• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:04
m-vw schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 22:22:
[...]

Dat kan ook, maar wat ik jammer vind aan de 800 serie is dat er geen uitvoering is zonder aansluiting voor zonnepanelen.

Als je niet van plan bent om panelen direct op je batterij aan te sluiten vind ik dat een ding om over na te denken.
Waarom is dat jammer? Is toch gewoon een extraatje die je niet per se hoeft te gebruiken? Bij de plus is het ook niet zo aanwezig als bij de pro..

gewoon doen dus! Die 3 units verspreid over 3 groepen. Ik heb er 4 ;) werkt perfect. Ook via de Ali deal.

🔋 4 x Zendure Solarflow 800 Plus + 4 x AB2000X - 4,7 kWp panelen

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:51
doobieters schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 22:52:
[...]

Waarom is dat jammer? Is toch gewoon een extraatje die je niet per se hoeft te gebruiken? Bij de plus is het ook niet zo aanwezig als bij de pro..

gewoon doen dus! Die 3 units verspreid over 3 groepen. Ik heb er 4 ;) werkt perfect. Ook via de Ali deal.
Heb je dan 800+ omvormers door het hele huis verspreid staan? Of alles centraal in 1 ruimte.

Zendure-HA.com | Run Zendure your way — in Home Assistant

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
En moet ik dan in home Assistant ook die mode red multiple inverter add-on van gast7777777 gebruiken?

Dit omdat ik bij hield Lees dat zijn hele addon voor 1 800 plus is.

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 11:24
thido schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 20:37:
Vandaag tijd gehad om met de 3CT aan te sluiten.
De boel in de app gezet bij de solarflow 800 plus en klaar voor de test.
Best een teleurstelling tot nu toe...

Zowel op auto- als op eigen verbruik modus gaat de solarflow ontladen, een paar tellen op het daadwerkelijk door de 3CT gemeten verbruik en dan schiet hij naar wat er is ingesteld bij de maximale toegestane waarde voor netuitvoer. Dat blijft hij dan ook doen als de 3CT geen afname meer meet. Om hem weer terug naar standby te krijgen moet de batterij uit HEMS gehaald worden. NOM draaien is dus niet aan de orde helaas.

Beide apparaten geupdate naar laatste firmware (anders is HEMS niet mogelijk), beide gereset, beide uit de app verwijderd en opnieuw toegevoegd maar niets veranderd dit gedrag.
Iemand een idee?

Ow ja, ook irritant: bij de eerste keer toevoegen van de 3CT geupdate naar laatste firmware.
Dit maakte het ook mogelijk om hem als 1CT in te stellen in de app.
Na opnieuw toevoegen is die optie er niet meer...
Ik heb dan wel geen Zendure ct meter maar een Shelly maar de werking is precies hetzelfde. Bijzonder dat de batterijen niet acteren want het reageert juist heel snel bij mij en daar zit nog een Shelly cloud tussen. Ik zit al een tijd op dit forum en heb deze problemen ook niet eerder gehoord. Hebben de omvormers wel een goed wifi bereik?

• AquilaXL
maartend schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 23:11:
[...]

[...]

En moet ik dan in home Assistant ook die mode red multiple inverter add-on van gast7777777 gebruiken?

Dit omdat ik bij hield Lees dat zijn hele addon voor 1 800 plus is.
Ja

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:04
gielz schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 23:01:
[...]

Heb je dan 800+ omvormers door het hele huis verspreid staan? Of alles centraal in 1 ruimte.
Verspreid door het hele huis. Omdat een eigen groep en bekabeling naar de meterkast geen optie was. Dan had ik voor een andere oplossing gegaan van 1 unit met een veel hoger vermogen. Dus dan was dit een goede alternatieve oplossing.

🔋 4 x Zendure Solarflow 800 Plus + 4 x AB2000X - 4,7 kWp panelen

• stickybit451
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:48
Pakhaas schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 21:20:
@stickybit451 ik zou de stekker wel rechtsreeks op het stopcontact aansluiten. Lijkt nu dat er nog een adapter ofzo tussen zit.
Ha, ik zie nu dat veel hierop gereageerd hebben. Een uur later ofzo heb ik die er al tussenuit gehaald. Ik vond het er ook niet veilig uit zien op die manier. Dus wees gerust, die is weg! :-)

Open source is the best!

• stickybit451
Panzer_V schreef op zondag 12 juli 2026 @ 07:22:
@stickybit451 , wat hierboven al gezegd wordt. Haal die power line adapter er tussenuit. Dat wordt vuurwerk zo!

Ik zou ook de voeding van de andere kant van je powerline niet op de noodstroom van de Zendure aansluiten. Dat betekend dat deze altijd aan staat en dus minimaal 20watt verstookt voor de omvormer.

Mocht je de Zendure willen koelen kan ik je de koeler van @geert1992 aanbevelen. Staat via marktplaats te koop!
Dankjewel voor de tip. Die Powerline was er al heel snel tussenuit, die vond ik zelf ook niet handig. En zelf ook al gezien dat ik die noodstroom van Zendure echt alleen in nood moet gebruiken om de koelkast bijv. van stroom te voorzien. Maar nu staat die uit.

Open source is the best!

• stickybit451
koboy schreef op zondag 12 juli 2026 @ 09:36:
[...]

Mwah, die powerline passthrough adapters kunnen best een hoop hebben. Waar ik het kon vinden zelfs 16A.

Zo te zien aan een klein buisje dat uit de vloer komt draait @stickybit451 op een gedeelde groep en maximaal 800W, dan is die powerline adapter niet zo'n probleem. Beter regelt hij een eigen groep voor de accu zodat er 2400W gedraaid kan worden. Uiteraard zonder powerline adapter er tussen.

Ik zou die stekker die nu in de noodstroom poort zit weer lekker terugsteken in de muur. Meestal past er wel een stekker "met het snoer naar boven" in de tweede aansluiting.
Ja, ik vond de Powerline erin sowieso al niet fijn. Dus die is er voor de zekerheid wel tussenuit gehaald.
Precies wat je zegt, ik trek maar 800 watt ivm een gedeelde groep.
Over een tijdje ga ik hier een aparte groep voor regelen om wel de 2400 watt te kunnen gebruiken. Nu (met deze zonnige dagen) is het geen probleem de accu vol te krijgen, maar ik verwacht in de winter niet. Dan wil ik ook met veel meer watt de boel kunnen opladen om in een korte periode die accu vol te krijgen.
Sowieso wil ik dan ook naar 2 extra accu's. De 5 kWh is nu halverwege de nacht leeg (warmtepomp hier in huis, WTW, etc. etc..).

Dit had ik overigens wel al verwacht, maar wilde eerst sowieso eens ervaren hoe goed het nu werkt. Daar ben ik na een paar dagen al erg tevreden over, dus tijd voor uitbreiding! :-)

Open source is the best!

• thido
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:09

thido

Tilburg

AquilaXL schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 23:13:
[...]

Ik heb dan wel geen Zendure ct meter maar een Shelly maar de werking is precies hetzelfde. Bijzonder dat de batterijen niet acteren want het reageert juist heel snel bij mij en daar zit nog een Shelly cloud tussen. Ik zit al een tijd op dit forum en heb deze problemen ook niet eerder gehoord. Hebben de omvormers wel een goed wifi bereik?
De batterij reageert vrij vlot en gaat vrijwel meteen ontladen als de ct verbruik ziet. Maar ermee stoppen wil hij dan niet meer helaas. Zie verder ook geen logische instelling die dit zou kunnen veroorzaken. Het wifi bereik is goed inderdaad.

All electric! 8500Wp / Vaillant l/w 7kW / 2x Daikin l/l 2.5kW / Atlantic 200l / Nexus 20kWh / Victron 32kWh

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:40
maartend schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 21:35:
Ik ga het maar vragen, ben zo bang fout te gaan

Dit is wat ik heb in huis.

Ik heb 10 zonnepanelen, leveren max 11Kw op een verschrikkelijk zonnige dag.
Ik heb geen dynamisch energie contract, ik heb nog wel hoog en laag tarief op de meter.
Ik heb een slimme meter met daarop een home wizard P! dongle ding en ik draai Home Assitant
Ons verbruik zit meestal tussen de 4 en 6kwh per dag.
Ik kan geen losse groep meer plaatsen in mijn meterkast, moet dus op bestaande groepen aansluiten.
Ik heb wel 3 fasen in huis en mijn installatie is ook over die 3 fasen verspreid.

Ik wil niet gaan handelen in energie, ik wil gewoon mijn verbruik tijdens de donkere uren (en dat is tijdens de winter ook onze inductie kookplaat, die als we groot koken max1.5kwh gebruikt) zoveel mogelijk van mijn opgewekte stroom trekken. Ik verbruik tijdens de donkere uren in de winter (zonder kookplaat) ong 2.5kwh.

Wat is zo ongeveer handig om aan te schaffen en tevens waarom? Of waar moet ik meer info over geven?
Zit je meterkast vol of alleen je groepenkast? Vaak is er nog wel ruimte voor een uitbreidingskast naast de groepenkast. Die kan je bij ABB bijvoorbeeld ook in 6 eenheden breed krijgen als er geen volledige 12 eenheden naast passen qua ruimte.

Dat ziet er gewoon strak uit en dan is het verdelen van groepen over de 3 fase kabels ook een stuk minder lastig.

Ik zou hoe dan ook een thuisbatterij nemen die schaalbaar is qua opslagcapaciteit. Alles gaat elektrisch worden van vervoer tot verwarmen en dan wil je niet beperkt zijn tot 2,5 of 5 kWh.

Een stapelbaar systeem hoeft ook niet de kop te kosten en je kan vaak gewoon beginnen met 800W en dan naar 2400W tot 3600W gaan zodra je de ideale plek gevonden en voorzien hebt van een eigen groep.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

m-vw

Dus?

doobieters schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 22:52:
[...]

[...]
Ik vind het jammer omdat het een extraatje is wat je dan niet gebruikt maar wel voor betaald. En het is minder mooi.

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:13

PeaceNlove

Deugleuter

maartend schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 22:06:
[...]

Maar kan ik dan ook niet 3x800 plus plaatsen over 3 verschillende groepen?
Dat kan, maar dan heb je wel vervolgens veel te veel batterij want je geeft zelf aan dat je ongeveer 2,5kWh in de winter wil overbruggen, dus dat zal gemiddeld over het jaar 2kWh zijn.

Die kookplaat trekt op de piek inderdaad veel meer dan 800W, maar zodra je de boel aan de kook hebt is dat al snel veel lager. Wil je die kookplaat perse vanuit je accu doen moet je inderdaad aan de 2400+, maar dan ook een aparte nieuwe groep, qua totaal kosten een veelvoud van wat een 800 plus kost. Reken zelf maar uit of het de investering waard is

• banaliteit
  • Niet online
PeaceNlove schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 07:42:
[...]

Dat kan, maar dan heb je wel vervolgens veel te veel batterij want je geeft zelf aan dat je ongeveer 2,5kWh in de winter wil overbruggen, dus dat zal gemiddeld over het jaar 2kWh zijn.

Die kookplaat trekt op de piek inderdaad veel meer dan 800W, maar zodra je de boel aan de kook hebt is dat al snel veel lager. Wil je die kookplaat perse vanuit je accu doen moet je inderdaad aan de 2400+, maar dan ook een aparte nieuwe groep, qua totaal kosten een veelvoud van wat een 800 plus kost. Reken zelf maar uit of het de investering waard is
3x800 plus plaatsen over 3 verschillende groepen kan toch? Dat is 3x800W vermogen.

Een van de nadelen van 3 aparte units zijn de omvormer verliezen. Maar ze zijn wel weer relatief goedkoop.

• maartend
  • Nu online
netappie schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 07:31:
[...]

Zit je meterkast vol of alleen je groepenkast?
Beiden

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:35
Tha Deo schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 14:39:
[...]

Met drie fasen elektriciteit: is het de bedoeling dat je de drie Zendure 800+ verdeeld over de drie fasen? Of is verdeling over drie groepen ook voldoende?
Je mag dat zelf weten.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:13

PeaceNlove

Deugleuter

banaliteit schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 08:22:
[...]

3x800 plus plaatsen over 3 verschillende groepen kan toch? Dat is 3x800W vermogen.

Een van de nadelen van 3 aparte units zijn de omvormer verliezen. Maar ze zijn wel weer relatief goedkoop.
Ja alles kan, maar zinvol is het niet, want in de geschetste situatie van @maartend geeft hij aan ongeveer 2kWh per nacht te gebruiken, dus dan is 6kWh aan opslag domweg te veel en zoals ik het zie weggegooid geld.

En inderdaad de omvormer verliezen, die gaan relatief gezien enorm hoog zijn bij de lage baseload van Maarten.

• maartend
  • Nu online
PeaceNlove schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 09:02:
[...]

Ja alles kan, maar zinvol is het niet, want in de geschetste situatie van @maartend geeft hij aan ongeveer 2kWh per nacht te gebruiken, dus dan is 6kWh aan opslag domweg te veel en zoals ik het zie weggegooid geld.

En inderdaad de omvormer verliezen, die gaan relatief gezien enorm hoog zijn bij de lage baseload van Maarten.
Ik heb een infofout gegeven. Ik heb niet naar mijn winteravond gekeken, dus lampen waren uit. Even nog doen en dan opnieuw kijken.

En p.s. ik heb 3 aangegeven uiteindelijk voor mijn begrip en mogelijk toekomst. Ik zou er nu max 2 aanschaffen

[ Voor 9% gewijzigd door maartend op 18-07-2026 09:05 ]

• AquilaXL
PeaceNlove schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 09:02:
[...]

Die omvormer verliezen kan je nog enigszins tegengaan door via HA batterij voor batterij leeg te trekken.

• AquilaXL
maartend schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 09:04:
[...]

Ik heb een infofout gegeven. Ik heb niet naar mijn winteravond gekeken, dus lampen waren uit. Even nog doen en dan opnieuw kijken.

En p.s. ik heb 3 aangegeven uiteindelijk voor mijn begrip en mogelijk toekomst. Ik zou er nu max 2 aanschaffen
In de winter heb je meer dan enkel wat lampen, maar dan krijg je de batterijen weer niet vol. Het is het vroege voorjaar en herfst die tellen. Daar heb je minder lang licht dus dan kook je bijvoorbeeld ook op je batterijen.

• maartend
  • Nu online
AquilaXL schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 09:28:
[...]

In de winter heb je meer dan enkel wat lampen, maar dan krijg je de batterijen weer niet vol. Het is het vroege voorjaar en herfst die tellen. Daar heb je minder lang licht dus dan kook je bijvoorbeeld ook op je batterijen.
Gekeken, ik verbruik in die maanden tussen de 4.5kWh en de 6 kWh per dag met af en toe een uitschieter. Dat laatste zal wel zijn als ik bijv. aan het klussen ben.

Aanvullende vraag ; hoe verloopt garantie als ik zo'n zendure via Ali zou kopen? Of kan ik beter 100 euro extra uitgeven en zo'n ding in Nederland kopen? Ik koop vaker spul op Ali, maar dan gaat het niet om dit soort spul. (waarbij me dan opvalt dat die dingen via de mydealz.de nog een stuk goedkoper zijn, maar niet bestelbaar vanuit nederland)
Deze vraag komt op omdat ik vanuit dit topic via Pepper naar Ali wordt verwezen. En ja, die dingen komen dan wel uit Europa verzendhuis

[ Voor 32% gewijzigd door maartend op 18-07-2026 09:58 ]

maartend schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 09:43:
[...]

Gekeken, ik verbruik in die maanden tussen de 4.5kWh en de 6 kWh per dag met af en toe een uitschieter. Dat laatste zal wel zijn als ik bijv. aan het klussen ben.

Aanvullende vraag ; hoe verloopt garantie als ik zo'n zendure via Ali zou kopen? Of kan ik beter 100 euro extra uitgeven en zo'n ding in Nederland kopen? Ik koop vaker spul op Ali, maar dan gaat het niet om dit soort spul. (waarbij me dan opvalt dat die dingen via de mydealz.de nog een stuk goedkoper zijn, maar niet bestelbaar vanuit nederland)
Deze vraag komt op omdat ik vanuit dit topic via Pepper naar Ali wordt verwezen. En ja, die dingen komen dan wel uit Europa verzendhuis
kijk eerst eens welke verkoper er bij Ali er achter zit, ik heb bv een batterij-unit ook bij Ali gekocht, maar dat was gewoon hun eigen Zendure Shop De uit Duitsland, dus Zendure zelf. je zou ook eens bij deze Zendure Shop binnen AliEpress kunnen kijken wat daar de prijzen zijn, vaak een heel stuk goedkoper.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Jan-tweak schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 10:10:
[...]

kijk eerst eens welke verkoper er bij Ali er achter zit, ik heb bv een batterij-unit ook bij Ali gekocht, maar dat was gewoon hun eigen Zendure Shop De uit Duitsland, dus Zendure zelf. je zou ook eens bij deze Zendure Shop binnen AliEpress kunnen kijken wat daar de prijzen zijn, vaak een heel stuk goedkoper.
De mijne kwam ook van Zendure Duitsland. Geeft mij wel een beter gevoel indien er aanspraak gemaakt moet worden op garantie. Anders had ik het overigens niet via Ali gekocht.

@maartend Via mydealz zijn ze goedkoop, omdat daar de prijs met 0% btw wordt getoond (logisch voor de site voor Duitsers). Bij enkele winkels kun je netjes met btw betalen en wordt het naar NL verzonden. Zie bv marcmax.de. Daar o.a. de uitbreidingen een stukje goedkoper dan bij NL winkels.

[ Voor 19% gewijzigd door meesje op 18-07-2026 10:51 ]

• DaanBrandenbarg
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Ik lees al een tijdje mee in dit topic, maar het valt me op dat de SolarFlow 1600 AC+ relatief weinig wordt genoemd of geadviseerd. Is daar een specifieke reden voor?

Ik ben zelf bezig geweest om mijn situatie wat uitgebreider door te rekenen (P1-data van HomeWizard geëxporteerd en daar een eigen simulatie op losgelaten) en ik kom eigenlijk steeds weer uit bij de 1600 AC+ met één AB2000S (1,92 kWh).

Mijn situatie:

1,6 kWp zonnepanelen achter een bestaande omvormer (dus AC-gekoppeld)

PHEV die ongeveer 5.000 km/jaar elektrisch gaat rijden

Geen warmtepomp of andere grote verbruikers

Maximaal PV-overschot is meestal zo'n 1.200-1.400 W, zelden hoger.

Ik heb verschillende configuraties doorgerekend (1,92 / 2,40 / 3,84 / 5,28 kWh). De grotere batterijen besparen uiteraard iets meer, maar de meeropbrengst is verrassend beperkt. Bij mij kwam ongeveer het volgende uit:

1,92 kWh: ± €113 besparing/jaar, 3,84 kWh: ± €148/jaar

Daardoor blijft de 1,92 kWh voor mij eigenlijk de beste businesscase.

Qua benutting zag ik ook dat de 1,92 kWh:

gemiddeld ongeveer 54% van de tijd (bijna) leeg is (<5% SoC) en ongeveer 11% van de tijd (bijna) vol is (>95% SoC). Op circa 54% van de dagen een keer boven de 90% SoC komt.

Dat voelt voor mij eigenlijk als een vrij goed benut formaat: hij wordt regelmatig vol, maar staat ook niet continu vol of juist continu leeg.

Zie ik iets over het hoofd? Waarom wordt hier toch zo vaak de AC2400 of grotere configuraties geadviseerd? Zijn daar praktijkervaringen mee die mijn simulatie niet meeneemt, of is het vooral omdat mensen vaak een grotere PV-installatie hebben dan ik?

• thido
  • Laatst online: 11:09

thido

Tilburg

thido schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 01:47:
[...]

De batterij reageert vrij vlot en gaat vrijwel meteen ontladen als de ct verbruik ziet. Maar ermee stoppen wil hij dan niet meer helaas. Zie verder ook geen logische instelling die dit zou kunnen veroorzaken. Het wifi bereik is goed inderdaad.
Het is opgelost! Ik had de ct om een afgaande groep gezet maar de accu vervolgens per abuis op een ander groep aangesloten. Daardoor telt hij wat de ct meet op bij wat hij compenseert, maar omdat de net afname dan dus niet afneemt loopt de teruglevering steeds verder op naar de maximaal instelling. Dat houd hij vervolgens in stand omdat hij probeert de afname naar 0 te krijgen. 100% mijn eigen onkunde dus...

All electric! 8500Wp / Vaillant l/w 7kW / 2x Daikin l/l 2.5kW / Atlantic 200l / Nexus 20kWh / Victron 32kWh

• Onbekend99
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 11:17
DaanBrandenbarg schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 10:57:
Ik lees al een tijdje mee in dit topic, maar het valt me op dat de SolarFlow 1600 AC+ relatief weinig wordt genoemd of geadviseerd. Is daar een specifieke reden voor?

Ik ben zelf bezig geweest om mijn situatie wat uitgebreider door te rekenen (P1-data van HomeWizard geëxporteerd en daar een eigen simulatie op losgelaten) en ik kom eigenlijk steeds weer uit bij de 1600 AC+ met één AB2000S (1,92 kWh).

Mijn situatie:

1,6 kWp zonnepanelen achter een bestaande omvormer (dus AC-gekoppeld)

PHEV die ongeveer 5.000 km/jaar elektrisch gaat rijden

Geen warmtepomp of andere grote verbruikers

Maximaal PV-overschot is meestal zo'n 1.200-1.400 W, zelden hoger.

Ik heb verschillende configuraties doorgerekend (1,92 / 2,40 / 3,84 / 5,28 kWh). De grotere batterijen besparen uiteraard iets meer, maar de meeropbrengst is verrassend beperkt. Bij mij kwam ongeveer het volgende uit:

1,92 kWh: ± €113 besparing/jaar, 3,84 kWh: ± €148/jaar

Daardoor blijft de 1,92 kWh voor mij eigenlijk de beste businesscase.

Qua benutting zag ik ook dat de 1,92 kWh:

gemiddeld ongeveer 54% van de tijd (bijna) leeg is (<5% SoC) en ongeveer 11% van de tijd (bijna) vol is (>95% SoC). Op circa 54% van de dagen een keer boven de 90% SoC komt.

Dat voelt voor mij eigenlijk als een vrij goed benut formaat: hij wordt regelmatig vol, maar staat ook niet continu vol of juist continu leeg.

Zie ik iets over het hoofd? Waarom wordt hier toch zo vaak de AC2400 of grotere configuraties geadviseerd? Zijn daar praktijkervaringen mee die mijn simulatie niet meeneemt, of is het vooral omdat mensen vaak een grotere PV-installatie hebben dan ik?
Heb zelf een grotere pv installatie, maar had daarnaast ook voor de 2400pro gekozen omdat de 2400 simpelweg sneller kan ontladen. Merk nu al dat als de droger en vaatwasser/ wasmachine, stofzuiger, kookplaat aan gaan ook de 2400 niet voldoende kan ontladen, kortom het is niet enkel de grote van opslag maar meer snelheid van ontladen wat leidend zou moeten zijn (zo zou bij ons de 3000mix denk nog beter op z'n plek zijn dan de 2400).

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

m-vw

Dus?

DaanBrandenbarg schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 10:57:

[...]
Ik denk dat dat is omdat de 800 echt plug-n-play is, terwijl je als je het volle vermogen wilt benutten je voor zowel de 1600 als de 2400 een aparte groep moet installeren. Dan kan je net zo goed een 2400 aanschaffen.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
m-vw schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 11:11:
[...]

Ik denk dat dat is omdat de 800 echt plug-n-play is, terwijl je als je het volle vermogen wilt benutten je voor zowel de 1600 als de 2400 een aparte groep moet installeren. Dan kan je net zo goed een 2400 aanschaffen.
@DaanBrandenbarg Dit was exact mijn gedachte. Om de 1600 goed te kunnen gebruiken, moet je een aanpassing doen in de meterkast (of: in ieder geval heel goed weten wat je doet). En als je dat toch al moet doen, kun je inderdaad net zo goed de 2400 te kiezen. De 800 kun je vrijwel overal plaatsen. De 800 is overigens vrij populair, omdat deze qua prijs/kwh heel erg goedkoop is. En voor meer vermogen kun je makkelijk meerdere 800’s in huis halen en deze in verschillende kamers plaatsen (mits niet dezelfde groep).

• DaanBrandenbarg
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
meesje schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 11:29:
[...]

@DaanBrandenbarg Dit was exact mijn gedachte. Om de 1600 goed te kunnen gebruiken, moet je een aanpassing doen in de meterkast (of: in ieder geval heel goed weten wat je doet). En als je dat toch al moet doen, kun je inderdaad net zo goed de 2400 te kiezen. De 800 kun je vrijwel overal plaatsen. De 800 is overigens vrij populair, omdat deze qua prijs/kwh heel erg goedkoop is. En voor meer vermogen kun je makkelijk meerdere 800’s in huis halen en deze in verschillende kamers plaatsen (mits niet dezelfde groep).
Helder. Ik denk overigens dat ontladen bovenop 800 watt me niet heel veel oplevert, maar het laden met 1400 (alle overtollige zonnestroom dus) wel. Maar ik begrijp goed dat je ook niet boven 800 watt maar de batterij mag laden zonder aanpassingen?
Pagina: 1 ... 281 282 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord. Dit betreft daarnaast geen slowchat topic. Overweeg eerst of je bericht ook voor anderen relevant is voordat je deze plaatst. Adviseren over, hinten op of vragen naar shoppen zonder BTW in het buitenland is niet toegestaan. En blijf on-topic.

Voor de nieuwe SolarFlow Mix Serie is er een eigen topic: Het grote Zendure Mix Serie thuisaccu systemen topic.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.

Heb je een 2400? Check dan even Zendure 2400 AC Gesmolten connectoren