Mijn setup was eerst
2 x hyper2000 met 4 batterijen en 2 x 450wp paneele per hyper
Overdag als ik niet thuis ben doen alle panelen die ik heb op een goede dag totaal opwek van 30 tot 35kwh met een piek opwek wattage van 5600watt ongeveer. De Hypers gingen toen makkelijk vol in de periode dat de zon scheen.
Toen ben ik volledig electrisch gaan rijden (voorheen phev) en wilde ik meer opslag hebben zodat ik savonds de auto voor zeker 10 tot 12 kwh kon opladen. Hierdoor volgde een Ac2400+ met AB3000L.
Ik had eerst nog zonnepanelen op de hypers gekoppeld zitten, die zijn naar solarflow 800's gegaan aangezien dat Bypass soms toch wel voor problemen zorgde. Met zonnepanelen erop kunnen de hypers maximaal op 1600 watt laden en zonder maar 1200watt. Ik merkte dat het toen lastiger werdt om alles vol te krijgen. AC2400+ was meestal snel vol aangzien die de minste capaciteit had. De hypers werdt lastiger ondanks dat er genoeg stroom over was stonden ze lange tijd op maximaal 1200 per stuk te laden.
Toen heb ik besloten om per hyper stapel 1 accu weg te halen en die onder de Ac2400+ te plaatsen. Hierna ging het vol krijgen een stuk makkelijker. Dat was eigenlijk de hoofdreden om de AB2000S batterijen in eerste instantie onder de AC2400+ te plaatsen. Uiteindelijk wilde ik graag naar 2 apparaten (minder ruimte in beslag en 2 dezelfde producten) Toen heb ik nog een ac2400+ erbij gekocht welke van de 6 accu's die nog onder de hypers stonden die er 5 heeft gekregen en de andere ac2400+ de laaste accu.
Deze setup ook al is die op 5% is tegen 15:00 uur vol dus dat is netjes vind ik. Overige stroom probeer ik wanneer ik kan in de auto te stoppen. Voordeel trouwens van de extra panelen op de solarflow 800 is dat je het ook via de fireson plugin kunt regelen wanneer straks alles vol zit en de salderings regeling is eraf.
6.35K wP Solar | 23.6kWH Zendure (2 x Ac2400+) | Tesla M3H LR 750
:strip_exif()/f/image/4EEmyM91EgGprVZXyREHdBC0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fpvaSNT1zwTRcAwUqZPgKuTG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OQjjosty4zJvXFTExKGg4sta.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eUCcIgR9SRVw4ClRJ8t7zoQx.jpg?f=fotoalbum_large)