• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:16
ppaulv schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 20:41:
komt natuurlijk de logische vraag aan @geert1992 : kun jij en wil jij deze dingen 'in serie' produceren voor andere tweakers?
Ik heb net twee 20cm fans gekocht en vraag me af hoe die te bevestigen, maar een veel nettere oplossing zoals die van jou zou heel welkom zijn....
Hij verkoopt dat via mp (of dm). Ik heb er zelf ook 2 van hem in gebruik.

• MacFan
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22:18
ppaulv schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 20:41:
komt natuurlijk de logische vraag aan @geert1992 : kun jij en wil jij deze dingen 'in serie' produceren voor andere tweakers?
Ik heb net twee 20cm fans gekocht en vraag me af hoe die te bevestigen, maar een veel nettere oplossing zoals die van jou zou heel welkom zijn....
https://www.marktplaats.nl/v/doe-het-zelf-en-verbouw/overige-doe-het-zelf-en-verbouw/m2384749126-zendure-2400ac-pro-koeler-incl-thermostaat-kabel-fans

Zendure 2400 AC 17,28 kWh | Zendure 2400 PRO 16,8 kWh | Solar 6.800wp | KIA EV6 Plus 77.4 RWD | Renault Megane E-Tech 60 kWh | Fiat 500e 42 kWh

• Doggieman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:41
Budgie schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 19:35:
[...]

Ik had exact hetzelfde probleem.In overleg met Zendure is mijn omvormer retour gestuurd En inmiddels heb ik een nieuwe omvormer ontvangen die dit probleem niet heeft. (Ook ik had moeizaam contact met Zendure helaas.)
Jij had ook het probleem van het terugvallen in het vermogen als je 2400 Watt vroeg?

Dan denk ik dat ik nu ook maar eens ga aandringen op vervanging. Zoals gezegd...ben nu 4 maanden verder. En doe niks anders dan mailen, videos maken en testen uitvoeren in opdracht van support. Soms kan ik die gewoon niet eens uitvoeren B.v. het updaten van de firmware omdat er gewoon geen update beschikbaar is. Dan moet ik dat weer gaan uitleggen en dat snappen ze dan weer niet. Ben je zo weer 2 weken verder. Moedeloos wordt ik er van.

Maar ik heb de pallet en ook de doos nog. Da's dan wel weer een positief ding 😁 Ik wil gewoon dat m'n systeem nu eindelijk eens gewoon werkt

12946Wp aan PV van Oost naar West.. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 7 kW als backup verwarming. SF2400pro 13.9 kWh PIB.

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:37

Mimiix

Professioneel Prutser

Doggieman schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 13:43:
[...]

Ja...erg vervelend allemaal. Draai jij toevallig ook met extra batterijen? Heb je eventueel een nummer voor mij? Mag via een dm.
Ik heb 1 batterij er extra op. Maar Bluetooth werkt hier gewoon.

Telefoonnummer stond op de website: Klantenservice: +31 8000200488

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• Doggieman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:41
Mimiix schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 22:00:
[...]

Ik heb 1 batterij er extra op. Maar Bluetooth werkt hier gewoon.

Telefoonnummer stond op de website: Klantenservice: +31 8000200488
Dan zal ik wel even blind zijn geweest waarschijnlijk. Dank!

12946Wp aan PV van Oost naar West.. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 7 kW als backup verwarming. SF2400pro 13.9 kWh PIB.

• Breadrun
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:52
Weet iemand hoe het nu zit met de garantie als je niet bij Zendure zelf besteld maar bijv bij een partij als Techpunt of met de deal vandaag bij iBood. Want er staat dan wel leuk 10 jaar garantie via Zendure maar als ik die voorwaarden lees twijfel ik daar toch wel aan…. :?

• Pakhaas
Breadrun schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 22:52:
Weet iemand hoe het nu zit met de garantie als je niet bij Zendure zelf besteld maar bijv bij een partij als Techpunt of met de deal vandaag bij iBood. Want er staat dan wel leuk 10 jaar garantie via Zendure maar als ik die voorwaarden lees twijfel ik daar toch wel aan…. :?
Ik heb het spul uit Duitsland gehaald en heb nu rechtstreeks via Zendure nieuwe AC2400+ gekregen. Er is alleen gevraagd naar de aankoopbonnen en er is niets via de tussenpartij gegaan.

• MacFan
Heb mijn set ook bij een dealer gekocht, ticket ingeschoten bij Zendure en die handelen alles af. Volgens mij gaat je garantie ook in na aanmelding in de App. Je kunt verder nergens anders je producten registreren volgens mij.

Zendure 2400 AC 17,28 kWh | Zendure 2400 PRO 16,8 kWh | Solar 6.800wp | KIA EV6 Plus 77.4 RWD | Renault Megane E-Tech 60 kWh | Fiat 500e 42 kWh

• Breadrun
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:52
De prijzen zijn vaak net wat beter bij een dealer en dan zou het zomaar duurkoop kunnen worden. Jullie berichten stellen wel gerust. :)

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:47
Breadrun schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 23:05:
De prijzen zijn vaak net wat beter bij een dealer en dan zou het zomaar duurkoop kunnen worden. Jullie berichten stellen wel gerust. :)
Techpunt is toch ook een officiële dealer van Zendure. Dan geldt gewoon de 10 jaar garantie. Maar zoals hierboven aangegeven lijkt Zendure niet moeilijk te doen.

• Tiesert
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12-06 10:41
Bij mij zat er zo'n klaslot op de doos van de AC2400+ die ik moest openkrassen, Eronder werd een code zichtbaar die ik kon invullen op een Chinese website om vast te stellen dat het om een "genuine product" van Zendure ging. "Congratulations, the product you have is authentic", en daarmee zal de support ook erkend worden ga ik van uit. Neem aan dat iedereen zo'n Zendure-doos-met-kraslot krijgt.

20x400wp O-Z-W | Enphase Envoy Met. | IQ7+ | Pana 12kW T-Cap J Mono | 300L SWW | HA+Heishamon L | Zendure 2400AC+ | Gasloos 4-10-22

• Pakhaas
Tiesert schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 23:42:
[...]

Bij mij zat er zo'n klaslot op de doos van de AC2400+ die ik moest openkrassen, Eronder werd een code zichtbaar die ik kon invullen op een Chinese website om vast te stellen dat het om een "genuine product" van Zendure ging. "Congratulations, the product you have is authentic", en daarmee zal de support ook erkend worden ga ik van uit. Neem aan dat iedereen zo'n Zendure-doos-met-kraslot krijgt.
Ik kraste 3 gelijke zendure logo's open. Toen won ik nog een batterij. Dat was geweldig!
Pakhaas schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 07:02:
[...]

Ik kraste 3 gelijke zendure logo's open. Toen won ik nog een batterij. Dat was geweldig!
Mazzelaar! Toen ik kraste, zag ik dat ik een onvergetelijke supportervaring had gewonnen. Inmiddels geniet ik daar al een paar weken volop van!

5200wp SolarEdge - 14,4KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:21
Vraagje: ik heb de 2400AC op Automodus staan, ik dacht dat dit NOM was.

Maar nu zie ik dat die vanacht de batterij bijgeladen heeft? Dat lijkt mij voor mij niet nodig, ik zou die liefst zoveel mogelijk laten laden overdag op eigen zonnestroom.

Moet ik toch een andere modus kiezen of ergens een instelling aanpassen?

Bij een maatschappelijke discussie gaat het niet over u en mij maar over wat we zouden adviseren aan de volgende generatie.

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

gielz schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 16:19:
[...]

Zou je even geforceerd met 2400 watt kunnen laden en daarna na xx seconden naar 50 watt laden kunnen gaan dus niet eerst naar 0. Ben benieuwd hoe snel de schakeling van vermogen is in 1.0.23.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QClMhlwkWblfGjFC3SA0BEKAIZU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qMNrMhJIgVjKCvRO2B1mJHWk.png?f=fotoalbum_large

Om 7:24:39 naar 50W gegaan, om 7:25:18 op 50 W uitgekomen. Zeg 40 seconden.

• wallieweb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:10
Wozmro schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 07:31:
Vraagje: ik heb de 2400AC op Automodus staan, ik dacht dat dit NOM was.

Maar nu zie ik dat die vanacht de batterij bijgeladen heeft? Dat lijkt mij voor mij niet nodig, ik zou die liefst zoveel mogelijk laten laden overdag op eigen zonnestroom.

Moet ik toch een andere modus kiezen of ergens een instelling aanpassen?
Slimme meter modus werkt enkel op de gegevens van je P1 en is hierdoor NOM.

Automodus doet hetzelfde MAAR houdt ook rekening met dynamische prijzen. Hierdoor gaat de batterij bijvoorbeeld laden als de prijs onder het ingestelde niveau komt.

Kortom NOM = slimme meter modus

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:01
Wel kiezen voor AC laden en “volg overschot zonnestroom” oid.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013

m-vw

Dus?

wallieweb schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 07:56:
[...]

Slimme meter modus werkt enkel op de gegevens van je P1 en is hierdoor NOM.

Automodus doet hetzelfde MAAR houdt ook rekening met dynamische prijzen. Hierdoor gaat de batterij bijvoorbeeld laden als de prijs onder het ingestelde niveau komt.

Kortom NOM = slimme meter modus
Niet helemaal.

Bij mij draait de Pro hier al sinds dag 1 op Automodus en dat is gewoon NOM. Maar als @wallieweb ergens gegevens heeft ingevuld om prijzen naar binnen te trekken, dan krijg je inderdaad ander gedrag.
noo schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 07:32:
[...]

[Afbeelding]

Om 7:24:39 naar 50W gegaan, om 7:25:18 op 50 W uitgekomen. Zeg 40 seconden.
Dus net zo traag als 1.0.19 en helaas niet opgelost. Nu nog iemand die een AC+ heeft met FW 1.0.3. Een AC+ met FW 1.0.1 doet het terugschakelen in enkele seconden.

Zendure-HA.com | Run Zendure your way — in Home Assistant

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-06 12:47
gielz schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 08:09:
[...]

Dus net zo traag als 1.0.19 en helaas niet opgelost. Nu nog iemand die een AC+ heeft met FW 1.0.3. Een AC+ met FW 1.0.1 doet het terugschakelen in enkele seconden.
Hier een AC+ met FW1.0.3.

Terugschakelen en opschakelen gaan beiden hier gewoon super snel. Zojuist weer...van 2kw leveren naar 0 leveren in een flits teruggeschakeld. Idem bij laden.

Ik gebruik jouw programmatuur voor aansturing.

[ Voor 5% gewijzigd door Panzer_V op 12-06-2026 09:52 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Panzer_V schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 09:52:
[...]

Terugschakelen en opschakelen gaan beiden hier gewoon super snel. Zojuist weer...van 2kw leveren naar 0 leveren in een flits teruggeschakeld. Idem bij laden.

Terug naar 0 is niet het probleem, van bijvoorbeeld 2000w naar bijvoorbeeld 50w is het probleem.

5200wp SolarEdge - 14,4KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

• Tiesert
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12-06 10:41
Ik heb er wel eens iets over gelezen, maar kan het niet terugvinden. De 2400AC+ is leeg en start niet meer op. Hij is vannacht teruggezakt tot 2%, terwijl 6% de ingestelde ondergrens is. En nu krijg ik hem niet meer aan de praat. Normaal stuur ik aan via HA. Fysiek al herstart maar hij begint niet met opladen. Wat kan ik het beste doen?

Update: hij lijkt weer te laden. Integraties uitgezet en in de app handmatig de Invoermodus - Netinvoer - opgevoerd en nu is hij aan het laden.

[ Voor 18% gewijzigd door Tiesert op 12-06-2026 10:41 ]

20x400wp O-Z-W | Enphase Envoy Met. | IQ7+ | Pana 12kW T-Cap J Mono | 300L SWW | HA+Heishamon L | Zendure 2400AC+ | Gasloos 4-10-22

• Pakhaas
Panzer_V schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 09:52:
[...]

Wil je eens zo'n grafiek laten zien met 2400w naar 50w?

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-06 12:47
Pakhaas schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 10:37:
[...]

Wil je eens zo'n grafiek laten zien met 2400w naar 50w?
Hieronder een voorbeeld. Er staat een verwarmingselement aan (boiler, of vaatwasser o.i.d.). Om 1946 gaat deze uit en is er nog voldoende productie van de panelen om naar 0 te schakelen. Rond 1950 gaat het element weer uit en schakelt hij terug naar 58 watt en vrijwel direct naar 25 watt gebruik uit de accu omdat er niet genoeg productie van de panelen meer is om naar 0 terug te schakelen.

De schakeling van 2kw naar 25 watt (kleine tussenstap van 58 watt) is nagenoeg direct.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cW2SL8Oro3jscGDjDDOJICqfzAs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FVqnMJBRKdBbsRzT0kt65NGL.png?f=fotoalbum_large

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:51
Heb er niets over kunnen vinden hier in dit forum, maar ben ik nou scheel of is er een nieuwe serie uitgebracht met dus een ander uiterlijk/vorm etc betreffende de AB3000X? (voor de Solarflow 2400 AC)

Past dat nog wel op de 1ste serie AB3000X, volgens mij niet?

Edit: Link naar het product

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7jj7cPcK6gyddyQUQ4tfCYp0ov8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RpCKnTEIAOmXXsOgKgRhQ2jc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Catdogsf op 12-06-2026 11:18 ]

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:51
noo schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 16:13:
[...]

Ik heb deze update gisteren gedaan. Ik merk geen verschil (beter noch slechter). Ik gebruik HA (een hele oude Gielz met wat eigen knutsels er aan).
Ik gebruik geen HA, maar dan blijf ik nog wel lekker op 1.0.15 zitten, want daar heb ik het probleem niet, krijg nu wel bij het opstarten van de Zendure app, een oranje balkje bovenin te zien dat de firmware versie te laag is en geupdate dient te worden. (ik negeer het zolang het kan)

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:01

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Devke schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 18:25:
Blij mee!
Ik heb inmiddels ruim een jaar twee Zendure AC2400-batterijen in gebruik. Op beide batterijen liggen ventilatoren om de omvormer en de batterijen enigszins te koelen. Hiervoor gebruik ik zowel een AliExpress-variant als de officiële ventilator van Zendure.

Recent heb ik, net als enkele anderen hier, een upgrade gekregen naar de AC 2400+. Zoals ik eerder al eens heb beschreven, kwam die upgrade vrij onverwacht. Maar goed, dat terzijde.

Al vóór levering van de nieuwe batterijen ben ik gaan zoeken naar een passende oplossing voor extra koeling. Bij de "oude" AC2400 is dat relatief eenvoudig. Daar zitten de koelribben bovenop, waardoor ventilatoren er netjes op kunnen liggen. Bij de AC 2400+ is dat een ander verhaal. De koelribben bevinden zich namelijk aan de achterkant van de batterij, waardoor een standaard ventilatoroplossing minder praktisch is.

Toen stond ik voor de keuze, zelf iets in elkaar knutselen of het eens uit handen geven. Uiteindelijk heb ik voor dat laatste gekozen.

Via Tweakers was mijn oog al gevallen op een ontwerp van @geert1992 . Hij heeft zelf een koeler ontwikkeld die specifiek bedoeld is voor de AC 2400+.

Ik heb daarom contact met hem opgenomen. Vrij snel kreeg ik een reactie terug dat hij de ventilatoren wel voor mij wilde maken. Geert gaf direct een realistische indicatie van de verwachte levertijd en stelde nog een aantal aanvullende vragen over mijn wensen voordat hij aan de slag ging.

Een paar uur later liet hij weten dat de levering iets zou vertragen doordat een bepaald onderdeel niet direct beschikbaar was. Daarbij gaf hij ook meteen aan wanneer hij verwachtte dat dit onderdeel weer op voorraad zou zijn.

Dat soort communicatie waardeer ik enorm. Duidelijk, transparant en vooraf gecommuniceerd. Tot dat moment verliep het contact in ieder geval zeer prettig en professioneel.

Ook werd door Geert netjes gecommuniceerd dat hij de ventilatoren had afgegeven bij het pakketpunt. Daarna begon het bekende wachten. Er zat nog een weekend tussen, waardoor het pakket iets langer onderweg was.

Op dinsdag werd het pakket uiteindelijk bezorgd. Uiteraard meteen uitgepakt om een eerste indruk te krijgen.

[Afbeelding]

Die eerste indruk was direct positief. Alles was netjes verpakt en het product zag er verzorgd uit. Het is duidelijk dat hier tijd, aandacht en moeite in zijn gestoken. Het oogt niet als een snel in elkaar gezette hobbyoplossing, maar als een doordacht en netjes afgewerkt product.

Bij het uitpakken viel ook op dat er aandacht is besteed aan de afwerking. De onderdelen sluiten netjes op elkaar aan en het geheel voelt stevig en robuust aan. Het maakt een solide indruk en lijkt prima bestand tegen langdurig gebruik.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De montage op de batterij was vervolgens verrassend eenvoudig. Op de AC 2400+ zitten een aantal schroefgaten waarop de ventilator netjes kan worden bevestigd. Geen geknutsel met tie-wraps, bouten tussen de koelribben of andere creatieve oplossingen, gewoon een nette en doordachte montage.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb twee ventilatoren bij Geert besteld, aangezien ik ook twee sets AC 2400+ in gebruik heb. Inmiddels doen beide ventilatoren hun werk naar behoren.

Met behulp van een Home Assistant-automatisering stuur ik de ventilatoren aan op basis van mijn eigen voorwaarden. Hiervoor heb ik een slimme stekker tussen de voeding geplaatst, waardoor de ventilatoren automatisch in- en uitschakelen wanneer dat nodig is.

Mijn conclusie na de eerste ervaringen:

* Stevige en robuuste ventilatoren.
* Nette afwerking en een doordacht ontwerp.
* Eenvoudige montage op de AC 2400+.
* Zeer geringe geluidsproductie.
* Volledig naar wens aan te sturen via Home Assistant (met een slimme stekker ertussen).
* Prettige en duidelijke communicatie gedurende het hele traject, van bestelling tot levering.

Kortom: wat mij betreft absoluut een aanrader voor AC 2400+-gebruikers die hun installatie van extra koeling willen voorzien.

Geert, bedankt!
Ik zie dat je hem aansluit op de off-grid stroomaansluiting. Alleen, dat kost toch relatief gezien veel stroom? Ten minste bij mijn AC2400 kost het actief hebben van die aansluiting snel enkele tientallen W's.

9800X3D - RX 9700XT - 96GB DDR5 :+

Kuusj schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 11:19:
[...]

Ik zie dat je hem aansluit op de off-grid stroomaansluiting. Alleen, dat kost toch relatief gezien veel stroom? Ten minste bij mijn AC2400 kost het actief hebben van die aansluiting snel enkele tientallen W's.
Nee hoor. De stekker gaat naar een WCD. Ik gebruik offgrid niet. Als je goed kijkt zie je het kapje nog op de offgrid poort zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Devke op 12-06-2026 11:30 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 00:04
Ik zag in de apparaten lijst dat een EZ1-M 800 micro omvormer ook toegevoegd kan worden.
Heeft iemand dat gedaan en hoe zie je dat terug in de app en zie je hem ook in HA Fireson terug?
Of is er een aparte integratie voor?

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:43
Catdogsf schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 11:10:
Heb er niets over kunnen vinden hier in dit forum, maar ben ik nou scheel of is er een nieuwe serie uitgebracht met dus een ander uiterlijk/vorm etc betreffende de AB3000X? (voor de Solarflow 2400 AC)

[Afbeelding]
Lijkt me dat het plaatje beetje afwijkt van de werkelijkheid. Geen nieuw model of versie.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:01

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Devke schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 11:29:
[...]

Nee hoor. De stekker gaat naar een WCD. Ik gebruik offgrid niet. Als je goed kijkt zie je het kapje nog op de offgrid poort zitten.
Dat zou ik zelf dus ook doen, alleen hier: https://www.marktplaats.n...cl-thermostaat-kabel-fans staat "Aan te sluiten op een off-grid wandcontactdoos.". Dus ik was/ben wel benieuwd.

9800X3D - RX 9700XT - 96GB DDR5 :+

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013

m-vw

Dus?

Kuusj schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 13:12:
[...]

Dat zou ik zelf dus ook doen, alleen hier: https://www.marktplaats.n...cl-thermostaat-kabel-fans staat "Aan te sluiten op een off-grid wandcontactdoos.". Dus ik was/ben wel benieuwd.
Het kan wel, maar hoeft niet.
Er is wel, en ik heb de link weer niet bij de hand, een HA oplossing die het offgrid stopcontact schakelt om fans in te schakelen.

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40
m-vw schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 13:31:
[...]

Er is wel, en ik heb de link weer niet bij de hand, een HA oplossing die het offgrid stopcontact schakelt om fans in te schakelen.
hemertje in "Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2"
Panzer_V schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 10:50:
[...]

Hieronder een voorbeeld. Er staat een verwarmingselement aan (boiler, of vaatwasser o.i.d.). Om 1946 gaat deze uit en is er nog voldoende productie van de panelen om naar 0 te schakelen. Rond 1950 gaat het element weer uit en schakelt hij terug naar 58 watt en vrijwel direct naar 25 watt gebruik uit de accu omdat er niet genoeg productie van de panelen meer is om naar 0 terug te schakelen.

De schakeling van 2kw naar 25 watt (kleine tussenstap van 58 watt) is nagenoeg direct.

[Afbeelding]
Zou je deze test nog eens kunnen herhalen;

1) zet hem op 2400 watt laden
2) na een tijdje op 50 watt laden zonder eerst naar 0 watt te gaan.

Hiermee boots je een wolk na wat dus met firmware 1.0.19 en hoger niet goed gaat op een 2400 AC. En dus wel goed gaat met een AC+ op 1.0.1 en een AC Pro op 1.0.2. De vraag is dus gaat dit snel op een AC+ met 1.0.3?

Zendure-HA.com | Run Zendure your way — in Home Assistant

• Smelliecat
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:43
Nog mensen met iOS 27 hier? Sinds de installatie kan ik enkel nog via 5G data zien in de Zendure APP, lokaal via WiFi vindt hij geen installatie?

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40
Smelliecat schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 15:44:
Nog mensen met iOS 27 hier? Sinds de installatie kan ik enkel nog via 5G data zien in de Zendure APP, lokaal via WiFi vindt hij geen installatie?
Lokaal netwerk staat wel enabled in de instellingen bij de Zendure app?

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:22
Catdogsf schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 11:10:

[Afbeelding]
Die website heeft meerdere productfoto's online staan die best wat afwijken. Waarschijnlijk door AI gehaald om te upscalen/verbeteren en niet gelet op de artifacts.

• MacFan
Smelliecat schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 15:44:
Ja, vanochtend IOS 27 geïnstalleerd, geen problemen hier.

Pagina: 1 ... 266 267 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord. Dit betreft daarnaast geen slowchat topic. Overweeg eerst of je bericht ook voor anderen relevant is voordat je deze plaatst. Adviseren over, hinten op of vragen naar shoppen zonder BTW in het buitenland is niet toegestaan. En blijf on-topic.

Voor de nieuwe SolarFlow Mix Serie is er een eigen topic: Het grote Zendure Mix Serie thuisaccu systemen topic.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.

Heb je een 2400? Check dan even Zendure 2400 AC Gesmolten connectoren