is
Die vraag wordt 1 op 1 beantwoord zodra mijn vraag beantwoord is ;)

Als het apparaat een zuivere sinus geeft is het een inverter aggregaat

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC 8,64kWh | 450x Nera | Home Assistant

• Polvo176
AquilaXL schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 13:44:
[...]

Zou het dus ook bij de plus voor kunnen komen, vooral bij snel wisselend laden door b.v. bewolking.
Punt is dat de BMS van een L batterij anders reageert dan van een X batterij en de balans tussen die twee ontregeld wordt.
Pagina: 1 ... 284 285 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord. Dit betreft daarnaast geen slowchat topic. Overweeg eerst of je bericht ook voor anderen relevant is voordat je deze plaatst. Adviseren over, hinten op of vragen naar shoppen zonder BTW in het buitenland is niet toegestaan. En blijf on-topic.

Voor de nieuwe SolarFlow Mix Serie is er een eigen topic: Het grote Zendure Mix Serie thuisaccu systemen topic.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.

Heb je een 2400? Check dan even Zendure 2400 AC Gesmolten connectoren