Ja Zendure support gooide hem via een support ticket bij mij op temperatuur gerelateerde throtling ondanks dat er een fan op stond en de temperatuur gewoon 40 / 50 graden was, niks geks dus. Met mijn beperkte elektrotechnische kennis lijkt het niet temperatuur gerelateerd te zijn.smeerbartje schreef op maandag 13 juli 2026 @ 19:12:
[...]
Hey, het lijkt erop dat je gelijk hebt. Ik heb op m'n AC 2400 PRO nu een temperatuur zitten. Deze doet z'n werk heel goed (thanks @geert1992 ). Alleen ik zie nu dus ook dat vanaf 81% de batterij ineens gaat laden op een snelheid van max 500 watt. Zie onderstaande screenshot. De temperatuur komt tijdens het hele time-window niet boven de 46 graden.
[Afbeelding]
Maar de afgelopen week heb ik hem dagelijks gewoon laten hobbelen van 10 naar 100% en na vele kalibraties gaat hij netjes door met laden tot 85% met 2400 watt, schaalt dan wat af naar 2000 watt tot 98% en laad dan nog 20 minuten door op 500 watt tot hij naar 100% springt.
Dus het is wel beter geworden, maar het laatste stukje opladen gaat helaas niet meer zo hard als de oudere 2400AC, dus mijn upgrade (verplichte vervanging want de connectoren doorgebrand) van de 2400AC voelt meer als een downgrade dan een upgrade, ik heb zowel capaciteitsverlies geincasseerd en een stuk laadsnelheid...