Dit komt mij niet bekend voor. Hier ook drie SF800Plus-sen. Het opladen en ontladen is vrijwel continu gelijkmatig verdeeld (ik zie dat ook terug komen in de grafieken in de HW app bij de stekkers, de grafieken zijn vrijwel identiek). Behalve dan als een batterij meer dan 90% vol is, wordt het opladen geknepen. Ik heb overigens geen flauw idee of mijn batterijen op een andere fase zitten. Ik heb alleen gekeken of ze niet op dezelfde groep zitten. En ik maak gebruik van de Zendure P1 meter.Spherix schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 22:34:
Ik heb hier 3x een Solarflow 800 Plus staan, elk op een eigen alamat en fase.
De meeste tijd lijken de waardes in de Zendure app logisch, maar ik zie ook regelmatig dergelijke voorbeelden;
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op dat soort momenten komt er dan met gemak 2000 watt binnen via de panelen. Dat kan natuurlijk weggestreept worden tegen actueel gebruik, maar waarom zou hij dan in screenshot 1 meer overschot terugleveren dan opslaan, en in de 2e maar 1 van de 3 accu's opladen?
Voorheen had ik de HomeWizard p1 meter waar ik fijn actueel verbruik en mn wp setups in kon zien, maar door de Zendure app en P1 meter te moeten gebruiken heb ik half inzicht. Is HomeAssistant opzetten daar de enige oplossing in om weer een compleet plaatje te krijgen?
Heb je wellicht de laboratorium functie aan staan (lokale aansturing)? Dit kan wat minder goede werking opleveren.