Bovenop kan prima, maar gezien de meldingen van smeltende connectoren, die vooral bij sommige nieuwere batterijen lijken voor te komen, zou ik persoonlijk de nieuwste accu niet bovenaan plaatsen. Mijn voorkeur zou zijn om de nieuwste accu onderop te zetten en de oudere accu's daarboven.roawser schreef op zondag 7 juni 2026 @ 19:57:
Van de week verwacht ik mijn derde, los bestelde AB3000X te krijgen. Ik heb momenteel een AC2400 met 2 batterijen. Ik heb ze uit de Zendure app verwijderd en het geheel stuur ik aan met Home Assistant. Dit gaat naar tevredenheid. Ik vraag me alleen af of ik die derde gewoon boven/onderaan het torentje kan plaatsen? Moet ik de AC2400 dan uitzetten, resetten of gewoon door laten draaien? Heb ik de Zendure app erbij nodig of ziet mijn HA/Gielz integratie ze vanzelf? Natuurlijk kan ik het allemaal wel proberen maar ik wil liever niks per ongeluk in de war sturen nu het allemaal best fijn werkt.
-Houd de IoT knop ingedrukt tot je een lange piep hoort.
-Wacht totdat het bliksempje op het display rood begint te knipperen.
-Trek vervolgens de stekker eruit.
-Plaats de nieuwe accu onderop en zet de andere twee accu's daar bovenop.
-Sluit alles weer aan en controleer of alles correct opstart.
En vergeet natuurlijk niet om de connector nog even een grondige inspectie te geven, of zoals @Pakhaas altijd zegt: even een goede snuif aan de connector.
5200wp SolarEdge - 14,4KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless
:strip_exif()/f/image/rHbhyDrUlXfddRZmJU5MleOc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Z6ccPniAvRznkKXBQQtI64ZJ.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/jDCREJHH9AY5JOiXjXv86Rss.png?f=fotoalbum_large)